Hráči Slavie

Analýza hráče: Mick Van Buren

Jaký je Mick Van Buren hráč? Co jsou jeho přednosti? A bude pro Slavii přínosem? To jsou otázky, které se pokusím ve svém příspěvku odhadnout na základě dat z tranfermarket.com a ze zhlédnutí všech sestřihů letošních ligových zápasů, ve kterých hrál Van Buren roli střelce či nahrávače.

Fakta

Věk: brzy 24

Výška: 184 cm

Cena: zdarma (konec smlouvy)

Sezóna 2015/16

Z 35 soutěžních utkání nastoupil k 27. Celkově odehrál 1286 minut v lize a 159 minut v národním poháru. To je mimochodem 45,8 % hracího času. 16x v základu (z toho 6x vydržel až do konce) 11x střídal 2x zůstal na střídačce 3x zraněný (jedno zranění po dobu 3 soutěžních utkání)

Vstřelil 8 branek (6x liga, 2x pohár) a další 3 góly připravil (sklepnutí ve vápně, přihrávka před prázdnou po obejití brankáře a nízký centr z pravé strany). V lize potřeboval na vstřelení gólu 214,3 minuty.

Kariéra celkem

Nizozemí - 2. liga: 28 zápasů/1890 minut/13 gólů/1 asistence

Dánsko - 1. liga: 68 zápasů/3415 minut/18 gólů/8 asistencí (v posledních 3 sezónách se přichomýtl ke gólu každých 131,3 minut,)

Dánsko - národní pohár: 6 zápasů/348 minut/3 góly/0 asistencí

Evropská liga 13/14: 9 zápasů/708 minut/4 góly/0 asistencí (prosadil se proti Saint-Étienne a 3x proti Standard Liége)

Evropská liga 14/15: 3 zápasy/264 minut/0 gólů/0 asistencí

Silné stránky

+ výběr místa

+ pohotovost v zakončení

+ účelnost

+ síla v osobních soubojích

Herní projev

Van Buren nedisponuje žádnou úžasnou kopací technikou, nečekejte od něj přešlapovačky, ani jiné parádičky. Také se od něj pravděpodobně nedočkáme gólů z ničeho jako od Škody a před lety od Necida. Nehraje na krásu, přesto se mi zdá jeho fotbal velmi účinný. Dokáže sklepnout míč z jedničky nebo uvolnit složitější přihrávkou spoluhráče, umí hrát hlavou i pohotově a rychle pracovat nohama, aniž by mu na první pohled míč nějak překážel.

Nedokážu říci, jakým je hráčem v poli, ale pokud se míč přiblíží k vápně soupeře, má buldočí styl. Vystupuje sebevědomě. Jeho cílem je míč v soupeřově brance a jestli se tak stane elegantně nebo ne, to vem čert.

Ve srovnání s některými našimi hráči na něm vidím chuť hrát fotbal (kombinačně, ne na náhodu), profesionální přístup (holandská škola) a ochotu udělat maximum pro týmový úspěch.

Dánská liga a Esbjerg fB

Někteří lidé v diskuzi vyčítají Van Burenovi málo vstřelených gólů. Kromě toho, že v přepočtu na odehrané minuty to není tak zlé, vidím rovněž souvislost v tom, že Van Buren je útočník, který potřebuje podporu zbytku týmu. Sám zápasy nerozhodne. Faktem je, že Esbjerg fB hrál v poslední sezóně mizerně a především jeho obrana byla katastrofální.

Nekteří diskutující si jako posilu přáli Van Kessela z Trenčína. Se vší úctou k tomuto hráči jeho statistiky jsou vynikající, ovšem když jsem viděl záznamy se slovenské ligy, lehkost s jakou Trenčín dával góly (především kvůli otřesné obranné hře soupeře) je nesrovnatelná s dánskou ligou, která podobně jako další skandinávské ligy v posledních letech sílí. Troufám si říci, že v průměru je dánská liga na vyšší úrovni než liga česká (hráči z tamních lig převyšují hráče z naší nejvyšší soutěže v technické vyspělosti i ve fotbalovém myšlení).

Shrnutí

Všichni bychom si přáli hvězdné posily, ale buďme realisté. Pro kvalitní zahraniční hráče Česko je a v dohledné budoucnosti stále bude pouze tranzitní zemí, tj. způsobem ukázat své schopnosti světu a posunout se dále na západ. Kdo na západě už hraje, nemá nejmenší potřebu jít hrát k nám. Jenom finance totiž nestačí a i v těch jsme jen těžko konkurenceschopní. V té souvislosti přichází v úvahu následující typy posil:

- odchovanec

- český talent, kterému končí smlouva

- český legionář, který se vrací do Čech poté, co neuspěl v zahraničí nebo zde chce dohrát kariéru

- talent z východu, Balkánu nebo Afriky

- druhořadý hráč ze západu nebo Jižní Ameriky a to ještě s chutí hrát v Česku, v čemž jsme přehnaní optimisté

Sundejme si proto růžové brýle. Hráčů, kteří skutečně mají na Evropu, máme jen několik (ne s Voltrem a jemu podobnými se skutečně do Evropy nepodíváme) a u těch nejvýraznějších (Škoda, Deli) si ani nemůžeme být jistí, že u nás zůstanou. Zkušenosti z evropských soutěží má tento tým až na výjimky nulové. Buďme tedy vděční, že se nám podařilo přivést hráče, který může kvalitou převyšovat většinu české ligy a má i zkušenosti z evropských soutěží. Narozdíl od jiných hráčů je zde určitá šance, že se z toho nepo...

Komentáře (158)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 10:46 |  
    0 0

    Dropte, díky za článek. Přijde i to jako hlas rozumu v časté změti naivity a zbožných přání.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Pepino44     před 8 lety 15.06.2016 10:57 |  
      0 0

      Tak podle mne je to rozumný a pravdivý článek. Prostě musíme být realisté.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 11:02 |  
        0 0

        Já si totiž nemyslím, že naše omezení ze strany kupování mladých hráčů z Balkánu, Afriky nebo rozvojových zemí Jižní Ameriky by byl nějaký zásadní handicap. Ti kluci bývají daleko talentovanější, než čeští. Při správné výchově udělají za dvě sezony takový progres, že jim je česká liga malá.

        Oni mají motivaci dostat se dále na západ a my z toho těžíme, protože oni chtějí být zatraceně dobří, mají vzory v těch svých Bonych a Edinech, vidí, že to jde. Navíc takového hráče není problém zaplatit, a při prodeji dále na západ se z toho dá bezvadně těžit.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          Ferguss     před 8 lety 15.06.2016 13:08 |  
          0 0

          Kdyby to bylo tak jednoduché, dělají to tak všichni. Každý samozřejmě do nekonečna připomíná Bonyho a Džeka, ale zapomíná na ty desítky hráčů z Afriky a Balkánu co tady vyhořeli. Ostatně zrovny my s tím máme myslím dost zkušeností. Zahraniční kluby mají v těhle zemích propracovaný scouting a vodí sem hráče v hodně mladém věku a vychovávají je. Samozřejmě se může stát, že jim někdo unikne. My v tuhle chvíli ale potřebujeme především hotové hráče ne sem vodit na zkoušku mlaďase z Afriky. Věřím, že i na to přijde doba, ale teď myslím není.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        kjandourek (admin)     před 8 lety 15.06.2016 13:05 |  
        0 0

