Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Na Derby bylo i v kotli husto

Když jsem si kupoval lístek na Derby, věřil jsem tomu, že na Letné konečně vyhrajeme právě pro to, že máme mnohem slabší tým. Ale překvapení se bohužel nekonalo. Zato mi zůstával rozum stát nad tím, co se dělo během utkání. A nemyslím tím jen průběh druhého poločasu.

Ještě než jsem se dostal ke stadionu rudých, velice mě „potěšil“ Dopravní podnik, když celkem „logicky“ poslal ve směru na fotbal soupravy často jen s jedním vagónem. Jen jsem se tak trpce usmál, protože na takovéto věci jsem již zvyklý od českých drah, a přeci si nenechám kazit den nějakou tramvají.

Přišel jsem tedy na místo činu. Nějaký fanoušek měl námitky vůči tomu, že mu pořadatel prohlížel tašku dosti důkladně. Probůh – to jste si na to ještě nedokázali zvyknout?! Mně to přijde jako naprosto normální a nezbytná součást každého (hlavně venkovního) zápasu Slavie a již před příchodem připravuji svůj batoh ke kontrole. Je to hlavně kvůli bezpečnosti, s čímž plně souhlasím.

Vešel jsem tedy do části, kam jsem měl koupen lístek. Chtěl jsem jít spíše mezi ty, kteří nejsou hools, ale budiž. Během zápasu ještě před nás přišel člověk (podle oblečení a výběru pokřiků hooligan), který nás pomocí megafonu organizoval s trochu fanatickým výrazem v obličeji v pokřicích a vydařeném choreu. To se mi zdálo jako velice dobrý nápad, akorát na můj vkus tam bylo až moc nadávek na úkor povzbuzování. Ale no problem. Mezi tím kotel nenáviděného rivala vypouští římské svíce či dýmovnice (nevím, jak se tomu přesně říká), což nechávalo „překvapivě“ policii a pořadatele úplně v klidu. Sudí Jára opět nezklamal a pískal, jak se mu zachtělo. To se ale dalo čekat. Naši hoši předvedli i přesto slušný první poločas a odcházeli za našeho upřímného potlesku.

Druhá půle již tak veselá nebyla. Po pár minutách odhodil jakýsi inteligent před sebe dýmovnici a soudruzi od policie nevěděli nic lepšího než jít mlátit všechny, co byli v okolí onoho výtečníka. Proč by se namáhali najít toho, kdo to udělal, když mohou beztrestně použít své obušky na více lidí, že? Myslím, že přesně od té chvíle přestala Slavia hrát dobře a začala kupit chyby, které se nakonec staly osudnými. Vrchol ovšem nastal, když zničehonic vběhli pořadatelé opět na stejné místo jako před tím těžkooděnci a začali bez zjevného důvodu kolem sebe mlátit hlava nehlava a stříkat na všechny přítomné jakýmsi (asi pepřovým) sprejem a nekompromisně odebrali našemu „vůdci“ megafon. Jestli to bylo kvůli tomu, že skandoval „policie ven“ nebo něco proti Spartě nevím, ale i kdyby, tak pokud vím nemají na to rozhodně právo a měli by za to dostat okamžitý vyhazov. Policie je proti nim instituce intelektuálů.

Ještě dostáváme dva góly, Karel neproměňuje penaltu (to se ale stává celkem často i těm, kteří si vydělávají více než by byl rozpočet Slavie na 10 let, že Davide Beckhame), čekáme přes půl hodiny, až nás pustí a hurá s doprovodem „mužů v černém“ domů. Již bez policistů potkáváme partu rudých chuligánů, kteří nás míjejí a míří někam za našimi chuligány. Nevím, jak to dopadlo, protože jsem šel na metro, ale po upozornění městské policie nám bylo sděleno, že se tam již těžkooděnci blíží a snad se nikomu nic nestane...

