Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Shrnutí besedy

Včera se konala beseda s fanoušky. Přestože jste měli možnost si přečíst online přenos, rozhodl jsem se několik zajímavých témat probraných na besedě více rozebrat.

Kauza novináři
Jak je zvykem na besedách pořádaných Pražským klubem přátel fotbalové Slavie, setkávají se zde lidé, aby mohli otevřeně diskutovat s hosty. Jenže poprvé od začátku pořádání těchto besed, jež trvají dva roky, dorazili i novináři. Nikdo to netušil, ale pan Vladimír Leška si toho všiml. A i proto řekl následující: „Jelikož zde jsou novináři z Večerníku Praha, tak nebudu moci mluvit tak otevřeně, jak jsem původně plánoval.“ To nás samozřejmě mrzelo, ale chápali jsme to. Oni tam ani neměli přijít, asi si holt přečetli internet o besedě a účasti Lešky a kvůli současné situaci doufali, že se dozví nějakou zajímavost. V dnešním vydání Večerníku Praha to pan Leška odnesl. „Leška si totiž posluchače naklonil na svou stranu kritikou vydavatelství Vltava-Labe-Press,“ píše v úvodu deník. Pánové by si měli uvědomit, že to nebyla kritika, ale jen konstatování. Kdyby zde byli novináři z jiného deníku, řekl by to samé. Prostě nikdo si zde nepřál novináře, sem prostě nepatří. Samotný článek měl divný nadpis: „Fandové Lešku nezmlátili.“ Asi čekali, že se zde něco semele. První věta taky zavání zklamáním: „Žádný skandál nepropukl.“ Chovají se jak v Blesku, jež mají rádi skandály. Dále pak pokračují i tím, že k ničemu nedošlo z důvodu jakoby úplatku vánočním cukrovím: „Možná to bylo i tím, že posluchače pohostil čerstvě napečeným vánočním cukrovím.“ Jenže jsou opět na omylu, cukroví totiž přichystal Pražský klub přátel. Prostě byli naštváni. No a když Leška řekl, že musí zvážit, co řekne, tak se jich to dotklo opravdu hodně, protože napsali toto: „Leška zřejmě ztratil rozum, když tuto větu ze svých úst vypustil. Hrubě se mýlí, pokud si myslí, že slávistické problémy způsobuje právě toto vydavatelství. Svým výrokem navíc vyvolal u některých posluchačů nenávist vůči přítomným žurnalistům.“ Holt pánové novináři, na besedy nepatříte a rozhodně to nebyla nenávist k tomuto vydavatelství, ale pouze k vaší účasti. Bráníte fanouškům, aby se dozvěděli více, než je v novinách.

Pavel Kuka
Situace kolem Pavla Kuky se omílá dokola, proto nic nového jsme se nedozvěděli. Pan Leška nám popsal, jak probíhala dohoda při prodloužení smlouvy, že ho chtěli zapojit i do něčeho dalšího, jako příklad uvedl marketing. K aktuálnímu dění řekl: „Vztahy nejsou tak dramatické, jak je to prezentované.“ V současné době záleží pouze na něm, zda bude chtít zůstat či ne, on sám smlouvu může vypovědět. Ale všichni ho chtějí, jak představenstvo, vedení, tak i trenéři, tedy aspoň Miroslav Jirkal ano. Beránek tam nebyl, takže nevím, ale jak poslední dobou dával najevo, nechtěl by, aby odešel, zvláš? když končí smlouva Tomáši Doškovi, takže někoho do útoku potřebuje.

Beránek
V této otázce nám pan Leška neřekl nic moc nového, jediné, co trochu naznačil, je případné o?ukávání kandidátů, kdyby Beránek odešel. „Už teď bychom měli přemýšlet o tom, kdyby Beránek dodržel smlouvu a v červnu odešel, co bude, takže nějaká představa, jak bychom tu situaci měli řešit, tu je.“ A koho by se mohli zajímat? Otřásá se jméno Josef Csaplár, který v dnešním rozhovoru pro Idnes (zde) nevyloučil možné telefonické hovory na téma budoucího trenéra Slavie. Je jasné, že mu nebudou nabízet místo, máme přece stále svého trenéra, kterého všichni chtějí i nadále udržet v klubu, ale ono záleží jen na něm a nikdo netuší, jak se nakonec rozhodne. Po návratu z Anglie bude jasno. Každopádně Leška po návratu z Londýna v rozhovoru pro Idnes (zde) poci?oval rozladění z vyjádření našeho trenéra. „Beránek na tiskovce své brzké angažmá ve Spartě nevyloučil. Pravda, ani nepotvrdil,“ řekl Leška pro Idnes. I to jasně dokazuje, že tímto byl zaskočen, takže si troufám tvrdit, že se poohlíží po případných náhradách, zvláš? když Beránkovo setrvání není moc jisté.

