Když se podíváme na první zápasy obou týmů v nadstavbě, vychází z toho Slavia o kousek lépe. Podařilo se jí totiž doslova semlít Baník Ostrava. Pravdou je, že hodně pomohla i červená karta pro Tanka nebo určitá odevzdanost Baníku. Oproti tomu Sparta sice rovněž zvítězila na Slovácku, ale rozhodně to neměla tak jednoduché. Dvakrát se jí domácí přiblížili na rozdíl jednoho gólu a dokonce měli šance i na srovnání. Snažení nakonec ukončila penalta Sparty v závěrečných minutách.
Brankáři
Ačkoliv nijak nezpochybňuji kvality sparťanského brankáře Petera Vindahla, v současné době má Slavia na tomto postu velké plus v podobě Jindřicha Staňka. Několikrát se již dokázal za poslední dobu vytáhnout a předvést něco navíc. S Ostravou vychytal nulu (i když moc práce neměl), v předchozím zápase v Hradci dostal gól až na konci zápasu a spíše za něj nemohl. Oproti tomu sparťanský brankář za mě momentálně neprožívá úplně nejlepší období, stejně jako celá obranná fáze. Čisté konto udržel naposledy v březnu v Českých Budějovicích, od Baníku dostal tři branky, od Slovácka dvě. Jindřich Staněk vlastně byl do Slavie kupován s tím, že v podobných zápasech může být onou výhodou, díky níž se výhra překlopí na strana sešívaných. Tak snad to ukáže i v nadcházejícím derby.
Obrana
V případě obrany je kvalita dle mého srovnatelná, ale v momentální lepší formě je za mě Slavia. Bude ovšem záležet na mnoha okolnostech. Unese tíhu zápasu Ogbu, neudělá znovu chybu? Nastoupí vůbec? Nebo se na hřišti objeví od začátku Zima? Tomu momentálně moc nevěřím. Nastoupí na druhé straně Vitík, který byl lehce zraněný? O něco lépe než před několika zápasy momentálně vypadá Krejčím a jednoznačně může být pro Slavii určitým nebezpečím. Nabízí se tu myšlenka ho nějakým způsobem vyprovokovat. Stejné je to ovšem i na druhou stranu směrem k Bořilovi.
Nebudeme si nic nalhávat, opět se bude jednat o velice vypjatý zápas. Neuvidíme podobný střet Bořila s Krejčím, jako v jednom z minulých utkání? Zejména Slavia si nic podobného prostě nesmí dovolit, protože jakékoliv oslabení by pro ně mohlo být fatální. Obrana Sparty zároveň v posledních zápasech dělá chyby, působí někdy nedůrazně. Slavia by toho rozhodně měla využít.
Záloha
V záložní řadě se bude Slavia spoléhat na Oskara. Velkým plusem může být i účast Douděry, který může vedle emocí nabídnout i spousty energie. A tu bude Slavia v tomto zápasu potřebovat. Obzvláště kraje jsou navíc za mě určitou slabinou Sparty. Zejména na pravé straně, kde letenští nemají příliš mnoho variant. Nastoupit už bude moci Preciado, ale být Priskem nedal bych mu důvěru do takto důležitého utkání. Wiesner ani Mejdr za mě na tuhle top úroveň nemají. Pravděpodobněji čekám v sestavě Wiesnera, protože Mejdr už je prakticky na odchodu. Zmiňovaný ovšem není příliš oblíbený ani u sparťanů. Často chybuje a fauluje.
Na druhé straně je potom Matěj Ryneš. Zajímavý hráč, ale zároveň i on se nechá někdy vyprovokovat a předvádí potom ostřejší zákroky. V minulosti měl být za ně i několikrát vyloučen. Rozhodně tak není stoprocentní oporou. Jakkoliv nechci snižovat kvality dalších záložních hráčů Sparty, není pro mě nikdo z nich natolik top, aby byl pro zápas zlomovým.
Útok
Největší síla Sparty je momentálně v útoku. A tu budou muset slávisté vynulovat. Kuchta, Birmančevič i Haraslín umějí střílet góly a momentálně vypadají všichni poměrně ve formě. Nejméně z nich za mě asi Haraslín, ale i on se několikrát v minulých zápasech trefil. Kuchta je strašně nepříjemný, má skvělý pressing a náběhy za obranu. Birmančevič je velice nadprůměrný hráč. Řekněme si upřímně, kdo by ho na druhém stranu nechtěl, kdyby nehrál na Letné? Slavii se tento smrtonosný útok podařilo v minulém zápase vymazat, ale jen za cenu remízy. Nyní musejí chtít víc.
U sešívaných navíc není situace tolik růžová, i když…Chytil umí zahrát famózně a momentálně je útočníkem číslo jedna. Velice dobře se v zápase s Ostravou předvedl i Schranz a pravděpodobně nastoupí i nyní. Jurečka může jít z pozice žolíka, ale v posledních zápasech to za mě není ono. Může naopak rozhodnout Matěj Jurásek? Teoreticky ano, dokázal dát v minulosti krásné důležité góly. O Tijanim a Van Burenovi mluvit asi moc nemusíme, na takový důležitý zápas momentálně naprosto nemají formu.
Verdikt
Který kádr nakonec bude ten úspěšnější? Sparta zřejmě bude daleko více vycházet ze zabezpečené obrany a spoléhat se zejména na brejky. Stačí jí klidně remíza a bude už mít velkou pravděpodobnost zisku titulu. Slavia tedy musí útočit, ale zároveň kvalitně ubránit smrtící trojzubec letenských. Nebude to nic lehkého. V posledních zápasech se jí nedařilo Spartu porazit, ale rozhodně na to za mě má. Jen musejí někteří hráči předvést takřka životní výkon. Bojovat až do konce.
