Nema. Ocekavam jeste vetsi frasku jak loni, protoze ted se do toho zacne opet opirat i Sadek, kdyz uz nesmrdi korunou a ze bude mit honicku, nelze totiz ocekavat, ze zlodej pres popelnice by ustupoval z cesty, ktera mu loni prinesla tolik "uspechu".
Hrobari ceskyho fotbalu tyhle dve mrdky, aspon ze pelta s berbrem uz jsou jednou nohou v kriminale.
A hlavne jim je nakej produkt ceska liga uplne u prdele. Co to pro ne resi, ze budou mit prijem o 20, 30 milionu vic? Skret se tomu vysmeje a Adolf si rekne v porovnanim s tim, jaky love mi prinesou pohary.. Je mi fuk, jakou ta nase nami vytvorena fraska liga bude mit sledovanost.
Původní komentář: Nema. Ocekavam jeste vetsi frasku jak loni, protoze ted se do toho zacne opet opirat i Sadek, kdyz uz nesmrdi korunou a ze bude mit honicku, nelze totiz ocekavat, ze zlodej pres popelnice by ustupoval z cesty, ktera mu loni prinesla tolik "uspechu".
Hrobari ceskyho fotbalu tyhle dve mrdky, aspon ze pelta s berbrem uz jsou jednou nohou v kriminale.. Skrýt původní komentář
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Prioritou a základem by měly být dvě věci:
a) umožnit místa na stání, tzn Eden by mohl být navýšen o 2-4 tisíce míst...
b) umožnit držitelům permice pustit zavčasu svoje místa do prodeje (Slavie to umožňuje, ostatní týmy ne)
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Nejdřív musíš těm lidem něco nabídnout. Aby na ten fotbal chtěli jít. Pak teprve řešit zvýšení kapacity nebo odhlašování permic.
V první řadě se musí hrát fotbal, Ne kopaná s třemi autobusy. Dneska každého zajímají jen body, nikoliv to, jestli se na to dá dívat a příště na to někdo přijde znovu.
Rozhodčí z toho nesmí dělat bramboračku 40 fauly, VAR musí být transparentní, pravidla jednoduchá a jasná, likvidační fauly se musí trestat, zdraví hráčů chránit. Tj. ne o tom jen mluvit, ale skutečně to dělat.
Musí se hrát na trávě, ne na poli.
Většina klubů nutně potřebuje zainvestovat do stadionů, tady jsme těžce zaspali a předběhla nás celá Evropa. Musíš lidem nabídnout odpovídající občerstvení, slušný záchody, obojí bez front, dostat na stadiony i děti a ženský, v tomhle u nás pořád hodně zaostáváme.
Termíny zápasů musí odrážet poptávku lidí, hrajeme strašně moc zápasů v zimě v nevyhovujících časech. Termíny nejsou známy dostatečně dopředu, to je taky špatně.
Slavia dělala Totální sezónu a nemohla si tam dát záběry z ligy. Z vlastních zápasů. Kvůli právům. To je úplně absurdní. Jak mají kluby dělat marketing a lákat lidi na stadion, když ani nemůžou propagovat ten fotbal, který hrají...
Je tady asi milion věcí ke zlepšení, ale LFA dělá roky kulový a kašle na to. A pak se jen všude "řeší", proč nechodí lidi...
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
S dost věcmi souhlasím, jediná věc v podstatě kde jsme v rozporu - Slavia jako taková za stávajících podmínek víc fanoušků na stadion nedostane. Kapacita je necelých 20 tis, z toho 1 je vyhražen pro hostující fanoušky, kterých kromě zápasů se Spartou, Baníkem, Bohemkou a částečně Plzní do Edenu moc nechodí (desítky až stovky fans), tak na slávisty zbývá zhruba 19 tis. A průměrná návštěvnost z toho je přes 15. To není špatné.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
To se řešilo celkem nedávno, místa na stání. Tak buď to nečteš nebo mlátíš hlavou o zeď. Pokud není Eden permanentně vyprodaný, tak to nemá žádný smysl.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Teď vyprodaný nikdy nebude. Zvýšit kapacitu stadionu povolením míst na stání v kotli je zvýšení kapacity stadionu bez investice jediné koruny a věř, že návštěvnosti to pomůže.
Nyní je TS prakticky vyprodaná a slézá se tam k nám plno lidí z jiných sektorů, kteří si koupili dražší lístky na hlavní nebo protilehlou jen proto, aby se dostali na stadion, a pak jdou do kotle. Místa na hlavní a protilehlé jsou pak obsazená.
Další problém je, že existuje dost lidí, kteří si koupí permanentku jen kvůli předkupním právům na evropské poháry plus zápasy se Spartou, Plzní, možná Baníkem. A na ostatní zápasy nejdou a místa neuvolňují. Pokud je neuvolní, tak opět, nikdo si ten lístek koupit místo nich nemůže. S tímto problémem se bojovat začalo.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Tak do sektorů 108, 109, 110 jako centra TS by mohla být celkově minimálně o 900 vyšší než je nyní (300 na sektor, při počtu 28 řad je to o 11 lidí více v jedné řadě). A mohly by se zlegalizovat stání na ochozu stadionu nad sedačkami, to máš dalších cca 300 míst. Podotýkám, bez investice jediné koruny ze strany klubu a pouze by se zlegalizoval stávající stav. Celkově kapacita minimálně o 1200 větší, spíše ještě více.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Proč? Jaká investice je v tom, pustit lidi na stadion na stání? Pouze zlegalizovat ten počet lidí co na TS stejně stojí, ale administrativně je tam kapacita nižší? Kde je jaká investice...?
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Zábradlí by se zřídit nemuselo a ano, v Evropě by to nešlo. To už jsem psal dříve, že takhle to funguje v Bundeslize. Třeba Signal Iduna Park má kapacitu pro Bundesligu 80700 míst včetně míst na stání, pro Ligu mistrů má 68 600. Jejich "TS", tedy Gelbe Wand, má kapacitu 24 454 míst na stání (v bundeslize).
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Ja mam pocit ze s misty na stani je jeste jiny problem. Na ligu byt muzou, na souteze Uefa ne - tedy musel bys vymyslet system mobilnich sedacek, a pravdepodobne to nebude altualne stavebne mozne
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Tyto komentare pane Tvrdika sice pusobi na prvni pohled hezky, na druhy uz je vsak potreba rict, ze by mohli byt mnohem kritictejsi a mnohem primejsi a to i ke Slavii samotne.
