Slavia měla nakročeno k bodovému zisku i v Mladé Boleslavi, když chybu Rosy dokázal potrestat kanonýr Milan Škoda, jenže s jeho nuceným odchodem ze hřiště se červenobílí nevyrovnali. V závěru poločasu domácí výrazně přidali na důrazu, díky kterému vstřelili dvě branky a zápas tak otočili. Mladé Boleslavi se sice vstup do soutěže příliš nepovedl, ale je to pořád dost silný tým a Slavii může alespoň trochu těšit, že na její půdě sehrála poměrně vyrovnaný zápas, který rozhodla branka po sporné standardní situaci.
Dvanáct bodů po šesti zápasech znamená pro Slavii skvělý průměr dvou bodů na zápas. Pokud by ve zbývajících utkáních ligy dosáhla průměru 1,5 bodu na zápas, což znamená například pokrýt ztráty z domácích zápasů zisky z venkovních zápasů, skončila by Slavia ligovou soutěž s 48 body; to v minulých šesti sezónách vždy stačilo nejhůře na páté místo v tabulce. Jestliže se chcete držet více při zemi a sledovat situaci spíš na opačném konci tabulky, tak vězte, že Slavia si drží náskok deseti bodů na 15., tedy první sestupové místo. Minulou sezónu se přitom za celých třicet kol nedostala nikdy na větší než pětibodový náskok před 15. místem. V nové sezóně se však vydala od začátku do jiných pater tabulky, už po druhém kole měli sešívaní náskok šesti bodů a ten ještě vzrostl na současných deset.
Před sezónou jsme mohli směle říci, že los Slavii nepřál. Slávisté mají po šesti kolech za sebou zápasy proti pěti z šesti nejlepších týmů loňské sezóny. Podíváme-li se na aktuální umístění soupeřů Slavie po šesti odehraných kolech, zjistíme, že se nacházejí na 1., 4., 5., 8., 9. a 10. místě, přičemž desáté Teplice mají navíc domácí zápas s Českými Budejovicemi k dobru a velmi pravděpodobně tak své umístění ještě vylepší. Průměrně se tedy soupeři Slavie po prvních šesti kolech nacházejí na místě 6,17. Porovnejme to třeba se Spartou, která má stejný počet bodů a stejný rozdíl skóre, za Slavií je tak jen díky nižšímu počtu vstřelených branek. Soupeři Sparty se nacházejí na 6., 7., 8., 11., 15. a 16. místě - a to se může ještě zhoršit případnou výhrou Teplic nad Českými Budějovicemi. I tak to dává průměr 10,5, což dokumentuje, že Slavia uhrála své body proti výrazně silnějším soupeřům. Také první Plzeň neměla zatím příliš těžké soupeře (2., 6., 7., 13., 14. a 15. dává průměr 9,5) a totéž platí pro Slovácko a Mladou Boleslav, oba dva tyto týmy hrály kromě Slavie a jednoho dalšího těžšího soupeře výhradně s týmy ze suterénu tabulky. Z širší špičky tabulky měla podobně těžký los jako Slavia jen Dukla, průměr jejíchž soupeřů dává číslo 6,33.
Slavia však rozhodně nemá vyhráno. Je sice pravdou, že do konce podzimu ji v lize čekají ze silnějších soupeřů již jen Sparta, Jablonec (oba doma), Dukla a odvetný zápas s Baníkem Ostrava (oba venku), s jiným typem soupeřů však přijde také nutnost hrát více ofenzivní fotbal, což může skřípat a přinášet málo očekávané bodové ztráty. V tomto ohledu jistě napoví již první ligový zápas po reprezentační přestávce, ve kterém Slavia hostí 12. Brno.
Na první místo tabulky se po víkendu vrátila Plzeň, když porazila Duklu 2:1. Doma je Plzeň zatím bez ztráty bodu, což je bilance, kterou se v lize může chlubit kromě ní už pouze Slavia. 15 vstřelených branek pak znamená nejlepší ofenzivu v lize, pozoruhodné však je, že druhý nejvyšší počet vstřelených branek v lize má na kontě spolu se Slováckem Slavia. To vynikne zvlášť v porovnání s minulou sezónou, kdy na současných 12 branek potřebovala Slavia celý podzim (16 zápasů, 16 bodů, skóre 12:28). Za celou sezónu nastřílela Slavia loni 24 branek a je tak nyní po šesti kolech přesně v polovině tohoto počtu.
