Přiznám se,ze jsem při nákupu tohoto hráče zrovna nejasal.Dnes musím přiznat,že jsem se mýlil.Byl to dobrý nákup na rozdíl od jiných.Josef u nas odehraje ještě dost utkání.Ještě schází lepší standartky a také to zbytečné prihravani faulů a prodat lépe svoji dobrou střelu ze střední vzdálenosti.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Přestup Hušbauera jsem od začátku pokládal za dobrý tah, a tak mě tahle statistika potěšila.Všímal jsem si jeho asistencí, a to i druhých,které se sčítají jen v hokeji.Často chce balon,bojuje a dovede hrát i tvrdě.Moc mu pomohl Míša Ngadeu, s ním mu to jde ještě lépe.Myslím,že jaro bude v tomto trendu pokračovat.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Zajímavá je taky položka Přihrávka do gólové šance - PDGS. Zmrhal vede s 27, pak je JH, Barák (a Dočkal) s 26, další dva hráči mají 21. Sedmý Škoda 20.
Asi bych neřekl, že tihle 4 naši vytvořili během 16 ligových zápasů 99 loženek pro své spoluhráče, hodnocení bude určitě subjektivní. Ale něco o naší útočné síle to vypovídá.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Já jsem měl také trochu ambivalentní pocit a to z toho důvodu, že jsem se obával, zda se vůbec po Italii vzchopí. Protože ve Spartě po návratu nic moc, i když do odchodu na jih byl výborný. Ale chytil příležitost za pačesy. Přizpůsobil se. Je zajímavé, že v pololetních statistikách je ještě lepší, než na mě působil na hřišti. A mně se na hřišti líbil.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Stačí to v pohodě i na Evropskou ligu, jak prokázaly výkony JH ve Spartě. Hra naší zálohy je rychlá ažaž, jak ostatně ukazují čísla všech našich záložníků. Koneckonců i v této sezoně jsou Sparta a Liberec velmi dobře konkurenceschopní v Evropské lize a jak vypadala konfrontace s námi (a tedy i s naší zálohou)? Oba jsme přejeli rozdílem třídy.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Dříve jsem byl na JH hodně kritický, pak jsem musel své názory přehodnotit a zmírnit. Nicméně dovolím si reakci.
Srovnání s JH ve Spartě ze zápasů EL kulhá ve více ohledech:
1. před odchodem do Itálie hrál už nějakou dobu v životní formě, nakonec se stal i ligovým králem střelců (to zatím vůbec nehrozí). Jeho životní forma z ligy (kde mu vycházelo vše, do čeho kopl), se pak přenesla i do EL.
2. tím králem střelců se stal na místě PODHROTOVÉHO hráče, kde také podával dobré výkony v EL, o kterých píšeš. Tam NEBYL tvůrcem hry, tím byl v té době neoddiskutovatelně Matějovský + se přidával Dočkal zprava se svými dobrými centry.
Ve Slavii hraje jinou roli, zataženěji, právě tu, kterou hlavně obstarával Matějovský, z jehož kreativity mj. JH těžil.
V mém chápání tvůrce hry jsem asi jiný, než ty. Podle mě je to hráč, který umí rychle převzít balon od stoperů, rychle se s ním otočit směrem k útočné polovině a vyvézt jej/vymyslet průnikovou přihrávku či přesný pas/obejít napadajícího protihráče a vytvořit tím přečíslení v útočné fázi... Ve Spartě právě takovým typem byl třeba již vzpomínaný Matějovský, byť měl i své slabé stránky.
Takový hráč (typologicky, jak jsem výše popsal, nikoli Matějovský) nám prostě podle mě chybí a proto je ještě mnoho zápasů často herně neurovnaných, rozkouskovaných, či se uchylujeme k nákopům na Škodu, když už si kombinačně nevíme moc rady (netvrdím, že to nikdy nefunguje, ale co až ho mít nebudeme a bude na hrotu třeba sám MM?).
Myslím si, že kdybychom takového hráče měli, tak by se mohl opět JH přiblížit k onomu veleúspěšnému období, které měl před odchodem do Cagliari. Na nynějším postu to dle mého nezopakuje a to z již zmíněných důvodů. Jeho přednosti, jak jsem vysledoval, vynikají mnohem víc ve vyšším postavení na hřišti, než při rozehrávce od stoperů. Na podhrotu proč ne? Jen tam máme zase skvělého Baráka s obrovským potenciálem... Ale ať se o to kluci poperou :-)
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
podívej, já už se tu k JH vyjadřoval tolikrát, že už se mi úplně nechce se opět opakovat. Všechny argumenty, že JH není tvůrcem hry, jsem již opakovaně vyvrátil a co je důležitější - vyvracejí je i fakta, jako třeba zmíněný Chance index nebo počet asistencí.
K tomu, co píšeš:
1. Srovnání s JH ve Spartě samozřejmě nekulhá. Robinator tu opakovaně tvrdí, že JH stačí na českou ligu, ale v Evropských pohárech stačit nebude. Výkony JH v Evropské lize za Spartu ale jasně ukazují, že i na evropské poháry v pohodě stačí. A je jedno, na jaké hrál konkrétně pozici.
2. To, že hrál ve Spartě pouze podhrotového hráče, je takový všeobecně rozšířený mýtus. Jelikož rudochy jako našeho úhlavního "nepřítele" poměrně podrobně sleduju, tak vím, že zdaleka nehrál pouze podhrotového hráče a nepohyboval se pouze v okolí vápna soupeře. Často hrál hloupěji, stejně jako u nás, a tvořil hru z větší hloubky.
