Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

B-Tým

Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

Juniorka Slavie v Edenu překvapivě podlehla Baníku Ostrava 2:3, přestože dvakrát vedla. V tabulce je Slavia stále druhá, vedoucí Brno jí však uteklo už na rozdíl devíti bodů.

Slavia - Ostrava 2:3 (2:1)

Branky: 24. a 41. (pen.) Vondráček - 29. Kundrátek, 68. Novák, 79. Baránek

Sestava Slavie: Rakovan - Mikula, Čepelák, Kolařík, Dostál - Koreš (70. Prošek), Hrubý, Šimeček, Hurka (46. Bazal), Tusjak (56. Zámečník) - Vondráček (65. Červenka)

V základní sestavě se objevilo několik hráčů áčka, ale radost svému trenéru Radovi, který zápasu přihlížel, příliš neudělali, to samé se však dalo říct i o juniorech. Zápas s beznadějně poslední Ostravou měl být pro slávistickou juniorku atakující první příčku jasnou záležitostí, vždyť Ostrava inkasovala téměř stejně branek, co Slavia nastřílela...

Průběh hry však vzal všechny předpoklady za své a dá se říct, že za celé utkání se slávisté nedostali ke své pohledné kombinační hře. Aktivněji začali hosté, v 6. minutě odvracel centrovaný míč Mikula, o tři minuty později pokus Pyclíka olíznul břevno. Ve 13. minutě hlavičkoval vedle brány Staško a slávistická obrana i gólman působili značně chaoticky. Až po čtvrthodině hry se dostali před bránu hostů slávisté, Hurka pálil do gólmana. Už další šance skončila gólem, po centru Koreše dotlačil míč do brány Vondráček. Ovšem za pět minut už bylo srovnáno, Kundrátek vyslal z vápna střelu podél Tusjaka a na opačnou stranu, než skočil Rakovan. Ve 40. minutě odpískal rozhodčí Štěrba penaltu po průniku Koreše a čistém zákroku brankáře, který pod Korešovýma nohama jistil balón. Pokutový kop s jistotou proměnil Vondráček.

Do druhé půle Hurku vystřídal Bazal, ale na obraz hry to vliv nemělo. I dál byla Ostrava lepším týmem. to potvrdila v 52. minutě další šancí, kdy balón odkopával před bránou jeden z našich obránců. V 68. minutě Rakovan vyrazil střelu Staška, ale odražený balón se dostal k Novákovi a ten srovnal stav utkání na 2:2. O chvíli později si ve vápně po rohu nejvýš vyskočil Dostál, ale jeho hlavička mířila mimo. V 75. minutě pak Červenkovu ránu vyrazil Andrejko k Bazalovi, ale jeho pokus Andrejko tečoval mimo. Na konečný stav 3:2 upravil výsledek v 79. minutě Baránek.

"Dnes jsme si nezasloužili vyhrát, Ostrava byla lepším týmem. Ačkoliv je v tabulce poslední, ukázalo se, že fotbal nemá logiku. přijeli namotivovaní, chtěli daleko víc vyhrát. My jsme kluky upozorňovali, že soupeř jde nahoru, to dnes potvrdili. Byli důrazní, nenechali nás hrát, někteří hráči se s tím nedokázali absolutně vyrovnat, je před nimi hodně práce. Máme dost kreativních hráčů, kteří by s tím měli něco udělat, ale všichni do hry nedali vše, co dát měli. Došlo u nich zřejmě k uspokojení, je naším úkolem vrátit je zpátky na zem. Není také samozřejmě ideální, když přijdou kluci z áčka jen na jeden trénink, na druhou stranu s tím musíme počítat, i to je smysl juniorky, aby hráli hráči, kteří v áčku tolik nenastupují," zhodnotil zápas trenér Michal Petrouš. Nejistým dojmem působil gólman Matej Rakovan, který inkasoval tři góly. "Myslím, že měl trošku problémy s výkopy a párkrát špatně rozehrál. Co se týče gólů, tak ho z nich neviním."

Komentáře (69)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    ligas99     před 12 lety 11.03.2013 16:31 |  
    0 0

    Vždy, když přijde posílit Juniorku polovina hráčů z áčka, tak to fakt stojí za TO!!!
    Prohrát doma s Baníkem, který šoupe dno tabulky, tomu říkám trochu velká ostuda.

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 11.03.2013 16:33 |  
      0 0

      hráči jako Koreš nebo Dostál, pokud nemají na áčko, tak mají odejít někam hostovat do 2. ligy. V juniorce ať hrají mladší

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      Pepino44     před 12 lety 11.03.2013 17:04 |  
      0 0

      Tak je pravda,že Baník šoupe dno tabulky,ale dneska proti juniorce mělo hrát dle tvrzení ostraváků se kterými jsem tam mluvil Bčko Ostravy,které ještě nehraje svoji soutěž a tento zápas použili k rozehrání. Ostrava odehrála zápas dost tvrdě,odnesl to mimo jiné Hurka (otřes mozku-údajně se mu točila hlava?) a bylo vidět,že našim hvězdám tvrdá hra moc nesvědčí. Podle mého z našeho mužstva nikdo nevyčníval,i když jsme nastoupili snad v nejsilnější sestavě s mnoha hráči se zkušenostmi z Ačka. Naše sestava byla- Rakovan,Mikula,Kolařík,Čepelák,Dostál,Hurka,Hrubý,Šimeček,Tusjak,Koreš a Vondráček. Toto byla základní sestava,během zápasu přišli ještě Červenka,Bazal,Prošek a Zámečník. Pokud si někdo myslí,že Rakovan by někdy mohl nahradit Čontyho,tak ať na to zapomene. Rakovan-jedna hrůza. Krátké nepřesné výkopy a dva goly byly jasně jeho.Jednou vyrazil střelu(ne příliš prudkou ani umístěnou přímo před hráče Ostravy,při druhém golu zustal zapíchnutý na lajně a dostal hlavu z malého vápna. Prostě posila jako hrom.
      Šel jsem si spravit chuť a ono nic,byla mi jenom zima.

  2. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    Borris     před 12 lety 11.03.2013 16:37 |  
    0 0

    tímto naši mlaďáci definitivně popravili naději na titul :-( Velká škoda....

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 11.03.2013 16:39 |  
      0 0

      vypadá to tak, dohnat 9-ti bodovej náskok suverénního Brna bude asi neřešitelnej úkol

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      lassiter     před 12 lety 11.03.2013 16:40 |  
      0 0

      Však tady prý o výsledky nejde, ne? :-)

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      quelhar (admin)     před 12 lety 11.03.2013 16:57 |  
      0 0

      Jeste je 13 kol, mame vzajemny zapas doma, Brno bude hrat i s dalsimi silnymi souperi (Olomouc, Hradec, ...). Nehazel bych flintu do zita, byt tahle porazka je opravdu necekana a neprijemna.

