Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Můj příběh

El Clásico

Jak to vypadá, když člověk vyrazí v Barceloně na El Clásico, se dozvíte v příběhu, který nám zaslal Kactus.

Jelikož jsem plánoval v polovině srpna dovolenou v okolí Barcelony, napadlo mně, že bych se mohl podívat i na nějaký zápas. Na stadionu jsem již byl před dvěma lety. Vstup na stadion je tento rok 22 EUR, před dvěma lety to bylo nějakých 18. V ceně je krátké 3D video, prohlídka hlavní tribuny, šaten, střídaček, krátký vstup na trávník (tam u střídaček jak je na trávě znak FC Barcelona). Nakonec vstoupíte do síně slávy, kde jsou poháry a můžete se vyfotit za cca 10 EUR s trofejí vítěze Ligy mistrů. Teda je tam jenom kopie, originál je ve vedlejší vitríně za sklem. Celá prohlídka končí samozřejmě ve fanshopu FC Botiga. Dres 80 EUR, šála 35 EUR, ale nafukovací kruh do vody pro děti jenom 3,60.

Mým cílem bylo navštívit nějaký přátelák nebo třeba první kolo La Ligy. Ta se ještě kvůli stávce hráčů ani nehraje a přátelák byl až na 22.8. SSC Neapol, kde já již byl doma v Praze. Na co jsem ale koukal a doslova se potěšil, byl oznámen El Clásico: FC Barcelona vs. Real Madrid jako odveta Španělského Superpoháru. Termín středa, 17.8. Rozhodnutí padlo okamžitě a jelikož měl jít se mnou na dovolenou ještě bratranec, tak jsem mu volal, jestli chce jít. Po kladné odpovědi a doplnění počtu účastníků na 3 (o jeho syna) jsem započal shánět lístky.

Nejdříve jsem viděl jenom na různých webech specializujících se na prodej vstupenek na fotbal ceny začínající 300 EUR, což mně upřímně vyděsilo. Ale nepolevil jsem, začal jsem si zjišťovat reálné ceny a nakonec jsem zjistil, že lístky se pro veřejnost začnou prodávat až začátkem srpna. Přímo na stránkách www.fcbarcelona.cat. Když jsem se podíval na ceny za minulou sezonu, tak má Barca 5 kategorií zápasů - nejdražší je El Clásico, pak LM a následují 3 kategorie na Ligu. V uvedený den, když spustili předprodej, to sice trvalo a nakonec jsem si lístky objednával přes doporučenou webovou stránku www.servicaixa.es.

Postup je jednoduchý - vyberete sektor, místo, zaplatíte kartou a na mail dostanete voucher. Ten si vytisknete a s platební kartou a pasem se dostavíte k stadionu, kde vám v pokladně vystaví lístky. Doporučuje se vyzvednou si je dřív, třeba den předem. Lístky stály od 60 do 160 EUR. Já zvolil variantu za 140 EUR. Levné to není, ale což. Voucher jsem následně vyměnil za lístky asi 6 dní před zápasem úplně bez problémů, stačilo ukázat platební kartu a ten voucher. Mimochodem, stejný postup je i pro vstup do Sagrady Familie, vřele doporučuji, vyhnete se nejméně hodinové frontě na vstup.

V neděli 14.8. jsme se dívali na zápas v Madridě, který skončil 2:2, tak odveta slibovala zajímavý fotbal. V den D, 17.8. jsme řešili, jak se tam dopravíme. Padlo rozhodnutí, že pojedeme autem a někde tam zaparkujeme. Vyrazili jsme tak, abychom byli u stadionu o 1,5 hodinu dřív. Po aplikování zkušeností z ligy jsem si naivně myslel, že to bude na zaparkování stačit. Jaký to omyl! Ve výpočtech jsem nepočítal s množstvím diváků (nakonec 99 tisíc!), ani s pozdním koncem zápasu (metro končí v půlnoci, zápas začínal ve 23:00) a ani s tím, že by tam někdo tak brzo byl. Nakonec jsme po půlhodině zaparkovali asi 15 minut pěšky od stadionu v nějakém nákupním centru, celkově za 9 Eur.

