Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Rozhovor s Matthewem Collecottem

Přečtěte si rozhovor s finančním ředitelem ENICu Matthewem Collecottem, který dnes vyšel na oficiálním webu Slavie. Výsledek? Prodej se nechystá, Vladimír Leška zůstává, dluh Liberci se uhradí, ENIC chce výsledky a změní se představenstvo.

Jak hodnotíte současnou finanční situaci Slavie?
„Před vánoci jsme čelili velkému náporu negativní publicity. Z mého pohledu jí bylo víc, než by odpovídalo situaci. Budu-li mluvit obecně, kluby musí být velice konkurenceschopné, aby se prosadily na současném fotbalovém trhu. Proto chceme, aby dlouhodobě výdaje Slavie nepřesahovaly příjmy a aby byla přestupní politika přínosná.“

Jak toho chcete dosáhnout?
„Fotbalové prostředí se stále mění. Pro nás je proto velmi důležitý stadión Slavie v Edenu. Naším záměrem je posunout proces výstavby dopředu. Uvědomujeme si, že ze stadiónu plynou další příležitosti a příjmy. V Tottenhamu to tak funguje, chceme, aby to tak bylo i ve Slavii. (ENIC je majoritním akcionářem v Tottenhamu Hotspur, pozn. red.). Obecně mohu říct, že vyžadujeme od celé Slavie, mužstva i managementu, víc výsledků. Očekáváme větší výnosy a lepší výsledky hráčů na hřišti. Jejich příjmy musí odpovídat výkonům na hřišti.“

Dají se čekat personální změny?
„Naším záměrem je obměnit a zúžit představenstvo akciové společnosti. Musíme být akceschopní. Záměrem je mít v představenstvu odborníky, kteří mohou pomoci a orientují se v obchodu i fotbale.“

Tisk spekuloval o odvolání generálního ředitele Vladimíra Lešky a jeho nahrazení Pavlem Kukou. Co je na tom pravdy?
„Fotbal se dělí na dění na hřišti a mimo něj. Já jsem zaměřen mimo hřiště, Kukova úloha je na hřišti. Vladimír Leška zůstává ředitelem. Můžeme mu ale vytknout, že v něm občas vítězí fanoušek Slavie a nikoliv obchodník.“

Už v říjnu se objevily problémy se závazky vůči hráčům. Došlo to tak daleko, že hrozily výpovědi…
„Od hráčů bylo hodně neš?astné, že ventilovali situaci Slavie do tisku. Diskutujeme o naší situaci, o finančních tocích, o závazcích vůči hráčům i jiným subjektům, o našich pohledávkách nepřetržitě. Nicméně tuto kauzu ovlivnily emoce, což celou záležitost zkomplikovalo.“

Jakou roli hodlá ENIC sehrát ve výstavbě stadiónu v Edenu?
„Je to velmi komplikovaný projekt. Trvalo hodně dlouho, než se podařilo vyřešit vlastnické poměry a získat příslušná povolení. V minulém roce jsme získali studii návratnosti. Jsme tedy v bodě, kdy víme, co dělat, aby se stadión stal realitou. ENIC však není stavitel stadiónů, my provozujeme fotbalové kluby. Proto hledáme strategického partnera, který by nám pomohl. Samozřejmě se toho procesu účastníme už nyní, výrazně jsme se například podíleli na přípravných pracích.“

Hledáte partnera v česku, Anglii nebo i jinde?
„Jestli má být stadión v Edenu jedním z nejprestižnějších projektů v české republice, pak má smysl, aby se v něm angažoval český partner. Věřím, že se zapojí i Praha 10.“

ENIC investuje do Slavie formou půjček. Jaký je celkový objem těchto investic?
„Víc jak 8 miliónů liber. A krev, pot, slzy a spoustu času… Dalším důvodem mé návštěvy je kapitalizace pohledávek ENICu. V Anglii je odlišná legislativa než v české republice, není to snadný proces. V Praze jsme se setkali s auditory, členy představenstva a klubovými právníky, abychom tuto záležitost mohli co nejdřív nastartovat. Není to otázka „zda“, ale pouze „jak“

Budete i nadále Slavii finančně podporovat?
„Uděláme cokoliv, aby Slavia byla v dlouhodobém horizontu fungující společností. Ale peníze nebudeme posílat věčně. Chceme, aby byl klub stabilní a soběstačný.“

Spekuluje se o závazcích Slavie. Kvůli dluhu Liberci jsou zastaveny přestupy...
„Zde jsme už našli řešení. Stejně tak hledáme řešení s našimi dalšími věřiteli.“