Spartě bude samozřejmě hrát do karet i domácí prostředí, ale na to se nesmí Slavia příliš ohlížet. Navíc v loňském finále poháru dokázala, že i tam umí bez větších problémů zvítězit. Trochu se bojím nějaké nervozity, tíhy samotného zápasu, ale určitě všichni slávisté budou věřit, že to tentokrát zvládnou naší hoši za tři body.
Komentáře (76)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Slávista 51 před 7 měsíci 09.05.2024 08:38 |Kdo ?
Všichni, kteří budou na hřišti a budou " potit krev " !
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
rak (přítel SN) před 7 měsíci 09.05.2024 09:03 |Vcelku realistické hodnocení. Jen k tomu poháru. Měli jsme tam půlku hlediště a i tam jsme podle mně vyhráli. Teď bude jen jeden roh stadionu náš. To je dost rozdíl. Může to dopadnout úplně všelijak. Neodvážím se ani tipovat. Jen trochu věřím, že bychom to po několika smolných závěrech mohli urvat.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Flame před 7 měsíci 09.05.2024 18:20 |Zdravím všechny.
Musíme věřit, ať zase hoří tráva!
Dum spiro spero!
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
SLAVIESTA před 7 měsíci 09.05.2024 19:24 |A kdy hořela tráva naposledy? Doufám, že nemyslíš s Ostravou, to hořela Ostrava.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Slobo před 7 měsíci 09.05.2024 09:45 |Hlavně preventivně střídat Ogbua v 80.min, ať to zase nepodělá.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
birkin před 7 měsíci 09.05.2024 10:34 |na stopera bych v derby dal dvojici Holeš - Vlček....
Za mě
witty13 před 7 měsíci 09.05.2024 10:25 |Vážená redakce,
Velmi si vážím Vaší dobrovolnické práce. SN jsou pro mě, a věrím, že i pro mnoho dalších, hlavním, a leckdy jediným zdrojem o Slavii.
Avšak aktuální článek, který si dovolím kritizovat, mě velmi zklamal.
Autorovi jsem schopen odpustit psaní článku z pozice jeho osoby, ačkoli by se možná toto hodilo označit jako “komentář”, “sloupek” či jinak, avšak strašně těžko se mi asi 10x za sebou čte obrat “za mě”. Zároveň syntax je místy zmatený. A hlavně, jedná se pouze o pár povrchních vět, bez hlubší analýzy, bez základních čísel, bez přidané hodnoty.
Strašně si cením kolegy, že šel s kůží na trh, ale aktuální úroveň produkce je spíše na úrovni komentáře v diskuzi, který si ani neklade za cíl býti “článkem”.
Neberte toto prosím jako bezhlavou kritiku, ale jako zpětnou vazbu, která nemá za cíl nikoho urazit či poškodit.
S pozdravem
Čtenář SN
Re: Za mě
kostelnivlajka před 7 měsíci 09.05.2024 10:57 |..no twl..ale nic, já mám potřebu taky tady občas vypustit do světa nějaký totální blábol
Re: Za mě
Wulfstan (přítel SN) před 7 měsíci 09.05.2024 11:17 |Obrat "za mě" je ještě celkem v pohodě. Horší je "prostě" nebo dokonce "jakoby". Tím "za mě" autor dává najevo, že je to jen jeho názor, zatímco "jakoby" je naprosto zbytečné slovo, jehož vypuštěním se smysl věty většinou nemění. Já bych teda autorovi vytknul spíš to, že prý Staněk vychytal nulu v Ostravě. S Ostravou jsme snad hráli doma. Nebo je myšlen jiný zápas?
Re: Za mě
witty13 před 7 měsíci 09.05.2024 12:06 |Obrat “za mě” mě sám o sobě neuráží, ale v tomto textu je používan výraz nadbytečně, myslím že 6x, a doplněn je jedním výrazem “pro mě”. Faktická chyba je u Ostravy a několik jich je i gramatických, stylistických a v syntaxu. Nejsem hnidopich, nevypichuji každou chybu či překlep co najdu, ale tady jich je jak máku. A hlavně, celé mi to přijde ploché. Název a historická zkušenost mi prostě říkají, že tady chci víc.
Re: Za mě
Matěj51 před 7 měsíci 09.05.2024 13:21 |No to byl výlev. Zkuste si najít, co se za tím výrazem v daném kontexfu skrývá.
Komentář byl uživatelem upraven (09.05.2024 13:57) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
No to byl výlev. Zkuste si najít, co se za tím výrazem v daném kontexfu smrývá..
Skrýt původní komentář
Re: Za mě
Pepino44 před 7 měsíci 09.05.2024 14:58 |Nazdar, přečetl jsem tvé příspěvky k tomuto článku. Musíš si uvědomit, že ten člověk, který to napsal pravděpodobně není žádný jazykovědec nebo spisovatel. Svým článkem pouze uvedl svůj náhled na budoucí zápas a napsal to do SN, ne nějakého odborného časopisu. Pokud se Ti to zdá plytké, napiš nějaký článek Ty, bude asi zaručeně hlubokomyslný. Ono se lehce kritizuje, ale málo kdo jde se svojí kůží na trh.
Re: Za mě
witty13 před 7 měsíci 09.05.2024 15:20 |Asi jsi cetl spatne :-)
Zaprve, ocenuji, ze ten nekdo jde s kuzi na trh.
