Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Nová hymna?

Před zápasem s Tottenhamem zazněla na Strahově poprvé a nejspíš i naposledy nová slávistická hymna. Někomu se líbila, ale většina fanoušků ji zavrhla, takže po několika pokusech jsme s hymnou zase na začátku. Ale že by se přeci jen něco našlo ...?

Na Strahově se chýlilo k bitvě. Tábory fanoušků Tottenhamu a Slavie prokrvovaly své hlasivky pivem, nebo jinými prostředky, aby mohly při zápase předvést ten nejlepší support pro svůj tým. Stál jsem v kotli a pozoroval okolní dění, když v tom se po Strahově ozvala jakási melodie. Někdo za mnou prohodil, že má být dneska představena nová slávistická hymna. Začal jsem doufat, že konečně vznikne něco, co se bude dát zpívat v kotli. Co budou moci zpívat fanoušci v kotli i na ostatních ochozech. Mé přání se ovšem zhroutilo, jakmile jsem zaslechl první slova z hymny. Rázem jsem se ocitl na diskotéce v Horním Vidlákově. V tu chvíli jsem byl rád jen za to, že hrajeme proti Angličanům, kteří naštěstí nerozumějí textu. Jak jsem čekal, začal se z kotle ozývat ohlušující pískot. Autoři hymny Michal David a Petr Kolář si narychlo zabalili svá fidlátka a zmizeli jak nejrychleji to šlo. Tak zase nic. Na novou hymnu si zase budeme muset počkat nějaký ten pátek.

O několik dní později sem si v televizi pustil přímý přenos skotského derby Celtic Glasgow vs. Glasgow Rangers. Před zápasem vládla mezi fanoušky obou táborů celkem komorní atmosféra. Vše se změnilo s příchodem hráčů na hřiště. Jakmile se hráči vynořili z útrob stadionu, začalo padesát tisíc fanoušků Celticu zpívat jako jeden muž. A nezpívali nic jiného, než známou fotbalovou hymnu You´ll never walk alone. Musím přiznat, že když sem to slyšel, byť jen v televizi, tak mně skutečně zatrnulo. Fanoušci odzpívali a sami sobě si za skutečně bravurní výkon zatleskali. Další support v zápase byl také skvělý, ale hymna ze začátku zápasu byla prostě nejlepší. Pořád jsem si v duchu zpíval tu melodii, až mi to nedalo a musel jsem se poohlédnout po internetu, abych získal nějaké info o této naprosto vynikající písničce. To, že je to hymna Liverpoolu, mě nepřekvapilo, jelikož se s tou hymnou Liverpool stále chlubí. Ovšem zjistil jsem, že vedle zmiňovaného Celticu a Liverpoolu je to hymna ještě několika dalších klubů Evropy. K těm nejznámějším patří AEK Atény, Feynoord Rotterdam, Ajax Amsterdam, nebo FC St. Pauli. Kluby z Řecka, Holandska a Německa. Přestože v těchto zemích není úředním jazykem angličtina, kluby tu hymnu zpívají anglicky a jak se zdá, tak jim to nevadí. Mno ale proč to všechno píšu. Mnohým z vás už to jistě došlo. Ano, chtěl bych navrhnout tyhle hymny i jako hymnu pro Slavii. Nemusí to být přímo klubová hymna (na to by stejně nikdo nepřistoupil), ale může to být hymna, kterou se mohou prezentovat Ultras a všichni lidé v kotli. Jo, je to trochu šílený nápad, který má ale několik pro i proti. Byli bychom asi jediní fanoušci v celé Gambrinus lize, kteří by se prezentovali hymnou zpívanou v angličtině, což by nás určitě dostalo do značného obdivu Ultras z jiných klubů. Velkým problémem je samozřejmě anglický jazyk. Většina lidí, co chodí do kotle, jsou naštěstí středoškoláci, vysokoškoláci, nebo lidi chvíli po škole, takže by pro ně neměl být anglický text problém. Ovšem největší problém by byl naučit se zpívat v rytmu. Není to totiž jen nějaká rýmovačka, ale skutečná fotbalová píseň, která vyžaduje přesnou synchronizaci, jinak to bude znít skutečně strašně.

Snažil jsem se vám tedy vylíčit pro a proti. To hlavní slovo ale bude nakonec na vás. Proto piště své připomínky a názory na tuhle věc. Pomyslete, že pokud se povede prosadit píseň You´ll never walk alone jako hymnu, bude to jedna z velice důležitých událostí ve slávistické Ultras scéně. A zkuste si představit, jak to asi bude znít v novém Edenu!

You´ll never walk alone v podání fanoušků Celtic
You´ll never walk alone - hymna Liverpoolu

YOU´LL NEVER WALK ALONE

When you walk through a storm
Hold your head up high
And don´t be afraid of the dark.
At the end of a storm,
There´s a golden sky,
And the sweet silver song of a lark.

Walk on through the wind,
Walk on through the rain,
Though your dreams be tossed and blown.
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you´ll never walk alone...

Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you´ll Never Walk Alone...
You'll never walk alone.

Komentáře (79)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Nová hymna?

    PetCC     před 18 lety 12.10.2006 22:31 |  
    0 0

    Tak tohle by, po poslechu verze Liverpoolu, u nás většina lidí nedokázala zazpívat ve správným rytmu. Stačí, když před zápasem reprezentace hrajou naší hymnu a lidi jí zároveň zpívaj. Většinou když dozpívají, hudba hraje ještě 10 sekund. Nevím proč, ale lidi u nás nejsou schopný udržet správnej rytmus, a pauza jim taky nic neříká.

    • Re: Nová hymna?

      MichalMMac     před 18 lety 12.10.2006 22:33 |  
      0 0

      Aby to mělo větší smysl, tak to nemůže zpívat pouze kotel, ale musí tu píseň umět alespoň 1/3 stadionu ... sice opravdu nevim, jak to ty lidi chceš naučit, ale každopádně přejhu hodně štěstí

      • Re: Nová hymna?

        Rottax (přítel SN)     před 18 lety 12.10.2006 22:43 |  
        0 0

        1/3 stadionu , ale zapoměl si dodat plné kapacity, což je 6-7000 a to na Strahově bohužel reálné není. Když je v kotli pohromadě větší počet lidí, tak už je to taky slušné (červenobílá síla). Každopádně je třeba zkoušet všechno možný a pak na novém stadiónu to pěkně rozbalit!!

        • Re: Nová hymna?

