Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Reprezentace

Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

Obránce či záložník Slavie Michael Ngadeu-Ngadjui se stal s reprezentací Kamerunu mistrem Afriky, když jeho tým ve finále porazil Egypt 2:1! Zároveň byl jmenován do nejlepší jedenáctky turnaje.

Kamerun nepatřil k favoritům Afrického poháru národů, když na turnaj přijel s týmem bez několika hvězd. Belgický trenér Hugo Broos tak byl částečně nucen postavit tým bez velkých jmen, za to však takový, který držel při sobě v dobrém i zlém, o čemž se v průbehu turnaje informovalo. Jedním ze základních kamenů tohoto výběru se stal i Michael Ngadeu-Ngadjui. Ten se při tom do reprezentace dostal poprvé právě až na podzim 2016 po přestupu z rumunského Botosani do Slavie.

Kamerun byl nalosován do skupiny A, kde se potkal s pořádajícím Gabonem s hvězdou Dortmundu Aubameyangem v kádru, Burkinou Faso a výběrem Guiney-Bissau, který byl outsiderem. V prvním zápase remizoval Kamerun s Burkinou Faso 1:1, tentýž hrací den však také překvapivě ztratil "povinné" vítězství Gabon, když gólem v nastaveném čase přišel o výhru nad Guineou-Bissau a rovněž jen remizoval 1:1. Druhé zápasy ve skupině přinesly remízu Gabonu s Burkinou Faso a vítězství Kamerunu nad Guineou-Bissau, která se však nerodila lehce. V poločase Kamerun prohrával 0:1, v 61. minutě však Siani vyrovnal a v 78. zaznamenal vítěznou branku pěknou střelou z hranice vápna Michael Ngadeu-Ngadjui - 2:1! Bylo tak jasné, že pokud chce Kamerun postoupit do vyřazovacích bojů, nesmí prohrát s Gabonem. A skutečně, obrana v čele s Ngadeuem odolala ofenzívě i s hvězdným Aubameyangem, Kamerun uhrál remízu 0:0 a z druhého místa (o skóre za Burkinou Faso) postoupil do čtvrtfinále.

Tam se Kamerun utkal asi s největším favoritem turnaje Senegalem. Zajímavý zápas branku nepřinesl ani v prodloužení, v penaltovém rozstřelu se pak nikdo z hráčů Kamerunu nemýlil, naopak senegalská hvězda Sadio Mané z Liverpoolu svou penaltu neproměnil a Kamerun se tak radoval z postupu do semifinále. Tam narazil na Ghanu, jejíž útok vedou bratři Ayewové (Jordan ze Swansea a André z West Hamu). Opět se však radoval Kamerun, když vítěznou branku v zápase vstřelil v 72. minutě po standardní situaci opět Michael Ngadeu-Ngadjui! Na 2:0 pak v nastaveném čase upravil z brejku Bassogog. Ve finále se Kamerun potkal s Egyptem, jehož ofenzivu vedli mimo jiné Mohamed Salah z AS Řím nebo Mohamed Elneny z Arsenalu. Egypt šel v zápase do vedení brankou Elnenyho, která fanouškům Slavie možná připomněla gól Matěje Krajčíka ze slavného derby na Strahově (4:1). Kamerun však po poločase zápas zaslouženě otočil, svého soupeře jen zřídka pouštěl na vlastní polovinu a brankami N'kouloua v 60. minutě a senzační Aboubakara v 88. minutě nakonec slavil titul.

Michael Ngadeu-Ngadjui odehrál všech šest zápasů na turnaji v základní sestavě, ani jednou nestřídal, obdržel jen jednu žlutou kartu (hned v prvním zápase s Burkinou Faso). Se dvěma vstřelenými brankami ztratil jen jeden gól na nejlepšího střelce turnaje (Kabanangu z DR Kongo) a vstřelil stejný počet gólů jako mnohé velké hvězdy turnaje - Mahrez a Slimani z Alžírska, Salah z Egypta, Aubameyang z Gabonu nebo Mané ze Senegalu.

Slavia má tak od dnešního dne v kádru mistra Afriky.

Aktualizace: Michael Ngadeu byl za své výkony rovněž jmenován do nejlepší jedenáctky turnaje, kam se z vítězného týmu dostali kromě něj už jen brankář Ondoa a útočník Bassogog.

Komentáře (145)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Hofo78     před 8 lety 05.02.2017 21:58 |  
    5 0

    Supeer Míšo...Na Jihlavu choreo vlajky Kamerunu

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      donford     před 8 lety 05.02.2017 22:01 |  
      8 1

      I když má Míša stopku, musíme mu vzdát hold. Měli jsme mistra Evropy v1976, teď máme mistra Afriky v 17. roce. Svět se globalizuje a Slavia taky.

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Ladislav (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:08 |  
        8 0

        Snad mistry Evropy 1976, ne ? František Veselý, Dušan Herda a Pavol Biroš.

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          donford     před 8 lety 05.02.2017 22:40 |  
          0 0

          Svatá pravda, omlouvám se. I když snad Biroš ani Dušan nenastoupili? Ale byli tam v ve vybraném kádru. Nechci jim nic upírat. Přece je to už víc než 40 let. :-)Všichni to byli tenkrát milovaní kluci slávistický. :-)

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            Ladislav (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:46 |  
            0 0

            Pokud si dobře vzpomínám, tak v Jugošce nenastoupili, ale medaile za titul dostali.

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              Dobi     před 8 lety 06.02.2017 11:08 |  
              3 0

              Přesně tak! Ale stejně o všem rozhodl v semifinále Franta Veselý, kterého stavěli jen jako náhradníka...

  2. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Jachym     před 8 lety 05.02.2017 22:00 |  
    2 0

    Pánové, kdo z vás to má? :-))

  3. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    murena     před 8 lety 05.02.2017 22:06 |  
    0 0

    Obrovská gratulace tohle je super Michaeli

  4. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    lassiter     před 8 lety 05.02.2017 22:07 |  
    5 0

    Hezké. Ten přijede v březnu...

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      JS (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:10 |  
      0 4

      ?

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Jachym     před 8 lety 05.02.2017 23:10 |  
        2 0

        Triumfální návrat do země, přijetí u prezidenta, defilé na radnicích, několikadenní státní svátek, pokračující oslavy na rodných vesnicích a je tu 1. března...:-))

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          Sracken     před 8 lety 06.02.2017 08:17 |  
          0 1

          Myslím, že Boko Haram k tomu nebude mít úplně pochopení, zvláště na severu, odkud je Michael. Hráči zase nejsou úplní hazardéři se životem. TIA jak říkával Leo Di Caprio.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      edenian     před 8 lety 05.02.2017 23:01 |  
      0 0

      :-)

  5. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Nosorozec     před 8 lety 05.02.2017 22:11 |  
    5 0

    Míšo, obrovská gratulace! A zopakuj si triumf i na jaře se Slavií! :)

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      Merlinus (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:38 |  
      3 1

      Presne gratuluji Misovi. V jednom roce mistr Afriky, mistr CR, postup do LM. Frajer. Jo aha, nepredbihat.... :-)

  6. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    DF007     před 8 lety 05.02.2017 22:13 |  
    6 0

    Gratuluji a chci gratulovat i na konci české ligy.