Předstihnout Slavii mohla i Sparta, ta však ani proti Jablonci nepředvedla kdovíjak úchvatný výkon a zachránily ji až nůžky v podání Davida Lafaty. Ten v šestém kole vstřelil druhý a třetí gól ligové sezóny a dosáhl tak už na polovinu počtu branek Milana Škody. Celkově má loni daleko nejproduktivnější tým ligy (78 branek, průměr 2,6 branky na zápas) po šesti zápasech s ne zas tak silnými soupeři (viz výše) na kontě jen osm branek (průměr 1,3 branky na zápas).
Na čtvrté místo poskočilo Slovácko, které má deset bodů a jako jediný tým v lize má na kontě již čtyři domácí zápasy. Je však otázkou, zda je cennější mít 10 bodů ze čtyř domácích a dvou venkovních zápasů nebo jako Baník Ostrava mít osm bodů ze dvou domácích a čtyř venkovních zápasů. Baník utrpěl sice v tomto kole těžký debakl od Liberce, byla to však teprve jeho druhá porážka od 12. dubna (ta první přišla před pár týdny v Edenu). Skóre 4:10 nevypadá moc povzbudivě, přesto je Baník po první části sezóny bodově ve velmi slušné pozici a může směle pomýšlet nejen na klidný střed tabulky, ale třeba i o trošku výše.
Teplice po výhře nad Slavií a především způsobu, jakým k ní došly, vypadaly jako velký kandidát na pohárová umístění, jenže po pěti zápasech je to pro Teplice stále jediné vítězství. To doplňují už čtyři remízy, což sice z Teplic dělá jediný neporažený tým ligy, ale stačí to zatím jen na 10. místo v neúplné tabulce. Případná vysoká výhra nad Budějovicemi však může pro Teplice znamenat skok až na čtvrtou příčku, připomeňme, že tento zápas se hraje již v úterý v 18:00.
Remíza Bohemians s Hradcem znamenala, že se ani jeden tým neodpíchl z míst, ve kterých je většina fotbalové veřejnosti před sezónou čekala. A tak na závěr statistického okénka jen malé udivení, že pozice Petra Rady v Jihlavě se zdá být stále neohrožená, přestože uhrál v šesti kolech jediný bod a Jihlava na nesestupové pozice ztrácí už pět bodů.
Statistické okénko - 6. kolo
Sešívaní nedokázali sebrat Mladé Boleslavi ani jeden bod a vinou toho v tabulce spadli o příčku níže, druhé místo v reprezentační přestávce je však i tak skvělým úspěchem. Zvlášť vezmeme-li v úvahu, s jakými soupeři se slávisté utkali.
Komentáře (25)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Mike před 10 lety 01.09.2014 20:02 |Jako vždy skvělé, pěkné počteníčko, obdivuji další a další statistiky, které se dají porovnat, velká poklona.
Zatím plodím článek ohledně prvních 6 kol, po dohrávce Teplice-Budějovice Ti ho zítra pošlu, když se Ti bude líbit, prosím o zveřejnění. Děkuji.
Re: Statistické okénko - 6. kolo
quelhar (admin) před 10 lety 01.09.2014 20:05 |Určitě zveřejníme, ale nejspíš až po Hajduku, před ním nejspíš nebude prostor...
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Betynka58 před 10 lety 01.09.2014 21:22 |Jestli se nepletu, tak naposledy dala Slavia v jedné sezóně v 6 zápasech alespoň jeden gól naposledy na konci sezóny 2010/2011, tak snad to tam klukům bude padat i nadále!
Re: Statistické okénko - 6. kolo
PetCC před 10 lety 01.09.2014 21:55 |Pěkné, střízlivé hodnocení postavení Slavie. Jenom bych dodal, že jsem před poslední mi 4 zápasy (Lib,Tep,Plz,Slo) napsal, že by bylo dobré uhrát alespoň 6 bodů a ono se to povedlo. I když další 4 zápasy nevypadají tak těžce, tak bych z nich znovu bral 6 bodů. Tím bychom se už stoprocentně ukotvili v horní části tabulky a poletech bychom měli konečně trochu oddechu :-)
Re: Statistické okénko - 6. kolo
quelhar (admin) před 10 lety 01.09.2014 21:59 |Souhlasím, 6 bodů z následujících 4 zápasů bych také bral. Ani pět by nebyla žádná tragédie. Jediný vyloženě tříbodový zápas je hned ten první.