          MichalMMac     před 18 lety 13.10.2006 14:34 |  
          0 0

          sorry špatně napsáno .. 1/3 lidí na stadionu a to je takovej těch 800 bohužel :(

  2. Re: Nová hymna?

    japhy     před 18 lety 12.10.2006 22:43 |  
    0 0

    Co já vím, tak hymnu máme..... Jinak, když jsem četl ta slova, musel jsem se pousmát, jako by to psal Joey deMaio z Manowaru :) K věci - když se bude zpívat sborově třeba jen Vyskoký jalovec, bude ti z toho běhat mráz po zádech, takže potom je těžký něco vymyslet, když je na staďáku pár lidí, jen několik to zajímá a jen dalšímu procentu z nich se to líbí.

  3. Re: Nová hymna?

    GeorgK (přítel SN)     před 18 lety 12.10.2006 23:07 |  
    0 0

    Nu což, tohle jsem schopen se naučit, jenže má vrozená stydlivost a ohled na druhé:) mi brání se to pokusti vyzpívat v menší jak tisícičlené skupině:)

    • Re: Nová hymna?

      KADE     před 18 lety 12.10.2006 23:45 |  
      0 0

      Tak fajn... schazi uz jen 998.

      • Re: Nová hymna?

        MichalMMac     před 18 lety 13.10.2006 14:34 |  
        0 0

        997 ;)

  4. Re: Nová hymna?

    Martysks     před 18 lety 13.10.2006 08:32 |  
    0 0

    Richi, nápad je to dobrej, protože co si budeme nalhávat, tak hlasovej support u nás(myslím česko) je fakt na špatný ůrovni.Možná jen baníkovci jsou trošku vejš, ale jinak bída.ALE, největší problém je, že na strahově fandí jenom jih(myšleno sborově) tím se nechci dotknout nikoho na východě,ale párkrát sem tam byl a "Slávia do toho!!" mě po celej zápas nijak zvlášt nebavilo:o)) tak sem se přesunul na jih..další ale je že nejspíš nebudeme žádný "superstáři", teda aspon já zpívat neumím, ale klidně budu zpívat falešně:o))....Další ale je, že by to chtělo vymyslet něco českýho(líp se to pamatuje) a později, když se to uchytí a bude to mít ůspěch, bych klidně přešel na You´ll never...Btw: to co předvedli fans Spurs, když nám dali gola, ten oslavnej chorál, to byla bomba! a to jich byla hrstka...Prostě by to chtělo vymyslet nějakej oslavnej chorál po vstřelení golu a nějakej když se nedaří, nebo když se snažíme a tlačíme....Třeba formou nějaké ankety tady nebo na offickách(třeba má někdo básnický střevo) a když by bylo nejhůř, tak požádat nějakýho zpěváka(ale ne Davida) at něco sesmolí....Pak rozdat text na sedačky a třeba s doprovodem amplionu zpívat(ze začátku)......
    Ona by ani nebyla vůbec špatná současná hymna Bíločervený, kdy by jí zpívalo 5000lidí, jenže k tomu asi nedojde že:o( nejdříf by si musel těch 5000 lidí dokopat na strahof a pak je nějak přinutit zpívat:o))) Doufám, že se to zlepší a stejně jak šlo nahoru choreo, tak půjde nahoru i hlasovej support......Hawk

  5. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 09:40 |  
    0 0

    hlavně by to chtělo udělat v kotli změny, například dolu zavést ty mříže a seskupit k sobě lidi, páč když jsou všichni rozestoupení po celé jižní tribuně ¨, tak skanduje jen 50 lidí a to nic neni :(

    • Re: Nová hymna?

      KADE     před 18 lety 13.10.2006 10:30 |  
      0 0

      Do mříží nikdy nepůjdu a myslím, že ostatní taky moc ne.

    • Re: Nová hymna?

      Martysks     před 18 lety 13.10.2006 16:18 |  
      0 0

      EEE mříže nee!! Kotel dole je super, stačí aby tam chodili a fandili lidi, tot vše:o))

  6. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 10:06 |  
    0 0

    Tak tahle hymna je sice krásná, o tom není sporu, ale nevidím důvod, proč jí brát odněkud, kde se zpívá už dlouho a není to v češtině. Já sám z vlastní zkušenosti vám říkám, že vymyslet česká slova na melodii, která se dá zpívat a může to znít super se dá a ti co vědí, o čem mluvím a ti co mě znají určitě ví, že mám v plánu na slávii zkusit, naučit a zpívat pár nových chorálů a popěvků a budu jen rád, když budu cítit podporu a lidi mi v tom pomůžou... Lukas-SKS

  7. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 10:20 |  
    0 0

    Souhlasím s Lukasem_SKS. Ale nejdriv by se meli hlavne lidi naucit, kdyz se neco fandi...tak vsichni najednou...a zvlast kdyz je megafon. A nehrabat si na vlastnim pisecku a rozervavat v prestavce. Na Tottenhamu a na derby to slo, proc by to nemohlo jit i na ligovych zapasech. Ta hymna Liverpoolu je sice hezka, ale pro Slavii to chce neco vlastniho a originalniho. Mrize do kotle opravdu ne, to je naprostej nesmysl. Orange

  8. Re: Nová hymna?

    KING25     před 18 lety 13.10.2006 11:34 |  
    0 0

    tak po více než roce se tu opět začalo diskutovat o novém chorálu, tak jsem zvědav, jak to dopadne tentokrát.:-) Určitě jsem pro nějaký nový chorál a pro mříže rozhodne ne!

    • Re: Nová hymna?

      vikingzlipy (přítel SN)     před 18 lety 14.10.2006 09:01 |  
      0 0

      Jj, něco takovýho tu už jednou bylo....Jsem zvědav

      • Re: Nová hymna?

        KING25     před 18 lety 14.10.2006 15:09 |  
        0 0

        Já taky a tentokrát budu jen komentovat..:-)

  9. Re: Nová hymna?

    Dobi     před 18 lety 13.10.2006 11:35 |  
    0 0

    Souhlasím s myšlenkami všech, hlavně delších příspěvků. Malý ekškurz do minulosti (pardon za trošku nostalgie). Dlouiho byla považována za hymnu dechovka "Červenobílý, to se mi líbí". Pak přišel slávista Ringo Čech se slávistou-zpěvákem Viktorem Sodomou s písní Kluci zlatí ("..až na onen svět budu veden, rád půjdu, vždyť je tam Eden - a tam přece léta už domov pravý je, mé veliké lásky, mé Slavie"). S tím pak pár popěvků. Pak zde byl Standa Procházka s písní "Naše věčná Slavie", kterou zpívává i kotel. Pak zde byla Korbelovská hymna "Červaneá a bílá hlásí nástup, vlajka stoupá k výšinám" a konečně "Slááávijééé, bíločervený!", na kterou si starší zvykali a snad časem zvykli! A teď zombie David - naštěstí jsem neslyšel. Dlouho jsem navrhoval, aby i výše citované melodie byly oprášeny a hrány. Zatím bez odezvy. Nechci brečet, ale jen poukázat, že studnice je bohatá!!!! Hlavně ať si (něco, cokoliv) zazpíváme na Kladně a v MB po vítězném zápase!!

