Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kapacita, stěhování ne
Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kapacita, stěhování nebude potřeba, řekla Tykač
Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kapacita, stěhování nebude potřeba, řekla Tykač
Komentáře (82)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
slavanda před 5 dny 08.05.2026 09:41 |Zvenku? To znamená zachování stávajících tribun a "jen" prstenec nahoře nebo se vždycky jedna tribuna "ubourá" a vyfikne se novej díl? No jsem zvědavej. A trochu smutnej, že to nebude v Letňanech ;)
Ale snad ho ještě stihnu...
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 10:21 |No tak to bude trochu paráda,
nyní ještě aby se město pochlapilo a nezdržovalo s povolením stavby,
k tomu i se Slavií řešilo dostatečnou dopravní infrastrukturu/dostupnost, parkovací místa v dosahu stadionu.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
knl66 (přítel SN) před 4 dny 08.05.2026 12:01 |Nechci Eden s kapacitou 45 tisíc diváků.
Na kolik zápasů by bylo vyprodáno? Jednou dvakrát do roka? Nepostoupíme do LM a lidem bude EL nebo KL málo a nepřijdou, to samé na české týmy. I kdyby přišlo dnešních dvacet tisíc, pak bude nový stadion vypadat smutně prázdný.
Možná chce Tykač jen natrhnout perdel Křetínskému...
Jediné pozitivum vidím v ekonomické využitelnosti, více kanceláří, více koncertů.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 12:04 |Takový stadion,
měla mít Slavia už
dávno.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
martynko před 4 dny 08.05.2026 14:13 |Ty jsi ale snilek, vzdyt jeste pred 3 lety ani stadion nebyl ve vlastnictvi Slavie a jeste pred 10 lety chodilo na ligu 6-8 tisic.
Komentář byl uživatelem upraven (08.05.2026 14:25) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Ty jsi ale snilek, vzdyt jeste pred 10 lety ani stadion nebyl ve vlastnictvi Slavie a jeste pred 10 lety chodilo na ligu 6-8 tisic..
Skrýt původní komentář
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 14:54 |Asi jó,
ale když stavěli před mnoha léty Maďaři, Poláci, mohlo se stavět i v ČR,
ano stavěli tam za podpory státu a ty stadiony jsou dnes mužstev na nich hrajících.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
o-cab před 4 dny 08.05.2026 16:11 |nejde o to kdo a za co to bude stavet, jde o to ze budeme jak v Italii, kde jsou vsechny stadiony mimo velky zapasy poloprazdny
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 16:30 |ALE JDE O TO,
kdo to bude stavět a
jak tomu půjde město naproti, aby to bylo co nejdříve i pro reprezentaci Slavie v Evropě,
ano zřejmě bude při některých zápasech poloprázdno,
ale to je dáno i kvalitou těch 15dalších mužstev v lize - 12 celkem bez nadstavby by bylo lepší.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
slavanda před 4 dny 08.05.2026 12:07 |Budu se opakovat, takhle velký stadion ano, ale jinde. Na okraji, u hlavních dopravních spojů. Ideálně u VRT. V Letňanech ;)
Dálnice, okruh, VRT, Metro... Daleko větší možnosti ten stadion zaplnit. Zejména teda mně :D
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 12:17 |Ano,
bylo by to lepší někde na okraji s patřičnou blízkostí té jmenované dopravní obslužnosti + místa na parkoviště
i takovému místu by musela vyjít Praha vstříc a tam by mohl být na těch 60tisíc diváků, jako mají Maďaři, Poláci,
zda je již rozhodnuto, či se ještě sonduje tato možnost,
dají majitelé zajisté najevo.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
jirkag5 před 4 dny 08.05.2026 12:53 |Najevo už dali - rozšíření Edenu.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 13:50 |Byl bych rád, kdyby to nebylo poslední slovo.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Sapfa před 4 dny 08.05.2026 13:01 |Hlavne ne v Letnanech, nejhorsi misto co mjzes vymyslet....
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
martynko před 4 dny 08.05.2026 14:11 |Zas by mohli na Slavii chodit = docela pohodlne jezdit /stat se Slavisty / fandove fotbalu z cely severni poloviny Cech od Prahy nahoru.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
martynko před 4 dny 08.05.2026 15:18 |Nahore jsou tri ligovy kluby az tesne u hranic, Teplaky, Libe, Jabka a z okoli jim tam moc lidi nechodi.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
martynko před 4 dny 08.05.2026 14:17 |Vyhoda bohatyho majitele je mj. prave ta, ze se chce pred obchodnimi partnery nalezite prezentovat. Obcas jsou dulezita obchodni jednani zorganizovana prave na stadionu. Velky stadion = velky byznysmen. Zaroven asi kazdy movitejsi majitel chce po sobe v klubu zanechat nejakou stopu.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Grobar před 4 dny 08.05.2026 13:03 |Je to fantastická zpráva. Ale klasika, tady je opět nablito. Úžasná komunita. Lidi nemusíte mít strach, Praha nikdy nepovolí takovou přístavbu. A vůbec jak to vypadá s akademií, pořád vadí i zelený trávník pro děti, nebo nastal nějaký posun?
