Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Můj příběh

Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

O víkendu, po našem zápase v Příbrami, jsme se rozhodli navštívit zápas našeho odvěkého rivala z Letné s Ostravou.

Po příjezdu z celkem příjemného výjezdu (jen lepší výsledek chyběl), jsme se rozhodli ve složení já, richi, pete navštívit Letnou a podívat se na vlastní oči, jak Spar?anští fanoušci „podporují“ svůj tým a hlavně svého trenéra Hřebíka. Po příjezdu na Letnou jsem byl poměrně překvapen velkým množstvím lidí, kteří stáli ještě před stadionem, a to už bylo v době výkopu zápasu.
 
Po velice rychlém rozhodnutí, jsme se dohodli, že se nebudeme cpát na tribunu naproti hlavní. Ale zvolíme tu za brankou, vedle kotle hostujícího týmu z Ostravy. Hlavním důvodem byla právě ta šílená masa lidí u pokladen. Za brankou to bylo o něco lepší, tam jsme nemuseli čekat vůbec (díky Ondro). Cena byla o krapet vyšší než na Strahově, ale přeci jen má Letná poněkud lepší zázemí než je na Strahově, a tak se dá stovka překousnout.
 
Na tribunu jsme přišli zhruba v 7. minutě, měli jsme místa hned pěkně v první řadě u plotu na ochozech. Tak jsme měli velice dobrý výhled. Už od začátku zápasu začal domácí kotel povzbuzovat Spartu pestrými pokřiky. Jako například „Káárel Poborský“ a dál třeba „Hřebík VEN“ nebo třeba pro změnu „Hřebík VEN“. To jsou v zásadě všechny pokřiky, které byly celý zápas ze strany spar?anských fanoušků slyšet.
 
Zápas při tom pro Spartu nezačal až tak špatně, já ač slávista přiznávám, že Sparta byla v původních 20 minutách lepší. Ač si třeba nevytvořila vyloženě gólové šance, tak měla tlak, z kterého by branka mohla padnout kdykoli. Postupně se však na kopačky spar?anů dostávala jakási nervozita a křeč. A tlak postupně zeslábl. Smrtelnou ránu jim pak z rychlého protiútoku zasadil Michal Papadopulos a poslal Ostravu do vedení.

Začala se přibližovat třicátá minuta, kdy fanoušci Sparty slibovali, že opustí do přestávky stadion. Jako by každý čekal, zda se to opravdu stane. Když se tak stalo a domácí kotel začal opouštět tribunu, tak jako by domácí hráči tomu pomalu nechtěli ani věřit a nekoncentrovaní nechali dát Racka krásný druhý gól. Ten odstartoval na Letné opravdové peklo. A dnes už ohraný pokřik „Hřebík VEN“ dostal novou sílu, když to začali řvát snad všichni fanoušci. To ale velice rychle ochablo, pravděpodobně tím, že v domácím kotli nezůstal pomalu žádný fanoušek. A spar?anským hráčům se začala mnohem víc dařit kombinace a vytvořili si dvě velké gólové šance.
 
Druhý poločas pak probíhal v podobném grádu, spar?ané se snažili zkorigovat výsledek, ale vše hráli ve větší a větší křeči. A ostravští si výsledek v klidu pohlídali.
 
Musím říct, že samotná návštěva zápasu mi trochu poupravila názor na to, proč je Sparta v takové krizi. Nechci hodnotit to, zda je správné že Jaroslav Hřebík je stále na své pozici, ani to zda měl být Karel Poborský vyhozen z A-týmu. Ale hlavně to, že spar?anští fanoušci podle mě prohráli Spartě ten zápas už předem. Sparta byla v úvodu utkání lepší, a kdyby jí těch 12 tisíc fanoušků, co ji přišlo „podpořit“, opravdu hnalo dopředu, tak se nebojím říct, že výsledek by vypadal jinak.
 
Podle mě by do hlediště při zápase nemělo patřit vyzívání k odchodu vrcholných představitelů klubu, podobně jako třeba rasismus. Stejně na hřišti běhá 11 hráčů, a ne Hřebíci, Leškové a podobní. Možností jak dát klubu najevo to, že si myslíte, že tito lidé pracují v klubu špatně, je mnoho. A dá se to udělat určitě míň drastičtěji, než předvedli spar?anští fanoušci. Je více než pravděpodobné, že cíleného požadavku a pochopení stejně nedosáhnete, tak proč to hráčům kazit. Ještě bych přidal jeden poznatek, nemyslím si, že a? už Leška, Křetínský, Hřebík a další nepracují naplno pro svůj klub, dělají svoji práci. Stejně tak jako vás, i je určitě daná situace trápí a snaží se jí všelijak vyřešit.
 
