Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

O událostech nejen v hledišti

V tomto příspěvku nechci hodnotit, jestli bylo správné, že někdo na zápasu s Libercem mával nějakou extrémistickou vlajkou nebo že vnikl na hrací plochu. Chci se v něm zaměřit na vlnu diskuzí, které tyto akce vyvolaly.

Sama za sebe říkám, že na fotbal chodím kvůli fotbalu a fandění, a ne proto, abych vyjádřila své politické ideje. Ty si radši nechávám sama pro sebe nebo k volbám. Tudíž mi z mého osobního pohledu přijde fér, aby tak činili i druzí. Jenže mírně nefér mi přijde, když jsou tito "rasističtí vyjadřovači" napadáni "normálními" fanoušky, kteří polemizují nad konečným řešením skinheadské otázky ve slávistickém kotli a přitom od začátku zápasu naprosto bezdůvodně křičeli na Poláky "polští židi" a podobné rasistické komplimenty. Mezi těmi, co tak činili, jsem žádného skinheada neviděla. A narovinu přiznávám, že v rámci Erasmu (studentský výměnný program) u nás na fakultě studovalo několik Poláků a kdybych jim něco takového řekla, vedení by mě nejspíš defenestrovalo z okna dřív, než bych stačila doběhnout ke dveřím.

Rovněž úplně nesouhlasím s tím, aby byli z kotle vypakováni všichni, kdo jsou oblečeni v černém. Já sama, aniž bych kdy byla příslušnicí extrémistické skupiny, jsem na sobě měla černé kalhoty i bundu, za což bych měla být podle některých z hlediště vyvedena. Nevím, jak jiným, ale mně tento názor zavání extremismem par excelance. Stejně jako většina příspěvků nabádajících k apolitičnosti a antiextremismu v Edenu, byť jsou tyto příspěvky samé psané velmi radikálním způsobem a téměř všechny kolem politiky alespoň nejistě čmuchají, pokud se v ní přímo nerochní. A dle mého názoru navíc platí, že pokud se přestaneme dívat na člověka jako na člověka a začneme ho hodnotit podle příslušnosti k nějaké skupině, jsme rovněž, i když možná nevědomky, také v ismu. A navíc, jak řekl Frankl, známý psychiatr přeživší koncentrační tábor, ve své knize A přesto říci životu ano, kolektivní vina neexistuje. Velmi oceňuji, že se Slavie stará o své fanoušky, ale je nutné říci, že ne vždy férovým způsobem. Každý, kdo tuto sezónu zažil výjezd do Žiliny s panem profesionálním security Pájou, jak ho jeho kolegové nazývali, bude na to jistě dlouho vzpomínat. I když po incidentu se velmi sebevědomě prohlašovalo, jak se bude vše řešit a jak budou o této nepříjemnosti informace na webu, nikdy se k tomu již nikdo nevyjádřil. Asi ze slušnosti a loajálnosti ke klubu se o tomto tématu nemluví. Ale když už se tady ta agrese, verbální i fyzická, tak kritizuje, tak proč s tím nejít ven.

Takže pro ty nezasvěcené. Na zcela bezproblémovém výjezdu jsme nejdříve byli donuceni zhlédnout video se záznamem boxerských zápasů. Zřejmě proto, abychom se teoreticky připravili na praktickou část výcviku, kdy jsme byli po celou cestu tam i zpět (zpět poněkud intenzivněji) slovně napadáni a ubezpečováni že nám "rozfláká držky a ukopne hlavy" a jaký to jsme "bezcenný slávistický mrdky". Pak nám big boss Pája, k naší velké úlevě ještě řekl, že s námi už teda nepojede. Jen stěží jsem zamáčkla slzičku úlevy, jak mě tímto patetickým rozloučením onen nařachaný borec dojal. Takže jen zintenzivněte pořadatelskou činnost, milí ochránci fanoušků, ale dřív, než ji proškolíte ve znalosti extremistických symbolů, poučte ji i o profesionálním chování. A i když jsem psala, že je nutné se na každého dívat jako na člověka a lidsky onoho maníka chápu, prostě mu to prostředí nesedlo, tak si myslím, že kdyby se kdokoliv něčeho podobného dopustil ve škole nebo v zaměstnání, tak prostě letí. Tedy mě by určitě nabeton z té reklamky nebo knihkupectví, kde jsem brigádničila, vyrazili, kdybych podobným způsobem zalaškovala s nějakým zákazníkem, i když k tomu občas někdo z klientů důvod zavdal. A pokud se teď někdo z těch "normálů" směje, neboť jemu se to přece stát nemůže, tak já tedy říkám, že může. Stačí si občas promluvit s nějakým z příčetnějších "kosmonautů" o tom, jak jsou policisté na fotbalové zápasy selektováni nebo třeba jen chvíli poslouchat některé z edenských security, jak se baví o tom, kolik zářezů si při sparingu udělali a dojde vám, že tohle nejsou ti lidé, kteří by rozlišovali na dobráky- hlavňáky a hajzlíky- kotlíky, ale když k tomu budou mít sebemenší důvod, smetou prostě všechny. A byť si na slova každý a všechen dávám sakra bacha, někdy se tolik proklínané A.C.A.B stává jediným možným protestem proti incidentům, kterých je dost a dost, jak ze strany security, tak i policie.