Zadruhe, smeruji to redakci, nikoli jemu. A vysvetlim ti proc. Jsme na Slavistickych novinach, tedy uz nazev evokuje, ze ma jit, o pokud mozno seriozni web, a diky bohu tomu tak dlouhodobe je. Ten nazev ve me zaroven evokuje, ze se opravdu jedna o tym lidi, redakci, noviny. A pokud jde o redakci, a ja to tak vnimam, myslim, ze by mel byt i nejaky editorial pred vydanim clanku. Proto jsem to smeroval na redakci, ne na autora, kteremu jsem i tak vyjadril respekt.
Pravda je, ze nemusis byt spisovatel, aby si se vyhnul faktickym chybam (nula v Ostrave) nebo aby ses vyhnul zakladnim stylistickym preslapum (“Neuvidíme podobný střet Bořila s Krejčím, jako v jednom z minulých utkání?”, kde otazka by mela byt polozena pozitivne, tedy “Uvidime..?”. A naposled znovu zminim opakovani, a tentokrat si vezmu na paskal “momentalne” opakuji se pravidelne v nekterych castech.
Rad bych tim upozornil na to, ze jsme zde jako konzumenti zvykli na urcitou uroven obsahu, a dovolil jsem si vyjadrit zpetnou vazbu, ze tudy cesta nevede.
A tva vyzva, abych vytvoril neco lepsiho je argumentacni faul. Samozrejme castecne validni, ale i tak faul, jelikoz to v zadnem pripade neni omluva pro uroven vydaneho clanku.
I tak se k tve vyzve vyjadrim. Aktualne nevidim tema, ktere by bylo potreba zpracovat. A hlavne jsem velmi omezen casem, protoze psat takovy clanek neni jako psat takovyto komentar, ale je potreba tomu venovat spoustu casu na pripravu, zdrojovani a naslednou editaci, aby tam nebyly chyby - a ten cas ja nemam.
I tak, pokud te napada tema, ktere lze rozpitvat v clanku, navrhni, a ja v ramci svych moznosti ukazu, ze nejsem jen kritizujici srab a clanek napisu.
Hezky den
Re: Za mě
Dennis před 7 měsíci 09.05.2024 15:33 |Hele, k těm prvním odstavcům, já myslím, že na SN to takto fakt nefunguje. Dělají to dobrovolníci ve svém volnu... Já naopak oceňuji, že tu máme téma k diskuzi a můžeme se o tom bavit. A že jsme Ostravu porazili doma a ne venku, to všichni víme, tak není důvod to nějak přehnaně řešit.
Re: Za mě
p!erreCORE před 7 měsíci 10.05.2024 11:36 |Já dycky říkám, ač někdy nedodržuju: "Když chceš píčovat, napiš svůj článek, pošli redakci a jdi s kůží na trh. Pokud to neuděláš, nepičuj." A rozhodně to není faul. Je to fakt.
Komentář byl uživatelem upraven (10.05.2024 11:38) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Já dycky říkám, ač někdy nedodržuju: "Když chceš píčovat, napiš svůj článek, pošli redakci a jdi s kůží na trh. Pokud to neuděláš, nepičuj.".
Skrýt původní komentář
Re: Za mě
necich před 7 měsíci 09.05.2024 18:26 |Sorry jako, neskutečný žvejky..
Re: Za mě
obiwan před 7 měsíci 10.05.2024 06:19 |Za mě souhlas, jsme zvyklí na vyšší kvalitu, já to ale beru, že to píše někdo s nadšením a vírou ve Slávii...dejme mu čas...
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
birkin před 7 měsíci 09.05.2024 10:31 |já ve vítězství věřím, ale sere mě, že ani po té nebudeme mít titul ve vlastních rukách :-(
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Ivan před 7 měsíci 09.05.2024 10:38 |Černý
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
ehad před 7 měsíci 09.05.2024 10:44 |:-) to se nabizelo ;-)
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
kostelnivlajka před 7 měsíci 09.05.2024 10:54 |Aktovka?
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Dennis před 7 měsíci 09.05.2024 12:01 |Pokud chceme (musíme) vyhrát ne Letné, měli jsme to zkusit už v březnu. Stále si myslím, že byla chyba jet tam pro výsledek 0:0. Teď už nám ani ta výhra nemusí stačit...
Nominace Černého mě nepřekvapuje, ale současně s tím naše šance nevidím úplně růžově... Nesedí mi a nelíbí se mi, jak píská.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
gr—pla před 7 měsíci 09.05.2024 12:03 |Tecl na tribuně.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
obiwan před 7 měsíci 10.05.2024 06:11 |"Ostatně však soudím, že Kartágo musí být zničeno".
velice
žbl68 před 7 měsíci 09.05.2024 12:20 |dobře sepsáno
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Betynka58 před 7 měsíci 09.05.2024 12:48 |Nevím, kde se tady vzal ten mýtus, že Bořilovi hrozí červená. Pokud si pamatuji, tak dostal jedinou redku v podzimním derby, a to ještě společně s Krejčím, takže Slavii vlastně nijak neoslabil. Naopak Béřu považuji za velice důležitého hráče právě do takovýchto zápasů.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Alanor (admin) před 7 měsíci 09.05.2024 14:15 |Tam se to asi bere skrz ty emoce a vyloučení v podzimním derby. Ale souhlasím s tebou, že je v tom Bořilovi křivděno. On jinak červenou nedostal a zkraty nemá. Navíc i v tom derby to pro nás nebylo oslabení, spíš se nám naopak hodilo, že v závěru nebyl Krejčí do standardek.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Ivan před 7 měsíci 09.05.2024 14:39 |Byly situace kdy si Bořil zasloužil červenou a to že dosud má jedinou je zvláštní, stejně jako to že Chorý ji taky nemá.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Alanor (admin) před 7 měsíci 09.05.2024 15:46 |Pokud vím, tak Bořil měl v kariéře 2 "oranžové" fauly. Jednou na V. Kadlece a jednou na Jovoviče. Oboje tvrdé tělo, ale žádný loket či skluz. Červená se asi dát dala, ale za mě nemusela. Žádný šílený zákrok jako Cedidla, Kweuke apod. nebo očividnou zákeřnost jako Chorý nikdy neměl.
