Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Už zase skáču přes kaluže?

Dobrý den přeji vám všem věrným slávistům. Omlouvám se, že jsem si vybral název knihy Alana Marshalla a hlavně náš krásný film s neméně nádherným hereckým uměním Vladimíra Dlouhého. Vybral jsem si ho proto, že jsme na tom jako Slavia teď podobně. Jsme těžce nemocní, ale máme naději se vyléčit, pokud tomu půjdeme naproti tak, jako hrdina výše zmíněného románu.

Ten děsivý sešup se začal naplňovat někdy při režii odchodu Ericha Brabce, těsně po obhájení titulu, kdy se bohužel začaly naplňovat chmurné předpovědi o situaci v zákulisí našeho vedení, o skupinkách okolo Mgr. Doležala, trenéra Jarolíma a "rádců" okolo pana Rosena. Bohužel jsem k tomu přispěl i já, když jsem nedbal Tantalova naléhání a nevyhodnotil jsem správně celou situaci. Právě odchod E. Brabce nám měl asi říci, že bychom měli být vic ostražití a nenechat se unést tolik tím, že jsme titul obhájili.

To, co se dělo dál, byla vyloženě křeč některých "malých napoleonů" (dále jen "MP"), kdy jsme nepostoupili do Ligy mistrů, vyhořeli jsme v pohárech a následoval sešup i v lize. Teď jsme tedy - díky manažerským a trenérským selháním bývalých MP a bohužel i hráčů a jejich špatně nastavených platů a smluv - tak vážně nemocní, že máme hodně "vysoko do žlabu" a jen uskrovnit se nestačí. Pokud se máme uzdravit, bude třeba do všeho dát hodně sama sebe, tedy od vedení už by to opravdu chtělo vzít rozum do hrsti, začít dělat logicky a obsahově to, co je opravdu třeba (současná vlastnická nečitelná struktura, nezlikvidované pohledávky a dluhy dokonce mezi majiteli, vyrovnání soudních sporů na mezinárodní úrovni, opětovné vrácení obslužnosti stadionu pouze jménu Slavia Praha atd...., a to včetně opravdu solidního jednání s možným novým strategicky silným sponzorem). Do jara postavit tým z hráčů, kteří mají slávistické srdce a chtějí se za tuto značku opravdu (opravdu!) poprat a budou věřit, že poctivý přístup k fotbalu a snaha v každém zápase odevzdat úplně všechno přinese návrat Slávie tam, kde by opravdu měla být.

Abych to doplnil, nemyslím, že bychom měli mít za povinnost být každý rok první, ale vždy se se ctí o to první místo pokusit a být vždy na čele ligového peletonu. Pokud nás soupeř porazí, dobrá, popřejme mu. Správný slávista nikdy nenosil "rypák nahoru" a vždy ctil spravedlnost. A samozřejmě vždycky byl a doufám, že bude, na straně práva. Nikdy jsem nezastával názor, že když uvidíme nespravedlnost a nebo jí dokonce pocítíme, tak ji nebudeme pojmenovávat. Jen ten, kdo je demagogem bude tvrdit, že zase fňukáme. Mlčet, když se děje svinstvo, je špatný. Bohužel se tady projevuje obrázek a morálka celé naší společnosti, kterou si nese už od vzniku samostného státu, a ani T. G. Masaryk a další to nepředělali a zatím se to nedaří ani teď.

No a teď jsme tu my fandové. Nejdříve bych musel začít kritikou sám u sebe. Můj první příspěvek na SN je datován do období dubna 1997 pod zn. Sokrates. Asi jste znali tehdejší možnosti disputace a všechno se dělo anonymně a tak se tu někteří vydávali za jiné a sami sobě si pak potvrzovali z pozice jakoby jiného své názory. Díky Richimu a celé redakci SN, se pak zavedla povinná registrace, což jsme převážně uvítali. Celá skladba přispěvovatelů se dělila hlavně na ty, co hájili vedení a pak na ty, co jej kritizovali. Ano, byl jsem ten, co více hájil a pokud bylo možné, vždycky jsem především měl přání, aby nebylo někomu nespravedlivě ublíženo, protože z hlediska "vyššího principu mravního" by to bylo pak celé špatně. To byla asi někdy má velká chyba, asi jsem až moc ctil zásadu z trestního práva "In dubio pro reo" (v pochybnostech ve prospěch viníka). A to je asi mea maxima culpa. Tak bych teď chtěl hlavně Tantala požádat, aby naše rozepře z minulého období nebral nijak osobně. Pokud si pamatuji, tak jsem snad nevyslovil nějakou těžkou urážku k jeho osobě a snad ani k nikomu jinému z Vás.

Asi bychom měli teď všechny naše rozepře, řevnivosti a i třeba v duši nějakou bolístku (křivdu) vůči někomu z nás zapomenout a odpustit. Měli bychom se dát jako fandové opravdu pevně dohromady, dát najevo všem, že my (fandové) jsme připraveni od prvního zápasu v novém roce našim barvám fandit, v dobrém slova smyslu se porvat o každý hlas fandy co přijde na zápas. Pojďme ukázat, že fandové do toho půjdou naplno a poctivě, že nás bude pořádně slyšet a nepoloží nás současná neveselá situace v klubu. Pojďme se semknout a ukázat P. Bicanovi, Pláničkovi, Jánošovi, Fr. Veselému a dalším slávistům a to i těm, co jdou bojovat za naše barvy na hřiště, že tu jsme a je nás slyšet.

