Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Slávistická inventura

Blíží se konec sezóny, a tak pomalu přichází čas bilancování. Jaká vlastně byla sezona 2014/15?

Úvodních pět kol bylo pro slávisty naprosto snových. Konečně vybředneme z toho bahna, konečně boj v horních patrech tabulky, slávisté vylétli do nebeských výšin. Bohužel asi nikdo nečekal, jak kruté vystřízlivění nás čeká, z nebe jsme padli skoro až na samotné dno pekla. Prohlášení před startem jara o ataku na 5. místo vypadá při pohledu na aktuální tabulku jako hodně nepovedený vtip.

Dovolil jsem si tedy okomentovat výkony hráčů současného kádru a zároveň zhodnotit jejich perspektivu do budoucna. Kádr bych rozdělil do tří skupin: 1. Základní stavební kameny, bez nichž to nepůjde. 2. Hráči, kteří musejí přidat, protože nepodávají adekvátní výkony, 3. Nekvalitní hráči, kteří by měli odejít.

Základní stavební kameny

Na papíře vypadá, že má Slavia výtečnou osu týmu: Berkovec-Latka-Kenia-Škoda. Co jméno, to nadstandardní ligový hráč. Jakmile ale jeden z nich vypadne či se nepotká s formou, vše se zhroutí jako domeček z karet a nic nefunguje. Právě Latka chybí velmi často a výkony s ním a bez něj jsou jako den a noc. Bohužel se v týmu nenajde prakticky nikdo, kdo by jejich roli převzal a pomohl týmu ve složitější situaci.

Milan Škoda - Pan dokonalý. Pod Koubkem stoper, pod Beránkem nejlepší střelec ligy. Jakou proměnou Milan v létě prošel, by asi zajímalo každého trenéra. Z paliče se stal chladnokrevný, sebevědomý sniper, kterého se musí obávat každá obrana. Naneštěstí se mu v mnoha zápasech nedostává podpory spoluhráčů, ale i tak vede tabulku střelců. Asi nebudu přehánět, když řeknu, že pokud v létě Slavii opustí, má vedení obrovský, prakticky neřešitelný problém.

Martin Latka - Kapitán, lídr, osobnost týmu. Pro defenzivu nepostradatelný, bez něj působí slabě, chaoticky, zranitelně. Svým důrazem má respekt u soupeřů, neprohraje skoro žádný hlavičkový souboj. Na neštěstí Martina často trápí zranění. I on však má na čem pracovat - ve většině soubojů si pomáhá rukama a jeho ofenzivní výlety často kolegové nezajistí, což mi mírně zvedá tepovou frekvenci.

Martin Berkovec - špičkový ligový gólman, každý zápas pochytá několik gólovek a drží akcie Slavie nad vodou. Bohužel dost trpí tím, že mu kolegové z obrany příliš nepomohou.

Levan Kenia - v úvodních zápasech byl svou technikou, přihrávkou a odvahou přejít přes hráče ve Slavii jako zjevení. Bohužel i jeho stahuje marasmus týmu a forma ho opustila. Slabou stránkou je nedostatečná kondice, od 60. minuty pravidelně šlape vodu.

Jaromír Zmrhal - Jarda měl skvělý začátek sezóny, což bylo dle mě dáno jak rozestavením 4-4-2, tak tím, že nebyl příliš svázán defenzivními úkoly. Na jaře se přesunul na levé křídlo, k čemu má předpoklady díky výtečné rychlosti. Jeho výkony na tomto postu jsou ale nevyrovnané, ke konci sezony ho trápí zranění. Raději bych Jardu viděl na středu, ale protože Slavia má posty kvalitně zdvojené, musí Jarda hrát křídlo. Je otázka, jestli se po ME U21 se Slavií nerozloučí.

Musí přidat

Jiří Bílek - ve dvojici s Latkou je schopný zahrát kvalitní zápas. Bohužel bez Latky, kdy by jako kapitán měl tým vést, působí bezradně, chaoticky a obranu nezvládá řídit. Osobně jsem od něj čekal víc, Raději bych viděl hrát jiné hráče a Bílka na lavičce.

