Prvním tématem nemohlo být nic jiného než vítězné derby. Probrali jsme Tomáše Chorého, který zápas rozhodl, stejně tak poločasová střídání, která Slavii jednoznačně pomohla. Nevyhnuli jsme se ani krátkému zastavení u poločasového incidentu z tunelu. V druhé části jsme se zamýšleli nad tím, zda je nepříliš pohledná hra, kterou se Slavia v této sezóně prezentuje, ve skutečnosti budoucností fotbalu. V takovém případě by se totiž ukázalo, že podobně jako při svém příchodu do Slavie, i tentokrát vidí realizační tým dál a má před konkurencí náskok, byť je to za cenu toho, že zápasy fanoušky nebaví až tolik jako v minulosti. Prošli jsme zbývající zápasy Slavie v základní části a řekli si, kolik bodů by Slavia mohla ztratit, aby šla do nadstavby v komfortní pozici. V poslední části podcastu jsme se zaměřili na zimní posily Slavie, či přesněji nové hráče v kádru, protože jsme nemohli vynechat vedle Juráska či Isifeho ani Mubaraka Suleimana.
Obsah:
(00:00) Derby
(53:30) Obraz hry vs. výsledky
(1:52:20) Zimní posily
Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Podcast už nenajdete na Soundcloudu, jeho primárním hostingem je nyní Spotify. Epizodu tak najdete zde: https://open.spotify.com/episode/3wW1GSINzA8fZEoIcWvJ8F?si=6V_vyli5RHKa_7k7EM6EJQ. Pokud používáte jiné podcastové aplikace, měli byste epizodu brzy najít i v nich, pokud ji nenajdete, napište do komentářů a pokusíme se to napravit.

Komentáře (61)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
p!erreCORE před měsícem 11.03.2026 08:37 |Podcasty poslouchám jen s panem Jaroslavem a dalšími elitními hosty. To není nic osobního, těch asi pět dosavadních podcastů, co jsem slyšel, jsou jediné, které mi kdy prolezly ušima, takže to má být pochvala.
Poprvé jsem si to pustil na Spotify a tam se NEDÁ přetáčet? Já se v některých technologiích už moc nevyznám. A co se týče YouTube, tam se tváří, že to je, ale po rozkliknutí říká, že je to SOUKROMÉ a vyhodí chybu. Rád si ho ale poslechnu, pokud mi někdo poradí nebo se to na jůtub zlepší.
Každopádně díky za vaší práci!
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Kikoriki před měsícem 11.03.2026 09:57 |Já poslouchám skoro všechny podcasty v autě a hrozně mě to baví. Myslím, že to cca. na ten týden mezi zápasy je ideální. Vše přes Spotyfy bez plateb. Nejlepší jsou naše mezi námi fanoušky a město se třese. Pak doporučuji Kudy běží zajíc, MVP, fotbal focus, desítka Pavla Horváta, footcast, Šmíca z voleje.....Ligu na ruby neposlouchám, protože jsou to kokoti.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
quelhar (admin) před měsícem 11.03.2026 10:31 |Na YT uz by to snad melo jet, bere to automaticky obsah ze Spotify a bohuzel jsem neprisel na to, jak ho prinutit, at to publikuje verejne, musim to pokazde rucne prenastavit...
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
p!erreCORE před měsícem 12.03.2026 18:46 |Už jsem to zprovoznil na YT. Řekl jsem si, že jeden podcast po derby zvládnu. Díky. Neznám vás, takže vás ani nepoznám po hlase a nemám ani s čím srovnávat, ale je to minimálně důstojná kvalita :) Jen tedy poznámka:
3 hodiny?!!! A ještě každý téma zajímavý, že se nedá přeskočit? No děkuju pěkně. Poslouchat to cestou do práce a z práce, zabere mi to 15 dní :))
Komentář byl uživatelem upraven (12.03.2026 19:17) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Už jsem to zprovoznil na YT. Řekl jsem si, že jeden podcast po derby zvládnu. Díky. Neznám vás, takže vás ani nepoznám po hlase a nemám ani s čím srovnávat, ale je to minimálně důstojná kvalita :) Jen tedy poznámka:
3 hodiny?!!! A ještě každý téma zajímavý, že se nedá přeskočit? No děkuju pěkně. Poslouchat to cestou do práce a z práce, zabere mi to 25 dní :)).
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Vejrikus před měsícem 11.03.2026 09:32 |Zajímává věc k Sanyangovi - Standa Tecl říkal v TIKITAKA, že Sany to udělal při inkasovaným golu dobře, že to takto mělo být, ale ostatní hráči to nevyhodnotili dobře. To je zajímavé, že všichni experti, včetně mě, řekli, že je to jeho chyba, ale evidentně realizák si to myslet nebude.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Kikoriki před měsícem 11.03.2026 09:54 |Sany se na to vykašlal, to mi někdo nevymluví. Mohl to uhrát na roh v suchým triku.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
martyni (přítel SN) před měsícem 11.03.2026 13:43 |eee.. tak snad rozhodujici je, jaky mel pokyny, ne?
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Taky před měsícem 11.03.2026 09:47 |Minuta ticha za Odbrzděno... :-)
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Mijk před měsícem 11.03.2026 10:08 |Hmm, skoro tři hodinky. Tak snad mám za barákem ještě dost dřeva na štípání :-) Díky moc..
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
denydzlSKS před měsícem 11.03.2026 12:11 |Chorý je opravdu top svojí mentalitou.
On totiž i ten Chytil zaslouží obdiv - za necelé tři sezony u nás má 33gólů..to je taky solidní číslo.
Bohužel pro nás i pro něj ale nemá tu 100% mentalitu na krizový období a na to aby to utáhnul sám.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
slavistajiri před měsícem 11.03.2026 14:39 |vklidujan má hlas jak jeden rudý školník
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
kjandourek (admin) před měsícem 11.03.2026 16:44 |Jenom krátká doplňující informace: Béřa už vlastní trenérskou licenci UEFA B, což je nejvyšší licence pro trénování mládeže, ale zároveň s ní můžeš být i hlavním trenérem v divizi (s podmínkou, že studuješ A), nebo asistentem v ČFL i profi soutěžích....