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
knl66 (přítel SN) před 4 dny 08.05.2026 13:21 |Klasika... Jiný názor je pro tebe "nablito".
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
wimpy před 4 dny 08.05.2026 15:59 |Nesmíš si dávat nízké cíle. Pokud se chceme pohnout dopředu, příjmy ze vstupného jsou základ.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
o-cab před 4 dny 08.05.2026 16:17 |ten stadion neznamena jenom prijmy, ale i naklady. ja si casem dokazu predstavit pravidelny/prumerny navstevy kolem 25k, tzn o tretinu vice Slavistu nez nyni, a stadion pro 30k je podle me presne ta vysoka ambice. nicmene 45k je utopie, ktera mozna bude delat velky akce, ktery nejsou spojeny se Slavii, ale nam realne jenom uskodi co se atmosfery tyce.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
wimpy před 4 dny 08.05.2026 16:52 |Ta potenciální prázdná místa budou nahoře, viděli jsme to na San Siru, atmosféře to neublíží.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
martynko před 4 dny 08.05.2026 19:15 |jj, někteří světoví interpreti do ČR nejezdí, protože tu není patřičně velký stadion. Jestli i toto není jeden z motivů pro zvětšení stadionu..
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
záplata před 4 dny 08.05.2026 13:37 |To bude další nekonečný příběh a ve finále nám do toho hoděj vidle Děti země a Spolek padlých holek :-)
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
rybarmirek před 4 dny 08.05.2026 14:08 |Zdravím,rád,opravdu rád bych se ho dožil.
Kudy tudy do Edenu?
martynko před 4 dny 08.05.2026 14:08 |A co infrastruktura? Jako vazne 45 tisic spolubcanu dorazi tramvaji?
Osobne me spis zajima kde a hlavne kdy bude nase fotbalova akademie.
Re: Kudy tudy do Edenu?
guyincognito před 4 dny 08.05.2026 14:16 |5 min od stadionu je vlaková zastávka, metro flora 20 min, až bude hotová rekonstrukce tak metro Nusle 2,5 km pro ty co nezvládnou ten kopeček na Flóru.
Mě fascinuje jak se vždy u podpory sportu argumentuje, že by měla běžná populace co nejvíce sportovat a pak když se navrhne že bude stadion dva km od metra tak se všichni můžou zbláznit, že to je daleko.
Re: Kudy tudy do Edenu?
martynko před 4 dny 08.05.2026 14:23 |Myslenka dobra, chapu jak to myslis, ale 20 minut na Floru ti moc lidi po zapase pozde vecer slapat nebude.
Jestli chceme privadet mlady lidi ke sportu, tak musime hlavne uz pohnout s akademii.
Re: Kudy tudy do Edenu?
guyincognito před 4 dny 08.05.2026 14:31 |To určitě. Já bych rád oboje.
A především víc sportovišť pro normální děti, ta akademie bude taková třešinka na dortu pro nejtalentovanější.
Vyrůstal jsem kousek od Edenu a školní hřiště bývala po čtvrté odpoledne zamčená a z těch pár veřejných nás vždy vyhnali starší děti nebo pak chlapi na Hanspaulce.
Je to všechno se vším, systémový problém.
Re: Kudy tudy do Edenu?
necich před 4 dny 08.05.2026 18:21 |Co se změní s akademií?
Za mne komfort, vše na jednom místě, apod. Jinak nic.. Hráče produkujeme dobré, ale v "A" se stejně příliš nechytají a akademie to dle mne nezmění..
Re: Kudy tudy do Edenu?
martynko před 4 dny 08.05.2026 19:22 |Dobré je málo. Potřebujeme výborné, do moderního fotbalu, s potřebnýma herníma návykama už žáků. Dobré jméno kvalitní akademie bude znamenat větší zájem rodičů, aby špunti začínali ve Slavii a né jinde.
Re: Kudy tudy do Edenu?
necich před 4 dny 08.05.2026 20:04 |Opakuji, co se změní výstavbou nové akademie?
Budeme mít jiné trenéry? Nebudeme. Budeme mít jiné děti? Nebudeme. Budeme mít jinou metodiku? Nebudeme.
Budeme mít lepší zázemí, vše na jednom místě (ubytování, školu, hřiště, tělocvičnu apod.), toť vše..
Re: Kudy tudy do Edenu?
Lunaris před 4 dny 08.05.2026 20:53 |Včera jsem se díval na podcast, kde byl analytik Dobiáš, který si teda svým působením v některých klubech trochu poničil reputaci, ale řekl tam dost zajímavou věc, a to sice, že i zlepšení drobného detailu ti dá pár procent náskok před konkurencí. Když tedy pominu, že by centralizací akademie odpadly logistické problémy, což je zřejmě jasné, tak ti to přinese i každodenní kontakt mezi trenéry, kteří mezi sebou budou mluvit, sdílet zkušenosti, lépe sjednocovat styl trénování, usnadní to práci s daty apod. Asi v každé firmě je interní komunikace důležitá, a ta se ti lépe dělá z očí do očí každodenně, než po telefonu a nebo z očí do očí s nižší četností. Zároveň by tam mělo trénovat snad i áčko, co šly zprávy, což pro ty mlaďochy bude dobré v tom, že uvidí, jak fungují hráči na top levelu. Tím neříkám, že najednou bude akademie chrlit hráče pro áčko, ale kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak si nemyslím, že by Slavia absolvovala tuhle anabázi.