V tisku se vydatně spekuluje i o prodeji klubu.
„Ke změně vlastníka nedošlo. Dali jsme najevo, že hledáme strategického partnera především s ohledem na stadión, který je pro nás mimořádně důležitý. Je to velký projekt. Ale neznamená to automaticky, že bychom dávali klub k prodeji. Pro nás je nyní důležité, že spolupráce Tottenhamu a Slavie je mnohem užší než dříve, například na úrovni sportovních ředitelů Franka Arnesena v Tottenhamu a Jana říčky ve Slavii. Nadějní slávisté byli v Londýně na stáži. Tuhle spolupráci považujeme za velmi pozitivní.“

Jednáte s PPF?
„Nejednáme. Zájem v obecné rovině samozřejmě registrujeme od různých subjektů stále, v současné době však žádná konkrétní jednání neprobíhají. ENIC je investiční společnost, což znamená, že nakupujeme a prodáváme. Na tomhle světě je v případě výhodné nabídky na prodej všechno.“

Zaregistroval jste korupční aféru v české republice? Prosákly informace o ní do Anglie? Co říkáte na to, že v ní Slavia nefiguruje?
„Ani bych nepředpokládal, že by s tím Slavia mohla mít něco společného. Takhle kluby pod ENICem nepracují. Hospodaření je v ENICu velice transparentní a průhledné. Překvapilo by mě, kdybyste v české lize našli klub, jehož hospodaření by bylo transparentnější než ve Slavii. O korupční aféře v čechách se v Anglii samozřejmě ví. Domnívám se, že je to velmi závažné téma a že jsou nutné změny.“

P.S.: Ve středu dopoledne přineseme rozbor rozhovoru s vyjasněním některých podstatných bodů. Sledujte zítra náš web!

Komentáře (36)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

    fandaX     před 20 lety 18.01.2005 20:43 |  
    0 0

    Tak to je velké zklamání. Slyšel jsem toho anglickýho vola i na čT a jsem z toho špatnej. Poprvé mám pocit, že se nám vidina stadionu začíná vzdalovat. ENIC je pro Slavii opravdu veliké neštěstí.

    • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

      Richi (admin)     před 20 lety 18.01.2005 21:02 |  
      0 0

      Já bych to tak neviděl, stadion je jen otázkou toho, zda se najde investor. Věřme, že bude. Třeba to bude PPF, což by mohlo být ideální.

  2. Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

    slavistajiri     před 20 lety 18.01.2005 21:34 |  
    0 0

    Tak oficiální web se proklamuje že dává do objehu jen zaručené informace a podle toho co říká brit, tak třeba co se týče třeba prodeje docela kecali, nebo mě to aspoň tak připadá!! No a co se týče toho rozhovoru tak mě to připadá jako další keci a keci a keci a že se nic nemění!!!

    • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

      PetCC     před 20 lety 18.01.2005 22:38 |  
      0 0

      Na ofic.webu předtím psali, že se neprodává, tak kde je jaká nesrovnalost?

      • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

        slavistajiri     před 20 lety 18.01.2005 23:16 |  
        0 0

        Myslim že psali že probíhají jednání!! No myslim že to tam psali určitě!! jednali do vánoc, pak přestali a ted měli jednat znovu, no a BRIT říká že s nikim nejednali! No a taky se dluh liberci mel zaplatit do poloviny přestupního období a to už je myslim taky prič!!!!

        • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

          Richi (admin)     před 20 lety 19.01.2005 00:24 |  
          0 0

          Oni nikdy neřekli, že jednají o prodeji, to si vymysleli novináři. Oni jednali o investorovi, ostatní si z toho holt vydedukovali něco jiného. Samozřejmě prodej se nedá nikdy vyloučit. Oni prostě vždy mluvili o investorovi i o to, že přes vánoce se nejednalo.

          No a Brit, jako jediný oprávněný, může prozradit, že se nejednalo o prodeji, protože o prodeji se může jednat jen s nimi a to lidé ve Slavii ani nemusí vědět.

          Ohledně dluhu - do poloviny se to neuhradilo, protože se nevydařil první optimistický předpoklad. Proto nakonec vše asi uhradí ENIC.

          Stejně nemáme potřebu někoho kupovat. Peníze na to nejsou a zbytečně vyhazovat, když neprodáme je zbytečné.

        • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

          (host)     před 20 lety 19.01.2005 09:27 |  
          0 0

          Totálně jsem zklamán. Výstup z jednání jsem očekával jasný, srozumitelný a hlavně východisko z dané situace. Výsledek spousta řečí s výsledkem nulovým! Není jasné kdy budou splaceny dluhy, jak dál bude fungovat či živořit Slavie a otázka stadionu to nám dřív propadne stavební povolení, než pánové z ENICu někoho seženou! Nevím opravdu jestli ENIC je ten ten nejlepší správce svého majetku. Je mi 54.let, ale mám pocit, že po včerejším jednání se stadionu nedožiju......Rád se budu mílit, ale moc tomu nevěřím. Je téměř konec lednového přestupního termínu a avizované posily stále nejsou, opravdu způsobu řízení ENICu nerozumím..... řeči typu nejdřív postupte do LM a pak vás posílíme nějak stále nevycházejí. Tímto způsobem vedená Slavie za chvíli skončí jak Bohemka.

  3. Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

    (host)     před 20 lety 18.01.2005 23:43 |  
    0 0

    Akdobyslaviijakokupoval?jestezatakovepenize,jetoporaddokola.doufanifanouskuanasledneobrovskeZKLAMANI.
    Ale neni to poprvy, historie se opakuje a bylo to docela jasny. Stejne tak jako to, ze neprijde Petrous. Chce to trochu kritickeho uvazovani.

    • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

      slavistajiri     před 20 lety 19.01.2005 09:49 |  
      0 0

      Já sem tam nikde nemluvil o nákupech!!! Ty přestupy se vůbec neměli pozastavovat, ten dluh se měl splatit normálně jak bylo dohodnuto!! Vím že tím že sme nezaplatili se defakto nic nestalo, ale je to ostuda, která není hodna Slávii!!! Nevim ale prostě když si vemeš co znamenají klubové barvy, tak to prostě je naprostá potupa jakési klubové tradice(vim že samozřejmě situace je jaká je)!!!!!!

  4. Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

    (host)     před 20 lety 19.01.2005 02:18 |  
    0 0

    Mám jednu poznámku k jedné z odpovědí tohoto skvělého manažera. "ENIC nestaví stadiony ale provozuje fotbalové kluby." Tak. Slavia se pod jeho provozováním stala z předního klubu klubem průměrným. Vicenza vpodstatě zanikla. Vzpomene si ještě někdo, že to bylo mužstvo, kde válel Paolo Rossi a hrálo evropské poháry? AEK nemělo pokud vím k zániku málo. Zachránili ho myslím vlastní hráči. Tottenham také zrovna neperlí. (I když poslední dobou se mu docela daří. Musím říct, že z mého pohledu bohužel. Na všechno spojené s ENIC jsem už alergický). Když to sečteme a podtrhneme, ENIC spíš kluby potápí. Asi je to pro ně dobrá starategie, když jsou neustále vydáváni za úspěšnou investiční společnost. Zřejmě mají dobře spočtené, že ta investice do přežívání Slavie ve výši 400 mil. Kč se jim vrátí. Doufali jsme, že se ENICu zbavíme a konečně budeme mít slušného majitele, kterému půjde opravdu o prosperitu našeho milovaného klubu. Zatím se to asi bohužel odkládá. Přátelé, budoucnost Slavie pod správou těchto pánů asi nebude zrovna růžová. Ale jsem optimista. Slavie byla a bude. V Edenu jsme také nebyli vždycky. Tam nás poslal až bolševik. Předtím jsme byli letenský klub. Kopčem