Komentář byl uživatelem upraven (09.05.2024 15:47) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Pokud vím, tak Bořil měl v kariéře 2 "oranžové" fauly. Jednou na V. Kadlece a jednou na Jovoviče. Oboje tvrdé tělo, ale žádný loket či skluz. Červená se asi dát dala, ale za mě nemusela. Žádný šílený zákrok jako Cedidla, Kweuke apod. nikdy neměl..
Skrýt původní komentář
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Ivan před 7 měsíci 09.05.2024 15:54 |je pravda že já si vybavil taky právě tyto dva a myslím že mu byla i několikrát odpuštěná druhá položlutá; jinými slovy, kdyby ho rozhodčí chtěl vylít, mohl to udělat, ale určitě souhlas s tím že to není zákeřňák, jen údaj červených karet bývá zavádějící. (I když Podroužek nedávno v podcastu říkal že se Slavii nedaří protože teď jsou tam cizinci a jim trenér nemůže říct jako Bořilovi "tomu dej loket do žeber", což je taková Podroužkovina.)
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
kjandourek (admin) před 7 měsíci 09.05.2024 16:04 |Tak on nedostal červenou ani v dobách kdy hrál za MB, nebo když hostoval na Žižkově - to už podle mého názoru není o tom, že by mu někdo karty odpouštěl, protože má nějaké jméno....
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Ivan před 7 měsíci 09.05.2024 16:29 |já neříkám odpouštěl, ale že kdyby měl dneska 5 červenejch, tak se nikdo vlastně nedivíme.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
kjandourek (admin) před 7 měsíci 09.05.2024 16:54 |To si nemyslím... On většinou dokázal ukočírovat emoce a odhadnout, co si může v kontextu zápasu dovolit....
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
obiwan před 7 měsíci 10.05.2024 06:07 |Já bych se divil...ano, vím, že mohl v derby dostat druhou žlutou, pokud se teda nepletu, ale jinak ve srovnání s IQ37...pohoda...
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Kenny před 7 měsíci 10.05.2024 10:05 |To je normální. Hráč udělá jeden ostřejší zákrok, za který ale červenou nedostane a už se to s ním táhne. Každý další, potencionálně nebezpečnější střet už je považován za důvod k vyloučení, protože je to právě tenhle hráč. Chorý to má podobně. Ten měl mít tu redku se Sörensenem a od té doby neudělal nic na redku. Jednou tam bylo něco, kdy to nebylo jasný, ale hon na něj se normálně konal.....
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Lunaris před 7 měsíci 10.05.2024 15:59 |Bollocks, Bořil hraje tvrdě, ale nedělá žádné zákeřné skluzy smrdící sádrou. To si tady zase někdo chce přisypat svůj sebemrskačský píseček.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Alanor (admin) před 7 měsíci 09.05.2024 13:58 |Čekám zápas, kde se oba týmy budou chtít prosadit svou hrou a nikdo nebude výrazněji taktizovat a měnit své návyky (viz my na Letné na jaře nebo Sparta v minulé nadstavbě). Tím tedy neříkám, že to bude otevřená přestřelka, ale ani jeden z týmů nemá úplně důvod měnit své zvyklosti a hrát zezadu na brejky.
V sestavách nečekám překvapení. U nás očekávám stejnou sestavu jako s Baníkem, je očividné, že na diskutovaných křídelních pozicích vsadíme na Bořila se Schranzem. Malý otazník mohou být Holeš a Provod, ale věřím, že oba budou zdraví a připravení hrát v základu. Jedinou neznámou je nasazení Ogbua/Zimy. Úplně příjemné vybírání to není, ale jak jsem psal, čekám sestavu z Baníku, tedy i s Ogbuem. Jako žolík pak bude připraven Jurásek, využít z lavičky můžeme i Jurečku, nouzově i Van Burena nebo Tijaniho, pokud budeme muset v závěru vstřelit branku.
Sestava Sparty je asi taky víceméně jasná. Jestli nastoupí Vitík, za mě není moc důležité - ostatní stopeři mají podobnou kvalitu. To stejné Laci/Sadílek. Zajímavá je tak jen otázka Preciado/Wiesner, která připomíná naše dilema Ogbu/Zima. Taky to asi pro Priskeho nebude úplně příjemné rozhodování.
Od obou týmů, a hlavně od nás, čekám kvalitní výkon. Věřím, že neprohrajeme, resp. maximálně prohrajeme v samotném závěru, když budeme hrát za remízového stavu, který nám nestačí, vabank. Považoval bych za velké zklamání, kdyby nás Sparta přehrála a bez větších problémů porazila. Utkání čekám vyrovnané, rozhodnou rozdílové věci - ať už kiksy obran, zákroky brankářů nebo akce útočných hráčů (nečekám, že by rozhodoval červený zkrat ve smyslu oplácení, nesmyslný skluz atd., ten se odehraje max za rozhodnutého stavu v závěru při neunesení emocí).
Pokud máme vyhrát, tak nutně potřebujeme skórovat jako první. Ale jsem skeptický v tom smyslu, že i kdybychom vyhráli, tak si Sparta titul stejně utéct nenechá. Tipnu si, že to skončí 2:2 a bude to z obou stran velmi kvalitní zápas.
