Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

Před chvílí bylo na oficiálním webu vydáno stanovisko SK Slavia Praha - fotbal a.s. k současné situaci ohledně dluzích vůči hráčům.

Klub se již od letních měsíců netajil tím, že není v komfortní finanční situaci. Příčinami jsou celková recese v evropském fotbale, korupční aféra, která ovlivňuje důvěru sponzorů ve fotbal obecně, a v neposlední řadě pak sportovní neúspěch mužstva v minulé sezóně. Klub nepopírá, že má vůči hráčům závazky a že došlo k určitému prodlení v jejich splácení. Stejně tak ale eviduje pohledávky. I přes vyhrané arbitrážní řízení s německým Schalke 04 jsme stále neobdrželi 15 miliónů korun za přestup hráče Trojana splatných 18. srpna, což má přímý a negativní dopad na bilanci závazků a pohledávek.
Současná medializace, vedená jakýmikoliv pohnutkami, klubu neprospívá a jeho problémy neřeší. Vyvolává destabilizaci, která působí destruktivně. Slavia situaci řeší a hledá, jak již bylo oznámeno po návštěvě majitelů ze společnosti ENIC, dlouhodobé řešení v podobě vstupu strategického partnera do akciové společnosti, a to i s ohledem na výstavbu nového stadiónu.

Alexandr Kliment
Manažer pro komunikaci
SK Slavia Praha – fotbal a.s.

Komentáře (36)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

    mathis     před 20 lety 01.12.2004 20:35 |  
    0 0

    Myslím, že nastal čas velkého protestu a proto prosím redakci této stránky pro fanoušky, aby udělala petiční internetovou akci vedenou k odvolání současného vedení SK SLAVIA PRAHA.
    Kdo se zajímá o náš klub, tak čte vaše stránky a proto by se zde měla uskutečnit akce LEŠKA S ENICEM VEN! Udělej te to pro nás fanoušky a náš klub, díky. Kdyby jste potřebovali s čím koliv pomoci, tak mi pošlete maila

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      Richi (admin)     před 20 lety 01.12.2004 20:44 |  
      0 0

      Ja pro petici zatim nejsem. Media se v tom vyzivaji a vse az moc dramatizuji. Chce to zachovat klid a myslet rozumne. Ja verim, ze se vse vyresi, ze nenastanou vypovedi hracu, ze nam neodectou body atd atd. Nezapomente, ze se blizi den, kdy bude vyresene financovani stadionu!

      • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

        honzah (přítel SN)     před 20 lety 01.12.2004 21:16 |  
        0 0

        I kdyby se vše vyřešilo, podporoval bych za současného stavu petici. Je prostě naprosto nemyslitelné, že klub stále nedosáhl na Ligu mistrů. Těch průšvihů je až moc. A všichni víme, že postup do LM v nejbližším termínu není reálný. Bez ohledu na spekulace posledních 2 dnů. A že se blíží den dořešeného financování stadiónu? To už se taky tuhle blížil den dorovnání pohledávek! Vzkaz Leškovi: Piš barde, střádej a až budeš mít sto milionů, přijde den - zúčtujem spolu!!!

        P.S. Znovu doporučuji srovnat s rok starou situací:
        http://sweb.cz/honzahoff/leska.htm a http://sweb.cz/honzahoff/releska.htm

        Leška ven! Leška ven! Leška ven! Leška ven! Leška ven! Leška ven! Leška ven! Leška ven!

      • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

        (host)     před 20 lety 01.12.2004 21:30 |  
        0 0

        Richi nebuď najivní. Obečtení bodů samozřejmě bude následovat. Od arbitrážní komise, jsme obdrželi příkaz uhradit dluh Liberci, to jsme neudělali. Disciplinárka to řešit musí a v pozadí okolností v našem fotbalu, odečítání za korupci, bude tlačena k odpočtu bodů taky u Slavie za nesplácení dluhů. Podle mě doba " hájení" LEŽky skončila. Kdo neni schopnej sledovat cash flow ve firmě, jako je fotbalový klub, nedokáže sestavit rozpočet tak, aby klub plnil své závazky včas, nemá v takovém klubu, jako je Slavia co dělat.Škoda, že se letos nehraje v Praze, rád ych se přidal k těm, co křičí "Ležka ven" a řval bych to do roztrhání těla:-)) Co dělat , mě nenapadá, ale utěšovat se, že se blíží den vyřešení financování stadionu, mi přijde hodně ujeté.Petr.

        • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

          Richi (admin)     před 20 lety 01.12.2004 21:48 |  
          0 0

          Jestli odectou body, tak pote budu souhlasit s nejakou akci. Ale ted jeste ne. Ja osobne zatim budu situaci jen sledovat, jestli chce udelat nekdo jiny petici, budis, klidne ji i zverejnim, ale ja se pod ni zatim nepodepisu.

