Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 23/24 #13

Po prvních pěti jarních ligových zápasech je Slavia čtyři body za Spartou, se kterou také vypadla z domácího poháru. To jsou přirozená hlavní témata nového dílu podcastu SN Mezi námi fanoušky, která probírají quelhar, Oja a Honza Vetyška.

V ligovém derby si Slavia na Letnou přijela pro remízu a tu si také odvezla. Jestli byl tento přístup k zápasu na místě je jen jedno z mnoha témat, která jsme v souvislosti s ligovým derby prodiskutovali. Při debatě o pohárovém derby, které Slavia v Edenu prohrála v prodloužení, jsme se dostali k tomu, jak by Slavia mohla poskládat kádr v létě, kdy bude hrát předkola evropských pohárů. Na závěr pak už tradičně přišel výhled do nejbližších zápasů, které Slavii čekají.

Obsah:

(00:00) Ligové derby 0:0.
(47:45) Pohárové derby 2:3 po prodloužení. Kádr pro léto.
(1:44:00) Osmifinále EL s AC Milán.

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (56)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    Ados     před 9 měsíci 04.03.2024 22:57 |  
    8 2

    K tématu středních záložníků. Jestli je Ševčík a Zafeiris mimo na delší dobu, tak bych zkusil Dominika Pecha z béčka. V letní přípravě vypadal dobře a potřebujeme rozložit zátěž.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

      knl66 (přítel SN)     před 9 měsíci 04.03.2024 23:30 |  
      22 6

      Jestli je Ševčík mimo na delší dobu, tak je to záležitost, se kterou už bychom po těch letech s ním měli počítat. A už ho někam pustit, klidně bez náhrady a najít někoho jiného. Sázka na Ševčíka = sázka na nejistotu.

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

        Ados     před 9 měsíci 04.03.2024 23:37 |  
        15 3

        Jasně, ale to se mělo vyřešit v přestupovém termínu. Z nepochopitelného důvodu jsme nikoho nepřivedli, ale teď co s tím.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

          knl66 (přítel SN)     před 9 měsíci 04.03.2024 23:53 |  
          13 5

          Ale vždyť Ševčík je pořád to samé... To se nemuselo řešit v tomhle přestupovém termínu, ale už rok dva zpátky. Už jsem to tu jednou dvakrát psal: Ševčíka jsme měli prodat po zápase na Chelsea. Kam ho střelíme dneska?


          Komentář byl uživatelem upraven (04.03.2024 23:54) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

          Dennis     před 9 měsíci 04.03.2024 23:57 |  
          18 5

          Teď z toho můžeme jen vyvodit zodpovědnost. Jako jestli někdo čekal, že Ševčík bude zdravý, tak to už přesahuje hranice zdravého rozumu. To se opakuje už třetí sezonu. Vydrží pár zápasů a pak měsíc či dva marodí. Pořád dokola. Já ho nevyhazuju, ale jeho přínos je nutné zvážit a současně jeho pozici dostatečně personálně pokrýt, protože dřív nebo později během sezony vždy zdravotně odpadne. Pokryté to bohužel dostatečně nemáme a už je zraněný. Je to šlamastika, která se ale upřímně dala očekávat. Pokud vím, tak Zafeiris měl zdravotní problémy už během přípravy, spoléhat na dvě nebo tři pozice na Oscara, Ševčíka a Provoda, případně Walema bylo dost bláhové.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

          mig52     před 9 měsíci 05.03.2024 06:05 |  
          7 13

          A hlavně jsme vypoklonkovali Valentu a Červa v rámci obchodu se Staňkem. Pokud jsme nebyli schopni na střední zálohu nikoho přivést, měli zůstat a transfer se Staňkem řešit jinak. Určitě by se nějaká varianta našla. My ho chtěli, on k nám též. Vím, že oba jmenovaní nejsou Niko, ale za mne pořád lepší, než ten post(y) řešit 2 měsíce Masopustem!

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

      vršek     před 9 měsíci 05.03.2024 16:48 |  
      7 4

      Opravdu nerozumím tomu, proč se zde dohadujete o pozici středního záložníka?
      My jej máme, ale musel by být stavěn tam, kam patří - do středu zálohy! jen k němu a Oscarovi doplnit třetího....
      Myslím, že Provod na konci podzimu, když jej trenér konečně několikrát nechal hrát ve středu - ne na kraji, ne na desítce, ale uprostřed prokázal, že by dokázal hrát podobně jako před svým zraněním!

