Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Rozhovory

Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

Přesně před čtrnácti dny proběhl dlouho očekávaný rozhovor s generálním ředitelem Slavie ing. Vladimírem Leškou. Plno dotazů jste položili i vy čtenáři Slávistických novin a SuperSlavie.Com. Nyní si můžete přečíst odpovědi, je to opravdu dlouhé čtení, takže si udělejte pohodlí a soustřeďte se na to!

Jedna z otázek: Kdy bude podle vás stát nový stadion Slavie?
Mám stejné přání jako všichni fanoušci. Sice jsem generální ředitel Slavie, ale jsem na tom stejně, byl bych rád, kdyby už dávno stál. Jenže projekt je tak ojedinělý a pro pražské poměry atypický, že vyžaduje hledání optimálního řešení, aby to Slavii v budoucnu ekonomicky nezatížilo a zároveň aby to nebyl jenom stadion pro stadion, ale aby přinesl novou kvalitu. Odpověď je taková, že stadion bude stát osmnáct měsíců od okamžiku, kdy budeme mít zajištěné financování.

Foto: Martin Malý

Sportovní cíle
 
Co by podle vás bylo úspěchem v Poháru UEFA a kam by se Slavia musela dostat, aby nahradila ekonomický výpadek z Ligy mistrů?
Pro nově složené mužstvo s řadou nových hráčů by byl úspěch postup mezi šestnáct nejlepších celků. Co se týče ekonomiky, tak je to závislé na televizních právech. V novém schématu Poháru UEFA je centrální marketing až ve finále. Takže teď je to v rukách našich partnerů. Záleželo, zda se bude hrát s Hamburkem doma či venku. Změna pro nás znamená rozdíl v řádech desítek miliónů. Teď už ani nezáleží, zda postoupíme do semifinále (protože v minulosti jsme se několikrát dostali do jara, ale díky struktuře soupeřů jsme sotva pokryli náklady). Teď jen stačilo mít doma Hamburk a řekl bych, že bychom byli v poměrně dobré situaci.
 
Dá se říci, zda tato skupina bude zisková či nikoliv?
Soupeř typu Bulharska, stejně jako česká televize, nemohou vynakládat vysoké finanční náklady na koupi televizních práv, bulharská média nemají takové zdroje a ani tam není taková poptávka. Proto z tohoto utkání neočekáváme nějaký přínos. O něco lepší to bude s Monakem, jenže francouzský trh teď neprožívá své nejsvětlejší období. Odhaduji, že bychom v této skupině nemuseli být deficitní. Když sečteme všechny náklady, jako jsou prémie hráčům, organizace domácích zápasů, výlety ven, tak budeme asi na nule. Proto je z ekonomického hlediska důležité, abychom postoupili a narazili třeba na nějaký tým z ostrovů. Dnes jsou totiž nejzajímavější trhy v Anglii a Německu.


 
Ekonomická politika Slavie
 
Jakými konkrétními kroky (mimo sportovních úspěchů) chcete do budoucna Slavii ekonomicky stabilizovat a přivést k prosperitě, konkrétně máme namysli zejména marketingové aktivity.
Sportovní úspěch je zcela primární, od něho se odvozuje všechno. Atmosféra mezi fanoušky, pohoda mezi sponzory, nové příležitosti. Na to se pak nabalují další věci. Pohybujeme se v českém prostředí fotbalu, které bohužel nepožívá díky korupční aféře přílišné důvěry partnerů a ostatně i fanoušků, což dokazují návštěvnosti obecně na českou ligu - a to nedej bože kdybychom se nedostali na mistrovství světa. Celé to nezávisí na tom, zda zrovna hrajeme na Strahově, či někdo má vlastní nebo městský stadion.
Primárně tedy sportovní úspěch a to čemu se říká ochrana značky, tak bych to pojmenoval. Každý ve firmě, a? už jsou jakékoliv problémy, by měl vědět, že poškozování dobrého jména klubu ty problémy, které jsou v českém fotbale - a nevyhnou se ani Slavii, ještě více umocňuje. Věřím ve spolupráci s novým modelem fanklubu.
Dále jsou to věci, které se pomaloučku nabalují, není to ze dne na den. Myslím, že se podaří navázat další mediální partnerství, to znamená, že propagace Slavie by se zase měla zlepšit. Nicméně největší propagací je samozřejmě vítězství, to je nejlepší marketingový nástroj.
 
Objevil se od roku 1997 nějaký náznak zájmu o koupi Slavie?
Stejně jako u jiných klubů, tak i kolem Slavie se občas objeví nějaký zájemce. Jde o to, zda má jeho zájem reálný základ, jaké má záměry a zda to není jen snaha zviditelnit se. Je to jako u hráčů - v médiích se čas od času objeví zaručené zprávy, že zahraniční klub má o někoho zájem, jenže cesta k uskutečnění transferu za podmínek, které jsou akceptovatelné a všichni se dohodnou, je zdlouhavá. V těchto případech se toho více napovídá než je realita.
 
Jak hodnotíte spolupráci se společností Carrefour a společností čSA?
Každý partner má jinou strategii. S Carrefourem bylo důležité, že tento vztah vznikl, protože přípravné práce projektu stadiónu v Edenu, přípojky, projednávání stavebního povolení a územního uspořádání, se nám podařilo zkoordinovat s maximální úsporou nákladů právě ve spolupráci s Carrefourem, takže i inženýrské sítě byly připraveny v předstihu. Kromě sponzorského profitu to mělo i tuto hodnotu.
čSA je silný subjekt, v čechách hodně známý. Z jejich strany cítím, že se snaží, aby to nebyl jen formální vztah, ale aby se více prohluboval. Dobrá spolupráce je i ze strany prezidenta čSA pana Tvrdíka. Přestože se na tiskovce, kde se podepisovala smlouva, přiznal, že není bytostně fanouškem žádného týmu, tak když byl naposledy na zápase s Mladou Boleslaví, musím říct, že závěrečné minuty prožíval stejně intenzivně jako my. Už ho to chytlo a je velmi sympatické, že je tu snaha připravovat pro slávistické fanoušky různé akce, soutěže o zájezdy na pohárové utkání apod. Jsou aktivní a spolupráce je pro nás obrovským přínosem.
 
Dlouho se mluví o přátelských zápasech s Tottenhamem, jak to vypadá?
Nás trošku mrzí, že se zatím nepodařilo zorganizovat. Z naší strany je maximální flexibilita co se týká termínu i podmínek, ale zatím se ze strany Tottenhamu nepodařilo najít termínové řešení.


