Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Stadion Eden

Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

Dnes v půl osmé večer byl konečně slavnostně otevřen nový slávistický stadion v Edenu. Stalo se tak o hodinu později, přesně jak předpovídal generální ředitel Slavie Vladimír Leška. K velkému překvapení se k otevření dostavila pouze naše redakce, takže vám můžeme přinést exklusivní fotografie a také komentář samotného šéfa.

Slavnostní otevření bylo velkolepé, jen to mělo takovou menší kaňku, nikdo se na to nepřišel podívat.  Měli jsme tedy možnost jako jediní vidět, jak to v Edenu vypadá. Stadion je od makety naprosto k nerozeznání, všude samá krásná zeleň, příjezdová cesta, osvětlení, nic nechybělo. Dokonce tu mají děti plácek na hraní. Však sami můžete porovnat, jak velký rozdíl je mezi maketou a skutečným stadionem. Na obrázku vidíte, jak měl stadion vypadat. Opravdu krása, ale realita je ještě lepší!
 

Teď určitě každého zajímá, jak ten náš nový stadion ve skutečnosti vypadá. Takže vás nebudeme dlouho napínat a ukážeme vám exklusivní fotografie. Edenský stadion se tak stává nejznámnějším místem v republice a všichni si o tom budou dlouze povídat. Určitě se taky dočkáme hodně závisti.
 



 
A sakra, teď se koukám na pořízené fotky a já byl asi na jiném místě! Divný, v době pořízení tam stál nádherný fotbalový stánek a teď tam nic není! Oni nám ho ukradli! Ale v jednom jsem měl pravdu, příjezdová cesta tu je, viz první obrázek. Plácek pro děti můžete vidět na posledním obrázku, dokonce si tam mohou pouštět draka, kde jinde hledat takovou plochu. No a to osvětlení? Hned vedle je přeci Carrefour, takže ten dodává hodně světla. A zeleně je všude dostatek.

Dobře, udělal jsem si trochu srandy, takže se zase pojďme vrátit do reality. Stadion nestojí, přestože toto datum bylo oznámeno. Velká část veřejnosti si však myslí, že toto datum jako první vyřkl Vladimír Leška, ale to vůbec není pravda. Byl to architekt projektu Martin Kotík a tehdy řekl následující: „Datum 19. 10. 2005 je uvedeno z mé iniciativy, protože ne všichni tomu věří, stejně jako ne všichni věřili, že se tento rok začne demolovat. Ty údaje jsou pravdivé, jen možná jedno číslo se tam změní, ale teď se mě neptejte, jaké to bude," uvedl tehdy. Poté k tomu svým humorem dodal Vladimír Leška následující: „Myslím si, že místo v půl sedmé se bude hrát v půl osmé," nadhodil tehdy v humoru a určitě nečekal, že se z toho stane nestárnoucí heslo.

A kdy podle ing. Lešky bude nakonec samotný stadion stát? „Odpověď je taková, že stadion bude stát osmnáct měsíců od okamžiku, kdy budeme mtí zajištěné financování," prozradil známou věc. V současné době je zajištěno přibližně 70% prostředků, každého zajímá, jakou mají formu. „Jsou to cizí zdroje, je to tedy řešené formou úvěru," doplnil. A právě ta zbývající část je problém zajistit. „Intenzivně na tom pracuje Key Investments či další subjekty, kteří se v této oblasti orientují," uzavřel.

Jak vůbec celý projekt pokračuje?
- zahájení projektu - listopad 2000
- vydání rozhodnutí umístění stavby - prosinec 2001
- projekt pro stavební povolení - červenec 2003
- zahájení první etapy stavebních prací - 15. 12. 2003
- pravomocné stavební povolení - 9. 6. 2004
- stále se hledá investor - 19. 10. 2005

P.S.: Omlouvám se všem za nevhodný vtípek na téma našeho stadionu.