  7. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    bongor     před 8 lety 05.02.2017 22:16 |  
    4 0

    Ať žije náš Míša,slávistická skála.
    Ať žije Kamerun!

  8. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Komix     před 8 lety 05.02.2017 22:16 |  
    16 3

    Musím si rýpnout: Dropte, opravdu bychom měli hrát bez mistra Afriky v základní sestavě?
    Jinak Michaelovi opravdu gratuluju, ukázal, že je to světová třída.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      dropt     před 8 lety 05.02.2017 22:28 |  
      3 31

      Chceme, aby hrálo 11 individualit nebo tým?
      Kdo s ním v sestavě na pozici stopera nebo DZ zajistí kvalitní rozehrávku (opravdu kvalitní)?

      a) Buďme soudní. Kvalita národních afrických týmů není valná. Čímž vůbec nesnižuji Ngadeuovi DEFENZIVNÍ schopnosti.
      b) Na stoperovi jsem s ním stejně jako se Součkem v pohodě. Jen se tam musí naučit s ostatními hrát.

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        knawi     před 8 lety 05.02.2017 22:30 |  
        7 5

        Momentálně jsi nevkusný:

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          dropt     před 8 lety 05.02.2017 22:37 |  
          7 10

          Odpovídám na konkrétní otázku. Je nevkusné, že do své odpovědi nepromítám emoce nadšení z toho, že se jemu a Kamerunu podařilo vyhrát? Sedím s klukama z OP v baru a fandili jsme, kdybych mu nepřál, asi bych tu nebyl.

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            JS (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 23:14 |  
            3 16

            Většině přispěvatelů na SN se o racionalitě ani nezdálo. Tohle na Tebe byla taková past: tazatel očekával racionální odpověď (čti: nyní většinově shledanou jako nevhodnou), aby Tě za ní mohl zpranýřovat, posmívat se a užívat si podpory od té komfornější a momentálně na vlně pozitivních emocí jedoucí skupiny... Prostě provokace.

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              donford     před 8 lety 06.02.2017 11:26 |  
              0 0

              To snad ne, že by až past? Slávista na Slávistu? Ale radost tu asi máme všichni.

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Borgetti     před 8 lety 05.02.2017 22:57 |  
        9 2

        Bez takového hráče základ neexistuje. Je to náš poklad!

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          dropt     před 8 lety 05.02.2017 23:10 |  
          4 2

          Jenže to platí i pro Deliho, Hušbauera, Zmrhala, Škodu nebo svého času pro Součka. U každého je důvod proč by měl hrát a čím je důležitý, a přesto jsme tolikrát viděli fotbal, na který se nedalo koukat, protože jsme si nebyli schopní kloudně několikrát po sobě přihrát.

          Já přece striktně neříkám, že máme hrát bez něj. Ptám se, kdo bude hrát po jeho boku, aby to fungovalo. Čistě dovednostně by byla stoperská dvojice Ngadeu-Deli super. Budou ale schopní cizojazyčně řídit obranu? V létě to nefungovalo.

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            Borgetti     před 8 lety 05.02.2017 23:36 |  
            6 1

            Já bych ho nechal na DZ, kde zářil nejvíc.

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              dropt     před 8 lety 05.02.2017 23:41 |  
              2 6

              Klidně, ale je třeba si uvědomit důsledky. Buď potřebuji rozehrávače mezi stopery nebo velmi běhavé střední záložníky (splňuje Alvir, Sýkora, Mingazov). Nejlépe oboje. Zkrátka hráči kolem musí vynahradit to, co Ngadeu nezajistí a to je rozehrávka a nabídka v přechodové fázi.

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                Borgetti     před 8 lety 06.02.2017 00:23 |  
                4 0

                Jsem zvědavej jak budeme hrát. Trenér naznačil, že by pokračoval ve formaci 4-4-2, kde se mi líbí útok Škoda - Mešanovič, ale Ngadeu mi nevíc pasuje do 4-5-1 s DZ, kde by se mohl stahovat mezi 2 stopery, při čemž krajní obránci a záložníci by se při útočení mohli více vysouvat a stala by se z toho tak formace 3-4-3. Já jako kluk jsem hrozně obdivoval v Arsenalu Patricka Vieiru a teď v City Yaya Toureho, proto jsem hrozně rád, že Slavia má typ podobného hráče, rozbíječe útoku.

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            vršek     před 8 lety 06.02.2017 12:24 |  
            0 0

            Sakra, ale vždyť s ním a s kýmkoli po jeho boku, to tedy fungovalo na podzim "docela obstojně"......

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              dropt     před 8 lety 06.02.2017 14:57 |  
              2 0

              Vnímáš nějaký rozdíl v nároku na kvalitu naší hry mezi českou ligou a evropskými poháry?

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Jachym     před 8 lety 05.02.2017 22:58 |  
        8 1

        Když se nutíš k tomu být pořád tak věcný a racionální, tak mi řekni, kdo na tom DZ zahrál nebo by zahrál líp?

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          JS (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 23:15 |  
          1 1

          Otázka je, zda hrát nutně na DZ a nepřenechat úkoly DZ dvoum dynamickým záložníkům v sestavě 4-4-2...

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            dropt     před 8 lety 05.02.2017 23:23 |  
            1 0

            To je další rozměr, se kterým jednoznačně souhlasím, Při 4-4-2 to ani nejde jinak.

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              donford     před 8 lety 06.02.2017 11:33 |  
              0 2

              Tak MNN se mi moc líbí, jako DZ. Ale v systému 4-4-2, by asi pro něj bohužel, velice bohužel, pro něj místo nebylo. V sytému 4-5-1, jistě ano. Protože většina ze zbývajících 4 v záloze by se měla věnovat útočení. A on by si v defenzivě své spolehlivě uhrál. Takže soupeř od soupeře. (Jihlava, Příbram, Slovácko nebo naopak Plzeň, Sparta, MB)

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                dropt     před 8 lety 06.02.2017 11:49 |  
                0 4

                Ano, v podstatě souhlasím. Ngadeu se lidem na DZ líbí, protože tam hraje takového předsunutého stopera. Využívá svých stoperských kvalit, které prokázal na APN a zastavuje útoky dříve než se dostanou do obrany. Odměnou je, že se nám míč obvykle vrací na kopačky blíže k soupeřově brance než by tomu bylo bez něj, cenou je jeden chybějící hráč do kombinace navíc.

                Můj názor je, že cena, kterou za to platíme z pohledu naší konkurenceschopnosti na evropské úrovni převyšuje odměnu, a proto bych ho raději viděl primárně na pozici stopera (na určité soupeře lze taktiku přizpůsobit). Potíž této myšlenky je v prozatimní neschopnosti řídit a organizovat cizojazyčně (navíc angličtinu má až jako třetí jazyk a Delimu také není přirozená) obranu a celoudefenzivní činnost týmu. Doposud jsme zvyklý na komunikaci v češtině a to je dost velkou překážkou pro jeho zatažení do obrany vedle Deliho, kde by mohli jinak tihle dva spolu kralovat.