  3. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    ortevor     před 12 lety 11.03.2013 16:55 |  
    0 0

    vyrovnanej zápas, Baník hrál dobře kombinačně...
    rozhodčí to nezvládal, na hřišti to dost jiskřilo a rozhodčí tomu posuzováním zákroků moc nepomohl...Hurka střídal dost možná s otřesem mozku (dostal loktem na půlce během akce, která skončila penaltou), předtím Šimeček prošlápnul jednomu baníkovci holeň a ten taky sotva odkulhal...

    nejhorší mi přišel Rakovan, hrůzný výkopy, při centrech měkký, podskakoval balóny a padalo mu to z ruky. Při standartkách nejistý, obrovskej rozdíl oproti gólmanovi Baníku co naopak řval každou chvíli, Rakovan nejistej a ještě pořád zticha..
    Čepelák několikrát zaváhal a spatně vyhodnotil dlouhé balóny za obranu, hodně ztrácel při rozehrávce.
    Líbili se mi Hurka, Vondráček, Mikula a Hrubý.

  4. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    klimi     před 12 lety 11.03.2013 17:09 |  
    0 0

    Při pohledu na zápis utkání jsem se před zápasem hodně těšil na starší hráče z Áčka. O to více jsem byl zklamán.
    Baník na nás vlétnul, hrál důrazněji a nekombinoval úplně špatně. Vondráček dal po svém důrazu pěkný gól, no Baník po zbytečné chybě Mikuly z brejku 5vs2 vyrovnal. Pak přišla trochu sporná penalta, ale písknuta byla a Vondrc proměnil. V druhé půli jsme byli lepší, ovšem Baník téměř z ničeho vyrovnal, po střele z dálky, kterou podle mě Rakovan zbytečně vyrazil (a když už, tak někam do strany a ne před sebe). Třetí gol dal Baník z rohu, opět podle mě chyba Rakovana, který ač má dva metry, si nešel vůbec pro míč, který letěl do malého vápna.

    Celkově zklamali především starší hráči.
    Dostál bída, neubránil si to co měl a dopředu hrozné, jediné, co ho omlouvá, že hrál přes nohu.
    Koreš, u něj škoda mluvit, pomalý, míč mu spíše překážel.
    Hurka se Šimečkem a Tusjakem zapadli do průměru.
    Nejhorší však jednoznačně Rakovan, dva góly jsou jeho, i přes svojí výšku nestáhl žádný centr, míče mu vypadávaly, nemluvil. Kde jsme ho proboha vytáhli? Proč radši nechodí jako dvojka za Áčko Hrubeš? Zase jednou "posila"...
    Naopak nejlepší na hřišti Kolařík s Vondráčkem, prvně jmenovaný má nyní určitě na Áčko, neprohraje jediný souboj, hraje v klidu, nenakopává bezhlavě dopředu. Vondráček skvěle kryje míč a sklepává dlouhé míče, krásná práce od něj, po důrazu, kdy si dorazil vlastní hlavičku, také vsítil první gól.

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      Pepino44     před 12 lety 11.03.2013 17:24 |  
      0 0

      klimi-tak jak já jsem viděl tu penaltu,tak asi nepískl faul brankáře ale předchozí faul na našeho hráče,kdy jej obránce držel celou dobu za triko a tím jej zpomalil.Tak jsem to alespoń viděl já.

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      ligas99     před 12 lety 11.03.2013 17:30 |  
      0 0

      Rakovan je příklad toho, jak se posiluje A mužstvo, v tomto případě hraje první roli ne sportovní stránka, ale ta ekonomická...... ve prospěch vedení ..... ti co o tom vědí více, tak pochopí .......

      Troufám si tvrdit, že Malina i Hrubeš by mužstvo podrželi a výsledek by vypadal jinak.....

      Jo, Raki je celkem hodně slabej nejom v rozehrávce, ale je to posila jako HROM !!!!!!!!

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        ligas99     před 12 lety 11.03.2013 17:37 |  
        0 0

        Je taky spodivem, že komentáře na utkání ani jednou nehovoří o výkonu Rakovana a podílech na brankách, čím to asi bude ???
        Že bychom o hráčích A mužstva nemohli napsat to, že se jim zápas nepovedl ....... asi, asi, asi ......

        nezávisle na sobě zazní jasná kritika na Rakovana od více čtenářů a v článku není ani čárka, tak je asi něco špatně

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          (host)     před 12 lety 11.03.2013 18:01 |  
          0 0

          Je to jasné, bereme peníze za to, abychom nekritizovali hráče áčka, to všichni vědí. Upravila jsem větu, že hra obrany a gólmana působila chaoticky, aby to bylo jasnější. Ještě dám do článku hodnocení Rakovana od trenéra Petrouše, který měl trochu jiný názor než my. jane

          • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

            (host)     před 12 lety 11.03.2013 18:04 |  
            0 0

            Já ještě čekám, že přijde pan Jiri a bude nás obviňovat z toho, že tajíme informace o hráči z Pobřeží Slonoviny, který od minulého týdne trénuje s juniorkou... Jane

            • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

              PetCC     před 12 lety 11.03.2013 18:11 |  
              0 0

              Tajíte, a ještě k tomu špatně! :-)

            • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

              Oja     před 12 lety 11.03.2013 23:06 |  
              0 0

              Fakt? Co je zač?

              • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

                jane (admin)     před 12 lety 12.03.2013 07:47 |  
                0 0

                Nemam dalsi info, snad neco bude na of.webu brzy, nicmene je to snad utocnik a hovori pouze francouzsky. Nevim, jestli z toho neco bude, zrejme tady je jen na zkousku.

              • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

                mats     před 12 lety 12.03.2013 13:07 |  
                0 0

                Že by k nám posílali Turci rozehrát Drogbu? Ten by koukal... :-))

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      kamaraddodeste     před 12 lety 11.03.2013 19:56 |  
      0 0

      nevím jestli je Koreš pomalej,ale z jeho dvou akcí se zrodily dvě branky. Dále si myslím, že jeho potenciál je na dost dobré úrovni,ale nemá možnost se vyhrát po jeho těžkém zranění. V A teamu nedostane šanci i přesto, že Mičola nikoho do dnešního dne nepřesvědčil o svých kvalitách. Když dostane konečně možnost si zahrát za B team, tak je zde okamžitě kritizován za svůj výkon.

