Zápasy v Teplicích a v Liberci se Slavii vyloženě nepovedly. V Teplicích si Slavia vytvořila jedinou pořádnou šanci až v poslední minutě zápasu, jinak byla její převaha neplodná. Navíc sama mohla inkasovat z penalty, která vznikla šokujícím sledem událostí nehodným týmu bojujícího o titul. Příčiny selhání v tomto zápasu jsme ale nebyli schopní najít. V Liberci pro změnu sešívaní vůbec nechytili tempo zápasu a než se rozkoukali, prohrávali o dvě branky. Nepochopitelné chyby předvedli i ti nejzkušenější slávisté na hřišti. Teprve pak se hra zlepšila, ale po vyrovnání ze sporné penalty si Slavia opět nevytvořila prakticky žádné šance a výhru zařídil jen záblesk geniality Juráska se Zafeirisem. Fanoušci tak asi nemohou být spokojení s předváděnou hrou, potěšit je alespoň může už druhý obrat ze stavu 2:0 na konečných 2:3 v tomto kalendářním roce. Víc radosti příznivcům červenobílých barev přinesla vysoká výhra nad Šerifem Tiraspol, nicméně i při ní se daly najít situace, které si žádaly jiná řešení. Výhled pro zbylé zápasy ve skupině je však velice nadějný a všichni tři diskutující byli směrem k zápasům s AS Řím optimističtí. V poslední části podcastu přišla řeč na několik dalších aktuálních témat: postup v poháru přes Kroměříž, postup žen do základní skupiny LM, situaci B týmu v tabulce a výhled do dalších šesti zápasů Slavie před poslední letošní reprezentační přestávkou.
Obsah:
(00:00) Teplice - Slavia 0:0, Liberec - Slavia 2:3
(1:03:15) Slavia - Tiraspol 6:0
(1:35:30) Pohár, Ženy v LM, B tým, další program
Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave
Komentáře (25)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Steevee před rokem 19.10.2023 11:16 |,, Naši brankáři se skvěle doplňují, když to nejde jednomu, tak to jde druhýmu. Brankáře máme takhle vyřešený, protože máme to nejlepší, co v republice je. A dvakrát!"
Já jako už defaultně nejsem úplně názorovej milovník pana Ocetníka, ale tohle je moc i na mě. Resp. na něho. D.Ocetník tohle totiž řekne u tématu našich brankářů v každém (!) rozhovoru. Abychom si nějak srovnali mířidla, Ondra není výkonnostně oporou více méně už několik let. A "to nejlepší v lize" v osobě Ondry Koláře, to se mi snad ani nechce psát, že nemáme. Protože to je tak absurdní tvrzení, že se mi to ani nechce vyvracet. Jenom z úcty k vám, jakožto velkému slávistovi, vám nenapíšu, že jste se v tomhle směru p. Ocetníku úplně pomátl...
Komentář byl uživatelem upraven (19.10.2023 14:01) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
,, Naši brankáři se skvěle doplňují, když to nejde jednomu, tak to jde druhýmu. Brankáře máme takhle vyřešený, protože máme to nejlepší, co v republice je. A dvakrát!"
Já jako nejsem úplně názorovej milovník pana Ocetníka, ale tohle je moc i na mě. D.Ocetník tohle totiž řekne u tématu brankářů v každém (!) rozhovoru. Abychom si nějak srovnali mířidla, Ondra není výkonnostně oporou více méně už několik let. A "to nejlepší v lize" v osobě Ondry Koláře, to se mi snad ani nechce psát, že nemáme. Protože to je tak absurdní tvrzení, že se mi to ani nechce vyvracet. Z úcty k vám, jakožto velkému slávistovi, vám nenapíšu, že jste se v tomhle směru úplně pomátl....
