Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

V posledních derby roku Slavia potvrdila výbornou podzimní bilanci ze zápasů proti odvěkému rivalovi, v hlavní kategorii porazila Spartu 8:5, když čtyři branky vstřelil Pavel Kuka, v kategorii veteránů vyhráli sešívaní 7:2.

Slavia - Sparta 8:5 (3:1)
Branky:
17., 21., 26. a 45. Kuka, 23. Šmicer, 27. a 43. Jindráček, 39. Kuchař (pen.) - 25. Sionko, 34. Holub, 35. Stracený, 41. a 47. Svoboda

V hlavní kategorii silvestrovského derby se na obou stranách představily hvězdy nedávné minulosti, v sešívaném dresu nastoupili například Vaniak, Kuka nebo Šmicer, na straně rudých zase dosud aktivní prvoligový hráč Blažek, Lokvenc nebo Sionko. Po úvodní opatrné čtvrthodině, která nepřinesla příliš šancí, přišla branková smršť, kterou odstartoval dvěma brankami Pavel Kuka. K němu se vzápětí přidal Vladimír Šmicer, v poslední minutě snížil za Spartu Sionko. Hned po změně stran však dovršil hattrick Kuka a pátý gól přidal Jindráček, Slavia tak vedla o čtyři branky a kráčela za vítězstvím. Sparťané však dvěma slepenými brankami snížili na rozdíl dvou branek. Za Slavii kontroval z penalty po třech rozích Tomáš Kuchař, tým z Letné dostal vzápětí do dvoubrankového kontaktu Svoboda, z brejku však poslal Slavii opět dopředu o tři branky svou druhou brankou v zápase Jindráček. Po pěkné přihrávce Luboše Kozla přidal svou čtvrtou branku Pavel Kuka, na druhé straně snížil ještě svou druhou brankou Svoboda.

Veteráni: Slavia - Sparta 7:2 (2:1)

V derby veteránů, tedy hráčů nad 45 let, šla sice Sparta do vedení, sešívaní však zápas brzy otočili, dvěma parádními brankami se blýskl Zdeněk Čáp, jednou se trefil mj. také nový šéf skautingu Slavie Luboš Kubík a červenobílí v pohodě dokráčeli k vysokému vítězství. Zajímavostí byla účast Františka Straky v dresu Sparty, kterého na hřišti neviděli rádi ani slávisté ani sparťani.

Komentáře (49)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Silvestrovské derby: Slavia - Sparta 8:5

    Matysek     před 12 lety 31.12.2012 13:25 |  
    0 0

    Aspoň to trochu zavřelo hubu těm rudým šmejdům co tam pořád někomu nadávali...

    • Re: Silvestrovské derby: Slavia - Sparta 8:5

      jarodo57     před 12 lety 31.12.2012 14:29 |  
      0 0

      Silvestr většinou zahřeje

    • Re: Silvestrovské derby: Slavia - Sparta 8:5

      bongor     před 12 lety 31.12.2012 14:31 |  
      0 0

      Tak o tom,které z těchto dvou mužstev dominuje snad nemůže být pochyb.Stačí když se hraje o pusinky a nikoliv o kapříky nebo jabka.
      Ať žije SKS!

      • Re: Silvestrovské derby: Slavia - Sparta 8:5

        jarodo57     před 12 lety 31.12.2012 14:38 |  
        0 0

        Poté co všechny tyto hráči zanechají fotbalu a utkávají se už jen ve sranda mačích je jasně vidět větší fotbalovost Slávie.Škoda , že to momentálně není i u mladších ročníků. Tak si asi budeme muset počkat až po nějakých 15 letech abysme viděli,že i ty dnešní kluci uměli lépe kopat než ty posr... sparťani.

        • Re: Silvestrovské derby: Slavia - Sparta 8:5

          Alanor (admin)     před 12 lety 31.12.2012 14:54 |  
          0 0

          Dobrá připomínka, která mě také napadla. Je vidět, že slávisti jsou prostě historicky fotbalovější. Doufejme, že se toho brzy dočkáme i u A-týmu.