    • Re: Nová hymna?

      Socrates (přítel SN)     před 18 lety 13.10.2006 12:15 |  
      0 0

      Jo ... Kluci zlatí a nynější Muchowovka jsou nejlepší....:-)

    • Re: Nová hymna?

      (host)     před 18 lety 13.10.2006 14:08 |  
      0 0

      Píseň Kluci zlatí od Sodomy je pro mě nezapomenutelná. To si dovoluji tvrdit i když je mi teprve dvacet. Jako malý jsem chodil na návštěvy k dědovi, velkému slávistovi po kterém jsem to fandovství tak nějak zdědil. Prostě už od mala sešívaná výchova :-) Na návštěvách jsem si vždycky pouštěl malou gramofonovou desku až do omrzení. A z gramofonu se linula stále stejná píseň. Přitom jsem si kopával kopával balonem o sedačku, až babička nadávala, že ji rozbiju. Na takové okamžiky z dětství se těžko zapomíná. A nebo když jsme s dědou společně sledovali Slavii při evropských pohárech, vždy když už venku byla tma. Koupil jsem pár červených a bílých balonků, vše sešívané muselo být v tom okamžiku před televizí. A když nebyl přenos v televizi, brali jsme s vděkem i radiové přenosy. Nádherné to časy. Omlouvám se, že jsem odběhl od tématu. Chtěl jsem napsat, že je mi velice líto, že se ta má gramofonová deska s Kluci zlatí nějak ztratila a mě je moc líto, že nejde dnes sehnat v moderní multimediální podobě. Byl bych nesmírně šťastný kdyby ta píseň zaznívala a nebo i zazněla na novém Edenu. Píseň se mi to zdá chytlavá, a třeba by se mohla osvědčit, proč pořád vymýšlet něco nového, moderního ? Je přece třeba se ohlédnout i do minulosti, nezatracovat ji a vzít si z ní to dobré. Jen hrát tu píseň teď na Strahově by bylo jako pěst na oko. Za vylité červenobílé srdíčko se omlouvá R209Vltava.

      • Re: Nová hymna?

        (host)     před 18 lety 13.10.2006 15:54 |  
        0 0

        Nechápu proč se omlouváš. Naprostej souhlas. Taxi

    • Re: Nová hymna?

      Martysks     před 18 lety 13.10.2006 16:16 |  
      0 0

      Budˇ rád že si ji neslyšel:o)) Ještě že angláni neuměj česky, bylo mi jaksi trapně :o()

  10. HYMNA

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 11:49 |  
    0 0

    ja sem zpevak.., ale delam texty radeji jen v angličtině..., protože udělat schopnej text v našem jazyce.., to chce básníka jako hrom!!!
    :´(
    souhlasim tedy s autorem.., ale musi si uvedomit.., ze češi jsou poněkud "vystreslý" pokud se má zpívat..., to angláni jsou trošku jiného ražení :-))
    ale jinak plná podpora!!!
    líbí se mi toooo :))
    tak zlom vaza...Shapperde :-)

    • Re: HYMNA

      Dobi     před 18 lety 13.10.2006 12:15 |  
      0 0

      Teď budu mluvit neodborně. Pro "melodické, plynulé" texty byla optimální italština - viz třeba Mozart. Pro rock (big beat) se odhalila angličtina a jen umělec znající češtinu (která je jednim z nejbohatších jazyků na světě - a to tvrdím jako víceméně Sudeťák!) může konkurovat. Být tu tak ještě Jan Werich, Mácha, neboli Paul Eisner (kniha o češtině - Chrám i tvrz), který znal češtinu lépe, než 99,9% procent čistokrevných Čechů) tak ten může konkurovat. Ale musí to jít!

      • Re: HYMNA

        Dobi     před 18 lety 13.10.2006 12:16 |  
        0 0

        pardon: ne neboli, ale nebo i....

    • Re: HYMNA

      mitsu     před 18 lety 13.10.2006 14:58 |  
      0 0

      ja osobne v anglictine nevidim zadnej problem.podle me ji vetsina cechu umi a i ikdyby ne tak se kazdej prumerne inteligetni slavista dokaze naucit anglickej text i kdyz to zrovna zadnej anglictinar neni...navic by tomu rozumneli ostatni fans pri poharech coz je podle me nesporna vyhoda!pro nejaky anglany je cestina jenom nejaka hatmatilka...

  11. Re: Nová hymna?

    martin08     před 18 lety 13.10.2006 12:25 |  
    0 0

    Osobne se mi libi Bůh ochranuj kralovnu... samo ze v anglictine!!! a potom taky Glory Glory Man United... Ale myslim ze cokoliv by zpivalo 20.000 slavistu by bylo sqvelí! Osobne jsem zazil kdyz vyprodany balzaly zpivali v mistrovsky sezone Banicku (pri porazce od Slavie :o) ) a bylo to proste... to se musi zazit!

    • Re: Nová hymna?

      martin08     před 18 lety 13.10.2006 12:31 |  
      0 0

      Takovyhle veci se stejne budou "resit" az s novym stadionem, ja rikam ze na Strahove se fandove nic nenauci! Se satdionem zacne nova era fotbaloveho klubu Sk Slavie Praha! I s fandovskou podporou!

  12. Re: Nová hymna?

    Katrin     před 18 lety 13.10.2006 13:02 |  
    0 0

    Fakof nová hymna každej rok!

    • Re: Nová hymna?

      Python     před 18 lety 13.10.2006 13:19 |  
      0 0

      Souhlas. A smrt Jalovci:)!

      • Re: Nová hymna?

        (host)     před 18 lety 13.10.2006 19:26 |  
        0 0

        já jsem pro Jalovec!

        • Re: Nová hymna?

          Python     před 18 lety 14.10.2006 13:29 |  
          0 0

          To raději smrt. Trapnější pokřik neznám, ten ať si nechají hezky Moraváčci.

