Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Stadion Eden

V Edenu položen základní kámen

Slavia dnes začala budovat svůj sen. Přesně ve 14:40 bylo poklepánona základní kámen toužebně očekávaného stadiónu. Prohlédněte si 48 fotografií z Edenu. Stahujte též video!

Celý program dnes za přítomnosti mnoha známých tváří, mezi kterými nechyběli Vladimír Růžička, Pavel Kuka, pavel Řehák, František Veselý a další, začal s malým zpožděním. Poté však už následovaly slavnostní proslovy Vladimíra Lešky, Jiřího Huptycha a Miroslava Ondříčka.

Součástí dnešního slavnostního odpoledne bylo i uzavření memoranda "Stadion je koncipován tak, aby na něm mohly hrát dva kluby. V tuto chvíli bylo podepsáno memorandum o spolupráci s Prahou 10 a bude se dále jednat, zda by tam hráli i Bohemians. O tom, kolik investuje Praha 10 se stále jedná," uvedl tiskový mluvčí E-side Property Alexandr Kliment. Podle našich informací by se Praha 10 mohla podílet na nákladech na výstavbu stadiónu až z jedné třetiny.

"To, co tu dnes vidíme a čeho jsme svědky, je renesance fotbalu a sportu na Praze 10. Měli jsme vždy dva fotbalové kluby, Slavii a Bohemku, zubem času se stalo, že oba stadióny přestaly stačit. Vždy jsme se snažili fotbal na Prahu 10 vrátit. Zásluhou Vladimíra Lešky se povedlo, že v této lokalitě bude stát stadión. Memorandum, které jsme dnes podepsali, je o tom, že městská část zahájí konkrétní jednání o vstupu do výstavby stadiónu s tím, že na stadiónu bude hrát jak Slavie, tak i Bohemians. Přáli bychom si samozřejmě, aby ve Vršovicích stály dva stadióny, ale musíme být realisté, myslím, že jedině takto má stadión šanci na ekonomickou návratnost," řekl těsně před podpisem memoranda Milan Richter, starosta městské části Praha 10.

"Chtěl bych ocenit intenzitu součinnosti Prahy 10 při přípravě tohoto projektu, protože projekt nebyl jednoduchý. To, že po jednáních, která byla vedena v minulosti, přistupujeme k jednání o vstupu městské části do financování stadiónu, je výborné, navíc jsem rád, že tu bude hrát Bohemka," uvedl ředitel E-side Property Vladimír Leška.

Přesně ve 14:40 proběhlo slavnostní poklepání na základní kámen, který je ze žuly, váží dvě a půl tuny a pochází z hory Blaník.

Na základní kámen postupně poklepali náměstci pražského primátora Rudolf Blažek s Petrem Hulínským, Tomáš Rosen, paní Bicanová, Petr Doležal, Miroslav Ondříček, Vladimír Leška, pan Bílek a Martin Kotík. Nakonec nedorazil primátor Pavel Bém, který narychlo musel odjet na Hrad. Své role se též ujala paní Bicanová. "Konečně jsme se dočkali, že zase budeme mít svůj stadión. Děkuji všem, že se Slavií držíte a nezapomínáte."

"Společnost Hochtief měla tu čest stát se dodavatelem slávistického snu. Vynaložíme náš veškerý um, abychom měsíční krajinu kolem nás přetavili v krásný stadión," slíbil Bílek z firmy Hochtief.

FOTOGRAFIE (48) - autoři Richi a Orange

VIDEO:
V Edenu proběhlo slavnostní poklepání základního kamene, kterého se zúčastnilo plno hostů. Shlédněte celý záznam z této akce. Délka je 23:03. Velikost 27,6 MB. Stahujte ZDE.

Komentáře (87)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: V Edenu položen základní kámen

    Rottax (přítel SN)     před 18 lety 16.10.2006 14:57 |  
    0 0

    Blesk je Tvůj pomalejší brácha, Richi.

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      swed-bds     před 18 lety 16.10.2006 15:01 |  
      0 0

      :D

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 16:35 |  
      0 0

      Dík spíše jane, která to psala, já se staral o focení či točení kamerou :-).

  2. Re: V Edenu položen základní kámen

    martin08     před 18 lety 16.10.2006 15:17 |  
    0 0

    Moc se mi nezda jedno cisliko, na idnesu psali 14:42 :)

  3. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 16.10.2006 15:32 |  
    0 0

    ...co je sakra tohle?!?: V minulém týdnu se na náš klub obrátili vedoucí představitelé Městské části Praha 10 v záležitosti možné výstavby tzv. Městského stadionu v Praze 10 – Edenu. Dle sdělení pana starosty ing. Milana Richtera je Městská část Praha 10 připravena spolurealizovat významný projekt výstavby moderního fotbalového stadionu, který by byl po dokončení využíván za rovnocenných podmínek oběma vršovickými kluby, Slávií Praha a Bohemians 1905." (fc-bohemians.cz)
    Já nemám nic proti tomu aby Bohemka mohla hrát za výhodných podmínek svoje domácí utkání na Stadionu Pepiho Bicana, ale vůbec se mi nelíbí představa, že Slávka bude do budoucna hrát na Městském stadionu Eden. Ještě chvíli a budem si kupovat permanentky na zelené "klokaní" sedačky! Docela mi kazí dnešní slavnostní den.... Shodam.

