Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

Včera jsme si rozebrali částečně rozhovorom s Matthewem Collecottem a nyní v tom budeme pokračovat. Opět mi pomáhal tiskový mluvčí Slavie Alexandr Kliment. I tentokrát je to zajímavé čtení. Dnes jsem rozebral tyto témata - finanční situace, kapitalizace půjček, dluhy a prodej Slavie.

FINANčNÍ SITUACE
Naše situace není dobrá, což jasně ukázaly události posledních dnů a týdnů. Matthew Collecott mimo jiné v rozhovoru řekl: „Chceme, aby dlouhodobě výdaje Slavie nepřesahovaly příjmy a aby byla přestupní politika přínosná.“ Každý si pod pojmem přínosná přestupní politika představí něco jiného. Co to tedy přesně znamená? „Transferní politika musí generovat co nejvíc prostředků. A hráči, kteří přijdou, musí být přínosem pro klub,“ uvedl tiskový mluvčí Slavie Alexandr Kliment. Znamená to, že bychom měli dosahovat zisku. Takže bychom měli tedy nakupovat opatrněji, hlavně v této době. Proto třeba příchod Jiřího Štajnera není moudrý, jen bychom vyhodili peníze. Do Slavie by tedy měli přijít hráči v takovém věku, abychom je později prodali výhodněji, jako se to stalo v případě Skácela či Vachouška. čím starší hráč přijde, tak tím se přestupová politika dostává do záporu. Když už tedy starší, tak pouze velmi levně či na konci smlouvy, jako se to stalo v případě Zbončáka či Vlčka.
 
Zástupce ENICu má dále představu o tom, jak stabilizovat finanční situaci. „Naším záměrem je posunout proces výstavby stadionu dopředu. Obecně mohu říct, že vyžadujeme od celé Slavie, mužstva i managementu, víc výsledků. Očekáváme větší výnosy a lepší výsledky hráčů na hřišti.“ Sice je to dosti obecné, ale trochu více si to objasníme. „Větší výnosy jsou otázkou dlouhodobé strategie. Je potřeba spoluzodpovědnosti všech. Výstavba stadionu je jeden z klíčových bodů, dále jsou zde přestupová politika, výnosy z reklamních aktivit. I hráči musí dosahovat lepších výsledků, aby byli pro klub přínosem. A samozřejmě musíme zreálnit rozpočet, aby výlohy tvořené z většiny náklady na A-tým, nepřesahovaly příjmy,“ rozvedl Kliment. Marketing a reklama v současnosti generuje velký objem finančním prostředků, přibližně 40 mil. Kč, přesto i tuto položku se snad podaří navýšit. „Na získávání partnerů pracujeme neustále, trend v marketingu je pozitivní,“ doplnil mluvčí.
 
KAPITALIZACE PůJčEK
Kolik ENIC do Slavie již investoval? „Víc jak 8 miliónů liber. Dalším důvodem mé návštěvy je kapitalizace pohledávek ENICu. V Anglii je odlišná legislativa než v české republice, není to snadný proces,“ řekl Collecott v rozhovoru. Co nám však nebylo prozrazeno byl termín, do kdy by to mělo být vyřešené. Mluví se o tom přes půl roku. „Proces je už nastartovaný,“ uvedl Kliment. Podle mě by se to mohlo dořešit do konce sezony.
 
Až kapitalizace proběhne, tak to Slavii hodně pomůže. „Bude to znamenat, že Slavia nebude dlužit 400 mil. korun. ENIC investoval formou půjček z důvodu daňového zatížení, protože jako dar je to z hlediska daní velmi složitá záležitost. Nebudeme muset půjčky vracet, čímž se výrazně sníží pasiva a klub bude „očištěn“ a bude ve výhodnější pozici,“ prozradil. Snad se tedy všechny kroky podaří dotáhnout podle představ a budeme očištěni.
 