        Měli bychom být realisté.... ale proč bychom museli, když snít je někdy tak krásné :-)
        Já samozřejmě se závěry článku souhlasím, ale stejně občas pokukuji po týmech z Ruska, či Ukrajiny..
        Hráči, kteří k nim čistě za penězi zamíří ze západu si přece taky musí být vědomi, že jdou někam, kde si zahrají kvalitní zápasy jenom v pohárech a tak dva tři v lize.. Jinak budou hrát soutěž, na kterou stačí levou zadní, slabší protihráči je budou okopávat jako brambory... a přece tam jdou.. a nejsou to úplně hráči za "Zenitem"...
        Takže pořád s ním o tom, že v sešívaném dresu uvidím třeba Hulka ;-)

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          bububu (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 14:07 |  
          0 0

          Jo, jenomže je tady jeden drobný detail - pro tyhle týmy není problém přeplatit západní kluby. To je pro nás naprostá utopie, i kdyby se CEFC z fleku rozhodla rozpočet zdvojnásobit.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            kjandourek (admin)     před 8 lety 15.06.2016 16:41 |  
            0 0

            No oni by majitelé asi jednomu hráči takovéhle prachy dát mohli, ale to by asi nedělalo dobrotu v kabině ;-)

  2. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    bububu (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 11:22 |  
    0 0

    Díky za perfektní rozbor. Od Van Burena nic nečekám, takže mě může jen příjemně překvapit. Vzhledem k tomu, že přišel po konci smlouvy zadarmo by byla škoda ho nezkusit, v nejhorším se zkrátka neprosadí. Uvidíme.

    Každopádně radši jít podobnou cestou pokusů (a s nimi spojených omylů) než sem tahat předražené průměráky z české ligy. I kdyby se prosadil jeden ze tří Van Burenů, tak to za to riziko jednoznačně stojí.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      knl66 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 11:41 |  
      0 0

      Souhlas od A do Z.

  3. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    oboj     před 8 lety 15.06.2016 11:42 |  
    0 0

    OT Diskuze na SN sleduji celkem podrobně, ale vznik mnohokrát zde zmiňovaných "mukionů" mi nějak unikl. Může mi někdo podat pomocnou ruku?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      AlesJa     před 8 lety 15.06.2016 11:45 |  
      0 0

      autorem překlepu zdejší legenda Jiří1

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        jufoun (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 11:52 |  
        0 0

        mukion=milion
        Aspoň doufám, že to tak je :D

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          oboj     před 8 lety 15.06.2016 12:17 |  
          0 0

          Ach tak. Díky!

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            venator     před 8 lety 15.06.2016 12:26 |  
            0 0

            Ano přesně tak, jeden z těch nejlepších překlepů místní legendy pana Jiřího1. Ale třeba to není překlep a ještě se budeme všichni divit! :-D

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          LordVoltmetr (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 12:18 |  
          0 0

          mám takový pocit, že mukion=mikrofon (v kódové řeči pana Jiri1 :) )

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            Arutha     před 8 lety 15.06.2016 12:25 |  
            0 0

            "Hazí se ti mukiony a nemáme na kvalitni ozvucení"

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            doctorex (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 12:39 |  
            0 0

            Taky si to pamatuji takhle...

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          (host)     před 8 lety 15.06.2016 13:14 |  
          0 0

          Jj, je to tak, má to znamenat milion, ale ja to pouzivam i pro mikrofony, je to slovo, ktere ma vice vyznamu :) jane

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            smely (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 13:51 |  
            0 0

            ja myslim, ze v podstate je to takove univerzalni synonymum pro cokoliv...genialni objev nepochopeneho mistra...treba to doceni az dalsi generace...Jiri1 je vlastne takovy cesky Van Gogh...

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Alanor (admin)     před 8 lety 15.06.2016 12:36 |  
        0 0

        To není překlep, to je regulérně nové slovo. :) Kdo může říct, že obohatil češtinu? Řepka a náš pan Jiří.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          edenian     před 8 lety 15.06.2016 16:05 |  
          0 0

          Jenze nevime kterej, takze v daleke budoucnosti se da ocekavat hodinovy TV film o puvodu podivneho slova a jeho tajemnem puvodci.

  4. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Radek097 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 11:50 |  
    0 0

    OT: Karel Piták pravděpodobně neposílí FK Hradec Králové, ale FC Olympia Hradec Králové. (ČFL)

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Alanor (admin)     před 8 lety 15.06.2016 12:37 |  
      0 0

      To už tu zaznělo a je to logické vyústění. Nedivím se Hradci, že o něj nemají zájem.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Borec09 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 12:40 |  
        0 0

        Nechapu proc by o nej Hradec nemel mit zajem. Na SKS uz to samozrejme neni, ale na Hradec by dle meho v pohode stacil.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          spino     před 8 lety 15.06.2016 12:52 |  
          0 0

          Karel už na první ligu podle mě nemá.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            Borec09 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 13:07 |  
            0 0

            Ja si zase myslim, ze v tymech jako Karvina, Hradec atd by byl ve stredu zalohy zdaleka to nejlepsi co jim tam muze hrat.

            • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

              JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 13:17 |  
              0 0

              Karel už bohužel vůbec nestíhá rychlostně. Nějaké super přihrávky také nevymyslí, ta v mači s Plzní byla snad první za poslední sezonu. Druhý Horváth to není.

            • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

              Travinho     před 8 lety 16.06.2016 08:14 |  
              0 0

              No, to si zdaleka nemyslím. Karel měl letos zásadní problémy stíhat a v týmu hrajícím o záchranu, kde je to především o bojovnosti už by měl dost těžkou práci. Každopádně Olympia chce postoupit do 2. ligy, takže Karla v profesionálním fotbalu ještě možná uvidíme.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            Fallen (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 15:52 |  
            0 0

            Já si spíš myslim, že zvolil takovýhle tým, aby u toho mohl i pokračovat v tom trénování dětí, ne? To by dávalo smysl.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Radek097 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 13:18 |  
        0 0

        Asi jsem to přehlédnul. Tím pádem se omlouvám za spam.

  5. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Grobar     před 8 lety 15.06.2016 12:38 |  
    0 0

    Děkuji za tento erudovaný článek. Van Buren bude dobrá posila, je to Viking - Berserker, bájný bojovník se kterého jde respekt. Esbjerg málo útočil, je to průměrný tým, proto méně branek. V takovém klubu jako je Slávie nastříli s přehledem 20 gólů za sezónu.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      petrjir     před 8 lety 15.06.2016 12:47 |  
      0 0

      Já bych s tím optimismem mírnil, aby nedopadl jak Paixao. Na druhou stranu jako 2. až 3. útočník nevypadá špatně. Doufám ale, že to není náhrada za Škodu. Je sice jasné, že Škoda chce odejít a odejde, ale přece jen bych si představoval jako náhradu za něj někoho jiného. Typologicky podobný je Papadopulos.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        malan (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 12:54 |  
        0 0

        Náhrada za Škodu v ČR- jeho brácha, Magera, Poznar. Všichni však horší než Milan.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          dropt     před 8 lety 15.06.2016 13:03 |  
          0 0

          Náhrada za Škodu neexistuje. Pokud odejde máme na výběr 2 cesty:

          1) Snažit se ho nahradit někým jiným a hrát nadále systém se Škodou
          2) Změnit styl hry podle toho, na co máme hráče

          Vzhledem k tomu, že si živě pamatuji, jak dopadla reprezentace ČR poté, co skončil Koller, raději bych se vydal druhou cestou.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          petrjir     před 8 lety 15.06.2016 13:31 |  
          0 0

          Při vší úctě k jeho Bráchovi, tak raději někoho jiného. Poznara neznám, ale letos mu bude 28 a hraje poprvé ligu, taky asi žádná sláva. Magerovi bude 34. Skutečně mě napadá typologicky asi jen ten Papadopulos. Nebo úplně někdo typologicky jiný a zkusit utopii v podobě Vydry.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            bububu (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 14:04 |  
            0 0

            Vydra, pro kterýho je málo druhá anglická, asi tak půjde k nám. Proberte se lidi, tohle přece nemůžete myslet vážně!