  2. Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

    steev (přítel SN)     před 12 lety 31.12.2012 16:03 |  
    0 0

    Krásný zakončení roku,jak dnešní fotbal tak včerejší hokej. Jen abysme stejně vítězně vkročili i do toho nového roku. Hodně úspěchů všem slávistům v roce 2013. Derby jsou naše!!!

  3. Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

    Sokrates55 (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 11:44 |  
    0 0

    Dobré krásné novoroční dopoledne Vám všem slávistům, tedy všem dobrým lidem :-).
    Moc bych Vám všem chtěl popřát mnoho zdraví, životní pohody a slávistického optimismu, který určitě budeme potřebovat.
    Silvestrovská derby v obou kategoriích mně pohladila na duši a potvrdila mou myšlenku, že pokud Slávia bude hrát dál technický fotbal a bude to mít hlavu a patu, pak to bude mít výsledky............ Nemůžeme hrát fotbal, kdy se něco kope dopředu na vysokého hráče a pak to tam nějak domatláme silou.... To ať si hrajou jiní, co tam mají hráče, kteří prokopnou zeď, loktem přizabijou tři protihráče a rozhodčí se bojí písknout, protože je za tím "taška"..........
    Jak už tu někdo správně napsal, to co tam na silvestra předvedli "rudízletné", to bylo za hranicí veškeré slušnosti a smyslu toho, proč se hrají taková utkání.... Velice dobře to řekl Honza Marešů přímo komentátorovi Čapkovi, když mu velice tvrdě napálil, proč se neozvali v přímém přenosu a chování těchto blbečků včetně té "posrané" pyrotechniky nezkritizoval........ To utkání mělo i humanitární podtext a právě proto to bylo potřeba. Navíc to pořádal bývalý slávista a byť se jednalo o 25 000,- Kč, zaplať Pánbůh za to, že se to takto povedlo. S těmi lidi ani nejde mluvit, protože jsem se okamžitě stal terčem nadávek od kreténů a po č... a tak jsem musel svého vnoučka odvést a to můžu být rád, že nám zůstali alspoň slávistické šály..... To má být asi taky ta "taška". Pokud bude lumpům procházet tohle všechno, pak už je na čase, aby se tomu někdo postavil. Ale když poslouchám koktavého Peltu, který byl Křetínským placen několik sezon, tak tudy opravdu cesta nevede....... Proto jsou ve fotbale takovýhle šíbři typu Paclík, Šádek, Křetínský, Řebíček a další. Jak kdysi dávno prohlásil sir Winston Churchill "Levné věci stojí za hov......". Byl to výrok na půdě horní sněmovny Lordů a on za to dostal pokárání přímo od královny, ale s dodatkem ve stilu anglického humoru, že sir mohl mít i pravdu.........................
    Tak zatím pěkný den a pokud držíte tradici a máte k obědu čočku a uzené, tak Vám všem přeji také dobrou chuť.
    S úctou a pokorou Sokrates55

    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

      slaviator     před 12 lety 01.01.2013 12:15 |  
      0 0

      Mimochodem, po půlnoci se vysílalo na ČT2 Ivánku, kamaráde. Jak smutné, že je to vlastně pořád aktuální...

      • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

        bongor     před 12 lety 01.01.2013 13:46 |  
        0 0

        Tobě Sokrate i Tobě slaviatore,samozřejmě i všem mým červenobílým
        přátelům,za které pokládám všechny,kteří sem přispívají, ještě jednou,tentokrát už z hájemství roku 2013 přeji osobní štěstí a zdraví a mnoho radosti z výkonů našich hochů.
        Když čtu Sokrate zprávu o Tvých nejnovějších zážitcích a o tom ,že jsi musel se svými vnoučky opustit silvestrovské derby,tak mi to jen upevňuje můj názor,že s takovou pakáží to nejde po dobrém.Oprávněně čekáš,že někdo zakročí a správně nevěříš ,že to bude ten,kterého ta firma léta živila a který se nyní ze všech sil snaží,aby si ty vložené prostředky také zasloužil.
        Tak nakonec zbývá jen naše tvrdé jádro ze severní tribuny,které si od nás nezaslouží jediné slovo výtky,ale zato mnoho slov pochvaly.
        Takže Strašáku a spol.vydržte a ukažte,že červenobílá pozitivní síla je daleko víc než rumunská šála.