DLUHY
Slavia má pozastaveny přestupy kvůli neuhrazení doplatku za přestup Václava Kolouška z Liberce. „Zde jsme už našli řešení. Stejně tak hledáme řešení s dalšími našimi věřiteli,“ uvedl Collecott. Opět nám však nebyly řečeny podrobnosti. Uhradíme dluh Liberci do konce přestupního termínu? „Je to otázka pár dní,“ konstatoval Alexandr Kliment.
 
Závazky máme však na více místech, například Miroslav Beránek vyhrál arbitráž a Slavia mu dluží cca dva milióny korun. Dále DPH za Miroslava Holeňák. Jsou tu i závazky vůči různým subjektům, kteří poskytují Slavii služby. „Všechny závazky se řeší průběžně, jednáme o tom, mluvíme s věřiteli, stejně tak se snažíme získat naše pohledávky. řešíme to, abychom udrželi „balanc“ a stabilitu,“ řekl k tomu. Jak už naznačil, řeší i pohledávky. Jedním z nich je od Schalke, které však podle posledních zveřejněných zpráv znova odmítlo zaplatit. Mluvčí překvapen nebyl. „Víme to již dlouho. Problém je v tom, že FIFA nařídila, že nám musí zaplatit. Schalke to do dnešního dne neudělalo a odmítá uznat tuto pohledávku. řeší se to u mezinárodního sportovního soudu. Nicméně se domníváme, že to není důvod odkladu výkonu rozhodnutí arbitráže FIFA.“
 
PRODEJ SLAVIE
Ke změně vlastníka nedošlo. Dali jsme najevo, že hledáme strategického partnera především s ohledem na stadión, který je pro nás mimořádně důležitý. Pro nás je ale nyní důležité, že spolupráce Tottenhamu a Slavie je mnohem užší než dříve, například na úrovni sportovních ředitelů Franka Arnesena v Tottenhamu a Jana říčky ve Slavii,“ prozradil Collecott. Na otázku, zda jednají s PPF, dodal: „Nejednáme. Zájem v obecné rovině samozřejmě registrujeme od různých subjektů stále, v současné době však žádná konkrétní jednání neprobíhají. ENIC je investiční společnost, což znamená, že nakupujeme a prodáváme. Na tomhle světě je v případě výhodné nabídky na prodej všechno.“
 
V úterních zprávách na čT uvedli, že ENIC si Slavii hodnotí na 12 miliónů liber (cca 520 mil. Kč). Tento fakt jasně naznačuje, že o prodeji neuvažují. A je to logické – hodně by prodělali. Do Slavie investovali velkou částku a určitě by rádi, kdyby se nějakým způsobem vrátila. Pravidelná účast v Lize mistrů je sice vzdálená, bohužel, ale slušné peníze bude možné získat ze stadionu. A právě kvůli němu budou ve Slavii působit nadále. Je jasné, že když se podaří dokončit výstavbu, tak i samotná cena a hlavně zájem o klub stoupne. Proto se budou snažit, aby náš vysněný stadion stál.

Komentáře (36)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    (host)     před 20 lety 20.01.2005 08:35 |  
    0 0

    Kecy, kecy, kecy. Kolemkokot&spol mozna prisijou dalsi zaplatu na kalhoty, ale my v tech rozervanejch gatich budeme chodit dal. A jeste po nas budou chtit abysme v nich delali paradu.
    Navrh pro redakci...neslo by zjistit, jaky reci vedli panove z ENICu v pripade AEK a Vicenzy? Myslim ze se to moc lisit nebude...bohuzel.
    ENIC si proste investici do Slavie a strategii kterou zvolil kvuli evidentni neznalosti prostredi nasral do gati a ted se nas nechteji zbavit, protoze by na tom prodelali balik a jako investicni spolecnost si pekne posramotili povest.

