Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Sbohem Pepi

Dnes od 11,30 hod. se uskutečnilo pietní setkání k uctění památky PEPI BICANA. Akce se konala v Národním domě na Vinohradech a zúčastnilo se jí mnoho známých osobností.

Všichni představitelé akciové společnosti v čele s Ing. Leškou a panem Ondříčkem, dále všichni hráči Slavie, trenér Beránek, předseda svazu Jan Obst, ale i Chovanec, Šetrle, Lubas, Masopust, Šilhavý, z politiků pak např. primátor Kasl a další. Celý obřad trval asi hodinu a půl. V čele sálu bylo na pódiu na tabuli fotografie Pepi Bicana, všude okolo bylo mnoho věnců s červeno bílými květy mimo jiné od prezidenta republiky a Úřadu vlády. Uprostřed pak byla promítací plátno, kde byly promítány fotografie Bicana. Po zahájení akce, kdy hrála hudba z Verdiho opery Nabucco, probíhaly krátké proslovy mnoha hostů, např. na začátku měl krátký proslov pan Doc. Smetana, který byl rodinným přítelem Pepi Bicana. Po něm např. předseda čMFS Jan Obst, spoluhráč Pepi Bicana Alexej Bokšay, novinář Jaroslav Šálek, astronom Grygar. Mezi proslovy byl promítán krátký film o Pepi Bicanovi a dvakrát zahrál na housle Josef Suk. Celá vzpomínková akce byla myslím velmi dobře připravena i zorganizována a byla důstojným rozloučením s Pepi Bicanem. Od 15,30 hod. pak probíhal pohřeb Pepi Bicana ve velkém sále Strašnického krematoria. Tento pohřeb již trval kratší dobu asi 50 minut, zúčastnily se ho opět všichni z vedení Slavie, hráčů a dalších členů realizačního týmu. Popravdě z politiků už jsem nikoho neviděl, ale mohl jsem se přehlédnout. Pepiho rakev byla zahalena do slávistické vlajky a po stranách stálo osm kluků ve slávistických dresech. Na začátek opět krátce promluvil pan Doc. Smetana, po něm následoval poměrně dlouhý proslov kněze, který byl dlouholetým přítelem Pepi Bicana a v mládí hrál za Baník Ostrava. Jeho proslov byl velmi zaměřen na náboženskou tématiku a chvílemi jsem opravdu moc nechápal, co má společného s Pepi Bicanem. V průběhu obřadu byla zahrána i píseň Kde ty kytky jsou, asi Pepiho oblíbená. Na závěr pak přítomní hosté vyjadřovaly upřímnou soustrast manželce pana Bicana. Myslím, si že především dopolední program byl velmi hezkým a důstojným rozloučením s Pepim Bicanem. Nemůžu si ale odpustit velkou výtku vůči, nejen Slávistické veřejnosti, i když té především, a to je účast na obou akcích, která se pohybovala vždy okolo 600 lidí. To si myslím, že je na osobnost jakou byl Pepi Bican opravdu ostuda. Na závěr chci Pepimu, který tam někde nahoře je poděkovat za vše, co pro naší Slávii udělal. A i když jsme se dnes s Pepim rozloučili, tak v našich srdcích zůstane už na věky. Martin Hladík, člen Výboru sdružení KPFS

Komentáře (9)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Sbohem Pepi

    Serf     před 23 lety 21.12.2001 08:59 |  
    0 0

    Víte co to znamená chodit do práce? Asi ne, jinak byste se těžko mohl pozastavovat na účastí, když se jedna akce konala od půl dvanácté a druhá od půl čtvrté. Nic proti Pepimu, je mi líto, že jsem ho nikdy neviděl hrát...

    • Re: Sbohem Pepi

      ERIK (host)     před 23 lety 21.12.2001 09:29 |  
      0 0

      Samozřejmě, že víme co to znamená chodit do práce. Já osobně jsem byl na obou akcích a musel jsem kvůli tomu být ve středu v práci do pozdních večerních hodin a na čtvrtek jsem si vzal poslední dovolenou. Dnes budu v práci taky pěkně dlouhu. Ale myslím si, že to stojí za to vzdát hold velkému Slávistovi Pepi Bicanovi, i když jsem ho pro svůj věk nikdy neviděl hrát a znám vše jenom z vypravění. Chápu, že jde prostě o priority a o to udělat pro to vše co můžu. Na druhou stranu asi kdyby se celá akce konala v sobotu moc by se taky nestalo a mohlo by přijít víc lidí.