  13. Re: Nová hymna?

    Python     před 18 lety 13.10.2006 13:18 |  
    0 0

    Ke článku od Shapperda se nemá cenu obsáhleji vyjadřovat. Prostě ten článek je jedna velká blbost. Od fanoušků AEKu zpívající "YNWA", až po naučení této "fotbalové" hymny (fotbalová není, jen je převzata od jistého zpěváka díky jisté tragédii - je vás tu asi jen pár, co vědí, o co jde).
    Člověk si napřed musí uvedomit, jaké jsou možnosti a současný potenciál. V obou směrech je to totiž naprosto bídné (i když v současné době se rámec možností využívá velmi dobře - viz. derby, Sigma, Liberec...). Na Strahov chodí hrstka lidí, do kotle stejně tak (a to se to ke všemu zde ještě zlepšilo) a vy chcete vymýšlet hymny pro celý stadion??? Zvlášť, když znám jiné slávistické popěvky, které jsou nejen pro mě dobré, ale i tak se některé neuchytily? Pravda, většina z nich jsou výrazně radikálnějšího složení, ale kde v Evropě jsou všechny pokřiky mírumilovné a spisovně slušné?! Samozřejmě, že nikde, spíše naopak! K fotbalu a fandění patří emoce a proto tomu tak je! Skoro všechny známé slávistické pokřiky, co znám, tak vzinkly spontání formou. Ne, že někdo napsal na internetu "pojďte, složíme pokřik/chorál", to je přece nesmysl. Doteď si pamatuju den, kdy jsme v hospodě prvně rozjeli "Slavie, bíločervený", a tak suprově a spontáně to znělo, že se to řve dodnes:)! Na druhou stranu nebudu lhát, ale i zde byla (i když tak trochu nevědomě) inspirace ze země cizí...

  14. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 14:14 |  
    0 0

    jednim slovem hroznej napad

  15. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 14:18 |  
    0 0

    Zajimave, velmi zajimave....... chvilku jsem si pockal, jake, ze se to vyskytnou nazory,...a udelal jsem dobre :D. Richi se bezpochyby (castecne) inspiroval clankem z Wikipedie http://en.wikipedia.org/wiki/You 'll_Never_Walk_Alone_(song), ktery je velmi dobry. Jelikoz mam k Liverpool a i k LFC dost blizko pokusil sem se za poslednich 24 hodin vyzjistit neco, co je tak nejak mezi lidma(urcite se toho da vic nacerpat z vyse zmineneho clanku,ale..proc ne). Chtel jsem vedet proc Liverpool, a proc LFC, a proc 1963, a proc se to tak chytlo...Tak tedy, neni pravdou, ze song byl prijat po nejake tragedii(??), spis naopak. Jak se ve WIKI clanku dovite, je to puvodne jakasi pisen dodavaji nadeji, ci viru ( ja sem si vzdycky myslel, ze je to trochu "religious", ale spletl sem se) cloveku pri ztrate blizkeho, nadeji do budoucnosti, a je puvodne z americkeho muzikalu Rodgerse a Hammersteinaz r. 1945. Jednim z duvodu, ze se YNWA na podzim 1963 chytlo v KOPu je proste, ze Gerry Marsden a jeho PACEMAKERS, kdo tento song "snovuobjevili" a privedli na top of the charts, byli oblibenou liverpoolskou skupinou(no, na konci 1963 asi dokonce vetsi nez Beatles), a jak sem se od lidi, kteri "u toho byli" dovedel, KOP se svymi 25 tisici hlavami byl velmi "chytlavy". Tiziva ekonomicka situace drive vyznamneho pristavu (slavny hlave pro "slave trading") se pro nas paradoxne odrazi do jakesi "pospolitosti" a tendenci ke "zlehcovani", .. velmi typicku scouse sense of humor, pri jaksi zachovani takove zvlastni "slusnosti" ci "sounalezitosti" spojene s optimismem, no a to je vlastne vsechno v YNWA ....... (tedy pro cecha, ktery jen na vsechno nadava je to tak trochu nepochopitelne).......... Jeste bych se malinko(:DDD, malinko) vratil k te vire a k tomu nabozenststvi. Je pravda, ze i pres znatelny ustup ze slavy, si v Anglii a v Britanii vubec, nabozenstvi zachovava svuj vyznam. Liverpool je pri srovnani s Glasgow (Celtic =katolici, Rangers=protestanti, nebo jeste vice Derry v N.I.) jaksi vice tolerantni. Nekteri lide Vam sice budou tvrdit, ze LFC jsou protestatnti , ale ve skutecnosti tomu tak neni. LFC bylo puvodne zalozeno jako odnoz ciste katolickeho EVERTONU (zal 1868), v roce 1892, ale duvodem ostepeni rozhodne nebyl nabozensky svar, spise rozdilny pohled na ekonomiku klubu (zejmena na pojem amaterismu, sponsoringu, financovani, zisku a jine). Jeste se pokusim ziskat par verzi YNWA , a zase se ozvu ( jaksi ta studiova verze liverpoolskych fans je hodne slaba, a paradoxne kousek songu z Celtic parku je takovy nezvykle "klouzavy".. moje zkusenost s YNWA z Anfieldu, je spise jina, jaksi i vic staccato(zejmena v posledni casti - ktera se uz ani nezpiva, ale spis rve!).zdravi mart

    • Omluva Shapperdovi

      (host)     před 18 lety 13.10.2006 14:25 |  
      0 0

      ... tak ted koukam, ze to psal Shapperd. Tak se omlouvam, myslel sem, ze to psal Richi. Tak holt pochvalim Shapperda, no :D. Jinak, jak tam uvadis, i tisicovka fandu Tottenhamu dokazala poradne rozeznet Strahov, a ja si taky myslim, ze je mozne to alespon zacit s par lidma(50?). Takze tak nejak spis vyjadruju podporu, a rozhodne se nepripojuju k tem, co si mysli, ze je to blbost. zdravi mart

      • Re: Omluva Shapperdovi

        (host)     před 18 lety 13.10.2006 14:40 |  
        0 0

        Já vyjadřuju podporu možná ve smyslu - "je dobrý o tom diskutovat". Jinak myslím, že bysme neměli zapomínat především na svojí historii. Inspirace je fajn, ale to je asi tak všechno. Naše chorály by měly být o Bicanovi, Edenu... o bílečervenejch dresech s hvězdou na srdci za který se muselo bojovat. O hrdosti. Taxi

      • Re: Omluva Shapperdovi

        Python     před 18 lety 13.10.2006 15:17 |  
        0 0

        No, jestli jsi viděl 1000 fans Tottenhamu, tak to jéje:). Co vím, tak celý oblouk za brankou je pro 5000 fans. Nevím, zda je to přesný údaj (může někdo upřesnit), ale určitě celkem odpovídající.
        Můj odhad je 3000 Angličanů.