Odmysli si ten hnusný sparťanský dres a podívej se třeba na výbornou finální přihrávku v čase 1:10 nebo na fantastický průnik v čase 1:45. Jak vidíš, tak rozhodně se nemotá jako podhrotový hráč pouze okolo vápna soupeře, ale operuje i na vlastní polovině nebo se prosazuje z hloubky hřiště.
...tak vidíš, že u nás se pohybuje v podobných prostorech a vytváří podobné herní situace. Jistě, u nás hraje z větší hloubky, častěji si chodí pro míče až ke stoperům, tvoří hru z vlastní poloviny a má více defenzivních úkolů - proto také dává méně gólů. Prostě hraje jako typický tvůrce hry. A že i tuto roli zvládá excelentně dokazuje právě zmíněný Chance index.
Takže na rozdíl od Tebe si nemyslím, že nám tvůrce hry a typ hráče, jaký popisuješ, chybí. Tím samozřejmě neříkám, že bych se bránil příchodu dalšího špičkového playmakera, protože věřím, že by se s JH mohli na hřišti výborně doplňovat.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
1. Pokud to myslel Robinátor obecně, pak s tím taky nesouhlasím. Myslím, že na správném postu je Hušby konkurence schopný i v Evropě (byť je s podivem, že v Itálii totálně vyhořel a nic nepředvedl). Ta zmínka o Itálii mě ale vede k úvaze, jestli on dokáže být tím rozdílovým hráčem, který potáhne celé mužstvo, i tehdy, když se týmu zrovna nedaří (Cagliari v boji o sestup), nebo naopak dokáže své nejlepší věci ukázat převážně tehdy, když je celý tým v pohodě a herně na výši (mistrovská sezóna Sparty s velkým bodovým náskomem na Plzeň za Lavičky, JH králem střelců v lize a dobré výkony v EL). Těžko říct...
2. Věř mi, že také vím, jak a kde JH hrával. Např. Chovanec ho jednu dobu využíval i na DZ a je fakt, že ve Spartě nehrál vždy jen podhrot. Nicméně v kontextu tvé argumentace Hušbyho hvězdného období ve Spartě je potřeba jednoznačně zmínit další fakt, a to že toto období prožil na onom místě podhrotového hráče za Lavičky. Když hrál předtím na jiných postech ve středu zálohy Sparty, nikdy nijak nevyčníval (až na některé povedené střely z dálky, které si pamatuji už z éry Chovance).
Nicméně asi bychom si měli taky vyjasnit ten zmíněný post podhrota, co tím myslím. Myslím tím post nejvýše postaveného hráče ze záložní trojice v systému 4-3-3 (který praktikovala Sparta pod Lavičkou a nyní jej pod JŠ většinou praktikuje i Slavia). To samozřejmě neznamená, že se hráč potuluje jen kolem šestnáctky soupeře, stejně jako to nedělá např. Barák, když hraje na onom postu. Neznamená to, že si nikdy nezběhne do hloubky hřiště. Takový byl spíše post Koláře za éry Vrby v Plzni při rozestavení 4-2-3-1. I když se tedy hráč zapojuje do kombinace v mezihře nebo pomáhá i tvořit hru, tvorba hry od stoperů na něm nestojí, naopak je spíš při výchozím postavení výše a čeká např. na předfinální přihrávku, aby pak mohl sám dát z vyšší pozice přihrávku finální a připsat si asistenci. V tomto chápání se dá o tom "podhrotu" také mluvit jako o vysunutém tvořivém hráči, který zúročuje spolupráci se zataženým playmakerem, který se stará o zakládání útoku od stoperů a zásobuje tohoto vysunutého záložníka např. rychlými kolmými přihrávkami "nahoru".
Pozorně jsem sledoval tebou přiložený sestřih a je zajímavé, že až na jednu výjimku jsou všechny jeho hvězdné momenty buďto samotné góly, kdy se ne zřídka dostane až k zakončení ve vápně, nebo asistence z blízkosti vápna, popř. střely z dálky z pozavápna. Jedinou výjimkou je jeho geniální přihrávka na Kadlece v zápase proti Olomouci (také si jej vybavuji). Sice přihrává z vlastní poloviny, ale jen proto, že se jedná o brejkovou situaci, kdy jsou všichni Sparťani až na Kadlece na vlastní polovině s tím, že i tak je Hušby 3.-4. nejvýše postavený hráč.
Jak už bylo zmíněno, Hušby je velmi dobrý ve finálních přihrávkách (asistencích) a zakončení, popř. střelách z větší dálky. K těmto činnostem se ale může těžko dostávat, pokud je jeho výchozí postavení mezi stopery jako tvůrce hry. Z vlastní poloviny jen těžko dáš finální přihrávku (pokud se nejedná o brejk). Naopak tvůrce hry v mém pojetí by měl být mistr předfinálních přihrávek, ze kterých pak můžou hráči jako Hušbauer těžit v podobě finální přihrávky či přímého zakončení. Samotný tvůrce hry není až tolik vidět ve statistikách hovořících o gólech či asistencích. Např. jsem se díval na posledních 10 sezón Pana playmakera Pirla v Serii A. Juventus bezkonkurenčně válcoval ligu, ale samotný Pirlo se nedostal kromě první sezóny přes 7 asistencí za ligový ročník (o gólech ani nemluvím). Předtím hrál v AC Milan a jen jednou se dostal na 8 asistencí za sezónu (opět o gólech ani nemluvím) a to byl jejich klíčový hráč a znovu opakuji: Pan playmaker. Nutno podotknout, že Pirlo byl takřka výhradním exekutorem všech standartních situací, ze kterých si připsal většinu svých asistencí.