Žaneta Krotilová

Komentáře (37)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Co je to za blábol ?

    DrFe1     před 15 lety 08.06.2009 17:17 |  
    0 0

    Prostě a jednoduše fanoušky polského provinčního hornického klubu nikdo z normálních fanoušků v Edenu nechce. To že se s nimi někteří slávisté druží je pro Slávii velká ostuda. S bezvýznamným klubem který se jmenuje v překladu Baník a má modrobílé barvy ať se druží jim rovní inteligenti z Ostravy, Slávia s takovým klubem nemá nic společného a družba s takovým klubem je urážkou Slávie. Měli by se kluci a holky z kotle vzpamatovat a přestat dělat Slávii ostudu.

    • Re: Co je to za blábol ?

      Troubi     před 15 lety 08.06.2009 20:04 |  
      0 0

      Mazej pichat kocka a katana na idnes ty idiote. Clanek je uplne zbytecnej, protoze se tu bude postopadesaty pitvat to samy a mimo jine se k nemu budou vyjadrovat zmrdi jako je DrFe1...

      jak jsem uz drive rekl:fajn,nekdo ty polaky chce a nekdo nechce,ale takovyhle nesmyslny vyplody jsou sileny....

      • Re: Co je to za blábol ?

        coolair     před 15 lety 08.06.2009 21:31 |  
        0 0

        Jasně, Jani!

      • Re: Co je to za blábol ?

        harry     před 15 lety 08.06.2009 22:18 |  
        0 0

        Tvá přezdívka je trefná-jen vyměnit to poslední písmenko...

        • Re: Co je to za blábol ?

          Troubi     před 15 lety 08.06.2009 22:34 |  
          0 0

          prave jsi se stal jubilejnim tisicim idiotem, kdo vymyslel tuto originalitu...gratuluji ja i Jana!

          • Re: Co je to za blábol ?

            coolair     před 15 lety 08.06.2009 23:06 |  
            0 0

            Jasně, Jani!

      • Re: Co je to za blábol ?

        DrFe1     před 15 lety 09.06.2009 11:16 |  
        0 0

        Tohle je vskutku příspěvek hodný tvojí inteligence a družby s polskými horníky. Je s podivem, že umíš psát.

        • Re: Co je to za blábol ?

          Troubi     před 15 lety 09.06.2009 13:13 |  
          0 0

          Nekdo se druzi s polaky, nekdo ne. Ty protoze jsi naprosty nymand se druzis leda tak se svoji babou. Je mi te lito...

          • Re: Co je to za blábol ?

            coolair     před 15 lety 09.06.2009 14:30 |  
            0 0

            Jasně, Jani!

    • Re: Co je to za blábol ?

      Horis79     před 15 lety 10.06.2009 16:08 |  
      0 0

      Další rádoby intelektuál... achjo... Kluci a holky z kotle se tedy vzpamatují přestanou dělat ostudu, jako např. chorea (na zápase s Libercem největší choreo v dějinách ČR - přes 3 tribuny) Slavia má nejlepší kotel v lize, tak fajn až příště budu lepit x hodin kartony vzpomenu si, vlastně ne nebudu dělat ostudu... Řešíš nesmysly, naprosto, tímto prosím ty, co se starají o tento web, aby podobné články nevydávali. K tématu bylo řečeno více než dost....

