Konečně máme majitele, na kterého čekaly generace. Ale představa, že stavíme stadion mimo Eden je pro mě dost děsivá. Bohužel si nějak neumím představit, že by se v Edenu postavil nový stadion vedle současného, ať už kvůli pozemkům nebo kapacitě samotného prostoru. Taky nevím jestli kapacita 40 tisíc je rozumná. Celkově je debata o stadionu nebo rozšíření fajn, ale fakt se obávám, že to jednou bude stát někde v Letňanech.
Stadion je pro dalsi rozvoj nezbytny. Kapacita 40 tis je i mozna zbytecne pri zemi. Preferoval bych vetsi kolem 50. Ale chapu i mensi. Pri prestavbe, nebo vzstavbe noveho je treba vzit v potaz nutnost infrastruktury, tedy, at uz vlak, metro, osobni doprava. To je nesmirne dulezite. Eden je v tomto smeru uz ted dle meho na hrane. Proto volba na jinou lokalitu je spravna. Okraj Prahy bude pro kazdeho z nas jinak vitan. Hlavne diky nedokoncenemu obchvatu. V kazdem pripade tomuto tleskam a doufam ze se toho v blizke budoucnosti dockame. Jen doufam, ze nebudeme muset na strahov. Ten kopec je mi krajne proti srsti :)
JO,
stadion na 50tisíc, by byl už o něčem, když takový mají Poláci, Maďaři a placu na něj, je kolem pražského okruhu víc než dost, k přihlédnutí i železnici, MHD, D1 - dostupnost,místa na parkování, jsou potřebná.
Pokud by se vedle postavil nový, stávající bych nechal a předělal na polyfunkční objekt ( bydlení, kancly, komerce). Využít syneergií s novým staďakem, nákupním centrem, železniční zastávkou a rozvojovým územím za železnicí. Sám Tykač nastiňoval, že by sem přestěhoval své firmy. Prostě tak, sby to generovalo příjmy pro majitele i klub jako takový a nebylo to v rozporu s územním plánem.
No jak jsem včera viděl přípravy koncertu v Edenu, tak mě napadlo, že by to šlo nějakým způsobem předělat na umělou plochu / prostor pro velké koncerty a nový stadion dát hned vedle.
Pak by se tam mohly pořádat akce hodně často. Tráva by tam ale byla nesmysl, takže tam udělat umělku, na které by se dalo mimo hudební sezónu trénovat.
Zároveň by to mohla být i food zóna.
Tedy takový multifunkční prostor.
Řešení se nabízí podobně jako v Paříži, kde jsou stadiony PSG a Paris FC doslova přilepeny k sobě. Můžeme přenechat stadion klokanům; ostatně, nenávist mezi pařížskými kluby je určitě větší než mezi námi a vačnatci:-)
Kdo si klade malé cíle, zůstane malý a omezený. Proto by naším bezprostředním strategickým cílem měla být výstavba nového stadionu Eden s kapacitou 40 000 diváků — s připravenou možností rozšíření na 50 000 a více, pokud si to vývoj a poptávka vyžádají.
Stavět stadion uprostřed hustě obydlené oblasti, obklopené bytovými domy a rodinnými zástavbami, již neodpovídá požadavkům moderního městského plánování ani očekáváním současných fanoušků. Myšlenka výstavby nového stadionu těsně vedle stávajícího Edenu působí spíše jako nostalgická než strategicky promyšlená. Stávající stadion přitom může nadále sloužit — například pro ženský tým, rezervu nebo mimofotbalové akce.
Inspiraci můžeme čerpat z projektů, jako je Allianz Arena klubu FC Bayern Mnichov. Stadion se nachází těsně za hranicí města, v blízkosti klíčových dálničních křižovatek. Je vzorem chytré infrastruktury a výborné dopravní dostupnosti. Nabízí kapacitu 75 000 diváků pro domácí zápasy (70 000 pro mezinárodní), více než 100 VIP skyboxů, přes 2 000 business míst a více než 300 míst pro handicapované fanoušky.
Komfort a logistika byly při návrhu jasnou prioritou: v areálu se nachází více než 10 000 parkovacích míst, ke stadionu je zajištěna doprava kyvadlovými autobusy a stanice metra je vzdálená jen 15 minut chůze — ukázka moderního a fanouškovsky orientovaného přístupu.
Allianz Arena je navíc připravena i na budoucnost. Její slavná tribuna Südkurve — tradiční sektor pro domácí fanoušky ve stoje — je vybavena chytrým systémem, který umožňuje její rychlou a nenákladnou přeměnu na sektor se sedačkami. Sklopná sedadla se zasouvají do kovových boxů v podlaze. Celé řešení připomíná třetí řadu sedadel v automobilu, která se schová do zavazadlového prostoru a přemění pětimístný vůz na sedmimístný. V režimu stání boxy nepřesahují výšku běžného schodu. Tento systém je možné vidět na videu.
Tento inovativní systém, známý jako Stuttgart Modell, byl původně vyvinut pro stadion ve Stuttgartu. Jedná se o flexibilní a chytré řešení, které zachovává fanouškovskou atmosféru a zároveň vyhovuje předpisům UEFA pro mezinárodní utkání.
