Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - 1. kolo

Slavia začala novou sezonu tak, jak skončila tu předcházející. Trápení proti hlubokému bloku trvá a trenéři se ani nesnaží o změnu navzdory opakovanému selhání při tomto scénáři.

Slávisté, kteří se netrpělivě těšili na novou ligovou sezonu, neušli zklamání z porážky už v 1. kole. Co víc, místo posilněné Slavie viděli stejnou bídu proti betonu jako loni. Prohrát se samozřejmě může a děje se to i nejlepším týmům na světě. Smutnější je, že si Slavia proti Hradci, jemuž odešlo několik opor a který navíc hraje na neutrální půdě v Mladé Boleslavi, nevytvořila žádnou tutovou šanci, ač ho přehrávala v podstatě celý zápas. Ovšem pouze po vápno. V něm sešívaní neexistovali, a tak stačila jediná povedená akce "domácích" a bylo vymalováno.

Jedna porážka samozřejmě není z hlediska dlouhodobé soutěže nijak zásadní. Mnohem víc mi ale vadí nulový posun v hraní proti hlubokému bloku. Jen na jaře jsme takto ztratili zápasy proti Karviné, oslabenému Liberci i v Plzni, kde jsme měli 80% držení míče. A rozhodující byla hlavně ztráta právě s Hradcem v nastavbě, kdy jsme nedokázali za posledních 20 minut byť jen vyrovnat, ačkoliv nám šlo o vše a soupeř jen stál ve vápně. Stálo nás to titul i výhodnou pozici v kvalifikaci evropských pohárů. A ostatně nás to loni stálo i vypadnutí s Ferencvárosem v Lize mistrů. Reakce trenérů? Nula. Pořád hrajeme stejně naivně a hloupě se zříkáme nejjednodušší a nejprověřenější cesty proti autobusu.

Vezměme to postupně. Už základní sestava nedávala příliš důvodu k optimismu. Proč hrát ve středu na poctivé, ale v poslední třetině nijak kreativní středové trio Holeš, Tiéhi, Traoré? Chápu, že jsme nechtěli riskovat "průchoďák" ve středu hřiště jako v první půli s tímto soupeřem v nadstavbě, ale tady bylo té opatrnosti moc a ke změně nedošlo ani v půli, ačkoliv bylo zřejmé, že se do finální fáze vůbec nedostáváme. Korunu tomu nasadilo střídání, které mělo přijít dřív, hlavně mělo být ale jiné. Proč stahovat útočníka, když potřebujeme dát gól? Polemizovat se dá i o nasazení Lingra, který sám také šance nevytváří, ale spíše jen pomáhá s jejich proměňováním. Pak následovalo obligátní nasazení Tecla, u kterého si nepamatuji, že by nám v závěrech proti bloku jakkoliv pomohl. Ostatně ani nikdy Slavii nevytrhl trn z paty důležitým gólem ve chvíli, kdy se trápila. Nasazení vyjukaného Matěje Juráska, který se nedokázal prosadit ani v poslední Karviné, namísto vysokého útočníka Fily pak situaci dorazilo.

Trenér si po zápase stěžoval na malou drzost a tvrdost v pokutovém území, ale právě on ji svou taktikou a střídáním zavinil. Vzato z globálnějšího pohledu se můžeme bavit o tom, že hra Trpišovského Slavie, se kterou slavila historické úspěchy, je už do značné míry přečtená. Navíc se na můj vkus zpomalila a proti betonu připomíná spíš Guardiolovu házenou, na kterou ale nemáme dostatečně kreativní hráče. Nebylo by - alespoň v závěrech - lepší vsadit na (ideálně i dva) vysokého útočníka a zasypat vápno centry? S touto prostou taktikou závěry mnohem účinněji zvládá dlouhodobě třeba Plzeň. Jenže Trpišovský vysoké neběhavé útočníky v kádru nechce, stejně jako kreativní atypy, jako byli Hušbauer či Stoch. A na nového Stancia peníze nemáme. Opravdu by nebylo při dnešní šíři slávistického kádru lepší mít aspoň jedno kladivo do vápna na rozhodující závěry zápasů? Třeba místo x podobných běhavých středních záložníků, kteří jsou dobří dopředu i dozadu, ale kreativitou neoplývají? Myslím, že třeba Milan Škoda by takovou roli vzal všema deseti a navrch by byl i lídrem týmu, což nám taky celkem schází. A kdyby byl už podle dat za zenitem, tak bychom jistě našli někoho jiného. Jeden takový hráč by při vhodné taktice mohl za rok znamenat klidně 9 bodů rozdílu, viz loňské zápasy, které Plzeň v závěru otáčela a my ne.

Ale trenér má prostě svoji vizi, ze které nepragmaticky neustoupí ani v jednom místě z 25 hráčů v kádru. Nezačíná to připomínat Vrbu, který byl před 10 lety naprostou špičkou, ale pak byl přečten a od té doby tvrdošíjně lpí na tom samém, přičemž postupně zapadl až po kolena do průměru? Přitom sám Trpišovský při svém příchodu mluvil o specificích české ligy a že je třeba kádr přizpůsobit z jedné strany jí a z jedné Evropě, kde chceme být úspěšní. Teď mi to připadá, že při našem rozpočtu skládáme ideální tým pro skupinovou Evropu nebo Bundesligu a neuděláme v kádru ani tu jednu či dvě výjimky, které by se podle mě v takových zápasech, jako byl v neděli, bohatě vyplatily. Jenže je třeba říct, že než se do pokročilé a kvalitní Evropy dostaneme, tak potřebujeme uspět v lize a v předkolech. A každý má v paměti, jak to dopadlo loni.

Takže trenére, prosím víc pragmatismu a ohledu na české reálie při skládání kádru, sestavy i při střídání. Snaha hrát si na Guardiolu dlouhodobě končí v našem podání nefunkční a impotentní házenou, která vede k neúspěchům proti slabším a betonujícím soupeřům. Není třeba měnit půlku kádru, jehož vize je do velké míry správná. Stačí s citem získat a využít jednoho až dva hráče, kteří se do Evropy už nehodí, ale u nás by nám ještě zatraceně pomohli.

Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Aleš Mandous - 4 - Nepochybil, ale ani nás nepodržel. Inkasovat v situaci, kdy na vás jde útočník sám samozřejmě není chybou. Ale šance jsou dle dat 50 na 50 a vy samozřejmě doufáte, že vás gólman v těžký moment zachrání. Mandous ale s Hradcem smolně inkasoval mezi nohy. V závěrečném chumlu pak míč nepříliš šikovně odhlavičkoval od brány.

David Douděra - 4 - Snaha na něm byla patrná a měl i světlejší momenty, celkově se ale příliš neprosadil a předvedl proti bránícímu soupeři, kdy nemůže využít svou rychlost, spíš jen lehce podprůměrný výkon. Hlavně centry mu občas létaly úplně mimo.

Aiham Ousou - 6 - Jeden z mála hráčů, kteří předvedli dobrý výkon. Ač bránil často jeden na jednoho, tak souboje vyhrával rychlostí, přesností i tvrdostí. Škoda jediného momentu, kdy obrana selhala a byl z toho gól. Tam to chtělo hlavně jít do souboje o odkop od brankáře, pak už se to bránilo těžko. V závěru Ousou podpořil útok a dobře pálil z nelehké pozice.

Eduardo Santos - 5 - I on hrál ve většině zápasu dobře. Obrana nehrála úplně zajištěně, přesto míče uhrávala. Až na jedinou a nakonec rozhodující chybu. Santos mi tentokrát přišel méně výrazný než Ousou. V závěru střídal, což vzhledem k jeho výšce a možným útočným standardkám nedávalo smysl. Ale četl jsem, že snad byl zraněný.

Oscar Dorley - 4 - Odvedl alespoň základ, ale vzhledem k tomu, že jsme většinu času obléhali vápno soupeře, i to bylo málo. Čekal bych od něj víc kreativity i víc ohrožení pro branku soupeře. Naprosto zapadl do našeho impotentního výkonu.

Moses Usor - 4 - Premiéra v základu v lize mu nevyšla. Snažil se, nedá se říct, že by propadl a občas byl schopen i vybojovat míč a přidat na důrazu. Celkově byl ale spíš měkčí a hlavně neefektivní při snaze brát věci na sebe.

Tomáš Holeš - 4 - Dozadu sice hrál poctivě, dopředu toho ale předvedl velmi málo. Jestli chce obhájit titul nejlepší hráče v lize, tak od něj čekám mnohem víc. Ostatně i na novém iSport indexu je vidět jeho malý vliv při útočné snaze.

Christ Tiéhi - 4 - Hrál sice poctivě, ale dopředu očekávaně a bez kreativity. Ve Slavii je ještě krátce a třeba to tu bude jinak, ale jeho dosavadní bilance dává tušit, že není zrovna typem hráče pro obléhání soupeřova vápna a pro finální fázi. O to větší problém to byl, když nastoupil spolu s Holešem a Traorém.

Ibrahim Traoré - 4 - Jeho nasazení na post útočného záložníka bylo v tomto typu zápasu omylem. Traoré není kreativní a navzdory povedené loňské sezoně ani příliš produktivní. Góly dává spíš proti těžším soupeřům než při obléhání hlubokého bloku. Tomu odpovídal i jeho nedělní výkon. Ze šedi vystoupil jen jednou nepříjemně skákavou střelou.

Ewerton - 6 - V první půli byl nevýrazný, ve druhé při obléhání vápna ale jako jediný podal kvalitní výkon a ukázal rozdílové věci, když obešel jednoho či dva hráče a dostal míč do nebezpečných pozic. Ke gólu to bohužel nevedlo. Slavia by v takových zápasech potřebovala ještě jednoho podobného hráče či vysokého útočníka do vápna. Ideálně pak oba.

Václav Jurečka - 4 - Moc se mu nedařilo a nebezpečný pro branku soupeře nebyl, i tak ale zápas odmakal a pomohl aspoň několika udrženými míči a zapojením do kombinace. Jeho stažení před závěrečnou třetinou zápasu bylo nesmyslné, plně ale odpovídalo Trpišovského rukopisu, který podobně neúspěšně střídal Krmenčíka na jaře s Karvinou.

Ondřej Lingr - 3 - Nepovedené střídání. Lingr umí šance proměňovat a ne je vytvářet. To se v neděli potvrdilo a při našem špatném výkonu tak nebyl na hřišti vůbec vidět, ač času nedostal málo.

Petr Ševčík - 4 - S Provodem jsou kreativnější než  Holeš, Tiéhi a Traoré, i tak to ale nebyla žádná sláva. Zaujal mě moment, kdy byl Ševčík v dobré pozici na kraji vápna, ale místo střelby váhal tak dlouho, až musel nakonec přihrát. To je pro něj typické, že se ve finále málokdy odhodlá vzít to na sebe. Měl i jednu šanci, když z voleje pálil vedle. Tam ale těžko něco víc vyčítat, nebylo to lehké a pro gól by to muselo sednout ideálně na nohu.

