Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 22/23 #08

Po prohře v Kluži se rozmohla mezi fanoušky Slavie deprese a frustrace. Jen o týden a půl později Slavia porazila v derby Spartu 4:0 a je veselo. Nový díl podcastu SN Mezi námi fanoušky se snaží najít střední cestu mezi těmito dvěma extrémy. Diskutovali quelhar, Alanor a David Ocetník.

Vítězné derby samozřejmě muselo být hlavním tématem první části podcastu. Přímo se nabízela otázka, zda byla Slavia tak dobrá nebo tak špatná, poměřili jsme také, kdy jsme začali věřit, že to opravdu dopadne až takhle dobře. Přestože výborně zahrál celý tým, některé individuality jsme přece jen vypíchli. Nadnesli jsme také téma, zda takto vysoká výhra v nejdůležitějším ligovém zápase může změnit náhled fanoušků na celý podzim. Často jsme se vraceli k tomu, že výkony a výsledky Slavie jsou jako na sinusoidě, drtivá vítězství střídají nepříjemné ztráty. Okomentovali jsme doprovodný  předzápasový program a v závěru první části se krátce vrátili také k zápasu s Mladou Boleslaví. Ve druhé části jsme se dostali k pohárovým zápasům Slavie. Začali jsme nepřesvědčivým výkonem na Dukle, který paradoxně vyústil ve vysokou výhru. Při té příležitosti jsme si pozvdechli, že pohár není pro fotbalovou veřejnost atraktivní, přestože jeho vítěz získává lepší pozici v pohárové Evropě než vicemistr ligy, a že pro zatraktivnění poháru nedělají FAČR ani ČT jako vysílatel vůbec nic. Dostali jsme se také k zápasu v Kluži, postavení Slavie v tabulce EKL a výhledu do zbylých dvou zápasů. V poslední části přišla řeč na značně toxickou atmosféru mezi fanoušky Slavie na internetu po porážkách a dostali se třeba k tomu, zda v klubu chybí oponentura vůči trenérovi a zda je potřeba mít v kádru vysokého útočníka, po kterém veřejnost volá.

Obsah:

(00:00) Slavia - Sparta 4:0, Slavia - Mladá Boleslav 2:1
(1:16:30) Dukla - Slavia 0:4, Kluž - Slavia 2:0
(1:45:45) Fanoušci po neúspěších. Oponentura uvnitř klubu.

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (28)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

    Kapitán     před 2 lety 26.10.2022 14:06 |  
    0 0

    a juuchuu a jdu na to!

  2. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

    Tonda     před 2 lety 26.10.2022 15:46 |  
    0 0

    Není zápasů spíše 6 ?
    3x liga
    2x EKL
    1x Mol

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

      zeleznik2     před 2 lety 26.10.2022 20:16 |  
      0 0

      Ano 19.11 ještě pohár FAČR

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

        quelhar (admin)     před 2 lety 26.10.2022 22:42 |  
        6 0

        Upřímně řečeno jsem měl za to, že osmifinále MOL Cupu se bude hrát na jaře. Vzhledem k tomu, že ihned po skončení ligy je reprezentační termín (Česko hraje 16. a 19. listopadu oficiální mezistátní zápasy), tak mám za to, že Slavii nikdo nemůže nutit odehrát osmifinále poháru právě v tento termín a věřím, že zápas Slavie bude odložen na jaro. Fakt, že někdo vůbec udělá oficiální hrací termín domácího poháru tak, že koliduje s reprezentačními zápasy, mi přijde skandální, a jen to dokazuje to, co zmínil David v podcastu - že FAČR na pohár zvysoka sere. Tohle je stejně absurdní jako to, že předseda svazu neví, jak se losují míčky.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

          kjandourek (admin)     před 2 lety 27.10.2022 13:57 |  
          0 0

          Tak my jsme nejednou měli osmifinále poháru posunuté do jara... a pak jsme zase těžce hledali termín, když jsme postoupili na jaře do vyřazovacích bojů v Evropě :-)

