Slavia na Den matek, který je 8. května, přichystala fajn akci pro všechny maminky. Pokud na zápas půjdou se svým dítětem, budou mít vstup zdarma. Vstupenky pro maminky je možné vyzvednout pouze u pokladen u vstupu číslo 4, jak v předprodeji, tak v neděli před utkáním.
Pro ženy bude přichystán speciální program. V tradiční fanzóně před hotelem Iris najdou vedle stánků fanshopu, Fanklubu, Odboru přátel, malování na obličej, slávistické školičky a občerstvení i balónkovou arénu, ve které bude probíhat soutěž v počtu nožiček.
V koridoru tribuny jih pak budou připraveny další aktivity pro ženy - například měření metabolického věku, ukázka permanentního makeupu, případně mohou vyzkoušet líčení a užít si malou masáž.
Od zítřka je možné pro všechny fanoušky kupovat na ticketportalu i v předprodeji v Edenu i vstupenky na poslední letošní zápas s Plzní. Vstupenky jsou zařazeny do kategorie Z2 a ceny se pohybují od 210 do 420 korun.
V pátek jsou pokladny otevřené od 12 do 18 hodin, v sobotu jsou zavřené a v neděli jsou otevřené od 10 hodin. Opět platí pravidlo, že studentskou slevu a slevy pro členy Odboru přátel, Fanklubu, držitele slávistické Fortuna karty a průkazu ZTP/TP mohou nárok uplatnit nejpozději ve 14 hodin. Až do začátku zápasu v 15:30 je možné uplatnit slevy na dětské vstupenky, vozíčkáře a do sektoru rodičů s dětmi.
Tak už neváhejte a vezměte konečně vaši maminku na Slavii!
Komentáře (127)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Karlsson (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 00:53 |To jako jane pujde s moji maminkou?
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
postovni (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:09 |Puristo :-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
jane (admin) před 9 lety 06.05.2016 07:11 |Myslím, že by bylo zajímavé, kdybychom každý zavzpomínal, kdo nás vzal poprvé na Slavii, kdy to bylo a jaký to byl zápas. Dávám svou vzpomínku - do Edenu mě vzal poprvé táta, bylo to 13. dubna 1997, Slavia porazila Brno 4:0 a trenér Cipro slavil padesátiny.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Moskyta před 9 lety 06.05.2016 07:34 |S tátou 5. března 1996, 1. zápas čtvrtfinále poháru UEFA 1995/1996 (stadion Evžena Rošického, Strahov) – Slavia Praha – AS Řím 2:0 (1:0).
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Borris před 9 lety 06.05.2016 08:08 |Na Slávce jsem byl poprvé jaře 1996 s tátou na zápase s Českými Budějovicemi. Vyhrálo se 3:0, v tomto zápase řádil Karel Poborský a byl to tehdy další krok k titulu!
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Jachym před 9 lety 06.05.2016 11:30 |Na to si pamatuji. Měl jsem jako rodilý Budějčák trochu rozpolcené pocity... :-))
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
slamacek (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 08:29 |nevim co to bylo za zapas, nevim kdy to bylo ale snad jsme vyhrali 3:2 bylo to pred letem 1985, hral tam Kubik, Jarolim snad daval gol a v utoku radil knoflicek. nebylo mi jeste ani 8 a na fotbal me vzal tata spartan, protoze jsem na nej nalehal. ty nase dresy proste jsou nejkrasnejsi :)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
VitK před 9 lety 06.05.2016 08:53 |Já jsem na to podobně jako Piero. Bylo to koncem 60. let, snad v roce 1966 nebo 1967, ale jistý si nejsem. Byl jsem hodně malý kluk, na fotbal jsem šel s tátou a dědou. Hráli jsme s VSS Košice. V poločase jsme vedli 2:1, jeden gól dával myslím Franta Veselý. Ovšem v druhé půli Košičtí dali 2 góly a skončilo to 2:3. Pamatuji si, že jsem to nedůstojně obrečel.
Později jsem brával na Slavii mlašího (o hodně) bráchu a taky pochopitelně oba 2 syny. Se starším jsme byli poprvé když mu bylo 5 na Slavia Liberec. Vyhráli jsme 1:0, gól dával myslím Martin Latka. Mladší s námi byl poprvé v 5 letech na zápase Slavia Příbram 1:0. Byla to děsná holomajzna, strašně ho to nebavilo. V druhém poločase se ale dal do fandění a vydržel povzbuzovat nahlas celých 45 minut. Lidé kolem se smáli a říkali, že díky tomu dal Šenkeřík aspoň ten 1 vítšzný gól.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Malvin před 9 lety 06.05.2016 08:58 |S tátou v roce 1984 Slavia : Dukla Bánská bystrica. Bylo mi 8 a stáli jsme za domácí brankou , u pravé tyče. Já si tam přehraboval kamínky a koukal všude možně. Jediný gol utkání jsem neviděl, ale byl jsem moc pyšnej, že jsem byl s tátou na fotbale.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
mabr před 9 lety 06.05.2016 09:06 |Koukám, že tu jsem asi zatím nejmladší :-) Můj první zápas na Slavii byl na Strahově 13.11. 2004 Slavia - Příbram 5:1. Poprvé v kotli (tehdy to byl spíše kotlíček na galerii) a láska na celý život. Starý Eden bohužel nepamatuji :-(
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Fallen (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 09:14 |Tatínek mě vzal na Slavii (přesto, že on sám byl Bohemák) někdy na začátku 90. let, pamatuju si podlézání počítadla u vstupu, protože za mě neplatil vstupenku. Pamatuju si, že soupeř měl žluté dresy a my vyhráli. Taky si pamatuju, že ke konci jsme zahrávali nepřímý kop po malé domů, tak blízko brance, že si brankář postavil zeď až na brankovou čáru, a že jeden obránce ze zdi pak dostal šílenou bombu do obličeje... :)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Malvin před 9 lety 06.05.2016 09:24 |:o)), taky jsem podlézal počítadlo. Díky za připomenutí.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
jane (admin) před 9 lety 06.05.2016 09:58 |Mám to stejně, táta taky Bohemák. Ale tím, že měl blízko i ke Slavii, brácha hrál za Slavii pozemák a blízký kamarád ve třídě byl slávista a prožívali jsme tenkrát každý zápas Slavie v Poháru UEFA v sezóně 96/97, tak byla moje orientace jasná :) Jsem strašně ráda, že jsem zažila ještě starý Eden.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
soudek82 (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:20 |Fallene, kdybych nevěděl, že to nejde, tak bych si po první větě myslel, že jsi moje dvojče, mám to všechno úplně stejně...jen to možná bylo koncem 80. let, tipl bych si jaro nebo podzim 89 :-) Ale popravdě si vybavuju jen ty nejkrásnější dresy na světě...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Fallen (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:31 |Hele, je to možný, 6 mi bylo v roce 92, takže někdy před tím. Předpokládám, že vstupenku jem nepotřeboval právě do 6 let.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Pinturichio před 9 lety 06.05.2016 09:23 |moje prvni navsteva ligoveho utkani nasi Slavie je z podzimu 1988 - utkani Slavia - Dukla Banska Bystrica. Tehdy jsem jako zacek podaval balony. Pamatuju si, jak jsme kazdy chteli byt za brankou, aby jsme se pak videli v televizi, takze kdyz padnul gol, tak i kluci co byli na lajnach utikali slavit za branku :)) Utkani se nevyvijelo dobre, o polocase se prohravalo 0:1, mozna jsme i dostali na 0:2, to si uz nejsem jisty, ale Slavia nakonec vyhrala 4:2, kdy dve branky daval Milan Fryda, ktereho jsme tenkrat brali za nejvetsi hvezdu tymu.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
golux před 9 lety 06.05.2016 13:58 |Na to utkání si pamatuji, ale myslím, že to nebyla Banská Bystrica, ale Slovan Bratislava. Po půli 0:2, nakonec vítězství i díky Frýdovi 4:2. Jinak poprvé na Slavii jsem byl někdy začátkem sedmdesátých let, chutnala mi klobása podávaná přímo od nosiče mezi lidmi, hráli jsme s Baníkem, Fanda Veselý nastřelil tyč a utkání skončilo 0:0.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Pinturichio před 9 lety 06.05.2016 15:26 |mas pravdu, se stejnym vysledkem i prubehem utkani se hralo na jare 1990 se Slovanem, jeste ze jsou na oficialkach podrobne statistky :))
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
naplavnik před 9 lety 06.05.2016 09:43 |Tož jako původem moravák jsem byl poprvé na Slavii při oslavě titulu 17.5.2008, kam mne vytáhl spolužák z VŠ. Od té doby jsem už tak nějak Praze a Slavii věrný :-) Nicméně sešívaný jsem minimálně už od mateřské školky, kde jsem si rozmáznul palici a spravit to muselo až 5 štychů.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
martyni (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 09:44 |To bohuzel nevim.. ale urcite to bylo nekdy v polovine 80. let, za slavii hral Kubik s Knoflickem, Jarolim, chytal asi Simurka, v obrane mohl hrat Petrzela a ja se divil, proc ti stari slusne vypadajici panove na dreveny tribune tak sproste nadavaji..:)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Fallen (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:32 |:D
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
kjandourek (admin) před 9 lety 06.05.2016 12:03 |Útočník Petržela v obraně?