Vzhledem k tomu, že pan Tykač provozuje část svého energetického podnikání ve Vietnamu, může zde vzniknout i možnost cenově výhodné výroby těchto modulárních sedaček.
Je třeba vidět i širší souvislosti: Mnichov a Praha jsou města podobné velikosti. Bayern má každé domácí utkání vyprodáno. Ajax má průměrnou návštěvnost přes 54 000, Feyenoord okolo 48 000. Nevidím důvod, proč by Slavia Praha nemohla v dohledné době pravidelně přitahovat až 40 000 diváků.
Teď je čas myslet ve velkém — a podle toho i jednat. Pro budoucnost klubu, jeho fanoušků i celé Prahy.
Původní komentář: Kdo si klade malé cíle, zůstane malý a omezený. Proto by naším bezprostředním strategickým cílem měla být výstavba nového stadionu Eden s kapacitou 40 000 diváků — s připravenou možností rozšíření na 50 000 a více, pokud si to vývoj a poptávka vyžádají.
Stavět stadion uprostřed hustě obydlené oblasti, obklopené bytovými domy a rodinnými zástavbami, již neodpovídá požadavkům moderního městského plánování ani očekáváním současných fanoušků. Myšlenka výstavby nového stadionu těsně vedle stávajícího Edenu působí spíše jako nostalgická než strategicky promyšlená. Stávající stadion přitom může nadále sloužit — například pro ženský tým, rezervu nebo mimofotbalové akce.
Inspiraci můžeme čerpat z projektů, jako je Allianz Arena klubu FC Bayern Mnichov. Stadion se nachází těsně za hranicí města, v blízkosti klíčových dálničních křižovatek. Je vzorem chytré infrastruktury a výborné dopravní dostupnosti. Nabízí kapacitu 75 000 diváků pro domácí zápasy (70 000 pro mezinárodní), více než 100 VIP skyboxů, přes 2 000 business míst a více než 300 míst pro handicapované fanoušky.
Komfort a logistika byly při návrhu jasnou prioritou: v areálu se nachází více než 10 000 parkovacích míst, ke stadionu je zajištěna doprava kyvadlovými autobusy a stanice metra je vzdálená jen 15 minut chůze — ukázka moderního a fanouškovsky orientovaného přístupu.
Allianz Arena je navíc připravena i na budoucnost. Její slavná tribuna Südkurve — tradiční sektor pro domácí fanoušky ve stoje — je vybavena chytrým systémem, který umožňuje její rychlou a nenákladnou přeměnu na sektor se sedačkami. Sklopná sedadla se zasouvají do kovových boxů v podlaze. Celé řešení připomíná třetí řadu sedadel v automobilu, která se schová do zavazadlového prostoru a přemění pětimístný vůz na sedmimístný. V režimu stání boxy nepřesahují výšku běžného schodu. Tento systém je možné vidět na přiložených fotografiích od čísla 20 výše.
Tento inovativní systém, známý jako Stuttgart Modell, byl původně vyvinut pro stadion ve Stuttgartu. Jedná se o flexibilní a chytré řešení, které zachovává fanouškovskou atmosféru a zároveň vyhovuje předpisům UEFA pro mezinárodní utkání.
Vzhledem k tomu, že pan Tykač provozuje část svého energetického podnikání ve Vietnamu, může zde vzniknout i možnost cenově výhodné výroby těchto modulárních sedaček.
Je třeba vidět i širší souvislosti: Mnichov a Praha jsou města podobné velikosti. Bayern má každé domácí utkání vyprodáno. Ajax má průměrnou návštěvnost přes 54 000, Feyenoord okolo 48 000. Nevidím důvod, proč by Slavia Praha nemohla v dohledné době pravidelně přitahovat až 40 000 diváků.
Teď je čas myslet ve velkém — a podle toho i jednat. Pro budoucnost klubu, jeho fanoušků i celé Prahy.
Tak zajisté se majitel Slavie, nechává informovat i o tom, jak a kde se v současnosti staví stadiony v TOP ligách, se vším potřebným k tomu/obslužnost, parkování.
V Mnichově je to fantastický, 75 000 lidí a za deset minut jsi z parkoviště na dálnici, navíc na rozcestníku dálnic, můžeš jet několika směry. Pro místní je tam metro.
Twl představa, že máš stadion někde na hranici Pražského okruhu a D1 (případně D5 nebo D10) a nevíš, jestli se tam dostaneš přes Prahu autem za hodinu nebo za dvě, mě nějak zvlášť netěší. :-)
"Stavět stadion uprostřed hustě obydlené oblasti, obklopené bytovými domy a rodinnými zástavbami, již neodpovídá požadavkům moderního městského plánování"
Tak to jsi zaspal dobu. Opak je pravdou.
Dlouhodobě se ukazuje, že stadiony mimo město vytváří zcela mrtvé zóny, které nejsou nikdy schopny vytvořit příjemné živé prostředí.
Já nevím ale jel jsi někdy tím jejich metrem do Allianzareny na fotbal? Já jo a podruhý bych to už neudělal. Tento trend, který vlastně vyžaduje dopravu autem je pasé a navíc Eden je jen jeden, v Anglii to pochopili.