Komentář byl uživatelem upraven (09.05.2024 14:02) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Čekám zápas, kde se oba týmy budou chtít prosadit svou hrou a nikdo nebude výrazněji taktizovat a měnit své návyky (viz my na Letné na jaře nebo Sparta v minulé nadstavbě). Tím tedy neříkám, že to bude otevřená přestřelka, ale ani jeden z týmů nemá úplně důvod měnit své zvyklosti a hrát zezadu na brejky.
V sestavách nečekám překvapení. U nás očekávám stejnou sestavu jako s Baníkem, je očividné, že na diskutovaných křídelních pozicích vsadíme na Bořila se Schranzem. Malý otazník mohou být Holeš a Provod, ale věřím, že oba budou zdraví a připravení hrát v základu. Jedinou neznámou je nasazení Ogbua/Zimy. Úplně příjemné vybírání to není, ale jak jsem psal, čekám sestavu z Baníku, tedy i s Ogbuem. Jako žolík pak bude připraven Jurásek, využít z lavičky můžeme i Jurečku, nouzově i Van Burena nebo Tijaniho, pokud budeme muset v závěru vstřelit branku.
Sestava Sparty je asi taky víceméně jasná. Jestli nastoupí Vitík, za mě není moc důležité - ostatní stopeři mají podobnou kvalitu. To stejné Laci/Sadílek. Zajímavá je tak jen otázka Preciado/Wiesner, která připomíná naše dilema Ogbu/Zima. Taky to asi pro Priskeho nebude úplně příjemné rozhodování.
Od obou týmů, a hlavně od nás, čekám kvalitní výkon. Věřím, že neprohrajeme, resp. maximálně prohrajeme v samotném závěru, když budeme hrát za remízového stavu, který nám nestačí, vabank. Považoval bych za velké zklamání, kdyby nás Sparta přehrála a bez větších problémů porazila. Utkání čekám vyrovnané, rozhodnou rozdílové věci - ať už kiksy obran, zákroky brankářů nebo akce útočných hráčů.
Pokud máme vyhrát, tak nutně potřebujeme skórovat jako první. Ale jsem skeptický v tom smyslu, že i kdybychom vyhráli, tak si Sparta titul stejně utéct nenechá. Tipnu si, že to skončí 2:2 a bude to z obou stran velmi kvalitní zápas..
Skrýt původní komentář
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
mig52 před 7 měsíci 09.05.2024 15:53 |S tím taktizováním odpadů bych si nebyl tak jistý. Prakticky jim stačí remíza. Jasně, prakticky neznamená teoreticky.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Alanor (admin) před 7 měsíci 09.05.2024 15:56 |Mají dobrou formu, hrají doma, mají relativně polštář, že i při prohře budou pořád první. Za mě budou chtít vyhrát a budou hrát normálně útočně. Určitě nečekám autobus jako loni, kdy na nás v otevřenější partii neměli.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
mig52 před 7 měsíci 09.05.2024 19:11 |Určitě by to pro nás bylo lepší než kdyby se vytasili s tím, o čem píšeš v poslední větě.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
p!erreCORE před 7 měsíci 10.05.2024 11:45 |Já čekám pěknej fotbal a výsledek 2:3 nebo 3:2
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Slávista 51 před 7 měsíci 09.05.2024 15:00 |NO, HLAVNĚ SE NENECHAT
vyprovokovat -
Sparta má těch provokatérů, víc než dost !
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
tomslavista před 7 měsíci 09.05.2024 17:43 |Musí hrát Schranz. Ten kluk má formu. Doufám, že bude v pořádku taky Holeš. Ale na Sraltu bych ho dal spíš do zálohy. Aby to cistil od letenský bídy ještě před stopery. Taky umí vystřelit zpoza vápna a to nám teď nějak chybí... A mohl by taky hlídat víc Slepičáka a znechutit mu to. Vzadu Doudera, Ogbu, Vlček, Boril. Hlavně bojovat a přejet je jak parním válcem. Můj tip 1:3. Staněk bude na Letné čarovat.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Slávista 51 před 7 měsíci 09.05.2024 18:36 |Čarovat musí celé mužstvo.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
o5aradecek před 7 měsíci 09.05.2024 18:36 |Louluku, článek je fajn a opět se ti povedlo rozproudit diskusi, takže účel splněn a jen v tom prosím pokračuj dál. Díky!
Já mám jasno
Pert před 7 měsíci 09.05.2024 22:33 |Rozhodujícím bude Černý. Průběh bude klasický - rudkám budou puštěny tři, čtyři hrubé fauly, pak někomu od nás za první ostřejší zákrok z frustrace rovnou sypne červenou a bude vymalováno.
Re: Já mám jasno
Slávista 51 před 7 měsíci 10.05.2024 05:39 |Ano, z toho můžeme mít obavu !
Re: Já mám jasno
obiwan před 7 měsíci 10.05.2024 06:03 |Nemůžu si pomoct, ale brečet nad rozhodčím předem, není důstojný Slávie...a mám bohužel pocit, že ta rudá sebranka pomoc sudího potřebovat nebude...
Jde o nějaký žert?
weetek před 7 měsíci 09.05.2024 22:46 |Zaujal mě už titulek tohoto, pro jednoduchost říkejme třeba "článku". Těžítkem na vahách myslím nebude nikdo, už proto ne, že těžítko se na váhy neklade. Na ty se klade závaží, autor ale možná mlhavě mířil na výraz "jazýček na vahách". Těžítko to ale zkrátka není. Má-li doma autor (nebo spíš jeho rodiče) váhy, ať na ně ani za nic žádné těžítko nedává, zničily by se.
