Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

Velmi příjemný večer připravil profesorský sbor Univerzity Slavia necelé stovce posluchačů, kteří se sešli ve fanshopu k poslechu první přednášky na téma derby pražských S.

Projekt Univerzita Slavia připravila Slavia ve spolupráci s Odborem přátel a provozovatelem fanshopu, společností proSlavisty.cz. Právě v prostorách fanshopu vznikl přednáškový sál, do kterého se vměstnala necelá stovka slávistů. Každý při vstupu obdržel index a s malým zpožděním se mohlo začít. Martin Krob se ujal role průvodce, představil organizátory akce a zejména profesorský sbor pro dnešní večer. Studentům dnes zpříjemnili večer archivář Slavie Karel Zuska, 1. místopředseda Odboru přátel Michal Dobiáš, předseda pracovní skupiny pro historii a statistiku FAČR Stanislav Hrabě, novinář Pavel Procházka, který pracoval na nových, doplněných vydáních klasických knih Vítězslava Houšky Věčná Slavia a Železná Sparta, a další fotbalový historik a spisovatel Vladimír Zápotocký, mj. autor knihy Temné stíny fotbalu. Tento profesorský sbor pak doplnil také Jan Andrejkovič, bývalý hráč Slavie, současný trenér brankářů Martin Vaniak a hráči Karol Kisel a Martin Juhar.

Po úvodním seznámení se dotyční pustili do vyprávění plného často málo známých zajímavostí. Ačkoli tématem večera bylo derby, často se řeč odklonila i k jiným souvisejícím tématům. Rozebraly se tak mimo jiné možné původy hanlivého označování "Jude Slavie" ze strany Sparty, které se např. podle Vladimíra Zápotockého datuje až do dvacátých let minulého století. Zavzpomínalo se, proč tehdejší superstar Jan Košek spolu se dvěma svými kamarády ze Slavie přestoupil na rok do Sparty a pak se zase vrátil, jak se do Slavie dostal trenér John Madden a na spoustu dalších zajímavostí, na jejichž vyjmenování tu samozřejmě ani zdaleka není prostor.

Nechyběly ani úkazy typické pro podobné diskuze. Ať už to byly menší názorové rozdíly mezi účastníky nebo třeba hlasité vyzvánění mobilu jedné z posluchaček (navíc poněkud vulgární :o)) zrovna ve chvíli, kdy jako jeden z mála hovořil Jan Andrejkovič bez mikrofonu. Rovněž přetáhnutí časového limitu určeného k přednášce rozhodně nelze označit za věc, která by se v akademických kruzích vyskytovala jen zřídka. Dnes to ale jistě nikomu nevadilo a když zástupci Tribuny Sever na závěr spustili oblíbený pokřik "Derby je naše", možná přišlo i mnoha studentům líto, že už je pro dnešní den konec. Na závěr poděkoval marketingový ředitel Slavie Martin Malík organizátorům za pěkný večer a studenti i profesoři se mohli rozejít do svých domovů.

Pokud jste tedy dnešní přednášku z nějakého důvodu promeškali, přijměte pozvání na některé z dalších pokračování projektu Univerzita Slavia, to dnešní se povedlo na výbornou. Pokud jste dnes byli mezi posluchači nebo v profesorském sboru, můžete se podělit o své zážitky v komentářích.

Komentáře (138)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    huhu     před 12 lety 13.09.2012 22:58 |  
    0 0

    Proč je vlastně pokřik "Jude Slavie" hanlivý?

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      vlchan     před 12 lety 13.09.2012 23:04 |  
      0 0

      To nikdo neřekl, že je hanlivý. Otázka zněla "proč je" .

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        huhu     před 12 lety 13.09.2012 23:07 |  
        0 0

        ...původy hanlivého označování "Jude Slavie"...?

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Eluin (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 00:07 |  
          0 0

          Na prednasce padl nazor,ze to vzniklo ve dvacatych letech na adresu cinovniku naseho klubu kvuli zinkasovani penez za zruseny zapas (nebot Slavia si jej diky znalosti meteorologie)nechala pojistit.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      quelhar (admin)     před 12 lety 13.09.2012 23:08 |  
      0 0

      Tak predpokladam, ze to spartane rvou proto, ze jej za hanlivy povazuji... Proc tomu tak je, to uz je jina otazka.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      honzah (přítel SN)     před 12 lety 13.09.2012 23:37 |  
      0 0

      Taky si říkám.

      A) Jude je něco negativního, pak je to urážka Slavie.
      B) Slavie je něco negativního, pak je to antisemitský pokřik.

      Já bych nezakroužkoval ani jedno. A když vidím, jak někdy Slavie hospodaří, tak si při pokřiku ,,Jude Slavie´´ říkám někdy i ,,kéž by´´ :-) Pravda je taková, že třeba Rosen je značně židovské příjmení. Jako Hoffmann o tom něco musím vědět :-D

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        bongor     před 12 lety 14.09.2012 18:48 |  
        0 0

        Podle mě vzniklo jude Slavia kvůli knize Karla Poláčka "Muži v ofsajdu".Tam pan Načeradec,který fandil Slavii byl žid.Pochopitelně
        v Čechách bylo židů hodně,někteří fandili Slavii ,jiní spartě.
        Slavia sotva mohla být židovský klub,to by těžko vyhrávala za protektorátu jeden titul za druhým,byla by pronásledována,daleko víc než rumun.A tomu zak nebylo.Dokonce se traduje,že před 2.světovou válkou navštívili Prahu tvůrci nějaké wikipedie a v jejich
        podání zaznělo:V Praze jsou tři největší kluby a to německý DSF,
        český Slavia a židovský Sparta.
        Myslím ale ,že myslícímu nenacistovi je úplně jedno,kdo fandí kterému klubu,je to určitě napříč národnostmi a navíc už jsou v české kotlině národnosti tak promíchané,že málo kdo je opravdu ta proslavená"čistá rasa".

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Jakubisko     před 12 lety 15.09.2012 16:00 |  
          0 0

          Tvůrci nějaké wikipedie...nájs :D

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            honzah (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 18:57 |  
            0 0

            Tři mudrci od východu :-)

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          honzah (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 18:56 |  
          0 0

          No, já si myslím, že z hlediska různých společenských stavů Slavia za 1. republiky byla klubem intelektuálsko-buržoazně-úřednickým (tedy i logicky s vyšší podporou v židovské komunitě) a Sparta klubem dělnickým (židovští dělníci mívali vlastní kluby s názvem Maccabi, případně snad Mahrla).

          Jediná židovská rodina, která fandí Spartě, tak mě napadají ,,prezidentovi´´ Fischerovi, což je tomu človíčkovi dost podobné :-)

          Mimochodem, ve filmu Muži v offsidu někdo kritizuje Slavii a pan Načeradec hned povídá: ,,Voni jsou antisemit?!´´ Na druhou stranu vyloženě sionistickou symboliku lze vidět na zápasech Ajaxu, podobně založen byl snad také Tottenham. My jsme studentský klub, takže propojenost s židovstvím je spíše druhotná, stavovská podle výše popsaného.

          Ale neberte to jako fakta, spíš takové posbírané střípky z rozhovorů s pamětníky, a tak. Rozhodně se nechci pasovat na nějakého znalce.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Edwardtheiron     před 12 lety 14.09.2012 07:48 |  
      0 0

      Nejde snad ani o to,že je hanlivý,jako rasistický.Problém je v německém výrazu Jude,který jednoznačně evokuje nacistickou Třetí říši.Kdyby na nás řvali Židi Slavie,tak by to asi nikdo za rasismus nepovažoval,ale zase by to neznělo tak "zajímavě",jak si oni myslí,že to zní,nehledě na to,že by to byla blbost na první poslech-třeba já jsem nikdy Žid nebyl.V každém případě jsem ale přesvědčen,že asi tak 99,5 procenta z nich vůbec netuší,proč to křičí.

