Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Fanoušci Slavie

Chorál Sešívaní bojovníci

Zdravím všechny slávisty. Nechci být vlezlý a i podle mého názoru už to s těmi chorály začínáme trochu přehánět. Tento článek berte jako reakci na článek od Jachyma a zároveň výzvu pro vás všechny.

Když jsem se dnes vrátil ze školy, jdu na SN a najednou před sebou vidím, co bych opravdu nečekal. Několikrát jsem se snažil zpracovat husitský chorál Ktož sů boží bojovníci pro Slavii. Nicméně Richi mi řekl, že to nemá smysl, protože by se to nikdo nechtěl učit. Ani tak by mi nevadilo, že Jachym vzal můj nápad, ale spíš to, jak ho zpracoval. Nechci se tím nijak chlubit, to mi věřte, ale 9 let docházky do hudební školy a hra na 3 nástroje mne naučilo porozumět věcím, týkajících se hudby. Z Jachymova návrhu sice čiší nápady a verše, ale snad nikdy opravdu husitskou hymnu zpívat neslyšel, protože jinak by tam nemohlo být takové množství až abnormálně nerytmických veršů (kdyby někdo nevěděl, co to znamená, tak je to jako když se do 2 slabik melodie snažíte narvat 10). Nechci tady s tímto článkem otravovat, jak už jsem řekl, jen chci zjednat nápravu. Svůj původní návrh jsem upravil a tady je jeho, doufám, finální verze. Bylo by mi ctí, kdyby se mého nápadu někdo chytil a dostal ho na stadion.

Sešívaní bojovníci

Z Vršovic my pocházíme, náš domov je Eden.
Hvězdu na srdci nosíme a všichni jsme jeden!

Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

Naše srdce je červené, naše mysl bílá.
Hvězda a dres sešívaný, to je naše síla!

Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

Soupeřů se nelekejte, na množství nehleďte. (jediný verš převzatý z originálu)
Slavii vždy v srdci mějte a pro ni bojujte!

Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

PS: Pokusím se také o nazpívání chorálu, který bych případně mohl poslat Richimu nebo ho poslat zájemcům na mail. Dotazy mi piště na jarma.slavia@centrum.cz. Uvítám diskusi a snahu.

Komentáře (119)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    hammarby     před 17 lety 16.09.2007 20:15 |  
    0 0

    Já taky zkusím něco vymyslet a napíšu ti email,ale i kdyby se to uchytilo,bude to hodně složité se sladit!Má to dost těžkou melodii.

  2. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    Luke (host)     před 17 lety 16.09.2007 20:16 |  
    0 0

    co je moc, to už je moc. :( .... :)))

  3. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 16.09.2007 20:17 |  
    0 0

    Já jsem pro spíš vymyslet sloky do princezny a nevymýšlet další a další dokud neni jeden hotovej a naučenej. Myslim že jak tam někdo dal slokuStojí tam stadion na něm Slávka šampion má budoucnost jestli to přijmete. je to jen můj názor

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 16.09.2007 20:18 |  
      0 0

      Jsem taky pro princeznu, tohle je těžký a je nesmysl vymýšlet další aspoň na čas

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        (host)     před 17 lety 16.09.2007 20:42 |  
        0 0

        Přesně tak...

  4. NO TO JE ŠÍLENY

    edenian     před 17 lety 16.09.2007 20:19 |  
    0 0

    Co jakomáme společnýho s tou sebrankou husitskou???
    Já teda doufám že žádný coververze se v Edenu zpívat
    nebudou.Skončíte u Internacionály nebo co???
    Dejte s tim honem rychle pokoj.Všichni.

    • Re: NO TO JE ŠÍLENY

      honzah (přítel SN)     před 17 lety 16.09.2007 20:38 |  
      0 0

      Celkem souhlasím...

      • Re: NO TO JE ŠÍLENY

        (host)     před 17 lety 16.09.2007 21:11 |  
        0 0

        Můžete mi říct, co máte proti husitům?

        • Re: NO TO JE ŠÍLENY

          jarmik     před 17 lety 16.09.2007 21:23 |  
          0 0

          Taky moc nechápu. Bojovali za chudé proti bohatým lhářům a utiskovatelům. Byli krutí, ale k těm, kteří byli 10x krutější a zasloužili si to. Kdyby jim vyhověli, nic by se jim nestalo. Hus byl boreca ť si kdo chce co chce říká!

          • Re: NO TO JE ŠÍLENY

            GeorgK (přítel SN)     před 17 lety 16.09.2007 21:48 |  
            0 0

            trochu zkresleny pohled skrze jiraska

            • Re: NO TO JE ŠÍLENY

              jarmik     před 17 lety 16.09.2007 22:23 |  
              0 0

              Aha, takže ty chceš říct, že husité vlastně byli církev, odpouštěli vraždy za zlaťáky, okrádali šlechtu o peníze a podporovali ty zasraný Čechy! To jo, zbabělci to byli a zločinci! Měli se na to vysrat a mohli jsme dnes být Německo a mluvit latinsky co. Zaťukej si...

              • Re: NO TO JE ŠÍLENY

                GeorgK (přítel SN)     před 17 lety 16.09.2007 23:31 |  
                0 0

                Ne jen banda náboženských fanatiků, kacíře upalovali taky, vražd a loupeží nepočítaně:)

              • Re: NO TO JE ŠÍLENY

                honzah (přítel SN)     před 17 lety 17.09.2007 22:20 |  
                0 0

                Myslíš, že jako součást Německa by sme se měli špatně. Kolik Němek se dnes snaží provdat do naší rozvinuté země, že? A kolik Němdů sem chodí za prací :-))

          • Re: NO TO JE ŠÍLENY

            (host)     před 17 lety 17.09.2007 00:06 |  
            0 0

            Hus určitě byl borec, ale myslim, že z husitů se otáčel v hrobě. Stejně jako Luther, kterej nesouhlasil s válkama, který se potom v jeho jménu vedly. Hus a husiti jsou dvě jiný kategorie, Hus byl intelektuál, vzdělanec, jeho "následovníci" spíš sociální revolucionáři s utopickou vizí...