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Alanor (admin) před rokem 19.10.2023 13:43 |Myslím, že nejen Ondrovy výkony, který může každý hodnotit subjektivně, ale hlavně objektivní data ukázala, že od zranění (když nepočítám dojezd té sezony po Rangers, kde měl ještě natrénováno a byl výborný) nejen, že není oporou, ale je dokonce slabinou. Loni nejhorší brankář z ligy při zakončení mimo vápno, v metrice xG pak reálně dostával víc gólů, než by měl, ačkoliv nejlepší brankáři jdou hluboko do minusu (inkasované branky - očekávané inkasované branky).
Nevidím důvod si lhát do vlastní kapsy. Ač se to dá z lidského hlediska nějak pochopit (Kolář tu hodně dokázal, za Slavii div na hřišti neumřel...), tak po sportovní stránce bylo jeho držení v brance jednoznačně chybou a jedním z důležitých faktorů při ztracených titulech.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Steevee před rokem 19.10.2023 13:59 |Bez debat. Tady není vůbec co dodávat. Vlastně mi vyjádření pana Ocetníka připomnělo starou hlášku o tom, že jsou dvě skupiny lidí. Jedna se na sport dívá, druhá ho vidí. Do té první patří 99% lidí. A zjevně i pan Ocetník. Protože tvrzení, (skutečně to jinými slovy říká) že máme dva nejlepší brankáře ligy, je za mě vlastně skoro skandální. To prostě nemůže člověk při smyslech říct. Ondra Kolář, při veškeré mé úctě k němu, formou z posledního roku prakticky nepatří do základní sestavy jakéhokoliv českého prvoligového mužstva.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Ivan před rokem 20.10.2023 10:47 |to xG je často zavádějící a rozdíl v xG oproti realitě je jednak ve špatném počítání toho xG, pak v kvalitě zakončení a nakonec v kvalitě brankáře "na čáře". Jiné kvality brankáře než právě chytání střel se v tom neprojeví, přitom to je jedna z mnoha - a zdaleka ne nejdůležitější - schopnost.
A kdo je teda brankář v lize lepší než Ondra?
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Alanor (admin) před rokem 20.10.2023 11:31 |Samospásné a všeříkající celkové xG samozřejmě není (např. se tam, pokud vím, nezapočítávají akce přerušené před zakončením vhodným výběhem), ale dává to velmi dobrou představu, jak je na tom brankář s chytáním. Které samozřejmě není jen jedinou rolí brankáře, ale zásadní je a vždy bude.
Ta statistika o střelách z dálky myslím i ve světle dosavadního průběhu sezony velmi dobře vypovídá o tom, že to je skutečně Kolářova velká slabina. Může to být zavádějící, když se někdo trefí jako Kušej na jaře, tam se to skutečně chytat nedá, i když je xG 0,01. Ale to byla vyloženě výjimka a v kontextu ročních nebo půlročních statistik se na to nejde vymlouvat.
Co se týče konkurentů, tak stačí říct, že u obou ztracených titulů měl náš sok lepšího brankáře. Ať už Plzeň ve Staňkovi, tak Sparta v Kovářovi (na podzim nebyl nic moc, ale na jaře byl jasně vidět výrazný vzestup jeho výkonů). Ostatně lepší je opětovně i Mandous, když dostává šanci.