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 15:52 |  
      0 0

      Presne tak!!! Jak jsem byl z celeho snu nadseny, fakt, ze to je spis stadion pro Bohemku, moje nadseni zabiji. Jestli to bude Mestsky stadion Eden, navic jenom z poloviny Slavie, pak si urcite permantku pro sebe a znamy urcite nekoupim! To je normalni svistvo, jak se ta Bohemka veze, a pritom pro to vubec nic neudelala!!!!

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 16:34 |  
      0 0

      Ve všem je ekonomika, Praha 10 se nemůže podílet na výstavbě stadionu jen pro Slavii, proto ta Bohemka. Navíc stadion se musí zaplatit a i Bayern má s tím problémy: Berlín - Naděje, že přední německý fotbalový klub Bayern Mnichov finančně utáhne supermoderní Allianz arénu jen z návštěvnických příjmů, se nenaplňují. Provoz je podstatně dražší, než se původně předpokládalo. V deníku Süddeutsche Zeitung na to poukázal finanční šéf klubu Karl Hopfner, podle něhož bude v budoucnu potřebný značný příliv kapitálu
      Problémy Bayern čekají přesto, že prakticky každý bundesligový nebo jiný mezinárodní zápas v aréně je vyprodaný. Podle Hopfnera musí klub v příštích týdnech poskytnout záruky na splatnost úvěrů. Více než 300 milionů eur bude splácet do příštího desetiletí.
      Takže umožnit Bohemce hrát na stadionu, je asi potřebné... Pevně však doufám, že nepponese název "Městský"

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      skman     před 18 lety 16.10.2006 16:43 |  
      0 0

      ESI tam bude hrat bohemaka, a budou tam jejich barwy stadion bude met nazev mestsky neuwidi me tam v zivote nikdo to rac v TV Leska VEN!!!!

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 16:45 |  
        0 0

        Stadion bude patrit Slavie, bude na Slavii, jak se bude jmenovat, vynosy pujdou do Slavie, sedacky budou slavisticke, staci?

        • Re: V Edenu položen základní kámen

          skman     před 18 lety 16.10.2006 17:00 |  
          0 0

          Dekuji ti mockrat Richi uklidnil jsi me. Vtom pripade klokany pretrpim

        • Re: V Edenu položen základní kámen

          (host)     před 18 lety 16.10.2006 18:29 |  
          0 0

          Richi, já budu jedině rád, když budeš mít pravdu, ale od jisté doby našemu vedení nevěřím ani nos mezi očima a tím pádem čekám spíš nějaký ten podraz :-( Z toho slávisticko-bohemáckýho trika v galerii mi šel nepříjemný mráz po zádech... Shodam

          • Re: V Edenu položen základní kámen

            Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 18:35 |  
            0 0

            No to pak s tebou nema cenu ani debatovat, takze si ver cemu chces.

            • Re: V Edenu položen základní kámen

              (host)     před 18 lety 16.10.2006 18:47 |  
              0 0

              Neber si to nějak špatně, ale já bych prostě jenom chtěl slyšet tohle ujištění, že to bude slávistický stadion, spíš z nějakých oficiálních míst. Vyjádření, které jsem četl během dneška na různých stránkách, mi bohužel moc na klidu nepřidaly. Já chápu, že je třeba se vyjadřovat už s ohledem na potenciální investory hodně diplomaticky, ale když se jedná o takovou věc, jako je náš stadion, tak je člověk trošku přecitlivělý.

            • Re: V Edenu položen základní kámen

              (host)     před 18 lety 16.10.2006 19:35 |  
              0 0

              Chapu, ze Te to stve Richi :DDD. Me taky. Ale lidi proste vubec nechapou zakladni ekonomicke principy. Nasel sem si na to bezvadnou obranu. Vzdycky, kdyz si prectu na idnesu, jak se nejakej spartan s dvema tridama pta, z ceho, ze to budeme financovat.....se zacnu silene smat:DD. Lidi proste financovani stadionu nepochopej, a stejne tak nepochopej ani to, ze Bohemka de fakto nema co nabidnout a tudiz (jelikoz se socialismem uz je nastesti amen) za to nic taky nic moc nedostane. Jinak ten clovek (?SOHAM?) to nemyslel zle, jen ho asi nasralo to sileny tricko, ...coz me ovsem taky.zdravi mart

            • Chlapek ve svetru???

              (host)     před 18 lety 16.10.2006 19:37 |  
              0 0

              Jeste mala prosba na Richiho, pripadne Jane. Nevite kdo byl ten chlapek ve svetru, co taky klepal na zakladni kamen?Dik mart

              • Re: Chlapek ve svetru???

                Rottax (přítel SN)     před 18 lety 16.10.2006 20:10 |  
                0 0

                Čau Martine, jestli myslíš chlápka ve svetru na fotce č.45,tak to je Tomáš Rosen.

                • Re: Chlapek ve svetru???

                  mart     před 18 lety 16.10.2006 20:43 |  
                  0 0

                  No jo! Diky Vlado, uz sem ho poznal,....jen trosku ztloustnul, .....a asi taky zchudnul, kdyz nema ani na voblek :(.Dik mart

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 21:39 |  
      0 0

      Pan Richter je sice starosta, ale moc toho dohromady neví. Mohl by alespoň vědět, že ten pozemek je Slavie a že my umožníme Bohemce, aby zde za nájemné mohla hrát. Jeho krátký projev nesl stopy předvolební agitky. Na ČT pak tvrdili, že do projektu razantně vstoupila radnice na Praze 10 a vznesla podmínku, že to bude stadion pro oba kluby. Jak směšné.