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                bububu (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 12:41 |  
                10 0

                Já s touto tezí musím opět (už asi potřetí) zcela zásadně nesouhlasit.

                Naopak ve 4-4-2 ještě více vynikne potřebnost MNN pro tým. Jako naprosto ukázkové příklady mohou sloužit zápasy s Boleslaví a Zlínem. Zcela upřímně si umím představit 4-4-2 bez klasického DZ typu MNN jenom proti velmi málo soupeřům. Proti Jihlavě bychom to měli zvládnout i ve středové dvojici Hušbauer - Barák, ale jinak si zkrátka nemůžeme dovolit mít uprostřed zálohy jenom ofenzivní hráče, byl by to totální průchoďák. Tím spíše ne v Evropě. Výhoda MNN je, že bez nadsázky odvede práci za dva a tak de facto může ten ofenzivnější z dvojice středních záložníků hrát něco velmi podobného jako v systému 4-5-1. Ano, sice chybí jeden hráč do kombinace, ale to je vyváženo přítomností druhého útočníka, hraje se přímočařeji, rychleji. V Evropě si jinak asi moc neškrtneme, kvalitu na přehrání někoho kombinačně asi nemáme (možná v předkolech).

                Je tedy setrvávám na tezi, že přítomnost MNN v základu je naprosto zásadním předpokladem naší dobré hry, ať už v rozestavení 4-5-1 nebo 4-4-2. Navíc ještě u MNN vidím prostor pro růst, něčím mi připomíná zde zmiňovaného Yayu Tourého, který také začínal jako klasický bořič a nakonec je z něj jeden z nejlepších box-to-box záložníků na světě, kolikrát hrál dokonce AM.

                • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                  Krystof     před 8 lety 06.02.2017 13:57 |  
                  6 0

                  Přesně tak, velký přínos MNN je právě v tom, kolik defenzivní práce na poměrně širokém prostoru zastane. V podzimních zápasech bylo podle mého názoru jasně vidět, že především v systému 4-5-1 byly výkony Hušbyho i Tondy mnohem lepší s MNN za zády (+ samozřejmě dobře fungující stoperská dvojice v čele s Delim). Tonda i Hušby se pak podle mě soustředí především na hru dopředu, mohou zůstávat vysoko a jsou mnohem jistější, a to je přesně to, co jim svědčí a v čem jsou nejlepší. Tím se pak zvyšuje jejich zapojení do útoků a celá naše útočná síla. Proto si nemyslím, že by systém 4-5-1 s MNN byl nějak zásadně na úkor ofenzivy či kombinace.

                  • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                    dropt     před 8 lety 06.02.2017 14:45 |  
                    0 2

                    Domácí trápení s Libercem, Karvinou, Slováckem, Bohemkou a zápas na Dukle hovoří o něčem jiném.

                    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                      Krystof     před 8 lety 06.02.2017 17:58 |  
                      1 0

                      Souhlasím se špatným zápasem na Dukle (i od Michaela) a také první poločas s Bohemkou. Ale Liberec, Slovácko i Karvinou jsme prakticky do ničeho nepustili, ve středu pole přehrávali a z mého pohledu byl problém až s finální fází a tedy u jiných hráčů, než je Michael, ten si naopak své odváděl výborně (kromě té Dukly). A také bych to mohl úplně otočit :) a to argumentovat zápasy v Mordoru, Brně, Hradci, a poté dokonce i v systému 4-4-2, kde si Michaela dost lidí obtížně představuje, přišly i s ním v sestavě parádní zápasy s MB a ve Zlíně.

                      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                        dropt     před 8 lety 06.02.2017 18:49 |  
                        0 1

                        Ano, nepustili. Celá diskuse se točí kolem toho, že s Ngadeuem v záloze (pro Součka platí totéž) přicházíme v těchto zápasech , kdy soupeř není moc aktivní ani nebezpečný o hráče pro kombinaci a já viděl v těchto zápasech problém právě tam, neboť opravdu gólových šancí jsme si vytvořili poskrovnu (to, že Škoda je schopen dát gól i z ničeho nepočítám).

                        Zlín není podle mne dobrý příklad. Výsledek vůbec neodpovídá realitě toho, co se odehrávalo na hřišti. Zobrazuje jen rozdíl v efektivitě. Příště nám tam spadne všechno a sami se budeme v útoku trápit a z na chlup stejného zápasu si odvezeme podobný příděl my.

                        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                          Krystof     před 8 lety 07.02.2017 11:58 |  
                          0 0

                          Ale já s tebou v zásadě souhlasím, že mít technického box-to-box záložníka (takhle z hlavy typu např. Verrattiho, toho hodně obdivuju :), dával bych mu hlavně se slabšími soupeři přednost. Otázka je, jestli takového máme, když Jasmin zatím po zranění moc nepřesvědčuje, ale ve dřívější formě by to nejspíš dobře splňoval. U Alvira si zatím netroufám tvrdit, jestli je na tento post vhodný. Ale jen si myslím, že ani hra s defenzivním záložníkem není nějaká "ostuda" nebo něco nemoderního, a může to mít opodstatnění. Podívej například na letošní Chelsea, která hraje většinu sezóny dokonce na dva, především bořiče, Kantého a Matiče a cíl je podle mě zřejmý - dát co největší prostor Hazardovi, Costovi, Pedrovi, Mosesovi, od kterých velkou aktivitu směrem dozadu očekávat nelze, či rychlým krajním obráncům Azpilicuetovi nebo Alonsovi. Podobnou roli pak vidím v postavení Michaela v naší sestavě.

                          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                            dropt     před 8 lety 07.02.2017 13:33 |  
                            1 0

                            Defenzivní záložník není přežitek. Přežitek je podle mne čistý bořič. Tím mám na mysli hráče, který na tomto postu uplatňuje hru stopera. Je takovým nárazníkem, který odehrává míč do bezpečí a o to, co se děje před ním už se potom moc nezajímá. Minimálně jeví zájem zapojit se do kombinace na útočné půli. Někdy se mu podaří míč odebrat a rozehrát či předat spoluhráči, ale mnohokrát funguje jen jako zeď, od které se míče odráží, co nejdál.

                            Defenzivní záložník či záložník s defenzivními úkoly je pro mne v prvé řadě odebírač míčů, který by měl za všech okolností být konstruktivní nebo alespoň o to usilovat. To byl svého času Tavares, ačkoli i on se na můj vkus příliš málo pouštěl do kolmé rozehrávky a kombinace na útočné půli.