    • Re: Nová hymna?

      Python     před 18 lety 13.10.2006 15:04 |  
      0 0

      mart: vím, že ten song je hodně dlouho starý, ale jeho top zpopularizování nastalo, když se stal jakýmsi symbolem Hillsborough. V této fázy mohl být předběhnut Heyselem z roku 1985 (což by bylo docela i nelogické), ale nestalo se tak a díky tomu se "obyčejný" chorál stal po roku 1989 doslova klubovou hymnou, která je navíc teď známá prakticky po celé Evropě.

      • Re: Nová hymna?

        mart     před 18 lety 13.10.2006 15:30 |  
        0 0

        mas pravdu, ze po 89 prevzal YNWA Celtic - ten vztah Celtic - LFC je zrejme (asi i zjevne) zpusoben faktem, ze Celtic jsou vlastne irove a L'pool je tak nejak "neoficialnim hlavnim mestem irska" na britske pude. Jen oficialni song po Hillsborough byl ( teda podle mych informaci, protoze v 89 jsem jeste v L'poolu nebyl) jiny Gerryho(Marsdena) slagr - Ferry cross the Mersey. Jak moc silny vyznam v pozici teto hymny mela tragedie na Heysel stadionu, ti v L'poolu nikdo nerekne.....predpokladam, ze prevlada stud nad nad podilem viny..(??) Jinak dokonce i zminovany clanek ve WIKI Ti objasni, ze YNWA slo do cela charts 1985 jako vysledek pozaru v Bradfordu, a ne jako smutneni po Heselu ... mozna jeste vzpomenes jak jsme meli v Edenu na "drevence" cedule PAMATUJ NA BRADFORD! NEKUR!... takze se pripojim "nekur, neni to zdrave!" :D.zdravi mart

        • Re: Nová hymna?

          Python     před 18 lety 13.10.2006 16:55 |  
          0 0

          Na Bradford jsem zapomněl, to máš pravdu. To ovšem neznamená, že bych zapomněl i na své zdraví, jelikož jsem odjakživa nekuřák:).

          • Re: Nová hymna?

            (host)     před 18 lety 13.10.2006 19:56 |  
            0 0

            :), to je dobre,....taky sem prestal uz pred lety. Jinak se teda priznam, ze sem o hymne uvazoval uz peknejch par let. Ta Korbelovska sice neni spatna, ale taky neni dobra, protoze je prilis strojena, takova umela, nebo spis vyumela...jestli vis co myslim. Ta pozdejsi (vlastne pomerne cerstva - myslim Slavie - bilo-cerveny ma docela smrnc...., no jo ale porat to neni bomba... Taky se tu zminuje Ringova "Kluci zlati", coz bylo na svou dobu vazne dost dobry. A pak dalsi a dalsi - mam pocit, ze tu byl pred casem sqelej clanek (nejspis od Dobiho), kterej vycerpavajicim zpusobem rozebral vsechno, co tu v oblasti pisni, zpevu a popevku doposud bylo. Takze bych uvital nejakej clanek, kterej by prinesl neco co tu jeste nebylo :D. Jak sem rikal, s mym hudebnim talentem, by bylo jaksi zbytecne na neco takoveho vubec pomyslet. Presto ze YNWA se mi velice libi, souhlasim, ze Slavia je predevsim ceska,....a potazmo tedy zpevy by mely byti take ceske. Jak tu vyse (taky myslim Dobi) diskutovano, cestina neni zrovna idealni na "porvavani na stadionu". Navic nas fanousek proste asi opravdu nebude delat nejake velke(dlouhe) zpevy, jako YNWA. Souhlasim, i s nazorem, ze sme (vetsina z nas) schopni utect pri pomalejsim tempu (viz Kde domov muj)...no bude to asi poradny orisek. O tom se uz presvedcil nedavno Michal David (ktereho sice na rozdil od jinych celkem uznavam), ktery ten orisek ani nenatuknul :D.zdravi mart

            • Re: Nová hymna?

              Python     před 18 lety 14.10.2006 13:37 |  
              0 0

              Na nové hymně je největší chyba to, že není udělána v původním rytmu (Slavie - bíločervený = Go west). Je to hozené do úplně jiné melodie, možná schválně, ale výsledek tak zrovna nepřesvědčil.
              Já bych nějakou hymnu nechal spát. Tady nejsou lidi na repre schopni ani zazpívat naší hymnu, není tu u lidí prostě ani to srdce zpívat o svém klubu (největší a nejčastější prezentace českého fanouška u svého klubu je akorát tak šála přes krk, kterou ani mnoho lidí neumí dát ve správnou chvíli na d hlavu). Staral bych se teda spíš o věci, které jsou v současné době reálné k nějakému lepšímu výledku slávistické fans scény - zvětšit kotel (třeba lidma z horní galerie, někdy si fakt říkám, proč jí nezavřou, aby pak byli všichni dole a lépe to vypadalo), tudíž tak i hlasitost supportu, dělat vše proto, aby počet slávistů na výjzdech stoupal... Je toho dost:).

              • Re: Nová hymna?

                mart     před 18 lety 14.10.2006 21:44 |  
                0 0

                :D, s tim spanim nasi hymny ....mas asi nejspis pravdu. Ostatni bohuzel nemuzu ani komentovat ani ovlivnit.. Nakonec, ne kazdy ma hymnu....mozna nejakych par pokriku(??!!).zdravi mart

  16. krok špatným směrem nebo spíše zpátky

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 14:29 |  
    0 0

    Souhlasím s Dobim. Dost lidí si pořád stěžuje že není co zpívat, chtějí vymyslet nové chorály takříkajíc na zelené louce, nebo dokonce si vypujčovat cizí. Ale to my nepotřebujeme - máme více než stoletou tradici. A pokřiků a nápěvů za tu dobu bylo jistě tolik, že je z čeho vybírat. A tak vyzývám všechny, kdo jsou se současnou situací nejspojení, ať přidají ruku k dílu. Klidně můžeme založit novou stránku, nebo novou sekci zde na SN, kde by se postupně sbíral materiál. A kdyby se toho sebralo dost, tak by jistě nebylo těžké vybrat na čem novou hymnu (chorál) stavět. Ve staré písni stačí třeba jen změnit semtam jedno slovo aby to šlo zpívat s modernější melodií a ve sboru, vynechat jeden řádek, přidat jiný - a má to úplně jiný náboj. A jistě se najde pár lidí, který by právě tohle mohli zvládnout. Já sám klidně přidám ruku k dílu. Lidi je to na nás, nechtějme revoluci, dějiny totiž většinou postupují cestou evoluce ;-) Taxi

    • Re: krok špatným směrem nebo spíše zpátky

      (host)     před 18 lety 13.10.2006 15:16 |  
      0 0

      S tim se da souhlasit.Dobi vytahnul na svet krasne sloky pisne,chtelo by to mozna jen oprasit a taktez se rad pridam.Co se tyce textu,tak ten musi byt jednoznacne v CESTINE,jsem treba rad i za nazév naseho klubu ktery ma na zacatku SK,nikoliv AC,FC...!!!