 
Stadion
 
Kdy bude podle vás stát nový stadion Slavie?
Mám stejné přání jako všichni fanoušci. Sice jsem generální ředitel Slavie, ale jsem na tom stejně, byl bych rád, kdyby už dávno stál. Jenže projekt je tak ojedinělý a pro pražské poměry atypický, že vyžaduje hledání optimálního řešení, aby to Slavii v budoucnu ekonomicky nezatížilo a zároveň aby to nebyl jenom stadion pro stadion, ale aby přinesl novou kvalitu. Odpověď je taková, že stadion bude stát osmnáct měsíců od okamžiku, kdy budeme mít zajištěné financování.
Teď jde hlavně o to najít správné partnery, kteří tomuto modelu, který je již dán, budou věřit a budou schopni do toho s určitým rizikem jít, protože určité riziko to každopádně je. Dnes developerské společnosti jdou na jistotu, a? už v bytové výstavbě či kancelářských ploch, kde existují přesné algoritmy, podle kterých můžou docela dobře pracovat s bankami. Jsou zde dobře známé vstupy a výstupy. Ale náš projekt je ojedinělý, takže tato schémata se na něj obtížně nasazují. čili i ten partner, který do toho půjde, musí mít v sobě trochu entuziasmu. Samozřejmě za přiměřeného rizika.
 
V jaké fázi je shánění investora?
Probíhá permanentně. To je jak přirovnání k fotbalovému utkání, do 93. minuty nevíte, jak to dopadne. V tuto chvíli nelze vysílat nějaké signály, které by vyzněly moc optimisticky. Intenzivně na tom pracuje jak Key Investments, tak další subjekty, který se v této oblasti orientují. Žádné datum už ode mne neuslyšíte.
 
Odmítl již nějaký potenciální investor vstup do tohoto projektu?
Měli bychom rozlišit, co je to investor. Představa, že někdo financování stadionu pojme developersky a vezme si stoprocentní zodpovědnost na sebe a sám si zajistí zdroje a že Slavia přitom bude na 99 let pronájemcem, je pěkná, ale takový partner se nenašel. Proto se hledá nějaká kombinace. V zásadě to však směřuje k tomu, že se bude pracovat s bankovním úvěrem v kombinaci s vlastními zdroji.
Poměr rizik banky, Slavie samotné, případně uživatelů toho multifunkčního areálu, je věc, která podléhá velmi citlivému vyjednávání. V průběhu minulých let jsme již byli ve fázi, kdy jsme téměř stáli před podpisy smluv o smlouvách budoucích. Ovšem někteří potenciální zájemci z důvodů, které nám nebyly řečeny, od jednání ustoupili.
Jenže nyní se zase objevují jiní zájemci. Je to určitý proces, ale parametry jsou dané. Není to nahodilé hledání, limity jsou dány územním plánem, náklady, které mají ekonomické opodstatnění, jsou dány strukturou projektu, který může vygenerovat výnosy. Tohle všechno poměrně vyjasňuje, pro koho má smysl se zúčastnit tohoto projektu. Opakuji, vyžaduje to hodně entuziasmu, obzvláš? za situace, která tu je či byla celou minulou sezonu. Rating českého fotbalu byl velmi nízký. I pro banky, které to nevnímají emocionálně, jsou jednání tímto silně ovlivněna, což je bohužel realita. Přestože Slavia s tím neměla nic společného.
 
Slavia podle oficiálních informací ví, jak zajistit přibližně 70% finančních prostředků, jaká je struktura těchto peněz?
Jak už jsem naznačil, jsou to cizí zdroje, neboli úvěry.
 
Objevily se spekulace, že by stadionu mohla pomoci významnější státní podpora. Jsou známy kladné vztahy Slavie s pány Paroubkem a Grossem, posledními dvěma předsedy vlády, budete podnikat konkrétní kroky, abyste dostali nějaký významný státní příspěvek?
Slavia se snaží získat dotace tam, kde může. Hlavní město Praha zafinancovalo přeložku kanalizačního sběrače v řádech desítek miliónů. Stejně tak využíváme dotací i na drobnější věci, jako Pohár Pepi Bicana, kam Hlavní město Praha přispívá určitou částkou. I slávistický hokej získal dotace na různé své projekty. I my děláme maximum. Ale v souhrnu se asi nedá počítat s tím, že se stadion dostaví jen z obecních zdrojů nebo dokonce z peněz daňových poplatníků. Takhle vzniknul už jeden stadion - na Letné a necítím chu? to znova opakovat. Musíme si poradit sami. V nějakých doplňkových částech tohoto projektu, které se týkají výchovy mládeže, budování zázemí pro mládež apod., tak tam se s tím dá počítat a i s tím se pracuje.
 
Stadion zatím nestojí, ale ozval se už nějaký partner Slavie a neprojevil zájem o to, aby stadion nesl jeho název?
Realita je taková, že třeba Strahov, který vznikl před určitou dobou, neumožňuje dobudovat některé věci, přestože se nám podařilo celou řadu drobností, hlavně co se týká zázemí pro naše hráče, vylepšit. Je tu zájem, je zájem o Slavii, je tu zájem dalších silných partnerů, jako čSA, ale vážou už tu spolupráci na realizaci projektu Stadionu a jestli bude mít módní jméno aréna či jiná či se bude jmenovat po slavném fotbalistovi, to je v tuto chvíli předčasné. Tento zájem tu však je.
 
Stadion Evžena Rošického klubu přináší řadu komplikací, uvažovali jste někdy nad tím hrát minimálně domácí soutěž jinde? Mluvilo se o nabídce z Letné, Žižkova, či o stavebních úpravách v ďolíčku …
Bohemka nemá dnes infrastrukturu, která by umožňovala, aby se tam hrála první liga. Se Spartou žádné debaty neprobíhaly a ani nebudou. Strahov sice má určité nevýhody, ale v porovnání s možnostmi, které Praha nabízí, poskytuje slušný komfort, kupříkladu kvalitní tréninkové zázemí pro hráče, vyhřívanou hrací plochu a jiné. Povrch je odborníky hodnocen jako nejkvalitnější v české lize. Dále jsou nově zrekonstruované šatny s kompletní regenerací. Pro hráče je tu maximální komfort, i tréninková hřiště jsou v blízkosti.
Některé fanoušky samozřejmě limituje umístění Strahova. I z hlediska sponzorů bychom si dokázali představit jinou infrastrukturu, ale v tuto chvíli nepřipadá v úvahu diskuse o nějaké změně, není to aktuální.
 
Na SN má jeden fanoušek názor, že kdybychom se přestěhovali na Letnou, tak by to přineslo do kasy více peněz, protože by tu bylo více možností pro marketingové aktivity, reklamní plochy apod.
V některých věcech jsem ortodoxní. říkám ne. Ani za peníze.