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        janko (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 08:00 |  
        0 0

        Otázka je zda pokřik Jude byl od původu rasistický nebo hanlivý. Jak se zde píše, vzniklo to už ve dvacátých letech, takže před Třetí říší. V těch dvacátých letech to byla nadávka, rasismus? To že se to díky Němcům posunulo někam jinam, je věc druhá...

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          quelhar (admin)     před 12 lety 14.09.2012 08:40 |  
          0 0

          Tehdy ovsem taky dotycni nejspis nervali Jude - Sparta byla cesky klub, tak nemeli duvod na Slavii nadavat nemecky - ale proste rikali, ze jsme Zidi, kdyz jsme na jednom zapase dokazali vydelat hned dvakrat. Puvodem to tedy referuje jednoznacne k obecne znamosti toho, ze Zide umi vydelavat penize. Od te doby se to posunulo a "Jude Slavie" ziskalo novou popularitu zrejme az prichodem ENICu do Slavie. Navazalo to na neco, co tu kdysi bylo, ale vyznamove se to asi dost posunulo jinam...

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          PetCC     před 12 lety 14.09.2012 09:25 |  
          0 0

          Rasizmus nevymysleli nacisti, ten byl ve společnosti běžný už předtím. Před 100 lety třeba byla vědecky uznávaná eugenika (zjednodušeně šlechtění člověka a rasy), kterou si Hitler velmi oblíbil. Takže bylo "vědecky" podloženo, že židi jsou méněcenná rasa a označovat takto nežida byla zcela jasná urážka.
          Důvod, proč se rasizmus stal společensky nepřijatelný, bylo právě to, kam jeho důsledné uplatňování dovedl Hitler. Proto rozumný člověk rasizmus odmítá, i když ho každý, v menší nebo větší míře, v sobě má.

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            bongor     před 12 lety 14.09.2012 18:54 |  
            0 0

            Jenže hitlerismus zařadil do pojmu nečistá rasa,nebo podrasa nejen Židy,ale i všechny Slovany a kdyby nebylo přítele Franca a Mussoliniho,tak by se tam ocitli i všichni Románi.To bylo jen otázkou času.
            Navíc je veřejným tajemstvím,že i mezi vrcholovými nácky byli takoví,kteří pečlivě tajili svůj rodokmen,protože měli židovské předky.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          marek018     před 12 lety 14.09.2012 13:44 |  
          0 0

          Posunulo jinam? Antisemitismus v Evrope rost po stoleti, Hitler to jen dovedl do fatalniho konce. Ale ta nenavist k Zidum tu byla daleko driv..
          Jinak si myslim,ze puvod muze byt jiny,avsak vetsina rudochu si to s Hitlerem a Treti risi spojuji a prave proto se jim to tak libi. Dyt to cemu oni rikaji kotel je samej nacek.

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            Slavista_Raf     před 12 lety 15.09.2012 11:08 |  
            0 0

            Proto taky já neřeknu tomu klubu z toaletný jinak než ss-parta...

  2. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    vlchan     před 12 lety 13.09.2012 23:02 |  
    0 0

    Byl to velice příjemný a zároveň poučný večer. Děkuji všem jeho organizátorům a přeji jim i nám, slávistům, další pokračování. Takovéto akce dokazují, že být SLÁVISTOU je nádherné a snad i něco víc.

  3. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    slaviaman     před 12 lety 13.09.2012 23:11 |  
    0 0

    Velmi povedený večer od všech aktérů v profesorském i hráčském sboru. A bylo mi ctí být při takové premiéře. Dnešní večer mi zase zabušilo srdíčko tou pravou sešívanou pýchou. Myslím, že Univerzita Slavia je vynikající projekt, který si zaslouží velkou pozornost. Takže gratulace a díky! Slavii zdar!

  4. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    Eluin (přítel SN)     před 12 lety 13.09.2012 23:37 |  
    0 0

    Jednoznacne pozitivni dojem. Byl jsem tam i s pritelkyni a oba jsme se bavili. Mnoho faktu clovek sice uz zna,ale nikdy neni na skodu si je ozivi. Zaujala me zejmena diskuse o"jude"a rivalite s DFC.

  5. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    Orlik66     před 12 lety 13.09.2012 23:46 |  
    0 0

    Moc se mi to líbilo - tolik znalců, tolik informací, ať už známých více nebo méně. A hodně přátelská atmosféra, mnohogenerační. Možná by stálo za to udělat aspoň na FCB zvláštní stránku.

  6. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    Slawek     před 12 lety 14.09.2012 08:20 |  
    0 0

    Univerzita Slavia - za tento nápad je třeba pánům Krobovi a Pomikalovi určitě poděkovat. Večer to byl nejen příjemný, ale i v mnohém poučný. Jen myslím, že do komentáře nepatří výraz "necelá stovka", vhodnější je určitě "téměř stovka". Už proto, že když se vměstnala, tak jí byl sál skoro malý. To jen na okraj - akci je třeba pochválit a propagovat, zvláště když si to zaslouží ! Dělají to tak i jiní a této úrovně jejich akce zdaleka nedosahují.

  7. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    petrjir     před 12 lety 14.09.2012 08:23 |  
    0 0

    Chtel bych se zeptat, zda nevite, co je se Zakostelskym? Psalo se, ze krome zranenyho Veselyho jsou k dispozici vsichni a o nem ani zminka. A kdo chodil na zapasy becka, jakou mel vykonnost? A jeste nevite, na jak dlouho je to s Proskem? Diky

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      vlchan     před 12 lety 14.09.2012 09:29 |  
      0 0

      Nejste příteli trochu mimo mísu?

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        fredydj (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 09:45 |  
        0 0

        mimo mísu mi přijde spíš Váš příspěvek ale to je jedno :)) o Zákostelským toho opravdu moc nevíme naposled o něm byla zmínka když se zranil....s Proškem je to nadlouho, moc jsem ti asi nepomohl ale víc nevim :))

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Slawek     před 12 lety 14.09.2012 13:41 |  
          0 0

          Zákostelský byl na hostování ve Vlašimi, je zraněn již od závěru jara, Prošek je po lehčí operaci zjištěné vrozené srdeční vady a ještě tak 3-4 měsíce bude mimo, t.zn. bude na jaře.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      fredydj (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 09:46 |  
      0 0

      Zákostelský nebyl v B týmu ale na hostování tusim ze ve Vlašimi? prý občas skoroval ze standartek...

  8. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    Maat     před 12 lety 14.09.2012 08:48 |  
    0 0

    Bylo to super a určitě se budu těšit na další pokračování.

  9. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 09:02 |  
    0 0

    Taky myslim že je to velmi chvályhodný projekt a vůbec lidi kolem nového fanshopu obdivuji už kvůli výjezdum kde prodávají Slavistické věci.Jinak když se podíváme na film Muži v ofsajdu tak pan Načeradec je žid obchodník a je to z první republiky:-))))))

  10. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    subHuman     před 12 lety 14.09.2012 10:02 |  
    0 0

    Výborná akce, příjemná atmosféra.
    Musím pochválit zejména Martina Kroba, který se své role zhostil s plnou parádou, konferenciér profesionál :-)

    Vytkl bych snad pouze malé zapojení přítomných hráčů, resp. slovo dostali až ve chvíli, kdy se večer blížil ke konci a Čaroděj upozornil, že je druhý den čekají 2 tréninkové jednotky. Třeba by nám Karol prozradil víc zajímavostí, jako např. že po potupné prohře 1:4 v derby na letné udělal Řepka velký cirkus a byl to v podstatě on, kdo spolu s Chovancem stál za Lavičkovým koncem...

    Vtipná byla taky Karolova odpověď na otázku, jestli jsou na letné pořád tataráky... Karol říkal, že on si dává řepku :-)

  11. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    Petr9608     před 12 lety 14.09.2012 10:10 |  
    0 0

    http://youtu.be/OLxxOyFQSfA

    Video zde. Dostupné zřejmě tak od 11:00 - BEZ ZÁRUKY

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      quelhar (admin)     před 12 lety 14.09.2012 13:36 |  
      0 0

      Jakkoli mi je jakakoli cenzura proti srsti, dost nevhodny komentar jsem tentokrat smazal... Autora prosim, aby priste trochu brzdil, nez neco napise...

