Dodatek ke článku šála
Přemýšlel jsem o tom, jestli nemám napsat krátký dodatek ke článku "šála". Uznávám, že jsem článek psal trochu ostřeji, takzvaně jsem dloubl do vosího hnízda. Byl to však záměr.
Chtěl jsem rozvířit diskusi o tom, zda přinese tento nápis na šále, se kterým opravdu nesouhlasím, což snad mohu, Slavii něco přínosného. Nikomu nezakazuji tuto šálu nosit, alespoň tím sám sebe odhalí. Nejsem moralista, každý a? žije jak nejlépe umí. Rád se však poučím, což mohu i pomocí rozsáhlých diskusí. Jsem přesvědčen, že násilí může vzniknout i na základě nápisu. S tím však samozřejmě nemusíte souhlasit. Nejsem členem žádné sekty, jak někdo v reakcích píše, ani nikdy být nechci.
Možná existují lidé, kterým se fotbal líbí, ale na fotbal nepřijdou i kvůli takovýmto nápisům. Možná by mohlo chodit i více žen a dětí na fotbal, ale zrovna takovéto nápisy je mohou odradit. Možná se ve svých názorech pletu, ale od toho tady máme prostor, abychom si to vyjasnili. Nikdy tady nikomu nenadávám, tak to taky zkuste. Je zajímavé, že člověk, který se ozve proti projevu násilí je více zatracován, než člověk, který násilí způsobí, nebo je k násilí lhostejný. To nemyslím sebe, ale všeobecně. Co si o tom myslíte?
Rád bych, aby Slavia byla nejlepší jak na hřišti, tak v hledišti. Snažím se dělat vše co je v mých silách, aby se tak stalo.
Komentáře (29)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Dodatek ke článku šála
Zizu před 20 lety 08.06.2004 18:03 |Citace :/*Možná existují lidé, kterým se fotbal líbí, ale na fotbal nepřijdou i kvůli takovýmto nápisům*/
Tak ty už to nehul......pokud vytvoříš takovouhle kravinu.... tak to už je trošku moc.
Ukaž mi jednoho člověka kterej nejde na fotbal kvuli nápisu na šále.......
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 08.06.2004 18:23 |jo, to souhlasim!Psal si tam takový kraviny. že když to čet čověk po jednom tak nevěřil svým očím a pokud to přečetl jako celek tak z toho měl tak akorát prdel.Že by dostal malej kluk kvůli tomu, že někdo úplně jiný nosil šálu smrt spartě přes hubu, je kravina-naopak se Spar?ani budou soustředit na ty, kteří tu šálu nosit budou.To co jsi tam psal nedávalo hlavu ani patu, a nemusim bejt fotbalovej chuligán(a taky že nejsem)aby mi to připadalo jako píčovina.NEŽ SI BUDEŠ NA NETU VYLEJVAT MINDRÁKY? RADŠI PřEMÝSLEJ!
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 08.06.2004 18:23 |Neber to doslova, ale obrazně. možná někdo nepřijde kvůli jakémukoliv projevu násilí. Nemusí to být zrovna nápis, ale může. Nebo máma nepustí svého syna apod.
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 08.06.2004 20:21 |No,tuhle salu budou nosit predevsim mladi lide z "pravyho kotle" a na jizni tribune, kam ty mamincini synacci asi nechodi i tak,takze ja bych to bral s rezervou...A propo,ty si myslis,ze ani dneska tam nic anti-spartanskyho neni ? Ja myslim,ze tohle bude jen takova kapka v mori a nic to neudela...
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 08.06.2004 20:57 |Nevim jestli se má cenu vůbec ptát jestli jsi náhodou nebyl někdy na vyštření u psychiatra. Myslím, že by ti to velice prospělo. Takový blábol. Myslíš, že rodiče nepustí na stadion dítě kvůli nápisu ná šála, jeslti ano tak si spadnul z hodně velkýho stromu a o fotbalovym prostředí nevíš z hola nic. Navíc jak tady někdo napsal, mám s dítětem jsou hlavně na západní a východní tribuně a ne na jihu kde se asi bude nosit z 99%. Opravdu člověk nevěří co někdo může pustit na internet.