 
Hráči Slavie
 
Uvažuje Slavia o tom, že by se z marketingových důvodů vydala cestou angažování všeobecně známého fotbalisty jako v případě Sparty a Karla Poborského? Mluví se o řepkovi, Bergerovi, Šmicerovi ...
Já myslím, že z těch změn, které proběhly před sezonou, je patrné, že máme zaprvé zájem o to dávat příležitost odchovancům. Obecně samozřejmě platí, že naší prioritou je vytvořit tým, který bude mít týmového ducha. Dovedu si představit, že se do Slavie vrátí Vláďa Šmicer, při jeho š?astné hvězdě je možné, že by to Slavii přineslo nějaký neočekávaný úspěch. My jsme se nicméně rozhodli soustředit se na tým, který tady je, v tom týmu je celá řada současných i potenciálních hvězd a řekl bych, že sponzoři v současné době oceňují, jakým způsobem se naši hráči prezentují, jak vystupují v médiích... To je pro nás důležité.
Co se týče Vládi Šmicera, když zavolá ...
 
.. a vy mu zavoláte?
 
To už víc záleží na něm, jeho přáním bylo ještě chvíli zůstat v zahraničí a my samozřejmě reálně nemůžeme konkurovat podmínkám, které dostal ve Francii. Ví kam má zavolat ...
 
Který hráč vám za dobu vašeho působení nejvíce utkvěl v paměti a kterého si nejvíce vážíte?
Nedá se říct jedno jméno, každý hráč je trochu jiný, ale kdybych měl vzpomínat, tak asi Honza Suchopárek. A celkem logicky se to asi vztahuje k celé té generaci hráčů, která získala ty velké úspěchy - Vláďa Šmicer, Luboš Kozel.
Jeden ze současných, kterého si pamatuji ještě z časů, kdy u lajny podával balóny s hřívou ála Poborský na hlavě - černý. Milan černý. To mě potěšilo, že se přes všechny kategorie dostal až do áčka.
 
V minulých dnech se právě Jan Suchopárek objevil na tréningu Slavie, dělal si poznámky a podobně, neuvažoval jste o jeho angažování třeba k mládeži?
Honza vystudoval profi licenci a rozhodl se pracovat na Kladně, kde dostal velkou příležitost a kde k tomu má osobní vztah. Dostal tam na starosti celý úsek mládeže a víte, že je patriot a ty jeho vazby na Kladno vedly k tomu, že i naše spolupráce s Kladnem funguje velice dobře. čili my bychom byli rádi, kdyby byl ve Slavii, ale rozhodl se pro Kladno a my to respektujeme. Shodou okolností můj šestnáctiletý synovec hraje právě za Kladno.
 
Je ze strany zahraničních klubů zájem o některého z hráčů Slavie, popřípadě o kterého nejvíce?
Ten zájem zahraničních klubů se nedá dost dobře kvantifikovat, to je pak věc transferní smlouvy, nicméně dá se říci, že velice pozitivní ohlasy jsou na naše mladé hráče - Marek Suchý, Milan černý a další reprezentanty do devatenácti let.
Pak samozřejmě všeobecně známá jména, ale znovu opakuji - "projevení zájmu", to je kategorie, kterou neumím nijak uchopit. Samozřejmě pravidleně přijíždí pozorovatelé z různých klubů, ale jestli se to potom přetaví do nějaké konkrétní nabídky pro hráče, pro klub, to nelze v této chvíli nijak předjímat.
Myslím si ale, že celá řada hráčů z tohoto týmu má šanci dostat kvalitní zahraniční angažmá.
 
Které mladíky považujete za největší naději Slavie?
Myslím, že těch nadějí je mnoho. Je obdivuhodné, jak se postupně prosazují, a? už to je Michal Švec, Marek Suchý, Studík či Gecov. Škoda že je teď zraněn Milan černý. Myslím si, že tahle generace má před sebou velkou budoucnost. Ale asi by nebylo fér, abych tu vypíchl jedno jméno ze všech.
 
Proč Slavia neangažovala Pavla Kuku ?
Pavel Kuka měl možnost diskutovat o svých představách, jak pomoci Slavii mimo hřiště přímo s prezidentem klubu panem Collecottem. Ten ho požádal, zda by mohl svou již dříve prezentovanou úvahu o své další práci ve Slavii nějak zpřesnit, protože jedna věc je hráčská role a druhá je potom působení v nějaké jiné pozici v klubu. Tu odpověď pak už pan Collecott nedostal a Pavel se mezitím rozhodl pro Příbram, takže pro nás tím pádem je to záležitost, kterou nemá cenu dál komentovat.
Ale není v tom nic osobního, víte i z minula, že dáváme příležitost bývalým hráčům Slavie, a? už je to Luboš Kozel, Radim Nečas, nebo další, kteří se objevili po skončení hráčské kariéry v té či oné pozici.
 
Proč se rozvázala smlouva s Raimundem, jaké byly přímo konkrétní důvody?
Protože den poté co se sním podepsala smlouva po zcela korektním vyjednávání, kdy jsme určitě nenutili nikoho, aby ji podepsal, tak hráč přišel s dodatečnými požadavky. A pokud je nesplníme, tak dokonce odmítl hrát za B-tým. Toto není akceptovatelný způsob zahájení profesionální kariéry ve Slavii, takže jsme smlouvu okamžitě ukončili. Kdyby se uplatnil, tak by se nepochybně jeho podmínky vylepšily. Ale u hráče, který zatím nic nepřevedl, to bylo neakceptovatelné a bylo by to nefér i vůči mladým hráčům, kteří jdou krok za krokem a ve chvíli kdy se dostanou do A-týmu, tak se jim smlouvy vylepšují.
 
Už jste někdy tak rychle rozvázal smlouvu?
Já mám pocit, že to byl rekord. Radost jsme z toho neměli. Překvapilo nás to, protože jsme zajistili letenky, zajistili jsme mu pobyt a ta jeho reakce byla opravdu zvláštní.        
 
Alexandr Kliment dodává: Jak se ptal někdo na internetu, jestli to má nějaké finanční dopady pro Slavii, tak krom nějakých drobných výdajů žádné. Nevyplývá z toho pro nás žádné odstupné, abych to uvedl na pravou míru.
 
Další dotaz ohledně smluv. Jak to vypadá s prodloužením Karla Pitáka?
Karel má smlouvu do konce příštího roku. S tím, že on preferuje, aby se mu podařilo zahraniční angažmá, taková je realita. Ve Slavii začíná už 5 sezónu, čili rád by následoval svého největšího kamaráda Rudu Skácela. 
 
Byla Karlovi za tu dobu co ve Slavii je, vylepšena jeho smlouva?
Určitě se ty podmínky změnily v jeho prospěch.
 