      • Re: Co je to za blábol ?

        DrFe1     před 15 lety 11.06.2009 10:23 |  
        0 0

        Tady někdo kritizuje choreo ze zápasu s Libercem ? Píšeš naprosto zcestně. Družba s polskými horníky je trapná ostuda a s choreem to nemá nic společného.

        • Re: Co je to za blábol ?

          Horis79     před 15 lety 11.06.2009 11:44 |  
          0 0

          Píšeš, že lidi z kotle dělají ostudu, ti samí dělají i chorea, ti samí mají družbu s W-ch. Nikomu to nikdo nikdy necpal, nikdo nikoho nenutil řvát SKS - KSG, tak si tyhle rozumy strč za klobouk!!! Görnik Slavia ole!!!!

          • Re: Co je to za blábol ?

            DrFe1     před 15 lety 11.06.2009 16:00 |  
            0 0

            Řvěte si třeba KGB, ale mimo stadion Slávie, nejlépe někde v prdeli (např. ve Valbřychu). Jste ostudou našeho klubu. Pořád naivně doufám, že je mezi kotelníky část lidí s IQ vyšším než 70, kteří takovouhle družbu odmítnou. Ale zdá se že je to ode mě opravdu naivní.

            • Re: Co je to za blábol ?

              Horis79     před 15 lety 12.06.2009 00:25 |  
              0 0

              Asi se nedozvím proč jsme ostudou, jak jsem psal výše hraješ si na rádoby intelektuála, kterej tady pořád omílá jedno a to samé, že je někdo ostudou, seš jak porouchanej gramofon...toto je můj poslední koment, odmítám dále reagovat!

              • Re: Co je to za blábol ?

                Mimo86     před 15 lety 12.06.2009 18:47 |  
                0 0

                Kritizovat ti jde opravdu dobře.
                Příští článek můžeś napsat ty sám.
                Už se těším co se od tebe dozvím za moudra.

  2. Re: O událostech nejen v hledišti

    lucky-pilda     před 15 lety 08.06.2009 17:44 |  
    0 0

    Tak předně, "polský židi" se neřvalo od začátku zápasu, ale výlučně jen poté co vběhli ti inteligenti na hřiště. Tento typ nadávky (mimochodem, ozýval se jen ze severu, nikoli z jiných tribun) byl vybrán asi kvůli tomu, že ti méně intelektuálně obdaření, kteří vběhli na hřiště jednak vyběhli z části, kde se vyskytovala většina Poláků, jednak na sobě ve velké části neměli slávistické symboly (o černých bundách se tedy nebavíme kvůli tomu, že by neměly být na stadionu, ale že ti, kteří se chovali jaksi "nepřiměřeně" byli často jejich nositeli) a v neposlední řadě, že se dalo předpokládat (například dle jejich vzezření), že politicky tíhnou řekněme "nadstandartně" doprava. Vzhledem k tomu, že tato "nadávka" (záměrně ji dávám do uvozovek, protože mně to jako nadávka nepřijde, viz. můj příspěvek k jinému článku) urazí hlavně takto smýšlející individua. Tím ale nechci říci, že bych tento pokřik měl rád, naopak mi přišel nevkusný, a tak jsem ho neřval, ačkoli jsem byl v místech kotle, kde se hojně provolával.
    Ti, kteří tam vběhli když neměli nejen mně zkazili celou oslavu titulu, lhostejno jaké národnosti či smýšlení byli nebo že jim Strašák omylem řekl, že tam můžou vběhnout dřív než měli (pokud tedy umějí číst, neboť to bylo omýláno x-krát minimálně celý týden před zápasem na netu, a ještě se to dalo do programu přes celou stránku).
    Ještě si dovolím takovou malou subjektivní vsuvku - co se týče hnutí propagující nenávist a násilí, nějaký ten "ismus" je více než na místě ...