Ja osobne vidim problem v tom, ze se stale tvarime ze jde o sport. Sorry, ale na urovni vedeni klubu jde o byznys a fotbalova liga je produkt - a tady ma Tvrdik pravdu. Ovsem nerika dulezite B - pojdme zprisnit udelovani licenci na zaklade ekonomickych ukazatelu a pojdme striktne oddelit verejne penize. Nechapu ze v dnesni dobe se municipality financen podili na soukromem byznysu.
Pokud bychom toto udelali, automaticky bychom museli pristoupit k zuzeni ligy, protoze tady neni 16 celku, ktere by dokazali fungovat bez verejnych penez.
To je krok jedna. Ukazalo by to realnou ekonomickou silu ligy. (S tim by se samozrejme vazala uplna profesionalizace druhe ligy, se stejnymi podminkami, pravdepodbne taky zuzena).
Zadruhe - k navstevnosti. Za me je problem “privlastneni” si fanouskovstvi temi nejaktivnejsimi skupinami. Ok, chapu, maji pocit ze oni jsou to nejdulezitejsi, delaji atmosferu atd. To respektuji. Ale zaroven, pokud se tam objevy nejaky naznak extremismu, nasili, vytrznosti, musi umet klub zasahnout, pojmenovat jedince a vykazat je. Ukazat, ze takto ne. Nerikam delat to jako v budejovicich, ale aby na zapase v Edenu pobihala sebranka v kuklach a cernych hadrech a terorizovala ostatni slavisticke fanousky, bucela na vlastni hrace, tak to prosim ne. A tady by si mel Tvrdik zamest pred vlastnim prahem.
Dale pyro - nerikam ze ma byt zakazano, ale ted zakazano je. Pojdme to zkusit pul roku bez nej. At fanousci ukazou, ze jsou schopni respektu k pravidlum, a pote pojdme otebrit diskuzi, jestli pyro ano, za jakych podminek a jake druhy.
Ale to uz jsou nepohodlne veci pro Tvrdika - musel by otevrene jit proti TS a toho se ocividne boji. Rict ze vyjezd by mohl byt rodinny vylet je utopie - vyjezdy jak si je pamatuji ja, a na nejakych jsem byl, byla exhibice tech nejvetsich magoru co se kdy na slavii sesli, tricka “Antiantifa”, vyskakujici noze, boxery… tam bych rodinu fakt nevzal.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Tvrdík jako jediný vystoupil proti monopolu na vysílací práva. Hlavně proti tydýtovi. Spousta debilů mu bude vyčítat minulost, do které my taky nevidíme, ať už to byly letadla nebo pušky. Že se tím ohání kdejaký incest ze sparty, to bych ještě pobral. Ale i tady se párkrát našel někdo, kdo měl potřebu to připomenout.
A jestli se někdo snaží tady i tu ligu kultivovat, tak to rozhodně není Šádek a už vůbec ne sparta v čele s tydýtem, který ji má vést. Třeba se mi nemusí líbit, že se zastal Sparty, ale tak to on nemohl vědět, jakým způsobem Spartu dotlačí k titulu.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Muj komentar neni primarne namiren proti Tvrdikovi, ale proti tomu, ze ackoli ma v techto vecech pravdu, nektere veci se pojmenovat zdraha. A je uplne jedno jakou ma minulost ci budoucnost, a je mi uprimne jedno nejakej Sadek… jen mam rad, kdyz se vede debata, aby se vedla opravdu korektne.
Me tam treba to zmineni verejnych penez opravdu chybi. Podle me to do profi sportu nepatri.
Stejne tak ty reci o kultivaci prostredi, kdyz na Slavii mame nekolik let narustajici problem s mladymi nacky…
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
1)oddělit veřejné peníze asi jen tak nepůjde a ani nevidím důvod proč by se to mělo dělat. Ale je pravda že licenční řízení by mělo dávat větší pozor na finance. Stačí se podívat co se děje pravidelně v Jablonci (Pelta kolikrát neplatí včas apod, ale na druhou stranu co se říkalo tak vše vždy nakonec doplatil ale i tak) nebo Plzeň teď kde to dostala do fáze skupina LM nebo finanční výbuch. Takže bych mnohem víc hlídal aby kluby měli jistý finance na následující sezonu alespoň
2) K Fanouškům - Jsou některý věci který lusknutím prstu nevymažeš a je potřeba jít postupně protože když na to půjdeš moc radikálně tak zbytečně uděláš boj Kotel vs vedení (něco jako na Spartě a koukni se jak fandění a atmosféra tam je o dost horší při podobný návštěvě).Tím chci říct že je správný to řešit ale je potřeba jít na to tak aby se ten problém časem vyřešil ale nevytvořil se další. Dále jsou tam problémy ale přijde mi že to docela zveličuješ. TS je oproti většině kotlům dost oblíbená mezi rodinama a i děti tam chodí rádi proto říkám že nějaký radikální kroky proti nedávají moc smysl a udělalo by to víc problémů než užitku. A poslední bod k tomuto je že některý negativní věci časem dokáží fanoušci vymazat sami mezi sebou. A třeba bučení na vlastní hráče je smutný (tohle bych prostě na stadionu neudělal asi nikdy) ale nevím proč toto trestat
3) Pyro - pyro na slavii se dost posunulo a poslední dobou s tím nejsou vůbec žádný problémy. Funguje nějaká dohoda s klubem že se pyro dělá před zápasem, o poločase nebo na konci tak aby to nezastavilo utkání a zároveň si nevybavuji nějaký zranění co by tím vzniklo.
4) To je výborný nápad aby Tvrdík šel veřejně proti TS. Krásná myšlenka jak se rozložit mezi sebou a zahodit to co funguje a dost pomáhá týmu (:
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Verejne penize v profi sportu ti nevadi? Obce a mesta maji prijmy vyhradne ze statniho rozpoctu, a ten platime my vsichni. Realne pak platis ze svych dani “sportovni” zapoleni profiku, kteri ale nesportuji kvuli zdravi ci soutezivosti, ale realne pro penize. Protoze profisport je jen slozkou zabavniho byznysu. Asi by nam prislo divne, kdyby mesta sypala penize jinym podnikatelum, bez sance navratnosti. Me to divne prijde. Nevim proc treba v Hradci by melo mesto davat 80 milionu rocne na provoz fotbaloveho a hokejove klubu, kdyz by ty penize urcite dokazalo vyuzit lepe. Realne se jim ty penize do rozpoctu nevrati, jelikoz dph a dane ze vstupenek a utracenych penez jdou statu, nikoli mestu. Ale chapu, ze tohle je asi o politickem mysleni. Za me ma verejny sektor vytvaret takove sluzby, ktere jsou pro kazdeho a jsou zasadni (skoly, zdravotnictvi, mhd, socialni sluzby).
