Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

O nesmyslnosti slávistického bytí

Ještě před pár hodinami si mohl slávistický fanoušek říkat, jak je krásné, že Slavia nám vstává z popela jako bájný fénix. Těšil se na pohárovou Evropu. A pak přišel šok. Velká ostuda s Levadií Tallin. 

Hned na začátku vyložím karty. Zápas jsem neviděl, moje znalosti o něm tak vycházejí pouze z online přenosů a poznatků mých velmi dobrých slávistických přátel, kteří byli buď přítomni na stadiónu, a nebo, na rozdíl ode mne, sledovali stream. Přesto, člověku by stačil i jen pouhý výsledek, aby mohl s naprosto klidným srdcem říci, že právě ten výsledek je jedním z nejvíc ostudných za dlouhá léta, minimálně na evropské scéně. Na mysl vyvstanou dva podobné - když Slavia před lety prohrála s Dinamem Tbilisi 2:0 a následně vypadla z poháru UEFA a dvojitá porážka Baníku s Mogilevem. Estonsko je v pořadí koeficientů na 42. místě, Levadia je v současné době třetí tým tabulky tamní nejvyšší soutěže. I přes množství domácích hráčů v kádru, jen málokdo má tu čest vidět jednou za pár týdnů na svém telefonu sms zprávu od reprezentačního trenéra. Ne, opravdu, tento tým by měl přední český tým porážet, doma, venku, slunečno, deštivo, vichřice, bezvětří. Tady omluva není. Je to sice stále jen sport, ale rozdíl mezi oběma týmy by měl být takový, že by hráči Levadie měli do dvojzápasu přistupovat s pocitem, že nemají co ztratit, jdou si zápas užít a snad velkého favorita trochu "pozlobí". A ne že vyhrají 3:1.

A teď si představte, že si v práci vyjednáte dovolenou. Šéf vás nechce pustit, vy tak dlouho žadoníte, utíráte si slzy červenobílým kapesníkem, až se svému nadřízenému zželíte a on tedy řekne dobrá, tak si jeď. Pak však přijde manželka a stěžuje si, že chtěla jet někam k moři a že v Estonsku je zima a že tam nechce a že si teda rozmysli, jestli Slavia je ti přednější než já. Děti prosí o nový telefon, aby mohly lépe chytat pokémony. Vy si však nakonec prosadíte svou, nasednete do autobusu směr Tallin, protože Slavia se vrací do pohárů, a pro ten pocit to za to stojí - i když budete na chvíli zatracen. Však je to rodina, ti to pochopí. Cesta je dlouhá, bolavá, žene vás však motivace krásného města a evropského zápasu týmu v nejkrásnějších dresech. Pak konečně dorazíte, vystupujete, nadechnete se čerstvého severního vzduchu a skutečně si užívate města. Tallin jistě krásný je. Pak přijde zápas a pomalu se plíží do mysli velké rozčarování. Koukáte doleva, doprava a nestačíte se divit. Tedy, ze začátku spíše doprava, Slavia dominuje, je otázkou času než vstřelí branku, a pak druhou a třeba třetí. "No stress". Pak však musíte kouknout doleva, protože přichází blesk z čistého nebe - gól soupeře. Ty přijdou nakonec tři, Slavia vstřelí jen jeden a vám se v hlavě najednou honí všemožné myšlenky. O tom, co vše jste museli pro tento výlet obětovat, jak to byla hrozná cesta, jaká to bude ostuda po návratu do Prahy a co vlastně bude dál. Pak už záleží na vaší povaze a temperamentu, jak se s touto neočekávanou situací vypořádáte. Můžete třeba jen sprásknout ruce a nevěřícne koukat. A nebo začnete brečet. Křičet. A někteří, ano, sáhnou i po radikálnějším řešení. 