Nehrozí, že Karel by odešel do zahraniční zadarmo, bez smlouvy? Že by mu skončila.
S Karlem teď poměrně často diskutujeme. Nikdy nelze nic vyloučit, ale strategie klubu je, aby neodcházel jako hráč bez smlouvy, ale aby se investice vrátila zpět. Teď se může Karel ukázat v Poháru UEFA v zajímavých utkáních jak s německým tak s francouzským soupeřem, to myslím ledacos naznačí. Rozhodě si ale nemyslím, že by Karel prvoplánově měl tuhle strategii, to určitě ne, cítím tam vztah, ke Slavii, cítím z jeho chování to, že mu Slavia pomohla dostat se do evropského fotbalu a nemám z jeho chování vůbec obavy. S jeho manažerem i s ním probíhají rozhovory a tato situace by nastat neměla.
 
Slavia testovala v poslední době často hráče z Jižní Ameriky. Má Slavia v Jižní Americe nějaký skautský systém?
Vzhledem k různé mentalitě a struktuře je to obtížné. Systematicky sledovat po celém světě si můžou dovolit kluby ekonomicky vyspělejší ligy, ale třeba Adauto byl výsledkem určitého systému, kdy sportovní ředitel říčka strávil dokonce dvakrát určitý čas v jižní Americe, čili je to věc výběru a pak poměrně složitých jednání s klubem a managery. Protože ta mentalita je opravdu velmi odlišná a celá řada věcí se poměrně komplikovaně řeší oproti smlouvám s českými či slovenskými hráči.
Tímto postupem se vytvořily určité vazby. Tu a tam se naskytnou nahodilé informace, že nás někdo z manažerů informuje, že je tam ten či onen talentovaný hráč.
Snažíme se informace ověřovat a nebo pokud je to možné, tak si hráče přímo vyzkoušet v tréninku nebo přibližně desetidenním cyklu. Popřípadě i jít cestou minimálního rizika, tak jak to bylo teď v případě našeho víkendového hráče Raimunda, kdy by on měl možnost za ekonomicky srovnatelných podmínek, jako další hráči v B-týmu, absolvovat nějakou část přípravy s béčkem a postupně bychom dostali relevantní informaci, jestli má tu hodnotu a jestli můžeme vylepšit smlouvu atd.
Jsou to různé směry, ale často jsou s tím spojené komplikace, protože ne vždycky se dá odhadnout, jestli se tu hráč aklimatizuje, jestli mu český fotbal bude vyhovovat, nebo ne. I v případě Victorina je to nastavené tak, abychom si po určitém časovém úseku mohli znovu sednout a zhodnotit, jestli ta spolupráce je zajímavá, nebo není. Nemá smysl silou tady vytvářet nějaké vztahy, které by nefungovaly.
 
Jaká je situace kolem Adauta? Bylo řečeno, že už není zájem o prodloužení smlouvy, ale trenér Jarolím se vyjádřil v tom smyslu, že až se uzdraví, mohl by znovu dostat šanci...
Zatím Slavia "Adymu" projevuje maximální vstřícnost, protože je to miláček publika a navíc se chová korektně. V době, kdy byl po operaci, zde byla racionální úvaha, že ani pro něj by nemělo význam, aby se tady doléčoval dalších X měsíců.
Teď se zdá - to je dobrá zpráva - že se zdravotní stav zlepšil, Adauto se pomalu zapojuje do přípravy. Uvidíme, jak to bude dále probíhat a pokud se hráč objeví na hřišti, samozřejmě budeme rádi. Následně ve vazbě na jeho výkony a zdravotní stav budeme řešit, zda jeho smlouvu prodloužit, či ne.
Zatím jsme mu dali poměrně široký prostor, aby si vyřešil své zdravotní problémy a potom uvidíme, jaký to bude mít vliv na jeho výkony.
 
Jaký je rozdíl ve finančních požadavcích hráčů hráčů z Jižní Ameriky proti hráčům českým?
Je to případ od případu. Adauta jsme měli možnost jej sledovat, prošel jakýmsi systémovým výběrem, byly tu obrovské předpoklady. Proto i jeho smlouva byla nastavena vzhledem k tomu, že ja tady vlastně opuštěný, tak, aby si mohl vyřešit byt plus celou řadu dalších věcí tak, aby se tady cítil dobře. Nicméně oproti našim hráčům zde není žádný zásadní rozdíl. Co se týká těch hráčů, kteří by měli nejprve prokázat, že jsou schopni se aklimatizovat, že budou sportovním přínosem, je strategie stejná, jako u našich odchovanců.
To znamená, že z hlediska porovnání smluv zde není žádný větší rozdíl, žádné zvýhodnění, to si nemůžeme dovolit. Když prokáží přínos pro A tým, jsme samozřejmě schopni smlouvy upravit, ale nejdřív se musí ukázat na hřišti.
 
říká se, že s Václavem Kolouškem se podepsala nevýhodná smlouva.
Smlouva byla na české poměry nadstandardní, ale to bylo na základě zcela logických argumentů. Václav přicházel jako nejlepší hráč české ligy. Stal se králem ligových trávníků, měl za sebou mezinárodní zkušenost, v Liberci dvakrát pokořil Spartu, byl v nejlepším věku, nahlížel do reprezentace, takže tu byla celá řada argumentů, proč trenérovi Csaplárovi vyhovět, přestože to byla ekonomicky vysoká zátěž. Kdyby Václava nepotkalo to, co ho potkalo, tak bychom se dnes mohli bavit úplně jinak. Ale stalo se co se stalo, je to pryč a bohužel Slavia nese celou tíhu tohoto transferu. Ve fotbale nikdy nevidíte dopředu.
 
Je pravda, že jste kontaktovali či uvažovali o Karlu Poborském po jeho vyhazovu ze Sparty?
Nevím, odkud ta informace pochází. Zaznamenal jsem, že i Karel se dokonce zmínil o Slavii. Osobně jsme spíš tak v žertu hovořili s panem Paskou, ale s Karlem samotným jsem nemluvil několik měsíců. Takže s realitou to nemá nic společného, řešení jeho kauzy bylo jasné od počátku vzniku toho problému. Byla by ztráta času se s tím zabývat, navíc myslím si, že některé komentáře Karla ke Slavii poté co tady měl příležitost se raketově dostat do velkého evropského fotbalu, nebyly v pořádku. Pro Slavii by se obtížně hledala cesta zpátky.


 
Korupce a čMFS
 
Setkal jste se ve fotbale někdy osobně s korupcí?
To, co se odehrávalo v minulé sezoně ukazuje, že český fotbal měl a má problém, stejně jako celá česká společnost, ale když budu odpovídat za sebe, tak ne. A myslím že i to, že Slavia se v těchto souvislostech neobjevila, je součástí té odpovědi.
 
