Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Resumé posledních tří měsíců

Michallos nám odeslal následující článek:
Výsledek posledního zápasu mě donutil zamyslet se nad prací v klubu během posledních měsíců. Vytvořil jsem si svůj názor a rád bych se o něj s vámi podělil. Předem upozorňuji, že se jedná o soukromý názor, který v žádném případě nikomu nenutím a nebudu se kvůli němu s někým hádat. Nicméně mě zajímá, jestli je mezi vámi někdo takový, kdo můj názor sdílí.

Konkrétně jsem se zamýšlel nad prací realizačního týmu od odvolání mnoha lidmi tolik nenáviděného trenéra Rady. Tak tedy: Trenér Petrouš přišel k mužstvu po prohře v Příbrami, kde Slavia prohrála po špatném výkonu 2:0. Měl před sebou pět utkání, které chtěl sympaticky všechna vyhrát. První čtyři opravdu vyhrál a i předváděná hra se musela fanouškům líbit. V některém zápase byl výkon líbivější, v některém méně, ale celkový dojem byl rozhodně lepší. V posledním kole již Slavia po špatném výkonu prohrála na hřišti Jihlavy v poměru 3:1 pro domácí, nicméně trenér Petrouš je opěvovaný, protože z pěti zápasů získalo jeho mužstvo 12 bodů a tato prohra se mu (asi právem) tak trochu promíjí. Pojďme se ale už teď zamyslet, jestli byl trenér Petrouš opěvovaný právem. Po výměně trenéra dostane každý tým nový impuls. Uvolní se nálada v kabině, přijdou změny v trénincích, taktikách, apod. Tak se to stane v devadesáti procentech případů. V našem případě se vyhrálo vysokým rozdílem nad Jabloncem (kterému o nic nešlo) a tým si začal více věřit, což se projevilo i v následujících zápasech, kdy jsme týmovým výkonem vybojovali výhru v Plzni, porazili Budějovice a následně i Hradec Králové (kde už ta předváděná hra nebyla taková, jako v případě zápasu proti Plzni). Oba naposled zmiňované týmy nejsou (jak všichni víte) zrovna na výsluní Gambrinus ligy, což je také nutno vzít v potaz. V posledním zápase v Jihlavě se výkon mužstva vrátil do starých kolejí a podlehli jsme. Nechci nijak znehodnocovat práci Michala Petrouše, ale domnívám se, že výhry byly způsobené impulsem, který vznikl výměnou trenéra a ne jeho prací. Nikdo mě nepřesvědčí o tom, že by Petrouš doslova "naučil" hrát slávisty fotbal během jednoho měsíce. Těžil zejména z dobré fyzické připravenosti fotbalistů, kterou měli z předchozích tréninků a také z již několikrát zmíněného impulsu.

Inu dobrá, vyhráli jsme 4/5 zápasů a trenér Petrouš dostává šanci vést mužstvo na zápasy následující sezony. Dostává standardně důvěru, kdy si má sestavit realizační tým. A teď si neodpustím soukromou kritiku (opět opakuji, nikomu ji nevnucuji). Jak do p*dele může někdo sebrat místo trenéra brankářů Vaniakovi, který nebýt jeho pokročilého věku a zdravotních problémů, tak je jasnou jedničkou v bráně i teď. Argumenty typu "Alespoň jeden člen realizačního týmu musí mít UEFA licenci" jsou pro mě trapnou výmluvou. Šlo to za trenéra Rady, nevím, proč to najednou nešlo za Petrouše. Tento Petroušův krok chápu jako naprostou neúctu k Vaniakovi, který by byl muž na správném místě. Holt jsme asi evropský špičkový klub, když si můžeme dovolit, aby bývalý brankář jeho rozměrů byl přesunut, aby trénoval pouze mladé golmany. (Všechna čest Vaniakovi, že tuto změnu přijal...). Chápu to jako naprostou neúctu a nepokoru ze strany současného trenéra. Tohle si ani tolik nenáviděný Rada nedovolil a Vaniaka plně respektoval a nechal ho pokračovat ve své práci. Petrouš si přivedl nikomu neznámou náhradu.

Dobrá, byla to jeho volba a pokud budeme hrát do slibovaného 5. místa, pak asi věděl, co dělá. Začala ale příprava, kde jsme předváděli nepřesvědčivé výsledky. S napětím jsem čekal, kdy se sestava začne stabilizovat a začne se naplno rozehrávat hlavních 11 - 15 fotbalistů, se kterými se bude počítat. Bohužel marně. Se sestavou bylo s blížícím se koncem přípravy nadále točeno, ba dokonce jsme se dočkali zápasů, které hrála pouze juniorka namísto avizovaného áčka. Zajímavé. Po obdržených pěti gólech v Pardubicích, kdy - pravda - nastoupila juniorka, trenér pravil, "že to pro kluky byla obrovská zkušenost". Inu nevěděl jsem, že FK Pardubice (průměrný klub z druhé ligy) je takovým velkoklubem, od kterého by byla dostat 5 banánů zkušenost. Ale dobře - hrála juniorka (kterou pan trenér náležitě pochválil a měl radost z nabyté zkušenosti) a nehrálo áčko - nic rozhodujícího.