Komentáře (18)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Na Derby bylo i v kotli

    (host)     před 20 lety 17.10.2004 09:27 |  
    0 0

    Ten náš "vůdce" byl dle mého názoru, jednonačně ku prospěchu věci. Alespoň se kotel více sjednotil. Nechápu lidi, kteří jdou do kotle a pak nechtějí fandit, nebo si ani nedokážou na chvíli sednout, pak tím zmaří snahu celého kotle, smrt takovýmto spolufanouškům

    • Re: Na Derby bylo i v kotli

      (host)     před 20 lety 17.10.2004 20:57 |  
      0 0

      onen "vůdce" je podle mne spíš zfanatizovanej blbeček. první půli nám s kámošem znechutil tak, že jsme na druhou šli radši o patro vejš. a i tam jsme ho slyšeli vyřvávat do megafonu bláboly. obzvláš? jeho "a teď budeme všichni, ale úplně všichni takhle mávat rukama...". uf!
      Ros?a

      • Re: Na Derby bylo i v kotli

        Marrak     před 20 lety 17.10.2004 22:15 |  
        0 0

        a to je neco spatnyho? :o)

        • Re: Na Derby bylo i v kotli

          (host)     před 20 lety 18.10.2004 11:42 |  
          0 0

          Kdyz tam byl tedle vudce, tak byl aspon dobrej support

      • Re: Na Derby bylo i v kotli

        (host)     před 20 lety 19.10.2004 14:47 |  
        0 0

        Tenhle "hlasatel" se jmenuje Ralek a nebyt jeho, tak vsichni v koli sedite a drzite pusy. Do kotle se chodi fandit, tak jestli tomu nerozumite tak jdete na jinou cast tribuny. Petr Sok.

  2. Re: Na Derby bylo i v kotli

    (host)     před 20 lety 17.10.2004 09:39 |  
    0 0

    Souhlasím s tebou, nejsem sice chuligán, ale zdá se mi, že se nám smějou zákony do tváře, když se chtějí poprat chuligáni mezi sebou někde stranou od lidí(ikdyž i s tím nesouhlasím), tak se je snaží chytit policie a zavřít, ale když na stadioně parta pořadatelů, znichž většina se tam přijde vybít a čekají na jakoukoliv záminku, tak můžou mlátit kohokoliv a jak koliv a mohou mu sebrat klidně i telefon a zcela beztrestně. Jsem přesvědčen, že jejich zásah byl zcela neadekvátní a jsem i přesvědčen, že by se to mělo vyšetřovat jako přestupek běžného člověka, protože pořadatelé narozdíl od policie nemají právo na vás ani šáhnout. Ještě jedna zajímavost, podle mých informací se jednalo o stejné pořadatele, kteří loni mlátili na Strahově fanoušky Sparty, takže to asi znamená, že si je vždy pořádající "S" najme, aby zmlátil fanoušky soupeře. No co naděláme, jen doufám, že to nikoho neodradí od návštěv Slavie a že všichni příjdete na zápas s Opavavou a budete fandit stejně skvěle jako na Letné, všem kdo tam byli děkuju

  3. Re: Na Derby bylo i v kotli

    (host)     před 20 lety 17.10.2004 09:43 |  
    0 0

    podle me teda Jara piskal fakt dobre..

    • Re: Na Derby bylo i v kotli

      (host)     před 20 lety 17.10.2004 13:26 |  
      0 0

      Tak to s tebou nemůžu souhlasit. Rozhodčí Jára zápas docela solidně ovlivňoval. Zápas neovlivnil žádným velkým přehmatem, ale rozdílným posuzováním malý sporných momentů. Zatímco Spartě plno sporných faulů odpouštěl, Slavii pískal snad všechno, především na začátku druhé půle to bylo zřetelné. Takovým pískáním pomohl několikrát dostat Slavii pod tlak.

      • Re: Na Derby bylo i v kotli

        (host)     před 20 lety 18.10.2004 08:01 |  
        0 0

        No nevím, nepřišlo mi, že by rozhodčí nějak zásadně (by? i odpískáním/neodpískáním menších faulů) ovlivnil utkání. Teď se mnou asi většina souhlasit nebude, ale docela dost mě překvapila odpískaná penalta. Pavel si ten faul na sebe nakonec vymodlil... Pravdou je, že "jsme" odehráli velice slušnou hodinku, především v defenzivě, ale pak to byl děs. Od začátku nesmyslně nakopávané míče, které nikdo vepředu nedokáže zpracovat. V pár světlých okamžicích bylo zřejmé, že pokud si hráči dávali míče rychlými nahrávkami po zemi, tak se do šancí dostali. Na nakopávané míče nemáme hráče...
        Nepochopitelným tahem pro mě bylo střídání Sedláčka. Podle mého názoru měl být střídán spíše nevýrazný Piták.
        Tomáš.