Komentáře (33)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

    (host)     před 19 lety 19.10.2005 23:24 |  
    0 0

    Dedukce:
    Před rokem jsme "dosáhli" na 80% prostředků, dneska už jenom 70%, čili to, že se stadion stavět nebude nám sdělí za sedm let - v roce 2012.

    Ovšem kam pak s náma, pokud do tý doby zbouraj Strahov pro stavbu národního stadionu, to vážně netuším. Celkem se těším na tu taškařici.
    DDS

    • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

      Richi (admin)     před 19 lety 19.10.2005 23:40 |  
      0 0

      Jeee, ty procenta jsou priblizne, at je to 70 ci 80, to uz neni tak podstatny. Kazdej to rika trochu jinak.

      • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

        (host)     před 19 lety 20.10.2005 15:32 |  
        0 0

        Já sem četl zase 60%

  2. Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

    (host)     před 19 lety 19.10.2005 23:26 |  
    0 0

    Dovolil bych si protestovat. Byl jsem tam i já s sešívaným kolegou. Zítra by to mělo být v MF Dnes. Bohužel též na s****aforever.cz

  3. Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

    Alfabet     před 19 lety 20.10.2005 07:53 |  
    0 0

    Richi, vzhledem k tomu, že v závěru jsi vyjádřil omluvu za nevhodný vtípek, hodnotím Tvůj článek jako dobře vygraduovaný. Jinak mě při čtení jeho první části nenapadalo nic jiného, než "i ty, Brute?". Naše situace se stadionem není vůbec dobrá, ale štvou mě články našich vlastních fanoušků, kteří za vším negativním vidí jen a jen Ing. Lešku. A už vůbec nemluvím o infatilních článcích v dnešní MF DNES (nadto ještě v porovnání s články o Grigovi a Spartě). Všem kritikům bzch chtěl vzkázat: sežeňte cca 1,2 miliardy (podle vás je to v dnešních poměrech asi maličkost) a nejen že budeme mít stadion, ale dokážete neschopnost Ing. Lešky a oprávněnosti svých pokřiků "Leška ven".

    • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

      (host)     před 19 lety 20.10.2005 08:10 |  
      0 0

      Mi tedy zděl v čem je podle tebe Leška Slavii prospěšný??? Nejsem z těch co by hulákali:"Leška ven!", ale myslím si že nový "šéf" by mohl Slavii jen prospět a vnést nové prostředky a myšlemnky.

      Jakub Šnour

      • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

        Alfabet     před 19 lety 20.10.2005 09:26 |  
        0 0

        Absolutně nejsem zastáncem Ing. Lešky, ale štvou mě negativisté v našich řadách! (Jako by nebylo dost těch okolo). A pokud se najde výrazná slávistická osoba s novým pojetím a hlavně s ekonomickým přínosem (zajištění prostředků), jsem všemi deseti pro!

        • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

          supersonique     před 19 lety 20.10.2005 09:53 |  
          0 0

          Co Kuka vole? LESKA VEN!

          • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

            Alfabet     před 19 lety 20.10.2005 10:14 |  
            0 0

            Příteli (nejsem socan, ale Tvoje oslovení mi jaksi nesedí), znovu opakuji: Pokud zaručeně přivede investora s 1,2 mld., určitě ano!

            • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

              pavel1     před 19 lety 20.10.2005 18:31 |  
              0 0

              Leška taky nepřivedl žádného investora a Slávia pod jeho vedením je jen k smíchu

          • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

            (host)     před 19 lety 20.10.2005 11:38 |  
            0 0

            Opravdu si myslíš, že by Enic chtěl Kuku ve vedení a Kuka dělat pro Enic?

            • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

              bojler     před 19 lety 20.10.2005 12:44 |  
              0 0

              kuka fuj

              • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

                Moskyta     před 19 lety 20.10.2005 12:58 |  
                0 0

                truhlíku, Kuka je Pan Slávista!

    • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

      Kopcem     před 19 lety 20.10.2005 15:29 |  
      0 0

      Jedn malý komentář. S tím, že je nutno získat 1,2 mld pro výstavbu stadionu přišel pan Leška a jeho nadřízený (společník) ENIC. Byli to také oni, kteří prezentují tuto studii jako jedinou možnou pro řešení naší "nekonfortní situace". Zamyslel se už někdo, proč asi?

    • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

      honzah (přítel SN)     před 19 lety 20.10.2005 21:22 |  
      0 0

      Jistě, naprosto souhlasím, pana inženýra nemůžeme soudit tak farizejsky. Myslím, že může mít ze své pozice dílčí vliv (řekněme 25%) na míru splnění následujících 4 očekávaní:

      1) Výrazný pokrok ve stavbě stadiónu

      2) Vítězství v alespoň jednom fotbalovém derby za sezónu

      3) Mistrovský titul

      4) Účast slávistického hráče na mistrovství světa


      Několik posledních sezón se panu dirigentovi v důsledku koš?álovských intrik nepovedlo, ale k tomu, abych tu letošní hodnotil jako maestrovu úspěšnou, potřebuji (prostou logikou) splnění alespoň jednoho cíle. Bod 1) se sice panu Vladimírovi nepovedl, ale splnit alespoň jeden ze zbylých 3 pro něj při jeho genialitě zajisté bude hračkou!!!

      • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

        Kopcem     před 19 lety 21.10.2005 14:29 |  
        0 0

        Přidal bych ještě jeden, dnes už nesplněný bod. Postup do LM.

  4. Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

    supersonique     před 19 lety 20.10.2005 09:51 |  
    0 0

    Jdete do haje Richi. Myslite to dobre, ale omluvy typu datum urcil architekt proste neberu. V kazdy normalni firme by Leska dostal padaka. Neni schopny manazer, ba naopak. Co se mu za tech deset let ve Slavii podarilo? Parkrat dobre druhe misto? Kdyz do Slavie prisel, tak byla vedle Sparty nejlepsim klubem. A ted? Je to tym, ktereho se zapadoevropska muztva obavaji... ... aby jim diky neschopnosti poradatelu nevykradli satnu.

    A to vecne bratrickovani Lesky s Grosem a Paroubkem vam nevadi? Podivejte se na hokejovou Slavii za poslednich deset let a pak hodnote Lesku.

  5. Hele Richi, já bych řekl, že ten staďák tam je.

    (host)     před 19 lety 20.10.2005 10:46 |  
    0 0

    Já ho tam vidim. A kdo ho nevidí, tak je stejnej "?ulpas" jako všichni ti, co neviděli "císařovy nové šaty" :o)) Takže stadion tam je, zeptejte se Ležky, ten ho "ušil" tedy postavil :o)). Jinak nemá cenu se dohadovat, Ležka je špatný manažer, to dokázal za ty roky sám svými činy. A nedivte se, že se za rok nepodařilo sehnat prachy, když je známo, jak je na tom Slávka finančně mizerně a dlužila na koho se podívala. S takovým par?ákem bych do kšeftu nešel, měl bych strach, že je to bouda a prošustruje i ty prtachy co tam dám.

  6. Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

    (host)     před 19 lety 20.10.2005 10:47 |  
    0 0

    Onech zbyvajicich 30 procent se hleda uz rok a pul...

  7. Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

    (host)     před 19 lety 20.10.2005 11:37 |  
    0 0

    Vite co, uz bezte do hajzlu. Co jinyho nez prazdnou diru si zaslouzi klub, na kterej se vysrali fanousci. Kecy vo deprivaci si nechte. Sme klubem recneni, ale skutek utek. Vyprodanej zapas s Anderlechtem byl zazrak stoleti.

    • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

      supersonique     před 19 lety 20.10.2005 20:04 |  
      0 0

      A vykradena satna byl vysmech stoleti. Ani mi ten zapas nepripominej, co Kurna Slavisti v Belgii?