Záložní plán byl odvést se do centra, taxíkem ke stadionu. Naštěstí to jsme nemuseli využít, protože jsme nakonec viděli, že taxíky sice jezdily, ale v množství menším než malém. Kolem 22:15 jsme již u stadionu a kupujeme u stánku originál šály (za 10Eur). Měli i dresy (za 35Eur). Nákup suvenýrů doporučuji koupit před stadionem. Do stadionu se dostanete přes dva vstupy - jednou Vám utrhnou kontrolní ústřižek a běžně vás prohlídnou a po druhé pípnete jak v Edenu, jenom bez otravného ohmatávání. Nikdo nic nepřenášel, petardy nebyly, prostě k fanouškům se každý ten zřízenec choval slušně a když bylo potřeba, každý rád pomohl.

Konečně na stadionu! Hledáme svůj sektor a jelikož je vše skvěle značeno, rychle ho i nacházíme. Stadion je z roku 1957. Občerstvení je jenom v pojízdných stáncích, schody jsou zvláštně řešeny. Záchody ale prostorné (jen mají úzké vstupy) a čisté. Po vstupu do hlediště fotíme úplně všechno. Fanoušků mraky, ale žádný kotel pro fanoušky hostů. Ani v Madridě v TV jsem si nevšiml, že by někde seděli fanoušci Barcy. Kotel domácích je za oběma brankami, celý zápas fandí ale kvůli množství lidí je není zase až tak slyšet. Zato když celý stadion řve - no, odešel jsem nahluchlý jak z koncertu Iron Maiden.

Vidět je perfektně na celé hřiště, dle informací z webu je vidět vlastně odkudkoliv. Seděli jsme zhruba v polovině (sektor 335) a měli dalekohled. Ten doporučuji, jinak uvidíte sice, ale hráči budou docela malinkatý. A určitě nedovidíte na střídačku, abyste mohli koukat na poskakujícího Mourinha nebo Guardiolu. Mužstva se rozcvičují, na Real se píská neskutečně. Vskutku, žádné sympatie. Dokonce jsem viděl i šálu Anti-madridista. Pak odchod do šaten a návrat na hřiště za zvuku hymny FC Barcelony, kde všichni, ale úplně celý stadion vstává a zpívá.

Nejdřív jsem nechápal, jak to, že text znají i další turisti, ale pak jsem si všiml že celý text běžel na obrazovkách! Hned mně napadlo, že by ty naše chorály taky mohli promítat. Ale to by muselo vedení chtít něco pro fanoušky udělat, že. A ještě k fanouškům - odhadovali jsme, že zhruba třetinu tvoří ženy a dámy různého věku. Fotbal je skvělý - Messi, Iniesta, Xavi na jedné straně, Ronaldo na druhé. Mimochodem, když ten se dotknul míče, pískali skoro všichni, nikdo ho nemá rád. Taky hodně padal, jak je jeho dobrým zvykem a pak se rozčiloval, proč rozhodčí nepíská.

K fotbalu krátce - v 15. minutě Messi nádherně uvolňuje Iniestu a ten třetinu hřiště běží sám na Casillase. Následný řev GÓL byl neuvěřitelný. Lidi oslavují až do doby, než Ronaldo po nepovedeném bránění rohu (asi jako my), dává na 1:1. V 45 minutě ale po rohu na druhé straně po patičce Piqueho se uvolňuje Messi a další GÓL. Benzema v druhém poločasu sice srovná, ale opět po rohu Messi na konci další gól. Ještě má jednu tutovku, ale to již Cassilas chytá. Následuje závěr, který většina z vás asi viděla v TV, rvačka a divadlo. Diváci řvou - Real je Mourinhovo divadlo, zápas se dohrává v oslabení na obou stranách a končí vítězstvím Barcy, což všichni oslavují, zpívá se opět hymna a různé songy, co znáte z TV :-).

Úroveň fotbalu je ok, na to že je začátek sezony, je vidět nerozehranost, Barca kazí hodně přihrávek a má potíže s novým stylem Realu založeném na presinku. Rozhodčí píská docela dobře, jen jsme se divili, že na sebe nechá řvát od každého hráče a netrestá zakopávání míče. To je docela zábavné, takřka každý míč se zakopne, nejlépe co nejdál. Když to porovnám se zápasem Slavie v Teplicích - Messi by ty góly dal, penalta by byla, žluté za rozčilování by nebyly. Ale což, nic lepšího zatím nemáme. Mimochodem Messi - v televizi to vypadá, že běhá a pracuje pro mužstvo, ale v skutečnosti se tak různě poflakuje, 10m ofsajd není žádná míra. Ale pak dostane míč a nic ho nezastaví. Neuvěřitelné.