                            Potíž ve srovnání s hráči z top klubů je, že ti hráči umí vše, a proto jsou tam kde jsou. Tým jako Slavie si musí vybrat, co obětuje, protože jen těžko budeme mít tak komplexní hráče. Potom platí, že když u jednoho hráče obětuješ něco (např. rychlost), jiný hráč ji musí nahradit (proto je těžko slučitelný Souček, Hušbauer, Ngadeu i Barák, protože všichni mají limity v pohyblivosti a žádný z nich není rychlík, či hráč, který by na hřišti byl tzv. všude). Kanté je jeden z nejlepších defenzivních záložníků vůbec. Je excelentní v odebírání míčů (Ngadeu je excelentní v soubojích, jenže když se souboji s ním vyhneš, jako třeba Dukla nebo Zlín, eliminuješ ho), operuje na obrovském prostoru (zapojuje se i u vápna soupeře, což Ngadeu nedělá), je pohyblivý a dynamický (k takovému hráči pak můžeš dát méně pohyblivého Hušbauera nebo Baráka, což je u Ngadeua i Součka trochu potíž) a i když nemá rozehrávku kdo ví jak úžasnou přihrát dokáže pořád dostatečně dobře i na velkou vzdálenost (není to rozehrávač alá Horváth nebo Pirlo, ale pořád mnohem kvalitnější než Ngadeu a Souček). Matič je proti němu trochu zvláštní, mně osobně nijak zvlášť nezaujal, ale přihrávky má nadstandardní a udrží míč.

                            Navíc hra na dva "defenzivní" záložníky je ve srovnání s tím, co hrajeme my dost odlišná. Oni jsou oba defacto box-to-box a ve svém působení směrem vpřed se střídají podle situace. Oba se nicméně i ze hry dostanou k míči výrazně blíže soupeřově brance než náš defenzivní záložník.

                            Náš dlouhodobý problém ve středu zálohy spočívá v tom, že ti hráči se ideálně nedoplňují. Všichni jsou nadstandardní hráči, ale mají podobné slabiny - nízká pohyblivost a rychlost. Proto jen stěží můžeme hrát na dva záložníky (můžeme, ale ne s dominantním držením míče a postupnými útoky), protože málokterá dvojice ten střed uběhá a vyplní celý prostor. Abychom ho vyplnili, prakticky vždy jsme hráli na tři (někdy byl Barák jako falešný kraj). Alespoň jednoho běhavého potřebujeme jako sůl a jediný, kdo je z našich hráčů tohle schopen zajistit (mimo Mingazova) je Alvir (předpoklady má i Ščuk, který dobře odebírá míče, je rychlejší a má i dobrou přihrávku, ale hůř míč udrží). Jenže místo koho?

                            Baráka, díky kterému udržíme míč na kopačkách? Který zklidní hru, rozehraje přesně a účinně a je nebezpečný pro soupeřovu branku...
                            Hušbauera, který vyniká v koncovích přihrávkách? Umí zrychlit hru a dát finální i předfinální přihrávku...
                            Nebo Ngadeua, který vyniká v osobních soubojích a je pomyslnou zdí, o kterou se tříští snaha soupeře vpřed?

                            Já osobně bych proti slabším soupeřům hrál (v záloze) bez Ngadeua, proti silnějším asi bez Hušbauera a až odejde Barák tak bez něj, i když v tu chvíli budeme na těch dvou dalších postech nahradit jeho klid, schopnost udržet míč a přímočaře rozehrát či zakončit.

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          dropt     před 8 lety 05.02.2017 23:22 |  
          4 5

          Hrál tam jen on a Souček, takže tam moc nikdo lépe zahrát nemohl.

          Kdo by tam mohl zahrát je komplexnější otázka. Potřebujeme DZ tak jak si ho většina Slávistů představuje? Já preferuji na této pozici středního záložníka s převahou defenzivních úkolů, sběrače míčů zajišťujícího rozehrávku, box-to-box záložníka držícího střed hřiště poctivě se vracejícího na svou pozici, který bude neustále k dispozici svým spoluhráčům v přechodové fázi a bude hráče před sebou zásobovat kvalitními přihrávkami. Proto jsem na této pozici upřednostňoval Ščuka, který směrem dozadu nikdy neodvede to, co Ngadeu, ale může být lepší spojkou mezi obranou a útokem. Vzhledem k tomu, že výkony úplně nepřesvědčuje, co třeba Alvir?

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        JS (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 23:24 |  
        1 9

        K slovu „soudný“ jsi měl pro některé místní radši rovnou přiložit výklad z výkladového slovníku:

        „Soudný = takový, který dokáže zaujímat střízlivý a realistický postoj vůči věcem a jevům včetně sebe samého; který nepodléhá zkreslením plynoucím z osobních dojmů či pocitů“

        ;)

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        martyni (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 10:42 |  
        7 0

        Dropte, asi rozumim, ze by sis predstavoval spis konstruktivni záložníky, který umej bránit i utocit, ale na druhou stranu jsem presvedcenej, ze Misa byl na podzim rozdilovej hrac, když byl na hristi, nase zaloha prehravala zalohu soupere, když chybel, měli jsme problémy. Samozrejme je to i tim, ze Husbauer a Barak nejsou zadni rychlici a Misa se k nim proste hodi a pomaha jejich hre. Tim, ze v defenzive byl všude, tak Husbauer s Barakem to měli o dost snazsi. Myslim, ze tohle byla ta chemie, kvůli který jsme v druhy casti podzimu vyhravali.

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          dropt     před 8 lety 06.02.2017 11:27 |  
          4 5

          1) Souhlasím, že Ngadeu je rozdílový hráč (ve správné roli).
          2) Osobně mezi trojicí Ngadeu, Hušbauer, Barák chemii nevidím, ale ani anti-chemii. Uspokojivě to funguje, což vytváří iluzi dostatečnosti.
          3) Já rozumím tomu, že pro většinu lidí to je jednoznačná volba, protože nic lepšího jsme dosud nepostavili. V životě je to tak se vším. Upínáme se k nejlepšímu možnému řešení, o kterém jsme přesvědčeni, dokud nám někdo jiný neukáže lepší. Ještě před rokem to byl Souček. Byl tady blahoslaven a opěvován a kde je dnes? Uhrin nám ukázal Ngadeua a naše pozornost se upnula k němu. Já svou pozornost upínám dále. Ngadeu, Hušbauer, Barák je pro mě nejlepší ověřené složení. Znamená to však, že nemůže existovat ještě lepší složení? Možná ano, možná ne. Dokud se to nezkusí, vyvrátit to nemůžeme a překážka k tomu je jen v našem uzavřeném a omezeném myšlení.

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            Gino     před 8 lety 06.02.2017 12:11 |  
            3 2

            Existuje urcite, ale my jej NEMAME. Jedte jednou - nemame ;) To jeste lepsi reseni hraje treba v Barce, Lpoolu, Manchu a podobne... Az ho budeme nit, nepochybuji, ze bude hrat i u nas. Ale momentalne je nejlepsim redenim Ngadeu, Husbauer a Barak. Kapisto? ;)))

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              dropt     před 8 lety 06.02.2017 12:44 |  
              0 5

              Do středu zálohy máme Alvira, Baráka, Hušbauera, Ščuka, Součka a Ngadeua. Alternovat tam může ještě Sýkora a teoreticky Mingazov. I kdybych ty zbylé dva vynechal je to 6 hráčů na 2-3 posty, což je 15 variant pro dvoučlennou zálohu a dalších 20 variant pro trojčlennou. Kolik z těch 35 variant jsme vyzkoušeli v relevantní praxi (mistrovský zápas či příprava s rovnocenným soupeřem), abychom mohli tvrdit, že jiné lepší složení zálohy z našich současných hráčských zdrojů neexistuje? Takže je mi líto, ale ne. Nevíš jestli to nemáme a já nevím, zda ano. Oba tomu však věříme. :-)

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                homerinho     před 8 lety 06.02.2017 13:31 |  
                4 0

                Takže vyzkoušíme 35 variant a za rok si to vyhodnotíme. Mezitím se půlka kádru obmění a můžeme zkoušet znovu :)

                • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                  dropt     před 8 lety 06.02.2017 14:41 |  
                  2 2

                  Stačí vyzkoušet ty s potenciálem uspět, místo abychom se ujišťovali o těch, které nefungují a modlili se, že se něco změní. ;-)

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                alois_veliky (admin)     před 8 lety 06.02.2017 13:44 |  
                1 0

                Proč tedy na podzim Šilhavý (a před ním Uhrin) pořád stavěl MNN (a dle mě ho bude stavět i dál)?Nerozumí tomu tak dobře, nevidí, že by mohl postavit mnohem silnější tým?

                • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                  dropt     před 8 lety 06.02.2017 14:37 |  
                  1 2

                  To je v prvé řadě otázka na trenéra, nikoli na mne.

                  Osobně si myslím, že:
                  1) Kvůli vstupu do týmu v rozehrané sezoně a repre pauze, kdy neměl čas hráče poznat, převzal obraz po svém předchůdci. V něčem se spálil (van Kessel), v něčem změnil názor (Barák) a něco mu vyšlo (Ngadeu), resp. bez ohledu na to, zda je to nejlepší možná varianta ho to dovedlo k výsledkům
                  2) Šilhavý je trenér, který když má výsledky, tak nedělá změny (i za cenu herního projevu)
                  3) Jako každý člověk i on má omezené vnímání. Chtě nechtě, všichni podvědomě tíhneme ke statusu quo (to se týká i mě, a proto co nejvíce vyhledávám inspiraci, která mi mé omezené vnímání světa naruší).

                  I ti nejlepší trenéři uvízli v téhle mentální pasti. Brückner, jenž nedokázal změnit systém hry národního týmu po odchodu Kollera, Jarolím, který nedokázal přizpůsobit herní styl hráčům, poté co mu odešli klíčoví hráči, na kterých hra stála (Tavares, Necid), Vrba v nároďáku, Uhrina, když si v zimě vytvořil svůj vysněný obraz a nedokázal ho změnit, i když nefungoval atd. Proč by něco podobného nemohlo potkat i Šilhavého? Ta možnost tu je. Odpověď dostaneme až odejdou klíčoví hráči dosavadního úspěchu (např. Barák, ale i Ngadeu s Delim).

                  • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                    alois_veliky (admin)     před 8 lety 06.02.2017 14:48 |  
                    10 0

                    Tak snad si to tady přečte a z té jeho mentální pasti ho osvobodíš :) Na druhou stranu - pokud by každé chycení do pasti znamenalo pět měsíců trvající sérii bez porážky, podle mého soudu atraktivní hru plnou šancí a suverénní vítězství nad největším rivalem, ať jsme v ní chyceni třeba trvale. Mně nasazování MNN nepřišlo na úkor atraktivity, naše hra se mi líbila a cpát místo pilíře podzimní sestavy do zákaldu třeba Alvira nebo Sýkoru, které jsme v našem dresu ještě pořádně neviděli, mi přijde minimálně riskantní a tak trochu i nesmyslné.

                    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                      alois_veliky (admin)     před 8 lety 06.02.2017 14:51 |  
                      0 0

                      Tím chci říct, že trenérovi a jeho úsudku důvěřuji. Zatím nemám důvod si myslet, že se mýlí.

                    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                      dropt     před 8 lety 06.02.2017 14:53 |  
                      1 0

                      Riskantní? Vždyť je příprava, mohli jsme to vyzkoušet a absence Ngadeua k tomu přímo vybízela.

                      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                        alois_veliky (admin)     před 8 lety 06.02.2017 15:04 |  
                        0 0

                        Riskantní obětovat část přípravy zkoušení modelu, kterému do budoucna nevěří. Navíc třeba proti Ružemberoku jsme bez DZ nastoupili.

                        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                          dropt     před 8 lety 06.02.2017 15:22 |  
                          0 0

                          A fungovalo to na výbornou. Jen soupeř trochu postrádal kvalitu, aby to více prověřil.

                          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                            Kenny     před 8 lety 06.02.2017 16:30 |  
                            1 1

                            Jak konkrétně jsi zjistil, že to fungovalo, když tvrdíš, že to soupeř moc neprověřil?

                            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                              dropt     před 8 lety 06.02.2017 16:35 |  
                              0 0

                              Jinak řečeno v kontextu síly soupeře to fungovalo na výbornou. Zjistil jsem to předvdenou hrou a výsledkem 6:1, což je na poměry naší menší UMT slušný počin.

                              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                                Kenny     před 8 lety 06.02.2017 16:42 |  
                                1 1

                                To mi připadá jako kdybys zkoušel lyžovat na hromadě písku. Sjelo to dolů, takže to funguje.....což je s přihlédnutím k tomu, že to byl písek hrubý, poměrně slušný počin.

                                • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                                  dropt     před 8 lety 06.02.2017 16:56 |  
                                  0 0

                                  Stále nepochopil. Tak naposledy. I se slabým soupeřem můžeš mít problémy pokud hraješ špatně. My ty problémy neměli, naopak ta hra dávala pozotivní signály. To, že složení zálohy bez DZ fungovalo (Barák > Hušbauera a Alvir > Ščuka) je nezbytným předpokladem pro další vyzkoušení proti silnějšímu soupeři.

                                  • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                                    Kenny     před 8 lety 06.02.2017 18:09 |  
                                    2 3

                                    Copak to já chápu, že se to snažíš okecat a najít nějaký pseudodůvody. Co ale nechápu je, proč si myslíš, že jsi lepší trenér než Jarda a furt dokola mu tady radíš. No vlastně možná chápu......

                        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                          dropt     před 8 lety 06.02.2017 15:24 |  
                          3 0

                          Lepši zkusit něco nového, co může fungovat, než ztrácet čas ovéřováním nefunkčního, když to, co preferuji stejně nemůžu uskutečnit.

                          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                            alois_veliky (admin)     před 8 lety 06.02.2017 15:27 |  
                            0 0

                            Co je podle tebe ověřování nefunkčního?

                            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                              dropt     před 8 lety 06.02.2017 15:35 |  
                              4 0

                              Záloha se Součkem (v kombinaci s dalším "rychlíkem" Hušbauerem). Zkrátka třeba to, co nastoupilo proti Osijeku.

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            bububu (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 12:29 |  
            1 0

            Ad 3) A nebude to třeba tím, že Souček v této sezoně předvádí asi tak 10 % toho, co vloni?

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              dropt     před 8 lety 06.02.2017 12:52 |  
              2 3

              Ne, hraje víceméně pořád stejně. Jen jsou vyšší nároky (rozdíl mezi 2. a 5. místě v tabulce). Na DZ už s tím nestačí ani pro ostatní. Stopera by podle mne pořád odehrál obstojně.

