Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - 6. kolo

Slavia zvládla bez větších problémů otočit zápas proti posledním Pardubicím.

Koncert to v sobotu v Edenu od Slavie nebyl, zasloužená výhra ale ano. Pardubice kousaly víc, než jak se podle papírových předpokladů a jejich výsledků v roce 2025 čekalo. Soupeř byl většinou expertů letos odsouzen k sestupu (což se možná změní po dnešním vstupu miliardáře Pražáka do klubu), nicméně na hřišti nepůsobil vůbec odevzdaně a co se týče herního projevu, tak jsem v Edenu za dlouhé roky viděl spousty horších soupeřů (třeba minule Teplice). Našim barvám nevyšel začátek, kdy jsme inkasovali po nedůsledném bránění, a v celkovém pohledu ani první poločas, který skončil 1:1 a výsledek jsme tak tuto sezónu tradičně honili po výměně stran. Pochválit ale musím náležitou reakci po obdržené brance.

I ve druhé půli jsme si brzy vytvořili drtivou územní převahu, která vyústila ve vítěznou branku kapitána Bořila. V této souvislosti bych pochválil rohy, které nám k tlaku pomohly. Bylo jich 18 a gól z nich sice nepadl, ale poprvé v ročníku 25/26 měly hlavu a patu a bylo vidět, že na nich mužstvo zapracovalo. Tlak do malého vápna byl velký, centry byly zahrané dobře a brankář Šerák měl obrovské problémy se k nim dostat. Z tohoto pohledu měli hosté spíše štěstí, že po standardce neinkasovali. Na můj vkus jsme jen nepříliš efektivně využívali rozehrávky nakrátko, která nebyl připravena ani neposkytla přečíslení. "Pojišťovací" branku jsme sice dali až na hraně konce základní hrací doby, i tak jsme závěr utkání zvládli bez větších obav, k čemuž nám dopomohl i další červený zkrat Tanka. V této souvislosti bych chtěl pochválit rozhodčího Volka, že nezaváhal a správně vylučoval. Myslím si, že v dřívějších letech by takový zákrok v české lize leckdy prošel i přes VAR, ale přesně toto jsou přitom nebezpečné zákroky, které mohou lámat nohy a na hřiště ve vyspělých ligách nepatří (jakkoliv Tanka z ničeho nekalého nepodezírám, byla to jen nešikovnost).

Témata do dalšího víkendu a zápasu v Mladé Boleslavi zůstávají stejná - prospané první půle, občasné výpadky v obraně (kterých loni zdaleka nebylo tolik) a drhnoucí hra směrem dopředu. Razantní změnu bych ale čekal spíše až po reprezentanční přestávce (a pokud by nepřišla, tak si budeme muset připustit, že máme problém, protože Slavia zatím nepředvádí "mistrovské" výkony, zvláště s vyhlídkou úrovně Ligy mistrů), do té doby to chce ještě zvládnout zmíněný venkovní zápas. Každopádně i když jsem i já z dosavadních výkonů sešívaných mírně rozpačitý, tak je třeba mít na paměti, že jsme pořád v začátku soutěže a že klíčová období a zápasy jsou teprve před námi. Uvidíme, nakolik zvládne klub zareagovat i na přestupovém poli (minimálně příchod kvalitního útočníka vnímám jako nutnost).

Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Jindřich Staněk - 5 - Byl to ten zápas, kdy měl soupeř jednu šanci a jednu střelu. Bohužel ji zrovna proměnil a Staňka prostřelil z mírného úhlu mezi nohy. Chyba brankáře to nebyla, ale situace 50 na 50, kdy věřím, že by Jindra alespoň 5 z takových 10 pokusů chytil, ano. Aspoň nás v konečném účtování nemusí mrzet, že zrovna tentokrát míč prošel do sítě. Zvlášť v tomto zápase pak vynikla Staňkova ryze průměrná hra nohama, kdy je schopen základní rozehrávky, ale všechno je pomalé a "do stoje", ne do pohybu a volného prostoru.

Tomáš Holeš - 6 - Dozadu to nebyl výrazněji náročný zápas. Holeš několikrát dobře četl hru, zároveň mi ale přijde, že s věkem (nebo výraznou muskulaturou?) ztrácí rychlost (třeba výrazněji než u staršího Bořila). Ale může to být zdání, zrovna ohledně rychlosti budou mít trenéři naprosto přesná data. Směrem dopředu se Tomáš blýskl vstřelenou brankou po dobrém náběhu do vápna.