Tím chci ilustrovat, že být mozkem týmu ještě nutně neznamená být v prvé řadě nejlepším sběratelem gólových asistencí.
Výše např. Maeden poukazuje na fakt, že Jarda Zmrhal má nejvíce PDGS (přihrávek do gólových šancí), dokonce o jednu více než Hušby. Dalo by se logicky usoudit, že pokud by adresáti těchto přihrávek byli stoprocentní v zakončení, měl by Zmrhal o jednu asistenci více než Hušby nebo Dočkal (konkrétně 27). Znamená to však, že je na základě tohoto Zmrhal tvůrce hry, nebo co víc, ještě lepší tvůrce hry než kdokoli v týmu Slavie, či v celé lize? Rozhoně ne, protože všichni, kdo viděli JZ hrát, tak ví, že on je vše jen ne primárně playmaker.
V mém porozumění by playmaker měl být primárně mistrem v předfinálních přihrávkách a v řízení tempa hry už z hloubi pole (dokáže zrychlit či zklidnit hru podle toho, jak si to vyžaduje daná situace) a to díky schopnostem, které jsem zmínil v předchozím příspěvku.
Samoná tvorba hry při zakládání útoku v podobě předfinálních přihrávek a diktování tempa hry nejsou podle mě hlavní přednosti Pepy Hušbauera. Ty tkví dle mého názoru spíše v přihrávkách finálních a to ve vyšším postavení na hřišti, popř. samotném zakončení oběma nohama ať už ve vápně, nebo zpozavápna (na čemž se, myslím, oba shodneme).
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Ja si pamatuju jak pred par mesici tady JH malem vyhazovali a nadavali na nej kdyz hu DUml. porad stavel a ze jich bylo dost. Ted uz to vidim jak budou zase vsichni chytry.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Mám pocit, že si trochu podvědomě pleteš příčinu a následek. Za DU jsme na podzim 2016 jako tým odehráli některé strašné zápasy, jiné průměrné a některé nadprůměrné. I v těch strašných patřil JH k nadprůměru v našem týmu a proto se mi jeho výkony líbily. Byly mimochodem nejstabilnější v SKS a nepamatuji si zápas, ve kterém by individuálně vyhořel!
Jinak řečeno: JH hraje teď super a předtím hrál nadprůměrně dobře. To, co se změnilo, je výkon týmu jako celku, ne výkony JH - ty jsou individuálně poslední rok nadprůměrné a s kvalitou a výkony týmu rostou do vynikajících.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Já to spíš vidím přesně naopak. Tím, že Pepa teď hraje něco diametrálně odlišnýho, je mužstvu daleko prospěšnější než dřív a hlavně proto že jsou využívány jeho přednosti se zlepšil i tým. V dnešní době ale Pepu prakticky nevidíš s míčem u nohy mezi stoperama, hraje daleko vejš a týmu to svědčí. Já nikdy nebyl jeho velký fanda, vždycky jsem si představoval hru špílmachra (za něhož je tady Pepa svými příznivci považován) úplně jinak. Nedávno to tady podrobně popsal deny91. On nikdy tvůrce hry nebyl a nebude, ale v předfinální fázi má výborný nápady a v tom je podle mě jeho velká přednost. A k tomu, že si nepamatuješ, kdy by JH individuálně vyhořel snad jen namátkou. Co třeba utkání na Dukle, kdy jeho každý druhý centr znamenal založení rychlého kontru soupeře? Nebo jarní kolaps s Teplicemi, který nás stál body je snad možno považovat za individuální selhání. Ale to je pryč, dneska je Pepa nahoře a tam je schopen vymyslet výbornej finál. A já si přeju ať mu to vydrží.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Píšeš: "V dnešní době ale Pepu prakticky nevidíš s míčem u nohy mezi stoperama, hraje daleko vejš a týmu to svědčí."
Vidím jen problém v tom, kdo tedy ten míč od stoperů vyveze výše postaveným záložníkům? MNN? Tvorba hry není jeho nejsilnější stránkou, i když se v tom dost zlepšil a snaží se... Nebo to zůstane na samotných stoperech, aby překonali onu "propast"? Možná Deli je toho někdy schopen, má velmi dobrou rozehrávku...
Jak si představuju zakládání útoků a úlohu a kvality onoho "bájného" playmakera, :-) jsem mj. popsal v novém příspěvku o kousek výše, pokud by tě zajímal můj pohled.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Přečetl jsem si tvůj příspěvek výše, kde hodnotíš hru JH a musím ti napsat, že dokážeš přesně vyjádřit moje myšlenky. O dost lépe než já sám. :-) Vidím to do nejmenších detailů úplně stejně.
PS: Domnívám se, že ta rozehrávka od stoperů výš se zlepšila i díky lepšímu pohybu krajních hráčů a to jak beků tak i v halvu. Připadá mi, že je tam víc možností a tím vzrůstá i procento úspěšnosti stoperů i MNN.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Já si ale právě nemyslím, že JH teď hraje něco diametrálně odlišnýho než na začátku podzimu. Jasně, může hrát o něco výš a méně vzadu, protože za sebou má místo Tomáše Součka MNN. Ale pořád je to on, kdo adresuje většinu přihrávek dopředu, zejména rychlých.