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      jacko (přítel SN)     před 20 lety 01.12.2004 22:26 |  
      0 0

      Myslim, ze v soucasne dobe Slavia spise potrebuje podporu fanousku, nikoliv nejake protestni akce. Stojime za Slavii, at je tam kdokoliv, neklonme se na stranu ostatnich medii a nepratel.

      • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

        Richi (admin)     před 20 lety 02.12.2004 00:05 |  
        0 0

        Nemuzu nez souhlasit. Muzu tedy rici stanovisko naseho webu. PROTESTY NE, ale STOJME ZA SLAVII!!!

  2. Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

    bojler     před 20 lety 01.12.2004 23:24 |  
    0 0

    Jsem proti jakémukoliv protestu, který by nevyjadřoval podporu Slavii jako takové (klub, hráči, fanoušci) a který by se neohradil proti kampani proti ní, která intenzivně trvá již několik let.

    Tvrdím, že schopnosti Ing. Lešky nemůžeme posuzovat, protože v českém fotbale jde především o VŠEHOschopnosti. Pokud uvážíme a připustíme, že tisk má velkou moc a Horník aspoň z poloviny nekecal....strašné, přiznám se, že jsem neměl žádné iluze, ale tak tragicky jsem si to nepředstavoval.

    Pro Slavii byl velmi důležitý jeden moment: Vigo.
    Zatímco Sparta měla o půl bodu lepší koeficient a hrála tak s Vardarem Skopje, my dostali Vigo. Moc nescházelo a postoupili jsme. Nynější problémy by nebyly. Nemusel by odejít Skácel, tým by se nerozhádal. Dostálek by nehrál něco tak otřesného jako hrál, trénoval by ho Beránek... Slavia by měla publicitu. Tisk by si vylámal zuby, protože by Slavia nevyhrála jen bitvu, ale válku. Už by nebylo proč se posmívat. Jenže ono je. A největším problémem není vedení, majitel, Leška. Hádejte... Největší problém jsou FANOUŠCI. Ti na klub serou. Místo toho aby klub podpořili a PODPOROVALI VŽDY, plánují protesty, stydí se za to že si říkají Slávisté, pokud už vůbec na Strahov jednou za uherský rok dojdou. Místo toho výmluvy, nadávání... Nebude to jen problém Slavie, ale vůbec čechů. Fandit jenom když se vyhrává. S baníčkem už je sotva třetina...

    Napsal jsem něco dost odvážného. Nechci provokovat, ale vyvolat diskusi o NÁS. Vedení posuzovat těžko můžeme, když nemáme podklady. Začněme u sebe. Co říkáte?

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      Richi (admin)     před 20 lety 02.12.2004 00:04 |  
      0 0

      Pekne recene ... protesty ted opravdu nicemu neprospeji. Uz vidim ve ctvrtek v novinach, jak zase budou citovat fanousky, jak jsou lidi rozhorceni apod. A to oni chtej, proc se tomu venuje takova publicita v momente, kdy se zacalo darit a kdy mame dulezity zapas v Liberci? Ze by mel nekdo zajem nas zase schodit? Ze by se nekomu nelibilo, kam jsme se ted dostali?

      Vedeni se snazi vse resit, ma problemy s lhuty, ale pokud se nepletu, vzdy vse splatila, sice nekdy hodinu po dvanacte, ale splatila. Chce to jen kus trpelivosti a nemyslet unahlene. I proto nemaji protesty zadny smysl, musime podporit klub, jmeno Slavia.

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      (host)     před 20 lety 02.12.2004 09:08 |  
      0 0

      ne jen Vigo, ale hlavne ten rok predtim - ten neuznanej gol z mrtvyho ofsajdu s Besiktasem - to by zmenilo mnohe, vyssi koeficient, treba i penize.

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      Kopcem     před 20 lety 02.12.2004 13:08 |  
      0 0

      Schopnosti ing. Lešky sice opravdu nemůžeme posuzovat, konkrétní činy ovšem ano. V roce 2000 jsme dlouho vedli tabulku. Potom nás přeskočila Sparta úžasným závěrem. Jsem 100% přesvědčen, že to nebylo čisté. Sparta vyhrávala všechno, dokud potřebovala. To nedokáže žádné mužstvo na světě. Barcelona občas prohraje, Real prohrává, Arsenal vloni při své fantastické jízdě alespoň remizoval. Jen Sparat vyhrávala. Slavia se v reakci naprosto rozložila. Sezóna skončial ostudnými výsledky. Druhé místo a šanci na postup do LM jsme udrželi. Za podivných okolností odešel i náš nejlepší hráč, Pavel Horváth. Jak zareagovalo naše vedení, které pro nás personalizuje ing. Leška? Co udělalo pro posílení mužstva, které mělo díky dobrému koeficientu reálnou šanci na LM. Kdo tehdy Salvii posílil? Veterán Radim Nečas a těsně před zahájením soutěží největší propad posledních let Švancara. Asi nikdo nezapomeneme na vyřazení Šach?orem Doněck. V poslední minutě, ale co si budeme vykládat. Bylo to zasloužené. Slavia hrála hrozně. Do ligy se přitom tehdy vraceli zkušení hráši jako Venca Koloušek, Pavel Hapal. A Pavel Kuka, který pak byl naším nejlepším hráčem, také přišel až později, když bylo potřeba hasit propad i v lize. Rok na to jsme mohli do LM znovu. Jak se připravilo vedení? Nechalo odejít našeho nejlepšího tvořivého hráče Iva Ulicha. Bez adekvátní náhrady. Ne ne, problémy nejsou ve vyřazení od Turků nebo od Viga. Ty jsou ve špatné nekoncepční práci vedení.