Re: Statistické okénko - 6. kolo
bongor před 10 lety 01.09.2014 22:15 |Pokud budou slabší soupeři hrát beton,což někteří budou určitě,tak na tenhle způsob hry jsme neuměli ani když jsme byli hodně nahoře.
Věřím,že se naši kluci dají zdravotně do pořádku a MB je naučí ,jak se na takový ten beton má hrát.MBDVCD.
Docela mě překvapil a to negativně KJ,když se vyjadřoval k zápasu s námi.Přišlo mi to,jako by se cítil vůči Slavii nějak ukřivděně.Nevím proč by měl mít takový pocit.Jestli to čmáralové ovšem nějak s citem
neupravili.
Re: Statistické okénko - 6. kolo
stromovous (přítel SN) před 10 lety 01.09.2014 22:44 |Snad i ta Jihlava by měla být povinnost! :) Já budu spokojen po následujících 4 zápasech alespoň se 7 body, ale ani 6 nebude žádná tragédie. Pokud bych měl být spokojen s míň jak 6 body, tak by v tom muselo být zahrnuto vítězství v kole devátém. :))
Re: Statistické okénko - 6. kolo
quelhar (admin) před 10 lety 02.09.2014 09:08 |Jakýkoli zápas venku pro současnou Slavii IMHO není povinnost vyhrát.
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Kara (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 09:17 |Povinnost asi ne, ale výhra proti týmu se skóre 1:10 po šesti kolech (byť ve třech z těchto šesti kol narazil na týmy v první šestce), by jistě měla být dosažitelná.
Re: Statistické okénko - 6. kolo
slaviator před 10 lety 01.09.2014 22:44 |Mě z následujících 4 kol budou stačit 3 body v 9. kole... :))
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Sedrousek před 10 lety 02.09.2014 14:04 |Hodně bude záležet na tom jak zvládneme utkáni s Brnem. Očekávám vybojované 3 bod a s každým úspěchem přijde i další porce sebevědomí a chuti do další práce. Začít by jsme měli už tím že zítra zvládneme pohárové utkání a postoupíme v poháru do dalšího kola kde by nás čekala Mladá Boleslav. Poté by jsme měli také bodovat v Ďolíčku. No a pak je tu derby. Zápas který může dopadnout jakkoliv. A kdyby se zadařilo vyhrát ale i s bodem budu spokojen tak v Jihlavě ukopeme vÝhru už jenom tou euforii v jaké se budeme nacházet. Osobně tipuji následující 4 ligové zápasy. 3-1-1-3. A klidně bych jeden zápasový nezdar vyměnil za výhru v derby
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Sokrates55 (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 07:28 |Pěkné dobré ráno přeji Vám všem.
Protože zvyky a obyčeje by se měnit neměly, tak i já jsem si dnes při ranní kávě pročetl moc pěkně napsaný článek a dokonce se mi chce napsat: "Děkuji Ti milý Quelhare"...
Je to napsáno opravdu tak, že jsem se přinutil zapřemýšlet i nad tou průměrnou sílou našich soupeřů, se kterými jsme doposud hráli a přiznám se, že takhle bych to asi nezměřil..... A ejhle, ono to jde. Já jsem Vám začal říkat "doktoři Slávie". Ty, Alanor, Jane, Richi a všichni z té Vaší novinářské party, prostě byť se opakuji - Klobouk dolů.
Jinak mám nějaké zprávičky ohledně zranění našich hráčů.