To, že tvůrce hry musí mát skvělý vedení míče a umět 1vs1 (což není nejsilnější stránka JH), je mýtus. Tvůrce hry má především vymýšlet a realizovat přihrávky dopředu - to JH dělá.
Duklu beru, patřil mezi slabší polovinu týmu, ale pořád to nebylo vyhoření - ostatně od Alanora získal známku 4.
Pentle s Teplákama byla individuálním selháním - na pentli. Ne vyhořením v zápase.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Asi se úpně neshodnem na rozboru hry JH, ale to nevadí. Důležitý je, že je momentálně pro naší hru dost důležitej. Mimochodem, tím že připouštíš, že Pepa teď hraje výš, je přece zákonitý, že styl a způsob hry nemůže být totožnej. Podle mě je blbost jak psal někdo výše, že Pepa bude king na jakémkoliv postu. :-)
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Tak určitě se shodneme, že king na každém postu nebude, to je jasný.
Ale proč by musel být styl jeho hry jiný, protože hraje výš? Právě to je jádro mé myšlenky od začátku - Pepa hraje v podstatě pořád totéž - krátké držení míče, snahu o rychlou průnikovou přihrávku vpřed, případně snaha prodrat se do vápna či jeho okolí a tam spíš přihrávat než střílet (před vápnem by měl podle mě střílet víc). Tohle, myslím, hrál vždycky, de facto od jeho příchodu a prvních zápasů pod DU. Teď je samozřejmě v lepší formě a hlavně tým hraje jako celek řádově lépe, takže se i tato práce JH zúročuje snáze.
Já si pod pojmem playmaker právě představuju někoho, kdo vytváří šance, snaží se hru zrychlit dopředu. Taky se mi vizuálně líbí třeba styl Kenii (či Boudjemay dříve), tedy technické vedení míče, přejití 1vs1 a je to paráda, když to funguje (např. Ronaldo, u nás Rosický). Ale je fakt, že hra typu JH (či Pavla Horvátha dříve) je efektivnější, což z nich dělá platnější tvůrce hry (než z Kenii, samozřejmě nesrovnávám JH s Ronaldem či Rosickým, to je jiná galaxie).
Ale jak říkáš, jsou to spíše drobnosti, kde máme jiný názor a je super, že JH i celému týmu to šlape.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Líbí se mi pozitivní hodnocení Hušbyho,nesouhlasím jen s tím,že zbytečně přihrává fauly.Je to něco podobného tomu,co jsem četl po zápase v Jihlavě,kdy se objevil názor,že Slavii nemá být připískáváno.Na to si vždycky vzpomenu,když nám rozhodčí nepísknou penaltu.Dvě byly jasné,proti Bohemce a Jablonce.Kdybychom je proměnili,tak bychom měli o 4 body víc a na rudochy náskok 7 bodů.Na tabulku by se dívalo ještě lépe.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
nejsem odborník, zdržím se soudů, ale od začátku mu fandim. fandim mu u nás asi ze všech nejvíc, protože je objektivně znevýhodněn. fandim mu, aby u nás prodal to, co z něho v bídě nedokázali dostat, a o to víc mě těší, že se mu to daří. Pepa mi přišel z kádru bídy nějak nejsympatičtější, podle mě se k nám hodí. žádnej frajer, žádný výstřelky, žádný machrování, naopak poctivý výkon. nemusí to vždy vyjít, ale na něm vidím vždy maximální snahu na hřišti i pozitivní týmové momenty, kdy povzbudí nebo uklidní spoluhráče. žije s týmem. u mne už dávno vyhrál a doufám, že vyhraje u většiny našeho publika, krom pár exotů. přeju si, aby byl vyvolán Edenem. ideálně při vítězném derby. třeba už na jaře :)
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Taky jsem mu od začátku fandil a jsem moc rád, že se mu takhle daří a jak se u nás zabydlel. Já bych Hušbymu na jaře po nějakém povedeném zápase přenechal třeba i děkovačku. Zasloužil by si to za ty výkony a bylo by to jasné gesto, že už je náš. Já už ho dávno tak beru!
Komentáře (26)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
rybář 53 před 8 lety 21.12.2016 15:35 |Přiznám se,ze jsem při nákupu tohoto hráče zrovna nejasal.Dnes musím přiznat,že jsem se mýlil.Byl to dobrý nákup na rozdíl od jiných.Josef u nas odehraje ještě dost utkání.Ještě schází lepší standartky a také to zbytečné prihravani faulů a prodat lépe svoji dobrou střelu ze střední vzdálenosti.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Srdcar114 před 8 lety 21.12.2016 16:45 |Přestup Hušbauera jsem od začátku pokládal za dobrý tah, a tak mě tahle statistika potěšila.Všímal jsem si jeho asistencí, a to i druhých,které se sčítají jen v hokeji.Často chce balon,bojuje a dovede hrát i tvrdě.Moc mu pomohl Míša Ngadeu, s ním mu to jde ještě lépe.Myslím,že jaro bude v tomto trendu pokračovat.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Maeden (přítel SN) před 8 lety 21.12.2016 16:52 |Zajímavá je taky položka Přihrávka do gólové šance - PDGS. Zmrhal vede s 27, pak je JH, Barák (a Dočkal) s 26, další dva hráči mají 21. Sedmý Škoda 20.