Já vím, mnozí jste otráveni současnou situací a i lidmi, kteří ve Slávii jsou. Vážení, to ale bylo vždycky. A vždycky jsem to byli my, fanouškové a osobnosti Slávie, kteří tu slávistickou "fangli" pozvedli. Byl jsem se podívat na našich internacionálech 26.12. na halovém turnaji a tak se mi ta moje slávistická duše zase zatřepala radostí. A když jsem pak mluvil s Vláďou Šmicerem a cítil z něj tu slávistickou odhodlanost... Věřím, že on je také připraven Slavii pomoci a snad už se tak i děje. Pokud půjdete na turnaj šampionů do 02 arény, přijďte a pojďte fandit Slávii. Dle losování hrajeme ve skupině se sparťanama a tak to bude docela zábava. No a už tam můžeme ukázat, jestli zrovna my to myslíme se Slávií opravdu poctivě a vážně. Teď na bojkoty a různé "šprajcy" z naší strany není dobrá doba. Za těch pár let jsem poznal, že ačkoli tu máme někdy opravdu rozdílné názory, všichni máte Slávii v srdíčku zrovna tak jako já a že je to pro Vás ten pravý klenot, o který se popereme. Udělejme to už proto, abychom měli čisté svědomí a stůl, pokud by snad přeci jen zapracoval nějaký divný "Murphyho zákon". Moc Vám za to všem děkuji a ještě jednou Vám na SN všem popřeji hodně zdraví a samá dobrá rozhodnutí v novém roce a to i všem Vašim blízkým.

Sokrates55

"Impossibilium nulla obligatio" - k nemožnému závazek nevznikne

Komentáře (29)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    mart     před 14 lety 29.12.2010 11:30 |  
    0 0

    Ahoj Sokrate :).
    Netreba zahazovat principy mravnosti a slusnosti jen proto, ze sme ve SRACKACH. Tam sme uz byli mnohokrat.
    Zastavati se nepravem napadanych, a v pochypnostech se priklonit k obhajobe neni slabost. Naopak!
    Prestan si sypat popel na hlavu!
    Naopak, zvedni ji a ver. Vira posiluje. Zase bude lepe :).
    Zdravi mart

    • Re: Už zase skáču přes kaluže?

      Sokrates55 (přítel SN)     před 14 lety 29.12.2010 11:37 |  
      0 0

      Zdravím Tě Marte do Liverpoolu,
      snad si zase popovídáme. Asi snad právě proto, abych se cítil být slušným člověkem, tak jsem nechtěl být nespravedlivý i např. vůči Tantalovi. Ale Ty mi určitě rozumíš a já se těším zase na naše setkání. Přeji Ti moc a moc zdraví a ať se Ti tam v té dáli vede dobře a to přeji i celé Tvojí rodině. Sokrates55

      • Re: Už zase skáču přes kaluže?

        mart     před 14 lety 29.12.2010 11:40 |  
        0 0

        O Tantala se nebojim :). Nespravedlivy muze byt jen on sam k sobe. Pokud je mu krivdeno nekym z nas, jsem si jist, ze se pres to snadno prenese :).
        Jinak preju hodne zdravi a pohody do Jiznich Cech. Az se trochu vykuryruju, tak se vozvu a zas na nase hochy vyrazime pospolu :).mart
        (... treba se z toho mezitim nasi hosi vykuryruji taky :D)

  2. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    Jiri1     před 14 lety 29.12.2010 11:43 |  
    0 0

    Zdravim to ze jste hajil vedeni je ospravedlnitelne, byly vysledky , byly iluze , dnes je to jine , pro mne vedle hlavniho problemu , kterym je situace ve Slavii je bezesporu nejvetsi tragedii medialni vystupovani a kroky vedeni klubu, velmi pozorne jsem procital vsechny rozhovory p. Platila i pana
    Zlamala a nejsem z toho moudry , jen zakladni fakta napred tedy budeme hrat s mladymi, dnes je situace ale opacna , nebo hraci vyplaty dostali, pak je nedostali, nebo mame v jednani moviteho sponzora , pozdeji mozna budeme jednat. Tady vidim zakladni krok k obnoveni duvery drtive vetsiny Slavistu, to ostatni je popravde spis v jinych rukach a my to neovlivnime. Snad take vyber reditele p. Platila byl pro vetsinu Slavistu neuveritelny a je lepsi , ze neznaji podrobnosti, o Slavii je kupodivu i dnes zajem, vetsina zajemcu ale moc nechape predlozene podminky , i kdyby se Slavia prodavala jen za cenu dluhu presahla by cena vyrazne 200 milionu. Jenze udajne jsou pripadni zajemci odhaneni daleko vyssi cenou a vse vypada , ze se vlastne na neco ceka. Z hlediska sportovniho budeme radi za zachranu, zadna priprava byt avizovana jako velmi tvrda nemuze nahradit platebni moralku klubu a presto , ze vsichni cekame spise odchod tech zaslouzilych i drazsich hracu bude vse opacne , nakroceno ze Slavie i s jejim souhlasem maji mladi perspektivni hraci a to nejen Celustka ci Cerny, utect chteji i nekteri nladi hraci. Takze opravdu nas ceka nejen tvrde ale i velmi nervni obdobi a na vedeni je aby zacalo byt uprimne.