Je velmi snadné kritizovat někoho za jeho konání s nadhledem z tepla domova. Jistě, jakékoliv fyzické násilí vůči hráčům je bez jakékoliv diskuze nepřístojné, nedůstojné a stojící na hraně (nebo spíše za ní) zdravého rozumu. Do určité míry však, z důvodů popsaných v odstavci výše, může člověk pochopit, proč se něco podobného stalo. Pochopit, ne schvalovat, to je velký rozdíl. Ten důvod je totiž ještě jeden. Slávistický fanoušek by měl dostát metál za trpělivost. Za ta předešlá tragická léta jí byl stále věrný, navštěvoval zápasy, fandil, a to i za velmi zajímavých a nepříjemných konstelací. Fandil, protože Slavii miluje a chtěl jí pomoci k rychlejšímu návratu. Pak se to povede, slávistický fanoušek se raduje a říká si, že za ta vytrpěná léta to tedy přeci jen stálo. A pak znovu zažije tu situaci, co už nikdy zažít nechtěl. A je impulzivnější. A povolí mu nervy. A třeba toho poté za pár okamžiků lituje, říká si - proč jsem to udělal? Nechápe to. Jeho konání totiž ovládly emoce, ne rozum. Nahromaděné emoce z toho všeho. A pokud budeme parafrázovat známé rčení - kdo říká, že se mu něco podobného nikdy nestalo (tedy že v návalu emocí udělal něco nerozumného), tak to dělá každodenně.

Tak, to bychom měli za sebou pohled fanouška. Teď se však, v rámci objektivity, zamysleme nad myšlením hráče. Ideálně někoho, kdo přišel až teď v létě a těšil se na skvělé fanoušky, které viděl na mnoha videích na youtube. A pak, ano, přijde zápas blbec, a nový hráč jde k těm skvělým fanouškům, a věří, že ho i tak podpoří. Však jinak by přece nebyli tak skvělí. Je to fotbal, sport, nic exaktního. Musí chápat, že se ten zápas nepovede. Máme přeci ještě tu odvetu... A pak musí uhýbat tu před pivem, tu třeba před něčím horším, a de facto se snaží v tu chvíli hlavně o to, aby se mu něco nestalo. A jak se pak ten nový hráč asi může těšit na domácí zápas, kde těch fanoušků bude mnohem více? Ono totiž, řekne se, pár jednotlivců, takto však o tom ten nový hráč nepřemýšlí. Zaškatulkuje si tak všechny. A teď třeba se vyhraje odveta, postoupí se, a nový hráč se bude divit - proč bychom měli po zápase jít za tu bránu k těm fanouškům? K těm, co se ke mně chovali tak špatně týden předtím? A tak tam třeba nepůjde. A to naštve další fanoušky. A rozjede se lavina. A kabina podpoří spíše nového hráče. Logicky. Ve fanoušcích se zase zapne emotivní mód. A je to celé špatně. Aby Slavia byla opravdu silná, tak se nemůže stát, aby proti sobě šli fanoušci a hráči. Jak hráči svým výkonem, tak někteří fanoušci svým velmi nepřístojným konáním zasadili klín.

Jenže - co s tím? Už se stalo, a nejde to vrátit. Je třeba však jednat racionálně, alespoň v takových mezích, jak to tak iracionální věc jako fotbal dovoluje. Hráči by měli přijmout svůj velký díl viny. Kdyby předvedli výkon, který předvést měli, podobná situace by se neřešila. Fanoušek by měl zpytovat svědomí, nebýt tvrdohlavý a snažit se, i přes naprosto pochopitelnou a minimálně ještě 6 dní trvající zlobu, rozvzpomenout, jak byl dříve trpělivý. A že když se běží maratón, občas se krize dostaví. Krize by se však měla překonat s optimismem, respektive ne měla, ono to ani jinak nejde.