  5. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    tantalos     před 12 lety 11.03.2013 18:15 |  
    0 0

    Byl to zápas blbec, ale jinak snad skončit nemohl.
    1) Ostrava postavila mnohem fyzicky vyspělejší (ne starší) tým s asi pěti hráči přes 1.90.
    2. Na pidiumělce v Edenu snadno zahustila hřiště, takže se technická a rychlostní převaha slavistů nemohla projevit.
    3. Hrála soustředěněji, tvději, s větší vůli zvítězit, zatímco u našich jsem měl pocit, že se nechtějí zranit.
    4. Rakovan opravdu nechytil nic - jasně dal najevo, že Čontofalského z branky vyhnat nehodlá. Výkonem by nestačil ani na mladší dorost. Ten, kdo ho dohodil ke koupi, by měl být pověšen za varlata do průvanu a majetek by mu měl být konfiskován, neboť je to zloděj.
    Líbil se mi nejvíc Šimeček

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      Pepino44     před 12 lety 11.03.2013 18:51 |  
      0 0

      tantale-jak už jsem nahoře psal,tak vedle mne stojící ostraváci říkali,že základ tohoto mužstva tvořilo B čko Ostravy doplněné několika hráči juniorky.Proto možná ta fyzická vyspělost a prostě chlapský fotbal.

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        ligas99     před 12 lety 11.03.2013 19:19 |  
        0 0

        Nevymlouval bych se na chlapský fotbal, sestava, v které nastoupila Juniorka s hráči, kteří trénují v A týmu, musí ukázat KVALITU a že ji dneska ukázali, tak to vidíme na výsledku....

        Fascinujeme mne jak se pořád dokážeme na něco vymlouvat, proto to také ve Slávii vypadá, tak jak vypadá.......

        To je špatně pro fotbal a hlavně pro fanoučka,
        který tak trpí, trpí a doufá, že snad se to zlepší, ale tady je to na hodně daaaalekou cestu .....

        Mont Everest bychom asi zdolali dříve

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          Pepino44     před 12 lety 11.03.2013 20:54 |  
          0 0

          Na chlapský fotbal jsem se nevymlouval,jenom jsem chtěl poukázat na to,že někteří fandové by chtěli okamžitě doplnit A čko několika hráči z juniorky,pomalu nejlépe celou juniorku. Tak chci,aby si uvědomili,že i když v juniorce jim to celkem jde,tak tak pokud narazí na vyspělejší a vyhranější mužstvo,nemusí to být to pravé ořechové. Takže asi ne všichni již na Ačko mají.

          • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

            tantalos     před 12 lety 11.03.2013 21:19 |  
            0 0

            Mimochodem, proti Slavii hrála juniorka, ne žádné staré béčko:
            - Andrejko Jakub Brankář 14.5.1991 196 93
            - Baránek Jan Obránce 26.6.1993 192 86
            - Kaša Filip Obránce 1.1.1994 189 77
            - Velner Michal .1991 182 76
            - Vengřinek Tomáš Obránce 8.6.1992 178 68
            - Foltýn Martin Záložník 17.8.1993 183 72
            - Novák Marek Záložník 12.7.1994 183 78
            - Foltýn Martin Záložník 17.8.1993 183 72
            - Pyclík Ondřej Útočník 15.5.1993 186 75
            - Staško Jan Útočník 15.4.1993 191 76

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        ligas99     před 12 lety 11.03.2013 19:22 |  
        0 0

        odpověd´pro tantala

        4. Rakovan opravdu nechytil nic - jasně dal najevo, že Čontofalského z branky vyhnat nehodlá. Výkonem by nestačil ani na mladší dorost. Ten, kdo ho dohodil ke koupi, by měl být pověšen za varlata do průvanu a majetek by mu měl být konfiskován, neboť je to zloděj.
        Líbil se mi nejvíc Šimeček

        TOTO je super hláška, vystihující celou situaci kolem Rakovana.
        jasné a přesné vystižení celé situace

  6. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    Fallen (přítel SN)     před 12 lety 11.03.2013 18:16 |  
    0 0

    Namlsán a natěšen komentáři o atraktivní útočné hře juniorky, jež zaznívá zde v diskuzích, i já jsem se vydal, těšíc se, jak si napravím chuť po pátečním přenosu z "domu hrůzy", na její utkání, jež se dnes konalo. Mno, lepší než v pátek to sice bylo, ale na druhou stranu, co by nebylo lepší než páteční výkon A týmu. Na můj vkus se hrálo moc do vzduchu, než do země. Líbil se mi Vondráček a Hurka. Místy i Mikula. Hrubý se zdál oproti utkáním v Áčku dost utopený a hlídaný. Stoperská dvojice mi přijde občas nejistá, ale nevím jestli hrajou spolu vždycky. Taky mi přišlo, že se při bránění nechává soupeři moc prostoru mezi obrannou a záložní řadou. Rakovan je bambula, který tak akorát zapadá do party k Čontofalskému. Ani jeden není žádný Vaniak a vyrábějí hrubé chyby, ať už pramění z čehokoli. Slabost našeho golmana vynikla především při srovnání s jeho ostravským protějškem. Rozdíl je vidět jak např. při stahování centrovaných míčů, tak i při výkopech. Nevím, o co má být Hrubeš nebo Malina horší, než Rakovan.

  7. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    japhy     před 12 lety 11.03.2013 18:17 |  
    0 0

    Hlavně je smutný, že už se ani nemůžeme utěšovat tím, že by se v áčku trochu protočila sestava, jak je vidět, k ničemu by to asi nebylo.
    Sice složení základu není náš hlavní problém, trochu provětrat se to mohlo.

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      th     před 12 lety 11.03.2013 22:08 |  
      0 0

      Nic proti, ale ti kluci prohráli po finále poháru 2. zápas po X výhrách a pár remízách, kromě objektivních příčin (jako malé hřiště) asi i kvůli podcenění, ztrátě motivace a sebeuspokojení (jak bylo vše už zmíněno), ale to v hlavách trenér přeci srovná. Tak proč hned tolik apokalyptických, až hysterických závěrů o výkonosti hráčů (skoro celá diskuse)?

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        no-nick     před 12 lety 11.03.2013 23:40 |  
        0 0

        Čekám, kdy padne první "Petrous ven":-)

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        japhy     před 12 lety 12.03.2013 00:16 |  
        0 0

        Ale ne. Jen jsem měl na mysli, že PR nebude mít takovou motivaci na oživení sestavy, jako kdyby naši zahráli na výbornou.