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 09.06.2004 06:54 |Přečtěte si co jste napsal a pak znovu přehodno?te kdo píše bláboly.
Re: Dodatek ke článku šála
Chaluha (host) před 20 lety 08.06.2004 20:52 |Chlapci, berete to vsechno moc doslova.
Nam nejde ani tak o tuto konkretni salu, jsme proti vsem temto projevum a tu salu bereme jako ukazkovy priklad.
Vsechny takove veci vytvari negativni obraz o ceskem fanouskovi. Kuprikladu televize ze sve podstaty vyhledavaji extremy, chteji lidi zaujmout. Kdyz se pak podivate na zpravy v TV, tak tam uvidite zabery nejhezcich fotbalovych momentu a nejhorsich fotbalovych fanousku s podobnymi napisy jako je na te sale. Clovicek, co nechodi na fotbal casto, nutne dojde k zaveru, ze nebude riskovat nejake zraneni na stadionu, a nedojde mu, ze ty napisy a pokriky jsou vlastne jen jina forma zabavy a nevyjadruji nebezpeci.
Mala vsuvka : Proc zacali chodit lidi na Banik ? Kvuli tomu, ze se vyhravalo ? Urcite, z velke casti. Ale taky kvuli tomu, ze se fanouskum podarilo zvyraznit pozitivni fandeni, televize zacala ukazovat jejich pripravene choreo a sborove zpivani hymny, a lidi to chteli videt na vlastni oci, zucastnit se. Kdyby chachari rvali akorat "prazske kurvy" a "smrt Sparte", tak by to tezko nekoho min radikalniho motivovalo k navsteve stadionu.
A o to presne jde. My proste chceme fandit Slavii, chceme fandit slusne a pozitivne, a radi bychom nalakali vic takovych. Na napisy, jaky je na te sale, nikoho nenalakame, vsichni takovi uz jsou na jizni tribune (a mimochodem, je fajn, ze tam jsou, a kdyz vas bude jeste vic a bude vas slyset, je to pro Slavii jedine dobre). Jsme proste trochu jina skupina lidi s jinymi nazory a prostredky, ale jdeme za podobnym cilem a radi bychom v budoucnu navazali spolupraci obou kotlu, tak bychom tuto zalezitost uz mohli v poklidu uzavrit.
Re: Dodatek ke článku šála
Poctar před 20 lety 08.06.2004 21:02 |A kdo myslíš, že tam tu atmosféru v Ostravě rozjel? A kdo myslíš, že tam vytvořil všechny ty pokřiky, choreografie či šály? Jsou to lidé, kteří mají i na svědomí vlajku CHULIGANI Z BAZALů a nejen tu. Lidi je tam dokázali respektovat, spolupracovat s nimi a proto tam lidi chodí v tak hojných počtech a baví se tam a neřeší, jestli si někde pak rozbijou držky třeba s Pražákama. Tyhle šály sice nemají na svědomí slávističtí hools (ti mají na svědomí šály Brigate, Warriors, SKS/KSG, Slavia hooligans a jiné, ale rozprodali je jen mezi sebou). Ono je vlastně jedno, kdo má ty šály na svědomí, protože když vám vadí takováhle drobnost, tak nevyjdete prostě s nikým.
A opět chci zdůraznit, aby jste tu nepsali o věcech, o kterých nic nevíte. Ještě jsem tu nepotkal člověka, který měl aspoň poloviční základy vědění ohledně fans scény:(.
Re: Dodatek ke článku šála
Chaluha (host) před 20 lety 08.06.2004 21:12 |Proto tu diskutujeme, ne ? Abychom se dozvedeli i vase nazory na vec. Nikdo tu prece nikomu nezakazuje nosit saly ani nic jineho. Souhlasim s tim, ze to v Ostrave rozjeli hools, ale ty "obycejne" nalakal uspech, ktery Slavii chybi, a taky katastrofalni situace ostravska, ktera v Praze nehrozi. My to chceme zkusit z druhe strany, nejdriv nalakat lidi na spolecne fandeni a dobrou zabavu, a doufame, ze to vyburcuje i muzstvo na travniku. Vzdyt ti kluci nemaji uz par let poradne domaci prostredi a popravde, jizni kotel to sam nezachrani.