A ve světle letošní sezony se dá ta otázka i otočit - kdo má víc puštěných laciných gólů na počet úspěšných zásahů? Vždyť Kolář měl těch kiksů několik, navíc vychytal jen Krejčího v 1. kole. Mandous zatím kiks neudělal, přitom rozdílových zákroků má už víc - minimálně penalta v Teplicích nebo zákrok v závěru v Pardubicích.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Ivan před rokem 20.10.2023 12:01 |jako jo, ale v tom xG budou asi dobří třeba Staněk, Nita, nebo Bajza, kteří jsou hlavně o tom chytání, ale když si představím golmany v dobrých týmech, tak oni normálně nemají moc zákroků. Faktory jako vyběhnutí si pro míč, chytání centrů, kombinační hra, celkově dobré postavení (kvůli čemuž má střela malé xg) jsou podle mě minimálně stejně důležité jako ono chytání, takže bych klidně souhlasil s tím, že v samotném chytání Koli nevyčníval, ale ani bych neřekl že to bylo nějaké hrozné. Asi je to vzpomínkový optimizmus, ale na vyloženou botu si vzpomenu jen s Hradcem. (a ke Kušejovi bych přidal ještě Adedirana)
Celkově vzato, Staněk Plzni vychytal titul, ale golman pro náš styl to není a za Koliho bych ho neměnil. A jestli se nepletu, tak minulou sezonu moc povedenou neměl podle čísel, i když co jsem viděl tak dostával hodně smolné góly. Spartu jsem moc nesledoval, Kovář byl na podzim zoufalej a na jaře mi přišel ok, ale že bych si někdy řekl že je fakt dobrej, to se mi nestalo. Ale jo, je mladej, perspektivní a toho bych místo Koliho asi bral, ale toho jsem nepočítal, protože není v lize už. Mandyho mám před Kolim, ale toho jsem taky nepočítal, protože ten původní výrok na který reaguju je že máme 2 nejlepší brankáře v lize a kdybych si měl vybrat 2 pro náš styl nejlepší brankáře z ligy, tak vyberu Koliho a Mandyho.
Komentář byl uživatelem upraven (20.10.2023 12:01) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
jako jo, ale v tom xG budou asi dobří třeba Staněk, Nita, nebo Bajza, kteří jsou hlavně o tom chytání, ale když si představím golmany v dobrých týmech, tak oni normálně nemají moc zákroků. Faktory jako vyběhnutí si pro míč, chytání centrů, kombinační hra, celkově dobré postavení (kvůli čemuž má střela malé xg) jsou podle mě minimálně stejně důležité jako ono chytání, takže bych klidně souhlasil s tím, že v samotném chytání Koli nevyčníval, ale ani bych neřekl že to bylo nějaké hrozné. Asi je to vzpomínkový optimizmus, ale na vyloženou botu si vzpomenu jen s Hradcem. (a ke Kušejovi bych přidal ještě Adedirana)
Celkově vzato, Staněk Plzni vychytal titul, ale golman pro náš styl to není a za Koliho bych ho neměnil. A jestli se nepletu, tak minulou sezonu moc povedenou neměl podle čísel, i když co jsem viděl tak dostával hodně smolné góly. Spartu jsem moc nesledoval, Kovář byl na podzim zoufalej a na jaře mi přišel ok, ale že bych si někdy řekl že je fakt dobrej, to se mi nestalo. Ale jo, je mladej, perspektivní a toho bych místo Koliho asi bral, ale toho jsem nepočítal, protože není v lize už. Mandyho mám před Kolim, ale toho jsem taky nepočítal, protože ten původní výrok na který reaguju je že máme 2 nejlepší brankáře v lize a kdybych si měl vybrat 2 nejlepší brankáře z ligy, tak vyberu Koliho a Mandyho..
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
lantsmit před rokem 20.10.2023 12:27 |Souhlas a opět si dovolím malé doplnění.
1. Vzorek Mandousova chytání je strašlivě malý, letos je to pouze sedm zápasů, ve kterých na něj v podstatě nic nešlo a v jediném zápase, kde to bylo jinak (v Liberci), se tedy zrovna moc nepředvedl. Zcela určitě je (spolu)podepsaný pod prvním gólem. Byla to právě střela z obrovský dálky, kterou pouze špatně vyrazil před sebe a nakonec z toho rezultoval gól v naší síti.
2. Z doby před rokem, kdy za nás Mandous chytal naposledy, to tedy taky žádná sláva nebyla - V POROVNÁNÍ S KOLÁŘEM.
3. Kolář chytal na jaře výborně, mnohokrát nás podržel s přímým (a pozitivním) dopadem na příděl bodů. Je ale pravdou, že několika mind se skutečně nevyvaroval, kdy hlavně ta s Hradcem byla hodně viditelná a hodně nepříjemná, co se týká vlivu na boj o titul. Celkově ale určitě neměl výskyt obrovských chyb častěji než jednou za těch sedm zápasů, který má teď za sebou Mandous a už tam tu jednu mindu taky má.