      • Re: krok špatným směrem nebo spíše zpátky

        (host)     před 18 lety 13.10.2006 15:52 |  
        0 0

        jj i já jsem na SK hrdý. Ale těch věcí je tolik... dres v národních barvách, v kterém hrála i reprezentace... atd atd... prostě text by měl být v češtině a né že né. Snad se příště podepíšeš. Taxi

      • Re: krok špatným směrem nebo spíše zpátky

        (host)     před 18 lety 13.10.2006 17:54 |  
        0 0

        osophy Pro poradek:)

  17. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 14:57 |  
    0 0

    no, je to po pravdě hodně šílené...

    • Re: Nová hymna?

      mart     před 18 lety 13.10.2006 20:45 |  
      0 0

      no, naprosty souhlas,...jenze o Da Vincim a Einsteinovi si taky mysleli, ze jsou sileni ......:D.zdravi mart

  18. Re: Pro Richiho

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 15:04 |  
    0 0

    Richi, sice to není k tématu ale u předešlího článku si mi neodpověděl, tak se ptám znova, je pravda že se v pondělí v Edenu má zasazovat základní kámen, ano nebo ne? A jestli je to pravda tak kdy? Rád bych u toho byl. Předem dík za odpověď Kuka.

    • Re: Pro Richiho

      Richi (admin)     před 18 lety 13.10.2006 15:08 |  
      0 0

      Je to pravda a dnes to ma byt zverejneno, cekam az to bude oficialne receno, at to uvedeme i na SN. Nevim zda to bude pristupne i verejnosti.

      • Re: Pro Richiho

        (host)     před 18 lety 13.10.2006 15:27 |  
        0 0

        Díky Richi. Kuka

      • Re: Pro Richiho

        Knajpar (přítel SN)     před 18 lety 13.10.2006 16:23 |  
        0 0

        Richi, Dotaz na ty Lupeny na Kladno, to uz jich je jen 30? a je to info ze vcera?
        nemuzu se na to pi.tomy kladno dovolat a nechce se mi tam jezdit ted, ... CO bude s rezervovanymi listky pro Fanklubaky kdyz se nenaplni uplne kapacita...?????? DIKYYY potreboval bych jich tak 5....

        • Re: Pro Richiho

          Richi (admin)     před 18 lety 13.10.2006 16:29 |  
          0 0

          Tolik listku mas smulu ... prakticky jedina moznost uz je jen pres fanklub.

          • Re: Pro Richiho

            Knajpar (přítel SN)     před 18 lety 13.10.2006 16:35 |  
            0 0

            hmm, spatna zprava, ale dik... no nic jedu pro ne maj tam predprodej do 6ti.... do kolika muzu zavolat na tu rezervaci na fanbus???

            • Re: Pro Richiho

              Richi (admin)     před 18 lety 13.10.2006 16:39 |  
              0 0

              rezervace dokud jsou volny mista.

  19. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 13.10.2006 17:56 |  
    0 0

    Hele fakt dobrej nápad, jenže má to jednu chybu. Když na normální zápasy chodí do kotle pár desítek, nejvýše stovek lidi, kteri opravdu fandi. A tezko se to muzem naucit pri tak prestiznim zapase jako je treba derby.
    Ale pokud by se v budoucnu navstevy zvedly a treba az bude stat eden, tak to rozhodne neni velka utopie

  20. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 14.10.2006 19:56 |  
    0 0

    Chlapi, divim se vám, ze chcete vymyslet nove choraly, kdyz mame takovy pekny cesky pisnicky: co takhle si zaspivat Ta nase jedenactka vali... anebo Zelena je trava... to sou paradni fotbalovy pisnicky

    • Re: Nová hymna?

      mart     před 18 lety 14.10.2006 21:36 |  
      0 0

      ....ale jo mas pravdu, jenze.......ta nase jedenactka vali, je vysloveni hospodska pisnicka (i kdyz dost dobra) a k pokriku se jaksi nehodi, no a zelena je trava (teda krome toho, ze je to anglicka pisnicka - drive hymna jisteho londyckeho klubu, ktery vlastni jakysi rusky bilionar) je taky dobra, ale podle meho nazoru, jaksi taky nepasuje. Myslim si, ze by to chtelo zacit spis pokrikem....a postupne se treba propracovat k necemu vetsimu.zdravi mart

      • Re: Nová hymna?

        (host)     před 18 lety 15.10.2006 09:42 |  
        0 0

        Tak máš snad něco proti Blues Is The Colour?:)) Ale stejně, dobrá je třeba hymna Juventusu, ten jejich pokřik s bubny JUVE!, z toho mi vždy běhá mráz po zádech:)) Nebo Hajduk SPlit, Bílá vojská, taky není špatné:) Ale proč, ptám se PROČ bychom měli měnit hymnu každej rok nebo obrok, vždyt a) se k tomu ani nedá vypěstovat takovej vztah jako po deseti letech b) za chvíli dojde námět c) né každej bude mít chut se učit novou a novou hymnu když zanedlouho bude zase jiná a konečně za d) nejsme tím pro smích? Nechci se mýlit, ale není třeba zmíněná Blues Is The Colour už hymnou hoodně dlouho? Nebo YNWA taky nějakejch dvacet let? slaviator :)

        • Re: Nová hymna?