        • Re: Na Derby bylo i v kotli

          (host)     před 20 lety 18.10.2004 18:31 |  
          0 0

          Tak trovne pencle nebyla vymodlena, ale naprosto zaslouzena a jasna.

  4. Re: Na Derby bylo i v kotli

    (host)     před 20 lety 17.10.2004 10:08 |  
    0 0

    Ten co se rozčiloval že mu kontrolujou batoh, jsem byl asi ja. Oni ho totiž kontrolavali už u vchodu (není problém) jenže u vchodu do sektoru zas, a moc nepospíchal evidentní šikana. Tak jsem ho vzal a vysypal na zem( a řek mu že je h....). Celý to trvalo (než jsem se dostal přes kontroly) cca 25 minut, to jsem ještě nezažil ani na nejhorších místech (Banik, Brno)! p.s. V batohu nebylo, až na program, už vubec nic jelikož svačinu jsem pozřel cestou:) SlavistaJirik

    • Re: Na Derby bylo i v kotli

      lucky-pilda     před 20 lety 18.10.2004 19:10 |  
      0 0

      Já jsem viděl toho dotyčnýho se rozčilovat jen u vchodu, potom už se mi ztratil. To mi teda vysvětli, jak je možný, že v tvém případě to trvalo 25 minut a v tom mém něco málo přes 5. A to jsem ba?oh s sebou měl taky, a úplně narvanej různym oblečením, a taky mě kontrolovali i u vstupu do sektoru (to je asi kvůli tomu, kdyby si tam chtěl něco vnést a někdo ti to zvenku hodil, s tím souhlasím, taky díky tomu tam byla jen jedna slabá dýmovnice a ne nic horšího nebo ve větším množství). Mně to přijde obzvláště u takovýho zápasu jako zcela normální věc. Jestli třeba u tebe s tou kontrolou schválně nespěchali, to je zas jiná věc.

      • Re: Na Derby bylo i v kotli

        (host)     před 20 lety 18.10.2004 20:05 |  
        0 0

        No ja si to stopoval, ve frontě před vstupem jsem si ještě říkal pohoda jenže ono nic. Je fakt že jsem ještě čekal na kámoše jemuž probíraly tašku s vlajkou. Ale stejně to byl opruz.

      • Re: Na Derby bylo i v kotli

        (host)     před 20 lety 27.10.2004 20:25 |  
        0 0

        poradatel ti nema do batohu co cumet... policie ano, oni ne....

  5. Re: Na Derby bylo i v kotli

    Djedek     před 20 lety 17.10.2004 14:01 |  
    0 0

    Musím poděkovat všem, kteří byli na stadionu a mohli fandit, protože jste byli slyšet více než domácí, což oceňuji a příjemně mi to zkrášlilo pracovní dobu. DÍKY

  6. Re: Na Derby bylo i v kotli husto

    Marrak     před 20 lety 17.10.2004 15:10 |  
    0 0

    dorazili sme sice az pred koncem prvni pule (nova ku*vi fotbal), ale presto sem byl ze supportu nadsenej a fandilo se skvele...ze dostanem na drzku od poradatelu sem fakt necekal, navic za nic...

  7. Re: Na Derby bylo i v kotli husto

    (host)     před 20 lety 18.10.2004 09:16 |  
    0 0

    Já jsem se díval na televizi a nevěřil svým očím, když rudí pořadatelé mlátili nevinné lidi. Myslím, že už je toho dost a neměli bysme si to nechat líbit. Myslím, že by někdo , kdo tam bil zbit pořadateli, měl sehnat svědectví a podat trestní oznámení na Spartu a její pořadatele. Myslím, že záznamů je víc než dost. To co si dovolí už fakt přesahuje všechny meze. Když nemůžou uplácet rozhodčí, tak alespoň bijí nevinné.

  8. Re: Na Derby bylo i v kotli husto

    (host)     před 20 lety 19.10.2004 13:02 |  
    0 0

    Navíc týpci z ochranky měli pod rukavicemi nasazené boxery, čímž se vysvětlují ty vyražené zuby atd. Aby mi týpek z ochranky mlátil hlavou o betonové schody, to se mi tedy ještě nestalo...trestní oznámení je podáno, dával ho ten kluk co má vyražené 4 zuby, kdyby měl někdo nějaké usvědčující fotky jak ochranka někoho rube, určitě se mu budou hodit...
    Eliman
    Red White Supporters
    Slavia Ultras