  2. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    (host)     před 20 lety 20.01.2005 08:37 |  
    0 0

    Tak díky za dokončení rozboru. Celkem mě udivuje, že něco podobného nevzniklo i na ofic stránkách... Jinak bych docela rád reagoval na některá vyjádření pana Collecotta. Na příklad věta: "Je potřeba spoluzodpovědnosti všech" mi přijde celkem pozoruhodná, vzhledem k tomu, že zatím nebyla jasně určená ničí zodpovědnost či "spoluzodpovědnost" za současný stav!!! Podle mého (a nejen mého názoru) by ze současné situace měly být vyvozeny důsledky a jasně poukázáno na toho (ty) kdo nese zodpovědnost za tuto krajně nepříznivou situaci... Další věcí jsou uváděné dluhy: Je jasné, že Slávia dluží určitým subjektům. Je i pravděpodobné, že jiné subjekty dluží naopak Slávii (i když ve výsledku asi ne takové částky). Udivuje mě však, že se jako našimi dlužníky oháníme pořád jen Schalke?. Raději bych se snažil v tichosti urovnat naše dluhy a neoháněl bych se stále dokola jednou kauzou, která navíc není na 100 % dořešená... Další věci (mé názory) jsou asi na další rozbor, prot vás jimi nebudu zatěžovat:-) Mějte se a věřme, že bude líp.
    Thomas

  3. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    chrobak     před 20 lety 20.01.2005 09:54 |  
    0 0

    Mě z toho mmimo jiné vychází, že hledání strategického partnera je tam, kde bylo před půl rokem a tedy stadion je jen fata morgana. Byl jsem dosud optimista, ale teď divil bych se, kdyby se letos vůbec začalo.

  4. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    (host)     před 20 lety 20.01.2005 10:36 |  
    0 0

    Richi, vzhledem k tomu, že ti Kliment pomáhal s tím rozborem, tak bych se tě zeptal jak jsi pochopil větu ohledně dluhu za Koloucha :„Zde jsme už našli řešení. Stejně tak hledáme řešení s dalšími našimi věřiteli,“? Ješté aby nehledali:-( to snad dělá každej dlužník, ne každému se to však daří. LordEdmund

    • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

      Richi (admin)     před 20 lety 20.01.2005 10:50 |  
      0 0

      Nevim, co chces slyset. Ja to chapu tak, ze proste penize se zaplati a hotovo.

      • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

        (host)     před 20 lety 20.01.2005 11:22 |  
        0 0

        No chci slyšet, jestli je pošle majitel, jestli se půjde s prosíkem za Libercem, aby ještě počkal a stáhnul stížnost u arbitrá?e, nebo, že se někdo musí prodat, zapůjčit,nebo prostě způsob toho řešení. Já to tak jednoznačně, jako ty nepochopil i když bych si přál, aby se zaplatilo a hotovo:-)LordEdmund

        • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

          Richi (admin)     před 20 lety 20.01.2005 22:09 |  
          0 0

          Tak s prosíkem nejdeme, prodávat kvůli tomu nebudeme ani něco podobného ... oni to samozřejmě nechtěj říct, ale troufám si tvrdit, že to uhradí ENIC, případně nějaký dárce.

          • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

            (host)     před 20 lety 21.01.2005 00:00 |  
            0 0

            Oni to samozrejme nechteji rict? Proc probuh? A ze to zaplati nejaky darce...kde to sme? Mam si odpovedet sam?

            • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

              Richi (admin)     před 20 lety 21.01.2005 00:16 |  
              0 0

              Mě osobně je jedno, kdo to zaplatí či jak, hlavně aby se to zaplatilo, to mě osobně zajímá.

              • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

                (host)     před 20 lety 21.01.2005 09:04 |  
                0 0

                Dulezity je, ze ZDROJE TU JSOU

                • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

                  bojler     před 20 lety 21.01.2005 17:24 |  
                  0 0

                  az na chybejici podpis souhlasim

  5. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    (host)     před 20 lety 20.01.2005 11:20 |  
    0 0

    a čas běží a řeči se vedou, zase jenom samé keci, a za 2 roky na tom bude Slávie ještě hůře než dnes, kdy má celkem slušný kádr fotbalistů (nemyslím samozřejmě vedení)

    • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

      (host)     před 20 lety 20.01.2005 13:44 |  
      0 0

      řeči o tom, že je třeba lacino hráče nakupovat a draho prodat je opravdu slovo fotbalového odborníka.Pokud to takto budou dělat velké kluby , tak půjdou do hajzlu. Kádr musí bít vyrovnaný , to znamená mladí, střední generace a zkušení, kteří přávě stojí peníze. potom se dá hrát velký fotbal.Konkrětně Liga mistrů. ono se zkrátka musí investovat aby se to pak vrýtilo co do výsledků.Třeba to chvilku trvá.

