Sešívaní ve své domácí jízdě nepolevují a s Libercem bylo tentokrát rozhodnuto za 30 minut. Pak už se zápas s trochou nadsázky jen dohrál. Slávisté byli v první půli výborní, Liberec naopak nemastný, neslaný a v poli vůbec nestačil. Po zápase se tradičně vyrojily komentáře, nakolik je správné, že nemohlo nastoupit několik kmenových hráčů Slavie, kteří na severu hostují. Vliv jejich absence samozřejmě měla, byť výraznějšími oporami jsou jen Van Buren a Talovjerov. V základu by zřejmě nastoupili i Matoušek s Valentou. Našim barvám pak chyběl naopak Tiéhi.
Osobně si myslím, že Slavia udělala pochopitelný krok, když svým hráčům nepovolila nastoupit. Liberec totiž u nich hradí jen část mzdy a když se Slavia před pár lety pokoušela tuto praxi opakovaně změnit, tak se k ní nikdo nepřidal a třeba Matoušek působil zbytečně přemotivovaným dojmem, kdy to zavánělo možným zraněním našeho hráče. Nevadilo by mi, kdyby starty hostujících hráčů proti mateřskému celku upravovala liga seshora. Tedy že by zakázala jakékoliv pokuty apod. ve smlouvách apod. Prostě aby pravidla byla jednotná pro každého. Takto by byla Slavia hloupá, aby šla sama proti sobě, když to její konkurenti nedělají. Různé mediální reakce bych neřešil. Stejní řvouni by totiž v opačném případě zase křičeli, že to kmenoví hráči záměrně vypustili. Hostování je prostě dvousečná situace, u které není žádné jednoznačně správné řešení a nelze čekat změnu směrem zezdola od klubů.
Co se týče včerejšího zápasu, tak bych ještě okomentoval dvě věci - naše standardky a rozhodčího. Za útočné standardky bych nás chtěl letos velmi pochválit. Došlo u nich k zjevnému zlepšení a zase v nich patříme ke špičce, ačkoliv se výška týmu nijak zásadně nezvýšila, když nenastupuje Santos. Každopádně tyto "lehké" góly z nich nám pomáhají zvládat podobné zápasy s přehledem, což nám loni citelně chybělo. Druhou věcí jsou penalty, kde zatím po odchodu Kúdely (nebo při jeho absenci) marně hledáme spolehlivého střelce. Olayinka proměnil 1 ze 2, Provod 2 ze 3 a Tecl včera neuspěl (byť měl štěstí a následně míč dorazil). Za stavu 2:0 proti Liberci to nebyla tak zásadní situace, ale někdy se tím může lámat klíčový zápas...
Na závěr jsem si nechal mladého rozhodčího Starého, což je taková pěkná slovní hříčka. :) Ač šlo o lehký zápas a on v něm viditelně nepropadl, tak se mi jeho výkon nelíbil. Působil alibisticky, do hry nechtěl zasahovat, ani když zjevně měl, a být to vyhrocenější zápas, tak je z toho klasická česká řezničina. Penaltu neviděl, na obou stranách nedal kartu za několik jasně žlutých zákroků (strašný, i když nechtěný šlapák na Ousoua v závěru, Kačarabův tvrdý skluz, nevyloučení Meszároše) - takhle ne!
Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).
Ondřej Kolář - 7 - Jestli je zpět, si netroufám hodnotit. Na jaře se mu třeba zápas povedl, ale vzápětí zase vyhořel. Tentokrát to pro něj nebyl až tak těžký zápas, i tak je ale třeba říct, že vše vyřešil dobře. Jistě rozehrával, dobře stáhl několik centrů a v závěru si připsal i velmi dobrý zákrok. Teď jde o to, aby výkonnost potvrdil opakovaně a nebylo to jednou hop, podruhé trop jako loni.
David Douděra - 6 - Tentokrát patřil k našim méně výrazným hráčům. I on ale podal podobně jako celý tým nadprůměrný výkon.