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            bububu (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 14:04 |  
            0 0

            Vydra, pro kterýho je málo druhá anglická, asi tak půjde k nám. Proberte se lidi, tohle přece nemůžete myslet vážně!

            • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

              petrjir     před 8 lety 15.06.2016 14:08 |  
              0 0

              Však také píšu o utopii. Nemyslím si, že by k nám šel. Myslím si, že by měl už přijít také někdo české národnosti.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            reggaebabicka     před 8 lety 15.06.2016 14:13 |  
            0 0

            To neni jen utopie, ale zaroven strasna bejkarna... behavych a sikovnych ofenzivnich hracu mame dost a precenovany Vydra (se sklonem k vystrkovani nosu nepekne nahoru) neni dle meho nazoru ten utocnik, ktereho bychom potrebovali,ale spis cesta, jak zazdit spoustu penez za plat kluka, kteryho u nas v tymu na pozici forwarda prevysi i Mesanovic, jenz uz je nas.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        dubas     před 8 lety 15.06.2016 18:21 |  
        0 0

        Tak bude nejlepší počkat, jak se ukáže. Ono je něco jiného hrát v klubu hrajícím o sestup a nebo hrát o titul. On by Lopata nebo Ďuriš těch 15 branek v Bahníku taky nedali. Pokud dal 6 branek jako střídající hráč, tak úplný kopyto zase nebude.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          Travinho     před 8 lety 16.06.2016 08:15 |  
          0 0

          Ovšem pokud nehrál stabilně v týmu, který hraje o záchranu, tak je to alarmující.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            dubas     před 8 lety 16.06.2016 09:49 |  
            0 0

            Tak pokud by byl zdravý Škoda, tak by si Mešanovič taky moc nezahrál a neznamená to, že je dřevák.

            • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

              Travinho     před 8 lety 17.06.2016 07:54 |  
              0 0

              My nejsme tým, který hraje o záchranu...

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Eluin (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 12:53 |  
      0 0

      No, 20... Pokud jich dá 8, budu rád :).

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Hesmir (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 22:19 |  
      0 0

      V tomto věřím Murisovi, dal 8 branek za jalovou Jihlavu. U nás pálil co šlo v době, kdy hrál, kdo ustál 60min. Na konci se celkem chytl a dal kolik, 13? branek. Věřím, že už jako aklimatizovaný to minimálně zopakuje a zvládne dát +-15 branek. Navíc má perfektní spolupráci se zálohou, kterou máme nově sestavenou ze spousty produktivních hráčů.

  6. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    spino     před 8 lety 15.06.2016 12:52 |  
    0 0

    Rozumím tomu tak, že Van Buren je typologicky podobný hráč jako Tomáš Mičola?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      kjandourek (admin)     před 8 lety 15.06.2016 12:56 |  
      0 0

      Má podobnou barvu vlasů.... Takže to bude podobný "typ" ;-)

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      dropt     před 8 lety 15.06.2016 13:00 |  
      0 0

      Mičolův styl si příliš nevybavuji, určité podobnosti bychom v jejich stylech pravděpodobně našli. Pokud se jedná o čich na góly, výběr míta a pohotovost v zakončení, nebojím se Van Burena přirovnat k Lafatovi.

      P.S.: To ovšem znamená, že ke vstřelení velkého množství gólů potřebuje 1-2 dvorní nahravače (reakce i na vlákno výše).

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 13:07 |  
        0 0

        Spíš Zbyněk Pospěch. Mičola vůbec.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          helmajstr     před 8 lety 15.06.2016 13:36 |  
          0 0

          Mně spíš připomíná Bekima Balaje

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 13:45 |  
            0 0

            Bekim byl daleko mrštnější a fotbalovější. Viděl jsi toho van Burena hrát?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      sicilianbrno     před 8 lety 15.06.2016 13:38 |  
      0 0

      Tak to asi neznáš Mičolu herně, protože bys jinak takovej blábol nemohl napsat, kor když semka dal jasnou charakteristiku toho Van Burena

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Petrslav     před 8 lety 15.06.2016 14:04 |  
      0 0

      Mně se při zmínce o buldočím stylu u soupeřova vápna vybavil Goce Toleski.

  7. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    navzdyslavia     před 8 lety 15.06.2016 13:43 |  
    0 0

    Ahoj,opravdu hezky clanek. Moc hezky. Dekuji za nej. Asi jsem se opravdu dival ruzovymi brylemi. Musím ti dat za pravdu. Opravdu jsrm byl asi hodne naivni,co se tykalo posil. Musim jen uznat,ze opravdove hvezdy ze zapadu by k nam nesli,protoze by to pro nej byl krok zpet v kariere. A penize nemaji pro ne takovou cenu jako prestiz v soutezi.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      smely (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 13:52 |  
      0 0

      slavistou50let psal pod minulym clankem, ze na ceste je Van Persie, takze se treba dockame...

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        edenian     před 8 lety 15.06.2016 16:10 |  
        0 0

        Ale to bylo v 9 vecer. A dneska jsou teprve 4 !!! Prece nechlastate od obeda.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          Kmotr (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 17:43 |  
          0 0

          :D

  8. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    mart01     před 8 lety 15.06.2016 13:45 |  
    0 0

    Já Vám nevím, ale furt čekám na nějakýho bláznivýho balkánce typu Andrija Zivkovice před dvěma lety. Takových talentovaných kluků tam určitě běhá... Ale chápu, že asi moc nemají důvod chodit do Synot ligy, když i ze Sbrska můžou odejít do Anglie a Německa.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 13:53 |  
      0 1

      Ale před dvěma lety mohl mít důvod. Také jsem čekal někoho v tom směru. Ten Haris Djuljević to mohl splňovat.

  9. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Pedro08     před 8 lety 15.06.2016 13:52 |  
    0 0

    S příchodem podobných hráčů nesouhlasím, rád se nechám příjemně překvapit.
    Přirovnávat ho k Lafatovi (jak jsem se zde dočetl), což je jeden z nejlepších střelců v dějinách Československého fotbalu a nejlepší střelec v historiičeské ligy je opravdu absolutně mimo mísu. Navíc Lafata je hráč, který ty góly dával od mládežnických kategorií a hrál snad ve všech reprezentacích.

    Marco Paixao měl v angažmá před příchodem do Sparty výrazně lepší bilanci než tento útočný klenot z Nizozemí. Přeji nám hodně gólů, spíše ale čekejme slabší výkony, je to hráč nedosahující kvalit současných hráčů Slavie a obrany lepších týmů s ním nebudou mít problémy.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      dropt     před 8 lety 15.06.2016 14:11 |  
      0 0

      Přečtěte si prosím čím jsem ho přirovnal k Lafatovi. Nezpochybňuji, co Lafata dokázal přesto je dobré si uvědomit, že to dokázal pouze v českých podmínkách (v zahraničí se neprosadil) a jak v Jablonci, tak ve Spartě měl převážnou část své kariéry dvorní nahravače (Weber, Kovařík, Krejčí, Dočkal, atd.) a tým hrál na něj.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Vhoo (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 14:19 |  
      0 0

      na druhou stranu je to jeho velká výhoda, málo kdy přijde hráč od kterého nikdo nic nečeká a tenhle nás všechny může opravdu jen překvapit. Taky si myslím že hráče ze zahraničí má smysl brát jen když jsou výrazně lepší než ty u nás. Musíme mu dát rok a uvidí se. Nicméně to že nikdo nic nečeká je pro něj velká šance :)

