Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Slávistický kotel

Jakožto už poměrně dlouholetý a na slavistické poměry i celkem častý návštěvník kotle na jižní sem se rozhodl napsat těchto pár řádků, které by měly vyjádřit současný stav a rozpoložení našeho kotle.

Když jsem začal na Slavii chodit (cca 4 roky zpět), bylo rozložení kotle celkem jednoznačné, na galerce normální fans, dole chuligáni. Nic víc, nic míň. Takhle to trvalo celkem dlouho, až jednou, a to nedávno, přišel nápad - přesunout převážnou část fans ze shora dolů.

A to se zčásti podařilo. Poprvé se tak stalo na onom famózním derby, sice nás ruďoši v supportu a ultras stránce předčili, ale úspěch to i tak byl, a to ne zrovna malý. To se potvrdilo hlavně při zápase s CSKA. I v GL byl vidět určitý rozdíl, ale rozhodně ne hodný Slavie. Ostudu jsme si neudělali ani v zápase s Monakem, kdy byla jižní velmi kvalitně zaplněna.

Slabina kotle a i celé GL, myšleno po fans stránce, se plně projevila na zápase s Blšany. Přesto, že jsme byli poměrně dobře srocení na „déčku“ dole, výsledek nebyl nijak valný. Fandilo se málo a nestejnoměrně, pochopitelně, kvalita a výsledek zápasu se na onom výsledku podepsaly také.
 
 
A pak přišel poslední zápas doma, s Teplicemi. A hlavně o něm chci psát. Jak si jistě někteří z vás pamatují, spousty lidí se před přesunem dolů obávalo chuligánů. I já jsem měl jisté obavy, sic ne o mou osobu ale o celé soužití fans s chuligány. Na diskuzi pod článkem o novém kotli na SuperSlavii psalo pár hool’s, že se žádný fans nemusí bát, že se nikomu nic nestane. Vše se zdálo ok, tak jaképak copak. Až do zápasu s Teplicemi bylo vše v pořádku. Jenže tam bylo jednomu mému kamarádovi, jenž je antifa, řečeno, že tam prostě nemá co dělat. To bylo celkem velké negativum. Nehledě na to, že při zápasech s CSKA a s Monakem začali některá individua hučet. Nehodlám v tomto článku rozebírat již tak nesmyslné rasistické teorie, ale poukázat na problém kotle. Nedivím se tedy, že spousty fans se buď vrátilo na galerku nebo dolů ani nešlo. Po zápase s Teplicemi o tom uvažuji také. Proč?

Jednoznačně díky nejednotnosti kotle, co se týče fandění, věku a názorů. Nebudu nikomu zakazovat chodit na fotbal, už jen kvůli věku, ale když opodál stojí banda čtrnáctiletých kluků, co se baví házením petard a křičením sprostých slov bezesmyslu (smyslem rozumějte např. po neodpískání jasné ruky), tak mně chu? být tam s nimi naprosto přechází. Další věcí je fandění samotné. Jako každý slávista si rád zakřičím smrt spartě, ale na některých zápasech to skutečně postrádá smysl a stává se to, řekněme to na rovinu, trapárnou.

To samé platí o ostatních protispar?anských pokřicích. Krom derby to prostě na zápas nepatří. Spar?ani to stejně neuslyší a hrstce (např. Blšanských) je to evidentně putna. A místo aby naši hráči slyšeli a cítili naší podporu, se k nim dostane jen „Sparta zajebaná je“. No a nakonec k těm názorům. Troufnu si odhadnout, že počty doopravdických hool’s nejsou na našich zápasech nijak ohromné, a je tedy potřeba oddělit zrno od plev. Ne každý s mikinou hooligan nebo troublemaker a s holou hlavou je chuligán. Těchto individuí je v našem kotli více než dost, a že hučí a podobně, je pravděpodobně jen jejich chu? se ukázat. Takový lidé jsou našemu kotli ostudou a způsobují jeho rozpůlení. Kdo by taky chtěl být v kotli s 16tiletými kluky, co si dokazují jací sou, aniž by pořádně věděli proč. Ale o to by se měli postarat sami chuligáni, teda, pokud jim to ovšem není jedno.

Tedy závěrem, snaha o vytvoření nového kotle je velkým krokem dopředu. Na začátku se to zdálo jako poměrně jednoduchá věc, leč, po pár zápasech se zde začínají ukazovat nedostatky. Jak se zdá, bude to běh na dlouhou tra? s nejistým cílem. Výsledek však záleží jen a jen na nás.

Případné komentáře na adamd@centrum.cz.