Jak byste zhodnotil svou práci ve výkonném výboru čMFS?
Mé hodnocení je ovlivněno tím, že jsem znovu nekandidoval. A to z jednoho důvodu - přežívajícímu Výkonnému výboru se nepodařilo udělat jak organizační, tak i peronální rozhodnutí tak, aby se zabránilo tomu, co se odehrávalo v minulé sezoně. A to je samozřejmě špatně. Já jsem již několikrát zopakoval, že současní členové Výkonného výboru by již neměli kandidovat a měli by dát prostor další generaci.
S tímto názorem jsem bohužel zůstal osamocen, všichni ostatní - s výjimkou předsedy Obsta - podali kandidaturu.
Když to ale vezmu do historie posledního volebního období, chyba nastala už na začátku, kdy rozdělení funkcí kupříkladu v komisi rozhodčích bylo často konfliktem zájmů - místopředseda svazu Brabec kupříkladu vykonával funkci předsedy komise rozhodčích. Toto rozdělení bylo výsledkem nějakých volebních dohod a tam - přesto, že jsem s tím nesouhlasil - jsem proti tomu měl vystoupit a dál ve výkonném výboru nepůsobit.  Neudělal jsem to, což považuji za chybu. V určitých fázích člověk musí za svým názorem jít.
Ve volbách na VH čMFS Slavia podporovala Ivana Haška, což je všeobecně známo. Volby nakonec dopadly jak dopadly, my to musíme respektovat.
 
Jaký je váš vztah ke Spartě, k pánům Koš?álovi a Křetínskému?
S panem Křetínským se čas od času potkávám na společenských či obchodních fórech, je to vzdělaný člověk, máme spolu profesionální vztah a myslím, že jsme schopni naprosto racionálně komunikovat. Vztah ke Spartě prožívám při derby, ale jinak a? si Sparta jde svou cestou. Neřeším, nehodnotím, respektuji, jako kterýkoli jiný klub.


 
Fanoušci
 
Jaký je váš postoj k chuligáncké kultuře, kupříkladu přímo ve Slavii? Chodil jste také do kotle? Pokud ano, vzpomínáte si, kde byl v 80. letech v Edenu?
Chodil jsem do Vladivostocké na ZDŠ, pak jsem se přesunul do Přípotočné, tam jsem to měl blíž k Bohemce, kam jsem taky občas zašel. Pokud si ale dobře vzpomínám, tak kotel byl na severní straně z Vladivostocké, v mém případě je to už pár let.
Chuligánské projevy, které znamenaly zranění nebo vážné zdravotní komplikace, například téměř fyzická likvidace trenéra Hřebíka, do fotbalu nepatří. Fotbal je zábava a já mám radši humor, to dokážu ocenit, třeba některé nápady našich fanoušků a stejně tak i fanoušků Ostravy při posledním utkání na Letné. Takže řekl bych – spíše více zábavy. Může to být ironie vůči někomu, může to být sarkasmus, může to být i pro někoho osobně nepříjemné, ale to k fotbalu patří.
Ale násilí určitě ne, tady je můj názor jednoznačný.
 
Slavia dostala nějakou pokutu při pohárovým utkáních s Andrlechtem, když jsme byli u nich tak tam byl ten oheň, pak při domácím zápase opět nějaké ohně a další problémy. V jakém řádu se ty pokuty pohybovaly?
Je to v řádu statisíců korun.
 
Fanoušci na vás často křičí "Leška ven", nedošlo to někdy dál, než na úroveň pokřiků?
Není mým zvykem si stěžovat, ani teď nebudu. Ale je to prostě tak, že nepříjemné dopisy chodí i mně. Taková je atmosféra ve společnosti. Podobné dopisy ale chodily i v době, kdy jsme byli velmi úspěšní, v roce 96. člověk se s tím musí vypořádat. Až budete jednou špičkovými novináři a budete řešit nějaký "veselý příběh", uvidíte sami.


 
Média
 
Je podle vás současný mediální obraz Slavie realistický?
Občas se ten virtuální svět s tím reálným protne, ale je to otázka vnímání. Ten či onen novinář může odlišně popisovat konkrétní případ, o kterém víme, jak ve skutečnosti vypadá.. Záleží na typu média, typu čtenářů. Nedá se na to odpovědět, je to hodně individuální záležitost. Určitě se celá řada věcí zlepšila, protože některá média již nepatří klubům či nemají společné vlastníky.
My se snažíme být maximálně otevření ve věcech, kde si to můžeme dovolit, jak nám to obchodní strategie či smlouvy dovolují.

Rozhovor připravili: DDS, Richi
Rozhovor uskutečnili: Richi, Pete
Rozhovor upravili: Richi, DDS, Max1

Komentáře (28)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    (host)     před 19 lety 24.10.2005 21:32 |  
    0 0

    hm tak to je vrchol..kvuli temhle plkum jste nas tak dlouho tahali za fusekli..? brrr..co myslite že nam řekl tak zasadniho..vrcholne cislo pana Lešky najdete v jeho odpovědích kolem angažmá Šmicera..on se od nej nechá snad i prosit, aby jej nechal zase si zahrat za slavii..p. Leško, V. Šmicer toho pro Slávii udelal o stoproc. víc než vy a vy by jste už měl konečně pochopit že by jste pro Slavii byl nejvice prospešnej na odchodu..

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      (host)     před 19 lety 24.10.2005 23:34 |  
      0 0

      ja jsem spokojen,jestli te zajimalo neco jinyho nez to na co odpovidal tak jsi mel poslat otazky.
      A s tim smicrem to spis mysli tak,ze az se vlada rozhodne jit zpatky do cech,tak leska doufa ze zavola a ne jako Poborskej kterej pres prachy na slavii ani nekouk.Troubi

      • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

        wimpy     před 19 lety 24.10.2005 23:43 |  
        0 0

        Otázky jsme posílali, většinou na prd. Nicméně výběr otázek je slušný, odpovědi ale nekonkrétní a v dost případech vyloženě nepřesvědčivé, např Kuka. Celkový dojem: zklamání...

  2. ufff

    jarmik     před 19 lety 24.10.2005 21:40 |  
    0 0

    nestíhám zpracovávat data :-)

  3. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    (host)     před 19 lety 24.10.2005 23:21 |  
    0 0

    Chtěl bych vědět kdo mu napsal jména hráčů??? Dy? tomu nerozumí!!!!