  8. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    Alanor (admin)     před 12 lety 11.03.2013 19:35 |  
    0 0

    Zápas jsem neviděl, výsledek nepříjemně překvapil, pokud však nastoupilo béčko Ostravy ze 3. ligy, tak je to aspoň částečně pochopitelné.

    Taktéž jsem nepříjemně překvapen hodnocením Rakovanova výkonu, v přípravě mi nepřišel špatný. Ale nemám moc rád řeči, jak si na jeho příchodu jen někteří namastili kapsy. Pokud vím víc a chci o tom mluvit, tak napíšu jasně, o co jde, a ne že budu blábolit, že vím své.

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      klimi     před 12 lety 11.03.2013 19:57 |  
      0 0

      Nemyslím si, že by si na jeho příchodu někdo namastil kapsy, ale když se podívám, že jsme před jeho příchodem měli Čonta, Berkovce a Hanuše (který asi nechtěl zůstat, budiž), v juniorce máme Malinu a hlavně Hrubeše a v U19 je ještě taky Řehák, tak mi jeho příchod přišel naprosto zbytečný, obzvláště když jsem viděl jeho "kvalitu".

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        Alanor (admin)     před 12 lety 11.03.2013 20:19 |  
        0 0

        On je zatím jen na hostování. V létě může klidně odejít, když ho nebudeme chtít.

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          ligas99     před 12 lety 11.03.2013 22:02 |  
          0 0

          ono na těch teorijích asi něco bude.....

          A nemuseli bychom nikoho shánět, pokud bychom zacházeli stím co máme, tak jak se má na takový klub jako je Slavie.
          Proč chytají jinde Diviš, Valeš, Hanuš .....
          a nejenom golmani, ale i další, kteří by se nyní uplatnili

          Proč Berkovec a jeho rameno se odkládalo a odkládalo, protože dávno byl domluvený Rakovan ......

          Proč se Slavii říká Slovenská reprezentace B .......

          chce to větší přehled o věcech o kterých Vám klub nic oficiálně nikdy nic neřekne a nenapíše

          • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

            Barra     před 12 lety 11.03.2013 22:13 |  
            0 0

            Tak povídej. Ale předpokládám že budeš mít také důkazy a že se nebude jednat o informaci, kterou jsi někde u Nováků zaslechnul.

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        bongor     před 12 lety 11.03.2013 21:00 |  
        0 0

        Naznačují se různé tajuplné teorie o Rakovanovi.Podle mě to je docela ptákovina.Jenom zkrátka máme v kádrech o něco lepší golmany a někdo viděl dvoumetrového habána a řekl si,to bude bomba.Aby to pak nedopadlo jako se Zlámalem,u nás byl v posměchu a najednou byl snad 2x v sestavě kola.Není možné někoho po prvním neúspěchu odepisovat.Než seženem dalšího čaroděje,tak se ještě hodně načekáme.

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          bongor     před 12 lety 11.03.2013 21:03 |  
          0 0

          Výsledek je nečekaný,ale když chceme několik hráčů juniorky propasírovat do áčka,je výmluva,že na ně kdokoliv vyrukoval s "dospělým"fotbalem úplně vedle.V lize snad na ně budou hrát hračičkové?Když nedokáží přijmout tvrdost,tak podle mě do áčka nepatří.Co až na ně vyrukuje hajzlík Dosoudil a rozhodčí bude jen čumět,jak je snímá?

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          th     před 12 lety 11.03.2013 22:22 |  
          0 0

          Hlavně s posledními 2 větami souhlas a naprostý, je to na hlavu ho hned odepisovat (mimochodem ta rozehrávka, srovnání Kozáčik v Plzni?) hlavně hysterické výkřiky o věšení za koule, kdyby byl až tak tragický, tak jsme si toho dávno všimli už v Tipsport cupu. Navíc pamatuju, jak tantalos tu kdysi referoval o zápasech juniorky a odepisoval Dobrotku za jeho marné výkony, když se vracel po zranění a byl s juniorkou na chvíli na rozehrání a teď ve třech jarních zápasech byl aktuálně lepší z naší stopperské dvojce, hraje s přehledem (vím, dělá zatím i chyby, ale není to tím, že by na ligu neměl, naopak ještě půjde nahoru, hl. až se sehraje s Bortelem). Já netvrdím, že Rakovan je ten samý případ, ale to se teprve uvidí, je tu, tak šanci ukázat svoje možnosti si zaslouží stejně jako Berkovec a ostatní naši odchovanci, proto tu je ne na 90 minut ale na půl roku.

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          PetCC     před 12 lety 11.03.2013 23:15 |  
          0 0

          Zlámal je pořád stejnej, jen mu o dost víc vyhovuje styl hry Olomouce, takže jeho skopičiny nejsou tolik vidět.

          • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

            Kornovo     před 12 lety 12.03.2013 08:49 |  
            0 0

            vidim ze tema zlamal je tu evergreen.proc se do nej furt vetsina z vas strefuje,to nedokazete uznat uspech ktery ted ma a zavidite nebo co?starejte se radsi o soucasne problemy slavie a zdenu zlamala nechte tam kde je