Lukáš Provod - 4 - Podobně jako Ševčík nám nevytrhl trn z paty. Na rozdíl od něj to ale Provod na sebe bere až moc často a střílí i z nepřipravených pozic. Rány pak byly zablokované a nebyly nebezpečné.

Matěj Jurásek - 4 - V takový moment jsme měli nechat na hřišti Jurečku a přidat Filu, ne tam dávat impotentního Tecla s vyjukaným Juráskem. Ten to potvrdil, když k němu šťastně doputoval míč a on se ukopl před odkrytou brankou. To byla snad jediná velká šance Slavie a ač to nebylo snadné a míč vyplaval na poslední chvíli, tak se to rozhodně proměnit dalo.

Stanislav Tecl - 3 - Slabota, Tecl na hřišti nepředvedl absolutně nic. Přitom právě útočník má hrát při obléhání vápna klíčovou roli. Když už nevstřelí gól, tak má alespoň zaměstnávat stopery a vyhrávat souboje. Tecl nezvládl nic z toho a jen tím potvrdil, že ve Slavii střílí maximálně pojišťovací góly nebo branky v úvodu zápasu (výjimku si vybavuji snad jen v otřesném zápase v Brně před pár lety, kdy Standa rozhodl v cca 75. minutě hlavou z rohu za bezbrankového stavu). V těžké a zlomové chvíli nepomůže, protože na to nemá kvalitu.

1. - Neděle 31. 07. 2022 16:00

Fortuna liga, 2022/2023
1 - 0
0 - 0
FC Hradec Králové
FC Hradec Králové

54. Vašulín

SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

Komentáře (103)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    MKCZ83     před 2 lety 02.08.2022 14:14 |  
    17 3

    Jen bych mírně doplnil, že i Guardiola pochopil, že s tou svojí hrou na 3 falešné útočníky v LM neuspěje, a pořídil si hrotového útočníka. A to má na kreativitu De Bruineho, Grealishe a Bernarda Silvu.

    Zbytek by byl jenom opakováním překvapivě ostřejšího hodnocení, s kterým ale souhlasím a díky, že jsi přišel s kůži na trh!

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      Alanor (admin)     před 2 lety 02.08.2022 14:30 |  
      37 1

      Ostřejší je to proto, že se tento scénář opakuje po x-té během posledního roku. Takže fakt, že šlo o 1. kolo šel tentokrát stranou.

      Za mě fakt nebývalá absence sebereflexe od trenérů po podobných fiascích, které nám loni pokazily ligu i kvalifikace.

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        MKCZ83     před 2 lety 02.08.2022 14:46 |  
        24 5

        Já s tím plně souhlasím. A taky s Tvým nějaký měsíc starším příspěvkem ohledně toho, že pan nedotknutelný může být taky po podzimu ne moc daleko k odvolání. Já to psal během jara, že jestli nepřijde reflexe, že se to klidně po další nepovedené půl sezóně může stát, ale místní na tyhle myšlenky asi nejsou ještě připravení :-)

        A vadí mi to stejné, co Tobě. Neschopnost se poučit a udělat něco jinak. Chvíli to vypadalo, že se něco stane, zavedla se invertovaná křídla, což je novinka, a slibovalo to, že by se některé věci mohly zlepšit, ale ten problém bude asi jinde. A to nejspíš v příliš opatrné hře (pokynech) a snaze kontrolovat co nejvíc míč a zápas a tomu spíše menší změny rozestavení asi nepomůžou.

        Navíc se mi přestává líbit i přestupová politika... před zimou se v podstatě láme hůl nad Oscarem, přivede se Jurásek, kterej teď ale bude sedět a ta "neřízená střela" Oscar (výkony samozřejmě má a vždycky měl) hraje dál. Přivede se Fila jako obrovský talent a realizák ho v podstatě ignoruje. Talovierov asi nepotřebuje komentář, to byl asi největší přešlap v přestupech (myšleno brát ho jako šestku). Pěly se ódy na produktivitu Schranze a Lingra, ale ti jsou teď taky odstavení, přitom Schranz přišel ani ne před rokem výměnou za levonohýho stopera, kterýho nemáme v kádru doteď. Pak tu je ještě Plavšič (odstaven), Krmenčík (nereálná očekávání), Madsen... Takže ona absence sebereflexe je možná i na jiných postech.

        Tak uvidíme, jestli prohra bude mít dopad a něco se začne měnit, nebo se v tom budeme plácat, jako minulé léto, což by teda moc dobrý nebylo. Ale zase když nepřijde sebereflexe dobrovolně, tak holt musí přijít vynuceně.

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          Alanor (admin)     před 2 lety 02.08.2022 15:02 |  
          22 2

          Loni byla přestupová politika velice podivná, to už si myslím můžeme dovolit říct. Letošní léto mi to přijde mnohem rozumnější.

          Jinak mě to mrzí, že musím Trpišovského kritizovat, protože to je můj oblíbený trenér. Já ho tu hájil na začátku, když ho většina kritizovala. Většina říkala, že za sebou nic nemá, já viděl super práci. Teď ho tu kritizuji, když většina se spíš zaklíná JTVCD. Oni vidí historické úspěchy, já zase o dost horší práci, než která k těm úspěchům vedla. :)

          Říkám si, jestli to nesouvisí s Nezmarem. Jeho vliv jsem podceňoval a bral to, že 95 % úspěchu jde za Trpišovským. Ale on tu jeho skvělou vizi asi dával do pragmatického rámce. Navíc to bylo nové a neokoukané. Teď se to okoukalo, našly se protizbraně, Trpišovský trochu lítá na obláčku a staví bundesligový tým a ten má problémy v lize i v předkolech v zápasech, které by měl papírově snadno zvládat...

          Hodně napoví už letošek, ba dokonce Panathinaikos. Máme 2 cíle, kterým naprosto odpovídá rozpočet i síla kádru - titul a skupinu pohárů. Povést se může obojí, dopadnout ale nemusí ani jedno. Nezvládnout oboje by byl po loňské rozpačité sezoně jasný neúspěch a razítko na opouštění pozic. Pak by bylo na místě reálně zvážit výměnu trenéra. Aby Slavia i Jindra dostali novou jiskru. Kdyby naopak dopadlo oboje, tak se potvrdí trenérova výjimečnost a tohle období bude jen zaškobrtnutí, kterému se nevyhnou ani nejlepší.

          Já si samozřejmě přeju druhou možnost a z Trpiše mít českého Fergusona. Ale ruku do ohně už bych za to nedal.

          • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

            MKCZ83     před 2 lety 02.08.2022 15:21 |  
            11 2

            Jo, osobně si myslím, že JiT a realizák teď čeká větší výzva a křižovatka v kariérách, než když k nám přišli.

            Se sportovním ředitelem to je otázka... Nezmar měl taky svoje mouchy, on podle mě nebyl moc herní vizionář, spíš takový "due dilligence" hlídač. Vizi potřebujeme, ale trenérský štáb taky potřebuje silnou sportovní oponenturu. A tady se obávám, že ji Jirka Bílek není schopný poskytnout. Spíš dělá servis trenérům. A v kombinaci s nemocí šéfa nejvyššího je management přetížený a možná ne tolik rázný. Ale to jsou domněnky na základě střípků informací, které se dostanou ven.

            Ale z mého pohledu bych Bílkovi nechal na starosti dotahování přestupů, agendu týkající se akademií apod. a přivedl člověka, který má zkušenosti s fotbalem na post, který by byl na stejné úrovni v hierarchii, jakou má JiT. A jelikož v ČR nikdo takový skoro není, tak bych hledal v zahraničí. Prospělo by to v klubu všem, kvůli angličtině, kvůli tomu, že by přišel jiný pohled, na který tu nejsou zvyklý, přišel by člověk, který nemá žádné osobní vazby na nikoho v klubu, žádné klubové sympatie...

            Protože si nemyslím, jak znám lidskou povahu, že si teď najednou v klubu řeknou, že poslední rok byl celý špatně v hodně směrech (to o svojí práci neřekne nikdo, pokud fakt nedostane přes hubu) a stačí udělat malé změny a všechno bude zase dobrý. Tohle jim musí říct někdo, kdo přijde zvenku.

            • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

              Monarchie     před 2 lety 02.08.2022 17:37 |  
              4 0

              Nákupy některých hráčů Blecha a spol jsou trochu zvláštní, hlavně se přivedla kvantita na úkor kvality. Vím bezpečně, že Jindra nechtěl slyšet o uvolnění Nica a Zimy. Bílkovi zahraniční hráči nejdou, jestli je to jazykovou barierou netuším, ale třeba takový Petr Čech má určitě lepší konexe venku. Hodnocení Jurečky a Douděry chce větší časový úsek.

              • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

                MKCZ83     před 2 lety 02.08.2022 18:20 |  
                4 0

                Zahraniční hráči v rozumné kvalitě nejdou nikomu v ČR... pochopitelně, protože by byli divní, pokud by do české ligy šli. Nemáme jméno, kvalitu, atraktivitu... naše liga je prostě žumpa, na kterou se nedá dívat. Holandsko, Belgie, Dánsko, Švýcarsko jsou ligy, kam ti hráči půjdou raději a nejspíš tam dostanou i víc peněz, než u nás. My je nemůžeme přeplatit, ani na nic nalákat. Pokud bychom hráli pravidelněji LM, nebo aspoň EL, tak možná, ale jinak máme smůlu... a to tam může být jakýkoli sportovní ředitel.

                Odchod Zimy byl v pohodě. On zase tak skvělej nebyl a hrál dobře jenom vedle Kúdely, kdy vedle Kúdely hrál dobře skoro kdokoli. Před odchodem na konci sezóny ani pořádně nehrál a hrál místo něj Deli. I to, jak se zatím nijak zázračně neprosadil v Itálii v podprůměrném týmu hovoří za to, že to nebyl sportovně problémový obchod.

                S Nicem je to sportovně už jiná. Tam byl ale zase problém ekonomický. Jeho setrvání by nás stálo něco kolem 5M EUR. Což je ekvivalent toho, co dostaneš za vypadnutí v play-off LM. A takovou cenu Nicův přínos prostě nemá. Stejně by od nás odešel po konci smlouvy, jinak bychom mu museli nasypat fakt veliký peníze za prodloužení. Hráč jako Nico je pro nás prostě moc drahej.

                Blecha, stejně jako Tijani byly "investiční" nákupy. Hráči skoro zadarmo s potenciálem prodeje nebo výměny za hráče, které chceme. To je asi taky v pohodě. Horší to je právě s hráčema, kteří se pořídili za mnohem víc (1M EUR) a nehrají.

          • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

            lantsmit     před 2 lety 02.08.2022 15:45 |  
            5 2

            ano, souvisí to s Nezmarem, a to zcela jistě. On byl tím potřebným oponentem k neuvěřitelně umnýmu přesvědčovateli kohokoli o čemkoli, kterým je JiT. Aby mi bylo rozuměno, je to dobrá vlastnost, ze který ve svým trenérským majstrštykování hodně těží. Ale kvalitní oponentura je prostě zapotřebí vždycky a všude.