Fotbal se hraje pro fanoušky. Fanoušci jako celek jsou více než hráči. Hráči přichází a odchází, fanoušci fandí celý život. Není to tedy postavené tak, že by fanoušci měli za každou cenu podporovat bezmezně hráče. Mají právo volby. Hráči ne, ti se musí snažit naplno, aby si tuto podporu zasloužili, jsou od toho placeni. Míč je tedy teď na jejich straně dvorce, jen oni rozhodnou o tom, jak se celá další situace vyvine. Věřím, že mají dostatečnou kvalitu na to, aby dokázali zatím nepříjemně se vyvíjející dvojzápas otočit, snad i suverénním výkonem a tím situaci alespoň do určité míry vyrovnat. Budou pod tlakem, ano, velkým. Vědí, že když se jim to nepodaří, zloba bude ještě mnohem větší. A bohužel, přiznejme si, na Slavii (a vlastně i na ostatní kluby, fotbal to prostě přitahuje) chodí i lidé, kterým ani o ty výsledky nejde. Naopak čekají na jakoukoliv možnost pro negativní seberealizaci. Podobně jako třeba v Tallinu.

Toho se bohužel nezbavíme, můžeme to maximálně odsoudit. Znovu si ale zopakujme, že to byli právě hráči, kteří k tomuto dali příležitost nepovedeným zápasem. A skončeme ještě jedním zopakováním - mají však štěstí, že, jak jsme si řekli, rozumný slávistický fanoušek je trpělivý. A tu šanci na odčinění jim dá. Chce totiž, stejně jako oni hráči, tedy, pardon, chce to pravděpodobně mnohem více, silnou a prosperující Slavii. A ti, co té Slavii zas tolik nefandí, se také neprojeví, když jim nebude dána ta možnost.

Komentáře (49)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Dankys     před 8 lety 15.07.2016 09:56 |  
    0 0

    Díky Tolsimire! Zvláště pak za druhou polovinu posledního odstavce.

  2. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    nobiczek (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 10:12 |  
    0 0

    Velmi pěkný článek, myslím, že by si ho měli přečíst jak fanoušci, tak hráči. Předešlo by to zbytečným náladám a zmírnilo napětí mezi fanoušky a hráči. Díky Tolsimire!

  3. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    fleder     před 8 lety 15.07.2016 10:17 |  
    0 0

    Konečně rozumný hlas. Včera se to hodně hrubě nepovedlo, ale tady se už z prohry a následné ostudy dělá div ne konec světa. Pořád to je hratelný, ti estonský nazdárci se daj klepnout 5:0, ale musí přijít jedna věc.
    Pořádný budíček hráčů a realizačního teamu.

  4. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Divizni (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 10:19 |  
    1 0

    Napsal jsi to dobře. Já si to přečetl až dneska, že k něčemu došlo a jednoznačně s tím nesouhlasím! Už jsem to psal jednou, náš výkon byl tragickej, ale musíme doufat.....

  5. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Dresco     před 8 lety 15.07.2016 10:21 |  
    0 0

    Vcera to byl fakt zapas blbec. Ja osobne z toho nedelam tragedii a jsem presvedcen, ze postoupime. A tesim se do Edenu vic nez kdybychom u nich vyhrali 3:0 a bylo rozhodnuto. Verim, ze dorazi nad 10 tisic a bude to hukot, ktery souper neustoji. Myslim, ze minimalne 3 goly vstrelime urcite, jde jen o to neinkasovat. A ze by Levadia predvedla takovou efektivitu ve dvou po sobe jdoucich zapasech?

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      bedva (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 10:25 |  
      2 0

      Před prvním zápasem jsem v nějakou vyšší návštěvu taky doufal, ale obávám se, že včerejší "reklama" lidi spíš odradila a o návštěvě 10 tisíc plus si můžeme nechat jen zdát.:( Rád se budu mýlit.

      • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

        Dresco     před 8 lety 15.07.2016 10:36 |  
        0 0

        Treba na to lidi budou reagovat tak, ze naopak budou chtit hracum pomoci za kazdou cenu a prijdou. Alespon ti, kteri ten prubeh zapasu videli a vedi, ze je stale hodne slusna sance na postup. Alespon ja bych takovy pristup mel.

        • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

          bedva (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 10:49 |  
          0 0

          Takhle se obávám, že ti ne úplně "zapálení" (nebo jak to nazvat) fanoušci moc nepřemýšlí. Všude v novinách a na internetu se píše akorát o ostudě, tak proč by se na něco takovýho měli jít dívat. No jsem na návštěvu hodně zvědavej.

          • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

            Dresco     před 8 lety 15.07.2016 11:02 |  
            0 0

            Jako chapu. Lidi, kteri si jen prectou ty clanky, tak to muze pusobit odrazujicim zpusobem. Tak snad alespon dorazi vsichni permanentkari :-)

        • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

          vyseptala_analni_sbijecka     před 8 lety 15.07.2016 10:55 |  
          2 0

          no já bych právě řekl, že kdo ten zápas viděl a neměl doposud pořízený lupeny, tak na to může právě s přihlédnutim ke včerejšímu galapředstavení hodit bobek.

          • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

            Dresco     před 8 lety 15.07.2016 11:01 |  
            0 0

            Vsak jsme meli hromadu tutovek. Meli jsme dat minimalne 5 golu, ale proste to tam nenapadalo. Kdyby nas Levadia jasne prehrala v poli a na sance, tak bych to chapal, ze se na to lidi vykaslou, ale takhle...Slavia byla jasne lepsi, souperi tam vsechno spadlo, takovy zapas se proste nekdy stane a lepsi si to vybrat hned na zacatku evropske mise. Doma tipuju vyhru 5:1.

          • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

            kafu     před 8 lety 15.07.2016 12:13 |  
            0 0

            Já třeba zápas viděl a lístky jsem kupoval až po něm :-) kdoví, jestli to zas nebude poslední Evropa na sedm let :-D

  6. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Malvin     před 8 lety 15.07.2016 10:41 |  
    0 0

    Moc pěkně napsaný článek.
    Doufám ,že si oba tábory (fanoušci i hráči) vezmou tvá slova k srdci.

  7. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Borgetti     před 8 lety 15.07.2016 10:43 |  
    2 0

    Nevím kdo tam z "fanoušků" vyletěl, ani jaký hráč to odnesl, ale ti všichni, co provedli něco hnusnýho, tak by se měli jít omluvit. Nevím jak, ale osobně by k těm hráčům měli přijít a omluvit se. Hráči se určitě omluví za týden, povedeným výkonem a smetením Levadie. Tak že ta omluva od určitých fanoušků by měla přijít dřív. Vždyť ti hráči se těší na pořádnou atmosféru a podporu fanoušku.

  8. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Makii     před 8 lety 15.07.2016 10:49 |  
    1 0

    Až dneska jsem se dozvěděla, že k něčemu mezi hráči a fanoušky došlo.. a moc mě to teda mrzí :-/ Tohle by se nemělo dít. Článek je moc pěkně napsaný, díky. Za týden budu rozhodně v Edenu a nechám tam hlasivky!!

  9. laxnost hracu vs spolecne to zvladneme

    Astrocytoma (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 11:17 |  
    0 0

    kdyz kouknete na tento odkaz http://skslaviapraha.isport.blesk.cz/ , kde v pozadi je videt odhodlani hracu a nebojacnost, nad tim fanousci kteri stoji za tymem a k tomu JT twitter.