http://www.epojisteniliga.cz/statistiky?unit=1&status=0¶meter=3&season=2017&club=0&game_limit=0&nationality=&age=0&list_number=0&order=14&order_dir=2#stats
Asi bych neřekl, že tihle 4 naši vytvořili během 16 ligových zápasů 99 loženek pro své spoluhráče, hodnocení bude určitě subjektivní. Ale něco o naší útočné síle to vypovídá.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
donford před 8 lety 21.12.2016 17:18 |Já jsem měl také trochu ambivalentní pocit a to z toho důvodu, že jsem se obával, zda se vůbec po Italii vzchopí. Protože ve Spartě po návratu nic moc, i když do odchodu na jih byl výborný. Ale chytil příležitost za pačesy. Přizpůsobil se. Je zajímavé, že v pololetních statistikách je ještě lepší, než na mě působil na hřišti. A mně se na hřišti líbil.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Boss82 před 8 lety 21.12.2016 17:18 |Jsem rád, že si také někdo další všiml skvělých čísel JH, na která zde už dlouho upozorňuji.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
dubas před 8 lety 21.12.2016 18:02 |To se některym nebude líbit:-)))
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Boss82 před 8 lety 21.12.2016 19:34 |Jejich problém:-)
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Robinator před 8 lety 22.12.2016 11:26 |mně se to líbí a na českou ligu to stačí.. ale i tak potřebujeme hru zálohy vzhledem k evropským pohárům, které budeme hrát zrychlit :))
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Boss82 před 8 lety 22.12.2016 12:11 |Stačí to v pohodě i na Evropskou ligu, jak prokázaly výkony JH ve Spartě. Hra naší zálohy je rychlá ažaž, jak ostatně ukazují čísla všech našich záložníků. Koneckonců i v této sezoně jsou Sparta a Liberec velmi dobře konkurenceschopní v Evropské lize a jak vypadala konfrontace s námi (a tedy i s naší zálohou)? Oba jsme přejeli rozdílem třídy.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
deny91 před 8 lety 22.12.2016 14:04 |Dříve jsem byl na JH hodně kritický, pak jsem musel své názory přehodnotit a zmírnit. Nicméně dovolím si reakci.
Srovnání s JH ve Spartě ze zápasů EL kulhá ve více ohledech:
1. před odchodem do Itálie hrál už nějakou dobu v životní formě, nakonec se stal i ligovým králem střelců (to zatím vůbec nehrozí). Jeho životní forma z ligy (kde mu vycházelo vše, do čeho kopl), se pak přenesla i do EL.
2. tím králem střelců se stal na místě PODHROTOVÉHO hráče, kde také podával dobré výkony v EL, o kterých píšeš. Tam NEBYL tvůrcem hry, tím byl v té době neoddiskutovatelně Matějovský + se přidával Dočkal zprava se svými dobrými centry.
Ve Slavii hraje jinou roli, zataženěji, právě tu, kterou hlavně obstarával Matějovský, z jehož kreativity mj. JH těžil.
V mém chápání tvůrce hry jsem asi jiný, než ty. Podle mě je to hráč, který umí rychle převzít balon od stoperů, rychle se s ním otočit směrem k útočné polovině a vyvézt jej/vymyslet průnikovou přihrávku či přesný pas/obejít napadajícího protihráče a vytvořit tím přečíslení v útočné fázi... Ve Spartě právě takovým typem byl třeba již vzpomínaný Matějovský, byť měl i své slabé stránky.
Takový hráč (typologicky, jak jsem výše popsal, nikoli Matějovský) nám prostě podle mě chybí a proto je ještě mnoho zápasů často herně neurovnaných, rozkouskovaných, či se uchylujeme k nákopům na Škodu, když už si kombinačně nevíme moc rady (netvrdím, že to nikdy nefunguje, ale co až ho mít nebudeme a bude na hrotu třeba sám MM?).
Myslím si, že kdybychom takového hráče měli, tak by se mohl opět JH přiblížit k onomu veleúspěšnému období, které měl před odchodem do Cagliari. Na nynějším postu to dle mého nezopakuje a to z již zmíněných důvodů. Jeho přednosti, jak jsem vysledoval, vynikají mnohem víc ve vyšším postavení na hřišti, než při rozehrávce od stoperů. Na podhrotu proč ne? Jen tam máme zase skvělého Baráka s obrovským potenciálem... Ale ať se o to kluci poperou :-)
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Boss82 před 8 lety 23.12.2016 12:45 |Zdravím,
podívej, já už se tu k JH vyjadřoval tolikrát, že už se mi úplně nechce se opět opakovat. Všechny argumenty, že JH není tvůrcem hry, jsem již opakovaně vyvrátil a co je důležitější - vyvracejí je i fakta, jako třeba zmíněný Chance index nebo počet asistencí.
K tomu, co píšeš:
1. Srovnání s JH ve Spartě samozřejmě nekulhá. Robinator tu opakovaně tvrdí, že JH stačí na českou ligu, ale v Evropských pohárech stačit nebude. Výkony JH v Evropské lize za Spartu ale jasně ukazují, že i na evropské poháry v pohodě stačí. A je jedno, na jaké hrál konkrétně pozici.
2. To, že hrál ve Spartě pouze podhrotového hráče, je takový všeobecně rozšířený mýtus. Jelikož rudochy jako našeho úhlavního "nepřítele" poměrně podrobně sleduju, tak vím, že zdaleka nehrál pouze podhrotového hráče a nepohyboval se pouze v okolí vápna soupeře. Často hrál hloupěji, stejně jako u nás, a tvořil hru z větší hloubky.