K fanouskum - nikde nepisu jit proti TS radikalne a agresivne. Ale Slavia nedela s TS nic. Je pravda, ze od urcite doby a nekolika incidentu s nacky jsem tam prestal chodit (cca 3 roky zpet). Treba se to tam zlepsilo. Ovsem co jsem tak slysel od znamych, tak je to spise horsi. Buceni na hrace se tyka hlavne nasich hracu africkeho ci jihoamerickeho puvodu. Nebylo vyjimkou slyset od typku na TS ze by bylo lepsi ty “cerny huby” poslat zpatky do dzungle na banany atd. A na tom ja neco spatneho uz vidim. Tvarit se ze to na TS neni, a ze si s tim TS poradi sama je podle me dost naivni, a akorat se dostaneme do faze, ze se nam ta TS zradikalizuje jeste vic, a casem tam ty deti prestanou chodit, nebo se z nich stanou nackove taky.
Shrnu to jednoduse, i zahalovani tvari je zakazane navstevnim radem, prave proto aby Slavia mohla zabranit excesum a bojovat proti nim. Aktualne je vsak absolutne nevymahatelne, a klub se s tim nesnazi nic delat. O stani na schodech, ktere je bezpecnostni problem a klub to opakovane stoji penize (bohudik zatim jen penize) nemluvim.
Pyro - ja nerikam zakazat ho. Ale jen to ukazuje na “kulturu” fanouskovstvi. Klub to zase opakovane stoji penize. Proc Slavia misto medialniho “Quo Vadis” nezatlaci na legalizaci pyra? Proc klub neudela dohodu s fanousky, aby pul roku respektovali zakaz, ukazali se jako lidi s mozkem a ne jako dobytek, a mezi tim netlaci na LFA stylem, podivejte se, my s nimi komunikujeme, oni nas poslouchaji, prokazme jim taky respekt, pojdme otevrit debatu o znovu povoleni pyra protoze … ?
Proste ctu v Tvrdikove Quo Vadis kritiku amaterismu, polovicatosti a navrhy jak veci delat lepe. Pritom sama Slavia nektere problemy vubec neresi, schovava hlavu do pisku, a resi je amatersky.
Ja souhlasim s tim, ze by se plne profesionalizovat mel kompletne cely vrcholovy fotbal, od hracu po managment, rizeni ligy atd. Ale kritika pana Tvrdika mi prijde polovicata, a pokud se na ni zameris dukladne, je to vlastne strelba do vlastni nohy, protoze vystupuje z pozice “my to chceme delat jinak, protoze to zkousime u nas, a vy byste nas meli poslouchat”, ale spise to vyvola reakci “zamet si pred vlastnim prahem”. A nebude to trvat dlouho a media nam ukazi nejaky “zdemolovany” sektor hosti.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Takhle pro začátek souhlasím že je pořád dost věcí co se dá u nás zlepšit a je potřeba se i dost zaměřit na sebe
1) nejsem proti aby veřejný peníze v profi fotbale nebyly vůbec ale jen to za mě není takový problém k řešení a je jich tu mnohem víc co se mají řešit dřív než toto. Prostě v momentálním stavu mi přijde důležitější třeba to aby každý ligový tým měl stadion který odpovídá dnešní době a až potom bych začal řešit kdo to financuje.
2) Fanoušci - Rasismus je špatný ale toho se jen tak nezbavíš a hlavně to kolikrát není problém TS a děje se to i na jiných tribunách. Tady bych za to dával klidně velký tresty ale nedělejme z toho problém jen kotle. Dále jsou věci co si sama TS určitě nevyřeší (třeba rasismus to zmírní jen zákazy) ale tímhle jsem narážel třeba na házení kelímků na hřiště kde částečně pomohlo trestání od klubu ale několikrát jsem byl přítomen incidentu kdy to dotyčnýmu co hodil kelímek bezdůvodně bylo vysvětleno že to sem nepatří a jestli v tom hodlá pokračovat tak ať sem nechodí. Jinak osobně jsem za nějakých 100 zápasů na TS zažil jen jediný větší problém a to byl zápas s Jabloncem kde byl boj se security jinak mi fakt nepřijde že by tam bylo něco co by mělo kazit zážitek
4) Obecně už neřeším názory na tvrdíka protože když napíše nebo udělá něco prospěšnýho tak se vytáhne jeho minulost a kritizuje se za něco jinýho. Tady si prostě myslím že Slavia celkově může být spokojená s tím jak posouvá úroveň zážitku fanoušků na vlastním stadionu
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Cekal jsem to, ze divadla nekdo vytahne. Ale zaprve, taky s tim uplne nesouhlasim, a za druhe, prece jen je kultura neco jineho nez sport. Chapu ze o tom by se znovu daly vest dlouhe diskuze, ale tady to se silnym skripenim zubu chapu.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
A tak ja si tohle uplne nemyslim. Kdyby Tvrdik napsal takovyhle krasny blok a pyru, a otevrel celospolecenskou diskuzi, neni duvod neprijmout pravidla pro legalni pouzivani pyra. Takhle z toho akorat profituje ten, kdo nam za to dava pokuty.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Ale i s plnou vahou, kterou má Slavia se bavíme tak o pětiletém cyklu s velmi nejistým koncem. Ostatně o tribuně na stání se hovoří od počátků Edenu...
A s těmi penězi měst do fotbalu, demokraticky zvolení radní si na svých schůzích demokraticky rozhodnou, za co utratí obecní prachy. Jejich motivací většinou bývá udržet se u koryta a být znovu zvoleni. Takže mají jakousi představu, že si to lidé přejí. Je v podstatě hezké, že podobným způsobem ještě tečou peníze do kultury. :-) Je to naprostý opak od USA, kde erár kašle na kulturu a sport a ty jsou dány do rukou mecenášů. Nevím, co je lepší, ale jsem dalek si myslet, že by stejní lidé dokázali s penězi naložit smysluplněji. Takže v podstatě mi podpora sportu městy nijak nevadí.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Osobne si myslim ze v dnesni uspechane dobe by to bylo kratsi, a obecne se nerad vzdavam cilu jen protoze by to mihlo trvat, ale chapu te ;) taky nerikam ze by se to podarilo a je to jedina spravna cesta, ale kdyz uz mluvime o problemech rizeni ligy, navstevnosti atd, tak by nebylo dobre opominat nejvetsi medialni strasak, pyro, za ktere kluby plati nejvetsi pokuty.