    Ta zrdcadlovost reality a predstav. Kdybych na tyto stranky prisel jako neslavista, velice by me to pobavilo

    • Re: laxnost hracu vs spolecne to zvladneme

      Astrocytoma (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 11:19 |  
      0 0

      ted ale musime tu fotku napodobit a prijit na stadion a ukazat ze my to fanousci myslime vazne a hraci by si tu fotku meli vzit taky za sve a bojovat

  10. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    martyni (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 11:39 |  
    5 0

    Tolsimire, moc pekny clanek, i když ne se vsim souhlasim. Mozna proste nedokazu pochopit fanouška, co jede do Tallinu, obetuje dovolenou s rodinou a spoleha na to, ze se bude na zapase dobře bavit. A když to nevyjde, vyleje si vztek. Aby bylo jasno, mam v ucte lidi, který za slavii jedou do zahranici nebo na venkovni zapas a podporujou ji. Ja takovy nejsem, byl jsem na poharu venku jen jednou a priznam se, rodine, vyletum nebo muzice často davam prednost před fotbalem. Slavie je jedna z mych vasni, to ano, ale snazim se to brat s nadhledem, je to jen sport, hra, který nemá smysl obetovat tolik. Myslim ale, ze i ti, kteří jsou ochotni obetovat slavii vic, měli by si trochu nadhledu zachovat, uvědomit si, ze oni jsou jen diváci a zpravidla nemohou mit zadny vliv na výsledek, klub je vuci nim samozrejme zavazan jako vuci svým klientum a snazit se zajistit, aby se bavili, ale je to sport a nekdy to nevyjde. Tezko chápu ty, kteří si chodi na zapas vybit negativni emoce a uz vůbec nemuzu pochopit nekoho, kdo se kvůli fotbalu uchyli k nasili.

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      martyni (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 11:42 |  
      5 0

      Ještě bych dodal, ze zejména nesouhlasim s tim, ze za to mohou hraci, ze zavdali pricinu k nasili. Fanousky prece nelze brat za nesvepravne osoby, které nedokazi ovládat sve jednani.

  11. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    donford     před 8 lety 15.07.2016 11:43 |  
    0 0

    V článku je mi jedna věc divná. Že by se někteří naši fandové plácali kvůli hře s outsiderem 1600 km tam a zpátky, aby mohli dát najevo případně svou negativní seberealizaci? S tím nesouhlasím. Myslím, že všichni tam jeli v předtuše dobrého fotbalu, a po možnosti výborně vybraných přípravných zápasů s těžšími soupeři ve vykrystalizování v podobě hladkého vítězství. Chápu jejich zklamání, chápu jejich volání - vraťte dresy, protože včerejší výkon byl ostudný a především neumětelský, nefotbalový, bezradný. Najednou hráči nevědí, co mají na hřišti (pro nás s druholigovým soupeřem) hrát. Vždyť to byl lepší Převýšov. Fyzický kontakt vůči naším hráčům samozřejmě ne, v žádném případě, ale frustraci fandů beru. A prosím nechoďme kolem hráčů po špičkách, aby se snad nelekli, nezatvrdili. Žijou si život v bavlnce, (vím, dočasně),ale proboha ať za to 90 minut jednou týdně na hřišti něco odvádějí. Ať jejich hra má účelný systém. A myslím, že nevadí, že to diváci hráčům řekli. I p. Tvrdík je si té ostudy plně vědom, a nabízí divákům kompenzaci.

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      tolsimir     před 8 lety 15.07.2016 11:52 |  
      1 1

      Pro některé lidi je to prostě životní styl. Doporučuji film Football Factory

      • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

        donford     před 8 lety 15.07.2016 12:20 |  
        0 0

        Ano, to je jistě pravda, ale to by si snad nevybrali zrovna tento zápas, kde nebyla prakticky žádná naděje, že by nedopadl. I když fotbalový život, zejména život Slávisty, víme, je veliká houpačka. :-) Spíš lochneská příšera. Zápas nedopadl. Ale říct ve vší slušnosti (zdůrazňuji tu obapolnou slušnost), že jsme viděli nesystém, zmatek ve hře, alibismus, vše nehodné hráčů Slavie proti "druholigovému" soupeři, to se snad smí a kdy to říct, když ne hned na místě, když je vše pro obě strany živé? Nemám obavu, že by se hráči po spravedlivě vyhraném matchi zatvrdili a přišli tak o pozápasovou děkovačku. O slavistický patent! Samozřejmě platí, jsme s vámi při výhře a prohře, ale i ta prohra musí být něčím podložená - bolestí, potem, vztekem, možná slzami, ale především vědomím, že jsem za Slavii nechal na hřišti poctivě všechno. Že byl třeba soupeř lepší. Před lety Slavia na Arsenálu prohrála 7:0. Ale tenkrát tam hráči nechali všechno, na víc neměli. Klobouk dolů i při takové prohře, v jámě lvové. Jedné věci se obávám - zda afričtí hráči nejsou příliš hraví, k výsledkům laxní a zda o případné prohře za pár minut nevědí. Nevím, jak je to s jejich mentalitou. Aby mávnutí rukou - čo bolo, bolo - nepřevládlo.

        • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

          jane (admin)     před 8 lety 15.07.2016 20:05 |  
          0 0

          Dekovacka neni slavisticky patent, inspirace pochazi od Hamburku.

          • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

            donford     před 8 lety 15.07.2016 23:16 |  
            0 0

            Třeba jsme ji aspoň rozšířili, či přidali něco slavistického? Fakt jsem si myslel že to je náš (slávistický) nápad. Neznám tu hamburskou ale doufám, že aspoň v nuancích originální jsme. :-) Nebo i tam hráči křičí do megafónu a odpovídají divákům? :-)

            • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

              jane (admin)     před 8 lety 16.07.2016 09:31 |  
              0 0

              To nevím, jestli jsme ji o něco rozšířili, ale pamatuju si, že hráči Hanburku taky přišli před kotel a sedli si a fanoušci něco řvali :)

  12. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Silgar (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 11:44 |  
    0 0

    Pěkný článek.A jak někdo psal předemnou odnést do kabiny a přečíst všem i realizačnímu týmu.Je totiž hodně fanoušků kteří si musí urvat od huby,aby mohli vyrazit za milovanou Slavii.

  13. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    podol (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 11:49 |  
    3 0

    Naprostý souhlas, jen můj názor - chybí nám takový šéf - vedoucí mužstva. Který dokáže nejen být vedoucí, ale hráče i vyhecovat a organizovat. Pořád myslím na Martina Latku. To bylo unáhlené jeho odchod. Pokud v odvetě nevyhrajeme minimálně 2:0, pak jsme si prohospodařili postup vlastní vinou.
    Podol

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      Romino     před 8 lety 15.07.2016 12:10 |  
      0 0

      Souhlasím, že tým potřebuje osobnost, bojovníka a hecíře, ale ten musí mít úroveň i herní, pokud možno silně nadprůměrnou a to Latka už neměl ani mít nebude, jeho čas skončil, bohužel. chyba je, pokud se v týmu nenajde jiný, zatím ho tam nevidím, s tím musí kalkulovat ti, co skládají tým. Mít v záloze Hušbauera a Zmrhala a myslet si, že budou řvát a rvát se jako o život, to si snad nemůže myslet nikdo.

      • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

        YuckFou     před 8 lety 15.07.2016 13:25 |  
        0 0

        Nemyslím si, že by byl Latka momentálně horší než Ngadeu a stín Deliho z minulé sezony. Ale ta jeho zarputilost a vůdcovství nám prostě chybí. Jediný kdo ho v mých očích může momentálně nahradit je Jirka Bílek.

  14. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Karel1 (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 12:18 |  
    1 0

    Díky za pěkný článek. Taky chci dát hráčům i DU šanci na odčinění, proto si jedu odpoledne pro lístek. Kdo se ještě přidá? Musí nás tam být tolik, že se z toho těm estoncům rozklepou kolena a kluci je pak jen dorazí.