Jenom pro úplnost: UEFA A musí mít hlavní trenéři dospělých s výjimkou profi soutěží, na ty je potřeba vlastnit licenci UEFA Profi
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Lunaris před měsícem 11.03.2026 18:19 |Hoši, u nás měl jednu dobrou sezónu Poborský. :-)
Jinak hodnotím diskuzi kladně, vklidujan ze začátku trochu nesmělý, ale pak se rozjel a dodal některé zajímavé postřehy. Alois tradičně super.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
cunak před měsícem 11.03.2026 20:24 |A Míla Šebek
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
bbslavia před měsícem 12.03.2026 07:29 |Jenom malá poznámka,
Bodo porazilo Sporting 3:0 a míří do čvrtfinále. Kombinační fotbal, v sestavě Norové, jeden Dán a jeden Rus. Rozpočet menší než Slávie. Koho dokázalo už porazit a kolik nahrálo bodů do koeficientu, to je až neuvěřitelné. Ono snad tu LM vyhraje.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Slávista 51 před měsícem 12.03.2026 10:25 |JO,
je jim přáno i hodno poučit se u nich.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Lunaris před měsícem 12.03.2026 09:43 |Ještě si neodpustím komentář ke quelharovi, resp. té debatě o koukatelnosti herního stylu současné Slavie. Pánové se sice shodli na tom, že odvolat Trpišovského by byl nesmysl, což jsem rád, nicméně quelhar pořád tak nějak lavíruje a tlačí ten názor, že varianta jiného trenéra není úplně out of question. A co je hlavní, kromě stylu hry to jako někteří další obhajuje těmi třemi druhými místy za sebou, kdy nám o pár bodů titul pokaždé unikl.
Dle mého nelze současný styl a ta tři druhá místa stavět na jednu misku vah, protože jedno je důsledkem druhého. Ten současný zjednodušený styl je reakcí na to, že Slavia třikrát za sebou neudělala titul. tudíž dle mého prostě nejde argumentovat tak, že hrajeme hnusně a navíc ještě Trpišák třikrát neudělal titul. Naopak je třeba zdůraznit to, že Trpišák nelpěl slepě na stylu hry, který nám třikrát za sebou titul nepřinesl, dokázal ho změnit, aby maximalizoval šanci na titul v dalších letech a zatím to vypadá, že letos přijde obhajoba loňského titulu. Krituku by si Trpišovský zasloužil v případě, že by naopak nijak na ten vývoj nereagoval a Slavia by titul opět loni a letos nezískala. On si to ale naopak analyzoval a provedl potřebné změny. Určitě si všichni pamatujeme, že Slavia hrála dřív s výstavbou od brankáře, kdy Kolář nebo potom Mandous spolu se stopery dle mého mnohdy až slepě rozehrávali na krátko, přestože soupeři na ně byli nalezlí na hranici velkého vápna. Ta rozehrávka na krátko nás mnohdy dostávala spíš do problémů, než že by měla nějaký větší efekt na výstavbu hry. Toho jsme se teď zbavili, v čemž samozřejmě do určité míry hraje roli i fakt, že Staněk prostě není tak silný ve hře nohama, jako byl Kolář nebo i Mandous. Nákopama eliminujeme vysunutý presink soupeře a jsme schopní sbírat míče po soubojích vepředu. Teď se ukazuje, že v soubojích s tými v Lize mistrů to není nejefektivnější taktika. Dle mého ale není důvod si myslet, že to Trpišák nevidí. Stejně jako viděl, že jsme byli třikrát druzí, a reagoval na to, tak věřím, že se minimálně bude snažit reagovat i nyní. Samozřejmě LM je těžká soutěž, takže ani případné úpravy nemusí vést nutně k lepším výsledkům. Chci ale říct, že není důvod si myslet, že by nás spasil jiný trenér. Vzývaný Martin Hyský, kterého jinak velice respektuji, evidentně dle výsledků Plzně ještě nedozrál do role, kdy musí vyhrát každý zápas a tomu vše podřídit. Pokud bude chtít Plzeň příští rok útočit na titul, což Šádek naznačil na nedávné tiskovce Plzně, tak se i ten Hyský bude muset nějak přízpůsobit a chovat se více pragmaticky.
Komentář byl uživatelem upraven (12.03.2026 09:45) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Ještě si neodpustím komentář ke quelharovi, resp. té debatě o koukatelnosti herního stylu současné Slavie. Pánové se sice shodli na tom, že odvolat Trpišovkého by byl nesmysl, což jsem rád, nicméně quelhar pořád tak nějak lavíruje a tlačí ten názor, že varianta jiného trenéra není úplně out of question. A co je hlavní, kromě stylu hry to jako někteří další obhajuje těmi třemi druhými místy za sebou, kdy nám o pár bodů titul pokaždé unikl.
Dle mého nelze současný styl a ta tři druhá místa stavět na jednu misku vah, protože jedno je důsledkem druhého. Ten současný zjednodušený styl je reakcí na to, že Slavia třikrát za sebou neudělala titul. tudíž dle mého prostě nejde argumentovat tak, že hrajeme hnusně a navíc ještě Trpišák třikrát neudělal titul. Naopak je třeba zdůraznit to, že Trpišák nelpěl slepě na stylu hry, který nám třikrát za sebou titul nepřinesl, dokázal ho změnit, aby maximalizoval šanci na titul v dalších letech a zatím to vypadá, že letos přijde obhajoba loňského titulu. Krituku by si Trpišovský zasloužil v případě, že by naopak nijak na ten vývoj nereagoval a Slavia by titul opět loni a letos nezískala. On si to ale naopak analyzoval a provedl potřebné změny. Určitě si všichni pamatujeme, že Slavia hrála dřív s výstavbou od brankáře, kdy Kolář nebo potom Mandous spolu se stopery dle mého mnohdy až slepě rozehrávali na krátko, přestože soupeři na ně byli nalezlí na hranici velkého vápna. Ta rozehrávka na krátko nás mnohdy dostávala spíš do problémů, než že by měla nějaký větší efekt na výstavbu hry. Toho jsme se teď zbavili, v čemž samozřejmě do určité míry hraje roli i fakt, že Staněk prostě není tak silný ve hře nohama, jako byl Kolář nebo i Mandous. Nákopama eliminujeme vysunutý presink soupeře a jsme schopní sbírat míče po soubojích vepředu. Teď se ukazuje, že v soubojích s tými v Lize mistrů to není nejefektivnější taktika. Dle mého ale není důvod si myslet, že to Trpišák nevidí. Stejně jako viděl, že jsme byli třikrát druzí, a reagoval na to, tak věřím, že se minimálně bude snažit reagovat i nyní. Samozřejmě LM je těžká soutěž, takže ani případné úpravy nemusí vést nutně k lepším výsledkům. Chci ale říct, že není důvod si myslet, že by nás spasil jiný trenér. Vzývaný Martin Hyský, které jinak velice respektuji, evidentně dle výsledků Plzně ještě nedozrál do role, kdy musí vyhrát každý zápas a tomu vše podřídit. Pokud bude chtít Plzeň příští rok útočit na titul, což Šádek naznačil na nedávné tiskovce Plzně, tak se i ten Hyský bude muset nějak přízpůsobit a chovat se více pragmaticky. .