S blížícím se koncem přípravy se trenér Petrouš nechal několikrát slyšet, že v útoku posilovat nepotřebujeme. Říkám si - "aha, tak to se asi na tréninku rozehrál Fenin, Škutka nebo Škoda, tak to je dobrá zpráva". Případně jsem si říkal, že trenér konečně změnil rozestavení na 4 - 4 - 2 a upustil od stylu, který nám NIKDY nešel. Neříkejte mi, že Škutka (který byl nejlepší střelec slovenské ligy) teď dočista zapomněl hrát fotbal! Nezapomněl, ale očividně byl zvyklý na jiný systém hry a ne na ten náš. Trenér Petrouš o něm říká, že hrajeme na 3 útočníky. Já bohužel (kdykoliv jdeme třeba do brejku) vidím pouze osamoceného jednoho. Omlouvám se, pokud jsem slepý a vidím pouze jednoho namísto avizovaných tří útočníků. Dobře - posilovat do útoku nepotřebujeme, pouze za Hubáčka. Náhrady jsme se ale nedočkali, možná se jedná o Koláříka. Ten je sice velmi talentovaný, ale určitě k sobě potřebuje na rozehrání zkušeného stopera, kterým mi Bortel nepřijde. S tím ale asi ani trenér nic nezmůže, tento nedostatek bych směřoval i k vedení. Záleží ale také na tom, jestli Petrouš vůbec někoho chtěl... Zbývá týden do začátku ligy a vedení prohlašuje, že budeme bojovat v první pětce GL a Petrouš mu za krásného úsměvu přitakává a dodává, že jeho tým je perfektně připraven. Asi soudil z tréninků, v zápasech jsem si podobného faktu bohužel nevšiml. Nicméně říkal to trenér, asi ví, co říká.

Začíná liga a my hostíme Baník Ostrava a máme zde první domácí remízu s týmem, který nepředvedl vůbec nic. První zápas - hráči ještě nejsou asi ve svém rytmu, příště to bude určitě lepší.

Zápas v Liberci nebyl výkonově vůbec špatný, ale na "kdyby" se nehraje - prohra a fatální chyby v defenzivě. Nevadí, stane se, doma s Olomoucí to bude lepší!

Doma se opakovaly hrubky a individuální chyby v defenzivě. Trenér Petrouš sice sympaticky říkal, že větší důraz bude kladen na útok a že radši vyhraje 3:2 než 1:0. Jak sympatické. Bohužel mi přijde, že se mu povedla pouze ta jedna půlka - góly dostávat umíme na jedničku! Defenzíva, která za Rady +/- fungovala (nebyla to žádná sláva, ale lepší jak teď), tak nefunguje, hráči si dávají opakovaně přednost, jsou nedůslední, nedůrazní, nevyhrávají hlavičkové souboje, neumí bránit standardní situace. Hráče to málo, která uměli, doslova odnaučil. Útočit je už ale bohužel naučit zapomněl. V televizi jsme se mohli dozvědět, že je to NEJHORŠÍ start za posledních asi 15 let.

Následovala vydřená výhra na Dukle, která do slávistických srdcí vlila naději, která byla v pondělí historickou prohrou pryč. Zápas s Teplicemi komentovat nebudu, je mi z něj na zvracení a při slovech (ne)trenéra Petrouše "že je spoluviníkem a že smutně seděl v kanceláři" se mi otevírá kudla v kapse. Za Jarolíma by hráči NIKDY nedovolil takto zápas vypustit, ten by je tak seřval, že by se báli přijít do kabiny nebo na trénink. To samé v případě Rady. Petrouš si ale smutně sedl do kanclu. Super trenér. Nechci nás srovnávat se Spartou, ale po jejich výpadku z evropských pohárů přišel Lavička mezi novináře a řekl, že nese hlavní zodpovědnost. Petrouš je pouze spoluviníkem, který se za celý zápas nehnul od trenérské lavičky. Možná dvakrát. Pravda -pršelo.

Suma sumárum? Neodpustím si krátké srovnání. Jarolím i po vítězném zápase (rozdílem třídy) v TV rozhovorech (a věřím že i v kabině) vytýkal hráčům chyby a nebál se jim vynadat i v případě, že vyhráli. Petrouš? Prohrajeme (např. s Olomoucí) a on jde hráče pochválit za 20 minut, kdy jsme hráli dobře a za záblesky, které tam "sem tam" byly. Petrouš vyhlašoval, jaký budeme hrát krásný fotbal, ze kterého bude divák u vytržení. Nedočkal jsem se. Vyhlašoval velkou koncepční práci. Nedočkal jsem se. Koncepční práce spočívá v postupném zapracování mladých nadějných hráčů, nikoliv v tom, že z nich chce udělat okamžitě oporu týmu. Navíc zapracovává zároveň asi 6 hráčů. S tím chce být do té slibované pětky?