  3. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

    belmis (přítel SN)     před 2 lety 26.10.2022 16:32 |  
    11 9

    Nevím, jak široká veřejnost, ale já jsem po delší době před tímto derby věřil ve vítězství, jak už dlouho ne. A proč?
    1) Když se budeme soustředit víc na hru než na výsledky, tak dojdeme k tomu (stejně jako Trpišovský), že parametry naší hry byly v tom týdnu, kdy jsme třikrát prohráli, velmi nadstandardní. Naše hra byla nátlaková, kdy jsme si vytvářeli i spoustu šancí.
    2) To samé platí o Spartě. Pokud sledujete všechny zápasy sparty a nebudete tolik koukat na výsledek, ale zaměříte se na hru, dojdete k závěru, že nehrají dobře a skoro v každém zápase byli jeden poločas horší než soupeř. Ať už to byl Liberec, Olomouc, Brno, Hradec...Vždyť i ty beznadějně poslední Pardubice mohly první poločas na Letné bez problémů vyhrávat...

    Spíš mě zaráží, že to široká „odborná“ veřejnost neviděla. Jestli je ovlivňují namachrovaní sparťani na sociálních sítích, kteří nevidí to, že hrají špatně nebo je tolik ovlivní naše tři prohry, aniž by si uvědomovali dobrou hru našich....

    Opravdoví odborníci v sázkových kancelářích však měli jasno: 1,7 – 3,3 – 4,4

    Ano, mohli jsme prohrát třeba tak, že nedáme opět žádnou šanci, nebo že dostaneme góly ze standardek. Takový je fotbal. Ale určitě ne tak, že nás budou drtit, že nás zatlačí a dají nám trojku.
    Ne, nevěřím tomu, že kdyby dali gól, že jsou schopni nás na delší dobu zatlačit.

    Máme málo víry v naše hráče a přehnaný strach z týmu, který teď nehraje vůbec dobře.

    Už vůbec nemůžu souhlasit s Alanorem, že nemáme složené mužstvo tak, že budeme přehrávat autobus (prý např. Olomouc) Vždyť my tam měli 6 gólových šancí! Kolik bychom si jich měli venku vytvořit? Systémový problém? Systémový problém by to byl, pokud bychom si šance nevytvářeli nebo bychom dávali obecně málo gólů.

    Tvl....David Ocetník......hrajeme maximálně po vápno....My máme ve třech zápasech dohromady asi 13 gólovek.....kluci, sorry, tentokrát vypínám, dál už se to nedá....


    Komentář byl uživatelem upraven (26.10.2022 17:12) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

      Alanor (admin)     před 2 lety 26.10.2022 19:47 |  
      10 4

      Já argumentuji dlouhodobou více než roční statistikou, ty subjektivním počtem šancí v Olomouci či za 3 zápasy (btw nesouhlasím, že v Olomouci jsme měli 6 vyložených šancí a v těch 3 zápasech 13, bylo jich méně).

      Poslední zápas v lize jsme otočili 19.9.21 s Bohemians. Od té doby jsme inkasovali 9x první a z těch zápasů získali 1 bod! A to nám na Slovácku k němu dopomohla penalta (správně nařízená, ale jde mi o to, že když se dostaneme do křeče, tak nejsme schopni skórovat ze hry).

      Z těch 9 zápasů byly 4 proti výrazně slabšímu soupeři, kde jsme měli dominantní převahu po vápno, ale skórovat jsme nedokázali - s Karvinou, v Liberci (většinu zápasu proti 10!), s Hradcem a Olomoucí v této sezoně. Ty další zápasy - 2 jsme prohráli v oslabení - na Spartě loni a letos v Plzni. Derby v nadstavbě byl ostudný výkon celkově, tam to nebylo o dobývání. O Slovácku už řeč byla a zbývá jen zápas s Hradcem 3:4 v nadstavbě, kde to bylo spíš o naší průchozí obraně. Ale v závěru se Hradec zoufale stáhl a my měli 20 minut před vápnem, abychom zápas otočili a šli za titulem.

