Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Fandění: Ultras a ti ostatní

S pečlivostí a důsledností sobě vlastní jsem přečetla c e l o u diskusi k "prohlášení Ultras" a přišlo mi to jako docela dobrá sociologická studie. Potvrdilo se mi, že snad opravdu "nejsme jako oni", neboli slávista je přece jenom specifický druh fanouška už s ohledem na osudy klubu samotného.

K jednotlivým probíraným tématům už se vyjadřovat nechci, mé názory byly v diskusi vyjádřeny slovy amona, Kuťase, eomera apod.

Jenom mi přišly legrační některé příspěvky těch, kteří se označují za "přední" fans a tudíž "do toho můžou víc mluvit" a komu se to nelíbí, ať jde jinam. Nene, myslím, že každý hlas by měl být slyšen a Ultras by měli svou autoritu používat k potírání aktivit, co dělají Slavii ostudu a ne kritických hlasů. Ta autorita totiž vyplývá z toho, že žádná jiná skupina fans není na zápasech pořádně slyšet, ale nikde není psáno, že se to nemůže změnit! Jenom chci říct, že je můžu podporovat, i když úplně se vším jejich konáním nesouhlasím. Toho chvályhodného je totiž víc!

A protože na tyhle stránky chodí široké spektrum fanoušků, obracím se sem také se svými pokusy o příspěvek k rozšíření zápasového supportu. Už jsem sem kdysi vkládala jeden svůj text - Vždycky jsme s vámi - ale na melodii se nezmůžu, jsem úplný hudební antitalent.

U dalšího - jednoduššího a výrazně kratšího s nerudovským začátkem - jsem se tedy obrátila na jednoho profi muzikanta, který připojil hudbu a nazpíval to. Napřed se mi to zdálo trochu nevýrazné (chce prý to přidat bubny), pak přece jen těžké pro společný zpěv (je to v moll), ale od té doby, co jsem si to pustila víckrát za sebou, nemůžu to dostat z hlavy. Tak to prosím zkuste taky a uvidí se, jestli by to stálo za pokus...

amila

Audio ukázku stahujte - ZDE.

Komentáře (91)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 17:36 |  
    0 0

    za přední fans se nikdo neoznačoval. Šlo jen o to, že bohemáci nás začali urážet jako první, tak se jim to oplatilo. To že to někteří naši fans neopochopili a začali se do ultras navážet, že dělaj jen ostudu je od nich nespravedlivé, protože se vsadim, že většina z nich nechodí na každej zápas. Ulras jsou všude, at se hraje LM nebo pohár, at je soupeř Real Madrid nebo Opava. Proto mi přijde doslova úrážlivé, když někdo nazve členy ultras vyholenejma náckama.
    K tomu chorálu, mě to moc nechytlo, ale zas je prada, že bude asi jiná situace, když to bude zpívat celej kotel, ale tam je zas problém, že text je docela složitej a ta melodie mi taky přijde divná

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      (host)     před 17 lety 29.09.2007 17:40 |  
      0 0

      jo a ještě jsme zapoměl....díky tomu všemu si dovolim tvrdit, že ultras jsou lepší....proč?...fandí vždy a všude, ne jako obrovksá většina slavistů, kteří jdou jen na atrkativní spoupeře a fandí jenom, když se daří (chápu sommořejmě situaci i mimopražských a fans s rodinami a dětmi, tam je to něco jiného)

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        (host)     před 17 lety 29.09.2007 20:19 |  
        0 0

        - a proč zase zkoumat kdo je "lepší"? To jsem nechtěla! Např. ve Velkých Karlovicích nebo v létě v Essenu a v Koblenzi jsem žádné ultras neviděla nebo se aspoň neprojevovali a žádné závěry v tomto smyslu z toho nevyvozuju :-) Vážím si všech slušných slávistů, spíš mě štvou ti "horší"...

        • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

          (host)     před 17 lety 30.09.2007 03:53 |  
          0 0

          ty kravo, ultras, jsou na vsech zapasech v lize, poharu atd. na pripravu jezdit do essenu atd by byla kravina, Nemame tolik penez abychom jezdili ze vsech koutu na fotbal do nemecka..... SH. Gordon

          • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

            Jakubisko     před 17 lety 30.09.2007 11:45 |  
            0 0

            tywoe uklidni se chlapče, chápu že máš asi nedělní kocovinu, ale zkus ještě jednou přečíst co napsala amila a pak cos napsal ty.

            • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

              (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:49 |  
              0 0

              + přidávám, že by ses mohl té dívce/paní omluvit ( jestli máš tolik cti v těle)

        • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

          (host)     před 17 lety 30.09.2007 23:43 |  
          0 0

          Gordon je slušný člověk a každé slovo nejdříve zváží než ho zveřejní!
          zdar woe:)

          Gordon: myslíš, že na Arsenal a na Sevillu (domácí zápasy) se vyprodá i jiná tribuna než jih?
          pokud ne, čím to je?:D

          BY MIKESH | NORDIC

  2. Pro Ultras

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 18:36 |  
    0 0

    Včera na Východě jsem dostal nápad: vaše nové chorály jsou super (zvlášť Znám a Navždy věrní), problém je, že třeba i na Východě je vám blbě rozumět (na to, aby se někdo přidal).