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
malan (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:06 |Nejspíš Pohár ČMFS, 3. kolo - 25. 08. 1993 Příbram - Slavia 1:5 s otcem(Bohemákem) a dědou (Duklákem)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Tugarin před 9 lety 07.05.2016 07:57 |nepamatuješ si náhodou střelce ? potřeboval bych to pro statistiku...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Tugarin před 9 lety 07.05.2016 07:58 |nepamatuješ si náhodou střelce ? potřeboval bych to pro statistiku...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
postovni (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:17 |S tátou - 03. 09. 1987 Slavia - Hradec 0:0 . Celkem nuda - vybavuju si akorát šanci Knoflíčka. Datum jsem si musel vyhledat na oficiálkách, pamatuju si akorát Knoflíčka s Kubíkem a výsledek :-). U nás se Slavia dědí, takže jsem měl jasno hned. U dcery to bude taky tak :-).
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
knl66 (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:25 |Podzim 1977 nebo 1978, derby na Letné, prohra 0:1. Jezdil jsem se spolužáky ze střední.
V Edenu nejvíc vzpomínám na velkou vrbu na místě dnešního sektoru 112 (sloužila jako WC) a pak na kousíčky roztrhané a při nástupu hráčů do vzduchu vyhazované Poločasy (po vzoru MS Argentina 1978)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
smely (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:30 |na "zivim" fotbale sem byl s tatou poprvi na Dukla - Herttha Berlin v breznu 1979 1/4 finale poharu UEFA, v Edenu sem byl poprvy na podzim 1981 na derby a bylo to nula nula
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
smely (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:32 |omlouvam se za prvni "poprvi"...uf
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
afro před 9 lety 06.05.2016 12:54 |Kdybys psal spisovně, tak se ti to nestane... :-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
smely (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 13:02 |ale me de jako voten vobsah, a to je dulezity esi mi rozumis...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
afro před 9 lety 06.05.2016 13:16 |Já vím, vole. A hlavně, neděláš to pro sebe, ty vole, ale pro nás, kluky jedny vopálený.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Jachym před 9 lety 06.05.2016 14:38 |No jo, ty vole, vždyť von ten pravopis se neudělá sám...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Jirkku (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:34 |Tak já si musel ověřit ještě u táty, ale bylo to v roce 1977, to je to let.... ale do Slavie mě přihlásili hned v den mého narození, stejně tak to dělám u svých dětí.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Faris (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:44 |SKS-Girondin Bordeaux, semifinále Uefa. Vzal me kamos z koleji na VSE, Kolouch. Koupili jsme listky, kamos prosel, ja ukazal listek poradateli, ten si ho prohledl, rekl pockejte. za chvili prisli tri policajti, obestoupili mne a prej ze mam falesny listek, kde jsem ho sehnal apod. 15 min me tam vyslychali, pak mi uverili, ze nejsem prekupnik, podvodnik a dokonce mne pustili na stadion. Pamatuju si, ze jsem na Strahove v noci strasne spatne videl, prohralo se, ale stejne tam ta laska zacala. Ted v nedeli chci vzit poprve kluka, 5 let, ma nejakou rymu, tak snad se uzdravi, jinak ho panimama nepusti..a desim se toho, ze po 10 min rekne, ze.ho to nebavi a chce jit domu:-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Ferguss před 9 lety 06.05.2016 11:26 |Já mám stejně starýho kluka a teď o víkendu jdeme už potřetí. Pravda, je to na něj dlouhý, ale že už by šel domů řekl asi 5 minut před koncem což jsem ustál. Musíš to proložit nějakým stadionovým junkfoodem a bude tě asi stát návštěvu ve fanshopu:) Každopádně vždycky chce jít znova. Paradoxně to víc chytlo dceru (8 let), ta jde teď po druhé a poprvé to hodně prožívala (s Bohemkou 2:2). Doufám, že tentokrát se dočkají výhry.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
afro před 9 lety 06.05.2016 12:46 |To máme podobně starý děti (syn 6, dcera 8) a vtipný je, že když jdu na Slavii, tak chce spíš jít ona. Poprvé jsem je vzal minulou sezónu na Slavia - Č. Budějovice (2:0) a dcera si důležitě zapisovala do zápisníku každou šanci nebo pokřiky a mladej se trochu nudil. A to jsem vybral zrovna vhodnej zápas, protože jsme tehdy moc nevyhrávali. ;-)
Ale jinak už uměj i pár pokřiků. Nejúspěšnější je Slavie, dejte gól...,Bican, Puč a Plánička a My jsme ten klub... :-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
kjandourek (admin) před 9 lety 06.05.2016 11:58 |Na jaře 1982, to mi táhlo na deset - hráli jsme s Lokomotivou Košice.... V brance nastoupil Šticha, ale po prvním gólu od Strapka ho rychle střídal právě se navrátivší Zlámal. Na 1:1 vyrovnával Pešice, na 2:1 dával z trestného kopu Peter Herda a ještě do půle opět Peter Herda z penalty zvýšil na 3:1... Bohužel ve druhé půli středem naší obrany dvakrát prošel Fecko a skončil to 3:3...
Vždycky jsme chodili naproti hlavní tribuně někam nad penaltový puntík,který byl blíže ku trati.... Takže jsem tenkrát viděl pět gólů pěkně zblízka...
Největší dojem ve mě zanechalo o rok později derby s Bohemkou - narvaný Eden, vedení 2:0 o půli (Pešice rybičkou a Karel Jarolím)... a nakonec plichta 2:2
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
smely (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 12:02 |jojo, uz i tenkrat platila Czaplarova polocasova past...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
afro před 9 lety 06.05.2016 12:31 |Bezva nápad, jane.
Vzal mě táta a nejsem si jistý, zda to byl můj úplně první zápas, ale určitě je první, který si pamatuju. :-) Bylo to s Vítkovicemi a vyhráli jsme 3:2. Za nás hráli Kubík, Knoflíček, Jarolím, v bráně Šimurka a pak si pamatuju na Němce, ten na mě taky udělal dojem. Táta měl druhý Vánoce z toho, když jsem doma mámě vyprávěl, že dal gól Ajorman, jak jsem si přejmenoval KJVCD. Tehdy ještě byl stadion kompletní, tedy standardní schody i naproti hlavní.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Saul_Hudson (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 13:39 |S tátou, rok 1994, Slavia - Benešov 2:0. Góly v posledních deseti minutách, tuším Knoflíček a Hogen.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Koky (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 14:27 |22. 8. 2008 se Střížkovem - 5:0.