Simon Deli - přicházel jako vymodlená posila za nehorázných podmínek a očekávání zatím nenaplnil. Co naplat, že je výtečný v osobních soubojích a neprohraje hlavičkový souboj, když pak vše zkazí nepřesnou přihrávkou. Kapitolou samou pro sebe je pak pravidelná rubrika "Deli a jeho minely." Seznam Deliho zkratů je za jaro už poměrně dlouhý, naposledy chyběly centimetry, aby si nepovedenou malou domů vstřelil vlastní gól. Tyto chyby dle mě pramení z nekoncentrovanosti, a pokud by je Simon odstranil, může vyrůst ve velmi kvalitního obránce.

Michal Švec - všichni si „Švícka“ pamatujeme jako pracovitého univerzála. Do toho má zatím daleko, soupeři typu Zeman ho zle prohánějí, ale po dobré letní přípravě by měl být užitečným hráčem. Zatím ale očekávání nenaplnil.

Robert Hrubý - stále patří mezi mladíky v kádru, které bych v tomto článku primárně hodnotit nechtěl, protože před sebou mají hodně práce a mohou růst. Vzhledem k počtu odehraných minut ale hodnocení neunikne. Hrubý byl před lety pasován za nového Rosického. Do toho mu bohužel chybí světelné roky, jeho vývoj jako by ustrnul, byť stále není nic ztraceno. Sice je technicky na velmi dobré úrovni, je ale tragický v osobních soubojích a působí dojmem, že celý zápas jezdí na jeden rychlostí převod. Těžko si vybavuji okamžik, kdy se vracel sprintem do obrany. Vzhledem k jeho pomalosti se jeho nasazení na obě křídla jeví jako tragický omyl.

Jan Mikula - oproti Dostálovi je to jiné kafe, pracovitý buldok, dozadu nic nevypustí a jen minimálně chybuje. Bohužel prakticky vůbec nepodporuje ofenzivu, což je v moderním fotbalu nutnost. V této oblasti musí přidat.

Krisztián Tamás - stejně jako u Mikuly, oproti Juharovi neskutečný rozdíl, po letech má Slavia nefalšovaného levého obránce. Tamás je určitě hráč s budoucností, byť je otázka, zda bude Slavia schopná ho vyplatit z AC Milán. Je na tom dobře technicky, dovede podpořit útok, ale neodpustí si občasné výpadky v obranné fázi.

Vukadin Vukadinovič - kontroverzní hráč. Jeho předností je fantastická rychlost. Tuto přednost ale s železnou pravidelností eliminuje jeho největší slabina a to mizerná technika a katastrofální řešení situací. Na kdyby se nehraje, leč o kolik mohl mít Škoda více gólů a Vukadin asistencí, nebýt Vuka dřevák. Je otázkou, zda lze ještě s jeho bídnou technikou něco dělat. Osobně bych se asi spíše přikláněl k neuplatnění opce na přestup.

Měli by odejít

Karel Piták - díky, Karle, ale na ligu to už prostě není. Co dodat, každý to vidí co zápas. Piták nemá kondici, jeho přínos pro tým je malý, často zbytečně fauluje. Věk nezastavíš.

Milan Černý - "Míňa" byl vždy miláček fanoušků, i můj. Bohužel už to není ten dravý štírek, který na křídle větral obrany soupeřů. Zlá zranění se na Milanovi podepsala, posledních několik měsíců znovu promarodil, tohle nemá budoucnost. Reálně očekávám, že Milan Černý ve Slavii zůstane. Ofenzivního záložníka si ale představuji jinak, nebude oporou.

Aldo Baéz - toto jméno do této kategorie píšu nerad, argentinský brousek patřil pro svou tvrdost mezi mé oblíbence. Bohužel jen tvrdost ve fotbale nestačí, navíc je pravidelně draze placena žlutými kartami. Takhle prostě ligový hráč hrát nemůže. V obraně sice nemálo míčů vybojuje, ale trápí ho velká nepřesnost přihrávek. Suma sumárum si myslím, že na takovémto hráči tým stát nemůže. Raději bych viděl rekord v počtu vybojovaných míčů, než v počtu žlutých karet.

Václav Prošek - před léty velký talent, rychlík s přesným centrem. Bohužel talent nenaplnil. V tuto chvíli se nejedná o hráče ligových kvalit. Můžeme spekulovat, jak moc mu uškodily zcela nesmyslné experimenty na levé záloze, nedej Bože i obraně, když je Prošek zcela jednonohý. Proškova sebedůvěra je na bodu mrazu a asi je načase jít dál. Bez Proška.