Aiham Ousou - 9 - Skvělý zápas od Ousoua! Jeden gól sám vstřelil, po faulu na něj pak byla odpískána penalta. Ve hře byl pak také výborný. Není to od něj poprvé, kdy ukázal vynikající potenciál, teď jde ale o to, aby vylepšil svůj standard a vyhnul se občasným zápasům, kdy zmatkuje a hoří.
Taras Kačaraba - 7 - I Kačaraba odehrál kvalitní zápas. Za sebe nemám s touto stoperskou dvojicí zásadnější problém a viditelně lepší řešení asi stejně nemáme. Hlavní je teď složení ustálit a dát hráčům důvěru, aby se mohli sehrát a růst.
David Jurásek - 7 - Na jeho centry je prostě radost koukat. V prvním poločase dostal do vápna několik naprosto ideálních míčů, i když z toho nakonec gól nebyl. Opět podal velmi nadstandardní výkon.
Lukáš Provod - 6 - Pořád se po zranění hledá, alespoň mu už ale přibývají minuty, se kterými by se snad měl zlepšovat. Proti Liberci to byl lehký nadprůměr.
Jakub Hromada - 7 - Speciálně jsem se na něj zaměřil, protože jeho hra je nenápadná a často podceňovaná. A myslím si, že Hromadovi vyšel zápas velmi nadstandardně. Spoustu míčů získal a značnou měrou přispěl k naší velké převaze v první půli. Měl sice jednu nebezpečnější ztrátu na vlastní půli, ale situaci jsme nakonec zvládli vyřešit.
Petr Ševčík - 8 - Vynikající výkon, dost možná nejlepší za nemalou dobu od Ševčíka. Takové výkony od něj asi očekávalo vedení, když měl nahradit Stancia, což se úplně nepodařilo. Tentokrát ale Petr rumunskou hvězdu připomněl parádními dlouhými pasy za obranu. Výborně rozehrával i standardky a připsal si dvě asistence. Jen bych mu lehce vyčetl situaci ve vlastním vápně ve druhé půli, kdy zamrzl a nechal projít míč na libereckého hráče, kde to pak zavánělo penaltou.
Ewerton - 6 - Po zranění stále není v optimálním rozpoložení. Na začátku byl nepřesný a ztratil dva míče v nebezpečném prostoru, i když pak zabojoval a jeden z nich získal zpět. V útoku se snažil a dostával se do zakončení, což je jeho silná stránka. Samotná střelba mu ale tentokrát příliš nesedla. Horší šestka.
Peter Olayinka - 6 - Prosadil se hlavou a zvýšil na 2:0, jinak ale patřil k méně viditelným hráčům.
Stanislav Tecl - 6 - Makal a v poli odehrál nadprůměrný zápas. Penaltu sice kopl špatně, ale měl štěstí a míč mohl dorazit do sítě, takže situace nakonec dobře dopadla a Standa si připsal již svůj 9. gól v letošní lize!
Moses Usor - 5 - Na své poměry byl nevýrazný a posledních 30 minut odehrála Slavia jenom průměrně.
Václav Jurečka - 5 - Platí pro něj to, co pro Usora - závěr zápasu byl naší nejslabší pasáží. Jurečkovi se fotbalově úplně nedařilo, v jedné situaci ale aspoň předvedl dobrý důraz a prodral se k zakončení.
Oscar Dorley, Yira Sor a Matouš Nikl nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce.
Komentáře (28)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Slávista 51 před 2 lety 03.10.2022 16:04 |Někdo za 9
a jiní dva jenom za 6 ?
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Qope před 2 lety 03.10.2022 16:52 |Ano
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Taky před 2 lety 04.10.2022 07:31 |Pozor, vidím i dvě pětky!!!
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Srdcar114 před 2 lety 03.10.2022 16:11 |S hodnocením hráčů souhlasím.Ousou a Ševčík byli naši nejlepší hráči. Doufejme,že se Ousou a Kačaraba nezraní a že se Holeš brzy vrátí.
Hodnocení slávistů - 10. kolo
Myšák před 2 lety 03.10.2022 16:22 |Někdy mi připadalo, že Taras vůbec neví, co má hrát.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
torn před 2 lety 03.10.2022 18:34 |Tak doufám, že stále bude oblékat náš dres až to bude vědět.