    • Re: Už zase skáču přes kaluže?

      Sokrates55 (přítel SN)     před 14 lety 29.12.2010 11:50 |  
      0 0

      Dobrý den pane Jiří1,
      proto jsem také zvolil ten název i obsah článku.
      Doufám, že pan Rosen pochopí, že se nemůže schovávat za lidi typu Platil a pod. Jenom on může v této chvíli zasáhnout a splnit tak svůj monolog a jakýsi úvodník ze zmiňované knihy "Věčná Slavia".
      Sokrates55

      • Re: Už zase skáču přes kaluže?

        Jiri1     před 14 lety 29.12.2010 11:54 |  
        0 0

        Zdravim pomalu musim koncit, ale souhlasim s Martem , ze jste pro nas moralni oporou a Ja verim, ze vasi vnuci Slavisty zustanou, z mych pratel neubyl ani jeden, byt na stadion se jim moc nechce , chodi hojne na hokej ci futsal, takze vse dobre do noveho roku Vam i vsem ostatnim a na Silvestra na derby s nekterymi nashledanou.

      • Re: Už zase skáču přes kaluže?

        slaviator     před 14 lety 29.12.2010 12:47 |  
        0 0

        Zdravím, proč teda když jsou Šmicer a spol připraveni "něco dělat", proč to nedělají? Proč někde v rozhovoru neřeknou, co špatného je v království slávistickém? Zrovna od Šmicera by to dost lidí vzalo. Takhle dost lidí stojí za Platilem, protože on je ten "hodnej" a ten, "co to myslí dobře" a za Rosenem, kterej "za nic nemůže", protože "ten zlej, to byl Doležal".

        Lidi tu maj jako "důkaz" toho, že si Doležal nahrabal ve Slavii během angažmá, že si koupil pozemky v Jílovém (spolu s Brabcem). Jenže on dostal čtyřicet milionů při odejití ze Slavie, jako vyplacení částečného podílu...

    • Re: Už zase skáču přes kaluže?

      slaviator     před 14 lety 29.12.2010 12:50 |  
      0 0

      Přesně tak. Mám informace, že nás vážně chtěla koupit PPF, ale když začali oťukávat co a jak a dostali se k nějakým číslům ohledně ekonomického provozu, tak se zděsili "co to jako je" a "proboha, to je vedeno amatérsky" a vycouvali z toho. Alespoň do té doby, než se to dá alespoň trochu do pořádku. A problémem nebyly ani tak dluhy a ani jejich výše jako ten zmatek v účtu....

      • Re: Už zase skáču přes kaluže?

        Gordon (host)     před 14 lety 30.12.2010 02:56 |  
        0 0

        mno jiri podotkl spravne ze se na neco ceka. Prave se snizuje hodnota klubu na minimum, aby se to mohlo prodat, a asi jetse nejake prachy v tom budou.... to je info z predstavenstva...

  3. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    Chlupp (přítel SN)     před 14 lety 29.12.2010 12:43 |  
    0 0

    Máš pravdu, je třeba se dívat do budoucnosti, ale proč mám pořád pocit zápachu a smradu, který ve Slavii přetrvává? Už chápu, proč vedení nedalo šanci Kukovi a vyhodilo Šmicera, jsou to srdcaři a nikdy by nedopustili žádné svinstvo vůči Slavii..dokud se pořádně nevyvětrá, nepřijdou sem praví slávisté a nevyšetří se, kam těch několik stovek milionů zmizelo, těžko se začne Slavii dařit..měl by se udělat vnitřní audit a zjistit, jak to skutečně bylo, potom začít stavět čistou a ozdravenou Slavii bez starých struktur, které takové rozkradení dopustli..

  4. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    rory     před 14 lety 29.12.2010 14:58 |  
    0 0

    I když sem mnoho nepřispívám, pozorně sleduji tyto stránky a jsou pro mě někdy poslední psychickou podporou v současné slávistické situaci. Většinou zde nejsou diskuze o tom, zda je někdo z Prahy nebo z venkova, zda je nezbytné porušovat zákony s pyrem, nebo se někde poprat jako malé děti. Přeji všem slávistům na těchto stránkách vše nej do nového roku a ať nám naše společná vášeň jménem Slavia přinese více radosti i férovosti ve hře i mimo ni.

  5. Audit?

    venator     před 14 lety 29.12.2010 15:02 |  
    0 0

    Četl jsem většinu rozhovorů s Platilem a mám pocit, že nikde nezmiňoval, že si nechal udělat profesionální audit.
    Pokud si ho opravdu nenechal udělat tak je to víc než divné, protože po nástupu do takové funkce je to zpravidla první krok nového manažera.
    Jestli se audit dělal tak se omlouvám....ale tipuju, že ne:)

    • Re: Audit?

      slaviator     před 14 lety 29.12.2010 15:24 |  
      0 0

      radši nechtěj vědět, vždyt jak dopadlo to slavné "vyhodnocení sportovního úseku"....