Re: Kudy tudy do Edenu?
necich před 4 dny 09.05.2026 07:29 |Máš pravdu, zlepší se komunikace, logistika apod. Bude to tzv. světové.
To podstatné ovšem de facto zůstane stejné nebo dost podobné.
Naše akademie je i tak hodnocena mezi nejlepšími ne-li nejlepší. Takže poté bude určitě nejlepší.
Jasně vidím v tom snahu o zlepšení, jde ovšem o určitý projekt do budoucna. Podobné jako se stadionem.
Jedná se o investici na desítky let. Jestli jsou s tím dnes takové problémy tak za pár let bude nemožné něco podobného zrealizovat.
Docela se divím, že se s tímto projektem neuvažovalo či neuvažuje mimo Prahu.
Re: Kudy tudy do Edenu?
Lunaris před 4 dny 09.05.2026 09:14 |Zůstane stejné, ale veškeré vnitřní procesy se zrychlí a zefektivní. budeš tam mít nejen trenéry, ale i lidi na fyzio, doktory, datové analytiky a já nevím ještě koho, kteří budou schopní díky možnosti přímé komunikace efektivněji řešit problémy, resp. jim předcházet. A posílí se tím i identita klubu, když bude všechno na jednom místě. Ti kluci, když uvidí trénovat áčko nebo i béčko, tak se i u nich posílí ztotožnění se s klubem. Možná maličkosti, ale ve finále to pomůže.
Jinak souhlas, že už teď máme akademii nejlepší, což je vidět na počtu hráčů, které posouváme do ligy. Pokud chce ale Slavia udělat další krok, tak tohle musí dotáhnout. Co se týče té lokality, zase nechceš nutit každého někam dojíždět. A nevím, jestli byly vhodné pozemky někde u Jesenice nebo v podobné lokalitě těsně za Prahou.
Re: Kudy tudy do Edenu?
necich před 3 dny 09.05.2026 10:21 |Dojíždět se bude muset kamkoliv. Navíc po Praze je doprava mnohem horší než někde poblíž nebo z okolí.
Rovněž předpokládám, že tam bude i internát pro vzdálenější..
Re: Kudy tudy do Edenu?
jirkag5 před 3 dny 09.05.2026 11:17 |Tak právě internát je jednou z věcí které šeberovští odmítají.
Re: Kudy tudy do Edenu?
necich před 3 dny 09.05.2026 11:37 |To by ovšem bylo jako vysoká škola bez kolejí.. Takže nesmysl..
Re: Kudy tudy do Edenu?
jirkag5 před 3 dny 09.05.2026 13:01 |Ano. Ale odpůrci valí, že tam chceme ubytovávat cizince, najmě Ukrajince.
Re: Kudy tudy do Edenu?
Vejrikus před 4 dny 08.05.2026 23:48 |Tak z Nusle uděláme metro do Edenu. IA mi to vycislila na 11,5 miliardy, to by šlo :)
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Cross před 4 dny 08.05.2026 15:23 |Kapacita 45 000 tak akorát. Silný klub s ambicemi v evropských pohárech nemůže hrát na stadionu kapacity třetí anglické ligy. Rekonstrukce za provozu z vnějšku taky ok.
Co se týče parkování: znám dobře Londýn a tam ani jeden z deseti velkých stadionů (včetně Queens park a Wembley) skoro žádné parkování nemá. Nula, nic a ani není kde to postavit a nemělo by to ekonomiku provozu.. Na Premiér league se jezdí metrem a autobusem a nikdo to tam neřeší. Dokonce i metro často nestačí a je třeba vyrazit na stadion dvě hodiny před a počítat s tím, že hodinu bude trvat, než se od tam vymotáte. Některé linky dokonce stanice částečně zavírají, aby se lidi vůbec dostali dovnitř nebo ven. Na Tottenham většina lidí chodí několik km pěšky, podobně Arsenal nebo Fulham.
No a co?
Ve Španělsku je to ještě větší darda. Z návštěvy Realu a FC Barcelona je půldenní výlet! A u nás ještě budeme řešit osvit, výšku tribun a další kokotiny. Ne. Dost. Už aby se stavělo!