Damien Boudjemaa - Beránek mu nevěří, nestaví ho, když připočtu vysoký plat, není co řešit. Damien začal jako raketa, bohužel ale na výkony nenavázal.

Matěj Rakovan - nemastný neslaný, asi bych dal za Berkovcem prostor odchovancům.

Karel Hrubeš - kuloáry se proslýchá o Hrubešovi ledacos, zdá se, že s ním Slavia nepočítá.

Martin Dostál - je malý zázrak, kolik ligových zápasů takto netalentovaný hráč odehrál. Měl by problémy se prosadit i v 2. lize, jeho jediná přednost je pracovitost. Jeho angažmá se od začátku jeví jako absolutní úlet z nouze.

Dame Diop - nemyslím si, že se jedná o hráče, na kterém někdy může stát ligový tým. Pravděpodobně by byl oporou druholigového týmu, to je ale málo.

Marek Červenka - na podzim se mu dařilo v Sokolově, 2. liga je dle mě stejně jako u Diopa jeho strop.

Tomáš Mičola - trojnásobný mistr světa v jízdě na rotopedu. V létě mu končí smlouva a prodloužení nelze očekávat.

Co dál?

Osobně jsem hodně váhal nad jménem trenéra Beránka, přeci jen slovy o 5. místě si zavařil, evidentně tomu i on sám věřil, ale přišel propadák. Co se s mužstvem stalo, že působí zápas co zápas jako banda rozklepaných slečinek je na podrobnou analýzu, osobně tomu nerozumím. Beránek si hodně škodí defenzivní taktikou bez pressingu, nefunkčním rozestavením 4-2-3-1 a zónovým bráněním. Po vstřelení gólu se pak Slavia zatáhne do defenzivní ulity i proti slabým týmům jako České Budějovice, které přitom byly zralé na "bůra". Nechápu, co Beránek prodělal za proměnu oproti startu ligy. Asi budu šokovat, ale Beránka bych podržel. Má smlouvu na 3 roky, takže bych mu jasně řekl, co bylo špatně, co se musí změnit a podpořil ho - byť s velkým vykřičníkem.

Pokud se nemá opakovat další katastrofální sezóna, musí Slavia výrazně posílit. K uzoufání je záloha, hlavně její kraje. Ty jsme měli tak kvalitně zdvojené, až na levém křídle hraje Hrubý. Amatérismus. Obrana vypadá na papíře solidně, ale počet obdržených gólů je strašidelný. I zde by to chtělo posily. Plus je nezbytné udržet Škodu a nalézt mu parťáka, protože i on sám by preferoval hrát na dva hroty. Nedej Bože, kdyby Milan vypadl pro zranění.

Další kontroverzní jméno je Karol Kisel. Rapl, kterému na hřišti co zápas tečou nervy, usedl hned po ukončení kariéry na vysokou manažerskou pozici. Karol mluví hezky, jen co je pravda. Výsledky ale nemá. Myslím si, že jeho kariéra je moc „raketová“ a svou pozici nezvládá, měl začít na daleko nižším postu a vypracovat se. Na jeho pozici bych raději viděl někoho zkušenější s vyšší odborností.

Nemohu se zbavit dojmu, že dokud nedojde ke změně na tom nejzásadnějším postu, stejně se ve Slavii nic zásadního nezmění. Tím postem je majitel. Je mi ale jasné, že těžko přistane v Edenu vrtulník s miliardářem, který miluje fotbal a chce v něm utopit své jmění. Do té doby holt musíme pracovat s tím co je a předvádět lepší výkony než v posledních letech. Ty nejsou hodny jména Slavie.

Komentáře (47)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slávistická inventura

    Travinho     před 10 lety 14.05.2015 15:43 |  
    0 0

    Jen ke srovnání Tamás Juhar. Já jsem si neskutečného rozdílu nevšiml a přijde mi, že hráči jsou na podobné úrovni.

    • Re: Slávistická inventura

      Alanor (admin)     před 10 lety 14.05.2015 15:50 |  
      0 0

      Souhlasím s Travinhem. A taky mám připomínku k Berkovcovi - kromě zápasu s Plzní jsem si žádných pravidelných zázračných zákroků nevšiml. Napadá mě snad jen únik dvou hráčů Jihlavy proti němu.