Koloušek
Jeho jméno se poslední dny protřásalo v novinách v souvislosti s přestupem do Slavie. A na besedě pan Leška potvrdil probíhající jednání, jedno bylo právě ten den. To samé potvrdil pro SN i manažer Josef Jinoch. „Byli bychom rádi, kdyby se to podařilo,“ tvrdí Leška. Takže je to opravdu na dobré cestě. Připustil také, že se hodně spoléhalo na Martina Lukeše jako s tvůrcem hry. O dalších případných jménech se nemluvilo, ale jsou si vědomi, že je potřeba i hráče do středu obrany, že by Holeňák? Bohužel po dnešku to vypadá, že má blíže nakročeno do Sparty.

Koš?ál jako kandidát na předsedu čMFS
„Téma volby předsedy svazu rok a půl před valnou hromadu a hlavně před Eurem 2004 je nevhodně otevírané. Nyní se to nemělo otevírat, vytváří to určité tlaky uvnitř fotbalového prostředí, v rámci čMFS, v rámci aparátu, prostě se otevírá něco, co je ve své podstatě vždy destruktivním bojem, místo abychom se soustředili na Euro 2004, jak to dopadne. Potom se každý může navrhovat, projevovat své ambice jak chce. Můj názor, který jsem řekl deníku Sport, je, že se nedomnívám, že pan Koš?ál je vhodný kandidát,“ vyjádřil se Leška k tomuto tématu. Následoval potlesk, určitě nikdo si nepřeje, aby právě spar?anský prezident šéfoval českému fotbalu.

Fanklub
„Právně existuje, před Vánocemi se dohodneme, jakou formou proběhne reklamní kampaň, která začne začátkem roku. členství bude i výhodou na výhodné nákupy výrobků, to teď dáváme do kupy. Rádi bychom to spustili do začátku jarní části sezony a věřím, že tam budou fandové, kteří se budou snažit toto podporovat a ne destruovat,“ prozradil Jiří Vrba. Ledy se zde konečně pohnuly a můžeme se jen těšit, jaké zvýhodněné členství nám představí.

Probíral se zde samozřejmě i stadion, ale to je pořád dokola, nadále platí datum 15.12., kdy mají začít přípravné fáze. Původně jsem chtěl uveřejnit i nějaká audia z besedy, bohužel sem trochu špatně nastavil snímání zvuku, proto to není v nejlepší kvalitě, je to špatně slyšet, proto to tentokrát musíte oželet. Jinak před odchodem nám pan Leška řekl, že by byl rád, kdyby se beseda uspořádala ještě před začátkem jarní sezony, protože v té době se bude více vědět o stadionu apod. A požádal, aby zde nebylo tak velké mediální zastoupení, aby mohl mluvit více otevřeněji.

Komentáře (12)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Shrnutí besedy

    PetCC     před 21 lety 05.12.2003 23:53 |  
    0 0

    Hezká ukázka jak se vytváří "zpravodajství" v novinách. Večerník Praha se Blesku hodně přibližuje ( VP občas vidim, Blesk ne, takž je to možná nastejno)

  2. Re: Shrnutí besedy

    gary     před 21 lety 06.12.2003 02:16 |  
    0 0

    Musím se přiznat ,že na těch besedách se člověk fakt pobaví .
    Například ing. Leška:"Jelikož zde jsou novináři z Večerníku Praha, tak nebudu moci mluvit tak otevřeně, jak jsem původně plánoval.“
    Hezká slova ,jen kdyby nezazněla ze stejných úst jako tvrzení ."Slávia žádné peníze nedluží" A to neuběhl ani týden a Slávia už zase dlužila pár milionků.
    Myslím ,že hodnota Leškových tvrzení je nulová s novináři nebo bez nich.
    A nebo tradičně pan Vrba.
    Ten se nezapomněl pochlubit ,že se mu povedlo navýšit rozpočet o dvacet procent.
    Pak by mne docela zajímalo ,jak jsme na tom byli loni.
    Že by ta Slávie byla opravdu černá ??
    Ale oni Jiříkovi vlastně všichni všechno destruují :-)

    • Re: Shrnutí besedy

      jiri     před 21 lety 06.12.2003 10:13 |  
      0 0

      myslím si, že jistá otevřenost ke sdělovacím prostředkům by měla být, vezmu-li v potaz tu věc, že ne každý má přístup na net a dozvědět se info z besedy, jako vezmu-li i tu věc, že mezi Slávisty jsou také čtenáři VP (regionální noviny) - Ti by jistě nějaké pozitivní info uvítali. Vše je jen o informacích a prezentaci - proč jinak se tak často Koš?ál objevuje na stránkách novin?Vše je jen reklama a stále se pak o "rudých" píše - pozitivně, negativně, jakkoli.

  3. Re: Shrnutí besedy

    vizzir     před 21 lety 06.12.2003 08:58 |  
    0 0

    me trosku prijde divne,ze se Leska boji neco rict pred novinari..ikdyz to je Kostaluv Vecernik Praha..kdyz uz neco chci rict fanouskum,tak si za tim musim stat, kdykoli si to obhajit a tim padem se nemusim bat, ze se to dostane do novin..