  5. Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

    (host)     před 20 lety 19.01.2005 07:04 |  
    0 0

    Prosím Vás všechny, važení slávisté, přestaňme už s tou hysterií. Vždy? jsme jak pavlačový báby. Na stadion podpořit hráče nás přijde vždycky jen pár a tady z těch diskusí mám pocit, že je nás 100 000 . Přestaňme tady takhle zasvěceně všechno kritizovat. Poslouchal jsem pana Angličana pozorně a taky jsem poslouchal ty naše inteligentní novináře. Víte, možná měl trochu přísné vystupování, ale naprosto přesně věděl o čem mluví a to proto, že je to skutečně ekonom. Popsal přesně jak to je. Jsou legislativní procesy ohledně toku financí, které nikdo nemůže obejít, protože oni musí vykazovat svoji ekonomiku v Británii a to v návaznosti na hospodaření účetních jednotek jakou je i Slávie. Takže o té transparetnosti je to fakt. proto také Sparta může podplácet protože naše finanční úřady jsou směšné (všimněte si, jak se spis SPARTA přehazuje jako horký brambor, protože kdyby tam bylo všechno čisté, tak už máme vítězoslavná prohlášení MF dnes a Deníků Bohemia jak je Sparta čistá). Kdyby naši hráči 4x nepodojili postup do LM, tak jsme dnes byli někde jinde. Na tom mají máslo i naši hráči, naši trenéři a také mi fandové. Nechtějte mi namluvit, že za všechno může Leška. Do sestavy nikdy nemluvil, hráče sehnal i toho Švancaru co ho tak trenéři chtěli a další hráče taky. Já ho neomlouvám, podle mě to měl dávno krotit, hlavně smlouvy hráčům měli být daleko víc koncipovány na dosažení výsledků a ne na vysokých základech. Co se týká stadionu, tak si uvědomte, že jen proces dostat ty pozemky byl boj s úřady po dobu 5 let a protesty účastníků řízení jako např. "Pražané bez Edenu" a jiné další spolky všelijakých "Žížalkářů" byly nekonečné. Teď můžeme začít stavět a investor se nehledá snadno, podle mých informací je to opravdu na dobré cestě, ale opravdu to chce velmi dobré výsledky mančaftu a oni to moc dobře vědí i v čele Pavlem Kukou. Taky je mi smutno, že jsme teď v situaci, kdy se nám kde kdo pošklebuje, víte od spar?anů mi to už ani nevadí. Oni jsou v podstatě chudáci, kteří lezli do prdele jakékoliv vládnoucí garnituře. Podle toho to taky vypadá, jim projde všechno a nám ne. Ale to už jsme přežili mockrát a přežijem to znovu. Vemte si základní heslo pod kterým Slávie vznikla a toho se držme. A pojd?e na stadion fandit, tam je mi nejvíc smutno, když naši kluci vyběhnou v barvách a vidí prázdný ochozy. To je ta největší hrůza. Jejda to jsem se rozjel Omlouvám se. Jsem slávistou celých svých 50 let a takhle dlouhou řeč jsem snad ještě nedržel. ale věřím ve slavistickou hvězdu a moudrost lidí, kteří jí fandí.

    • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

      (host)     před 20 lety 19.01.2005 07:57 |  
      0 0

      Pod tento příspěvek se plně podepisuji. Díky za něj.

      • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

        Markus     před 20 lety 19.01.2005 08:01 |  
        0 0

        Bohužel jsi se nepodepsal :( Škoda, zajímá mě kdo je ještě tak naivní (a nebo má jiné úmysly) že ENIC podporuje ...

        • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

          (host)     před 20 lety 19.01.2005 08:25 |  
          0 0

          Vážený pane Markusi, nemám jiné úmysly, než ty co jsem popsal. Naivitou tady trpí jiní lidé, já jsem možná naivní ve svém fandění Slávii, ale v otázkách ekonomiky a investic určitě ne a neosobuji si to právo, abych někoho podezíral z jiných úmyslů pokud nebudu mít taková fakta, která to jednoznačně potvrdí. Vy sám pane Markusi, pokud by jste stál např. před jakýmkoliv důkazním řízením, troufl by jste si jen tak na někoho vykřikovat, že je zloděj, lump a podobně. Znovu podotýkám, že pana Ing.Lešky se nezastávám, každému co jeho jest, ale urážet nikoho nebudu. Jsem slávista. A pokud jde o mé jméno, přátelé a kamarádi mi říkají "Sokratés" a snad jsem tím také nikoho neurazil.

          • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

            Markus     před 20 lety 19.01.2005 09:03 |  
            0 0

            Vážený pane Sokratési,

            Vaši odpověď beru na vědomí a respektuji Váš názor.

            S pozdravem,
            Markus

          • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

            (host)     před 20 lety 19.01.2005 10:28 |  
            0 0

            říkáte, že pokud nebudete mít fakta, nebude nikoho podezírat. Jaká máte FAKTA o podplácení Sparty? To si vážně myslíte, že iDnes bude "vítězoslavně" hájit Spartu? Svatá prostoto...

            • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

              (host)     před 20 lety 19.01.2005 10:43 |  
              0 0


              Představte si, že ta fakta už jsou na papíře. To zvolání o svaté prostotě k Vám spar?anům zřejmě opravdu sedí. Vy jste byli vždy tak svatě prostí, že jste ani nevěděli a ani netušili, co vaši už tehdy komunističtí pohlaváři ve vedení Sparty s ostatními vyvádějí. A že Váš spar?anskej ředitel byl jó kovanej komouš na to vemte jed. No, zpět k faktům, jsou už úplně jasný a nezpochybnitelný. A státní zástupce řekl jasně, aby Policie navrhla řízení, že to za ně nikdo udělat nemůže. Je mi těch policistů líto, podat trestní oznámení na ten chudej dělnickej klub.

              • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

                (host)     před 20 lety 19.01.2005 14:17 |  
                0 0

                řeči o komoušech přeskočím, mám zkušenosti, že nejvíc se jimi ohánějí ti, co si sami smočili, že. Slavie je tak antikomunistická, že po (komunistickém) primátorovi pojmenovali i stadion, že. Ale nechme toho.
                K těm faktům: je to trošku jinak, než popisujete. Policie předala spis, o němž však nerozhodla, zda někoho obvinit či nikoli, což může znamenat, že ty věci tam uvedené na žádnou obžalobu nejsou. Já bohužel nemám váš perfektní přehled, co na papírech ve spisech je a co je na nich jasnýho a nezpocybnitelnýho, tak si musím počkat.
                Zatím vím jen o jednom funkcionáři, který řekl - ano, za mojí éry jsme upláceli. Jmenuje se Novotný a byl to činovník Slavie.

                • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

                  (host)     před 20 lety 19.01.2005 15:09 |  
                  0 0

                  Nic přeskakovat nemusíte, Vaší další frází si přeci sám odpovídáte a tím si jakoby odpouštíte.Ten argument o primátorovi Vackovi je opravdu hodně slabý, přečtěte si úplnou historii a budete vědět více i o pojmenování stadionu. Pokud si se mnou chcete popovídat o mém smočení, tak Vás musím ubezpečit, že s komunisty opravdu ne a můžu Vám povídat o tom, jaké to bylo a pokud chcete znát i moje pravé jméno, jsem uveden jako 1345 tý, který podepsal Chartu 77 např. K těm faktům, kdyby spis nebyl na žalobu, tak by jí policisti neposílali státnímu zástupci, aby rozhodl on, ale rovnou by řízení zastavili. Ten funkcionář, jak vy píšete, hovořil o uplácení konkrétní osoby, která ve vedení Slávie nikdy nebyla, jo a ten Novotný odešel ze Slávie velmi zhrzen, protože ho Slávie poslala do prdelky. No a to se mi na tom nejvíc líbí, zeptejte se Honzy Stejskala, když chytal za Slávii, co s nimi tehdy provedl Draštík a Jirků při zápase ze Spartou a i Karla Poborského, který tehdy hrál také za Slávii přímo v tom zápase. Pak už budete jen mlčet a tiše naslouchat. Já nemám žádný perfektní přehled, ale 1+1=2.

                  Sokrates

                  • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

                    (host)     před 20 lety 19.01.2005 15:28 |  
                    0 0

                    Omlouvám se, pokud jste mne pochopil, že myslím Vás osobně s tím smočením - to jsem opravdu neměl v úmyslu, ještě jednou - nezlobte se.
                    Dopouštíte se omylu, pokud předpokládáte, že skutečnost, že je veden spis znamená automaticky žalobu - to není pravda. Až na základě obsahu je možné rozhodnout, jestli ano či nikoli.
                    Víte, já to vnímám tak, že svého času upláceli úplně všichni v lize. Nelíbí se mi, když se někdo snaží říkat, jak všichni ostatní jsou špatní a jen někdo je křiš?álově čistý. Určitě se najdou zápasy Sparty, Slávie, Bohemky a dalších, kdy jim jednak někdo ublížil (asi i na základě korupce), jednak byli sami postižení.
                    Ale pokud budu vešekeré neúspěchy svádět na korupci, nikam se nedostanu.
                    Nechci s Vámi dále polemizovat - ne že by to nebylo zajímavé a neměl jsem argumenty - ale přeci jenom mám spoustu práce.
                    Tak se mějte krásně.

                    • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

                      (host)     před 20 lety 19.01.2005 15:45 |  
                      0 0

                      Přijímám a jen na doplnění, protože s vedením spisů u policie mám opravdu bohatou skušenost, vedení spisu pochopitelně záleží a skutkové podstatě možného spáchání trestného činu v tom s Vámi souhlasím. Právě proto, že Policie to postoupila státnímu zástupci, aby učinil podání on to je ten kámen úrazu. To je ta neobvyklost. Víte, já také nechci tvrdit a po mých zkušenostech, kdy mne udali i mojí příbuzní, že je někdo křiš?álově čistý a cítím i Váš smířlivý tón a cením si toho. Neúspěchy Slávie také nesvaluji na korupci. To co jsme dokázali prohrát třeba v zápasech o postup do LM, za to si můžeme jen a jen sami. Ligu máme takovou jakou si zasloužíme, a že fandou Slávie je např. Gross, no z toho se taky neraduju. Pokud máte ještě chvilku, klidně polemizujte a dejte k dobru další názor. Jsem zastáncem slušné diskuse a to i s lidmi, kteří fandí třeba Spartě a mají svůj názor. Já se teď spíš divím některým našim fandům Slávie, kteří by jen defenestrovali Lešku a nevidí spoustu věcí a situací, které on opravdu nezavinil. Nebráním ho, má svoje máslo na hlavě už třeba těmi pohledávkami, které Slávie nesplácí a je to její velká ostuda, ale odvedl a odvádí hodně práce při zahájení výstavby stadionu, no ten nám chybí.

