Aktuality z médií

Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího fotbalu.

Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího fotbalu.

Komentáře (26)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

    Cross     před 14 dny 02.02.2026 00:56 |  
    24 6

    Vesměs smutné statistiky. Mistři v běhání, co v Lize mistrů (a předtím v Evropské lize) neumějí přejít přes soupeře, neumějí vystřelit zpoza vápna, neumějí přihrávat, ani kombinovat, masivně faulují a neumějí dát gól. Tedy: Z útočníků dal gól v osmi zàpasech (!) pouze jediný - Kušej - a ten se s míčem spíš do branky jen doválel.
    Stoprocentně špatně složený a zřejmě i špatně trénovaný mančaft.

    • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

      rak (přítel SN)     před 14 dny 02.02.2026 01:32 |  
      14 5

      Mně také vadí tyto statistiky, tedy hlavně, jak si v nich stojíme, více než výsledky. Ale je třeba si říci, že je to srovnání s nejvyšší úrovní. A poslední vystoupení Plzně a Sparty v této soutěži nebylo o nic méně špatné. Plzeň teď (od Koubka) hraje v Evropě chytře, daří se jí a já jí tam celkem fandím. Že by tam ale zase předváděla nádherný fotbal, to si také nemyslím. Ale jak je uvedeno jinde. Mění se i evropský fotbal a to, co nám stačilo dřív, už nestačí. Např. hodně naběhají dneska skoro všechny špičkové týmy. A že jsme je někdy přeběhali a tedy byli třeba u míče dřív, z čehož vyplývá další řada věcí už neplatí.

    • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

      záplata     před 13 dny 02.02.2026 15:41 |  
      17 2

      Ty naše góly proti Barce byly docela raritní, dáš dva góly aniž by jsi k tomu použil dovednost zvanou střela, střely na bránu jsme nakonec vyprodukovali za celý zápas dvě ale spíš měly parametry malý domů.
      Nicméně jsme měli Barcu dvacet minut na lopatě :-) oslava prvního poločasu, kdy Kataláncům teprve začínalo docházet, že v tý kládě budou muset fakt hrát, je zcela na místě.

  2. My a „Evropa“

    houston (přítel SN)     před 13 dny 02.02.2026 10:10 |  
    23 5

    Po všech těch smutných statistikách je jasný, že dobří jsme v prohlášeních a slibech před zápasy a ve vykrucování se a výmluvách po nich. Finančně jsme na tom tak jako nikdy a jediné co s penězi děláme, jsou nákupy posil jiných ligových týmů. Kdo z hráčů, kteří by nás mohli skutečně posílit půjde někam, kde se nově příchozí posílají na karanténní půlroční pobyty po okolí, aby pak doufali, že si jich trenér áčka všimne. Oni chtějí hrát, ne doufat, že jednou až pak....

    • Re: My a „Evropa“

      jirkag5     před 13 dny 02.02.2026 16:16 |  
      11 10

      Oaunda přišel z 2. srbské, Kante z 2. české a Sossah z 2. švédské. To že jdou nejprve někam hostovat považuji za naprosto normální.

      • Re: My a „Evropa“

        houston (přítel SN)     před 13 dny 02.02.2026 17:07 |  
        12 4

        Všiml jsem si, že máme béčko v druhý lize. To není místo pro rozehrání se ? My snad máme ve smlouvě o hostování podmínku, že musí pravidelně nastupovat třeba minimálně na poločas ? Praxi by měli i v tom béčku a šanci, když opravdu k něčemu budou a ne jenom zbožím k prodeji, zaskočit a nastoupit i v áčku. Není zajímavý, že Trpišovský vychvaluje kluky často hned po jejich odchodu jinam ? Hrajeme si na Salzburg, ale oni se svým áčkem proháněli i ty, se kterými my dostáváme tři až čtyři....

        • Re: My a „Evropa“

          jirkag5     před 13 dny 02.02.2026 17:17 |  
          7 5

          1. liga dá ale těm hráčům víc než druhá

      • Re: My a „Evropa“

        cunak     před 12 dny 03.02.2026 04:24 |  
        8 4

        No, však ano. Proto k nám jde Oaunda, Kante a Sossah a ne někdo, kdo by tým posílil. Změnit toto nastavení bude trvat několik let. Po příchodu pana Tykače to chvilku vypadalo, že se na změně začalo pracoval. Teď už to nevypadá.