Další zajímavosti:
- Menu klobásy s colou stojí 60 korun, s pivem 50 – klobásy mají poměrně dobrý
- Na výzvu hlasatele, k poslušnosti, odpověděli spar?anští fanoušci stylově: „vyližte nám prdel“
- Smrt Baníku se za zápas ozvalo snad jen dvakrát
- Fanoušci Baníku se předvedli ve výborném světle. A svojí vtipnou choreografií se jednoznačně pěkně bavili

Komentáře (21)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

    gary     před 19 lety 27.09.2005 10:54 |  
    0 0

    Také jsem navštívil zápas Sparty s Baníkem Ostrava. A musím přiznat ,že z atmosféry jsem byl unešený. Na rozdíl od capina si myslím, že toto je jediná možnost jak dát najevo svojí nespokojenost s vedením a trenérem.
    Jsem rád ,že existují fandové ,kteří neskočí vedení na kdejaký blábol a svůj vztah ke klubu dokáží dát tak najevo. Také mne potěšilo ,že se spar?anští fandové nezachovali jako převážná většina našich ,kteří Kolouška opustila s klidným srdcem .A to nemluvím o platu, který bere Poborský .To by bylo pro naše fandy stejně dráždivé jako červená pro býka..( docela začínám chápat, proč se na nás křičí jude Slavia)
    Sobotní projev nesouhlasu s politikou klubu na Letné byl velkolepý. Je velká škoda ,že něco podobného se neděje na Slávii . Slávia v plnění slibů hráčům je zařazována k Blšanům ,Žižkovu, Drnovicím . A současná politika směřuje k tomu ,že se staneme průměrným klubem ,který se do pohárů už hooodně dlouho nepodívá.
    Jediným uspokojivým vysvětlením tohoto stavu pro mne je ,že Slávii fandí inteligentní fandové ,kteří se rozhodli protestovat tím ,že na fotbal prostě nechodí. Jenže na ty dvoutisícové návštěvy už si všichni zvykli a nikdo se nad tím ani nepozastaví.


    • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

      KING25     před 19 lety 27.09.2005 12:18 |  
      0 0

      Teda jaké moudro to tady opět velký Gary píše. člověk, který se na veřejnosti skrývá, jak jen je to možné a své výtvory prezentuje jen přes net, nám tady bude psát, jak se má chovat správný fanoušek?? Kolikrát jsi gary na západní tribune křičel na lešku at táhne do prdele no??..:-) ( teda pokud tam vůbec chodíš). Dát nesouhlas tím, že budu demolovat zařízení stadionu a podobne, to umí každý blbec. Máš pravdu nějaký nápady se jim povedli, ale brát si je jako příklad? To snad může napsat jen nějaký méne inteligentní člověk..:-))

    • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

      Capino (admin)     před 19 lety 27.09.2005 12:43 |  
      0 0

      Jo jo, dalo se čekat, že tu zazní i tenhle názor. A já ho beru, do delší debaty se ale pouštět nebudu protože by jsme se dostali k podobným výsledkům které jsou u debaty na téma zda je lepší Intel nebo AMD.
      Pokud se týká sparty, tak tam byla situace podle mě hodně vyhrocená ze strany novinářů. Kteří si rádi píší o podobných krizích. To popohnalo fanoušky ještě více k tomu, aby daly takhle najevo svůj nesouhlas. Jsou to ti samí fanoušci, kteří stále nemůžou překousnout odvolání Františka Straky. Pro ně je v současné době jakýkoliv krok vedení špatný, podobně jako tomu je u nás a v činech našeho vedení.
      Jak říkáš, nesouhlas to byl opravdu velkolepí. Fanoušci jdou za svím přesvědčením že dělají to nejlepší pro klub. Ale jak bylo vidět v sobotu, tak to nejlepší pro něj určitě neudělali.
      Všechny problémy jsou vždy hlubší a složitější než se zdá. A hledat jednoduchého viníka je vždy jednoduché. Ale co v současný době funguje bez problému? Nic. Pan Křetínský do tohoto týdne byl u všech uznávaný, najednou vyhodí ikonu Sparty z A-týmu a hned je ten nejhorší?
      Pokud se někdo dostane do problému, měl by mít šanci se ukázat, zda se z něj dokáže vyhrabat. Fanoušci by i v tenhle okamžik měli podporovat tým, a celý klub. Ti lidé co klub vedou, nejsou určitě slepí, a vědí o tom, že ten problém tu je, a řeší ho. Fanoušci jim můžou pomoct jen v tom, že budou klub dále podporovat, a tím jím v mnohém ulehčí práci.
      Protestovat je jednoduchý, každej vidí jen to, že něco není tak jak by si přát, tak si řekne, za to může ten a ten a jsou o tom skálopevně přesvědčeni.

      • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

        (host)     před 19 lety 27.09.2005 13:12 |  
        0 0

        Ono je to samozřejmě složitější. Mne výměna Straky za Hřebíka připadala jako správná a nesouhlasil jsem s nevolí fandů. Na druhou stranu je férové říci, že panu Hřebíkovi byly vytvořeny nadstandartní podmínky a zatím se moc nedaří. I když ani já nevidím umístění Sparty v ligové tabulce nijak dramaticky. Ta kvalita se nakonec musí prosadit.
        Pan Křetínský vsadil na pana Hřebíka (mimochodem trenéra ,kterého odevšad vyhodili) a tím pádem musel odejít Poborský. On je majitel a má na to svaté právo. Ted je jen otázkou, zda je to nejlepší řešení pro Spartu. Zda by nebylo lepší, aby přišel nový trenér ,který s tak nabitým kádrem dokáže hrát lepší fotbal a nebude hráče ničit svým pohledem na fotbal.
        A proto jsem rád, že v TÉTO situaci se fandové ozvou. A já si myslím, že dělají to nejlepší pro klub .Nechtějí to nechat dojít tak daleko, jako to zašlo ve Slávii za Csaplára . ( tenkrát jsme měli bojovat za Beránka ) Prostě oni nepřipustí ,aby do Sparty chodili hráči kteří pomalu nepřičichli ani k lize. Oni jsou prostě velkoklub a to samé očekávají i od ostatních. Prostě žádnej Jarda co přijel na Letnou na babetě z Benešova jim nebude kurvit jejich klub. Protože ty neustálé kidy ,že fotbal se dělá hlavně pro diváky nesnáším. Fandové dali jasně najevo jak si představují budoucnost svého klubu.
        Jinak hlavně nesrovnávej naše vedení se Spartou. Pokud bychom dosahovali stejných výsledků jako Sparta tak budu Lešku blahořečit.
        Gary

      • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

        Goldfinger68     před 19 lety 27.09.2005 22:51 |  
        0 0

        Souhlas s tím že celou aféru "nafoukli" novináři, nicméně
        hráč si nemůže vůči svému klubu dovolit to, co si dovolit Poborský vůči Spartě. Křetínský ho vyhodil naprosto oprávněně, akorat to měl řešit jinak než tou SMSkou. Kdyby ho nevyrazil, tak by v klubu akorát ztrácel autoritu. článek se mi líbil, zvláště to o sektoru Baníkovců, byla to fakt legrace se na ně dívat, nicméně radši jen přes plot (taky jsme seděli za bránkou vedle sektoru hostů)

    • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

      (host)     před 19 lety 27.09.2005 22:15 |  
      0 0

      gary: to co dělají spartani je už hodně tvrdý a není to ta sparvná cesta..... tim sráží celý klub a hřebíkovi ani nedali šanci aby něco dokazal -moralku teamu nepodpořej tim že jim pořad sražej trenera.... gordy

  2. Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

    Kopcem     před 19 lety 27.09.2005 14:52 |  
    0 0

    Asi nikoho nepřekvapí, že v této polemice souhlasím spíš s Garym. Spar?anské fanoušky nemám pochopitelně moc v lásce, ale síla, se kterou dokázali vystoupit proti nesmyslné politice svého vedení, je obdivuhodná. Kdybychom něco podobného dokázali my v době, kdy nás pan Leška s ENICem začli směřovat do dnešního "nízkonákladového" marastu, nemuseli jsme být tam, kde jsme dnes. A že Sparta kvůli bojkotu fanoušků prohrála jeden zápas? To se v budoucnu snadno smázne.