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        winter (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 14:21 |  
        0 0

        a tenhle spam tu necháš jo? to jseš fakt dobrej...

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          quelhar (admin)     před 12 lety 14.09.2012 15:28 |  
          0 0

          Odkaz na zaznam z akce opravdu nepovazuju za spam...

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            winter (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 16:07 |  
            0 0

            to je fakt video z tý akce? lol.. tak to se omlouvám, mě ta adresa "odkazu" přišla hodně podezřelá, podobná spamu co se objevuje na fóru jedněch našich stránek.. stejně tak nick Petrčísločísločíslo.. ok ještě jednou sorry, stejně tak i autorovi videa

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      spino     před 12 lety 14.09.2012 14:45 |  
      0 0

      Zvuk od poloviny videa nefunguje!!!

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Oja     před 12 lety 14.09.2012 15:15 |  
      0 0

      "Toto video je soukromé" ... Šlo by s tím prosím něco udělat? :)

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        Petr9608     před 12 lety 14.09.2012 15:46 |  
        0 0

        Bohužel, jsou tam nějaké technické porblémy. Snažím se to opravit.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Oja     před 12 lety 14.09.2012 23:27 |  
          0 0

          Koukám, že se asi stále nedaří... Nebylo by možné ho nahrát např. na uloz.to? Díky moc!:)

  12. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    lassiter     před 12 lety 14.09.2012 13:22 |  
    0 0

    Dneska je velký rozhovor s Kusým ve sportu, celkem stojí za přečtení. Mimo jiné píše, že náš rozpočet je 104 mil. bez DPH :-) a prej ho během podzimu v pohodě pokryje, místo na dresu pro generálního sponzora si cení na desítky milionů a do půl roku bude tendle náš tým velmi ambiciozní. Tak snad se dočkáme.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Ulquiorra     před 12 lety 14.09.2012 14:49 |  
      0 0

      Najde se dobrá duše, co by nascanovala ? :)

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          naplavnik     před 12 lety 14.09.2012 16:12 |  
          0 0

          díky, co dodat, sds!

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          BARTjan     před 12 lety 14.09.2012 17:08 |  
          0 0

          díky moc

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Barra     před 12 lety 15.09.2012 14:24 |  
          0 0

          travele, díky moc za poskytnutí tohoto článku těm, kteří neměli možnost si Sport koupit!

          Kusý má podle mě absolutně pravdu, že Slavia nemusí za každou cenu se snažit získat hlavního sponzora tím, že by šla pod svou cenu. Značka Slavia má svojí hodnotu, a raději chvíli vyčkat, než se znehodnotit a prodat levně.

          Také ten průměr 12 až 14 tisíc diváků by nemělo být nemožné. Kusý je dost chytrý na to, aby si nemyslel, že musí vynalézt kolo a určitě se také dívá dál, jak to řeší jiné kluby v zahraničí. Jeho blízký vztah k USA může být inspirativní, nikde neví lépe jak se starat o diváka, marketing je tam na nejvyšší možné úrovni. Sport je tam big business, vše se točí o tom jak divákům co nejlépe vyhovět a tím získat (nové) sponzory za lepší podmínky.

          Ale také blíž k nám se dá leccos obkoukat. Ajax hrál do roku 1997 ve svým starým stadionu De Meer s kapacitou 29,500 diváků. Tehdy měli dlouhodobý průměr kolem 21,000 diváků na zápas. Po přestěhování do moderního stadionu ArenA se tento počet zvýšil o více než 100%.
          (počet diváků Ajaxu, přehled od 1995 do 2010 : v 1995 na starém stadionu = 23,584 / 1996 = 21,992 / 1997 stěhování do nového stadionu ArenA = 48,069 diváků / 1998 = 48,423 / … / 2009 = 49,014 / 2010 = 48,677)

          Viktoria Plzeň hrála do nedávna také před pár tisíc návštěvníků, teď mají pravidelně vyprodáno. Jestli budeme pokračovat v dobré hře, tak i Slavii se postupně musí podařit stadion lépe naplnit.
          V každém případě mám dobrý pocit z dnešní situace. Absolutně se to nedá porovnat s jarem 2010, když Slavia byla na kolenech a pánoval amatérismus a bezvládí. Hlouběji snad ani nešlo klesnout.

          Je to běh na dlouhou trať a bude se muset neustála poctivě pracovat, ale věřím, že obrat k lepšímu bude pokračovat.

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            travel (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 20:33 |  
            0 0

            Není zač,rád jsem to udělal.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Steve2924 (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 19:10 |  
      0 0

      Jestli tě zaujalo to bez DPH, tak to řekl proto, že Slavia je samozřejmě plátce DPH, tedy nakupuje za ceny bez DPH ale DPH platí státu měsíčně (přesně to nevím nejsem daňař) A protože se naše politické elity stále nejsou schopné dohodnout kolik bude sazba příští rok. Tak firmy neví kolik si mají v rozpočtu na DPH připravit. Proto bylo řečeno, že jde o rozpočet bez DPH.

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        stefi     před 12 lety 16.09.2012 07:53 |  
        0 0

        Opravdu nejsi daňař. Slavia /pokud je plátce DPH/ nakupuje samozřejmě s DPH, ale DPH /pokud to umožňuje zákon/ uplatňuje v rámci daňového přiznání jako odpočet. Jinými slovy stát Slavii zaplacenou DPH po určité době vrací.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          KaiN     před 12 lety 16.09.2012 08:21 |  
          0 0

          To máš samozřejmě pravdu, ale problém je u cen, které mám nasmlouvané vč. DPH dopředu resp. kde nehodlám konečnou cenu měnit. Vem si třeba pro příklad obyčejnou vstupenku. Pokud se zvýší sazba DPH a Slavia nebude chtít zvýšit úměrně tomu vstupné, pak jí po odvodu DPH státu zůstane méně, než jak kalkulovala s ohledem na původní sazbu.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      travel (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 16:07 |  
      0 0

      jedině,když si dal řepku.

  13. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    repan     před 12 lety 14.09.2012 14:18 |  
    0 0

    Bylo to vážně super. Skvělej nápad a výborná organizace. Už se těším na další přednášku. Díky a držím palce!

  14. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    goofy38     před 12 lety 14.09.2012 16:29 |  
    0 0

    Neříkal tam někdo, kolik stojí to červený tričko? :)

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Eluin (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 16:52 |  
      0 0

      Zaslechl jsem cifru 290, bohužel jsem si ho včera nekoupil, tak snad příště (nechtělo se mi stát frontu a o přestávce jsem se šel navečeřet do blízkého fast foodu).

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        Jiri1     před 12 lety 14.09.2012 17:00 |  
        0 0

        Zdravim, tukl jste nechtene hrebicek na hlavicku, bylo by mozno treba pri utkanich udelat nekde uvnitr stadionu ambulantni stanek, casto proste kamenny obchod vse nestaci. K universite snad jedina pripominka , bylo by asi obcas dobre vyvest tyto besedy mimo Prahu, treba v Klatovech by asi byl obrovsky zaje, tato odbocka , nejsem clenem je velmi aktivni. K cenam ve fanshopu , bohuzel nejsou nijak nizke , jsou hodne podobne vsem klubum v okoli, zadna slava to neni.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Steve2924 (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 19:00 |  
          0 0

          Ceny žádná sláva? A co čekáš? Tričko za 100? To jdi někam do sekáče. Ten Fanshop se taky musí uživit. Musí platit nájem, energie, zaměstnance. A co si budeme povídat ta cílová skupina není nic extra, takže i to je potřeba zahrnout do cenotvorby.... A tričko za 290 mi přijde celkem levné, už mám doma dvě. A to nemluvím o tom, že s permicí máš slevu (kterou třeba já stejně nevyužívám, jak píšu 290kč za triko je lidovka)

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        repan     před 12 lety 14.09.2012 17:55 |  
        0 0

        Jj, 290kč. Je i v eshopu.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Jiri1     před 12 lety 14.09.2012 18:00 |  
          0 0

          Tak si pane kolego porovnejte ceny v ostatnich klubech a zjistite , ze to proste levne neni, ten samy produkt navic muzete od ................... dostat podstatne levneji a to nejen ve Slavii, tenhle sedy mor probiha v podstate v kazdem klubu, kluci si to nechaj usit v Polsku nacerno a pak si to dovezou a maji na tom , no rekneme nejmene 50 procent a to myslim, ze se pletu.