      V Evropě je to podobné. Když dostaneme první gól, tak to není dobré. Otočili jsme jen s Ballkani, což byl domácí zápas proti velkému outsiderovi, který byl lepší dopředu než dozadu. Typologicky špatné zápasy proti betonu, když jsme inkasovali první byly 2x s Kluží, v Haifě a v Beer Ševě, kde se nám tehdy v závěru alespoň povedlo vyrovnat, abychom dalšími kiksy ostudně prohráli.

      To je myslím už dosti obsáhlý a vypovídající vzorek. Když vynechám starší Beer Ševu a Slovácko, kde se nedá říct, že by to byl slabý soupeř, co jen brání, tak je to 7 zápasů během kalendářního roku s drtivou převahou, ale bez vstřelené branky. A žádný takový otočený.

      Na základě toho si dovoluji tvrdit, že jde o systémový problém a ne o smůlu. A myslím si, že k tomu mám mnohem pádnější argumenty než ty pro opačné tvrzení.


      Komentář byl uživatelem upraven (26.10.2022 19:50) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

        belmis (přítel SN)     před 2 lety 26.10.2022 20:44 |  
        7 3

        Začal bych tím, že v Olomouci jsme měli 6 šancí, ze kterých jsme mohli a měli dát gól. (Douděra, Kačaraba, Tiehi, Oscar, Ousou, Traore). Zrovna tak z těch tří zápasů jsme měli šancí 13. Počítal jsem to v každém ze tří zápasů - nebylo jich méně.
        To je dost gólových šancí, když si uvědomíme, že nemálo gólů padá ze situací, které šancemi nejsou (viz např. Hromadův gól v derby)
        Pokud tým má tolik vyložených šancí, nemůže to být nějaká systémová chyba, pokud dáváme spoustu gólů a teď dáme 4 góly v derby ze 4 střel na bránu. Může to být maximálně větší tlak při zakončení. To je ale přirozené, že zakončuješ s jinou lehkostí za stavu 3:0 než 0:1. Je také přirozené, že když dá tým první gól, je pak ve značné výhodě, o tom Trpišovský taky často mluví.
        Ale systémová chyba to být nemůže, pokud si skoro v každém zápase Slavia vypracuje x gólových šancí a zároveň má s přehledem nejvíc vstřelených gólů v lize, stejně tak tomu je v xG.
        Na jednu stranu píšeš, že jsme otočili jen Balkani, ale určitě si nemyslím, že jsou výrazněji horší než Sivaspor. Jen hledáš zápasy, které se hodí.
        S Mladou Boleslaví jsme dostali vyrovnávací gól a šli do deseti. Přesto jsme vyhráli. Myslíš, že je to na psychiku výrazněji lepší než dostat začátkem zápasu gól a hraješ v jedenácti?
        Minulou sezónu:
        Na Baníku jsme prohrávali v 82. minutě a vyrovnali v 88.
        V Budějovicích jsme dokonce prohrávali 2-0 a vyrovnali a 2-2.
        Na Bohemce jsme prohrávali 1-0 a vyhráli 5-1.
        V Karviné jsme prohrávali 1-0, nakonec 3-3
        V Teplicích po poločase 1-1, nakonec jsme vyhráli 2-1.

        Navíc je snad dle statistik víc jak zřejmé, že jsme se proti betonu v této sezóně proti té loňské dost zlepšili právě těmi počty vyložených šancí a dominancí v zápasech. Nejsou to jen centry o ničem bez vyložených šancí, jak jsme to mohli vidět v zápasech sparty.

        Můžeš mi říct, v čem jako ta systémová chyba může tedy být?