          • Re: NO TO JE ŠÍLENY

            honzah (přítel SN)     před 17 lety 17.09.2007 22:17 |  
            0 0

            Hus byl náboženský extrémista, který říkal, že všichni skončí v pekle. A Žižka byl obyčejnej žoldák, o kterého vládnoucí strana ztratila zájem.
            V čem konkrétně měli ti "lháři a utiskovatelé" husitům vyhovět? Co násilnění jeptišek a nalévání roztaveného zlata do chřtánů mnichům? Papež se měl možná jak prase v žitě, ale v klášterech se dřelo od rána do večera. Lidi, buďte soudný...

        • co proti husitůM???

          (host)     před 17 lety 17.09.2007 08:32 |  
          0 0

          "...Už dávno víme,kdo byli husité,byli to vrazi,dětí,mužů a žen..."
          robert Kodym - WV - Kde je český král?

        • Re: NO TO JE ŠÍLENY

          (host)     před 17 lety 18.09.2007 11:08 |  
          0 0

          i já jsem se na základce učil, že husiti byli borci, asi kvůli tomu, že ještě nestačili přepsat učebnice, kde za socialismu byl žižka protěžován jako představitel boje pracující třídy proti těm "zlým bohatým". nicméně již na střední a ještě několikrát poté jsem se dozvěděl, že husité byli pouze fanatici a žoldáci, kteří ničili vše, co jim přišlo pod ruku, vraždili a kradli majetek těm (i chudým), kteří se na ně jen špatně podívali. navíc šli úplně proti husově filozofii, který propagoval hlavně nenásilí. to je asi něco jako by třeba britové vyvraždili královskou rodinu a další a začali si říkat třeba "Lady Dianiné" ... Mimochodem, kdyby si chtěl tak trochu paralelu na dnešní dobu, tak to je něco jako islamističtí extremisté, kteří díky dnešní době samozřejmě, narozdíl od husitů, mohou útočit po celém světě a ve větší míře ...

          • Re: NO TO JE ŠÍLENY

            Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 18.09.2007 19:44 |  
            0 0

            Husitství bylo, je a bude velmi podstatný myšlenkový zdroj a to i bez nánosů, který k němu přidala minulá období. Samozřejmě má pro i proti, ale každý jednoduchý hodnocení (jako vždycky) neobstojí. Pokud máš na mysli samotná polní vojska, tak v tom je husita stejnej jako křižák, jako byli stejní vojáci všude a vždycky. Když už, tak žoldáctví je převážně pozdější záležitost a husiti měli právě naopak nejvíc dobrovolné a "kmenové" vojsko. A rovněž Žižkovo řízení a jeho slavnej ŘÁD má historickou platnost. Souhlasim s tebou v otázce fanatismu. Ten je nebezpečnej v jakýkoli formě a předvádí ho stejně efektivně husiti, katolíci, luteráni, puritáni i islamisti. Tak asi tak. .

            • Re: NO TO JE ŠÍLENY

              lucky-pilda     před 17 lety 18.09.2007 20:39 |  
              0 0

              samozřejmě, že husitství, stejně jako třeba inkvizici z historie "neamputuju" a že svůj historický význam rozhodně mělo, ale faktem je, že udělali více škody než užitku. ostatně stejně jako křižáci. husité byli žoldáky tím, že si svůj "žold" kradli odkud mohli, mimochodem v případech nouze plenili i jim nakloněné vesnice. i proto mi vadí zakořeněná glorifikace jana žižky v myslích velké části národa, v tom zahrnuto i mnohých vzdělaných lidí ...

              • Re: NO TO JE ŠÍLENY

                Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 18.09.2007 21:56 |  
                0 0

                Rozhodně nemůžu říct, že přinesli vác škody než užitku. To co popisuješ dělaly všechny armády té doby( ostatně dělají to dodneška). To je prostě realita doby, ale co je podstatné na husitství je právě to myšlenkové pozadí a ideje, které se nesly s ním. Krom toho ačkoli je to brutální (ale tak nějak součástí lidstva) přinesli hodně inovací a úspěchu ve " válečném umění". Další řekněme vedlejší produkt je rozšiřování a užívání češtiny a zároveň její kulturní prosazování (viz kancionál-zpěvník, o kterém se tu de facto bavíme). Proti tomu zase samozřejmě stojí řada vypálených měst a klášterů. (I když obdobné ztráty zaznamenaly za Josefa II a to je bez většího humbuku osvícený panovník, co? :) Z hlediska uvědomění národa se pak opírá o to, že hrstka lidí, kteří věří své věci, poráží dobře organizovanou nadnárodní společnost - církev a stát. . která jakožto důkaz své porážky přechází k jednání a ustupuje v kompaktátech. A proto se ten motiv stále vrací. . jako povzbuzení sebevědomí malého národa se sahá k jeho výrazně dominantnímu období. Česká historie a politika je v zásadě nehrdinská a pragmatická a tohle je skutečně ve všech ohledech výjimečné období. A navíc všechna ta romantická spodobnění obrozenců a Jiráska atd. se prostě vpíji do krve. .

                • Re: NO TO JE ŠÍLENY

                  Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 18.09.2007 22:07 |  
                  0 0

                  A glorifikace Jana Žižky je na místě. Lidi ( národ) potřebují a hledají svoje hrdiny a postava nikdy neporaženého vojevůdce k to mu přímo vyzývá. Zchudlej zeman a zbojník se dostal na vlnu doby a prokázal nespornou vojenskou strategii a genialitu. A protože jedinej srovnatelnej souputník -Radecký sloužil "cizákovi" na trůně, tak se glorifikaci vojáka nediv. Každej slavnej vojevůdce včetně De Gaulla, Pattona, Eisenhowera nebo Koněva de facto kráčí "přes" mrtvoly. .

                  • Re: NO TO JE ŠÍLENY

                    lucky-pilda     před 17 lety 19.09.2007 11:25 |  
                    0 0

                    mě u žižky vadí, že si ho lidi glorifikují nejen zato, že byl neporazitelný, ale z přesvědčení, že to byl "týpek", co bojoval proti zlu, poctivý člověk, co vraždil jen z nutnosti, a ne lapka, násilník a náboženský extremista, jako tomu bylo ve skutečnosti. proč uctívat skutečné lidi za to čím nebyli? to můžem rovnou uctívat smyšlené postavy (cimrman, brunclík etc.) za to, čím "byli" ... a proč uctívat ty, co se proslavili tím, že něco zničili, a ne ty, kteří yvtvořili něco užitečného, bez mrtvol? jen namátkou masaryk, čapek, křižík, komenský, přemysl otakar I etc.