      No, my budeme Masopusta předělávat v 29 letech - stavět na beka, na stopera, na desítku či středního záložníka když jeho jednoznačný post je pravý záložník a hra podíl pravé lajny - nerozumím....když on je tak úžasně univerzální....
      Podobně je tomu u Schranze - všimněte si, jak jeho výkon a hlavně produktivita vzroste, když nastoupí na pravé straně zálohy či útoku a jak je jeho výkon limitován nesmyslným využitím vlevo, byť v neděli odehrál derby velmi dobře a byli to oni s Bořilem, kdo svým pohybem a zkušenostmi eliminoval Preciada. Také jsme se po jeho odchodu na cca 20 minut dostali pod do té doby neexistující převahu sparty....
      No, náš trenér na tomto místě nadále preferuje oproti dvěma zkušeným reprezentantům na pravém kraji jen průměrného fotbalistu Douděru. Jen srdce, nasazení a rychlost nejsou zárukou kvality!
      Přes konečně správně stanovenou taktiku v nedělním derby, která zcela vymazala obdivovaný rudý trojzubec a milionové hvězdy Haraslína s Birmančevičem, jsem nadále přesvědčen, že Trpišovský opakovaně nevyužívá hráče tam, kam patří, na postu, kde jsou týmu nejprospěšnější.....
      A co, jaký post a s jakými úkoly hrál Jurečka v neděli,,, ? Byl mimo nevyužitého protiútoku 5 na 3, který ze středu pole zcela nezvládl Masopust, vůbec na hřišti.
      Bohužel neustálené blábolení o univerzálnosti.....
      Po nedělním výkonu Vlčka musím opět opakovat - kdyby tenhle "kluk" hrál základ od začátku sezony a neproseděl zbytečně plno času na lavičce byl by možná on hlavním kandidátem na stopera české reprezentaci.
      To samé platí o nasazování Zmzlého - sakra jak se noví hráči mohou stát plnohodnotnou součástí týmu a v soutěžních zápasech prokázat své kvality, když je na hřišti v podstatě nevidíme a pokud ano tak jsou to minuty?
      Co mne však v neděli opravdu "rozrušilo" byl útok Douděry, kdy aby na místo nepovedené střely nejde do rychlostního souboje s pomalým "železňákem" 37, nepochopím, musel by mu utéct na pětníku a 37 by nezbývalo než jej nechat běžet či by byl vyloučen.... tohle je Douděra a jeho fotbalové myšlení....
      Omylem pak bylo nasazení Van Burena v závěru zápasu, dohrávali jsme v deseti,.. Mick je zcela mimo a navíc nechápu když v zápase, kde již jde víceméně oběma týmům o udržení čistého konta je nasazen hráč s jeho typologií, aby se prosadil v přehuštěném prostoru...? A když je na lavičce k dispozici jeden z nejtechničtějších a dobře střílejících hráčů Jurásek....?
      A tak abych zase jen nebyl kritikem... k té taktice, nasazení Staňka do derby a plusu pro trenéra bych jednoznačně přihodil nasazení Bořila!
      Jan Bořil prokazuje, že patří na hřiště, že by byl tím správným kapitánem, který strhne ostatní a že by jsme se jednoznačně měli vrátit k systému se čtyřmi obránci! Možná, že by právě Vlček vedle Holeše vpravo mohl hrát díky své fotbalovosti a rychlosti i pravého beka...snad


      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

        Myšák     před 9 měsíci 05.03.2024 17:45 |  
        0 0

        Co rozhodčí? Byl jsi spokojen?

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

          vršek     před 9 měsíci 06.03.2024 09:59 |  
          2 1

          Jako "ubrečenec" jsem očekával další prasárnu sparty s ovlivněním zápasu rozhodčími a ten Petřík na VAR....
          Pokud by se derby a zápasy sparty pískaly tak, jak to předvedl rozhodčí Pechanec asi bych tady nebrečel....
          Pechanec byl rozhodčí, který derby zvládl - ne Černý, ne Rouček a ne přisluhovači u VAR.

  2. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    guyincognito     před 9 měsíci 05.03.2024 09:37 |  
    9 4

    Na pana Vetyšku se těším, už vidím ten gejzír spravedlivé kritiky. Jen mě mrzí, že dalším s hostů není Karel, střet jejich zcela odlišných náhledů na to jak hodnotit trenéry a management by jistě vedl k mnoha humorným momentům.


    Komentář byl uživatelem upraven (05.03.2024 09:38) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

      mig52     před 9 měsíci 05.03.2024 12:27 |  
      13 7

      Karel by obhájil a vysekal z průseru i Kaderku. :-)

  3. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    Ragnarok     před 9 měsíci 05.03.2024 09:52 |  
    9 1

    Velmi objektivní MNF. Velmi. Možná je to hosty, ale ač mám rád tvrdou kritiku a velkou dávku sarkasmu, tak mi z toho, jak to kluci zhodnotili docela blbou náladu. Asi mi prospěje, kdž občas někdo dodá dávku pozitivismu ve smyslu, že Sparta ztratí spousty bodů, budou unavení, přijdou i zranění pro klíčové hráče, protože Krejčí má zdravotní kartu jak Ševčík a Brimančevič s Haraslínem jsou křehcí jak porcelán a my naopak všechno rozjdem, Staněk nedostane ani gól, Jurásek se vystřelí ke hvězdám a Mojmír bude králem střelců.
    Nevzdávejme to, buďme 100% koncentrovaní a zkusme se ještě víc ukázat v Evropě, alespoň jedno kolo by bylo fajn, skalp opravdového velkoklubu by už znamenal hodně.