        Komentář byl uživatelem upraven (26.10.2022 20:48) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

      mig52     před 2 lety 27.10.2022 07:01 |  
      2 2

      Belmisi, přiznám, že mám blíž k Alanorovu názoru, ale v poho, od toho je diskuse. Jen bych chtěl také vidět těch 6 tutovek v Olmíku, to je nástřel od pasu. Něco tam bylo, ale také jen pseudošance. To jednak. Druhak, já těžko můžu odtrhnout od sebe výkon a výsledek, no. Ale beru, že mnozí to třeba zmáknou. A k derby. Byl jsem před zápasem realista, tedy v tomto případě velmi mírný pesimista. :))). Až do doby, kdy jsem si přečetl sestavy. S tímto složením Odpadů přece nemůžem prohrát, řekla mi hlava a v mžiku jsem se stal přesvědčeným optimistou. Ale přiznám, že skutečnost překonala neskonale mou víru. Ta první půle,..... . Ale o tom jsme si napsali a užili plnými doušky nadmíru.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

        lantsmit     před 2 lety 27.10.2022 07:33 |  
        1 4

        Sestava Sparty byla podle očekávání. Rozhodující byla sestava naše. Ta z velké části odpovídá na polemiku mezi Alanorem a Belmisem. Tím systémovým problémem v posledním roce a půl je, že nemáme lidi pro ten presink a fyzickou dominanci, který jsou pro naši hru tak nezbytný. A samozřejmě taky lidi s kvalitou ve finále. A gól ve 4.min byl zcela jistě taky důležitej faktor, jak moc, se ukáže třeba už teď na Bohemce. Jestli teda nechá JiT tuhle optimální sestavu pohromadě.

        Tím presinkem a fyzickou dominancí nutíš soupeře k chybám vedoucím k ještě lepším šancím, hlavně proto, že se v nich ocitají hráči jako Jurečka, Lingr apod., kteří to finále mají, namísto Douděry, Ousoua nebo Oscara, kteří ho nemají a celej realizák to velmi dobře ví. Navíc při takovýmhle způsobu hry soupeř nemá dost sil a času, aby si sám něco rozumného z brejku vytvořil. Rychlý dostupování, těžký souboje, běžecká dominance jako nástroj k perfektnímu zajišťování (od hráčů jako Hromada, Oscar, Maso a Jurasek).

        Zapomenout na Ibru, Tecla a pokud se sebou něco neudělá, i na Eweho. Tohle řešení tomu “systémovýmu” problému hodně pomůže. Vedle lepší přestupový politiky, prevence zranění, abychom měli pro každý zápas k dispozici alespoň takovouhle bežeckou, silovou, kvalitativní (ve finále) a válečnickou sestavu. A pokud to z nějakého důvodu nebude možné, tak idealně aspoň v prvních 60 minutách, kdy máme největší šanci z toho celoplošnýho tlaku a přítomnosti gólovejch hráčů hlavně proti autobusu ty zápasy rozhodovat.

        Vymýšlet můžeme, tzn. uvažovat nad lámáním zapasů v závěrech, jako dřív, kdy chodila na hřiště ještě větší kvalita, než byla v základu, můžeme, až budeme mít k dispozici aspoň 16-18 takovejch hráčů


        Komentář byl uživatelem upraven (27.10.2022 07:40) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

          belmis (přítel SN)     před 2 lety 27.10.2022 09:10 |  
          2 1

          Já s tebou souhlasím. Třeba v pohárech proti silným, bychom měli hrát se sestavou, blížící se v derby. Ale o tom řeč nebyla. Řeč byla o tom, že proti slabým, kteří hrají beton, se neumíme prosadit. Já tvrdím, že tento rok se proti nim umíme prosadit líp, než minulý rok, a že ve vytvâření šancí proti takovým týmům teď problém nemáme. Alanor tam vidí systémovou chybu, David Ocetník vidí, že umíme akorát po vápno.