Důkaz je třeba na tomto videu:
https://www.youtube.com/watch?v=-aKvZDNpjGs
Odmysli si ten hnusný sparťanský dres a podívej se třeba na výbornou finální přihrávku v čase 1:10 nebo na fantastický průnik v čase 1:45. Jak vidíš, tak rozhodně se nemotá jako podhrotový hráč pouze okolo vápna soupeře, ale operuje i na vlastní polovině nebo se prosazuje z hloubky hřiště.
Když to pak porovnáš s tímto videem:
https://www.youtube.com/watch?v=5PUbsd2jLfY
...tak vidíš, že u nás se pohybuje v podobných prostorech a vytváří podobné herní situace. Jistě, u nás hraje z větší hloubky, častěji si chodí pro míče až ke stoperům, tvoří hru z vlastní poloviny a má více defenzivních úkolů - proto také dává méně gólů. Prostě hraje jako typický tvůrce hry. A že i tuto roli zvládá excelentně dokazuje právě zmíněný Chance index.
Takže na rozdíl od Tebe si nemyslím, že nám tvůrce hry a typ hráče, jaký popisuješ, chybí. Tím samozřejmě neříkám, že bych se bránil příchodu dalšího špičkového playmakera, protože věřím, že by se s JH mohli na hřišti výborně doplňovat.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
deny91 před 8 lety 24.12.2016 00:09 |1. Pokud to myslel Robinátor obecně, pak s tím taky nesouhlasím. Myslím, že na správném postu je Hušby konkurence schopný i v Evropě (byť je s podivem, že v Itálii totálně vyhořel a nic nepředvedl). Ta zmínka o Itálii mě ale vede k úvaze, jestli on dokáže být tím rozdílovým hráčem, který potáhne celé mužstvo, i tehdy, když se týmu zrovna nedaří (Cagliari v boji o sestup), nebo naopak dokáže své nejlepší věci ukázat převážně tehdy, když je celý tým v pohodě a herně na výši (mistrovská sezóna Sparty s velkým bodovým náskomem na Plzeň za Lavičky, JH králem střelců v lize a dobré výkony v EL). Těžko říct...
2. Věř mi, že také vím, jak a kde JH hrával. Např. Chovanec ho jednu dobu využíval i na DZ a je fakt, že ve Spartě nehrál vždy jen podhrot. Nicméně v kontextu tvé argumentace Hušbyho hvězdného období ve Spartě je potřeba jednoznačně zmínit další fakt, a to že toto období prožil na onom místě podhrotového hráče za Lavičky. Když hrál předtím na jiných postech ve středu zálohy Sparty, nikdy nijak nevyčníval (až na některé povedené střely z dálky, které si pamatuji už z éry Chovance).
Nicméně asi bychom si měli taky vyjasnit ten zmíněný post podhrota, co tím myslím. Myslím tím post nejvýše postaveného hráče ze záložní trojice v systému 4-3-3 (který praktikovala Sparta pod Lavičkou a nyní jej pod JŠ většinou praktikuje i Slavia). To samozřejmě neznamená, že se hráč potuluje jen kolem šestnáctky soupeře, stejně jako to nedělá např. Barák, když hraje na onom postu. Neznamená to, že si nikdy nezběhne do hloubky hřiště. Takový byl spíše post Koláře za éry Vrby v Plzni při rozestavení 4-2-3-1. I když se tedy hráč zapojuje do kombinace v mezihře nebo pomáhá i tvořit hru, tvorba hry od stoperů na něm nestojí, naopak je spíš při výchozím postavení výše a čeká např. na předfinální přihrávku, aby pak mohl sám dát z vyšší pozice přihrávku finální a připsat si asistenci. V tomto chápání se dá o tom "podhrotu" také mluvit jako o vysunutém tvořivém hráči, který zúročuje spolupráci se zataženým playmakerem, který se stará o zakládání útoku od stoperů a zásobuje tohoto vysunutého záložníka např. rychlými kolmými přihrávkami "nahoru".
Pozorně jsem sledoval tebou přiložený sestřih a je zajímavé, že až na jednu výjimku jsou všechny jeho hvězdné momenty buďto samotné góly, kdy se ne zřídka dostane až k zakončení ve vápně, nebo asistence z blízkosti vápna, popř. střely z dálky z pozavápna. Jedinou výjimkou je jeho geniální přihrávka na Kadlece v zápase proti Olomouci (také si jej vybavuji). Sice přihrává z vlastní poloviny, ale jen proto, že se jedná o brejkovou situaci, kdy jsou všichni Sparťani až na Kadlece na vlastní polovině s tím, že i tak je Hušby 3.-4. nejvýše postavený hráč.
Jak už bylo zmíněno, Hušby je velmi dobrý ve finálních přihrávkách (asistencích) a zakončení, popř. střelách z větší dálky. K těmto činnostem se ale může těžko dostávat, pokud je jeho výchozí postavení mezi stopery jako tvůrce hry. Z vlastní poloviny jen těžko dáš finální přihrávku (pokud se nejedná o brejk). Naopak tvůrce hry v mém pojetí by měl být mistr předfinálních přihrávek, ze kterých pak můžou hráči jako Hušbauer těžit v podobě finální přihrávky či přímého zakončení. Samotný tvůrce hry není až tolik vidět ve statistikách hovořících o gólech či asistencích. Např. jsem se díval na posledních 10 sezón Pana playmakera Pirla v Serii A. Juventus bezkonkurenčně válcoval ligu, ale samotný Pirlo se nedostal kromě první sezóny přes 7 asistencí za ligový ročník (o gólech ani nemluvím). Předtím hrál v AC Milan a jen jednou se dostal na 8 asistencí za sezónu (opět o gólech ani nemluvím) a to byl jejich klíčový hráč a znovu opakuji: Pan playmaker. Nutno podotknout, že Pirlo byl takřka výhradním exekutorem všech standartních situací, ze kterých si připsal většinu svých asistencí.