    • Re: O událostech nejen v hledišti

      Gordon (host)     před 15 lety 08.06.2009 18:14 |  
      0 0

      Trestného činu hanobení národa, rasy a přesvědčení podle § 198 odst. 1 písm. a) TrZ (ve znění účinném do 30. 6. 2002, tj. do novelizace provedené zákonem č. 134/2002 Sb.) se dopustil ten, kdo veřejně hanobil některý národ, jeho jazyk nebo některou rasu. Jednání obviněného Ing. J. P., které spočívalo v tom, že po vystoupení z vlaku před přítomnými cestujícími vykřikoval hanlivé a vulgární výrazy, a to nikoli obecně, ale pouze vůči polskému a židovskému obyvatelstvu Ostravy („polští židi“, „ostravské kurvy“), je podle dlouhodobé judikatury soudů jednáním hanobícím národ. Tak podle rozhodnutí publikovaného pod č. 2936/1927 Sb. rozh. tr. je hanobením každé úmyslné snižování vážnosti; může se projevovat v jakékoli formě a spadá sem i nadávka. Také v komentáři k trestnímu zákonu (Šámal, P., Púry, F., Rizman, S. Trestní zákon. Komentář. 4. vydání. Praha : C. H. Beck, 2001, s. 1034) je jako hanobení hodnocen subjektivní, hrubě urážlivý projev směřující k hrubému znevážení některého národa, případně dalších skupin osob. Urážlivost projevu může vyplývat buď již z obsahu a způsobu jeho přednesu, nebo z provedení, popřípadě z jiných okolností, za nichž byl učiněn. Nezáleží na tom, jaký měl hanobící projev na veřejnosti ohlas.

      • Re: O událostech nejen v hledišti

        lucky-pilda     před 15 lety 08.06.2009 18:27 |  
        0 0

        Děkuji za upozornění. Mně to prostě jako nadávka nebo hanobení národa nepřijde, ale když na to zákoník má jiný názor, nezbývá než to vzít na vědomí a tomu se přizpůsobit.
        Nicméně, jak jsem již podotkl, já tento výraz neprovolával, takže tím jsem rád, že mi zcela správně přišel nevkusným, což mi zabránilo v páchání trestného činu hanobení národa ;-)

      • Re: O událostech nejen v hledišti

        Troubi     před 15 lety 08.06.2009 19:59 |  
        0 0

        ted podle novyho je to §355,356

        • Re: O událostech nejen v hledišti

          coolair     před 15 lety 08.06.2009 21:32 |  
          0 0

          Jasně, Jani!

      • Re: O událostech nejen v hledišti

        Gino     před 15 lety 09.06.2009 11:58 |  
        0 0

        Pak mate plne pravo podavat trestni oznameni... sup do toho :o)

  3. Re: O událostech nejen v hledišti

    urs (přítel SN)     před 15 lety 08.06.2009 18:14 |  
    0 0

    hesky napsané žaneto.. s lidskym faktorem kterej v nás vězí zkrátka nikdo nic neudělá, taková je doba :-(
    nzbejva nez doufat, ze si každej zameteme před vlastnim prahem a staneme se zas o kousek "slušnější" neřkuli lepší.., ale to sem přímo napsat nechtěl :-)
    urs

    • Re: O událostech nejen v hledišti

      urs (přítel SN)     před 15 lety 08.06.2009 18:16 |  
      0 0

      ups.., "člověk" mi tam vypad :-)))

  4. Re: O událostech nejen v hledišti

    Kmotr (přítel SN)     před 15 lety 08.06.2009 18:16 |  
    0 0

    Jestli tenhle příspěvek myslíš vážně, tak se prosím ještě jednou zamysli nad odstavcem začínající "Rovněž úplně nesouhlsím...". Protože to je s prominutím hroznej blábol..

    Jestli jsi požadavek na "vypakování" všech v černém oblečení vzala opravdu doslova, tak jsi byl asi jediná a bohužel to poukazuje buďto na tvojí omezenost, nebo záměrnou snahu o doslovnou interpretaci, která se ti samozřejmě zrovna náhodou hodí k podpoření tvého rádoby objektivního článku. Všichni ostatní dle mého názoru moc dobře pochopili o jakou skupinu se jedná, a že černé oblečení byl jen její společný identifikační prvek. Samozřejně se toto označení či vymezení dotklo i dalších lidí, kteří s danou skupinou nemají nic společného ale opět záleží zdali se to dotyčnému jednotlivci hodí do krámu a zneužije toho, nebo sám pochopí, že do této skupiny nepatří a tudíž se ho žádné vypakování netýka.