  9. Proč kupujem Rakovana?

    tantalos     před 12 lety 12.03.2013 00:04 |  
    0 0

    Slavií prošlo jako mlaďoši snad deset současných ligových brankářů - Blažkem počínaje a Hanušem konče. Počítám mezi ně jak Kubu Diviše, tak i Radka Černého, Valeše, Slavíka i i koupeného Zlámala (ale synovce Bobbyho), nebo třeba Kozáčika
    Přesto v případě Čontofalského zranění nemáme koho dát do brány. Už bych se bál tam postavit i Hrubeše, protože toho už Petrouš dlouho nepouští ani do juniorky, a po dnešním výkonu bych považoval postavení Rakovana za teroriistický zločin proti Slavii.
    Alanor se sice ohání, jak se Rakovan super osvědčil v přípravě, zapomíná ale, že za těch pár poločasů šlo na něj obvykle jen pár centrů, ale těžkých zákroků minimum. Opravdovou zkouškou prošel až dnes a vyhořel.
    Když už kupujeme Slováky, proč nevezmeme z Prešova Kubu Diviše?
    Především protože ve slavistických obchodech panuje anarchie. Poslední člověk, který uměl vybrat a koupit hráče,byl sportovní ředitel a jmenoval se Říčka - ten pomáhal uvést do fotbalu Švece, Necku, Suchého, Pekyho atd.... Svou úspěšností však upadl v takovou nemilost, že teď ho nepozvali ani na ND a za to, že vydělal Slavii miliardu, je teď persona non grata.
    Prostě úspěch se ve Slavii neodpouští.
    Je zcela zřejmé, že ani AŘ, ani Rada nemají dost času, aby vyhledávali posily pro áčko. Proč by to taky dělali - ono stačí, když sedí na zadku a denně čtou pár nových nabídek na superhvězdy asi podobné, jako když vám Rumun na dálničním odpočívadle nabízí superpravé Rolexky.
    A tak vstupují do hry agenti. Bývají různí: třeba milenka trenéra, která přes postel zařídí mladému Jugošovi, který nemá kvalitu ani na náš dorost, ve Slavii smlouvu za 20 melounů.
    Hlavní slovo by měl mít Petr Rada, u něhož rozohodují tyto kvality - výška, fyzická síla a schopnost odkopnout balon co nejdál. Ale nechci ho ironizovat, v celé Slavii evidentně rozumí fotbalu nejlíp.
    Ale na Radu - stejně jako na ostatní trenéry v českém fotbalu - se vyvíjí neustálý tlak - postav toho a toho. Většinou jsou za tím tlakem obchodní zájmy agentů, ale třeba i managementu (nebo spíše menagementu),
    Trenérovi se nabízí (i klubem) provize, pokud pomůže výhodně prodat hráče.,Jo, s Rakovanem by se obchodovalo - přišel levně, ale prodat ho můžeme jako Čecha. Pár lidí by na tom vydělalo. Jenže je opravdu Rakovan druhý Čech? Kdo ho přivedl? Proč? Proč se mu dává přednost přes Hrubešem nebo Řehákem? Protože na tom má někdo zájem.
    Kdo? Nevím.
    Barra teď určitě dodá, ať to všechno diokážu. To neudělám. Anebo možná jo, pokud mi on dokáže, že Damková má řisté ruce.

    • Re: Proč kupujem Rakovana?

      th     před 12 lety 12.03.2013 03:54 |  
      0 0

      Těžko po tobě můžeme chtít něco dokazovat, není co.

      Hrubeš a Malina odchytali celou přípravu juniorky (děleno napůl), pak ze 4 ligových zápasů 2x Hrubeš, pak jednou Malina, teď poprvé Rakovan. Kde máš to už dlouho trvající nepouštění Hrubeše do brány Petroušem?

      Alanor se nikde neohání, jak se Rakovan super osvědčil v přípravě, ale že ač vyloženě nezářil, tak ani nevyhořel, prostě si odvedl plus minus to, co se od dvojky čeká.

      Příchody Gecov, Škutka, Bortel, Fenin jsou pro tebe anarchie, sezení na zadku a zohlednění kriteria ''schopnost odkopnout balon co nejdál''?

      O kupování Slováků, Rakovana jsme nekoupili a i kdyby ano, těžko ho řadit do stejné škatule pro nás poslední dobou typického importu ze Slovenska, ač Slovák a formálně hráč Slovenského klubu, přišel hlavně na podkladě referencí z naší 2. ligy. Mimochodem když jsme ho nekoupili, tak ho ani nemůžeme prodat, ať by tam byla provize směrem klub-trenér jakákoliv. A ať je to jakkoliv, těžko zohlednit vysedávání na lavce a jeden zápas za juniorku jako významný příspěvek hodný protiplnění komukoliv ze Slavie za následný úspěšný prodej ...

      Jestli si myslíš, že jsi jediný, kdo kdy slyšel o zákulisních hrách a zájmech agentů a další špíně v našem fotbale, tak tě zklamu, nejsi. Ale vidět za každou pokaženou věcí za každou cenu a okamžitě aktivitu nějaké temné síly (sázky hráčů, Slovenské národní spiknutí, teď tlačenka agenta), tak to je pro mne tak leda těžká paranoia, ne zasvěcený a uvážený pohled/komentář. Až Rakovan takto mizerně odchytá 2-3 další zápasy juniorky nebo Ačka a přesto bude v základu na další zápas, tak může mít smysl bavit se ''podivných náhodách'', teď to není ani to plácnutí do vody.

      • Re: Proč kupujem Rakovana?

        tantalos     před 12 lety 12.03.2013 09:39 |  
        0 0

        Příchody Gecov, Bortel, Fenin nejsou vysloveně anarchie - je to í hra jako u výherního automatu, kvůli které trpí mlaďoši, kdo by hrát mohli, ale nedostanou šanci..
        Popravdě ani jeden mě zatím nepřesvědčil, že jsou posily. Marcel Gecov je z nich bezesporu nejkvalitnější, ale něco se s ním stalo - nemá fyzičku, zřejmě ztloustl, je jen stín toho, co býval. Nejdřív se měl vrátit do formy a pak se teprve může ukázat, jestli neztratil to nejlepší, co v něm kdy bylo - vůli, charakter.
        Bortel se zdá o něco lepší než Cicman, ale udělal už dost kiksů. Jestli z něj bude posila, to se ještě ukáže. Mám takový pocit, že v české druhé lize by se našlo podobných hráčů dost. Dokonce i v tom "béčku" Ostravy. Že by vynikal rychlostí nebo technikou se mi zatím nezdá.
        U Fenina jde vysloveně o sázku do loterie.
        Pokud jde o Škutku, jeho příchod prospěl Škodovi, protože teď hraje mnohem líp. Od Škutky samotného jsem dosud neviděl nic, co by jeho příchod opravňovalo, kromě postavy a síly.
        Kvalitativně posila je jen Skácel. Jenže si vzpomínám, jak mu dlouho trvalo, než se rozehrál k dobrému výkonu, když se do Slavie vrátil naposled. A jak hned, jak mu to šlo, zase odešel.
        Ano, možná že z těch posil něco bude. Ale stejně mi to připadá, že místo soustavného hledání 22-24letých v druhé lize. místo soustavného vychovávání vlastních mladých si vedení plete akviziční práci s házením peněz do "jednorukého bandity".

        • Re: Proč kupujem Rakovana?

          th     před 12 lety 12.03.2013 12:58 |  
          0 0

          Aha, takže když přivedli 2 útočníky (v juniorce i Ačku ěch hotových asi je přetlak), jednoho stoppera do základu (když 1. stopper a leader obrany odešel a dalšímu v letech končí smlouva) a jednoho z těch ''ztracených synů'', kteří nedávno nedostali šanci se v Ačku pořádně ukázat, v souhrnu vše hráče lehce nad 25 let, tak si vedení plete akviziční práci s házením peněz do "jednorukého bandity", opravdu zajímavý pohled.

    • Re: Proč kupujem Rakovana?

      Kornovo     před 12 lety 12.03.2013 08:55 |  
      0 0

      pokud je pravda to o rickovi,tak je to od slavie ubohost

    • Re: Proč kupujem Rakovana?

      MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 12.03.2013 09:13 |  
      0 0

      a co třeba takovej Rakovsky, co teď chytá v Norimberku, ten taky prošel Slavií. Jiráček taky prošel Slavií

    • Re: Proč kupujem Rakovana?

      Barra     před 12 lety 12.03.2013 09:43 |  
      0 0

      Tantalosi, já nemusím nic dokazovat. Actori incubit probatio – ten kdo něco tvrdí musí dodat důkaz. Obrácením tohoto základní principu bychom se vraceli do dob inkvizice. Ani o Damkové, ani o Rakovanovi jsem se nevyjádřil.

      Z minulého příspěvku jsem pochopil, že jsi fanoušek James Bonda. Jestli jsi přišel na nějakou konspiraci ohledně Rakovana, která má jako cíl aby ´pár lidi na tom vydělalo´, tak se všichni budeme těšit na tvé odhalení.

      Nemyslím si, že jak AŘ tak Rada ´sedí na zadku´ a ´denně čtou pár nových nabídek na superhvězdy´, jak ty tvrdíš a na základě toho kupují. Jestliže Držmíšek říká, že Rakovana sledovali od minulého letního přestupního období, tak nemám důvod, abych to zpochybňoval. Stejně tak bych se divil, kdyby na posouzení hostování Matěje Rakovana u Slavie a možným přestupem v létě by se nepodílel Martin Vaniak. A jestli Vaniak soudí, že Rakovan si zaslouží dostat šanci, aby u Slavie dokázal co umí, tak budu ten poslední abych tvrdil že Vaniak svému řemeslu nerozumí.

      A možná by nebylo od věci, aby ses na internetu podíval na reakce působení Rakovana v Karviné, v Lipovském Mikuláši, v Žilině, v slovenským U21 a pak soudil o jeho kvalitách - a ne na základě jednoho nepovedeného zápasu (a předpokládám, že jsi ho viděl live nebo alespoň na záznamu).

      Co se týká Jana Říčky, nevím jestli byl pozván, ani jestli možnou pozvánku odmítnul tím, že třeba právě někde putoval v Latinské Americe a hledal tam pro Man City dalšího Teveze nebo Sergio Aguero. A jestli tvrdíš že nebyl pozván a že Říčka je persona non grata ve Slavii, tak určitě budeš mít k tomu pádné důkazy. Já je nemám, a proto nespekuluji.

      • Re: Proč kupujem Rakovana?

        tantalos     před 12 lety 12.03.2013 10:45 |  
        0 0

        Ne,Barro, nejsem fanoušek Jamese Bonda, i když Fleminga jsem vždy radši četl než viděl. Pokud někoho uznávám, je to John Le Carré, zvlášť ty jeho postsovětské romány jako třeba Constant Gardener nebo Absolute Friends. To uvádím proto, abys lépe pochopil, že jsem zastánce různých spikleneckých teorií.

        • Re: Proč kupujem Rakovana?

          tantalos     před 12 lety 12.03.2013 10:56 |  
          0 0

          Ano, máš pravdu, Říčka nemůže být ve Slavii persona non grata, anžto není diplomat.

          • Re: Proč kupujem Rakovana?

            Barra     před 12 lety 12.03.2013 12:23 |  
            0 0

            Tak to jsem dobře nepochopil :-(

        • Re: Proč kupujem Rakovana?

          Barra     před 12 lety 12.03.2013 12:21 |  
          0 0

          Bohužel i mistr jako Le Carré se v Absolute Friends s Ted Mundy, Ilse a Sashou ztrácí a už nedosáhnul úroveň jako v The spy who came in from the cold. Lež, podvod – klasické ingredience u Le Carré se objevují i tam. Neříkám, že fikce nemůže někdy být obraz reality, ale můj věk mě asi už přivedl k tomu, že jsem opatrnější v posuzování. Měli bychom vědět, do kdy jsou konspirační teorie á la Le Carré fikce a kde nastává realita.

          • Re: Proč kupujem Rakovana?

            tantalos     před 12 lety 12.03.2013 16:02 |  
            0 0

            Naproto souhlasím. Když už jsme u toho le Carrého, jen pomatenec by věřil takovým konspiračním teoriiím, že britskou tajnou službu může řídit nějaký Kim Philby.

            • Re: Proč kupujem Rakovana?

              Barra     před 12 lety 12.03.2013 16:06 |  
              0 0

              Touché :-)

    • Re: Proč kupujem Rakovana?

      martyni (přítel SN)     před 12 lety 12.03.2013 11:30 |  
      0 0

      Nevim, jestli je to opet tak, ze na ukor mladych hraji koupeni hraci, jejichz kvalita neni dostatecna. Pravda je, ze s vyjimkou Petraka se nepodarilo nikoho z odchovancu napevno zapracovat. Neni to ale jen tim, ze by nedostali sanci. Otazka je, proc zacne stagnovat vykonnost tech,kteri se do acka dostali, Tusjaka, Zmrhala, Hurky, Korese. Meli by dostat duveru nebo byt vraceni zpet a vymeneni za Hrubeho, Simecka nebo Mikulu? Spatne se s nimi v acku pracuje nebo nemaji potrebnou kvalitu?

      Kazdopadne Rada oznamil, ze ted mladiky stavet moc nebude a zatim to dodrzuje.. ze by to byl krok spravnym smerem, to nevypada..

      • Re: Proč kupujem Rakovana?

        tantalos     před 12 lety 12.03.2013 11:37 |  
        0 0

        Jediný, s kým se z mladých ve Slavii soustavně pracuje, je Dostál. Jenže komu není shůry dáno...

      • Re: Proč kupujem Rakovana?

        sasky     před 12 lety 12.03.2013 12:15 |  
        0 0

        Jedna věc je jak s hráči pracuje trenér (stavba tréninkových jednotek), druhá věc je, jak to ti hráči plní, jestli jsou schopni si přidat a udělat něco navíc. Samozřejmě by se mi také líbilo stavění na odchovancích, mladých hráčích apod., ale na druhou stranu tvrdím, že věk není zásluha ani odrazem formy. Prostě ať hrají ti, co se jeví nejlépe na tréninku a v zápasech. Mimochodem v hokeji teď zavedli pravidlo povinnosti mít na soupisce k utkání nějaké minimum hráčů U20. To mi připadá už úplně přitažené za vlasy...

        • Re: Proč kupujem Rakovana?

          martyni (přítel SN)     před 12 lety 12.03.2013 15:24 |  
          0 0

          Bohuzel u nas nehraje dobre temer nikdo.. takze nelze rict, ze by mladi byli horsi.. nehraje Kisel, Tusjak, Juhar... v tomhle je to fakt stejny..

