Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Beseda.

Na dnešní besedě se probíraly hlavně vztahy vedení Slavie a fanoušků, zástupci slávistického klubu přislíbili pomoc fandům a zároveň nastínili, jaká opatření podniknou pro zvýšení návštěvnosti na Strahově.

Na setkání, které se opět odehrávalo v restauraci, se sešel přibližně stejný počet lidí jako minule, za Slavii přišli Jan Jakubec, technický ředitel, Jiří Vrba, manažer pro komunikaci s veřejností, Honza Suchopárek a Pavel Trávník. Hned od začátku byla beseda směřována k tématu komunikace vedení s fanoušky a k tomu, jak zvýšit počet diváků na utkáních. Jako první dostal slovo Honza Suchopárek. "Jsem rád, že něco takového jako besedy s fanoušky existují. Slyšel jsem o nich od kluků, ale nedovedl jsem si představit, jak vypadají. Dnes jsem rád, že jsem tu také." Rozhovořil se o fanoušcích, zdůraznil, že pro mužstvo je jejich podpora samozřejmě důležitá. Zároveň také naznačil, čemu by se fandové při zápasech měli vyhnout. "Podle mého názoru by se nespokojenost s vedením neměla řešit na hřišti, nepřipadá mi vhodné, aby lidi při zápase řvali "Leška ven". Měli by si sjednat schůzku s těmi, vůči kterým vyjadřují nesouhlas a vyříkat si to." Spokojenost se skvělou podporou vyjádřil Pavel Trávník."Moc se mi líbilo, jak na derby fandili fanoušci, podařilo se jim překřičet spar?anský kotel. Bylo to opravdu super." Tolik na úvod, pak byla puštěna videokazeta, kterou přinesl Jirka Vrba a na které byla zachycena atmosféra různých zápasů na stadionech Liverpoolu, Panathinaikosu, Galatasaraye a také AS řím v památném duelu se Slavií. Následovala diskuze až do konce besedy, proč něco takového nelze spatřit na Strahově a co podniknout, aby se atmosféra zápasů alespoň trochu přiblížila tomu, co jsme zhlédli na videu. Ke slovu se přihlásila skupinka z kotle a byla to téměř jen ona, která vedla dialog s pány Vrbou a Jakubcem. Hned na začátku prohlásil slávistický technický ředitel, že se komunikaci s fanoušky nebrání. "Pokud budu s lidmi z kotle v kontaktu a dohodneme se, co budou podnikat, nevidím v tom problém. Jsme ochotni povolit římské svíce i vlajky na tyčích, ale se vším musím být obeznámen před zápasem, abych se domluvil s policií a pořadatelskou službou na tom, že tyto lidi na stadión bez problémů pustíme." Zároveň vysvětlil, jaká nařízení mají kluby od čMFS. "Pro všechny kluby platí striktní pravidla, je zakázáno vnášet do ochozů jakoukoliv pyrotechniku, vlajky na tyči. Můžeme to však povolit za předpokladu, že se nic nestane, nebudou se házet dýmovnice do hřiště, fanoušci se nebudou mlátit tyčemi. V opačném případě, tedy když se stane nějaký incident či někdo hodí dýmovnici do hřiště a musí se kvůli tomu přerušit utkání, automaticky klub platí pokutu. Tomu se samozřejmě chceme vyhnout. Navíc je třeba brát v potaz, že čMFS má dohodu o spolupráci s policií. Já si nemůžu na přístup policistů z Prahy 6 stěžovat." Otázkou je, zda všichni fanoušci jsou schopni udržet své emoce a chovat se slušně. "Pokud uvidím, že padesát lidí se chová slušně a jeden z nich pak provede nějakou nepřístojnost, žádné důsledky z toho vyvozovat nebudu, nelze uhlídat všechny." Opět zdůraznil, že vedení Slavie je ochotno dohodnout se na určité choreografii. "Musím přiznat, že v zápase s Libercem byla úžasná, moc se mi to líbilo, když kluci zapálili svíce, tak jsem jen slyšel, jak hlavní tribuna vzdechla a povstala." Tím by byl vyřešen problém