Hezké, jen jsi trošku zapomněl na životní úroveň v Nĕmecku a u nás, zapálenost Nĕmců pro sport a ochotu jej nejen na úrovni dělat, ale i navštěvovat. Jejich sportovní infrastruktura je někde jinde a já nevěřím, že je v tomto někdy doženeme. Návštěvy sportovních podniků jsou součástí společenského života. Jasně, ve Slavii je to teď podobné, snad nynější euforie vydrží i dál.
Naprosto nesmyslné megalomanství, doufám, že mnichovskou cestou nikdy nepůjdeme. Navíc to místo mnichovského stadionu je bez jakéhokoli genia loci, naprosto sterilní. Byl jsem před lety na zápase Mnichov 1860 v Allianz Arene a předloni na jejich zápase na městském stadionu, kde 1860 nyní hrají domácí zápasy. Na zastaralém městském stadionu o 1000 % lepší zážitek se vším všudy - sledovat fandění celého "narvaného" stadionu je mnohem lepší než sledování fotbalu, kde je sice 10 000 nebo 15 000 diváků, avšak spousta sektorů zavřená....
SKS se teď veze na vlně módnosti, vidím to na TS každý zápas, kromě několika stálých známých tváří je tam spousta lidí, co pravidelně nechodí (mnozí naivně hledají své místa se vstupenkou v ruce) a také spousta cizinců. Myslím, že kapacita 30 000 je optimální maximum v tom smyslu, že bude zachována současná skvělá atmosféra ve vyprodaném Edenu.
Stadion pro 40 tisíc je sen. Mně je úplně jedno, kde to bude v Praze stát, hlavně ať je tam dobrá dopravní dostupnost. Přesdtavuju si stadion, něco jako San Mamés v Bilbau. Když nebudou chodit lidi, tak zůstane horní patro zavřené. Ale já věřím, že chodit budou. A každý den budu věnovat krátkou modlitbu za pana Tykače, který je pro náš klub naprosté požehnání, a taky za naše politiky, ať udělají něco s tím stavebním řízením. Jinak se toho svatostánku nedožiju.
Já jsem pro stavbu nového stadionu za stávajícím stadionem v Edenu.
Určitě se nezačne stavět dříve než za 3 roky. V tu dobu už by měla být hotová akademie na Šeberově, takže tréninkové plochy v Edenu už nebudou mít tolik využití.
Při přestavbě stávajícího stadionu bude minimálně potřeba uzavřít východní tribunu, ale spíše uzavřít na cca 2 roky celý stadion. Kde bysme hráli?
Určitě bude v budoucnu třeba nejen více sedaček, ale také více skyboxů a VIP prostorů vůbec. Do stávajícího stadionu další skyboxy přidat nejdou.
Asi nebude stadion pro 40 tisíc diváků hned vyprodán na ligové zápasy, ale je třeba mít kam růst. Těch týmů které mají vyprodáno na všechny zápasy po Evropě není moc.
Stadion, svá nej fanouškovská léta jsem prožil na tam podělaným Strahove a přijde mi, ze většina lidi, ani nevi, co je mit “domov” Eden a jake bylo se tam po dlouhých letech ve vyhnanství vrátit. Pozemky Slavie se táhnou od stadionu az po plavecak/zimni stadion, ja tam vyrůstal, místa dost a jinam než do Edenu bych nechtěl chodit. Je to pro mě novinka, naposled jt hovoril o rozšíření, zvednuti patra.. mame relativně novy, moderni stadion, dobra dostupnost (vlak, bus, tramvaj) a ty stadiony na polích za městem neni můj šálek kávy.
Původní komentář: Stadion, svá nej fanouškovská léta jsem prožil na tam podělaným Strahove a přijde mi, ze většina lidi, ani nevi, co je mit “domov” Eden a jake bylo se tam po dlouhých letech ve vyhnanství vrátit. Pozemky Slavie se táhnou od stadionu az po plavecká, ja tam vyrůstal, místa dost a jinam než do Edenu bych nechtěl chodit. Je to pro mě novinka, naposled jt hovoril o rozšíření, zvednuti patra.. mame relativně novy, moderni stadion, dobra dostupnost (vlak, bus, tramvaj) a ty stadiony na polích za městem neni můj šálek kávy.. Skrýt původní komentář
Miliardy za Misto do nového stadionu bych dal do rozšíření stávající ho, jak o tom mluvil jt a mládeže. Jinak tykac s jt bylo pro nás požehnáním. Majitel- fanoušek a srdcař, proste pohadka
Vnímám to stejně. Eden je náš domov a nerad bych jezdil někam na okraj Prahy. Pokud by jen bylo možné využít pozemky v Edenu, tak postavit stadion tam. Rozšíření stávajícího bych taky uvítal, ale nevím, kde bychom ty 2 roky hráli.
Ja mam ale pocit, ze jt v nejakem předchozím podcastu říkal, ze navýšit patro lze i za současného provozu. Mam pocit, ze uz většina slavistu nepamatuje tu větrnou hůrku na strahove.. my se jezdili dívat do Edenu, kdyz se stadion stavel a měli všichni slzy na krajíčku při při prvním zápase s oxfordem.. Eden ke jen jeden (pro me).