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      Borris     před 8 lety 15.07.2016 13:11 |  
      1 0

      Já už mám lístek od středy a nelituju toho ani po včerejší ostudě. Přes víkend se musíme všichni sebrat, hodit to za hlavu a ve čtvrtek v Edenu vytvořit tak strašně pekelnou a nepřátelskou atmosféru, že se Estoncům zapletou strachy nohy do vánočky. Fakt tomu musíme hodně pomoct i my, kluky hnát z plných plic dopředu a Estonce v tom červenobílem pekle zastrašit a usmažit! Věřím že je v odvetě smáznem!

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      future     před 8 lety 15.07.2016 14:03 |  
      0 0

      Pojďme, ukažme že jsme tu pro Slavii. Teď je i na nás aby jsme ukázali naši sílu, sílu fanoušků.

  15. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    edenian     před 8 lety 15.07.2016 13:56 |  
    2 0

    Ja jen odmitam termin zapas blbec, tohle nebyla shoda okolnosti a par nesikovnych zakroku. Zvlastni kolik lidi to tady tak nazyva. A taky bych nehovoril o hracich, ale o realizacnim tymu. Jinak samozrejme Tolsimirova statotvornost je sympaticka.

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      Tomski     před 8 lety 15.07.2016 14:11 |  
      2 0

      tak jak si představuješ zápas blbec ? chyba je samozřejmě hlavně na straně Uhrina, ale i tak ten výsledek vůbec neodpovídá předvedené hře...

      • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

        edenian     před 8 lety 15.07.2016 21:20 |  
        0 0

        No jako nadprumerne mnozstvi nechtene nesikovnych zakroku a neovlivnitelnych situaci, napr. zraneni apod., nikoli nadprumerne mnozstvi spatnych zakroku, spatnych reseni hernich situaci / termin smula bych vubec nepouzival, to tak kdyby byly nejaky podminky, treba vitr na hranici regulernosti, tak mozna / a pristupu - nasazeni jake jsme videli + dusledky vylozene trenerovy prace, dlouhodobe. A proto vysledek odpovida predvedene hre.
        Hele, nijak si v tom nelibuju, ale nejak jinak se mi na to koukat nedari.

  16. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Jachym     před 8 lety 15.07.2016 15:32 |  
    7 0

    Vždycky mě zaráží myšlení typu: "Zaplatil jsem si, tak si mohu zakřičet, zanadávat jak chci apod." A někteří hráči s tím snad i souhlasí...! Nic podle mě neopravňuje někoho chovat se jako hovado. Pískot je v pořádku, ale nějaké sprosté urážky nebo dokonce házení předmětů po hráčích a pokusy o inzultace...??? K tomu nemá nikdo oprávnění, ani kdyby jel za Slavií třeba na Severní pól...

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      Makii     před 8 lety 15.07.2016 15:48 |  
      0 0

      Souhlasím...

  17. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    jufoun (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 15:51 |  
    0 0

    Po dlouhé době vyrážím na Slávinku, tak věřím, že 3:0 by to mohlo být.
    Jinak děkuji tolsimirovi za krásný článek.

  18. Děkovačka

    Tealc     před 8 lety 15.07.2016 16:18 |  
    2 1

    Možná nastal čas vypustit z děkovačky "vždycky jsme s váma" , neboť jak vidno to jaksi po prohře tak úplně neplatí..

    • Re: Děkovačka

      Jachym     před 8 lety 15.07.2016 16:25 |  
      0 0

      No, to je něco podobného jako "my vás nikdy neopustíme, ale chceme vítězství..." jako to mají některé nejmenované kluby...:-)))

    • Re: Děkovačka

      Borris     před 8 lety 15.07.2016 18:41 |  
      4 0

      Zamyslet se nad tím termínem "vždycky jsme s váma" musejí obě strany a to jak fanoušci tak hráči! A především toho nezneužívat. My fanoušci si nemůžeme myslet, že nám odfláknutý výkon hráčů dává právo je fyzicky napadat. A hráči si zase nemohou myslet, že jim u nás fanoušků projde ostudný a odfláknutý výkon, protože v děkovačce se skanduje "vždycky jsme s váma". Takže obě strany by se měly v tomto zamyslet. A hlavně začít být jednotný a dělat maximum pro úspěch Slavie.