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          japoko     před 2 lety 02.08.2022 20:58 |  
          1 1

          Ano, správné pojmenování základnich problému současné situace!


          Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 20:59) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        žbl68     před 2 lety 02.08.2022 17:41 |  
        4 0

        začíná to být nepříjemná recidiva ...

  2. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Xerxes     před 2 lety 02.08.2022 14:18 |  
    20 0

    Přesné az bolestně výstižné shrnutí. Možná dobře, že to přišlo hned. Je čas ještě kreativního hráče přivést...

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      Alanor (admin)     před 2 lety 02.08.2022 14:26 |  
      12 1

      Jojo, Vlkanovu, kterému se tam sborově nadávalo. :D V lize asi nic lepšího dostupného v tomto směru nenajdeme. Ale skoro radši bych byl pro to kladivo do vápna. Pak nemusíš až tak vymýšlet a stačí tam sypat centry, viz Plzeň a Chorý.


      Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 14:27) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        Alanor (admin)     před 2 lety 02.08.2022 14:36 |  
        10 3

        Aneb radši lídra Škodu (samozřejmě pokud by se smířil s danou rolí hráče na střídání) než Vlkanovu, který by byl přijat kdovíjak.

        Ale v zásadě nejsem ani proti němu. Je to dobrý a produktivní hráč za rozumný peníz (pokud ho pustí za částku okolo 10 mega). Převčírem byl podle mě nejlepší na hřišti a ukázal, že se umí i rvát, i když je střízlík. Ačkoliv to chování kvůli přemotivovanosti přepískl. Na druhou stranu i ty nadávky našich fanoušků mi přišly trapné. Víc bych ocenil fandění, i když se nedaří, než sklouznutí k nadávkám.


        Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 14:36) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          kjandourek (admin)     před 2 lety 02.08.2022 16:10 |  
          19 1

          Tak on hlavní problém byl v tom, že ten hráč sestřelí Douděru... vzápětí Oscara.... a místo omluvy jde a na hráče svíjejícího se na zemi začne řvát ... to není normální reakce a už vůbec bych to neschovával za přemotivovanost...

          • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

            žbl68     před 2 lety 02.08.2022 16:35 |  
            0 3

            nikdy bych nevěřil že půjdu za tvým názorem proti kolegovi a odborníkovi Alanorovi ... souhlas vč. teček ...

          • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

            Leksel     před 2 lety 02.08.2022 18:24 |  
            2 1

            Vlkanova je hulvát, nebylo to poprvé, těma "výchovnejma" domluvama dává zavzpomínat na v této "edukativní" oblasti legendárního Lobotoma.

          • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

            Lunaris     před 2 lety 02.08.2022 19:40 |  
            6 2

            Konečně to tu někdo napsal a k tomu navíc respektovaná autorita. Vlkanova si zasloužil vše, co se na něj valilo z tribun, mně se pokřik moc líbil, vždyť ten hráč se celý zápas choval jako hovado. Už vidím, jak se podobně hecne na prádelnu nebo rudé podvodníky z Bubenče.

            • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

              butters     před 2 lety 02.08.2022 21:00 |  
              1 0

              Na Plzeň se asi nehecne, protože jestli udělají 4. předkolo LM (jakože tam na 80 % už jsou), tak tam podle mě přestoupí, protože budou chtít rozšířit kádr (když budou mít konečně za co) a on je pro ně z ligy nejkvalitnější volba a navíc bych se nedivil, kdyby jim ho Hradec kvůli utužení dobrých vztahů s Šádkem pustil i za půlku toho, za kolik ho odmítl prodat nám.

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        Xerxes     před 2 lety 02.08.2022 14:40 |  
        4 0

        Je to ta jednodušší varianta, ideální by bylo přivést oba typy. Ale nebude to jednoduchý, už teď atakujeme ty kvóty. Celkově mi přišlo, že do středu posilujeme příliš jednostranně - máme snad 5 DM.

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          mig52     před 2 lety 02.08.2022 20:08 |  
          7 2

          Moje řeč. Jindřich je DZ posedlý. Jestli to tak půjde dál, tak za 2 roky bude v poli 8-9 hráčů, schopných hrát DZ.

          • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

            SKSVenca     před 2 lety 02.08.2022 20:12 |  
            4 0

            On se podle mě zamiloval do Liverpoolu, který má taky hlavně komplexní záložníky, jen mají teda ještě mimořádně kvalitni a kreativní beky, křídla a hrotaka. Navíc mají do středu hřiště kromě komplexních hráčů i Thiaga, který má naprosto famózní přihrávku, ale to už asi náš realizák vidět nechce.

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        žbl68     před 2 lety 02.08.2022 16:33 |  
        1 3

        vlka ne (a není v tom ego...)
        chorý je se 3 ???
        hlavně Traore opravdu není tvořítko

  3. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Pedro50     před 2 lety 02.08.2022 14:19 |  
    13 1

    Řekl bych výstižné hodnocení a já ještě dodám, že bez tvůrce hry v záloze se to nezmění.

  4. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Carlito1892     před 2 lety 02.08.2022 14:25 |  
    13 1

    Neda se nez souhlasit s dovetkem, ze ta hruska na kterou jsme vylezli, je pekne vysoka

  5. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Cross     před 2 lety 02.08.2022 14:27 |  
    23 4

    Už loni v létě jsme viděli, ze není těžké nás načíst a zvítězit. Když někdo je fakt dobrý a zdravý, tak hned zmizí do ciziny. Když má někdo hodně mezer v kreativitě a technice, anebo je často zraněný, podepisujeme nové smlouvy. Hráčů plný barák a kde nic tu nic. Typickým příkladem je jalový a skleněný Ševčík, hráč jednoho zápasu na Chelsea. Jeho zpětné přihrávky mě dohánějí už k zuřivosti. Ale dobrá, měli jsme výbornou letní přípravu, snad se to ve čtvrtek okotí.


    Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 14:31) . Zobrazit původní komentář

  6. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    žbl68     před 2 lety 02.08.2022 14:32 |  
    3 1

    souhlas vč.Tecla ..... :-((( a Juráska,,,

  7. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    rybarmirek     před 2 lety 02.08.2022 15:13 |  
    13 0

    Naprosto přesné a kvalitní pojmenování současného stavu!Po vysokém útočníkovi voláme už delší dobu ,prakticky ihned po odchodu Milana Škody. Plzeň s daleko menším rozpočtem a s posilováním hrácema,kterým končí smlouva (také se stálou pomocí sudích)nás obrala v minulé sezoně o titul.Hraji sice fotbal podstatně horší,ale účelnější.Jsme už opravdu velmi citelni,stačí přitvrdit,postavit autobus a čekat!Doufám v obrat a více hladovosti našich hráčů!Ve čtvrtek a v neděli se těším na zápasy stejně jako vždycky,toto hodnocení, které si asi Jindra a jeho kolegové možná přečtou,jim doufám otevřou oči.

  8. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Albert Neri     před 2 lety 02.08.2022 15:33 |  
    19 4

    Rád bych Vás pane Alanore jednou slyšel v MNF jako protiváhu ostatním, kteří každou naši prohru považují za jednotlivé selhání, a nedívají se na celou problematiku komplexně. Prostě žijí z toho, že je Trpišovský neomylný. Ale to není nikdo.
    Po příchodu Ewertona jsem nabyl přesvědčení, že právě on bude tím tvořivým záložníkem který nám bude pomáhat právě v soubojích proti autobusům. Ale je pravda, že on i tu přihrávku musí mít komu dát, takže je to hodně o nabídce.
    S Vaším hodnocením naprosto souhlasím. Prostě musíme mít plán B i kdyby to mělo znamenat, že se útočník nebude vracet.


    Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 15:34) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      lantsmit     před 2 lety 02.08.2022 15:49 |  
      3 3

      ještě to trochu rozvedu, podle mýho oka a potvrzením z dat bych si na ligu dokázal představit variantu Holeš - Santos na stoperu... Viz datová analýza pod odkazem výše, ze který vyplývá, že je velmi náchylnej k nesmyslnejm propadům kromě Ousoua taky Santos. Navíc Holeš pro nás při obléhání zaparkovanýho autobusu nemá zdaleka takovej přínos. Klidně by to DM mohl místo něj v lize zastat Tiéhi, který je v kombinaci směrem dopředu prospěšnější. Zároveň bych si uměl představit větší snahu po zapracování do středu zálohy Oscara (ideálně na Ševčíkovu osmičku), protože na beka je ho v konkurenci s Juráskem škoda. Navíc se Ewe spíš doplní s Juráskem, kterej jezdí čistou lajnu, než s Oscarem, kterej to často tahá dovnitř, podobně jako Ewe.


      Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 15:52) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        japhy     před 2 lety 03.08.2022 09:07 |  
        1 0

        Data, data, data, přitom bylo empiricky opakovaně ověřeno, že Oscar je ve středu zmatenej jak lesní včela.

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          lantsmit     před 2 lety 03.08.2022 14:34 |  
          1 1

          Dva větší zápasy Oscara, kdy hrál zprostředka:

          Leicester – Slavia 0:2
          Oscar Dorley - 7 - Byl jsem rád, že za našeho těsného vedení šel na hřiště Oscar a ne Traoré, jak tomu bývalo v minulých letech zvykem. Ibrova výkonnost jde přeci jen dolů a jeho minela nás nejspíš stála postup do Ligy mistrů. Naopak Oscar se konečně v týmu zabydlel a je jeho platnou součástí, i když nehraje každý zápas. V Anglii naši hru skvěle sklidnil a s míčem si při rozehrávce vedl znamenitě.
          Arsenal – Slavia 1:1
          Oscar Dorley - 4 - Na kraji hřiště se mu moc nedařilo a ve hře příliš nebyl. Po přesunutí do středu zálohy pookřál a hrál viditelně lépe. Bohužel si neodpustil obří minelu, po které mohl Lacazette od půlky postupovat sám na brankáře. To se v takto těžkých zápasech nesmí stávat.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      lukas6novak     před 2 lety 03.08.2022 12:20 |  
      0 0

      Schválně jsem si to teď pustil ještě znova a neřekl bych že ousou je hlavní viník. Největší problém vidím v komunikaci kdy s tím hráčem měl jít Santos (který byl u něj nejblíž v počátku) ale místo toho šel dozadu k Ousouovi. Takže buď měl jít Santos s hráčem který měl být jeho a nebo si měli křiknout aby Ousou vystoupil a Santos šel na posledního za něj, protože tady chápu že když v době nákopu byl Ousou na středu a poslední tak nechtěl zbytečně vystupovat. A i když bych to na něj neházel protože to spíš hasil tak kdyby Douděra nešel do skluzu tak dost možná by ta střela nedošla ani k Mandousovi.