  6. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    martin08     před 14 lety 29.12.2010 16:00 |  
    0 0

    Tak me tak nahodou napadlo se podivat na domenu slavia.cz a vypadlo na me ze patri Vl.Leskovi vytvorena byla 12.07.1998 a je zaplacena do 24.10.2011. Aby jsme nebyli napresrok bez webu:)

  7. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    dejva     před 14 lety 29.12.2010 18:37 |  
    0 0

    Škoda, Sokrate, dřív jste psal vždy hezké články, které se výborně četly. Poslední dobou se opakujete a snažíte se stále připomínat, jak zde na SN působíte dlouho. Myslím, že je to zbytečné protože ti, kdo tento skvělý web znají, dobře vědí, že jste slávista s velkým S. A tím, že jste se vždy pod svůj názor dokázal podepsat si Vás váží.


    Tantala tady měl (má) leckdo za blázna, když po historickém úspěchu prohlašoval, že by bylo lepší do LM vůbec nepostupovat. Stejně jako Jane, která byla vyzívána k prodeji klávesnice a návratu zpět k plotně, po zveřejnění svého článku kde psala, že by mněl KJ po získání druhého titulu opustit tým. 99% anonymů ji zde nadávalo. Ti samí lidé si půjdou (samozřejmě) anonymně kopnout do trenéra na přátelský zápas se Slovanem jak již zde několikrát avizovali. To jen pro dokreslenou jací diskutéři na SN také jsou.


    Píšete, že za Slávii mají nastoupit na jaře srdcaři. Má ale Slavia, po odchodu Necida, Suchého a Švece v týmu alespoň jednoho hráče, který by byl ochoten se za Slavii být tak jako Vámi zmiňovaní fotbalisté? Za normálních okolností bych řekl, má, je jím odchovanec Milan Černý, po jeho gestu v MB o něm ale dosti pochybuji. (jeho trapná výmluva na spor Kuliče s rozhodčím jen dokazuje, že vůbec nepochopil táborského kritiku. Jaroslav Černý zástupce kapitána a v některých případech kapitán sám. Kapitán je Ikona a za normálních okolností opouští potápějící se bárku jako poslední, zvlášť když s ní úspěšně křižoval ligové i evropské trávníky. Ne, žijeme v době, kde jsou hlavním hnacím motorem peníze a každý není jako Mára Suchý či Necka aby si řekl . Ok klub teď neplatí, ale vím, že jsem dobrý, mám na to, a když se budu snažit, dostanu se ven kde si za sezonu vydělám tolik, co si ve Slávii nevydělá celý tým dohromady. Čelůstka, mladý kluk, kterému dala Slavia šanci ukázat se ve velkém fotbale. Pche. Ten? Ta „hvězda“která, protože má za sebou půl rok v podprůměrném týmu serie A a ještě k tomu ho proseděla na lavici. Ta „hvězda“ které je celá Slavia u zadní části těla, ta „hvězda“ která ve Slavii nic nepředvedla, ale která už stoprocentně ví jaká je její hodnota, pod kterou ona prostě nemůže jít. Ta „hvězda“ která si za 7 hodin práce v týdnu vydělá tolik co vysokoškolský profesor za dva měsíce. Takové hráče by trenér měl vozit ráno v pět před továrnu, ať se seznámí s realitou života. To jsou oni srdcaři, kteří se bijí pro sešívaný dres?



    Žijeme v jiné době než za časů Pláničků atd. a jediný srdcař, který by za svůj klub krvácel je fanoušek, fanoušek jako jste Vy.
    Na druhou stranu, chtít po hráčích, kteří často znají jen špinavé prostředí českého fotbalu, aby byli pokorní a dodržovali morální hodnoty, když jejich šéfové jsou morální nuly, kteří slovo pokora znají maximálně ze slovníku. viz rozhovor se Starkou o tom, jak by snad Horník měl být ještě odškodněn. Je bláhové.


    Na rozdíl od Vás se domnívám, že vyhození Brabce byl až poslední korálek navlíknutý na náhrdelník rozkladu týmu. Ten totiž začal dávno před tím a to RosenoDoležalovým vyhozením lidí kteří fotbal ve Slavii dělali dlouhá léta a co hlavně-rozuměli mu. Nasazením svých „poradců na všechno“, taxikáře Jakubce na post ředitele Eside a zvláště pak Pučka, přes vyhození dlouholetého a mezi hráči oblíbeného Petráka. A samozřejmě těžko uvěřitelnými skandály které vypluly na povrch i díky p. Platilovi viz třeba desetitisícové smlouvy v eurech pro neznámé dorostence. Všichni, kteří se dnes oficiálně podílejí na chodu SK, se dlouhá léta znají. Zasedají spolu v různých dozorčích radách a to je ten největší problém. V klubu chybí jakákoli opozice názorů. Dozorčí rada přímo v klubu jen přihlíží a přikyvuje všem nekalostem, co se ve Slavii dějí, stejně jako onehdá soudruzi v KSSS.