    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

      Borris     před 12 lety 01.01.2013 13:51 |  
      0 0

      Velice pěkný příspěvek, taky ti přeju do nového roku vše nejlepší a hlavně zdraví! A co na to vlastně sparťan Čapek panu Marešovi odpověděl? To by mě dost zajímalo. Protože mi přijde že ten se svými sympatiemi ke Spartě nikdy moc netajil. Mě je z toho klubu čím dál víc zle. Fakt že jo!

      • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

        Sokrates55 (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 14:08 |  
        0 0

        Já jsem na tu reakci taky čekal, ale on se Čapek choval jako že se ho to vůbec netýká. I Karochovi už to bylo trapné.........
        Sokrates55

        • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

          Borris     před 12 lety 01.01.2013 16:48 |  
          0 0

          No jo typickej Čapek, ten by proti SPartě nikdy nic neřekl. A Karoch se taky má proč stydět. Když se neozval Čapek, mohl se klidně místo něho ozvat on. Jenže on se místo toho radši věnoval slintání nad Sparťanama a nad tím jak byli za mlada na place úžasný. Blbec. Ale hlavně že jindy mají keců už nad hlavu.

  4. Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

    koscheen (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 13:36 |  
    0 0

    19:37 O Sládka je velký zájem
    Peter Sládek se po skončení hostování v Myjavě vrací zpět do Slovácka, jeho setrvání v moravském klubu je ale nejisté. Myjava chce totiž třiadvacetiletého záložníka zpátky, zájem navíc projevily také Slavia Praha a Spartak Trnava.

    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

      bongor     před 12 lety 01.01.2013 13:48 |  
      0 0

      Já jsem od Sládka četl několik básní,měli jsme to jako povinnou četbu a myslím že ten by se nám hodil.

      • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

        Dobi     před 12 lety 01.01.2013 20:32 |  
        0 0

        A ještě tu byl v 90.letech republikán Sládek.... Ale ten asi Slavii neposílí, stejně jako ten básník... Snad vše vynahradí ten hráč!

        • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

          mats     před 12 lety 01.01.2013 20:45 |  
          0 0

          třeba to bude "básník fotbalu" :-))

    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

      MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 13:48 |  
      0 0

      statistiky nemá špatný, 82 zápasů 40 gólů

      on ale nehrál s tou Myjavou pořád 1. ligu,
      sezóna 2010–11, 3. liga, 29 zápasů 19 gólů
      sezóna 2011–12, 2. liga, 34 zápasů 14 gólů
      sezóna 2012–13, 1. liga, 19 zápasů 7 gólů

      letos je tedy na 5.-6. místě ligových střelců

    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

      Borris     před 12 lety 01.01.2013 13:54 |  
      0 0

      proti jeho příchodu bych asi nic neměl, hráč to bude určitě zajímavý. Ale pokud by přišel, tak pořád stejně musíme přivést opravdu hotového útočníka schopného nasázet aspoň deset fíků za půl sezonu!

      • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

        MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 14:00 |  
        0 0

        to každopádně, protože ten Sládek má zkušenosti s ligovým fotbalem minimální, odehrál akorát letos 19 zápasů v Corgoň lize, ve Slovácku neodehrál snad nic.
        Pořád ale tady je ta možnost, že si ho nechají ve Slovácku, protože jim odejde ten Marián Kovář do Jablonce.

        • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

          Alanor (admin)     před 12 lety 01.01.2013 14:05 |  
          0 0

          Může to být v budoucnu velice dobrý hráč, ale to záleží na jeho schopnostech, které by měli posoudit kompetentní lidé. Posilou, která by nás nyní vytáhla z podprůměru, bude ale asi jen stěží.

          • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

            MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 15:04 |  
            0 0

            on je všude uváděnej spíš jako záložník

            • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

              Alanor (admin)     před 12 lety 01.01.2013 15:09 |  
              0 0

              Záleží, co hraje ve skutečnosti. Pokud ale dává tolik gólů jako záložník, tak to možná bude větší talent, než se na první pohled dle statistik zdá.

              • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 15:31 |  
                0 0

                tuším že je to taková pozice jako hraje Kisel, po útočníkem

                  • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                    MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 15:53 |  
                    0 0

                    no tak pokud má z pravýho záložníka takovou střeelckou bilanci, tak sem s ním

                    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                      Markus     před 12 lety 01.01.2013 15:58 |  
                      0 0

                      To má Milan Nitrianský také.

                      • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                        vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 16:59 |  
                        0 0

                        Panové my potřebujeme útočníka který bude hned střílet goly a je dost zkušený a to při vší úctě tento hráč není.Leda že by ještě přišel útočník který to splnuje,ale financí asi nebude tolik.

                        • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                          Markus     před 12 lety 01.01.2013 18:05 |  
                          0 0

                          Asi tak. Ale přesto, když už jsem to tady načal. Stále jsem hluboce přesvědčený o potenciálu Milana Nitrianského a mám pocit, že jeho stavěním na pozici krajního ofenzivního obránce nevyužíváme naplno jeho schopností. Má zkušenosti, techniku i odvahu něco vymyslet, hrajme ho více ofenzivně. Záložníků máme sice hodně, ale nenapadá mě vhodnější, komu kraj zálohy svěřit. Třeba bychom si pak vystačili s 3 obránci staženými na střed a jasným úkolem střežit branku. Tím by se otevřely varianty s více než jedním útočníkem...

                          • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                            vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 18:09 |  
                            0 0

                            K tomu se malej vzteklej neodhodla,ale stejne to neřeší post útočníka.

                          • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                            Borris     před 12 lety 01.01.2013 22:32 |  
                            0 0

                            já jsem o jeho potenciálu také přesvědčený! Ale stejně tak jsem přesvědčený o tom, že kraj obrany je pro něj to pravé. Z kraje obrany máš kolikrát víc prostoru zaútočit než ze zálohy. Výhodou totiž je, že nejsi nikým hlídaný a když ti cukne někdo do narážečky a nebo se ti zepředu hned dá někdo do pohybu a do nabídky, tak se můžeš z tohoto postu směrem dopředu vyřádit do sytosti. Není náhodou že třeba Rajtoral s Limberským jsou původem záložníci, ale teď hrají více na beku. Sám to vím podle sebe. Také jsem původem krajní záložník, ale před rokem mě kouč v zimní přípravě stáhnul na beka a hned se mi uvolnilo víc místa pro útočení a teď už bych jiný post hrát nechtěl. A třeba i Juhar když ho Rada stáhnul na beka, tak dost pookřál a začalo se mu dařit. A stačí si koneckonců vzpomenout na Mateje, jak tady brousil lajnu. Nezdá se mi že by směrem dopředu neměl dostatek prostoru. A kraje zálohy bych svěřil Mičolovi s Tusjakem. Případně může hrát z kraje i Koreš a do blízkého budoucna bude skvělou alternativou Prošek!