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        lantsmit     před 2 lety 03.08.2022 14:03 |  
        1 1

        Naprosto se neshodneme... Santos vůbec nemůže přebíhat formou osobky (na Kubalu) z levýho stopera směrem někam do pravýho kraje. Ousou celou dobu sleduje letící míč, kterej přeletěl Holeše s Vašulinem, kdy v podstatě přistál v prostoru, ze kterýho Ousou předtím odcouval. Proč v čase 52:59 Ousou toho Kubalu nezačal nabírat, když viděl, že si Santos drží správně svůj prostor. Navíc, když to tak pořád hrajeme, že Ousou je ten, kterej první vystupuje, nabírá, podstupuje první souboje, ze stoperů nejvejš. Pak, když to neudělal, už byl od Kubaly daleko (kvůli tomu couvání). Především z hlediska toho následnýho vystoupení, kterým chtěl napravit jeho předchozí nenabrání. Navíc se u toho vystoupení ještě podivně otáčí. Přitom kdyby to takhle panicky "nenapravoval", tak tam byli pořád ve dvou stoperech na Kubalu s balonem a Vašulína nabíral Douděra. Mmch dost vypovídající je i to, že to měl z první brázdy celý před očima Traore, kterej okamžitě po gólu "vystartoval" právě na Ousoua.


        Komentář byl uživatelem upraven (03.08.2022 14:28) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          lukas6novak     před 2 lety 03.08.2022 14:30 |  
          0 0

          jsou 2 způsoby jak se tomu dalo jednoduše předejít
          1) Stojím si zatím že první varianta měla být že Santos měl jít s hráčem a podstoupit souboj. Protože Ousou držel střed hřiště, byl sám a dá se říct poslední. Zároveň i na kraji byl Oscar sám takže Santos neměl jediný důvod opouštět hráče a jít za Ousoua s Oscarem.
          2) Když se stalo to že Santos šel za Ousoua tak ano Ousou měl vystoupit a v klidu by se dostal minimálně do souboje ale tady vidím větší problém v komunikaci kdy očividně každý udělal opak než druhý čekal a nepřebrali si hráče
          3)Ač Traoreho mám rád tak tohle není uplně měřítko správnosti kdy z mého pohledu vyčítá některý věci až moc kriticky a kolikrát i na hráče který není hlavní viník.
          Jinak ve shrnutí řekl bych že to jde 50/50 za Santosem a Ousouem s tím že Douděra tam mohl předvést lepší chování ve vápně a uhasit to ještě

          • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

            lantsmit     před 2 lety 03.08.2022 14:42 |  
            0 1

            Kubala od Santose úplně odběhl, doslova odsprintoval, a to na velikou vzdálenost... nikdy jsem neviděl, že by náš stoper takhle někoho po hřišti honil... Navíc byl Santos, narozdíl od Ousou k celý situaci otočenej zády, v tuhletu chvíli. Protože byl připravenej zachytávat náběh Kubaly v jeho prostoru za ním. Kubala se ale namísto toho vrátil zpátky a zcela mimo prostor Santose... Víc k tomu nemám co dodat. Snad jenom to, že Ousou by si mohl zapsat na tyhle průšvihy ochrannou známku. A taky to, že mít stejný nároky na Santose, co se týká návyků pro naší hru, jako na Ousoua, i kdybych hypoteticky připustil, že bys mohl mít kus pravdy, prostě nejde. Takže i z tohohle hlediska nese mnohem větší díl viny Ousou. Kterej je navíc podle drtivý většiny tohohle fóra jasná stoperská jednička a pilíř, na kterém by celá obrana měla stát. Bohužel to opět neustál.

  9. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    martyni (přítel SN)     před 2 lety 02.08.2022 16:03 |  
    8 8

    Alanore, MKC83, vy si opravdu myslite, ze problem je v tom, že nemame kladivo ve vapne nebo tvoriveho zaloznika? Popravde, nerozumim tomu urcite tak, jako vy (bez ironie), ale prijde mi, ze tohle jsou klise zaprdenyho ceskyho fotbalu. Beru to, ze mozna Trpis porad sazi jen na jednu taktiku, ktera muze byt cim dal pruhlednejsi, uvidi se mozna uz v tyhle sezone. Mozna je duvodem blbyho vykonu nesehranost novych hracu. Ale ze bychom potrebovali "kladivo" a "spilmachra", to se mi nejak nezda.. Choryho v tymu bych fakt nechtel a Vlkanovu, mozna, ale vyresil by to? Nemyslim si.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      lantsmit     před 2 lety 02.08.2022 16:30 |  
      0 3

      Podle všeho to vědomě tlačíme mnohem víc po křídlech, už celou loňskou sezónu, myslím tu ofenzivu. Je to podobný jako Liverpool, kde se tvoří hra u krajních beků a křídel mnohem spíš než uprostřed. Proto asi vypadá ten střed zálohy tak, jak vypadá. Doufám tedy, že se nám tam rozehraje Provod, Ševčík, případně do něj zapracujeme Oscara a využijeme fotbalových kvalit Tiehiho. Proto si myslím, že můžeme "zabíjet" i z těch křídel a nutně nepotřebujeme kladivo do vápna ani špílmachra doprostřed. Já osobně vidím pořád na hrotu ideálně Lingra, hlavně když budeme hrát v lize do plnejch a z křídel to můžou doplňovat Jurečka / Sor / Usor. Eventuálně Fila (jako hold-up) v kombinaci s Lingrem a pak tedy s omezeným příspěvkem od v předchozí větě jmenovanejch křídel.


      Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 16:31) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      Alanor (admin)     před 2 lety 02.08.2022 16:39 |  
      9 4

      Centimetry a síla byly, jsou a budou v koncovkách, kdy je plné vápno, vždy rozhodující.

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        martyni (přítel SN)     před 2 lety 02.08.2022 16:58 |  
        1 3

        Hele ja bych spis rekl, ze - pokud jde o centry do vapna - tak nam spis chybel timing a presnost, nez sila a centimetry.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      MKCZ83     před 2 lety 02.08.2022 18:36 |  
      6 3

      Vysokej hráč s dobrou hlavou a hledáním místa do vápna je to nejjednodušší řešení, který nestojí čas secvičováním složitějších variant, jak se proti hlubokýmu bloku prosadit. Přístup když to nejde silou, půjde to ještě větší silou. Přitom v týmu k tomu máme alespoň jednoho aspiranta... Filu. Ten hold-up hraje a i když není ještě úplně "dopečenej", tak když se mu nedá šance, tak se nikdy nedopeče. Já mám navíc strach, že ho pošlou ještě ke všemu na hostování a připíšeme si další zničenej talent kvůli neschopnosti s ním pracovat.

      S klasickou desítkou to je podobný, ale tady si myslím, že současný kádr má potenciál tenhle problém vyřešit, ale to by musel JiT trochu změnit svůj přístup a začít hrát ještě víc invertovaně Usora a hlavně Ewertona. Případně místo Usora to může hrát ještě Ševčík (ačkoli ten je úplně příšerně z formy už víc jak rok) a taky Plavšič, kterýho odstřelili podle mě naprosto zbytečně. Je to hráč, co by kreativitu vyřešil, ale realizák ho neumí nevím proč využít. Přitom v minulé sezóně, když párkrát nastoupil na AMC, tak zahrál slušně. Vždycky se snažil, zápas nikdy neodchodil, do soubojů chodil často bez bázně a hany. Kecy o produktivitě (pokud jsou tím myšlený jenom asistence a góly) neberu, protože to, co nám chybí, je kvalitní a hlavně rychlá přípravná fáze (ať už průniková nahrávka, nebo přečíslení pomocí driblingu). Podle mě by byl Plavšič dobrá alternace místo Usora na invertovaný pravý křídlo. Ale hra, kdy se tvoří z křídel vypadá dost jinak, než co jsme hráli. Do otevřenější obrany nám současný systém s invertovanými křídly funguje, to se hezky ukázalo v přípravě. Proti nízkému bloku je ale nutné posunout obě křídla víc dovnitř hřiště a prostor na stranách vyplnit jinak. Buď přechodem na tři stopery, nebo tím, že se tam budou dostávat střední záložníci. Vytvoříš tím pak takovou "rotaci"... křídla se tlačí dovnitř, natahují sebou krajní obránce, a do toho vzniklého prostoru přečísluje krajní bek s pravým DM nebo CM (podle toho, co hraješ ve středu), nebo krajní bek a krajní stoper (pokud hraješ trojku). A tohle nám chybí, protože momentálně se křídla overlapují s krajními beky a do vápna by asi měli chodit střední záložníci. Jenže často tam je jenom hrot a případně Traoré. Navíc Holeš ani Tiehi nemají vejšku na to, aby chodili do vápna... nejsou Souček, ani techniku, aby řešili předfinální nebo finální situace ve vápně, nebo na jeho kraji.

      Zatím to vypadá, že jsme zůstali na půli cesty. Sice se začalo hrát na invertovaná křídla, ale není to dotažené do konce. Třeba si to sedne, ale k tomu se musí chytit realizák za nos a opustit některá schémata, která jsme používali minulou sezóny (taky špatně, ale hlavně proto, že jsme měli na křídlech hráče, kteří se k těm rolím absolutně nehodili).

      Proti týmu, který bude útočit, ale naše sestava bude fungovat dobře. Protože kontry přes invertovaná křídla do otevřenější obrany s podporou beků budou smrtící. Ale takových zápasů budeme hrát za sezónu mnohem méně, než těch proti Hradci.

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        martyni (přítel SN)     před 2 lety 02.08.2022 23:26 |  
        0 0

        Diky. Abych tomu spravne rozumel, invertovany kridlo je, ze hraje pravak nalevo a naopak, nebo jde jeste o neco jinyho? Jako jo, vsiml jsem si, ze ve vapne casto ve spravnych chvilich nebylo dost lidi a nebylo mi jasny, kdo tam ma vlastne chodit, jestli zaloznici nebo kridla.

        Ale nejvic mi prislo, ze chybi spravnej timing na prihravky a centry a ve vapne mi hraci prisli malo hladoví a vahaví. Rekl bych, ze nesehranost pramenici z toho, ze nastupuje tolik posil najednou, byla hlavni pricina neuspechu s Hradcem. Pro Ewertona nebo Usora musi bejt tezky to najednou vzit na sebe a rozhodnout zapas, kdyz to hned nejde a kdyz se tym dostane pod tlak po obdrzenym golu.

        Co se tyce Fily, prijde mi trochu malo duraznej a hladovej po golech, mozna proto je zatim malo produktivni a mozna proto tam na konci nesel.

        U Plavsice mi vzdycky prislo, ze nema dobrou orientaci na hristi a vsecky akce vede nekam k rohovymu praporku.. ale mozna mu krivdim.


        Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 23:28) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          MKCZ83     před 2 lety 03.08.2022 07:10 |  
          2 1

          Jo, investované křídlo je hraní přes nohu. Modelový příklad je Salah. Levák a hraje pravý křídlo. Jeho náběhy za obranu a góly levou na zadní tyč jsou názorná ukázka, v čem je síla takové taktiky. Funguje to i proti nízkému bloku, ale je potřeba to křídlo pak dostat víc k vapnu, což jsme nedělali. Tím, jaký máme hráče v záloze, by to měla být spíš ta křídla. Těm se totiž nedařilo rozebrat obranu Hradce na krajích a byli tak mimo hru. A na centry do vápna jsme tam měli málo hráčů, kteří často ještě špatně nabihali.

          Po měsíci soustředění, 3 přípravách, modelových utkáních, předkola je nesehranost trochu překvapení...

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        japhy     před 2 lety 03.08.2022 09:48 |  
        0 0

        Jenom minipoznámečka. Právě Usora si pamatuju docela často, jak se dostával až někam na střed. Na Ewertona to sedí, kraj vápna byl často jeho maximum.

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          MKCZ83     před 2 lety 03.08.2022 11:47 |  
          0 1

          Jo, Usor to dělal podle mýho vidění dobře. Akorát většinu zápasu to nikdo nepřečísloval na pravý straně. Až ke konci zápasu fungovalo i to, že pravej krajní prostor u vápna přeplňoval Ousou. Bohužel se to hrálo jenom na úplným konci a evidentně to nemáme skoro secvičený. Jakmile ale tohle začneš dělat, najednou to invertovaný křídlo má víc možností, než střílet do prvního nebo druhýho hráče soupeře, ale může to zase roztáhnout zpátky do kraje, kde jsme v přečíslení, naběhnout si do vápna, kde máme tím pádem pak víc jak 1 nebo 2 hráče a pak už je jenom na krajním hráči, jestli pošle centr, nak terý má čas, nebo to potáhne a zkusí zpětnou přihrávku do vápna, nebo počká, až to na zadní tyči zavře levej krajní obránce, kterej by měl být při správným počtu lidí ve vápně volnej, anebo budou mít prostor ti ve vápně. Případně může zpětná nahrávka jít až před vápno, kde budou volní střední záložníci. Ale nutná podmínka je právě přečíslení na kraji. A to se nedělo. Buď na kraji přečíslovalo to křídlo, který chybělo u/ve vápně, nebo na kraji zase nikdo nepřečísloval a křídlo bylo nechaný na pospas... tj. zbytečně musel nepřipraveně střílet, nebo vrátit míč zpátky přes střední zálohu.

          Další pak problém je, že na levý straně k týhle hře nemáme levonohýho stopera, takže i pokud bychom něco takovýho chtěli hrát, Santos tam bude míň efektivní, protože to bude mít přes nohu (leda by hrál invertovaně i on, ale to je už složitý, protože se může dostat vejš, než krajní bek a při dvou stoperech z toho pak může být arciprůser při brejku - proto se tohle často hraje se 3 stoperama vzadu), anebo budeme muset hrát asymetricky a tohle dělat spíš na pravý straně a levá bude víc k bránění.

  10. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Divizni (přítel SN)     před 2 lety 02.08.2022 16:38 |  
    7 4

    Super referát. Doufám, že si ho trenéři přečtou. Určitě by ti v něčem oponovali, ale příprava byla dlouhá a oni přece dobře ví, co hraje Hradec. Přesto jak píšeš, nevymysleli v podstatě nic. A pokud hráči v tomto období nejsou dobře připravení, musí nás zkrátka přijít trénovat, kdo je připravit dokáže. Hezký den všem.

  11. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    velehal     před 2 lety 02.08.2022 16:53 |  
    14 1

    Opravdu hezky napsané. Myslíte, že to tady trenéři čtou? Pokud ne, tak doufám že lidé z jejich okolí ano a nějak se to k nim dostane.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      martyni (přítel SN)     před 2 lety 02.08.2022 23:45 |  
      5 1

      Opravdu si nekdo mysli, ze by to tu treneri meli cist a upravit podle toho svoji praci? :-). Ja myslel, ze si tu vsichni myslime jenom "jako", ze jsme taky treneri a mohli bychom to delat.. s hruzou zjistuju, ze nekdo si to mysli dovopravdy...

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        Dennis     před 2 lety 03.08.2022 07:49 |  
        1 0

        :-)) Taky mě pobavila představa, že by to tu někdo z realizáku pročítal. ;-)

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          Fačín     před 2 lety 03.08.2022 10:22 |  
          2 1

          No ono by to možná nebylo úplně od věci, kdyby si tak trochu "vytáhli hlavy ze zadku" a podívali se na to i z jiný perspektivy.

  12. Hodnocení slávistů - 1, kolo

    Myšák     před 2 lety 02.08.2022 17:12 |  
    13 0

    Hodnocení vynikající a výstžné. Jenom je mi divné, že se na ty "autobusy" zatím nic nedokázalo vymyslet. Už to trvá dlouho a začíná to hrát na nás čím dál víc mužstev, protože vědí, že to na nás platí. A trvá to dost dlouho a nic se neděje! Po bitvě je každý generál, ale tenhle zápas JiT prokaučoval. i když po výkonu, jaký naši hráči podali by se toho asi moc nezmněnilo.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

      MKCZ83     před 2 lety 02.08.2022 18:38 |  
      14 1

      Umět hrát efektivně proti hlubokýmu bloku je těžké, pokud nemáš o dvě třídy lepší kádr. Já bych primárně nevyčítal, že nám to nejde. To, co je problém, který popisuje Alanor, je to, že realizák není schopnej přijít s nějakým jiným řešením a zkouší de facto v bleděmodrém pořád to stejné, co už nefungovalo a z větší části nás to minulý rok stálo titul a předkola. To je ta absence sebereflexe.

      • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

        japhy     před 2 lety 03.08.2022 09:50 |  
        0 0

        Nechci tě stalkovat, ale další minipoznámečka :)
        Nemůžu souhlasit s první větou. Protože Plzeň.

        • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

          MKCZ83     před 2 lety 03.08.2022 11:55 |  
          0 0

          Stalking to není, já rád diskutuju o obsahu, čili jsem za reakce rád. Jo, Plzeň to umí. Akorát že její hra je zase jednoduše zranitelná jinak. Jejich systém je extrémně náchylný na celoplošný (hlavně v křídelních prostorech... což je teda každý tým, ale ty, který používají dlouhý balóny obzvlášť. Narušíš klid na centry a najednou ten tým nemá vůbec míč. Takhle jsme je porazili rozdílem třídy.

          Kromě toho je efektivní nasadit na to třístoperový systém, obzvláště, pokud mají nahoře jenom jednu věž a Mosqueru (toho na dlouhý centry vužívají hodně). Tři stopeři a dobře hlavičkující pravej wingback je v podstatě eliminují. A ten tým pak nemá žádnou alternativu, jak útočit a většinu času se pak vlastně jenom brání, nebo zachytává brejky. Jarošík to na ně v podstatě hrál skoro učebnicově. Akorát, že Teplice nemají individuální kvalitu a pak jim odešla fyzička, jinak by Plzeň úplně rozebrali a dali jim v klidu čtyřku. Ale takticky je v první půlce naprosto vymazali.

          • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

            wimpy     před 2 lety 03.08.2022 12:08 |  
            0 1

            K tomu využívání Mosquery jsi asi nechtěl napsat dlouhé centry, ale pasy. Jak chceš posílat dlouhé pasy do zajištěného bloku?
            Mimochodem Hradci se dařilo eliminovat střely z vápna, nenechali tam klukům kousek prostoru. Tady bych naším vyčítal nedostatečnej pohyb útočníků ve vápně, nedokázali vytvořit mezery.

            • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

              MKCZ83     před 2 lety 03.08.2022 12:36 |  
              0 0

              No, to není tak jasný :-) Plzeň nemá špatnej rychlej přechod nahoru. Právě díky dlouhým míčům jsou schopní po zisku míče překonat rychle větší část hřiště (pokud tam Mosquera je). My to jednu dobu využívali taky často (zejména Kolářem, nebo Kúdelou). Jenom rozdíl je, že my to posílali do náběhu, Plzeň je schopná to poslat i do hlavičkovýho souboje a Mosquera tu hlavu většinou vyhraje.

              Jakých útočníků ve vápně? A mohl bych je vidět? :-)

              • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                wimpy     před 2 lety 03.08.2022 12:53 |  
                0 3

                Ale to jsme u toho, proti Plzni nehrají soupeři zdaleka z tak zajištěného bloku, jako proti nám. To se to posílaj pasy na Mosqueru do volného prostoru, nám ten volnej prostor nedaj. My musíme posílat pasy maximálně do přeplněného prostoru, což vyžaduje naprostou přesnost a preciznost při zpracování. To nás zatím úplně nezdobí.

                Tohle byla celej zápas práce hlavně Jurečky a částečně Usora. Oba dva ji neodváděli. Naopak mi přišlo, že se o to aspoň trochu snažil Standa Tecl a Matěj Jurásek ke konci, ale to už měl Hradec ve vápně deset lidí.

                • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                  MKCZ83     před 2 lety 03.08.2022 14:03 |  
                  3 0

                  Nesouhlasím. Schválně se podívej, jak se chováme po zisku míče. Zaseknutí, nahrávka na stopery, nahrávka zpátky, nahrávka na stopery (často se během toho musí posunout DZ mezi stopery a ti roztáhnout do stran) nebo brankáře a mezi tím už je ten hlubokej blok dávno zformovanej. Místo toho, aby okamžitě po zisku míče šli tři hráči do náběhu a ten, kdo ten míč získal, se snažil za každou cenu míč nahoru poslat.