římských svící, ne však dýmovnic. "Samozřejmě jsme zásadně proti dýmovnicím." Po další hodině se však na téma dýmovnic rozběhla taková debata, že pan Jakubec připustil, že by se dalo počítat i s nimi. "Můžeme se domluvit i na nich. Samozřejmě pod tou podmínkou, že by nesměly způsobit přerušení zápasu a neházely by se na tartanovou dráhu či na hřiště." Svůj kladný postoj k dýmovnicím vyjádřil Honza Suchopárek. "Bylo by fajn zkusit zapálit dýmovnice třeba pět minut před zápasem, aby ten dým z nich do začátku utkání vymizel. Myslím však, že by to mohlo vypadat dobře." Jeden z fanoušků podotkl, že v Polsku viděl choreografii z barevných dýmovnic a že to byla paráda. "I na tom se lze domluvit," připustil Jakubec. Všeobecně se ví, že na Strahov chodí málo diváků, protože jich většina nepojala Strahov za svůj vlastní stadion. "Ani hráči nejsou na Strahově doma, museli jsme jim vtlouci do hlavy, že budeme trénovat v Edenu, kde mají veškeré zázemí, ale domácí hřiště mají prostě jinde," potvrdil Pavel Trávník všeobecně známou věc, že doma je pro slávisty v Edenu. Změny, které by měly přitáhnout více lidí, prozradil Jiří Vrba. "Všechno vypukne v nové sezoně. Chceme sehnat člověka, který by zhruba půl hodiny před zápasem chodil kolem tribun a zkusil je trochu nabudit na utkání. Další změna bude v lístcích. Permanentka na celou sezonu do kotle a pro studenty bude za 99 korun. Zkusíme secvičit nějaké chorály, můžeme zkusit dávat před zápasem barevné papíry na sedačky. Chceme prostě udělat maximum pro to, aby chodilo více lidí." Vyjádřil se i tématu slávistické hymny. "Je mi jasné, že ta současná nevyhovuje, nedá se příliš zpívat. Oslovili jsme několik muzikantů, tak uvidíme, co vyprodukují, pak se na konečné verzi můžeme dohodnout s fanoušky." Velmi zajímavá byla myšlenka jednoho slávisty, že by hráči před zápasem nosili fanouškům vlajky. To, že by to šlo, připustil Honza Suchopárek. "Nevím, jak by na to reagovali ostatní kluci, ale já bych souhlasil. Je ovšem problematické, jak bychom pak vlajky předali, to by rozhodčí nepovolil. Takže je tu možnost, že bychom přinesli vlajky na hřiště, měli je na úvodním nástupu, pak je předali podavačům míčů, kteří jsou někdy obzvláště rychlí, a ti by je fanouškům donesli." Dalším problémem, na který si fanoušci stěžovali, byla vysoká cena za autobusové zájezdy na venkovní utkání. "Myslím si, že tady je možná dohoda, cena by se mohla snížit," přiznal Jiří Vrba. Padla i stížnost na to, že hráči nechodí děkovat po zápasech fanouškům, neoslavují góly. "Tak to je individuální záležitost," uvažoval Suchopárek. "Dokážu si představit Petra Švancaru, jak dá branku, letí ke kotli a strhává ze sebe triko. To je však v osobnosti každého, ne všichni jsou takoví. Po zápase by to samozřejmě chtělo, abychom fandům poděkovali, ale ne každý hráč na to má, když se třeba prohraje." Musím říct, že tato beseda byla po dlouhé době akcí, na které se opravdu něco vyřešilo. Pan Jakubec i pan Vrba prokázali, podle mého názoru, dost vstřícný přístup a ochotu bavit se se slušnými lidmi. Pokud se jim podaří splnit vše, čemu přislíbili spolupráci, tak by zápasy od nové sezony mohly vypadat úplně jinak. Bohužel nejsem přesvědčená o tom, že i kdyby byla utkání zadarmo, tak by na ně chodilo 15 000 lidí. Myslím, že česká liga prostě lidi neláká a s tím se nedá nic udělat. Zajímaly by mě vaše názory na opatření, která chce vedení udělat. Podle mě je to obrovský posun k lepšímu.