Já vím, že lidé mají po Kúdelovi vysoké nároky, a nikdo z našich stoperů narozdíl od něj nemá počítač v hlavě. Ale Taras to z nějakého důvodu schytává i v případě nadprůměrných výkonů. Zajímalo by mě proč.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Harvey před 2 lety 03.10.2022 17:47 |Olayinka vytřískal snad ze všech situací na hřišti maximum, včetně gólu. (až na jedno nepovedené sólo). Provod naopak naprosté minimum. Defenzivně byl Olayinka skvělý, Provod v kontrastu se svými parťáky Ševčíkem a Hromadou ze středu pole pak přímo podprůměrný. O strachu Provoda podstoupit souboj s Mikulou a získat nebezpečnou standardku na kraji vápna a žlutou pro obránce soupeře nemluvě. Oba dva za šest? Hmm, to mi nevychádza.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
PahaAhma před 2 lety 04.10.2022 06:31 |Ollie byl v neděli famózní, to jak vlétl do zápasu, bylo jak z jiné galaxie. Výkonnost udržel po celej zápas vysoce nadstandardní, já mu dal spolu s Aihamem známku 9. Nad šestkou jsem taky vrtěl hlavou.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
vlk30 (přítel SN) před 2 lety 03.10.2022 21:23 |Mám to šest až osm. Druhá půlka už jen taková povinnost, Kéž by se Kolář dostal do formy, kterou měl před zraněním. Jinak hřiště je v dost otřesné stavu což pro tedy opravdu není výhoda.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
IJS před 2 lety 03.10.2022 23:21 |Zdravím a děkuji Alanorovi za přesný komentář a hodnocení. Tedy alespoň k mého pohledu. Za mně byl také nejlepší Ousou. Jeho výkon byl doslova dominantní! Zápas jsem sledoval na TVO2 a komentátoři přenosu v závěru zápasu vyzdvihovali výkon Douděry, který prý vysoce předčil druhý kraj - Juráska. Já to tedy tak rozhodně neviděl a jsem rád, že nejsem sám. Mě prostě připadá, že Douděra hraje takový "dorostenecký" fotbal. Lítá po lajně, centruje naslepo a hlavně neumí bránit. Což je markantní rozdíl proti Cufovi nebo Bahovi. Ale to se může naučit. Prostor dostává nečekaně velký. Taky mě potěšila poznámka o dobrém výkonu Jakuba Hromady. To je nejvíce podceňovaný hráč kádru, ale když hraje, přes střed hřiště neprojde soupeři přihrávka... Provodovi, jakkoliv ho uznávám, bych dal tentokrát 5. Tahal míč, brzdil akce a v koncovce byl neproduktivní. Ale ono se to zlepší! Poslední koho bych zmínil je Ewerton. Jeho "futsalový" styl se do naší hry vůbec nehodí! Očekával jsem, že ho Slavia kupuje pro jeho přesnou a rychlou střelbu, ale zatím ani zde nevyniká. Naopak lehce ztrácí míče a nepomáhá bránit. Nicméně optimismus před Kluží mi nechybí!
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
rak (přítel SN) před 2 lety 04.10.2022 09:32 |Ousou byl hodně vidět. Doufám, že mu to vydrží a nebude dělat minely. Má šanci být stoperem číslo jedna a zároveň vůdčím typem. S Kačarabou byli dobří už před rokem. Juráskovy centry jsou ve velké většině výborné. Ewerton zatím nenaplňuje úplně očekávání, ale nesouhlasím, že by kašlal na bránění.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Steve2924 (přítel SN) před 2 lety 04.10.2022 09:49 |Tak to, že Douděra dostává hodně prostoru je jednak dobře protože je v něm velký potenciál a za druhé, on tam může hrát už asi jen Maso a ten to směrem dozadu taky má slabší. A je asi lepší učit bránit mladého obránce než záložníka ve vyšším sportovním věku.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Harvey před 2 lety 04.10.2022 09:54 |Ewerton má za Slavii 6 zápasů v základu, včera nastoupil po 55 dnech do základní sestavy. Vynášet soudy typu "do naší hry se vůbec nehodí" je dost hloupé. Kdo hrál aspoň poloprofesionálně fotbal ví, že když po takové době nastoupíš, všude seš o krok později, všechno ti déle trvá.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
pinochet před 2 lety 04.10.2022 11:59 |Mně tedy 6 pro Ewertona přijde až moc vysoká známka. Ze základu byl dle mého jasně nejhorší. Neukázal nic kromě oproti minulosti větší snahy dozadu. Nemůžu si v této souvislosti nepovzdechnout při srovnání Ewertona a Vlkanovy, za kterého jsme nechtěli dát stejnou částku. Velká bota našeho vedení, která nás klidně může stát titul.