                  A s tím souvisí i to, že když chceš hlubokej blok otevřít, musíš nechat míč soupeři alespoň na 2/3 hřiště, když ho nechceš pouštět hlouběji. Což se Ti v případě, že ten míč na těch 2/3 hříště jenom impotentně držíš (podle Tebe dominuješ), nikdy nepodaří. Střední, nebo hlubší blok se nepoužívá jenom kvůli obraně, ale i kvůli přechodům do útoku. Tady se z nějakého důvodu vžilo, že hluboký blok je jenom pro sraby, co neumí útočit. Naopak, hluboký blok je nástroj, jak střílet góly, ne jim zabraňovat. Nám by de facto stačilo hlubší blok postavit, dát do útoku Sora, na křídlo Douděru a na druhý jinýho rychlýho, a nemusíme nic vymejšlet. Jen to prostě prát do předu a u toho se bránit :-)

                  A takhle klidně (když se odvážu), můžeme vyhrávat většinu zápasů 3:0

                  • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                    wimpy     před 2 lety 03.08.2022 14:18 |  
                    0 0

                    Když chceš, aby to hned někdo poslal nahoru, dokud blok ještě není zcela zformovaný, potřebuješ někoho, kdo to vepředu přebere. A jsme u toho, s Jurečkou si záložníci nerozuměj, ten tohle vůbec neplní, Usor se sice snaží, ale dva ze tří míčů u něj skončí a ten třetí se mu podaří vrátit dozadu. Tím blokem můžeš prorazit přesnou a rychlou kombinací a tím, že ho útočníci rozkmitaj a vytvořej v něm díry. Rychlosti v kombinaci a hlavně přesnosti se nám dosud příliš nedostává, i když hráče na ni máme. A to rozkmitávání obrany je právě ten důvod, proč ze všech útočníků, které máme, nakonec hraje Tecl.
                    Ten druhej odstavec je sice pravdivej, nicméně jednak na něj musí mít typologicky sestavenej mančaft a my jsme touhle cestou prostě nešli, už od příchodu Šilhavého hrajeme na držení míče (dominanci) a pak, minimálně dvě třetiny zápasů v lize by skončily 0:0, neb soupeř by svůj hlubokej blok v pohodě držel, bod se Slavií je přece dobrej.
                    Takže odvázat se sice můžeš, ale asi by ses dost spletl. :-)

                    • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                      MKCZ83     před 2 lety 03.08.2022 16:26 |  
                      0 0

                      Tak ale ono neplatí, že to binárně buď, anebo. I Plzeň umí tvořit a má k tomu v týmu hráče... Bucha, Kopic, Sýkora. A když chtějí/potřebují, umí hrát nátlakový fotbal. Možná ne tak skvěle, jako my, ale umí to. Celej náš problém je v tom, že nejsme schopní přecházet mezi herními systémy. JiT to podle všeho neumí, nebo do toho nechce jít a ani se k tomu nesnaží skládat tým tak, abychom byli schopní hrát víc různých systémů. Jet si neustále svoji hru dává smysl, pokud jsi fakt o dvě třídy vejš, nebo si s tvojí hrou neví soupeři rady. Ale po dvou sezónách už to ví. Takže je dost dobře možný, že ty zápasy v současný situaci 0:0 končit budou tak jako tak :-) Třeba se za měsíc nějak sehranejem, ale to taky můžeme mít 6+ bodů ztrátu na Plzeň. A to s dvojnásobným rozpočtem proti krachujícímu týmu není zrovna super vizitka :-)

                      • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                        wimpy     před 2 lety 03.08.2022 17:03 |  
                        0 0

                        Ale o tom celou dobu mluvím, když změníme během zápasu styl hry a zatáhnem se dozadu, kolik klubů se proti nám nechá vytáhnout a otevřou hru? Téměř žádnej. Proti Plzni ano, neb ji většina týmů je schopná aspoň krátkodobě přehrát.

                        • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                          MKCZ83     před 2 lety 03.08.2022 18:56 |  
                          1 0

                          A co udělá většina týmů, když budeme nakopávat míče dopředu a oni je budou získávat. Myslíš, že je budou nakopávat zase zpátky? U některých to je možný :-) ale dost jich zkusí hrát fotbal. Už i proto, že přehrát/porazit Slavii jsou pro ně druhý Vánoce. Tohle bych nepodceňoval... ale je to akademická debata, protože to nemůžeme vyzkoušet, ani nemáme nějaká data ze zápasů, protože se tohle nezkoušelo.

                          Ale nechat soupeře hrát, znamená riziko obdržení gólu. Ale současně roste pravděpodobnost, že ten gol vstřelíme. Jenže tohle JiT nemá rád. Myslím, že v několika rozhovorech výslovně řekl, že jakmile je ten zápas trochu divočina, nemá to rád, že rád má ty zápasy pod kontrolou. Což ale taky znamená snižování šancí na vstřelení golu. Třeba Vrba hraje jinak... neříkám tím, že líp, ale on se snaží víc riskovat. Jeho týmy dostanou víc golu, ale taky jich často víc vstřelí. Takže on neexistuje jeden jediný přístup, který razí náš realizák. Je jich spousta a nezřídka vedou k úspěchům. Problém nastane, když ten náš obvyklý k těm úspěchům přestane vést.

                          • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                            wimpy     před 2 lety 03.08.2022 19:03 |  
                            0 0

                            Nezkusej, osm jich má příkaz nepřelézt půlku, viz Hradec. :-)
                            Dva roky zpátky v Evropě Trpiše chválili, jak umíme měnit rytmus hry.

                            • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                              MKCZ83     před 2 lety 03.08.2022 21:14 |  
                              0 0

                              Ano, ale to je dva roky zpátky. A to, že někdo byl schopný dělat něco před dvěma rokama, neznamená, že toho je schopný dneska. Třeba i proto, že má strach z neúspěchu, že si moc připouští tlak. To se děje, pravidelně.

                              V Liberci mohl jenom překvapit. To si přenesl do Slavie. Ale když máš tolik úspěchů, už musíš. A to můžeš velmi rychle přestávat dávat v hlavě.

                              • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                                wimpy     před 2 lety 03.08.2022 23:22 |  
                                0 0

                                Jak jsem psal jinde, tehdy to bylo faktorem Souček a proto za něj Trpišovský neustále shání náhradu. Což se, myslím, nepovede.

                  • Re: Hodnocení slávistů - 1, kolo

                    PahaAhma     před 2 lety 03.08.2022 20:07 |  
                    1 0

                    Těší mě, že moje cimrmanovská teze, že proti autobusu je třeba nasadit ještě větší autobus má své seriozní zastánce a zcela vážně se rozebírá :-)
                    PS. Rád tyhle vaše rozbory čtu,

  13. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Planda     před 2 lety 02.08.2022 17:41 |  
    11 4

    Souhlasím s hodnocením Alanora,nechápu proč se po návratu Škody ze zahraničení,ktrý je dle jeho vyjádření srdcař Slavie nejednao o jeho návratu.Proč stále nastupuje Tecl,ktrý již nemá slavii co dát.Tak se nejedná s hráčem,který Slavii zachránil v lize.

  14. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    kupik     před 2 lety 02.08.2022 17:53 |  
    21 1

    Dobrý odpoledne,přátelé
    s hodnocením si netroufám nesouhlasit,pouze vyjádřím můj subjektivní názor.Chybí mi u hráčů,a to u všech,bez rozdílu barvy kůže větší zažranost,bojovnost,vůle po vítězství,odhodlání se vydat do bezvědomí,prostě rvát se do poslední vteřiny.To tak nějak souvisí s ústupem od totálního fotbalu.Zkuste si někdy stopnout kolik minut se pohybuje mičuda mezi gólmanem,stopery a DZ.A poté zase zpět.Pravda,nelze hrát 90 minut total,ale 25 - 30 min určitě,dát soupeři 2,3 kusy a sbohem.Nevim,nevim,ale tak nějak mi připadá,že dost hráčů si myslí,že ten fotbal se tak nějak udělá sám...

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      Leksel     před 2 lety 03.08.2022 00:11 |  
      2 0

      Ano, to bohorovný převalování míče před vápnem z nohy na nohu tam a zase zpět k brankáři se stalo už takovou "uspávací" rutinou, připomíná mi to spíš házenou.

  15. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Snivec     před 2 lety 02.08.2022 17:56 |  
    7 0

    je pravda, ze v uspesnych obdobi jsme meli vzdy nejakeho dobreho hlavickare nebo zakoncovatele ..... Soucek, Sima, Kuchta ....... kdyz se zrovna herne nedarilo, tak tyto hraci dali dulezity gol a zapas se lamal
    ale podle me nyni hlavne chybi kreativni a rychly stredni zaloznik, kvuli absenci tohoto hrace ve stredu hriste trpi nase utocna hra nejvice
    nelze ocekavat od Traoreho, Holese ....., ze budou rozdavat prunikove prihravky
    hrace urovne Stancia tezko sezeneme, ale zase na druhou stranu, nikdo na tento post neprisel
    dalsi zapasy ukazou, JiT to ma urcite nejak vymyslene, ale zda se mi, ze skutecne nemame plan B, kdyz plan A nevychazi

  16. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Pan.Antonin     před 2 lety 02.08.2022 18:59 |  
    9 0

    S článkem zcela souhlasím. Ubral bych na číselném hodnocení stoperů, tu situaci u gólu vůbec nezvládli.

  17. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Lunaris     před 2 lety 02.08.2022 19:54 |  
    15 2

    Není to náhodou tak, že tuhle sra*ku jsme začali hrát od té doby, co nastupuje na desítce Ibra? Beru všechny analýzy, co se tu objevují, ale praxe je taková, že základní část ligy jsme vyhráli. O poločase s Hradcem šel na desítku Ibra, byl tam i proti Plzni, proti Ostravě a v derby. Všechny ty zápasy stály za starou belu. Projíždím si i další zápasy a situace, kdy byl Ibra na desítce třeba poločas, tak to tam nepadlo. Ok, proti Karviné doma to nebyl Ibra, ale to bylo jedno zaváhání, které se následně napravilo. Něco jiného jsou poháry, ale to není hra do plných a i on má trochu jiné úkoly. Já beru všechny ty analýzy, co tu dáváte, beru Sora, který může vykládat po zápase na Gibraltaru, že mu Ibra vždycky přihrává do náběhu, ale praxe je ve větší porci zápasů taková, že Traore prostě neumí ze svojí pozice vytvořit přečíslení obrany soupeře, ze kterého bychom měli možnost jít do šance. Když už ho dávat do sestavy, tak na jednoho z CDM.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      japhy     před 2 lety 03.08.2022 10:09 |  
      0 0

      Nechce se mi věřit, že jedinec by měl až takovej vliv, ale nedá se popřít, že se Ibra u těch sraček motá na 10 podezřele často :) Taky ale v těch případech pod ním hráli Hromada, Max a Samek, což je prostě blbá kombinace.
      Jenže s ním je to těžký, protože on ty čísla má i na desítce, a to zdaleka nejlepší z toho zástupu lidí, co se tam po Stanciovi zkoušeli. Jestli je řešením nechat 8 Provodovi, kde mu stejně šlo vždycky nejlíp, ať určuje ráz hry, a na Ibru nechat "jen" ty finálky a góly?

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        Lunaris     před 2 lety 03.08.2022 11:18 |  
        1 0

        Neříkám, že tam Traore měl vždycky nějaké top kreativce na postech CDM, ale když hrajeme 4-2-3-1, tak by měl ofenzivu podporovat hlavně ten Ibra. Já jsem fakt zvědavý na další zápasy, jestli se někam budeme posouvat nebo ne. Už je to tak moc okaté, že Trpišovský bude nucen něco změnit, pokud se to bude opakovat. Všímají si toho už všichni. Hradec měl výhodu, že se na nás mohl připravovat a motivovat celé léto, tak uvidíme, jestli třeba i tohle mohlo hrát nějakou roli.

  18. nakopávat

    domácí     před 2 lety 02.08.2022 20:06 |  
    8 1

    Když to nejde fotbalově tak aspoň v závěru vytvořit tlak zjednodušením hry. Hraje to tak Plzeň a i sparta tím málem zvrátila zápas, nakopávali míče celou druhou půli

  19. Trpišovský

    bububu (přítel SN)     před 2 lety 02.08.2022 21:44 |  
    8 2

    Naprosto výstižný komentář, souhlasím do puntíku. Díky Alanorovi a MKCZ83 za otevření nepopulárního tématu. Sám jsem se zde Trpišovského zastával při jeho nástupu po Šilhavém, kdy mu tak 80 % tohoto fóra nasazovala psí hlavu a věštila brzký konec.