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        Vhoo (přítel SN)     před 18 lety 17.10.2006 08:11 |  
        0 0

        ja myslim ze penzez je malo a dalsi prachy z najmu bohemce se budou hodit

  4. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 16.10.2006 16:05 |  
    0 0

    Fotbalový klub Bohemians 1905 považuje z hlediska dalšího působení jako prioritní řešení setrvání v Ďolíčku, který prakticky bez přerušení využívá od roku 1932, možnost výstavby Městského stadionu v Edenu považuje za přijatelnou rezervní alternativu. V pondělí 16. října 2006 ve 14.00 hodin bylo v tomto směru podepsáno „Memorandum o vzájemné spolupráci“ při uvažované výstavbě Městského stadionu, tento akt umožní zahájení dalších jednání v této záležitosti.

  5. Re: V Edenu položen základní kámen

    bojler     před 18 lety 16.10.2006 16:45 |  
    0 0

    No tak to dete do prdele, jestli to bude Městský stadion. Na to se vám ani nevyseru!!

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 16:51 |  
      0 0

      Takhle to ale neni

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        (host)     před 18 lety 16.10.2006 17:04 |  
        0 0

        bych prosil! ...chowi

  6. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 16.10.2006 16:45 |  
    0 0

    To si dělaj prdel ne? Městský stadion? To je strašný!...Nemám nic proti bohemce, ale tohle mě sere!...chowi

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 16:50 |  
      0 0

      MESTSKEJ STADION TO NEBUDE!

  7. Re: V Edenu položen základní kámen

    japhy     před 18 lety 16.10.2006 16:50 |  
    0 0

    Nějak to nechápu. To se jako začalo stavět a nevědělo se, z čeho se to zaplatí? Počítám, že s tou Phou 10 museli být domluveni dopředu, tak to taky mohli rovnou říct. Proti Bohemce nic nemám, ale stadion nemůže být půl na půl, když do toho Klokani nevrazí ani korunu. A řeči, že jejich "nárokování" zaplatí městská část taky neberu, přeci nepřispěje jednomu klubu a na druhý se nevykašle.

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 16:53 |  
      0 0

      Slavia ma zajisteno financovani bez ohledu na to, zda do toho vstoupi Praha 10 ci ne. Pokud do toho vstoupi, tak Slavii se ulehci a bude vsechno drive splaceno.

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        (host)     před 18 lety 16.10.2006 18:53 |  
        0 0

        No tak tim spis - kdyz si to drtiva vetsina slavistu nepreje - by o tom ani nemeli mluvit, natoz uvazovat, nerku-li udelat!! Tohle neni muj nestastnejsi den, i kdyz jsem se na to hodne tesil.:-( Tohle vedeni a Leskovi neberu, nas.ali me jako skoro nikdy!!!!

        • Re: V Edenu položen základní kámen

          Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 18:57 |  
          0 0

          Fanousci vedi velke hovno ... ti by to udelali tak a vse zadluzili, jenze vsechno neni tak jednoduche. Proto koukat na nazor lidi, co se emotivne vyjadruji na netu nejde, zvlast v takto zavaznych otazkach, co se tyce financi apod.

          • Re: V Edenu položen základní kámen

            (host)     před 18 lety 16.10.2006 19:43 |  
            0 0

            Nerozciluj se anonyme. Jiste ze Slavia ma zajistene financovani(jinak by asi tezko mohla podepsat smlouvu ne?), ale takovahle nabidka se proste neodmita. Mysli bez emoci. Kolikrat se Ti povede zabit dve mouchy jednou ranou??? A Bohemka ty dve mouchy sou! Ta prvni je, ze bez Bohemky nam Mestska cast neprisype, no a ta druha, to uz si asi uhadnul sam = PODNAJEMNIK. Nechci se pletst, ale myslim, ze s podnajemnikem se to potahne rozhodne lepe nez bez nej..zdravi mart

          • Uups..., chybka...:D

            mart     před 18 lety 16.10.2006 21:00 |  
            0 0

            .. ted koukam, ze sem se preklepnul. Ma reakce byla pochopitelne na Anonyma 18:53:53 ...ne na Richiho:D, sorry, uz to vickrat neudelam :D, (teda az do priste).mart(uz jen 518!!!)

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        (host)     před 18 lety 16.10.2006 19:44 |  
        0 0

        Fajn, ale otázka je, jaké si může Praha 10 - z níž mám léta pocit, že na nás těžce kašle - za návrh investice peněz daňových poplatníků diktovat podmínky!

        Jistě, fanoušci reagují emotivně, ale jejich názory jsou utvářeny zprávami, které se objevují na fotbal.idnes.cz anebo na stránkách Bohemky ještě před tím, než se objeví informace na oficiálním webu Slávie...

        • Re: V Edenu položen základní kámen

          AKI     před 18 lety 16.10.2006 20:16 |  
          0 0

          Odpověď je jednoduchá - politika..... AKI

  8. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 16.10.2006 16:52 |  
    0 0

    No to si ze mě děláte prdel - jakej Městskej stadion - tohle bude prostě Pepi Bican Arena a basta. Bohemka nedá na výstavbu ani korunu ale bude tam hrát stejně jako Slavia? to snad ne! Ještě by chybělo aby tam byli zelený sedačky a celej stadion se menoval U Klokana. Já proti bohemce nic nemám. Je to můj druhej nejoblíbenější klub v praze (po Slávii samozřejmě), ale tohle je moc. Jen ať si zůstanou v Ďolíčku a necpou se mezi červenobílou elitu. Můj sen o jen a jen slávistickém stadionu se začíná pomalu rozpadat. :-(

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 16:56 |  
      0 0

      Stadion bude slavisticky. Bohemka sama zas moc tam nechce, ale ono ji nic nezbyde, protoze jeji stadion je nevyhovujici. Praha 10 chce, aby oba kluby hraly na jednom stadionu. Ale to nic nemeni na tom, ze stadion bude slavisticky, vse bude nase, vse v nasich barvach, budou tam nase loga a bude zalezet na nas, jak se stadion bude jmenovat, tedy po nejakem sponzorovi.