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            no-nick     před 12 lety 14.09.2012 18:12 |  
            0 0

            Jako že na tom vydělávaj? Fuj, hanba.

            • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

              Jiri1     před 12 lety 14.09.2012 18:22 |  
              0 0

              Bohuzel, zcela klasicky prikladem muze byt prodej sal, ktere doslova na koleni vyrael a mozna i dnes dela i jisty prodejce, ktery je docela uspesne driv prodaval i pred stadiony Prazskych ligovych klubu, nekolikrat ho oochranka vyhnala, ale vzdy se vratil, jmeno neznam, ale proste jsem se ptal pozdeji lidi, kteri pro nas delali driv fanshop, sami rekli , ze vyrobni cena takove saly neni ani 50 Kc . a to ji prodaval za speci cenu 250 Kc, oni o nem dokonce snad i vedeli, ale rikali, ze proste je to cele na dlouhe lokte.

              • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                euryqp     před 12 lety 14.09.2012 18:27 |  
                0 0

                Člověk si pak jen říká, proč jsi nezaložil ten fanshop sám, když to podle tebe tak sype.

                • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                  travel (přítel SN)     před 12 lety 14.09.2012 18:34 |  
                  0 0

                  Jiří 1 ,nevím jak vy, ale já jsem rád ,že ve fanshopu došlo ke změně.Myslím si,že je na každém,aby sám zvážil,co si koupí i s ohledem na cenu.

                  • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                    Jiri1     před 12 lety 14.09.2012 18:38 |  
                    0 0

                    Ne,ne, tady si nerozumime, proste poukazuji jen na to, ze ceny az tak exkulzivni nejsou a , ze nekteri to dokazi levneji, nehoruji proti lidem z fanshopu. Ja bych treba do toho nemel odvahu jit.

                • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                  Jiri1     před 12 lety 14.09.2012 18:35 |  
                  0 0

                  Tady se trochu zastavimm myslim , ze pro zacatek dostali ti 4 Slaviste , co se toho ujali nadstandartni podminky, presto si nemyslim, ze by se tim alespon prozatim uzivili, ovsem pokud delas jen treba jeden produkt ve vice druzich Ptazske ligove kluby/ , tak muze byt ten clovek docela spokojeny , pocitej sam, kluci od ochranky tenkrat rikali, ze dotycny proodal i 10 sal a jeste snad mel cepice, je fakt, ze uz jsem ho nejaky cas nevidel.

                  • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                    jane (admin)     před 12 lety 14.09.2012 21:17 |  
                    0 0

                    Muzete konkretizovat, v cem spocivaji ty nadstandardni podminky? Rada bych se to dozvedela, diky.

                    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                      marek018     před 12 lety 15.09.2012 15:59 |  
                      0 0

                      Nadstandardni v tom,ze na rozdil od nekoho mate nadstandardni vybaveni, tj. mozek:-) ono se to keca,ale tak si to ti kritici mohli delat sami;-)
                      A ceny jsou podle me hodne v pohode.

                      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                        Jiri1     před 12 lety 15.09.2012 16:59 |  
                        0 0

                        Uz to , ze to klub sveril skupine fandu bez vetsich zkusenosti je hodne nezvykle, co treba odvody klubu a pod. Marku, keca kdyz vite o cem, mel jsenm tu cest kdysi v minulosti delat v tomto oboru, takze vim o cem mluvim.

                        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                          jane (admin)     před 12 lety 15.09.2012 18:21 |  
                          0 0

                          Predpokladam, ze vite, kdo jsou majitele fanshopu a tak asi taky vite, kde pracuji - to je myslim dostatecna kvalifikace do sveta byznysu, stejne jako podobny nazor na smysl a fungovani fanshopu. A co je s odvody klubu? Co se vam na nich nezda? Chci od vas konkretni odpovedi, pokud pisete o nestandardnich podminkach.

                          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

                            subHuman     před 12 lety 15.09.2012 19:21 |  
                            0 0

                            Pan Jiri samozrejme krome hracskych smluv zna i najem.smlouvu a smlouvu mezi provozovatelem fanshopu a klubem. A hlavne, zna prac.smlouvy zamestnancu, davej si pozor...

  15. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    Ravik     před 12 lety 14.09.2012 20:18 |  
    0 0

    Jsem koukal, že má hrát HCS proti Jágrovi a spol. ve středu v O2. nehrajeme náhodou doma s Teplicema?

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        spino     před 12 lety 15.09.2012 13:51 |  
        0 0

        Univerzita Slavia: 2. díl - Korupce a likvidace pražské Slavie

        Přítomní: Vladimír Leška, Tomáš Rosen, Petr Doležal, Miroslav Platil, Aleš a Adam Řebíčkovi + speciální host starosta Prahy 10 Richter.

        To by šlo, ne?

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Barra     před 12 lety 15.09.2012 14:50 |  
          0 0

          Netrpíš spino náhodou na syndrom zlého světa?

          Když už, nezapomněl si na Miroslava Držmíška? A nechceš tam ještě přidat Karla Jarolíma, a pro každou jistotu také Soňu Nouzákovou?

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Eluin (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 17:29 |  
      0 0

      Napiš fanshopu proslavisty.cz.

  16. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    Artur (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 10:41 |  
    0 0

    Hlavně by mě zajímalo kde bere vstupenky ten malej skrček před stadiónem, na každém zápase prodává. Slavia, repre, sparta.... všude je. Pamatuju si ho už před cca 9 rokama, jak prodával lupení na LM na Spartě :o)

  17. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    dArtagnan     před 12 lety 15.09.2012 16:21 |  
    0 0

    Pánové, to je taková nádhera, když se bolševikovi konečně pískají fauly a ofsajdy. Matějek je řeže jak podsvinčata a stejně tak i rudá cháska kvičí, jejich vlastní medicína je velmi hořký kalich. Krásné sobotní odpoledne:-)

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Jiri1     před 12 lety 15.09.2012 17:05 |  
      0 0

      Zdravim, napred k tomu co sleduju, to je j docela pruser, jak jej reze, mam velkou obavu , ze se s tim budeme diky kartelu Pelta, Bebr moznost brzo setkat v poharu, je videt , ze se rezou jen Prazske kluby, Arture , ten maly skreck je podvodnik ze vsim , vsudy, ma kontakty na pokladni oddeleni vsech klubu v metropoli, casto ani listky nepotrebuje , diky kontaktum na lidi v úprovozu, dela i do hokeje , ploche drahy a motorek v Brne , v posledni dobe vyuziva i tzv, bodygarda , protoze ma obcas problemy s mladsimi kolegy.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      opicemag     před 12 lety 15.09.2012 17:25 |  
      0 0

      Úzašné. Za ty roky prasáren si to zaslouží. Nejlepší je jak piští a vztekají se. Ať po těch letech poznají, jaké to je.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      opicemag     před 12 lety 15.09.2012 17:25 |  
      0 0

      Úzašné. Za ty roky prasáren si to zaslouží. Nejlepší je jak piští a vztekají se. Ať po těch letech poznají, jaké to je.

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        Jiri1     před 12 lety 15.09.2012 17:30 |  
        0 0

        Jo, takze po ministerstvu sportu ted mame pro zmenu ministerstvo fotbalu v Plzni, to neni dobra zprava pro Cesky fotbal, ze Bebr , Damkova i Kralovec si s ligou delaji , co chteji.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 21:24 |  
          0 0

          Tak radsi E.T.sysel v Plzni s titulem nez ruda chatra s titulem a casem prijde i nase doba musime pockat az se Kusy rozkouka.