  4. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    belmis (přítel SN)     před 9 měsíci 05.03.2024 10:16 |  
    4 0

    Na Slovácku sparta hrála proti týmu bez 4 opor základní sestavy a přesto mělo Slovácko za stavu 0:0 dvě vyložené šance (Juroška a Petržela).
    Vzpomeňme také na nadstavbu minulé sezóny, kdy sparta formu ztratila a nebýt VARu, měli jsme lepší výsledky než sparta.

    Ale netušil jsem, že jak Zafeiris tak Ševčík mají být dlouhodoběji zranění. A to je průšvih...


    Komentář byl uživatelem upraven (05.03.2024 11:44) . Zobrazit původní komentář

  5. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    weetek     před 9 měsíci 05.03.2024 10:49 |  
    19 9

    Děkuju dvěma ze tří protagonistů za to, že se nesvezli s vlnou útěšného lhaní si do kapsy a celkem bez příkras popsali, že nedělní remíza nám nic nepřinesla, šance na výraznější bodové ztráty odpadů je malá a titul se velmi vzdálil. Věta "Nedokážu být v míru s tím, že jsme to vzdali." je stejně upřímná, jako přesná, cítím to stejně. To, že se po pěti jarních kolem rozjela velmi detailní debata o složení kádru na příští sezónu, vlastně taky hodně vypovídá.

    Ad Mojmír Chytil: včera přítomen v Edenu na zimáku při výhře sešívaných hokejek v předkole proti Jihlavě. Velký palec nahoru, je to fakt sympaťák!

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

      Steevee     před 9 měsíci 05.03.2024 17:02 |  
      1 0

      Podle stories na svým IG chodí na Slavii na hokej pravidelně.

  6. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    Ragnarok     před 9 měsíci 05.03.2024 11:00 |  
    10 3

    Jinak chci říct jednu věc a to je Deník Sport a Quelhar už to vzal, ačkoli měl políčeno již na primitivního a hloupého Podroužka. Zvlášť někdo s IQ Quelhara musí z těch individuí kvést.
    A co je ta věc: Fejgl a Špryňar jsou absolutní dobytek.

  7. ...

    Steevee     před 9 měsíci 05.03.2024 17:11 |  
    13 7

    K tématu Ševčík. Je to pořád stejný.

    Zranění - jee, on je zraněnej, je potřeba ho nahradit!

    Uzdraví se, zahraje dobře - jee, zase ukázal, jak je pro nás důležitý!

    Zranění - jee, on je zraněnej, je potřeba ho nahradit!

    Uzdraví se, zahraje dobře - jee, zase ukázal, jak je pro nás důležitý!

    Reálně to je tak, že jak ho mám rád, tak jsme ho už prostě měli pustit. A ne včera, ale dávno. Je u nás pět let a druhý nejvyšší počet ligových startů za rok je 18. To je v kontextu toho, že bude z těch na "provozních nákladech" dražších, úplně absurdní.

    • Re: ...

      Ragnarok     před 9 měsíci 05.03.2024 17:17 |  
      8 2

      Pokud tu mohl být Hovorka, také jeden z těch dražších, tak Ševčíka bych si nechal. Když hraje, často pomůže. Jen by to mělo být za adekvátních podmínek.

      • Re: ...

        Steevee     před 9 měsíci 05.03.2024 17:31 |  
        3 6

        Nemyslím si, že Ševčík a Hovorka jsou totožné případy. Hovorka se opakovaně léčil s těžkými dlouhodobými zraněními. Ševčík je out průběžně kvůli hromadě dílčích menších důvodů. Jinak jako dejme tomu souhlas. Pokud setrvat, fajn, ale za naprosto zásadně nižší základní peníze.

        • Re: ...

          Dennis     před 9 měsíci 05.03.2024 17:36 |  
          8 2

          Já bych mu klidně nechal to, co má teď, ale měl by to v bonusech. Tzn. současné peníze by si vydělal jen v případě, že by pravidelně hrál. Jinak ne. To mi přijde fér pro obě strany.

          • Re: ...

            Cygnus     před 9 měsíci 05.03.2024 19:02 |  
            10 2

            A já bych to zcela nechal na vedení a majitele. Nebo zná snad tady někdo podrobnosti jeho smlouvy? Ví snad někdo jaký má Ševčík základ, jaké bonusy, jaké prémie?

            • Re: ...

              Dennis     před 9 měsíci 05.03.2024 20:12 |  
              5 3

              Tak jsme na fanouškovském fóru, bavíme se o fotbale, mě to jako přijde ok. O čem bychom se tady měli bavit? To tady můžeme zavřít a bude "klid". Samozřejmě, že nevíme detaily, ale to neznáme ani pokyny trenérů a stejně tady hodnotíme hráče po zápasech... Obecně se má za to, že Ševčík patří mezi ty lépe placené hráče. Tj. že jeho základ nebude úplně dole. Napsal jsem, jak si myslím, že by byl to nastavení optimální, ale nečekám, že se něco změní, jasné, že to je na vedení, prostě jsem jen napsal svůj pohled, nic víc.

              • Re: ...

                jirkag5     před 9 měsíci 05.03.2024 22:40 |  
                3 2

                Nemusíme se ale bavit o penězích.

                • Re: ...