  10. Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

    klimi     před 12 lety 12.03.2013 10:32 |  
    0 0

    Zajímavá zpráva:

    "Ve slávistické juniorce je v současnosti na testech útočník z Pobřeží slonoviny. 189 cm vysoký Niamien Kouassi Jean Luc je osmnáctiletý útočník klubu OSA F.C."

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 12.03.2013 11:03 |  
      0 0

      no konečně zase někdo na testech, naposledy to byl tuším nějakej hráč z Bosny, ale to bylo v dobách největší krize

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        klimi     před 12 lety 12.03.2013 11:53 |  
        0 0

        Nene, byl to jakýsi hráč černé pleti, hrál myslím proti Žižkovu (v tom zápase dal Čelůstka dva góly). A pak samozřejmě oni dva brazilci na soustředění, ale víme moc dobře, jak to tehdy bylo...

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          quelhar (admin)     před 12 lety 12.03.2013 12:11 |  
          0 0

          Co si pamatuju, tak naposledy se zverejnilo testovani hrace jmenem Ouedraogo (ci nejak podobne) - stejne jako napr. Bozic, i on nakonec skoncil v Dukle a ne ve Slavii.

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        jarodo57     před 12 lety 12.03.2013 17:07 |  
        0 0

        Před 2 lety se testoval černoch Madou a to byl bourák- jenže nebyly prachy tak se jakoby ze zdrav. důvodů nevzal. Skončil někde na Kypru.

    • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

      MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 12.03.2013 11:05 |  
      0 0

      a muže i hrát za juniorku ne? jakožto cizinec pouze na pas

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        klimi     před 12 lety 12.03.2013 11:52 |  
        0 0

        Myslím si, že právě v soutěži Juniorek je pravidlo, že můžou až 3 hráči hrát pouze na pas.

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 12.03.2013 14:18 |  
          0 0

          no pokud je to opravdu nějakej talent a je mu jenom 18 let, tak bych mu dal čas, aby jsme ho neodepsali po třech zápasech. Klidně by mohl příští sezónu hrát za dorost U19 + chodit do juniorky, ale uvidíme co z něj bude. Poslední testovaní hráči za moc nestáli.

      • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

        subHuman     před 12 lety 12.03.2013 14:38 |  
        0 0

        Jeden opálený chlapec včera utkání sledoval. A mám dojem, že jsem ho tam viděl již podruhé.

        • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

          Fallen (přítel SN)     před 12 lety 12.03.2013 16:53 |  
          0 0

          Jo, asi stál vedle mne v modré bundě Adidas. Přišel mi docela vysoký. (vím to, protože jsem se snažil zjistit jestli nemá na bundě logo Baníku)

          • Re: Juniorka: Slavia - Ostrava 2:3

            MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 12.03.2013 18:49 |  
            0 0

            já jenom doufám, že vzešel jako výsledek scoutingu a to hlavně díky svým fotbalovým kvalitám. Snad to nebude něco jako: je to afričan, na svůj věk má výborný fyzický parametry, tak ho zkusím, třeba se chytí

  11. Re: Společná kompetice ČR/SR?

    Barra     před 12 lety 15.03.2013 09:08 |  
    0 0

    Společná kompetice se Slovenskem – ano nebo ne? Úvahy FAČR v tomto smyslu vedly tady k diskusím, kde padl i návrh tuto kompetici vést společně se státy jako Polsko, Rakousko, Maďarsko a Slovinsko. I v Belgii a Nizozemsku (dále budu používat snadnější term Holandsku) je tato otázka poslední dobu aktuální a uvažuje se o zavedení společné BeNeligy. Dovolím si níže dát přehled otázek a problémů, které se v tomto smyslu v Belgii objevují a které jsou universální, a tedy také platí pro možnou společnou ligu se Slovenskem nebo jinými státy.

    O CO JDE?
    Poslední léta nehrají holandské a belgické kluby už žádnou významnou roli v Evropě. V létech ´80 hrálo ještě celkem 5 belgických klubů finále nějakého Evropského poháru - v posledním decennium ale už žádné mužstvo nedosáhlo finále Europe League, natož Champions League. Holandsko na tom není o nic lépe. Poslední Evropský pohár získal Feyenoord v 2002, když vyhrál nad Borussií Dortmund Europacup I. Jaký kontrast s léty ´70, když 4 x v řadě zvítězil holandský klub. Znalci jak holandského a belgického fotbalu (holandští trenéři kteří dlouhodobě působí v Belgii - Boskamp, de Mos atd.) mají názor, že kluby těchto zemí se už nemůžou dostat dál než do čtvrt-finále evropských pohárů.

    Evropský fotbal má tedy problém. Kluby z velkých fotbalových zemí jako Španělsko a Anglie dominují v Evropě, malé země jako Belgie a Holandsko už nehrají žádnou významnou roli. Možné řešení je založení BeNeligy. BeNeliga je, jak jméno samo říká (Belgie-Nederland-liga), fůze mezi belgickou a nizozemskou kompetici. Znamenalo by to, že stávající belgická (Jupiler Pro League) a nizozemská (Eredivisie) první liga by zmizela a byla nahrazená společnou kompetici, kde by nejsilnější holandské a belgické kluby hráli proti sobě. Toto řešení má jak příznivce (Marco van Basten, Michel Platini, šedé eminence Anderlechtu Michel Verschueren), tak odpůrce (předsedové jak belgické Profligy, tak holandské sekce placeného fotbalu).

    ARGUMENTY PRO

    EKONOMICKÉ ASPEKTY:
    Jestli belgické a holandské kluby chtějí ještě někdy hrát významnou roli na evropské úrovni, musí vyřešit svojí finanční situaci. Budgety klubů obou zemí jsou velmi nízké v porovnání s kluby evropské elity. RSC Anderlecht má budget kolem 35 mil EUR – nejvyšší v Belgii. Na evropské úrovni to ale neznamená vůbec nic a Belgie pokulhává po fotbalových velmocích. Dle finanční zprávy UEFA pro rok 2011 je Belgie v evropským měřítku až na 11 místě, co se týká průměrného budgetu prvoligových klubů. Ani Holandsko na tom není o tolik lépe. Kluby v Eredivisie mají průměrný budget ve výši 23 mil EUR (575 mil Kč) oproti 15 mil EUR (375 mil Kč) v Belgii. Nedá se to porovnávat s budgetem klubů, které hrají v anglických, španělských, anglických, italských, francouzských nebo německých kompeticích.