A k tem verejnym penezum, naposled. Me treba dnes na prikladu Pardubic a HK uplne desi, ze slysis jak je problem s kapacitou skol, skolek, domovu duchodcu, zdravotnictvi, socialnoch sluzeb atd. A tady presne by mela fungovat verejna sprava. Ktera udajne nema penize - a pote v HK zainvestuji 650 micu do stadionu - to me hlava nebere. Urcite by uzivili byty, duchodak nebo treba mistni sportoviste, kam by mohl lazdej. Tady se akorat jednou za 14 dni bude prohanet dvacet zpocenejch chlapu… samozrejme to rikam v nadsazce, ale proste tohle je pro me vyhazovani penez a myslim ze to ti demokraticti volici vubec netusi, kdyz chodi demokraticky volit…
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Nejefektivněji se cíle přibližují tím, že se stávající omezení neustále porušují a situace se stává neúnosnou. Netvrdím, že je to v pořádku, jen že to nejvíc funguje.
Dotace jsou zlo. Úplně bych je zrušil, neb FVE na střeše už mám. :-)
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Ohledně pyra nechápu, že není otevřená debata o nějaké jeho legalizaci. Aby pyro mohli například zapalovat jenom lidi pověřeni klubem, v dopředu nahlášený čas, dopředu nahlášeném prostoru, v dopředu nahlášeném množství a určité typy/druhy pyra (tzn stále zakázány by byly například dělobuchy, povoleny by byly dýmovnice, římské svíce a bengálské ohně). Pokud by se dodrželo vše, pokud by nedošlo ke škodě na majetku nebo zdraví, nebyla by za to pak žádná pokuta.
Absolutně nechápu současný stav, kdy dostáváme za sezonu úhrnou pokutu ve výši jednotek milionů korun za použití v současné době nelegálního pyra, ale sama asociace se pak chlubí prezentacemi plných tribun s pyrem...
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
A proste si myslim, ze kdyby ten vykop probehl od klubu - pojdme to zlegalizovat, my si to tu pohlidame - tak by to melo sanci. Ale musel by klub a fanousci pul roku vydrzet bez pyra, aby mohli rict “chceme byt partneri v diskuzi, a umime respektovat pravidla”. Uprimne si myslim, ze Pyro by melo byt o navstevnim radu - klub je poradatel, a klub di ma rict co a jak,.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Počkej, vypíchnu pasáž "demokraticky zvolení radní si na svých schůzích demokraticky rozhodnou, za co utratí obecní prachy. Jejich motivací většinou bývá udržet se u koryta a být znovu zvoleni. Takže mají jakousi představu, že si to lidé přejí."
Platí to i dopravě? Omezení aut do města? O tom, že jako rezident budeš muset brzo platit rezervaci místa v ulici, když za tebou pojede návštěva (klidně i servisní technik na pračku/televizi) - už nebudou fungovat modré zony v podobě, v jaké fungují dnes. To vše si lidé přejí?
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Zrovna tady u té doby mám pocit, že počínaje Čižinským na 7 a zelenejma na 4 a konče nyní Hřibem, tak ví, že si to lidé nepřejí, ale chtějí nám to vnutit.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Čižinský je entuziasta, klasický dobroser, ten to dělá proto, že věří, že je to dobré pro všechny. A udělá to i přes mrtvoly. Mimochodem na sedmičce se skladba obyvatel poněkud změnila a hipsterskému hnutí to asi opravdu vyhovuje. Já jsem rád, že už tam nemusím parkovat. :-)
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Je a neni. Divadlo, ackoli samotne zpracovani je vzdy original, je reprodukci nejakeho dila.
A divadelni budova a soubor vetsinou hraje v sirsim zaberu, pro clenite publikum (treba i detske predstaveni) a v divadlech se poradaji i dalsi veci nez jen “divadla”.
Na stadionu hraji jen profesionalove (zacky tam nikdo nepusti) a maximalni vyuziti je koncert, kterej ale znici travnik, takze jde proti prvotnimu ucelu.
A uplne nakonec. Myslim si ze divadlo v Hradci urcite nedostava 100 milionu rocne, jako fotbal a hokej, ale maximalne jednotky milionu, mozna jen statisice… i kdyz chapu te, v principu je to stejne
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Zase na druhou stranu - kolik lidí přijde v Hradci do divadla a kolik na fotbal?
Já jsem zastánce toho, že by se dotace kultury měly celkově překopat... A drasticky omezit. Nejen teda do kultury, ale celkově. Bohužel, místo toho se vymýšlí další v další dotace
Komentáře (42)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Slávista 51 před rokem 07.07.2023 20:33 |Na plné stadiony, musí být také termíny k tomu vhodné + kvalitní bafuňáři a rozhodčí.
Má to 1.liga ČR ?
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
johnynz před rokem 07.07.2023 21:03 |Nema. Ocekavam jeste vetsi frasku jak loni, protoze ted se do toho zacne opet opirat i Sadek, kdyz uz nesmrdi korunou a ze bude mit honicku, nelze totiz ocekavat, ze zlodej pres popelnice by ustupoval z cesty, ktera mu loni prinesla tolik "uspechu".
Hrobari ceskyho fotbalu tyhle dve mrdky, aspon ze pelta s berbrem uz jsou jednou nohou v kriminale.
A hlavne jim je nakej produkt ceska liga uplne u prdele. Co to pro ne resi, ze budou mit prijem o 20, 30 milionu vic? Skret se tomu vysmeje a Adolf si rekne v porovnanim s tim, jaky love mi prinesou pohary.. Je mi fuk, jakou ta nase nami vytvorena fraska liga bude mit sledovanost.
Komentář byl uživatelem upraven (07.07.2023 21:12) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Nema. Ocekavam jeste vetsi frasku jak loni, protoze ted se do toho zacne opet opirat i Sadek, kdyz uz nesmrdi korunou a ze bude mit honicku, nelze totiz ocekavat, ze zlodej pres popelnice by ustupoval z cesty, ktera mu loni prinesla tolik "uspechu".
Hrobari ceskyho fotbalu tyhle dve mrdky, aspon ze pelta s berbrem uz jsou jednou nohou v kriminale..