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                bububu (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 14:40 |  
                5 0

                Podle mě tedy má výrazně horší formu než v minulé sezoně. Rozhodně nehraje ani zdaleka tak jako kolem hattricku proti Baníku. Jinak s jeho přesunem na stopera souhlas, tohle si myslím už rok. Na DZ nemá podle mě vůbec dispozice, jeho konstruktivita směrem dopředu je naprosto nulová.

                • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                  dropt     před 8 lety 06.02.2017 14:48 |  
                  3 9

                  Jeho konstruktivita směrem dopředu je rovnocená s Ngadeuem.

                  • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                    bububu (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 15:25 |  
                    8 1

                    Tak to musím naprosto zásadně nesouhlasit. I kdyby to tak bylo (jakože není), tak už jen tím, že je MNN na rozdíl od Součka špičkový v defenzivě (a tedy odebírá vysoko míče, které hned může rozdat) je pro ofenzivu zhruba 70x platnější než Souček.

                    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                      dropt     před 8 lety 06.02.2017 15:30 |  
                      2 5

                      Řeč byla o konstruktivitě a v té je Souček možná i o chlup lepší, protože Ngadeu nepřenese míč na delší vzdálenost vzduchem. To, co popisuješ je jiná kapitola a v té je lepší Ngadeu, a proto hraje a je celkově lepší než Souček.

                      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                        bububu (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 16:31 |  
                        3 1

                        To je ovšem taky nesmysl. MNN je zcela jednoznačně konstruktivnější než Souček, protože ten není (minimálně tuto sezonu) konstruktivní vůbec. Přenesení míče na delší vzdálenost vzduchem jsem od MNN viděl na podzim několikrát (otázka, jestli to tak vždycky chtěl), u Součka ani jednou.

                        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                          dropt     před 8 lety 06.02.2017 16:41 |  
                          2 6

                          Jak myslíš, já od něj včera zaznamenal dva podobné pokusy a oba poslal do autu. Na podzim to samé. Létalo mu to od nohy s takovým rozptylem, že bych to s nadsázkou přirovnal k tomu kulometu v závěru filmu Poslední samuraj. Většinou se raději do těchto míčů ani nepouští.

                          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                            alois_veliky (admin)     před 8 lety 06.02.2017 17:05 |  
                            4 0

                            Já tedy viděl jen část zápasu, ale za tu chvíli jsem od něj zaznamenal také minimálně dva pokusy o křížný balón na vzdálenost několik desítek metrů a oba byly velice přesné a pomohly založit útok Kamerunu.

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            vršek     před 8 lety 06.02.2017 12:35 |  
            4 1

            A je v téhle chvíli ten správný čas hledat to "Vaše lepší řešení", tedy bez Ngadeua na DZ, když s nim to i při složení 4 4 2 fungovalo tak, jako už dlouho ne, a když chceme bojovat o titul?

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              dropt     před 8 lety 06.02.2017 12:53 |  
              2 0

              Samozřejmě. Kdy ho chcete jindy hledat než v přípravě?

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                vršek     před 8 lety 06.02.2017 13:24 |  
                6 0

                Ano, to jistě, ale Ngadeu i Deli byli mimo, a těžko tedy pilovat souhru týmu s Ngaeuem na stoperu v tomto přípravném období, a je tedy podle mého lepší nezasahovat do toho co výborně funguje. Možná by Slavia, s těmi dvěma ve stoperské dvojici, DZ ani nepotřebovala. Jen je potřeba čas na souhru a aklimatizaci v týmu.
                Pokud někdo ze Slavie v nejbližším půlroce odejde, bude největším oslabením týmu právě odchod Ngadeua s jeho stále nedoceněnou herní kvalitou a vůdčími schopnostmi, které by se postupně projevili.

                • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                  dropt     před 8 lety 06.02.2017 14:16 |  
                  0 2

                  To nevylučuje, že jsme mohli efektivněji hledat středové řešení.

                • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                  Robinator     před 8 lety 06.02.2017 14:42 |  
                  1 1

                  hlavně bychom měli v dalším přestupovém okně přivést dva kvalitní technické a běhavé záložníky, vzhledem k odchodům. Škoda, že jsme jednoho nestihli ještě teď, potom bych si představil v základu MNN a před ním Baráka/Hušbauera + posilu, rychlého, technického záložníka, který by se zapracovával na další sezonu..takhle si troufnu tvrdit že sestava pro první jarní zápasy bude. Pavlenka - boril,Bilek,Deli,flo - MNN - zmhal, husbauer,barak,zmrhal-skoda

                  • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                    bububu (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 15:31 |  
                    1 0

                    "Škoda, že jsme jednoho nestihli ještě teď, potom bych si představil v základu MNN a před ním Baráka/Hušbauera + posilu, rychlého, technického záložníka, který by se zapracovával na další sezonu"

                    Alvir?

                    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                      Robinator     před 8 lety 06.02.2017 15:42 |  
                      0 1

                      já ho viděl jednou,neznám ho, nemůžu soudit..je pro mě velký otazník

                      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                        bububu (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 16:32 |  
                        1 0

                        Samozřejmě, ale Alvir sedí přesně na toho hráče, kterého popisuješ. Za mě tedy vedení velká pochvala. Když se dobře aklimatizuje a bude dostatečně kvalitní, tak hned v létě po odchodu Baráka tu můžeme mít "novou" posilu.

                        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                          dropt     před 8 lety 06.02.2017 16:36 |  
                          0 0

                          Proč až v létě?

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        dauby     před 8 lety 06.02.2017 15:29 |  
        2 4

        Některým lidem holt nebylo seshora dopřáno. Ani rozumu, ani pokory...

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          dropt     před 8 lety 06.02.2017 15:50 |  
          4 5

          Komu chybí více pokora? Tomu, který si uvědomuje vlastní nedostatky a snaží se hledat způsob jak se posunout dál a vpřed nebo tomu, co si spokojeně a pyšně hoví na trůnu s pocitem nedotknutelnosti?

          Jak se prosím tě měří rozum?

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            Guly (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 16:08 |  
            3 7

            Dropte buď v klidu, patříš tady mezi naprostý minimum lidí, kteří maj realistický vidění a stojí nohama na zemi. To lidi, který lítaj někde v oblacích prostě nepochopí.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      Gino     před 8 lety 06.02.2017 05:52 |  
      4 4

      dropt nezklamal, to je panecku trida! :D :D

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        dauby     před 8 lety 06.02.2017 15:33 |  
        1 6

        To už je takový zdejší folklor, ten dropt. Ten bude vždy blábolit tu svoji písničku bez ohledu na dění na hřišti :-).

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          dropt     před 8 lety 06.02.2017 15:44 |  
          2 1

          Neboj, už brzy budeš mít ode mne zase pokoj a nebudeš to muset číst. ;-)

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          belmis (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 16:01 |  
          6 0

          I když s droptem ohledně MNN nesouhlasím, kolikrát si jeho komentáře moc rád přečtu. Byl bych moc rád, kdybys místo povídání o folkloru napsal nějaké rozbory ty. Obecně mluvit o folkloru je moc jednoduché.