  18. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    spino     před 12 lety 15.09.2012 17:37 |  
    0 0

    Pánové, po tom, co jsem dneska viděl říkám následující:

    Tento rok budu přát titul Spartě. Samozřejmě budu chtít vyhrát oboje derby a myslím si, že třeba i díky prohrám v derby titul nakonec získá Plzeň, ale....

    Já už mám tý plzeňský rozhodcovský mafie dost!!! Sparta ať vyhraje titul, nebo ne, pořád bude na špici a bude stejně "smrdět", ale tahle odporná Plzeňská bublina musí co nejrychleji splasknout a to se stane jedině tak, že nebude hrát poháry a začnou jí docházer peníze. Berbr a Damková zařídili, že jsem začal nenávidět Plzeň víc než Spartu.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      bongor     před 12 lety 15.09.2012 17:43 |  
      0 0

      Zápas se málem nedohrál, v poločase vedení Sparty uvažovalo, že do druhé půle na protest proti výkonu rozhodčího Matějka nenastoupí.
      Zdroj: http://fotbal.idnes.cz/plzen-sparta-fotbalova-gambrinus-liga-dxu-/fotbal.aspx?c=A120915_141257_fotbal_pes

      Konečně padla kosa na kámen.Přát titul sraltě?Prober se spino,to co dělali dvacet let je teď po právu dohnalo!
      Kdo seje vítr,sklízí bouři!Tohle na ně sedí jak na nikoho jiného,jen tak dál páni rozhodčí!

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        bongor     před 12 lety 15.09.2012 17:53 |  
        0 0

        pohled z druhé strany:
        nechtěli jsme věřit vlastním očím.Ti zlí,nepřející rozhodčí pískali rovinu,někdy dokonce i připískli Plzni.Naši hrdinové udělali dvakrát více faulů než pivníci.Copak pan rozhodčí nezná usnesení stranického gremia z roku 1952,že rudá skvadra je vzorem naší mládeži?Příště ať se to neopakuje.Doufáme,že hlavní i oba pomezní dostanou distanc do konce sezony.Čest práci!

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        Jiri1     před 12 lety 15.09.2012 17:54 |  
        0 0

        Vy jste mn Bongore opet nezklamal, v dobe , kdy to s nama tady slo z kopce , tak jste psal , jak je to skvely , dneska , kdyz zase nekoho rezou , tak se nemuzete trochu povznest a videt to bez odlesku vzajemne rivality, myslit , ze jej spravne aby po jednom zlu prislo dalsi a do Plzne se misto na fotbal jezdilo s stazenym ocasem, jenom proto, ze par lidi si z toho udelalo byznys a maji z profitujici Plzne slusny baksis, myslite si , ze servilita vuci Plzni , ale i jinym klubum v poharech neni spatnou vizitkou Damkove a dalsich. Momentalne jsem rozpoloezn proti druhemu brehu Vltavy docela fest, nesnasim totiz fanatiky , ale to neznamena , ze slusny lidi jako treba Krejci, Lavicjka nemaji narok na slusneho rozhodciho.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          dArtagnan     před 12 lety 15.09.2012 18:02 |  
          0 0

          Tohle je ale jediný způsob, jak v kaprlize uspět. A to právě kvůli rumunům. Na hřišti je můžeš přehrávat jak chceš, ale pokud je nepřehraješ i v zákulisí, jsi "věčně druhý". Tohle jsme si oveřili mnohokrát. Nebo jsi Jiří neměl radost z našich dvou titulů, kdy Rosen dělal totéž, co teď Berbr? Opakuji, je to jediný způsob, jak špínu z toaLetné porazit, bohužel.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          janko (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 18:03 |  
          0 0

          Sorry ale nemají. Tak jako v mých očích neexistuje slušnej komunista, tak neexistuje ani slušný sparťan. Je zvláštní že chyby rozhodčích panu Lavičkovi nebo Krejčímu nevadili když v derby řezali nás.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Edwardtheiron     před 12 lety 15.09.2012 18:08 |  
          0 0

          Kdo pamatuje zvěrstva,páchaná Košťálem,Horníkem nebo Peltou,ten se u tohohle musí královsky bavit!A není náhoda,že na rumunské diskusi v tuto chvíli právě po návratu Ivánka nebo Míry dost volají.A pozor,zatím ještě nepoznali ani promile z toho,co sami páchali!!!

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          bongor     před 12 lety 15.09.2012 18:11 |  
          0 0

          Lavička je určitě slušný člověk,o tom nepochybuji.Nevím co jsi Jirko zobal,že jsi četl v dobách pro nás zlých,že je to skvělé.najdi mi laskavě ten můj příspěvek ano?
          Co se rumuna týče to není věc proti panu Lavičkovi,kterého si vážím stejně jako několika dalších rudých,například pana Táborského,o Vlastovi Burianovi ani nemluvě.
          Zato si nemohu vážit několika našich příznivců,kteří rychle zapomněli co za prasárny se dělo minimálně v poslední dekádě,že bylo vždy předem rozhodnuto,kdo vyhraje titul a my diváci a příznivci ostatních klubů jsme tady byli pouze za blbce.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          Eluin (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 19:18 |  
          0 0

          Souhlas, pane Jiří. Spartu, jako každý "našinec" rád nemám, nicméně i ona by měla prohrávat důstojně.

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        travel (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 20:35 |  
        0 0

        Já si dovolím tvrdit,že ne 20 let,ale 40 let.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Edwardtheiron     před 12 lety 15.09.2012 17:46 |  
      0 0

      Milý Voceli,my víme dávno,že jsi sparťan a sem chodíš jenom otravovat,takže jsi nám nic nového nesdělil.Jinak,i když to byl zářez,tak za ta léta podvodů je to ukrutně málo!

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        janko (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 18:00 |  
        0 0

        Kde berete tu 100% jistotu že to nebyl faul? I ty komentátoři se přiznali že to to můžou říct až po druhém pohledu z jiné kamery. A co tedy rozhodčí který na to má několik desetin... Sralťan tam tu nohu strká a pak s ní uhne a to vše v takové rychlosti že to je to nerozeznatelné, navíc v jeden okamžik se ty nohy kříží... chtěl bych vidět ty frajety co si to můžou ve studiu zpomalit nebo zastavit jak to řeší na place...
        Já tady spíše slysím boží mlýny. Po tomhle chtěli odejít ze hřiště? To chlapci nejsou moc trpělivý. Ať jdou do pr*** i s komemtátorama buzeranti rudí... Jo a nakonec, nespadl v tom vápně pošuk co vyřvával jak nenávidí Slavii a jakej je sparťan?

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        spino     před 12 lety 15.09.2012 18:01 |  
        0 0

        Musíme to přetrpět. Pro Spartu už je to teď neúspěšné období a nebude dlouho trvat a vrátíme se zase na vrchol a jestli do té doby vyhraje Sparta jednou za tři roky titul mě zas tolik netrápí, pro ně je to stejně málo. Zato u Plzně mi vadí to, že tenhle klub, který si ještě do nedávna nedovolil do fotbalového zákulisí otevřít hubu najednou vladné rozhodčím a díky umění Pavla Vrby bohatne a stává se ještě mocnějším. Už jenom čekám až si Plzeň nasadí na svaz svého Koštála (Paclíka, Damkovou, Berbra).

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          janko (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 18:04 |  
          0 0

          a proč? Když při zápase 21 v jablonci seděli pánové pelta a paclík vedle sebe samý úsměv....

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            spino     před 12 lety 15.09.2012 18:13 |  
            0 0

            Tak je známo, že Peltovi dopomohl ke křeslu Berbr, ale Pelta kamarádí i s Křetínským, takže si myslím, že časem tam bude chtít Plzeň nasadit někoho svého. Pelta se kamarádí se všema mafiánama včetně Řebíčka.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          honzah (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 20:50 |  
          0 0

          Pokud vím, Košťálovi stačila role 1. místopředsedy, stačilo nechat Mokrého dostatečně chrochtat, aby do ničeho nekecal.