Tímto rozhodně nechci říci, že je to všechna vina trenéra Petrouše. Velká vina spadá i na vedení. Ale je třeba se nad tím zamyslet a učinit nějaké kroky. Nejsem zastánce častých výměn trenérů, ale Slavia potřebuje zkušeného trenéra, který tým zvedne. Slávistické áčko by nemělo zůstat tzv. "na pokusy" nezkušenému trenérovi (nic proti němu), juniorku trénoval dobře. Myslím si, že i stávající hráči mají rozhodně na víc! Včera se ve mně pomyslný kalich naplnil a snažil jsem se shrnout, kde by mohl být jeden z mnoha problémů. Po včerejším debaklu jsem si říkal, že Petrouš odejde sám, nese plnou zodpovědnost. Bohužel Petrouš nechce "utíkat z boje" a nejspíš chce pokračovat v jeho koncepční práci spočívající ve vře na jednoho (vlastně na tři) útočníky, ze které bolí oči (vlastně to je hra plná útoků) a kdy budeme mít děravou obranu (vlastně to nevadí, protože vždycky dáme o gól víc). Za Rady jsme předváděli otřesný fotbal, ale troufám si říci, že takhle strašné to nebylo! Hodně lidí mu vytýkalo, že se choval jako hulvát a nepodal soupeři ani ruku. Petrouš se v pondělí rovněž neobtěžoval. Rada od fanoušků důvěru na jaře také nedostal a zdaleka se nepostaral o takovou ostudu, jakou nám teď uštědřilo Petroušovo mužstvo. Nechci nikomu vnucovat můj názor, ale ten zní jasně!

PETROUŠ VEN!

Komentáře (51)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Resumé posledních tří měsíců

    Eluin (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 10:20 |  
    0 0

    Zajímavý a v mnoha ohledech určitě i trefný názor.
    Otázkou ale je, jaké možnosti měl Petrouš v oblasti doplnění týmu, jaké tipy na obránce předložil vedení a zda mu byly schváleny, či nikoliv.

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      knaphi     před 11 lety 22.08.2013 10:53 |  
      0 0

      Naprostý souhlas, za všechny chyby nemohou jen hráči. Myslím si, že spousta z nich by se uplatnila ve většině týmu gambrinus ligy, jen potřebujou nad sebou pevnou ruku a tu Petrouš nemá! Chce to trenéra který by je postavil do latě a těch je tady u nás sakra málo :-(.

  2. Re: Resumé posledních tří měsíců

    carfi-sks (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 10:21 |  
    0 0

    Je pravda, že pokud je neseřve, tak si z toho zas budou ho*no dělat ! Zase jsem někde čet, že Fenin chodí pozdě na tréninky! pokud je to pravda, tak bych mu ten vyhazov okamžitě daroval, když ho to nebaví .

  3. Re: Resumé posledních tří měsíců

    violence     před 11 lety 22.08.2013 10:24 |  
    0 0

    Černý-Nitrianský, Bortel, Kolařík, Čonka-Juhar, Kisel, Mičola ( Zmrhal ) - Fenin, Škutka, Škoda.

    Lavička: Gecov, Petrák, Zmrhal, Fotr, Rakovan, Šimeček,

    ÁÁÁ Pojďme do boje...

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      klimi     před 11 lety 22.08.2013 10:37 |  
      0 0

      A jak se to jako bude rozpočítávat?

      Absolutní nesmysl, bude to platit i Šimeček s Rakovanem?

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      Jiri1     před 11 lety 22.08.2013 10:38 |  
      0 0

      To neni castka nad kterou by hraci plakali, vzdyt uz ji maji davno doma ............

      • Re: Resumé posledních tří měsíců

        spino     před 11 lety 22.08.2013 10:42 |  
        0 0

        Dostal pokutu i Držmíšek?

        • Re: Resumé posledních tří měsíců

          Jiri1     před 11 lety 22.08.2013 10:47 |  
          0 0

          Ne

          • Re: Resumé posledních tří měsíců

            klimi     před 11 lety 22.08.2013 10:51 |  
            0 0

            "Za ostudný výkon jsme se rozhodli udělit penalizaci ve výši jednoho milionu korun pro celé A-mužstvo, realizační tým včetně sportovního vedení."

            Takže nám zase lžou?

          • Re: Resumé posledních tří měsíců

            Barra     před 11 lety 22.08.2013 10:53 |  
            0 0

            Neznám podrobnosti, ale jestli se mluví o penalizaci ve výši jednoho milionu korun pro celé A-mužstvo, realizační tým včetně sportovního vedení, tak pod tí chápu také sportovního ředitele.

