Výsledek, který je plně v souladu s Tvrdíkovo upravenou/poučenou strategií v rámci celé této kauzy... "Kudela mu vzápětí vyhověl a odeslal do Skotska dopis patřičného znění. 'Strašně bych si přál, aby Rangers a Glen Kamara souhlasili s naším názorem... Když bude trestní stíhání ukončeno, sednu si s ním, aby arbitráž neřešil... Nemělo se to stát. Pro nás je to hrozná kauza. Šíleně nás to postihlo a už to nic nevrátí.'" Následovat by tedy mělo ukončení arbitráže a tím snad už konečně celý tento příběh skončí.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Snad to předznamenává konec této strašné a absurdní kauzy. Být Ondrou, vysral bych se i na tu arbitráž. Stejně už mu to nic nevrátí a čím dřív se za tím udělá tlustá čára, tím líp. Myslím si, že se to dost podepsalo i na těch jeho zdravotních problémech, kdy se mu problémy vrací a údajně nijak těžké zranění se ne a ne uzdravit. Ten strašný stres, kterému byl Ondra vystaven, se prostě na těle podepíše, i když to na něm při samotných zápasech, dokud byl zdravý, vidět nebylo.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Já bych tedy být Ondrou nechal arbitráž proběhnout. Ukončení sporu bez meritorního rozhodnutí by znamenalo, že vlastně akceptuje rozhodnutí UEFA, že se dopustil rasistického chování vůči Kamarovi. To vše v situaci, kdy zjevně neexistuje jediný dostatečně přesvědčivý důkaz, aby mohlo být zahájeno Kúdelovo trestní stíhání (což by jinak jistě mile rádi ve Skotsku udělali), tedy je opravdu záhadou, na základě jakých skutečností UEFA ke svému závěru došla a bylo by vhodné nechat toto přezkoumat víceméně nezávislou institucí. To, že už si trest od UEFA odpykal a např. účast na EURO mu již nic a nikdo nevrátí přeci neznamená, že by jeho jméno mělo zůstat bez řádných důkazů pošpiněno.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Jenže jméno mu už z evropského pohledu zůstane pošpiněno, i kdyby ten spor vyhrál. Na západě to nikoho zajímat nebude a tady si nemá co dokazovat, protože veřejnost je na jeho straně. Dostat tak může nějaké finanční odškodnění, ale na druhou stranu ho to bude stát čas a další útrapy z vyslýchání apod. Radši by se měl zaměřit a užít si poslední roky kariéry na hřišti.
Po principiální stránce tedy souhlasím, ale v reálném světě to za to dost pravděpodobně nestojí.
Původní komentář: Jenže jméno mu už z evropského pohledu zůstane pošpiněno, i kdyby ten spor vyhrál. Na západě to nikoho zajímat nebude a tady si nemá co dokazovat, protože veřejnost je na jeho straně. Dostat tak může nějaké finanční odškodnění, ale na druhou stranu ho to bude stát čas a další útrapy z vyslýchání apod.
Po principiální stránce tedy souhlasím, ale v reálném světě to za to dost pravděpodobně nestojí.. Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Tady s tebou nesouhlasím, dokud je šance, že se prokáže, že Kamara a Zungu jsou prolhaná prasata, je Ondrova povinnost do toho šlapat, už kvůli precedentu.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
1. Finanční odškodnění bude ohromné
2. Chtěl bych uvést na pravou míru, že těmi útrapami je v reálu jeden,max dva výslechy, které rozhodně nepotrvaji ani tydny ani dny..ty delas,jako by tam mel jit z Prahy bosej pesky s trnovou korunou..
3. Nechápu tuhle priposranou,s prominutim, mentalitu.. "no co,ze mi zkurvili život, že sem nemoh jet na velkej turnaj, ze ze mne delaj spinavyho rasistu.. hlavni je prece klid" notyvole!
Jestli to Ondra vzdá, buduto samozřejmě respektovat, ale zklame mně to.. ale jeho pohled na vec,jeho spokojenost ke hlavní..
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Klid je hlavní z toho pohledu, že mu to pravděpodobně podlomilo zdraví a těch let mu na trávníku nezbývá moc. Výslechy jsou jen část, kauza se zase rozvíří i mediálně. Kolik může dostat peněz jako odškodnění, je otázkou. Třeba to může být fakt dost a vyplatí se to v tomto směru dotáhnout. Nic jiného tím ale reálně nezíská, max svůj dobrý pocit.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mě tedy nepřijde, že by mu to podlomilo zdraví - maximálně v souvislosti s tou ránou do nosu, kterou mu posléze uštědřil bláznivej Bale....