Komentáře (21)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Beseda.

    JaChm (host)     před 23 lety 18.04.2002 22:44 |  
    0 0

    Musím jen konstatovat, že to co bylo před rokem těžko představitelné, se stává skutečností. Vedení diskutuje, podává informace a snaží se řešit problémy fanoušků. Jen tak dál.

    • Re: Beseda.

      $ (host)     před 23 lety 19.04.2002 12:49 |  
      0 0

      Myslim,že je to úplně výborná věc,co se teď děje a pevně doufám,že to bude mít taky nějaký efekt. Jsem přímo nadšen,že se vedení a hráčům líbí choreo a pyro a dokonce i dýmovnice...a to s těma papírama taky neni zlej nápad,jen to chce podnikat když je kotel plnej,aby to mělo nějaký efekt.Jinak perimce za kilo je taky supr.No zdá se že příchod Jirky Vrby se začíná už teď vyplácet...

  2. Re: Beseda.

    gary     před 23 lety 18.04.2002 22:53 |  
    0 0

    No pořád mám na mysli že slávie je především spolek žvanilů,ale už se těším na novou sezonu.Doufejme,že se budem chodit na fotbal bavit.Doufám ,že to nenecháme jen na vedení a že jim trochu pomůžeme.

  3. Re: Beseda.

    Serf     před 23 lety 19.04.2002 08:42 |  
    0 0

    Dýmovnice IMHO nejsou moc dobrý nápad, pro svíce ovšem hlasuji všema deseti!

  4. Re: Beseda.

    ERIK (host)     před 23 lety 19.04.2002 08:51 |  
    0 0

    No musím uznat, že to co začíná v poslední době na Slavii dít, nemá myslím v naší zemi obdoby. Konečně se našel někdo, kdo poznal, že fotbal se hraje především pro fanoušky a že bez nich je to nuda. Navíc přišli konečně na to, že nejlepším řešením všech problémů je společná komunikace a rozumné řešení vyhovující oběma stranám. Mám z toho velmi dobrý pocit a už se na vše moc těším.

  5. Re: Beseda.

    (host)     před 23 lety 19.04.2002 11:02 |  
    0 0

    Důležitá je i hrací doba. Já jsem docela pro všední dny. Ale ne od 16.30. To se těžko stíhá.

  6. Re: Beseda.

    Mattingly (host)     před 23 lety 19.04.2002 11:09 |  
    0 0

    Jo to je pravda. Myslím, že zápasy pod světly, i když se tím zvednou náklady, přilákají více lidí. Navíc pokud je to v pracovní den, tak je to dost na pytel, protože dostat se třeba z centra na Strahov je tak na 40 minut. A na ligu nechoděj jen studenti, že?

  7. SHOCKED

    DDS     před 23 lety 19.04.2002 19:24 |  
    0 0

    Já jsem v naprostém šoku z dvou věcí:

    a) Sezení se opět konalo v Praze, jak jinak, že...
    b) Choreografie v ochozech ? To si snad děláte prdel, ne ?

    Fanoušek, který si nechá vnutit jakési naučené pohyby, pokřiky, které dali dohromady "známí umělci", fanoušek, který rozsvěcí světlice na přání vedení klubu...
    Nemám slov...

    Přece nemůžeme nízké návštěvy a strnulost fanoušků odstraňovat takovými opatřeními, jako jsou vedením naučené chorály nebo barevné papíry na sedačkách...
    (pozn. - už jen vyslovení slova "chorál" v souvislosti se Strahovem je doslova směšné)

    Šokovalo mě už jen to, někteří lidé, které znám z netu si kupují permanentky na hlavní tribunu...
    Sakra, kam se podělo slávistické "kotelnictví" ?
    Kdybych bydlel v Praze, tak nikam jinam než do kotle nevlezu...

    Když jsem naposledy byl na Strahově, tak se tam hrál pohár UEFA a já, člověk který se na Strahov dostane jednou za rok jsem během pár minut málem uvařil náš kotel !??
    A to podotýkám, že nejsem žádný profesionální roztleskávač, ani člen Ultras... Tak strnulé bylo osazenstvo našeho kotle, že jsem jej dokázal rozfandit sám, což je podle mě velmi smutné...

    Nechápu také lidi, kteří jsou schopní se na takovém setkání zeptat zástupce hráčů, proč se při gólech kluci víc neradují ! To přece nemůžete myslet vážně ? :D

    Jirky Vrby si velmi hluboce vážím pro jeho novinářskou činnost ve sportovní redakci čT a tak předpokládám, že všechny diskutované věci uvede v chod přiměřeně k potřebám fandů a hlavně našeho týmu...

    Jsem opravdu rád, že se konečně začíná něco dít s hymnou, protože ta stávající je poplatná tak maximálně domovu důchodců, který se scházel týden co týden ve starém Edenu na hlavní tribuně (čímž nechci urazit starou Slávistickou gardu)...
    Taky ten vstřícný přístup k vnášení vlajek na tyčích, dýmovnic a světlic do ochozů mě naplňuje skvělým pocitem, že Jirka Vrba konečně vstupuje na pole neorané...