Komentáře (23)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slávistický kotel

    GeorgK (přítel SN)     před 19 lety 13.12.2005 19:16 |  
    0 0

    Ona by pomohla jista organizace. Pamatuju se, že byly zakoupeny megafony za prostředky choreo fondu (tedy alespoň žiju s tím pocitem), a to i na jižní. Za celou dobu jsem do něj slyšel plkat jen párek děvčátek zajisté ještě pod zákonem, a to je tomu pár měsíců. Kotel docela obratně "ovládal" člověk co se mu prý asi přezdívá CLOW. Bylo by záhodno ten megafon mu předat. Možná by se náckové ani v zápalu fandění ke svému hučení nedostaly.

    • Re: Slávistický kotel

      (host)     před 19 lety 13.12.2005 20:58 |  
      0 0

      Jmenuje se Clown a megafon v jeho rukou na větších zápasech nechybí.

      • Re: Slávistický kotel

        GeorgK (přítel SN)     před 19 lety 13.12.2005 22:12 |  
        0 0

        CSKA, Monako ani na lize neměl.

        • Re: Slávistický kotel

          Mat87     před 19 lety 13.12.2005 23:27 |  
          0 0

          Jo, to je možný. Já chodím nahoru, takže jsem měl pocit, že na větších zápasech megafon má. Ale tak to se mi možná jen zdálo.

      • Re: Slávistický kotel

        (host)     před 19 lety 17.12.2005 13:50 |  
        0 0

        Naposledy jsem megafon viděl asi na Anderlechtu, nebo kde to bylo

    • Re: Slávistický kotel

      Richi (admin)     před 19 lety 13.12.2005 22:20 |  
      0 0

      Megafony nebyly placeny z prostředků choreofondu, ani korunu nešlo z vašich peněz, ale byli jejich prostřednictvím sehnány a darovány. Kde jsou teď, to já osobně nevím, na jihu se nepohybuji.

      • Re: Slávistický kotel

        GeorgK (přítel SN)     před 19 lety 14.12.2005 07:45 |  
        0 0

        Nabyl jsem toho dojmu z jedné zpravy.

  2. Re: Slávistický kotel

    ttajpek (host)     před 19 lety 13.12.2005 20:42 |  
    0 0

    myslim, že tenhle článek dost dobře charakterizuje náš nový kotel i já sem se po několika zápasech vrátil zpátky nahoru, kde si zafandím uvidim na fotbal a nemusim poslouchat lidi co se chovaj jako spartani!viz.hu,hu,hu na zápase s CSKA).

  3. Re: Slávistický kotel

    KADE     před 19 lety 14.12.2005 00:18 |  
    0 0

    S tímto článkem naprosto souhlasím. Chodíme na Slavii a ne na nějaký jiný tým (v článku je několikrát uveden).

    Jinak já strašně rád chodím do kotle, ale prostě mě vadí rasistické pokřiky, "... nenavidime všechny", hučení, nadávání na vlastní hráče, tisíckrát "Ležka ven" ...

    Myslím, že by my bychom měli okřiknout ty individua, kteří se takhle chovají ....

  4. Re: Slávistický kotel

    (host)     před 19 lety 14.12.2005 10:06 |  
    0 0

    Souhlisim, hlavně s tim, že řvát na zápase s Monakem "smrt spartě" je ubohý a nemístný.

    • Re: Slávistický kotel

      PetCC     před 19 lety 14.12.2005 16:11 |  
      0 0

      Ubohý je to vždycky, nemístný mimo zápasů se Spartou taky.

  5. Re: Slávistický kotel

    lucky-pilda     před 19 lety 14.12.2005 10:40 |  
    0 0

    naprosto vystizne napsano! chtelo by to asi opravdu, aby to vetsine lidi kolem nebylo lhostejny a pri podobnych pripadech zakrocili, protoze naopak nackove nemaj na slavii co pohledavat ...

  6. Re: Slávistický kotel

    vikingzlipy (přítel SN)     před 19 lety 14.12.2005 13:52 |  
    0 0

    Naprostý souhlas, něco podobného jsem posílal richimu, týkalo se to hlavně pokřikování proti Spartě a tak, ale to je teď fuk.

  7. Re: Slávistický kotel

    (host)     před 19 lety 14.12.2005 13:59 |  
    0 0

    Nechci nikoho niak kritizovat kazdy kdo chodi na stadion zaslouzi pochvalu. Ale je pravda ze nektere pokriky jsou opravdu trapny a ty co je kricej by se meli nad sebou zamyslet. Proc si ty letensky hovada vubec berem do huby vzdyt za to ani nest

  8. Re: Slávistický kotel

    (host)     před 19 lety 14.12.2005 16:48 |  
    0 0

    V ramci demokracie nechci zadny pokriky zakazovat - nejjednodussi je proste ty "mimo" pokriky prekricet necim jinym - tak to vzdycky fungovalo - a tim, ze utecou ti "slusni" zpatky nahoru se podle mne nic nevyresi - jen se to opet roztristi..... ale chapu je - ne vzdy je nalada hrat si na "kladaka" - na vetsich zapasech je podle mne dole vetsina "normalnich", kteri by se s touhle partickou dokazali "poprat" hlasivkama..