Re: Dodatek ke článku šála
Poctar před 20 lety 08.06.2004 21:55 |Věř tomu, že těch mnoho "obyčejných" nenalákal do ochozů nejen fotbalový úspěch, ale hlavně ten v hledišti. Znám plno baníkovců, co makají v Praze či okolí a vždy ti řeknou, že jedou za tou atmosférou. Velkou roli taky hrála média, která snad poprvé v historii dokázala psát ohledně fans scéně v kladných článcích, ale moc dlouho to nevydrželo. Na jaře se však vrátila do starých kolejí a to hlavně díky zápasu Zlín - Baník, kde byl vykopnut plot, utrženo malé množství sedaček a 6 fans zatčeno, především pro opilost. No, natož, že jich tam bylo skoro 3000 je to hodně milá bilance.
Re: Dodatek ke článku šála
Poctar před 20 lety 08.06.2004 20:55 |jipeslav: snážíš se, aby Slavia byla nejlepší na hřišti i v hledišti? No, zatím děláš akorát tak pěknou ostudu. Uff, ještě, že čeština není tak rozšířená... číst tohle zástupci jiných klubů, tak by se asi umlátili smíchy. Poradím ti jedno - nepiš o věcech, o kterých NIC nevíš.
Mám tu jeden fakt, který může smazat celou tuhle debatu. Víte, že Itálie je země, kde je jednoznačně k vidění největší a nejvíce násilí + propagace politických názorů (od nazic po bolševiky) na stadionech? A víte také to, že jednoznačně největší průměrná návštěvnost na fotbalových utkáních je právě v Itálii? To myslím mluví za vše.
P.S: například ve 4. italské lize jsou k vidění takové střety mezi tábory fans, že se tomu nevyrovná ani česká chuligánská špička! A někdy jsou tam i takové návštěvy, že i 1. česká liga může závidět... :( Závěr - kdo chce, tak na fotbal jde, i kdyby trakaře padaly.
Re: Dodatek ke článku šála
Zizu před 20 lety 08.06.2004 20:58 |S timhle se nedá nic než souhlasit.
Přesně vystiženo
Re: Dodatek ke článku šála
Chaluha (host) před 20 lety 08.06.2004 21:14 |Nejsme v Italii, mame min chuliganu, tak bud zmensime stadiony, nebo nalakame i lidi, kterym je nasili cizi. To je ti tak vzdalena predstava, ze by lidi mohli chodit na fotbal i za necim jinym nez rvackama a nenavisti ?
Re: Dodatek ke článku šála
Poctar před 20 lety 08.06.2004 22:08 |A kolikrát si viděl ty na Strahově za poslední dobu nějakou bitku mezi znepřátelenými fans? Žádnou, viď? Tak si dej prosím facku za ty nesmysly a lži, co tu píšeš, a? je konečně už klid, ty pacifisto:).
Ještě jsem nepotkal člověka, který by na fotbal chodil dlouhodobě kvůli rvačkám a to: za 1.: na fotbalech se to vůbec nepere. Když už dojde k nějakému střetu (což je v současné době mezi slabými hools tábory zřídkakdy), tak většinou za nulového ohrožení veřejnosti. 2.: v současné době se jít poprat na fotbal znamená vystavování se ohromnému riziku problémů, jelikož policie velmi ráda zneužívá svých pravomocí a stejně tak často bez ostychu porušuje zákony. 3.: jen blbec by tam šel bezdůvodně někoho napadat, jelikož zápasy jsou až přehnaně monitorováni vygumovanou policií a pár facek by takového fanouška mohli stát soudy, které jsou k této sortě lidí přísnější než na ostatní bojechtivé, nemluvím o finančních nákladech a jiné. 4.: jít se porvat do hospody má mnohem větší efekt a hlavně ti za zádama nestojí tlupa nadržených švestek.