Jinak jde o snad ještě horší dojmologii a subjektivní plkání než minule. Naprosto plytké, nulová přidaná hodnota. Tvrdit, že "V záložní řadě se bude Slavia spoléhat na Oskara.", je na pohlavek. Žádný "Oskar" za nás od krátké epizody Oskara Fotra ostatně "jakoby" nehrál.
Jde o nějaký žert?
weetek před 7 měsíci 09.05.2024 22:46 |Zaujal mě už titulek tohoto, pro jednoduchost říkejme třeba "článku". Těžítkem na vahách myslím nebude nikdo, už proto ne, že těžítko se na váhy neklade. Na ty se klade závaží, autor ale možná mlhavě mířil na výraz "jazýček na vahách". Těžítko to ale zkrátka není. Má-li doma autor (nebo spíš jeho rodiče) váhy, ať na ně ani za nic žádné těžítko nedává, zničily by se.
Jinak jde o snad ještě horší dojmologii a subjektivní plkání než minule. Naprosto plytké, nulová přidaná hodnota. Tvrdit, že "V záložní řadě se bude Slavia spoléhat na Oskara.", je na pohlavek. Žádný "Oskar" za nás od krátké epizody Oskara Fotra ostatně "jakoby" nehrál.
Jde o nějaký žert?
weetek před 7 měsíci 09.05.2024 22:47 |Zaujal mě už titulek tohoto, pro jednoduchost říkejme třeba "článku". Těžítkem na vahách myslím nebude nikdo, už proto ne, že těžítko se na váhy neklade. Na ty se klade závaží, autor ale možná mlhavě mířil na výraz "jazýček na vahách". Těžítko to ale zkrátka není. Má-li doma autor (nebo spíš jeho rodiče) váhy, ať na ně ani za nic žádné těžítko nedává, zničily by se.
Jinak jde o snad ještě horší dojmologii a subjektivní plkání než minule. Naprosto plytké, nulová přidaná hodnota. Tvrdit, že "V záložní řadě se bude Slavia spoléhat na Oskara.", je na pohlavek. Žádný "Oskar" za nás od krátké epizody Oskara Fotra ostatně "jakoby" nehrál.
Re: Jde o nějaký žert?
Wulfstan (přítel SN) před 7 měsíci 10.05.2024 08:28 |Hezký ses rozjel. :-). P.S. Máme doma takovou tu malou kuchyňskou váhu, obyčejnou, za pár korun, od Vietnamců a ráno jsem na ni položil skleněné těžítko, takové hezké, s bublinkami a nic se nestalo, váha ho normálně zvážila.
Re: Jde o nějaký žert?
Snivec před 7 měsíci 10.05.2024 08:39 |kdyz neco nevim, tak se zeptam strejdy googla
zadal jsem "vahy tezitko" a vyjelo mi tohle
a pak ze to neexistuje :)
https://www.kramekprodeti.cz/Detska-kovova-vaha-7-kovovych-tezitek-d3465.htm
ja jsem rad, kdyz nekdo napise clanek a muze se diskutovat pred derby
ze clanek ma nedokonalosti? no a? kdyz stari admini nestihaji, je aspon kde diskutovat
Re: Jde o nějaký žert?
Wulfstan (přítel SN) před 7 měsíci 10.05.2024 09:54 |Naprosto souhlasím. Kolega louluk má trochu smůlu, že začal psát v době plné negativismu (ne že by k tomu nebyl důvod) a stal se tak nějak hromosvodem blbých nálad. Snad se nenechá odradit.
Re: Jde o nějaký žert?
wimpy před 7 měsíci 10.05.2024 10:37 |To vypadá na při korektorů. :-)
Re: Jde o nějaký žert?
Wulfstan (přítel SN) před 7 měsíci 10.05.2024 11:25 |Nejsme vepři!
Re: Jde o nějaký žert?
witty13 před 7 měsíci 10.05.2024 11:30 |To možná ne, a co ve při?
Re: Jde o nějaký žert?
Wulfstan (přítel SN) před 7 měsíci 10.05.2024 11:36 |Byla-li kdy nějaká pře, rázně ji ukončil pan Snivec, který všem nevyvratitelně dokázal, že těžítka na váhu patří!
Re: Jde o nějaký žert?
witty13 před 7 měsíci 10.05.2024 12:03 |Nedalo mi to a pouzil jsem strejdu googla, a na nekolika ruznych webech jsem objevil sokujici informaci, protoze s pojmy tezitko a zavazi pracuji jako se synonymy! :)
Ale chapu kolegu weetka, ja si pod pojmem tezitko take vybavim nejakou sklenenou kouli, a tu bych vahy nedaval, ackoli urcite zalezi na kalibraci danych vah. Ty vedecke, co nam ukazoval pan profesor na gymnaziu (to uz je drahne let) byly schopne vazit na mikrogramy, a tam by to tezitko asi nadelalo paseku :) a dulezite je taky rozlisovat vahy/vahu. Vahy porovnavaji, idealne skrz optimalizovana zavazi, vaha rovnou ukazuje hodnotu na nejake stupnici/displeji :) a kolega autor operuje s vahami. Avsak nepise na jake hmotnosti byly kalibrovany. Ja bych zvolil jednotku jeden Standa, abychom se zavdecili diskutujicim a proto si myslim ze i tezitko, se Santou a soby tam patrit muze, neb na hmotnosti Standy rozhodne nedosahuje
Re: Jde o nějaký žert?
kjandourek (admin) před 7 měsíci 10.05.2024 12:24 |Představu o těžítku těžce ovlivnil film Pelíšky... ostatně kdo z nás by si nepřál dostat k Vánocům těžítko - vždyť je to úplně magický....