  5. Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

    Dobi     před 12 lety 01.01.2013 18:12 |  
    0 0

    ČAPEK... Při vyslovení tohoto jména se mi objeví několik souvislostí. Karel Čapek! Podle mne největší světový spisovatel všech dob!!! Jen žil v hloupé době a v příliš malém nárůdků, jehož část jej doslova uštvala... Honza Čapek! Obětavec OP, kterého asi většina zná! Ale ani ten není míněn! Diskutující myslí "komentátora", spíše sparťanského chameleona... Přiznám se, že když se ozve, vypínám - pokud to jde - zvuk! Bylo tomu tak před rokem 1989 i poté. Z nikoho tak nečiší prohnilý klubismus jako z něj! Josefu Lauferovi (slávistovi až za hrob) bývalo spíláno, že je na Slavii nějak přísnější. Vynikajícími komentátory bývali i Karol Polák či Gabo Zelenay. Slováci z nejvěrnějších! Ale jejich hlášky jsou dodnes legendami... Nikoho nerozeštvávali! Proč i silvestrovská derby komentuje tento senochrup? To TV nemá nikoho jiného? Já ještě pamatuji setkání Sparta - Slavia v 60.letech, kdy Spartu reprezentovali vynikající človíčkové - Martin Frič a Václav Voska! Měli jedinou "vadu" - byli sparťani! Ale byla to vada? Ne, oni dokazovali i svoji snahu "Na hřišti soupeři, mimo ně přátelé:" A s kým bychom se mohli hecovat, kdyby Sparty nebylo??? Kam to ale všichni tito Čapkové (nemíním ale ani Karla ani toho Honzu...), Horníkové, Strakové a další "dotáhli"... Ne, my máme svoji historickou pravdu a NIC NÁS NESRAZÍ!!!

    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

      Sokrates55 (přítel SN)     před 12 lety 01.01.2013 22:34 |  
      0 0

      Dobrý večer přeji pane Dobi :-).
      Děkuji Vám za Váš pohled na dané téma Spartani a "rudízletné". Také znám jako určitě skoro každý z Vás i Sparťany, kteří mají svou úroveň a jedním z nich je i současný trenér V. Lavička. To jen pro dokreslení, že nestrkám všechny do jednoho pytle. A tím vůbec nechci ani naznačit, že to bylo tématem Vašeho příspěvku.
      Sokrates55

      • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

        Dobi     před 12 lety 02.01.2013 09:57 |  
        0 0

        Ano, s Lavičkou naprosto souhlasím! On pochází z Plas a při posledním Setkání slávistů se i o něm a o jeho rodině mluvilo. Jen a jen slušně. Tehdy jej a Straku lákali do Slavie, snad to bylo před podpisem. Ale trenér Ježek za slib reprezentace je oba přetáhl. Zatímco Lavička zůstal, jaký byl. Strakovo excesy známe...
        Je jen škoda, že se to všechno zvrtává jinam. A bohužel i v ústech Čapků. Křetínů a jin podobných. Ono přece musí platit ono z roku 1965 Sparta je, když je Slavia! Mně vadí umělé kluby, které se cpou do otevřených vrat - v hokej ten LEV, ve fotbale též Střížkov a nezlobte se, i Dukla (pardon, Jakubčovice...). Uměle vytvořená v roce 1948 jako ATK / ÚDA / Dukla a co byly ty Jakubčovice? To takové Blšany či Drnovice musely projít určitým vývojem... Bohemka (ta vršovická) - to je taky něco jiného. Hlavně tradice a láska fanoušků, ať ta cesta k obnově byla všelijaká. Ale žije! Vezměme třeba Xaverov. První Xaverov, působení "Vondráčka" Michala (Terrex) a - Schluß! Pak koupili II.ligu od Chrudimi. A později opět - Schluß! Břevnov. Ve své době na špici III.ligy, i béčko Slavie tam ruplo. A pak se ozvala nějaká baba, že jí patří asi desetina pozemku... Dnes se tam v neděli honí jen vítr! Schluß! Atd..

        • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

          slaviator     před 12 lety 02.01.2013 11:14 |  
          0 0

          ad Břevnov...

          Opravdu nešlo zachránit fotbal na Břevnově?
          Přišli jsme o hřiště, nešlo to zachránit. Prodělali jsme spoustu soudních stání, odvolávali se, ale prohráli. Bylo sedm restituentů, šest jich bylo v pohodě, to byly fyzické osoby, ale největší problémy nám dělala Česká pošta, která na nás začala tlačit. Co můžete v takové sitauci dělat? Rozhodl jsem se takhle. Bylo to neudržitelné.

          http://www.fotbalpraha.cz/zpravodajstvi/fotbal-na-brevnove-konci-prava-k-treti-lize-ziskala-mlada-boleslav-2342/

        • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

          jarodo57     před 12 lety 02.01.2013 11:17 |  
          0 0

          Mě třeba hodně momentálně štve jak mediálně je protěžovaný zmiňovaný LEV v hokeji. Já bych se na něj úplně vyprdnul .Vždyť máme naši ligu .Tak ať hlavně mediálně propagují naší ligu a ne nějakou rusáckou(i když má lepší úroveň).Nehledě na to,že to je vlastně Sparta 2.Pan Michal má ještě na starosti zrušení Chebu a téměř Kladna.Já nemám ani rád z těch důvodů, které zmiňujete Chelsea,Machačkalu apod. týmy.

          • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

            Dobi     před 12 lety 02.01.2013 13:08 |  
            0 0

            Kladno, ano, stejný osud pod "Vondráčkem" - Terrex.... Ale Cheb ne, tam přišel nejdřív Komanický, co se cpal i do Slavie, a pak Mlátilík. Cheb ho jako město "vymlátil", pak dohráli jaro v Blšanech...
            Jo, s Chelsea také souhlasím - tradiční anglické kluby jsou MU, West Ham, Arsenal a další. A řadím k nim i Bayern, pokud si pamatuji, také celkem umělý klub - tam byl vždy München 1860!!
            NAopak ten Cheb - to byla zajímavá historie. Vnitro se zbavilo kolektivních sportů - z RH Brno byla opět Zbrojovka a v hokeji Kometa, z ČH Blava pak Inter Slovnaft. A najednou se dala dohromady parta záklaďáků s pár stálými a z divize šli až nahoru (byl tam i náš Janko Luža apod.). To byla doslova senzace, byli miláčky oblasti, na milost je vzal i ministr Obzina... Po převratě se vše změnilo, ale kdyby se tam nemotali ti výžirkové, mohlo to dopadnout možná lépe...

            • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

              jarodo57     před 12 lety 02.01.2013 13:15 |  
              0 0

              Omlouvám se za ten Cheb .Michala jsem zaměnil za Mlátilíka. To byl taky pěknej lump.

              • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                Dobi     před 12 lety 02.01.2013 21:36 |  
                0 0

                Ač to s fotbalem ani Slavií nesouvisí, vzpomněl jsem si na jeden vtip:
                Jóóó, Nováček? Ten bratr toho zavražděného? To musí být taky pěknej lump!

                • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                  bongor     před 12 lety 03.01.2013 23:30 |  
                  0 0

                  Ahoj kluci,Dobi,Slaviatore a Sokrate a samozřejmě i všichni další,co spolu mluvíme.Hezky to tady Dobi popisuješ a máš skoro stejný pohled na věci jako já,to mě těší.Téma Sparta-Slavia,to je povídání na hodinu.Do roku 1948 to byly dva superkluby.Měli jsme i ty tituly a jiné úspěchy nějak tak spravedlivě rozdělené.Potom přišel bolševik ,vybral si Spartu jako výkladní skříň komunistického způsobu života a už se to pomalu začalo zvrhávat.Vzpomínáš Vosku,toho jsem taky měl moc rád.Ale i později jsme se se sparťany slušně ale docela ostře hecovali.Když hrála Sparta LM,tak jsem jí ještě fandil,něco takového si po éře Machů,Košťálů .Peltů,Horníků a Křetínských vůbec nedovedu představit.Sparta se znechutila svým velikášstvím a arogancí většině národa.Mně samozřejmě taky.
                  Ty uměliny jako Lev mě taky pěkně se*ou.Copak už nikdo neví že v ČR vždycky bylo nejlepší LTC a s ním ČLTK.Proč nenavázali na jejich tradice? S hodnocením Lavičky taky souhlas.Na ofiku máme taky výborného sparťana Nixona,slušnej,chytrej.Ale třeba ta svoloč co vyhnala Sokrata s vnuky ze silvestrovského derby,to
                  je humus humusů.