Igoh Ogbu - 6 - Vypadal rozehraněji a v lepším rozpoložení než proti Jablonci. Zápas odehrál nadprůměrně, u hlavičky na přední tyči po rohovém kopu mu nechybělo mnoho, aby zapadla do branky.

Jan Bořil - 7 - Zápas se mu povedl hlavně z hlediska produktivity. Přesným centrem našel Holeše, sám pak vstřelil vítěznou branku, kdy si našel volný prostor a osamocen hlavičkoval nechytatelně k tyči. Dobrá práce od našeho kapitána! Naopak u inkasovaného gólu zacouval až příliš k pokutovému území a měl proti přihrávajícímu hráči vystoupit, to byla menší chyba.

David Douděra - 5 - Průměrný výkon a opět tam měl jednu nesmyslnou simulaci po drobném střetu. Ach jo.

David Moses - 7 - Herně náš nejlepší hráč. Nejlépe ho vystihuje pojem živelnost. Má obrovský akční radius, který je navíc podložen herní kvalitou - je schopen získávat míče stejně jako je průniky dostávat dopředu. Povedeným centrem navíc asistoval na gól Bořilovi. A pokud přidá i na produktivitě, tak to bude hráč pro velký přestup.

Michal Sadílek - 5 - Výkon mezi 5 a 6, špatně nehrál. Ale pro něj je problematické, že je hlavně čistič prostoru a sběrač míčů, co nevyniká ofenzivní nadstavbou. A právě tohle je věc, která ve Slavii drhne obecně a Sadílek tomu samozřejmě nepomáhá, zvlášť když relativně podobně ladění kolegové Zafeiris a Moses jsou dopředu platnější.

Oscar Dorley - 5 - U inkasované branky chyboval, když neubránil Patráka, který se kolem něj snadno obtočil. Ale chybek tam bylo víc, nebylo to jen o Oscarovi. Zbytek zápasu odehrál mírně nadprůměrně, není to hráč, který vynikne při výrazné převaze a hře kolem soupeřova vápna.

Vasil Kušej - 6 - Branku nakonec vstřelil a jen podpořil svou výbornou produktivitu, ale herně je pár zápasů v menším útlumu. Pořád se snaží nealibisticky hrát, což maximálně oceňuji, ale kvalita řešení teď u něj není tak dobrá jako před pár týdny nebo ve druhé půlce jara. I gólovou akci měl řešit přímou nahrávkou do tutovky Provodovi, takhle akci zbrzdil a gól byl spíš otázkou štěstí/chyby brankáře.

Mojmír Chytil - 4 - Nedaří se mu, lidově řečeno mu to prostě nelepí, i když se snaží a dělá vše pro to, aby střeleckou smůlu protrhl. Několikrát míč udržel a zapojil se do kombinace, zároveň ale měl i dost momentů, které dobře neřešil. Na hřišti musí být prostě cítit mnohem víc, pokud chce nadále aspirovat na místo v základu a Slavii obecně. Měl i trochu pech, když už se k hlavičce dobře prosadil, tak míč (ne)šťastně trefil přesouvajícího se Šeráka.

Lukáš Provod - 6 - Tradičně patřil k tomu kreativnějšímu v našem dresu. V první půli ale na můj vkus akce až příliš předržoval a nebylo to ono. Pochvalu ale zaslouží za střelu, která po teči skončila na břevně. Druhá půle bylo o něco lepší, vyzdvihnout hlavně musím dva ukázkové sprinty v samotném závěru zápasu. Možná nemá nejrychlejších prvních pár kroků, jak se ale rozeběhne a nabere maximální rychlost, tak ho stíhá málokdo.

Ostatní hráči nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce.