            Mi se naopak tato pokuta plus požadavek aby se v následujích zápasech bodovalo 9 na 9 pod hrozbou další pokuty 500tis Kč za každý nevyhraný zápas, zdá dostačující.

            • Re: Resumé posledních tří měsíců

              klimi     před 11 lety 22.08.2013 10:55 |  
              0 0

              Je smutné, že se hráči ve Slavii musí takto motivovat...

              • Re: Resumé posledních tří měsíců

                Barra     před 11 lety 22.08.2013 11:10 |  
                0 0

                Ano, je to smutné, ale tak to funguje všude, ve všech firmách, a Slavia nic jiného není. Finanční postřeh je největší bič na hráče, kteří také hrají o to, jestli tady v zimě zůstanou či nikoliv.

                Jinak se mi osobně zdá ultimátum 9 na 9, jinak pokuta půl miliónu Kč na každou ne-výhru, celkem drastické. Být na místě Zápotočného bych si pěkně rozmyslel, jestli bych chtěl do mužstva, kde funguje taková mentalita a kde neschopnost nebo možná neochota spoluhráčů by mě stála část mé měsíční výplaty.

                Nevím.

            • Re: Resumé posledních tří měsíců

              Jiri1     před 11 lety 22.08.2013 10:56 |  
              0 0

              Oni Vam nelzou, dotaz i odpoved byla jasna

              • Re: Resumé posledních tří měsíců

                klimi     před 11 lety 22.08.2013 10:58 |  
                0 0

                Tak já to nechápu.

                Na stránkách píšou, že pokutováno bylo i sportovní vedení a na dotaz, zda pokutu dostal i Držmíšek, píšete, že nikoliv.

                Takže Držmíšek nepatří do sportovního vedení?

              • Re: Resumé posledních tří měsíců

                Jiri1     před 11 lety 22.08.2013 10:59 |  
                0 0

                Doplnim, jde o to , jak se ktym k placeni pokuty postavil a kdo co zaplati.

                • Re: Resumé posledních tří měsíců

                  klimi     před 11 lety 22.08.2013 11:01 |  
                  0 0

                  Takže Dřžmíšek řekne: "Já nic nedám" a jede se dál?...

                • Re: Resumé posledních tří měsíců

                  Barra     před 11 lety 22.08.2013 11:03 |  
                  0 0

                  To jsem moc nepochopil, pane Jiří.

                  • Re: Resumé posledních tří měsíců

                    Haala (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 11:04 |  
                    0 0

                    Já to chápu tak, že to asi hráči vzali na sebe...?

              • Re: Resumé posledních tří měsíců

                Haala (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 10:59 |  
                0 0

                To znamená, že pan Držmíšek již není členem sportovního vedení?

                • Re: Resumé posledních tří měsíců

                  Jiri1     před 11 lety 22.08.2013 11:10 |  
                  0 0

                  To znamena , ze pokud plati urcita dohoda platit nemusi , ale tohle uz je otazka pro hrace a trenery.........

                  • Re: Resumé posledních tří měsíců

                    1rytir     před 11 lety 22.08.2013 14:19 |  
                    0 0

                    S odpovďmi typu chytré horákyně se běžte pane Jiří, s prominutím, víte co...Proč nemůžete říct, že bílá je bílá a černá černá? Proč jste tajemnější, než hrad v Karpatech? To vás baví? Mě ne!

  4. Re: Resumé posledních tří měsíců

    Virgil1956     před 11 lety 22.08.2013 10:44 |  
    0 0

    Jen poznámka k tomu Vaniakovi. Na lavičce prostě smí být opravdu jen jeden trenér bez licence A, to není žádná výmluva, ale (blbej) fakt. Za Rady mohl sedět Vaniak na lavičce, protože byl jediným trenérem bez licence, ale pokud chtěl Petrouš mít vedle sebe nového asistenta Knoflíčka (a to je celkem pochopitelné), který taky nemá A licenci, tak se to muselo řešit. Buď Vaniak nebo Knoflíček. A ještě drobnost - Šimurka rozhodně pro fanoušky Slávie není "neznámá náhrada", odchytal za klub víc zápasů než Vaniak :)

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      Jiri1     před 11 lety 22.08.2013 10:55 |  
      0 0

      Trochu mi prekvapujete s tim prispevkem, ale budiz, nikdo nepopira odbornost Simurky ani jeho dovednosti, stejne jako nikdo nerika ze asi Vanouse tohle melo napadnout okamzite po konci kariery a mohl si trenerske vzdelani dodelat.
      Jenze Vanous mel od tehdejsiho vedeni urcity prislib, on dohodu dodrzel , oni ne.dnes uz on sam se tim vubec nechce zabyvat, takze tato polemika je zbytecna.
      Otazkou jinou je , pokud by stal na stridacce on a treba Poustka nebo Tintera jestli by k takovemu selhani mohlo dojit a tady Vam jasne rikam , ze ne protoze by to jmenovani nepripustlili.