  6. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    Markus     před 20 lety 20.01.2005 12:07 |  
    0 0

    Tento proslov by se hodil na situaci kdy je ENIC novým vlastníkem. Ale on je ve Slavii už mnoho let a hospodaření klubu i sportovní výsledky pod jeho vedením mají jednoznačně sestupující charakter. Nemohu se zbavit toho že toto jsou jen další řeči. Moc se mi líbí jak mluví o nutném nákupu a vůbec tréninku mladých hráčů, ty řeči vypadají fakt pěkně ... ale proč mám sakra pocit že realita bude jiná, proč jsme pod vedením stejného majitele vzdali juniorský turnaj v zahraničí, proč neinvestujeme do juniorského centra a hlavně, proč jsme vyhodili trenéra Beránka který dokázal že je jedním z nejlepších juniorských trenérů současnosti?! Odpověď bude jako vždy znít neschopnost ENICu nebo úmysly které mi prostě nejdou do hlavy. Jo ještě jedna věc by mě zajímala, můžete sem někdo hodit nějaké podklady o společnosti ENIC? Moc by mě zajímalo její hospodaření, jak moc se jim daří v tom jejich investování. Protože ve fotbale mají pověst fakt špatnou a v Tottanhamu už také!

  7. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    (host)     před 20 lety 21.01.2005 06:17 |  
    0 0

    Richi, možná by nebylo na škodu udělat takovej malinkej přehled o tom, co se za "působení" Enicu u nás dělo. Např. kolik a za kolik bylo prodáno hráčů - i nakoupeno a hlavně jejich sliby. Prostě udělat takovou řekněme historii jejich "činnosti".
    Dík Macca

    • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

      Richi (admin)     před 20 lety 21.01.2005 11:19 |  
      0 0

      Zajímavá myšlenka, horší je, že nevím kde bych o tom hledal informace. Na netu nejsou tak staré informace, možná v nějakém archivu, ale to je práce na hodně dlouho. Třeba se najde jinej člověk-odborník, který by to zvládl. Taky by mě to zajímalo.

  8. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    (host)     před 20 lety 21.01.2005 06:48 |  
    0 0

    Richi, chci poděkovat za dokončení toho rozboru. Je mi jasné, že nemůžeš napsat a ani rozebírat víc, než to co o tom všem víš. Já jsem si dal tu práci a sehnal jsem si potřebné informace o ENIC a jeho renomé jak finanční, tak i co se týká v Anglii fungování v Tottenhamu Hotspurs. Takže ENIC je podle Bussines financial expert LTD, hodnocena jako třída 2A+, tedy velmi slušně, s udržitelným kapitálem a investiční akceschopností někdě na úrovni cca 160 až 180 miliard dolarů , takže PPF jsou proti nim prvňáčci. Navíc mají aktivity jako investiční společnost po celém světě. A samozřejmě jdou do toho, co jim hodí prachy. Tak jako PPF u nás, vemte jak Vás oškube půjčka od "HOME CREDIT", půjčíte si 20 000 a vrátíte 34 000 a tak to je. A co se týká Tottenhamu, ten hospodaří vyrovnaně, ENIC tam poslal řádově 38 mil. liber, ale a to zdůrazňuji, fanouškové se na tom svými návštěvami podílejí 38% !!!!! Tedy Hotts, mají návštěvy v průměru na zápas okolo 26 - 31 000. Nejsou na tom nejhůř, hrajou střed, žádné poháry. Takže, tady se pořád budem navážet do všeho co udělá Enic a Leška a že na hlavě mají máslo i hráči, když se za posledních 5 let nepovedlo do LM posoupit ani jednou, že za všechny přípravné práce včetně projektu a studie návratnosti už Slávie bez jakýchkoliv půjček zaplatila cca 80 mil. a jsou deponované peníze na další fázi , což byla také jedna z podmínek povolení stavby a projektu. Já se ani nedivím, že Leška už ani nevystupuje a nic neříká, protože řvát dovede každej. A teď holt on je ten jedinej , kterej za to může. A že nás opravdovejch fandů chodí na Slávii v průměru 2000, to tu nikdo neřekne a přestaňmě pořád s prominutím "krafat" o Strahovu (jak je mizernej), o počasí, o sobotách, o pondělích a já nevím co si ještě vymyslíme , aby to vypadalo, že mi fandové za to nemůžem. To oni!!! Hráče máme dobrý, trenér je do toho zapálenej, a i když kritizujete Lešku, tak ten maká taky (protože mu běží termíny a investoři mají rádi přesnost, protože dávají prašule a on jako stavař to moc dobře ví a tím se ho nezastávám, protože za V.Kolouška a M.Holeňáka jsme to měli zaplatit a je to ostuda), no a teď už je to jen na nás, abychom 26.2.2005 ve 14:00 na Strahově proti Olomouci stáli v hojném počtu aspoň 10 000 lidí a houkli, že jsme tady a věřte mi, že to půjde. A nemusíme se ohlížet na Spartu (jestli příjde nebo nepříjde o body), jestli bude v říjnu nový Eden nebo až v květnu 2006. Neříkejte mi, že mi kluci slávistický, nejsme schopný na ten Strahov přijít, vždy? když se hrál pohár, tak nás tam těch 10 tisíc párkrát bylo, tak proč ne teď.