Skrýt původní komentář
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 09.07.2023 03:09 |Prioritou a základem by měly být dvě věci:
a) umožnit místa na stání, tzn Eden by mohl být navýšen o 2-4 tisíce míst...
b) umožnit držitelům permice pustit zavčasu svoje místa do prodeje (Slavie to umožňuje, ostatní týmy ne)
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
Dennis před rokem 09.07.2023 08:31 |Nejdřív musíš těm lidem něco nabídnout. Aby na ten fotbal chtěli jít. Pak teprve řešit zvýšení kapacity nebo odhlašování permic.
V první řadě se musí hrát fotbal, Ne kopaná s třemi autobusy. Dneska každého zajímají jen body, nikoliv to, jestli se na to dá dívat a příště na to někdo přijde znovu.
Rozhodčí z toho nesmí dělat bramboračku 40 fauly, VAR musí být transparentní, pravidla jednoduchá a jasná, likvidační fauly se musí trestat, zdraví hráčů chránit. Tj. ne o tom jen mluvit, ale skutečně to dělat.
Musí se hrát na trávě, ne na poli.
Většina klubů nutně potřebuje zainvestovat do stadionů, tady jsme těžce zaspali a předběhla nás celá Evropa. Musíš lidem nabídnout odpovídající občerstvení, slušný záchody, obojí bez front, dostat na stadiony i děti a ženský, v tomhle u nás pořád hodně zaostáváme.
Termíny zápasů musí odrážet poptávku lidí, hrajeme strašně moc zápasů v zimě v nevyhovujících časech. Termíny nejsou známy dostatečně dopředu, to je taky špatně.
Slavia dělala Totální sezónu a nemohla si tam dát záběry z ligy. Z vlastních zápasů. Kvůli právům. To je úplně absurdní. Jak mají kluby dělat marketing a lákat lidi na stadion, když ani nemůžou propagovat ten fotbal, který hrají...
Je tady asi milion věcí ke zlepšení, ale LFA dělá roky kulový a kašle na to. A pak se jen všude "řeší", proč nechodí lidi...
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 19.07.2023 08:45 |S dost věcmi souhlasím, jediná věc v podstatě kde jsme v rozporu - Slavia jako taková za stávajících podmínek víc fanoušků na stadion nedostane. Kapacita je necelých 20 tis, z toho 1 je vyhražen pro hostující fanoušky, kterých kromě zápasů se Spartou, Baníkem, Bohemkou a částečně Plzní do Edenu moc nechodí (desítky až stovky fans), tak na slávisty zbývá zhruba 19 tis. A průměrná návštěvnost z toho je přes 15. To není špatné.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
kalex před rokem 10.07.2023 05:24 |To se řešilo celkem nedávno, místa na stání. Tak buď to nečteš nebo mlátíš hlavou o zeď. Pokud není Eden permanentně vyprodaný, tak to nemá žádný smysl.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 19.07.2023 08:41 |Teď vyprodaný nikdy nebude. Zvýšit kapacitu stadionu povolením míst na stání v kotli je zvýšení kapacity stadionu bez investice jediné koruny a věř, že návštěvnosti to pomůže.
Nyní je TS prakticky vyprodaná a slézá se tam k nám plno lidí z jiných sektorů, kteří si koupili dražší lístky na hlavní nebo protilehlou jen proto, aby se dostali na stadion, a pak jdou do kotle. Místa na hlavní a protilehlé jsou pak obsazená.
Další problém je, že existuje dost lidí, kteří si koupí permanentku jen kvůli předkupním právům na evropské poháry plus zápasy se Spartou, Plzní, možná Baníkem. A na ostatní zápasy nejdou a místa neuvolňují. Pokud je neuvolní, tak opět, nikdo si ten lístek koupit místo nich nemůže. S tímto problémem se bojovat začalo.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
kalex před rokem 21.07.2023 16:00 |A o kolik lidí by se to zvětšilo?
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 23.07.2023 02:54 |Tak do sektorů 108, 109, 110 jako centra TS by mohla být celkově minimálně o 900 vyšší než je nyní (300 na sektor, při počtu 28 řad je to o 11 lidí více v jedné řadě). A mohly by se zlegalizovat stání na ochozu stadionu nad sedačkami, to máš dalších cca 300 míst. Podotýkám, bez investice jediné koruny ze strany klubu a pouze by se zlegalizoval stávající stav. Celkově kapacita minimálně o 1200 větší, spíše ještě více.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
kalex před rokem 24.07.2023 09:23 |Bez investice? Tak na to můžeš zapomenout.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 24.07.2023 12:12 |Proč? Jaká investice je v tom, pustit lidi na stadion na stání? Pouze zlegalizovat ten počet lidí co na TS stejně stojí, ale administrativně je tam kapacita nižší? Kde je jaká investice...?
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
kalex před rokem 24.07.2023 13:26 |Minimálně zábradlí by se muselo zřídit. Nehledě na to, že v Evropě by to nešlo vůbec.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 24.07.2023 15:35 |Zábradlí by se zřídit nemuselo a ano, v Evropě by to nešlo. To už jsem psal dříve, že takhle to funguje v Bundeslize. Třeba Signal Iduna Park má kapacitu pro Bundesligu 80700 míst včetně míst na stání, pro Ligu mistrů má 68 600. Jejich "TS", tedy Gelbe Wand, má kapacitu 24 454 míst na stání (v bundeslize).
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 21.07.2023 15:18 |Ja mam pocit ze s misty na stani je jeste jiny problem. Na ligu byt muzou, na souteze Uefa ne - tedy musel bys vymyslet system mobilnich sedacek, a pravdepodobne to nebude altualne stavebne mozne
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
kalex před rokem 21.07.2023 15:59 |Samozřejmě. A i to se řešilo.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 09.07.2023 09:22 |Tyto komentare pane Tvrdika sice pusobi na prvni pohled hezky, na druhy uz je vsak potreba rict, ze by mohli byt mnohem kritictejsi a mnohem primejsi a to i ke Slavii samotne.
Ja osobne vidim problem v tom, ze se stale tvarime ze jde o sport. Sorry, ale na urovni vedeni klubu jde o byznys a fotbalova liga je produkt - a tady ma Tvrdik pravdu. Ovsem nerika dulezite B - pojdme zprisnit udelovani licenci na zaklade ekonomickych ukazatelu a pojdme striktne oddelit verejne penize. Nechapu ze v dnesni dobe se municipality financen podili na soukromem byznysu.