    Dále bych chtěl podotknout, že pokud budeme hodnotit člověka a vynecháme z toho jeho příslušnost k nějaké skupině budeme především hlupáci, kteří dřív nebo později skončí spíš než v ismu s kudlou v zádech. Zkrátka člověk by se měl hodnotit komplexně a samozřejmě spravedlivě.

    Celkově by stačilo říct, že by jsi ráda upozrnila na ňáký big bosse Páju ze Žiliny jehož výhružky směrem k fanouškům dosud nikdo neřeší. Zbytek je trapná agitka.

    Na závěr bych ještě dodal, že si mnohem radši přečtu vyjádření názorů někoho z "hooligans"(i když někdy extrémních a mě nevyhovujících), než tyhle rádoby objektivní do pozlátka zabalený kidy.

    A proto nabádám k apolitičnosti a antiextremismu v Edenu.
    P.S. Kolem politiky nečmuchám, ani se v ní nerochním.

    • Re: O událostech nejen v hledišti

      Bulldock (přítel SN)     před 15 lety 08.06.2009 22:53 |  
      0 0

      Jo, přijde mi to taková všehochuť. Od pokusu o rozumnej přístup až po čirou demagogii typu černé oblečení.

      Stížnost na pana "Páju" měla přijít hned a mělo s to řešit. Klidně článkem na SN a větší informovaností, tohle se u Slavie nemá trpět, ale co teď s tim?

      Přije mi, že z druhé strany barikády jde propaganda, že na hřišti postávalo pouze pět zcela krotkých, pomýlených a neimformovaných družebních přátel, kteří netušili kam chodit nemají, ale nadevšecko milujou Slavii a v oblasti módy preferujou severské značky. A těm chudákům nadával tisícihlavej dav "normálních" rasistů. Nechci nikoho takového omlouvat, ale sám jsem nic neslyšel, takže to asi bude taky jenom pár tupejch hlav.

      Prostě násilí, rasismus a výtržnictví se v Edenu a posléze u Slavie, sportu, nesmí tolerovat. Mezi cajtama a ochrankou je plno debilů, ale dokud jim lidi budou dávat podněty k zásahům, budou se moct vybíjet. BTW Tamto byl jeden z nejčistších zásahů, co jsem viděl. Je potřeba poukazovat a neustále vyhodnocovat akce z obou stran.

  5. Re: O událostech nejen v hledišti

    Fallen (přítel SN)     před 15 lety 08.06.2009 18:53 |  
    0 0

    Že má ještě někdo potřebu se v tom pitvat...

  6. Re: O událostech nejen v hledišti

    SmoKerS     před 15 lety 08.06.2009 21:08 |  
    0 0

    smrt debatám vo ničem!!! už tohle téma nechte proboha spát!! řečenýho vokolo toho bylo až až.. většina normálních slávistů má družbu s polskejma čtvrtoligovejma nýmandama úplně něgde a prostě jí léta tolerujou.. a u toho bych to nechal... ať se chuligáni a ultráši kamaráděj třeba s marťanama, když si schovaj bordel a náglovský vlajky na louku nebo do polska...

    • Re: O událostech nejen v hledišti

      Gordon (host)     před 15 lety 08.06.2009 22:30 |  
      0 0

      vsuvka- ty nymandi hrali i nejvyssi polskou soutez, bohuzel penize hrajou svoji roli...

    • Re: O událostech nejen v hledišti

      Malley     před 15 lety 09.06.2009 08:21 |  
      0 0

      Nechápu, proč družbu máme, nepodporuju jí, ale po vychladnutí všech emocí naprosto souhlasím se SmoKerS...dost jasně řečeno a tím by to mohlo pěkně skončit...jinak nechápu, co nám autorka článku chtěla sdělit, pokud vím, tak Žilina byla poslední výjezd, kde "profi" stevardi byli a pokud to bude někdy v budoucnu hrozit, fanklub určitě zareaguje tak, aby se chovali tak, jak mají...jo a jen tak na okraj, když téma "chování na výjezdech" řeší zrovna Žaneta...no víme své:-).