          (host)     před 18 lety 15.10.2006 09:43 |  
          0 0

          sakra, chybka, né Blues ale Blue Is The Colour :D

        • Re: Nová hymna?

          mart     před 18 lety 15.10.2006 11:29 |  
          0 0

          Hmm......................to je ale asi tak vse, co k tommu muzu rict. Vubec nechapu kam miris?!? Za a), za b) a za c) ?? Copak my mame nejakou hymnu?? .....promin mi, ale to sem asi zaspal. Pokusu bylo mnoho, nektere slabe, jine hodne slabe, ale co se pamatuju, zadna "pisnicka" se nikdy nechytila....,nebo se pletu? Tady nejde o to menit hymnu. Tady jde o vytvoreni hymny. Pro smich??, a komu??sraptanum??, tak Ti sou mi jaksi uplne volny! Navic to co vyjmenovavas jako priklady, to se taky nejak tvorilo, nebo ne? Jinak YNWA je opravdovou hymnou vice nez dvakrat 20 let a Blues uz nemaj Blue is the Colour ...maj ted "sojuz nerusimij..." :D. Tak si to voprav!zdravi mart

          • Re: Nová hymna?

            (host)     před 18 lety 15.10.2006 13:37 |  
            0 0

            Mno, hymnu máme, ne? Nic nás nesrazí od Muchowa... A jak je vidět i tady v ohlasech, tak bych řek, že se chytila. Nevím, mě se líbí třeba i ta korbelovská (pardon, ted nevím jak se jmenuje, ale např. ta pasáž Zase bude zpívat celý Eden, na hřišti i v zámezí, jeden gol je málo ještě JEDEN, Slavia ta zvítězí, tak ta mě vždy dojme... :)) Tak nevím, tohle je (ta Nic nás nesrazí) nyní oficiální hymnou, ta korbelovská byla před ní.. Takže hymny to asi jsou, není-liž tomu tak? Já bych novou hymnu nevytrvářel, fakt ne, dokud nebudeme v Edenu, nemá to cenu, ale takovej nějakej chorál á la Anglie (nebo Itálie) by stál za ten pokus víc než "nová hymna", aspon podle mě. Sraltani mi jsou taky volní, na ty jsem vůbec nemyslel (kord když ted budou k smíchu oni, páč my budeme hezky hrát v Edenku... A oni na tom Strahově, na té hurce, všechna čest panu Křetinskému:)) Ještě aby jim tak okolo těch pozemku natáhli pásku "Zákaz vstupu" z duvodu vyšetřování (vele)podvodu, jajj, to by bylo... až příliš krásné:)), měl jsem na mysli ostatní - rozumné - fandy... Mno, ejhle, tak já historii YNWA neznám, ale vidíš, to je prostě hymna, co je teda dokonce 40 let! A né nějaká rychlokvaška, co se obrok obmění... A s tou Chelsea, ajaj, tak jsem se sek, no, stydím se, stydím:) Chelsea e totiž po Slávce a Juventusu muj třetí nejoblíbenější klub, ale ono jaksi, tam se dostanu ještě hůř než do Prahy:)) A s tou hymnou jsem si to ani nepostřeh, jsem měl za to, že pořád je to Blue Is The Colour, aspon co si pamatujuz tak na zápasech je pořád k slyšení... :) slaviator

            • Re: Nová hymna?

              mart     před 18 lety 15.10.2006 21:25 |  
              0 0

              No, kdyz to tak ctu, tak vlastne myslime to same (umyslne pisu myslime, protoze piseme kazdej neco jinyho:). Mame takovejch hymen, ze .... ze ja mam pocit, ze je ani nemame,no. Ale CHORAL BERU! ...jenze ja znam v cestine jen jeden kvalitni, teda jako superkvalitni... schvalne, uhadni jakej! :D (mam takovej pocit, ze na Slavii by to asi upravit neslo:DDD...coz byla i takova velmi mala napoveda).zdravi mart

              • Re: Nová hymna?

                (host)     před 18 lety 16.10.2006 12:30 |  
                0 0

                tak pokud skutečně myslíme i tady to samé, tak proč bychom nemohli mít chorál lepší než maj krátké ¨zobáky z Ovy?:D Ne, nemohli... My ho musíme n¨mít:) Uvidíme, jde jen asi o to, že třeba takovej Muchow zrovna na chorál není, ptal jsem se ho loni někdy v červnu na něj a prej jako fakt že do tohohle že se nebude míchat, že to není jeho job... :) Michal David, ten také na chorály není.. atd atd... Zato Nohavica, mno jo no, mít taky jednoho:) Na druhou stranu, pokud je to profesionál a dostane určité zadání, tak by se ho taky mohl zhostit a mít úspěch, jenže jde o ty reakce okolí... slaviator

                • Re: Nová hymna?

                  (host)     před 18 lety 16.10.2006 12:35 |  
                  0 0

                  btw teda pokud myslíš fakt tu baníkovskou, tak viděl jsem i upravu na Slavii, mám to někde i na starém compu na HDD, jen ho jaksi nemohu asi 4 měsíce spustit:) Pokud uvidím toho maníka co mi to posílal, řeknu mu at to pošle znova, byl to sice takovej pruměr, ale kdyby se na tom zapracovalo... :D ale zase jde o to, že každej song když ho zpívá plnej 20,000timístnej stadak v rytmu a synchrovaně, tak vynikde daleko víc a zní daleko líp než sebelepší chorál kterej zpívá, žel bohu, jen padesát lidí v kotlíku...

                • Re: Nová hymna?

                  (host)     před 18 lety 16.10.2006 13:45 |  
                  0 0

                  Tesne vedle! Neni to banikovska nohavica. Je to "Svaty Vaclave". Pokud's tedy tento choral nekdy slysel, asi potvrdis, ze je to totalni bomba. (v celku pochopitelne je ale nemozne to prekopat na Slavii). Jeste tim(a jak sem uz psal , kdo slysel, potvrdi) vyvracim myslenku, ze choral nemuze udelat deset lidi - ve vesnickem kosteliku jsem slysel tento choral zpivat sotva 20 lidi (neprofesionalu), vysledek......... napisu jen "husi kuze" uplne vsude. Jinak k vytvoreni choralu bych nepouzival M.Davida, Nohavicu a Muchowa.......kdyz to nekdo umi, stacil by pocitac. Bohuzel, ja takovyhle veci neumim.zdravi mart

                  • Re: Nová hymna?