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      honzah (přítel SN)     před 20 lety 02.12.2004 21:37 |  
      0 0

      Ten rozdíl, který mezi Slavií a Spartou vzniká, určitě nelze omluvit rozdílným vztahem k nekalým praktikám. Na ten půlbod bych to taky nesváděl, vždy? jsme byli dvakrát nasazeni (Šach?or, Panathinaikos). Že za to můžou i fandové, je nepochybná skutečnost.

  3. Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

    gary     před 20 lety 02.12.2004 01:07 |  
    0 0

    čas ukáže kdo má pravdu.
    Tak jsem vždy zakončoval svoje debaty s dementními fanoušky , kteří se zastávali pana Vrby.Tento neschopný manažer nikdy nedokáže sehnat sponzory, kteří přinesou dostatek peněz na chod klubu.
    Tak jsem vždy zakončoval debaty s fotbalovými odborníky ,kteří tleskali při odchodu pana Beránka ,který dokázal vydělat klubu na přestupech ročně 150 milionů.
    Touto větou jsem končil nekončící debaty nad důležitostí dobře placeného skvělého útočníka Pavla Kuky.
    Nechápu drzost hráčů, kteří vyhrožují odchodem pokud jim nebudou vyplaceny bonusy a ostatní finanční požitky. Velmi mne mrzí ,že se stejnou vervou nebojovali proti kopáčům z Tbilisi.
    Bejbl, černý, Kuka ...... nechápu, kde by chtěli pokračovat ve své fotbalové kariéře. Jestli na ně někde čekají tak a? jdou.
    Bohužel, čas ale opět ukázal ,že pan Leška za poslední roky ztratil soudnost a namísto odborníků se obklopil neschopnými podržtaškami. Kteří nevědí, jestli prodloužit nebo neprodloužit smlouvu s Pavlem Kukou, kteří nevědí, jestli držet nebo nedržet žvanila Csaplára ,kteří nedokáží využít faktu ,že jsme jeden z mála klubů ,který se nenamočil v korupční aféře.
    Přichází den zúčtování a každý musí zaplatit za své chyby.Proto ....
    Leška ven !!!!!!!!!

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      (host)     před 20 lety 02.12.2004 09:54 |  
      0 0

      čas ukazuje, kdo má pravdu...
      Csaplára a jeho práci si jen kritizoval, po každym prohranym zápase jsme tu mohli číst další tvé výlevy vůči jeho osobě a práci. Teď Slavie čtyřikrát vyhrála, herně je to o 100% lepší, dotáhla se na dostřel druhému místu, tak si na čtyři týdny zmlknul. Ve Sportu vytáhli problém a je tu opět pan "gary", aby všem sdělil, jak se věci mají...

      Ten tvůj Beránek měl k ruce několikrát silnější kádr a pracoval za podmínek, který se s těma současnejma nedaj srovnat. Kupovali se mu hráči jako Vachoušek, Skácel, Fořt... když nepříšel Voříšek, tak vyváděl... Výsledky? Zoufalost. Beránek byl ten, kdo nedokázal mančaft, kterej svojí kvalitou neměl v lize konkurenci dovést do LM, ačkoliv pracoval oproti Csaplárovi v naprostym klidu. Nedokázal ani srovnat pár hráčů v kabině... Jakmile se vyskytly první problémy, tak - ještě coby trenér Slavie - začal jednat se Spartou... To, že si teď nechal vyplatit ještě dva miliony za nic už nechám bez komentáře. Beránek si dokázal na těch přestupech možná tak akorát namastit kapsu (jako jeho kamarádi z řad manažerů), nic víc...

      Na zápasy evidentně nechodíš (nekoukáš), jinak není možné uvádět mezi nepotřebné hráče Bejbla a černýho. Proti Baníku se to opět potvrdilo. Samozřejmě si dokážu představit ve Slavii lepší (perspektivnější) hráče než Bejbl, ale na to musíš mít prachy...

      Souhlasím s tebou v názoru na pana Vrbu a v závěrečném zvolání... Ale jinak to vypadá, že ty tvoje příspěvky píše spar?an nebo zhrzený Beránek...

      • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

        gary     před 20 lety 02.12.2004 19:17 |  
        0 0

        Moje názory jsou často odlišné ,ale časem získávají na váze a ukazují se jako jediné správné.
        Když se mi něco nelíbí tak nemlčím , křičím , kritizuji. Nejinak tomu bylo i v případě pana Beránka. čas ale ukázal ,že to byl jediný trenér s kterým bychom mohli konkurovat Spartě.
        Nevěř tomu ,že jsem z vítězství nad naprosto tragickými týmy naší ligy (krom Ostravy) nějak odvázaný. Ale já nejsem člověk ,který jde Csaplárovi nebo Slávii po krku. Nekritizuji malichernosti .A pokud trenér Csaplár skončí druhý tak mu ze srdce pujdu pogratulovat.A pokud bude jeho jméno podepsáno pod postupem Slávie do LM tak uznám ,že jeho fotbalová filosofie je lepší než pana Beránka. .Jde mi vždy jen o dobro Slávie.
        Jinak to co píšeš o Beránkovi je naopak ukázka tvojí zamindrákovanosti.
        Souhlasím ,že Bejbl a černý podávají solidní výkony ale on by je podával i Kozáčik s Nachtmanem.
        Prostě každý je nahraditelný ,kort tak perpektivní hráči a pokud se jim ve Slávii nelíbí tak a? jdou třeba k Horstovi do Mostu.

        • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

          (host)     před 20 lety 03.12.2004 02:20 |  
          0 0

          Naopak - Beránka jsem po většinu jeho působení uznával a považoval snad za nejlepšího trenéra, co kdy v novodobý Slavii byl. Když přicházel, byl jsem rád, protože ještě když neměl pořádné "jméno" a krátkodobě ve Slavii trénoval, tak výsledky měl... ale to, jak se začal chovat ke konci svého působení jeho přínos totálně znegovalo... Nejen že nedokázal udržet pořádek v šatně (ani ho následně řešit, jak říkáš ty - odchody některých hráčů), ale nedokázal přinutit mančaft na hřišti bojovat - vypuštěný a odchozený zápasy v Příbrami, Zlíně apod. nás připravily o titul... Když na hřišti Kuka někoho seřval, tak Beránek Kuku ještě vystřídal...

          Ale nemůžu srovnávat práci Beránka (a vzpomínat na skvělý pohárový zápasy) a práci Csaplára. Dělaj v uplně jinejch podmínkách - Beránkovi přivedli za 15mio Skácela, za 35mio Vachouška atd., navíc nebyly takový finanční problémy jako jsou teď... A přesto se nedokázal dostat do LM. Zatímco tým pod Beránkem trestuhodně promrhal možnost získat titul a lepší nasazení do předkola LM, tak s tímhle týmem by bylo druhý místo zázrak.

          Taky souhlasím s tím, že Kozáčik s Nachtmannem by hráli na ligový úrovni, kdyby dostávali šanci. Ale Nachtmann byl snad dost zraněnej a Kozáčik má prostě smůlu (kdyby se tenkrát smolně nezranil v Teplicích, tak je v bráně možná doteď). Ale realita je taková, že momentálně určitě lepší než černý s Bejblem nejsou, tak nehrajou (jinak Bejbl je jeden z nejlíp hodnocenejch obránců v lize). Navíc pokud budou chtít černýho prodat, tak prostě chytat musí.

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      bojler     před 20 lety 02.12.2004 16:59 |  
      0 0

      Milý gary, zajímalo by mě, zda ses s panem Vrbou někdy setkal, jestli sis nevšiml, že od té doby, co je Vrba ředitelem marketingu, je naopak reklam na stadionu mnohem víc, i tři řady. Poprosil bych tě, abys mě vyjmenoval hráče, kteří odešli v roce 2002 a 2003, tj. celkem za odstupné 300 milionů.
      Ohledně Kuky, Csaplár ho chce, já ho nemusím, když ale nenesu zodpovědnost, nemůžu řvat.

      Pokud přišel čas zúčtování, běž vrátit pemanentku, pokud ju vůbec máš, a běž nadávat domů. HRÁčůM SETJNě NEPOMůŽEŠ A řVAT SI MůŽEŠ U SEBE V POKOJI DO ZDI. TO PLATÍ PRO VŠECHNY PODOBNÝ CHYTRÁKY, KTEřÍ MÍSTO ABY KLUB PODPOřILI, TAK HO POTÁPÍ A STÁVAJÍ SE SPOLUVINÍKY.

      DO LIBERCE SE NEDOSTANU, ALE ŽÁDÁM VŠECHNY O PROJEV PODPORY VEDENÍ KLUBU. UKÁŽEME TAK, ŽE DO SLAVIE NEBUDE KOPAT KAŽDÁ NOVINÁřSKÁ SVINě.

      • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

        gary     před 20 lety 02.12.2004 19:44 |  
        0 0

        S panem Vrbou jsem se setkal několikrát. Hezky povídá a pokud fotbalu nerozumíš možná mu skočíš na háček.
        No všiml jsem si že je reklama i v novém kalendáři ,možná že jsou i nad mušlema na toaletách na Strahově .To ale nemění nic na tom ,že kasa je prázdná.
        Ještě než zase začneš psát ty tvoje dojemné cinty tak si pořádně přečti co jsem napsal. Já bych rozhodně nekřičel. U mnoha hráčů bych klidně přijal výpovědi.
        V posledním bodě s tebou ale souhlasím. V současné době bych podpořil vedení a rozhodně dal hráčům najevo nespokojenost s jejich chováním. V tak těžké době není etické dávat klubu ultimáta.
        Doufám ,že bude v Liberci dost sněhu a fandové uspořádají podobnou akci jaká se uskutečnila v Ostravě. Ale namísto tenisáků zasypou hráče sněhovýma koulema:-)

        • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

          bojler     před 20 lety 02.12.2004 20:07 |  
          0 0

          Možná jsou na Strahově reklamy na hajzlech? Ty nechodíš na Strahov? Tak potom máš právo leda tak držet hubu.

          Pořád čekám na ty hráče co odešli za dvakrát 150 milionů ... nebo někdo moc kecá?

          A dojemný cinty? Na co se ještě zmůžeš? Internet je prima, že jo.. tam můžeš dělat chytráka.... anonymita je super věc.

          • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

            gary     před 20 lety 03.12.2004 00:02 |  
            0 0

            Jasně že cinty. Jak jinak nazvat tyto věty.
            Proti kampani která trvá již několik let ……Jakou prosím tě myslíš kampaň ?? Tu před dvěma roky kdy pan Koš?ál napsal že Slávia je černá ??? Nebo tu která říká ,že Slávia je bez peněz ??? Tomu se neříká kampaň .To je prostě informování veřejnosti. A čas ukázal, kdo měl v těchto kauzách pravdu.
            Fanoušci……mnoho lidí kteří dělají fotbal to ještě nepochopili. Fanoušek je prostě zákazník.Pokud má možnost dostat kvalitní produkt tak přijde .Pokud ho nedostává, nechodí.Tak to má být. Nechápu ,proč bych měl chodit na zápasy, kde to hráči odfláknou a ještě za to požadují bonusy . Prostě když je prázdný krám ,není něco v pořádku.
            Suma sumárum. Za to , že je Slávia na pokraji krachu nemohou fanoušci a novináři. Ale Leška, vedení, trenér ,hráči.Proto a? jdou do …Přijde nový Leška,nové vedení,trenér,hráči. Dnes už jsme se dostali do situace ,že už hůř nemůže být.
            PS:Oblíbený politik Klaus a Zeman. Už chápu tu tvojí posedlost tím ,že za vše mohou novináři.
            Ale tohle se mi líbí…..Veritas temporis filia est. Pravda je dcerou času.
            Proto Leška ven !!!!!

            • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

              honzah (přítel SN)     před 20 lety 04.12.2004 11:48 |  
              0 0

              Každopádně je zajímavý, že mnoho citátů, které se tu kdysi v levém horním rohu vyskytovali, bylo výstižných. Pročpak se Richi rozhodl tenhle dobrý zvyk zrušit???

              • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

                Richi (admin)     před 20 lety 04.12.2004 19:05 |  
                0 0

                Ja to nezrusil, jenze jak jsme prechazeli na tento novy system, tak zde ty citaty bohuzel nebyly. Takze smula.

            • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

              bojler     před 20 lety 04.12.2004 14:18 |  
              0 0

              stále čekám na 150 milionů ročně, cinte

  4. Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

    fiki     před 20 lety 02.12.2004 14:28 |  
    0 0

    Na rozdíl od některých diskutujících se domnívám, že naopak nastal čas velké podpory. Jako fanoušci Slavie bychom se teď měli inspirovat slavným liverpoolským " You´ll Never Walk Alone!!!

    V tuto chvíli nemá smysl mluvit o tom, kde se stala chyba, jestli ve Vigu nebo v Tbilisi, stejně jako je zbytečné hodnotit koncepční práci současného vedení a trenérů. Slavie usilovně hledá nového investora, někoho kdo velice rychle vloží na účet Slavie hotové peníze, a velmi pravděpodobně se stane druhým velkým akcionářem, možná i největším. Musí k tomu ale dojít velice rychle, v řádu dnů, dříve než budou na Slavii uplatněny ze strany čMFS nějaké sankce.

    Teď jde již o bytí nebo nebytí Slavie, čas pracuje proti nám, a hrana na které se pohybujeme je velice úzká. Na jedné straně je nový stadion a finančně stabilizovaný klub, na druhé straně následování Bohemians do fotbalových hlubin.


    Jestli nějakou petici, tak na její podporu! Stojíme za Slavií, věříme jí.

    You´ll Never Walk Alone!

  5. Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

    Kopcem     před 20 lety 02.12.2004 16:03 |  
    0 0

    Já tedy protestní akci rozhodně doporučuji. Rozeberme si prohlášení pana Klimenta. Přiznává, že klub nezaplatil. Zaplatil by, ale nedostal 15 milionů od Schalke. Ty ale určitě dostane, protože vyhrál arbitráž. Potom by zase bylo vše v pořádku, nebýt těch nepřejících novinářů.