4. Příklad z Arsenalu - horší gólman, co se týká samotného chytání - Raya, vytlačil z brány prvotřídního gólmana Ramsdalea, a to hlavně díky práci s balonem, organizaci hry a ostatním prvkům, ve kterých je zrovna Kolář mimořádně schopný.
Celkově bych se tedy klidně podepsal pod tvrzení, že máme velmi slušnou dvojici gólmanů, spíše tedy asi ne dvou nejlepších v celé lize, ale rozhodně bych z Mandouse nedělal o parník lepšího gólmana než je Kolář.
Komentář byl uživatelem upraven (20.10.2023 12:29) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Souhlas a opět si dovolím malé doplnění.
1. Vzorek Mandousova chytání je strašlivě malý, letos je to pouze sedm zápasů, ve kterých na něj v podstatě nic nešlo a v jediném zápase, kde to bylo jinak (v Liberci), se tedy zrovna moc nepředvedl a zcela určitě je (spolu)podepsaný pod prvním gólem. Byla to právě střela z obrovský dálky, kterou pouze špatně vyrazil před sebe a nakonec z toho rezultoval gól v naší síti.
2. Z doby před rokem, kdy za nás Mandous chytal naposledy, to tedy taky žádná sláva nebyla - V POROVNÁNÍ S KOLÁŘEM.
3. Kolář chytal na jaře výborně, mnohokrát nás podržel s přímým (a pozitivním) dopadem na příděl bodů. Je ale pravdou, že několika mind se skutečně nevyvaroval, kdy hlavně ta s Hradcem byla hodně viditelná a hodně nepříjemná, co se týká vlivu na boj o titul. Celkově ale určitě neměl výskyt obrovských chyb častěji než jednou za těch sedm zápasů, který má teď za sebou Mandous a už tam tu jednu mindu taky má.
4. Příklad z Arsenalu - horší gólman, co se týká samotného chytání Raya, vytlačil z brány prvotřídního gólmana Ramsdalea, a to hlavně díky práci s balonem, organizaci hry a ostatním prvkům, ve kterých je zrovna Kolář mimořádně schopný.
Celkově bych se tedy klidně podepsal pod tvrzení, že máme velmi slušnou dvojici gólmanů, spíše tedy asi ne dvou nejlepších v celé lize, ale rozhodně bych z Mandouse nedělal o parník lepšího gólmana než je Kolář. .
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Alanor (admin) před rokem 20.10.2023 13:34 |Třeba v Premier League ta data seděla dobře. Nejlepší byl tuším Alisson, pak Ederson. Naopak ten typický chytač na čáře De Gea dobře nedopadl (proto asi ta rošáda s Onanou). Samozřejmě nevím, jestli se za tím skrývá totožná metrika jako u nás, ale prezentováno to bylo stejně, tedy obdržené góly - očekávané obdržené góly.