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Jiri1     před 8 lety 15.06.2016 14:30 |  
        0 1

        A proto dostane na 3 roky luxusni snlouvu s platem vetsim nez mají některi mládeznictí reprezentanti, nezlobte se mi opravdu potrebujeme nutně hrace do ofenzivy, treba se vyhraje, treba opravdu bude mít jeho výkon stoupající tendenci, ale opravdu by to chtelo strelce, který se umí postavit celem k sancím právě jako Skoda ci Lafata.
        A to nemluvím o i o tom, ze cekám furt na prichod jeste jednoho krajniho beka, jiste hráci nejsou zadarmo, ale oproti zámerum, jaký prachy pudou na posily jsem zatím napocítal 13 milionúi, to ostatní je po ukonceni smlouvy.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 14:37 |  
          0 1

          Tak třeba teď bereme hráče zadarmo jen na to druhé předkolo EL, a po skončení Eura teprve začneme nakupovat hráče, co se tam ukázali. ;)

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            Nax     před 8 lety 15.06.2016 14:41 |  
            0 2

            K Lafatovi - ten dlouho nebyl zadny zazrak. Kouknete na statistiky.

            • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

              Jiri1     před 8 lety 15.06.2016 14:49 |  
              0 1

              Lafatu jsme behem jeho kariery chteli 2x

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            Jiri1     před 8 lety 15.06.2016 14:58 |  
            0 1

            Voba víme , ze je to kokotina , asi jako s tím Rosickým.........., Jájsem jen zvedav , jak bude Tvrdík realizovat to skvele angazma pro Skodu v Cíně s prijmem 40 mega rovně,

            • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

              AlesJa     před 8 lety 15.06.2016 16:15 |  
              0 0

              neříkal 40 mega doleva ?

              • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

                kjandourek (admin)     před 8 lety 15.06.2016 16:40 |  
                0 0

                Určitě to bylo šikmo! To v Číně ani jinak být nemůže ....

              • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

                mudrc     před 8 lety 16.06.2016 08:09 |  
                0 1

                AlesJa: Ta sedla :D

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          MDCCCXCII (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 15:13 |  
          0 0

          že má hráč A vyšší plat než mládežnický reprezentant je snad normální ne?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      sasky     před 8 lety 15.06.2016 21:31 |  
      0 0

      Lafata sice prošel reprezentacemi a měl dobrý start v Budějkách (28 branek za 3 sezóny), nicméně venku (Xanthi a Austria) se neprosadil. Vrchol jeho kariéry vlastně začal po návratu do Jablek v roce 2008 (27 let - 10 branek) s tím, že top úrovně dosáhl ještě o rok později (14, 20, 31, 21, 20, 34 a 27 gólů). Takže ono to s tou konstantností jeho výkonů bylo až do cca 28 let takové všelijaké. Ale budiž. Nicméně pokud je hráč jako Van Buren schopen dát ve velmi podprůměrném dánském týmu dát za sezónu 8 branek, tak si myslím, že má potenciál na to, dát v nadprůměrné české Slavii branek mnohem více. Netvrdím, že to tak bude, jenom bych se srovnání MvB s DL tolik nebránil

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Travinho     před 8 lety 16.06.2016 08:19 |  
      0 0

      Bohužel musím souhlasit.

  10. Holzer

    Dresco     před 8 lety 15.06.2016 14:32 |  
    0 0

    Nekde jsem cetl, ze o nej nikdo z ligy nema zajem. Neprijde vam to divny? Mne prisel vzdy z Baniku jako jeden z nejlepsich. Ja bych ho treba rad uvital u nas...

    • Re: Holzer

      JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 14:38 |  
      0 0

      Blbý je, že levou stranu už máme docela pořešenou. Pokud bude Dušan v obraně a před ním Mihalík nebo Zmrhal. Jen za Jablonského nemáme adekvátní náhradu. Já si myslel, že Holzer je spíš obránce, ale prý mu to dozadu moc nejde.

      • Re: Holzer

        Arutha     před 8 lety 15.06.2016 14:46 |  
        0 0

        Je to záložník a v obraně hrál jen z nouze

        • Re: Holzer

          Dresco     před 8 lety 15.06.2016 16:34 |  
          0 0

          Mne prijde jako takovej brusic ty lajny. Jako Svento za sveho prvniho pusobeni. Sice ted nalevo mame pretlak, ale hrac urcite nebude drahy a poslat ho na rok nekam na hostovacku a pak se uvidi. Podle me je v nem nevyuzity potencial.

          • Re: Holzer

            Pedro08     před 8 lety 15.06.2016 19:53 |  
            0 0

            To nesedí, je to skvělej fotbalista a Petržala ho dával dokonce na podhrot nebo do středu a hrál dobře. Tipnu si, že půjde na dva roky do Liberce a pak ven nebo do Sparty.

            • Re: Holzer

              Hesmir (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 22:28 |  
              0 0

              Byl někde rozhovor s tím Wolfem, co to tam má vést spolu s Karvinou a s Holzerem jsou prý dohodnutí, že tam bude kapitánovat a rok vydrží v 2. lize. Chtějí hned zpátky a vyznělo to, že hráč preferuje 100% vytížení na rodné hroudě ač v dvojce, před lavičkou v jedničce.

  11. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Thorklaer (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 14:47 |  
    0 0

    Díky za článek, příjemné si přečíst podobný rozbor. Dobrý balzám po té hrůze v diskusi :)

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Jiri1     před 8 lety 15.06.2016 14:55 |  
      0 0

      No , ja si behem dneska poustel záznam nekolikrát a pokud bylo neco zatím hruzné tak to nebyl.y zdejsi prispěvky , ale pristup nekterych hráchu a to vubec nehovorim o vysledku, na ten se klidne vykaslu, ale jestli se takhle bojuje o základ , tak je to v prde........
      A v neposledni rade bych doporucoval vedeni vyresit otazku bonusu pro hrace, mozna by je to ,motivovalo vice nez dnesní pochodák.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        smely (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 15:02 |  
        0 0

        bla bla bla bla.....

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          Jiri1     před 8 lety 15.06.2016 15:26 |  
          0 0

          Chápu, ze pravda bolí a v u tebe hodne

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Radek097 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 15:09 |  
        0 0

        Jiříku, než něco pošleš, tak si to zkus přečíst. Hrach opravdu není hráč...

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          Jiri1     před 8 lety 15.06.2016 15:29 |  
          0 0

          Opravdu, no hlavně , ze mládeznický akademie ve Vestci je akademie.............

  12. Přípravné zápasy - Rakousko

    knl66 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 15:27 |  
    0 0

    Herní soustředění Slavie v Rakousku je od 20. do 28. června. Přesto na stránkách Slavie (a i tady nahoře na twitteru) visí, že přípravné zápasy hrajeme 21.7., 25.7. a 28.7.
    Myslím, že 21.7. už hrajeme odvetný zápas 2.předkola. Tak nevím, zda budeme hrát ten nebo ho vypustíme a pojedeme do Rakous na Red Bull Salzburg.
    Jasně, "jen" překlep... :/ Ale stávat by se neměly ani takovéhle překlepy a někdo by si to před zveřejněním mohl po sobě přečíst.

    • Re: Přípravné zápasy - Rakousko

      knl66 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 15:29 |  
      0 0

      A jinak za výběr soupeřů v Rakousku palec nahoru.

  13. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    japoko     před 8 lety 15.06.2016 15:36 |  
    0 1

    Tak naše slavná posila není po žalostném výkonu v 1.zápase v základu proti Rusku!