                      Přeju hezký den a a? se Vám daří

                      Sokrates

                      • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

                        (host)     před 20 lety 20.01.2005 06:57 |  
                        0 0

                        Jen malý dotaz, s tím Grossem , já ho taky moc nemám v lásce ale to chcete určovat kdo by měl fandit Slávii a kdo ne. To si myslíte, že Vy jste ty pravý.To snad nemyslíte vážně, zamyslete se co někdy píšete chlapci. Jarda kladno

                        • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

                          (host)     před 20 lety 20.01.2005 07:34 |  
                          0 0

                          Ale vůbec ne, právě proto jsem to napsal. Jardo, to souviselo s tím komoušováním z předchozích příspěvků. Já vůbec nejsem ten pravý, kdo by měl určovat, jestli nám bude fandit ten nebo ten. Nad tím co píšu, se zamýšlím pořád a vždycky začínám u sebe. Taky si Tvou připomínku budu pamatovat, protože jsem to měl napsat asi trochu jinak. A bylo to od Tebe hodně důrazné, tolikrát si mi to psát nemusel (to je pokus o vtip). Tak se měj a 26.2. 2005 ve 14.00 na ochozu tribuny C. Ahoj Sokrates

            • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

              (host)     před 20 lety 19.01.2005 14:47 |  
              0 0

              JA se obavam ze de o prani otcem myslenky, kdyz se koukam na mynuly sezony tak ... 3 roky tak se mi zda ze to bylo spis naopak (s vyjimkou viktorky a mozna este 2 zapasu)
              Treba na baniku Spartu obrali o body (sverkosova penalta), a nikdo nerval ze je to korupce.

              Musime vyhravat a ne plakat, protoze je trapny potrebovat penalizacci sparty aby bylo mozne postoupit do LM!!! a k temhle ubozakum se nepripojuju! Jestli se nezlepsime tak bych s toho ani radost nemel:(...

    • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

      Richi (admin)     před 20 lety 19.01.2005 11:02 |  
      0 0

      Pěkně napsané

      • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

        (host)     před 20 lety 19.01.2005 11:30 |  
        0 0

        Richi, tady znovu Sokrates. Já tady vlastně vystupuji úplně poprvé a můj hlavní příspěvek je již od zhruba 7 hodiny ranní k přečtení. Jsem příznivcem slušné argumentace a poslouchání názorů jiných a taky určitě zapálených slávistů. Opravdu si myslím, že se pohneme jedině tehdy, když každý začne u sebe. Vedení u toho, jak sestavit provázanost všech položek tak, aby z toho vyšel slušný základ, který může majitel po té bez obav podpořit vlastní investicí (protože se mu to vrátí), hráči tím, že budou makat a nebudou občas plakat (jak moc se mi líbila věta Karla Pitáka : " i teď v tuto dobu jsem rád, že jsem slávista"). No a my fandové, že nebudem fňukat nad Strahovem, nad sobotou nebo pondělím a prostě příjdem. Podívej se kolik je v Praze slávistů a kolik jich na ten fotbal příjde. Vždy? je to šílená ostuda a v tom mají spar?ani pravdu. Richi, já jsem rád za Tvé příspěvky a držím Ti palec a i nám všem slávistům, co jsme rádi, že Slávii máme.

        Sokratés

        • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

          Richi (admin)     před 20 lety 19.01.2005 11:47 |  
          0 0

          Díky a jsem rád, že přispíváš. Stejně mi přijde, že zde ty diskuse mají hlavu a patu. člověk se tu i plno věcí dozví, z jedné i druhé strany.

    • Jenom trochu musím upravit tu obhajobu vedení a Ležky

      (host)     před 20 lety 19.01.2005 11:08 |  
      0 0

      Kdo nakonec spolurozhodoval za nákup hráčů a rozhodoval o jejich prodeji?? Kdo vybíral trenéry?? (tím mám na mysli návraty pana Cipra, zejména ten poslední!! a třeba i Pešiceho??)?Kdo vybíral realizační týmy a různé manažery (Šetrle)? Je pravdou, že hráči nezvládli kvalifikaci LM s Doněckem - jejich vina. NA Vigu se též podepsali spolu s Beránkem (zápas ve Vigu). Další kvalifikace LM - tým na to neměl. A přímé postupy - vždy neúspěch!! - Většinou úzký kádr kvalitních hráčů (a asi i malý motivační tlak v konstrukci platů).A schodkové rozpočty, které nenaplní ani prodeje hráčů??? To by přeci jen chtělo vyzkoušet nějakého jiného Gř!! Nebo se snad mýlím??