                  • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                    Dobi     před 12 lety 04.01.2013 08:46 |  
                    0 0

                    Já bych v něcem malinko nesouhlasil. Sparta se vsápávala (od slova sápati se dovnitř) do přízně mocných až v průběhu 50.let, spíše jejího konce. I ona ztratila jméno (Bratrství Sparta -> Spartak Sokolovo), i když ne tak drasticky. Ale na forhontě byla armáda - Čepička a vnitro (po vzoru SSSR - CSKA a Dynamo, Spartak Moskva teprve časem stoupal mezi elitu). U nás to byla hlavně Dukla (ATK, pak ÚDA). Ale i Tankista - to byl děs - oni byli patrony naší břevnovské školy a i díky tomu pak časem máma sdílela mou lásku ke Slavii). Křídla vlasti Olomouc. Rudá hvězda (později Červená hviezda) Bratislava. V hokeji RH Brno... Sparta však pracovala politicky, poukazovala na rudé, tedy dělnické dresy, našla oporu v Tondovi "Harmonika" Zápotockém, který mj. s gustem podepsal bourání Slavie na Letné. Atd. Ale jinak byli normální, hlavně v těch 60.letech při obnově jmen. Až později... I když v roce 1975 Sparta spadla, ač se řada sudí snažila, tak Kapek, velký sparťan, když za ním přišli, aby zasáhl, už řekl - takhle, soudruzi, takhle hluboko nepůjdu! Hodně neplechy způsobil Ježek (viz přetažení Lavičky, Straky a nekritická preference Boh. Veselého na úkor našeho Fandy; až když v Turecku ukradl košili, tak se mírnil, ale aspoň pomáhal Venglošovi při preferenci Mariána Masného na úkor Franty). Pro mě byl děs, když se s p.Korbelem objevil ve Slavii. Ale ocituji Žlutého psa: Přišel a zase odešel - a nikdo se kvůli tomu nevěšel! 80.léta už zde byla převaha Sparty v zázemí, ale hlavně to nastalo v 90.letech - machové, ivánkové atd. A přehlížení i řádění rowdies...Atd...

                    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                      bongor     před 12 lety 04.01.2013 15:56 |  
                      0 0

                      Ještě jsi ve výčtu lampasů zapomněl na Rudou hvězdu Cheb.
                      Jinak máš samozřejmě pravdu,já jsem to nechtěl až tak rozfázovávat,bylo by to moc dlouhý.A s tím Frantou Veselým nelze taky než plně souhlasit.Bohumil mu nesahal ani po tkaničky a Ježek ho tam pořád fest cpal.To Béla to byla jiná třída,ale taky Fandovi
                      nemohl normálně vůbec konkurovat.Jak by také mohl,když byl Franta
                      nejlepší brčko v Evropě.
                      Jen takovej fór o Tondovi Zápotondovi:Přijela státní návštěva z Indie a Tonda vítal Džavaharlála Nehrua.Ten se představil:"Já Nehru" a Tonda nato:"A to já zase hru!"A hned ho ved do kamrlíku,kde měl šest harmonik.Nehru se strašně podivil a ptá se:"Sexteto?"A Tonda na to:"Nesek,to jsem si koupil". To byla malá ukázka jeho jazykové vybavenosti,k té spartě pasoval náramně.

                      • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                        Dobi     před 12 lety 05.01.2013 00:56 |  
                        0 0

                        Já jsem tu RH Cheb vynechal. Úmyslně. Vnitro přestalo podporovat kolektivní hlavní sporty cca 1965. Z ČH Blava byl Inter, z RH Brno Spartak ZJŠ (Závody Jana Švermy). A najednou se dala dohromady v Chebu parta záklaďáků, byl tam i náš Jano Luža s několika, co podepsali (ex-teplický Koubek) a řádně vykopali nejprve II. ligu a pak první a stali se miláčky. Co s nimi? No, z nouze ctnost! Tam chodili kluci na vojnu se vykopat a zpět do civilu (Kuka, Petržela, Skuhravý, Chovanec)... Podle mne - když už vojenský sport, tak takto to bylo podle mne správné. Podobně na tom byla Dukla Žatec. Taky nechtěná a pak druholigová. Konkurence Dukly Tábor ve II.lize. Tam bylo velení okruhu a to se nesmělo připustit, aby nějaký Žatec je trumfnul. Tak se pakovali... Přitom hráli na hřišti, kde se rok hrála liga, ale to byl převážně německý DSV Saaz (Saaz vznikl poněmčením názvu Žatec po Bílé hoře, do té doby to bylo i husitské město a 1621 byl popraven i žatecký primátor Hošťálek... To jsou para-Doksy!