    Suma sumárum - věřím pevně našim, že se prosadí lepší podmínky na stadionu, ale Strahov nebude nikdy "náš"...

    • Re: Samé kdyby - kdybych

      (host)     před 23 lety 19.04.2002 20:41 |  
      0 0

      Přestaň už kdybovat! Co kdyby ses někdy něčeho taky zůčastnil. Takhle jen remcáš.

  8. SHOCKED

    DDS     před 23 lety 19.04.2002 19:26 |  
    0 0

    Po přečtení článku o posledním setkání zástupců klubu a hráčů s fanoušky jsem v naprostém šoku z dvou věcí:

    a) Sezení se opět konalo v Praze, jak jinak, že...
    b) Choreografie v ochozech ? To si snad děláte prdel, ne ?

    Fanoušek, který si nechá vnutit jakési naučené pohyby, pokřiky, které dali dohromady \\\"známí umělci\\\", fanoušek, který rozsvěcí světlice na přání vedení klubu...
    Nemám slov...

    Přece nemůžeme nízké návštěvy a strnulost fanoušků odstraňovat takovými opatřeními, jako jsou vedením naučené chorály nebo barevné papíry na sedačkách...
    (pozn. - už jen vyslovení slova \\\"chorál\\\" v souvislosti se Strahovem je doslova směšné)

    Šokovalo mě už jen to, někteří lidé, které znám z netu si kupují permanentky na hlavní tribunu...
    Sakra, kam se podělo slávistické \\\"kotelnictví\\\" ?
    Kdybych bydlel v Praze, tak nikam jinam než do kotle nevlezu...

    Když jsem naposledy byl na Strahově, tak se tam hrál pohár UEFA a já, člověk který se na Strahov dostane jednou za rok jsem během pár minut málem uvařil náš kotel !??
    A to podotýkám, že nejsem žádný profesionální roztleskávač, ani člen Ultras... Tak strnulé bylo osazenstvo našeho kotle, že jsem jej dokázal rozfandit sám, což je podle mě velmi smutné...

    Nechápu také lidi, kteří jsou schopní se na takovém setkání zeptat zástupce hráčů, proč se při gólech kluci víc neradují ! To přece nemůžete myslet vážně ? :D

    Jirky Vrby si velmi hluboce vážím pro jeho novinářskou činnost ve sportovní redakci čT a tak předpokládám, že všechny diskutované věci uvede v chod přiměřeně k potřebám fandů a hlavně našeho týmu...

    Jsem opravdu rád, že se konečně začíná něco dít s hymnou, protože ta stávající je poplatná tak maximálně domovu důchodců, který se scházel týden co týden ve starém Edenu na hlavní tribuně (čímž nechci urazit starou Slávistickou gardu)...
    Taky ten vstřícný přístup k vnášení vlajek na tyčích, dýmovnic a světlic do ochozů mě naplňuje skvělým pocitem, že Jirka Vrba konečně vstupuje na pole neorané...

    Suma sumárum - věřím pevně našim, že se prosadí lepší podmínky na stadionu, ale Strahov nebude nikdy \\\"náš\\\"...

    • Re: SHOCKED

      Richi (admin)     před 23 lety 19.04.2002 19:53 |  
      0 0

      Ohledne tech choralu, asi jsi to nepochopil, vedeni nechce nic vnucovat!!! Nechce urcovat, kdy a kde co se ma delat, chce s tim pomoci, Jakubec i rekl, ze nechce vedet, jak to bude vypadat, jen chce vedet, co by se melo dit, aby to vedeli poradatele a policajti!!
      Jinak ze se to konalo v Praze? Vis, tuto besedu poradalo KPFS a toto je prazsky oddil, takze bude vzdy v Praze! Pokud vim, existuje taky Fotbalovy oddil, ktery tez porada besedy a to po cele republice!! A pokud chces, aby byla beseda ve tvem meste, tak si to zkus zaridit, nikdo ti v tom nebrani!

      • Re: SHOCKED

        DDS     před 23 lety 19.04.2002 20:12 |  
        0 0

        OK, ale přece jen, pragocentrizmus rulezzz....