    Ne že by mě jako Slávistu netěšily současné problémy Sparty. Právě naopak. Navíc jakožto člověk, který má rád statistiky, vím, že národnímu mužstvu se dařilo vždycky, když ligu nevyhrál hlavní favorit (1976 Ostrava, 1996 Slavia, 2004 opět Ostrava), takže by naši konečně mohli postoupit na MS. Navíc mou ješitnost uspokojuje, že jsem měl pravdu s trenérem Hřebíkem. Švagrovi Spar?anovi i bráchovi Slávistovi jsem tvrdil, že Hřebík spolehlivě dokáže rozložit jakékoliv mužstvo. Nevěřili mi, ale ono to zatím platí.

    Z problémů Sparty mám opravdu radost, ale na druhou stranu.... Kéž bychom měli stejné problémy i my!! Ono ve Spartě bude stačit, až pan Křetinský začne trochu přemýšlet a místo exotů tipu pánů Straky nebo Hřebíka angažuje dalšího z nepřeberné řady bývalých spar?anských hráčů - dnes trenérů. a Sparta s tím hráčským potenciálem, který má, bude zase bezkonkurenčně první. A že tam dobrých trenérů k dispozici mají dost, o tom snad nikdo nepochybuje - namátkou Griga nebo Sčasný. U nás je to dnes asi bohužel o něčem jiném. My se s tím hráčským potenciálem, který nám po 10 letech působení nabízejí ENIC a pánové Leška s Rosenem, můžeme jen a jen doufat, že tyto naše génie ve vedení nenapadne hned tak vyměnit Jarolíma, protože to je tak asi jediná naděje, že se budeme nadále pohybovat alespoň v horní části tabulky.

    • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

      KING25     před 19 lety 27.09.2005 15:09 |  
      0 0

      NO nevím, ale co dokázali spartanský fanoušci neustálím skandováním uráživích pokřiků. Vrátil se jin Straka? Vyhnali Matušovice se Sparty zpět na Bazali? Zachránili Poborskýho? Donutili vedení vyhodit trenéra? Vlastne nedokázali vůbec nic svým chováním. A to ještě nemluvím, o pokutách, které Sparta dostává, pomalu každej zápas na evropské scéne, za fanoušci co to se Spatou myslí vážne. Opravdu nevidím důvod, proč bychom si je měli brát za vzor.

      • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

        Kopcem     před 19 lety 27.09.2005 17:01 |  
        0 0

        Já netvrdím, že si je máme brát za vzor. Jestli sis všimnul, hned na začátku píšu, že je nemám rád. A to především kvůli hulvátským a rasistickým pokřikům, za které taky dostali pokutu v LM.

        Líbí se mi však, že dokázali jednoznačně vystoupit, když jejich vedení dělá ptákoviny. Co dokázali? Zatím nic. Ale myslím si, že pan Křetinský se nad situací pořádně zamýšlí a nějaké řešení hledá. Takovej vůl, aby bral zpátky Straku nebo vyhnal Matušoviče, asi není. Ale něco určitě udělají, aby Sparta zase hrála důstojnou roli. Mrazí mi ale v zádech při představě, co by asi dělali Spar?ani, kdyby vedení investovalo celý rozpočet na přestupy do výstavby kanalizační přeložky s tím, že je to nutné, aby do roka a půl stál stadion, a po tom roce a půl tam stála právě ta kanalizační přeložka. A zadarmo by odcházeli skoro všichni hráči s ligovou úrovní, nahrazováni kluky z dorostu a druholigovými nadějemi. To by byl asi fofr. My tady bohužel nadále jen spekulujeme, jestli z těch druholigovejch hráčů budou budoucí světové hvězdy a jestli ten člověk, kterej takhle záležitost skvěle řešil a k tomu ještě opakovaně lhal, má nadále pracovat na dokončení výstavby stadionu, když už toho předtím tolik dokázal.

      • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

        (host)     před 19 lety 28.09.2005 09:56 |  
        0 0

        Ono je to jednoduchy, spartansti fans davaji najevo,ze se jim soucasny stav nelibi (coz neznamena ze na zaklade toho bude vedeni jednat ke zmenen),kdez to treba vedeni Slavie si mysli ze dela vsechno uplne dobre protoze fandove podporuji svuj tymnetym,na svemnesvem hristi a bez penez.