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      starr     před 8 lety 15.06.2016 15:43 |  
      0 0

      Zalostnej vykon? Svento nezaril, ale ani nehorel. Nebyl v sestave rozhodne sam s takovym vykonem.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Robinator     před 8 lety 15.06.2016 16:21 |  
        0 0

        v prvním poločase chodilo vše přes jeho stranu, hořel solidně..ale pak hrál lepe..

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          sicilianbrno     před 8 lety 15.06.2016 17:16 |  
          0 0

          Já se na něho zaměřil a nepřišel mě že by hořel, naopak se řadil do pruměru týmu, ale každý na to má krapet jinej pohled...což je asi dobře

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      malan (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 15:50 |  
      0 0

      a co jako?

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        AlesJa     před 8 lety 15.06.2016 16:05 |  
        0 0

        to je zase žluče, co? chápu, že se mu jeho výkon nelíbil, ale proč hned takhle hnusně na kluka, který za nás dýchal a jak to vypadá dál dýchá.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      vlk30 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 15:59 |  
      0 0

      Zalostnej jseš jedině ty...

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        bongor     před 8 lety 15.06.2016 20:24 |  
        0 0

        +1 +1 +1

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      MDCCCXCII (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 16:39 |  
      0 0

      :D ty si blbeček

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Pedro08     před 8 lety 15.06.2016 19:51 |  
      0 0

      Trenér tam prostě dal defenzivnějšího hráče. No a co? Má na výběr z 23 hráčů, asi i lepších než Vrba, takž euž být ve výběru je úspěch.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Travinho     před 8 lety 16.06.2016 08:21 |  
      0 0

      No, tohle se vědělo už před turnajem. Hubočan je první volbou na levého beka, ale Švento tam šel proti Walesu, protože byla potřeba pokrýt jeho rychlou pravou stranu.

  14. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    bedy     před 8 lety 15.06.2016 15:53 |  
    0 0

    Jako náhradu za Škodu bych zkusil hráče Slovanu Bratislava a reprezentanta Madarska Priskina Tamase.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      AlesJa     před 8 lety 15.06.2016 16:09 |  
      0 0

      koukám celkem cestovatel, za posledních šest byl všude rok. Mě by se líbil tento borec Dániel Böde (Ferencvárosi TC) 190cm a celkem slušný statistiky

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        bedy     před 8 lety 15.06.2016 16:19 |  
        0 0

        Bode by byl taky slusna nahrada.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          Hesmir (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 23:54 |  
          0 0

          Jojo, nejsme tady spokojení s tím, že máme MM, který u nás a slabé Jihlavě dal 13 branek a van Burenem, který za slaboučký Dásnký klub v daleko lepší lize dal 8 branek. A tak budeme koukat po třicetiletých dědcích, kteří jsou světoběžníky, kdy až poslední dvě štace dali aspon 10-13 branek (Slovanista) a nebo sou v slabším Maďarsku s podobnou potencí. V Dánsku hráli v té době na vrcholu sil Sionko s Pospěchem. Za mne hrota č. 1 (pokud Superb fakt odejde) máme a dvojku taky. Nechci hanět vaši snahu tad někoho zkusit najít, ale ve srovnání s našima klukama jsou to dědci, které už nijak nezpeněžíme a jejich produktivita byla v slabší lize ne o tolik vyšší, než našich hráčů + zkušenost z pohárů u MvB.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            AlesJa     před 8 lety 16.06.2016 08:04 |  
            0 0

            rozumím tvým argumentům, ale útočníky potřebuješ minimálně tři, takže při odchodu Škodovky potřebujeme při vší úctě např. ke Kuchtovi ještě jednoho. Železo nebude ještě na podzim k dispozici. Abych nezapomněl na Voltra ten sice maká, ale totálně neproduktivní.

  15. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    petrjir     před 8 lety 15.06.2016 17:11 |  
    0 0

    Jak tady psal tenkrat Hubacek, ze jednaji v Bratislave, tak byl to Svento nebo ne? Popripade jak to dopadlo?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Borec09 (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 17:39 |  
      0 0

      Taky jsem se chtel zeptat, Hubacku?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      homerinho     před 8 lety 16.06.2016 09:35 |  
      0 0

      Mám pocit, že pak pod nějakým článkem psal, že Švento to nebyl.

  16. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Kajula     před 8 lety 15.06.2016 17:33 |  
    0 0

    Dropte - super práce - velká poklona!!! :)

  17. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Borgetti     před 8 lety 15.06.2016 19:04 |  
    0 0

    Jak tak vidím, tak FM nelže, nýbrž tento hráč tam má vysoké odhodlání a též nasazení, cca. 14 až 16 (max. 20) a další psychické atributy má na vysoké úrovni, technické a fyzické už jsou průměrné. Jinak všechny posily, co do Slavie přišly, tak mají nadprůměrné odhodlání a nasazení dle hry, což je potěšující, protože FM dělají mnohem inteligentnější lidi, než pracují v iSportu.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Borgetti     před 8 lety 15.06.2016 19:07 |  
      0 0

      Dokonce jeden trenér z Premier League, tuším z Evertonu, si přes FM vyhledával posily do klubu :-)

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        dexter07     před 8 lety 15.06.2016 19:20 |  
        0 0

        V tom případně Jhon Arango. Stojí pár liber, wonderkid, 18 let, teď se mi konečně naučil trošku česky a začíná se tlačit do základu. Kéž by to bylo tak jednoduché... :D

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          Borgetti     před 8 lety 15.06.2016 19:48 |  
          0 0

          Taky se dočkáme několika nadějných kluků z Balkánu, co Slavii vyhlédne Plíšek. Tím jsem si jistej. Jinak proč by to nebylo jednoduché? Podívej na Součka z Havlíčkova Brodu, jak se rapidně lepší.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 23:22 |  
          0 0

          Jhon Arango u mě kopal tři roky (přivedl jsem ho za pár šupů z Kolumbie) a prodal do Stuttgartu v 22 letech asi za 200 milionů. Jsem pro něj. :D

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      dexter07     před 8 lety 15.06.2016 19:09 |  
      0 0

      Koukal jsi ve hře nebo v editoru? Případně koukni do editoru, jak moc je hráč náhodně vygenerovaný, a co má přesně daný od tvůrců. Taky dost rozhoduje. Případně PA a CA porovnat s ostatními borci ve Slavii :)

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Borgetti     před 8 lety 15.06.2016 19:44 |  
        0 0

        Tak editor jsem si stáhl taky a říkal jsem si, proč tam je tolik nul a máš pravdu v tom, že jen některá čísla jsou u hráče psaná, či-li editor je přesnější pro sledování, jak píšeš. Tak se přiznám, že se dívám do hry, ale teď už budu do editoru :D Holt naše liga není tak přesně dělaná, jako 4. anglická :D

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Fallen (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 21:32 |  
      0 0

      Já to FM začal hrát, jak jste tu radili, ale po pár přátelácích na začátku sezony musim říct, že jsem rád, že tu Slavii netrénuju. To by dopadlo :D

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Borgetti     před 8 lety 15.06.2016 23:30 |  
        0 0

        Není to lehké, pokud netrénuješ opravdu dominantní klub v nějaké lize (Bayern, Olympiakos, Real Madrid) S těma vyhraje ligu i amatér, co tu hru začíná :)

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        dexter07     před 8 lety 16.06.2016 14:27 |  
        0 0