    Myslím, že by nebylo špatný zvážit na příští domácí zápas, kdy se zas všichni na stadionu udeme znát jménem (Plzeň), kdybyste se rozptýlili po menších skupinkách na Východ a zkusili Východní tribunu naučit chorály a "rozfandit".

    Jen nápad.

    Jedar

    • Re: Pro Ultras

      eomer (přítel SN)     před 17 lety 29.09.2007 20:40 |  
      0 0

      To by mohl být dobrý nápad. Na východě není moc rozumět těm novým věcem, snad mimo princezny, ale ta je STRAŠNĚ RYCHLÁ, nejde se k tomu tedy přidat ani kdyby byla větší vůle zdejšího obecenstva.

      • Re: Pro Ultras

        (host)     před 17 lety 30.09.2007 03:55 |  
        0 0

        keci, na vychode sem byl jednou, pac nas do kotle nepustili. Tak se to tam snazime rozkricet, spolupracovat s kotlem. bez uspechu, ty dementi na nas koukali hjak na kreteny. Sice to byl nejakej looser klub, ale to je jedno, nema to cenu.... gordon

        • Re: Pro Ultras

          (host)     před 17 lety 30.09.2007 08:41 |  
          0 0

          Chlapečku, tak žhavé to nebude. Na Východ chodí desítky lidí, co třeba před deseti, patnácti lety chodili do kotle (včetně mě) a ty na tebe jak na kreténa "čumět" nebudou. Ale jak chceš, nemusíš měnit nic, může vás furt dál fandit 200 v kotli a nemusíme to řešit, já měl jen nápad. Jedar

          • Re: Pro Ultras

            (host)     před 17 lety 30.09.2007 23:35 |  
            0 0

            hele je to moje zkusenost...

        • Re: Pro Ultras

          (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:55 |  
          0 0

          Předpokládám, že na fotbal chodíš tak max. 5 let zpátky. Pamatuji dobu kdy hrála Slávia na Bohemce a věř, že sebelepší kotel se nevyrovná tomu, když fandí celý stadion !! A lidi nebudou koukat jak kreténi. A jen pro zajímavost. Na zápasu se Steau vedle mě seděl odhadem 80 letý pán a na pokřik "kdo neskáče ..." vstal ( se zřetelnými potížemi) a snažil se také skákat.

  3. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 18:37 |  
    0 0

    Tak tohle se mi moc líbí!!!!! :O)
    To vypadá jako ten "náš" vysněný chorál...
    Huraaaaaaaa! :-)
    Mozna bych to jen jeste trosku zpomalil..., at soupeře trošku déle mrazí v zádech... ;O)
    Jinak dávam jednoznačně PALEC HORE!!!
    Urs

    P.S. Pro ultras..., skouknete to, neni to tezky..., invence je naadhernaaa, kdyz prijde v pravy cas. :-)
    A nehadejte se pls..., vsichni fandime stejnemu klubu.., diky a ahoj.

  4. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 18:49 |  
    0 0

    Pěkná, moc pěkná písnička o Slavii,navíc kvalitně zazpívaná, ale chorál asi ne. LE

  5. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 19:20 |  
    0 0

    jo jo jo, ten chorál zní dobře, melodie je zajímavá, páč to není kolovrátek uá uá, argumentovat že to bude těžké zpívat je blbost, never walk alone je kua těžká melodie a o zmíněném portském moonlight shadow ani nemluvě... teď jde o to, jestli budeme schopni a ochotni to pěti... mal

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:30 |  
      0 0

      A co si to pouštět v autobuse při výjezdech??

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        (host)     před 17 lety 30.09.2007 02:17 |  
        0 0

        tam bývám naplech

  6. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 19:30 |  
    0 0

    FKT GOOD!!!ale ty bubny bych fkt bral!!!docela nam to nekdy v kotli chyby!!!!!

  7. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    Strasak_1892     před 17 lety 29.09.2007 20:03 |  
    0 0

    Zdá se mi to hodně zajímavé. Skutečně jsem si to pustil vícekrát a zní to hezky. Jen se bojím, že ty prostoje moc lidí nevydrží a bude se to, stejně jako většina chorálů hrozně zrychlovat bez přídechu. Nejsem žádný hudební znalec, ale že se všechno zpívá strašně rychle poznám... Musim to lidem nejspíš pořád opakovat. Snad se to zlepší. Jinak současný chorál určitě stojí za zkoušku. Zajímavé...

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      (host)     před 17 lety 29.09.2007 20:45 |  
      0 0

      kdyz uz si sem napsal, tak se te zeptam na dve veci. Za a) proc se jiz nezpiva ta znelka Eurovision? Me se to zdalo jako hodne pozitivni a treba vcera by to vyznelo dobre :-). A za b) proc se jeste vubec nezkusil choral "za slavii vsude jezdime"?