Tehdy mi bylo čtrnáct let, na základce třída plná sparťanů, na střední taktéž - těžká studijní léta :)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
heftyje (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 15:10 |V roce 2006 (asi) s kladnem na strahove 0-0. Pamatuju si, ze to tam tehdy dosoudil hrozne prasil
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
postovni (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 15:53 |Jen tak pro zajímavost mě napadlo, jaká je pravděpodobnost, že dva lidi tady byli poprvé na Slavii na stejným utkání. Navlík jsem to na birthday paradox zanedbal věkovou strukturu a při předpokladu, že tu máme rozpětí cca 40 let a 20 utkání ročně (počítám domácí liga+ nějaký poháry) mi vychází, že potřebujem ještě pár lidí (tak 10) aby byla pravděpodobnost větší než 50% procent :-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Fallen (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 17:06 |Jestli jsem to pochopil správně, tak se soudkem82 jsme byli oba poprvé na stejném mači. Jen si ani jeden nepamatujeme, proti komu :D
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
postovni (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 19:28 |Bral bych to za půl bodu. Přeci jenom ty žlutý dresy nejsou úplně ideální identifikátor.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Fallen (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 20:07 |já spíš mluvim o tý malé domů a vybombení obránce. Těch nepřímých kopů zase tak mnoho není
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
postovni (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 22:21 |No soudek píše o první větě a že si to moc nepamatuje, ale je to pěkný.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
glokva před 9 lety 06.05.2016 17:17 |Vyborny tema Jane, ja sem byl na prvni zapase se spoluzakama ze zakladky na Poharu UEFA se Steaua Bukurest na Strahove 25.11.1999 4:1.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
stromovous (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 18:15 |Slavia - Inter Bratislava 4:0
Srpen 1998 - 2. předkolo poháru UEFA.
Hrálo se na Strahově asi před třema tisícovkama diváků a mne na fotbal do Prahy vzal taťka. Ačkoliv góly tehdy dávali Vágner, Kozel a Skála (to jsem si teď dohledal), dojem na mě tehdy udělali zejména Dostálek, samozřejmě můj oblíbenec Horváth a pak Honza Stejskal, který sice neměl tolik práce, ale proti jedný pumelici Némétha se opravdu vytáhnul.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
mats před 9 lety 07.05.2016 14:14 |Určitě někdy v dávnějších dobách táta (i když fandil Bohemce, chodíval občas i na Slavii), ale kdy přesně a jakej zápas, to fakt už dohromady nedám. Byly to sedmdesátý léta - brankářský duo Stárek, Zlámal, Franta Cipro na hřišti, hrával ještě i Franta Veselý a myslím, že v tom zápase dával nějaký gól Robert Segmüller... :-) Pravidelně jsem pak do Edenu začal chodit až se spolužákama z gymplu začátkem 80. let.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Ladislav (přítel SN) před 9 lety 08.05.2016 10:12 |Mě vzal poprvé na Slavii spolužák Petr Kusák a bylo to někdy v roce 83 nebo 84 a ještě si matně vzpomínám, že jsme vyhráli. Ale fandit Slavii jsem začal už o hodně dřív a bylo to tak nějak automaticky a až časem jsem zjistil, že i táta je slávista a že uznávám stejné hodnoty, které dostala do vínku i Slavia.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
piero (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 08:00 |Já byl poprve v Edenu na fotbale v roce 1965. Byli jsme ve třídě spolu s Ivanem Marešem ( tátou Leoše) jediní fandové Slávie, proto jsem se rozhodl na fotbal jet. Byl jsem tam s kamarádem Miroslavem Buberlem, pozdějším scénáristou. Fotbal se mně moc líbil a nza boha si již nevzpomenu s kým Slávka hrála, ale byl jsem již od prvního zápasu na ní hrdý. Možná, že bych dal dohromady i sestavu.
Zdravím všehcny Piero
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
wotlemburg před 9 lety 06.05.2016 09:02 |Ve třídě fandili všichni kluci napůl Spartě a Dukle. Můj táta byl sparťan, nicméně navzdory tomu všemu jsem se v roce 1962 rozhodl ze dne na den, že si vyrazím SÁM na fotbal. Podotýkám, že do té doby jsem sám v tramvaji nejel. Nevím kde jsem sebral tu odvahu ale jelikož se mi nejvíce líbil dres Slavie vyrazil jsem na zápas Slavia - Kladno a od té doby jinam nejezdím.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
kleofas před 9 lety 06.05.2016 10:27 |moje první derby (ještě že existuje internet)
Slavia - Sparta
1 : 0 (1 : 0)
Datum: 12. 09. 1973, Praha, Slavia
Druh zápasu: 1. liga 1973/74
Sestava: Zlámal - Grospič, Mareš, Luža, B. Smolík - Helešic, Cipro, J. Bouška - F. Veselý, Klimeš, D. Herda; střídání Biroš, Karban
Branky: Grospič 1:0
Průběh: Rozhodl gól Jiřího Grospiče snad ze 40 metrů, Kislinger (brankář Sparty) byl hodně nepozorný.
Rozhodčí: Horbas
Diváci: 27.000
Trenér: J. Jareš
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Malvin před 9 lety 06.05.2016 10:47 |Na 1. derby si moc nepamatuju, ale dodnes si živě pamatuju derby na Letný v 88.
Po poločase 0:0 , myslím, že Griga tam nedal gol asi z metru a my se smáli co tam mají za lempla. Dokonce snad nedali i penaltu. V druhým poločase jsme dostali 5 kousků. :o(
Ale za 3 roky na to jsem si to užil. Přetáhli jsme jim Rusnáka, na kterýho byl faul a KJ rozhodl z přímáku.
A pak další derby na Letný, rok si nepamatuju, ale nikdy nezapomenu, jak Juraško , snad ze 40 metrů propálil Koubu.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
JohnyPine (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 10:54 |U nás se příslušnost ke Slávii dědí z generace na generaci. Začal to děda, velký slávista.
Moje 1. derby si nepamatuju. První 3 derby jsme prohráli. Moje 1. derby, které neskončilo naší prohrou bylo 16.4.2005 - 1:1. Góly tehdy dávali Kája Pitáků a Poborský.
Sestava M. Kozáčik - L. Došek , R. Bejbl , M. Latka , M. Zbončák - S. Vlček , P. Gedeon , M. Švec , K. Piták - P. Fořt (55. L. Sedláček), P. Kuka (71. P. Munster)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
honzah (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 20:37 |Sparta - Slavia 0:0 na podzim 1998. Trénoval nás Jarda Hřebík, nepřelezli jsme přes půlku, ale začínající Radek Černý čaroval a já to s úžasem sledoval z našeho kotle v rohu. Podobně jako poslední derby.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Rottax (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 12:01 |Moje první návštěva v Edenu byla někdy v r.1984-1985 (nemohu to dohledávat). Byl to zápas Slavia-Slovan Bratislava 6:1 a Knoflíček dával hattrick. Na ten zápas mě a bráchu vzal táta jen proto, že nechtěl jít na brigádu :) . Atmosféra byla výborná a strhla ke konci i bráchu, který ač sparťan, tak tleskal a já mu to dodneška připomínám, že tenkrát fandil od srdce :).
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
kleofas před 9 lety 06.05.2016 13:33 |Slavia - Slovan CHZJD Bratislava
6 : 0 (4 : 0)
Datum: 11. listopadu 1984
Utkání: 1. liga 1984/85, 11. kolo
Sestava: Veselý - Beránek, Čermák, Doležal, Janů, Jarolím, Jeslínek, Knoflíček, Kubík, Němec, Rott, Sokol, Zajac
Branky: 8. Doležal 1:0, 14. Knoflíček 2:0, 30. Knoflíček 3:0, Knoflíček 4:0, 75. Němec 5:0, 75. Zajac 6:0
Průběh: „Slavia Praha hostila celek slavných tradic, Slovan Bratislava. Snaha hostí o dobrý výsledek dostala trhlinu již v 8. minutě - Doležal se krásně trefil z 20 metrů - 1:0. Slavia hrála zejména v prvním poločase výborně, obránci často podporovali útok, v dobré záloze byl nejlepší Jarolím, v útoku zářil Knoflíček. Ve 14. minutě zvýšil na 2:0. Branka padla po centru z pravé strany. Knoflíček hlavičkoval, brankář Slovanu vyrazil míč pod sebe, ten se ale dostal do branky. Ve 30. minutě přihrál Jarolím Knoflíčkovi, a ten ukázal, jaký má přehled. 3:0. I další branku domácích dal ve 43. minutě nejlepší ligový střelec Knoflíček. Byla to jeho třináctá v deseti zápasech a znamenala čistý hattrick. Branku vstřelil hlavou, opět po centru z pravé strany. Také třetí letošní ligové vystoupení Slovanu v Praze neskončilo slavně. Krize silně omlazeného celku vrcholí a nedaří se ani hráčům, kteří mají být oporami. Po faulu na Bobeka v 51. minutě nedal Hlavatý penaltu. Trefil břevno, míč se odrazil za branku.