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
o-cab před 4 dny 08.05.2026 16:25 |to je vsechno hezky a nic bych se nepral vic nez 45k plny stadion na kazdy zapas Slavie. nicmene jsme v Cechach a jsme Cesi a tolik lidi nikdy na Slavii ani na nikoho jinyho chodit proste nebude. 50-80% zvetseni kapacity by bylo racionalni, 130% bude kontraproduktivni. takovy projekt neni nejaka zdarma opce, ta prazdna kapacita se promitne na atmosfere, ktera se zcela promeni a to ne k lepsimu.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 18:09 |Tak by to mělo být v 21.století a
Eden by to byl stále.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 18:10 |Patří pod
martynko
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
zeleznik2 před 3 dny 09.05.2026 14:48 |Chodilo se v dobách socialismu..tedy ne 45 tisíc, ale více než dnes.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
martynko před 4 dny 08.05.2026 17:53 |Tak to aby v Edenu byl k vidění fotbal blížící se úrovni Premiere league, pokud bude potřeba vydávat se tam pěšky dvě hodiny předem a podobně i cesta ze stadionu.
Pro srovnání mnichovská Allianz Arena, postavená na okraji města u dálnice. Stavba "na zelené louce" umožnila vybudovat největší parkovací dům v Evropě (cca 11 000 míst) a novou stanici metra linky U6, která zvládne nápor desítek tisíc fanoušků najednou.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Cross před 4 dny 08.05.2026 19:10 |Tak co preferujete Vy? Londýn, anebo ta pole u dálnice za Mnichovem? S garážemi co jsou využity 25x do roka?
A Eden, anebo Letňany? Jà beru Eden, ale když to bude někdo natahovat, vydírat a blokovat, tak bych šel i do těch Letňan.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 19:30 |Jsou i jiná místa okolo pražského okruhu, kde je blízko železnice, bude i metro, MHD, místo na parkoviště dostatečné velikosti.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
necich před 4 dny 08.05.2026 19:59 |Vhodná místa určitě jsou, ale ono to nefunguje jako při Zlaté horečce na Klondiku, že zarazíš kůl a zaregistruješ claim.. :)) Akademie je snad dostatečný příklad..
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Lunaris před 4 dny 08.05.2026 19:52 |Ideálně Šeberov.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
jirkag5 před 4 dny 08.05.2026 19:57 |Dobrý vtip :). Tam místní nechtějí ani tu akademii a určitě by přivítali velký stadion.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
obiwan před 4 dny 08.05.2026 21:08 |Já teda na Tottenhamu jel metrem a vlakem a bylo to úplně v pohodě, skvělá organizace při odjezdu...
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
donford před 3 dny 09.05.2026 10:32 |Já se byl podívat v roce 2013 na Real Madrid, na Ronalda a jel jsem tam pohodlně metrem a po zápase zpět. To už bylo o něco horší, protože se do metra naráz nahrnul celý stadion. Tedy 60 až 70 tisíc lidiček. Ale během hodiny jsem stejně byl v hotelu. Ovšem tenkrát s kapacitou parkujících to bylo velmi špatné. Nevím, jak je to teď na novém Bernabeu, ale myslím, že o mnoho lepší to není.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
necich před 4 dny 08.05.2026 19:42 |Za mne patří Slavia do Edenu.. Nějaké stěhování mimo považuji za blbost a jsem rád, že majitel s něčím podobným neuvažuje. Navíc úprava již stojícího stadionu bude snáze proveditelná z hlediska stavebního povolení, hygieny apod.
Po zkušenostech s akademií bychom se nového stadionu někde jinde určitě my starší nedožili a ti mladší velmi těžko. Ten současný stadion se stavěl snad co Slavii fandím, co já viděl různých studií. Ovšem kdo si počká ten se dočká :)))
Kapacita 45 tis. diváků mi přijde přemrštěná, nenaplníme ani současnou (průměrná návštěva je snad něco přes 18 tis.), ale předpokládám, že si majitel a investor nechal udělat nějakou analýzu, studii, výhled apod.
Nakonec jsou to jeho peníze tak ať si postaví třeba druhé Maracaná..