    Nevím sice, co psal pan Rosen v úvodníku knihy Věčná Slavia, ale vím, že čím déle bude jejím majitelem,či spolumajitelem (ano klidně jim být může, je to úspěšný podnikatel a 400 mio korun na její koupi mohl hravě sehnat) bude to vypadat jen jako prodlužování života těžce nemocného pacienta za pomoci uměle plicní ventilace.
    Plně podporuji fanoušky, kteří se nenechali uchlácholit planými sliby Rosena, o tom, jak bude lépe. Ani řečmi hráčů, jak moc jim jejich nepřítomnost na stadionu vadí a kvůli jejich absenci nedosahují lepších výkonů. Je mi naopak líto těch, kteří v dobrém úmyslu podpořit svůj milovaný klub investovali do koupě víceletých permic.



    Proč se vedení Slavie chová jako vedení nějakého velkoklubu jen v dobách, kdy může vytřískat co nejvíc peněz. Viz nevysílání pohárů v TV. K dobrým mravům velkoklubů patří vystoupení majitele či prezidenta, který na konci roku poděkuje za přízeň, uplynulý rok zhodnotí a nastíní představu v roce následujícím. Vedení se schovává před fanoušky a co horší i před hráči samotnými. Ty tam jsou doby, kdy byl Rosen v kabině před i po zápase. Braní si příkladu z Borussie Dortmund je jen další mazání medu kolem pusy hloupého ředitele hloupému fanouškovi. V Dortmundu byli v době svých problémů v naprosto jiné situaci. Například nikdy neměli neznámého majitele, mohli se spolehnout na přízeň města, na své fanoušky a co hlavně, hlavně nikdy neseškrtali rozpočet mládeže tak drasticky jako to udělala Slavia. (jestliže byl za Lešky rozpočet na mládež 15 mio a jak píše Jiří hráči béčka brali deset tisíc, tak v příštím roce bude rozpočet na B + ostatní týmy milionů 5. což je snad ještě větší tragedie, než-li sestup do ligy druhé)


    Do bojů o záchranu musí jít naši fotbalisté s penězi na kontě. To bude nejdůležitější. Až na druhé koleji to bude otázka fyzické připravenosti, posílení kádru a trenérského umu, novice Petrouše. K tomu nám dopomáhej Platil.

    • Re: Už zase skáču přes kaluže?

      Sokrates55 (přítel SN)     před 14 lety 29.12.2010 20:46 |  
      0 0

      Moc Vám děkuji pane Dejve za Váš názor,
      jak sám vidíte a čtete, mám se stále co učit.
      Sokrates55

  8. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    podol (přítel SN)     před 14 lety 29.12.2010 18:49 |  
    0 0

    přátelé (pane Sokrate a další),vše co píšete je pravda a musím
    říci,že mne Vaše články a příspěvky vždy povzbudí a potěší.Dodají
    mi,povahou pesimisty,vždy naději a sílu věřit v lepší budoucnost Slávie.Ano,v této době se musíme spojit,zapomenou na malicherné spory,staří,mladí,OP,FK i jen příznivci bez registrace
    a vyjádřit podporu Slávii-na turnaji šampionů v O2,v přípravném
    zápase se Slovanem a ve všech dalších.Zaujala mne ta zmínka
    o hovoru s Láďou Šmicerem.Moc bych si přál,aby vznikla nějaká
    iniciativa na podporu Slávie,která by sjednotila nás všechny a
    ukázala by i sílu Slávie,dostala by mediální presentaci a určitě
    by i budila respekt u starých i příp.nových majitelích.
    Všechny zdravím "Ať žije naše Věčná Slávia"
    Podol

  9. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    tantalos     před 14 lety 29.12.2010 20:01 |  
    0 0

    Sokrate,
    Takže především přání brzkého uzdravení. Sám taky na tom nejsem úplně dobře, ale naštěstí mám dobré lékaře a dělám vše, aby se dostal zpátky do formy. Někdy si říkám, zda se má špatná nálada ze Slavie na mně negativně nepromítla...
    Ale k meritu věci: Jediné, co by se Vám dalo teoreticky vyčítat, je přebytek dobré vůle. Kéž by ale lidí s takovým "nedostatkem" bylo víc. Vždy jsem oceňoval, že jste se konsistentně choval jako "džentlas" - i když tento termín je v poslední době bohužel passé.
    Naopak já jsem často reagoval vztekle, neuváženě, dalo by se říci dryáčnicky. Měl jste a máte plné právo mě kritizovat. Pokud jste se mě pokoušel umravnit, bylo to jistě na místě. Spíš bych se měl omluvit já Vám, protože jsem si narozdíl od Vás nikdy nebral servítky. Na svou - nedostatečnou - omluvu bych chtěl říct, jsem nepovažoval diskuse mezi fanoušky za něco, nač si člověk má servítky brát - na hrubý kabát hrubou záplatu. A nedělalo mi nikdy potíže někoho urazit.
    Ale věřím, že ani já jsem se nikdy opravdové urážky vůči Vám nedopustil. Na to jsem si Vás vždy vážil.
    Pokud jde o hodnocení minulosti Slavie, zřejmě jsem patřil mezi kritiky nejvokálnější, ale prorok jsem nebyl. Zpětně si uvědomuji, že mnohem přesněji než já situaci hodnotit pan -zz-, velmi ostrý a fundovanější pohled než já měla -jane-, jen se snažila o "politickou korektnost", já sám bych se měl hluboce omluvit panu -jiri1-", jehož jsem před mnoha lety křivě obvinil z přehnaného pesimismu a šíření nepřesných zpráv. Léta ukázala, že je to velice poctivý slavista.
    Kdybych se chtěl vrátit ke kořenům dnešní krize, hledal bych je v tom, že samo vedení stavělo na nepoctivosti (třeba vůči ENICu), že vycházelo z teze, kterou tady propagoval -mart-, o tom, že i gauner může Slavii dobře posloužit. Jenže z hovna bič...
    Ale o tom snad jindy.
    Takže Sokrate, dělejte vše, abyste se dal dokupy, a my dělejme vše, aby se dala dokupy Slavia.
    S úctou Váš Tantalos