Po přestávce Slavia polevila, což by se jí proti silnějším soupeřům nemuselo vyplatit. Přesto v 75. min. dal Němec na 5:0. Ještě v téže minutě upravil střídající Zajac při svém prvním dotyku s míčem na konečných 6:0.”
Trenér: J. Jareš
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Rottax (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 14:11 |Díky za upřesnění! :)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
kleofas před 9 lety 06.05.2016 15:56 |Strejda google....
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Rottax (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 17:15 |V práci jsem strejdu nemohl využít
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
mike-k (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 12:19 |První návštěvu si přesně nepamatuju, ale v souvislosti se starým Edenem, se mi vybavilo, to jak se o přestávce přecházelo ze severu na jih. :)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
afro před 9 lety 06.05.2016 12:52 |Přesně, a vždycky jsem pozoroval fanoušky soupeře. Dojem, nikoli pozotivní na mě udělali Brňáci a Hradečáci, to byla strašná zvěř.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
birkin před 9 lety 06.05.2016 13:33 |prechazeni si taky pamatuju...byly i nejaky pokusy tomu zamezit tim, ze dali retez na vrata, kterymi se prochazelo...lec nevydrzel...jinak svuj prvni zapas si taky nepamatuju, ale bylo to obdobi prvni pulky 90.let, kdy zacinal Smica, Pata Berger...hrali za nas takovy hraci jako Pista Rusnak atd.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
postovni (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 19:36 |Já si na přecházení pamatuju hlavně z titulový sezóny. Třeba legendární 9:1 s JOKO Uherské Hradiště. Kotel se přesunul na jih a oba kotle na sebe řvali zblízka přes plot. My jsme kromě obligátního "deset deset" odpovídali například na skandování "joko joko" ve stejným rytmu "hovno hovno". Nebo tehdy populární pokřik: "My máme metro" popřípadě "Seno a vidle".
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Fulham před 9 lety 06.05.2016 13:12 |Přiznám se, že vůbec nevím impuls k fandění Slavii, pač na Petřinách bylo všechno ČKD nebo Dukla. Ale první návštěva někdy v 80.roce.vybavuju si cele sezónu derby s klokanem 2-2 jak psal někdo níž, následně domácí prohru 1-2 se Žilinou. No a výživný byl letní Interpohar - Eintracht B., Lazio. Výlety do Banske B., Blavy, Chebu...tam to stalo za to :-). Chodilo se i na holky volejbal, házenou, i na konkurenci - napadá mi rudí Watford, Dukla Inter Milán, klokan Ajax . Kotle stávaly vedle sebe na půlce.Z hráčů mi dnes přijde, že ze jsme měli výborný gólmany - Boby, Juraj a hodně se zapomnělo na Zdeňka Jánoše.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Travinho před 9 lety 06.05.2016 14:21 |Na Petřinách by měl každý fandit Petřinskému velkoklubu PSK Olymp Praha.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Fulham před 9 lety 06.05.2016 14:22 |To jo... Ale plochý dráze... :-))
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
smely (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 14:32 |myslis Rudou Hvezdu Praha ? to bylo dycky spis vo plochy draze, nejlepsi fotbal v okoli hral TJ Brevnov, dokonce jeden cas hrali 2. ligu, zacinali tady Horvath nebo starej Berger :-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Travinho před 9 lety 06.05.2016 15:35 |Jo bývalou Rudou Hvězdu, současný Olymp. Je to asi jediný tým, který sídlí na Petřinách, ale bohužel tam ani nefunguje mládež, což je škoda.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
smely (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 08:23 |par metru pod Petrinama je Tatran Stresovice, velmi solidni mladeznicka zakladna...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
rak (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 14:48 |No já byl také na Petřinách a to do r. 1990. Ve třídě samá Dukla a Sparta. My jsme byli v menšině. Já také začal fandit Dukle, ale pak se to zlomilo na prvním zápase, kde jsem byl, s Plzní o postup do ligy 1964, výsledek 4:1 spousta lidí.Pak obzvláště derby na Strahově 2:2 snad přes 40 tis. lidí. Ale chodil jsem s tátou málo. Přece jen mně moc nebylo.
Také se pamatuji na kotle Sparty a Slávie těsně vedle sebe. Nijak přátelské, ale zase žádné zásadní problémy. Teď si to nedovedu představit.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Pinturichio před 9 lety 06.05.2016 14:57 |v ZS Na Petrinach mela sportovni tridy Dukla Praha
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
steev (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 16:30 |Jo jo,nejlepsi fotbal v okoli byl na Brevnove,pamatuju si jak jsme vyklepli klokana v poharu :) Skoda ze to tam skoncilo.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
DomeCZek před 9 lety 06.05.2016 13:21 |jako mimopražský synek, jsem šel poprvé na Slavii až někdy snad v osmé třídě v roce 2000, kdy jsem jel na výlet s kamarádem a místo cesty dom jsem si vyrazil na Slavii. rok přesně nevím, ale bylo to ještě do starého Edenu, který jsem vlastně poprvé viděl na vlastní oči. soupeřem byl hradec králové, vítězství 3:0. stal jsem na místě současné tribuny sever. vubec mi nepřišlo, že jsem na první lize, o
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
lucky-pilda před 9 lety 06.05.2016 13:41 |Díky Jane za nadhození tématu. Jinak bych si nevšim, že předevčírem to bylo přesně 21 let, kdy jsem byl poprvý na zápasu Slavie :-) 4. 5. 1995 FK Švarc Benešov - Slavia 1:5. Po poločase jsem chvíli fandil proti naší bráně, protože jsem si nevšiml, že se vyměnily strany :-) Bylo to poté, když jsem si přečetl dědovu knížku Když chytal Plánička a, ačkoli mě do té doby nezajímal fotbal, tak mě Pláničkova osobnost, příběh Slavie a krása jejích dresů tak nadchly, že to úplně převrátilo můj dětský svět.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
ElvisPresley před 9 lety 06.05.2016 14:30 |Nekdy v roce 1988, kapitanem byl myslim Rehak, prisli jsme tam na poslednich par minut. S kym to bylo a v jake casti ligy uz si nevzpominam.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Grobar před 9 lety 06.05.2016 16:36 |První zápas léto 1998 se sestrou Baník - Slavia 5:0 bylo mi třináct a dostávali jsme kapky na hřišti i v ochozech. Matně si pamatuju, že baníkovci zaútočili na autobus s fans před stadionem, během utkání létalo do sektoru hostů všechno možné, potom museli slávisti odejít před koncem zápasu kolem hřiště za brankou. Byl to nezapomenutelný zážitek. Stejskal chytil penaltu, ale nepomohlo to:)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
afro před 9 lety 06.05.2016 18:21 |To je pěknej křest ohněm, ufff.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
donford před 9 lety 06.05.2016 18:45 |Moc se omlouvám, že nezapadám roky do této party. Viděl jsem poprvé Slavii někdy v roce 1955, hrála tenkrát na Spartě a pekelně prohrála. Můj spolužák byl nějakej Vašek Brunclík, jeho otec byl lékařem fotbalistů Slavie. Můj učitel ruštiny se jmenoval Alexej Bokšay, který chytal za Slavii po Pláničkovi. Ale vím, že v Edenu jsem byl poprvé o nějaký rok později, Slavia - Hradec Králové, 2:1, za Hradec chytal obrovitý brankář, jmenoval se Matys a náš vítězný gol dával v 90. minutě Hubálek. Bylo nás tam tenkrát tolik, že jsme prorazili ploty a seděli kolem hřiště na atletické dráze. K ničemu nepřístojnému nedošlo. Bydlel jsem 4OO metrů od Sparty na Špejchaře, brácha byl Sparťan a já po otci Slavista. Otec mi vyprávěl o Koškovi, Maddenovi, Pláničkovi, Pučovi. Pláničku jsem viděl chytat za staré pány proti Rakousku. Jinak jsem párkrát viděl i Bicana, jako hrajícího trenéra. Mým nejmilovanějším hráčem byl Honza Lála, obránce. (Taky jsem ve škole hrával v obraně, tak asi proto).Frantu Veselého jsem obdivoval již jako nadějného hráče, když začínal ve Slavii, než šel na vojnu do Dukly. :-) Víte, stala se pro mě Slavia láskou na celý život, bezpečně na ni chodím už 60 let. I když ne na každý zápas doma.8.5. ji uvidím na chalupě v televizi. Naposled naživo jsem byl nedávno s Jabloncem. Ale i tak se rád přidávám k ostatním - Slavia navždy!