Milý Chaluho, jestli jsem ty nesmysly píšeš proto, aby ses teda něco dozvěděl, tak už buď raději ticho. Ty lidi nenalákáš, ty je naopak odpuzuješ. Já jsem prvním příkladem...
Re: Dodatek ke článku šála
chrobak před 20 lety 08.06.2004 21:48 |Okurková sezóna v proudu, zprávy o fotbale žádné, alespoň diskuze o módních doplňcích nám tu kvete. Nechtěl jsem se přidávat, ale je to pořád dokola a v podstatě o ničem. Ta šála sice není podle mého gusta, ale reakce na ni byla dost nafouknutá a reakce šálu jakbysmet. Ta šála Slávii nezničí ani jí nepomůže - možná snad jako dárek pro Dostála, kdyby na Slávii zavítal. A tak bych si dovolil navrhnout zakopání válečné sekery. Šetřme síly a? té Spartě zakroutíme krkem. (Prosím trestní oznámení za nabádání k trestnému činu nepodávejte, myslel jsem to obrazně)
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 08.06.2004 22:07 |Já jsem pro a všem co jsem jim rozproudil krev v žilách se omlouvám, já jsem tak trochu provokatér, ale nemyslím to zle. Já myslím, že i výrazně opačné názory jsou potřeba, pro mne proto, abych lépe poznal fotbalové prostředí, o kterém podle vás nemám ani páru, a možná i pro vás. Kdo ví, třeba to někomu z 450 lidí, kteří to četli přineslo něco pozitivního. Nechtěl jsem s vámi válčit, ale diskutovat. A? žije slávie.
Re: Dodatek ke článku šála
Poctar před 20 lety 08.06.2004 22:10 |Vtipné:).
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 08.06.2004 22:41 |Dobrej joke s tím trestním oznámením :)
DDS
Re: Dodatek ke článku šála
Poctar před 20 lety 08.06.2004 22:15 |Lidi, všimli jste si, že pan jipeslav svým ubohým názorem způsobil více zla, než šála s obrazným výrokem (což se dalo čekat)!? Ten člověk se prý bál, aby to neudělalo zlo, ale zatím to jediné zlo udělal právě on! Jestli to byl pane jipeslave váš účel, pobouřit několik pravých fanoušků Slavie na tento rádobynázor či rovnou mezi sebou, tak gratuluji! Ano, tak takhle vypadá "internetový vševědoucí fanoušek Slavie z východní tribuny"! Když vidím, jaká individua se tu nazývají fanoušky, tak je mi zle:(.
P.S: to nebyla narážka jen na východní tribunu. Bohužel mnoho podobných mentálů se najde všude:(.
DDS
(host) před 20 lety 08.06.2004 22:37 |No já bych se jipeslava zastal, ten jeho názor byl sice trochu mimo, ale je to názor a mluvit o něm jako o mentálovi ? No nevim, no... :-/
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 09.06.2004 07:49 |Ano, bohuzel se najdou i horsi paka jako jsi ty.
Re: Dodatek ke článku šála
(host) před 20 lety 09.06.2004 07:57 |V první řadě jsem si o sobě nikdy nemyslel, ani jsem netvrdil, že jsem vševědoucí. Vyslovil jsem jen svůj názor, se kterým buď můžete, nebo nemusíte souhlasit. Na základě diskuse může jedna, či druhá strana uznat argumenty druhých. A tak se může dojít i ke kompromisu. K čemu je diskuse, kde jsou jen názory, které se všem líbí?
Já netvrdím, že musím mít ve svých názorech bezpodmínečně pravdu, já ji i pomocí diskusí hledám. Možná, že jste si nevšimli, že jsem za celou dobu nikomu nenadával, neoznačil ho za mentála, za člena sekty apod. Myslím si, že i to co jsem popřál autorovi šály v prvním článku, nebylo nic urážejícího, spíš pozitivního. Jestli tady bylo zlo, tak jsme k tomu přispěli každý. Záměr vyvolat zlo to nebyl.