                        • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                          bongor     před 12 lety 05.01.2013 09:50 |  
                          0 0

                          Máš pravdu,do Máchova jezera občas skákali paragláni.A s tím ostatním s Tebou taky nelze než souhlasit.Kdy zase jedeš do Dalmacie?

                          • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

                            Dobi     před 12 lety 05.01.2013 10:09 |  
                            0 0

                            Dá-li bůh, tak v létě - Dalmácii i Kvarner!A k těm Doksům, když už jsem to nakousl, já tam jezdil 10 let na prázdniny. Tehdy to bylo české moře. A to "para-Doksy" jednou vymyslel Šíp v parodii na Havlovu Audienci; a mně se to líbilo, od té toby to používám..

  6. Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

    Gino     před 12 lety 02.01.2013 10:34 |  
    0 0

    Jak jsme na tom vlastně s tou dominancí? Ví někdo z hlavy kde všude jsme Spartu porazili?....

    žákovské kategorie etc...?

    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

      Alanor (admin)     před 12 lety 02.01.2013 11:26 |  
      0 0

      Vyhráli jsme poslední fotbalové derby, na jaře jsme remizovali. Juniorka vyhrála 4:2, mládež byla také jasně úspěšnější.

      Hokejisté pak vyhráli 4 poslední derby.

    • Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

      quelhar (admin)     před 12 lety 02.01.2013 11:33 |  
      0 0

      A tym vyhra, juniorka vyhra, U19 remiza, U17, U16, U15, U14 vyhry, U13 porazka, U12 vyhra. K tomu vyhry v hokeji, v silvestrovskych derby, zeny uhraly remizu.

  7. Re: Silvestrovská derby potvrdila slávistickou dominanci

    zeleznik2     před 12 lety 02.01.2013 17:02 |  
    0 0

    Děkuji kluci, udělali jste mi radost, dvě vítězství, skvělý fotbal, legendy na hřišti, po 24 letech, Kubík s Knoflíčkem zase spolu. Internacionálové oplatili loňskou porážku a Blažek dostal 8 gólů a Pavlík Kuka dokonce čtyřikrát skóroval to je radost, doufám, že naši kluci si z toho vezmou příklad a začnou zase vyhrávat. Jinak kapitola pro sebe urážení Fr.Straky a házení petard, myslel jsem, že aspoň při tomto derby bude vše v klidu, ale prostě vždy se najde pár jedinců, který ten fotbalový požitek musejí pokazit. Co se týče komentování p.Čapka to kapitola sama o sobě, jak může takový to jednostranný Sparťan komentovat tímto způsobem fotbal nechápu, ať ho ČT nasazuje jen na Spartu, ale nikoliv v derby, jako mnozí tady i já vypínám vždy zvuk, protože to nevydržím, navíc neustálé připomínání smrti sparťana Drobného a pletení jmen je u Čapka už pravidlem a ten spolukomentátor fakt děs, jeho hlášky s tím jsem hrál v mládeži, s tímhle jsem hrál na Dukle. Co se týče posílení kádru, vypadá to nakonec na Šeba ze Slovanu Bratislava a na Sládka ze Slovácka a nacitelný odchod Martina Latky. Co se týče první možné posily vypadá velmi dobře, zkušenosti ze zahraničí, nejlepší střelec Corgoň Ligy 2004/05 mohl by být dobrou posilou, otázka peněz bude hrát, ale velkou roli, navíc v sezoně letos jen dva góly z 9 zápasů a preferuje Ameriku, u druhého hráče mám tak trochu obavy ve Slovácku se neprosadil, ale v Myjavě letos 7 gólů za podzim tj slušná vizitka, ale straší mne případ Böhm, aby se neopakoval, jednoho z nich však určitě uděláme.