Re: Jde o nějaký žert?
witty13 před 7 měsíci 10.05.2024 12:48 |Magicky to je, ale doufam Karle, ze ted neprijdes s nabidkou kvalitniho sexu
Re: Jde o nějaký žert?
Wulfstan (přítel SN) před 7 měsíci 10.05.2024 12:30 |Já už bych to nechal, nebo se přes konstatování faktu, že přístroj zvaný váhy vlastně neměří váhu/hmotnost, ale tíhu dostaneme k otázce, zda je těžší kilogram železa či kilogram peří. My samozřejmě víme, že železo, ale někteří to nevědí a vysvětlit si to nenechají. :-)
Re: Jde o nějaký žert?
kjandourek (admin) před 7 měsíci 10.05.2024 12:51 |Tak jim doporuč, ať si obojí zkusí pustit z výšky na nohu....
Re: Jde o nějaký žert?
Wulfstan (přítel SN) před 7 měsíci 10.05.2024 14:05 |Přesně to jsem wimpymu říkal. A sakra, já nechtěl jmenovat.
Re: Jde o nějaký žert?
CyWilly před 7 měsíci 10.05.2024 11:51 |Tak jsem speciálně kvůli tobě vlezl do sklepa a jal se hledat těžítko, o kterém vím, že tam někde je. Po hodině krámování jsem ho našel, krásné, skleněné, ve tvaru lebky. Váhu mám bohužel jenom elektronickou. Na ní jsem položil těžítko... a hle! Žádný výbuch, praskání kostí ani plastu, nic... Tak nevím, jak důvěryhodné je tvé lkaní, když ani s tím těžítkem nemáš pravdu...
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Pedro50 před 7 měsíci 10.05.2024 10:15 |Já netvrdím že náš nadcházející soupeř má špatný hráče ale když se zdravě nasereme a vlítneme na ně tak mě kurva neříkejte že nevyhrajeme
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
coogee před 7 měsíci 10.05.2024 13:14 |Opravdu nevím co by se muselo stát s našimi hráči a s naší hrou, abychom vyhráli. Ale tím neříkám, že to považuji za nemožné. Jen tomu nedávám velkou šanci.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
tomslavista před 7 měsíci 11.05.2024 15:57 |Taky spoléhám na to, že Houšťa naše kluky správně namotivuje. Takového asistenta na Toaletné nemají.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Mijk před 7 měsíci 10.05.2024 10:30 |Rozhodujícím těžítkem na vahách bude sudí Dalibor Černý.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
dalislavista před 7 měsíci 11.05.2024 15:43 |A to je, jak známo, čúrák.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Martin Platil před 7 měsíci 10.05.2024 12:02 |Naděje umírá poslední. Nyní má Sparta náskok de facto 5 bodů - v případě rovnosti bodů má výhodu tým, který vyhrál základní část. Já nevěřím, že Slavia už neztratí nebo že Sparta ztratí 5 nebo více bodů.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
vršek před 7 měsíci 10.05.2024 12:29 |Pokud zítra nezvítězíme - je po naději!
A tak se snad zítra večer po derby budeme bavit a tom, že ještě naděje žije, a že sparta bude alespoň s někým jen remizovat...
Avšak po pravdě - i já jsem skeptik....
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Matěj51 před 7 měsíci 10.05.2024 14:51 |Autorovi článku dík za prostor pro diskuzi a vyjádření, kterým ho otevřel. Já už teď nejsem optimista ani pesimista. Já budu rád, když uvidím, že kluci po celý zápas budou jezdit po zadku a neuděláme nějakou hloupou minelu. Ať žije Slavia
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
kjandourek (admin) před 7 měsíci 11.05.2024 09:39 |Jenom bych měl pár slov k tomu, co na této diskuzi zaznělo:
Slávistické noviny opravdu nejsou profesionální noviny, jedná se o zájmovou činnost několika nadšenců. Historie Sn je zdokumentována zde: https://slavistickenoviny.cz/pages/print/23 - i když i tam by to už chtělo pár odstavců doplnit.
Každopádně už to tu zaznělo: nemáme editora, nemáme šéfredaktora, každý z nás je sám sobě i korektorem. Maximálně uděláme to, že článek pověsíme na stránky s předstihem (napíšeme, že se má zveřejnit za dva dny) a poprosíme kolegy, aby si jej přečetli a případně opravili chyby.... a pak jenom doufáme, že si na to někdo během zaměstnání, rodinných povinností a volnočasových aktivit najde čas
Z vlastních zkušeností můžu říci, že každý redaktor - ať už zakládající, nebo ten, který přišel v průběhu let - prošel tou první fází nadšení a entuziasmu z toho, že může u něčeho takového být... následně si našel svou parketu, ve které pokračuje (reporty, preview, hodnocení, podcast, tipovačka, představení soupeřů atd)..... a posléze to začala být určitá rutina. Sice vykonávaná s chutí a radostí, ale přeci jenom už to není nic nového a to nadšení z toho, že na TK sedíte vedle mistrů svého oboru (nemluvím zrovna o Podroužkovi se Špryňarem) a posloucháte trenéra Trpišovského, jemuž byste klidně mohli položit otázku, stačí se přihlásit o mikrofon, prostě vyprchá...
Každý z nás stárne, pardon, zraje - jsou před ním nové obzory, nové výzvy (škola, práce, rodina, další záliby)... a tak jsme vděční, když se nám přihlásí někdo nový s tím, že má nápady a chuť psát i jiné články, než zaběhnuté rubriky.