  4. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    (host)     před 19 lety 24.10.2005 23:49 |  
    0 0

    Tolik humbuku pro nic

  5. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    gary     před 19 lety 25.10.2005 01:43 |  
    0 0

    Nikdy jsem se netajil jistým obdivem k panu Leškovi .Je to vzdělaný ,příjemný člověk se smyslem pro černý humor, který mám tak rád. Také mu nelze upřít, že stejně jako Csaplár nebo Hřebík dokáže skvěle řečnit. Dokáži si představit příjemně strávené odpoledne v restauraci Les Moules tlacháním o fotbale. Chápu, že chlápci kteří tráví většinu svého času za kanálem La Manche jsou z něho unešení.
    Je jen velká škoda ,že rozhovor s panem Leškou nedělal někdo sebevědomý ,který by se nebál pokládat trochu ostřejší otázky .
    Jelikož chápu ,že výstavba stadionu není snadnou záležitostí . Věnovat tomuto tématu tolik otázek, se mi zdá naprosto zbytečné. Ale možná ,že jsem na toto téma alergický z různých besed. Zde se na to pár důchodců bude ptát pořád dokola tak dlouho ,až půjdu do důchodu i já. Ale musím uznat ,že mne pan Leška opět potěšil. Po skvělé hlášce „nekomfortní situace „ přišel po deseti letech ke geniálnímu závěru. Stadion bude ,až budou peníze. Kdo by to byl řekl ,že . No teď jde jen o to, jestli je shání ti správní lidé.
    Při slovech o Milanovi černým a Márovi Suchým mi div nekapou slzy štěstí. Sázka na odchovance. Kdo vyhazoval pana Beránka ,který dával šanci mladým hráčům a angažoval pana Csaplára ,který pomalu nestavěl nikoho pod dvacet pět let ??? ?? Naštěstí si vzpomenu ,jak se pan Leška vítal se Standou Vlčkem při jeho příchodu do Slávie . Tenkrát ho na letišti oslovoval pane Zbončák. Bůh ví , kdo ty míče podával. Snad to nebyl mladej Šimůnek. Také mne trochu mrzelo ,proč se nestočila řeč k Nachtmanovi ,Zachariášovi, Bálkovi,Hašlerovi …které nahrazují hvězdy jako černoch ,Kováč.
    No a nakonec mne pobavilo jak podporujeme Ivana Haška a přitom angažujeme Pučka .Prostě myslím ,že jedno je jisté. Žádných velkých změn se v nejbližší době nedočkáme.
    Ale na druhou stranu nebuďme neskromní .Hledejme na všem pozitiva. Nedozvěděli jsme se sice nic převratného. Ale zase byla kávička, kofolička ,pivečko,sluníčko. Teď slavné vítězství v derby .Myslím, že poslední dobou je té radosti na nás slávisty až až.
    A co se týče pana Lešky, važme si ho. Rozhodně nesouhlasím s pokřikem Leško ven !!! Za dveřmi čeká možná ještě větší pohroma ….se svou písní přicházíííí …..tramtadádá tadádá játy dýdá, nechci jinou, nechci jinou, jen tu trávu zelenou , tramtýdýdá

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      (host)     před 19 lety 25.10.2005 17:25 |  
      0 0

      Gary, s Beránkem souhlasím, ale Csaplárovi trošku křivdíš. Až do zápasu s Tbilisi dostávali "mladíci" docela dost prostoru. Po ligových trávnících běhá hodně kluků, kterým dával Csaplár základy. A? už to je Slepička, Zápotočný, Macek, Jindruščák nebo jiní. Jak byl kritizovám např. v Liberci, že tam angažoval právě ty mladé kluky. Nevěřím, že trenér, který se podílel na výchově mladých talentů, by později v A týmu Slavie zapoměl a nevěřil. Měj se Galan.

      • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

        gary     před 19 lety 25.10.2005 18:00 |  
        0 0

        Již několikrát jsem si řekl ,že nedám na to kdo jak mluví ,ale vždy se budu řídit tím jaké má za sebou výsledky. Musím se přiznat ,že ne vždy se mi to daří.
        Nijak se netajím tím ,že jsem byl z příchodu Csaplára do Slávie nadšen. I mne se líbilo jak v Liberci dostává příležitost Zápotočný ,Hološko, Broschinský a očekával jsem že v tomto trendu bude pokračovat i ve Slávii
        Realita je bohužel takové, že pan Csaplár se byl podívat na hráče Bmužstva snad dvakrát a za půl roku se mu podařilo zničit vše dobré co se zde podařilo pracně vybudovat pánům Beránkovi ,říčkovi a Šustovi.
        Pan Csaplár mne svojí prací ve Slávii přesvědčil o jednom. Pokud dostávali v kádru Liberce šanci někteří mladíci ,pak to byla zásluha pana Škorpila.

        • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

          (host)     před 19 lety 26.10.2005 09:35 |  
          0 0

          Gary, respektuji tvůj názor, aly myslím, že se mýlíš. Souhlasím s tebou, že rozhodují především výsledky. V tomto směru také Csaplára neobhajuji. To, že nějaký trenér nechodí na zápasy "B" je argument, který pro mě není až tak zásadní. Když budou výsledky, tak se tím nikdo vzrušovat nebude. Souhlasil bych pouze v případě, že by dotyčný tento čas nevyužil ve prospěch "A" týmu. To si ale u některých trenérů, kteří žijí fotbalem celý den, nedovedu představit Ohledně nekonečných debat o úspěchu Liberce to vnímám takto. Škorpil s Csaplárem, a celým realizační tým, vytvořili dokonalé soukolí, které šlapalo v lize i pohárech. Takto to komentoval i samotný Škorpil. Od lidí blízkých Csaplárovi i Škorpilovi vím, že herní styl mužstva se výrazně změnil právě příchodem Csaplára, což by mohli potvrdit záznamy tehdějších utkání. Nevím, proč byl ve Slávii vnímán, tak jak popisuješ. Buď to byla jeho svobodná vůle nebo tak činil pod nátlakem někoho jiného. To samozřejmě neposoudím, a tudíš ho nemohu ani soudit - od toho jsou jiní :o) Měj se Galan.

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      (host)     před 19 lety 27.10.2005 09:08 |  
      0 0

      Gary, jsi případ pro psychiatra. Tvé příspěvky jsou jako noc a den.Schizofrenie se tomu říká. Dnes to byl den. Prostě dobrý - zůstaň u toho !

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      (host)     před 19 lety 27.10.2005 09:09 |  
      0 0

      Gary, jsi případ pro psychiatra. Tvé příspěvky jsou jako noc a den.Schizofrenie se tomu říká. Dnes to byl den. Prostě dobrý - zůstaň u toho !

  6. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    (host)     před 19 lety 25.10.2005 12:13 |  
    0 0

    Taky nesouhlasím s "Leška ven!". Podle mě je prostě někdy víc fanoušek, než manažer, to je všechno. Ale co, rozhovor slušnej, alespoň se nebojí přiznat chybu.