Tenhle zážitek všem silně doporučuji, hlavně když máte rád dobrý fotbal a na druhém místě po Slavii fandíte Barce. Když ne, táhněte do Madridu, madridisti! :-) Příště se vyberu asi někam do Německa a jednou i do Anglie na Liverpool. Barca, Barca, Baaaaaarca!

Komentáře (24)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: El Clásico

    bongor     před 13 lety 28.08.2011 21:33 |  
    0 0

    Musím se přiznat,já jsem taky antimadritista.Takhle,Madrid jako takový mi nevadí,ale počítám jej do rodiny maminčiných mazlíčků,kam samozřejmě patří i sralta a tím je řečeno vše.Do té povedené rodinky patří z Anglie Chelsea a City,z Německa Bayern,z Chorvatska Dinamo Zagreb což jsou stejně jako toaleťáci mužstva,která jsou držená pouze neustálými finančními injekcemi.Proti nim by normálně hospodařící mužstva neměla mít žádnou šanci,ale naštěstí mají,fotbal se nehraje pouze nabitou šrajtoflí.Ještě k Realu:Mourinho je určitě blázen je to chlap,zaslepený touhou po úspěchu za každou cenu.A zase,nepřipadá Vám to něčemu silně podobné?O Ronaldovi ani nemluvím,škoda slov.
    Dík za hezkou reportáž

    • Re: El Clásico

      lassiter     před 13 lety 28.08.2011 22:05 |  
      0 0

      no ten bayern tam myslim zrovna nepatří...

      • Re: El Clásico

        bongor     před 13 lety 28.08.2011 22:33 |  
        0 0

        To je otázka názoru,ale možná máš pravdu,nechávám to ne remizu.

    • Re: El Clásico

      dArtagnan     před 13 lety 28.08.2011 22:36 |  
      0 0

      Mně tenhle styl fandovství připadá divný. To kdyby ses narodil v roce 1900, tak jsi sparťan.
      Proč fandíš Slavii? Poslední tituly jsme udělali pod vedením mafiána Rosena s Pučkem v zádech, teď nás dotuje tunelář a vede zkorumpovaný fízl s vyděračem.
      Myslím, že je lepší se prostě soustředit na fotbal. Slavii fandím, protože vždycky hrála nejtechničtější fotbal v ČR. Teď jsem se díval na Real-Zaragoza. Nádherný fotbal, co tam Kaká předváděl za pasy, neskutečné. A stejně rád se podívám, jak zas bude řádit Barca. City letos nejspíš bude hrát nejhezčí fotbal z Premier league. A ty se o to zbytečně připravuješ.
      btw, jestli chceš mermomocí Spartu k někomu přirovnávat, musíš se otočit na východ, do Turecka. Nebo do Itálie před pár lety. Český fotbal totiž funguje na trochu jiných principech než třeba španělský.

      • Re: El Clásico

        bongor     před 13 lety 28.08.2011 23:32 |  
        0 0

        Teď by mě zajímalo,co ten tunelář vytuneloval.Ty jenom něco plácneš,nevíš nic,prostě nebo ses to dočet v Blesku,případně Aha nebo spartu.Já znám Řebíčka dvacet let,není to žádný andílek,to my taky nepotřebujeme,my potřebujeme,aby Slavia fungovala a každej jí neojebával,jako je tomu už prakticky šedesát let.Nemůžeme napadat člověka,který nás právě vytáhnul ze srágor,co to je za morálku?To by se náramně líbilo právě sralťanům a jim podobným.Já kdybych se narodil ve kterémkoliv roce,tak bych byl slávista,protože celá naše rodina je slávistická.Slavii fandím,protože jsem tu náklonnost zdědil a utvrdilo mě v tom to,že nikdy nejela v žádných kaprfíglech,dokonce si ji z toho nikdo ani nedovolil podezírat.