Staňka chtěl náš realizák ještě před Mandousem, ale nedopadlo to. Staněk se nechal slyšet, že by sem ani nešel kvůli tehdy neotřesitelné pozici Koláře. Takže bych netvrdil, že to není brankář pro náš styl.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
lukas6novak před rokem 20.10.2023 14:25 |U Staňka to je podle mě zkreslené stylem Plzně kdy často vyloženě měl za úkol pomalu jen nakopávat dlouhé míče a proto dost lidí vlastně neví jak je na tom nohama (a upřímně já si taky nejsem moc jistý protože Plzeň až tolik nesleduji a až teď začínají hrát víc fotbal). Nevím jaký data se použila u Kolaře (celkově český ligy) a v premier league. Ale správně by to mělo být tak že xG u střelců se počítá podle pozice atd. Zatímco u brankařů a prevented xG by to mělo být podle kvality střely
https://fbref.com/en/comps/9/2022-2023/2022-2023-Premier-League-Stats
PSxG (post shot xG)
GA (inkasované góly)
Zde odkaz na premier league a ten rozdíl mezi xG against a PSxG ( Třeba Newcastle 39,6 vs 33,2). A poslední detail podle statistiky PSxG -GA byl nejlepší Alisson s +8,1 a Ederson nebyl ani v první desítce a měl -4,8. Takže Alisson chytil oproti Edersonovi v lize o 13 gólů víc
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Mijk před rokem 20.10.2023 13:28 |Ale ono těch střel a la Kušej bylo v té době hned několik - tečovaná střela v Liberci, Adediran z plného běhu za tyčku.. To byly všechno akce s xG nula nula prd a chytat se podle mě nedala ani jedna. Vzhledem k tomu, že celkově dostáváme málo gólů je pak celá ta statistika těmihle góly tak zdeformovaná, že ztrácí smysl...
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
mig52 před rokem 20.10.2023 13:12 |1
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
mig52 před rokem 20.10.2023 07:45 |1
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
slaviator před rokem 20.10.2023 13:55 |Máme dva nejlepší brankáře ligy, ale jeden z nich je na hostovačce v Pardubicích...!
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
JS (přítel SN) před rokem 19.10.2023 14:46 |Kvalitní diskuse. Díky :)
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Slávista 51 před rokem 19.10.2023 14:47 |Sporné penalty se pískají jenom ve prospěch Slavie ?
Co na té penaltě bylo sporného, co !
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
pehacko před rokem 20.10.2023 12:03 |My se budeme obviňovat ta penaltu pisknutou podle pravidel. To mi hlava nebere, proc si na ty vidle jeste porad nabihame? Co je to ta uchylku? Nikdo od soupeřů nikdy nic pisknuteho pro ne nerozporuje, to je jen nase specialita
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
slaviator před rokem 20.10.2023 13:52 |Sporná byla za mě v tom smyslu, že ji musel přezkoumávat VAR. Jinak byla jasná - nešikovnost hráče, nazdar. Stejně jako byla před lety nešikovnost Kačaraby, kterému spadl ve vápně "míč ze svíce" na článek prstu jedné ruky a pískla se proti nám a nikdo to v médiích tehdy neřešil...
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Alanor (admin) před rokem 20.10.2023 13:57 |Hoši, že se tu budete vzájemně ujišťovat, jak to bylo odpískáno ok, realitu stejně nezmění. Stejně tak se sparťané vzájemně ujišťovali, jak byly jarní penalty odpískány správně. Stejně tak se plzeňáci poplácávali, že je vše fér...
Podle současného výkladu pravidel to prostě penalta nebyla a VAR zasáhl chybně. Hráč nemohl reagovat a nebylo to, že by rukou v nepřirozené pozici úmyslně zvětšoval objem těla. Úplně jiná situace než Ogbu v derby, Kačaraba na Bohemce (ale tuším v zápase s Pardubicemi, ne?) nebo Holeš v Dánsku, kdy ten míč vždy letěl mnohem delší dobu.
Nevím, co je tak hrozného na tom si přiznat, že v tento moment rozhodčí pochybili v náš prospěch. Stejně jako v derby pochybili v náš neprospěch, když nevyloučili Preciada. Když každý tvrdí jen to, co je ve prospěch jeho klubu, tak nějaké rozumné debaty o rozhodčích v lize postrádají smysl.
Komentář byl uživatelem upraven (20.10.2023 14:01) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Hoši, že se tu budete vzájemně ujišťovat, jak to bylo odpískáno ok, realitu stejně nezmění. Stejně tak se sparťané vzájemně ujišťovali, jak byly jarní penalty odpískány správně. Stejně tak se plzeňáci poplácávali, že je vše fér...