Zranil se až po půl roce v duelu s Karvinou a zdánlivě banální zranění se potom zkomplikovalo... něco podobného zažívá Bořil, podobným martyriem si prošel Hromada a žádný z nich při tom neměl žádnou psychicky náročnou kauzu... a to nemluvím o sobě, kdy i u mne banální "bolí mě kotník" ve finále vyústilo v roční absenci, protože se ukázalo, že tam je nějaký problém, který odhalila až magnetická rezonance... a taky jsme za sebou enměl žádný psychický teror...
Tvrzení, že mu to podlomilo zdraví je jenom dojem, který nemusí být pravdivý :-)
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Samozřejmě, že je to jenom dojem, když nejsem jeho lékař. Ale obecně má dlouhodobý stres na organismus značně nepříznivé účinky a podobná záhadná onemocnění, která se nehojí dle plánu, jsou typická. Proto píšu, že je to podle mě pravděpodobné, i když vyloučit do té doby skrytý problém se tím nedá.
Bořil má artrózu. To je dlouhodobá věc, která se asi projevila, až když došla do pokročilého stadia. Hromada měl snad přetržené vazy v koleni, to je taky něco úplně jiného.
Původní komentář: Samozřejmě, že je to jenom dojem, když nejsem jeho lékař. Ale obecně má dlouhodobý stres na organismus značně nepříznivé následky a podobná záhadná onemocnění, která se nehojí dle plánu, jsou typická. Proto píšu, že je to podle mě pravděpodobné, i když vyloučit do té doby skrytý problém se tím nedá.
Bořil má artrózu. To je dlouhodobá věc, která se asi projevila, až když došla do pokročilého stadia. Hromada měl snad přetržené vazy v koleni, to je taky něco úplně jiného.. Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
S tím Hromadou... ten měl natržené postranní vazy v koleně v momentu, kdy u nás podepisoval smlouvu, ale to se mu dalo do čtvrt roku dohromady a půl rok pod Šilhavým v pohodě odehrál....
To relativně fatální zranění měl v létě 2018 už pod Trpišovským - přivodil si to v přáteláku proti Viktorii Žižkov a šlo tam právě - stejně jako u Ondry - o kotník... kdy se mu stále vracel nějaký zánět na chrupavce a pořád se to nehojilo, půl roku se to zkoušelo řešit konzervativní léčbou, nakonec do toho museli hrábnout operativně, proto to trvalo tak dlouho.... a u Ondry je to něco podobného - ta chrupavka je taková zrádná věc ... :-)
Já si prostě nemyslím, že by tohle ovlivnil stres... ten by spíš ovlivnil psychiku, případně přivodil nějaké poruchy vysloveně ambulantního rázu - náchylnost k angínám, virózám, poruchy krvetvorby a tak... Já si prostě opravdu nemyslím, že by stres ovlivnil hojení a případné vracení se sportovního zranění...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Koukni na dlouhodobé účinky stresu. Psychika ti reálně ovlivňuje celé fungování těla. Když ti stres může způsobit zvýšený tlak až vážné problémy se srdcem, cukrovku, špatně fungující imunitu (ať už autoimunitní onemocnění nebo náchylnost k infekcím), tak mi nepřijde nic zvláštního, že by se ti špatně hojilo mechanické poškození. Tělo ve stresu prostě nefunguje dobře po všech stránkách. Nohu ti stres nezlomí, ale rekonvalescenci ovlivní.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Stres může ovlivnit... může, ale nemusí... Mně teď tady v téhle diskuzi přijde, že se tahle poznámka vzala jako hotová a jasná věc....
Že Ondrovi stres z téhle kauzy ovlivnil zdraví natolik, že z toho je půlroční absence... Já si tady z té diskuze dělám obrázek, že kdyby se v Glasgow odehrál zápas bez incidentu, tak by Ondra srpnový zápas v Karviné bez problémů dohrál... a nebo by z něj byla maximálně čtrnáctidenní absence...
Tak to podle mého názoru není...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Ne, nedohrál. Ale byl by za měsíc zpátky a problémy neměl. Takový je aspoň můj názor, pochopitelně nepodložený lékařskými zprávami a utvořený jen na základě veřejně dostupných informací.