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

            lantsmit     před 2 lety 27.10.2022 09:24 |  
            1 2

            Ale to platí, že se proti nim neumíme prosadit, protože s nimi ztrácíme mnohem častěji než dřív, kvůli “systémového” problému ve finále / při zakončení a taky kvůli stejně “systémovému” problému v obraně (viz výše). Je jedno, že si vytvoříme víc šanci, pokud jsou v nich nesprávní hráči. Je to podobný, jako by ti na otevřenou střelu v basketu pravidelně zbýval hráč s nejhorší střelbou. Opticky to bude vypadat dobře, ale výsledkově úspěšnej zákonitě nebudeš. Pokud by v Olomouci nebo s Kluží hrála sestava z derby, tak bychom měli mnohem větší šanci / pravděpodobnost, že ty zápasy zvládneme.


            Komentář byl uživatelem upraven (27.10.2022 09:29) . Zobrazit původní komentář

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

              belmis (přítel SN)     před 2 lety 27.10.2022 09:38 |  
              2 1

              My přece žádný systémový problém v útočné hře a dávání gólů v lize nemáme. Píšu to tu dokola. Nejvíc gólů, nejlepší útočné xg, v každém zápase x šancí. Některý den jich prostě 6 nedáme, jindy proti spartě dáme z devíti střel a tří šancí, 4 góly.

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

                lantsmit     před 2 lety 27.10.2022 10:12 |  
                1 4

                Pak nezbývá než uzavřít, že ty nejen Alanorovy statistiky nedokážeš vnímat, resp. interpretovat. Kluži, Boleslavi, Olomouci apod. bysme ty góly dávali znovu velmi obtížně, pokud bychom do nich nastoupili ve stejný sestavě a stejným herním plánem… bez ohledu na xG. Ledaže bychom dali první gól, kterej by toho soupeře otevřel. Ale jeho vstřelení by bylo znovu stejně málo pravděpodobný. V tom je ten “systémovej” problém. Ty soupeři se neodlišují od Teplic, Pardubic a Brna “jenom” tím, že jsme dali prvního gola, ale hlavně tím, ze jsou na nás mnohem lépe připravený, jsou organizovanejsi, a proto je o dost těžší je tím prvním gólem otvírat.

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

                  kjandourek (admin)     před 2 lety 27.10.2022 10:46 |  
                  2 0

                  Jenom abych si to ujasnil: To jka na nás byla mnohem lépe připravená a organizovaná... a je tedy o dost těžší jí tím prvním gólem otevřít.... to mluvíš i o tý Boleslavi, který jsme dali gól ve čtvrté minutě?

                  • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

                    lantsmit     před 2 lety 27.10.2022 11:12 |  
                    0 2

                    Sorry, Hradec v Boleslavi

                    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

                      kjandourek (admin)     před 2 lety 27.10.2022 11:36 |  
                      2 1

                      OK.... sice v téhle debatě s Tebou opět moc nesouhlasím, ale nebudu se v tom pitvat - jsem rád, že víceméně moje názory prezentuje Belmis...

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

        belmis (přítel SN)     před 2 lety 27.10.2022 09:05 |  
        3 0

        Ahoj Migu, z hlediska fanouška je těžké oddělit hru a výsledek. Asi nikdo nedochází ze stadionu spokojený, pokud hraje skvěle a prohraje a je jen málo spokojených, když hrajeme holomajznu a vyhrajeme šťastným gólem. A ty šance jsem tam konkrétně vyjmenoval. Oscar sám před brankářem do něj, Douděra netrefuje míč, i když je metr před odkrytou brankou, Ousou přestřeluje prázdnou bránu z metru, Traore mine v jasné pozici míč na malém vápně, Kačaraba hlavičkuje z malého vápna do brankáře, Tiehi nikým neatakovaný střílí z hranice velkého vápna půl metru nad (tohle třeba byla šance, na rozdíl od Hromadovy střely v derby, ze které jsme dali gól.