          Teď je předsedou ,,vyblbnutý´´ Pelta, v roli 1. místopředsedy je Jindřich Rajchl. Ten je původem z Dukly, ta má s Plzní podle indicií dobré vztahy.

          Když se převorávala komise sudích, stál s Damkovou na jedné lodi, protestoval zejména Svoboda. Takže se mi zdá, že ten ,,plzeňský Košťál´´ už je na vedení svazu přinejmenším nepřímo přítomen.

          Řekl bych, že kolem listopadové valné hromady došlo k nějaké velmi pragmatické dělbě moci a vlivu. Na jedné straně stará osa Pelta - Svoboda - Řebíček - Hrdlička - Vinš - Paska, na druhé straně Rajchl - Damková - Paclík - Poborský - Haindlová - manažer Chovanec, nad tím vším dozoruje podvojný agent Berbr, který tu dohodu zprostředkoval.

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            spino     před 12 lety 15.09.2012 21:35 |  
            0 0

            Pěkně napsáno.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      honzah (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 18:19 |  
      0 0

      Já chci, aby Plzeň Spartu přejela, ale neoddiskutovatelným způsobem.

      Dnešní zápas ukázal, že je Plzeň herně jasně lepší, přesto vyhrála nespravedlivým způsobem. Takže doufám, že Sparta zvoře zápasy s Olomoucí a zejména s námi, aby byla nějakých 4 - 6 bodů za Plzní a mohlo se jim říci: ,,Ubrečenci, na titul to stejně není!´´

      Takhle tam ta pachuť je, ale obyčejným sparťanům pochopitelně milerád omlátím o ústa jejich posměšky třeba z jara 2006 :-))

      Samozřejmě největší radost mi udělá, když porazíme i nenáviděnou Spartu i aktuálně protekční Plzeň, čímž přilákáme jiného majitele než Řebíčka.

      Taky je otázka, zda každý zvýhodnění Plzně (znevýhodnění Sparty, znevýhodnění Liberce) je zákulisně řízené, to snad ne. Ale ta převaha upísknutí jedním směrem, to už je krajně podezřelé.

      A nakonec bych podotkl, že Víťa Lavička to okomentoval s grácií, v tomhle ho prostě uznávám. Třeba u Vrby už bych si takovým nadhledem nebyl jistý, o Radovi ani nemluvě, i když ten mluví z pozice staré medvědice hající svá mláďata. A což teprve ten starej kňoural Koubek!

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        honzah (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 18:23 |  
        0 0

        Když už diskutujeme pod historickým článkem, tak to berme tak, že Rössler-Ořovský by ten Horváthův gól zneplatnil po zápase :-)

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          bongor     před 12 lety 15.09.2012 18:28 |  
          0 0

          To se schválně zeptám mého pradědečka,ten spolu s panem Rosslerem-Ořovským spoluzakládal český jachting.Myslím,že tehdejší pojímání fair play by v dnešních dobách bylo každému jen pro smích,především by se mu smáli ti postižení chudáci z Letné.

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        spino     před 12 lety 15.09.2012 18:27 |  
        0 0

        Co Vrba a koupek, ale LÁTAL!!! Tomu už se prášilo od úst při zaplaceném vítězství v Příbrami.

  19. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    edenian     před 12 lety 15.09.2012 18:23 |  
    0 0

    Me je teda blbe z Limberskyho a cely ty veci. Jak se muze Horvi radovat a ostatni taky, tomu nerozumim. Sracky sracky sracky. Cekam co na to rekne na tiskovce Vrba, mistni oblibenec. Na to jsem fakt zvedavej. Uvidime, jakej je frajer. Jestli bude veta typu " penalta je kdyz ji piskne soudce". Kdopak ji asi vytasi...

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        edenian     před 12 lety 16.09.2012 12:40 |  
        0 0

        Pane Vrbo, jak jste penaltovou situaci viděl vy?
        Chcete, abych hodnotil věc, kterou jsem detailně neviděl. Ale při televizním hodnocení bylo poznat, že ke kontaktu došlo. Limberský šel do souboje a byl chytřejší než Hušbauer. Kdyby ten zůstal stát, tak ke kontaktu nedošlo.
        Zdroj: http://fotbal.idnes.cz/trener-vrba-po-zapase-plzen-sparta-dtp-/fotbal.aspx?c=A120915_184832_fotbal_min

        :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) tak jsme se dockali Vrbovy geniality - kdyby husbauer zustal stat, tak penalta nebyla.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          dArtagnan     před 12 lety 16.09.2012 14:00 |  
          0 0

          Příště udělej kilometrového smajla, ať se celé SN sesypou, ty genialito.

          • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

            edenian     před 12 lety 16.09.2012 16:54 |  
            0 0

            Trhni si.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      slamacek (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 21:44 |  
      0 0

      ja jsem zvedavy jen na jednu vec a to je potrestani za filmovani. cekam prinejmensim stejny trest jako kdysi pro chramostu

  20. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    spino     před 12 lety 15.09.2012 18:30 |  
    0 0

    A koukám, že sparťanský IDNES zase trucuje.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      bongor     před 12 lety 15.09.2012 18:40 |  
      0 0

      Nejen idnes,ale i deník spart běduje jak stará bréca.

      • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

        vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 21:38 |  
        0 0

        Vůbec nechápu jak tady někdo může rudochy litovat, za ty prasarny co delali v minulosti nejen nám ,stačí se např. podivat na jedno derby z devadesátych let, jim to patří.Tak že s tím litovánim jděte pánové do prdele!!!!!!!

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          bongor     před 12 lety 15.09.2012 23:15 |  
          0 0

          Ti to tady zavedli jako normu a mysleli,že to je na věky,jako přátelství se Sovětským svazem.Horník kdyby zůstal na Letný,tak se mu nikdy nic nestalo,ale udělal zásadní chybu,že myslel že to jeho hájení platí i pro Šiškov.Holt neplatilo.
          Nám se stabilně vysmívali,když jsme na to upozorňovali.A sotva se jim jednou stane podobná věc,tak naříkají jako starý ku....
          Ještě to dorazil Lavička,když řekl my nejsme žádný fňukalové".
          Ale jste Víťo,pěkně jste to rozjeli,připadáte mi jako placený plačky na venkovským funuse.

        • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

          spino     před 12 lety 16.09.2012 07:39 |  
          0 0

          Já je nelituju, jen se mi hnusí Plzeň, protože Spartu sice talčí rozhodčí, ale managment je neschopný, zatímco Plzeň nyní tlačí rozhodčí + má schopného Vrbu, který za této pmoci dokáže tituly získávat pravidelně a pak už Plzeň nic nezastaví.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      martyni (přítel SN)     před 12 lety 15.09.2012 21:50 |  
      0 0

      No nevim, mne to zas tak hrozny neprislo.. souhlasim se Zelenkou, zakrok na Husbauera spis byl souboj, do kteryho sli oba stejne.. Husbaueruv zakrok byla normalni kosa, kterou na posledni chvili stahnul.. Limbersky to asi periferne videl a zacal padat trochu driv.. napul prihrany, napul faul.. takovej pisknutejch bylo a bude..

      To ovsem nic nemeni na tom, ze plzen to ma u rozhodcich lepsi nez sparta, toho si nelze nevsimnout.. ze je plzenska klika v zakulisi silna a schopna ledacos zaridit, z toho nadsenej nejsem..

      A dalsi vec.. nic z toho nema vliv na muj obdiv k vrbovi a tomu, co po fotbalovy strance vybudoval v plzni, sparta proste v zapase nemela sanci, a to jeste plzen hrala se zranenym bakosem a slabym Horou..