      • Re: O událostech nejen v hledišti

        Jakubisko     před 15 lety 09.06.2009 13:03 |  
        0 0

        pokud se nepletu, tak stewardi byli i na ajaxu...akorát nebyli v richiho buse :))

  7. hu

    malenfant     před 15 lety 09.06.2009 00:33 |  
    0 0

    Život je komplikovaný průběh událostí, v němž se kloníme ke stranám dobra i zla podle toho, která ze stran je momentálně nakloněna naším směrem... Což je pochopitelně kravina, neb ne strany k NÁM, ale MY se kloníme ke stranám a zlo či dobro pozbývá významu v kterém my ho chápeme, jelikož ho může každá jednotlivá entita vnímat jinak... A stejně jako nemá význam tento příspěvek, nemá význam ani lamentace nad chováním určitých skupin lidí... Budu-li se chtít účastnit čehokoliv, budu účasten. Nebudu-li, nebudu. Není možné chodit na fotbal a neočekávat nasteroidované atrapy lidského těla, není možné chodit na fotbal a očekávat vášnivé diskuze o Margaretě Geertruidě Zellové ... Bohužel, bohudík? ... o čem jsem to mluvil...? Jo... Miluju Žanetu:-))

  8. Re: O událostech nejen v hledišti

    KING25     před 15 lety 09.06.2009 02:04 |  
    0 0

    Velmi dobře napsané. Celkem ztoho je poznat jak celý náš národ rád škatultuje různé skupinky. Poláky hned po jednom incidente každej posílá kdoví kam a nejradši by je viděl někde v plynové komoře. Cikáni mají všichny za totální nemakače a vyžírky. Holý lebky jen za agresoři, který se chodí jen všude mlátit. Lidi v černém, kteří chodí do kotle za prvotřídní lidi s nezájmem o fotbal, který chtějí dělat jen bordel. Byl jsem na tom zápase s libercem a mám moc dobře vyfotografované veškeré dění v kotli po zápase a prostě pokud ve spolku lidí, kteří vtrhli na plochu je dvacetina poláků, tak je to hodne. Určitě tam bylo spousta slávistů, kteří mají rozhodane české občanství. Opravdu mě dost zarazilo, jak všichny útočí na poláky, aniž by se nad tím pořádne zamyslel a nebo aspon, aby si zjistil nějaké podrobnejší informace. Bohužel jak řikám, tak je u nás prostě zvykem papouškovat a házet do jednoho pytle všechno, co se kde napíše. Proč se takováhle histerie nedělala, když jsme na strahově přes Ajax postoupili do LM a nebo loni při oslavě titulu, kdy taky bylo několikrát napsáno, aby nikdo neběhal na hřiště. Plus nepočítám co se děje v západní evropě při oslavách titulu. Opravdu víc odsuzuji ty lidy, co křičeli "polští židy" a ty kteří v komentářích všechno hází na poláky než ty, kteří se neudrželi a v běhli na hřište. Pro mě to jsou neskuteční rasisté, kteří by se hlavne měli zamyslet sami nad sebou. Jak je v článku napsáno, tak během sezony se toho událo spoustu o čem nikdo nepíše, jako například ten výjezd do žiliny, kde fandové cestující do žiliny byli vystavění agresivním Security a podobne, ale prostě stalo se to a nikdo to nikde na internetu nerozmazával a dokázali jsme se nad tím zamyslet a nehodit všechny do stejnéjo pytle a od té doby všechny securitáky k smrti nenávidět. Člověk by se měl občas zamyslet nad věcma, který se dějou kolem nás, než začít hned soudit! Prostě mám takový pocit, že respekt k jiným lidem se v dnešní době nenosí a každý, kdo nevyhovuje určitému měřítku se bez myšlení pošle do prdele!

  9. Re: O událostech nejen v hledišti

    Bzuk     před 15 lety 09.06.2009 07:41 |  
    0 0

    Take chodim na fotbal kvuli fandeni Slavii, proto si obleknu dres (nebo aspon klubove barvy) a rvu a rvu. Oblecenim a chovanim rikam, ze jsem slavista a chci aby bylo videt, ze nas je hodne. Nechapu, co cloveka vede k tomu, ze jde fandit SKS, ale svym oblecenim se hlasi k extremistickym hnutim (respektive misto klubovych barev oblekne znacky, ktere se umyslne spojuji s extremisty). V cem je slavisticke spojovat kotel s nacky a dalsimi? Jak to podporuje SKS?