    • Re: Už zase skáču přes kaluže?

      Sokrates55 (přítel SN)     před 14 lety 29.12.2010 20:58 |  
      0 0

      Děkuji Tantale,
      vidíte, teď mně moc mrzí, že jsem na našeho pana "zz" zapomněl. To byl také velmi dobrý diskutér, všechna čest. No a naší Jane slibuji už asi 7 let klobásu. To jsem ale ničema. Moje zdraví už se snad začíná trochu konsolidovat, ale to není meritem věci. Jak psal výše pan Dejva, teď se teprve uvidí, jak na tom jsme všichni jako Slávisté. Bohužel ať se to někomu líbí nebo ne, pan Platil slávistou není a nebude a bohužel, některým hráčům je současná Slavia také u pr......... (lepší výraz opravdu není). Já na KJ nic pokřikovat nebudu. Já ho hájil a ten člověk mne neskutečně zklamal. Nic víc k tomu říkat nebudu.
      Budu fandit Slávii a s tím tam půjdu.
      Také Vás zdravím a přeji zdraví a sílu.
      Sokrates55

  10. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    Eluin (přítel SN)     před 14 lety 30.12.2010 12:16 |  
    0 0

    Článek se hezky četl, Sokrate. Chtěl bych Vám i všem ostatním diskutujícím popřát vše nejlepší do Nového roku, aby i ta naše Slavia začala znovu "skákat přes kaluže", byť ty kaluže nemusí být velikosti rybníku Jordán, ale stačí zatím i ty malé.
    Pevně věřím, že nesestoupíme.
    Není snad psáno, "věř a víra Tvá Tě zachrání (uzdraví)?" :-)
    Co nám, fanouškům, taky jiného zbývá.

  11. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    eomer (přítel SN)     před 14 lety 30.12.2010 14:08 |  
    0 0

    Zdravím, a přeji vše nejlepší do Nového roku ( nejen Vám). K mému názoru je velmi blízko dejva, a tak ho nebudu opakovat. Chtěl bych říci jen dvě poznámky: 1) s velkou nadsázkou mi situace připomíná důchodovou reformu u nás. Každý ekonom ví co se musí udělat, ale politici ( v našem případě akcionáři) jsou úmyslně mimo. 2) souvisí s Vaší poznámkou o „ správných slávistech bez rypáku nahoru - takových je, dle mého názoru, těch Strahovských max.3000. Souhlasím na 1000%, že je potřeba se semknout a ideálně na Brno vyprodat Eden, ale to je utopie. Tím spíš, když nedokážeme vyprodat Eden ani na obhajobu a předávání mistrovského poháru. Takže dost slov a všichni 8. do Sazky/O2.
    "Semper fidelis" - (Na)vždy věrní.

    • Re: Už zase skáču přes kaluže?

      dejva     před 14 lety 30.12.2010 16:01 |  
      0 0

      Vyprodat stadión, semknout se a ukázat hráčům, že za nimi stojíme. Chvályhodná a uctivá myšlenka. Hodící se snad všude, jen jaksi ne do fotbalového prostředí. A do naší situace už vůbec ne.

      Jsem přesvědčen, že i kdyby Sokrates otočil prstenem vypůjčeným od Arabely a v Edenu vykouzlil dalších 40 tisíc míst, které by zaplnil po celý zápas neutuchajíce povzbuzujícím davem naklonovaných pravověrných Slávistu ze Strahova, ani to by nebyla záruka , že by náš současný tým dokázal porazit svého soupeře.

      Hráči podepsali smlouvy (leckdy nesmyslné a naprosto nereálné, ale jak se říká, blbý kdo dává…) a mají na své peníze nárok. Tak to prostě je. Co je psáno, to je dáno a fotbalista není žádný františkán. Za odvedenou práci se prostě platí , nežijeme v době před Marii Terezií.
      Tím jak se prezentovali například na podzim jasně ukazuje to, že se snaží své peníze získat po vzoru, jak se do lesa vola…, a drží vedení v šachu postavením týmu na hranici sestupu doufajíc, že se začne něco dít. Bohužel tento jejich přístup jak už to tak bývá, odnášejí ti nejvíce oddaní. A to fanoušci.