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      (host)     před 17 lety 29.09.2007 20:51 |  
      0 0

      Proto asi autor zdůrazňoval ty bubny, aby udržovaly rytmus - to, co píšeš, je stará známá bolest. Vím, že běžný slávistický fanoušek je spíš rezervovanější, ke spontánnímu společnému řevu celého stadionu dochází jen zcela výjimečně v emočně vypjatých okamžicích. Těžko se celý stadion přidá k nanana nebo uáuá - tohle je přece jenom důstojnější a text ač docela hrdý, přesto celkem jednoduchý. Myslela jsem to prostě tak, že by to mohlo oslovit větší okruh lidí - ale začít byste museli zase vy v kotli. Druhá možnost je využít pomoci moderátora z plochy, ale to mi zavání Michalem Davidem a tou hrůzou na Ajaxu - brrrr! Rozhodně by se to nemělo uspěchat - POUŠTĚJTE SI TO - prosím
      amila

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      Strasak_1892     před 17 lety 29.09.2007 21:54 |  
      0 0

      Stále nám chybí buben. Snažím se sehnat nějaký, který bude znít. Nebude to strašné bubnování typu "tluče bubeníček". Chci buben, který uslyší všichni a někoho, kdo na něj bude umět bubnovat. Tím, doufám, sjednotíme lidi ke stejnému zpívání a můžeme zkusit například chorál "Za Slávií my všude jezdíme", protože bez bubnu se mi to nezdá ono. Ale zkusí se, to určitě. Znělku Eurovize nikdo moc nezná, protože sem pomocí těchto stránek dávám toto: http://filmovezvuky.fdb.cz/znelky-a-hudba6/mp3/classical/eurovision.mp3 a učte se. :)

      Jinak jsem se hodně zaposlouchal do znělky z pořadu Pevnost Boyard, myslím, že by to bylo taky hezké. :)

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        Luke (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:15 |  
        0 0

        Lepší je stará česká klasika...:) Veď měěě dáááál, Slááávkooo mááá... :)) A tam kam jedeš, chci i jááá... :D

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        Moskyta     před 17 lety 30.09.2007 00:28 |  
        0 0

        Stále chybí buben?! A proč tedy na venkovních zájezdech, když s bubny přijdeme nás odmítáte? S bubny na jih začali jezdit Vikingové a po vlně odporu přestali bubny brát. My z východu je bereme na venkovní zápasy, bohužel odpor k nám je stejný... Nechápu! Bohužel díky rozlehlosti Strahova nejsme schopni zaznamenat přesně rytmus jednotlivých chorálů, tak proč na venkovních zápasech se nemůžeme spojit. Vy nás to naučíte a my to pak můžem přenést na východ.
        Jsme snad všichni slávisté, tak proč se nemůžem spojit? Pokud je ze strany jihu je zájem my z východu se nebráníme, ba naopak...
        ... jak to vidíte derby?

        • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

          Strasak_1892     před 17 lety 30.09.2007 12:37 |  
          0 0

          Řeknu to jasně a upřímně. Máme určitou představu o bubnování. Máme vymyšleno kdy a jak bubnovat. S Vikingama jsem se zkoušel domluvit, ale bohužel spíš oni nevyšli vstříc a když jsem řekl kdy a jak bubnovat, tak se stejně bubnovalo jinak, tak jsme to opět zrušili. Pokud je ale od lidí z Východu chuť to dát dohromady, schopnost se domluvit a zkusit to, tak se bránit vůbec nebudeme. Naopak.

          Tady je jinak ukázka, jak bych si to bubnování představoval: http://fr.youtube.com/watch?v=Kgf4_yNThYg

          • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

            Moskyta     před 17 lety 30.09.2007 14:04 |  
            0 0

            Řeknu to taky jasně a upřímě:
            1. pokud je představa fandit tak jako ty vídeňáci, tedy se vztyčenou pravicí hajlování a propagující fašismus, tak říkám NE!
            2. pokud však mělo jít jen o ukázku jak by mělo bubnování fungovat ve spolupráci s chorály a tleskáním, říkám ANO!
            Jelikož na východě jsme rádi, když alespoň někdy lidé otevřou ústa, používáme buben prakticky pořád, bez jakékoli koncepce. :( Je tedy jasné, že pokud se na venkovních zápasech spojíme, chvíli nám bude trvat, než to sladíme, chce to trpělivost a také komunikovat, říct si kdy a jak bubnovat a kdy ne. Bohužel na derby budu asi v práci, takže první možnost spojit svés íly bude poměrně ostrý start - v Londýně.
            P.S.: I když máme snahu se k jihu na Strahově připojit,díky rozlehlosti to nejde, do Edenu plánujeme koupě permíc blíže kotli... :)

            • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

              Strasak_1892     před 17 lety 30.09.2007 14:15 |  
              0 0

              Šlo jen o ukázku bubnovaní. Nikdo nechce, aby se na stadionu heilovalo a nevim, kde jsi vzal, že zrovna Vídeňáci jsou takový, jak říkáš :)
              Jinak pokud je chuť, tak se spolupráci nebudu vůbec bránit. Jsem jen pro! V Amsterodamu byli například bubny super a pokud by se bubnovalo tak, jak jsem říkal a dával odkaz, tak si myslím, že to bude super. ;-)

              • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

                Moskyta     před 17 lety 30.09.2007 18:03 |  
                0 0

                No vidíš, v Amsterdamu byly bubny super, ale na Bohemce jsme se neschodli a přitom šlo o stejné bubny a stejné lidi, prostě je třeba se učit a cvičit! Takže se budu těšit, že na příštím venkovním zápase potáhneme za jeden provaz - červenobílý :)))

              • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

                (host)     před 17 lety 01.10.2007 12:53 |  
                0 0

                1. reakce na vídeňáky byla k vzhlédnutému videu na YouTube, kde zcela jasně fandí se vztyčenou pravicí ...
                2. je slušnost se podepsat, jinak trouba jsi TY
                Moskyta

            • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

              (host)     před 17 lety 02.10.2007 12:09 |  
              0 0

              Jaké hajlování, prosím tě, navíc veřejně na stadionu?? Prosím tě, dej si facku a nejlépe levou rukou, ať nepropaguješ náhodou fašismus. Python

  8. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 20:15 |  
    0 0

    k novemu choralu se nebudu vyjadrovat, ale absolutne nechapu, proc je autorovi dan prostor vyjadrit svuj nazor k clanku o ultras formou samostatneho clanku. troubi

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      (host)     před 17 lety 29.09.2007 20:30 |  
      0 0

      Napsala jsem ho kvůli té nahrávce, o předchozí diskusi jsem se jenom zmínila, protože mě inspirovala. Ale klidně napiš taky článek, jestli máš něco originálního, je na to rubrika v levém menu
      amila

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        (host)     před 17 lety 29.09.2007 20:48 |  
        0 0

        A do nej!!! ;-)))

        • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

          (host)     před 17 lety 30.09.2007 00:31 |  
          0 0

          Milý troubi, opravdu Ti nikdo nic necpe, a nikdo nikoho nehaní...
          Proč se uveřejňují stále nové a nové chorály?? Protože ty předešlé se holt nám, kritickým fanouškům, nezdají...
          Slečna amila předložila kousek, kterej podle mého má, jak mi hudebníci, říkáme: KOULE :O)
          Urs

          P.S. Za dobrého hudebníka se zrovna nepovažuju, a kdyby jo, tak by to nemělo význam, páč pokud si jeden myslí že je dobrej..., stagnuje...
          Je to super věc, tak na ni buďme po těch fakt na rychlo splácanejch a navíc "obšlehlejch" pokusech patřičně hrdý..., díky amilko :o)

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        (host)     před 17 lety 29.09.2007 20:55 |  
        0 0

        nehodlam psat clanek jen kvuli tomu, abych rekl s kym souhlasim v diskuzi a abych predstavil dalsi choral. Jak uz jsem se vyjadril drive, lide by se meli naucit choraly stavajici a ne stale vymejslet nove a nove po tom, co se nove choraly uverejnily. troubi

        • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

          (host)     před 17 lety 29.09.2007 21:06 |  
          0 0

          Tak tedy nic nepiš, nikdo tě nenutí ;-) A nech laskavě na ostatních, ať si pouštějí a učí se, co chtějí, ano? Nebo mám ten článek kvůli tobě smazat???
          amila

          • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

            (host)     před 17 lety 29.09.2007 21:43 |  
            0 0

            Ja nerikam, ze to mas kvuli mne smazat. Ja rikam, ze me udivuje, ze je poskytovan prostor stopadesatemu novemu choralu a jasnemu vymezeni nazoru v ramci jedne diskuze v podobe celeho clanku. Koneckoncu tve dalsi komentare pod timto clankem jen dokazuji, ze do debaty o Ultras a pod. si zabrednout chtela a ne, ze ne, jak se snazis tvrdit v clanku. troubi

            • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

              (host)     před 17 lety 29.09.2007 21:58 |  
              0 0

              Tak se teda ještě chvíli div, třeba časem pochopíš, že není třeba se pořád vymezovat. Naopak jsem chtěla přijít s něčím, co by mohlo dát dohromady různé skupiny slávistických fans. Asi se to nepodaří, ale zkusit jsem to chtěla. Snad jsem ten "prostor" ničemu významnému neubrala !?
              amila

              • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

                (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:15 |  
                0 0

                Ja se nechci vymezovat, budiz, nicemu tvuj clanek neubira. Ja si, ale nemyslim, ze je nekdo kdo vubec nechce aby vsichni byli dohromady. Ukoncuju zabomysi valky. Richi to zajiste uvita:D
                troubi

                • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

                  (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:38 |  
                  0 0