Pokud bychom toto udelali, automaticky bychom museli pristoupit k zuzeni ligy, protoze tady neni 16 celku, ktere by dokazali fungovat bez verejnych penez.
To je krok jedna. Ukazalo by to realnou ekonomickou silu ligy. (S tim by se samozrejme vazala uplna profesionalizace druhe ligy, se stejnymi podminkami, pravdepodbne taky zuzena).
Zadruhe - k navstevnosti. Za me je problem “privlastneni” si fanouskovstvi temi nejaktivnejsimi skupinami. Ok, chapu, maji pocit ze oni jsou to nejdulezitejsi, delaji atmosferu atd. To respektuji. Ale zaroven, pokud se tam objevy nejaky naznak extremismu, nasili, vytrznosti, musi umet klub zasahnout, pojmenovat jedince a vykazat je. Ukazat, ze takto ne. Nerikam delat to jako v budejovicich, ale aby na zapase v Edenu pobihala sebranka v kuklach a cernych hadrech a terorizovala ostatni slavisticke fanousky, bucela na vlastni hrace, tak to prosim ne. A tady by si mel Tvrdik zamest pred vlastnim prahem.
Dale pyro - nerikam ze ma byt zakazano, ale ted zakazano je. Pojdme to zkusit pul roku bez nej. At fanousci ukazou, ze jsou schopni respektu k pravidlum, a pote pojdme otebrit diskuzi, jestli pyro ano, za jakych podminek a jake druhy.
Ale to uz jsou nepohodlne veci pro Tvrdika - musel by otevrene jit proti TS a toho se ocividne boji. Rict ze vyjezd by mohl byt rodinny vylet je utopie - vyjezdy jak si je pamatuji ja, a na nejakych jsem byl, byla exhibice tech nejvetsich magoru co se kdy na slavii sesli, tricka “Antiantifa”, vyskakujici noze, boxery… tam bych rodinu fakt nevzal.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
kalex před rokem 09.07.2023 19:13 |Tvrdík jako jediný vystoupil proti monopolu na vysílací práva. Hlavně proti tydýtovi. Spousta debilů mu bude vyčítat minulost, do které my taky nevidíme, ať už to byly letadla nebo pušky. Že se tím ohání kdejaký incest ze sparty, to bych ještě pobral. Ale i tady se párkrát našel někdo, kdo měl potřebu to připomenout.
A jestli se někdo snaží tady i tu ligu kultivovat, tak to rozhodně není Šádek a už vůbec ne sparta v čele s tydýtem, který ji má vést. Třeba se mi nemusí líbit, že se zastal Sparty, ale tak to on nemohl vědět, jakým způsobem Spartu dotlačí k titulu.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 09.07.2023 20:28 |Muj komentar neni primarne namiren proti Tvrdikovi, ale proti tomu, ze ackoli ma v techto vecech pravdu, nektere veci se pojmenovat zdraha. A je uplne jedno jakou ma minulost ci budoucnost, a je mi uprimne jedno nejakej Sadek… jen mam rad, kdyz se vede debata, aby se vedla opravdu korektne.
Me tam treba to zmineni verejnych penez opravdu chybi. Podle me to do profi sportu nepatri.
Stejne tak ty reci o kultivaci prostredi, kdyz na Slavii mame nekolik let narustajici problem s mladymi nacky…
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
lukas6novak před rokem 10.07.2023 06:57 |1)oddělit veřejné peníze asi jen tak nepůjde a ani nevidím důvod proč by se to mělo dělat. Ale je pravda že licenční řízení by mělo dávat větší pozor na finance. Stačí se podívat co se děje pravidelně v Jablonci (Pelta kolikrát neplatí včas apod, ale na druhou stranu co se říkalo tak vše vždy nakonec doplatil ale i tak) nebo Plzeň teď kde to dostala do fáze skupina LM nebo finanční výbuch. Takže bych mnohem víc hlídal aby kluby měli jistý finance na následující sezonu alespoň
2) K Fanouškům - Jsou některý věci který lusknutím prstu nevymažeš a je potřeba jít postupně protože když na to půjdeš moc radikálně tak zbytečně uděláš boj Kotel vs vedení (něco jako na Spartě a koukni se jak fandění a atmosféra tam je o dost horší při podobný návštěvě).Tím chci říct že je správný to řešit ale je potřeba jít na to tak aby se ten problém časem vyřešil ale nevytvořil se další. Dále jsou tam problémy ale přijde mi že to docela zveličuješ. TS je oproti většině kotlům dost oblíbená mezi rodinama a i děti tam chodí rádi proto říkám že nějaký radikální kroky proti nedávají moc smysl a udělalo by to víc problémů než užitku. A poslední bod k tomuto je že některý negativní věci časem dokáží fanoušci vymazat sami mezi sebou. A třeba bučení na vlastní hráče je smutný (tohle bych prostě na stadionu neudělal asi nikdy) ale nevím proč toto trestat
3) Pyro - pyro na slavii se dost posunulo a poslední dobou s tím nejsou vůbec žádný problémy. Funguje nějaká dohoda s klubem že se pyro dělá před zápasem, o poločase nebo na konci tak aby to nezastavilo utkání a zároveň si nevybavuji nějaký zranění co by tím vzniklo.
4) To je výborný nápad aby Tvrdík šel veřejně proti TS. Krásná myšlenka jak se rozložit mezi sebou a zahodit to co funguje a dost pomáhá týmu (:
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 10.07.2023 09:19 |Verejne penize v profi sportu ti nevadi? Obce a mesta maji prijmy vyhradne ze statniho rozpoctu, a ten platime my vsichni. Realne pak platis ze svych dani “sportovni” zapoleni profiku, kteri ale nesportuji kvuli zdravi ci soutezivosti, ale realne pro penize. Protoze profisport je jen slozkou zabavniho byznysu. Asi by nam prislo divne, kdyby mesta sypala penize jinym podnikatelum, bez sance navratnosti. Me to divne prijde. Nevim proc treba v Hradci by melo mesto davat 80 milionu rocne na provoz fotbaloveho a hokejove klubu, kdyz by ty penize urcite dokazalo vyuzit lepe. Realne se jim ty penize do rozpoctu nevrati, jelikoz dph a dane ze vstupenek a utracenych penez jdou statu, nikoli mestu. Ale chapu, ze tohle je asi o politickem mysleni. Za me ma verejny sektor vytvaret takove sluzby, ktere jsou pro kazdeho a jsou zasadni (skoly, zdravotnictvi, mhd, socialni sluzby).