    Teď malé zamyšlení. Kdo by měl problematiku řešit:
    1) Vedení! Ví, že musí do konce listopadu zaplatit hráčům a Liberci, jinak budou vážné problémy.

    2) Máme majitele!? Investiční společnost ENIC, která údajně pracuje s 2,2 mld britských liber.

    Začněme majitelem. Chápu, že do Slavie už prý nebude peníze dávat, protože už dal dost. Ale to nemůže půjčit ze svého hlediska pár drobných, když určitě záhy přijdou peníze od Schalke? To raději nechá na svůj majetek kydat špínu nebo dokonce nechá jít Slavii do konkurzu? Co je to potom za majitele? Tohle je ta stabilizace, o které mluvil pan Levy v průběhu návštěvy v Praze?

    Teď vedení. Když vědělo, že bude muset platit, jinak budou problémy. To nedokázalo s ENIC dojednat krátkodobou pomoc? Nebo opravdu muselo nutně investovat 50 nebo 60 mil do přeložky kanalizace? Chce snad někdo tvrdit, že nezbytnou podmínkou pro hledání případného investora pro výstavbu stadionu bylo okamžité dokončení přeložky kanalizace v hodnotě cca 4 procent celkové odhadované sumy projektu?

    Jsme asi opět v průšvihu. Jeho důvodem ale myslím nejsou nepřející novináři nebo jiní škůdci. Příčinou současného stavu je podle mě neschopnost našeho vedení komunikovat s majitelem a neschopnost kontrolovat tok peněz. A to ještě v lepším případě. Spekulovat o záměru nebudu. Nemám pro to jediný důkaz, i když takové myšlenky mohou leckoho také napadnout. Takže s výzvou k protestu naprosto souhlasím. Domnívám se však, že by měl mít spíš konstruktivnější formu, tj snahu hledat řešení. Každý z nás určitě ví o nějakém vlivném, schopném či známém člověku, kterému v těle buší slávistické srdíčko. Pojďme zkusit vyzvat právě takovéto lidi, aby se zapojili a nenechali naši milovanou Slavii úplně padnout. Já si teď hned vzpomenu mezi známými lidmi z obrazovky např. na: Pavla Zunu, Leoše Mareše, Martina Dejdara, Petra Novotného, Petra Salavu, mezi politiky a dnes úspěšnými podnikateli mě napadají např. bývalí ministři Kočárník a Dlouhý, Slávistou je snad i současný premiér. Teď je ještě otázka, kde takovou výzvu zveřejnit. Chápu, že Richi s Jackem jsou redaktoři tohoto webu a oni panu Leškovi i ENIC věří. Takže jak to chápu z diskuse, z podobné akce by asi nebyli nadšeni. Je to jejich právo a je ho třeba respektovat. Přemýšlejme.

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      fiki     před 20 lety 02.12.2004 16:36 |  
      0 0

      1) Vtáhnout do petiční akce známé osobnosti je výborný nápad. Stále se ale domnívám, že musí jít o petici a akci na podporu Slavie, a ne o protest.

      2) Investice do kanalizace nebyla 50-60 mil. Kč. Tato částka je celkovou cenou za přípravné práce, které v sobě zahrnují zejména projekty pro stavební povolení ( v ceně řádu desítek milionů Kč ), dále demoliční práce v Edenu a také zmiňovaná přeložka. Bez projektu a stavebního povolení by jednání s investory bylo obtížné, ne- li nemožné. Demoliční práce a hotová přeložka umožní zahájit výstavbu stadionu ihned po zajištění finančních prostředků, pro investory to je signál " vše je připraveno pro vaši investici".

      3) ENIC již investoval údajne do Slavie cca 400 mil. Kč, které se mu nikdy nevrátí, protože svoji pohledávku přemění na akcie ( bylo to tak deklarováno). Další finance patrně ENIC již vkládat nechce a dává přednost jinému investorovi, ale určitě si ohlídá, aby již vložené prostředky úplně neztratil - to je případ vyhlášení konkurzu - ale to bude patrně poslední řešení.

      4) Hlavní činností vedení je zajistit řádný, tedy i finanční, chod Slavie. Pokud do Slavie vstoupí nový investor, určitě zhodnotí činnost managementu a v případě pochybení vyvodí personální důsledky, nebo si prostě jen do vedení dosadí své lidi ( jako to udělal nový majitel Sparty).

      • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

        (host)     před 20 lety 03.12.2004 02:04 |  
        0 0

        add 2) Zajištění projektů je opravdu pro sehnání investorů bezpodmínečně nutné. Demoliční práce a přeložka za peníze, které mají zajistit chod mužstva, jsou ovšem buď jen projevem neschopnosti, prázdným teatrálním gestem nebo mají v sobě špatný podtext.

        add 3) I kdyby ENIC investoval 500 mil Kč, pořád by se jen blížil reálné částce, za kterou měl místo tehdy směšných 120 mil. majoritu ve Slavii získat. Jeho investice nebyly téměř nikdy do rozvoje mužstva (snad s výjimkou nákupu Došků), ale vždy jen lepily díru. Za vlastnictví ENIC jsme se z naprůměrného českého mužstva stali mužstvem průměrným. Asi jim to moc nevadí, mužstva která vlastní, tak většinou končí (Vicenza, AEK Atény). Asi sledují v mužtvech jiné cíle než výkonnost. A dokonce se nedaří moc ani tam, kde by jim o kvalitu zřejmě šlo - viz ubohé postavení Tottenhamu. On asi trenér Santini dobře věděl, proč od této party mizel po pár odehraných kolech.