  9. Re: Slávistický kotel

    Olin     před 19 lety 15.12.2005 09:46 |  
    0 0

    S názorem souhlasím. Myšlenka na sjednocený kotel ve spodní části je dobrá, jsem jednoznačně pro, jenom chce najít osobu, která bude celý kotel organizovat, koho budou všichni respektovat. Myslím, že Clown to splňuje, jenom nevím, jestli se mu do toho bude chtít. Potom by nezbývalo než najít někoho jiného, ale nevím koho. Určitě by chtělo rozšířit repertoár pokřiků a chorálů, zapojit do fandění více ruce atd., protože z pohledu na stadiony za naše hranice a z osobní návštěvy běžného ligového zápasu Hajduku Split je evidetní, že se ještě máme, co učit. Je jenom na nás jakou cestu si zvolíme. Petr

  10. Re: Slávistický kotel

    (host)     před 19 lety 16.12.2005 16:09 |  
    0 0

    K tomu, aby kotel pořádně fungoval, je potřeba chuligány eliminovat. Buď tím, že je budeme ignorovat a překřičíme je vlastními pokřiky, nebo tím, že se jim všichni postaví a řeknou jim, že je tam nechceme (třeba pokřikem CHULIGÁNI VEN a k tomu použít i ty megafony)!! Fandím už dlouho Slávii, ale chuligány nerozlišuju podle týmů, chuligán je prostě chuligán a rozbít hubu chuligánovi ze Slavie by žádnou škodu na dušičce a svědomí určitě neudělalo. Slavie nemůže být velkoklubem, pokud nebude mít velkofans.

    • Re: Slávistický kotel

      (host)     před 19 lety 16.12.2005 19:28 |  
      0 0

      tak ty jsi dobrej debil:/

    • Re: Slávistický kotel

      (host)     před 19 lety 16.12.2005 23:45 |  
      0 0

      100% souhlas

    • Re: Slávistický kotel

      (host)     před 19 lety 16.12.2005 23:49 |  
      0 0

      Ten 100% souhlas myslím s obsahem komentáře, naprosto se s ním shoduju (chuligán je prostě chuligán a rozbít hubu chuligánovi ze Slavie by žádnou škodu na dušičce a svědomí určitě neudělalo)

      • Re: Slávistický kotel

        (host)     před 19 lety 17.12.2005 13:43 |  
        0 0

        Vysvětlení: Za chuligána nepovažuju klasického fanouška, který se hlasí k hooligans, ultras,... jsou to ty vyholený vymatlaný lebky, který akorát provokujou a choděj se na stadion porvat. To co bylo v Hamburku se nedá s našim fanouškem srovnat. Nesnášim chuligány a jestli je to to chuligán Sparty, Slavie, Baníku,.. to je mi jedno - s takovejma nechci mít nic společnýho. Znám případy, kdy takovejhle magor napad lidi, který se o fotbal vůbec nezajímaj a taky případy, kdy Slávistickej chuligán napad SLÁVISTU. Smrt chuligánum

    • Re: Slávistický kotel

      (host)     před 19 lety 17.12.2005 13:44 |  
      0 0

      Vysvětlení: Za chuligána nepovažuju klasického fanouška, který se hlasí k hooligans, ultras,... jsou to ty vyholený vymatlaný lebky, který akorát provokujou a choděj se na stadion porvat. To co bylo v Hamburku se nedá s našim fanouškem srovnat. Nesnášim chuligány a jestli je to to chuligán Sparty, Slavie, Baníku,.. to je mi jedno - s takovejma nechci mít nic společnýho. Znám případy, kdy takovejhle magor napad lidi, který se o fotbal vůbec nezajímaj a taky případy, kdy Slávistickej chuligán napad SLÁVISTU. Smrt chuligánum

  11. Re: Slávistický kotel

    (host)     před 19 lety 16.12.2005 23:42 |  
    0 0

    S článkem v podstatě souhlasím. Jakékoliv soužití ve slávistickém kotli však bude vždy obtížné, chodí tam totiž stále dost vymytých mozků. Pokud někdo hází petardy do lidí, ničí zařízení vlastního stadionu, skanduje rasistické a fašistické pokřiky a léčí si své komplexy dalšími nesmyslnými výlevy, škodí tím hlavně Slavii, místo aby jí pomáhal (placení pokut, ostuda, ničení zařízení stadionu a odrazování dalších slušných lidí fandit Slavii). Takže pokud má někdo zdravý rozum, tak se těmhle pitomcům začne dřív nebo později vyhýbat.