  3. Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

    Cross     před 13 dny 02.02.2026 19:53 |  
    12 8

    Za dva roky z týmu odešli hráči o miliardu dražší, než noví přišli. A podle toho to vypadá. Sbíráme po hrstech v druhých ligách, s vírou, že se někdo okotí a rychle ho prodáme. Hned, hned, než se třeba zraní, prachy, prachy.
    Už tedy jenom šmelina. Fanoušek, fotbal, radost a Slavie na posledním místě. Už jenom srát lidi a šmelit. Změnilo se to v posedlost mamonem. Hezky to řekl v neděli před zápasem trenér Houštecký: Děláme to jako Švejk. Prodal psa a do večera se mu vrátil. Prodal ho zas. (Tak komentoval nàvrat Juráska po nezdařeném putování Evropou).


    Komentář byl uživatelem upraven (02.02.2026 19:55) . Zobrazit původní komentář

  4. Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

    Steve2924 (přítel SN)     před 12 dny 03.02.2026 09:10 |  
    18 7

    Mě z těch dat plyne, že kritici jako já mají pravdu.
    Mít v kádru dva zakoncovatele a umět využít Chama tak jsme opravdu možná hráli o postup do posledního zápasu. A dostali o par mega na premiich vic a hráče zhodnotili taky víc. Ale my budeme jediného hráče, který umí dát zajimavou přihrávku směrem k souperove bráně se solidní úspěšností buzerujeme kvůli horšímu bránění. Do útoku "nepotřebujeme" kvalitu aby někteří horší neměli pocit, že nejsou nejlépe placení.
    A místo fotbalistů máme akorát běžce. Pak máme šílenou úspěšnost driblingu, přihrávek i držení míče. To se ale pak nemůžeme divit, že si nás dá i Pafos nebo PAOK... přitom trenér umí skvěle přečíst soupeře. Takticky jsme měli na 4 výhry (Atalanta, Bilbao, Bodo, Pafos) ale neumí k tomu poskládat tým. Takže místo třeba 8/9 bodů (jistě by všechny 4 nevyšly) a možná těsný postup možná ne, jsme za trapky.

    • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

      mis3     před 12 dny 03.02.2026 14:52 |  
      8 8

      nojo, tohle je sice hezký jak to píšeš, ale na Pafosu Cham tu šanci dostal, prakticky netrefil prázdnou bránu, aby pak se pak zbytečnou ztrátou podílel na vyloučení Bořila... S útočníkem vícemně souhlasím. Ale ono není kde brát. Jak zaznívá i od odborníků v podcastech: nikdo nechce prodávat.


      Komentář byl uživatelem upraven (03.02.2026 14:53) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

        Steve2924 (přítel SN)     před 11 dny 04.02.2026 11:55 |  
        10 2

        jasný, tak dostal po půl roce šanci. Hrál nejkreativněji na hřišti. Snažil se hrát fotbal. Bohužel zazdil šanci, věc co se stane každému fotbalistovi několikrát v kariéře. Tak ho zase odstřelíme?
        Tohle je přesně to myšlení co mě sere a co brzdí Slavii.

        Svalování na něj nějaké části viny za vyloučení Bořila je uplně mimo. Bořil při všech svých zkušenostech, ještě ve chvíli kdy míč už má Pafos, běží směrem od naší brány. Proto pak nestíhal a ještě uplně zbytečně fauloval. Ale chápu přece nebudeme kritiozvat Bořila, toho máme rádi, najdeme obětního beránka, který za to může...

        • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

          mis3     před 11 dny 04.02.2026 15:05 |  
          4 4

          ne , já budu rád, že hraje, jenom se jaksi rozpýlvá ta pohádka o bájnem hráčci "co je tak odskočený" že nás spasí. Nespasí.

          • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

            Lojzik     před 11 dny 04.02.2026 16:01 |  
            11 1

            No já bych se Chama trošku zastal. Jestliže mu jako volnému, nabízejícímu se hráči nikdo nepřihraje (psal jsem to kdysi zejména o Provodovi a Bořilovi), a jeho přihrávky nikdo není schopný zpracovat, tak asi opravdu nevynikne. Jinak Cham má první myšlenku na rychlý útok, u ostatních je bohužel první myšlenka nahrát dozadu, nejlépe brankáři

            • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

              sasky     před 10 dny 05.02.2026 07:53 |  
              6 1

              Přesně!

            • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

              mis3     před 10 dny 05.02.2026 08:26 |  
              3 2

              ok, tak očividně to musím napsat ještě jednou, já vůbec nezpochybňuji kvality Chama a rád bych ho viděl v základu častěji. Jenom upozorňuji na to, že ta myšlenka, že přijde rozdílový hráč a všechno bude hned zalité sluncem se na Pafosu nepotvrdila.

              • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

                martynko     před 9 dny 06.02.2026 18:39 |  
                4 2

                Když reaguješ na ten příspěvek Steva, neměl bys z něj vytahovat sotva půlku. On napsal "Mít v kádru dva zakončovatele a umět využít Chama".

      • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

        sasky     před 10 dny 05.02.2026 07:50 |  
        11 1

        Hele vybrat jednu situaci a na té rozporovat celý mnohem širší problém mi nepřipadá správné. K tomu útočníkovi. Fotbal je business jako každý jiný, je to o nabídce a poptávce. Jestliže jsme schopni dát za prospekty typu Sanyang 3 mil EUR, tak za útočníky musíme počítat minimálně 2x tolik. Ale ten potenciál zhodnocení, ať už úspěchem v pohárech nebo pozdějším prodejem je taky násobný. A přizpůsobil bych tomu i fungování akademie (to už tvrdím roky). Celý systém akademie by měl být zaměřen na výchovu ofenzivních hráčů. Prostě "vyrábět" to, po čem je největší hlad a co se nejhůř shání. Stopera, defenzivního záložníka umí vychovat kde kdo, ale kvalitních wingbeků, ofenzivních záložníků a útočníků je jak šafránu. Nakonec efektem by bylo i to, že vedle kvalitnějších útočníků vyrostou i kvalitnější obránci, brankáři atd. Side-effect - když bude hráč třeba 12 letý, jeho snem bude být útočník a akademie SKS bude vyhlášená rozvojem ofenzivních schopností, tak je velká šance, že tyto talenty budeme schopni ulovit z celé ČR, později třeba ze střední Evropy. Jasně, je to běh na dlouhou trať, ale začít se dá prakticky okamžitě.

        • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

          martynko     před 9 dny 06.02.2026 19:29 |  
          3 2

          Takže ten, kdo by akademii s takovou filozfií a ambicí budoval a řídit, by měl docela jiný náhled na fotbal a na práci s hráči než současný sportovní úsek?

          • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

            sasky     před 8 dny 07.02.2026 17:30 |  
            4 2

            Momentálně zřejmě ano. Ale od toho by měl být nějaký "strategický sportovní ředitel", který by měl za úkol sledovat trendy, případně přijít s řešením, které by Slavii dalo konkurenční výhodu, která by ji posunula před ostatní, jako tomu bylo před x lety. A podle toho by samozřejmě musel fungovat celý klub, nejen mládež, ale samozřejmě celá pyramida až k a-týmu.

            • Re: Analýza: Český komparz v Lize Mistrů. Zběsilá Slavia v ní odráží bolesti domácího

              martynko     před 7 dny 08.02.2026 11:21 |  
              2 2

              Ano, souhlas.
              Jenze kdybys to takhle odprezentoval Tvrdíkovi, pošle tě za Jindrou.
              Kazdopadne, taková akademie, aby generovala kýžené výsledky, by od zacatku mela být velmi propracovaný projekt s nutnosti nejen kvalitnich hrist a moderniho zazemi, ale ruku v ruce s tim i s moderne kvalifikovanymi sportovnimi odborniky, kteri se prubezne vzdelavaji a zachytavaji nove poznatky ve fotbale a v komplexni priprave hrace pro fotbal. Nejsem si jisty, jestli je v ČR kde brát. O to dražší by byli. Jsem v tom trochu skeptik nebo realista, myslim, ze jeste pomerne dlouhou dobu budeme preferovat nakup mladych v Evrope jiz "domestikovanych" africanu. Ale je taky mozne, ze protoze tuhle cestu s mladymi Africany voli cim dal tim vice klubu, tudiz budou jen drazsi, tak to muze vznik moderni propracovane akademie urychlit.