                  Taky to vítám a taky si nemyslím to, co ty si nemyslíš :)) Jenom je těžké něco spojovacího najít a prosadit. Zkus si ještě jednou (i víckrát) pustit "Všude Slavie všude." Dík.
                  amila

        • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

          (host)     před 17 lety 30.09.2007 10:02 |  
          0 0

          Prosimtě ty už sem snad nepiš, kdybych dal všechny tvoje příspěvky za sebe tak se snad musíš ostudou propadnout. Neděláš nic jinýho než prudíš bez argumnetů a nebo s argumentem jako tenhle: "nebudu osat proto abych predstavil dalsi choral"?? a co je nám do toho? to je tvůj názor a jestli ti na tom zálleží tak se toho drž a nepiš jenom proto abys nám řek proč sem nebudeš psát.Kmotr

          • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

            (host)     před 17 lety 30.09.2007 10:02 |  
            0 0

            to bylo pro Troubiho.Kmotr

            • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

              (host)     před 17 lety 30.09.2007 11:53 |  
              0 0

              Nevim proc bych se mel propadavat. Jestli mas problem s nakym mym predchozim nazorem, mel jsi diskutovat. Mozna by ses divil, ale i moje nazory maji radu stoupencu. troubi

              • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

                (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:14 |  
                0 0

                dyt to je trapny.vy si myslite ze si kazdej muze proflaknout na stadak co chce.to pak rovnou muzeme chodit na naky karaoke nebo besidky.uz my jenom staci ten typ z prazskejch kurev co rozjizdel na zline.(mimochodem byl dobrej a doufam ze tohle jeho solo se chytne v kazdym zapase.chvalim)
                ale nemuze si kazdej prosadit co chce,to uz se uklidnete.to je na tebe amilo!!!

              • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

                (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:15 |  
                0 0

                tyyyy brdoooooooooo O.o To teda cubrnim :-)
                stoupence :-)

                • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

                  (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:19 |  
                  0 0

                  mozna jsem to spatne nazval,ale s mymi nazory souhlasi spousta lidi co na diskuze nepisou, protoze vedi, ze diskuze nikam nevede a akorat by se jenom nasirali. troubi

  9. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 20:50 |  
    0 0

    Tribuny plný,
    šílenej fanoušků,
    Vzduchem se line,
    Slavie z Vrsovic.

    A my jsme Slavie,
    nejlepsi v Praze,
    My vítězíme.
    A bubny tlučou.
    Ale aléé, ale alé...

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      (host)     před 17 lety 29.09.2007 21:14 |  
      0 0

      No jestli to pojemem jako volnou soutěž textů - tak mám taky jeden:

      My jsme pražská Slavie
      všude mezi námi je
      radost a pohoda
      Výhra není náhoda
      Můžeme i prohrávat
      jen se nesmí nadávat
      pak se zas zvedneme
      spolu všechno zvládneme
      na všechny si troufneme

      Správně hádáte - melodie z Macha a Šebestové

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        Moskyta     před 17 lety 30.09.2007 10:33 |  
        0 0

        Tak tohle je good!!

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        (host)     před 17 lety 30.09.2007 10:52 |  
        0 0

        Kdyby jsme se u toho jeste drzeli za ramena,naprosto skvela predstava

  10. "Forza Slavia"

    Luke (host)     před 17 lety 29.09.2007 21:10 |  
    0 0

    A co třeba prostě ale něco hodně jednoduchýho, něco, co je třeba dost známé, ale málokdo to používá, v Česku vůbec? Ale když by se hrály evropské poháry, hned by soupeř věděl na čem je... Úvodní znělka Eurovision není špatná, mě se více ale líbí Forza Italia! Navíc by to teď k nám i pasovalo, forza, vzhůru... A to my splňujeme. Kdy jindy by se to mělo zpívat, než když novej stadion je na dohled, historickej úspěch právě teď prožíváme ve formě Ligy mistrů? A kdo jiný by to měl zpívat v Česku než Slavia, která byla léta utlačovaná, ale nyní, nyní se dost rapidně zvedá?
    Navíc "Forza Slavia" se říká celkem často, nebylo by moc těžké melodicky to upravit Slavii na míru... Bubny by tam mohly taky znít... A pokud TOHLE zpívá tři tisíce hrdel v kotli, ne-li více... Tak z toho je husí kůže ještě tejden!
    Každopádně jak někdo píše viz výše Eurovision, to by také nebylo špatné...

    • Re:

      Luke (host)     před 17 lety 29.09.2007 21:15 |  
      0 0

      Originál text
      Forza alziamoci
      il futuro è aperto entriamoci
      e le tue mani unite alle mie
      energie per sentirci più grandi - grandi

      Forza Italia mia che siamo in tanti a crederci
      nella tua storia un’altra storia c’è
      la scriveremo noi con te
      e Forza Italia
      per essere liberi
      e Forza Italia
      per fare e per crescere

      e Forza Italia
      c’è il grande orgoglio in noi
      di appartenere a te
      ad una gente che
      rinasce con noi

      nella tua storia un’altra storia c’è
      la scriveremo noi con te

      e Forza Italia
      è tempo di credere
      dai Forza Italia
      che siamo tantissimi
      e abbiamo tutti
      un fuoco dentro al cuore 火
      un cuore grande che
      sincero e libero
      batte forte per te

      Forza Italia con noi !