K fanouskum - nikde nepisu jit proti TS radikalne a agresivne. Ale Slavia nedela s TS nic. Je pravda, ze od urcite doby a nekolika incidentu s nacky jsem tam prestal chodit (cca 3 roky zpet). Treba se to tam zlepsilo. Ovsem co jsem tak slysel od znamych, tak je to spise horsi. Buceni na hrace se tyka hlavne nasich hracu africkeho ci jihoamerickeho puvodu. Nebylo vyjimkou slyset od typku na TS ze by bylo lepsi ty “cerny huby” poslat zpatky do dzungle na banany atd. A na tom ja neco spatneho uz vidim. Tvarit se ze to na TS neni, a ze si s tim TS poradi sama je podle me dost naivni, a akorat se dostaneme do faze, ze se nam ta TS zradikalizuje jeste vic, a casem tam ty deti prestanou chodit, nebo se z nich stanou nackove taky.
Shrnu to jednoduse, i zahalovani tvari je zakazane navstevnim radem, prave proto aby Slavia mohla zabranit excesum a bojovat proti nim. Aktualne je vsak absolutne nevymahatelne, a klub se s tim nesnazi nic delat. O stani na schodech, ktere je bezpecnostni problem a klub to opakovane stoji penize (bohudik zatim jen penize) nemluvim.
Pyro - ja nerikam zakazat ho. Ale jen to ukazuje na “kulturu” fanouskovstvi. Klub to zase opakovane stoji penize. Proc Slavia misto medialniho “Quo Vadis” nezatlaci na legalizaci pyra? Proc klub neudela dohodu s fanousky, aby pul roku respektovali zakaz, ukazali se jako lidi s mozkem a ne jako dobytek, a mezi tim netlaci na LFA stylem, podivejte se, my s nimi komunikujeme, oni nas poslouchaji, prokazme jim taky respekt, pojdme otevrit debatu o znovu povoleni pyra protoze … ?
Proste ctu v Tvrdikove Quo Vadis kritiku amaterismu, polovicatosti a navrhy jak veci delat lepe. Pritom sama Slavia nektere problemy vubec neresi, schovava hlavu do pisku, a resi je amatersky.
Ja souhlasim s tim, ze by se plne profesionalizovat mel kompletne cely vrcholovy fotbal, od hracu po managment, rizeni ligy atd. Ale kritika pana Tvrdika mi prijde polovicata, a pokud se na ni zameris dukladne, je to vlastne strelba do vlastni nohy, protoze vystupuje z pozice “my to chceme delat jinak, protoze to zkousime u nas, a vy byste nas meli poslouchat”, ale spise to vyvola reakci “zamet si pred vlastnim prahem”. A nebude to trvat dlouho a media nam ukazi nejaky “zdemolovany” sektor hosti.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
lukas6novak před rokem 10.07.2023 10:03 |Takhle pro začátek souhlasím že je pořád dost věcí co se dá u nás zlepšit a je potřeba se i dost zaměřit na sebe
1) nejsem proti aby veřejný peníze v profi fotbale nebyly vůbec ale jen to za mě není takový problém k řešení a je jich tu mnohem víc co se mají řešit dřív než toto. Prostě v momentálním stavu mi přijde důležitější třeba to aby každý ligový tým měl stadion který odpovídá dnešní době a až potom bych začal řešit kdo to financuje.
2) Fanoušci - Rasismus je špatný ale toho se jen tak nezbavíš a hlavně to kolikrát není problém TS a děje se to i na jiných tribunách. Tady bych za to dával klidně velký tresty ale nedělejme z toho problém jen kotle. Dále jsou věci co si sama TS určitě nevyřeší (třeba rasismus to zmírní jen zákazy) ale tímhle jsem narážel třeba na házení kelímků na hřiště kde částečně pomohlo trestání od klubu ale několikrát jsem byl přítomen incidentu kdy to dotyčnýmu co hodil kelímek bezdůvodně bylo vysvětleno že to sem nepatří a jestli v tom hodlá pokračovat tak ať sem nechodí. Jinak osobně jsem za nějakých 100 zápasů na TS zažil jen jediný větší problém a to byl zápas s Jabloncem kde byl boj se security jinak mi fakt nepřijde že by tam bylo něco co by mělo kazit zážitek
4) Obecně už neřeším názory na tvrdíka protože když napíše nebo udělá něco prospěšnýho tak se vytáhne jeho minulost a kritizuje se za něco jinýho. Tady si prostě myslím že Slavia celkově může být spokojená s tím jak posouvá úroveň zážitku fanoušků na vlastním stadionu
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 19.07.2023 08:48 |Obce sypou hordy peněz soukromým divadlům, například...
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 20.07.2023 12:52 |Cekal jsem to, ze divadla nekdo vytahne. Ale zaprve, taky s tim uplne nesouhlasim, a za druhe, prece jen je kultura neco jineho nez sport. Chapu ze o tom by se znovu daly vest dlouhe diskuze, ale tady to se silnym skripenim zubu chapu.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
wimpy před rokem 20.07.2023 13:08 |Tlačit na legalizaci pyra? Je to, jako kdybys řekl, že když chci ve společnosti něco změnit, mám napsat svému poslanci. :-)
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 20.07.2023 13:41 |A tak ja si tohle uplne nemyslim. Kdyby Tvrdik napsal takovyhle krasny blok a pyru, a otevrel celospolecenskou diskuzi, neni duvod neprijmout pravidla pro legalni pouzivani pyra. Takhle z toho akorat profituje ten, kdo nam za to dava pokuty.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
wimpy před rokem 20.07.2023 13:51 |Ale i s plnou vahou, kterou má Slavia se bavíme tak o pětiletém cyklu s velmi nejistým koncem. Ostatně o tribuně na stání se hovoří od počátků Edenu...
A s těmi penězi měst do fotbalu, demokraticky zvolení radní si na svých schůzích demokraticky rozhodnou, za co utratí obecní prachy. Jejich motivací většinou bývá udržet se u koryta a být znovu zvoleni. Takže mají jakousi představu, že si to lidé přejí. Je v podstatě hezké, že podobným způsobem ještě tečou peníze do kultury. :-) Je to naprostý opak od USA, kde erár kašle na kulturu a sport a ty jsou dány do rukou mecenášů. Nevím, co je lepší, ale jsem dalek si myslet, že by stejní lidé dokázali s penězi naložit smysluplněji. Takže v podstatě mi podpora sportu městy nijak nevadí.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 20.07.2023 14:17 |Osobne si myslim ze v dnesni uspechane dobe by to bylo kratsi, a obecne se nerad vzdavam cilu jen protoze by to mihlo trvat, ale chapu te ;) taky nerikam ze by se to podarilo a je to jedina spravna cesta, ale kdyz uz mluvime o problemech rizeni ligy, navstevnosti atd, tak by nebylo dobre opominat nejvetsi medialni strasak, pyro, za ktere kluby plati nejvetsi pokuty.