        Komentář byl uživatelem upraven (27.10.2022 09:20) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

      slaviator     před 2 lety 27.10.2022 08:30 |  
      0 1

      Belmisi, přesně tak. Jediný náš problém je, že vytvořené šance neproměňujeme. Nic víc, žádný jiný problém ve hře ani mezihře nemáme.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

        lantsmit     před 2 lety 27.10.2022 08:40 |  
        2 3

        A že to vskutku není problém… natož dlouhodobý / systémový

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

          lantsmit     před 2 lety 27.10.2022 08:42 |  
          2 3

          Stejně jako to, že v obraně hrajeme minimálně rok většinu zápasů na obrovský riziko, s velkou náchylnosti k individuálním chybám, bez dostatečného zajištění, a proto první akce proti naši brance znamená často inkaso a tím pádem nežádoucí psychickou zátěž

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

            belmis (přítel SN)     před 2 lety 27.10.2022 09:17 |  
            1 0

            viz předchozí komentář. O tom řeč nebyla, hra na riziko a obranná hra problém trochu je.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

      ocetnik     před 2 lety 27.10.2022 14:24 |  
      1 1

      Já to říkám v podcastu později. Po Kluži jsem byl dost kyselý, tak trochu přeháním, zcela cíleně. Tvou uváděné střely ale fakt kontrolovat nebudu :-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

        belmis (přítel SN)     před 2 lety 27.10.2022 14:38 |  
        2 0

        Vždyť v pohodě. Nejednalo se o střely, ale o šance. Minulou sezónu jsme měli dost střel a šancí moc ne. Teď jsme se v tom zlepšili. 6 šancí v Olomouci jsem vypsal podrobně níže. Pak jsem si stejně tu druhou část pustil a naopak se mi třeba líbilo to, jak jsi říkal o oponentuře a Nezmarovi. S tou herní poznámkou o tom, že umíme jen po vápno, ale nemůžu souhlasit.

  4. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

    Howard     před 2 lety 26.10.2022 18:11 |  
    1 1

    Tak za tu "střední cestu" vás obdivuju. Já jsem pořád v tom druhém extrému a žádného nadhledu ještě nejsem schopen:-)))

  5. Měl bych takový námět na zlepšováček

    asanin     před 2 lety 26.10.2022 22:03 |  
    5 0

    Osobně by mi vyhovovalo, kdyby se v podcastu hodnotili zápasy tak, jak šli za sebou... Tedy např. v tomto podcastu Kluž - Boleslav - Dukla - sparta... Ale je to jen námět - žádná kritika :-)

  6. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

    Snivec     před 2 lety 27.10.2022 07:45 |  
    9 0

    Nesouhlasim s tim pohledem, ze derby bylo spise o spatne sparte nez o dobre Slavii. Dovolim si tvrdit, ze to je nesmysl. Zapas je vzdy o obou muzstvech! Sice nam sparta darovala golovou sanci hned na zacatku, ale vzdy hrac nemusi sanci promenit nebo se do ni ani nemusi dostat. Ja to vidim tak, ze Slavia derby vyhrala, protoze byla vice namotivovana, na soupere vletla, prejela ho a !hlavne! sance promenila. Byl to uplne jiny pristup nez posledni zapas minulou sezonu. Proto jsme v nedeli vyhrali a minulou sezonu prohrali.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #08

      lantsmit     před 2 lety 27.10.2022 08:29 |  
      4 8

      Ani o tom prvním gólu se nedá mluvit jako o darovaném. Nějakej podíl má i ten mnohem větší tlak na balón, než by kdy kvůli horší pohyblivosti vytvořil Tecl. a taky perfektní zakončení, který by Tecl v takový situaci neměl nikdy


      Komentář byl uživatelem upraven (27.10.2022 08:31) . Zobrazit původní komentář