Bílek má podvrtnutý kotník, ale ta distorze není tak těžká a vazy jsou v pořádku, tak se to snad během několika dní klidu vylepší a i otok spadne. Milan Škoda bude mít také pár dní klid a nepotvrdilo se natržení podkolení šlachy, snad to spraví ketazonové obstřiky. Milan je navíc bojovník a nebrečí. Tak jen M. Nitrianský to bude mít delší. Bohužel nešetrný zákrok Skaláka (pokud nechcete být slepí, znovu se podívejte na záznam toho momentu, kdy Nitrianský jasně, byť drobně tečuje a vypichuje míč po Skalákově posunutí balonu dopředu, navíc vůbec se Skaláka nedotkl a jak dostal po zákroku tu levou nohu pod Skaláka, tak se mu na té jeho noze Skalák svou nohou - tedy jasným šlapákem - svezl nejméně metr a půl a pak terpve upadl). Víc k tomu nebudu dodávat. Nepodezírám Skaláka s úmyslu, to ne. Ale Skalák věděl, že Milanovi prošlápl nohu, ale ani vůbec se nezajímal, že protihráče byť neúmyslně zranil. To je to, co je na tom celém smutné a špatné. A Česká televize a její "experti", Ti prostě nezklamali vůbec. Prostě vlastně fauloval Nitrianský.
Na zápas proti Žižkovu, a to mám také zprávičku, když jsou vypouštěny signály o tom, že do nás viktoriáni půjdou (a píská to Jech), se vypravuje nejmenovaný expert - bývalý velmi dobrý mezinárodní rozhodčí s velkou autoritou u rozhodčích - a pak bude popřípadě zajímavý i jeho názor. On už ho také řekl k tématu té pseudopenalty, kterou prý proti nám měla kopat Plzeň. A jednoznačně popřel stanovisko Damkové, ta sice prskala, ale netroufla si ho kritizovat. Jinak souhlasím s Quelharem, a také jsem udiven, že Rada setrvává v Jihlavě, když je vidět, že Jihlava šla s kvalitou fotbalu a svou úrovní od dob Komňackého hodně dolů. Na zápase s Budějovicemi bylo vidět, že tomu mančaftu nemá a ani neví co dát, prostě Rada byl bezradný........
Naše Slávie a to už jsem psal, odehrála v MB zápas "pecháček" a se vším, co k tomu patří. A možná, že nám to prostě patřilo, protože na Slovácku i s Plzní, jsme to štěstíčko měli na naší straně.
Věřím trenérovi M. Beránkovi, že se s tím popere a celou situaci zvládne. I toto je test, jakou cestou jsme se vydali a jak moc to bude těžké, než zase začneme hrát opravdu dobrý fotbal.
Ještě bych podotkl jednu věc. V některých komentářích se objevila kritika Milana Černého. Ano, neodehrál úplně vydařené utkání a sám to věděl. Jenomže jste zapoměli na to, že jeho výkon a jeho odevzdaná práce tentokrát utrpěli absencí zejména Milana Škody. Vzhledem k tomu, že Balaj je úplně jiný typ hráče, tak prostě už na polovině soupeře chyběl Škodův atak rozehrávky´, dle toho i Milan Černý pak mohl víc a rychleji předvídat, kde a kam má jít se svým presingem a odebráním míče. Milan Škoda chyběl, nikdo to vepředu neatakoval a Milan Černý tak lítal ze strany na stranu a přitom to nestíhal a bylo po efektu. Buhužel bych asi více pokáral Vukadinoviče, ten byl daleko slabší. Naopak bych vyzdvihl opět výkon Zmrhala, byl to s Latkou náš nejlepší hráč. A ještě bych chtěl vyjádřit obdiv k Bílkovi, protože se nechal umluvit a šel alespoň statovat, byť ho to bolelo. O to víc jsem nechápal, když ho Rosa znovu nakopl. Jó, to pan Masopust a jeho příběh s Pelém, to je jiná káva.
Ale to je jen můj názor a tak respektuji i kritiku Milana Černého, jen jsem se ho chtěl trochu zastat. Já před ním, po těch jeho strastech, smekám.
"Když jsem se ocitl na dně, najednou jsem uslyšel klepání zdola"
Neil Young - píseň "Harvest" rok 1969 film "Jahodová proklamace"
Sokrates55
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Kara (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 09:25 |Dobré dopoledne Sokrate,
díky za z velké části pozitivní zprávy na téma boleslavského masakru kádru Slavie. Bílkovo zranění mi na první pohled připomnělo klasické výrony, které znám z volejbalu a které obvykle vyžadují zejména klid, a je pozitivní, že to není nic horšího. Stejně tak u našeho nejlepšího střelce. Snad půjde všechno dobře a přes reprezentační pauzu se dají dohromady. Nitrianského zranění vypadalo v televizi bohužel dost ošklivě, ale snad bude i jeho rekonvalescence co nejrychlejší.