  8. Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

    Moskyta     před 19 lety 20.10.2005 13:14 |  
    0 0

    Veřejná zbírka na stadion - Slávisté sobě.

    Co takhle udělat veřejnou zbírku na těch zbývajících 30% (t.j. cca 360mil.Kč). Jelikož nikdy nebyly zveřejněny výsledky sčítání "Slávisté kolik nás je", tak můžem jen hádat, ale kdyby nás bylo 100tis. a každý dal 500,-Kč tak to máme 50mil. No a když nás bude víc nebo jednotlivec dá víc, tak to by v tom byl čert abychom si ten stadion nepostavili!!

    A kdyby pes ...

    • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

      Kopcem     před 19 lety 20.10.2005 14:00 |  
      0 0

      Veřejná sbírka je jistě dobrá věc. Ale já bych nikdy nedal ani halíř na něco, co garantují ENIC a pan ing. Leška. Kdyby se tímto způsobem sehnalo oněch cca 300 mil. Kdepak by asi skončily??? Smiřme se už s tím, že dokud Slavii bude vlastnit ENIC a vést pan ing. Leška, stadion nebude.

      • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

        Moskyta     před 19 lety 20.10.2005 16:53 |  
        0 0

        Ale vždy?se to dá smluvně ošetřit. Třeba při každé investované částce zaplatí ENIC (investor 70% částky a veřejná zbírka doplatí zbytek.

        Rozhodně by peníze Slavii na účet nepřišli, ale platilo by se jimi přímo dodavateli stavby. Jinak řečeno "Veřejná sbírka" by byla další investor.

        • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

          lucky-pilda     před 19 lety 20.10.2005 17:25 |  
          0 0

          to je vyborny napad! ja, i kdyz penize jsou u me kriticky ohrozenym druhem, bych klido dal treba litr. ovsem dalsi otazkou je nas danovy system, takze nevim, jaka cast by pripadne odesla do statniho rozpoctu ...

      • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

        supersonique     před 19 lety 20.10.2005 20:05 |  
        0 0

        Za postup do LM si vedeni vyhradilo pro sebe 10 milionu (sic). Spocitejte si, kolik tam je lidi. Do Slavie prachy vrazim, ale do te hokejove. Sorry.

  9. Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

    Kopcem     před 19 lety 20.10.2005 14:15 |  
    0 0

    Ahoj Richi,

    domnívám se, že za vtípek se vůbec omlouvat nemusíš. Myslím, že tento způsob je asi tak jediný, jak je možné současnou situaci brát. K Tvému jak celý projekt pokračuje, mám ale doplnění:

    Rok 2003
    Vedení a pak i někteří na Slávistických novinách hlásí: "Musíme se uskrovnit, nemůžeme očekávat posily, naprostou prioritou je výstavba stadionu. Tam budou směřovat veškeré prostředky".

    Rok 2005
    musíme se uskrovnit. Přecházíme na nízkonákladový systém.

    Takže přátelé. Smiřme se s tím, že za ENIC a ing. Lešky žádný nový stadion nebude. Tahle parta už mnohokrát prokázala naprostou nedůvěryhodnost (arbitráže, nesplácené dluhy). ENIC už zaponěl na sliby, se kterými do Slavie vstupoval, takže ten to financovat nebude a kdo rozumný by šel s takovým společníkem do akce za 1,2 miliardy?

    Co z toho bvyplývá pro nás fanoušky? Máme myslím dvě možnosti:
    a) zahájit petiční akce a protesty, shánět kontakty, abychom se oné žáby na prameni zbavili a pokusili se přispět k záchraně Slavie v její kdysi velikosti. Asi velmi naivní.
    b) Smířit se s tím, že ze Slavie je průměrný ligový klub hrající na Strahově, případně někde jinde, a chodit ho v co největší míře povzbuzovat, abychom jako 12 hráč přispěli občas alespoň k tomu poháru UEFA. Bez vlastního stadionu se fotbal hrát dá. Strahov sice není nejútulnější, ale má kvalitní trávník. A navíc. Hrál někdy někdo z našeho současného kádru v Edenu? Nemyslím. Takže kde jsou naši vlastně doma?

    • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

      supersonique     před 19 lety 20.10.2005 20:13 |  
      0 0

      Ja bych mozna vedel. Enic je spolecnost na burze, jako kazda firma je zavisla na sve povesti/reputaci. Myslim, ze bych mozna mohl sehnat emailove adresy britskych novinaru z nekterych ekonomickych rubrik. Dalsi ze sportovnich rubrik muzem sehnat pomoci druzby s nekterymi z anglickych fotbalovych klubu. Kdyz pak zacnem bombardovat tyhle lidi dopisy a zadostmi + fotkami stareho a noveho Edenu, tak se muze stat, ze casem si Enicu vsimnou i v anglickych mediich (po 30 emailech denne asi urcite). Pak to Enic muze zabalit. Muze to stat hodne casu, ale po netu se da zvladnout hodne. A kazda investicni spolecnost si strezi sve dobre jmeno nebo snad nikoliv? Chtelo by to rozpracovat, popsal jsem zde syrovou myslenku... Sel by do toho nekdo? Jako fanousci nejsme tak bezmocni.

      • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

        supersonique     před 19 lety 20.10.2005 20:15 |  
        0 0

        Nesmi jit o spam ovsem :)

      • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

        Kopcem     před 19 lety 21.10.2005 13:01 |  
        0 0

        čím víc o tom přemýšlím, nabývám dojmu, že máš pravdu. Což se pokusit sesmolit nějaký text, který bychom dali k podpisu fanouškům a s ním se potom jako s otevřeným dopisem obrátili na vedení ENIC (a pokusili se ho nechat otisknout v britských médiích). Mám ale pocit, že redakce Slávistických novin s něčím podobným nebude souhlasit, protože je to naprosto proti jejímu přesvědčení. Pokud tomu tak bude, měli bychom to respektovat. Jsi schopen vytvořit eventuelně nějakou webovou schránku, na které by se akce konala? Já bych to asi neuměl. Jsem přeci jen už čtyřicetiletý pán a co se týká počítačů a internetu, jsem spíš uživatelem.

        • Re: Slavnostní otevření nového stadionu v Edenu!

          supersonique     před 19 lety 21.10.2005 16:54 |  
          0 0

          Pujdem do toho? Ja se bohuzel k vytvoreni webu nedostanu - z nedostatku zkusenosti s jeho vytvorenim a z nedostatku casu. V zasade ale muzu zkusit ziskat emailove adresy a taky muzu napsat ten text v aj, pokud mi nekdo ale pomuze s jeho vytvorenim v cestine. Ne vsechna technicka data o Slavii si nosim v hlave. Na netu budu az pristi tyden, nicmene muj email je supersonique@mail.be

  10. Ještě k fantasmagorii - veřejné sbírce

    (host)     před 19 lety 20.10.2005 15:15 |  
    0 0

    Jediný smysl by taková sbírka měla, kdyby byla podmíněna snížením hodnoty základního jmění Slávky na cca 40-50% snížením jmenovité hodnoty akcií a následně zvýšením základního jmění o "sebrané" peníze nových vkladatelů, upisovatelů, tak, aby fanoušci získali majoritu v akciové společnosti a mohli provést pár akcí na záchranu Slávky (a vložené peníze se mohly použít na stavbu stadionu). Jenže to Enic nedovolí a nepřistoupí na to. Za jiných podmínek to nemá cenu dělat, nebo? vybrané penízky známé firmy zašantročí s obdivuhodnou ležkostí :o))

    • Re: Ještě k fantasmagorii - veřejné sbírce

      Kopcem     před 19 lety 20.10.2005 15:24 |  
      0 0

      Naprostý souhlas.