A k tem verejnym penezum, naposled. Me treba dnes na prikladu Pardubic a HK uplne desi, ze slysis jak je problem s kapacitou skol, skolek, domovu duchodcu, zdravotnictvi, socialnoch sluzeb atd. A tady presne by mela fungovat verejna sprava. Ktera udajne nema penize - a pote v HK zainvestuji 650 micu do stadionu - to me hlava nebere. Urcite by uzivili byty, duchodak nebo treba mistni sportoviste, kam by mohl lazdej. Tady se akorat jednou za 14 dni bude prohanet dvacet zpocenejch chlapu… samozrejme to rikam v nadsazce, ale proste tohle je pro me vyhazovani penez a myslim ze to ti demokraticti volici vubec netusi, kdyz chodi demokraticky volit…
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
wimpy před rokem 20.07.2023 14:21 |Nejefektivněji se cíle přibližují tím, že se stávající omezení neustále porušují a situace se stává neúnosnou. Netvrdím, že je to v pořádku, jen že to nejvíc funguje.
Dotace jsou zlo. Úplně bych je zrušil, neb FVE na střeše už mám. :-)
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 20.07.2023 15:18 |O dotacich uz vubec nemluvim :D taky uz mam FVE tak je cas to zrusit :)
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 21.07.2023 13:16 |Ohledně pyra nechápu, že není otevřená debata o nějaké jeho legalizaci. Aby pyro mohli například zapalovat jenom lidi pověřeni klubem, v dopředu nahlášený čas, dopředu nahlášeném prostoru, v dopředu nahlášeném množství a určité typy/druhy pyra (tzn stále zakázány by byly například dělobuchy, povoleny by byly dýmovnice, římské svíce a bengálské ohně). Pokud by se dodrželo vše, pokud by nedošlo ke škodě na majetku nebo zdraví, nebyla by za to pak žádná pokuta.
Absolutně nechápu současný stav, kdy dostáváme za sezonu úhrnou pokutu ve výši jednotek milionů korun za použití v současné době nelegálního pyra, ale sama asociace se pak chlubí prezentacemi plných tribun s pyrem...
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 21.07.2023 15:16 |Moc hezky si to napsal. Ja to citim uplne stejne.
A proste si myslim, ze kdyby ten vykop probehl od klubu - pojdme to zlegalizovat, my si to tu pohlidame - tak by to melo sanci. Ale musel by klub a fanousci pul roku vydrzet bez pyra, aby mohli rict “chceme byt partneri v diskuzi, a umime respektovat pravidla”. Uprimne si myslim, ze Pyro by melo byt o navstevnim radu - klub je poradatel, a klub di ma rict co a jak,.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 23.07.2023 02:46 |Otázkou je, jestli je to průchozí skrze média.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 21.07.2023 13:11 |Počkej, vypíchnu pasáž "demokraticky zvolení radní si na svých schůzích demokraticky rozhodnou, za co utratí obecní prachy. Jejich motivací většinou bývá udržet se u koryta a být znovu zvoleni. Takže mají jakousi představu, že si to lidé přejí."
Platí to i dopravě? Omezení aut do města? O tom, že jako rezident budeš muset brzo platit rezervaci místa v ulici, když za tebou pojede návštěva (klidně i servisní technik na pračku/televizi) - už nebudou fungovat modré zony v podobě, v jaké fungují dnes. To vše si lidé přejí?
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
wimpy před rokem 21.07.2023 13:15 |Já jsem ale nenapsal, že si to lidé přejí, ale že pánové ve funkcích pojali pocit, že si to lidé přejí. :-)
Málokterý politik má odvahu prosazovat to, o čem si myslí, že si to lidé nepřejí.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 21.07.2023 13:34 |Zrovna tady u té doby mám pocit, že počínaje Čižinským na 7 a zelenejma na 4 a konče nyní Hřibem, tak ví, že si to lidé nepřejí, ale chtějí nám to vnutit.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
wimpy před rokem 21.07.2023 13:37 |Čižinský je entuziasta, klasický dobroser, ten to dělá proto, že věří, že je to dobré pro všechny. A udělá to i přes mrtvoly. Mimochodem na sedmičce se skladba obyvatel poněkud změnila a hipsterskému hnutí to asi opravdu vyhovuje. Já jsem rád, že už tam nemusím parkovat. :-)
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 23.07.2023 02:45 |Teď tam vymýšlí zase v okolí Strossmayeráku směrem k NG a směrem k magistrále nějaký brejkule...
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
wimpy před rokem 23.07.2023 09:57 |Stačí to, co udělali dole na Veletržní. Z rovné silnice je to série šikan, protknutá cyklostezkami. Tam skutečně brzo někdo někoho zabije.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 24.07.2023 12:10 |Souhlas
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 21.07.2023 13:09 |Chodit se koukat na profesionální sport je taky kultura.
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
witty13 před rokem 21.07.2023 15:24 |Je a neni. Divadlo, ackoli samotne zpracovani je vzdy original, je reprodukci nejakeho dila.
A divadelni budova a soubor vetsinou hraje v sirsim zaberu, pro clenite publikum (treba i detske predstaveni) a v divadlech se poradaji i dalsi veci nez jen “divadla”.
Na stadionu hraji jen profesionalove (zacky tam nikdo nepusti) a maximalni vyuziti je koncert, kterej ale znici travnik, takze jde proti prvotnimu ucelu.
A uplne nakonec. Myslim si ze divadlo v Hradci urcite nedostava 100 milionu rocne, jako fotbal a hokej, ale maximalne jednotky milionu, mozna jen statisice… i kdyz chapu te, v principu je to stejne
Re: Quo vadis, česká ligo? Plné stadiony jako priorita
slaviator před rokem 23.07.2023 02:48 |Zase na druhou stranu - kolik lidí přijde v Hradci do divadla a kolik na fotbal?
Já jsem zastánce toho, že by se dotace kultury měly celkově překopat... A drasticky omezit. Nejen teda do kultury, ale celkově. Bohužel, místo toho se vymýšlí další v další dotace