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Kikoriki před měsícem 12.03.2026 11:52 |Souhlas, jen těch aspektů proč se změnila hra bylo víc. Za Citicu si nemohl koupit koho by potřeboval. A pak za nás hráli fakt průměrní hráči, ze kterých chtěl udělat zázrak. Za mě odchod od "házené" byl krok kupředu. Všechny statistiky útočné i obrané máme nejlepší. Já jsem s tím OK. Ještě jednu myšlenku mám....myslím, že letos se sice LM nepovedla, ale bylo to i tím, že jsme chtěli obhájit titul. udržet se v LM a ještě udržet se v lize české týmy neumí a odstrašující případ tu byl loni. Tzn. vidina znovu přímého psotupu do LM je víc než postoupit do jara v LM a pak hned vypadnout. Škoda jen, že je tak odlišný fotbal mezi naší ligou a LM. To abychom měli opravdu dvě jedenáctky ale ....
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Myšák před měsícem 12.03.2026 12:53 |Souhlasím s tebou, a navíc si myslím, že až pro nás LM přestane být vzácnost, budou se i v ní naše výsledky zlepšovat.
Získané zkušenosti, menší nervozita, větší sebedůvěra. Hlavně udržet koeficiet, abysme se do LM dostali přímo, pak pevně véřím, že se naše výkony
budou zlepšovat a staneme se zase evropským špičkovým mužstvem!
Ať se práší za kočárem!!!
SKS!!!
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Slávista 51 před měsícem 12.03.2026 13:36 |1*
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
quelhar (admin) před měsícem 12.03.2026 13:35 |Já jen dodám (nevím, jestli se mi to povedlo v podcastu dostatečně zdůraznit), jak to v tuto chvíli vidím.
Chápu, proč hrajeme tak, jak hrajeme. Výroky trenéra na toto téma dávají smysl a realita je taková, že nás to dovedlo k vedení v lize o deset bodů a na dosah obhajoby titulu a tedy také obhajoby účasti v LM, což by přineslo klubu dalších cca 750 milionů Kč. Dokonce jsem schopný připustit, že je úplně klidně možné, že fotbal hraný dokonale bude vypadat nějak takto - podobně jako šachy hrané dokonale vedou k remíze. A v takovém případě není můj problém s trenérem a tím, jakou ordinuje týmu hru, ale s celým sportem jako takovým, který je nastavený na to, že cesta k úspěchu vede právě tudy.
Fotbal Slavie mě nebaví, ale vede k úspěchům. Co je důležitější, je naprosto jasné, jsou to ty úspěchy. Všechno ostatní - typu hrozby toho, že lidé na takový fotbal časem přestanou chodit, nebo obavy o to, že jednou úspěchy přicházet přestanou a nezůstane tak vůbec nic, ani pohledná hra ani body - je vedlejší.
Ale zatím se nechci vzdávat naděje v to, že by k úspěchům mohla vést i jiná cesta než ta, po které teď jdeme.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Lunaris před měsícem 12.03.2026 13:58 |Pokud úspěchy přicházet přestanou, je fér se domnívat, že Trpišovský bude první, kdo bude hledat příčiny a následně se bude snažit hru Slavie opět přetransformovat tak, aby úspěch opět přišel. Poslouchám každou tiskovku a on ten fotbal vidí, teď v derby udělal několik změn v rozestavení do druhé půle a všechno to vyšlo. Chápu tvůj pohled, ale ve finále je to tak, že Trpišovský se snaží co nejlépe dělat svou práci a dosáhnout stanovených cílů, což jsou prostě mistrovské tituly, za kterými stojí ona vidina tři čtvrtě miliardy na účtu. Co jsem chtěl napsat, je, že jako trenér určitě nezamrznul v tom, že Slavia už bude jen nakopávat. Pokud to za dva roky nebude fungovat, udělá změny.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
p!erreCORE před měsícem 12.03.2026 19:49 |To je od vás obou tak hezká a přesná obhajoba trenéra. Děkuju za to. Doufám, že po odbojovaném derby a titulu v kapse, se trenér nebude odvolávat aspoň do první remízy.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Indurain před měsícem 13.03.2026 15:51 |Dost často čtu, že Slavia díky LM získá cca 750 milionů, což je pravda, ale jen od UEFA. Celkem se sponzorským plněním a vstupným to je přes 1 miliardu. A obzvlášť v moment, kdy se ta částka udává jako vykoupení za ten hnusnej fotbal, to je myslím fér říct. 2 roky hnusnej fotbal = 2 miliardy.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
mis3 před měsícem 12.03.2026 13:40 |A já bych šel ještě dál - jaké jsou v současnosti nejúspěšnější týmy? Barcelona do své TikyTaka přidala intenzitu. Bayern naběhá víc kilometrů než my. Arsenal je král standardek. Všechno atributy, které jsou v naší hře. Dokonce zaznamenávám čím dál více článku o tom, že současná hra TOP týmů už nejde dál posunout - dík globálnost, datům a stovkám analytiků hrají všichni stejně. A tím, že všichni mají stejná data toho co funguje, se vzájemně eliminují. No a jak na to přišel Arsenal v nejtěžší lize světa - nejlepší cesta jsou standardky. Byť řada old school expertů nad tím doslova pláče, tak tlak na výsledky diktuje být co nejefektivnější. No podívejme se na Slavii - intenzita, kilometry a teď i ty standardky. Jak zmínil JiT nebo i Vlček v jednom podcast - kromě Kerbra jsem na to ještě angažovali Míňu Černého. Hromadíme vysoké hráče. A rozhodlo nám to derby. Obávam se, že ten rozpor mezi “hnusnou” ale efektivní hrou a “krásným fotbalem” bude čím dál dramatičtější, obzvláště u nás, kdy na hráče, který bude technický a zároveň i atletický, prostě nemáme (ani jméno, ani finance). Zbyde nám buď si takového hráče vychovat - ale s tím, že rok, dva to bude trvat a potom za nás odehraje sezónu a půjde pryč, nebo budeme kupit hráče typu Chorý, Provod, Holeš a k nim si tu a tam vychováme nějakého toho Dioufa nebo Mosese. Protože i když Evropa nám uniká, v lize to funguje skvěle.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
pcitron před měsícem 12.03.2026 22:19 |Špičkové týmy nehrají všechny stejně, viz např. PSG. Vyhrávají, a na jejich fotbal je radost pohledět. Technické dovednosti hrají i v "atletickém fotbale" stále důležitou roli, jak v PSG mj dokazují Barcola a Dembelé.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
mis3 před měsícem 13.03.2026 12:20 |Samozřejmě že ano, právě tyhle idividuality dělají ten rozdíl, jinak hrají fakt podobně. A pointa je právě v tom, že my nikdy takové hráče jako Dembele mít nebudeme. Ty se projeví už jako teenager.
Podcasty
mis3 před měsícem 12.03.2026 14:03 |Děkuji za pozitivní díl :-)
Taky poslouchám různou konkurenci, tento týden jsem toho naposlouchal dost, takže dám souhrn - abyste vy už nemuseli
Co mě obecně potěšilo je, že v zásadě všude odsoudili pokoutnou akci Sparty a Deníku Sport s videem z tunelu. Většinou se taktéž všude hlavně kritizovala Sparta, takže MNF není jediný negativní. Trochu mi to mrzí.