SVĚT JDE
dopředu, Slavia musí držet krok s ním.
Ten případný stadion na těch minimálně 50tisíc diváků na okraji Prahy/u okruhu i v dosahu železnice, D1, by byl na víc, než jenom českou 1.ligu.
!
Svět jde bohužel spíš do prdele než kupředu, zářným příkladem jsou stadiony kdesi na poli, v Anglii jsou stadiony zakomponovány do městské zástavby, že to kolikrát ani nepoznáš, že by se tam někdo hrnul někam na samotu u lesa, to pochybuju.
Dle mého názoru je to tak, že když se uvažovalo o rozšíření za provozu, jednalo se o navýšení kapacity někam těsně nad třicet tisíc. Jenže údajně UEFA chce na pořádání významnějších zápasů kapacitu minimálně čtyřicet tisíc a Tykač by chtěl, aby Slavia takovým stadionem disponovala. A to už zřejmě za provozu nejde přestavět, proto přišli s tím stadionem za současným Edenem na plochách treninkových hřišť.
Stadion na okraji Prahy u dálnice je nesmysl minimálně do doby, než se dostaví Pražský okruh. Jízda po D1 je stále noční můrou a že by se tím zlepšila obslužnost, tomu snad nevěří nikdo. Ostatní dálnice z Prahy jsou na tom podobně, v podstatě si neumím představit místo, kde by to bylo dopravně nějak snadno obsloužitelné.
Přesně tak. Navíc najít v Praze nějaký dostupný pozemek, který je ideálně blízko dálnice, železnice a třeba i metra bude složité a drahé. Kdežto pozemky v Edenu patří velké Slávii.
Vem si jak složitě jsme hledali pozemek na akademii, je to sice u dálnice ale, že by to byla výhra ohledně dostupnosti, tak to ani náhodou, navíc tam jako MHD jezdí celkem hovno.
Za chvíli to bude již deset let, co se na nás usmálo štěstí a máme na české poměry velmi dobré zázemí pro postupné budování klubu. Ano, za covidu už to nebylo z Číny ono, ale zase ten prodej na své poměry urychlili a nám to dalo čas rychleji nastavit klubové záležitosti na novou dobu pod Tykačem. Vypadá to, že je to pokorný člověk, který nemá potřebu škodlivě zasahovat do chodu A týmu, tak jako se to děje pravidelně na Letné. Nikoho lepšího z českých miliardářů jsme si nemohli přát. Vážím si každého vítězství, každé dobré věci co se děje v klubu, protože byly doby, kdy jsme neměli pomalu ani na energie a složenky...
Zároveň to bude deset let, co nás opustil můj kamarád a velký slávista.
Nejvíc mě mrzí, že umřel těsně před tím, než převzal klub Tvrdík a nezažil nic z té poslední dekády.
Že jsme poslední společná léta v Edenu strávili jen bojem o záchranu.
Komentáře (38)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Ados včera 07.06.2025 11:30 |Konečně máme majitele, na kterého čekaly generace. Ale představa, že stavíme stadion mimo Eden je pro mě dost děsivá. Bohužel si nějak neumím představit, že by se v Edenu postavil nový stadion vedle současného, ať už kvůli pozemkům nebo kapacitě samotného prostoru. Taky nevím jestli kapacita 40 tisíc je rozumná. Celkově je debata o stadionu nebo rozšíření fajn, ale fakt se obávám, že to jednou bude stát někde v Letňanech.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
slamacek (přítel SN) včera 07.06.2025 12:58 |Stadion je pro dalsi rozvoj nezbytny. Kapacita 40 tis je i mozna zbytecne pri zemi. Preferoval bych vetsi kolem 50. Ale chapu i mensi. Pri prestavbe, nebo vzstavbe noveho je treba vzit v potaz nutnost infrastruktury, tedy, at uz vlak, metro, osobni doprava. To je nesmirne dulezite. Eden je v tomto smeru uz ted dle meho na hrane. Proto volba na jinou lokalitu je spravna. Okraj Prahy bude pro kazdeho z nas jinak vitan. Hlavne diky nedokoncenemu obchvatu. V kazdem pripade tomuto tleskam a doufam ze se toho v blizke budoucnosti dockame. Jen doufam, ze nebudeme muset na strahov. Ten kopec je mi krajne proti srsti :)
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Slávista 51 včera 07.06.2025 14:10 |JO,
stadion na 50tisíc, by byl už o něčem, když takový mají Poláci, Maďaři a placu na něj, je kolem pražského okruhu víc než dost, k přihlédnutí i železnici, MHD, D1 - dostupnost,místa na parkování, jsou potřebná.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Slávista 51 včera 07.06.2025 15:45 |Samozřejmě že stadion v Edenu, neopustit.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Slávista 51 včera 07.06.2025 16:49 |Využitelný jako dosud -
jen pro mužstva B, ženy, dorost, koncerty.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
SKSKali včera 07.06.2025 17:12 |Pokud by se vedle postavil nový, stávající bych nechal a předělal na polyfunkční objekt ( bydlení, kancly, komerce). Využít syneergií s novým staďakem, nákupním centrem, železniční zastávkou a rozvojovým územím za železnicí. Sám Tykač nastiňoval, že by sem přestěhoval své firmy. Prostě tak, sby to generovalo příjmy pro majitele i klub jako takový a nebylo to v rozporu s územním plánem.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
PetCC před 18 hodinami 08.06.2025 12:52 |No jak jsem včera viděl přípravy koncertu v Edenu, tak mě napadlo, že by to šlo nějakým způsobem předělat na umělou plochu / prostor pro velké koncerty a nový stadion dát hned vedle.