Tím chci ilustrovat, že být mozkem týmu ještě nutně neznamená být v prvé řadě nejlepším sběratelem gólových asistencí.
Výše např. Maeden poukazuje na fakt, že Jarda Zmrhal má nejvíce PDGS (přihrávek do gólových šancí), dokonce o jednu více než Hušby. Dalo by se logicky usoudit, že pokud by adresáti těchto přihrávek byli stoprocentní v zakončení, měl by Zmrhal o jednu asistenci více než Hušby nebo Dočkal (konkrétně 27). Znamená to však, že je na základě tohoto Zmrhal tvůrce hry, nebo co víc, ještě lepší tvůrce hry než kdokoli v týmu Slavie, či v celé lize? Rozhoně ne, protože všichni, kdo viděli JZ hrát, tak ví, že on je vše jen ne primárně playmaker.
V mém porozumění by playmaker měl být primárně mistrem v předfinálních přihrávkách a v řízení tempa hry už z hloubi pole (dokáže zrychlit či zklidnit hru podle toho, jak si to vyžaduje daná situace) a to díky schopnostem, které jsem zmínil v předchozím příspěvku.
Samoná tvorba hry při zakládání útoku v podobě předfinálních přihrávek a diktování tempa hry nejsou podle mě hlavní přednosti Pepy Hušbauera. Ty tkví dle mého názoru spíše v přihrávkách finálních a to ve vyšším postavení na hřišti, popř. samotném zakončení oběma nohama ať už ve vápně, nebo zpozavápna (na čemž se, myslím, oba shodneme).
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Sedrousek před 8 lety 21.12.2016 17:54 |Ja si pamatuju jak pred par mesici tady JH malem vyhazovali a nadavali na nej kdyz hu DUml. porad stavel a ze jich bylo dost. Ted uz to vidim jak budou zase vsichni chytry.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Kenny před 8 lety 22.12.2016 15:26 |A tobě se výkony JH za dob Dumla jako líbily?
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
honza_sl před 8 lety 22.12.2016 15:56 |Ano, LÍBILY!
Mám pocit, že si trochu podvědomě pleteš příčinu a následek. Za DU jsme na podzim 2016 jako tým odehráli některé strašné zápasy, jiné průměrné a některé nadprůměrné. I v těch strašných patřil JH k nadprůměru v našem týmu a proto se mi jeho výkony líbily. Byly mimochodem nejstabilnější v SKS a nepamatuji si zápas, ve kterém by individuálně vyhořel!
Jinak řečeno: JH hraje teď super a předtím hrál nadprůměrně dobře. To, co se změnilo, je výkon týmu jako celku, ne výkony JH - ty jsou individuálně poslední rok nadprůměrné a s kvalitou a výkony týmu rostou do vynikajících.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Boss82 před 8 lety 22.12.2016 16:30 |Souhlas, podpis a razítko.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Kenny před 8 lety 23.12.2016 13:15 |Já to spíš vidím přesně naopak. Tím, že Pepa teď hraje něco diametrálně odlišnýho, je mužstvu daleko prospěšnější než dřív a hlavně proto že jsou využívány jeho přednosti se zlepšil i tým. V dnešní době ale Pepu prakticky nevidíš s míčem u nohy mezi stoperama, hraje daleko vejš a týmu to svědčí. Já nikdy nebyl jeho velký fanda, vždycky jsem si představoval hru špílmachra (za něhož je tady Pepa svými příznivci považován) úplně jinak. Nedávno to tady podrobně popsal deny91. On nikdy tvůrce hry nebyl a nebude, ale v předfinální fázi má výborný nápady a v tom je podle mě jeho velká přednost. A k tomu, že si nepamatuješ, kdy by JH individuálně vyhořel snad jen namátkou. Co třeba utkání na Dukle, kdy jeho každý druhý centr znamenal založení rychlého kontru soupeře? Nebo jarní kolaps s Teplicemi, který nás stál body je snad možno považovat za individuální selhání. Ale to je pryč, dneska je Pepa nahoře a tam je schopen vymyslet výbornej finál. A já si přeju ať mu to vydrží.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
deny91 před 8 lety 24.12.2016 00:21 |Píšeš: "V dnešní době ale Pepu prakticky nevidíš s míčem u nohy mezi stoperama, hraje daleko vejš a týmu to svědčí."
Vidím jen problém v tom, kdo tedy ten míč od stoperů vyveze výše postaveným záložníkům? MNN? Tvorba hry není jeho nejsilnější stránkou, i když se v tom dost zlepšil a snaží se... Nebo to zůstane na samotných stoperech, aby překonali onu "propast"? Možná Deli je toho někdy schopen, má velmi dobrou rozehrávku...
Jak si představuju zakládání útoků a úlohu a kvality onoho "bájného" playmakera, :-) jsem mj. popsal v novém příspěvku o kousek výše, pokud by tě zajímal můj pohled.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Kenny před 8 lety 27.12.2016 16:09 |Přečetl jsem si tvůj příspěvek výše, kde hodnotíš hru JH a musím ti napsat, že dokážeš přesně vyjádřit moje myšlenky. O dost lépe než já sám. :-) Vidím to do nejmenších detailů úplně stejně.