                  Steevee     před 9 měsíci 06.03.2024 08:21 |  
                  2 2

                  Tak pokud ekonomická stránka nebyla poslední roky pro Slavii naprosto klíčová a peníze nebyly za odchodem třeba Nica Stanciua, tak se o nich samozřejmě bavit nemusíme, no. Peníze a jejich úplně marginální role pro úspěšný chod fotbalového klubu. Zbytečný téma.

                  • Re: ...

                    Cygnus     před 9 měsíci 06.03.2024 08:33 |  
                    4 1

                    Kolega jirkag5 měl evidentně na mysli něco jiného. Spíš reflektoval na tvé "setrvat, fajn, ale za naprosto zásadně nižší základní peníze". Otázka je zcela jednoduchá: ty znáš podmínky smlouvy Ševčíka abys tady mohl dávat rady vedení co mají nebo nemají dělat?

                    • Re: ...

                      Dennis     před 9 měsíci 06.03.2024 10:21 |  
                      2 1

                      To přece nejsou žádné rady vedení. Jen spekulujeme, jak to asi je a jak by to podle nás mělo být. To je vše. Peníze jsou nedílnou součástí fotbalu, nevidím na tom nic špatného.

                    • Re: ...

                      Steevee     před 9 měsíci 06.03.2024 12:17 |  
                      2 4

                      Ok, tak nastoupila tradiční demagogie a překrucování, fajn. Tak já jdu taky. My všichni známe předzápasové nebo poločasové pokyny? Hodně to vypadá, že jo. Když si všichni dovolujeme mluvit o tom, jak hráči nastoupili do zápasu nebo druhého poločasu. Tady nevadí, že o tom z pohledu trenéra/klubu víme hovno? To vadí jenom u peněz?

                      Otázka je jednoduchá: ty znáš podhoubí všech věcí, o kterých tady diskutuješ, abys mohl dávat rady vedení, co mají, nebo nemají dělat?


                      Komentář byl uživatelem upraven (06.03.2024 12:20) . Zobrazit původní komentář

    • Re: ...

      mig52     před 9 měsíci 05.03.2024 18:07 |  
      2 4

      Souhlas, ale měli jsme na něj někdy slušnou nabídku? Já si nevzpomínám, ale mohu se mýlit.

    • Re: ...

      o5aradecek     před 9 měsíci 05.03.2024 19:51 |  
      4 0

      Podle mě bychom si měli Ševčíka nechat, ale měl by být až druhou volbou na svůj post. Tzn. přivést na jeho místo mladšího hráče XY podobné typologie a nechat ho hrát. Šéva by byl jako záskok do rotace, aby si hráč XY odpočinul. Když by hrál 2 zápasy za měsíc, třeba by i vydržel bez zranění a stále by v těch zápasech byl určitě velice platný. Ale spoléhat na něj neustále jako na první volbu na svém postu už opravdu nejde.

    • Re: ...

      MKCZ83     před 9 měsíci 05.03.2024 20:16 |  
      4 3

      Přitom řešení je "jednoduché". Nechat ho jako třetí, spíš čtvrtou volbu na dostřídání na posledních 25, max 30 minut, kdy je potřeba něco změnit a odehraje v součtu za sezónu nejspíš víc minut, než když nastupuje od začátku. Ale jít proti osobním vazbám je pochopitelně u realizáku těžký.

      Hlavatý není nic moc extra, ale měl by motivaci a aspoň ze začátku by žral trávu. A raději průměrného Hlavatého, co bude pravidelně hrát, než nadprůměrného Ševčíka, co skoro nehraje. Ale tak tohle lkaní nad rozlitým mlékem se tu opakuje minimálně třetí přestupový období. Takže jsme klidnej, že se to do dobrovolného odchodu Ševčíka ze Slavie nevyřeší.

      • Re: ...

        mis3     před 9 měsíci 06.03.2024 13:20 |  
        2 0

        Hlavatého ne, ten krypl je ten kdo zranil Zafiho!