                • Re: NO TO JE ŠÍLENY

                  lucky-pilda     před 17 lety 19.09.2007 11:15 |  
                  0 0

                  no, s oním "válečným uměním" bych byl radši, kdyby radši nic nevynalezli, to pro mě osobně neni nic kladného. neoddiskutovatelně husitské války způsobili fakt, že české země, které před nimi za dob Karla IV. ve vyspělosti dohnali a možná předehnali západní země, opět zaostaly oproti ostatním o nějakých 100let (což je historický fakt). za větší "borce" považuji tu odnož, která se víceméně držela myšlenek jana husa a pokoušela se vyjednávat mírovou cestou, i když u toho nevymýšleli nová česká slova a neskládali chorály. stejně jako více uznávám jiřího z poděbrad, který zase usiloval o něco jako osn křesťanského světa, i když to dělal z velké části kvůli vlastnímu prospěchu a ze strachu. z podobných důvodů třeba napoleona beru za bezohledného otrokáře, který z velikášství naprosto zbytečně vyvraždil půlku evropy ...

                  • Re: NO TO JE ŠÍLENY

                    Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.09.2007 11:45 |  
                    0 0

                    Válečné umění je téma samo pro sebe, ale husiti rozhodně přispěli do diskuze velmi podstatně. Ke kulturním poklesu samozřejmě došlo, ale on by nastal i bez občanské války. Nastoupil ho už Václav IV ztrátou královského titulu v Německu a tím pádem ztrátou výsadního postavení Čech jako centra říše.Jak už jsem ale psal, paradoxně čeština na tom vydělala. Historický fakt je také ten, že ta odnož, která se držela myšlenek husa a šla mírovou cestou mohla uspět právě díky úspěchu husitů ve válkách. Neměla totoiž politickou podporu a jedinou sílu prosazení ji připravila právě radikální vojska husitů. Rozšířili povědomí, nastoupili cestu a de facto připravili pole učení Chelčického a Luthera. Jiřík z Poděbrad přišel s krásnou, vizionářskou a naprosto nerelizovatelnou představou (částečně i pragmatickou. . chtěl unii králů proti Turkům i papeži). Uvědom si jednu věc. Na historii nemůžeš koukat dnešníma očima. Musíš si uvědomit, co bylo v rámci doby možné. . Člověk 15. století uvažuje jinak než ty v 21. stol. . na to se nesmí zapomínat! ! !

    • Re: NO TO JE ŠÍLENY

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 07:52 |  
      0 0

      Nic proti cover verzím, nějaká slavnější aby znal každý melodii je super. Tyhel bojovníci nejsou špatný, jenže drtivá většina podle mne zná stejně nápěv na první dva verše a konec. A právě proto to nemá asi moc budoucnost. Chtělo by to nějaký hodně známou a jednoduchou melodii. SNKU

      • Re: NO TO JE ŠÍLENY

        (host)     před 17 lety 17.09.2007 11:29 |  
        0 0

        Hodně známý a hodně jednoduchý bejvaj většinou taky hodně trpaný protože je zpívaj všude. Chce to něco originálního. A to podle mě je ten husitskej chorála vůbec nikoho nemusí zajímat jestli to má s husitama něco společnýho,prostě akorát použiješ jejich melodii,proč to s nima spojovat? Určitě to ale chce aby to někdo nahrál a dal to sem k poslechu jako ty předchozí chorály..

  5. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 16.09.2007 20:23 |  
    0 0

    řeknu to takhle...taky bych chtěl nějaký chorál, něco, co když se začne zpívat, tak začne běhat mráz po zádech. Sám zkoušel něco udělat a mám doma jednu věc, ale nějak stále nevim, zda to to zvěřejnit. Nedokážu to zhodnotit, protože sem hudbu k bojovníkům hodně dlouho neslyšel, ale co se týče obsahu a textu, tak je to dobré. Ikdyž já mám trochu jinou představu, jak by měl vypadat, ale to má každý, proto najít něco, co se bude líbit všem je skoro nemožné.

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 16.09.2007 20:24 |  
      0 0

      jo a zepoměl jsem ještě jednu věc....nejradši bych chtěl něco co nikde neni...nějakou originál jen pro slavii

  6. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    eomer (přítel SN)     před 17 lety 16.09.2007 20:27 |  
    0 0

    No myslím, že po tom sobotním propadáku ( návštěvě) ne třeba chorálu. ( rozlišuju pokřik a chorál).

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 16.09.2007 21:22 |  
      0 0

      Naprostej souhlas! Psalo se tu o generálce na středu. Tak to teda pane jo!!!

  7. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    hammarby     před 17 lety 16.09.2007 20:27 |  
    0 0

    Tak vymyslet něco na známou melodii,co zná opravdu každý a bylo by to lehčí se naučit,pořád mi v hlavě hraje chorál Porta a představuju si,jaký by to bylo u nás!Tak písněte nějakou melodii a já zkusím něco vymyslet,teda pokud bude zájem!!

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 16.09.2007 21:33 |  
      0 0

      U mě je to taky tak. Ten kolovrátek Porta "moonlight shadow" je opravdu luxusní!!! Udělat slova a zařadit do našeho repertoáru!
      A ještě něco trochu mimo diskuzi: Co se domluvit s tím panáčkem (a samo s kotlem+celým stadionem)co čte sestavu aby přečetl jméno hráče a stadion zařve příjmení. Mno je to jen nápad.....Marty

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        (host)     před 17 lety 17.09.2007 07:02 |  
        0 0

        moonlight shadow -- BOMBA

        • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

          (host)     před 17 lety 17.09.2007 11:32 |  
          0 0

          Ježiš pochopte jak je to trapný něco kopírovat. Co si řeknou až sem přijedou jendou hrát a vy začnete zpívat to co ste od nich opapouškovali,bych se teda styděl nevim jak vy. Pro pořádnej klub to chce originál,klidně na zakázku pro ňákýho hudebníka aby to udělal ale kopírovat je děs

          • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

            (host)     před 17 lety 17.09.2007 19:34 |  
            0 0

            Mno tak to s tebou nemůžu souhlasit!!! Většina popěvků nebo chorálů se kopíruje(melodie) takže nevím o co ti jde!!!