    Tak ahoj Richi a všichni slávisti

    Sokrates

    • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

      Markus     před 20 lety 21.01.2005 07:25 |  
      0 0

      Klobouk dolů, ta čísla o ENICu mě hodně překvaila. Mám hodně blbou otázku, takovou malou pochybnost, opravdu jsi našel ten náš ENIC, tenhle: http://www.enic.co.uk ? Překvapuje mě že na svých stránkách toho mají velmi málo, proti tomu má PPF gigastránky.

      • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

        (host)     před 20 lety 21.01.2005 08:11 |  
        0 0

        Rozumím. To co jsem měl možnost prostudovat, jsou renomované mezinárodní obchodně ekonomické times ( něco jako naše hospodářské noviny včetně finančního věstníku), jejich traiding (jako Enicu)v tom hodnocení udává obchodní burza NEW YORK, a co se týká jejich www stránek, hm tam toho moc není, ale asi ví proč se nemusí vytahovat a zbytečně chlubit, vždy? sám víš to naše pořekadlo. Nahoře huj a ......... A teď ta druhá otázka, z toho traidingu a finančních ukazatelů, nelze úplně poznat, kolik je v čistém držení penízků přímo firmou ENIC. Vem v úvahu, že jsou někde držiteli investi v 20%, někde 60%, atd. A takových skupin, kde jsou zaháknutý, mají po světě X. Proto takový objem peněz. A když vezmeš v úvahu, že jeden ze šéfů Enicu má svůj vlastní majetek bratru ve výši poloviny celkového jmění PPF, tak už to o něčem hovoří. A takových skupin finančních jako je Enic je po světě dost a točí se tam šílený prachy. Pokud bys měl čas se někdy podívat na to jak to točí skupina okolo Manchesteru United, tak Ti můžu říct, že takový hromady peněz co se tam točí, bomba. A to jsem už taky něco zažil. Ale v jedný věci máš pravdu Markusi, pořád sám cítíš, aby Slavia nebyla nějakým pokusným králíkem viď. I to se může koneckonců stát, ale moc se mi to nezdá pokud nás šoupli zhruba do půlmiliardový hodnoty. Vem si , že zhodnocením stadionu v další cca 1,2 až 1,6 miliardy a dalším přistoupením investorů, může být pak hodnota celé Slávie daleko vyšší, a to jim za to stojí. Věř mi, že jsou to byznysmeni a tvrdě za tím jdou. Já nechci být prorokem, ale teď do Slávie nasypou další peníze, ne moc ale na slušný chod to bude stačit a taky umoří dluhy. Věř, že každá akce typů soudního vymání pohledávek, zastavení plateb nebo dokonce prohlášení konkurzu, to obrovsky snižuje právě ten obchodní raiting jako hodnocení a toho oni se celkem bojí jako čert kříže. Já jsem přesvědčen markusi, že jsi dobrý slávista a myslíš to dobře.A to já přeci taky. Jen už jsem se nemohl koukat pořád na tu hysterii okolo Lešky a Enicu a těch všelijakých polopravd a hypotéz. No tak jsem si sednul a prošel si dostupná fakta a mám názor. No a ten nikomu nevnucuji. Diskutovat můžeme v pohodě a jestli seukáže ,že nebudu mít ani trochu pravdy, tak to bude další pro mne velké zklamání. Ale slávistou budu přesto pořád.
        Moc Tě zdravím Markusi a stačí to zatím?
        ahoj Sokrates