    • Re: Shrnutí besedy

      Richi (admin)     před 21 lety 06.12.2003 11:23 |  
      0 0

      Novinarum se nemuze byt maximalne otevreni. Kdo to zna na vlastni kuzi, tak chape. Oni hledaji jen senzace, pozitivni veci je nezajimaji. Dokazou kazdou pravdu uplne prekrouti a pak na Slavii zase hodit spinu. Ja s Leskou naprosto souhlasim, ze pred novinari nesmi mit maximalni otevrenost, rikat jen to, co je potreba.

      • Re: Shrnutí besedy

        (host)     před 21 lety 07.12.2003 01:13 |  
        0 0

        Nezlobte se na mne, ale toto přeci nemůžete myslet vážně. Vím z vlastní zkušenosti, jak někteří žurnalisté zacházejí s citacemi a zprávami, ale naprosto nechápu, proč by člověk nemohl říci novinářům něco, co může říci fanouškům. To je opravdový nesmysl! Chápu, že jsou věci, které musí zůstat interní záležitostí, ale o těch tu nemluvíme... Podle mne toto není nic jiného než další pokrytectví a odvádění pozornosti jinam. Vy si opravdu myslíte, že kdyby tam novináři nebyli, řekl by pan Leška něco výrazně jiného? A kdyby tam novináři prostě poslali např. svého syna s diktafonem v kapse? Je to celé jen výmluva a já naprosto nechápu, jak jí někdo může obhajovat..

        • Re: Shrnutí besedy

          (host)     před 21 lety 07.12.2003 13:13 |  
          0 0

          Rekli, vy jste nejspis nebyl na minule besede kuprikladu. To co se rekne, ze je mozne, vsichni budou chapat jako mozne, ale novinari to zverejni jako jiste a zavazne, kuprikladu. To, ze novinari oceni otevrenost je pouze vymyslem novinaru samych, tem jde vzdy pouze o dobry (rozumej cteny) clanek a kdyz se tam hodi chvala otevrenosti, tak se tam proste prihodi bez ohledu na skutecnost.

        • Re: Shrnutí besedy

          (host)     před 21 lety 07.12.2003 13:14 |  
          0 0

          Ostatne jejich ,,informovani" z besedy nema s novinarskou praci nic spolecneho, za to bych je fakt mlatil, at aspon v tomto ohledu muzou napsat pravdu.

        • Re: Shrnutí besedy

          (host)     před 21 lety 07.12.2003 13:27 |  
          0 0

          Souhlas. Nevim co chtel rict co by jinak rict nemohl. Na takove provokatery jako je redakce kostalplatku musi byt clovek pripraven.
          Kostalovic noviny znam, ctu je jen parkrat do roka a musim se vzdy smat jak prezentuji Slavii. Kolikrat se objevi po vyhre Slavie jen mala zminka o vysledku na schovanem miste mezi spoustou "dulezitych" sportovnich zprav. Je to jen hnusny reklamni platek sparty, ktery zasadne nekupuji.

    • Re: Shrnutí besedy

      (host)     před 21 lety 07.12.2003 20:00 |  
      0 0

      fandim slávii 15 let! na besedě s fanoušky jsem byl označen za koš?álovce. bohužel jsem se nemoh s fo?ákem v ruce bránit. jestli redaktor píše bláboly, pak je to jeho dílo! rozlišujte jednotné a množné číslo. pokud mi chce ještě někdo nadávat a? uvede adresu a jméno přijdu mu vysvětlit jak se věc má.

  4. Re: Shrnutí besedy

    Alfabet     před 21 lety 06.12.2003 15:27 |  
    0 0

    Naprosto souhlasím s článkem Richiho. Snad bych jej ještě rozšířil o dva postřehy: Titulek "Šéf pražské Slavie Leška asi ztratil rozum" je uveden již v nadpise na první stránce objektivního deníku Večerník Praha a dále je v článku uvedeno, že Kuka s klubem přdčasně rozvázal pracovní smlouvu, což je v přímém rozporu s informacemi z besedy. Nemohu prohlásit, že všechny kroky pana Ing. Lešky při řízení naší Slavie schvaluji, ale na rozdíl od jiných příznivců si uvědomuji složitost postavení Slavie a jsem přesvědčen, že pan Leška rozhodně není příčinou č. 1. Jednoznačně ale souhlasím s jeho postupem na besedě ohledně přítomnosti novinářů ze "spřáteleného, páněkoš?álovského" deníku. Ostatně oni svým činem (předmětným článkem) dali Ing. Leškovi za pravdu!

  5. Re: Shrnutí besedy

    gary     před 21 lety 07.12.2003 23:50 |  
    0 0

    Souhlasím ,že články novinářů jsou často tragické. Na druhou stranu mediální obraz Slávie by měl budovat člověk, který to má v klubu na starosti . A jak tito lidé svojí práci zvládají ukazuje i fakt že na nějakých 20 otázek pro pana ing.Lešku ( které se stejně opakují pořád dokola a uměl by na ně odpovědět i vrátný) čekáme už asi tři měsíce. Jediný důvod neotevřenosti pana Lešky vidím v tom ,že místní žurnalisté budou nejspíše chodit na novinářskou stáž někam ke Koš?álovi -J