Pak by se tam mohly pořádat akce hodně často. Tráva by tam ale byla nesmysl, takže tam udělat umělku, na které by se dalo mimo hudební sezónu trénovat.
Zároveň by to mohla být i food zóna.
Tedy takový multifunkční prostor.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
pcitron před 9 hodinami 08.06.2025 22:18 |Řešení se nabízí podobně jako v Paříži, kde jsou stadiony PSG a Paris FC doslova přilepeny k sobě. Můžeme přenechat stadion klokanům; ostatně, nenávist mezi pařížskými kluby je určitě větší než mezi námi a vačnatci:-)
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Myšák včera 07.06.2025 14:19 |Jsem hrdý a šťastný, že máme takového majitele.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Slávista 51 včera 07.06.2025 14:48 |Ale že to trvalo,
potom všem, co si Slavia po konci 1.republiky -
" užila ".
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Merlinus (přítel SN) včera 07.06.2025 17:04 |Kombinace Tykač-Tvrdík je dar z nebes...
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Cygnus včera 07.06.2025 18:42 |Kdo si klade malé cíle, zůstane malý a omezený. Proto by naším bezprostředním strategickým cílem měla být výstavba nového stadionu Eden s kapacitou 40 000 diváků — s připravenou možností rozšíření na 50 000 a více, pokud si to vývoj a poptávka vyžádají.
Stavět stadion uprostřed hustě obydlené oblasti, obklopené bytovými domy a rodinnými zástavbami, již neodpovídá požadavkům moderního městského plánování ani očekáváním současných fanoušků. Myšlenka výstavby nového stadionu těsně vedle stávajícího Edenu působí spíše jako nostalgická než strategicky promyšlená. Stávající stadion přitom může nadále sloužit — například pro ženský tým, rezervu nebo mimofotbalové akce.
Inspiraci můžeme čerpat z projektů, jako je Allianz Arena klubu FC Bayern Mnichov. Stadion se nachází těsně za hranicí města, v blízkosti klíčových dálničních křižovatek. Je vzorem chytré infrastruktury a výborné dopravní dostupnosti. Nabízí kapacitu 75 000 diváků pro domácí zápasy (70 000 pro mezinárodní), více než 100 VIP skyboxů, přes 2 000 business míst a více než 300 míst pro handicapované fanoušky.
Komfort a logistika byly při návrhu jasnou prioritou: v areálu se nachází více než 10 000 parkovacích míst, ke stadionu je zajištěna doprava kyvadlovými autobusy a stanice metra je vzdálená jen 15 minut chůze — ukázka moderního a fanouškovsky orientovaného přístupu.
Allianz Arena je navíc připravena i na budoucnost. Její slavná tribuna Südkurve — tradiční sektor pro domácí fanoušky ve stoje — je vybavena chytrým systémem, který umožňuje její rychlou a nenákladnou přeměnu na sektor se sedačkami. Sklopná sedadla se zasouvají do kovových boxů v podlaze. Celé řešení připomíná třetí řadu sedadel v automobilu, která se schová do zavazadlového prostoru a přemění pětimístný vůz na sedmimístný. V režimu stání boxy nepřesahují výšku běžného schodu. Tento systém je možné vidět na videu.
Tento inovativní systém, známý jako Stuttgart Modell, byl původně vyvinut pro stadion ve Stuttgartu. Jedná se o flexibilní a chytré řešení, které zachovává fanouškovskou atmosféru a zároveň vyhovuje předpisům UEFA pro mezinárodní utkání.
Vzhledem k tomu, že pan Tykač provozuje část svého energetického podnikání ve Vietnamu, může zde vzniknout i možnost cenově výhodné výroby těchto modulárních sedaček.
Je třeba vidět i širší souvislosti: Mnichov a Praha jsou města podobné velikosti. Bayern má každé domácí utkání vyprodáno. Ajax má průměrnou návštěvnost přes 54 000, Feyenoord okolo 48 000. Nevidím důvod, proč by Slavia Praha nemohla v dohledné době pravidelně přitahovat až 40 000 diváků.
Teď je čas myslet ve velkém — a podle toho i jednat. Pro budoucnost klubu, jeho fanoušků i celé Prahy.
https://youtu.be/-xNJEAdH3Vs?si=OggSO-Twd_XPDIs7
Komentář byl uživatelem upraven (07.06.2025 19:07) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Kdo si klade malé cíle, zůstane malý a omezený. Proto by naším bezprostředním strategickým cílem měla být výstavba nového stadionu Eden s kapacitou 40 000 diváků — s připravenou možností rozšíření na 50 000 a více, pokud si to vývoj a poptávka vyžádají.