  5. Pravda

    sasky     před 10 dny 05.02.2026 07:43 |  
    15 2

    Ten článek přesně popisuje a statisticky dokládá to, co tu spousta lidí včetně mě tvrdí už minimálně rok. Na ligu naši maratonci stačí, ale v Evropě je to zoufale málo. Pokud přijde někdo, kdo to má v noze, tak ho nejdřív honíme půl roku po poli, aby i se svou nadstandardní kreativitou uměl skvěle bránit. Budu se opakovat, ale hledat, resp. snažit se z každého udělat "univerzálního vojáka", který bude super bránit a bude mít naběháno na úrovni profi běžců vede nutně k tomu, že ztratí své přednosti směrem dopředu, případně mu na útočení nezbývají síly. A pokud zrovna jemu ano, tak jeho spoluhráčům ne. Je stoprocentně nutná změna herního stylu k větší fotbalovosti, k celkově vyšší kvalitě. Ano, v lize si můžeme občas pomoci nákopem na Chorého, ale to by mělo být řešení na posledních 20-30 minut, pokud nebudeme předtím efektivní, ne pravidelný styl. Snaha o přímočarost je v pořádku, ale je potřeba na ní mít technicky kvalitně vybavené hráče, hráče náběhové, využívat přihrávky do prostoru tak, aby se hráč okamžitě po převzetí míče nedostával pod tlak, protože mu zpracování trvá déle než je zdrávo. Sečteno podtrženo - běhat dneska umí každý, to, že se budeme snažit o tento styl, tím nikoho v Evropě nepřehrajeme (a ono dost často už ani v lize). Potřebujeme hrát kreativní hráče - Vorlický, Cham, Moses v kombinaci s náběhovými typy - Kušej, Sanyang. Hráče typu Provod (Oscar, dříve Souček, Ševčík) hrát na šestce a ne je nechat tvořit hru. Potřebujeme, jak jen to bude možné, zkonsolidovat obranu - při vší úctě k Holešovi, Bořilovi - nejlépe již bez nich - musíme myslet dopředu (byť Holi může ještě pár let hrát v pohodě ligu, bude to stačit na LM?). Nehledat univerzální bojovníky na všechny posty, ale jen směrem do defenzivy, do ofenzivy přivádět rychlost, driblink, kreativitu, vnímání hry (Ahoj Nico) a snipera (ani jeden z útočníků, které máme to není) a do zálohy i třeba někoho, kdo umí vystřelit z dálky.

    • Re: Pravda

      Lojzik     před 10 dny 05.02.2026 15:22 |  
      5 2

      Pod toto se můžu s klidným svědomím podepsat a potvrdit kulatým razítkem

    • Re: Pravda

      martynko     před 9 dny 06.02.2026 19:51 |  
      5 2

      Úplně ten fotbal vidím... Zpátky na zem, nechme si zajít chuť :D

      • Re: Pravda

        sasky     před 8 dny 07.02.2026 17:28 |  
        1 6

        Koukám, že tu máme nějaké dva mlčenlivé "fanoušky" :D Asi někdo s názorem, že Jindra by měl dostat doživotní smlouvu, nehledě na předváděnou hru. Upřímně, rád se spletu a rád uvidím, že se ze současných výkonů vyhrabem i s Jindrou. Jenom tomu prostě nevěřím.

        • Re: Pravda

          martynko     před 7 dny 08.02.2026 11:37 |  
          2 2

          Tos me spatne pochopil, chtel jsem byt az moc lapidarni:) Samozrejme souhlasim, pro me dobry vysledky bez koukatelnyho fotbalu nemaj smysl, na takovej fotbal chodit nebudu a mrknu se pak jen na goly.
          Jenze je nejaka realita, extremne soubojova & hlavne do obrany pretaktizovana liga, zimni tereny, limitovany rozpocet co se tyce koupe kvalitnich hotovych hracu a nakonec i limitovane schopnosti realizaku v techto podminkach pokoušet se delat i koukatelnej fotbal s tim, ze zaroven prilis neztracis body. Prece ty snahy tady uz byly pred asi 3 lety, ale lepe nez (hlavne venku) v jalovou prekulovanou vepredu a propadavanim stoperu vzadu se to zrealizovat nepovedlo,