      Z nedávné historie .
      Podobná situace byla v minulé sezóně v berlinské Hertě. Fanoušek bědoval, jaká že to smůla provází jejich hvězdy v pruhovaném, ano ono se to mohlo skutečně tak jevit, že jediným faktorem nezdaru je ta prokletá smůla, protože Herta hrála opravdu dobře její fotbal byl velice pohledný a hráči se nebáli rozdat si to v rovné partii s celky bojující o poháry. Co bylo tedy příčinou, sestupu mančaftu z hlavního města do druhé ligy? Světe div se, byly to peníze. Klub hospodařil se ztrátou 30 mio euro, která se promítla i do placení závazku pro ligové mužstvo. Jen podotýkám, že na Hertu fandové chodili, a vyprodáno nebylo jen párkrát za sezónu.

      Osobně jsem velice zvědavý, jak si na jaře povede naše snad jediná naděje. Adam Hloušek. Adam odmítl zahraniční angažmá s tím, že se popere za Slavii které podle svých slov odmalička fandí. Osud chtěl, aby jeho cestu v milovaném klubu zbrzdilo zranění. Nyní už by snad mělo být vše v pořádku a tak nezbývá jen doufat, že prokáže charakter a bude to on, který hodí aktuální problémy za hlavu a bude se prát za červenobílý dres s hvězdou na prsou. Karieru má tento chlapík celou před sebou a byla by škoda, aby se o něm říkalo až bude hrát v Liverpoolu, jo ten je fakt dobrej, ale ve slávce to flákal.

      • Re: Už zase skáču přes kaluže?

        Jiri1     před 14 lety 30.12.2010 16:35 |  
        0 0

        Zdravim, uvodem bych vam rad dal za pravdu s temi duvody upadku naseho milovaneho klubu, Hlousek skutecne dostal nabidku ven i ted , ale jestli ji odmit si nejsem zcela jist, ucite to ale neni zadny velky srdcar, mozna nebo spis urcite rozhodla cena , ktera nemela prevysit 25 milionu, takze by se to nikomu prilis nevyplatilo, Slavia , ale neni jen Hlousek, vedeni chce celkem realne dostat mesicni vyplaty na 5 milionucelkem a to muze byt problem, nejvetsi problem je , ale zbavit se drahych cizincu, kteri uz jsou podle nekterych prodani , ale .....Take mam obavu,ze fanousku naseho klubu vyrazne ubyva, holt fotbal je hlavne pro uspesne , o tom jsem se presvedcil i dnes na sluzebni ceste v Klatovech , kde mi jedna velmi prijemna dama a nejen prijemna nadsene vypravela story fotbalistu Plzne a hlavne Horvata , tato dama zna velmi dobre Hosky a jeji znalosti jsou velmi uctyhodne. Je prijemne videt v Klatovech na nadrazi i vyvesku mistni odbocky pratel, trochu mne mrzi , ze v nem chybi aktualni info o Slavii , ale ono chybi i nam protoze Eden je nedobytny a zamestnanci tiskoveho useku zapomeli tradicn pozvani na silvestrovske deby a nejen oni. I to je znamka jak funguje propagace klubu, u konkurence nevaha Votava dementovat zpravy o prestupech, bezpecnostni usek racuje na Anglanech , vse je hned na internetu, u nas jen Zlamal vzkaze , ze se bavit s fandy bude az po noven roce , take reklama, takze vsem Vam preju stastny novy rok lesi nez ten letosni.

      • Re: Už zase skáču přes kaluže?

        eomer (přítel SN)     před 14 lety 30.12.2010 16:40 |  
        0 0

        Souhlas bez peněz to prostě nejde. Dle mého je doplacení dluhu jednou z hlavních příčin podzimního úspěchu Plzně. Pokud budeme stále dlužit hráčům v týmu významné částky, 2.liga nás nemine. Nevím jak to vypadá s oním uhlo- energetickým asi holdingem, který má něco šoupnout , ale bojím se bojím. Hodně se nadává na Platila v souvislosti s prodejem talentů. Pokud jsou v pokladničce myši, je rád za každou korunu/euro. Následně se může účetně situace o něco vylepšit a pak třebas skutečně vstoupí dobrý investor. Nicméně osobně se bojím, že se jedná o dlouhé období. Adam bude dobrý jen pokud bude pozitivní nálada v týmu- tím se zase vracíme k penězům + povedený start do jara. Ten utopický „plný dům“ byl myšlen i z toho pohledu, že pokud tým hraje před výbornou kulisou je snazší získat hráče do klubu. Stejně tak potenciální investor by mohl jít spíš tam, kde je „hodně lidu“. Chtěl bych aspoň vidět, bez ohledu zda se to nějak podepíše na výkonu, že my jako fandové skutečně za něco stojíme, jsme nejlepší v ČR a je to ta jediná (červenobílá) síla co Slavia ještě má atd. atd. Stejně jsou to všechno jen smutné řeči pramenící z informací limitně se blížící k nule- tak snad příští týden

        • Re: Už zase skáču přes kaluže?