Stavět stadion uprostřed hustě obydlené oblasti, obklopené bytovými domy a rodinnými zástavbami, již neodpovídá požadavkům moderního městského plánování ani očekáváním současných fanoušků. Myšlenka výstavby nového stadionu těsně vedle stávajícího Edenu působí spíše jako nostalgická než strategicky promyšlená. Stávající stadion přitom může nadále sloužit — například pro ženský tým, rezervu nebo mimofotbalové akce.
Inspiraci můžeme čerpat z projektů, jako je Allianz Arena klubu FC Bayern Mnichov. Stadion se nachází těsně za hranicí města, v blízkosti klíčových dálničních křižovatek. Je vzorem chytré infrastruktury a výborné dopravní dostupnosti. Nabízí kapacitu 75 000 diváků pro domácí zápasy (70 000 pro mezinárodní), více než 100 VIP skyboxů, přes 2 000 business míst a více než 300 míst pro handicapované fanoušky.
Komfort a logistika byly při návrhu jasnou prioritou: v areálu se nachází více než 10 000 parkovacích míst, ke stadionu je zajištěna doprava kyvadlovými autobusy a stanice metra je vzdálená jen 15 minut chůze — ukázka moderního a fanouškovsky orientovaného přístupu.
Allianz Arena je navíc připravena i na budoucnost. Její slavná tribuna Südkurve — tradiční sektor pro domácí fanoušky ve stoje — je vybavena chytrým systémem, který umožňuje její rychlou a nenákladnou přeměnu na sektor se sedačkami. Sklopná sedadla se zasouvají do kovových boxů v podlaze. Celé řešení připomíná třetí řadu sedadel v automobilu, která se schová do zavazadlového prostoru a přemění pětimístný vůz na sedmimístný. V režimu stání boxy nepřesahují výšku běžného schodu. Tento systém je možné vidět na přiložených fotografiích od čísla 20 výše.
Tento inovativní systém, známý jako Stuttgart Modell, byl původně vyvinut pro stadion ve Stuttgartu. Jedná se o flexibilní a chytré řešení, které zachovává fanouškovskou atmosféru a zároveň vyhovuje předpisům UEFA pro mezinárodní utkání.
Vzhledem k tomu, že pan Tykač provozuje část svého energetického podnikání ve Vietnamu, může zde vzniknout i možnost cenově výhodné výroby těchto modulárních sedaček.
Je třeba vidět i širší souvislosti: Mnichov a Praha jsou města podobné velikosti. Bayern má každé domácí utkání vyprodáno. Ajax má průměrnou návštěvnost přes 54 000, Feyenoord okolo 48 000. Nevidím důvod, proč by Slavia Praha nemohla v dohledné době pravidelně přitahovat až 40 000 diváků.
Teď je čas myslet ve velkém — a podle toho i jednat. Pro budoucnost klubu, jeho fanoušků i celé Prahy.
https://youtu.be/-xNJEAdH3Vs?si=OggSO-Twd_XPDIs7 .
Skrýt původní komentář
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Slávista 51 včera 07.06.2025 19:24 |Tak zajisté se majitel Slavie, nechává informovat i o tom, jak a kde se v současnosti staví stadiony v TOP ligách, se vším potřebným k tomu/obslužnost, parkování.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
jirkag5 včera 07.06.2025 22:27 |Sudkurve je v Dortmundu.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Cygnus včera 07.06.2025 23:23 |;-)
https://youtu.be/y2sSS_5sO4c?si=Y_vocnZPhOdwyQqy
https://www.instagram.com/suedkurvemuenchen72?igsh=MWkxeTJvbHBqYmF2Yw
Samozřejmě — svou Südkurve má i Borussia Dortmund, stejně jako Bayern Mnichov, 1. FC Köln nebo řada dalších klubů.
A existují i jiné kluby než Slavia, které mají svou vlastní Tribunu Sever, tedy Nordkurve — například Norimberk, Hannover nebo Gelsenkirchen.
Když máme k dispozici jen čtyři světové strany, je výběr názvu samozřejmě omezený pouze na čtyři možnosti.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Grobar včera 08.06.2025 03:08 |Sud tribune
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
wimpy včera 07.06.2025 23:35 |V Mnichově je to fantastický, 75 000 lidí a za deset minut jsi z parkoviště na dálnici, navíc na rozcestníku dálnic, můžeš jet několika směry. Pro místní je tam metro.
Twl představa, že máš stadion někde na hranici Pražského okruhu a D1 (případně D5 nebo D10) a nevíš, jestli se tam dostaneš přes Prahu autem za hodinu nebo za dvě, mě nějak zvlášť netěší. :-)
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
PetCC před 18 hodinami 08.06.2025 13:02 |"Stavět stadion uprostřed hustě obydlené oblasti, obklopené bytovými domy a rodinnými zástavbami, již neodpovídá požadavkům moderního městského plánování"
Tak to jsi zaspal dobu. Opak je pravdou.