  8. Porovnání kádrů

    Mike     před 9 měsíci 05.03.2024 18:37 |  
    11 9

    Podle mě máme nyní nejslabší kádr za posledních 5 let a vede mě k tomu srovnání hráčů na jednotlivých postech, třeba srovnání blbé, ale podle mě vypovídající. Vím, že všichni níže jmenovaní hráči nehráli vždy spolu, na druhou stranu na to, že Sparta disponuje nejlepším kádrem za posledních 10 let, tak herně v porovnání s nimi a s našimi úspěchy v Evropě se ptám, zda současný kádr nehraje spíše nad své možnosti.
    Tak to zkusím- brankáři Staněk x Kolář v nejlepší formě. I když Staněk nemá tady nic odchytáno, tak tady jsme si určitě nepohoršili, vidím to nastejno. Pravý bek nebo wingbek- Coufal Premier League, Bah základ Benfica x Douděra, Tomič- tady to nemá smysl rozvádět. Stopeři Deli, Ngadeu, Kúdela , Zima 2021 x Vlček, Ogbu, Holeš, Zima 2024- výhledově asi nastejno, levý bek Bořil před zraněním, David Jurásek x Bořil po zranění, Diouf, Zmzlý- to samé co stopeři, výhledově kromě Bořila slušné. Střední záloha- Souček, Stanciu x Oscar, Zafeiris, Ševčík- střed předtím světový, nyní slušný až velmi dobrý- pokud by hráči byli zdraví- to je problém. Vlevo Olayinka x Wallem- Peter skvělý, tady to ale nelze moc porovnat, každý vyznává jiný styl. Útok- Škoda, Kuchta x Jurečka, Chytil- asi nastejno, všichni dobří střelci a produktivní. Dále jsme měli supernáhradníka Lingra, takového hráče nyní nemáme. Dále nám hrají hráči, kteří už mají vrchol za sebou a hráli skvěle i v reprezentaci- Holeš, Masopust a Ševčík- ti už lepší nebudou, výkonnost bude klesat. A dále Provod před zraněním a teď- také neporovnatelné.
    Máme i dost bodů po 23 kolech- 56, pro porovnání naše bodové zisky od sezony 2016/2017 po 23 kolech- 52,45,58,57,61,57,53 a letošních 56 . Výkonnost a výsledky neupadají, jenom prostě Sparta boduje jako divá a letos může být rekordní bodový zisk na 2. místě a nebude to znamenat titul. Ale že ztrácíme 4 body na 1. místo je samozřejmě náš problém. Takže si myslím, že oproti minulým sezónám máme slabší mužstvo a výsledky si držíme zhruba stejné jak v minulých letech. Bohužel Sparta ustřelila bodově na sebe úplně jinam, než v minulosti.

    • Re: Porovnání kádrů

      MKCZ83     před 9 měsíci 05.03.2024 20:22 |  
      5 12

      Já moc teda nesouhlasím... Kromě pravého (wing)beka, kde se Cuf a Bah nahradit v podstatě nedají, nemáme horší kádr, na některých postech ho máme lepší... Chytil+Jurečka je bezkonkurenčně nejlepší útočné duo za dobu působení JiT. Stejně tak střed zálohy Oscar+Zafeiris je víc, než Souček + Stanciu, protože Stanciu by se v současném fotbalu v lize nechytal a v Evropě se nechytal i tehdá. A Suk by to celé sám pochopitelně nevykompenzoval.

      Navíc nejde úplně srovnávat kvalitu hráčů mezi dost odlišnými herními systémy.

      Ten náš kádr by hrál dobře, pokud by byly splněný dvě podmínky.
      A) JiT bude hrát hráče na svých primárních postech
      B) JiT nebude nesmyslně přetěžovat základní stavební kameny sestavy, trenérský tým dokáže dávkovat vhodně tréninkové dávky a JiT se naučí vhodnou a pro tým zdravou rotaci

      To, co nám nefunguje, je jasná kostra týmu a souhra. Individuálně máme kádr dobrý.

      • Re: Porovnání kádrů

        guyincognito     před 9 měsíci 06.03.2024 09:43 |  
        7 0

        Ty jo souhlasím ale s tím Stanciem je to blbost - samozřejmě že by se chytal - je to jen pár let a podívej se na druhý břeh jak je úplně v pohodě Kairinen.
        Stanciu byl v Evropě úplně v pohodě, jen ho trenéři nestavěli do určitých zapasů, především proto, aby rozložili zátěž. Hrál vždycky všechny ligové zapasy. Tenhle narativ ze nestíhal Evropu rozjel imbecil Špryňar a musím říct že málo věci mě sere tolik jako tohle.

        • Re: Porovnání kádrů

          MKCZ83     před 9 měsíci 06.03.2024 11:45 |  
          1 1

          Kairinen ale často taky nehrál v zápasech, kdy mělo být rychlejší tempo (proti nám hrál snad poprvý až teď, vždycky hrál Sadílek a Laci kvůli pohyblivosti). V poslední době se to u něj trochu zlepšilo, protože v acs, podobně jako u nás s Nicem, s ním musí asi hodně intenzivně fyzicky pracovat, ale je to jejich slabina, kterou lze se správnou taktikou využít a porazit je.

          Protože na Kairinena musí pracovat úplně vždycky druhý záložník, případně ještě jeden hráč. Stejný to bylo s Nicem. Já ho měl rád, dopředu byl super, ale jakmile se trochu víc muselo běhat, byl poloviční nebo nebyl vidět vůbec. Typologii těchto hráčů bohužel odzvonilo. I Ševčík je na hraně kompatibility s moderním fotbalem, protože je pomalý a má problémy se souboji.

          A pak celému týmu nesvědčí to, že v lize má takovou kreativní pomoc, kterou není možné využít v těžkých zápasech, kde musí hrát někdo jiný.

    • Re: Porovnání kádrů

      kjandourek (admin)     před 9 měsíci 05.03.2024 20:30 |  
      13 4

      Já si myslím, že ten poslední odstavec je správně....