Upřímně mi řekněte, čeho chcete dosáhnout kritikou jeho prvních článků? Já vím, že teď je moderní kritizovat s dojmem, že jenom kritika může kritizovaného posunout... ale všechno je potřeba dělat s mírou..
Já si tedy za prvé myslím, že kritika nemusí být plná jízlivosti, ironie a sarkasmu - to už pro mě není kritika, to beru spíše jako honění vlastního ega ("To jsem mu to nandal - to má za to, že strká někam čumák a že se angažuje!")...
A za druhé už jeden americký říkal, že aby ho kritika zajímala, musí přijít od člověka, k němuž by si sám o sobě zašel pro radu, kdyby byl v nesnázích.....
Netvrdím, že musíte mít sepsaných tisíc článků, abyste mohli něco zkritizovat, ale minimálně by bylo fajn, kdyby o kritizujícím bylo z diskuze známo, že umí zformulovat myšlenku a je zde respektován.... a dále bych dodal, že i kritika se dá napsat tak, aby to nevypadalo, jako že z autora jenom záměrně děláte blbce...
Pokud máte dojem, že kritikou naše stránky zlepšíte, obávám se, že jste to někteří nevzali za úplně ten správný konec - tímhle stylem maximálně novému redaktorovi jeho fázi nadšení a chuti něco psát výrazně zkrátíte.
Karel
Komentář byl uživatelem upraven (11.05.2024 09:43) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Jenom bych měl pár slov k tomu, co na této diskuzi zaznělo:
Slávistické noviny opravdu nejsou profesionální noviny, jedná se o zájmovou činnost několika nadšenců. Historie Sn je zdokumentována zde: https://slavistickenoviny.cz/pages/print/23 - i když i tam by to už chtělo pár odstavců doplnit.
Každopádně už to tu zaznělo: nemáme editora, nemáme šéfredaktora, každý z nás je sám sobě i korektorem. Maximálně uděláme to, že článek pověsíme na stránky s předstihem (napíšeme, že se má zveřejnit za dva dny) a poprosíme kolegy, aby si jej přečetli a případně opravili chyby.... a pak jenom doufáme, že si na to někdo během zaměstnání, rodinných povinností a volnočasových aktivit najde čas
Každopádně můžu říci, že každý redaktor - ať už zakládající, nebo ten, který přišel v průběhu let - prošel tou první fází nadšení a entuziasmu z toho, že může u něčeho takového být... následně si našel svou parketu, ve které pokračuje (reporty, preview, hodnocení, podcast, tipovačka, představení soupeřů atd)..... a posléze to začala být určitá rutina. Sice vykonávaná s nadšením a radostí, ale přeci jenom už to není nic nového a to nadšení z toho, že na TK sedíte vedle mistrů svého oboru (nemluvím zrovna o Podroužkovi se Špryňarem) a posloucháte trenéra Trpišovského, jemuž byste klidně mohli položit otázku, stačí se přihlásit o mikrofon, prostě vyprchá...
Každý z nás stárne, pardon, zraje - jsou před ním nové obzory, nové výzvy (škola, práce, rodina, další záliby)... a tak jsme vděční, když se nám přihlásí někdo nový s tím, že má nápady a chuť psát i jiné články, než zaběhnuté rubriky.
Upřímně mi řekněte, čeho chcete dosáhnout kritikou jeho prvních článků? Já vím, že teď je moderní kritizovat s dojmem, že jenom kritika může kritizovaného posunout... ale všechno je potřeba dělat s mírou..
Já si tedy za prvé myslím, že kritika nemusí být plná jízlivosti, ironie a sarkasmu - to už pro mě není kritika, to beru spíše jako honění vlastního ega ("To jsem mu to nandal - to má za to, že strká někam čumák a že se angažuje!")...
A za druhé už jeden americký říkal, že aby ho kritika zajímala, musí přijít od člověka, k němuž by si sám o sobě zašel pro radu, kdyby byl v nesnázích.....
Netvrdím, že musíte mít sepsaných tisíc článků, abyste mohli něco zkritizovat, ale minimálně by bylo fajn, kdyby o kritizujícím bylo z diskuze známo, že umí zformulovat myšlenku a je zde respektován.... a dále bych dodal, že i kritika se dá napsat tak, aby to nevypadalo, jako že z autora jenom záměrně děláte blbce...
Pokud máte dojem, že kritikou naše stránky zlepšíte, obávám se, že jste to někteří nevzali za úplně ten správný konec - tímhle stylem maximálně novému redaktorovi jeho fázi nadšení a chuti něco psát výrazně zkrátíte.
Karel.
Skrýt původní komentář
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
kostelnivlajka před 7 měsíci 11.05.2024 10:29 |Mně se lalok líbí! Píše si co si myslí.
Re: Kdo může být v derby rozhodujícím těžítkem na vahách?
Louluk (admin) před 7 měsíci 12.05.2024 23:54 |Děkuji moc kolegovi za zastání se. Samozřejmě i kritika je v některých momentech dobrá. Uznávám, že se mi některé věci nepovedly. I když třeba zrovna těžítko mi přijde spíše úsměvné a nakonec vlastně mělo i docela úspěch. Chci jen za sebe slíbit, že se určitě budu snažit se z chyb i poučit. Děkujeme moc všem za podporu. Děláme to všechno jen z lásky ke Slavii. Já třeba se nechci hádat s jinými slávisty, ale jen nabídnout nějaké názory a myšlenky k diskuzi. Tak snad to se mnou zvládnete, protože rozhodně nemám v plánu končit (když mě nevyhoděj).