        Po dvanácti letech hraní tý hry musím uznat, že fm16 je asi nejvíc rozdílová od ostatních, co se týče obtížnosti. Opravdu dlouho se mi nestalo, že bych mlátil do klávesnice pěstí (3:0 vedu v poločase, po přestávce přidám gol a od 60. minutý jsem nebyl schopen ničeho abych to ubránil, skončilo to 4:4... bylo to derby proti Spartě, proto ty nervy, obzvlášt když ti vyrovná Vácha)
        Celkově za Slavii to bylo v poslední době těžké. Hráči šílení a finance nulové, krása jak ta realita byla obdobná. Zkrátka člověk musí vydržet a furt neustále pomalými krůčky vytvářet taktiku a utvářet jit na hráče, proto pro začátečníky doporučuju nějakou obšlehnout.
        Slavia, i když má dnes silné finance tak ve hře to není tak slavné, nejsem schopen třeba přivézt útočníka, kterej by za něco stál. Ale stačí jeden náhodnej postup do LM a hned se to obrací k tvůj prospěch :D
        Akademie totálně nulová, což mě na tom štve nejvíc, jelikož budovat si svoje mladý kluky postupně do základu a pak je prodávat za stovky milionů je ta nejlepší slast.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      dubas     před 8 lety 15.06.2016 22:06 |  
      0 0

      Mnohem inteligentnější lidé než ve Spartu, pracují i v kamenolomu.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        JS (přítel SN)     před 8 lety 15.06.2016 23:22 |  
        0 0

        :D

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          kalex     před 8 lety 16.06.2016 12:07 |  
          0 0

          Rambo.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        honza_sl     před 8 lety 16.06.2016 13:46 |  
        0 0

        Taky jsem chtěl podotknout, že to není úplně validní srovnání :-)

  18. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Pedro08     před 8 lety 15.06.2016 19:46 |  
    0 0

    Docela by mne zajímalo, jak se trénuje kondice. Zda jsme se přizpůsobili trendu a trénujeme kratší intenzivnější úseky. Intenzita a rychlost je to, co dělá rozestupy mezi kluby na všech úrovních. A v české lize by to byl velký rozdíl, kdyby někdo přišel s vyšší intenzitou, soupeři by to těžko kousali. Nevíte? Investovalo se do nějakých odborníků, kteří moderní trendy zvládají? Takto se trénuje v amerických profi ligách a co ti hráči vydrží a v jakém tempu je až nadlidské. A stojí to méně než posila. Opakem je Limbův výklus, kávička v nákupním centru a bříško. Doufám, že to má Dušan zmáknuté. Zatím v tomto vede Sparta a KJ.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      EdCable     před 8 lety 15.06.2016 22:02 |  
      0 0

      Tezko rict, ale vetsi zatez s sebou nese vetsi naroky (a) na odolnost, (b) na regeneraci, (c) individualni pristup.

      Ad (a) hraci v top ligach v top sportech jsou proste geneticti mutanti. Ne ze bychom se od jejich stylu treninku nemeli inspirovat, ale extremne narocny trenink sebou nese extremne vysoke riziko zraneni a vyzaduje extremni odolnost. Kdyz mas rekneme 20 hracu na rocnik je to neco jineho nez kdyz mas 100 hracu na rocnik. Pokud potrebujeme generovat rekneme jednoho hrace za 2 roky, tak musime pracovat trochu jinak, nemuzeme si dovolit extremne velky odpad, bohuzel. Velke kluby si ho muzou dovolit a tak si muzou dovolit vetsi fyzickou narocnost. Ti hraci v acku ve velkych soutezich jsou uz pak vyzkouseni - uz si prosli tim sitem a prosli jim vitezne (bez zraneni, bez pretrenovani).

      Ad (b) Tady se da pracovat a myslim si ze hodne - silne podcenovan je spanek a mentalni odpocinek (napr. lepsi kensti bezci nedelaji nic jineho, nez spi, ji a behaji - veskery stres bezneho zivota neresi diky zazemi treninkovych skupin. Mene stresu v zivote, lepsi regenerace a schopnost snaset vice stresu v treninku)

      Ad (c) Kazdy hrac ma jinou regeneracni krivku, proto je vhodne sledovat urcite parametry a podle nich prizpusobovat trenink, skladbu a predevsim casovani.

      Bonus: Krome intervaloveho treninku se da pracovat na dalsich vecech a soucasna podoba v zapadnim fotbale rozhodne neni konecna, spise naopak. V rugby se napriklad David Pocock, lonsky nejlepsi hraci Australie pri poslednim MS, stravuje pomerne nizkosacharidove, coz je zajimava alternativa stran rychlejsi regenerace a rozvoje tukoveho metabolismu, dike kteremu se setri glykogen. Slepa ulicka nebo nove moznosti?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      sasky     před 8 lety 15.06.2016 22:15 |  
      0 0

      Docela zajímavý dotaz. Snažil jsem se dohledat nějaké informace o Pavlovi Čvančarovi, ale bohužel jsem nic zajímavého neobjevil. Možná by s ním byl zajímavý rozhovor, nebo obecně představení jeho zkušeností a filozofie. To by nakonec bylo zajímavé vědět o všech trenérech A týmu. Redakce? :)
      Nicméně jsem narazil na jiný materiál ze stáže ve Slavii z roku 2014 a už se tak nějak přestávám divit, že Češi neumějí vychovat útočníky. Aby za celý týdenní mikrocyklus (5 tréninků), bylo celé jedno cvičení zaměřené na střelbu, to je teda velká bída. On celý ten mikrocyklus tedy vypadá, že je zrovna zaměřen spíš na herní kombinace, nicméně podle všech základních pouček střelba nesmí chybět na většině tréninků. Další věc je, že to vypadá, že neexistovalo cosi jako skupinové tréninky (obránci, záložníci, útočníci), což mě taky celkem překvapuje. Samozřejmě, že z jednoho týdne se nedají dělat dalekosáhlé závěry, ale obecně profi sport směřuje čím dál více k tréninku v menších skupinách, zaměřených na specifické dovednosti pro daný post (samozřejmě ne v mládeži).
      https://www.futbalsfz.sk/fileadmin/user_upload/Dokumenty/Treneri/Trenerske_staze/20140829_staz_SLAVIA_Martoncik_Fabry.pdf

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        jane (admin)     před 8 lety 16.06.2016 11:12 |  
        0 0

        Jj, to je dobrý podnět, určitě o tom budu uvažovat. Mojí prioritou je ale teď dokončit rozhovor s J. Plíškem, což vzhledem k jeho vytíženosti není vůbec jednoduchý.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          sasky     před 8 lety 16.06.2016 15:01 |  
          0 0

          Díky Jane :) Na rozhovor s p. Plíškem se těším :) Chápu, že nám to musíte dávkovat postupně :)

  19. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Mates204     před 8 lety 15.06.2016 21:42 |  
    0 0

    Trénuje s mužstvem Jirka Bílek? Nebo je na odchodu stejně jako Laty?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Ravik     před 8 lety 15.06.2016 22:06 |  
      0 0

      je nemocný

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      bongor     před 8 lety 16.06.2016 05:09 |  
      0 0

      Mě spíš zajímá Laty.Na odpis rozhodně nebyl,najednou začal hrát Bílek,nic proti tomu,trenérovi se to zdála lepší volba,ale přece jenom mám dojem,že tam něco neklape,protože pokud vím ,tak přestal nastupovat dost náhle.A Mates naznačuje,že je na odchodu.
      Víte někdo něco bližšího?

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Fallen (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 06:28 |  
        0 0

        Neměl on něco s kotníkem?

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          AlesJa     před 8 lety 16.06.2016 08:06 |  
          0 0

          a s manželkou :-)

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            před 8 lety 16.06.2016 10:00 |  
        0 0

        Brzy bude vše jasné.