      • Re: Slávistická inventura

        Thorklaer (přítel SN)     před 10 lety 14.05.2015 16:16 |  
        0 0

        on spíše pochytá co má chytit, občas něco navíc a góly jsou povětšinou vážně z kategorie obtížně chytatelné/nechytatelné. K tomu bych připočet, že více komunikuje. Myslím si, že v jeho osobně zásadní problém není a spíše bych řešil jiné pozice.

        • Re: Slávistická inventura

          Alanor (admin)     před 10 lety 14.05.2015 16:27 |  
          0 0

          To já souhlasím, že Berkovec pokryje, co má, a že v něm žádný problém není. Jen mi nesedělo, že "každý zápas pochytá několik gólovek". :)

    • Re: Slávistická inventura

      Navyseals     před 10 lety 14.05.2015 15:53 |  
      0 0

      To mi věř, že nejsou. Tamás má mnohem lepší techniku a centr. Jeho chyby pramení z nezkušenosti, je to jeho první půlrok mezi dospělými.

    • Re: Slávistická inventura

      Barlblog     před 10 lety 14.05.2015 15:53 |  
      0 0

      Tamás je lepší po taktické a defenzivní stránce a řekl bych, že je na tom lépe s technikou. Juhar má rychlost, střelu, vedení míče a je gólovější, Tamás je ale taky o mnoho let mladší a na levém beku v lize nevidím perspektivnějšího hráče.

      • Re: Slávistická inventura

        klimi     před 10 lety 15.05.2015 08:26 |  
        0 0

        Juhar je gólovější? Jak jsi na tohle proboha přišel? Je to u levých obránců opravdu podstatné měřítko?

        • Re: Slávistická inventura

          mitsu     před 10 lety 15.05.2015 23:19 |  
          0 0

          Dokud se fotbal hraje na goly, tak ano, je.

    • Re: Slávistická inventura

      Thorklaer (přítel SN)     před 10 lety 14.05.2015 16:10 |  
      0 0

      Dle mě Tamás daleko lépe brání i podporuje útok. Byť se občas nestíhá vracet. Nejsem na taktických poradách, jestli se pak za něj např. nemá zatáhnout DZ.

      Osobně se mi Tamás líbí, je to mladý kluk, když vypiluje bránění a taktiku, může patřit mezi TOP3 levé beky v lize.

      • Re: Slávistická inventura

        mitsu     před 10 lety 15.05.2015 23:21 |  
        0 0

        no do Limberskeho ma asi jeste hodne daleko, ale kazdopadne je to pro nas dobry prislib a rozhodne bychom si ho meli nechat. i kdyz netusim, kolim za nej v Milane chteji

    • Re: Slávistická inventura

      Plos     před 10 lety 14.05.2015 17:19 |  
      0 0

      Ti hráči jsou úplně někde jinde, mozek Juhara byl na úrovni koně Furiosa z filmu Drž Hubu. Jediné co doopravdy uměl bylo střílet mrdy z nesmyslných pozic s nulovou šancí vstřelit gól. Opravdu bych tyhle hráče neporovnával. Už jenom z důvodu, že Tamásovi je pouhých 19 let a my se tu co se techniky s míčem týče bavíme o hotovém hráči..

  2. Re: Slávistická inventura

    Travinho     před 10 lety 14.05.2015 15:49 |  
    0 0

    Řazení talentovaných odchovanců (Prošek, Červenka, Hrubeš) do kategorie - měli by odejít, beru jako nepovedený vtip. Možná hostovačka, ale zbavovat se těchto tří hráčů, kteří beze sporu mají potenciál by mi přišla velká škoda. U těchto borců je to hlavně o zkušenostech, sebevědomí a určité zbrklosti a to jsou věci, které se dají dobrou prací odstranit.

    • Re: Slávistická inventura

      Alanor (admin)     před 10 lety 14.05.2015 15:52 |  
      0 0

      Stejně tak nevidím důvod, proč hned odepisovat Diopa. Ale jinak díky Thorklaerovi za pěkný článek, se kterým se dá do značné míry souhlasit.

    • Re: Slávistická inventura

      Navyseals     před 10 lety 14.05.2015 15:56 |  
      0 0

      Třeba Prošek dostal spoustu šancí a neukázal nikdy nic. Třeba Hurka ukázal spoustu věcí a stejně ho bez milosti poslali do druhý ligy. A pokud Hrubeš dělal, co se proslýchá, tak ho tu nechci už ani zápas. Červenku určitě neodepisovat, ten udělal za poslední rok velkej pokrok.