Město se třese vs SN - pro mě asi nejzajímavější, protože udělali kolaboraci se sparťanskými novinami. Třeskuté to nebylo, rudí byli jak beránci. Rozumně uznali, že Slavia je lepší a řešily se spíše konkrétní věci, získal jsem pocit, že aktuálně je pro ně větší osina jejich vlastní vedení než Slavia. Nakonec asi nejzajímavější byly rozprávky Kalivody a Strašáka.
Kudy běží zajíc - taková jejich klasika, spousta keců okolo, ale občas zajímavé postřehy, jak mám obecně rád Folprechta, tak tentokrát se asi projevila jeho rudá inklinace a byl lehce ve stresu. Kupodivu rozumný Vacek - hlavně chvála Chorého (snad to nebude klasický Vackův polibek smrti), tradičně trefný Novotný a mimoň Podroužek.
Kontakt tam byl - Luděk a Luděk velmi dobrý obsah, jenom doporučuji spíše poslech, protože z pohledu na pana Sádla by se vám mohlo udělat fyzicky nevolno. Rozebrali to fundovaně, opět se hlavně obouvají do Sparty, Mádl přidává historky z tunelů.
Vlád. Prahy - taková jejich klasika, která přesně odpovídá DNA sparťanského fanouška neobjektivita, arogance, ale zároveň odsudek těch, které ještě před měsíce vynášeli do nebes, poslouchám je když mají krizi, protože to jejich patetické kńourání mi dělá dobře. člověk si navíc udělá přehled, co se děje na druhé straně.
Mimo hřiště - potěšil Standa Vlček jako host, hlavně kvůli němu doporučuji, celkem zajímavé insighty na téma žluté karty
a na závěr jsem si dal ještě Fortunu, kterou jsem ale vypnul, když tam jejich expert poměrně agresivně útočil na Sadílka, že si mohl odpusti to divadlo před červenou. Kromě toh, že tvrdil, že to bylo “rameno na rameno” nevím jakou má znalost anatomie, když sadílkova záda považuj za rameno, ale asi mu šlápnutí na hráče nebo koleno do hlova nepřijdou jako něco bolestivého….
Zcela jsem ignoroval Ligu naruby - ani ne tak, protože tlačí téma tunel, ale spíš protože mi začíná extrémně vadit Nenadál (bohemák, který během totální sezóny začal fandit Slavii, teď podkuřuje panu majiteli, ale to jeho “borci” je tak slizký, že mi kape z obrazovky. Kauzu tunel jednak chápu, že dostali od Kasíka befelem, že to musí tlačit. Jednak jsem za to rád, protože se tím ukazuje, že na spartě nechtějí aby se rozebírali problémy, které dlouhodobě mají.
Re: Podcasty
Kikoriki před měsícem 12.03.2026 14:26 |Ještě dej footvast, ten mi celkem baví. Desítka PH je taky super. A ještě Focus podcast s Neradem jde poslouchat. A taky poslouchám MVP.
Re: Podcasty
ve_em před měsícem 12.03.2026 15:04 |A dejte si ještě podcast Sešívaní sobě!:D
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
guyincognito před měsícem 12.03.2026 14:18 |Já bych řekl, že to srovnání s Arsenalem je dost pokulhávající. Nikdo přece nekritizuje Jindru za to, že se zaměřuje na rohy a auty. Kritika směřuje na neexistující mezihru a extrémní nakopávání balonu nazdařbůh dopředu. Arsenal sice dost zjednodušil hru, ale v žádném případě to nevypadá jako nakopávaná co praktikujeme my - naopak bych řekl, že za styl Arsenalu bychom byli rádi.
Rovněž podle mě není důvod si myslet, že náš styl hry je nějaký ideál, kam fotbal směřuje (viz quelhar níže) - zápasy v Evropě ukazují, že tento styl má jasné limitace. A když si pustíte zápasy LM nebo top soutěží, v podstatě nikdo nehraje podobně jako my. Viz role pro nás stěžejního Chorého - jaký hroťák z top týmů se mu typologicky podobá/má podobné úkoly? Me osobně nikdo nenapadá - občas se objeví na hrotu nějaký dvoumetrový šutér ale je využívaný spíš ve vápně jako zakončovatel - nestojí na něm celý systém zakládání útoku ve stylu nakopni a sklepni.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
mis3 před měsícem 12.03.2026 16:15 |jenže to souvisí s nějakou hrou soupeře, který když opravud intenzivně napadá - což už teď dělá půlka ligy, tak prostě nemáme tkové techniky, co by z toho dokázali vyjet. Zkus se podívat co se stane, když stoper přihraje doprostředka. záložník má hned na zádech soupeře a buď pod tlakem špatně zpracuje míč, nebo je faulovaný. Proto to většinou záožník vrátí zase zpátky.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
martynko před měsícem 12.03.2026 17:25 |Upínám své naděje k Markýzovi (a k nějakému budoucímu Kúdelovi), jakmile éra skvělého chytače ale mizerného rozehrávače Jindry Staňka skončí. A v SKS se fotbal zase vrátí převážně na zem tak, jak tomu naše historie, tradice a hlavně reputace velí.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Lunaris před měsícem 13.03.2026 00:49 |Současná Slavia je typickým příkladem týmu, který je silně postavený na systému hry. Ten spočívá ve vysoké intenzitě, presinku, osobní obraně a taktické disciplíně. Hráči jsou skautingem vybíráni tak, aby splňovali stanovené fyzické a herní parametry, a zároveň aby byli v ideálním případě schopni fungovat na více postech. Díky tomu je v týmu velká zastupitelnost a v praxi se to projeví tím, že když někdo vypadne kvůli zranění nebo kartám, systém se nerozpadne, protože jiný hráč je schopen převzít podobnou roli a třeba z 80 % hráče základní sestavy nahradit. To je hlavní důvod, proč se Slavia relativně dobře vyrovnává s rozsáhlou marodkou, což jsme mohli vidět i teď na začátku jara, kdy naráz vypadlo několik hráčů ze základu. Kádr je složený z hráčů, kteří systém dobře znají a dokážou v něm fungovat i na různých pozicích. Tým pak není tolik závislý na jednom či dvou klíčových jednotlivcích. V dlouhodobé soutěži typu liga je to obrovská výhoda, ty výkony jsou vesměs stabilní, děláš pořád body a nehrozí ti bodové výkyvy mezi jednotlivými sezónami, jaké vidíme např. u sparty, což je tým daleko víc závislý na výkonech individualit. Není Haraslín, není Kairinen a výkon sparty padá dolů o 50%. U Slavie ten propad nebude zdaleka tak extrémní, i kdyby hrála bez Provoda a Chorého. A pokud už ze Slavie odejde opravdu stěžejní hráč pro např. výstavbu hry, což můžeme říct o odchodu Kinského a za něho máme brankáře typu Staněk, který má jiné schopnosti, tak Trpišák dokáže ten systém upravit tak, aby se body získávaly pořád.