  3. Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

    vikingzlipy (přítel SN)     před 19 lety 27.09.2005 15:47 |  
    0 0

    Podle mě by do hlediště při zápase nemělo patřit vyzívání k odchodu vrcholných představitelů klubu, podobně jako třeba rasismus.
    Suohlas, souhlas a jen souhlas. Sami to vidíme, že řvaním Leška ven! ničeho nedosáhneme, spíš naopak, jak dlouho se to křičí? Pátým rokem? či víc? nevim A výsledek? :-)) hovno, co?

    • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

      Kopcem     před 19 lety 27.09.2005 18:34 |  
      0 0

      Rasismus určitě ne. Výzvy k odchodu? Proč ne? A kde by se měly ozvat? V hospodě? Jak dlouho se křičí Leška ven a co z toho? Ono záleží taky na tom, kolik lidí to křičí. Ve Slavii jsme už bohužel na lepší rezignovali. Máme "nízkonákladové" mužstvo, které hraje o střed tabulky a je nám to jedno. Místo, abychom ENICu a Leškovi topili, mnozí z nás "chápou", že majitel ENIC do nás nemůže "sypat peníze".

      • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

        vikingzlipy (přítel SN)     před 19 lety 27.09.2005 19:06 |  
        0 0

        Jenže, když vidim že z toho nic není, tak budu hledat jinej způsob, co takhle normálně si o tom promluvit. Sice jedna strana chtít nebude, no tak prd, musí se jít jinak. Furt se musí hledat nějaká jiná cesta než na stadionu.

    • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

      (host)     před 19 lety 27.09.2005 19:40 |  
      0 0

      Možná kdyby vás to řvalo víc a byly jste pořádně slyšet by vás vzali na vědomí.

      • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

        vikingzlipy (přítel SN)     před 19 lety 28.09.2005 09:29 |  
        0 0

        Tak ono to řve celkem dost lidí.

      • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

        (host)     před 19 lety 29.09.2005 16:47 |  
        0 0

        ono to podle me rve az prilis lidi. je uplne jedno, jestli sem proti leskovi, nebo pro nej, hlavni je, ze se tak krici na ukor fandeni, coz je prave to nejhorsi. byly doby, kdy to bylo slyset uplne ze vsech sektoru a trvalo to asi rok. zmenilo se snad neco v tomto smeru? samozrejme, ze ne. naprosto souhlasim s vyse zminenym nazorem, ze po hristi nebeha leska, ani nikdo jiny z vedeni. jiz nekolikrat jsme meli kvalitnejsi kadr nez sparta (coz je vec vedeni), ale ani presto jsme se neprobojovali pred ne. take proto souhlasim se soucasnou nizkonakladovou politikou slavie. za samotne vykony neni mozne vynit lesku, ale kdyz uz, tak jednotlive hrace, pripadne cely realizacni tym.
        lucky-pilda

  4. Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

    gary     před 19 lety 28.09.2005 00:25 |  
    0 0

    Tak tak Kopcem .Jsem rád ,že jseš fanoušek ,který má rozumný pohled na věc.

  5. Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

    (host)     před 19 lety 28.09.2005 14:40 |  
    0 0

    bla bla bla

  6. Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

    (host)     před 19 lety 28.09.2005 14:52 |  
    0 0

    Já si myslim, že ta osoba, která to psala asi nechápe celou situaci a jde ještě víc o to, že je to osoba fandící Slavii, kterou už někdo kurví několik let. A radši by se celá Slavie měla učit, co Spar?ani dokážou. Vy totiž už 5let řvete hloupý "Leška ven" a maximálně si zanadáváte v hospodě a to je všechno. A alibismus typu, že to nikomu nepomůže a že je to jedno... tomu se můžu jenom smát... tohle je stejně jenom váš problém. My jsme teď ve sračkách snad za jakou dobu dlouho ne a snažíme se s tim něco dělat a radši prohraju doma s Baníkem a pořádně dám na jevo, co si myslim o vedení svýho milovanýho klubu. Všichni fanoušci by si měli uvědomit, že je to jejich klub a neni jim jedno, co s klubem bude. Kdežto vám to jedno je.

    Timhle tim článkem, co jsem čet je akorát jasný, jaký ste alibisti.

    ACS 1893

    • Re: Navštívili jsme zápas Sparty s Ostravou

      (host)     před 19 lety 28.09.2005 17:26 |  
      0 0

      hmm no můj klub to není (stejně jako tvůj klub není sparta ty si jen fanda.. ) i když přiznám se že bych rád od enicu odkoupil všechny jejich akcie:D;)