Může to být i taktický záměr, zažádáme o 45 tis., povolí nám 35 - 40 tis.. Každopádně se budu těšit a snad se toho dožiji..:))
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
sicilianbrno před 4 dny 08.05.2026 21:52 |Nj, ale kolik taky je reálných volných listku např v ticketportal, když na stadionu je 18 tisic? téměř nic nebo spíš nic. Vem si, že zapasy s Karvinou, Teplakama atd zpusobi, že jejich sektor je temeř prazdný, proto nikdy v těchto zapasech nebude stadion vyprodaný, mít kapacitu ted už 30 tisic, tak máš ten průměr určitě přes 20 na každe utkaní, je víc lidi vč mě, kteří se rádi do Edenu mrknou párkrat do roka, ale není prostě, kde listky brát, proto využivam hl moravskou část výjezdu. Až bude pohodlně zbývat x tisic, tak si v klidu par dni před utkaním listek koupim.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Lunaris před 4 dny 08.05.2026 19:44 |Za mě se jedná o obrovský projekt, který Slavia musí plánovat s výhledem třeba i na dalších 50 let. Předpoklad je, že Praha se jako město včetně aglomerace bude v horizontu několika desítek let rozrůstat a počet obyvatel by se měl zvyšovat. Nový stadión sám o sobě bude představovat lákadlo pro nové lidi, firmy a celkově změní ten zážitek. Současný Eden je krásný, ale na spoustě míst je zkrátka vidět, že je to nedodělek. Česko zažívá fotbalový boom, peníze dost pravděpodobně budou přibývat, zároveň v Praze bude i víc cizinců, kteří na fotbal budou chtít chodit. Chápu, že 45k kapacita vypadá jako hodně, ale před 20 lety se taky říkalo, že 20k je zbytečně moc, i zde na fóru se ve starých vláknech najdou skeptické názory podobné názorům pánů knl66 a o-cab. Klub by ale v tomto neměl být připosraný a musí mít ambice stadión zaplnit. Nemá smysl stadion rozšířit třeba na 35k, aby se po čase zjistilo, že ho potřebujeme rozšířit znovu. Klub vytvoří infrastrukturu a pak bude pracovat na tom, aby poptávka stoupala. A Praha není Liberec, tady ten potenciál zkrátka je. Na druhou stranu jsem teď četl článek na footballclubu, kde je řečeno, že staré projekty z přelomu 80. a 90. let měly kapacitu zastropovanou na 40 tisících kvůli dopravě, která nešla v území moc řešit. Ale třeba se dnes podaří něco vymyslet. Snad se toho ještě dožiju.
Komentář byl uživatelem upraven (08.05.2026 19:47) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Za mě se jedná o obrovský projekt, který Slavia musí plánovat s výhledem třeba i na dalších 50 let. Předpoklad je, že Praha se jako město včetně aglomerace bude v horizontu několika desítek let rozrůstat a počet obyvatel by se měl zvyšovat. Nový stadión sám o sobě bude představovat lákadlo pro nové lidi, firmy a celkově změní ten zážitek. Současný Eden je krásný, ale na spoustě míst je zkrátka vidět, že je to nedodělek. Česko zažívá fotbalový boom, peníze dost pravděpodobně budou přibývat, zároveň v Praze bude i víc cizinců, kteří na fotbal budou chtít chodit. Chápu, že 45k kapacita vypadá jako hodně, ale před 15 lety se taky říkalo, že 20k je zbytečně moc, i zde na fóru se ve starých vláknech najdou skeptické názory podobné názorům pánů knl66 a o-cab. Klub by ale v tomto neměl být připosraný a musí mít ambice stadión zaplnit. Nemá smysl stadion rozšířit třeba na 35k, aby se po čase zjistilo, že ho potřebujeme rozšířit znovu. Klub vytvoří infrastrukturu a pak bude pracovat na tom, aby poptávka stoupala. A Praha není Liberec, tady ten potenciál zkrátka je. Na druhou stranu jsem teď četl článek na footballclubu, kde je řečeno, že staré projekty z přelomu 80. a 90. let měly kapacitu zastropovanou na 40 tisících kvůli dopravě, která nešla v území moc řešit. Ale třeba se dnes podaří něco vymyslet. Snad se toho ještě dožiju..
Skrýt původní komentář
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 08.05.2026 20:10 |I O TOM
to je.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
sicilianbrno před 4 dny 08.05.2026 21:47 |Pamatuju si, jak vznikl první projekt Eden ještě za sponzora Carrefour, kde se psalo o 14 tisic a mně se v te době moc libil stadion Sturmu Graz a snil sem o tom at těch 15 tisic Eden má, jak to bude krásný...a koukej o čem se bavime ted :-)
Rád bych zažil dobu, kdy se den před utkanim domluvim s děckama a řeknem si, že si do Edenu zajedem na fotbal a listky budou volně k sehnání, na derby si to koupím v prvni vlně s téměř jistotou, že uspěju, aniž bych si musel pořizovat jako mimopražsky pernamentku...A k tomu tech současných 20 tisic fakt nestačí, tudíž projektu fandím pro mě v rozmezí 35-45.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
sicilianbrno před 4 dny 08.05.2026 21:41 |Zdravím,
45 tisic je ambiciozní. Tento počet je nereálný naplnit u 2/3 českých zápasů, ale pohodlně si umím představit navštevy v pruměru 25 000. Ani u nás v Brně za Lužánky sme v době největší slávy naplnovali stadion tak v pruměru 25 tisic, ten rekord se Slavii (45 ofišl+ dalších 10 tisic vč mě a mamky, kteří se v prvni puli na stadion nedostali, protože ti zmrdi prodali víc lupenů než kapacita a nedalo se ani zmačknout) byla vyjímka.
Za mě si umím představit takovou kapacitu, kde po odečtení sektoru hostí a v.i.p by bylo fanoušku Slavie začinající trojkou (tudíž 35 tisic?). Navíc při počtu 45 tisic by se dalo chytře využit zakrytí vrchniho prstence krásnou originalní plachtou se Slavistickou tématikou, která by ten dojem polovičně zaplněneho stadionu rozbila, někde jsem to již viděl, bylo to hezké.