Podle současného výkladu pravidel to prostě penalta nebyla a VAR zasáhl chybně. Hráč nemohl reagovat a nebylo to, že by rukou v nepřirozené pozici úmyslně zvětšoval objem těla. Úplně jiná situace než Ogbu v derby, Kačaraba na Bohemce (ale tuším v zápase s Pardubicemi, ne?) nebo Holeš v Dánsku, kdy ten míč vždy letěl mnohem delší dobu..
Skrýt původní komentář
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
pehacko před rokem 20.10.2023 15:44 |To je prave ta vase spatna interpretace snad i pod vlivem výroku vsech tech rudych smejdu. Vsechny ty slova jako intenzita, přirozený pohyb, kontext zapasu… vsechno nezmeritelne veličiny. Penalta mozna byla prisna, ale ruka to byla, od tela byla, mic sel do ni rovnou bez tece. Takze si necháte dobrovolne vnutit výklad odborniku spartu, idesu, o2 a Rude komise plne nastrcenych figurek. Diskuze o takove penalte a sypani si popela na hlavu vede jen k poškozování nasi Slavie, protoze pak muzou prave rudy aspol na to ukazovat a rikat, ze se pomaha nam, vzdyt to tvrdi i Slávisté! Pritom to proste ruka byla a vsechny ty argumenty proc se to nema piskat jsou nezmeritelne veličiny o kterych si kazdy muze rozhodnout jak se mu to hodi a potrebuje.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Alanor (admin) před rokem 20.10.2023 16:13 |To, že je zásadní, z jaké blízkosti byl nastřelený míč, se měnilo před minulou sezonou a bylo to i dostatečně diskutováno v médiích. V souvislosti s tím se třeba nepískala penalta po ruce Ousoua v Ďolíčku v minulé sezoně. Ten výklad je stejný, tehdy v té situaci byl ve prospěch Slavie a komise tehdy také konstatovala, že se penalta nepískala správně.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
pehacko před rokem 20.10.2023 17:01 |A co je presne bezprostřední blízkost? Proste je to souboj hrace s hracem a hrac Liberce zahral rukou. Tocil se tam jak trdlo a maval rukama jako vrtulnik. Zvětšoval objem tela a zabránil ceste mice smer brana. Z meho pohledu, kdyby byla takova penalta pisknuta bídě, tak by byla komisi posvecena a zadny fanousek rudych by proti ni nerekl ani slovo. To jen my, si budeme pod sebou rezat vetev.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Ivan před rokem 20.10.2023 15:59 |já bych se nepouštěl do debat jestli penalta byla nebo ne (prý ne, nemám důvod nevěřit), ale průser je, že dneska tomu pravidlu nerozumí ani rozhodčí a že je docela postavené na vodě. Dokud se to pravidlo neustálí na něčem co dává smysl, tak každá ruka ve vápně bude vzbuzovat emoce, protože podle nějakého výkladu to ruka je, podle jiného ne a ne každý dokáže držet krok s těmi úpravami a jak se to má dneska vykládat.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
SLAVIESTA před rokem 20.10.2023 14:07 |Říkáš to přesně, je to specialita zdejších spravedlivých dobroserů. Sebeobviňování, jaké nemá v jiných klubech obdoby, dokonale nahrává nepřátelským táborům, pak se divíme, že si s námi někdo vytře zadek.
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
Taky před rokem 20.10.2023 12:36 |Jestli moc nevymrznu v sobotu večer v Edenu, tak se těším na nedělní bramboráčky a Sheriffa!
Kvituju, že se tentokrát probíral každej zápas, někdy se to vzalo šmahem, že už si to po čase "účinkující" nepamatují... :-)
Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #07
mudrc před rokem 21.10.2023 22:57 |Slavia neprodaľa jedinou “pernamentku”, ackoliv si orange myli cislo kolem 12 tisic. A “zruste VAR”, nebud negativni, Marku.