Dlouhodobě se ukazuje, že stadiony mimo město vytváří zcela mrtvé zóny, které nejsou nikdy schopny vytvořit příjemné živé prostředí.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
záplata před 14 hodinami 08.06.2025 17:16 |Já nevím ale jel jsi někdy tím jejich metrem do Allianzareny na fotbal? Já jo a podruhý bych to už neudělal. Tento trend, který vlastně vyžaduje dopravu autem je pasé a navíc Eden je jen jeden, v Anglii to pochopili.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
mig52 před 11 hodinami 08.06.2025 19:49 |Hezké, jen jsi trošku zapomněl na životní úroveň v Nĕmecku a u nás, zapálenost Nĕmců pro sport a ochotu jej nejen na úrovni dělat, ale i navštěvovat. Jejich sportovní infrastruktura je někde jinde a já nevěřím, že je v tomto někdy doženeme. Návštěvy sportovních podniků jsou součástí společenského života. Jasně, ve Slavii je to teď podobné, snad nynější euforie vydrží i dál.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
pcitron před 9 hodinami 08.06.2025 22:09 |Naprosto nesmyslné megalomanství, doufám, že mnichovskou cestou nikdy nepůjdeme. Navíc to místo mnichovského stadionu je bez jakéhokoli genia loci, naprosto sterilní. Byl jsem před lety na zápase Mnichov 1860 v Allianz Arene a předloni na jejich zápase na městském stadionu, kde 1860 nyní hrají domácí zápasy. Na zastaralém městském stadionu o 1000 % lepší zážitek se vším všudy - sledovat fandění celého "narvaného" stadionu je mnohem lepší než sledování fotbalu, kde je sice 10 000 nebo 15 000 diváků, avšak spousta sektorů zavřená....
SKS se teď veze na vlně módnosti, vidím to na TS každý zápas, kromě několika stálých známých tváří je tam spousta lidí, co pravidelně nechodí (mnozí naivně hledají své místa se vstupenkou v ruce) a také spousta cizinců. Myslím, že kapacita 30 000 je optimální maximum v tom smyslu, že bude zachována současná skvělá atmosféra ve vyprodaném Edenu.
Stadion
Grobar včera 07.06.2025 19:27 |Stadion pro 40 tisíc je sen. Mně je úplně jedno, kde to bude v Praze stát, hlavně ať je tam dobrá dopravní dostupnost. Přesdtavuju si stadion, něco jako San Mamés v Bilbau. Když nebudou chodit lidi, tak zůstane horní patro zavřené. Ale já věřím, že chodit budou. A každý den budu věnovat krátkou modlitbu za pana Tykače, který je pro náš klub naprosté požehnání, a taky za naše politiky, ať udělají něco s tím stavebním řízením. Jinak se toho svatostánku nedožiju.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
orias (přítel SN) včera 07.06.2025 19:40 |Já jsem pro stavbu nového stadionu za stávajícím stadionem v Edenu.
Určitě se nezačne stavět dříve než za 3 roky. V tu dobu už by měla být hotová akademie na Šeberově, takže tréninkové plochy v Edenu už nebudou mít tolik využití.
Při přestavbě stávajícího stadionu bude minimálně potřeba uzavřít východní tribunu, ale spíše uzavřít na cca 2 roky celý stadion. Kde bysme hráli?
Určitě bude v budoucnu třeba nejen více sedaček, ale také více skyboxů a VIP prostorů vůbec. Do stávajícího stadionu další skyboxy přidat nejdou.
Asi nebude stadion pro 40 tisíc diváků hned vyprodán na ligové zápasy, ale je třeba mít kam růst. Těch týmů které mají vyprodáno na všechny zápasy po Evropě není moc.
Ad
amon včera 07.06.2025 20:47 |Stadion, svá nej fanouškovská léta jsem prožil na tam podělaným Strahove a přijde mi, ze většina lidi, ani nevi, co je mit “domov” Eden a jake bylo se tam po dlouhých letech ve vyhnanství vrátit. Pozemky Slavie se táhnou od stadionu az po plavecak/zimni stadion, ja tam vyrůstal, místa dost a jinam než do Edenu bych nechtěl chodit. Je to pro mě novinka, naposled jt hovoril o rozšíření, zvednuti patra.. mame relativně novy, moderni stadion, dobra dostupnost (vlak, bus, tramvaj) a ty stadiony na polích za městem neni můj šálek kávy.
Komentář byl uživatelem upraven (07.06.2025 20:48) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Stadion, svá nej fanouškovská léta jsem prožil na tam podělaným Strahove a přijde mi, ze většina lidi, ani nevi, co je mit “domov” Eden a jake bylo se tam po dlouhých letech ve vyhnanství vrátit. Pozemky Slavie se táhnou od stadionu az po plavecká, ja tam vyrůstal, místa dost a jinam než do Edenu bych nechtěl chodit. Je to pro mě novinka, naposled jt hovoril o rozšíření, zvednuti patra.. mame relativně novy, moderni stadion, dobra dostupnost (vlak, bus, tramvaj) a ty stadiony na polích za městem neni můj šálek kávy..