Smůla je to s parkováním, u novýho stadionu je téměř nutnost mít podzemni parkování, kor v takové městské zástavbě, kde se nachazí. Takto by musel být vedle Edenu parkovací dum na šiřku celeho hřiště, 500 aut na 4-5 pater. Plus něco určit pro mistní co tam bydlí, aby se parkoviště uživilo i mimo zápasy.
Komfort by se zvětšil, věřím, že hl vyhřivaný systém sedaček, přpadně ohřevů pod nohama by fanoušci ocenili.
Tak či tak tomu projektu fandím, jak Zbrojovka patří za Lužánky, tak Slávka do Edenu, přes to nejede za mě vlak.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Max1 před 4 dny 08.05.2026 23:39 |Bylo by super kdyby to vyšlo, ale já se obávám, že tam bude velká nevole od lidí z okolí, kteří budou stavbu hodně blokovat...i MČ a magistrát nebudou happy a budou tam tlaky nás "vyšoupnout" někam dál od centra, stačí se podívat co děje kolem akademie.
tady přes rok starý rozvor se šéfem IPR https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sport-fotbal-strahov-a-prestavba-edenu-lepsi-mista-pro-narodni-stadion-jsou-jinde-265133?utm_source=chatgpt.com cítím z toho, že není happy ani z rudého Strahova ani z toho, že by se Eden zdvojnásobil.
Komentář byl uživatelem upraven (08.05.2026 23:58) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Bylo by super kdyby to vyšlo, ale já se obávám, že tam bude velká nevole od lidí z okolí, kteří budou stavbu hodně blokovat...i MČ a magistrát nebudou happy a budou tam tlaky nás "vyšoupnout" někam dál od centra, stačí se podívat co děje kolem akademie. .
Skrýt původní komentář
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
mig52 před 4 dny 09.05.2026 05:22 |Čistě hypoteticky, dotaz na Pražáky. Pokud by přišla řeč na nový stadion, jak byste viděli ten údajně vhodný Kačerov? Byla by to vhodná destinace? A pro nás Slávisty přijatelná? Jaké by byly plusy a mínusy takového řešení, samozřejmě mimo toho, že bychom museli obětovat Eden?
Komentář byl uživatelem upraven (09.05.2026 05:23) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Čistě hypoteticky, dotaz na Pražáky. Pokud by přišla řeč na nový stadion, jak byste viděli ten údajně vhodný Kačerov. Byla by tk vhodná destinace? A pro nás Slávisty přijatelná? Jaké by byly plusy a mínusy takového řešení, samozřejmě mimo toho, že bychom museli obětovat Eden?.
Skrýt původní komentář
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
martynko před 3 dny 09.05.2026 11:46 |Kačerov nebo Šeberov? O Kačerově jsem teda nic neslyšel, Šeberov/Jesenice by nemuselo být úplně mimózní - skvělý napojení na D0, D1 a budoucí D3 a nedaleko budoucí metro Písnice. Ale stejně cokoli i na zelený louce bude těžký prosadit, i ta okrajová aglomerace je v kontextu mamutího stadionu poměrně zahuštěná.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
wimpy před 3 dny 09.05.2026 11:49 |Já v tom logiku nevidím, co se týká dostupnosti autem, na mapě to sice vypadá skvěle, kříží se tam magistrála s městským okruhem, jenže to jsou právě bolavá místa, tam bývají velmi ucpané, stadion by to ještě zvýšil, klidně by se ti mohlo stát, že na fotbal dorazíš v druhé půli, protože jsi prostál půl druhé hodiny v zácpě. Jinak je to dostupné busem jenom z poměrně úzké lokality Prahy 4 (Novodvorská, Krč, Spořilov...), takže jedinej bonus je metro. Ale ani to tam nejezdí buhvíjak volné, zajišťuje téměř jedinou dopravu pro Jižní město. Z mého pohledu tam fakt ne.
Komentář byl uživatelem upraven (09.05.2026 11:50) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Já v tom logiku nevidím, co se týká dostupnosti autem, na mapě to sice vypadá skvěle, kříží se tam magistrála s městským okruhem, jenže to jsou právě bolavá místa, tam bývají velmi ucpané, stadion by to ještě zvýšil, klidně by se ti mohlo stát, že na fotbal dorazíš v druhé půli, protože jsi prostála půl druhé hodiny v zácpě. Jinak je to dostupné busem jenom z poměrně úzké lokality Prahy 4 (Novodvorská, Krč, Spořilov...), takže jedinej bonus je metro. Ale ani to tam nejezdí buhvíjak volné, zajišťuje téměř jedinou dopravu pro Jižní město. Z mého tam fakt ne..
Skrýt původní komentář
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Dennis před 3 dny 09.05.2026 12:27 |Jak píše Wimpy, ani mě to moc smysl nedává. Dopravní dostupnost nic moc. Místo vlaku metro. Plus absence tramvají. Autem úplný průser. Těžko hledat výhody z hlediska dopravní obsluznosti.