    • Re: Slávistická inventura

      Thorklaer (přítel SN)     před 10 lety 14.05.2015 16:07 |  
      0 0

      K Proškovi - ve 22 už hráč pomalu přestává patřit do kategorie nadějný mladík. Když nastoupil, tak to bohužel nebylo ono, mnohdy vinou toho, že musel hrát nalevo, kde mu to vůbec nejde. Možná by mu pomohlo hostování v 2. lize, ale prostoru ukázat, že je přínosem, dostal poměrně dost. Asi ho sráží i nedostatečná sebedůvěra.
      Červenka mě nikdy nějak neoslnil, rád se budu mýlit, podle mě je to kvalitní hráč pro druholigový tým. Tím Slavia není.
      A Hrubeš - ty důvody (a to ne sportovní) zazněly v minulosti v diskusích, jeho konec je dle mě jasný.

      • Re: Slávistická inventura

        Tomski     před 10 lety 14.05.2015 16:11 |  
        0 0

        ale kolikrát si toho Červenku viděl hrát ? a s tím Hrubešem se to nepotvrdilo, takže bych zachoval presumpci neviny...Proška a Hrubeše a asi i Hrubého bych poslal na hostování a Červenkovi dal víc šancí (minimálně podzim)...jinak článek zajímavý a aspoň je o čem diskutovat...

      • Re: Slávistická inventura

        Travinho     před 10 lety 14.05.2015 23:22 |  
        0 0

        Protože není vyhraný a zápasy v juniorce mu ni nedají. Co víc na to říct? Takovýto kluci musí hrát a ne dát x - šancí Černému.

        • Re: Slávistická inventura

          Navyseals     před 10 lety 15.05.2015 08:02 |  
          0 0

          Ten kluk je slabej i na juniorku. Já bych se ho zbavil úplně bez debat.

          • Re: Slávistická inventura

            Travinho     před 10 lety 15.05.2015 12:01 |  
            0 0

            Když je slabý pro juniorku, tak proč je v třetiligové Admiře považován za klíčového hráče?

            • Re: Slávistická inventura

              Navyseals     před 10 lety 15.05.2015 12:28 |  
              0 0

              Za prvé, silně pochybuji, že je klíčový hráč kdekoliv. A i kdyby náhodou ano, tak Slavia není průměrný tým ČFL, takže pokud se jim líbí, ať si ho klidně vezmou. Já už ho u nás nechci vidět, dokud nepřibere 8-10 kg svaloviny.

              • Re: Slávistická inventura

                AlesJa     před 10 lety 15.05.2015 13:10 |  
                0 0

                ani ne průměrný

    • Re: Slávistická inventura

      rak (přítel SN)     před 10 lety 14.05.2015 17:41 |  
      0 0

      Tentokrát úplně s Quelharem nesouhlasím. Určitě bych neodepisoval Červenku a možná ani Diopa, u Proška si nejsem jist.
      Neodepisoval bych ani Pitáka. Je jeden z mála, kteří chtějí hrát fotbal. Jen už to na celý zápas není. To je samozřejmě problém.
      Baéz také ukázal, že něco umí. Zatím bych ho také nechal.
      S Beránkem nevím. Musela by se najít lepší náhrada. Pokud by byla, tak bych byl pro změnu. Kisela spíše vyměnit.

  3. Re: Slávistická inventura

    Corfe     před 10 lety 14.05.2015 16:06 |  
    0 0

    Pěkná analýza. To nejzásadnější přináší závěr - naše milovaná Slavie se nepohne kupředu dokud nebude mít jednoznačného majitele, který nemusí být multimiliardář, ale postačí, když bude o klub jevit přiměřený zájem a 1) vyseká ho z nepřehledné džungle vlastnických struktur, ve kterých se ocitl v minulosti 2) vyjasní vztah ke stadionu a jeho majiteli 3) vybuduje standartní fungující zázemí klubu - představenstvo (teď Adama Řebíček a Kisel), dozorčí rada (naposledy jsem o ní slyšel snad ještě, když v ní seděl pan Ondříček), generální ředitel (od odchodu Šeterleho žádného nemáme), zkušený sportovní ředitel (plně souhlasím, že pro Kisela je to po skončení kariéry příliš velké sousto) v čele kompetentního sportovního úseku, kvalitní skauting. Tohle všechno teď de facto leží na bedrech Kisela, teprve teď v souvislosti s Nevesem bylo po dlouhé době slyšet o Adamu Řebíčkovi, měl jsem dojem, že už se snad ze Slavie taky stáhl.