  8. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    jarmik     před 17 lety 16.09.2007 20:42 |  
    0 0

    Tak jsem rád, že se tady ten článek nakonec objevil. Respektuji moje odpůrce :-) Pro příznivce mám dobrou zprávu. Troufám si říct, že jsem ten chorál celkem slušně nazpíval (zpěv mě baví ;-)). Takže, kdo chcete poslat, napište mi sem svůj email jako reakci na příspěvek nebo mě kontaktujte na ICQ: 280-335-405. Má to 10 MB.

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 16.09.2007 21:03 |  
      0 0

      posli to strasákovi.sice nevim mail ale podle mího se ti určitě ozve.on tu brouzdá furt.

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        (host)     před 17 lety 16.09.2007 21:43 |  
        0 0

        pojdte udelat to porto... to je skvely...

        • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

          FannyBoy88     před 17 lety 16.09.2007 21:55 |  
          0 0

          Pošli mi to :)

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        (host)     před 17 lety 17.09.2007 10:16 |  
        0 0

        slyšeli ste SOS CAGON?to je hitovka,akorát na to nemá bohužekl nikdo v česku temperament

  9. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    FujikGOS     před 17 lety 16.09.2007 21:51 |  
    0 0

    radší se vsichni naucte tech novych 5... a nic nevymyslejte

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 16.09.2007 22:34 |  
      0 0

      prvni normalni reakce tady.troubi

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 17.09.2007 18:33 |  
        0 0

        BTW Chorály v sobotu byly docela nezvládnutý. . Když pominu rozdíl mezi Jarmikem. . řekněte mi názor na muj chorál a pojďme se bavit a mezi kotlem. . naučte se naše nápady. . tak jednak nic z toho neni chorál, ale v podání kotle popěvek. . "Princezna ze mlejna" je docela povedená, ale chorál se zpívá pooomaaaluuuu ! ! ! A ne, že ten typan s megafonem zadrmolí 4 sloky a než dojde zvuk prvního verše na hřiště, tak už je se zbytkem hotovej:) Já Ktož sú boží bojovníci vítám. A jen tak mimochodem. . husitství ať se to komu líbí je jednim z pilířů český státnosti a jako myšlenkovej proud ohromně ovlivňuje i utváří zdejší mentalitu. Byla v něm řada pozitivních i negativních věcí, to bez debat, ale války to nebyly o nic jiné než ty, co po nich následovaly.

  10. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    FannyBoy88     před 17 lety 16.09.2007 21:55 |  
    0 0

    Mě se to líbí, a není to ani nijak težký...

  11. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    GeorgK (přítel SN)     před 17 lety 16.09.2007 21:55 |  
    0 0

    Mě teda docela vadí ten verš s Vršovicema! Slavia je Pražský klub, jelikož jsem narozen na Vinohradech původem z Malešic protestuji proti Vršovickému centralizmu! :-) notabene náž původ rozhodně není z Vršovic!

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 16.09.2007 22:32 |  
      0 0

      Přesně. Dal bych tam radši z Prahy. Vršovice bych nechal klokanum. Bubu

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        jarmik     před 17 lety 16.09.2007 22:35 |  
        0 0

        Hlavně abyste vůbec něco zpívali. Za půl roku už každej bude říkat, že jsme z Vršovic a zůstaneme tam doufám na věky!

        • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

          GeorgK (přítel SN)     před 17 lety 16.09.2007 23:28 |  
          0 0

          Ne, jsme z Prahy maximálně můžem říct z Edenu:)

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 15:33 |  
      0 0

      nejvic slavistu je ve Vrsovicich, Eden je ve Vrsovicich ... jako je sparta na letny tak je proste SLAVIA VRSOVICKA :D Lejos

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        (host)     před 17 lety 17.09.2007 17:03 |  
        0 0

        Tohle smrdí bohemáckým družstevnictvím:/ GeorgK imho počítejse v těch vršovicích nejvíc vás není:)

  12. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    Strasak_1892     před 17 lety 16.09.2007 21:59 |  
    0 0

    Jsem rád, že se lidé konečně začali o fandění a dění na stadionu zajímat víc, než normálně (leč je mi divné, že se takovou dobu nic neděje a až, když se do něčeho někdo pustí má nejednou každej spoustu nápadů a všichni jsou chytří, ale tak asi normálka, že jo...), ale nemění to nic na tom, že pokud si zde lidé přečtou tisíc článků o chorálech, o jejich nápadech, tak to naprosto degraduje naší práci a bude to opět stejné, jako bylo...
    Jak napsal Fujik...pojďme se nejdřív naučit 5 již připravených a až pak se případně zaobírat něčím dalším. Pokud má někdo přesto nějaký úchvatný nápad, ať ho pošle na mail ultras.slavia@seznam.cz. Přišlo mi už dost nápadů na pokračování Princezny, takže to dám nějak dohromady a můžeme zkusit.

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      GeorgK (přítel SN)     před 17 lety 16.09.2007 22:03 |  
      0 0

      Pravda, jo tu pricenznu v origoš verzi opravdu nesnáším!, ale včera jsem se i přidal:)

  13. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    jarmik     před 17 lety 16.09.2007 22:21 |  
    0 0

    Kdo to chce poslat, pište na mail: jarma.slavia@centrum.cz nebo mě kontaktujte na ICQ: 280-335-405. Zatím se to všem líbilo :-)

  14. Pouze přes ICQ

    jarmik     před 17 lety 16.09.2007 22:43 |  
    0 0

    Posílat budu pouze přes ICQ, mail nějak blbne, už mě to se*e :-( Takže jestli to chcete poslat, tak mě kontaktujte na ICQ (280-335-405) zítra mezi 17:00 - 19:00. Nebo to pošlu někomu, kdo to umí dát na net. Já teda ne. Takže jsetli to někdo umíte, tak mi napište na mail.