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        (host)     před 18 lety 16.10.2006 17:05 |  
        0 0

        nojo ale precti si co pisou na webu bohemky. oni to tam prezentujou jako ze tam bdou hrat oba kluby za stejnych podminek. dyz to takhle napisou, tak me to taky docela nadzvedava. technik

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        (host)     před 18 lety 16.10.2006 17:13 |  
        0 0

        spis bych ale rek, ze to je jenom pred jejich fanouskama,kery maj taky svou hrdost a nechtej se smirit s tim ze budou hrat nekde v pronajmu, dyz maj svuj dolicek.praha 10 chce narvat oba kluby na jeden stadion, aby druhej zbourala a postavila tam zas nejaky multihyperextrasupercentrum.

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        bojler     před 18 lety 16.10.2006 22:17 |  
        0 0

        To je ovsem pruser na strane komunikace Slavie, pokud podepisuje o necem memorandum a radnice si keca neco jinyho. V mediich je to prezentovano jako spolecnej projekt. A emotivne budu rvat, protoze tretinu do toho radnice NIKDY nenarve a pokud ma ten stadion "zvednout" sbevedomi, tak rozhodne ne ve forme mestskeho stadionu.

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 17:17 |  
      0 0

      Bohemka chce taky svuj stadion jejich fans skakaj stejně vysoko že budou chodit do Edenu .Budou platit nájem a to je pro Slávii dobrý ale aby jich tam nechodilo víc než nás.

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        (host)     před 18 lety 16.10.2006 18:50 |  
        0 0

        Na druou stranu třeba v Miláně maj taky jenom jeden stadion a pokud Richi píše, že si všechny podmínky budem diktovat sami, tak tomu věřim. Věřim i tomu, že Bohemáci chtěj vlastní stadion a časem za nějákých pár let by se ho taky mohli dočkat. Pepi Bican arena 4EVER

  9. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 16.10.2006 17:04 |  
    0 0

    Vložte sem už náký ty fotky z dnešního dne. Díky

  10. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 16.10.2006 17:36 |  
    0 0

    To, že bude na stadionu i Bohemka mi nevadí, je nesmysl mít dva nové stadiony kousek vedle sebe. Příštích pár let se určitě situace nezmění tak, aby na sebe oba stadiony vydělaly (i ten jeden bude mít , co dělat). Navíc Bohemka je normální klub (na rozdíl od Sparty) a nevím, proč by mělo Slávistům vadit, že bude stadion využívat. Buďmě rádi, že se stadion vůbec začal stavět, teď už můžem jen doufat, že se dostaví v termínu

  11. Re: V Edenu položen základní kámen

    Bejbl     před 18 lety 16.10.2006 17:49 |  
    0 0

    Uvažujte rozumně! Jestli Praha 10 uhradí třetinu nákladů na výstavbu, tak to je sakra dost peněz! Stadion bude náš, ať tu klidně Bohemka jednou za 14 dní hraje. Ono je hezké mít stadion jen pro sebe, ale horší je když kvůli jeho splácení bude okleštěno financování klubu a nebude na posily. Je dobře, že se radnice Prahy 10 konečně rozhoupala. Zřejmě hold předvolební období působí. Hlavně ta věta:"Vždy jsme se snažili fotbal na Prahu 10 vrátit."... Myslím, že Praha 10 se moc nesnažila a stadion tu mohl být o hezkých pár let dříve.

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      skman     před 18 lety 16.10.2006 18:14 |  
      0 0

      jo souhlas

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 18:21 |  
      0 0

      Politici lžou ,před volbama kecaj hubou a nakonec daj stejně ho v no!Racha

  12. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 16.10.2006 18:26 |  
    0 0

    Slyšel jsem v rádii na evropě 2, že stadion bude zelenobílý co je na tom pravdy ?

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      Richi (admin)     před 18 lety 16.10.2006 18:30 |  
      0 0

      Slyšel jsem na radiu Jerevan, že stadion bude rudý, co je na tom pravdy?

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        (host)     před 18 lety 16.10.2006 18:35 |  
        0 0

        Tvoje jistota, že to dobře dopadne, mě přímo fascinuje...

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        Djedek     před 18 lety 16.10.2006 19:02 |  
        0 0

        Super odpověď, lepší by mě nenapadla..:-))

        Jinak souhlasím s tebou. Nemyslím si, že by kdokoliv podepsal v budoucnu smlouvu nevýhodnou pro Slavii. Ale přece jenom, jsi mě tak trochu uklidnil..:-)

  13. Re: V Edenu položen základní kámen

    davbeckham     před 18 lety 16.10.2006 20:21 |  
    0 0

    Richi, mám na tebe dotaz, abych si všechno v klidu srovnal. Když jsem si to tady tak pročetl, tak jsem pochopil asi toto:
    Stadion bude postaven tak, jak je naplánován - tedy ve slávistických barvách. Jmenovat se bude podle rozhodnutí slávistického vedení. Patřit bude Slávii. A Praha přispěje jen s podmínkou, že umožníme Bohemce, aby tu hrála. Bude samozřejmě platit nájem. Jestli je to přesně takhle, tak jsem klidnej a jestli ne, tak jsem nas*anej.
    Díky moc

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 20:36 |  
      0 0

      K tomuto dotazu bych si dovolil ještě doplnit zdvořilou otázku, odkud tyhle informace pocházejí. Já jsem byl poněkud výše v této diskuzi nepřímo nazván ekonomickým ignorantem :-) a tak by mě docela zajímalo nějaké vysvětlení. Pokud já vím, tak investorem stavby stadionu je společnost E Side, jejíž vlastnická struktura není známá (viz mnoho prohlášení p. Lešky). A přitom právě investor je ten, kdo má při rozhodování hlavní slovo, ne?