      Máme 56 bodů po 23 kolech ... v sezóně 2018/19 jsme v téhle fázi měli 58 bodů (druhá Plzeň 55 - takže i s dnešním bodovým ziskem bychom vedli)
      V sezóně 2019/20 jsme v téhle fázi měli 57 bodů (druhá Plzeň 47 - i s dnešním bodovým ziskem bychom vedli "o parník")
      V sezóně 2020/21 jsme v téhle fázi měli 61 bodů (druhá Sparta 50 - i s dnešním bodový ziskem bychom vedli)
      V sezóně 2021/22 jsme v téhle fázi měli 57 bodů (druhá Plzeň - pozdější mistr - také)
      V sezóně 2022/23 jsme v téhle fázi měli 53 bodů (druhá Sparta - pozdější "penaltový" mistr 51)

      Vnímám tedy, že se hlavně zvedli soupeři...

      Ono s tím hodnocením hráčů je to těžké v několika věcech:
      1. teď vidíš, kam to ti hráči dotáhli - nevnímáš přesně jakou měli kvalitu, když hráli u nás - vidíš Coufala jako hráče PL a Baha jako hráče Benfiky... ale i oni na začátku svého působení mohli v některých zápasech působit jako dnes Douděra.
      2. Lidský mozek má tendenci zapomínat to špatné a vyzdvihovat to dobré... Kúdela byl při svém přestup do Slavie hojně odmítán, podobně jako Hovorka - ten tedy relativně rychle zazářil, ale Ondra byl pod palbou kritiky celé jaro 2018, podobně třeba Kolář
      3. I ten tehdy světový střed se musel u někoho učit a zlepšovat - Souček ještě jako 2017 strávil v Liberci, Stanciu během prvního roku u nás nastřílel čtyři góly a byl kritizován za neproduktivitu.
      4. Což jsi sám podotkl, fotbal se mění, mění se styly, mění se intenzita hry - Škoda hrál něco jiného než Kuchta, Jurečka s Chytilem si taky musí poradit s úplně jiným stylem bránění...

      • Re: Porovnání kádrů

        Kikoriki     před 9 měsíci 06.03.2024 00:37 |  
        8 0

        Tohle je hrozně zajímavé a pro mě optimistické srovnání. Protože máme před sebou lepší vyhlídky s novým majitelem. Může to být jen lepší. Doufám. Nejen udržet déle hráče, ale budou se kupovat kvalitnější a už vyzrálejší. Bohužel prostor pro mladé moc nebude. Od prvního kola je pořád větší a větší tlak na body. Cesta pro ne je opravdu hrát v Pardubicích nebo Liberci ale i tak mám o ně strach. Pokud bude konkurence takto silná, nebude pro ně místo.
        Buzny byli 8 let za kašpary, s neomezeným rozpočtem koukali na záda plzni i nám. Prodali 2 hráče za 6 let, my asi 15. A spoustu jich zlepšili. Ale chce to čas a prostor, který není.
        Jsem si jistý, že bude líp.

        • Re: Porovnání kádrů

          cunak     před 9 měsíci 06.03.2024 07:59 |  
          2 4

          A to je ono. Ano prodali jsme výhodně snad 15 hráčů. Stavěli jsme tým tak, abychom výhodně prodali hráče, ne abychom vyhravali. A proto nejspíš už potřetí za sebou výhradou ligu jiní.

          • Re: Porovnání kádrů

            Edenjejenjeden     před 9 měsíci 06.03.2024 09:25 |  
            11 1

            Ty seš jak kolovrátek , už to konečně pochop , Citic nás prostě poslední roky už nedotoval , proto si na sebe Slavia musela vydělat , a to samozřejmě hlavně prodejem hráčů. teprve příchodem Pavla Tykače se situace změnila , ale to samozřejmě neznamená , že pokud bude výhodná nabídka pro hráče a klub , že nebudeme prodávat . Opravdu nejsme a nikdy nebudeme na vrcholu "fotbalového potravního řetězce"

            • Re: Porovnání kádrů

              cunak     před 9 měsíci 06.03.2024 16:33 |  
              3 3

              Příteli, Ty už konečně pochop, o čem pisu. Jasně, že jsme museli prodávat hráče a budeme je muset prodávat dál. Ale je rozdíl, jestli je primárním cílem prodej hráčů nebo sportovní úspěch. Kdyby byl primárním cílem sportovní úspěch nebudeme mít 87 levych beku, které možná půjde někdy dobře prodat. Ale koupíme třeba toho středního záložníka, kterého potrebujeme jako prase drbání. I za cenu, že to bude v budoucnu neprodejny hráč. To je to, o čem píšu.

              • Re: Porovnání kádrů

                Edenjejenjeden     před 9 měsíci 06.03.2024 17:54 |  
                6 0

                Jak dlouho nás vlastní Tykač? V zimě se Slavia o střední záložníky v ze zahraničí zajímala , ale bohužel to nedopadlo. Musíme vydržet do EURA , potom se přestupový trh opět rozběhne . A pokud by se narychlo koupil někdo z ligy (Havlík, Hlavatý) , tak zrovna ty bys byl jedním z těch , který by tady hystericky vykřikoval "průměr nestačí". To je to , o čem píšu.