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Nax před 9 lety 06.05.2016 18:52 |+1
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Karel13 před 9 lety 06.05.2016 19:02 |zdravím,tak to jsme skro stejná generace. Já už si to taky zdaleka nepamatuji, ale prvně to bylo někdy v roce 1946 nebo 47 a něco mi říká, že to bylo na hřišti žižkovské
Viktorky ještě na Ohradě. Jinak všechno zde čtu (několikrát denně), ale skoro vůbec nepíšu,jsemna to příliš líný. Takže pamatuji naživo Bicana, Hemeleho, Kocourka, Hlaváčka a všehcny pozdější hvězdy.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Alfabet před 9 lety 07.05.2016 08:00 |Jojo, vzpomínky... Také bych mohl leccos přidat, ale omezím se na tu pro mne nejhezčí, kdy jsme se po znovovzkříšení v roce 1966 vraceli po 2 letech do ligy vítězstvím na Plzní. Plný Eden, slavnostní atmosféra s nápisy "Dva roky je dlouhá doba, vezmem druhé lize roha". A sestava (pamětníci mi snad prominou některé nepřesnosti) Ledecký, Lála, Hildebrant, Smolík, Růžička, Nepomucký, Veselý, Kadraba, Šindelář, Píša, Uldrych.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
jane (admin) před 9 lety 07.05.2016 08:43 |Pánové dříve narození, musím říct, že jsem hrozně ráda, že sem na SN chodíte a přispíváte - obdivuji už jen to, že v pokročilejším věku jste si našli cestu k internetu. Nedávno jsem přemýšlela nad tím, že to muselo být fakt hrozné chodit na Slavii, která vlastně 50 let o nic nehrála - teď se nehraje o poháry 8 let a jakou z toho máme všichni depresi... Takže obdiv všem, kdo to vydrželi a Slavii podporovali v lepších i horších časech.
Včera na přednášce Univerzity Slavie vzpomínal pan Landík, který byl v poválečných letech jako žák Slavie u toho, když Slavii vzali jméno, dresy i stadion. Když vyprávěl, jak to pro ně bylo strašné, že nesměli hrát v sešívaných dresech, pouze v nich směli trénovat, a jak těžce to tenkrát nesli, myslím, že by měl toto vyprávění poslouchat každý současný hráč Slavie, aby si opravdu uvědomil, že mít na sobě slávistický dres je čest.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Barra před 9 lety 07.05.2016 10:31 |Krasny prispevek, Jane, urcite co se tyka prvni casti. Mozna jen ze noseni slavistickeho dresu ci jakehokoliv dresu ma pro dnesni generaci profesionalnich hracu az na vyjimky uplne jiny vyznam nez v minulosti.Jedna se o jejich zamestnani. Napriklad Matus Kozacim je vedle toho ze je vyborny brankar take v mych ocich sympatak. Neumim si predstavit ze by v povalecnich letech hral jak za Slavii, tak Spartu a ted Viktorii Plzen.
A o Viktorii mluveno - dnes jsem z rozhovoru s Adolfem Sadkem nevycetl ze by vyloucil ze by nekdy v budoucnosti byl u Slavie. Sadek, ktery netaji sve pratelstvi s Martinem Chrestyrem Svobodou, Sadek ktery v tom rozhovoru uznava ze rozhodci stali v teto sezone na strane Plzne, Sparty a Jablonce, Sadek ktery s Plzni stal za tech par let u 4 titulu a dvou postupu do skupiny Ligy mistru a tedy se postaral o priliv par set milionu korun do Viktorie. Tento svet je diametralne odlisny od fotbalu minulych generaci, jedna se o svet velkych penez. Do zacatku 1996, do rozhodnuti v afere Bosman, byli hraci vlastne dozivotni majetek klubu, proti vule klubu nemohli vubec odejit do jineho klubu - coz take nebylo zrovno kosher. Ted maji smlouvy na dobu urcitou, rozhoduji sami o sve budoucnosti. Jsou jen zamestnanci, malokdy v profesionalnim fotbale ted zustanouted na cely sportovni zivot verny svemu klubu. Nebude tomu jinak ani v Slavii. A muze clovek se zlobit kdyz nekdo ma moznost se financne, potazmo sportovne vylepsit? Coz neznamena ze by behem sveho pobytu mel kazdy hrac si maximalne vazit ze hraje za Slavii a vlastne to plati pro kazdy jiny klub, a chovat se profesionalne jak k klubu, tak fandum.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
ElvisPresley před 9 lety 07.05.2016 11:33 |Tak snad 40 let: Od r.cca 1948-88..
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
zeleznik2 před 9 lety 06.05.2016 18:40 |Jojo taky si pamatuju, první zápas s Ríšou Dostálkem a hned takový výprask...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
zeleznik2 před 9 lety 06.05.2016 18:40 |Tak Brno zatím 0:0 a na velké šance taky nerozhodně 1:1
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Betynka58 před 9 lety 06.05.2016 19:15 |A Jihlava právě dala gól! Jen vydržet, to nám ten víkend hezky začíná.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
carfi-sks (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 19:25 |Poprvé mě vzal táta na zápas s Baníkem do starého Edenu ♥ a myslím, že jsme vyhráli 2:1 , rok to byl někdy 1998,99 nebo 2000, ale za výsledek bych ruku do ohně nedal. Pamatuji si výjevy z obou kotlů a zeď místo pisoárů na wc :)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Grobar před 9 lety 06.05.2016 19:30 |70min. Brno -Jihlava 0:1 S pátým místem to vypadá velice dobře! 18.5. všichni do Teplic v modrobílém:)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Radek097 (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 19:57 |1:1 konec, i tak výborný výsledek pro nás. :-) 5. místo je velmi blízko...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Alanor (admin) před 9 lety 06.05.2016 20:12 |Všichni v zeleném a ukončit zápas! :))
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Lovver před 9 lety 06.05.2016 20:57 |potřebujeme 4 body k jistýmu pátýmu místo. Naším remízovým systémemby to nestačilo.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Radek097 (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 22:06 |Pokud si to chceme ukopat sami, tak v neděli prostě musíme vyhrát. V Příbrami budeme hrát proti více hráčům, než jen 11-ti, takže tam bude bod úspěch a poslední kolo s Plzní? Tam to může dopadnout jakkoliv.
Bodový odhad z posledních 3 zápasů: 5b. Ale v Tipovačce dávám 3x výhra. (jak jinak, že :-D)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
pinochet před 9 lety 06.05.2016 23:57 |Dle mého rozkládající se Slovácko porazíme a v Příbrami zaplatíme za Baráka. S Plzní si myslím, že neprohrajem, to bude už jenom přátelák a my budeme mí větší motivaci. Do příští sezozy to ale nutně bude chtít sehnat playmakera(Bero, Pospíšil?), levého obránce(Švento), pravého záložníka a někoho při předpokládaném odchodu Škody do útoku(Schick, Necid, Tecl).