    Teprve pak si myslím má cenu se plně soustředit na kádr, protože ten současný podle mě na papíře na 5. místo rozhodně měl, ale tyhle věci, které ve Slavii nefungují na jaře hodně přispěly zejména ve zbabělosti Beránka a labilitě hráčů k tomu, že místo o 5. místo bojuje o záchranu.

  4. Re: Slávistická inventura

    cechino94     před 10 lety 14.05.2015 16:15 |  
    0 0

    Nedá se nic jiného než souhlasit. Co se týče těch mladých (Prošek, Červenka), myslím si, že na Slavii mají. Prošek to měl těžký, že nastoupil po x zápasech do základní sestavy a zrovna proti Spartě. Vzhledem k věku a tudíž jeho zkušenostem, nedivím se, že dopadl, jak dopadl. Chtělo by ho to více zapracovat do týmu, příští rok, jak už jsem řekl, zkusit nějaké hostování nebo ho stavět např. od 60.minuty. Věřím, že se vypracuje. Další věc, na kterou si zapomněl, je Marek Kodr, ve kterým vidím obrovský potenciál, podle mě větší než v Fialka. Nebál bych se ho stavět od příští sezony permanentně místo Bílka s Latkou, aby se vykopal. Jo a Hrubý trpí hodně taktikou Beránka. Místo toho, aby zabudoval na defensivního záložníka místo neustále faulujícího Baéze, kde má parametry hrát, tak ho Beránek utápí na ofensivním záložníkovi, kde naopak žádné parametry nemá.

    • Re: Slávistická inventura

      klimi     před 10 lety 14.05.2015 17:08 |  
      0 0

      Já naopak vidím větší potenciál u Fialky než u Kodra, ale to už je asi věc názoru.

      Hrubý hrával v mládeži často na právě na postu ofenzivního záložníka, až při přechodu do mužské soutěže ho stále trenéři zasouvali směrem dozadu.

      • Re: Slávistická inventura

        cechino94     před 10 lety 14.05.2015 17:17 |  
        0 0

        To asi jo no.

        To jsem nevěděl. Rozhodně mu ale svědčí víc střední popř. defensivní záložník než krajní ofensivní záložník.

    • Re: Slávistická inventura

      vavicek     před 10 lety 14.05.2015 17:24 |  
      0 0

      S mladými hráči se musí pracovat. Problém je, že pod Beránkem dostanou šanci pouze pokud se někdo jiný zrání, ikdyž někteří nehrají hůř než ostatní.

      Ostatně jediný odchovanec, kterého zapracoval Beránek do sestavy byl kdysi Hrdlička. Jinak vůbec nic.

      • Re: Slávistická inventura

        biggris (přítel SN)     před 10 lety 14.05.2015 18:20 |  
        0 0

        A Svec? Ten taky zacal za Beranka, ne? Nebo se mi to mota? A co takovi Zachariasove?:-)

        • Re: Slávistická inventura

          VitK     před 10 lety 16.05.2015 12:14 |  
          0 0

          V tomhle má Vavicek myslím pravdu. Bohužel zrovna rok 2002 a 2003 ofiko téměř nemá, buď tam není vůbec nic, nebo chybí sestavy. Pokud si to dobře pamatuju, Beránek to s nasazováním odchovaců zrovna nepřeháněl. Z mladých pravdelně hrály drahé posily - Piták, Vachoušek, Skácel, Adauto, a kromě nich výše zmiňovaný Hrdlička. Švece nezapracovával, toho postavil jednou, v posledním zápase, ve kterém Slavii vedl. Zkoušel občas ještě několik odchovanců, ale těm se prosadit nepovedlo. Namátkou vzpomínám na mladého Šilhavého. Jestli to byl Beránek,kdo zkoušel bratry Zachariáše, si nejsem jist, ale myslím, že ano. Určitě se mu vyčítalo, že prokoučoval Ligu Mistrů ve Vigu, když na místo Bejbla postavil nějakého mlaďocha, a ten tam vyhořel. Filipa Herdu zkoušel myslím ještě Pešice.