                • Re: Porovnání kádrů

                  cunak     před 9 měsíci 07.03.2024 08:57 |  
                  0 7

                  Ano, to máš pravdu. Pan Tykač nás vlastní velmi krátce. A změna filozofie fungování klubu není záležitost na jedno přestupní období. Ani na dvě. Bude to trvat min 2-3 roky, než se dostaví sportovní úspěchy. Stejně tak jako sportovní uspechy pokračovaly ještě 2-3 roky po minule změně filozofie klubu. A paradoxně největší sportovní úspěchy jsme měli hned po největší morální prasarne - vyhazovu Hušbyho a Škody.

                  • Re: Porovnání kádrů

                    Edenjejenjeden     před 9 měsíci 07.03.2024 10:48 |  
                    4 1

                    Bože můj , kams to duši dal :-(

    • Re: Porovnání kádrů

      mis3     před 9 měsíci 06.03.2024 13:14 |  
      3 2

      Tak tohle je demagogie jaxvině. Vybrat na dané posty to nejlepší za 5 let a srovnat to s dneškem.... když navíc hrajeme jiné rozestavení. Tak to zkusím naopak: Kuchta a Krmenčík vs. Jurečka a Chytil, já myslím, že máme nejlepší dvojici za pět let? Anebo ne? A přesně takhle jsi to napsal.... nechápu ty palce nahoru.

    • Re: Porovnání kádrů

      mis3     před 9 měsíci 06.03.2024 13:19 |  
      2 0

      a dávat teda jako střed Souček, Stanciu, je teda ultra úlet protože ti dva spolu hráli přesně půl roku...

  9. Zafeiris

    benny231     před 9 měsíci 05.03.2024 23:12 |  
    7 0

    Zpráva o dlohodobějším zranění Zafeirise mne dost vyděsila. Netušil jsem, že je to tak vážné.

    • Re: Zafeiris

      rak (přítel SN)     před 9 měsíci 05.03.2024 23:20 |  
      4 2

      Je to velký průšvih. Trenéři o chybějícím středovém hráči samozřejmě vědí. Před ligou o tom JiT mluvil, že se bohužel nepodařilo získat vyhlédnutou posilu. Je otázkou, jestli by aspoň trochu nepomohl Červ či Valenta. Určitě se to s Plzní dalo řešit i jinak. Pořád doufám, že Provod tam je i teď schopen zahrát dobře, lépe než na kraji.

  10. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    rak (přítel SN)     před 9 měsíci 05.03.2024 23:16 |  
    2 0

    Úplně si nemyslím, že jsme jeli na Letnou pro bod. Po zbytečně ztraceném pohárovém utkání padlo rozhodnutí zvolit jinou bezpečnější taktiku a hrát spíše na brejky. Také s předpokladem, že to Sparta nečeká. To se potvrdilo. Jen se dopředu nic nepodařilo. Dále to mohlo posloužit jako velmi dobrá příprava na Milán. Uvidíme ve čtvrtek. Souhlasím s tím, že důležité bude uhrát takový výsledek, aby v odvetě bylo o co hrát. Jinak by se mně tam ani nechtělo a to se mně dnes podařilo v šílenství předprodeje v aplikaci (raději to tedy absolvuji u PC, když už) získat další lístek do rodiny.

  11. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    kapitan.pisoar     před 9 měsíci 06.03.2024 02:48 |  
    11 6

    Jsem rád za hosta Honzu Vetyšku, který vnesl trochu života a svébytných názorů do tohoto podcastu, často plného kňourání a přitakávání.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

      mig52     před 9 měsíci 06.03.2024 07:02 |  
      7 6

      Souhlas. P. Vetyška odpovídal tak, jak se věci ve Slavii mají. Snad bych s ním polemizoval, zda jsme měli jít tvrdohlavě za vítězstvím při absenci kreativních hráčů, protože bychom také mohli dostat trojku a titul by byl téměř odepsán, ale výsledek se už nikdy nedozvíme. Jinak kladné i negativní skutečnosti popsal, jako mnoho diskutujících na těchto stránkách.

  12. Provod

    vršek     před 9 měsíci 06.03.2024 10:10 |  
    11 5

    Přečtěte si rozhovor Provoda na Footbal Club ze dne 5,3.2024

    Co je mu - Vám nejbližší ?
    " Určitě hraní uprostřed" .... "Spíš výš - desítka, ofenzivnější osmička"...."Jsem spíš ofenzivnější....dnes se často hraje na box-to-box záložníky. Já jsem schopný toho na hřišti hodně oběhat, vyhrávat souboje - VE STŘEDU HŘIŠTĚ SE ALE CÍTÍM NEJLÉPE...."
    Proč náš trenér nedbá přes jeho vychvalování práce s hráči nerespektuje to i když pocity hráčů.
    Ona zmíněná - ofenzivnější osmička je to, co je Provodův post a byl by největším přínosem naší hře!
    No, my upřednostňujeme u většiny hráčů univerzálnost a jejich posuny sestavou - a to i ve chvílích kdy to není třeba......


    Komentář byl uživatelem upraven (06.03.2024 10:10) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Provod

      Alanor (admin)     před 9 měsíci 06.03.2024 10:41 |  
      4 0

      Však tam ale Provod letos většinou nastupuje kromě úvodu sezony, kdy hrál levého halfbeka (a celkem slušně).