  6. Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

    Markus     před 20 lety 19.01.2005 07:59 |  
    0 0

    Uvažuju co napsat aby to neznělo jen jako "já jsem vám to říkal a vy jste mi nevěřili". Začnu zklamáním, to je veliké, chvilku jsem uvěřil té pohádkové myšlence že přijde hodný strýček z PPF, Slávii z rukou ENICu vykoupí a postará se o nadějnou budoucnost. Zároveň jsem však problém očekával, ten problém nejsou hráči, nejsou výsledky, nejsou stadion, není jím dokonce ani sportovní vedení klubu ... tím problémem je majitel klubu který svým počínáním, přesněji řečeno svou naprostou neschopností klub od svého nákupu dusí. ENIC koupil Slavii na kšeft, měl plán své vlastní mezinárodní ligy který nevyšel. Pak nám předvedl jak to myslí s tím hospodařením, místo aby kádr vhodně doplnil aby se bez problémů dostal do ligy mistrů a začal vydělávat pěkné peníze, prodal základ týmu a Slavie se už nikdy nedokázala prosadit na první příčku - a to se vítězem ligy od té doby stalo několik klubů. Pak už to byl jen úpadek a nekonečné sliby které stále pokračují a bohoužel je stále i dost lidí co si naivně myslí že to vše je jen dočasné, že se to samo nějak vyřeší. Ne, samo se to nevyřeší. ENIC stále neopustil myšlenku že Slavii prodá za velké peníze, že na Slavii nakonec ještě vydělá. řekněte mi někdo jaký má nadále smysl tohle přežívání .... vždy? klub funguje bez perspektivy, jakmile se u nějakého hráče projeví talent, jde pryč. Pyšníme se třeba na těchto stránkách tím jak máme úspěšnou juniorku, ale co majitel udělal pro rozvoj této juniorky. NIC! Už se nepojede na turnaj mladých týmů, o investicích do juniorského centra ani nemluvě. Stadion ENIC odložil na neurčito, kecy o investorovi, to už tu bylo a pobavila mě věta že by ho měla podpořit Praha 10, no ta vážně sežene stovky milionů a pak to jistě nějak vysvětlí občanům ... Sám ENIC stadion stavět nebude a investor co měl být loni na jaře není znám ani v lednu tohoto roku. Chce to pořádné protesty proti ENICu. Nemyslím teď zrovna demolování majetku, ale dělat ENICu a lidem co ho ve Slavii podporují negativní reklamu kde se dá. Pak se snad dočkáme změny majitele a lepší situace.

    • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

      (host)     před 20 lety 19.01.2005 10:57 |  
      0 0

      Tak teď píšu já Tobě Markusi,
      já se Tě snažím pochopit i s tím zklamáním a taky se mi líbí, že to neděláš právě v tom stylu "já Vám to říkal ...... ". Já Ti ani nechci vnucovat představu o tom, že ENIC není zase tak špatným hospodářem jak si myslíš, perspektiva klubu je v jeho hlavně sportovních výsledcích. Ruku na srdce, myslíš ze ENIC za nás měl vybojovat postup do LM třeba se Šach?orem, nebo s těma španělama, kde to např. evidentně posířil pan trenér Beránek. Nebo, že nejsme schopný se pořádně poprat se Spartou a při derby T.Došek zazdí co se zazdít dalo. Jak má poté vlastník budovat perspektivu, když ani neví jestli vyhrajem v poháru s Jihlavou. Jak má postavit rozpočet, když je už 5 let ztrátový a hráči mají pořád základní platy jako kráva a výkonnostní složky platů jsou jen tak trochu líznutý pobídkou. Tady je chyba pana Lešky, vždy? oni si i v té Slávii hráli na socík chvílema. A teď najednou nebylo na platy. Ano tak se na to prosím občas podívej. Mohu Tě ujistit, že okolo výstavby stadionu něco opravdu vím a není určitě odložen na neurčito.

      • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

        (host)     před 20 lety 19.01.2005 11:35 |  
        0 0

        No a zapomněl jsem se podepsat Markusi, omlouvám se .

        Sokratés

      • Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

        Markus     před 20 lety 19.01.2005 11:54 |  
        0 0

        Pokud klub funguje špatně pod spostou trenérů, měli by odvolat pana Lešku ...