  5. Re: Slávistická inventura

    carfi-sks (přítel SN)     před 10 lety 14.05.2015 16:19 |  
    0 0

    By mě zajímalo, jak si teď asi pískaj hráči, co se ve Slavii stali(ano i já jsem na ně nadával) ze dne na den nenávidění a jak třeba i pošpinil hráče klub/trenér a jak si za to mohli sami ? Gecov, Juhar, Nitrianský a další ...

    • Re: Slávistická inventura

      Jiri1     před 10 lety 14.05.2015 17:02 |  
      0 0

      Velmi nerad , ale musím velmi důrazně upozornit, že v případě některých hráčů je díky Karolovi a spol. smlouvy téměř nemožné ukončit, třeba iu Beránka by bylo odstupné docela astronomické, Kisel v klubu zůstane , pokud bude majitel stejný a zbavovat se hráčů ,/Cervenka , Prošek, kteří neodostali šanci je blbost , souhlasím s odchodem hráčů jako Piták , klidně bych se zbavil Latky , kolikrát z něj mám pocit , že spíš hlídá výsledek než bojuje o výhru, u cizinců bych asi byl přísnější, ale to neznamená to, že bych s nimi nepřestal pracovat.
      Asi bych rozpustil celý realizační tým včetně fyzioterapeutů, lékařů , asistentů a snažil bych se začít od nuly , poraženecká nálada z týmu přímo čiší a přispívají k tomu i některé kulturní akce v rámci týmu.
      Bohužel to zatím nevypadá na nějaké oživení zevnizř , takže snad přijde z venku, protože Dolíček je zřejmě v prd.........

    • Re: Slávistická inventura

      poeta     před 10 lety 15.05.2015 22:57 |  
      0 0

      Tak zrovna Juhar si píská v klubu Zlaté Moravce, který je na 11 místě z 12 týmu ve Slovenské lize... Moc nechybí a odpíská se do druhé slovenské ligy...

  6. Re: Slávistická inventura

    klimi     před 10 lety 14.05.2015 17:04 |  
    0 0

    Tak já ti nevím u Červenky, jeho první angažmá v mužské kategorii na Žižkově se sice nepovedlo, naopak to v Sokolově zvládl bravurně. V SL nedostal zatím šanci. Proč ho pouštět?...Je škoda (s trochou nadsázky i Škoda :)), že nezůstal v Sokolově i na jaře...

  7. Re: Slávistická inventura

    vavicek     před 10 lety 14.05.2015 17:13 |  
    0 0

    Rádoby odborné plky.

    Slavia pod Beránkem používá pressing. Zónově dneska brání dnes každý. Nechápu proč bychom si tím škodili. To jako má Slavia hrát s liberem? Stejně tak nechápu, kde vzal autor jakou proměnu. Slavia hraje od začátku sezony to samé. Na začátku byla herně možná ještě horší. Ovšem bodovala.

    • Re: Slávistická inventura

      belmis (přítel SN)     před 10 lety 14.05.2015 19:01 |  
      0 0

      Slavia používá pod Beránkem pressing za stavu kdy vede nebo ve druhých poločasech 20 m od vlastní branky .-))

    • Re: Slávistická inventura

      slavoj71 (přítel SN)     před 10 lety 15.05.2015 10:47 |  
      0 0

      Vavíčku, my samozřejmě všichni moc dobře víme, že jediný odborník na hru zvaná kopaná jsi široko daleko jedině ty.
      Ale zas nám nemusíš brát tu radost, takhle si tady čas od času pěkně laicky, po našem, zaplkat.

  8. Re: Slávistická inventura

    belmis (přítel SN)     před 10 lety 14.05.2015 19:34 |  
    0 0

    Měl bych jeden recept, jak v příští sezóně nemít obavy se sestupem a přitom mít stejného trenéra i hráče.

    Při naší "kombinační hře", technické vyspělosti některých našich hráčů, výškové převaze a hře druhých poločasů bez míče bych doporučil, aby Slavia zúžila hřiště z 68 m na 45 m.

    Hra by byla sice stále nekoukatelná, ale věřím, že by nás v Edenu jen tak někdo neporazil. .-)

    Venku bychom hráli v hlubokém bloku hned od 1. minuty a dva body za dvě remízy bychom snad přivezli.