          Sokrates55 (přítel SN)     před 14 lety 30.12.2010 20:06 |  
          0 0

          Dobrý podvečer přeji,
          napsal jsem své povídání pane Eomere opravdu se smutkem v duši nad tím, co se ve Slávii děje a kde jsme. A díky za vaši větu: "Chtěl bych aspoň vidět, bez ohledu zda se to nějak podepíše na výkonu, že my fandové skutečně za něco stojíme......".
          Teď už vím, že jsem to nepsal marně :-)).
          Sokrates55

    • Re: Už zase skáču přes kaluže?

      venator     před 14 lety 31.12.2010 10:55 |  
      0 0

      Přesně jak tam říká ten Svoboda....první krok k větší atraktivitě fotbalu by měl být lepší přístup k fans ...ty jsou klíčem k atraktivitě, protože před prázdným hledištěm víc kvalitních zápasů nebude nikdy. Nechci teď řešit jaká je blbost hrát do prosince a hned od února a v létě 2 měsíce jen trénovat, ale když už je kalendář takhle nastavený tak proč nejsou na stadionech povinně např. teplomety nebo horký vzduch. Ať nikdo neříká, že na těch pár hodin za měsíc by to bylo neúnosné finančně....rozhodně by to přesvědčilo několik set možná tisíc váhajících diváků.
      Jak jinak se můžou divit, že lidi nechodí...přitom tam 90min. sedět v prosinci nebo únoru je o zdraví a to je člověk třeba mladej....co starší a děti?
      Pak by měli rozhodně to říkám už několik let zvednout prestiž ligového poháru např. spojením se Slováky...zároveň by se vyzkoušel marketingový a sportovní dopad takového spojení...pak by se pro společnou ligu rozhodovalo lépe.
      Nebo by se mohl udělat "superpohár" tzn. vítěz české ligy nebo poháru proti slovenskému mistrovi nebo klidně středoevropský superpohár...tzn. proti sobě vítězové české, slov., polské a maďarské ligy....zajímavých věcí by se dalo prostě vymyslet víc, ale to by na svazu museli chtít.

  12. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    DrFe1     před 14 lety 31.12.2010 13:33 |  
    0 0

    Zdravím všechny a také přeji vše pozitivní nej do nového roku.

    Článek beru jako pobídku k většímu respektu mezi diskutujícími a respektu k opačnému názoru. Často se časem ukáže, že "ukřičený" názor byl správný. Co já jsem si tady musel vyslechnout za kritiku KJ, to byly "tuny" vulgarit a urážek osobního charakteru. Přitom čas ukázal, že jsem měl ve většině věcí pravdu. Ale i kdybych neměl pravdu ani trochu, tak to není důvod k osobním útokům. Sám se snažím osobní invektivy vůči ostatním diskutujícím nepoužívat a vždy jen polemizovat s názorem oponenta a bylo by prima, kdybysme se toho drželi všichni. Samozřejmě přiznávám, že na tom mám i já svůj podíl viny, protože jsem se k Jarolímovi vyjadřoval často velmi tvrdě a někdy i sprostě a ventiloval tak svojí frustraci. To mnozí jeho fans neunášeli. Měl bych se tedy sám snažit vyjadřovat se méně emotivně, ale věřte, že bylo zatraceně těžké být korektní a přitom se koukat jak Slávia směřuje do propasti a značná část fanoušků přitom stále sveřepě a s až agresivním zaujetím podporuje její likvidátory a jakoukoliv pochybnost označuje div ne za zradu.


    Přeju nám všem lepší slávistické časy a více vzájemné tolerance.

  13. Re: Už zase skáču přes kaluže?

    martyni (přítel SN)     před 14 lety 02.01.2011 11:27 |  
    0 0

    Sokrate, diky za krasny clanek. Co dodat.. netreba si vycitat, kdo mel kdy spravnejsi pohled na vec, ani se omlouvat. Jako fanousci zde pracujeme casto s domnenkami a svuj obrazek na vec si delame na zaklade mnoha neprimych dukazu.. malokdo si byl ve skutecnosti jist, ci nazor na vec je spravny ci strizlivejsi.

    Chtel bych rict, ze Tva pritomnost na techto strankach ma na zdejsi slavisty velky vliv, mas velkou zasluhu na tom, jak se zdejsi diskutovani o slavii za celou tu dobu zkultivovalo a ze sem stoji za to chodit a o slavii si povidat. Za to Ti patri velke diky.

    Bohuzel stalo se to, ceho jsme se bali, slavie se dostala do rukou uzke skupinky lidi, ktere si z ni a jejich necekanych uspechu chteli udelat zrejme svuj vlastni kseft, okrast drivejsi majitele, vyhnali spoustu schopnych a pravych slavistu.. jedina cesta z toho ven je, ze se tato skupinka vzda moci, znovu otevre slavii a najde se dost lidi, kteri budou ochotni a schopni pomoci. Jak jsem cetl, velky slavista Jan Rejzek uz slavii pohrbil... snad predcasne.