        • Re:

          (host)     před 17 lety 29.09.2007 21:32 |  
          0 0

          a co takhle přezpívat celou bibli? mal

          • Re:

            Luke (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:00 |  
            0 0

            Tak pokud chcete pořádnej chorál, tak musí bejt pomalej, aby se všichni chytali... Jednoduchej, leč výstižnej... A mluvit i z duše. Nevím, nemám moc pamět, ale tohle bych si třeba zapamatoval, protože mi to mluví z duše... Pohrát si s tím, upravit to a šlo by to...


            Jinak můžem taky mít jen "Sedm statečných":
            Fotbalová jedenáctka válí,
            fotbal ten nás baví.
            Slave je pouze jedna
            z Prahy z ní jde strach.

          • Re:

            Luke (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:05 |  
            0 0

            Nebo je libo Eurosong?:)
            Slavie,
            XX Slávka,
            Slavie,
            YY Slávié-é,

            Slavie,
            XX Slávka,
            Slavie,
            YY Slávié-é,

            Slavie,
            XX Slávka,
            Slavie,
            YY Slávié-é,

            Slávka, Slávka, Slávka, Slavie,
            Naše Slavie!

            Tohle je jediný co mě při tom poslechu napadá, za XX i YY si pak dosaď slova podle vlastního výběru, který tě napadaj... Když to tak na to koukám, docela velkej děs... :( Melodie Eurosongu pěkná, ale vubec se na to nic nedá snad dát...

          • Re:

            Luke (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:08 |  
            0 0

            Ale tak vlastně Chihuhua by taky nebyla špatná!

            Slavie Praha je jedna,
            soupeře všechny přejede,
            Slávisti, ještě jednu,
            ještě branku,
            ještě jednu,
            ještě branku,
            ještě jednu,

            Slavie Praha!

      • Re:

        Luke (host)     před 17 lety 29.09.2007 21:32 |  
        0 0

        Překlad do češtiny, akorát místo Itálie je Slavie, jinak je to beze změny...
        Vzhůru Slavie
        Vzhůru povstaňme
        Budoucnost je otevřena, vstupme do ni
        A tvoje ruce jsou spojene s mými
        Energie abychom se cítili mnohem větší - větší

        Vzhůru italie moje, je nás hodně kteří si věří
        Ve tvé historii je ještě jiná historie
        Kterou napíšeme my s tebou
        A vzhůru Slavie
        Pro pocit svobody
        Vzhuru Slávie
        Pro posílení

        Vzhůru Slavie
        Je v nás velká hrdost
        Že k tobě náležíme
        Jako jeden lid
        Který rozkvéta s nami

        Ve tve historii je ještě jiná historie
        Kterou napíšeme my s tebou

        Vzhůru Slavie
        Je čas přemýšlet
        Vzhůru Slavie
        Že je nás hodně
        A všichni máme
        Plamen uvnitř srdce
        Srdce které je velké
        Upřímné a svobodné
        Zdatné se bije za tebe
        Vzhůru Slavie s námi


        Podle mě, naprosto to vystihuje Slavii! :)

        • Re:

          (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:14 |  
          0 0

          O přejatých chorálech už tu diskuse byly, pustil by sis prosím i ten, co je u tohohle článku?
          Díky amila

          • Re:

            Luke (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:17 |  
            0 0

            Já si to pouštěl, je pěknej, ale je to takový... Ten mi moc nemluví z duše. Mě osobně je celkem jedno, zda je chorál převzatej, zda je originální, zda to zpívaj támhle třeba i náckové nebo ne, pro mě je hlavní, aby mě mluvil z duše...

            • Re:

              (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:28 |  
              0 0

              No . . . děkuju
              amila

              • Re:

                (host)     před 17 lety 29.09.2007 22:30 |  
                0 0

                Ne, jako nic ve zlým...:) Ale já mám asi radši holt trochu jiný styl... :) Každopádně myslím, že pokud jsou dobrá slova, tak pak už je jedno při tom počtu několika stovek až tisíc lidí, kteří to zpívaj - jak to zní když to zpívá jeden... Protože to zní úplně, úplně jinak...

      • Re:

        (host)     před 17 lety 24.11.2007 17:41 |  
        0 0

        :)

  11. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 29.09.2007 23:43 |  
    0 0

    Tendle chorál je možná ze všech nejlepší, protože se v něm hodně objevuje Slavie (jako u Chelsea ;)). Když si předtavim, jak se stadionem nese "všude Slavie, všude". Každopádně už přestaňte nadhazovat texty, přestaňte - i ty Richi, prosim, se venovat prezentovani dalsich a dalscih nazoru a textu (co Cech to muzikant a fotbalovej trener) a pojdme se naucit co ej. Oak presvedcit celej stadion, aby to zpival.