    • Re: Sbohem Pepi

      ERIK (host)     před 23 lety 21.12.2001 09:32 |  
      0 0

      ... a navíc naprosto souhlasím s tím, že i přes ne úplně vhodný termín je cca. 600 lidí na pohřbu takového velikána jako byl Pepi Bican, ostuda všech Slávistů.

      • Re: Sbohem Pepi

        DDS     před 23 lety 21.12.2001 20:58 |  
        0 0

        Tak to s tebou nesouhlasím, ostuda to není...
        Většina lidí má prostě pevnou pracovní dobu a mnozí ani nevěděli (přes časté zdůrazňováním v médiích) kdy ten pohřeb vlastně je...
        A navíc nejsou všichni z Prahy.
        O víkendu by to bylo lepší. Ale je jasné, že tady nejde o nás, ale hlavně o paní Bicanovou...

      • Re: Sbohem Pepi

        (host)     před 23 lety 22.12.2001 04:24 |  
        0 0

        ano, je to velka ostuda. ocekaval jsem aspon 5000 lidi. nevim co si mam o tom myslet. vsak bican ve sve nejvetsi slave pro slavii byl neco jako v soucasnosti hubschman pro spartu!!!! stalo a padalo s nim cele muzstvo. doufam ze po nem pojmenuji ten stadion - arena pepy bicana, to by byla vec, navstevy by se tak urcite zvedly. ale to by s tim napred musel souhlasit pan leska, doufam ze uz se o stadionu jedna, ale to bych zase odbihal od pana bicana o kterem ma byt tenhle prispevek. proste kdyz to shrnu, byl to pan plejer, takovy se rodi jednou za par let, v soucasnosti se s nim muze rovnat jen rivaldo, zidane, raul a z nasich hracu baros. proste, pan fotbalista. kdyby byval hral v dnesni dobe urcite by byl stejne tak dobry, nebo aspon jak ronaldo. urcite znate jeho vyrok: 'sance je porad sance, ale jen ja jich umel promenit 9 z 10' /a podesate dal tycku/. jo, to by bylo. cest pamatce pana bicana, pred jeho hrobem se musi klanet vsechni soucasni fotbalistu, i takova megastar jako figo!!!! slavia do toho!!!!

  2. Re: Sbohem Pepi

    DDS     před 23 lety 21.12.2001 20:56 |  
    0 0

    Bohužel musím souhlasit....
    Je težké chodit do práce a chtít ze zúčastňovat pietních akcí najednou...
    Ale byl bych tam strašně rád...

  3. Re: Sbohem Pepi

    (host)     před 23 lety 22.12.2001 10:44 |  
    0 0

    co se týká náboženského proslovu, nevím co na tom nechápeš. jsou důležitější věci než fotbal.

    • Re: Sbohem Pepi

      (host)     před 23 lety 22.12.2001 12:11 |  
      0 0

      chces snad rict ze je nabozenstvi dulezitejsi nez fotbal? mozna tak ve stredoveku kdyz zadny fotbal neexistoval. ja sice fotbal nemam moc rad, ale takovyhle nazor me fakt dokaze nastvat. vzdyt zijeme v 21. stoleti, tady neni pro nabozenstvi misto!!!! exoty co chodi do kostela by meli zavirat do blazince.

    • Re: Sbohem Pepi

      (host)     před 23 lety 22.12.2001 16:11 |  
      0 0

      Já náboženství respektuji, i když jsem ateista, ale když kněz na pohřbu Pepi Bicana mluví 20 minut o tom, že někdy v 50. letech někdo z východu napsal nějakou knihu, ve které bylo napsáno, že Ježíš nebyl, a ten kněz nám vypráví, že se kvůli tomu hádal s učitelem, tak se domnívám, že to na pohřeb Pepi Bicana nepatří. Jinak s mnoha věcmi, které pak taky říkal musím souhlasit. Nemám nic proti náboženskému proslovu, beru ho a respektuji, ale některé části mi prostě připadaly minimálně zvláštní a nevhodné. Ale byly tam samozřejmě i ty, které jsou velmi důležité a v současné době velmi "trefné". To? vše. Martin Hladík