        P.S. Jo a povídat si můžem v pohodě dál a ovšem.



        • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

          Markus     před 20 lety 21.01.2005 08:37 |  
          0 0

          Díky, teď musím pracovat, ale ještě se pak kouknu na burzu v New Yorku, myslím si totiž že došlo nějakému omylu. ENIC co jsem našel já a co měl vztah k Levymu a Collecottovi operuje jen z UK a má jen pár kšeftíku mimo ostrovy, jako jsme třeba my. Hledal jsem ENIC Group. Nikde nebyl ani náznak že by operovali i v USA. No možná sesmolím slušný mail buď na londýnskou burzu, přímo ENIC nebo využiju svého kontaktu u LinkLaters :)

          • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

            (host)     před 20 lety 21.01.2005 08:52 |  
            0 0

            Oni jsou Markusi v nadnárodních korporacích a kšeftují třeba i Microsoftem, dokonce třeba i s PPF a tak dále. Proto došlo k jejich odchodu z londýnské burzy. A dej vědět co jsi našel, taky mě to zajímá. Nerad bych žil sám v nějakém chybusu.
            Sokrates

    • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

      Markus     před 20 lety 21.01.2005 07:36 |  
      0 0

      A ty miliardy dolarů, neměly to být náhodou miliony dolarů, častá to chyba překladu z angličtiny? Ber to jako dotaz, doufám že se nenaštveš :)

    • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

      Markus     před 20 lety 21.01.2005 07:47 |  
      0 0

      Tak ještě poslední komentář, mohl bys prosím zkontrolovat zda jsi skutečně koukal na ten náš ENIC, zda částka byla skutečně v miliardách dolarů a ne milionech? Když koukám na tohle, nějak mi to nesedí, podle tohodle profilu je naopak PPF mnohem silnější, ale třeba něco vidím špatně: http://www.ukbusinesspark.co.uk/enicaaaa.htm

      • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

        (host)     před 20 lety 21.01.2005 09:03 |  
        0 0

        Markusi teď se omlouvám já, z toho indexu jsem to seknul o jeden řád,jde opravdu sumu v milionech.
        Omlouvám se, teď to sedí k i indexu PPF.

        • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

          Markus     před 20 lety 21.01.2005 09:13 |  
          0 0

          V pohodě, to se stává polovině lidí co něco překládají z angličtiny :)

          • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

            (host)     před 20 lety 21.01.2005 10:15 |  
            0 0

            No, ale radost ze sebe nemám. Ahoj Sokrates

    • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

      Markus     před 20 lety 21.01.2005 08:04 |  
      0 0

      Tak ještě jedna zajímavá informace, ENIC operoval na Londýnské burze, ale už neobchoduje. Kód ENI co měli ale dle informací burzy již neexistuje.

      • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

        Bejbl     před 20 lety 21.01.2005 09:37 |  
        0 0

        Pánové,
        díky za vaše informace, je to zajímavé, co tu píšete. Jen moje poznámka, peníze jsou důležité, Enic je asi má a vždy nakonec zaplatil. Ale horší je, že se vždy věci nechají dojít tak daleko. Oni prostě asi nemají přehled, co se tu děje, Slavia není jejich prioritou. Bylo by prospěšnější, kdyby majitelem byl někdo třeba i méně movitý než ENIC, ale který by měl větší snahu a zájem o klub. V rozboru se píše, že je pro ně Štajner starý, že by chtěli mít v klubu perspektivnější hráče s ohledem na jejich další prodej a sázet na výchovu mladých. Ale vědí vůbec, že se odřekla účast na turnaji ve Viareggiu? V minulosti jsme si tam udělali dobré jméno, kluci získali další zkušenosti, atd. Účast na tomto turnaji je přesně v souladu s jejich strategií. Teď na to asi nebyly prachy a v příštích letech nás už nemusí pozvat. (Richi nemáš přesnější informace?) Vím, je to jen detail, ale i toto o něčem svědčí.

        • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

          (host)     před 20 lety 21.01.2005 10:27 |  
          0 0

          Tohle detail není, je to velmi dobrý postřeh. Co jsem se mohl dočíst, tak tímhle se Leška moc nechlubil. Je fakt, že pro ně je prioritou A mužstvo. Vždy? se podívej, jak mi sami s těmi kluky hospodaříme. Měli jsme dost dobrý dorostence a máme tam v A týmu akorát M.Švece. A přitom mladej Nachtman, Táborský, to jsou klucí, kteří by za tu práci opravdu stáli. Snad se povede ten projekt s tím Totennhamem, to by bylo celkem slušný pro naše kluky. Jinak se opravdu připravuje zápas s Totennhamem, není to však jednoduchý, oni tam mají silný hráčský odbory v Prémier League a žehrají na velký počty zápasů, tak uvidíme. Víš ty informace se dávají dost těžko dohromady, to Ti určitě potvrdí i Markus a někdy se chyba vloudí, tu jsem zrovna vymastil já. Ale rozhodně to stojí za to, aspoň to člověk vidí z více pohledů. A Richi taky maká. Pro nás je opravdu asi nejdůležitější odjet to jaro naplno, nekoukat nalevo ani napravo, nebrečet že Sparta je maková nebo taková, fakt. A my fandové? Místo spousty těch řečiček jít na Strahov a fandit a fandit . Tak zdar

          Sokrates

          • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

            Richi (admin)     před 20 lety 21.01.2005 11:06 |  
            0 0

            Chtěl bych tě Sokratesi o něco poprosit, pošli mi mail (subrt@slavistickenoviny.cz). Rád bych si s tebou o něčem popovídal. Díky

            • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

              (host)     před 20 lety 21.01.2005 12:50 |  
              0 0

              Tak jsem poslal kontakt Richi, stačí to zatím tak?
              Sokrates

        • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

          Richi (admin)     před 20 lety 21.01.2005 11:05 |  
          0 0

          No tak je jasné, že když jsme odřekli ten turnaj, tak to může mít následky do příštích let, že o nás nebudou mít zájem. Nám asi teď nezbývá, než věřit, že do příště ten milion korun, co to stojí, seženeme včas a pak věřit ve schopnosti asi hlavně pana říčky, aby je ukecal a pozvali nás znova. Věřím, že i přes tento zádrhel tam nakonec jezdit budeme.

          Letos to chápu, proč se nejelo. Chabá pohárová účast a tím totální propad v rozpočtu má dopad na všechny ve Slavii. Teď nám ENIC zahlatí ty největší trhliny a nám nezbývá, abychom se uskromnili a trochu šetřili, žádné vyhazování peněz za Štajnera a podobné "staré" hráče. Když už starej, tak velmi levně jako Zbončák a Vlček.