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      (host)     před 17 lety 30.09.2007 07:38 |  
      0 0

      CHCE TO HLAVNĚ TROCUH ZPOMALIT ABY SE TO ZPÍVALŮO A NE KŘIČELO.Když to bude pomalejší tím pádem to bude i delší srozumitelný atd... tímto žádám našeho megafonistu aby při zpívání choreo zpomalil bude to určitě lepší.
      Díky.

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        (host)     před 17 lety 30.09.2007 10:05 |  
        0 0

        pfefne tak, choral ma bejt odzpivanej, ne odrvanej ( to nejsou choraly ale klasicky pokriky...) :-)

        duvenblejt

        • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

          Strasak_1892     před 17 lety 30.09.2007 14:17 |  
          0 0

          Tak už jsem to psal nahoře, pokud jste si všimli. Je to přesně to, co mě trápí...že se to řve a né zpívá... Určitě to lidem řeknu!

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        Stanley     před 17 lety 30.09.2007 16:10 |  
        0 0

        máš recht.....všechny chorály který zpíváme bych aspon jednou tak zpomalil....takhle to nestačíme ani vyslovit natož zpívat nahlas...díky*4*

  12. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 30.09.2007 11:06 |  
    0 0

    Moc pekne!

  13. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 30.09.2007 11:27 |  
    0 0

    Tak to je KURVA dobrý!!!

  14. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 30.09.2007 11:35 |  
    0 0

    Ahoj,
    Me se tahle verze vubec nelibi,je to takovy o nicem

  15. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 30.09.2007 11:50 |  
    0 0

    tak sem to tady pročet, a trochu mi to připomíná takovou tu křeč v 85. minutě kdy si každej myslí že dá ten rozhodující gol, ale na ten fotbal se nedá koukat. ty pokusy jsou strašný, včetně toho sem vloženého jak si ho máme pouštět pořát dokola a možná i v noci, a pak možná se bude někomu i líbit

  16. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 30.09.2007 12:15 |  
    0 0

    je to hrozný...nemá to šanci uspět

    • POMOC!!!ZIKOVá

      (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:01 |  
      0 0

      ty vole ta ziková je všude.strč si to do prdele ty tvoje songy

      • Re: POMOC!!!ZIKOVá

        (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:11 |  
        0 0

        song je dobrej coz o to. ale nechytne se z techto důvodů
        1)je moc uměleckej,lidi nebudou stihat rytmus a melodii
        2)text nepatri k nejkratším,lidem v kotli dělá problémi si zapamatovat 3 vety natoz toto.(mluvim z vlastní zkusenosti)
        3)strasak to urcite nezaradi do repertoaru,spis bych se divil a zmílil bych se v nem kdyby tak ucinil
        4)strasak je zijici legenda slavistickych fanousku(jen tak dál)

        • Re: POMOC!!!ZIKOVá

          (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:19 |  
          0 0

          Strasakovi je tusim "21" let, neni to legenda, jen kluk co ma invenci a snahu neco konecne "delat" :-) Ja mu fandim, nic ve zlim, ale tenhle choral ma proste graady, a komu pri tom aspon trosku nemrazi v zadech :-) tak asi spadnul z visne... ;O)
          howgh

          Urs

          • Re: POMOC!!!ZIKOVá

            (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:28 |  
            0 0

            Tak kdyz uz preci Strasak neco udelal a nazpivalo se to, a ty mu fandis, tak nevim proc se nahore zminujes o narychlo splasenych a okopcenych choralech, ktere se "hudebnikum" jako ty nelibi.

            • Re: POMOC!!!ZIKOVá

              (host)     před 17 lety 30.09.2007 13:28 |  
              0 0

              troubi

              • Re: POMOC!!!ZIKOVá

                (host)     před 17 lety 30.09.2007 16:11 |  
                0 0

                Heh.., by me teda zajimalo kolik je tomu typkovi od huligans nebo jak se to pise :-)
                Tomu neni pres veskerou snahu moc rozumet, ale kotel uz to vsechno umi... :-))))
                Urs

        • Re: POMOC!!!ZIKOVá

          Strasak_1892     před 17 lety 30.09.2007 14:28 |  
          0 0

          Tak děkuji za důvěru, ale určitě nejsem žádná žijcí legenda. To v žádném případě. Jen mi jde o to, aby to na Slávii nějak vypadalo. Budu se snažit to pořád zlepšovat, tak budu jen rád, když se mi lidi budou snažit pomoct. ;-)
          Chorál jsem si pouštěl mockrát. Je v něm opravdu něco zajímavého. Něco, co mě chytlo, ale přiznám se, že mi to stále připadá nedotažené. Takové neurovnané. Nevim, jak bych se jinak vyjádřil. Jinak už jsem na chorál reagoval v příspěvcích nahoře. ;-)

          Jen upozorním, že mi 21 ještě není. Je mi krásných 18 ;-)