  15. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 02:03 |  
    0 0

    Tak tahle verze se mi líbí nejvíc. A zas tak těžká mi nepřijde. Podle mého, kdyby se trochu chtělo, tak by to šlo

  16. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    Warlock     před 17 lety 17.09.2007 05:17 |  
    0 0

    Tak povedlo se ti (jak si psal) nacpat do X slabik melodie X slabiky textu. Navíc text je dobrej, údernej a hlavně: jednoduchej, tedy snadno zapamatovatelnej. Ale...... Zkoušel sem si to napasovat na tu hudbu a trošku to tahá za uši. Mám na mysli konkrétně, že jsou tam krátký a dlouhý tóny plus mezery a tam ten text občas pokulhává. chtělo by to asi malounko poupravit. Je pravda, že sem tu tvojí verzi neslyšel nazpívanou, ale přeci jen. Třeba ten refrén "Se Slavií my vždycky zvítězíme" by se spíš hodilo "Se Slavií vždycky my zvítězíme" nebo v první sloce druhý verš "Hvězdu na srdci nosíme" by znělo líp "Hvězdu v srdci svém nosíme". Je to jen přehození dvou slov, nebo menší úprava ale už to zní celkově o dost líp a líp se to bude i zpívat. Nekamenuj mě, te jo jen názor jednoho z davu červenobílých. :))
    Jinak muzika super. Kdo to někdy slyšel zpívat sbory, tak mu určo běhal mráz po zádech jako mě.

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      jarmik     před 17 lety 17.09.2007 06:33 |  
      0 0

      Máě stejný názor jako někdo před tebou. Opakuji, že jsem uvažoval o archaičtějším textu, ale ruku na srdce, byl bych rád, kdyby to vůbec někdo někde zpíval, takže jsem se snažil, aby byl text co nejvíce srozumitelný. Přehazováním slov do staré formy češtiny to můžu jedině zkomplikovat. Nazpívanou verzi ti pošlu na ICQ. Viz nahoře.

  17. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 09:02 |  
    0 0

    Znamy spartane okolo me mi furt tvrdi ze princeznu ze mlejna pouzivaj oni. a si nemuzu nak vzpomenout ze bych to od nich nekdy slysel, zkuste mi ozivit pamet :)

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 09:11 |  
      0 0

      hele jo, spartanský kluci princeznu ze mlejna u mě ve třídě zpívali snad už loni... to samý si myslim, že spartanský je chytit se okolo ramen a poskakovat...to už taky měli sparťani....chce to něco original no

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        (host)     před 17 lety 17.09.2007 09:26 |  
        0 0

        No ja celkem koukal no, me se zacai smat jak se opicime a ja nevedel ktera bije :) tohle me celkem stve, proc to musime po nekom kopirovat :-/ czross

  18. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 09:08 |  
    0 0

    Mě by se líbila prostě nějaká melodie, kterou by před utkáním zpíval celý stadion...kdo viděl zápas v Amsterdamu, ví, o čem mluvím, to byla prostě paráda...

  19. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 09:34 |  
    0 0

    Ten text je dobrej, konečně pořádně otextovaná melodie, ale není na něj správný čas, zaím jsme žabaři.
    Pro ty, co si chtějí pozítří zpívat znělku :-) Petrik

    Ceux sont les meilleurs equipes,
    Sie sind die allerbesten Mannschaften
    The main event

    Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions

    Une grande reunion
    Eine grosse sportliche Veranstaltung
    The main event

    Ils sont les meilleurs
    Sie sind die besten
    These are the champions

    Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions

    Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 09:35 |  
      0 0

      Ale blbost pozítří, už je pondělí :-))) Petrik

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      Petrik     před 17 lety 17.09.2007 09:44 |  
      0 0

      Jinak zkusím to s mojí chabou znalostí fr. a něm. přeložit:

      Toto jsou ta nejlepší mužstva,
      jsou to nejlepší mužstva ze všech,
      ta hlavní událost,

      Mistři, ti nejlepší, ty velké kluby, vítězové

      velké setkání,
      velká sportovní sportovní stavnost,
      ta hlavní událost,

      Jsou to ti nejlepší,
      Jsou nejlepší,
      toto jsou vítězové,

      Mistři, ti nejlepší, ty velké kluby, vítězové...

  20. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 09:51 |  
    0 0

    Tohle je naprosto supr. Melodie, text. Ty noty prostě vzbuzují strach, jak je historicky dkázáno. Proč toho nevyužít!!!!!!

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 10:06 |  
      0 0

      vy jste teda básníci, radši to přenechte těm, co dělají v kotli, podívejte se na paní Zíkovou, ta jim taky chtěli radit a jak to dopadlo.
      jinak určitě to bude ve středu vypadat jako na tomhle videu: http://www.youtube.com/watch?v=XHa99gWFfuY
      nebo staci vlozit do youtube urawa reds great escape

  21. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 10:08 |  
    0 0

    bojovnici jsou nejlepsi choral, jaky muzeme mit. text je dobry tak jen to realizovat

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 10:37 |  
      0 0

      Jarmil jak cití piču tak by hned šukal

  22. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 10:37 |  
    0 0

    Jarmiku, ty můj miláčku!!!!!Klidně to pro tebe nazpívám!!Můžu?????????,,

  23. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 10:47 |  
    0 0

    Jarmil chci s tebou mít dítě
    Lolitka

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 10:47 |  
      0 0

      Napiš mi číslo ja ti ho udělám
      Jarmil

  24. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 10:48 |  
    0 0

    731214207 napište mi dám vám všem

  25. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    jarmik     před 17 lety 17.09.2007 10:52 |  
    0 0

    Mých retardovaných spolužáků si nevšímejte... Ty mám s sebou brát na Arsenal? Ani omylem ;-)

  26. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    Katrin     před 17 lety 17.09.2007 13:24 |  
    0 0

    A teď mi ještě řekněte, kolik z těch našich děcek zná melodii chorálu "Ktož sú boží bojovníci" - možná tak vod Landy nápěvek prvních dvou řádků... :o)))

  27. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 15:57 |  
    0 0

    Já osobně nejsem proti žádný aktivitě, jen chválim, ale když to vemu realisticky, tak tento chorál nemá šanci...vždyť se podívejte, jakou dobu byly nový chorály na webu a kolik se jich naucilo lidi ?! Jestli to byla stovka nebo dve, který to na baníku uměli, tak je to snad i moc a to to byly krátký snadno zapamatovatelný chorály....

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      jarmik     před 17 lety 17.09.2007 17:08 |  
      0 0

      A tenhle je dlouhý? Vždyť už jsem ho zkrátil, že kdybych dal pryč ještě jedno slovo, už to nebude chorál.