PS: Domnívám se, že ta rozehrávka od stoperů výš se zlepšila i díky lepšímu pohybu krajních hráčů a to jak beků tak i v halvu. Připadá mi, že je tam víc možností a tím vzrůstá i procento úspěšnosti stoperů i MNN.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
honza_sl před 8 lety 24.12.2016 05:55 |Já si ale právě nemyslím, že JH teď hraje něco diametrálně odlišnýho než na začátku podzimu. Jasně, může hrát o něco výš a méně vzadu, protože za sebou má místo Tomáše Součka MNN. Ale pořád je to on, kdo adresuje většinu přihrávek dopředu, zejména rychlých.
To, že tvůrce hry musí mát skvělý vedení míče a umět 1vs1 (což není nejsilnější stránka JH), je mýtus. Tvůrce hry má především vymýšlet a realizovat přihrávky dopředu - to JH dělá.
Duklu beru, patřil mezi slabší polovinu týmu, ale pořád to nebylo vyhoření - ostatně od Alanora získal známku 4.
Pentle s Teplákama byla individuálním selháním - na pentli. Ne vyhořením v zápase.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Kenny před 8 lety 27.12.2016 16:17 |Asi se úpně neshodnem na rozboru hry JH, ale to nevadí. Důležitý je, že je momentálně pro naší hru dost důležitej. Mimochodem, tím že připouštíš, že Pepa teď hraje výš, je přece zákonitý, že styl a způsob hry nemůže být totožnej. Podle mě je blbost jak psal někdo výše, že Pepa bude king na jakémkoliv postu. :-)
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
honza_sl před 8 lety 30.12.2016 10:17 |Tak určitě se shodneme, že king na každém postu nebude, to je jasný.
Ale proč by musel být styl jeho hry jiný, protože hraje výš? Právě to je jádro mé myšlenky od začátku - Pepa hraje v podstatě pořád totéž - krátké držení míče, snahu o rychlou průnikovou přihrávku vpřed, případně snaha prodrat se do vápna či jeho okolí a tam spíš přihrávat než střílet (před vápnem by měl podle mě střílet víc). Tohle, myslím, hrál vždycky, de facto od jeho příchodu a prvních zápasů pod DU. Teď je samozřejmě v lepší formě a hlavně tým hraje jako celek řádově lépe, takže se i tato práce JH zúročuje snáze.
Já si pod pojmem playmaker právě představuju někoho, kdo vytváří šance, snaží se hru zrychlit dopředu. Taky se mi vizuálně líbí třeba styl Kenii (či Boudjemay dříve), tedy technické vedení míče, přejití 1vs1 a je to paráda, když to funguje (např. Ronaldo, u nás Rosický). Ale je fakt, že hra typu JH (či Pavla Horvátha dříve) je efektivnější, což z nich dělá platnější tvůrce hry (než z Kenii, samozřejmě nesrovnávám JH s Ronaldem či Rosickým, to je jiná galaxie).
Ale jak říkáš, jsou to spíše drobnosti, kde máme jiný názor a je super, že JH i celému týmu to šlape.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Srdcar114 před 8 lety 21.12.2016 18:07 |Líbí se mi pozitivní hodnocení Hušbyho,nesouhlasím jen s tím,že zbytečně přihrává fauly.Je to něco podobného tomu,co jsem četl po zápase v Jihlavě,kdy se objevil názor,že Slavii nemá být připískáváno.Na to si vždycky vzpomenu,když nám rozhodčí nepísknou penaltu.Dvě byly jasné,proti Bohemce a Jablonce.Kdybychom je proměnili,tak bychom měli o 4 body víc a na rudochy náskok 7 bodů.Na tabulku by se dívalo ještě lépe.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Maty22 před 8 lety 22.12.2016 10:59 |Začínám na sobě pociťovat závislost na sledování potencionálních posil.
Jestli už někoho neoznámíme, tak si ukoušu nehty až k loktům.
JTVCD.
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
MDCCCXCII (přítel SN) před 8 lety 22.12.2016 13:26 |nejsem odborník, zdržím se soudů, ale od začátku mu fandim. fandim mu u nás asi ze všech nejvíc, protože je objektivně znevýhodněn. fandim mu, aby u nás prodal to, co z něho v bídě nedokázali dostat, a o to víc mě těší, že se mu to daří. Pepa mi přišel z kádru bídy nějak nejsympatičtější, podle mě se k nám hodí. žádnej frajer, žádný výstřelky, žádný machrování, naopak poctivý výkon. nemusí to vždy vyjít, ale na něm vidím vždy maximální snahu na hřišti i pozitivní týmové momenty, kdy povzbudí nebo uklidní spoluhráče. žije s týmem. u mne už dávno vyhrál a doufám, že vyhraje u většiny našeho publika, krom pár exotů. přeju si, aby byl vyvolán Edenem. ideálně při vítězném derby. třeba už na jaře :)
Re: Statistické ohlédnutí za podzimem: Pozor na Hušbauera
Borris před 8 lety 22.12.2016 14:09 |Taky jsem mu od začátku fandil a jsem moc rád, že se mu takhle daří a jak se u nás zabydlel. Já bych Hušbymu na jaře po nějakém povedeném zápase přenechal třeba i děkovačku. Zasloužil by si to za ty výkony a bylo by to jasné gesto, že už je náš. Já už ho dávno tak beru!