Jinak co se týče rozšíření stadionu v Edenu, já jsem jednoznačně pro kapacitu přes 40k, ale trochu se bojím, jak se to tam má vejít... To musíš jít hodně do výšky i do šířky. Z jedné strany je blízko ulice a domy, z další parkoviště a silnice, si to fakt neumím moc představit. Možná by ta nadstavba byla celá na sloupech? Jako nárůst kapacity o 26 tisíc je fakt hodně. Plus předpokládám, že by chtěli přidat hodně sky boxů a vip míst, takže ten stadion by celkově nabobtnal výrazně.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Max1 před 3 dny 09.05.2026 14:32 |jak už tu píší jiní Kačerov mi taky přijde divnej a nevím jak na něj pán z IPR přišel. Pokud bych měl říct lokalitu mimo Eden, tak je to asi u Depa Hostivař. Metro, tramvaje, autobusy, kousek na okruh, vlak je v Malešicích (ikdyž ta zastávka je tragická)...ale i tam je to s prostorem dost špatný a bude se ta muset něco zbourat případně. Tady je třeba říct, že dost vhodných pozemků koupili už developeři. Pokud bychom se obecně bavili o zcela novém stadionu, tak asi nesporná výhoda by byla, že by byl komplet nový a dal od prvopočátku projektovat jako multi s výsuvným trávníkem. Zase si to řekněme upřímně, že určitý refit by asi Eden potřeboval, je mu skoro 20 let a místy je to už hodně vidět a pokud dojde na rozšíření Edenu, tak rekonstrukce spodního patra bude taky na pořadu dne.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Petr9608 před 4 dny 09.05.2026 00:40 |Postavit nad stávající tribuny ještě 1 a 1/4 dalšího Edenu zní hodně přehnaně. Eden ve stávající podobě působí kompaktně, zapadá do zástavby, v zásadě vzhledem fasády v úrovni Severu a Hlavní tribuny vypadá jako normální blok domů. Toto bude tedy nutné celé rozkorejnit, přidat mnohem, mnohem více na výšku (nezapomeňte, že uliční čára neleží na hřišti, ale někde na 10. řadě sedaček, posunout půdorys o dost blíže domům na Vladivostocké. Nevim, nevim. Nový stadion na okraji Prahy by opravdu byla více racionální volba. Nejsem člověk, co by se za Vršovice lepil k vozovce, nakonec je to místo, kam Slavii vyhnali komouši, nehrajme si na to, že Slavia je z Vršovic původem jak Bohemka.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Slávista 51 před 4 dny 09.05.2026 05:18 |NO,
zpátky na Letnou,
kde je místo, Slavii rozhodně nepustí.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Petr9608 před 4 dny 09.05.2026 00:45 |Jinak ten zvyk, že žena s českým příjmením neužívá přechýlení je atentát na jazyk, to sorry jako. "Řekla Tykač."
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Max1 před 4 dny 09.05.2026 09:35 |je to svobodné rozhodnutí dotyčné....mě spíš přijde komické že u Češek to respektujeme, ale u zahraničních sportovkyň to -ová cpeme všude. Mělo by se to číst, jak je to psané u všech.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
kjandourek (admin) před 3 dny 09.05.2026 14:25 |Tam je obecně problém čeština .... V angličtině a podobných jazycích nemají skloňování a mají přesně dáno, na které pozici ve větě je podmět a na které předmět.. Čeština oproti tomu umožňuje tyto větné členy libovolně přehazovat a určuje je skloňováním...
Pokud v zápase Dvořákové proti Novákové vyhraje prvně jmenovaná, můžeme napsat: "Dvořáková porazila Novákovou", ale i: "Novákovou porazila Dvořáková" ...
A teď si vezměme, že použijeme dvě nepřechýlená příjmení: Novák porazila Dvořák (v případě cizinek: Lewis porazila Jackson).... a vůbec nevíme, kdo vyhrál... ano, můžeme ta jména skloňovat jako mužská, ale to bude podobný jazykový faul jako přechýlení..
Komentář byl uživatelem upraven (09.05.2026 14:26) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Tam je obecně problém čeština .... V angličtině a podobných jazycích nemají skloňování a mají přesně dáno, na které pozici ve větě je podmět a na které předmět.. Čeština oproti tomu umožňuje tyto větné členy libovolně přehazovat a určuje je skloňováním...
Pokud v zápase Dvořákové proti Novákové vyhraje prvně jmenovaná, můžeme napsat: "Dvořáková porazila Novákovou", ale i: "Novákovu porazila Dvořáková" ...
A teď si vezměme, že použijeme dvě nepřechýlená příjmení: Novák porazila Dvořák (v případě cizinek: Lewis porazila Jackson).... a vůbec nevíme, kdo vyhrál... ano, můžeme ta jména skloňovat jako mužská, ale to bude podobný jazykový faul jako přechýlení.. .