      • Re: Resumé posledních tří měsíců

        Virgil1956     před 11 lety 22.08.2013 11:32 |  
        0 0

        Nevím, jestli jsem to správně pochopil, že si měl najít Petrouš asistenta s licencí a ne Knoflíčka, pak ano, souhlas. Taky bych radši viděl na lavičce pana Vaniaka, v tom příspěvku jsem jen uvedl na pravou míru, proč za Rady mohl sedět na lavičce a za Petrouše ne.

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      bongor     před 11 lety 22.08.2013 11:15 |  
      0 0

      Bohužel je to tak,u nás všeobecně nezáleží a tom,co člověk opravdu umí,ale jaké na to má papíry.Hodnotu těch papírů nejlépe vystihují vysvědčení ze Západočeské univerzity,ale podobných případů,kdy osvědčený člověk byl vytlačen někým bez zkušeností,ale zato s vysvědčením bych jenom já mohl vyjmenovat několik. Co se Šimurky týká,nechytal nikdy tak špatně a zkušenosti má,to ještě bylo v dané situaci tak nejlepší řešení.
      K bodu 1 bych dodal,že hráči nechtěli Radu,neseděl jim,tak nehráli na plný pecky ,jen s bídou na půl plynu.Přišel záskok Petrouš,několik zápasů s ním byli hoši spokojení,ale přece jen neudělal vždycky všechno tak,aby se kabině zavděčil a šup,zřejmě začala druhá,nebo kolikátá revoluce.Ovšem tím neříkám,že Petrouš je bez viny a že jsem z něho na trenérském postu paf.Je to hodný,slušný člověk,ale takových jsou tuny.A netrénují Slavii. Kdyby hošíci takhle vypli za Karla,tak bych nechtěl být v jejich kůži.
      Takže nějakých třicet lidí dostalo pokutu Mega.Je to málo.Je to sakra málo.A pan majitel si odjel do Kanady,asi na ryby.No samozřejmě,nějaká Slavia a nějací fanoušci nestojí za to,nechat si zkazit dovolenou.

      • Re: Resumé posledních tří měsíců

        Virgil1956     před 11 lety 22.08.2013 11:29 |  
        0 0

        Rozhodně souhlasím, že u nás se dá na papíry víc než je zdrávo, ale v tomto případě nejde o nějaký český výmysl, platí to ve všech zemích FIFA.

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      honzah (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 20:57 |  
      0 0

      No vida, jestli nás nemystifikujete, tak je to dobrá vysvětlivka. Díky.

  5. Re: Resumé posledních tří měsíců

    Navar (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 11:03 |  
    0 0

    Možná to bude znít neúctivě a "mirrosovsky" arogantně, tak se za to omlouvám. ale musíte tu zveřejňovat článek úplně každého? Chápu a respektuji názor kažsého, byť se mi nemusí líbit. Ale psát o legendě Šimurkovi "Petrouš si přivedl nikomu neznámou náhradu". Nebo o Vaniakovi, který bohužel nemůže sedět na lavičce z logických důvodů kvůli Knoflíčkovi "Tento Petroušův krok chápu jako naprostou neúctu k Vaniakovi, který by byl muž na správném místě. Chápu to jako naprostou neúctu a nepokoru ze strany současného trenéra. Tohle si ani tolik nenáviděný Rada nedovolil". Tak to už je fakt moc, ne? :-)

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      quelhar (admin)     před 11 lety 22.08.2013 11:10 |  
      0 0

      Filozofie je takova, ze pokud dostaneme slusne napsany nazor, ktery je aspon trochu k veci, tak jej zverejnime.

      Ja samozrejme o faktickych chybach vim, ale neni jich dle meho nazoru tolik, abych clanek jako celek odmitl.

      Mozna by bylo neuctive a "mirrosovsky" arogantni, kdybych vetsinu obdrzenych clanku odmital s tim, ze nejsou dostatecne kvalitni :o)

      • Re: Resumé posledních tří měsíců

        Jiri1     před 11 lety 22.08.2013 11:16 |  
        0 0

        Priznam se, ze uz ony neustale dokola psane anylyzy nectu, tady chybi kvalifikovany nazor prave sportovniho vedeni, jak to treba sliboval i Drzmisek jeste loni, nakonec i majitel pri svem prichodu,
        a navrhuji zrusit tiskove oddeleni Slavie a najmout piar agenturu, ta se o nas za mensi penize postara lepe nez rozsahle tiskove oddeleni.