      • Re: Děkovačka

        jufoun (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 19:49 |  
        0 0

        Naprostý souhlas Borrisi.

      • Re: Děkovačka

        vlk30 (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 20:46 |  
        0 0

        Jj vždycky jsme s vámi je zjevná hovadina,neznám fanouška Slavie který by byl za poslední léta vždy s nima,mám samo na mysli výkony.

  19. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    Steve2924 (přítel SN)     před 8 lety 15.07.2016 20:18 |  
    5 0

    Pokud fanoušek psychycky nezvládne prohru tak nemá právo něco vyčítathráči, kterej psychycky nezvládl tíhu okamžiku. A ideálně by si oba měli od fotbalu chvilku odpočinout a uklidnit se. A nehledat výmluvy proč to nezvládl.

  20. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    spivi     před 8 lety 15.07.2016 20:30 |  
    0 1

    Pokud vim tak k nasili nedoslo, slavia je jako rodina a tak si predstavte ze vam volaji policajti se slovy prijedte si pro sina do Talinu nechoval se tu jak mel, pojedete tam 1500 km a asi na nej taky hned zacnete rvat... chapu ze se to nekomu nelibi ale zas chapu ze po takovymhle vyletu a prohre s tymem kvalit okresniho preboru se to pritomnym nelibilo

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      spivi     před 8 lety 15.07.2016 20:37 |  
      0 1

      Syna, pardon. Nechci se tu nikoho zastavat a nikoho hajit jen pokud je slavia rodina rodina tak tech 11synu spatne vychoval jejich otec DU kdyz jim za celou jeho pusobnost nedokazal obrazne receno vstipit jak se maji chovat (herni styl, taktika ...) spatna vychova rodicu a ne chyba deti kdyz nevedi co delat

  21. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    dauby     před 8 lety 15.07.2016 22:33 |  
    0 0

    Nesouhlasi s nasilim, ale je potreba, aby takove ostude hraci pocitili hnev fanousku. Nebo mas pocit, ze hraci na hristi potili krev? Ja teda ne. A rikat, ze to byl jen zapas blbec a priste je doma proste hrave smaznem, to je stupidita. Protoze jestli takhle uvazuji i hraci, pak urcite nepostoupime!

    • Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

      Slawek     před 8 lety 16.07.2016 11:23 |  
      0 0

      Bohužel "zápas blbec" se v poslední době vyskytuje až příliš často. A téměř vždy jde o pohárové duely, kdy papírově mnohem slabšímu soupeři a z nižších soutěží postačí nadšení a spolu s nezměrnou obětavostí a bojovností Slávii porazí. A z poháru vyřadí. A zažil to asi každý trenér, který tady působil. Svého času v tehdy ještě druholigové Jihlavě myslím 2:4, v Čáslavi 3:4 a hlavně památný zápas v Převýšově, lahůdka pro domácí 3:0. Proč to tak je? To je téma na dizertační práci. Ovšem v jakém oboru, to je těžké určit.

  22. Re: O nesmyslnosti slávistického bytí

    (#58882)     před 8 lety 17.07.2016 14:56 |  
    0 1

    Proč se frustrace ze špatného výkonu obrací v podstatě jenom proti hráčům?Vybírá si je,kupuje a následně s nimi pracuje klub.Pokud potom hráči nepředvedou výkon,jaký by měli,přesněji řečeno jaký se od nich očekává,zřejmě jejich výběr a další práce s nimi nejsou prováděny dobře.Když hráč na lepší výkon nemá,poněvadž má technické nedostatky nebo potřebnou morální úroveň,co může dokázat?Prostě na víc nemá.Ale to snad ti,kteří hráče vybírají a pracují s nimi jako odborníci musí vidět a mohou tomu předejít.Ta ostuda není přeci jenom ostudou hráčů,ti jsou jenom snadným hromosvodem.