    Trpišovský je jednoznačně nejúspěšnější kouč poválečné historie Slavie a mám ho moc rád, to ovšem neznamená, že budu přehlížet jeho nynější čím dál častější přešlapy. Začíná trošičku připomínat Karla Jarolíma v roce 2009. Přitom kouč je to bezesporu velmi kvalitní, potřeboval by ale v klubu důslednou oponenturu. Absence skutečně silného sportovního ředitele je pak jasně vidět na některých nepochopitelných přestupech a ještě nepochopitelnějších následných odstřelení hráčů (Krmenčík, Madsen, Plavšič, nově zřejmě Fila).

    Pořád věřím, že je to jen zaškobrtnutí, kterému se nikdo nevyhne, je ale bezpodmínečně nutné, aby trenérský tým projevil sebereflexi a přestal lpět na v lize zjevně nefunkčních řešeních.


    Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 21:46) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Trpišovský

      mig52     před 2 lety 03.08.2022 07:04 |  
      2 2

      Pro mne je dalším nepochopitelným přestupem Blecha! Mohl by mi tento tah někdo vysvětlit? Snad Karel, který nemá problém pustit se do zvláštních témat, bez ironie. Jenže ten mne má asi zablokovaného. Že by s ním tehdy počítali jako s jistou protihodnotu k jinému přestupu? To se mi zdá hodně krkolomné a divoké.


      Komentář byl uživatelem upraven (03.08.2022 07:05) . Zobrazit původní komentář

  20. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    mihaly     před 2 lety 02.08.2022 22:00 |  
    5 6

    "Ostatně ani nikdy Slavii nevytrhl trn z paty důležitým gólem ve chvíli, kdy se trápila." "jen tím potvrdil, že ve Slavii střílí maximálně pojišťovací góly nebo branky v úvodu zápasu (výjimku si vybavuji snad jen v otřesném zápase v Brně před pár lety, kdy Standa rozhodl v cca 75. minutě hlavou z rohu za bezbrankového stavu). V těžké a zlomové chvíli nepomůže, protože na to nemá kvalitu."

    Namátkou:

    Slavia - Olomouc, 11. 3. 2018 - 3:1 - Tecl vítězný gól na 2:1 v 80. minutě jako střídající hráč
    (Slavia - Sparta, 11. 4. 2021, Tecl hřeb do rakve na 2:0 v 80. minutě)
    Slavia - Slovácko, 12. 9. 2021, Tecl vítězný gól na 2:1 jako střídající hráč
    Jablonec - Slavia, 17. 4. 2022, Tecl vítězný gól v 84. minutě na 2:1

    Ahoj.


    Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2022 22:05) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 02.08.2022 22:13 |  
      5 1

      Od sezóny 18/19 dal za Slavii v lize 5 gólů, které znamenaly vyrovnání či posunutí Slavie do jednogólového vedení. V tomto mu patří 10. až 13. příčka mezi slavisty, společně s Hušbauerem, Musou a Schranzem. (všichni po 5 brankách) Schranzovi a Musovi k tomu stačila jedna sezóna. Kdyby se u Schranzovi počítaly tyto góly i z předchozích angažmá (od sezóny 18/19), tak těch branek nastřílel již 20.
      Ze současného kádru je na tom lépe pouze Olayinka (11), který je možná na odchodu a Lingr (9) s Masopustem (6).
      https://www.csfotbal.cz/prvni-liga/hraci/strelci/dulezite-goly/?ord=desc&by=&od=94&do=0&dv=0&pj=0&k=1&p=0&ming=1

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        butters     před 2 lety 02.08.2022 22:26 |  
        3 0

        Šílenost je Souček - 14 "důležitých gólů" za 1,5 sezóny (po podzimu 2019 šel pryč) - jako defenzivní záložník. V loňské sezóně jsou v téhle statistice nepřekvapivě nejlepší Lingr a Schranz.

        Zajímalo by mě, proč na téhle stránce ještě neaktualizovali starty a góly v pohárech - Olayinka by měl mít už 11 a být jen o gól za Doškem, tady má 9:
        https://www.csfotbal.cz/evropske-pohary/hraci/strelci?&k=1
        Sor 8 a má našlápnuto být nejlepším pohárovým střelcem Slavie už letos, pokud nepoděláme předkola (a za předpokladu, že Oli odejde, což je podle mě skoro tutovka po odehrání předkol). Traore 7 a odpoutal se v pořadí kanonýrů od Pavla Kuky :-)

        V počtu startů se Olayinka dostal na 3. místo (45), Traore (44) se dělí o 4., před nimi jsou Bořil (47) a Dostálek (46).

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        mihaly     před 2 lety 02.08.2022 22:27 |  
        2 1

        Dík za doplnění. Ta metodika je sice trochu divná, ale ok (např. proč není za důležitý považovaný gól na 2:0, pokud soupeř nakonec snížil na 2:1 a jednalo se proto o gól vítězný apod.).

        • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

          Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 03.08.2022 13:38 |  
          1 1

          Tak on by se za vítězný považoval i při výsledku 7:1. Prostě to ber jako jiný úhel pohledu. Jak na to můžeš nahlížet.
          Každý tým se chová trošku jinak při odlišných výsledcích. Za stavu 0:0 by Mandous nešel do vápna soupeře na roh, ale když jsme už nemohli o nic přijít, tak se to zkusilo. Obdobně se chovají jiné týmy, když prohrávají o gól. Jsou ochotni více riskovat, než za nerozhodného stavu či jednogólového vedení. Pak z pohledu soupeře může být snažší dát gól na 2:0, než ten úvodní.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      mig52     před 2 lety 03.08.2022 06:57 |  
      6 2

      No tak na hrotového hráče jsi toho moc nenasbíral, byť to bylo namátkou, za to od roku 2018!!!! Podívej, kolik toho u nás nastřílel Bah z pozice PO, pravda později z PZ nebo v Prádelně jejich krajní beci Havel a Řezník. Nepíši to s radostí, ale tak to je.


      Komentář byl uživatelem upraven (03.08.2022 09:02) . Zobrazit původní komentář

  21. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    honza304     před 2 lety 03.08.2022 07:17 |  
    5 2

    To hodnocení je přesné, naprosto s ním souhlasím. Jen takovou poznámku - když se v diskusi někdo v podobném duchu zmínil, byl často velice tvrdě kritizován ;-). Nebudu psát, co nám chybí a co máme dělat, popsals to tam hodně dobře. Hráče radši ani hodnotit nebudu. Je to jako když hrách na stěnu hází.

  22. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    japhy     před 2 lety 03.08.2022 10:31 |  
    12 0

    Já bych ještě zvednul jedno téma, který tu předtím nakousával tuším martyni. Centry, timing, postavení hráčů ve vápně.
    Za mě je tohle snad naše nejstrašidelnější činnost (možná i s tím souvisí snadardky). Když už teda centr neletí někam do hajzlu, tak v drtivý většině případů to je na stojící hráče, příp. ti ještě musí pro hlavičku couvat. Z toho zakončoval leda Škoďák, pánové. Pro obranu je tohle lahůdka.
    Inspiraci můžeme hledat v oblíbené Plzni, u nichž to smrdí, jak se balon odlepí od centrujícího hráče. To už je vidět, jak se "vápno" hrne do volnýho prostoru a obrana je druhá. A na to ani nutně nepotřebuješ vepředu hovaďáka.
    Vím, že my to umíme taky, ale ukazujou nám to opravdu zřídka. A ani nechci jen na tomhle právě jako Plzeň postavit taktiku, ale prostě je to činnost, bez který se v žádným zápase neobejdeš a my ji podle mě flákáme.

  23. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Mikey     před 2 lety 03.08.2022 10:36 |  
    0 0

    Chybí hodnocení Matěje Juráska.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      Lunaris     před 2 lety 03.08.2022 11:19 |  
      0 0

      Vyjukaný?

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      martyni (přítel SN)     před 2 lety 03.08.2022 11:50 |  
      5 2

      Nechybí a myslím si, že není fér. Dovedu si predstavit, že Matěj to tady může číst a dozvědět se, že byl vyjukanej a že ho tam neměli dávat, to asi nebude povzbuzující. A slovo "vyjukanej" je tedy v naprostym rozporu s tím, co jsem viděl já. Mě vlastně přišel docela drzej, hlavně tedy v předchozím utkání, kdy mi přišlo, že je fajn, že se chce předvést, ale možná by mohl hrát víc týmově.. což na konci hezky předvedl. Proti Hradci podal solidní výkon, dostal se do dvou příležitostí, v jedný nastřelil hradečáka, ve druhý to netrefil, ale bylo to těžký. Jinak mi přišlo, že se snažil a že to nebyl uplne marnej pokus ho tam dát, má výbornou techniku a umí jeden na jednoho a ta drzost z předchozího zápasu se mohla hodit.

  24. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    mirda     před 2 lety 03.08.2022 13:21 |  
    4 7

    Slavia klesá hlouběji každý rok souměrně s ekonomickou situací. Je hezké radit pořídit špílmachra, kladivo do útoku (lépe dva), kde je najít a jak je zaplatit. V našich možnostech je sehnat zase jen průměr, a toho už máme v kádru opravdu dost.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      vršek     před 2 lety 04.08.2022 11:16 |  
      2 2

      Jenže ti důrazní hráči do "vápna" u nás byli, ale trenér je evidentně vyhodnotil jako nepotřebné z hlediska naší herní koncepce. Prvním byl zcela nesmyslně a ohavně vyhozený Škoda, Následoval opět zcela nepochopitelně odepsaný náš odchovanec Musa- za mně největší Trpišovského chyba a oslabení našeho týmu. Dalším hráčem, který měl být konečně využíván "do vápna" byl Krmenčík, Byl odepsán po cca třech nevydařených výkonech, a to v zápasech kdy se jako obvykle u Trpišovského tým cca dva tři zápasy po přípravě "hledá". Teď jen držme palce Jurečkovi aby se tým zvedl a on v dalších dvou třech zápasech skóroval, jinak dopadne jako výše popsaní.
      Je zvláštní, že na soupisce mohou být dlouhodobě hráči, kteří nejsou v podstatě využíváni, ale důrazný koncový hráč "do vápna" pro zápasy, které je třeba "zlomit" důrazem ve vápně v soupisce nemůže být.
      Ještě k tomu důrazu ve vápně - v zápase s Hradcem trenér naprosto nepochopitelně jediné dva silově disponované hráče vystřídal a poté se všichni včetně trenéra divíme, že se naši hráči nedostanou do šance. Oni ti silový hráči ve vápně tam nejsou jen jako zakončovatelé, ale i jako ti, kteří "vážou" obránce (viz Chorý v Plzni) a uvolňují prostor pro spoluhráče. V naprosté většině fotbalových zápasů a to bez ohledu na úroveň soutěže jsou v případě nutnosti, takový hráči na lavičkách týmů či jsou v takových chvílích využiti stopeři - my jsme takové hráče ze hřiště v neděli stáhli cca 30 resp.20 minut před koncem stáhli....Vzpomeňte na Frydrycha a jeho veledůležité góly, většinou rozhodující takové zápasy.
      Jedna z prvních věcí, kterou jsem byl překvapen a kritizoval jsem Trpišovské bylo "odstavení" Ngadua v několika prvních zápasech u nás...také hráč, který se původně do koncepce nehodil,,,,