Re: Dodatek ke článku šála
Poctar před 20 lety 09.06.2004 17:04 |Poslouchej, ty falešnej frajere, ty ten tvůj sběr nesmyslů považuješ jako názor? Prober se! Jak ty můžeš vědět, jestli si někoho urazil? Přemýšlíš jak malé dítě, když si myslíš, že někoho urazíš jen sprostým slovem! Nejspíš si čekal, jak ti ty lži a nesmysly většina lidí odkejve a ono ejhle... Tak teď budeme najednou hrát na jinou notu, že si chtěl jen diskutovat a podobné levárny? Takovému jako jsi ty bych nevěřil ani pozdrav.
by DDS
(host) před 20 lety 08.06.2004 22:36 |No, jipeslave, myslím, že to, jak jsi tu šálu odsoudil byl tvůj pravý názor, že to, že teď mluvíš o záměrném píchnutí do vosího hnízda je trochu falešná (ale opravdu falešná:) ) karta. Spíš jsi měl svůj názor vysvětlit, když ti někteří lidi tak nadávali. Když už máš názor, tak si za ním stůj, i když ten názor mě označuje víceméně za kreténa, je mě milejší oponovat člověku, který si za svým názorem pevně stojí, než člověku, který se po vlně kritiky svůj názor snaží vysvětlovat a ospravedlňovat...
Myslm, že sám nevěříš, že bych vydáním té šály chtěl rozpoutat něco, co jsi popisoval v článku prvním a když jsi na to už přišel, neměl bys do toho š?ourat (s prominutím) jako do hovna, protože teď to pěkně smrdí. Nech to být, já tvůj názor beru, sice s ním nesouhlasím, ale beru ho.
Jedna špatná zpráva na závěr - vypadá to, že vydáme reedici...
Re: by DDS
(host) před 20 lety 09.06.2004 07:42 |Asi jsem se měl pokusit to vysvětlit, trochu jsem se i pokušel. Bohužel z druhé strany nepřišel pokus o vysvětlení, co za vznikem šály stojí. Jen argumentace, když nevíš, tak drž hubu. Druhým článkem jsem se pokusil sklidnit emoce, protože se diskuse trochu zvrtla. Mějte se fajn.
Re: by DDS
(host) před 20 lety 09.06.2004 20:28 |Vysvětlení co bylo za šálou je v článku na SSC...
Re: by DDS
Poctar před 20 lety 09.06.2004 17:07 |Ano, pan jipeslav je velmi falešná a prolhaná osoba. Toho si už asi většina všimla. Je názor jako názor, který musí mít svá vysvětlení a fakta. Tím pádem vůbec nemůžeme ten hnůj, co pan jipeslav vyplodil, jako názor nazvat. Když budu hodně diplomatický, tak to nazveme "neuváženou provokací":).
Re: by DDS
(host) před 20 lety 09.06.2004 22:10 |Proč by měl být článek, který v podstatě popisuje názory kulturního světa, snůškou hnoje nebo lží. V USA existuje např. něco jako "nulová tolerance". Tam Ti ze zákona nedovolej napít se v metru z láhve vody, protože bys tam mohl mít něco jinýho a potom působit nepříjemnosti. A nápis, ve kterým přivoláváš něčí smrt, může být brán jako recese nebo provokace, ale v rámci teorie nulové tolerance bys rozhodně neprošel
Re: by DDS
Poctar před 20 lety 09.06.2004 22:23 |Co mi to tady cpeš? Tady tě třeba za propagaci fašismu hned zavřou, tam třeba ne. Stejně jako u mnoha jiných věcí to tam mají jinak. A co je mi do toho, co dělají v nějaké jeblé USA? Mě spíš zaráží, že tyhle s*čky dokáže někdo nazvat názorem. Mám teda brát jako názor i to, že tahle šála nás řadí mezi nejhorší fanoušky v lize? Stydím se za takové, že fandí Slavii a že se ke všemu nazývají fanouškem:(. Začínáš mi silně vadit a věř, že to není dobře.
P.S: a nezkoušej na mě ty tvoje falešné změny názoru. U mě jsi prostě něco jako "nepřítel" a s mojí povahou se z toho těžko vyhrabeš.