  7. Re: Rozhovor s Matthewem Collecottem

    (host)     před 20 lety 19.01.2005 10:04 |  
    0 0

    Víc nežli avízované setrvání pod křídly společnosti ENIC mi vadí podpora pana Lešky v jeho funkci. Richi se jej sice zastal, ale fakta hovoří jasně proti. Za dlouhé roky jeho vedení se mu zákonitě muselo podařit několik dobrých věcí, převažují však pochybení. Nevýhodné nákupy špatných hráčů je složité vytýkat, ale přesto by měl být lepší systém výběru hráčů. Mnoho "milionů" skončilo ve Slavii na lavičce. Za tristní lze hodnotit politiku prodeje a odchody hráčů, řada hráčů odešla výrazně pod cenou, nebo v nesprávný čas (vzorový příklad: Ivo Ulich za směšnou cenu před kvalifikací o LM). Konkurenční Sparta dokázala prodat i podprůměrného Fukala za desítky milonů do Ruska. O mnoho talentovaných hráčů Slavia přišla i chybami (Mikolanda, Hottek, vyhlédnutý Šesták, Labant). Tým byl pravidelně oslabován odchody hráčů před kvalifikacemi o postup do LM. Jak klub naložil s prostředky za prodej zatím nejlepší porevoluční hráčské garnitury (Berger, Šmicer, Bejbl, Suchopárek, Poborský)? Jsme klub s obrovskou a zavazující tradicí, přesto již dlouhé roky nemáme vlastní stadion, výsledky neodpovídají jménu a klub přeživá v dluzích. Ani marketing klubu není na potřebné úrovni. Slavia nemá hlavního movitého sponzora (Carrefour za něj nelze považovat), návštěvy diváků jsou žalostné, propagace klubu se sice mírně zlepšila, nikoliv však na potřebnou úroveň. Jmenoval jsem některé zásadní důvody proč jsem přesvědčen o nutnosti změny na postu ředitele klubu.

  8. Odpoví mi někdo?

    (host)     před 20 lety 19.01.2005 11:29 |  
    0 0

    Malé shrnutí. Souhlasím se zastánci pana Ležky, že z neúspěchů klubu nemůže být viněn pouze jeho šéf. Za to, že Slavia v posledních letech nezískala titul a nepostoupila do ligy mistrů samozřejmě můžou i trenéři a hráči, kteří v klubu působili. ALE!
    Nejeden trenér byl z důvodů těchto neúspěchů odvolán, nejeden hráč byl pro nevyhovující výkonnost vyřazen z A-mužstva. Jen vedení zůstává stále stejné! A tak se ptám:

    Proč jsou po každé neúspěšné sezoně vyvozovány závěry pouze proti hráčům a trenérům a nikoluv proti vedení (odpovědnost nesou přece všichni)?
    Jsou kroky pana Ležky opravdu tak geniální, že i přes několikaleté neúspěchy Slávie má stále neotřesitelnou důvěru ENICu (jen to velké fandovství Slávii mu vyčítají...)?
    Proč zůstává v nejvyššího manažerské funkci člověk, který má velmi napjaté vztahy se svými podřízenými (hráči, trenéry)? Není právě schopnost mít dobré vztahy se svými spolupracovníky jedním se základních předpokladů úspěšného manažéra?

    S odpověďmi na tyto otázky si marně lámu hlavu...:(.

    • Re: Odpoví mi někdo?

      (host)     před 20 lety 19.01.2005 12:10 |  
      0 0

      Nevím jestli odpovím dostatečně, ale to, co jsi napsal je věcný argument na který je možné slyšet. Pokud jsem dobře poslouchal pana Collecotta, tak zvažují post jakéhosi dozoru formou třeba prokury z Anglie a pokud to pan Leška v jarní části opět zboří, pak jsou jeho dny sečteny. Rozumím i tomu, že se v současné době podílí na několika jednání o výstavbě stadionu a možná nevíte, že pan Ležka jako bývalý stavař sehnal velmi slušné investory a opravdu zbývá pouze asi 22 % a to je teď silně rozjeté jednání s Prahou 10 bylo by vymalováno. Napjaté vztahy jsou normální, a velmi dobré vztahy mezi nadřízeným a podřízeným nejsou pro mne argumentem dobré práce spíš něčeho jiného. A hráči jako Dostálek, Petrouš, Ulich a další ? Ti neodcházeli kvůli Leškovi, opravdu.

      Sokrates

      • Re: Odpoví mi někdo?

        (host)     před 20 lety 19.01.2005 12:20 |  
        0 0

        To že Slavia zůstává nadále ve vlastnictví ENIC, ji opět vrací tam kde je. Bude to trvat asi dlouho , než se stane něco pozitivního a posune Slávii o kus dál. Slavia je český klub a musí ho vlastnit češi.ENIC to chápe pouze ekonomicky a velmi chladně.