Prvně na Slavii
houston (přítel SN) před 9 lety 06.05.2016 22:44 |Bylo to okolo r. 1965, blíž to neurčím, byl studený podzimní den. Prohráli jsme gólem Lopaty 0:1 a po fotbale jsme byli na tehdy ještě otevřeném zimáku na zápase Plzně se ševci z Gottwaldova. Zimy jsem si užil až až. A naposled to bylo před měsícem se Zlínem...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
zeleznik2 před 9 lety 06.05.2016 23:44 |První zápas už si nepamatuji, ale bylo to před rokem 1986/87, poté jsem chodil jako malý capart s tátou na K+K to byli pro mne bozi, Knoflíček bydlel kousek od nás, takže jsem ho často potkával, tu emigraci jsem dlouho nemohl rozdýchat, no a pak už jsem chodil na Pavla Kuku.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
rybka před 9 lety 07.05.2016 00:56 |Chtěl bych opravdu moc poděkovat jane za toto téma.Jsem z Přerova a poprvé jsem viděl Slavii kolem roku 1992 asi dvakrát v Olomouci.Opravdu nechápu,jak si někteří pamatují návštěvu třeba v 10ti letechJá měl přes 20let ale už si to moc nepamatuju.Můj první zápas,který beru jako oficiálně první byl v roce1996 Uherské Hradiště-Slavia 0:2.Původní Eden jsem viděl jen jednou a to v roce 1985,když jsem byl v Praze jako cvičící na spartakiádě ale bohužel se žádný zápas nehrál.Díky vzdálenosti moc častým návštěvníkem nejsem ale na podzim jsem viděl své první derby s krásným výsledkem.Nakonec jsem si nechal perlu a tou je zápas Slavia-Ajax 2:1 na který nikdy nezapomenu.Věřím,že nás nějaké perly ještě čekají.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Petr9608 před 9 lety 07.05.2016 03:38 |Co se týče rozšíření Edenu - na kapacitu +/- 32 500 by asi bylo třeba, aby druhé patro na severu, východu a jihu mělo nějakých 20 řad (za předpokladu, že by 1. řada potencionální horního patra byla až za poslední řadou stávajícío patra - tj. nejelo by se na vysunuté balkóny á-la Letná).
To by možná šlo a západ (který je dnes o cca 5 m vyšší než S, V a J) by nevypadal tak moc utopeně.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
jesperx před 9 lety 07.05.2016 06:56 |Přidám se k tématu:-)
Poprvé jsme byl na Slavii na podzim (kalendářně v létě) 1993 na zápase s Budějovicema. Jel jsem s dědou a bratránkem společně s ostatními fandy autobusem vypraveným pobočkou Odboru přátel v Lounech (ani nevím zda to tam ještě funguje..). Výsledek 1:1, ale ze hry si toho moc nevybavuju (nedával za ČB gól Poborský?). Dřevěnka, Jarabinský v tmavém baloňáku a při odchodu jsme museli v davu hledat bratránka:-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
jindra7 (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 07:59 |Poprve na Slavii a na jejim domacim zapase jsem sel sam, premluvil jsem kamarada, on sel na Arsenal a ja na Slavii. Bylo to 7. listopadu 2007 a skoro celej zapas prselo. Pote jsem narazil na jednoho Slavistu jmenem Jumbo, ktery me postupne naucil chodit do kotle Slavie. Od te doby jsem navstivil hodne domacich i venkovnich zapasu.
A protoze jsem si nasel cestu na Slavii takhle sam, tak jsem si dal za ukol privest na stadion i ostatni me zname. Tatku, mamku a brachu jsem poprve vzal na Slavii proti Jablonci 17.5. 2008 byl to posledni zapas sezony a prebirali jsme zde titul :) Na Slavii jsem poprve vzal i jednoho ze svych nejlepsich kamosu Petra, ktery muze uz jen bohuzel sledovat Slavii z nebe. A nakonec, jsem vzal poprve na Slavii i Mílu, Tomaše a jejich partu :) ti spolecne s brachou i tatou se mnou jezdi pravidelne uz snad posledni tri sezony na domaci zapasy .. pred tim jsem byl v Praze na skole a to jsem chodil vetsinou sam nebo prave s Jumbem :). Nedavno me dostal Mila, kdyz me predstavoval jinemu Slavistovi, To je ten co me vzal poprve do Edenu. :D
Když jsem si zde procital komentare, trochu zavidim vsem co mohli videt stary Eden. Ja to štesti bohuzel nemel, tata i deda jsou veliky Slavisti, ale tatka mel vzdy strach ze by v Praze zabloudil :) Ale i tak jsem moc rad, ze muzu spolecne s vama tvorit jednu velkou rodinu ... tu Slavistickou...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Travinho před 9 lety 07.05.2016 09:20 |Já, jako původem nepražák, byl na Slavii poprvé na poháru ve Slavičíně, bylo to někdy v roce 2002...
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
tantalos před 9 lety 07.05.2016 10:55 |Mé první vzpomínky na utkání Slavie jsou už velmi rozmazané. Otec i děda byli zarytí slávisté, děda ve 40. letech ji sponzoroval, otec jí zase zadával reklamy a vážně uvažoval, že půjde do jejího výboru. Přesto mě babička jako kluka z Dejvic vzala na nábor do Dukly, jenže jsem pak měl problémy se školou, a tak jsem do Edenu začal chodit až po přestěhování do Prahy 10. Z té doby si třeba pamatuji na tvrdého obránce Mittelbacha ("Jen si dejte na nás bacha, pošlem na vás Mittelbacha)
První, na co mám jasné vzpomínky, byla přípravná utkání v Karlině v lednu 1965. Tehdy totiž přišli Franta Veselý, spojka a hlavičkář Kadraba, dědek Šindelář, bijec Píša a nadějné levé křídlo jménem Wania - ten se mi moc líbil, ale vůbec se neprosadil. Pak nastala nádherná druholigová sezóna, byl jsem na výjezdu do Čelákovic a do Jablonce, tam jsem dokonce po utkání vnikl na trávník, ale hlavně si vzpomínám na utkání v Edenu (měli jsme lístky na dřevěnku) proti Plzni. Bylo tam narváno, snad 45 tisíc lidí. Tehdejší sestava bývala Ledecký - Lála, Hildebrand, Smolík, Beran Nepomucký, Veselý Kadraba, Šindelář, Píša, Uldrych. Plzeň, jediného konkurenta v boji o postup do první ligy, tenkrát načal gólem Honza Lála, pak jsme dali další tři a vypukla velká sláva. Plánovaný pochod na Václavák se snažili rozehnat policajti, ale stejně nás plno ke koni dorazilo.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
donford před 9 lety 07.05.2016 12:33 |Tak vidíš Tantale, jak je svět malý. Přesně na stejná utkání jsem do Karlína chodil v r. 1965 taky, tam obdivoval klučinu jménem Franta Veselý a samozřejmě jsem nechyběl na památném utkání proti Lopatově a Čalounově Plzni, kterou jsme tenkrát roznesli 4:1 a vrátili se zpět do ligy. Jestli si vzpomínáš, tak Lála, který tenkrát dal první gol, utkání po strašném nakopnutí nedohrál. Mluvil jsem s ním po zápase, strašně kulhal a nám fandům smutně říkal, tohle bylo po Mistrovství světa mé nejnádhernější utkání v Edenu a stejně jako jsem nemohl nastoupit do finále pro zranění v Chile, ani tohle utkání jsem nedohrál.
Jane patří můj velký dík za její nápad, protože se zase zřetelně ukázala ta pestrá mozaika nás, slávistických fandů, z celé republiky, které spojuje dobrovolnost, zanícení pro červenobílé barvy, pro klub, který byl tolikrát sužován represemi a přece nezahynul. Je jednoduché fandit klubu, kterému se, při podpoře nejrůznějších orgánů daří, dokáže i podvodem, viz pozemky pod Spartou získat je za směšných 20 mio. a jiným, kde se vše buduje pomalu, trpělivě
a při nejrůznějších bolestech. A taky právě kvůli pospolitosti toho obrovského fandovského moře, zůstává Slavia věčná.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Ravik před 9 lety 07.05.2016 12:56 |Můj první zápas na Slavii v sezóně 1993/94 myslím - na dřevěnce, Slavia - Cheb 4:0 Rusnák gól měsíce nůžkami :-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
tantalos před 9 lety 07.05.2016 13:44 |Na gól pana Lály si ještě pamatuji, na jeho zranění ne. Ale určitě si vzpomínám na tehdejší euforii - takovou jsem zažil snad jen po strahovském vyřazení Ajaxu. Svým způsobem mě mrzí, že z tak skvělého a věrného slávisty (dodnes ho potkávám na západní tribuně) se nestala veliká ikona. Až nedávno mě jeden z tehdejších hráčů potěšil, když v televizi řekl, že s Honzou v sestavě bychom chilské finále neprohráli.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Astrocytoma (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 12:52 |Je skvele toto cist! Diky!!