Má to ale i svojí stinnou stránku, o které se tady pořád bavíme, Ta se častěji ukazuje v evropských pohárech. Proti silnějším soupeřům se totiž rozdíl v intenzitě hry a fyzické připravenosti zmenšuje. Daleko více evropských týmů je dnes schopno hrát podobně intenzivně, takže systémová převaha Slavie už není tak výrazná, jako byla před těmi šesti sedmi lety. V těchto zápasech pak často rozhodují individuální momenty, např. hráč, který dokáže obejít obránce, vytvořit šanci z ničeho nebo proměnit složitou situaci s nízkým xG. Můžeme říct, že takový typ individuality dnes ve Slavii není. V minulosti v týmu působili hráči typu Stanciu, Stoch nebo Hušbauer, kteří sice nebyli úplně ideální systémoví hráči, ale dokázali přinést kreativitu a řešení v situacích, kdy samotný systém nefungoval. Jelikož ta intenzita hry v Evropě nebyla tehdy tak vysoká jako dnes, tak si Slavia mohla dovolit mít v sestavě dva nebo tři hráče, kteří nebyli v presinku a defenzivní práci tak disciplinovaní nebo prostě tak dobří. Postupem času, i ve světle toho, že se fyzická připravenost všech týmů rok od roku lepší, se systém Slavie ještě více zpřísnil a prostor pro tyto nesystémové hráče se zmenšil. Současný kádr je možná ještě systémovější než dřív, kdy v něm máš plno pracovitých, univerzálních hráčů, kteří dobře zapadají do herního modelu. To přináší onu stabilitu v lize, ale zároveň to znamená, že v některých evropských zápasech může chybět hráč, který by dokázal rozhodnout utkání čistě individuální kvalitou. Vezmu si třeba náš zápas na Frankfurtu minulou sezónu, kdy jsme byli ve všech statistikách lepší, ale nedokázali proměnit šance. Na druhé straně pak byl ten borec, co snad pak přestoupil do Mancity, který nás srazil trestňákem do šibenice.
Když to shrnu, tak v zásadě lze říct, že toto je klasické dilema systémových týmů jako Slavia, tzn. čím dokonalejší je systém, tím méně prostoru zůstává pro individualitu. A právě hledání rovnováhy mezi těmito dvěma věcmi představuje zřejmě něco, co bude muset Slavia v následujících letech řešit. Pokud bude zejména v Lize mistrů chtít hrát důstojnější roli než letos. Ideální by v mých očích bylo, kdyby se dokázal přivést hráči typu Olayinka nebo Sima, kteří měli x faktor směrem dopředu, ale zároveň dokázali perfektně fungovat v systému hry. Bohužel, jak vidíme, není zřejmě úplně snadné takové hráče do Slavie dostat.
Komentář byl uživatelem upraven (13.03.2026 00:50) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Současná Slavia je typickým příkladem týmu, který je silně postavený na systému hry. Ten spočívá ve vysoké intenzitě, presinku, osobní obraně a taktické disciplíně. Hráči jsou skautingem vybíráni tak, aby splňovali stanovené fyzické a herní parametry, a zároveň aby byli v ideálním případě schopni fungovat na více postech. Díky tomu je v týmu velká zastupitelnost a v praxi se to projeví tím, že když někdo vypadne kvůli zranění nebo kartám, systém se nerozpadne, protože jiný hráč je schopen převzít podobnou roli a třeba z 80 % hráče základní sestavy nahradit. To je hlavní důvod, proč se Slavia relativně dobře vyrovnává s rozsáhlou marodkou, což jsme mohli vidět i teď na začátku jara, kdy naráz vypadlo několik hráčů ze základu. Kádr je složený z hráčů, kteří systém dobře znají a dokážou v něm fungovat i na různých pozicích. Tým pak není tolik závislý na jednom či dvou klíčových jednotlivcích. V dlouhodobé soutěži typu liga je to obrovská výhoda, ty výkony jsou vesměs stabilní, děláš pořád body a nehrozí ti bodové výkyvy mezi jednotlivými sezónami, jaké vidíme např. u Sparty, což je tým daleko víc závislý na výkonech individualit. Není Haraslín, není Kairinen a výkon Sparty padá dolů o 50%. U Slavie ten propad nebude zdaleka tak extrémní, i kdyby hrála bez Provoda a Chorého. A pokud už ze Slavie odejde opravdu stěžejní hráč pro např. výstavbu hry, což můžeme říct o odchodu Kinského a za něho máme brankáře typu Staněk, který má jiné schopnosti, tak Trpišák dokáže ten systém upravit tak, aby se body získávaly pořád.
Má to ale i svojí stinnou stránku, o které se tady pořád bavíme, Ta se častěji ukazuje v evropských pohárech. Proti silnějším soupeřům se totiž rozdíl v intenzitě hry a fyzické připravenosti zmenšuje. Daleko více evropských týmů je dnes schopno hrát podobně intenzivně, takže systémová převaha Slavie už není tak výrazná, jako byla před těmi šesti sedmi lety. V těchto zápasech pak často rozhodují individuální momenty, např. hráč, který dokáže obejít obránce, vytvořit šanci z ničeho nebo proměnit složitou situaci s nízkým xG. Můžeme říct, že takový typ individuality dnes ve Slavii není. V minulosti v týmu působili hráči typu Stanciu, Stoch nebo Hušbauer, kteří sice nebyli úplně ideální systémoví hráči, ale dokázali přinést kreativitu a řešení v situacích, kdy samotný systém nefungoval. Jelikož ta intenzita hry v Evropě nebyla tehdy tak vysoká jako dnes, tak si Slavia mohla dovolit mít v sestavě dva nebo tři hráče, kteří nebyli v presinku a defenzivní práci tak disciplinovaní nebo prostě tak dobří. Postupem času, i ve světle toho, že se fyzická připravenost všech týmů rok od roku lepší, se systém Slavie ještě více zpřísnil a prostor pro tyto nesystémové hráče se zmenšil. Současný kádr je možná ještě systémovější než dřív, kdy v něm máš plno pracovitých, univerzálních hráčů, kteří dobře zapadají do herního modelu. To přináší onu stabilitu v lize, ale zároveň to znamená, že v některých evropských zápasech může chybět hráč, který by dokázal rozhodnout utkání čistě individuální kvalitou. Vezmu si třeba náš zápas na Frankfurtu minulou sezónu, kdy jsme byli ve všech statistikách lepší, ale nedokázali proměnit šance. Na druhé straně pak byl ten borec, co snad pak přestoupil do Mancity, který nás srazil trestňákem do šibenice.