  21. Na brekot rudochů

    Maeden (přítel SN)     před 12 lety 16.09.2012 00:29 |  
    0 1

    znám jen jedinou odpověď - "Já a maji přátelé jsme se výborně bavili." Kdo zná, pochopí, proč má slušný člověk problém přiznat rudochovi fér zacházení a rovinu. Pro ty, kteří by stále nechápali, stačí prvních pár vteřin staršího kousku - http://www.youtube.com/watch?v=xq-DHK0jbJY
    Jinak to byl hezký fotbal, na Rajtorala a Limberského a Syslovy pasy byla radost koukat. sparta hořela na obou krajích, v útoku spoléhala klasicky na to, že kraken to nějak propálí nebo připraví šanci, ale v ofenzivě byli marní.
    Doufám, že Rada a hráči zápas pozorně sledovali a viděli, že hráči jako Přikryl, Krejčí se dají při aktivní hře úplně vymazat, krajní beci při chytré přihrávce vůbec nestíhají (BTW Pamič měl jít ven, na to se nějak při všeobecném mediálním slzení za nebožáky z Letné zapomnělo), Kweuke je neuvěřitelně pomalý a labilní...

    • Re: Na brekot rudochů

      tantalos     před 12 lety 16.09.2012 02:15 |  
      0 0

      Vůbec s tebou nesouhlasím. To, že Berbr a ta jeho běhna jdou proti Spartě nám sice může dát určité zadostiučinění, nicméně to znamená, že kdyby se Slavia zvedla na úroveň Sparty a Plzně, tak ty svině půjdou proti nám stejně a možná ještě ostřeji, protože Slavia nemá tak silnou oporu v médiích.
      Stejně tak když jsem slyšel ty odporný hemzy Limberského, vzpomněl jsem si na trenéra Pospíchala, který odměňoval své hráče za to, když podobné hajzly vyřadili ze hry.
      A ještě bych rozbil hubu Horvimu za to, jak nakonec ještě s Limberským tu penaltu zesměšňovali po utkání.
      Na Radově místě bych vypsal premii tomu, kdo Limerskému zláme hnáty.

      • Re: Na brekot rudochů

        travel (přítel SN)     před 12 lety 16.09.2012 08:43 |  
        0 0

        Také nemám rád,když rozhodčí nepíská rovinu,ale v tomto případě mi to zdaleka tak nevadí.Ať Sparta taky pozná,jaké to je,když rozhodčí píská v její neprospěch.Nám to dělali ,co já si vzpomínám od 70-tých let min. st. a nazývali nás ubrečenci a věčně druhými. Taky samozřejmě neschvaluji Horviho a Limberskýho chování,nejspíš to je od nich reakce na jejich ne zrovna sdandardní odchod ze Sparty.Co si Sparta zasela,to teď sklízí,dobře jí tak.Pomalu už se tu "uhnízdila" myšlenka převedená ve skutečnost,že Sparta je nedotknutelná(což za "rozvinutého socialismu" byl v podstatě fakt).

        • Re: Na brekot rudochů

          bongor     před 12 lety 16.09.2012 10:28 |  
          0 0

          Prakticky to traveli začalo již po obrovském únoru.Mně stačí,když si vzpomenu,jak jsem kdysi vytáhnul mého dědečka,obrovského slávistu na toaletnou.Dodnes si to vyčítám,místo fotbalu se hrála fraška,nám vyloučil soudruh v černém tuším Hovorku asi v 10.minutě,aby náhodou protilidová Slavia nedala nějakého góla.
          Už ani nevím,kolik jsme to tenkrát prohráli.Ale zato mám před očima mého smutného dědečka,jak se šel po dvaceti letech podívat na nechutnou komedii,místo na derby.Kdyby za nic jiného,tak jim za tohle přeji mnoho a mnoho takových zážitků,jako včera v Plzni.
          Jsou to neuvěřitelní ubrečenci.

      • Re: Na brekot rudochů

        Edwardtheiron     před 12 lety 16.09.2012 10:39 |  
        0 0

        Až se dostaneme zpátky nahoru my,a snad už to nebude dlouho trvat,bude úplně jiná situace.Tahle doba plzeňská nemůže mít dlouhé trvání,postrádalo by to logiku.Ani Slavia natož Sparta si nemůžou nechat dlouho líbit podobné jednání od provinčního a bezvýznamného /to nemyslím nijak hanlivě/ klubu.Byly různé časy,ale historicky vždy v téhle zemi vládly dva kluby a to se prostě nezmění.Pro ligu jsou totiž pražská S mnohem důležitější než všichni ostatní.Osobně jsem naprosto přesvědčen o tom,že do dvou let se Plzeň vrátí tam,kam patří a to i na diplomatickém poli.A bude to výsledek spolupráce Slavie a Sparty,nezapomeňte na přátelský vztah Řebíčka s Křetínským,nemluvě o tom,že až se zorientuje Kusý,bude chtít pro Slavii stejnou diplomatickou sílu jako měl v Pardubicích..Plzeňská klika zkrátka nemůže český fotbal ovládat donekonečna protože na to nemá potenciál.

        • Re: Na brekot rudochů

          bongor     před 12 lety 16.09.2012 11:14 |  
          0 0

          Asi máš pravdu,protože jsme v Česku.Podívej se do Skotska,tam je analogie k naší situaci a to Celtic a Rangers.A podívej se na současnost,Rangers kopou nějakou 4.divizi.Je faktem,že tím přišla skotská liga o náboj,ale přesto se tam se nebáli poslat mocný klub až úplně dolů.

      • Re: Na brekot rudochů

        edenian     před 12 lety 16.09.2012 11:00 |  
        0 0

        Zdravim Tantala. e.

  22. Cinklý zápas?

    Barra     před 12 lety 17.09.2012 12:02 |  
    0 0

    Zírám, jak Idnes a Isport pokračují v veřejným lynčování Matějka, Limberského a i Damkové.

    Nikdo nemůže pochybovat o tom, že rozhodčí to nemá lehké, když se intuitivně a reflexně musí rozhodnout, jestli byl faul nebo ne, jestli musí udělit žlutou kartu č nikoliv, jestli má pískat penaltu. Matějek stál poblíž, a rozhodnul se, jak se rozhodnul. Teprve zpomaleně a jiných úhlu je jasné, že Limberský mohl souboj ustát a nemusel padnout přes nohu Hušbauera. Mohl, ale nemusel dle mě.

    Každé rozhodnutí je lidské a intuitivní a tedy subjektivní, a může být tedy chybné. Nemám ale důvod, abych si myslel že Matějek šel na hřiště s úvahou a po domluvě s Berbrem nebo někým jiným, že Spartě to ´nandá´. Zápas se mi celkem líbil (prvních 15 min druhého poločasu jsem sice neviděl), ale nemám pocit, že by rozhodčí ho neměl pod kontrolou a dělal velké chyby.

    V každém případě se mi zdá úvaha Sparty, že by nenastoupila na druhý poločas, křetínský dětinská. Křetínský si může snad jen vyčítat jeho amatérizmus, když vyhnal Horvátha, stejně jako Poborského před tím, nebo Řepky následně. Troufnu si říct, že Spartu to stálo minimálně dva tituly a haldu peněz. Ale o ty peníze Křetínskému ani snad moc nejde, J+T a Křetínský osobně to asi ani tak moc necítí.

    Mají ale krátkou paměť, časy Pelty a cinklého jara nejsou ještě tak strašně moc za námi, a když vidím hlavu Vlasty Košťála se mi celkem obrací žaludek.

    Mimochodem, nádherná přihrávka Horvátha Limberskému před tou penaltou, a penalta sama byla mistrovsky zakončená.

    • Re: Cinklý zápas?

      travel (přítel SN)     před 12 lety 17.09.2012 13:23 |  
      0 0

      V celé této záležitosti jde,podle mě,o to,že Sparta byla zvyklá desítky let,že má rozhodčí pod kontrolou a teď tomu tak není.Pod kontrolou je teď má Plzeň.Přesto si dovolím tvrdit,že celkově rozhodčí pískají lépe ,než za vládnutí Sparty-např. v minulém ročníku rozhodující utkání Liberec-Plzeň,potřebovala Plzeň vyhrát,aby měli titul,skončilo to bez branek.Kdyby rozhodčí chtěl ,tak taky mohl utkání ovlivnit ve prospěch Plzně.Tohle by se nikdy Spartě nestalo,když ovládala rozhodčí,aby v případném rozhodujícím utkání jim rozhodčí nepomohl.I když mi Limberský nikdy moc neseděl,tak tentokrát se mi líbil,když řekl,že Sparta si stěžuje na rozhodčí a ti jí přitom dřív dopomohli ke 20-ti titulům.Celé to je od Sparty trapný a platí zde pořekadlo,že zloděj křičí chyťte zloděje.