Skrýt původní komentář
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Merlinus (přítel SN) před 3 dny 09.05.2026 09:54 |Obecně souhlasím. U nějakých pipinek, co žijí celý rok v ČR a honí si tím jen ego je to trapné. U lidí jako je paní Tykač, která trávi s manželem dost času mimo ČR (co vím,tak maji nějakou usedlost v Austrálii) to ale dokážu pochopit.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Petr9608 před 4 dny 09.05.2026 00:48 |Jinak to nestěhování je zajímavé, ale myslím, že minimálně na demontáž původních střech a na následnou montáž nových ta přítomnost jeřábů na ploše prostě bude muset být.
Nebo jen podceňuji současné technické možnosti.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
sicilianbrno před 4 dny 09.05.2026 07:40 |Na to maš snad letni pauzu, ktera je z pohledu času nejdelši v roce...věř jim, že tohle maji propočitaný.
Komentář byl uživatelem upraven (09.05.2026 07:40) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Na to maš snad letni psuzu, ktera je z pohledu času nejdelši v roce...věř jim, že tohle maji propočitaný..
Skrýt původní komentář
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Petr9608 před 4 dny 09.05.2026 00:50 |Jo a samozřejmě vedle postavit multifunkční halu tak pro 12 000 lidí.
(Pozemkářům a rugbystům se něco postaví jinde).
Re: přestavba stadiónu
zeleznik2 před 3 dny 09.05.2026 14:56 |No není těch 45 tisíc málo? pokud vím, tak ještě nedávno se hovořilo o zvýšení kapacity na 35 tisíc. Což na české poměry bohatě stačí. Pak se hovořilo, že kvůli Praze 10 se Slavie přestěhuje na vhodnější místo. Pokud Sparta někdy opustí Letnou, dokázal bych si představit, návrat tam. Hradčanská kousek, tramvaj přímo před stadiónem a skvělé dopravní spojení - Blanka. Praha Spartě vybudovala zdarma podzemní parkoviště!!Slavie má moderní stadion (2008), ale žádné odpovídající parkoviště se dosud nevybudovalo.
Re: přestavba stadiónu
wimpy před 3 dny 09.05.2026 14:59 |Ono jde asi i o to, že limit UEFA pro pořádání různých finále je nově 40 000.
Re: přestavba stadiónu
martynko před 3 dny 09.05.2026 16:11 |Až to dostavíme, tak to zvednou na padesát :D
Re: přestavba stadiónu
KnightThreeTwo před 3 dny 09.05.2026 18:28 |Tak to poženeme ještě o štok vejš.
Re: přestavba stadiónu
Dennis před 3 dny 09.05.2026 16:49 |Tvl bída se stěhuje z Letné a ty by ses chtěl stěhovat tam.. Dává ti to smysl?
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Mikey před 3 dny 09.05.2026 17:13 |Tohle se ve Vršovicích nikdy nepostaví.
Neuvěřím, dokud se nezačne.
To je stejné jako naše nové tréninkové centrum. Vedení to řeší minimálně 6 let a výsledek je hodně nejistý, spíš to opět nevyjde a bude se muset opět hledat jiné místo a budeme zase na začátku.
Brnu na to stačil asi 1,5 roku nového vedení…
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Ragnarok před 2 dny 10.05.2026 14:30 |Akademie Abdalaha Simy. Tvrdík je populista. Už toho řekl tolik. Nebudou hráči nad 22 let. Nebudou hráči Sport Investu. Bude sektorizace. Titul chceme 5x, 1x někdo jiný a 4x Sparta. Dosazování Syrovátky, Říhy…
Tohle je jen odraz toho, co dělal.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
Ragnarok před 2 dny 10.05.2026 14:26 |Tvrdík je populista a tady z toho to dokonale dýchá. Roky jim toleruje stání na schodech a platí za to pokuty. Roky se dávají na exponované zápasy podivné vstupenky bez místa a ti lidé s nimi potom dělají nebezpečné situace. Roky toleruje Houštěckého, Bořila, Chorého, Douděru…. Měli by jim dávat pokuty a sdělit jim, že jejich chování se neslučuje s tím, být profesionál ve Slavii. Na druhou stranu nyní totálně leze do zadku Spartě, která téhle blbosti primitivů ovlivněných alkoholem, zneužívá v komunikaci proti Slavii. Je to odporné. Tvrdík i celé vedení tímhle Slavii poškozuje. Nejde všechno Tribuně Sever tolerovat a zároveň se proti tomu radiálně vymezit. Tribuna Sever by měla být, co se permice týká, že 10 000 Kč z důvodu pokut a měla by být posíla pořadatelská služba. Všude v Německu pořadatelská služba v klidu stání na schodech řeší. Tady se nechce. Stadion důsledně sektorovat. Smrdí to průšvihem úplně pokaždé.
Re: Nový stadion Slavie má svou podobu. Inspirace v Anglii i více než dvojnásobná kap
verpánek včera 11.05.2026 00:45 |Ono se navíc uvažuje či se už připravuje trasa metra E/O, která by měla být okružní okolo centra, podobně, jako to je v mnoha jiných velkých městech. A podle návrhů by na té trase mohla být i zastávka Slavia/nádraží Eden, ale i třeba Strahov. Případné konkrétní řešení by záviselo na studii proveditelnosti a reálných možnostech.