Když to shrnu, tak v zásadě lze říct, že toto je klasické dilema systémových týmů jako Slavia, tzn. čím dokonalejší je systém, tím méně prostoru zůstává pro individualitu. A právě hledání rovnováhy mezi těmito dvěma věcmi představuje zřejmě něco, co bude muset Slavia v následujících letech řešit. Pokud bude zejména v Lize mistrů chtít hrát důstojnější roli než letos. Ideální by v mých očích bylo, kdyby se dokázal přivést hráči typu Olayinka nebo Sima, kteří měli x faktor směrem dopředu, ale zároveň dokázali perfektně fungovat v systému hry. Bohužel, jak vidíme, není zřejmě úplně snadné takové hráče do Slavie dostat..
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Lunaris před měsícem 13.03.2026 10:36 |Ještě to doplním o další úvahu k Chamovi a Kušejovi. To jsou oba víceméně nesystémoví hráči. A je strašně vidět, jak je pro Trpisovského těžké je dávat do sestavy, když si nejsou schopni plnit systémové úkoly. Aby třeba Cham mohl fungovat v našem týmu, respektive aby trenéři dokázali ospravedlnit jeho nasazování do základní sestavy, musel by dělat daleko víc bodů nebo přinejmenším vytvářet daleko více šancí pro spoluhráče. Pak by i trenéři měli větší snahu uzpůsobit systém tak, aby jednoho Chama dokázal unést. To je třeba případ Kušeje, který se částečně naučil systém hrát, být platnější v presinku a vracet se po ztrátě pod míč, hlavně ale dělal velké množství bodů. Za takových podmínek se i on jako nesystémový hráč dostal natrvalo do základní sestavy. Nyní se ale situace obrátila, Kušej se dostal z formy, nedělá body, a tím pádem je pro ten tým v zásadě k ničemu, tak sedí na lavici. Pro Chama i Kušeje tedy platí, že musí dělat body, jinak je tady žádná velká budoucnost nečeká, jelikož pro tým jinak nemají žádný jiný přínos.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Steve2924 (přítel SN) před měsícem 13.03.2026 15:48 |No ale Cham body dělá. Porovnal jsem Provoda, Chama, Oscara, Sadílka a Mosese a Cham má po suverénním Provim nejméně minut na bod a to docela výrazně.
U něj bude problém spíš v tom, že se v tom systému nedokáže rychle adaptovat na spoluhráče. Jinak by těch bodů měl mnohem víc. On ty přihrávky prostě dávat umí. Ale v kombinaci se slabší hrou dozadu pak radši dostanou přednost hráči co ty body sice nedělaj ale dozadu jsou to buldoci. jak píšeš.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Lunaris před měsícem 13.03.2026 17:25 |Na druhou stranu Oscar, Sadílek ani Moses nejsou na hřišti primárně od toho, aby dělali body, respektive jejich přínos je jinde, a proto je Trpišovský hraje. Ve Slavii se o body mají starat primárně tři hráči nahoře plus oba wingbeci, kteří suplují roli křídel, když se bavíme o 3-4-3. Cham nemůže hrát místo Mosese nebo Sadílka, protože bychom měli šílenou díru uprostřed zálohy. Kdyby ale Cham dělal ještě více bodů, tak by si Trpišák mohl vyhodnotit, že má smysl to okolo něho víc stavět a třeba mu i v rozestavení vytvořit post, kde by ty jeho slabiny šly lépe zakrýt. Teď je to dost těžké, protože jeho post hraje Provod, který je neúnavná mašina přesně zapadající do systému hry. Cham dostal dva starty v základu na Dukle a v poháru, ale bod z toho nebyl, byť je mi jasné, že současné blátivé terény jeho hře nijak nepřejí. Když si ale porovnáš jeho plusy a mínusy, tak prostě potřebuje zabrat a dělat bodů víc, jinak hrát nebude.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Steve2924 (přítel SN) před měsícem 15.03.2026 16:24 |pointa byla, že Cham ty body dělá. Asi bych ho nečekal v základu. A ne do středu bych ho po zkušenostech asi taky necpal.
Proč ale nedostává minuty, když se vede a mohl by vystřídat Provoda, který pak je vždycky ke konci půl sezóny vyšťavený. To mi prostě hlava nebere. Provi by nebyl tak utavený a Cham by se možná alespoň trochu sehrál s útočníky a měl čísla ještě lepší.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
kjandourek (admin) před měsícem 13.03.2026 18:16 |Skvěle shrnuto, nenapsal bych to lépe...
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Dennis před měsícem 12.03.2026 19:29 |Když to tak poslouchám, tak si říkám, jestli fotbal nepůjde podobnou cestou jako rugby... V top zápasech rozhoduje pevná obrana, body se dělají v podstatě jen po faulech z kopů na háčko a pětky po standardních situacích jako je aut nebo mlýn. Ze hry velmi málo bodů a všichni musí umět perfektně bráni i útočit. Trochu mi to připomíná ty úvahy o vývoji fotbalu.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
martynko před měsícem 12.03.2026 19:41 |nestraš :(
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Vhoo (přítel SN) před měsícem 13.03.2026 07:06 |Však stejne jako dějiny i fotbal se točí dokola , jen se zrychluje. Ja pamatuji finále LM Juventus AC Milán kdy italský týmy válcované všechno obranou a občas utekl Inzaghi. Přes Nestu a Maldiniho se neslo dostat a fotbal to byl příšerný. A co za revoluci ve fotbale provedl jistější Mourinho se svým " v zadu na nulu". Pak přišel nejakej Pepek G a všechno zase změnil. Ja bych se nebál.
Mimochodem když jsem poslouchal " vystraseneho" quelhara nemohl jsem si nevzpomenu na anglické fanoušky ktery proklinaly Wengery a trenéry že Španělska že jim házenou berou anglicky fotbal kdy se to kopne nahoru na dvě věže a všichni se nahrnou do vapna. Jiste Stoke city předběhlo dobu s dlouhými auty a vysokym útočníkem
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
kjandourek (admin) před měsícem 13.03.2026 18:36 |Tak ono tohle rezonuje obecně všemi sporty... Lidé se postupem času zlepšují - vylepšují tréninkové metody, stravu a tak a postupně jsou rychlejší, silnější, odolnější, vytrvalejší, dohodí dále, doskočí výše...
V individuálních sportech je to většinou v pohodě - atletika, rychlobruslení, běhy na lyžích a podobné sporty maximálně přepíšou rekordní tabulky, ale pro kolektivní a hlavně kontaktní sporty to začíná být problém....
Lidské tělo má své limity, postřeh a obratnost jde také vytrénoval, ale ne donekonečna, ta rychlost a síla jde dopředu daleko snáze - zvláště sporty, kde je potřeba kreativita najednou trpí tím, že všichni dokáží bránit daleko urputněji než před lety....