6. kolo - Sobota 23. 08. 2025 20:00

Chance liga, 2025/2026
3 - 1
1 - 1
SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

23. Tomáš Holeš
54. Jan Bořil
90. Vasil Kušej

FK Pardubice
FK Pardubice

12. Patrák

Komentáře (28)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    kupik     před 7 hodinami 25.08.2025 16:22 |  
    15 1

    Dobrý odpoledne, přátelé
    díky za hodnocení, kol. Alanor je rychlej a celkem přesnej. Já osobně bych přidal V.Kušejovi, pravda nemá pořád tu jarní parádní formu, ale jeho buldočí zarputilost a průraznost má velkej přínos pro mančaft.
    No, co říci k zápasu.
    Bylo to ubojovaný a uběhaný vítězství. Za 3 body vřelej dík, za předvedenou hru díků bude méně.
    Pořád to není ta Slavia, na kterou jsme se před ligou těšili a kolem který bylo tolik chvalozpěvů.
    Tak snad postupem času se to bude jen a jen zlepšovat. I když?
    Nedávno jsem psal, že tento ročník nás zcela jistě nemine tlačení káry do kopce.
    A včerejšek mi dal za pravdu. Nedá mi to, ale musím tu zmínit o neudělení červenýho kartónu pro Preciada.
    Jasná karta. Bohužel, i komise rozhodčích si dělá z nás fandů prdel, a vnímá to opačně.
    Ptám se tedy, byla ta rána do vajec Heči tak nebezpečná jako faul Preciada někam pod koleno na stojnou nohu?
    Chorý vláčen tiskem a televizí jako škůdce národa, hráč Sparty žlutka. Nerozumím tomu, nechápu, snad nejsem sám.
    Nebudu generálem po bitvě a nechci radit trenérům koho postavit a jak střídati.
    Pouze se pozastavím nad zcela trapným a pro D.Hashioku patrně i " mírně " dehonestujícím střídáním na pár vteřin.
    Snad díky japonskýmu vychování ke slušnosti a uctivosti neposlal trenérskej štáb k šípku. Toť můj pohled.
    Zastavení č.2.
    Naše rohy. Kol.Alanor se zmínil o centrech, závarech, zamotanejch situacích apod., ale úspěšnost? Mizivá. Možná dobrý do tlaku, avšak gólově nám rohy nepomáhaj. Dříve se říkalo, roh půl gólu. A dnes?
    Zastavení č.3.
    Věkovej průměr teamu.
    No jdeme hodně nahoru, nic proti veteránům, dávali branky, ale kdo po nich? Nemám odpověď.
    Zastavení poslední. Obdiv a přání zároveň.
    Kateřina Svitková 3 kusy za cca 15 minut.
    Obdivuju její pracovitost, bojovnost a techniku.
    A přeju si takovýho " Svitka " do A mužstva.

    • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

      popin     před 6 hodinami 25.08.2025 16:54 |  
      6 2

      Také mě zarazila to pochvala rohů. Když z 18 nevytěžím nic, asi to není dobře. Na rozdíl od předchozích utkání možná lépe kopané ale co dál ? Před brankářem není žádný tlak a není kdo by hrál hlavou, jediný je tam Ogbu a to je málo. Kde jsou ty časy, kdy se do vápna vřítili Souček, Deli, Ngadeu a obranu zválcovali. Chytil a Provod hlavou moc neumí, Bořil s Holešem dali góly neobsazení, při rohu je to něco jiného.

      • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

        první rytíř     před 6 hodinami 25.08.2025 17:12 |  
        10 0

        Hlavou umí Hashioka, jen nemá dost příležitostí to ukázat :-(

      • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

        mig52     před 3 hodinami 25.08.2025 19:58 |  
        3 0

        No Součka, Deliho, Ngadea nemáme, s Mosesem, Oscarem, Sadílkem, Douderou aj. ve vápně při rozích toho tolik opravdu nevyčarujeme.

    • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

      stomir     před 5 hodinami 25.08.2025 18:12 |  
      22 2

      Souhlasím se vším, nadchnul jste mě srovnáním Preciada a Chorého coby "národního škůdce". Zápas Slavie v Hradišti jsem bohužel viděl na místě, Chorý stejně jako na Bohemce každou chvíli zákeřně kopnut nebo udeřen, celý zápas to snášel a fakt dřel pro tým , kterému to zoufalo nešlo. Čím dál víc ho uznávám, dělá pro nás hodně. A v Jablonci moc chyběl... Je ale jasný, že po loňské sezóně mraky lidí ( novinářů, fandů a možná i rozhodčích) hladově čekalo na chvíli, kdy Chorému ujedou nervy. A pak si to nejmíň týden užívali a budou to dělat dál. Ono ty duševní chudáky totiž "nebaví", když někdo jiný, než ta jejich zkurvená spartička vede ligu. Tak budou mlet o nadvládě Slavie v zákulisí a arogantních hráčích. Čekal jsem, že tahle sezona bude i z tohoto důvodu těžká, ale že ji bude provázet taková míra podlosti, to je moc i na mě. A to už jsem věkem dědek a pamatuju ligu od 70.let.

      • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

        obiwan     NOVÝ před 2 hodinami 25.08.2025 21:15 |  
        4 1

        Souhlasím s každým slovem...

    • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

      Sherudan     před 3 hodinami 25.08.2025 19:56 |  
      6 0

      Kateřina Svitková 3 kusy za cca 15 minut.
      Hele, a nešlo by zkusit Kačenku do Áčka místo Mojmy? Aspoň, než se vrátí Chorý?

  2. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    sule     před 7 hodinami 25.08.2025 16:24 |  
    7 1

    Souhlasím s hodnocením. Dle mého názoru je hráčem utkáni Moses.

  3. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    Myšák     před 7 hodinami 25.08.2025 16:30 |  
    10 1

    S hodnocením naprostý souhlas, s Boleslaví bych si přál Hashioku od začátku do základu.

    • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

      zeleznik2     před 6 hodinami 25.08.2025 17:28 |  
      5 0

      I já, Boleslav momentálně není silným soupeřem, tak bych jej v základu zkusil.

      • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

        Myšák     před 5 hodinami 25.08.2025 17:42 |  
        1 2

        Ty si myslíš, že Haši je horší než Douděra?

  4. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    SLAVIESTA     před 6 hodinami 25.08.2025 17:12 |  
    5 4

    S hodnocením souhlasím, jen ve dvou případech to vidím malinko jinak. Bořil u mě 8. Byl to jeho zápas a po fůře kritiky(asi oprávněné), si jí zaslouží. Přesný centr, to je u nás hodně vzácné koření. Při svém gólu nezaváhal.
    Staněk u mě 4, nohama jako obvykle nic moc, jediná střela z úhlu mezi nohy, to je pro mě výkon podprůměrný.


    Komentář byl uživatelem upraven (25.08.2025 17:14) . Zobrazit původní komentář

  5. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    tomslavista     před 6 hodinami 25.08.2025 17:14 |  
    10 0

    Mojma by potřeboval nabrat svaly. Po té nemoci mi přijde dost hubený a často se teď nechá od obránců odstavit od míče. Přál bych mu, aby mu to tam zase začalo padat.

    • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

      Hubicka     před 5 hodinami 25.08.2025 17:40 |  
      7 3

      Mojma to má spočítaný. Pokud přijde další útočník tak lávka a pak pryč. Je to sympaťák a poctivec,ale tohle je Slavie. Douděra má kliku, že není alternativa. Jinak je to lávkař č. 13 - 14.Jsou hráči kteří můžou hrát, když 8 borců je v topu. Pak se ztratí. Zmrzlý, Schranz, Douděra a přijde mi i Sadílek. Mojma je víc vidět a je to útočník. Bez gólů a ani šancí je zbytečný.

      • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

        Kikoriki     před 3 hodinami 25.08.2025 19:59 |  
        3 2

        Jenže to co píšeš, je pravda teď. Ale za měsíc může být všechno jinak. Schranz chytne formu a může být klíčový. Znal někdo loni Dioufa? Prostě se to časem vyvíjí a trenér je vidí denně. Takže tak.

  6. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    zeleznik2     před 6 hodinami 25.08.2025 17:27 |  
    0 1

    Hodnotil jsem podobně, jen 4 jsem Mojmírovi nedal.

  7. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    žbl68     před 5 hodinami 25.08.2025 17:35 |  
    5 0

    když Moi - 4 a Douděra - 5 ? tak - Sadílek - 6 ! Kušej ! - 7, Moses - 8 !!.... jinak ok
    Staněk 4,4 ... ten gol měl mít
    na MB tohle stačit nebude ač hrajou v suterenu tabulky ...

  8. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    JS (přítel SN)     před 4 hodinami 25.08.2025 18:46 |  
    7 17

    Staněk je oproti Kinskému poloviční brankář. Nemá nadstavbu v rozehře, a upřímně zatím z něj nemám pocit, že by chytil něco extra navíc.

    • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

      Myšák     před 4 hodinami 25.08.2025 18:53 |  
      8 4

      Já teda nevím, ale chytit desítku, co je víc?

      • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

        levap     před 4 hodinami 25.08.2025 19:11 |  
        5 12

        Chytit penaltu je z 95 % náhoda. Ta se dá pouze špatně kopnout, ale ne chytit. Takže zásluhy za chycenou penaltu jsou nevelké. Jinak pochopitelně vřele souhlasím, že rozdíl mezi Staňkem a Kinský je veliký. Proto jsem si přál, aby příležitost dostal Markovič, který se podle mě blíží stylu hry A.Kinského.

        • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

          Myšák     před 4 hodinami 25.08.2025 19:21 |  
          7 1

          To jsem přesně čekal, sklenice je buď poloplná, nebo poloprázdná. Od malička jsem chytal, a největší frajer byl kdo chytil penaltu, Pavle!

          • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

            levap     před 4 hodinami 25.08.2025 19:26 |  
            3 6

            V tom daném okamžiku jistě ano. Ale o kvalitě brankáře to opravdu říká velmi málo. Štěstí, že trefíš stranu a štěstí, že dosáhneš na špatně umístěnou ránu.

        • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

          japoko     před 4 hodinami 25.08.2025 19:22 |  
          3 4

          Tak Markovič opravdu ne!

          • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

            levap     před 4 hodinami 25.08.2025 19:28 |  
            4 2

            Můžu vědět na základě čeho, tak kategorický soud ?

            • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

              japoko     NOVÝ před hodinou 25.08.2025 22:02 |  
              2 2

              Jeho vývoj dlouhodobě sleduji, přes 20 let jsem na(divizní) úrovni chytal a mimo krátké období v Baníku mě opravdu nepřesvědčil!
              A ještě ke všemu jde o můj čistě osobní názor!

  9. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    mig52     před 3 hodinami 25.08.2025 20:04 |  
    9 6

    No a Trpišovský za 3.
    Jednak Hashioka.
    Druhak opětovná ignorace nákladných hráčů "pro budoucnost".
    Ta bude asi krutá, když tito talenti už několik týdnů nehrají žádné pořádné ostré zápasy. Ani za áčko, ani za béčko, asi se kluci mlátí do hlav, kdeže to vlezli.


    Komentář byl uživatelem upraven (25.08.2025 20:04) . Zobrazit původní komentář

  10. Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

    IJS     před 2 hodinami 25.08.2025 21:00 |  
    2 6

    Zdravím, s hodnocením souhlasím, ikdyž ve Sportu dostal Bořil 9 (!), ale 7 odpovídá více.
    Všichni teď kritizujeme hráče za špatnou hru, za špatné výkony, ale měli bychom hlavně soudit herní systém, kterým se Slavia už od jara prezentuje. Naprosto rezignovala na nějakou výstavbu hry a hraje systémem "vše na Chorého", aneb " v jednoduchosti je síla". Balóny z obrany ( i od brankáře ) létají přes zálohu do vzdušných soubojů útočníka ( útočníků ) a naše hra začíná až bojem o zisk odraženého míče na soupeřově polovině. Je naprostá pravda, že z hlediska obrany je to nejbezpečnější založení útoku - soupeř nás nemůže překvapit! Z pohledu nás diváků je to nekoukatelný fotbal, kterým hrajeme každý první poločas a někdy i déle. Co asi můžeme chtít od našich záložníků, když se s nimi při rozjíždění akce nepočítá. O něco se snaží Zafi, ale s míčem vyjíždí z hloubky našeho pole a k soupeřově brance je daleko. Moses je zase vynikající dribler, ale ne playmaker. A kritika Sadílka v tomto herním systému mi přijde nepatřičná. Co jiného asi po něm trenéři chtějí? Nějak asi ligové zápasy budeme zvládat a spolu se Spartou budeme v čele, ale s touto hrou se máme předvést na podiu LM?! To si bude pěkný šok!
    Otázka posil: jaký útočník asi půjde do Slavie, když předem ví, že bude až dvojkou za Chorým. Uděláme last minute posilu na levou stranu a do zápasu nastoupí Fully. To co předvedl JiT s Hašiokou, to je snad největší ponížení které pro hráče je. Snad ještě střídání střídajícího! Ještě musím napsat, že ten Konečný byl daleko lepší než naše posily jako Fully, Ouma ( kde je? ) atd. a je to odchovanec.
    Rád bych se mýlil, ale letos to bude těžké a jak už bylo napsané tak asi i do kopce!

    • Re: Hodnocení slávistů - 6. kolo

      jirkag5     NOVÝ před 22 minutami 25.08.2025 22:42 |  
      0 0

      Ouma je v Polsku, to sis nevšiml?