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            huhu     před 8 lety 06.02.2017 16:54 |  
            4 1

            Dropte, nepřestávej psát. Tvoje příspěvky bývají věcné a častokrát nabízí jiný úhel pohledu, což je jistě nesmírně žádoucí (a pro mě zároveň velice osvěžující). Věcnost naopak schází kritikům, což je škoda, protože tím trpí úroveň diskuze (jakkoliv chápu, že emoce do fotbalu patří :)

  9. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Staršina     před 8 lety 05.02.2017 22:26 |  
    13 0

    Nejsem zrovna psycholog, ale životu snad rozumím. Jsem přeci jen starší. Po odchodu AB jsem, myslím si, že nejenom já, měl strach o chemii kabiny. Snad budu pochopen. Míša to zachránil. Toto je naprostá bomba a neskutečný vklad do kabiny. Začne se řešit něco jiného. Teď už se na jaře nebojím nikoho a ničeho. Jsem přesvědčen, že ten titul zvládneme. Sice věřím jen na 99%, ale snad to vyjde. Míšo moc Ti děkuji a prosím, přenes tu sílu kamerunských lvů a euforii do kabiny Slavie.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      PetCC     před 8 lety 05.02.2017 22:45 |  
      2 25

      Nepatří to tobě, ale obecně.
      Kdysy jsem slyšel, že zkratky jsou oblíbené u lidí z nižší inteligencí a proto je tak milují v armádě.
      Takže kdo má tušit, co znamená "po odchodu AB"? Máš na mysli Andreje Babiše? Něco mi uniklo?
      Nebo je to pokus o nějakou konspiraci? Vlastně i to by ukazovalo na úroveň diskutujících ...

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Mac     před 8 lety 05.02.2017 22:51 |  
        5 0

        Zjevně myslí Antonína Baráka. ;-)

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Jachym     před 8 lety 05.02.2017 23:02 |  
        10 0

        Než začneš hodnotit inteligenci ostatních, přečti si ještě jednou svůj příspěvek a uvidíš, že právě na tebe platí pořekadlo "zloděj křičí, chyťte zloděje."

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Staršina     před 8 lety 06.02.2017 00:57 |  
        0 0

        Ano. Má inteligence je velmi snížená. Přesto si myslím, že vůl vždy zůstane volem, Přeberte si to to.

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Chali     před 8 lety 06.02.2017 01:37 |  
        1 0

        A tebe nevzali ani do tý armády, nebo proč to tu zmiňuješ?

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        sasky     před 8 lety 06.02.2017 07:51 |  
        1 0

        No tak zrovna v internetové komunikaci jsou zkratky naprosto normální. A nevím, jestli se dá o všech internetových diskutérech říct, že mají sníženou inteligenci. O sobě si to třeba nemyslím.

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Orwell_1892 (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 11:19 |  
        3 0

        Nemáš náhodou zkratku ve své přezdívce?

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Kenny     před 8 lety 06.02.2017 16:19 |  
        0 0

        A do které "inteligenční sorty" bys zařadil někoho, kdo napíše kdysY ?

  10. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Silgar (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:27 |  
    6 0

    Velká gratulace na konci sezony ještě zvedneš 2 poháry a bude to kompletní.

  11. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    travel (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:27 |  
    3 0

    Moc velká gratulace Míšovi A na utkání s Jihlavou čekám velké ovace.Díky za skvělou representaci také Slavie!

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      travel (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:36 |  
      2 0

      Tak jsem si teď kliknul na off-topic a jsem vážně hodně nasr.nej (omlouvám se,ale tohle už je moc).

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Ladislav (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:42 |  
        0 0

        Radši otevři naše oficiální stránky, je tam moc pěkná koláž s gratulací.

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          travel (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:48 |  
          0 0

          To jsem viděl a ještě se na to s radostí kouknu,ale tohle mě fakt vytočilo.Jako kdyby nestačili ti naši pisálkové ze spartu.

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            Mac     před 8 lety 05.02.2017 22:53 |  
            0 0

            Taky mě to štve, kromě Ngadea to bylo i v Udinese a v létě nás zaměnili i na webu Rio Ave. :-(

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              Ladislav (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 23:05 |  
              9 0

              Aby si nás zase zapamatovali, tak se holt budeme muset probojovat do základní skupiny pohárů, nejlépe Ligy mistrů, jinak to nepůjde.

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                bongor     před 8 lety 06.02.2017 18:43 |  
                1 0

                Kdyby si nás aspoň spletli s pořádným mančaftem.Ale tohle??

            • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

              malan (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 23:22 |  
              4 0

              Je to predevsim jejich vizitka. A v pripade obyvatel zapadni Evropy zcela bezne ignorantsvi.

              • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

                travel (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 23:26 |  
                3 1

                Máš pravdu,ale kvůli těm ignorantům dělá náš hráč reklamu spartě. Navare,vím,že máte hodně jiné práce,ale tohle by chtělo dát do pořádku.

  12. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    qwertz0099     před 8 lety 05.02.2017 22:43 |  
    1 0

    Gratuluji Kmaerunu a především MNN, který dělá reklamu české lize a především Slavii. Nemyslím, že se budou psát články jaká je SKS klub a jaká je kaprliga, jenomže bude dělat reklamu, že při výběru působiště budou radši perferovat české týmy než-li podobně kvalitní polsé nebo rakouské. Lidmi je africký šampionát hodně podceňovaný, ale když vám tam hraje Aubameyang, Mahrez nebo Slimani, tak nějakou úroveň prostě mít musí. Jsem rád, že MNN hraje právě za Slavii a děkuji mu za to. SKS

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      travel (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:49 |  
      3 0

      To by nesměli psát ,že u nás hraje za spartu.

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        postovni (přítel SN)     před 8 lety 05.02.2017 22:55 |  
        2 0

        Jo jo. Připadám si jako inspektor Trachta. Hraje za nás mistr Afriky, ale celej svět si myslí, že hraje za Spartu.

        • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

          Merlinus (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 08:30 |  
          3 0

          Tak stve me to, ale tezko s tim neco udelame. Mnohem vic me stve a zarazi, ze clanek o vitezstvi Misi je jen v ceske verzi Slavia.cz V anglicke verzi je nejaktualnejsi nejaky starsi clanek o Teclovi z 26.1.2017. To je ostuda se kterou muzeme neco delat. Kdyz se nekdo ze sveta, kdo se dozvi, ze Misa je z SKS podiva na nase ofic.stranky, tak predpokladam, ze na anglickou mutaci a to je teda slusna bida...

          • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

            Jachym     před 8 lety 06.02.2017 10:44 |  
            0 0

            Já bych to zase tak nehrotil. Hlavní informace o Slavii se tam dozví a kvůli tomu tam návštěvník z ciziny zavítá. A půjde sem z toho důvodu, že Kamerun s Míšou vyhráli Afriku...

  13. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Mac     před 8 lety 05.02.2017 22:57 |  
    0 0

    Mám velkou radost, ale je tu i drobná nevýhoda - Kamerun tím postoupil na letošní Pohár FIFA, takže v létě bude Míša zase chybět, pokud tedy nepřestoupí.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      sasky     před 8 lety 06.02.2017 07:52 |  
      2 0

      Hmm, jak píšeš, obávám se, že v létě už Míša nebude naše starost :(

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      honzah (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 08:49 |  
      0 0

      Podle anglické wikipedie se Pohár FIFA hraje od 17. června do 2. července. To není tak zlé. A Míšu prostě MUSÍME udržet do konce srpna, jestliže budeme hrát předkola pohárů. A zájemci i on to MUSÍ pochopit.