      • Re: Cinklý zápas?

        Barra     před 12 lety 17.09.2012 14:02 |  
        0 0

        Na poslední zápas sezóny Liberec-Plzeň jsem zapoměl, máš pravdu!

        • Re: Cinklý zápas?

          vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 17.09.2012 14:35 |  
          0 0

          Jedna vec je jista, ze ruda chatra konkretne v 90 ledech by bez pomoci cernoprdelniku mela maximalne tak pulku titulu hlavne se vzdy cinkalo na jare.My bychom meli urcite o 2-3 tituly vic.To je neoddiskutovatelny fakt a proto at je reze kdokoliv si to zaslouzi,nepritel meho nepritele je muj pritel......

          • Re: Cinklý zápas?

            Jiri1     před 12 lety 17.09.2012 18:24 |  
            0 0

            Nebylo mi dobre pri Jarove piskani ,citil jsem bezmoc a vztek, mel jsem chut jit do hriste a neco udelat, snad bylo dobre , ze jsem tam byl pracovne , dodnes souhlasim s tim odvolanim mancaftu ale tohle je taky na bliti alespon ze strany Matejka

      • Re: Cinklý zápas?

        Barra     před 12 lety 17.09.2012 14:37 |  
        0 0

        Jen tak přemýšlím, jestli tento výrok Limberského o 20 titulech Sparty nakonec nebude končit disciplinárkou. Nedivil bych se.

        • Re: Cinklý zápas?

          Jiri1     před 12 lety 17.09.2012 17:13 |  
          0 0

          Ty veci maji dalsi prubeh, Sparta si stezovala UEFE a ta zvazuje stazeni Matejka z poharu, Sparta podava stiznost na rozhodci , neceka zazraky , maji pry podporu i dalsich klubu udajne i naseho, kterym se prilis nelibi rizeni a nasazovani rozhodcich, navic pry tlaci na Damkovou aby ukoncila sve angazma a soustredila se jen na sve clenstvi v komisi rozhodcich UEFY. Navic nejmenovany zdroj mezi internacionaly tvrdi , ze Sparta byla na mozny scenar v pripade nasazeni Matejka upozornena dopredu, proto ten binec.

          • Re: Cinklý zápas?

            Barra     před 12 lety 17.09.2012 17:33 |  
            0 0

            Tak jestli se chce Sparta zesměšnit, tak ať se klidně na UEFu obrátí. Jestli by UEFA doopravdy Matějka stáhla na základě tohoto zápasu, tak jedině za podmínku že Sparta by předložila vodotěsné důkazy korupce ze strany Matějky.

            A jestli ten nejmenovaný zdroj tvrdí že předem bylo domluveno, že Sparta bude zaříznutá, tak určitě také řekne jak k tomu přišel a podá trestní oznámení. Jinak je to s prominutím jen velká bublina a další kecy.

          • Re: Cinklý zápas?

            Barra     před 12 lety 17.09.2012 17:39 |  
            0 0

            Mimochodem, právě jsem četl, že Sparta žádá doživotní distanc pro Matějku. Proč by ne…

            Dále žádá omluvu od Limberského - a tady myslím, že může uspět, jeho výrok ohledně těch 20 titulů může být pravdivý (o tom, že Sparta měla v minulosti ochranou ruku nad sebou nepochybuji), ale myslím si, že za to dostane celkem mastnou pokutu. Tímto výrokem rýpal do vosího hnízda, a ať už je kdokoliv u moci, běžně se to neakceptuje.

            • Re: Cinklý zápas?

              Jiri1     před 12 lety 17.09.2012 18:21 |  
              0 0

              Zdravim, vidite to je prave dusledek , samozrejme je nesmyslne zadat pro nekoho dozivotni distanc , stejne jako je nesmysle hrat tuzku a rikat, muze za to rozhodci. Ale rozhodne nemela Damkova verejne projevovat prizen vedeni Plzne a nemela prijimat zavery jeste pred jednanim komise rozhodcich. velmi zajimave info od jednoho novinare na Viktorce bylo, ze Sparta vubec neuvazovala o odstoupeni ze zapasu a chtela timto vyvinout tlak , aby se vse zmedializovalo, Popravde podobnou penaltu bych nezapiskal za sve kariery v pralesnich ligach, neodesel bych totiz po svych.

            • Re: Cinklý zápas?

              Jiri1     před 12 lety 17.09.2012 18:21 |  
              0 0

              Zdravim, vidite to je prave dusledek , samozrejme je nesmyslne zadat pro nekoho dozivotni distanc , stejne jako je nesmysle hrat tuzku a rikat, muze za to rozhodci. Ale rozhodne nemela Damkova verejne projevovat prizen vedeni Plzne a nemela prijimat zavery jeste pred jednanim komise rozhodcich. velmi zajimave info od jednoho novinare na Viktorce bylo, ze Sparta vubec neuvazovala o odstoupeni ze zapasu a chtela timto vyvinout tlak , aby se vse zmedializovalo, Popravde podobnou penaltu bych nezapiskal za sve kariery v pralesnich ligach, neodesel bych totiz po svych.

              • Re: Cinklý zápas?

                Barra     před 12 lety 17.09.2012 18:34 |  
                0 0

                Žádost o doživotní distanc vnímám ze strany Sparty jako nepřijatelný nátlak na jiné rozhodčí. Jestli nebudete pískat podle našich představ, tak vám zničíme kariéru a budeme žádat doživotní trest. Jak jinak se to dá interpretovat?

                Damková jasně řekla, že komise musí rozhodnout, jen se osobně vyjádřila k tomu, jestli Matějek pískal tendenčně či ne. V tom nevidím problém. A že Damková se osobně šla podívat na tak důležitý zápas beru naopak jako velmi správné. Jinak nemám pocit, že by nějak veřejně projevovala přízeň pro Plzeň.

                Co se týká penalty nebo ne, po bitvě je každý generál. Matějek viděl situaci z jiného úhlu, než ukazuje kamera. A hlavně neměl opakované a zpomalené záběry. Já osobně, kdybych se měl rozhodnout intuitivně, bych pískal.

                • Re: Cinklý zápas?

                  vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 17.09.2012 18:41 |  
                  0 0

                  Kazdopadne nakopat rudou chatru do zadku a dobre jim tak,doufam ze sudi je budou rezat jeste vic.

  23. Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

    Vhoo (přítel SN)     před 12 lety 17.09.2012 19:14 |  
    0 0

    Sparta je prostě úsměvná, třetím rokem sleduji pravidelně anglickou ligu a můžu vás ujistit že takovéhle přehmaty jsou tam v každém kole, rozhodčí jsou prostě jen lidi, tahle penalta žádný obrovský zářez nebyla, Sparta měla 0 zdůraznuji 0 střel na bránu, měla bys e zabývat jinými věcmi než rozhodčím.

    • Re: Ve fanshopu proběhla první přednáška Univerzity Slavia

      Barra     před 12 lety 17.09.2012 19:47 |  
      0 0

      V Anglii se holt hraje chlapský fotbal, ke kterému patří tvrdý fyzický kontakt - někdy v takové míře, že v kontinentálním fotbale by se pískal faul.

      Musím ale přiznat, že podle mě Sparta také měla kopat penaltu za sražení Krejčího Řezníkem. Podle mě tam Matějek chyboval, ale na jeho místě bych také intuitivně pád Limberského po kontaktu s Hušbauerem pískal.

      Jak ale řečeno, rozhodčí je také jen člověk, a i v Anglii se Howard Webb který je považován za nejlepšího anglického rozhodčí, se sem tam dopustí chyby.