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 17.09.2007 18:35 |  
      0 0

      Já jsem se (pozoruju mylně) domníval, že Ktož sú boží bojovníci se nemusí nikdo učit. . Sakra lidi, co jste dělali na hudebce? Hulili trávu na hajzliku, co? :)))

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 23:34 |  
      0 0

      Pro mě třeba zas tak dlouhej neni, ale podle ochoty lidí naučit se chorály, který sou poloviční, pochybuju o jeho možném úspěchu, ale jinak se mi text líbí, to zas jo!

  28. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 17:38 |  
    0 0

    Sakra, hlavně , že se všichni kochali jak se naučili new chorály a při tom je zpívalo asi 20 lidí a ke konci jsem je zpíval jen já a SKS dole u megafonisty, radši se nejdřív všichni naučte aspoň ten základ princezny ze melejna, neumíte ani to a už byste chtěli další sloky, hanba vám, připadal sem si trapně když sem se tam už při konci těch chorálů snažil sám s megafonistou a pár lidma z dolní části kotle

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 23:37 |  
      0 0

      Souhlas !!! My přišli tak tak na začátek zápasu, takže sme stáli spíš až v horní části nebo veprostřed, to je fuk, ale byli sme tam jediný tři z tý části kotle, který snažili, je to ostuda !

  29. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 18:00 |  
    0 0

    Hudebne a rytmicky ok. ted jeste aby to nekdo nazpival a hudil na mp3, protoze se to jinak tolik lidi nenauci. To je rada ucitele hudby.

  30. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 18:15 |  
    0 0

    MUZE NEKDO TREBA VYTISKNOUT JEDNOTLIVY CHORALY NA PAPIR A ROZDAVAT TO NA STADIONU U VCHODU,proste myslim si ze by bylo dulezity dostat to mezi lidi aby si to vsichni mohli co nejdriv naucit...

    • Re: POZOR!!! 1.1 MB MP3 ke stažení.

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 19:42 |  
      0 0

      tohle se jako choral zpivat neda..to je strasne pomaly a nezazivny..tim hrace akorat tak uspime..

      • Re: POZOR!!! 1.1 MB MP3 ke stažení.

        jarmik     před 17 lety 17.09.2007 19:49 |  
        0 0

        chorály bývají pomalé, proto jsou to chorály. tobě asi stačí jen slavie, slavie, slavie, ale mně je líto, když nic pořádnýho (dlouhýho a melodickýho) není.

        • Re: POZOR!!! 1.1 MB MP3 ke stažení.

          (host)     před 17 lety 17.09.2007 21:40 |  
          0 0

          to je teda melodicky :D text peknej ale zpivat na stadionu se to fakt neda...bysme byli vsem pro smich... treba ta vyhraje je melodicka, slavie ve svem znaku hvezdu ma a hlavne neni to pomaly jak tohle... zkouset tohle realizovat ani nema cenu

          • Re: POZOR!!! 1.1 MB MP3 ke stažení.

            jarmik     před 17 lety 17.09.2007 21:47 |  
            0 0

            Promiň, ale plácáš nesmysly. Říct o husitské hymně, že není melodická, to ani nemá smysl rozebírat. No ale asi mě nerozhodíš, zatím jsi, dá se říct, sám voják v poli (názorově). Proč opakuješ, že je to pomalý? Zdá se ti snad, že by Byníčku, my jsme s tebou nebo You´ll never walk alone byly rychlé? No hudbě nerozumíš, to ti řeknu rovnou. ;-)

          • Re: POZOR!!! 1.1 MB MP3 ke stažení.

            Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 18.09.2007 19:52 |  
            0 0

            Už jem to psal, ale nějak to zapadlo. Ghorál musí bejt pomalej ! ! ! Melodie se musí táhnout a nést prostorem a to s rychlym textem nejde. . To jak tam megafonista v sobotu ve 2. půli drmolil " chorály" byl ukázkovej a odstrašující případ, jak to nemá vypadat.

  31. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 20:11 |  
    0 0

    Mě se to hodně líbí. Slova perfektní a ta melodie není tak těžká. Když si to člověk párkrát zazpívá tak to dostane pod kůži. Přijde mi to jako mega chorál.

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 17.09.2007 21:22 |  
      0 0

      Naprostý souhlas, prostě perfektní!

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        jarmik     před 17 lety 17.09.2007 21:28 |  
        0 0

        Děkuju za pěkná slova, ale důležitá je realizace :-/

        • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

          eomer (přítel SN)     před 17 lety 17.09.2007 22:30 |  
          0 0

          Není to špatné. Povedlo se ti to. Chtělo by to sehnat nějaký sbor, který umí zpívat a byl ochoten to nazpívat (vícehlasně) a v druhé verzi s hudebním doprovodem pro pragaci :-)) Ale to už si vymýšlím, já vím.

  32. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 22:31 |  
    0 0

    Mno, Jarmík je velkej odvaha a snaživec.Psal že studuje hudbu, to bude asi ten hlavní problém. Myslim, že to 99% fanoušků hudbu nestuduje , proto to nevyzpívá. Zajímalo by mě jestli ti co se nad tím rozplývají si to vyzkoušeli.... Já se pokusil a i přes to, že jsem k sobě obecně málo kritický, řekl bych až domýšlivý:-))))Shledal jsem svůj zpěv zcela strašný a odpudivý.....Navíc jsem po tom Ostravským propadáku, dost otrávenej a skeptickej.Myslim, že bychom se měli vrátit na zem a pokusit se o nĚco jednoduchého, třeba o tu princeznu, nebo ten první z nově navržených: ...Slávié, ta v našem srdci je, jedna jediná, bíločervená..pražská slávíe´´´...To myslim, že by se dalo zvládnout. Bojovníci je utopie.LE

  33. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 23:20 |  
    0 0

    i když husity nemusím, přijde mi to povedený, i textově..
    ale je nereálný,aby se to takhle narychlo chytlo..

    znáte písničku guantanamera? kubánskej houpavej rytmus..
    to by se zase strašně líbilo mě!!
    a namísto "guantanamera guajira guantanamera" přitom může být pro začátek jenom "slávie praha,slávie,slávie praha.." ;-))

    thorinos@seznam.cz

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      eomer (přítel SN)     před 17 lety 17.09.2007 23:29 |  
      0 0

      Ty jsi určitě nebyl v sobotu na Ostravě !!! Ostraváváci to tam zpívaly skoro pořád. Jen text vypadal takto: Co vás tak málo, vy kur.. co vás tak málo , co vás tak málo atd. Takže to NE

  34. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 17.09.2007 23:58 |  
    0 0

    NO já jsem si to poslech, zkusil zazpívat a popravdě řečeno--KSBB zná faaaakt každý a tahle verze mi přijde dokonce jdnodušejc zapamatovatelná než všechny ty "nový" na Baníku odzkoušený popěvky---ty nedávaj moc smysl a ačkoliv jsou jednoduchý--KSBB je melodie tak proflálá, že jsem všema deseti pro. Na Steauu ale jdu zase blíž k megafonu a pěkn s těma "novejma" naučenejma... Na Baniku jsem byl z jistych duvdu o kousek dal a tam uz me lidi okolo zvlast v prvni puli svou pasivitou deptali...