Podle včerejších informací z twitteru by dnes měl být na toto téma článek i s komentářem trenéra.
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Betynka58 před 10 lety 02.09.2014 11:11 |Milý Sokrate!
I já se připojuji k poděkování za povzbudivé informace ohledně zraněných hráčů a zvlášť bych Ti chtěl poděkovat za zastání se Míni Černého, pro kterého, přiznám se, mám velkou slabost. Docela mě mrzelo, jak ho po jednom nevydařeném zápase řada diskutujících posílala na lavičku. Přitom to je dle mého v současném systému hry Slavie těžko nahraditelný hráč.
Žižkov
Mike před 10 lety 02.09.2014 10:15 |Zítra bych rád povzbudil naše barvy na Žižkově, už jsem tam asi 5 let nebyl. Prosím místní, za jak dlouho se dá dojít na stadion z Wilsonova
nádraží? Pro mě z Berouna absolutně nejlepší volba na cestování.
I když nás chtějí pěkně natáhnout na ceně vstupenek- četl jsem 180 kč,- na hlavní tribunu, tak nechci chybět. Děkuji.
Re: Žižkov
birkin před 10 lety 02.09.2014 10:36 |rychlym krokem za pet minut, ale podle me to neni podstatna informace, zasadni je, jaka bude situace na pokladnach
Re: Žižkov
jane (admin) před 10 lety 02.09.2014 10:48 |Vzhledem k tomu, ze se vcera o 45 minut protahnul vydej vstupenek do sektoru hostu zastupci Slavie, necekam, ze na pokladnach to uplne poslape. Myslim, ze vsichni udelaji nejlepe, kdyz si dnes v predprodeji v Edenu anebo zitra ve Fanshopu do 13:30 zakoupi listek - da se to spojit i s koupi listku na Hajduk, a pak na Zizkove uz nebude nutne stat frontu.
Re: Žižkov
Mike před 10 lety 02.09.2014 13:47 |Moc Ti děkuji za odpověď, ještě bych se chtěl zeptat, kde jsou umístěny pokladny ? Podle mapy to už najdu. Děkuji.
Re: Žižkov
Ladislav (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 19:30 |Popř. ti tam z Wilsoňáku jedou tramvaje 5,9,26.
Re: Žižkov
edenian před 10 lety 02.09.2014 22:01 |Coz je nejlepsi, nebot cesta pesky je hnusna a tramvaj zastavi pred pokladnami :-)
Re: Statistické okénko - 6. kolo
smely (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 14:27 |tak vzhledem k cetnosti tweetujicich dorostencu to vypada , ze na zizkov vyrazime s hodne slusnym vekovym prumerem. Doufam, ze ty zizkovsky hasici a nekopove jim neukoncej karieru...
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Kara (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 14:28 |Tak napůl off-topic - jak tak sleduji na twitteru ventilované nadšení našich mladších hráčů z toho, jak trénovali s A-týmem a jak se těší na pohár, přestávám se toho Žižkovat obávat. :)
Re: Statistické okénko - 6. kolo
martyni (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 16:36 |No je to sympaticke.. je videt, ze kluci fotbalem zijou.. mozna to svedci o pozitivni atmosfere v acku i juniorce.. tak snad mas spravnej pocit a ukaze se to i na hristi:)
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Thorklaer (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 18:14 |To se mi taky líbí. A jsem rad, ze jsou kluci na Twitteru a komunikují. To mi přijde v dnešní době skoro povinnost a Slavia v tom hodně pokulhávala... Fans mají blíž klubu a hráčům.
Re: Statistické okénko - 6. kolo
Kara (přítel SN) před 10 lety 02.09.2014 19:31 |Jj, taky je mi to velice sympatické a navíc mi přijde, že drtivá většina komunikuje poměrně profesionálním způsobem, byť osobním způsobem. (Když to srovnám např. s výlevy některých jiných ligových hráčů.) To je určitě pozitivní signál :)