  20. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    Travinho     před 8 lety 16.06.2016 08:11 |  
    0 0

    K tomuto se prostě musím vyjádřit.
    1. Zajímalo by mne, odkud autor ví, že je Van Buren hráčem, který dokáže skvěle uvolnit hráče z jedničky, ale už neví, jaký je jeho herní projev v poli? Kolik jeho celých zápasů viděl?
    2. O kvalitě soutěží často vypovídá pořadí v koeficientech a tam je ČR momentálně o 10 míst před Dánskem a o nějaké vyrovnanosti se ani v Dánsku nedá hovořit. Takže ne, Dánská liga určitě není lepší než naše. Jsou maximálně srovnatelné.
    3. Van Kessel - Samozřejmě, že slovenská liga nemá kvalitu, ale to snad znamená, že v ní nemůžou běhat kvalitní hráči? Já si troufnu říct, že zrovna Gino byl tento ročník vůbec nejlepším hráčem soutěže. Je rychlý, technický a umí i hlavou. Jeho problém je značná náladovost a nevyrovnanost výkonů, ale to se dá do velké míry odstranit.
    4. Se shrnutím pak plně souhlasím. Nemalujme si to moc růžově, Sparta i Plzeň jsou kvalitou kádru neustále daleko před náma.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      belmis (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 09:06 |  
      0 0

      Na většinu hráčů i systém hry mám s droptem totožný názor. Tady si ale myslím, že většina útočníků, kteří jsou schopni dát třeba v naší druhé lize např. 25 gólů za sezónu, budou dobrými střelci i v lize první. Takoví hráči to mají prostě v sobě a když pak kolem sebe mají ještě lepší spoluhráče, budou střílet góly zase.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Robinator     před 8 lety 16.06.2016 10:07 |  
        0 0

        Kdyby to bylo takhle jednoduché, budeme mít v týmu tři kanonýry, kteří dají každý po 10 golech..což je kravina, že...

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Heretic (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 10:21 |  
        0 0

        Tak to ani omylem, to je přílišné zjednodušení, příkladů je každý rok mnoho. Že je někdo hvězda 2. ligy ještě nutně neznamená, že bude hvězda v 1. ligy. Na principu např. normálního rozdělení (statisticky) bude hvězda druhé ligy dosahovat sotva průměru první ligy. Bráno statisticky tedy, jak by to mohlo být, nikoliv jak to bude. Nikdo nedokáže zhodnotit hráče, jak se kde prosadí či ne.

        Krásným příkladem atypičnosti, kde jakékoli příměry nebo naopak statistické údaje selhávají, je Milan Škoda, který v druhé lize za Bohemians dal pouze 3 góly v ročníku 08/09 (hrál tedy jen 16 zápasů, ale stejně) a po letech v sezoně 14/15 dá gólů 19 v 1.lize. A jako statistický bonbonek a vtip v ročníku 13/14 dal 0 gólů v I. lize (jasně hrál stopera :-)).

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          belmis (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 10:53 |  
          0 0

          Nepsal jsem nikde, že hráč, který nedává góly ve druhé lize, nemůže dát za pár sezón více gólů v lize první. Mluvil jsem o střelci, který dá ve druhé lize 25 gólů.

          Když jsem se podíval do historie max 1993/1994, blížil se k této metě pouze Vladimír Malár s 24 góly. Jinak Lukáš Železník 2012/2013 - 13 gólů, Tecl 2011/2015 - 12 gólů, Jan Pázler 2015/2016 - 17 gólů.

          Hráč, který je schopen dát za sezónu 25 gólů ve druhé lize, bude střílet i v lize první, pokud nebude hrát v týmu o udržení, kdy se mužstvo dostane za zápas dvakrát před branku soupeře.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            belmis (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 11:03 |  
            0 0

            A teď si nejsem jistý, ale myslím, že v minulosti k nám přišli dva nejlepší střelci druhé ligy. Knoflíček a Kouřil.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            dropt     před 8 lety 16.06.2016 11:07 |  
            0 0

            Hráč, který je schopen vstřelit 25 gólů za sezónu bude především hrát v týmu, který má velkou kvalitu směrem dopředu a je schopen se dostávat do velkého množství šancí a zakončení. Kolik takových týmů v ČR (v 1. a 2. lize) existuje, které by natolik převyšovali zbytek své soutěže?

            Až bude některý z týmu v ČR převyšovat svou ligu tak, jako Barcelona převyšuje tu španělskou, můžou mu alespoň jeden jeho střelec také nastřílet 30 gólů za sezónu (Messi + Suaréz + Neymar = 90 gólů jen v Primera Division 2015/16).

            • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

              belmis (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 12:52 |  
              0 0

              Ten Malár hrál ve druhé lize za Slovácko a ve druhé lize bylo ten rok zřejmě dobré - nezkoumal jsem - ale že by dosahovalo až takových kvalit, to se mi nezdá.

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            Heretic (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 11:14 |  
            0 0

            "Krásným příkladem atypičnosti" asi neznamená příklad, který ti bourá tvou teorii, ale jakékoli teorie.

            Prostě to není o návaznosti hráč/liga, ale o výkonnosti hráče. Když má strop mimo naše ligy, tak se bude prosazovat ve všech našich ligách, když má strop v II. lize, tak to bude v první lize bída. A kde má kdo strop své výkonnosti či chceš-li potenciálu neumí odhadnout skoro nikdo. Proto nesouhlasím s tvým tvrzením "II.liga kanonýr - I. liga kanonýr".

            Napadá mě třeba Lafata, tam má zjevně strop v naší I. lize, kde je za hvězdu, ale výš už naráží/narážel(výška, rychlost, síla atd.).

            Nebo si v rychlosti vybavuji Pavla Fořta.. Tuším 20-25 gólů v II. lize za Plzeň a pak 3-4 góly za sezonu u nás. Maximum měl snad 7, tuším..

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            Travinho     před 8 lety 16.06.2016 12:59 |  
            0 0

            To si nemyslím. Ono je to často o tom, jakým stylem tým hraje. Sám si pamatuju, jak u nás na vesnici kopal borec a hrál v mančaftu v 1.A. třídě a dal 30 branek za sezonu, měl úžasnou orientaci ve vápně. Pak přešel do 3. třídy a měl být za hvězdu, ale tým hrál na brejky a byl absolutně jalový. A stejně to funguje i ve velkém fotbale.

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      dropt     před 8 lety 16.06.2016 10:23 |  
      0 0

      ad 1) Nezlob se, ale tvůj komentář v tomto bodě zcela překrucuje, co jsem napsal.

      a) nevím, odhaduji (nepovažuji se za znalce ani profesionála)
      b) nenapsal jsem, že dokáže SKVĚLE uvolnit hráče z jedničky, jen, že dokáže uvolnit hráče z jedničky (v jednom zápase takhle sklepl centr do vápna na vápno, odkud spoluhráč vstřelil gól - to, že dokázal předskočit spoluhráče a udržet ho na zádech ve vápně je dost odlišná herní situace od toho, co se děje v poli, proto se neodvažuji odhadovat jeho hru tam)
      c) neviděl jsem žádný celý zápas, shlédl jsem pouze sestřihy zápasů, ve kterých hrál roli střelce nebo nahravače

      ad 2) Česká liga má více TOP mužstev, proti tomu mezi těmi nejlepšími a zbytkem ligy zeje poměrně velká propast. Slavia hrála většinu zápasů směrem dopředu mizerně. To, že jsme skončili pátí je zásluhou velmi dobré obrany. Obecně ve hře směrem dozadu je naše liga vyspělejší než ta dánská.