    • tak jsem hledal a hledal a hledal

      Markus     před 20 lety 22.01.2005 21:07 |  
      0 0

      Tak jsem hledal a hledal a hledal až se mi z toho hlava točila, ale co jsem zjistil mě moc nepotěšilo. Pořád se mi tam pletla petrojářská firma ENI a pak ještě nějaký ENIC co dělá telekomunikace, ale pak jsem se konečně dostal zpět k naší investiční společnosti (kód akcíí měli LSE:ENI - LSE je londýnská burza cených papírů, sídlo mají v Tottenhamu na High Road). Kapitál kterým ENIC disponuje je řádově ten jaký jsme se Sokratesem našli, konkrétně před zmizením z burzy to bylo kolem 40 milionů liber (už jsme se shodli že to byly miliony a ne miliardy, známý překladatelský oříšek). ENIC z burzy zmizel, těžko říci jaký byl důvod. Investovali především do sportu, zábavního průmyslu a firmy Autonomy co dělá software. Zbytek investic není k nalezení, nenalezl jsem je v žádných běžných finančních kanálech, všude jen ty o kterých jsem mluvil. Takže jsem alespoň trošku více proklepl hospodaření Tottenhamu, no nic moc! Kód akcií Tottenhamu Hotspurs je TTNM, jsou na LSE. Doporučuji ale link přes MSN Money ( http://uk.moneycentral.msn.com/investor/charts/chartdl.asp?Symbol=GB%3ATTNM&ShowChtBt=Refresh+Chart&CP=0&PT=8&CE=0&CompSyms=&D4=1&D5=0&D7=&D6=&D3=0). Tam je vidět vývoj za posledních 10 let, měli obrovský výkyv (nákup klubu, nevím?), pak dlouho sestupnou tendenci a teď malinko zas rostou, ale je to horší než bylo před pár lety. Další info je zde: http://www.londonstockexchange.com/en-gb/pricesnews/prices/system/detailedprices.htm?sym=GB0008962986GBGBXAIM%200896298TTNM

      Pokud někdo máte nějaké další informace a umíte je podložit nejlépe odkazem na web na nějaký solidní zdroj, prosím házejte to sem, nejen já bych konečně rád věděl co je ENIC vlastně zač.

      • Re: tak jsem hledal a hledal a hledal

        (host)     před 20 lety 24.01.2005 08:35 |  
        0 0

        Ahoj Markusi, vidíš sám, že to není všechno jednoduché a klobouk dolů před Tvou prací. Ještě hledám zdroje a pak se Ti ozvu. Zatím to potvrzuje tu skutečnost, že ENIC je zachycen formou skrytých investic v dalších corporacích. To už ale asi teď je celkem nad rámec. Peníze prostě má a to co nevíme je, jaký má záměr se Slavií. Ale jak už tu někdo psal, víc to bude otázka byznysu. Ale i tato situace mne utvrdila, že fandové slávie nejsou jen hysterický dav vyzývající k defenestraci, ale fandové, kteří si zjiš?ují potřebná fakta a pak si řeknou svůj názor. To mě těší Markusi. Tak ahoj

        Sokrates

  9. Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

    (host)     před 20 lety 22.01.2005 01:07 |  
    0 0

    ty informace, co jste vsichni zjistili jsou skvely, ale jenom potvrzujou muj nazor. tzn. enic je investicni spolecnost a nikdy mu neslo, nejde a nepujde o slavii, ale o svoje penize. investovali do nas, tak nas jeste drzi nad vodou, protoze doufaji, ze slavii nekdy v budoucnu prece jenom vyhodne prodaji, ale pokud by nahodou nastala situace, ze by dosli k nazoru, ze zadna dalsi investice uz jim nevrati penize,co do nas vlozili, tak nas s klidnym svedomim poslou ke dnu...proto si myslim, ze by byl lepsi majitel,ktery by o nas mel opravdu zajem (moc moznosti me ovsem nenapada)
    ovsem predstava enicu, ze bysme meli mit (minimalne) vyrovnany rozpocet je samozrejme spravna, nemuzeme porad spolehat, ze do nas nekdo napumpuje penize....

    Dot

    • Re: Rozbor rozhovoru s Matthewem Collecottem, část II.

      (host)     před 20 lety 24.01.2005 21:18 |  
      0 0

      Pokud dobře rozumim slovu kapitalizace dluhu,po vyřešení legislativních rozdílů tady a v Anglii se Enic stane majitelem pozemků v Edenu,Slavia nebude nic dlužit,ale Enic postaví v Edenu Dysneyland a bude vymalováno.