  25. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Ivan     před 2 lety 03.08.2022 16:58 |  
    6 3

    No na můj vkus je to celkem negativní. Důvod prohry je bota stoperů, tak není o čem, to prostě byla hrubka jako kráva a zrovna oni z hodnocení vyšli nejlíp. Porovnání Standy a Fily je taky divné, protože Fila zatím moc produktivní není. (mimochodem, co je špatného na brankách v úvodu zápasu? Branka v úvodu je často ten rozdíl mezi výhrou 4:0 a prohoru 0:1 jako včera)

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      Lunaris     před 2 lety 03.08.2022 17:23 |  
      4 0

      To je dobrý postřeh a ono to jde ještě dále. Já jsem tu nepokrytě Ousoua za jeho výkon chválil, aspoň do té hrubice. Ale spíš mě napadá, jestli to my všichni včetně mě tady nevnímáme špatně. Přece Slavia sice dávala dost gólů, ale nelze zapomínat, že ještě víc udivovala tím, jak málo gólů dostávala. Vždyť jsme lámali rekordy, Kolář i Mandous dělali neskutečné šňůry ve vychytaných nulách. To se ale změnilo na jaře, kdy nebyl pro nikoho, a tím méně v pohárech, problém překonat naší obranu a nasypat nám klidně tři fíky, Hradec s Lincem dali dokonce čtyři. Jestli naopak přístup Trpišovského, že jsme hráli s cílem hlavně neinkasovat, není pro další vývoj týmu správný. V situaci, ve které jsme, bychom primárně opravdu asi měli stabilizovat hlavně obrannou činnost a opět docílit toho, že je nám téměř nemožné dát gól. Pak přijde i ta ofenzivní nadstavba. Není to tak dlouho, co jsme za celý podzim inkasovali snad 3 góly.

      • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

        Ivan     před 2 lety 03.08.2022 17:57 |  
        0 0

        Ano, ale jsou tma 2 věci. Jednak jsme dostávali strašně málo gólů, ale taky jsme jich hodně dávali. Zrovna jsem to tu psal, že jsme dali za poslední 2 sezony 165 gólů v lize a takovou úspěšnost měla jen Sparta 2013/204, takže to nebylo jen o obraně. Teď ta obrana vcelku funguje, soupeř měl jen 1 šanci za celý zápas. I když musíme říct, že to zahrál dobře, tak my jsme jim to hodně ulehčili.

  26. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    vlk30 (přítel SN)     před 2 lety 03.08.2022 23:00 |  
    9 4

    Znamkovaní v pohodě, nicméně bych doporučil panu hodnotiteli aby s tím co a jak má Trpiš dělat počkal a ne spustit spoustu rad hned po prvním kole kaprligy. V tuto chvíli se mě to zdá úplně zbytečné a k ničemu.


    Komentář byl uživatelem upraven (04.08.2022 08:28) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      Belojs     před 2 lety 04.08.2022 16:17 |  
      2 0

      Ono jde o to, že tento zápas navázal na nepovedenou nadstavbu, což je v článku také zdůrazněno.

  27. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    petrrrrr     před 2 lety 04.08.2022 08:39 |  
    1 0

    Alanore záloha, která nastoupila má současně nejlepší formu, jak byste to postavil, Provod to drbal, několikrát ztratil míč, má daleko do bývalé formy, Ševčík také nebyl vidět. Když nastupoval Lingr, tak jsem myslel, že to tam zblbne a oživí, ale nebyl vidět. Takže nikoho lepšího nemáme.

  28. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    Fačín     před 2 lety 04.08.2022 10:04 |  
    2 5

    Alanor mi opět mluví z duše, jeho hodnocení jako vždy perfektní a výstižné - myslím tedy hlavně to slovní, známky bych globálně o 1 snížil, vždyť jsme prohráli s loňským nováčkem, který nemá ani stadion a nedokázali jsme mu dát ani gól.

  29. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    vršek     před 2 lety 04.08.2022 12:02 |  
    2 4

    Budu se opakovat - nechci rozporovat Alanorovo hodnocení, leč, výkony jednotlivců v zápase byli jednoznačně ovlivněny nepochopitelnou základní sestavou, bez zažitých herních stereotypů s ohledem na sestavu plnou hráčů, kteří spolu nastoupili sotva ve třech přípravných zápasech (včetně těch s Gibraltarem).
    Pokud by základní osu týmu mělo tvořit 7 - 8 hráčů základní sestavy, dobrá, trenérská volba, a snad se rychle sehrají, ale podle mého toto základní osa letošního týmu Slavie sotva bude.
    Psal jsem tady o chybějícím čtvrtém stoperu a o chybějících becích v týmu...
    No, včera jsem se nějak mezi řádky v článku p.Podroužka dověděl, že na soupisce pro KL chybí Schranz, a že by snad v ní měl nahradit beka - Juráska.
    To, že Jurásekí není hráčem, který by splňoval trenérovi představy o levém beku jsme se už mohli přesvědčit už na jaře. To, že to tak je, se ukázalo jeho zařazením do sobotní sestavy béčka....
    Dobrá, opět trenérova volba a snad se ti naši "přeškolení záložníci" na beky naučí bránit - ale silně pochybuji....

    Co mne však jaksi "došlo a nadzvedlo" až včera, bylo NEzařazení Schranze na soupisku KL. Je snad po svých skvělých výkonech v loňské sezóně nepotřebným hráčem? Kde tedy byl v neděli? Proč se tak dobrý hráč, s tak vysokou produktivitou nedostane na hřiště v zápase, který je třeba zlomit v náš prospěch?

    No, zřejmě nyní budeme mít na pravé straně přetlak. Nikdy by mne nenapadlo, že budeme rozebírat, kdo je v podstatě horší pravý obránce, a kdo ze záložníků, ke svým výborným útočným schopnostem přidá i jistotu v obraně.

    To, co zbylo z naší pevné obranné hry jsou nyní tři nesehraní stopeři bez hráče, který by dirigoval obranu a jeden skutečný bek, který hraje za béčko! Když k tomu přidám chybějícího Olayinku a právě Schranze, kteří v několika zápasech prokázali, že jsou svými fyzickými předpoklady a nasazením schopni útočit i bránit - zastoupit beka za sebou, pak budeme dostávat góly i v naší nekvalitní lize. Vzpomeňte na zápasy a výkony těchto dvou hráčů v zápasech s Berlínem.

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      lukas6novak     před 2 lety 04.08.2022 13:38 |  
      1 0

      1) Ano osa nám sice chybí ale z přípravy a začátku sezóny mi teda přijde že se docela rychle ustálí a hráči jako Mandous, ousou, santos v obraně. Holeš, Tiehi, ewerton v záloze a Sor/Jurečka v útoku budou pravidelní hráči co tu novou osu utvoří
      2)Absence Schranze nechápu pokud tam nebylo nějaký zranění protože i když není nijak top na křídle tak je poctivý a umí být produktivní a to se vždy hodí
      3) Juráska mi je líto a chci aby hrál víc ale na druhou stranu přes Oscara to bude mít dost těžký (a přijde mi dost lidma nedoceněný) a ještě k němu tak zorvna u Juráska dost chválil útočnou nadstavbu ale říkal že má mezery směrem dozadu což je asi tak nějak většina našich beků. +Za mě Oscar je pořád lepší bek než Jurásek
      4) Lídr v obraně bude Ousou který podle Trpišovskýho umí dirigovat už v čestině a se Santosem budou hrát co nejčastěji aby právě vznikla rychle souhra

  30. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    honza1947     před 2 lety 04.08.2022 13:57 |  
    6 5

    Vážení, při vší účtě k hodnotiteli i ke zde se profilujícím "profesorům" fotbalu, z nichž někteří by se mohli okamžitě ujmout A-týmu se zaručenými výsledky, s uveřejněným hodnocením nesouhlasím. Je totiž emotivně ovlivněno výsledkem a k realitě má tudíž hodně daleko. Hra našeho týmu nebyla samozřejmě úplně bezchybná a zřejmě z jediné hrubé chyby obrany padl jediný gól zápasu. Byla jinak kvalitativně na daleko větší výši než hra Hradce, jehož hráči byli neskutečně namotivovaní Koubkem a Hejkalem. A zřejmě i nechutným pokřikováním některých našich fandů na Vlkanovu a spol. Prostě hráči Hradce "víc chtěli" a velice organizovaně hráli před svoji brankou "autobus". A to přehrát dělá problém nejen nám. Našim hráčům bych snad vytknul poněkud chladnější přístup než měl soupeř, zřejmě si až příliš věřili, a nedůraz a nepřesnost ve finální fázi. Takže pokud by byl výsledek opačný, hodnocení a komentáře by byly určitě odlišné. A teď do mne. Zdravím všechny a dnes držme palce a fanděme každý podle svých možností!

    • Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

      mig52     před 2 lety 04.08.2022 16:27 |  
      2 5

      Aspoň někomu se to líbilo. Mel bys dostat zdarma permanentku. A zase to pokud by...., tedy v bledemodrém kdyby....


      Komentář byl uživatelem upraven (04.08.2022 16:30) . Zobrazit původní komentář

  31. Re: Hodnocení slávistů - 1. kolo

    jose01     před 2 lety 05.08.2022 07:36 |  
    4 3

    to byla skoro zdrcující kritika, která se tady dříve nenosila a kdo si ji dovolil, tak byl nemilosrdně umínusován a byly mu připomenuty úspěchy trenérského štábu. To že nemáme ve hře plán B je evidentní, hráče máme všechny univerzální vojáky, co plán B ani hrát nemůžou. Vloni jsme nahráli hafo bodů, bohužel jsme zmrvili nástavbu, kdy se nám úplně sesypala hra a obrana. Uvidíme letos. Jen to zatím v zápasech, kde prohráváme vypadá stejně, z každé šance soupeře je branka, my hrajeme jalově a ikdyž máme ke konci dosti času na vyrovnání, tak místo tlaku je to pro soupeře v podstatě bez stresu. Taky se mi zdá , že se nám hromadí zápasy, kdy nevstřelíme ani jednu branku. Nevím kolik tady věřilo, že ten zápas otočíme, já fakt ne. Ještě jedna věc, já fakt Standu mám rád, ale omílá se tu fráze poměr cena výkon. Myslíme si, že to je fakt hráč, co by měl brát půl mega? Vždyť to samý uhraje každej druhej ligovej fotbalista. Je pravda že ho neplatím, ale pak nebrečme, že nemáme na druhýho Stanciua.