        • Re: Resumé posledních tří měsíců

          start72     před 11 lety 22.08.2013 11:44 |  
          0 0

          Samé analýzy a žádná sranda. Neberme ten fotbal tak urputně vážně. Já chápu, že současná frustrace dosáhla u řady fandů rozměrů horkovzdušného balónu, ale souhlas s Jiřím - tzv. analýzy jsou velmi podobné a bez znalosti postoje bafuňářů, Rumcajsů, Cipísků i Manek, v zásadě stejně k ničemu.
          Nemotejte se v kruhu, stop nekonečným rozborům! Udělejte třeba radši rozhovor s někým z vedení. Nebudou-li s vámi chtít mluvit, tak pak s někým z VIP recepce v Edenu (vrátný vidí věcí :-))

          • Re: Resumé posledních tří měsíců

            mats     před 11 lety 22.08.2013 19:07 |  
            0 0

            Máš pravdu - vrátný může vědět hodně... ;-)

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      bongor     před 11 lety 22.08.2013 11:19 |  
      0 0

      Ale podle mě to nevadí,když se objeví jakýkoliv názor.Teď už kolega ví,že Juraj Šimurka za nás chytal a to dobře.Vsadím se,že to nevědělo i několik dalších přispěvatelů,ale teď už je jim to známo a tak to splnilo i jiný účel,než byl zamýšlen původně.

      • Re: Resumé posledních tří měsíců

        honzah (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 20:56 |  
        0 0

        Já jsem o pár let starší, tušil jsem, že je významnou figurou, ale taky jsem si to radši ověřil na wikipedii, vždyť mu (zřejmě mladý) autor udělal reklamu.

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      start72     před 11 lety 22.08.2013 11:33 |  
      0 0

      Pokud si rozebereme tepanou větu "Petrouš si přivedl nikomu neznámou náhradu", tak logickým jejím rozborem dojdeme k závěru, že pro nikoho tato přivedená náhrada nebyla neznámá, tedy že "náhradu" všichni znají!

      Ale on to spíš autor takto nemyslel, protože i ve zbylém textu klopýtá češtinou poněkud dýchavičně.

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      honzah (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 20:54 |  
      0 0

      Vypadá to na mladého autora, k takovým bychom měli být shovívaví, i když opominou fakta, protože jim chybí zkušenosti a nechybí radikalita.

      Viz můj komentář níže, měkký nesouhlas, ale poděkování autorovi.

      Také jsem psával nějak takto, ostatně lze dohledat :-)

  6. Re: Resumé posledních tří měsíců

    slamacek (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 11:22 |  
    0 0

    s Vasim zaverem nesouhlasim.

    zaver sezony, bych nijak nezlehcoval. vyhry nad jabloncem a v plzni (ktere slo o titul) bych nijak nesnizoval. varovani melo prijit po jihlave, kde zrejme hraci pod dojmem zachrany a blizici se dovolene, se hlavne nechteli zranit.

    co se tyka Vaniaka. kazdy trener ma pravo si vybrat tym lidi, s kterym chce pracovat. pokud navic stal pred volbou Vaniak x Knoflicek (oba bez A licence) je celkem pochopitelna jeho volba. druha vec je jak se s Vaniakem nalozilo, to byla ale zalezitost vedeni.

    priprava. Tady je otazka proc probehla tak jak probehla. do jake miry ji chystal Rada a co uz bylo predjednano, nez Petrous prisel. co kdyz to je prace Drzmiska? ten na tomto urcite mel svuj podil.

    co se posil tyka, tak petrous po odchodu D. Hubacka jasne hovoril o potrebe prichodu kvalitniho stopera a to se nestalo. vinik? vedeni!

    jednotlive zapasy nema smysl komentovat, ovsem je zajimave pozorovat jak aktivne hraci hrali s ostravou. to ze to dopadlo jak dopadlo je vec druha, ale rychla a presna kombinace k videni byla. za mne tedy, nevidim problem v priprave.

    s olomouci pak byla videt krec a je zajimave a i o tom petrous hovori, ze tam neni zadny hrac s charakterem, ze chybi vudce v kabine. to je velky problem. v teto situaci je otazkou jestli musel Rudi opravdu koncit (na hristi toho ale opravdu moc nepredvedl). proc hraci nebojuji, nepridaji v osobnich soubojich je mi zahadou.

    vymena trenera mi proto neprijde jako smyslupna. kdyz prijde nekdo kdo je uznavany, ok? ale kdo? jediny kdo by mohl, kdo ma za sebou uspechy a je ras je Jarolim. nikoho jineho nevidim. jenze bez posileni kadru se zadne velke zazraky cekat nedaji.

    prvnim vinikem tedy pro mne zustava vedeni, ze privadi hrace co privadi! tj. Drzmisek, ktery o tomto rozhoduje opravdu dlouho a vysledek je patrny.
    pak cely sportovni usek, ktery nema koncepci. pokud ma, tak je velice necitelna.
    o nefotbalovych vecech pak nema vyznam hovorit.

    proto jestli ma prijit zmena tak v prvni rade u vrchnosti. vyhodit Drzmiska. to by mel byt krok cislo 1. krok a vyhodti hrace, kteri si nezaslouzi nas dres.