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        mart     před 18 lety 16.10.2006 20:55 |  
        0 0

        O.K. pokusim se :D. Vlastnicka struktura ? Nevim co myslis, ale je to hezkej pojem :D. Takze, Ty strukturo (:DDD) ESP ltd. je dcerina spolecnost ENIC, byla vytvorena za ucelem KOORDINACE a PROVADENI investicniho projektu Stadion Slavie EDEN. Co pan ing. Leska taji(v celku pochopitelne) jsou detailni informace ohledne kryti uveru. Je zcela zrejme (i laikovi), ze investice pochazeji z mnoha zdroju. Temito zdroji jsou bezpochyby banky. Uver od banky musi byt necim jisten ze? Uverove kryti a projekt investovani byla prace VL. (VL take zcasti take naznacil jakym zpusobem se budou penize na navrat uveru vytvaret. Jelikoz se jeho plany bankam velmi libily :DD, tak mu ty penize daly). Na zaver treba dodat, ze na rozdil od vetsiny anglickych fandu kopane, musim prohlasit, ze DaveBeckham je velmi chytry kluk, protoze to ma naprosto spravne:D.zdravi mart.

        • Re: V Edenu položen základní kámen

          GeorgK (přítel SN)     před 18 lety 16.10.2006 20:59 |  
          0 0

          IMHO dnes se zmínil v TV že finance jsou kryté emisí dluhopisů vydaných 20.9.2006 Mohla být akce, jednu bych třeba koupil:)

          • Re: V Edenu položen základní kámen

            (host)     před 18 lety 17.10.2006 14:20 |  
            0 0

            Předpokládám, že se bude jednat o uzavřenou emisi. Tozn. že obligace nakoupí přímo investoři, se kterými jsou jistě už dohodnuté detaily financování. Dál jsem v rozhovoru s V.Leškou na iDNES četl , že by v horizontu 18 měsíců měla být podána žádost, aby tyto obligace mohly být veřejně obchodované na burze cenných papírů. Konrad

            • Re: V Edenu položen základní kámen

              mart     před 18 lety 17.10.2006 17:35 |  
              0 0

              Predpokladam, ze predpokladas spravne:).zdravi mart

        • Re: V Edenu položen základní kámen

          davbeckham     před 18 lety 16.10.2006 21:13 |  
          0 0

          Děkuji moc za informace, po kterých se mi bude ještě o něco lépe!

          • Re: V Edenu položen základní kámen

            davbeckham     před 18 lety 16.10.2006 21:42 |  
            0 0

            Myslej jsem spát, že se mi bude lépe:-))

        • Re: V Edenu položen základní kámen

          (host)     před 18 lety 16.10.2006 21:38 |  
          0 0

          Milý Marte, děkuji ti za brilantní výklad :-), na tohle bych skutečně nepřišel... nicméně docela by mě zajímalo, odkud máš informaci, že ESP je stoprocentní dceřinnou společností ENICu. Ing. Leška mimojiné veřejně prohlásil: "Jde o otevřenou akciovou společnost. Do projektu je samozřejmě zapojen ENIC, majoritní akcionář Slavie. O míře svého zapojení intenzivně jedná i Praha 10. Naši partneři nejsou nijak tajní, ale v tuto chvíli nemám jejich svolení, abych je oznámil." Z tohoto mi vyplývá, že ENIC je pouze jedním z akcionářů a nic bližšího k tomu nevím (ty ano?). Proces získávání úvěrů od bank je odlišná záležitost. Ale ani tady ovšem není nic jasného, protože já (a předpokládám, že ani ty) jsem projekt stadionu a případné další dokumenty, které ing.Leška předkládal, neviděl a nedokážu je posoudit.

          • Re: V Edenu položen základní kámen

            mart     před 18 lety 17.10.2006 17:58 |  
            0 0

            Neni zac :). Mas pravdu jedna se oficialne o otevrenou akciovou spolecnost. "Klice od dveri" ale drzi pan Leska. Dovoluji si tvrdit (nemam na to vubec zadne dukazy, ani mi to nikdo nehodil...), ze si tam mestskou cast nepusti (alespon ne primo). Jinak ENIC neni partnerem, tim jsou banky a (jak dobre vis) "ja nevim kdo jeste", ale vlastnikem ESP Ltd. Souhlasim, ze proces ziskavani uveru od bank je velmi slozity , ale je uz uzavreny(Pane inzenyre Cest a Slava Vam!!). Co se tyce Smlouvy s Hochtief ( ...a opet mas pravdu, neb sem pochopitelne zadne dokumenty nevidel) na tom nejasneho neni nic. Pokud by banky neposkytly uvery spolecnosti ESP Ltd, zadna smlouva by nebyla. No a za posledni, co pan ing.Leska predkladal ke smlouve s Hochtief je taky jedno. Smlouva je podepsana = stadion bude postaven. No, a je to :).zdravi mart