Tady se volá po hráčích, kteří dovedou přejít jeden na jednoho a vzpomíná se na hráče, kteří to dovedli. Jenomže ještě před pěti, šesti lety hráči běžně naběhali pod desek km za zápas... Úspěšná klička kdekoliv na hřišti znamenala vytvoření přesilové situace z níž se vždycky dalo dojít do zakončení. V současné době už všichni naběhají dvanáct, třináct, hlavně při bránění a při presinku, takže každý tým bývá běžně v deseti za balónem.... úspěšná klička znamená, že máš sekundu, maximálně dvě, protože Tě okamžitě začne atakovat obejitý hráč a doráží na Tebe další, kteří se stihli vrátit... mimo jiné proto, že klička tě stojí trochu toho času, zatímco vracející se borec, který dokáže ve sprintu strávit celý zápas, maže zpátky rychlostí blesku... a když tě začne atakovat, tak už je jedno, že je to jinak kopyto...
Hřiště je daleko více zahuštěné - protože přes větší množství naběhaných kilometrů se nezvětšily jeho rozměry, ani se nesnížil počet hráčů...
A není to jenom jenom o fotbale už daleko dříve začal mít podobné problémy hokej - alespoň mne tedy přijde, že tam už je každá alespoň trochu povedená akce vyloženě o náhodě, tam ty šťastné odrazy hrají obrovskou roli.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Dennis před měsícem 13.03.2026 19:00 |Faktem je, že hezké pětky ze hry třeba na MS v rugby padají v zásadě jen v zápasech, kde jeden tým kvalitou výrazně převyšuje ten druhý. Jakmile proti sobě nastoupí týmy s podobnou kvalitou, tak je to tak vyrovnané, že se do těch obran strašně těžko hráči prosazují. Není tam vůbec prostor. A rozhodují pak ty kopy nebo nacvičené akce / prečíslení po standardkách.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Slobo před měsícem 13.03.2026 00:44 |Chápu to dobře, že jste ok s tím, že Bořila uvidíte rádi v roli hrajícího asistenta?? Však ty kamarádšdofty a trafiky se tady přece vždy kritizovali aka rodinná atmosféra nastavená panem Trvdíkem.
A k té předváděné hře vs výsledky.. v lize je to sice výsledkově parádní (o koukatelnnosti bylo řečeno již dost), ovšem v Evropě to pokulhává jak herně tak i výsledkově. Příští sezona bude v Evropě zase ostuda, jak někdo již poznamenal. By mne zajímalo, co říká pan Tykač na to, že jsme v Evropě za klauny; opět naivně očekávám řez kádrem a skutečné posily do Evropy po titulu v létě. Nevidím prostě světlo na konci tunelu z hledisla úspěchu v pohárech v následujících sezónách:/
A co podle pana vklidujan vnímám jako koukatelný fotbal? Nepotřebuju Xaviho ani Iniestu. Stačilo by mi trěba vidět někoho udělat kličku jeden na jednoho, nebo vystřelit zpoza šestnáctky.. prostě co dělá fotbal fotbalem proboha. To chci tak moc, jako běžný divák?
Komentář byl uživatelem upraven (13.03.2026 00:49) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Chápu to dobře, že jste ok s tím, že Bořila uvidíte rádi v roli hrajícího asistenta?? Však ty kamarádšdofty a trafiky se tady přece vždy kritizovali aka rodinná atmosféra nastavená panem Trvdíkem.
A k té předváděné hře vs výsledky.. v lize je to sice výsledkově parádní (o koukatelnnosti bylo řečeno již dost), ovšem v Evropě to pokulhává jak herně tak i výsledkově. Příští sezona bude v Evropě zase ostuda, jak někdo již poznamenal. By mne zajímalo, co říká pan Tykač na to, že jsme v Evropě za klauny; opět naivně očekávám řez kádrem a skutečné posily do Evropy po titulu v létě. Nevidím prostě světlo na konci tunelu z hledisla úspěchu v pohárech v následujících sezónách:/.
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
kjandourek (admin) před měsícem 13.03.2026 18:14 |Ale vždyť Bořil už tím asistentem je.... Postupem času se vyprofiloval v osobnost, se kterou trenéři konzultují svá rozhodnutí a na jehož postřehy a názory dají...
Kamarádšoft si představuji tak, že by nějaký představitel klub přivedl frajera a řekl: "tohle je můj kamarád ze základky, on je teď nezaměstnaný, tak tu teď bude dělat asistenta."
Ale prostě Bořil - vedle toho, že už má vystudovanou licenci, která mu umožňuje dělat asistenta - toho asistenta teď dělá... Pokud bychom mu po konci kariéry řekli: "Už nehraješ, tak táhni", jenom bychom z funkčního trenérského štábu odebrali jeho součástku...
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
malan (přítel SN) před měsícem 13.03.2026 08:54 |VkliduJan je důvod proč si to poslechnout a nebyl jsem zklamán. V klidu host.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
IJS před měsícem 13.03.2026 10:19 |Zdraví, tento díl ( jako i díly předchozí ) velmi dobrý! Jen se troch bojím všeobecného slávistického optimizmu - Titul je už náš. Tato idea prochází všemi podcasty a neříkají to jen slavisti, ale podkuřují nám i její největší odpůrci. Ale! Jen se podívejte na náš los do konce základní části : Zlín venku ( na blátě! ), Ostrava venku ( dostává se do formy ), Plzeň doma, Hradec venku ( tam neumíme zahrát! ) a Olomouc doma ( dnes asi nejtěžší soupeř v lize ). To nebude žádná procházka a při jakémkoliv zabáhání se do Slavie opřou media a může být problém. Navíc hra stojí na obraně, Sadílkovi, Provodovi a Chorém. Snad to dohrají k titulu.
Já vím, že je to moc pesimistické, ale je pátek 13. tak asi tak....
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Ados před měsícem 13.03.2026 13:42 |Já s tím naprosto souhlasím a taky už jsem to sem psal. Rozhodně není nic hotovo.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
malan (přítel SN) před měsícem 14.03.2026 19:46 |Uz sis vymenil trencle nebo cekas na zitrejsi plichtu Slovacka?
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
*dave* před měsícem 13.03.2026 11:21 |Super podcast, díky, a klidně to mohlo být delší :)
Snad ještě někdy pozvete vklidujana, baví mě jeho humor
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Zarici před měsícem 13.03.2026 13:13 |Prvni vystoupeni vklidujana se opravdu povedlo, rad si ho poslechnu i v nekterem z dalsich dilu!
Hrde s pokorou k titulu!
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Eskaes před měsícem 13.03.2026 22:20 |Co člověk, to názor. Za mě tedy ne. :) Jen nezdálo se vám, že cpe v debatě ruduchy i tam, kde nemají co dělat?!
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Eskaes před měsícem 13.03.2026 22:17 |Taky vás štval machrovací styl s moravským přízvukem od vklidujan? :+o Mě teda hodně, i když s obsahem sdělení jsem většinou problém neměl. Ale třeba to je jako chilli koření v kuchyni, nevím.