Komentář byl uživatelem upraven (04.10.2022 12:00) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Mně tedy 6 pro Ewertona mi přijde až moc vysoká známka. Ze základu mi přišel jasně nejhorší a neukázal nic kromě oproti minulosti větší snahy dozadu. Nemůžu si v této souvislosti nepovzdechnout při srovnání Ewertona a Vlkanovy, za kterého jsme nechtěli dát stejnou částku. Dle mého velká bota našeho vedení, která nás klidně může stát titul..
Skrýt původní komentář
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Edenjejenjeden před 2 lety 04.10.2022 12:10 |A v čem spočívá chyba našeho vedení ? V tom , že se nechtělo nechat podojit ? Za Vkanovu nabízela Slavia 15 mil plus hráče na hostování , to Hradec odmítl . Za Vlkanovu chtěl po Slavii celých 25 mil , to odmítla Slavia , aby za pár týdnů přestoupil do Plzně za 13 mil . Tak kde byla ta chyba ?
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
mig52 před 2 lety 04.10.2022 14:45 |No, kde? Asi ve členech jednacích týmů. Žel, prádelníci umí líp smlouvat.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
honza1947 před 2 lety 04.10.2022 15:15 |Ale jdi, spíše to je o ješitnosti hradeckého pana "prezidenta" Jukla po té, co se objevil Vlkanova a Mejdr bez jeho vědomí ve VIP v Edenu. Prostě pohádka "Jak Jukl měnil, až vyměnil". A nejsme v situaci, abychom museli přeplácet za hráče na vrcholu kariéry, tedy bez perspektivy dalšího rozvoje a případného dalšího prodeje!
Komentář byl uživatelem upraven (04.10.2022 15:17) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Ale jdi, spíše to je o ješitnosti hradeckého pana "prezidenta" Jukla po té, co se objevil Vlkanova a Mejdr bez jeho vědomí ve VIP v Edenu. Prostě pohádka "Jak Jukl měnil, až vyměnil". A nejsme v situaci, abychom museli přeplácet za hráče na vrcholu kariéry, tedy bez perspektivy dalšího rozvoje a případného dalšího prodeje.
Skrýt původní komentář
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
pinochet před 2 lety 05.10.2022 11:56 |Nemyslím si, že 28 letý je pro Slavii neperspektivní. Takoví Holeš s Masopustem jsou třeba starší... Právě naopak, nikdo ve světě už za ně balík nedá a u nás ještě pár let budou v lize nadstandardními hráči.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
pinochet před 2 lety 05.10.2022 11:53 |Za o parník horšího Ewertona jsme přibližně takovou částku dali.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Taky před 2 lety 04.10.2022 13:52 |Rozhodčí se mi taky nelíbil, téma hostování a zda hrát proti svým je téma složité...
Kolář za mě vyšší než 7.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
kjandourek (admin) před 2 lety 04.10.2022 14:36 |Já bych se v tom nebabral - jsou to naši hráči, mají smlouvu u nás .... a hlavně nikomu nic není do toho, jaká pravidla si během hostování s novým klubem domluvíme.... Klidně nemusíme nikomu nic říkat, trenér Liberce může vyhlásit, že šest hráčů je nemocných, postavit tým na zápas v Edenu bez nich... a na tiskovce ještě zahrát divadlo, jaká je to smůla, že zrovna tihle, kteří se tak těšili, ulehli s jednodenní střevní chřipkou...