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 21:42 |  
      0 0

      Ano, je to přesně tak

  14. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 16.10.2006 20:30 |  
    0 0

    1. Jako daňový poplatník a Slávista nesu s velkou nelibostí investování našich daní do soukromého podniku.
    2. Celá snaha vetřít nám Bohemku je jen snahou pozemky v Dolíčku změnit ze sportoviště na stavební pozemky.
    3. Bohemka není a v dohledné době nebude schopna postoupit do 1.ligy Nedokážu si představit jak jako tým 2. (pokud opět nesestoupí)ligy bude moci platit odpovídající nájem.
    4. Bohemka v současnosti nemá ani, dle jejch tvrzení 100M, na odkup Dolíčku aby se mohla pokusit o přestavbu.
    5. Máte někdo tušení jaká je vůbec vlastnická struktura tohoto klubu?
    5. Pokud se nakonec přestěhuje k nám, pak jí dávám dva roky do dalšího krachu.
    6. Celé to považuji i za předvolební akci radních za Prahu 10

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 20:31 |  
      0 0

      Podpis GeorgK:)

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        GeorgK (přítel SN)     před 18 lety 16.10.2006 20:57 |  
        0 0

        Jako že jsem to psal já no:)

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 16.10.2006 20:43 |  
      0 0

      Podpis

  15. Re: V Edenu položen základní kámen

    lucky-pilda     před 18 lety 16.10.2006 21:47 |  
    0 0

    proc nekteri z vas veri takovym "verohodnym" zdrojum jako idnes atd. spis nez vlastnimu rozumu? co ja vim, tak sn mely vzdycky ty nejlepsi informace. a coze najednou obracite v otazce nazvu stadionu? este pred casem ste se vetsinou shodovali na tom, ze se to klidne muze jmenovat "sponzor stadion", hlavne, kdyz bude stat ...

  16. Re: V Edenu položen základní kámen

    KADE     před 18 lety 16.10.2006 22:05 |  
    0 0

    Paní Bicanová se ukázala jako největší slávistka. Mluvila fakt krásně. Je to dáma, která si Slavie opravdu váží, kéž kdyby jsme byli takový všichni.

  17. Re: V Edenu položen základní kámen

    KADE     před 18 lety 16.10.2006 22:07 |  
    0 0

    Nechtěl jsem to psát k tomu předchozímu článku, ale ty zástupci magistrátu a prahy deset ... pradon, normalně takhle do diskuzí nepíšu, ale to byli strašní čůraci! Politika, politika, je mi z toho blitno.

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      bojler     před 18 lety 16.10.2006 22:19 |  
      0 0

      No po pocatecnim uleku musim rict, zaplatpambu ze je to politika :)

  18. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 17.10.2006 00:46 |  
    0 0

    Co tam dělal ten socanskej debílek Gross???

  19. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 17.10.2006 09:42 |  
    0 0

    Pokud si pamatuji Praha 10, s touto variantou - oba kluby na jednom stadionu pocitala od zacatku - jde predevsim o pozemky na kterych stoji dolicek, kde jsou B. v pronajmu(na jak dlouho?). Az budou pozemky volne (B. v Edenu ci jinde-za x let) tak je v planu tam postavit byt. ci jiny areal. P10 cast vynosu z teto vystavby vlozi do stadionu - pokud se na nej B. prestehuji a pokud zrealizuji uvazovany projekt. O tom ze Slavie(ENIC) rada prijme jakoukoli dotaci netreba pochybovat. Otazka je spis jak rychle se zastavi/zpenezi dolicek. :)

  20. Re: V Edenu položen základní kámen

    postovni (přítel SN)     před 18 lety 17.10.2006 10:30 |  
    0 0

    myslim, ze je potreba se na celou vec podivat s chladnou hlavou. ze zacatku jsem taky byl znepokojenej, ale pak jsem si uvedomil nekolik veci
    1)stavba stadionu je pro slavii z financniho hlediska velky dobrodruzstvi a cela navratnost podle me stoji a pada s tim jak se podari vyvolat a udrzet euforii mezi fanouskama (z toho plynou velky zisky za prodany permanentky, pronajaty vip boxy, pronajaty obchody a trzby restauraci)
    2) starosta p10 se chce pred volbama zviditelnit, ale musi se tvarit, ze pomaha nejen slavii, ale jde mu o sport obecne. jelikoz slavie uz stavi, jina varianta nez bud prispet slavii a do smlouvy si dat,ze na stadionu bude hrat bohemka (podle me tam bude zakotvena i vyse najmu a podrobny podminky) nebo neprispet nikomu neni
    3) vedeni bohemky je podle me ted v nejhorsim postaveni. dolicek jim nepatri. liga se na nem hrat neda. penize na koupi a rekonstrukci nemaj. majitele dolicku se budou chtit bohemky zbavit (stejne tak mesto) a na pozemcich postavit hotel/byty/obch centrum/kancly