Skrýt původní komentář
Re: Ad
amon včera 07.06.2025 20:50 |Miliardy za Misto do nového stadionu bych dal do rozšíření stávající ho, jak o tom mluvil jt a mládeže. Jinak tykac s jt bylo pro nás požehnáním. Majitel- fanoušek a srdcař, proste pohadka
Re: Ad
Ados včera 07.06.2025 23:40 |Vnímám to stejně. Eden je náš domov a nerad bych jezdil někam na okraj Prahy. Pokud by jen bylo možné využít pozemky v Edenu, tak postavit stadion tam. Rozšíření stávajícího bych taky uvítal, ale nevím, kde bychom ty 2 roky hráli.
Re: Ad
amon před 23 hodinami 08.06.2025 07:52 |Ja mam ale pocit, ze jt v nejakem předchozím podcastu říkal, ze navýšit patro lze i za současného provozu. Mam pocit, ze uz většina slavistu nepamatuje tu větrnou hůrku na strahove.. my se jezdili dívat do Edenu, kdyz se stadion stavel a měli všichni slzy na krajíčku při při prvním zápase s oxfordem.. Eden ke jen jeden (pro me).
Re: Ad
Slávista 51 před 14 hodinami 08.06.2025 16:26 |SVĚT JDE
dopředu, Slavia musí držet krok s ním.
Ten případný stadion na těch minimálně 50tisíc diváků na okraji Prahy/u okruhu i v dosahu železnice, D1, by byl na víc, než jenom českou 1.ligu.
!
Re: Ad
záplata před 13 hodinami 08.06.2025 17:23 |Svět jde bohužel spíš do prdele než kupředu, zářným příkladem jsou stadiony kdesi na poli, v Anglii jsou stadiony zakomponovány do městské zástavby, že to kolikrát ani nepoznáš, že by se tam někdo hrnul někam na samotu u lesa, to pochybuju.
Re: Ad
Slávista 51 před 9 hodinami 08.06.2025 21:24 |Tady nejsme v Anglii/VB, ale Česko je zemička v EU.
Re: Ad
wimpy před 13 hodinami 08.06.2025 17:47 |Dle mého názoru je to tak, že když se uvažovalo o rozšíření za provozu, jednalo se o navýšení kapacity někam těsně nad třicet tisíc. Jenže údajně UEFA chce na pořádání významnějších zápasů kapacitu minimálně čtyřicet tisíc a Tykač by chtěl, aby Slavia takovým stadionem disponovala. A to už zřejmě za provozu nejde přestavět, proto přišli s tím stadionem za současným Edenem na plochách treninkových hřišť.
Stadion na okraji Prahy u dálnice je nesmysl minimálně do doby, než se dostaví Pražský okruh. Jízda po D1 je stále noční můrou a že by se tím zlepšila obslužnost, tomu snad nevěří nikdo. Ostatní dálnice z Prahy jsou na tom podobně, v podstatě si neumím představit místo, kde by to bylo dopravně nějak snadno obsloužitelné.
Re: Ad
orias (přítel SN) před 11 hodinami 08.06.2025 19:26 |Přesně tak. Navíc najít v Praze nějaký dostupný pozemek, který je ideálně blízko dálnice, železnice a třeba i metra bude složité a drahé. Kdežto pozemky v Edenu patří velké Slávii.
Re: Ad
Slávista 51 před 9 hodinami 08.06.2025 21:28 |Kdo hledá, najde, když bude chtít, nebo bude potřeba.
Re: Ad
záplata před 10 hodinami 08.06.2025 21:07 |Vem si jak složitě jsme hledali pozemek na akademii, je to sice u dálnice ale, že by to byla výhra ohledně dostupnosti, tak to ani náhodou, navíc tam jako MHD jezdí celkem hovno.
10 let...
Mimoň před 20 hodinami 08.06.2025 11:00 |Za chvíli to bude již deset let, co se na nás usmálo štěstí a máme na české poměry velmi dobré zázemí pro postupné budování klubu. Ano, za covidu už to nebylo z Číny ono, ale zase ten prodej na své poměry urychlili a nám to dalo čas rychleji nastavit klubové záležitosti na novou dobu pod Tykačem. Vypadá to, že je to pokorný člověk, který nemá potřebu škodlivě zasahovat do chodu A týmu, tak jako se to děje pravidelně na Letné. Nikoho lepšího z českých miliardářů jsme si nemohli přát. Vážím si každého vítězství, každé dobré věci co se děje v klubu, protože byly doby, kdy jsme neměli pomalu ani na energie a složenky...
Re: 10 let...
PetCC před 18 hodinami 08.06.2025 13:06 |Zároveň to bude deset let, co nás opustil můj kamarád a velký slávista.
Nejvíc mě mrzí, že umřel těsně před tím, než převzal klub Tvrdík a nezažil nic z té poslední dekády.
Že jsme poslední společná léta v Edenu strávili jen bojem o záchranu.
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Kikoriki před 17 hodinami 08.06.2025 14:17 |Tykač je borec!
Re: #50 Totální podcast | Pavel Tykač
Slávista 51 před 14 hodinami 08.06.2025 16:20 |VAŽME SI HO/SI TOHO !