        • Re: El Clásico

          dArtagnan     před 13 lety 29.08.2011 00:04 |  
          0 0

          Jediný, kdo tu káže o morálce jsi ty. Vtipné na tom je, že jedním dechem podporuješ Řebíčka, i když, jak tvrdíš, ho dobře znáš a víš, že "není žádný andílek". Kážeš o morálce, ale když předminulou sezonu sudí zoufale tlačili Slavii Ondrášovkou, přimhouříš očka. Já myslím, že všichni tady dobře víme, že český fotbal je pěkná žumpa a jestli chceš uspět, musíš se nejdřív vyrovnat Spartě v zákulisí. To už jsme si ověřili mnohokrát, za Korbela, za Beránka. Rosen tohle ale změnil a vůbec se tím netajil. A přece ti musí být jasné, že se teď Slavia na "kaprfíglech" nepodílí jen proto, že na to prostě nemá, případně se Řebíčci ještě neaklimatizovali. Proto mi vadí, že urážíš jiné kluby(o kterých s prominutím víš kulové) a oháníš se "čistou" Slavií. Trochu jsi zaspal, nic víc.

          • Re: El Clásico

            dArtagnan     před 13 lety 29.08.2011 00:08 |  
            0 0

            Ještě doplním: v původním příspěvku ses neoháněl morálkou, ale "normálním hosodařením" klubů. To už od slávisty zní jako hodně černý humor.

            • Re: El Clásico

              urs (přítel SN)     před 13 lety 29.08.2011 00:54 |  
              0 0

              nechci nijak bongora ospravedlňovat (je ho taky dost :D), ale tím normálním hospodařením měl pravděpodobně na mysli fakt, že je klub podporován soukromými subjekty a né politickým režimem a podobnejma nechutnostma - viz sralta a dnes se k tomuto humus klubu (bayern je opravdu německá sralta, za tím si stojim..) přisrážela zase armádní komoušská dukla, která má mrtě titulů jako právě sralta z tohoto "temného" období a jedinej důvod proč tomu tak je byl prostý jakékoliv úcty ze strany nás, normálních nezblblejch fanoušků..
              nechutné je dnes poslouchat sportovní komentátory, kteří vyzdvihují úspěchy dukly jako legendy československého fotbalu :(
              ano, na takový klub bych měl být určitě právem hrdý..
              čim víc titulů - tim lépe :/

              • Re: El Clásico

                dArtagnan     před 13 lety 29.08.2011 02:11 |  
                0 0

                No zmiňoval Chelsea a City, ty jsou financované úplně stejně jako současná Slavia, možná dokonce ještě "čistěji".
                Jinak s tebou samozřejmě souhlas, hodně se mi líbilo vyjádření Ondry Zlámala, něco ve stylu "byl bych zklamaný, kdyby pseudoklub Dukla nedostal od Slavie bůra" :-) Ale zase, nic není černobílé, v současné Dukle je spousta slávistů a dělají fotbal celkem sympaticky.
                Nevím ani, jestli do té tvojí kolonky zapadá Real. A je mi to celkem jedno. I kdyby zapadal, stejně bych se na ně asi díval. Třeba ten Kaká za to stojí. Mimochodem, když za Spartu hrál Rosický, viděl jsem všechny jejich zápasy, přestože je nesnáším. Když tehdy na Strahově neskutečným způsobem sám vykoupal celou naší obranu, vstal jsem a zatleskal. A málem jsem od kolemsedících dostal přes hubu. Tenhle druh fanoušků, to je ta nejhorší rakovina fotbalu. A bohužel je jich asi většina. (A teď prosím rozhodně nemluvím o bongorovi)

                • Re: El Clásico

                  Jiri1     před 13 lety 29.08.2011 09:49 |  
                  0 0

                  Zdravim, Vase diskuze mne zaujala , vse ma sve pozadi Dukla se prezentuje momentalne v mych ocich jako klub , ktery chce vysse , buduji struktury leta jiz bezne ve Slavii, delaji kvalitni trenery a snazi se delat i vse pro sveho divaka , nema cenu si, ale nalhavat, ze vse je skvele, ale osobne se mi libi ctizadost majitelu to cele posunout nekam dal, Slavie ma sefy, kteri samozrejme ve Slavii nejsou jen tak, to musi kazdy chapat, takova tvrzeni , od mladi jsem Slavistou, srazi jedina otazka , proc jsem Vas na Slavii nikdy nevidel, ale je to tak, ze se proste nekdo a z nejakych duvodu rozhodl klub zachranit, ted jde o to , aby to nebylo jen prezivani, protoze reci se vedou a vysledky alespon zatim nic moc.