    z vyse uvedenych bodu vyplyva soucasna neprehledna situace, kdy kazdej stejny fakta v mediich interpretuje tak, aby vyhovovala jemu. anglicky se tomu rika tusim spinning.
    stadion bude slavie, bude cervenobilej a o jmene bude rozhodovat slavie (jak to pise richi), protoze jinak by leska tezce hazardoval (na mestskej stadion by si koupil permici dopredu malokdo a na zelenech sedackach by asi taky moc slavistu pravidelne usedat nechtelo).
    vedeni bohemky se ale s ohledem na svoje fanousky musi tvarit, ze chtej zustat v dolicku (ale ten neni jejich a do budoucna to nepujde) a ze kdyz uz pujdou do edenu, tak jedine na "mestskej stadion" . ja se jim ani nedivim. vysvetlovat tohle takhle narychlo fanouskum neni jednoduchy. (vsimnete si jak se vsude pise o stadionu slavie a souslovi "mestsky stadion" pouziva jedine vedeni bohemky.
    ja verim tomu, ze za tejden budou volby, pak se vse na nejakej cas uklidni a fanousci bohemky si uvedomej, ze na trvalo hostovat na modernim stadionu v domovskejch vrsovicich za vyhodnejch podminek (ty si prosadi p10), je to nejlepsi, co mohlo bohemku potkat. my budem mit svuj eden a to ze tam bude hrat jeste bohemka mi nevadi. sorry za tak dlouhej prispevek. howgh

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 17.10.2006 13:56 |  
      0 0

      Jen kratce (:DDD) koment k bodu jedna.(Body 2 a 3 jakkoliv mozne, ba pravdepodobne jsou jen domnenky). Tak tedy, Stavba stadionu bude pro Slavii dobrodruzstvi. Potud tedy souhlas. Nicmene - financne se nas to dotyka jen velmi malo !!! Financne je to dobrodruzstvi pro ESP Ltd. Jakkoliv je ESP Ltd. bratska slozka, financne jsou tyto subjekty oddelene. Vsimni si, ze i nekteri spartani - Ti co maji rozum - to pochopili.(zacali i predstirat ze nam stadio prejou :D), pouze dusevni ubozaci se zoufale (:DD) a neobratne snazi najit nejake problemy. Kratce a jasne - stadion bude. Splaceni uveru, no pracovali na tom projektu hodne dlouho, maj to zauditovany, a ted by tu snad na obzoru mohla byt mestska cast s prispevkem .....myslim (to je muj soukromy nazor), ze je to v suchu(nakonec-opakuji- to je problem pro ESPLtd na pro Slavia Fotbal a.s.). Vubec pak uz nepochybuju, ze hlavni slovo ve vsech polozkach okolo stadiounu bude mit ENIC, potazmo Slavia, a ne nejaky pan Richter (to ze on hovori o nejake sve dulezitosti jaksi nepotvrzuje vubec nic).zdravi mart

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        postovni (přítel SN)     před 18 lety 17.10.2006 14:35 |  
        0 0

        ja souhlasim. ja jsem to trosku zjednodusil a i tak to byl prispevek jako krava. body 2,3 jsou moje laicky dohady cloveka, co se trochu zajima o politiku a media a sleduje pozorne i situaci kolem bohemky. myslim si skromne,ze jsou celke presny :).

        • Re: V Edenu položen základní kámen

          mart     před 18 lety 17.10.2006 17:33 |  
          0 0

          Eeee,....(to delam, kdyz premyslim, cili ne prilis casto :D), kdyz tak na ty body 2 a 3 koukam, ...no, dava to smysl. Ja sem na ne (priznavam) prilis nehledel, neb se netykaly primo me Slavie :D. Jinak o.k.zdravi mart

  21. Nas stadion nebo stadion Prahy 10

    (host)     před 18 lety 17.10.2006 10:56 |  
    0 0

    Vite dal jsem si tu praci a precetl vse co kde ke stadionu vyslo, pro mne z toho jasne vyplivaji tyto veci, stavba stadionu neni financne pokryta a proto uvazovana spoluucast Prahy10, za tyden jsou volby a vsechno muze byt jinak, desitka je hodne specificka nikde neni receno ze nezvitezi treba demokrati Kasla a soc dem.Navic jsem si overil, ze starosta svuj slib investovat 300 melounu s nikym neprojednal ani v rade ani v zastupitelstvu, dalsi problem souhlas majitele pozemku byl specifikovan na nas pravni subjekt ne na mestkou cast, Bohemka to je docela problem, protoze po vystavbe stadionu zaniknou nektere soucasne treninkove plochy pro mladez a tak si neumim nejak predstavit narvat tam 20 druzstev mladeze a 4 tymy dospelych. Navic reci o vystavbe centra mladeze Slavie v jine lokalite jsou plane. Dalsi problem spociva i v tom jaka forma vlastnictvi by probehla, mestka cast tezko muze dotovat provoz soukrome podnikatelske instituce. A nakonec jedna perlicka ze vcerejska na louku staveniste byly umne naaranzovany 2 auta a bagr, zadne jine prace s vyjimkou tech pripravnych na slavnostni zahajeni stavby neprobehly, takze RICHI az budes zase potrebovat pujcit kropicku , staci mi tady nechat vzkaz// toto vyjadreni mi poskytl pracovnik stavitelske firmy./ Karel