        • Re: SHOCKED

          jacko (přítel SN)     před 23 lety 19.04.2002 23:44 |  
          0 0

          Tak vis co, prazsky KPFS (Klub pratel fotbalove Slavie) - jak jiz nazev napovida, tak opravdu nebude beseda v Ostrave. No a navic, ehm, Slavia vzdy byla, je a bude klub v Praze, tudiz je to jasne. NAvic tusim, ze ty to zas tak daleko nemas ne?

          • Re: prague

            DDS     před 23 lety 19.04.2002 23:52 |  
            0 0

            čas, čas, čas....

            A vůbec, tahle debata je o ničem, protože hráči se stejně na jakékoliv setkání s fanoušky mimo prahu nepoženou, takže v tomhle ohledu můžeme my mimo prahu být klidní...

            • Re: prague

              Richi (admin)     před 23 lety 20.04.2002 19:12 |  
              0 0

              ze se nepozenou? Ale pozenou! Treba v kvetnu v Laznich Belohrad se kona setkani odbocek fotbaloveho oddilu, soucasti bude i beseda a budou tam i treneri a meli by tam byt asi dva hraci! Takze neplacej, ze se nikam nepozenou, kdyz si to zorganizujes, muze byt beseda i u tebe doma!

              • Re: prague

                DDS     před 23 lety 21.04.2002 13:57 |  
                0 0

                Uklidni se richi..
                Stejně tohle je podružný problém, důležitější je to režírování..
                Jestli vy se v ochozech někým vést necháte, tak potom se není o čem bavit...

                • Re: prague

                  jane (admin)     před 23 lety 21.04.2002 20:06 |  
                  0 0

                  Ach jo, DDS, tak si to asi nencháš vysvětlit. Slavia nechce nikoho režírovat, jen Vrba prohlásil, že se chystá nová hymna, na jejíž znění se dohodne s fanoušky, nechce organizovat choreografii, jen se prostě s kotlem dohodnout na nějakých akcích, které by strhly i ostatní lidi. Musí jim bejt přece jasný, že když nám něco vnutí, tak to nikdo nebude dělat. Tak už prosímtě o tom přestaň pochybovat, jo.

                  • Re: prague

                    DDS     před 23 lety 21.04.2002 21:27 |  
                    0 0

                    No, já to beru, ale pochybování je základem demokracie...
                    A Jirka Vrba je podle mě naprosto skvělý člověk, v tom článku to akorát vyznělo tak, jak jsem psal...
                    Jenom dobře, že tomu tak není...

            • Re: prague

              ERIK (host)     před 23 lety 22.04.2002 13:41 |  
              0 0

              No co já vím, tak předtím, než vznikl pražský KPFS, tak hráči jezdili (a dosud jezdí) na podobné besedy mimo Prahu. Všude tam, kde místní pobočky nějakou besedu zorganizovali. Takže donedávna se tyto besedy naopak konaly výhradně mimo Prahu, proto tento tvůj názor je úplně scestný. Podobné je to s dalšími věcmi, jako, že fanoušci budou dělat to co nařídí nebo řekne vedení. K tomu ti akorát řeknu, že je to pěkná blbost a že mluvíš o něčem o čem slyším poprvé a nevím, kde jsi tohle vzal. Připadá mí, že jenom všechno kritizuješ a prd o tom víš, a to že přijedeš na zápas jednou-dvakrát za sezónu mluví myslím za vše. Méně slov a více činů.

        • Re: SHOCKED

          Carlos     před 23 lety 21.04.2002 11:49 |  
          0 0

          DDS docela by me zajimalo odkud jsi. A dale nechapu, jak muzes mluvit o Pragocentrismu v pripade prazskeho klubu. Slavia je totiz SK Slavia Praha. Proc do Prahy neprijede poradat besedu treba Brno, Ostava ? Opoveď... protože nejsou z Prahy. Jinak ale uznavam, ze Slavia ma fanousku spoustu po cele republice, takze ty Tvoje pozadavky nejsou tak uplne vedle. Cas od casu je urcite treba mimo Prahu vyjet, ale hlavni veci se budou vzdy dit v Praze. Ne kvuli pragocentrismu, ale kvuli tomu, ze Slavia je prazsky klub.

          • Re: SHOCKED

            DDS     před 23 lety 21.04.2002 13:58 |  
            0 0

            Možná souhlas v tom, že se nebude často jezdit ven, ale !!
            Slávie je pražský klub maximálně sídlem, jinak je to celostátní klub, což se třeba o Brnu nebo Baníku říct rozhodně nedá...