              • Re: El Clásico

                rossobianco     před 13 lety 30.08.2011 13:57 |  
                0 0

                Myslím,že Duklu zmiňují coby legendu čs.fotbalu zejména díky jejím mezinárodním úspěchům,a nebylo jich málo-několik vítězství v Americkém poháru,což byl tehdy prestižní turnaj,kam zvali špičkové týmy z Evropy i Brazílie,nebo semifinále PMEZ,kde vypadli až s pozdějším vítězem Celtikem.
                Trefně to podle mě vyjádřil novinář,slávista a pamětník těch dob Vladimír Kučera,kterému byla vždy v lize Dukla protivná,neboť ho štvalo že měla podmínky,o kterých se ostatním mohlo jen zdát(nazývat je amatéry bylo opravdu dosti pokrytecké),ale v Evropě ji fandil,neboť úspěšně reprezentovala náš fotbal a potažmo i celou zemi.
                Rozhodně nebylo fér když získávala na dva roky hráče,co šli z jiných klubů na vojnu,ale nezapomeňme,že jen s těma by nic nedokázala a že vychovala spoustu vlastních.Já Duklu v lize vítám,tolik pražskejch derby tu nebylo už 17 let a Juliska má taky své kouzlo-z kterého jiného ligového stadionu je z tribuny tak parádní výhled na Prahu?

      • Re: El Clásico

        Clarinet     před 13 lety 29.08.2011 10:22 |  
        0 0

        Nejhezčí fotbal z Premier league bude hrát tradičně ManU. Po včerejšku je to snad dvojnásob zřejmý. :)

        • Re: El Clásico

          Vhoo (přítel SN)     před 13 lety 29.08.2011 18:32 |  
          0 0

          zajímavá diskuze, ono i to City už hraje pěknej fotbal a já mám na to celé zase trochu jiný pohled, tisíckrát sympatyčtější mi bude Bayern než City nebo Chelsea , Bayern je sobjestačný klub který si na sebe vydělá, city i chelsea si sprostě úspěch kupuje jak je již v dnešní době zvykem, fotbal kopíruje svět a tak se dnes už nehraje na morálku , nepsaná pravidla a další , hraje se jen na to kdo má a kdo nemá, proto já rozděluji kluby na ty co hospodaří dobře a na ty co se nechaj živit jako prominte mi to slovo děvky, když zminujete tu "krásnou" barcelonu proti realu tak je třeba připomenout že barcelona je taky velice zadlužená , propouští zaměstnance přesto mají hráči platy jaké nemá žádný doktor nebo inženýr, vydupali si s arsenalu Fabregase , mě ted třeba mrzí kauza Modric , celé léto chce přestoupit i když ho zaměstnavatel nechce prodat a má smlouvu na pět let, přesto před zápasem jde za trenérem stím že nechce hrát, dnešní fotbal scela ovládla finanční mafie a hráčtí agenti kteří nemají soudnost, hráčská smlouva neznamená vůbec nic a hráč jde jen za penězi , dokud nenastaví FIFA pravidla jako videorozhodčí a platové stropy tak se obávám že většina klubů bude jen k odplivnutí krom čestných vyjmek jako většina klubů v německu co hospodaří jako normální firma nebo kluby jako Bilbao co si drží na prvním místě svoje tradice, nepropadejme ale panice, nedávno jsem zahlédl první vlaštovku kdy nějaký hráč ze španělské první ligy skončil s fotbalem proto že mu bylo špatně ztoho jak je to všechno jen o penězích.

      • Re: El Clásico

        rossobianco     před 13 lety 30.08.2011 00:58 |  
        0 0

        Velký souhlas s posledním odstavcem.
        Předpokládám,že tou italskou spartou jsi myslel Juventus,ta podobnost je do očí bijící.Když si vzpomenu jak neskutečně se jim nadržovalo,tak se mi vybaví právě Horníkova a Peltova sparta.S tím rozdílem ovšem,že v Itálii se při aféře Calciopolli nebáli na základě telefonických odposlechů potrestat i ty velké ryby,ne jako u nás,kdy z Letný měli tak dlouhé prsty,že zabránili důslednému vyšetření známého cinklého jara a přísní byli jen na Liberec a Slovácko-kdyby stejně důsledně trestali všechny,museli by rudoši stejně jako Juventus skončit ve 2.lize.
        Dalším klubem který se metodami sbírání titulů ve své soutěži spartě velmi podobá je Olympiakos Pireus.Ne náhodou maj tyhle kluby doma možná nejvíc příznivců,ale 100%nejvíc nepřátel.