      • Re: Provod

        vršek     před 9 měsíci 06.03.2024 12:06 |  
        11 4

        To je v pořádku, jistě tam několikrát nastoupil a nehrál vůbec špatně. Ale jde o post oné - ofenzivnější osmičky o pohodě hráče! a o dlouhodobé návyky hráče a souhru týmu!
        Ten rozhovor je o tom, že i hráči cítí, kde se jim hraje a daří nejlépe, a to je to, co tady již cca druhý rok píšu já..... To, že zahraje Provod při svých fotbalových kvalitách dobře i vlevo je neoddiskutovatelné. Avšak upřednostňovat univerzálnost a dobré výkony před hráčskou pohodou a výbornými výkony je trenérský omyl. To, že to tak bylo na konci podzimu je toho jen dokladem. To samé ač to nikdo z hráčů otevřeně nepřiznal je případ Masopusta a jeho post, Další jsou i výkony Schranze vlevo.... Proč tomu tak je ví evidentně jen Trpišovský....
        Proč tam však Provod, jak sám píšete, nastupuje "jen" většinou....? Proč nehraje základ ví evidentně opět jen Trpišovský.... Proč v neděli nehrál při neúčasti Zafeirise a Ševčíka, místo Masopusta ve středu na "svém postu" právě Provod, a proč nemohl místo průměrného fotbalisty Douděry nastoupit na "svém postu" právě Masopust ví taktéž evidentně jen Trpišovský.... Dostat se do situace s Krejčím "vedle sebe" jako "posledním" - jsem přesvědčen, že by Masopust využil svých herních zkušeností a rychlosti a "rudý rychlík č. 37" by musel být vyloučen protože Masopust by bez faulu 37 běžel sám na bránu, no, velká, nepochopitelná chyba Douděry, ale i potvrzení toho, že náš trenér má jako každý z nás své oblíbence a bohužel i limity.
        No, a že se opakovaně musíme dívat jak zřejmě kvůli hře na tři stopery a tři útočníky jsme často až do neděle museli sledovat jak naši soupeři "přehrávají" naši JEN dvoučlennou zálohu bez potřebné výpomoci ze stran.....
        Nebýt Oscara měli bychom podobně velké problémy jako v zápase s Jabloncem či ve druhém poločase pohárového derby i v dalších zápasech - oni ti wingbeci jen velmi těžko mohou vypomáhat ve středu hřiště.... Je jednoznačně ohromný rozdíl hrát víceméně 3 - (2- 2) - 3, protože to, je to jak dle mého laického pohledu hrajeme, než zajištěný systém 4 - 4 - 2. V systému 4 - 4 - 2 to byli naši beci - Bořil, Jurásek, Coufal či Bah, kteří i z postu levých či pravých beků byli schopni přehrávat kraje soupeřů. Jsem přesvědčen o tom, že dvoučlenný střed významně limituje či omezuje výkony Zafeirise.
        I kolísavé výkony Holeše jako stopera jsou dokladem toho, že jeho místo je ve středu pole a je to post, kde předváděl nejlepší výkony a ne jen kolísavé... Že chce údajně Holeš hrát stopera...? no, ono v reprezentaci má jednoznačně větší jistotu, že bude při bídě současných českých stoperů nejen součástí týmu, ale zřejmě i na hřišti.... jeho post defenzivního záložníka je v reprezentaci víceméně obsazen....
        Znovu se budu opakovat - je třeba stavět hráče na postech, které jim vyhovují a podávají na nich nejlepší výkony. Pokud mám na jeden post více, snad vyrovnaných hráčů, jde jen za trenérem koho do základu postaví.....


        Komentář byl uživatelem upraven (06.03.2024 12:17) . Zobrazit původní komentář

  13. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    Ivan     před 9 měsíci 07.03.2024 03:36 |  
    15 0

    K tomu svalování proher na rozhodčí... Jedna věc je, že jsme to pořád měli ve svých rukou a některé věci jdou určitě za námi, ale to že Sparta hraje z kopce je fakt nad kterým se pozastavují i Poláci (koukám na ligu na jejich streamech). To že Spartě byly tuto sezonu (podle komise rozhodčích) odpuštěny 4 červené karty - a to se třeba nevyjádřili k druhé žluté pro Peška proti Liberci která byla taxativní - je fakt. Tyto červené jsou podle mě neoddiskutovatelné a sám bych našel další :-)

    Tedy ano, na jednu stranu (zejména v poháru za stavu 2:0) jsme měli být lepší, ale to že od Křetínského návštěvy jsou chyby rozhodčích docela často ve prospěch Sparty je fakt na který mi nevadí když se upozorňuje.

  14. Honza Vetyška

    Nyrlem     před 9 měsíci 07.03.2024 12:53 |  
    4 8

    Konečně někdo nahlas řekl, že za zranění může realizák svým přetěžováním klíčových hráčů. Ještě aby se to k nim taky dostalo..

  15. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #13

    *dave*     před 9 měsíci 07.03.2024 16:02 |  
    1 0

    Zajímavý podcast jako obvykle, díky!
    Za mě škoda, že se nezmínila "kauza" hymna na letný, byl jsem zvědavý na vaše pohledy.