    Celkem minimálně 37 bodů :-)

    • Re: Slávistická inventura

      Almik     před 10 lety 14.05.2015 19:54 |  
      0 0

      :-)

  9. Re: Slávistická inventura

    Almik     před 10 lety 14.05.2015 19:52 |  
    0 0

    Kéž by tak měla Slávia víc peněz. Podle mě je třeba změnit trenéra - Beránka musí nahradit někdo, kdo preferuje útočný, kombinační fotbal. Určitě bude nejtěžší udržet Škodu a Tamáse. Boudjemu bych si nechal. Každý rozumný trenér by mu měl dát větší šanci. Latka doufejme zůstane. V Kiselovi bych problém neviděl - přivedl dost kvalitních hráčů a chtěl do funkce trenéra dosadit Pavla Hapala, což by mohlo být rozumné. Hráči na začátku sezony předváděli, že umí hrát útočný fotbal, ale Beránek úplně změnil herní filozofii a následné porážky rozbili hráčům psychickou pohodu a sebevědomí.

  10. Re: Slávistická inventura

    Dobi     před 10 lety 14.05.2015 23:24 |  
    0 0

    Možná OT:

    Teď jsem dokoukal Finsko, zaplať pámbu To znamená ještě dva a pouze dva zápasy repre v sobotu a v neděli. Vysvětlil toto někdo Vepřové cinklé hlavě, že termín 18:00 v neděli je totální blbost. Pokud totiž budeme hrát o třetí místo, je začátek v 16:15 a pokud finále, venkov nepřijede... Přece jen en hokej táhne. Jsou to holt géniové všech géniů. Pitom tak velká hlava a co je vlastně v ní???

    • Re: Slávistická inventura

      Eluin (přítel SN)     před 10 lety 15.05.2015 08:13 |  
      0 0

      Přesně, také by možná nebylo od věci se nad tím zamyslet.

  11. Re: Slávistická inventura

    zeleznik2     před 10 lety 15.05.2015 13:03 |  
    0 0

    Ještě bych rozšířil kategorii na hodně přidat.
    Hrubý, toho bych nechal trénovat střelbu a hlavně zakončení na malém vápně, co nás stál letos bodů
    Tamás ten už toho moc nezlepší, do konce sezony si už nezahraje, ale máme zájem o prodloužení smlouvy
    Hrubeš, jeho odchod by mne nepřekvapil, v jeho případě trénovat hlavně výběhy

    • Re: Slávistická inventura

      Dobi     před 10 lety 15.05.2015 14:34 |  
      0 0

      Žumpa, která smrdí od Šumavy po Beskydy, a to nejen ve fotbale. Kéž by z hrobu vstali Karlové Čapek a Havlíek Borovský a vypráskali je!

  12. Re: Slávistická inventura

    Borris     před 10 lety 15.05.2015 13:12 |  
    0 0

    Se spoustou věcí v tomto článku se dá rozhodně souhlasit. Ale vyzdvihnu hlavně a především první dvě věty v posledním odstavci! A ty vyjadřují naprosto vše.... To je ta naprosto prioritní věc, která se konečně musí dát do pohybu, změnit a vyjasnit! Už před několika lety bylo pozdě..... Dokud se toto nezmění, z toho bahna se nevyhrabeme nikdy, ba co víc bude to jen horší a horší. Bohužel.....

  13. Re: Slávistická inventura

    spino     před 10 lety 15.05.2015 13:58 |  
    0 0

    "Karol Kisel. Rapl, kterému na hřišti co zápas tečou nervy"

    Tady je vidět, jak zapomínáte. Do konce sezóny 12/13 na hřišti sice projevoval emoce, ale nikdy to nebyl rapl, kterému by vztek srážel jeho výkonnost. To se na něm bohužel projevilo až poslední půlrok v kariéře, kdy byla atmosféra v klubu na bodu mrazu a on jako kapitán nesl hlavní zodpovědnost, takže to pro něj bylo těžké. Já mu teda rozhodně sportovní projev nevyčítám.

    Nicméně souhlasím s tím, že na svou pozici ještě nevyzrál. Jeho bleskový vzlet do vrcholné pozice mi trochu připomíná Pepu Beránka v hokejové Slavii. Snad to nedopadne stejně tragicky. Ale na druhou stranu si nemyslím, že by mu na Slavii nezáleželo. Zde se však také projevu, jak mizerně je obsazen managment klubu. Ředitele nemáme, jediné osoby se zodpovědností jsou Kisel a Řebíček, kteří jsou nezkušení. Skautingové oddělení asi taky neexistuje.