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      bongor     před 11 lety 22.08.2013 12:05 |  
      0 0

      jedině tohle by byl správný první krok.Kdo nepochopí jakou ctí je nosit červenobílý dres,který nosili Bican,Puč,Plánička,Franta Veselý,Honza Lála,Šmicer a mnoho dalších skvělých plejerů,tak ven!
      Nebudeme přece čekat ,až to žádná čest nebude a bude to každému jen pro smích.

  7. Re: Resumé posledních tří měsíců

    Barlblog     před 11 lety 22.08.2013 12:06 |  
    0 0

    Zajímavý rozbor, ale musíme si uvědomit, že povaha KJ vedla k velkým úspěchům, ale nese podíl i na našem pádu. Nevím jak se Karel Jarolím vyvíjí, nebo vyvíjel mimo Slavii, ale řeknu otevřeně, a v tom souhlasím s rozborem, že pokud bych si měl vybrat mezi Petroušem a Jarolímem, asi bych i dnes zvolil Jarolíma.

    Trenér jeho typu ovšem může narazit na kabinu, která teď prostě není zdravá. A v našich podmínkách rozhoduje kabina a jelikož ani fanoušek, ani vedení, neprokazuje trpělivost, tak nutnou vlastnost pro tolik zmiňované koncepční trénování a budování klubu, jsou si hráči vědomi, že "vydrží" déle.

    Nechal bych trenérovi čas i z jiných důvodů. Nebyl absolutně zodpovědný za skladbu mužstva, za to nese momentálně největší díl Držmíšek, nebo jiná osoba, která skutečně rozhoduje. Nedostal posily(u) na palčivé místo do obrany. Ukazuje se, že nám nejen schází stoper, ale asi i bek. (Labilita Nitrianského a Ćonky) V ofenzívě bychom pak potřebovali záložníka, který uklidní hru a na hrot útoku někoho, kdo je schopen dát gól.

    A v neposlední řadě tu máme otázku: "Kdo za něj?". Nejsou volní trenéři a hlavně se k nám nehrnou už několik let. Nejrozumnějším řešením by bylo odvolat Držmíška a na jeho místo povolat zkušeného člověka, nejlépe se slávistickou minulostí. Možná by nepřišel sám, protože nemůžete z vaničkou vyhodit i dítě. Držmíšek má na starost celý tréninkový areál a tuším že se spolupodílí na rozhodování ve všech sportovních otázkách a u všech týmů. Pokud se pletu, tak je jeho odvolání jen jednoduší.

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      Virgil1956     před 11 lety 22.08.2013 12:40 |  
      0 0

      Já mám informace - a přiznávám, že z druhé ruky - že pan Držmíšek po nástupu AŘ už je jen víceméně výkonným úředníkem, zajišťuje hotely a aby tekla voda na trénikových hřištích, když to přeženu. Co se týká posil a dalších věcí přímo u týmu, jde to vysloveně přes majitele a trenéra. Vycházím i z toho, co o něm říkal před časem po nástupu do funkce pan Kusý a tomu jsem ochoten věřit. Ale už jen to, že se kolem toho takhle dohadujeme, je obrovská chyba v komunikaci s fanoušky, protože kdyby se jasně řeklo, co kde kdy a jak a za co ve Slávii zodpovídá, bylo by jasno. Osobně si myslím, že co se týče přestupů, je žábou na prameni sám AŘ.

      • Re: Resumé posledních tří měsíců

        quelhar (admin)     před 11 lety 22.08.2013 12:54 |  
        0 0

        A tim se krasne dostavame opet na samy zacatek vsech problemu. Pokud tym sklada sam majitel a dela to zoufale spatne a nekdy i proti vuli treneru, tak z toho proste neni cesta ven, dokud to delat neprestane nebo dokud to neproda nekomu jinemu.

        • Re: Resumé posledních tří měsíců

          Virgil1956     před 11 lety 22.08.2013 13:11 |  
          0 0

          Přesně tak.

        • Re: Resumé posledních tří měsíců

          edenian     před 11 lety 22.08.2013 13:25 |  
          0 0

          A tim se dostali k zasadni otazce. Jake jsou motivace hlavnich figur naseho dramatu. Protoze je nelze logicky poznat z jejich konani, nebot jednotlive ciny i osoby jsou v rozporu, nezbyva nez cekat na katastrofu.

        • Re: Resumé posledních tří měsíců

          vlk30 (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 13:34 |  
          0 0

          Aha tak že většinu hráčů nakoupil Rebíček proti vůli trenérů Držmíšků a jiných funkcionářů a tudíž za to může on,mám tomu tak rozumět ?