    Prahabrno

  35. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 18.09.2007 09:25 |  
    0 0

    pratele a kamaradi, tak asi tak. je to velmi tezke, rytmicky je to skoro pro profiky a ne pro stado chlapcu,zen a deti. stahnul jsem si jeho nazpivanou verzi a krom toho, ze to zni velmi smesne {ne ze umim zpivat a mam hudebni sluch], tak nalada choralu neni nikterak bojova, spise takova smirliva. chybi stava, nasazeni a chytlavost. tot moj postreh. jira

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 18.09.2007 11:46 |  
      0 0

      kdybys měl i takzvanou hudební předtuchu tak by ti došlo že síla tohohle chorálu je v tom kolik lidí to bude zpívat. pokud to zpívá jenom jeden tak to vždycky bude znít divně. Jenže tohle je jen a pouze pro ilustraci a to si ty asi nedokázal pochopit,zkus u toho přístě používat i mozek a ne jenom hudební sluch :-) Je nutné aby to nazpíval celej sbor a dát to sem zase ke stažení.

  36. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 18.09.2007 11:35 |  
    0 0

    Přátelé a kamarádi.. mě se to líbí. Doporučil bych: "Soupeře se nelekejte,na jméno nehleďte" jednotnym čísle aby se to vztahovalo ke konkrétnímu soupeři (třeba až budem hrát s Barcou), množství už jaksi není aktuální. "Hvězda a dres sešívaný, v tom je naše síla" A taky bych ti doporučil aby si zašel za ňákym sborem aby ti to pomoh nazpívat,protože to pak teprv lidi přesvědčí že je to dobrý,takhle to nepoznaj ;-) Držim palce

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 18.09.2007 13:19 |  
      0 0

      byl tady odkaz v tom puvodnim clanku, urcite se to da najit nekde na webu ke stazeni

  37. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 18.09.2007 13:18 |  
    0 0

    pekny, puvodni text byl nepouzitelny, tohle je naopak moc dobrý..

    komu se zdá chorál Hospodine pomiluj ny, jako anachronismus, nevěřím, že by to zopakoval, kdyby ho někdy na fotbale slyšel zpívat velkým množstvím fandů.. Potenciál to má podle mě obrovský a přijde mi dobrý nápad ho využít - nesmí tam být ale v textu nic historizujícího, což se v tomhle případě myslím daří.

    Pokud tady někdo spojuje tento chorál s husity, tak si uvědomte, že se jedná o zkreslení. Ten chorál je starý víc než tisíc let a dokonce ani není včeštině, ale ve staroslověnštině. Husitům se prostě jenom líbil a zpívali ho asi proto, že ho v té době znal prakticky každý - prostě superhit podle dnešních měřítek ;-) Jestli někdo nemá husitství rád, prosím (já taky moc ne), ten chorál ale za to nemůže..

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      (host)     před 17 lety 18.09.2007 16:13 |  
      0 0

      Slyšel jsem tuhle verzi (poslal mi ji JARMIK), zdá se mi velmi dobrá a proto jsem pro její zařazení mezi slávistické chorály

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 18.09.2007 16:27 |  
        0 0

        Taky jsem si poslechl. . K textu už jsem ti svuj názor psal. Tenhle chorál prostě podporuju, ale asi bych vzal spíš za základ tu melodii od Ladny. . je přeci jen jednodušší a co si budem povídat. . tenhle chorál je pěvecky těžkej jako prase:) ( Ale v hučícím davu se faleš ztratí:))

        • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

          jarmik     před 17 lety 18.09.2007 16:33 |  
          0 0

          No vždyť tam mám melodii od Landy a on ji má od husitů. Jsou tam jen minimální změny. A taky to zpívá o tóninu níže, ale to není problém, to si může každej zpívat jak chce, podle svýho hlasu. Jinak super odkaz tady:

          http://www.youtube.com/watch?v=3KarBbTpZds

          • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

            Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 18.09.2007 20:14 |  
            0 0

            No má jenom drobný úlitby v intonaci. . ulehčující, např v refrénu je to patrný. . ale to je detail. Ono to stejně většina lidí nezazpívá čistě (včetně mě:). Ale zas je potřeba říct jedna věc. Landova verze je rocková (zrychlená) alb. verze a sama o sobě neni koncipovaná pro sborovej zpěv v širokym amfiteátru..ti je patrný i z toho koncertu. Za nejlepší považuju druhou část, kdy zpívaj jen vokály za podpory bubnů. . to až běhá mráz po zádech. Mít tzpívající ribunu a nízko laděnej buben, tak to bude maso:) Kdo by chtěl sborovou verzi, tak tady
            http://www.husitstvi.cz/husite-v-pisnich.php

            • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

              eomer (přítel SN)     před 17 lety 18.09.2007 20:36 |  
              0 0

              To podepisuju. Pokud to má být opravdu působivé a technicky schůdné musí to být pomalé !!!!! Chtělo by to v tomto sborovém vydání nazpívat, ideálně dvě verze druhou s hudebním doprovodem. Jesli jste někdo viděl film PROTI VŠEM, kdy se roztahuje vozová hradba a bojovníci vyrážejí na Vítkov, tak ví o čem mluvím. Z toho fakt běhá mráz po zádech.

              • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

                jarmik     před 17 lety 18.09.2007 22:48 |  
                0 0

                Ehm, viděl jsem Jana Žižku a Proti všem tak 20x :-D

  38. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    jarmik     před 17 lety 18.09.2007 17:21 |  
    0 0

    Ještě něco k husitům. Někdo tady psal, že nám je jako spasitelé Čech prezentovali komunisté, jako vzor dělnické třídy. S tím souhlasím. To ale neznamená, že by vás nesnášenlivost komunismu měla zaslepit natolik, aby jste si o husitech mysleli jen to špatné. Jistě, určitě se mezi nimi vyskytli i agresivní fanatické skupiny, ale v které armádě ne? Myslíte, že vojáci osvobozeneckých armád nikdy například neznásilňovali dívky v oblastech, ve kterých právě působili? Myslíte, že se mezi nimi nenašli takoví, kteří stříleli zajatce? Říkejte si co chcete, ale husité pro mě vždy budou českým symbolem. I když nenásledovali přesně ideologii Jana Husa, tak bojovali pro svou zem. Rabování se objeví v každé válce na obou stranách. Přesto však husité vedli války s příslušníky "církve svaté", které v té době byla největším představitelem útlaku v naší zemi. Možná díky nim v dnešní době nejsme prosperujícím státem jako státy na západ od nás, ale můžeme být hrdí sami na sebe a mluvit česky. To mi stačí.

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      jarmik     před 17 lety 18.09.2007 17:23 |  
      0 0

      vyskytly.....skupiny

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        (host)     před 17 lety 18.09.2007 20:31 |  
        0 0

        Je to tak. Skutečnost, že Husa a Žižku zneužili komunisté, nesmí zastínit jejich velikost a význam pro český národ. Bohužel jako problém vidím dehonestaci husitů, ale třeba i představitelů první republiky Masaryka a Beneše (sprosté útoky v souvislosti s tzv. Benešovými dekrety) v dnešním tisku, který prezentuje lpění na národních hodnotách jako projev zápecnictví a nedostatku evropanství. Kdo ale ví, jaká je majetková struktura českého tisku, ale asi tuší, proč tomu tak je... Omlouvám se za exposé mimo téma, ale řeči o loupeživých husitech vytržené z kontextu zasluhují reakci... Jinak doufám, že vytvoříme zítra našim klukům super atmosféru, i když bez husitského chorálu... Takže, Steauy se nelekejte!!!

      • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 18.09.2007 20:32 |  
        0 0

        Církev nebyla největším představitelem útlaku v naší zemi:) Byla stejným představitelem jako kterákoliv jiná šlechta včetně panovníka. Problém byl v tom, že " kázala vodu a pila víno" a Hus a jemu podobní to řekněme. . proflákli. To je filosofický hledisko, pak taky měla spoustu majetku, což se lidem líbilo ještě miň (ale zase na něj měli zálusk a husitství se hodilo). Hus sám neměl zájem dělat sociální revoluci a ni samotný husity to nenapadlo (až na ty radikální), jak se nám snažili namluvit komunisti. Sám neměl tušení co to může rozpoutat. Když se mu nepovedlo reformovat pořádky shora, zkusil to zdola a roztočil kolotoč. Další obrátky mu dal Luther a průser mohl vypuknout naplno:)

        • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

          martyni (přítel SN)     před 17 lety 19.09.2007 17:14 |  
          0 0

          No je to zajímavá debata, ale ja vidím odkaz husitů jako mírně problematickej.. copak Hus, to byl - podle mých skromných znalostí - celkem rozumně uvažující kněz, kterej kritizoval církev a statečně stál za svym názorem...ale husité? Podle všeho to byli banditi jako jakýkoli jiný, který s Husem nic moc společnýho neměli...prostě uměli bojovat, no, ale nevím co je na tom za základ český státnosti...jejich odkazu se využívalo různě, protože se to kdekomu hodilo... v 19. stol. se využívali jako symbol boje čechů proti němcům - no obávám se, že takto jednoduché to ale za dob husitů nebylo, rozdělení na "národy" nebylo až tak podstatné) - no a komunisti jako boj "dělníků". Ale z hodnotovýho, morálního hlediska... no ja nevím, přeci nejde automaticky označovat všechno "české" za "dobré", husiti byli dobří a ti, co proti nim bojovali - zlí... to je znak nacionalismu... to je stejný jako s těmi Benešovými dekrety - ač je to jakkoli pochopitelné, když známe okolnosti, hrůzy války apod, proncip kolektivní viny je prostě špatný a ja nejsem jako čech pyšnej za vyhnání těch němců, kteří nic bneprovedli, jen si vemte co to je, představ te si že by vás nekdo vyhnal z domova jen tak. A nepovažuju za žádnou národní zradu, když nekdo poukazuje na to, že ne všechno, co je české, je správné, dobré, čestné. Jsou věci, na který můžeme být pyšní a věci, na který ne, no a já jsem rád, že nyní můžeme být pyšní na Slavii!!!:-))

          • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

            jarmik     před 17 lety 19.09.2007 17:43 |  
            0 0

            Tvrdíš, že je špatné to posuzovat kolektivně, ale stejně tak považuješ husity za bandity a nenapíšeš, že to byla jen část z nich.

            • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

              Jachym     před 17 lety 21.09.2007 14:56 |  
              0 0

              Naprosto přesně. Stejně tak to bylo s těmi sudeťáky. Ti, kteří se postavili proti nacismu, tu mohli zůstat. A to ostatní byli nakonec stejně rádi, že šli, neboť by po válce měli tady peklo vzhledem k tomu, co Němci prováděli za zvěrstva.

  39. Re: Chorál Sešívaní bojovníci

    (host)     před 17 lety 18.09.2007 23:05 |  
    0 0

    Naprosto parádní. Výborná iniciativa, jen je opravdu potřeba s tím nějakou dobu počkat, minimálně až se zvládne oněch 5 popěvků. Ale je to opravdu tradiční český chorál v pravém slova smyslu, a jsem přesvědčen, že zazní-li ze stovek hrdel, "v zádech mrazící" efekt se určitě dostaví. Navíc opravdu není převzatý, byl by nanejvýš originální.

    Určitě jsem pro, abychom se o to později pokusili...

    • Re: Chorál Sešívaní bojovníci

      Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.09.2007 11:48 |  
      0 0

      No počkat. . spíš bych řekl neuspěchat. Ale zase kdy jindy vyzní v plné síle, když ne při plném stadionu v LM ..