    • Re: Nas stadion nebo stadion Prahy 10

      (host)     před 18 lety 17.10.2006 13:28 |  
      0 0

      Jako obcan P-10 to vidim tak, ze jasne vyhraje opet ODS, takze starosta Richer. ED kandiduji spolecne s lidovci a to muzu rict, ze taky nebude problem. Pokud na novym stadionu bude hrat Bohemka, bude to cest, pac to je muj druhy oblibeny klub a po Slavii jsem jim vzdy pral. Nicmene stadion by mel nest jmeno Pepiho Bicana, obavam se vsak, ze nazev nakonec koupi nejaka firma a my budem hrat na Vodafone Arene :(

      supersonique_23

    • Re: Nas stadion nebo stadion Prahy 10

      (host)     před 18 lety 17.10.2006 13:28 |  
      0 0

      Jako obcan P-10 to vidim tak, ze jasne vyhraje opet ODS, takze starosta Richer. ED kandiduji spolecne s lidovci a to muzu rict, ze taky nebude problem. Pokud na novym stadionu bude hrat Bohemka, bude to cest, pac to je muj druhy oblibeny klub a po Slavii jsem jim vzdy pral. Nicmene stadion by mel nest jmeno Pepiho Bicana, obavam se vsak, ze nazev nakonec koupi nejaka firma a my budem hrat na Vodafone Arene :(

      supersonique_23

    • Re: Nas stadion nebo stadion Prahy 10

      (host)     před 18 lety 17.10.2006 13:28 |  
      0 0

      Jako obcan P-10 to vidim tak, ze jasne vyhraje opet ODS, takze starosta Richer. ED kandiduji spolecne s lidovci a to muzu rict, ze taky nebude problem. Pokud na novym stadionu bude hrat Bohemka, bude to cest, pac to je muj druhy oblibeny klub a po Slavii jsem jim vzdy pral. Nicmene stadion by mel nest jmeno Pepiho Bicana, obavam se vsak, ze nazev nakonec koupi nejaka firma a my budem hrat na Vodafone Arene :(

      supersonique_23

    • Re: Nas stadion nebo stadion Prahy 10

      (host)     před 18 lety 17.10.2006 13:30 |  
      0 0

      Jako obyvatel P-10 to vidim tak, ze jasne vyhraje opet ODS, takze starosta Richer. ED kandiduji spolecne s lidovci a to muzu rict, ze taky nebude problem. Pokud na novym stadionu bude hrat Bohemka, bude to cest, pac to je muj druhy oblibeny klub a po Slavii jsem jim vzdy pral. Nicmene stadion by mel nest jmeno Pepiho Bicana, obavam se vsak, ze nazev nakonec koupi nejaka firma a my budem hrat na Vodafone Arene :(

      supersonique_23

    • Re: Nas stadion nebo stadion Prahy 10

      lucky-pilda     před 18 lety 18.10.2006 00:48 |  
      0 0

      jen bych ti opravil takovou drobnost - stavba stadionu financne pokryta JE, jinak by se ani nemohlo zacit. kdyby nam pha 10 prispela, tak to znamena, ze navratnost nebude za 15, ale treba uz za 10let, takze drive splatime uvery ... a jeste k pasazi "umne naaranzovany 2 auta a bagr" - samozrejme, ze jiny nez pripravny prace este nezacaly, kdybys pozorne cet, tak ty maj zacit do konce rijna (pokavad teda treba do edenu nepride tornado a neznici to technicky zazemi, takze by se muselo zacit odznova ...)

  22. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 17.10.2006 12:15 |  
    0 0

    Vklad městské části? Leška by chtěl třetinu investice
    Nyní se všechny strany vrhnou do jednání. Hlavní otazník zní: Jak velkou částkou uvolní pro projekt Praha 10? Před dvěma lety vedení městské části založilo pro tento účel akciovou společnost a vložilo do ní 60 milionů korun. „Naše investice by měla být taková, abychom mohli ovlivňovat dění na stadionu,“ odhadoval Richter navýšení bez konkrétních čísel. ..tolik výňatek z LN ..stačí Vám to..kam jsme to dopracovali..?

    • Re: V Edenu položen základní kámen

      (host)     před 18 lety 17.10.2006 12:42 |  
      0 0

      Nechci Ti oponovat , ale i ony penize , ktere jen tak mimochodem nejsou urceny jen na tento ucel bude muset nekdo uvolnit a schvalit a nevim jak treba nova administrativa bude obcanum vysvetlovat omezeni zdravotni pece a zvyseni dotace na nas stadion.

      • Re: V Edenu položen základní kámen

        (host)     před 18 lety 17.10.2006 13:13 |  
        0 0

        ...to je samozřejmě pravda, že to má k realizaci ještě daleko, ale včera tady někteří tvrdili, jaká je to naprostá hloupost a že o stadionu bude rozhodovat vždy pouze Slávia a společný městský stadion s Bohemkou nehrozí.

  23. Re: V Edenu položen základní kámen

    japhy     před 18 lety 17.10.2006 22:52 |  
    0 0

    No, přiznám se, že z toho zrovna moudrý nejsem, neb tomu ani za mák nerozumím :) Mám tedy jednu velice jednoduchou otázku. V případě, že stadion bude stát a ENIC se rozhodne, že nás prodá, co se stane se stadionem? Vypadá to jako blbost, ale bylo jasně řečeno, že ESP je otevřená akciovka, tudíž ve finále by do toho mohl vstoupit nějaký silný investor a vlastně.....no, co já vím, vždyť říkám, že tomu nerozumím. Díkes

  24. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 18.10.2006 12:25 |  
    0 0

    Když si otevřete internetové stránky bohemky tak je tam několikrát denně možnost poslouchat radio a tam zcela jasně starosta prahy 10 říká, že slavia mít žádný stadion nebude, prý to bude městský stadion a název bude mít podle toho kdo si to zaplatí např. TOYOTA ARENA...

  25. Re: V Edenu položen základní kámen

    (host)     před 18 lety 18.10.2006 12:29 |  
    0 0

    Když si otevřete internetové stránky bohemky tak je tam několikrát denně možnost poslouchat radio a tam zcela jasně starosta prahy 10 říká, že slavia mít žádný stadion nebude, prý to bude městský stadion a název bude mít podle toho kdo si to zaplatí např. TOYOTA ARENA...