  14. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    bedva (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 09:25 |  
    16 0

    Nevim, jestli to tu již nezaznělo, ale Míša je v oficiální jedenáctce turnaje (tzn. mezi třemi nejlepšími obránci). Ale to asi nikoho zas tak moc nepřekvapí.:)

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      Borgetti     před 8 lety 06.02.2017 11:06 |  
      0 0

      Super. Moc jsem mu to přál. Můžeš hodit prosím odkaz, kdo je těch dalších 10 hráčů? Tohle je jen další polínko do ohně, kterým se zvyšuje jeho hodnota!

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      Borgetti     před 8 lety 06.02.2017 11:08 |  
      0 0

      Tak už nic, jedenáctku jsem našel :-)

  15. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Pepino44     před 8 lety 06.02.2017 09:46 |  
    1 2

    Těsně pod posledním příspěvkem je upozornění na utkání se Suwonem - čas výkopu je 00.00 hod. Je to dané tím, že se ještě neví čas výkopu ? Nebo je to časovým posunem , což považuji za blbost.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      JS (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 09:52 |  
      4 1

      :D
      Ve Španělsku je stejné časové pásmo, jako u nás. Ledaže bychom ten přátelák letěli odehrát do Koreje.

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Robinator     před 8 lety 06.02.2017 10:32 |  
        0 0

        :D

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Pepino44     před 8 lety 06.02.2017 10:39 |  
        4 0

        Tak s tím časovým pásmem to samozřejmě vím (až tak uplně blbej nejsem), ale bylo to myšleno jako vtip, aby to v Korei mohli vysílat v televizi v přijatelném čase. Za to, že nebylo pochopeno se omlouvám.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      quelhar (admin)     před 8 lety 06.02.2017 12:54 |  
      0 0

      Nevíme, kdy se to bude hrát, ale k vytvoření zápasu je nějaký čas nutno zadat, proto 00.00, aby každý věděl, že to je dosud neupřesněno :o)

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      bongor     před 8 lety 06.02.2017 18:47 |  
      1 0

      To nevíš,že nejlepší fotbal se hraje o půlnoci?
      Ale beze srandy,to asi bude čas pro korejské diváky.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      carfi-sks (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 19:25 |  
      0 0

      To je jasný, týmy se ve Španělsku sejdou o půlnoci, miliony fanoušků v Koreji budou utkání sledovat v pro ně atraktivní ranní čas , když se tam určitě nepracuje a oba týmy na utkání vydělají miliony .

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        travel (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 20:16 |  
        0 0

        Ještě bych to upřesnil,že se jedná o Severní Koreu.

  16. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Orwell_1892 (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 11:13 |  
    1 0

    Nemáš náhodou zkratku ve své přezdívce?

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      Orwell_1892 (přítel SN)     před 8 lety 06.02.2017 11:18 |  
      0 0

      To samozřejmě patřilo kolegovi výše.

  17. Míša

    Borris     před 8 lety 06.02.2017 12:09 |  
    8 2

    Míšovi veliká a upřímná gratulace a poděkování za to, jak nás skvěle reprezentoval! Tak jak jsem včera fandil Kamerunu, jsem například naší repre už dlouho nefandil.... Škoda že proti Jihlavě nemůže Míša hrát kvůli kartám a nemůže si tak bouřlivé přivítání vychutnat přímo z placu. Ale to nevadí, aspoň trošku orazí a na Příbram ho budeme mít zase v plné síle zpět! Máme v kádru mistra Afriky a to už je teda něco! Snad s námi aspoň dva roky zůstane. Jasně se ukázalo, že sny si lze plnit i jako hráč SK Slavia Praha.... A za to Míšovi moc děkuju!

    • Re: Míša

      Jachym     před 8 lety 06.02.2017 12:28 |  
      5 0

      Osobně si myslím, že naděje na jeho udržení po sezóně je menší než malá :-)) Jako frankofonní hráč určitě nebude chtít strávit zbytek kariéry v ePojištění.cz lize...

      • Re: Míša

        Borris     před 8 lety 06.02.2017 12:30 |  
        2 0

        Tak určitě ne zbytek kariéry, ale třeba rok, nejlépe dva :-)

    • Re: Míša

      bongor     před 8 lety 06.02.2017 18:51 |  
      1 0

      To jsem chtěl zrovna napsat,ale Borris myslí i za mě a je ke všemu rychlejší.Nemusí se přestoupit bůhví kam.Slavie vždy byla a nyní zase bude ta nejlepší adresa!

  18. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    dArtagnan     před 8 lety 06.02.2017 13:28 |  
    2 1

    Myslím, že by Standa už mohl přestat dělat hérečku a dát sedmičku Michaelovi :-)

  19. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Jachym     před 8 lety 06.02.2017 14:54 |  
    2 0

    Ty bys toho Zmrhala nechal udřít. Má sice velmi dobrou fyzičku, ale hrát zároveň napravo i nalevo je i pro něj trochu moc...:-)

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      Jachym     před 8 lety 06.02.2017 14:57 |  
      0 0

      To bylo na sestavu Robinatora :-)

      • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

        Robinator     před 8 lety 06.02.2017 15:13 |  
        0 0

        :))) no jo...myslel jsem Sýkoru, píšu Zmrhal

  20. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    Ernie     před 8 lety 06.02.2017 15:14 |  
    0 0

    Trošku odbočka od Michaela. Všimli jste si, že ve finále hrál v základu Kamerunu i útočník Trnavy Tambe? Neznáte ho někdo?

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      ElBrody     před 8 lety 06.02.2017 17:28 |  
      6 3

      Nee, nee, 5 gólů za půl roku ve slovenský lize nebrat! Už nikdy :) Btw. na lavičce Kamerunu byl i Mabuka z Žiliny.

    • Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

      homerinho     před 8 lety 06.02.2017 19:30 |  
      0 0

      Nejen ve finále, hrál v základu všechny zápasy co jsem viděl. Koukal jsem sice jen tak po očku, protože se učím na státnice, ale vůbec se mi nelíbil. Bojovnost a snaha super, síla v osobních soubojích a hra tělem ještě ok ale jinak nic moc. Když ho střídal Aboubakar, pokaždý to neskutečně oživil a nechápal jsem proč nehraje od začátku. Ale jak říkám, nesledoval jsem to moc pečlivě. Navíc je to mladej kluk, třeba z něj něco bude.

  21. Re: Michael Ngadeu mistrem Afriky s Kamerunem!

    zeleznik2     před 8 lety 07.02.2017 16:11 |  
    1 1

    Velká gratulace Michaelovi, výborný turnaj zakončený vítězstvím. Doufám, že si to v lize zopakujeme!!Také jeho tržní cena vystoupala mnohonásobně více, když si vzpomenu, že jsme jej kupovali v červnu za 13,5 mil. Kč!Sranda...