          • Re: Resumé posledních tří měsíců

            Virgil1956     před 11 lety 22.08.2013 13:50 |  
            0 0

            To je právě to, že nikdo neví. O tom to je. Ale přestože do toho nevidíme, navrhujeme vyhodit toho a toho, aniž bychom věděli, jestli za tu určitou věc zodpovídá právě on. Ohledně AŘ vycházím i z rozhovoru s Lubošem Kubíkem, který přišel jako skaut s konkrétním návrhem na posílení dvěma až třemi konkrétními zkušenými hráči a AŘ ho vyrazil ;)

            • Re: Resumé posledních tří měsíců

              Barlblog     před 11 lety 22.08.2013 14:12 |  
              0 0

              Pak nemá význam jakkoliv diskutovat. Pokud se neví, ani pravděpodobně, kdo za co odpovídá, je konec.

      • Re: Resumé posledních tří měsíců

        honzah (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 21:03 |  
        0 0

        Hlavně mi přijde šílená nevyváženost v těch přestupech. V zimě asi 5 nových hráčů najednou, teď jenom 2, neposiluje se na postech, kde nás nejvíce pálí bota, když to srovnáte s Plzní, tam má všechno logiku a pravidelnost.

        Prostě AŘ jednou volný prachy má, podruhý ne. Takový ten archetyp otce-záletníka, který podle nálady a svědomí občas doma hodí na stůl bankovky a jindy se dlouho neukáže.

    • Re: Resumé posledních tří měsíců

      honzah (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 21:06 |  
      0 0

      Nejsou volní trenéři? Jihlava sehnala Komňackého, Znojmo Kalvodu, Teplice Ščasného to jsme opravdu méně atraktivní (či finančně slabší) klub? První je bezpochyby kvalitní, další dva jsou asi diskutabilní, ale ořezávátka to rozhodně nejsou.

  8. Re: Resumé posledních tří měsíců

    honzah (přítel SN)     před 11 lety 22.08.2013 20:50 |  
    0 0

    Hm, připomíná mi to slohové cvičení a také názory, které jsem tu předkládal v 16 - 20 letech, ale oceňuji zájem o klub, věnovaný čas a ochotu jít s názorem na trh.

    Nemám na setrvání Petrouše jednoznačný názor, v zásadě je to spíše zástupné téma. Asi bych předjednával náhradu a podle toho se rozhodoval.

    Co se mi v článku nelíbí, je myšlenka, že by tu Vaniak musel dostat pracovní smlouvu za zásluhy. To by byla léčba průjmu ricinovým olejem, kamarádství není kvalifikace. Čímž netvrdím, že byla výměna nutná, ale možná jistě ano. Tvrdit, že Juraj Šimurka je neznámý člověk je bláhové, chtělo by to aspoň mrknout na wikipedii.

    Z článku mi čiší záměr nadávat na Petrouše a fakta účelově vybírat, ale kdo z nás ten sklon nemá. Najdou se tam dobré postřehy. Díky za článek.

  9. Re: Resumé posledních tří měsíců

    TomixSKS_TS     před 11 lety 23.08.2013 15:44 |  
    0 0

    Nedá mi to a musím také reagovat - ovšem nikoliv na nejvyšší, ostudnou prohru Slavie v celé její historii, ale na tento článek a na jeho autora Michallose.

    Nejsem žádný Petroušomil, ovšem výše zmíněná kritika se mi zdá nepřiměřená. Jak jsi sám napsal, Petra Radu jsme, jako fanoušci, vyštvali na jaře, přičemž se v žádném případě nedá říci, že bychom s ním byli po podzimu spokojeni. Žádný trenér na světě nemůže na tým přenést svoji koncepci během čtyřech měsíců. Nezvládl to Petrouš a nezvládl by to v současné situaci Slavie ani Pep Guardiola. Některé chyby Petroušovi odpárat nejdou - a teď mluvím hlavně o tom, že si nedokázal vydupat stopera.

    Suma sumárum? Každý trenér je jiný a nikde není napsáno, že k dosažení úspěchu musí trenér na hráče 24 hodin denně ječet, ikdyž je to samozřejmě předpoklad. Pokud se chceme někam posunout, musíme Petroušovi nechat minimálně podzim na to, aby ukázal, zda má na to někam A tým posunout. Sezonní cíl byl 5. místo, na které stále ještě můžeme dosáhnout.

    A asi tě trošku klame paměť, protože systém 4-5-1 (aniž bych ho chtěl nějak obhajovat!) už na Slavii velice dobře fungoval - právě při minulém působení Petrouše na jaře roku 2011.

    Ostudná pondělní prohra spadá HLAVNĚ na bedra těch lajdáků na hřišti, které sem skvěle fungující sportovní vedení za spolupráce pánů Rady a Straky natahalo. Trenér musí dát impuls, ale to, zda hráč na hřišti bojuje i za nepříznivého stavu nebo se na to vysere, je o špatném charakteru, kterých je ve Slavii nyní hodně a to nemluvím pouze o kabině..


    Abych jenom nekritizoval, musím přiznat, že článek, ale hlavně komentáře pod ním mě přece o něco obohatili. Konečně jsem zjistil, kdo nám dělá trenéra brankářů :).