Jsem tým quelhar a mám rád jeho postřehy a věcný tón. Dostala mě jeho smutná poznámka ve stylu, že se mu přestává líbit moderní efektivní fotbal tzv. na body, protože ztrácí právě tu fotbalovou přitažlivost. Teď hodně parafrázuju, ale myslím že to takto q +-vyjádřil.
Vnímám to stejně. Co je dnes top fotbal? Korporátní zábava a souboj kapitálu a eg a statusů? Jinak se mi fakt líbil ten zápas Alkmaaru s rudýma. Líbil se mi jejich stadion, hra, fanoušci. Jakoby mě to přeneslo do časů Uefy na Strahově. Nevím, dostanu bídu, ale mě by takové pohárové soutěže ala EKL nevadily. A jasně, money na provoz klubu si za to nikdo nekoupí.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Eskaes před měsícem 13.03.2026 22:31 |Jinak v TV studiu toho zápasu AZA vs ACS byl nějaký rudý mlaďoch, který v Alkmaaru hrál a mj říkal, že hráče tam vedou k samostatnému myšlení ve hře. Tedy aby se naučili rozhodovat na hřišti sami za dané situace. Ano, v praxi to má vícero úskalí ale celkově mi to zní jako koncept výchovy a vývoje skvěle. Rozvoj herního myšlení hráčů skrze je samotné. Učit je aktivně myslet a rozhodovat tj konat sami za sebe.
Jenže tlak na výsledky, na body, na statistiky...njn.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
houston (přítel SN) před měsícem 13.03.2026 23:08 |Chodím s vnukem brankářem na jeho zápasy krajského přeboru, loni starší přípravky, letos ml. žáků a ti kluci si v některých týmech musí připadat jako loutky, protože trenéři na ně neustále pokřikují, jak a kam to mají přihrát a kdy jim dají svolení ke střele. A když to provedou jinak, je zle, i když to provedou dobře. Oproti našemu mládí jsou to chudáci. To my jsme si vždycky kopali podle svého a určitě nás to bavilo víc než je....
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
Slávista 51 před měsícem 14.03.2026 11:51 |1*
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
chosejn před měsícem 13.03.2026 22:33 |Ja naopak ocenil nadhled a humor noveho ucastnika a doufam,ze bude brzy znovu pozvan. Quelhara si velmi vazim. Minule mi prisel dost pesimisticky naladen, ale ted jsem hodne ocenil jeho zamysleni a prehodnoceni predchoziho postoje
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
mis3 před měsícem 14.03.2026 11:19 |Takže jsem si doposlechl ještě jeden podcast MVP a taková míra pokrytectví se vidí jen málokdy. Půlhodiny řeší, jak byly věci kolem derby hrozný a pak se podivují nad tím, proč se to děje. Tak moderátor vytáhne názor, který získal od socilooga, který ve zkratce tvrdí, že agersivita je součástí sportu od nepaměti. Načež zazní tupé ticho, protože tím vlastně totálně rozbije tu jejich mantru, jak je všechno za nějkou hranou (kterou nevím kdo určil). Aby pak potvrdili druhou část toho názoru sociologa, že je to vše prostě jen akcelerováno médii. Tedy přesně tím, co oni předvedli těch prvních 30 minut podcastu, tím, že sami říkají, jak se k fotbalu dostli až potom, co "museli" lamentovat nad všemi těmi ošklivými činny a slovíčky. Samozřejmě, že to dávají všechno za vinu sociálním sítím, přičemž jaksi pozapoměli, že tu hlavní "kauzu" tu vytvořili ruku v roce sparta jako klub (natočením, sestříháním a zveřejněním) a mediální akciová společnost CNC (deník Sport), oboje v majetku jednoho pána z Brna. Slyšel jsem tento podcast poprvé a naposledy. Pokrytce nesnáším. Tímto chci říci, že MNF je i přesto, že je vytvářen zájmově, mnohem hodnotnější než velká řada profesionálních podcastů v čele s MVP.
Komentář byl uživatelem upraven (16.03.2026 17:13) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Takže jsem si doposlechl ještě jeden podcast MVP a taková míra pokrytectví se vidí jen málokdy. Půlhodiny řeší jak byly věci kolem derby hrozný a pak se podivují nad tím proč se to děje, moderáto vytáhne názor, který získal od sociloga, který ve zkratce tvrdí, že agersivita je součástí sportu od nepaměti. Načež zazní tupé ticho, protože tím vlastně totálně rozbije tu jejich mantru, jak je všechno za nějkou hranou (kterou nevím kdo určil). Aby pak potvrdili druhou část toho názor, že je to vše jen akcelerováno médii, tedy přesně tím, co oni předvedli těch prvních 30 minut, tím, že sam říkají, že se k fotbalu dostli až potomo co "museli" lamentovat nad všemi těmi ošklivými činny a slovíčky. Samozřejmě, že to hodili všechno na sociální sítě přičemž jaksi pozapoměli, že tu hlavní "kauzu" tu vytvořili ruku v roce sparta jako klub (natočením, sestříháním a zveřejněním) a akciová společnost CNC, oboje v majetku jednoho pána z Brna. Slyšel jsem tento podcast poprvé a naposledy. Pokrytce nesnáším. Tímto chci říci, že MNF je i přesto, že je vytvářen zájmově, mnohem hodnotnější než velká řada profesionálních podcastů. .
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
IJS před měsícem 16.03.2026 16:13 |Bohužel jsem si vyslechl MVP také a popsáno je to úplně přesně. Tak nějak jsem čekal, že se podcast bude zabývat hrou v derby a asi i zavadí o "kopanec do Kuchty". Bylo to přesně naopak. O tom jaký se hrál fotbal ( tedy o tom jak Sparta odešla ) se debata vůbec nevedla, ale kolik ŽK a kdy měl dostat Chorý - jó to bylo důležité téma. A jak by ho už měli rozhodčí exemplárně trestat, protože hraje s úmyslem zranit soupeře atd. Furt brečí, že to nebyl fotbal, ale boj. Přitom media štvou cíleně celý týden oba tábory proti sobě, že má člověk pocit že už o fotbal vůbec nejde. Před derby byl nějaký veřejný dizkusní pořad, kdy byli jako hosté Milan Škoda a Vaclík. Ti "experti" byli překvapení, že spolu mluví, respektují se a neútoční na sebe. A ten Tvaroh ( Sparťan a asi moderátor? ) se diví, že když si "zareje" do Slavia, tak Škoďák je v klidu. Jenom tu nenávist podněcují. V podstatě všechna media.
A to mě poslední drby přepadalo jako nejfotbalovější za poslední dobu. I po zápase mezi hráči respekt! Myslím že by media měly začít hledat chybu nejdříve u sebe.
Re: Mezi námi fanoušky 25/26 #07
mis3 před měsícem 16.03.2026 17:09 |tohle podepisuju