Bylo by zajimave pro vedeni si udelat statistiku, kdy poprve prisli na stadion. A z toho pak mozna vysledujeme, ze hlavnim a jestli vubec jedinym dlouhodobym akvizicim dochazi v dobach velkeho uspechu.
Hodne lidi prislo v dobe slavy 1996 apod., coz je logicke... To ukazuje na to, ze chceme li mit vetsi navstevnost musi se povest mega uspech, coz je take logicke:). Pokud chceme mit vyssi navstevnosti musime mit uspech... ostatni akvizice(1+1, maminky apodobne) vidim jako kratkodobe, coz by nevadilo, ale musi byt videt dobry fotbal, protoze pak vidim jako tyto akce spise jako negativni!
Kdyz ted vezmu pritele ci maminku musim si byt jisty, ze tam bude krasny fotbal a hraci budou jezdit pozadku jinak si ti kamaradi reknou "Ty ses zblaznil na to se neda koukat, na Slavii uz me nedostanes:)"
Co si o tom mylsite?
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Radek097 (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 13:09 |Je přece jasné, že největší nárůst 'fanoušků' nastane při úspěchu.
Když chceš statistiku, tak stačí zauvažovat a dojdeš k:
a) z otce/matky na syna/dceru
b) v době slávy
c) bydlí v blízkém okolí Edenu
d) Slavista/tka mě přivedl na zápas
Největší podíl má rozhodně ta sláva, protože body a), c), d) se projevují i v době neúspěchu, ale bod b) jen když Slavia bude zase bude mezi nejlepšími.
A když se podíváme pár let zpět, tak v době titulů na Slavii chodilo +/- 11K diváků, ale v době neúspěchu to bylo okolo 6-7K diváků a ten rozdíl je především díky ''fanouškům úspěchů''.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
edenian před 9 lety 07.05.2016 14:02 |Blby je, kdyz mas z 11 tis. skoro pulku tech, kteri chodi jen kdyz je to cool. To je trochu smutnej pomer.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Maeden (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 18:40 |Pokud se dá v TV koukat na nejlepší týmy světa, lidi nebudou chodit na mančaft, který je kvalitou ve druhé třetí stovce v Evropě. Na spartě je to znát ještě víc, když nevedou ligu, musí rozdávat lístky zadarmo. Bohemka měla hype po návratu do ligy a další sezónu průměr 3500. Na Dukle znají diváky jen z vyprávění starých lampasáků. Mimo Prahu je to taky bída, MB, Liberec hrají léta špičku a EP a chodí jim tam 3-5 tisíc, míň než na hokej.
Navíc tehdy chodili lidi i na nový stadion a hlavně na pěkný fotbal. Znám pár lidí, kteří českou ligu neprožívají jako fandové, jen prostě měli rádi styl a hru Tavarese, Belaida, Necida - tak na ně chodili. Kdo kromě nás skalních chtěl koukat na hráče kvalit Cicmana, Böhma a Dostála, ten mohl jít na divizi za pade a ještě tam dostal lepší a levnější pivo i klobásu a bez fronty.
Zrovna tak v letech 94-96 chodilo pár mých spoluhráčů obdivovat Poborského, Suchopárka, Bergera a Šmicra, přitom se nepovažovali za slávisty. Na tuhle hvězdnou partu (co bychom za ně dnes dali) chodilo v mistrovské sezoně 6-7 tisíc...
Holt musíme mít kvalitní tým a hrát dobrý fotbal. Nedá se nic dělat :)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Astrocytoma (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 15:36 |spis jsem myslel co si myslite o tom, kdyz se klubu nedari tak radsi tam "nasilne" akcema nevodit fanousky protoze si je muzeme navzdy zatratit, kdyz vidi nekdy tu "holomajznu"
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Radek097 (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 17:20 |Já jsem fanouškem Slavie celý svůj život. (z otce na syna, ...) To, že Slavia hraje 'holomajznu' neznamená, že přestanu fandit Slavii. Tímto se fanoušci určitě neztratí... A pokud je někdo 'fanouškem úspěchů', tak ten se tady ukáže, až budeme hrát o titul, dřív se na stadióně neukáže.
A to, že je hodně lidí je jen dobře, i když to je částečně způsobeno akcemi. Hráče na hřišti to pak může více vyburcovat k lepším výkonům a také ti, kteří nechodí pravidelně na zápas a šli na fotbal jen kvůli té akce a navštíví Fanshop a něco si koupí, tak už tímto vydělává klub, protože kdyby nešel, tak si ani ten dárek z Fanshopu nekoupí. Nakonec to může být prospěšné pro obě strany, jak pro fanoušky, tak pro klub. Ale takové akce nesmí být každý domácí zápas, pak by si na to lidé zvykli a jen by to zneužívali + ztrácelo by smysl si pořizovat permanentku.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Ravik před 9 lety 07.05.2016 13:17 |Řekl bych sociologicky dost náročná otázka. Dle mého názoru, je potenciálním pravidelným návštěvníkem někdo, kdo má rád fotbal a od mala si vybral, že bude fandit Slavii. Ta volba přichází kdy? Řekl bych, že mezi 6 - 10 rokem. Pak už volbu asi nejde změnit.
Při volbě komu fandit rozhoduje myslím toto:
1. rodina
2. kamarádi
3. pokud mám rád fotbal, ale v rodině to je všem šumák, tak si myslím, že pak rozhoduje to, jak je určitý tým zrovna v tom čase kdy dochází k rozhodování úspěšný v lize a zejména v evropských pohárech.
Zejména v bodě 3 máme na rudý obrovskou ztrátu, nyní ještě umocněnou jejich hokejovým úspěchem, který nemáme čím nahradit. Návštěvnost při vítězné neděli 24.4. na jejich zápasech to jasně ukázala.
Akce na lístky jsou myslím super, ale jak píšeš jsou ad hoc. Zásadní je přivést potenciální fanoušky, kteří mají rádi fotbalů a fandí Slavii. Tam pak nejvíce rozhoduje momentální výkonnost, atraktivita hry a důležitost zápasu.
Sundal bych si růžový brýle, ta množina lidí, co mohou přijít do Edenu je mnohem menší než si myslíme. Dva důkazy: otevírání stadionu s Oxfordem a poslední zápas v druhé mistrovské sezóně s Libercem, kdy se po zápase předával pohár. Ani jedno nebylo vyprodáno.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Dobi před 9 lety 07.05.2016 16:48 |Slavia měla dvě období, z nichž jí chybějí fandové - padesátá léta a snaha ji cíleně zničit a polistopadové období, kdy cinklá jara střídal rok 1996 (a pak to zase cinkalo). Pak dvě mistrovské sezóny, ale vše prohospodařeno nato tata.
S Ravikem souhlasím. Já prakticky odmalička bydlím v Praze, i když ten rodný sever mám v srdci. A v mém případě se vše formovalo v první třídě. Komu fandíš? Liberci (1955 hrál ligu) a ve II.lize Teplicím. To nejde, musíš fandit pražskému klubu. Bohemka byla tehdy ve II.lize - rozhlédl jsem se kolem sebe na ty, "kteří už někomu fandili": největší sígři byli sparťané, vychcánkové z bolševických rodin měli Duklu (ÚDA). V rohu se krčil klouček, že má rád Dynamo. Já jsem se pak doma kouknul na tabulku a tam bylo Dynamo páté, takže jsem přišel druhý den a já také fandím Dynamu. Tak jsem se stal slávistou... Asi jsem unikát a asi se to nebude opakovat. Ale vydrželo mi to už 61 let!