  7. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    (host)     před 19 lety 25.10.2005 12:55 |  
    0 0

    Velký rozhovor s Ing. LEŽkou, nebyl zas tak velký, jak se dalo po těch průtazích čekat :-)ale povídá hezky.... Vlastně nic nového , nic zásadního. Dozvěděli jsme se, že mu stále chybí zajistit 30% prostředků, tedy cca stejně, jako před rokem :-/, tedy nulový posun kupředu, to mě opravdu moc nepovzbudilo... Pak za zmínku stojí pouze ta hláška, jak nebude volat Šmícovi, protože ten ví, kam má sám zavolat :-))) Takže to samé co bylo s Poborskym, dost laxní p?ístup, na to, že se shodujeme, že Vláďa je krom kvalitního hráče a Slávisty i dítě štěstěny a přitahuje úspěch za úspěchem.
    Díky za rozhovor Richi a spol, ale opravdu to chtělo i nějaké "nepříjemné" otázky a trvat na zdůvodnění pro?vihlého termínu a následného penále v kauze Kolouch.Takové otázky tu i na SuperSlavia byly od nás pokládány, škoda LordEdmund.

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      (host)     před 19 lety 26.10.2005 13:36 |  
      0 0

      poborsky je Z M R D, Šmíca je salvista nejde po prachach jako karel...

      • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

        PetCC     před 19 lety 26.10.2005 23:19 |  
        0 0

        Viděl jsem dneska Bordeaux - Marseille a už chápu, proč šel Šmicer radši do Francie. Většinu zápasu si totiž vklidu prokráčel ve středu zálohy, přesto to vypadalo, že na hřišti je 19 běžců a jenom jeden fotbalista. Bylo zkrátka vidět, že Šmicer to má i v hlavě a nejenom v nohou. U nás by za menší peníze musel víc běhat a ještě by mu nadávali :-).

  8. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    (host)     před 19 lety 25.10.2005 16:29 |  
    0 0

    Reálně myslet to opravdu někoho bolí. To zas je kritik. co všechno měl Ing. Leška vysvětlit. Co jste chtěli stále vědět a stadionu, když je již všeobecně známo, že vše závisí na penězích. Jakou jinou odpověď chcete slyšet? Situace je celmi složitá a nelze do detailu popisovat, který zájemce odstoupil a proč, to není jednak taktické a navíc to upozorňuje případné další zájemce , že si musí dát pozor, protože vykecáme vše, i to, co nemá veřejnost o jednáních vědět. Případ Kolouška byl přiznán jako chyba, ale kdo dopředu odhadne serioznost . Poznámky o Šmicrovi považuji za úlet pisálků, protože ten jasně prohlásil, že chce ještě určitý čas pobýt v cizině. Dúvody jsou ekonomické a žádné telefonáty to nemohou změnit. Kritici volají po otázkách "tvrdě na tělo", ale žádné neuvádí a především nepíší jaké by měli sami řešení. Případ Kuka je jasný. Pokud měl zájem pracovat ve Slavii měl sám kontaktovat pana Collecotta seznámit ho se svými představami o práci pro Slavii. Měl být sám velmi aktivní a ne čekat, že za ním někdo přijde a bude ho prosit, aby NěCO dělal. Měl.li nějakou vizi, měl s ní přijít a v případě, že by neuspěl, pak mohl veřejnosti říci : "tohle a takhle jsem chtěl dělat" , ale nebyl zájem. Slavia potřebuje iniciativní lidi a ne jen "dělníky" na diktát.

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      (host)     před 19 lety 25.10.2005 17:08 |  
      0 0

      člověče anonime, ty jsi asi posledních pár let byl někde na měsíci. Moc jsme toho od rozhovoru o stadionu ne?ekali, ale že se nic za rok nepohne (nepřibyly peníze) to je na pová?enou. Máš asi slávisty za pěkný pitomce, tak jeŠtě jednou pro tebe a pro LEŽku. Slávistická veřejnost si uvédomuje obtížnost a náro?nost celého projektu, rizika spojená s financováním a to, že sehnat tolik penéz neni nic snadného. LEŽka a ty by zas měli chápat rozdíl mezi obtížné - nemožné, objektivní potíže - neschopnost.
      Ke Šmícovi. Poborský šel do Sparty, protože se mu nikdo neozval ze Slavie, to vim na 100% asi pan LEŽka čekal, že Karel přijde škemrat do Edenu, nebo na Strahov, jestli pro ného nemá práci. Teď jeho hra nestojí možná za nic, ale Spartu 2x dostal do LM. Jasně, že Šmíca bude ještě rok , dva venku, ale nerad bych se do?il toho aby hrál za spartu a my se dozvédéli, že sice chtěl do Slavie, ale kdy? ho nap?. vykopli z Bordoux, tak jedinej kdo se mu ozval byl Křetinský :-(
      No a Kuka. Každá strana tvrdí něco jiného a vě?im Kukovi, ty vě? LEŽkovi, když chceš, je to tvé právo.LordEdmund

      • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

        lucky-pilda     před 19 lety 28.10.2005 14:26 |  
        0 0

        mily lordeedmunde, mozna sis jiz vsiml, ze my dva se ve svych postojich vuci takovymto otazkam nikdy neshodneme, takze ani nema cenu to rozebirat. samozrejme tvuj nazor respektuji, ale spise se ztotoznuji s nazorem vyse uvedeneho anonyma. sehnat penize na stadion by podle meho nazoru nedokazal z teto pozice (tzn. bez jeho miliard a kontaktu) sehnat ani bill gates, ale treba se mylim. kazdopadne mne osobne se asi nikdy nepostesti udelat si na ing. lesku naprosto jasny nazor, protoze ja osobne si ho obvykle netvorim bez znalosti vsech dulezitych (tedy i zakulisnich) informaci. ke smicerovi - myslem, zes to spatne pochopil. ja to vnimam tak, ze jsou s nim prakticky dohodnuti, ale s tim, ze se jeste nechce vracet ze zahranici. az se bude chtit vratit, tak zavola a bude hotovo. tot muj uhel pohledu. a jeste ke kukovi - kdyz se nad tim zamyslis, tak kuka a leska nerikali nic tak protichudneho. kuka rika, ze se mu slavia na posledni chvili neozvala, leska zase, ze kuka se na posledni chvili neozval ... takze to asi bude tak trochu v jesitnosti obou stran

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      wimpy     před 19 lety 25.10.2005 19:54 |  
      0 0

      Ano, ten rozhovor byl projevem poměrně vyspělé politické kultury pana Lešky, ale bohužel ho směroval ke svým voličům, tj vedení, nikoliv k fanouškům. Místy mi připomínal sira Humpreye Applebyho ze známého britského seriálu, parodujícího britskou demokracii. Jeho zoufalá snaha nedat jakoukoliv konkrétní odpověď je pro něj bohužel tradiční. Jistě, v otázce stadionu je to bruslení na tenkém ledě, ale může si za to sám svým embargem na informace o stadionu na oficiálních stránkách v posledních měsících. Ale proč jsme se nemohli dovědět např co konkrétně požadoval Raymundo, něco více o kauzách Koloušek a Kuka opravdu nechápu. Také neřvu na stadioně "Leška ven", ale musím říct, že stan-li se že ENIC Slávii prodá a přijde nové vedení, budu rozhodně spokojen.