                    (host)     před 18 lety 16.10.2006 15:16 |  
                    0 0

                    Mno, tak já myslel že zabrouzdáš do vod fotbalových:)) Jako sorry, ale já podle názvů filmů nebo písní nepoznám zda to znám nebo ne, musím si to sehnat na netu, poslechnout aspon tak 5 s a pak budu vědět:) Ale zase, ono, proč je nepoužívat? Tak Nohavica se toho nezhostil u Baníku špatně, i když Slavia by potřebovala krapet něco trošku jinýho, přeci jen není "hornickej" klub, ale klub "intelektuálů":) Uvidíme, však ono to nějak dopadne:)) slaviator

  21. Re: Nová hymna?

    palino     před 18 lety 14.10.2006 20:20 |  
    0 0

    Souhlasím se všemi, co tvrdí, že není jednoduché vymyslet český text(vtipný) a chytlavý. Myslím si, že Míša David a Petr Kolář jsou nejlepší na naší hudební scéně Míša ty texty umí, jen to chce vypilovat dal bych jim ještě šanci. Začne 2. kolo. Držím pěsti Všem, kdo se do toho pouští.

  22. Re: Nová hymna?

    palino     před 18 lety 14.10.2006 21:16 |  
    0 0

    Jek znova po roce nová hymna? Na chorálu a popěvcích by se mělo pracovat stále. Ať nemusíme zpívat to samé dokola Slavie do to ho. Strašně moc jsem přivítal megafon v kotli, myslím si, že lidi kteří neznají ty chorály se chytnou a alespoň opakují a každý hlas je potřeba.

    • Re: Nová hymna?

      (host)     před 18 lety 15.10.2006 09:48 |  
      0 0

      počkej, počkej:)) tady se celou dobu mluví o nové hymně, ne? A to sorry, ale každej rok ne:) Jinak jasný, chtělo by to chorál, nějakej pokřik, chytlavej, kdy by se ke kotli přidala aspon ta třetina stadaku když už né pulka... nebo rovnou celej stadak... Ale nevím, nevím, zda Michal David je správná volba pro chorál... A co mít prostě chorál dublovanej? Pro zápasy v Česku česky a pro zápasy v LM (akože snad budou:)) anglicky? Sice by to bylo trochu komplikovanější, ale když by se to povedlo, stálo by to za to! Ale ted jde o to, zda je skutečně ta ochota lidí se to naučit a zpívat... Ono když by ten chorál začlo zpívat jen pár lidí v kotli, tak by to v konečným důsledku mohlo působit "nedobře"...

      • Re: Nová hymna?

        (host)     před 18 lety 15.10.2006 09:49 |  
        0 0

        sakra, zapomněl jsem se podepsat:D slaviator

  23. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 15.10.2006 19:55 |  
    0 0

    no, hlavne kdyz chcete delat nejake nove choraly, tak by bylo vhodne, aby to nebyla snuska vulgarismu. pokud chcete, aby fandil cely stadion, tak je treba take trochu kultivovane. Na derby mi to chvilemi pripadalo jako na srazu antispartanu a antislavistu, ani jeden kotel prilis sve milacky nepovzbuzoval, ale hlavne nadaval tomu druhemu. Takhle se k vam ani s choralem nikdo pridavat nebude, lide co chodi na fotbal si radi zafandi, ale slusne...

    • Re: Nová hymna?

      (host)     před 18 lety 25.10.2006 13:07 |  
      0 0

      Derby není normální zápas,podle toho to nemůžeš brát.A tak odporného a nenáviděného soupeře,jako je ss-parta,prostě nelze neurážet.A vlastně to ani žádné urážky nebyly,urážky jsou to přece jen v případě,když to není pravda,ne?

  24. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 15.10.2006 22:43 |  
    0 0

    berte to spíš jako srandu a ironii :-)
    na melodii Kdyby byl Bavorov:
    "Kdyby byl ten Strahov co jsou Vršovice
    byly by nás slávistů desetitisíce
    ale že je na kopci,na tom kopci zkurvenym
    je nás tu pár stovek jo to sám nezměnim"

  25. Re: Nová hymna?

    (host)     před 18 lety 25.10.2006 13:46 |  
    0 0

    Neposuzuji články podle toho,kdo je píše,aůe podle jejich obsahu-to jen tak na úvod,aby se nezdálo,že chci za každou cenu jen negovat to,co napsal autor článku.Kritický nicméně být musím.Návrh zavést tuto hymnu mi připadá naprosto stupidní a scestný,a to z mnoha důvodů.V první řadě je to především fakt,že opičit se po někom mi vždycky přijde jako nesmírně ubohé,svědčící o nedostatku vlastní fantazie a snad i cti.Pak je to jazyk,který je nám dnes a denně násilně vnucován skoro na každém rohu a o němž si mnozí lidé myslí,že když s ním budou mluvit při každé příležitosti,tak budou jako něco víc a ostatní z nich padnou na zadek-takovýmito lidmi opovrhuji.Nejsem žádnej ultra,ale kdybych slyšel zpívat nějakej chorál v Česku v tomto jazyce,nezískali by si u mě ti,kdo jej zpívají,obdiv,nýbrž jen a jen posměch-jestliže to fandům jiných klubů nevadí,tak my bysme myslím měli mít trochu víc hrdosti na svůj jazyk,jako např.ve Španělsku,Itálii či Francii.A pak je tu ta důležitá skutečnost,že tato hymna je prostě zažitá jako symbol FC liverool,tedy silně protekčního mančaftu,který má štěstí nechci říkat odkud,neobjektivní,arogantní a logicky velice násilné fanoušky(i dneska,nejen tehdy v Bruselu)a kterému se říká Reds,tedy rudí,stejně jako Spartě-proto myslím,že tento klub je našim přesným opakem a že sním nemáme nic společného.Ukázkou protekčnosti,tohoto klubu bylo jeho loňské skandální připuštění do Ligy mistrů předpisům navzdory-ty byly po intensivním lobbování retroaktivně(!!!)změněny tak,aby to vyhovovalo Reds.A víte,kdo na toto skandální rozhodnutí doplatil ztrátou nasazení?Ano,byla to naše Slávie!Kdyby tedy kvůli ničemu jinému,tak jen kvůli tomuto bych považoval kopírování jejich hymny za neúctu k sobě sama,ne-li za s prominutím vlezdo.....ismus.Jak už napsali jiní,je spousta našich českých písniček o Slávii,myslím,že z českých klubů nemá v tomto směru náš mančaft konkurenci-nebo znáte nějakej takovej?Myslím,že by se časem uchytily-ze zkušenosti vím,že např.u baníkovců se Nohavicův Fotbal docela chytil,i když ne přímo na stadionu,jen v autobuse v Brně...Třeba to bude dýl trvat,ale myslím,že česká písnička ryze o Slávii si to zaslouží.Kéž by se to stihlo ještě na Strahově!Viva Slávie§