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Borris před 9 lety 08.05.2016 07:39 |Tak já si nemyslím že by to bezvýhradně bylo tak, že nejvíc fanoušků přichází v dobách úspěchů. Třeba já jsem se slávistou už víceméně narodil, protože u nás v rodině se vždycky fandilo ve fotbale Slavii. Děda byl velký slávista, taťka je velký slávista, já jsem též zarytý slávista a už to pumpuju i do svého osmiletého synovce, který už se taky začíná chytat. A řekl bych že hodně z nás to tak má, že prostě jsou Slávisty už víceméně od narození protože to mají v rodině. Jak jsem psal výše, mě taťka vzal poprvé na Slávku, když mi bylo sedm, bylo to na jaře 1996 na zápas s Českýma Budějovicema, to se vyhrálo 3:0 a z tohoto zápasu si pamatuju především dlouhovlasého Karla Poborskýho, kterého bylo plné hřiště. Že to vyšlo zrovna takhle na titulovou sezónu je náhoda. Jak jsem říkal, v naší rodině se vždycky fandilo Slavii a taťka by mě začal brát na Slavii i kdyby se tehdy hrálo o záchranu. A třeba moje první derby bylo bohužel neúspěšné. Prohra 0:1 doma v Edenu a jediný ten gól rumunů dával Siegl. O rok později už to bylo veselejší derby, naopak výhra 1:0 pp Horváthově gólu z penalty a to ještě v závěru další penaltu zahodil Ríša Dostálek. Je skoro až neuvěřitelné že jsme v derby kopaly dvě penalty, protože já si nepamatuju, že bychom od tohoto zápasu kdy v derby kopaly penaltu. Kor když si vždycky člověk vybaví, jak ve spoustě derby nás sudí řezal jak žito. Asi netřeba dlouze vzpomínat, každý si těch derby kdy nás sudí zašmikl vybaví hodně, především v 90.letech. Ale to jsem odbočil od tématu. Abych to nějak uzavřel. Podle mě nás je určitě velká spousta kteří se Slávisty prostě víceméně narodily. Určitě souhlasím, že v dobách úspěchů přijde největší nárůst a návštěvnost fanoušků, ale určitě to podle mě nehraje nejdůležitější roli v tom, kdo se stane slávistou.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
honzah (přítel SN) před 9 lety 09.05.2016 10:56 |Kopali jsme od té doby (minimálně) další dvě penalty. Piták nedal na podzim 2004 na Letné (prohra 2:0) a Fořt taktéž nedal na podzim 2005 (výhra 4:1).
V derby na penaltu dochází často, ale až na tu Horváthovu výjimku zůstává neproměněna.
Za Spartu selhali Lokvenc na jaře 1998 a Lafata na podzim 2013.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
vlk30 (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 12:58 |Na Slavii jsem byl poprvé jako žák prvního stupně v březnu 1970 hrál se středoevropský pohár s Hajdukem 1:1,bylo bláto a zima,jel jsem z karláku tramvají 24 to si dobře pamatuji.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Maeden (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 13:09 |Moje první návštěva je cca z konce 70. let. Bylo mi asi 5, z fotbalu jsem moc neviděl, pamatuju si matně na jméno Herda.
Vzhledem k tomu, že do Edenu jsem to měl asi minutu, jako 8letý už jsem chodil pravidelně s kamarády - buď nás pustili pod turniketem, na legitku "Mladý slávista", nebo jsme přelézali plot. Tenkrát byla Slavia skoro na sestup, pomohl nám Jarda Němec vyhozený z Bohemky jako problémový. Kotel byl tehdy na východě zhruba na místě dnešní 113-114. Pak tam udělali ploty, ale stejně si pamatuju docela ostrý útok chacharů.
Pak začalo dobré období s Kubíkem a Knoflíčkem, Ivo zařídil výhru nad tehdy nejvíc nenáviděnou Duklou tehdy ještě s Vízkem 2:1, pak si pamatuju 7:0 s Bánskou Bystricí nebo poslední sezónu Jarolíma, kdy přímák z 20 m znamenal gól. Jednou tehdy myslím na Bohemce kopal Kubík, trefil spojnici a dostal od KJ sodu :) Nebo 6:0 s ČB a Knoflíčkův sprint přes celou půlku, kdy dohnal a zadupnul míč až u lajny, zabrzdil až na škváře, vrátil se a zavěsil.
Tenkrát bylo naše místo na jihozápadě na soklu stožáru s reflektory, vedle dětské tribuny, luxusní výhled. Pak jsme chodili do kotle už na sever a na druhou půli se přecházelo na jih. Po fotbale se chodilo na hokej nebo na druhou půli na Bohemku, kam nás pustili zadarmo, vzhledem k jejich 5člennému kotlíku jsme ani nemuseli schovávat červenobílé symboly. Přáli jsme spíš Bohemce, ale myslím v 89. mohla jít Slavia do pohárů, kdyby Bohemka doma rupla - kotel Trnavy v Ďolíčku byl ten zápas komplet červenobílý, ale klokan si to pohlídal.
Vzpomínám s nostalgií na mastné přesolené brambůrky v hospodě pod dřevěnkou, na invalidu se zvláštním kolem (ještě ho potkávám kolem Edenu), věčně zpruzelé pány na tribuně v poklidu hulící pod cedulkami "Nezapomeň na Bradford!" (požár při anglické 3. lize, asi 60 obětí), nebo na procházející paní s košem a charakteristickým skandováním "pááá...RRREK!" - kdo zažil, ví :)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
mats před 9 lety 07.05.2016 23:02 |No jo, toho chlapíka na takovém tom méně obvyklém vozítku si taky vybavuju. Byl snad na úplně každém domácím zápase. No a na "pááá...RRREK!" se prostě zapomenout nedá. :-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
afro před 9 lety 08.05.2016 07:59 |Diky za oziveni. Pa...rrrek a podivne vozitko... :-)
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
TSeguinTS před 9 lety 07.05.2016 14:39 |Má první návštěva je někdy z roku 2003, to mi bylo 11 let a na fotbal mne vzal otec s dědou. Nevím přesný výsledek a soupeře už vůbec ne, jen jsme vyhráli gólem v poslední 10ti/20timinutovce.Nejvíce mi utkvěla v paměti oslava gólu Vachouška, který při běhu zvednul ruce a ukazoval palcema na svou jmenovku, tenkrát jsem přesně nechápal, co tím myslí, nebo spíše nechápal, proč oslavuje pouze sebe a ne celý tým :-D Pamatuji si ještě Skácela, Pitáka, Gedeona, Dostálka a Tomáše Doška.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
jufoun (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 15:05 |Já si pamatuju, že jsme byli s bráchou na zápase UEFA Slavia-Kaiserslautern myslím 2000? bylo to na Strahově a nadávali jsme na lopatu Lokvence.
Bohužel vzdálenost mí nedovoluje chodit na Slávinku v Praze, tak aspoň když hraje na Slovácku tak to chodím.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
honzah (přítel SN) před 9 lety 07.05.2016 20:29 |Fotbal sleduji od zápasu Česko - Portugalsko 1:0 (1996, Poborského lob), to je ten rozhodující moment, kdy mě ta hra uchvátila.
Jako slávista jsem se potom asi rok ustaloval, první navštívený slávistický zápas byl až s taťkou na podzim 1997 Slavia - Žižkov 2:0.
Bylo to kolem 10. kola, už jsme měli manko 9 bodů a největší aplaus na zápase nastal, když hlasatel oznámil Brno - Sparta 2:1 (tehdy prohra Sparty asi po 33 ligových zápasech).
Už předtím (jaro 1997) jsem navštívil s taťkou zápasy Žižkov - Ostrava 1:0, Sparta - Jablonec 6:0 a Sparta - Budějovice 5:0. Na komplex ze Sparty už jsem měl tedy zaděláno.
Rozhodující faktory pro volbu oblíbeného klubu: 1) touha, aby historicky druzí nejúspěšnější předběhli první nejúspěšnější, 2) fanouškovská urputnost sparťanské části kamarádů, 3) vliv taťky, 4) název klubu.
Re: Na Slovácko s vaší maminkou!
Ferguss před 9 lety 08.05.2016 08:20 |Díky všem za tuhle pozitivní diskusi, je to radost číst. Především po tom, co se tu v diskusích odehrává poslední dobou.