  9. SLUŠNOST, INTELIGENCE, DECENTNOST, UMÍRNěNOST, KLUBISMUS,PRACOVITOST........

    Strudl     před 19 lety 25.10.2005 16:53 |  
    0 0

    NIKDY JSEM NEřEKL, ŽE TAKOVÝ ING.LEŠKA NENÍ.....jenže proberme se-Je sice fajn, že si pan Leška najde čas na rozhovor, ale to naše problémy nevyřeší.Je taky hezké, že pan Collecot jednou za půl roku přiletí do Prahy dát Bejblovi pokutu za prostořekost.ALE PRůMěRNOST NÁM NESTAčÍ.A PANE INŽENÝRE, NEZLOBTE SE NA Mě, ALE VY SÁM NEJLÍP VÍTE, ŽE JSTE SE NIčÍM PRO NÁŠ NA TRIBUNě, PRO FANOUŠKY, KTEřÍ JDOU JEDNOU ZA TÝDEN NA FOTBAL A OBDEN SI KOUPÍ DENÍK SPORT, NEUDěLAL NIC, CO BY BYLO JASNě VIDěT. JE ASI FAKT, ŽE JSTE K TOMU NEMěL PřÍLEŽITOST, ZA JINÝCH OKOLNOSTÍ BYSTE KLIDNě MOHL MÍT V EDENU SVOU BUSTU.ALE JE OTÁZKOU, JESTLI SI SOUčASNÁ SLÁVIE NEZASLOUŽÍ VÁS, NEBO VY SE TEď DO KRÁMU NEHODÍTE JÍ..TO? MůJ NÁZOR.(mimo jiné kraviny tedy).......

  10. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    Bejbl     před 19 lety 25.10.2005 20:59 |  
    0 0

    Tak především bych chtěl poděkovat Richimu a spol. za snahu. Konečně se alespoň člověk dozví, jaké má p. Leška názor na určité věci. Konkrétních odpovědí jsme se nedočkali, ale oproti odpovědím z rozhovorů s p. Vrbou nebo p.Klimentem alespoň něco. Chybí mi ale trochu zdravé oponentury vůči názorům Lešky. Přijde mi to, že jste udělali rozhovor, sepsali to, poslali Leškovi na schválení a protože to neposlal hned zpět, trvalo i zveřejnění. A pak se objeví v rozhovoru aktuální Leškův názor na výsledek páteční volby čMFS... Co Ty na to Richi?:o) Ale díky, konečně Leška někde promluvil.

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      Richi (admin)     před 19 lety 26.10.2005 23:18 |  
      0 0

      Poslali jsme jim to, aby nam opravili chyby, kterych tam bylo pri prepisu dost, to je preci slusnost. I proto se tam nektere veci upravily, protoze uz to nebylo aktualni.

  11. Je třeba Richimu poděkovat za práci s rozhovorem, ale

    (host)     před 19 lety 26.10.2005 15:01 |  
    0 0

    bohužel je to styl rozhovoru Ležka opovídá na nějakou otázku a další nepříjemné otázky na podrobnosti už nepřicházejí. Prostě ve formě jakou asi obratný Ležka nastavil a výsledek je spíš jako jeho PR. Bohužel prachy na staďák sehnat neumí, investoři do toho nejdou (vždyt Slávka smrděla korunou, samej dluh, nedivím se) a ještě je naštvanej na hráče, že "pošpinili" jméno a kredibilitu Slávie, když chtěli aby jim zaplatili dlužné výplaty!! Pohled z podivné strany, nejspíše od toho, kdo to způsobil. Nakonec to bude táhnout Slávka na úvěr a stadion v zástavě. Na téma Kuka a Koloušek nic moc přesvědčivého a hlavně ne k jádru problému!! Telefonát Šmicrovi - tak snad se měl dohodnout, aby se za nějakou dobu ozval (Ležka) a kdyby to chtěl Šmicer řešit dřív, tak že se sám ozve!! Z dotazů na Pitáka z něj mluví nejisté postavení Slávky (viz oba Doškové a další), protože to Slávka neřešila dřív, třeba i prodejem a nákupem náhrady. Ale jinak povídat umí :o)), hlavně nic moc neříct. Přesto díky Richimu, je tu dost nových info (třeba o hráčích z Ameriky), jen to chtělo více doplňujících dotazů.

  12. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    (host)     před 19 lety 26.10.2005 16:36 |  
    0 0

    zajimalo by mne,jestli byl tento rozhovor autorizovan..Dale nechapu absenci doplnujicich otazek..Toto mi pripomina odpovedi vedeni na ofic.strankach..Proc se ho nekdo nezeptal na pokutu za Kolouska,kdo nese odpovednost za "nekomfortni" financni pozici Slavie,proc angazujem Pucka,kdyz podporujem Haska atd atd..kdyz uz neslo o pisemne odpovedi,tak to chtelo neco vic nez jen zapisovat odpovedi..

    • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

      Richi (admin)     před 19 lety 26.10.2005 23:08 |  
      0 0

      Doplnuji otazky jsme davali, ale meli jsme pripraveno asi 50 otazek a cas byl hodinu, takze jsme museli vybirat ... ne ke vsemu jsme se dostali, asi jsme se bohuzel u nekterych zbytecne zdrzeli ... i Kolouska jsme tam meli, ale to je ohrane tema, co k tomu rict ... a ono, chce to praxi na tvoreni takoveho rozhovoru, vam se to lehce rekne, ale pak na miste rychle improvizovat neni tak jednoduche, aby clovek nerekl hovadinu apod ... ale kritiku prijimam

      • Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

        Bejbl     před 19 lety 27.10.2005 14:24 |  
        0 0

        Jasně, rozhovor s Leškou je tady po delším časovém období, těch témat je napoprvé hodně. Uvažujete o nějakých pravidelnějších schůzkách? Např. každé 2 měsíce? Vím, že je asi problém časový, ale SN už mají docela respekt a ví se o nich jako o seriózním serveru, tak snad by to šlo. I když nebylo řečeno mnoho konkrétního, tak to bylo lepší, než nic neříkající rozhovory s Vrbou či Klimentem.

  13. Re: Velký rozhovor s ing. Vladimírem Leškou

    Jacobs     před 19 lety 28.10.2005 07:59 |  
    0 0

    Žádný termín a nic konkrétního- zase jen prázdná slova. Já jsem asi jediný kdo je na rozdíl od pana Ležky se stavem ve Slávii nespokojen!