    Je mi putna, jake ma kdo nazory, ale je mi lito, kdyz jde nekdo fandit do kotle a odmita klubove barvy, respektive dres.

  10. Re: O událostech nejen v hledišti

    hb     před 15 lety 09.06.2009 11:06 |  
    0 0

    No, ono je to asi tak. Polští fanoušci, obzvláště fotbaloví, bývají často agresivní. Obdobně jako náglové. Možná právě proto se jim tak krásně druží a na statku hospodaří.
    A znáte tenhle? Víte, kde se kotelníci Sparty a Slavie nepoperou? No přece na koncertu kapely Juden Mord.

    • Re: O událostech nejen v hledišti

      Jiri1     před 15 lety 09.06.2009 11:42 |  
      0 0

      Zdravim, Polaci jsou skutecne hodne jini nez my , ale zas na druhou stranu jsou docela dobry lidi a to mluvim i o tech z nasi druzby, priznam se , ze rvacky uz mne nezajimaji, ale zajimal mne jejich profil a rozhodne , presto ze jsou to asi bitkari jsou docela lidsti a miluji nas klub minimalne tak jako ty ci ja. Snad by se tech par pisalku melo jet na ten jejich Gornik podivat a urcite jste li mladsi, tak si myslim, ze ultras tam jezdi dost casto. Jenze mila Zanetko obcas s Vama taky vyjedu, pravda mi pratele jsou obcas dost agresivni, ale nikdy s nimi nebyl problem. Jenze ten pan z ochranky a mozna i Ja uz jsme proste nemocni z te prace , kterou delame, takze mne treba v Brne spis dost nastvali nepritomne policejni kamery u vstupu na stadion/jaka to nahoda/ ci to, ze securita nebyla radne oznacena, proste nemoc, uznavam , ze tezka, ale protoze to delam uz par let tak nas proste omluv. Ono vubec vyjezdy se hodne vyvijeli a dnes uz je to docela jine kafe nez pred osmi lety , kdy jsem po vyjezdu s fanklubem rekl uz nikdy. A hodne se jeste musi udelat , aby podobne akce nebyly prehlidkou ztraceneho casu, treba zkvalitnit kontakt s lidmi , kteri zodpovidaji za poradatelskou sluzbu u domacich, nebo dostat tyhle akce i na verejnost a to i Slavistickou, ktera neholduje internetu , nebo umoznit tem lidem z vyjezdu videt se i jinde, tim narazim , ze my treba na stadaku zatim chybi typicka Slavisticka hospoda , nebo klub, tezko ho muze nahradit Bobr u pozemaku a samozrejme treba i vyveska ci anonce na tyto akce , ale i jine prino u stadaku, treba u fansopu ci na vchodu cislo jedna, nechci pouzivat vyraz nastenka s akcemi , ale verte , ze by zabrala vic nez internet.

  11. Re: O událostech nejen v hledišti

    Artur (přítel SN)     před 15 lety 09.06.2009 12:51 |  
    0 0

    Ach jo , to je nesmysl...:( Bereš obecné hledisko a pak začneš konkretizovat , jde o to aby byli spravne nastavene principy ,
    ochranka na stadionech musi byt , policie taky musi existovat a zajezd nekdo taky musi porad . Jde jen o to aby se toho chopili spravni lide, jisteze nekteri to berou jako seberealizaci svych fetišistickych choutek , ale s temi je potreba se rozloucit. ACAB nebudu nikdy řvat je to nedustojne inteligentniho člověk (v tvem případe VŠ? ) ....Mě osobně je jedno jestli bude na fotbal chodit nekdo v černém jen at se neprezentuje v první řadě za Slavii. Fotbal je jednoducha hra a je na ni nabalena spousta jednoduchych lidi , je jen na nas na kolik jim dame prostoru pro PREZENTACI.

  12. Re: O událostech nejen v hledišti

    Poli     před 15 lety 12.06.2009 12:24 |  
    0 0

    Mám pocit,že v buse bylo minimálně 40 lidí,ne?Tak proč,když si tam ten "boss"vyskakoval nedostal od přísedících slávistů pár facek mi je záhadou...Tady většina má plnou hubu keců,ale bohužel jen na netě.Místo,aby dostal ten zmrd trošku céres od "hrdých" slávistů,tak to raději jste tam zticha a pak si postěžujete na net..achjo.