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      honzah (přítel SN)     před 20 lety 02.12.2004 21:32 |  
      0 0

      Se základní linií tvé myšlenkové konstrukce souhlasím. Teď pár poznámek k podbodům:
      1) Stabilizace klubu slíbená panem Levym?
      Já si myslím, že Enic nás v poslední době sponzoroval až dost. Takže hodit Lešku ,,do vody poprvé bez záchranného kruhu´´ bude možná lepší cestou, než předchozí postupy. (Uvidíme, jak se vše v průběhu prosince vyvrbí.)
      2) Známé osobnosti? Je tam dost Nováků, mám proti nim odpor. Salava tragickej; Novotný trapnej; Zuna snad by šel; Leoš Mareš docela dobrej reprezentant, je to sice magor, ale ke klubu se hlásí a fandové to akceptujou; Martin Dejdar bez problémů. Pokud se nepletu hrál za Slavii v mládí hokej Robert Záruba, fandí nám snad i Got?ák a Hůlka (jejich vhodnost nechávám k posouzení). Politici? Kočárník a Dlouhý jsou divný tunelářský živly a politický mrtvoly. Fízláka GroBe nesnášim, ale mohl by mít ideální vliv (přes jeho osobu lze vyvinout tlak na klubové vedení přes osobní kontakty). Ale přesvědčeným slávistou je ještě jeden člověk, na jehož slovo mnozí dají - exprezident Václav Havel!!!

      P.S. Abych shrnul svůj momentální postoj: Leška ven, Enic může zůstat.

      • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

        (host)     před 20 lety 03.12.2004 01:54 |  
        0 0

        Začnu mým názorem na tvé P.S. Podle mě Leška a ENIC ve Slavii jedno a totéž jsou. ENIC dal za nákup majoritního množství akcií pouhých 120 mil. Kč. To byla tehdy směšná suma. Sami to uznávali a zavázali se za to investovat do rozvoje mužstva a stadionu. Neudělali ani jedno ani druhé. Jejich investice byly vždy takové, aby mužstvo udrželi při životě, ale nikdy ho nepozvedli. Když jsme mohli do LM, vždycky se prodávalo, místo posilování. Investice do kvalitních hráčů v roce 2002 přišla až tehdy, kdy jsme se řítili ke dnu. Navíc byli vždy spokojeni s prací pana Lešky. Proč asi? Ne ne, pryč by měli oba.

        Známé osobnosti? Já Novu taky nemusím. Ale myslím, že bychom měli sehnat do vedení někoho, kdo je schopným manažerem, kdo umí sehnat prachy, kdo má kontakty. A to třeba takový Petr Novotný prokázal. I když jeho Novoty nebo Dobroty nesleduju, koncer bratří Nedvědů zorganizoval uplně sám a vydělal na tom miliony. Exprezidenta Havla si naopak za jeho práci vážím velice. Ale on jako manažer? Snad nějakou podporu. Podle mě by byl ale ideálním mužem pro záchranu Slavie Vladimír Dlouhý. Má kontakty mezi politiky i podnikateli, a to jak u nás, tak ve světě. Ten by snad sehnal jinačího majitele, než pochybnou investiční skupinu. Dokázal vydělat pořádné peníze, takže by nemusel přikrádat z rozpočtu mužstva. Umí vystupovat a mluví několika jazyky. A pokud si pamatuju, on s největšími sklandály nikdy spojován nebyl. Kopcem

        • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

          honzah (přítel SN)     před 20 lety 04.12.2004 11:41 |  
          0 0

          1) Domnívám se, že ta celková suma, kterou do nás vrazili (200-300 milionů) je nezanedbatelná, na druhou stranu je třeba přiznat, že to načasování svědčilo o jisté liknavosti v přístupu. Taky nesou odpovědnost, že Leška sedí ve své funkci. Jenže oni ho v podstatě jediní mohou odvolat a tak bych možná směřoval výzvu k nim, a? ho odvolají. Myslím, že lepší vedení by s jejich místy liknavou, ale solidní podporou leccos dokázalo. Situace před kvalifikacemi LM: 1996 - ještě tu nebyl Enic; 2000 - peníze byly, jenže vedení je vyhodilo za Švancaru. Za prodej Horvátha s Vlčkem pod cenou můžou také češi, nikoliv Angličané; 2001 - atmosféra byla opravdu divná, podzim se zmršil trochu neplánovaně (vždy? přišel Gedeon, i když jako náhrada za Ulicha byl neadekvátní - typově jiný), tenkrát na nás Enic opravdu trochu kašlal; 2003 - peněz bylo dost, prodej Vachouška byl vcelku povedený, ale vyhodilo se to do komínu nákupem Fořta. Potom majiteli došla trpělivost, leškisté museli pod cenou prodat Skácela a celý se to rozesralo. Ale Enic nám do té doby pomáhal celkem dost, a měl na tenhle přístup právo.
          2) Organizovat koncert a fotbalový klub je docela rozdíl, opravdu jsem to chápal jen jako nějakou veřejnou výzvu. Vladimír Dlouhý? To máš opravdu blbou pamě?. Chlápek, jenž zlikvidoval Poldovku a navíc bejvalej komanč. Spíš bychom mohli přivést zpátky PPF Petra Kellnera. To by byl solidní majitel. I když v minulosti taky napáchal ve Slavii chyby. Ale stál za námi v sezóně 1995/96. A to je argument nade vše...

  6. A? se bude dít cokoliv,

    Georginho     před 20 lety 02.12.2004 17:06 |  
    0 0

    VŽDYCKY BUDEM S VÁMA!!!

  7. Jen pár komentářů k této diskuzi a problémů Slávie

    (host)     před 20 lety 03.12.2004 11:13 |  
    0 0

    Stanovisko pana Klimenta - ubohost, alibismus a svádění podstaty příčin na kdeco, jenom si nepřiznat skutečnou podstatu problému - neschopnost vedení!! A celkově je to horší, protože si to nedokážou ani přiznat - žádná sebereflexe a to nevede k vyřešení problému nikdy!! Obdobně rekce nicku Bojler - Novináři do Slávky nekopou, oni píší pouze informace a jak se jeví, tak ohledně ekonomické situace zcela pravdivé!! Problém otevřeli hráči Slávie a ne novináři!! Prostě vedení je neschopné již po mnoho let zajistit vyrovnaný rozpočet!! Počítat s nejistými příjmy z LM je riskantní (ostatně vždy se udělalo několik chyb, takže LM nebyla ani jednou!!) A hůř, že tyto problémy jen zvýší nedůvěru investorů do stadionu a budou chtít další záruky a vyšší zajištění, oddalování a další hlubší prověřování finanční situace a projektu. Jen blbec nechal dojít stav věcí až do takové fáze!!! A tím kdo neřešil provozní záležitosti a dluhy v tak "choulostivé" době shánění investorů je vedení!! To je vše!! A proto a? táhnou.Chalupa

    • Re: Jen pár komentářů k této diskuzi a problémů Slávie

      honzah (přítel SN)     před 20 lety 04.12.2004 11:45 |  
      0 0

      Moje řeč! Leška ven! Leška ven! Leška ven!

  8. Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

    Kopcem     před 20 lety 03.12.2004 13:59 |  
    0 0

    Před více než 15 lety se objevilo v tehdejší čSSR několik peticí, které upozorňovaly na zásadní problémy v tehdejší společnosti. Reakce milované strany byla:
    - Republiku si rozvracet nedáme
    - Došlo k několika chybám, ale moudrá strana má plán, jak je překonat
    - Potřebujeme hlavně klid a poctivou práci, kterou těch několik málo nedostatků překonáme
    - Odmítáme nekonstruktivní kritiku
    a tak dále, a tak dále

    Objevily se také reakce "prostých občanů", kteří odmítali rozvracení republiky a žádali hlavně klid na práci.

    Nepřipomíná Vám poslední prohlášení vedení Slavie (a nejenom toto) a některé reakce něco z minulosti?

    • Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

      honzah (přítel SN)     před 20 lety 04.12.2004 11:43 |  
      0 0

      Docela sqělej postřeh. Zdá se, že tvoje glosy nejsou vůbec od věci.

  9. Re: Stanovisko SK Slavia Praha – fotbal a.s.

    Jacobs     před 20 lety 04.12.2004 10:44 |  
    0 0

    Kecy a nic než kecy, Rezervní fondy pro případ neočekávané krize jim vůbec nic neříkají, a to se snad učí už v prváku na OA ( alespoň myslím já tam nechodil), a má je každá solidní firma jako polštář, bohužel mezi solidní firmy Slavie pod Leškovým vedením nikdy nepatřila. Vrcholem je, že se Slávie cítí ukřivděná zveřejněním, pořád nás nejen okolo peněz ale i kolem stadionu vodí za nos, a ne aby se chytla za hlavu a snažila se to konstruktivně vyřešit, ale zareaguje pěkně hystericky. Mně jako fanouškovi je jedno, kolik kdo dluží Slávii, mě zajímá jediné- proč Slávie dluží všem na které se podívá a proč v ní zůstává tak neschopný managment. Ono se to vyřeší prodáme Pitáka nebo ještě pár solidních hráčů, jako loni Skácela a zase budeme mluvit o tom, že budeme chtít hrát o titul a důstojnou úlohu v pohárech.