  2. Re: El Clásico

    Tommy     před 13 lety 29.08.2011 08:30 |  
    0 0

    Zážitek to musí bejt určitě skvělej, ale já jsem spíš víc ten "madridista" :-) ale určitě bych se jednou chtěl podívat jak na San Bernabeu tak na Nou Camp, to jsou prostě svatostánky :-) ... ale s tím Liverpoolem bychom si rozumněli :-)

    • Re: El Clásico

      Kactus     před 13 lety 29.08.2011 09:31 |  
      0 0

      par fanousku Realu jsem tu a tam videl, asi 1 na 1000 Barcy :)
      nebo spis mene. Na konci vypadali tak nejak sesle :)

  3. Re: El Clásico

    martin08     před 13 lety 29.08.2011 15:27 |  
    0 0

    Ja byl ted na jare na zapse FCB-Espanyol, a musim rict ze atmosfera me celkem zklamala.. sice bylo bez par destiek 90.000 lidi navstevnost, ale je videt ze hodne fanousku jsou "turisti" (mimochodem tento nazor sdilel i jisty novinar z prilohy MF, kde nedavno byla reportaz z utkani FCB). Ono tomu dost mozna odpovida i cenova politika listku.. ja osobne platil 53eur za vlastne "nejhorsi" sektor, uplne nahore. Plus je ze je zase videt i mesto :)
    popravde nedokazu si predstavit cenu permice nekam dolu.. podle me je fotbal pro zdejsi celkem "drahy konicek". Pravdou je ze na Gijon apod.soupere zacinaji listky na 30eurech.
    Jedine co melo opravdu silu bylo tleskani, do toho se zapojovali vsichni na stadione, a to opravdu byla sila. Jinak jak zminujes dva "kotliky" za branou, ale v celkove se v tom poctu ztraceli. Ale vzhledem k tomu, ze jsi byl na Realu, zazil si tam ani to nej co na NouCampu zazit muzes.. A jak zminujes hoste za svymi kluby asi nevyrazeji - v sektoru hostu nebyla ani noha! A to se hralo mestske derby! A potvrdila mi to i navsteva druheho zapasu Espanyol-Valencia (navsteva asi 20tis z 30tis.stadionu), hoste nikde (nutno podotknout ze vzdalenosti mest jsou trosku jinde nez v nasi mele zemicce).
    Ale atmosfera mezi jde jednoznacne na stranu fanousku Espanyolu - a nebal bych se srovnani s nasim slavistickym kotlem. Choraly, mavani vlajkama, opravdu na srovnatelne urovni se Slavii.

    • Re: El Clásico

      Kactus     před 13 lety 29.08.2011 21:24 |  
      0 0

      jo, turistu bylo hodne, hlavne rusu. ti teda nefandili vubec, zbytek turistu v ramci moznosti fandil hodne :)
      ale ty ceny ... vskutku si to muze dovolit jen malo lidi, i kdyz clenove Barca klubu maji slevu, ale to tak asi jenom 10-20eur, takze nic moc.