          • Re: POMOC!!!ZIKOVá

            (host)     před 17 lety 30.09.2007 16:08 |  
            0 0

            troubi ja se s tebou hadat nebudu, napsal sem reakce, tot vse :P
            Urs

  17. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 30.09.2007 14:41 |  
    0 0

    Osobně si myslím, že tohle určitě stojí za vyzkoušení. Fandění na Strahově šlo díky snaze schopných lidí za poslední rok a půl ohromně nahoru, ale takový chorál, při jehož zpěvu by soupeři běhal mráz po zádech nám pořád chybí. Myslím si, že tahle písnička v sobě má potenciál se právě takovým chorálem stát. Bohužel ale musím souhlasit s názory některých nade mnou, že šance aby se tohle chytlo jsou mizivé. Chyba není v písničce samotné, chyba je v lidech a jejich neochotě zkoušet cokoliv složitěšího. V tom jsme za zahraníční scénou bohužel nesrovnatelně pozadu. Většině lidí u nás vyhovují jednoduché a notoricky známé melodie, kolovrátky, popěvky s textem o jedné větě apod. a když se přijde s něčím jen o trochu složitějším, už je to problém. Příkladem může být třeba nový chorál "Slavie, v našem srdci je...", který byl taky přijat velice vlažně ( ale já doufám, že se nakonec přeci jen chytí, jen vytrvat a zokušet to dál ). Abych to nějak uzavřel, vrátím se zas na začátek:-) Myslím, že by se to mělo vyzkoušet, dát tomu šanci. Když už nic jiného, je to zajímavá písnička a byla by velká škoda, kdyby úplně zapadla a zapomnělo se na ní.

  18. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 30.09.2007 15:11 |  
    0 0

    Děkuju všem za reakce, i ty negativní (bohužel Slavia nemá jen rozumné a kultivované fanoušky, ale s tím jsem počítala). Hudba je samozřejmě věcí vkusu, ale ke kritikům "dlouhého" textu bych chtěla poznamenat, že jde jen o tři dvojverší a na nahrávce se všechno opakuje
    amila

    • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

      (host)     před 17 lety 30.09.2007 16:12 |  
      0 0

      Amilo, nezlob se na me, ale plest si "rozumnost a kultivovanost" s pojmem "myti vlastni nazor" je nestastne. Mela bys podle mne nechat jinym pravo na svuj nazor a neni preci mozne, aby se vsem vse libilo.

      Abys mne spatne nechapala, tak ja patrim mezi ty, kterym se tvuj choral libi, dokonce velmi. Ale stve me, kdyz si tu mezi sebou slavisti nadavaji (nebo se nazyvaji nerozumnymi a nekultivovanymi, tak jak jsi to ted udelala ty).

      Jedar

      • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

        (host)     před 17 lety 30.09.2007 16:55 |  
        0 0

        Nebylo to myšleno jako odsudek negativních názorů na chorál, chraňbůh! Měl to být povzdech nad vulgarismy a duchaprostými výkřiky, které tu bohužel taky nechyběly. Pardon
        za neobratné vyjádření.
        amila

        • Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

          (host)     před 17 lety 30.09.2007 16:58 |  
          0 0

          V poho ;)

          Jedar

  19. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 30.09.2007 17:33 |  
    0 0

    amilo to neni choral ale písnička, která možná něco v sobě má, ale nechytne to lidi, který by se přidaly, když ani tobě se to ze začátku nezdálo tak proč si myslýš že se to mezi fanoušky uchytí. a jestli se domníváš že se ta písnička stane chorálem díky tomu že si jí tady bude dokola pouštět pár desítek lidí, kterým se pak zalíbí a nebudou ji moct dostat z hlavy. Hmm tak to mám teda uplně jinej názor, jak na ten chorál, kterej mi taky chybí, ale než tohle tak radši nic. cesar

  20. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    Petrik     před 17 lety 30.09.2007 19:18 |  
    0 0

    Tohle je podle me nejnadejnejsi pokus, fakt dobre. Kdyz se to bude zkouset, neni duvod, aby se to nechytilo. Fakt dobry, fakt dobry. Pockejte za pet let, to bude eden tohle zpivat celej :-)

  21. Re: Fandění: Ultras a ti ostatní

    (host)     před 17 lety 01.10.2007 00:59 |  
    0 0

    Myslim si že téměř ze všeho co řve,zpívá,nebo skanduje 2000 lidí naskakuje husí kůže.Myslim že problém neni v textech,nebo v melodii,ale v tom že hodně lidí je po malých skupinkách po celé jižní tribuně.Myslim si že by stálo za to pokusit se aspoň většinu z nich stáhnout do kotle.Ať pomocí megafonu,nebo jinak.Dost lidí má podle mě pocit že je v kotli uzavřená společnost a řekl bych že mají ostych tam jít.Pokud by se to podařilo,mohla by být dobrá atmosféra i na zápasech s malou návšťevou.Až potom má cenu vymýšlet nějaké další chorály.Je to jen můj názor. JK