      Dánská liga je podle mne v průměru kvalitnější v ofenzivní činnosti, technické vyspělosti hráčů napříč ligou a ve fotbalovém myšlení těchto hráčů. Ze sestřihů, které jsem mohl vidět mi přišlo, že se hraje v dost slušném tempu (rozhodně vyšším než česká nebo slovenská liga) a hráči i přesto zvládají kombinovat na jeden až dva doteky.

      ad 3) Nevím, z čeho se domníváš, že si myslím, že ve slovenské lize nemohou běhat kvalitní hráči? Proti Gino van Kesselovi nic nemám, jen se neodvažuji odhadovat schopnost jeho adaptace na českou ligu ze záběrů, kde většinu gólů střílí nikým neatakován a velmi pohodlně.

      V Mihalíkovi jsem potenciál viděl a jeho příchod mne potěšil, věděl jsem, že bude mít ze začátku problémy s bráněním, ale dokázal se s tím srovnat. Např. v Berovi vidím potenciál také.

      ad belmis) S tvrzením, že hráč, který ve druhé lize nastřílí 25 gólů je bude střílet i v první nemohu souhlasit. Většina lidí hodnotí útočníka jen podle vstřelených branek. Já do hodnocení zahrnuji mnohem více proměnnných:

      1. V prvě řadě rozdíl mezi TOP hráči a hráči druhé ligy je v hlavě. Je rozdíl hrát v týmu, kde jste útočník n.1, na kterého všichni spoléhají, máte důvěru spoluhráčů i trenéra a všichni spoluhráči se snaží dostat míč na vás.

      A být útočník n.2-3, který musí bojovat o základní sestavu, když se dostane na plac je pod tlakem, aby se předvedl, protože ho jinak příště trenér zase nepostaví a na hřišti je dalších 5-6 hráčů, kteří také chtějí míč a dát gól.

      Jako příklad vyhoření střelců po přestupu mne napadají: Pacanda (Brno => Sparta) anebo Naumov (Žižkov => Slavia).

      + pro MvB vidím v tom, že i přesto, že nehrál pravidelně, se s tím v hlavě dokázal vyrovnat a byl mužstvu platný

      2. Další významnou proměnnou je styl útočníka a to, zda má odpovídající podporu od spoluhráčů. Tzn. kvalitní centry, kolmice za obranu, rychlý přechod do útoku vs. tiki taka atd.

      Můžete mít perfektního zabijáka, ale když mu nedáte správný balón tak góly střílet nebude.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        Travinho     před 8 lety 16.06.2016 13:09 |  
        0 0

        1. To je to. Sklepnutí míče je tak jednoduchá herní činnost, že by to měl zvládat každý útočník, v jaké míře se to daří Van Burenovi nejde však vůbec posoudit pouze ze sestřihů a pokud si jej neviděl nikdy hrát, tak je to podle mého dost irelevantní hodnocení
        2. Nevím, odkud plyne přesvědčení, že naše liga se hraje v malém tempu. Je sice dost možné, že co se týče techniky může být Dánsko dál, ale v náročnosti osobních soubojů je naše liga na dost vysoké úrovni a srovnaltelná téměř s každým. Hlavně obrany jsou v naší lize dost kvalitní a i obrana je součást fotbalu.
        3. Ano, je pravda, že Gino dal spoustu branek neatakován, ale je to i díky tomu, že má skvělý cit pro prostor a je rychlý, takže se dokáže dostat do prostorů, kde jej beci nedokáží atakovat. Další věc je, že spousta branek střílel i v momentech, kdy atakován byl, po krásných individuálních akcích.
        4. S hodnocením dalším pak souhlasím. Jsou hráči, kteří budou celou kariéru hvězdy v druhé lize, ale v první si nekopnout a jsou borci, kteří budou průměr ve druhé lize, ale budou slušný průměr i v první.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          honza_sl     před 8 lety 16.06.2016 14:04 |  
          0 0

          NEsouhlasím s bodem 2. Rychlost hry, tempo, intenzita napadání soupeře atd. je v naší lize dost podprůměrná. Stejně jako tréninky. Plus navíc česká mentalita - hráčům chybí profesionální přístup.

  21. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        před 8 lety 16.06.2016 10:10 |  
    0 0

    Na základě čeho byla provedena analýza hráče? Mimochodem jistě placená mukiony z místní redakce...

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      dropt     před 8 lety 16.06.2016 10:27 |  
      0 0

      Odpověď máš hned na začátku. Z dat z transfermarket.com a ze sestřihů zápasů sezóny 2015/16, ve kterých se MvB zapsal jako střelec nebo asistent.

      Nazval jsem článek analýzou, nicméně jedná se spíše o můj odhad. Samozřejmě, že 9 sestřihů a nedokonalá statistická data nejsou dostatečným zdrojem informací o hráči. Přesto se domnívám, že z nich již lze něco vypozorovat.

      • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

        dropt     před 8 lety 16.06.2016 10:30 |  
        0 0

        P.S.: Jak mi psala v jednom emailu Jane, odměnou mi jistě bude „nehynoucí sláva a obdiv, alespoň části uživatelů” :D :D :D

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          samciz (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 11:57 |  
          0 0

          Ahoj Dropte, taky se připojuji k těm děkovným hlasům! Je to super tady mít někoho erudovaného jako Ty. Obdiv k Tobě chovám už delší dobu a za toto jsem rád! Díky!

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

              před 8 lety 17.06.2016 08:12 |  
          0 0

          Díky za info a slavu s obdivem ti samozřejmě přeji :-)))

          • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

            dropt     před 8 lety 17.06.2016 08:47 |  
            0 0

            Rádo se stalo. Doufám, že z mého příspěvku byla patrná nadsázka. Je fajn vidět, že to lidé ocení, ale napsal jsem to, protože jsem chtěl a měl potřebu se vyjádřit k hráči, který zde působil velmi kontroverzně a vyvolával rozpaky.

        • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

          jufoun (přítel SN)     před 8 lety 17.06.2016 08:42 |  
          0 0

          Moc pěkná práce.

  22. 28 minut na 1.gól

    dropt     před 8 lety 16.06.2016 10:40 |  
    0 0

    V článku jsem napsal, že za poslední 3 sezóny se přichomýtl ke gólu každých 131,3 minuty. Kdo z vás diskutujících si uvědomuje, že v našem dresu se stihl přichomítnout k 1.gólu za 28 minut? A jeho stávající skóre je tedy 45 minut/vstřelená branka Slavia s jeho významným podílem (střelec, asistent, vybojovaná penalta).

    P.S.: A to za ním střed zálohy směrem dopředu příliš nefungoval.

    • Re: 28 minut na 1.gól

      JS (přítel SN)     před 8 lety 16.06.2016 14:34 |  
      0 0

      No tak myslím, že závěry půjdou dělat až ze soutěžních zápasů.

  23. Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

    zeleznik2     před 8 lety 17.06.2016 08:46 |  
    0 0

    Díky za perfektní shrnutí, nemusím tedy žhavit stránky eurofotbal atd... vypadá to, že by mohl být posilou. Má také zkušenosti s EL takže to je také plus. Posilujeme zatím rozumně a zatím všechny posily jsou nečeského původu. Co se týče odchodu, odcházejí hráči, kteří na Áčko neměli, nevím, ale jestli je rozumné tolik posilovat Bohemku(Dostál, Švec a na hostovačku Linhart). Míňa je na testech v Hradci, kdopak dál?

    • Re: Analýza hráče: Mick Van Buren

      Heretic (přítel SN)     před 8 lety 17.06.2016 09:45 |  
      0 0

      Dostál, Švec ani Černý nejsou hráči Slavia Praha, takže se nejedná o žádné posilování soupeře. A co se týká Linharta, tak o něm se jako o posile zatím nedalo hovořit v žádném klubu, kde v dospělosti hrál.