    Podle příznivců společné BeNeligy by to bylo možné řešením spojení obou kompeticí. Tímto by se potenciální trh podstatně rozšířil, což znamená více sponzorů a tedy více peněz. Také by se zvýšil zájem ze zahraničí, co by znamenalo větší příjmy z televizních práv. K porovnání: v Holandsku se v 2011-12 rozdělovalo celkem (pro všechny kluby společně) 35 mil EUR z příjmu z televize, v Belgii 55 mil EUR. Manchester United sám měl v 2010-11 příjem z televizních práv ve výši 69,3 mil EUR, Blackpool vydělal nejméně v Premier League, ale stále 44,5 mil EUR – tedy více než všechny holandské kluby dohromady. Spojením obou kompeticí by se potenciál televizních diváků navýšil z cca. 11 mil obyvatel Belgie a 17 mil Holandska na 28 mil obyvatel obou zemí.

    SPORTOVNÍ ARGUMENTY
    Spojením obou lig by nastoupili nejlepší belgické a holandské kluby proti sobě a tím by se hrálo více top-zápasů. Hráči by získali více zkušenosti a zvykli si na zápasy ve větším rytmu, čím by se lépe mohli měřit s evropskou špičkou. Top-zápasy jsou také zajímavé pro vývoj (mladých) hráčů. Vzhledem k tomu, že by kompetice byla těžší než stávající Jupiler Pro League a Eredivisie, by se celková úroveň zvýšila a velké talenty těchto klubů by déle zůstávali hrát ve vlastní kompetici, než aby mířili do zahraničí. K tomu přijde, že talentovaní hráči ze zahraničí by snadněji mířili ke klubům z Belgie a Holandska, než tomu momentálně tomu je.
    Kdyby se kluby jako například Anderlecht, Club Brugge, Standard spojily s PSV, Feyenoord a Ajaxem v jedné BeNelize, by podle příznivců bylo možné časem dosáhnout úroveň Francie nebo Španělska, a úroveň BeNeligy by se také přiblížila zemím jako Německo.

    Zavedení BeNeligy by také mělo přispět k pozitivnímu image oproti FIFA a UEFA, které by při úspěšné společné kompetici rychleji byly ochotné těmto zemím svěřit společnou organizaci evropského nebo světového šampionátu.

    STANOVISKO UEFA
    Do nedávna měla UEFA veto proti této společné kompetici. V únoru 2012 nechala UEFA ale vědět, že prozkoumá jak by kompetice která překračuje hranice jednotlivých států, mohla vést k tomu aby se finanční nerovnováha ve fotbale alespoň nějak zlepšila. Podle Williama Gaillarda, senior advisor předsedy UEFA Michela Platini, je situace vážná: „Už nestojíme oproti tomu (společné kompetici) negativně. Naopak založíme pracovní skupinu, která bude impakty prozkoumávat. Jestli nic nebudeme dělat, hrozí, že profesionální fotbal během následujících deseti let v 40 z 53 evropských států bude ohrožen a zmizí“ (Het Nieuwsblad, 3/2/2012).

    ODPŮRCI

    Podle odpůrců je ještě až moc neodpověděných otázek. Má se tato BeNeliga hrát celou sezónu, nebo jen půl sezóny s tím, že v první půlce by jak Belgie, tak Holandsko hrála svojí vlastní ligu, aby následně, od ledna, si nejlepší kluby to rozdali v BeNelize a určilo se, kdo bude šampiónem a kdo bude hrát evropsky? Výhoda by byla, že malé kluby by nevypadly ze hry.

    Dále je otázka počtu teamů. 16 jako v Belgii? 18, jako v Holandsku? Nebo 20 jako v Anglii a Španělsku? Jednou až se tohle rozhodne, se musí řešit otázka kolik teamů bude z Belgie a kolik z Holandska. Dvě možnosti: obě země budou mít stejný počet klubů, anebo Holandsko, vzhledem k tomu že je rozměrově větší než Belgie a má více obyvatel, jich bude mít více, což by bylo logické. Otázka je, jestli belgické kluby s tímto budou souhlasit.

    Dále, co bude s zastoupením v Evropě? Teď se kluby, které na konci sezóny končí na vrchních pozicích v domácích kompeticích, můžou účastnit evropských pohárů. Co ale nastane, kdyby v BeNe-lize všechny kluby, které skončí na předních příčkách, byli buď holandské, nebo belgické? Tím by jedna země byla pře-zastoupená v Evropě, a z druhé země by nehrálo ani jedno mužstvo. Tím by ani jeden belgický nebo holandský klub nemohl souhlasit. Například Anderlecht se nechal slovy svého manažera Hermana Van Holsbeeck slyšet, že šance na evropský fotbal musí být zachované pro kluby obou zemí.

    MALÉ KLUBY
    Ty patří mezi odpůrce, protože jim hrozí že budou jen hrát v nižších ligách. Jejich příjmy by byly ohrožené, co by mělo impakt na jejích existenci. Je dostatek příkladů klubů, které spadly do druhé ligy a následně se dostaly do finančních problémů. Řešení by mohlo být, že by BeNeLiga část svých příjmů rozdělovala mezi kluby z nižších lig. Otázka je, jestli velké kluby s tímto budou souhlasit.

    A je ještě jeden problém: jazyková bariera. Většina klubů v BeNeligy by byla z Holandska a z Vlámské části Belgie, kde se také mluví holandsky (vlámsky). Belgie má ale také kluby ve Walónsku, kde se mluví francouzsky, jako například Standard Liége. Tyto kluby chtějí dál komunikovat ve vlastním jazyce, tedy francouzštině. V Belgii to není pro vlámské kluby problém, země je dvou-jazyčná, ale holandská strana se proti tomu staví a chce veškerou korespondenci a administrativu vést v holandštině. A aby walónské kluby přešli na cizí jazyk nepřipadá v úvahu. V projektu ČR/SK a možně Rakousko, Maďarsko a Slovinsko by byl problém ještě větší…

    Jak příznivci, tak odpůrci BeNeligy mají tedy své (dobré a pádné) argumenty. Stejně jako uživatelé tohoto webu. Uvidíme, co přinese budoucnost, ale slova UEFY že hrozí že menší země, kde kluby nejsou ekonomicky tak silné aby mohly ze stejnými zbraněmi konkurovat a tedy by v blízké budoucnosti mohly vypadnout ze hry, stojí za úvahu.

    (Mimochodem: Dle výzkumu v Holandsku (20.110 dotazovaných) je 10.099 fanoušků pro a 10.011 proti společné BeNe-lize, tedy cca. 50/50%. A poslední poznámka: od 2012-2013 hrají ženy již společně v Belgicko-Holandské kompetici, a doposuď to funguje perfektně).