  4. Hezký článek

    rossobianco     před 13 lety 30.08.2011 00:17 |  
    0 0

    a zajímavé počtení,díky za něj.
    Já bych teda na dovolenou na dané místo v daném termínu nikdy nejel(jezdit v létě na jih mi přijde šílené,tam ne dřív než na konci září).Pro zápas tedy asi bylo dobře,že začínal ve 23:00(kvůli kolizi s kvalifikací LM Odense-Villareal).
    Překvapuje mě,že se daly tak ,,snadno"(odhlédnu-li od ceny) sehnat na tak megaprestižní zápas lístky,a to dokonce i ze zahraničí.Docela by mě zajímalo,kolik Nou Campů by se vyprodalo,resp. proč že se o lístky nelosovalo,jako ve finále Copa del Rey i Ligy mistrů.
    Člověk nemusí zrovna fandit Blaugranas ani Merengues aby to pro něj byl megazážitek-tohle je jedno z mála velkých derby,kde často nejsem dopředu vyhraněný co se přízně týče-jsou zápasy,kdy přeju Realu,i ty,kdy Barce,záleží na řadě okolností.(např.když se kouknu na Mourinha či Marcela,mám 100 chutí přát Barce,když na Alvése či Mascherana,tak zase Realu)-především je to ovšem skoro vždy fantastický zápas,největší šlágr nejlepší ligy světa jiný snad být ani nemůže...
    Asi jedinou slabinou atmosféry je totální dominance diváků jedné strany a tedy absence souboje kotlů.Právě to mě osobně asi nejvíc láká k návštěvě velkého zahraničního derby(hra se dá slušně sledovat i v televizi,narozdíl od atmosféry kotlů)-chystám se na podzim na Večité derby do Bělehradu,už jsem tam jednou byl a vřele doporučuji-všem,kdož nejsou přehnaně útlocitní!
    Já osobně necítím žádný rozpor v tom fandit více týmům,nehrají-li stejnou ligu.Přiznal ses ke svému slávistobarcelonismu,a tak mě napadá,že by mě celkem zajímalo,jaký je poměr přízně v El Clásicu i u ostatních slávistů a jestli se z toho dá něco usuzovat,např.při porovnání s poměrem téhož u sparťanů.To by byla docela zajímavá anketa!(já svůj postoj v této otázce naznačil již výše).

    • Re: Hezký článek

      quelhar (admin)     před 13 lety 30.08.2011 12:03 |  
      0 0

      Zajimavy napad, anketu na toto tema bychom mohli rozjet.

      Osobne mam nyni sympatie k Barcelone - i kdyz tomu rozhodne nebylo odjakziva, ale je to tak poslednich sedm, osm let. Predtim jsem ve Spanelsku nefandil nikomu az na vyjimku, kterou jednu sezonu tvorila Valencia pod Cuperem, kdy v LM neuveritelne drtila vsechny soupere velmi sympatickym fotbalem, nacez prohrala finale.

      Pravdou ovsem je, ze by Barca mela nahradit Alvese nekym sympatictejsim :o) A taky by mohli hrat casteji dopredu, nekdy me stvou, kdy primo bije do oci, ze by mohli utocit a nalozit souperi sedmicku a misto toho si tukaji za stavu 2:0 mic na pulce s heslem "nejlepsi obrana je nepujcit souperi mic".

      • Re: Hezký článek

        rossobianco     před 13 lety 30.08.2011 12:35 |  
        0 0

        Tak zrovna včera tě museli potěšit,jak nenechali silný Villareal ani na vteřinku vydechnout a sázeli jim tam jeden za druhým,jeden hezčí než druhej-17:3 na střely,12:0 na rohy a držení míče cca 71%-29 %.V boxu by to bylo vítězství r.s.c.

    • Re: Hezký článek

      opicemag     před 13 lety 30.08.2011 16:04 |  
      0 0

      Já vždy fandil Barceloně. Je to jediný tým, kterýmu krom Slavie fandím (i mezi dalšími kluby jsou mi některé sympatičtější více a jiné méně, ale vyloženě jim nefandím a jsem schopen to přát i jejich soupeři, když hrají hnusně, simulují, rozhdočí jim nadržuje apod.).

    • Re: Hezký článek

      opicemag     před 13 lety 30.08.2011 16:04 |  
      0 0

      Já vždy fandil Barceloně. Je to jediný tým, kterýmu krom Slavie fandím (i mezi dalšími kluby jsou mi některé sympatičtější více a jiné méně, ale vyloženě jim nefandím a jsem schopen to přát i jejich soupeři, když hrají hnusně, simulují, rozhdočí jim nadržuje apod.).

    • Re: Hezký článek

      Kactus     před 13 lety 30.08.2011 16:05 |  
      0 0

      s těma lístkama - taky mi to přišlo divné, ale nebyl to jen jeden zápas, ale vlastně 2 (venku - doma), a stejně na stadioně zůstali volná místa, odhadoval bych, že to bylo na nejdražší místa s vstupenkama za těch 160 eur.

      Jinak plánuju jít na Barcelonu do našeho Edenu, vezmu šálu Slávistickou i Barcy a hrrr na ne :-) Alespon Barce udelame domaci atmosferu :)

      a zkusim si sehnat listky do kotle Barcy, treba pres ceske fanouskovske stranky. A vubec, meli bychom jit vsichni :)