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
Taky před 2 lety 04.10.2022 14:41 |Ale fuj, lhát se nemá!
Vlastně...teď jsem četl i slyšel od novinářů i sportovců, že by asi taky lhali, podobně, jako kapitán ACS.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
kjandourek (admin) před 2 lety 04.10.2022 15:39 |Tak nemá.... ale obhájíme si to..... že by to udělal každý a tak podobně... a pak je tu Papadopulos....
https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/fotbal-fortuna-liga-9-kolo-michal-papadopulos-fair-play-karvina-zlin-ohlasy.A201128_210431_fotbal_elv
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
torn před 2 lety 06.10.2022 09:59 |Tak dost těch novinářů s tím má bohaté zkušenosti.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
SLAVIESTA před 2 lety 04.10.2022 13:55 |Omlouvám se, pokud to úplně nesouvisí s hodnocením hráčů v 10. kole. Toto kolo mě ale vyprovokovalo k příspěvku. Čemu ani trochu nerozumím, je brankářská politika Slavie. V brance se po dlouhé době objevil Kolář. Ránu co na něj šla, chytil, vysloužil si sedmičku. Zároveň se objevila mlha o stavu Mandouse.
Možná jsem hlupák (vzhledem k věku už na to mám trochu nárok) , ale ani ve snu mě nenapadá, kdo bude chytat, když třeba Koláře na tréninku píchne v zádech(nebylo by to poprvé). Budu vděčný, pokud mi někdo naší brankářskou strategii vysvětlí. Díky.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
kjandourek (admin) před 2 lety 04.10.2022 14:32 |Jaká mlha? Přišla naprosto jasná informace: Mandous má od zápasu na Panathinaikosu zdravotní problémy, které mu způsobují bolest, ale nebrání mu v chytání.
Během reprezentační pauzy podstoupil drobný operační zákrok, který měl problém odstranit, ovšem během něj se ukázalo, že problém je vážnější. Bude potřeba zákrok větší a máme dvě možnosti: Buď bude Mandous připraven naskakovat do zápasů s tím, že to prostě bude bolet a ten větší zákrok absolvuje v zimní pauze, nebo nebude riskovat zhoršení stavu a na ten zákrok půjde hned, což by znamenalo, že Kolářovi budou do konce podzimu krýt záda Sirotník a Dvořák....
Co je na tom k nepochopení?
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
SLAVIESTA před 2 lety 04.10.2022 15:25 |Děkuji za odpověď. Jsem po ní bohužel stejně chytrý, jako před ní. Otázka co je Mandousovi, by zřejmě byla považována za nepatřičnou drzost. Aby v klubu nejslavnějších brankářských tradic byli dva zdraví, vynikající zkušení brankáři, není už asi moderní. Tak se omlouvám a už mlčím.
Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo
kjandourek (admin) před 2 lety 04.10.2022 15:33 |Jistě, že je nesmysl vyhlašovat do světa, kde má problém.... už vidím jednoho nejmenovaného soupeře, jak se právě na tohle místo s chutí zaměří....
nevím, co dál hledáš za mouchy - Chytat může jenom jeden gólman... my máme dva vynikající gólmany s tím, že když jeden bude mít problém, odchytá zbytek sezóny ten druhý.... dále máme dva mládežnické reprezentanty na hostování a další dva v béčku... Markovič, Kinský, Sirotník i Dvořák pravidelně chytají a co jsem viděl, tak všichni velice dobře...
Co bys chtěl? Abychom měli na podzimní část od začátku k dispozici čtyři vynikající zkušené brankáře, aby nám pořád zbývali dva pro případ, kdyby se jeden zranil a druhého píchlo v zádech? Za co by asi chytali? Jak by rozšiřovali své dovednosti a zkušenosti, když může chytat jenom jeden? Kde by brali sebevědomí, kdyby jeden na lavičce a dva na tribuně čekali až se jednička zraní?