On nikdy na zranění netrpěl, takže nynější situace smrdí na sto honů. Může to být zapříčiněno objektivním nálezem jako u Bořila, ale nikde nic takového nezaznělo. Přitom už to trvá měsíce.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
jenomže známe desítky případů, kdy to bylo podobné... že zranění, které vypadalo na první pohled jednoduše, ve finále znamenalo delší absencí.... a nikdy to nikdo na stres nesváděl... Když se podíváme za řeku, tak tam se zraněními bojují pořád... z historie známe spoustu hráčů, kterým zranění ukončila kariéru a přitom na první dobrou to nevypadalo tak špatně... Právě u hráčů, kteří nikdy na zranění netrpěli může jedno nečekané způsobit delší absenci i proto, že nemají zkušenost s rehabilitací a pokus o návrat uspěchají, nebo přetíží druhou část těla... Coufal vypadal celý život jako robocop a teď už v Anglii v krátké době druhá absence
Přijde mi prostě krátkozraké to hodit na stres... a vydávat to za jasné stanovisko...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Karle, vždyť může ale nemusí. Já třeba mluvil s borcem doktorem, který tvrdí, že stres je největší metlou lidstva. Horší než rakovina, infarkty, mozkové příhody, protože je jejich spouštěč! No a teď záleží na tom kterém z nás. Někdo mu odolává líp, jiný hůř. A mnozí další odborníci toto tvrzení potvrzují. Zdá se mi, že je zbytečné o tom polemizovat. Alanor má podle mne obecně rech, ty v jednotlivostech též. Amen.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
S tím problém nemám, stres je "metlou lidstva"... ale:
Ondra nemá ani rakovinu, ani infarkt, nebo srdeční problémy... tedy to, co stres opravdu způsobuje... Ondra na konci srpna na špatném terénu blbě došlápl a zranil si kotník.... posléze se lékařský štáb pokusil Ondru uschopnit na první derby které se hrálo měsíc po zraněn a ukázalo se, že to ještě nejde a je otázkou, jestli se tím pokusem začít trénovat ta situace ještě zhoršila, nebo prostě ro poranění bylo od začátku dlouhodobějšího rázu...
Mně prostě nesedí ta formulace, že kdyby nebylo incidentu v Glasgowě, tak by už za měsíc byl v pořádku... to je podle mého názoru tvrzení, které se nezakládá na nějaké racionální úvaze...
Beru spíše obráceně, že pro každého sportovce je zranění stresující záležitost, takže se může během léčby špatně rozhodnout a návrat uspěchat... ale pokud budu na stejné zranění léčit člověka, který je v pohodě a člověka, který zažívá těžkou životní situaci, tak ta noha sroste plus mínus za stejný čas, rozdíl bude pouze v tom, jak ten člověk bude během rehabilitace reagovat a ten optimističtější se může vrátit o týden dřív. Ale nemyslím si, že by rozdíl mohl být měsíc/půl roku...
Ovšem hlavní, co mi na této diskuzi nesedí je, že na začátku zaznělo "myslím si, že se to podepsalo i na Ondrově zdraví..." .. čili taková možnost jako že možná ano, ale možná taky ne, .. a po pár příspěvcích mi to přijde, že se stres z incidentu starého přesně rok z podpůrného argumentu změnil na hlavní příčinu zranění a délky léčby... a jako takový je vydáván za hlavní důvod, proč by Ondra neměl pokračovat v Laussanne...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
A o tom dobrým pocitu je to podle mně nejvíc. Mně táta vždycky říkal, abych se choval tak, abych se mohl podívat do zrcadla a nepoblejt se.. a já být na jeho místě a nevinný, tak bych se všemi prostředky snažil očistit své jméno už pro ten pocit, že se nepobleju.. ale každej jsme jinej, já se nikdy v ničem nevzdávám a tak je mi ta myšlenka prostě cizí.. ale čas ukáže a já si moc přeju, aby to dopadlo nejlépe a ještě líp pro Ondru a jak jsem říkal, jestli mu bude dobře, když se na to vykašle, já to budu respektovat.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
před 3 lety 09.03.2022 15:38 |
3 0
Jj, na tom, co píšeš, je taky něco pravdy. Těžký no.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Nemyslím si, že na závěr kariéry by měl být defakto uznaným rasistou. Tak to totiž bude u některých vypadat, kdyby to stáhl. Já mu fandím.
Ono totiž z dobré víry si s někým potřepeš pravicí, máte za to, že je to v pořádku a pak dostaneš sekanec zezadu a ostrouháš sám.
Mu už uškodili, ten už prohrát nemůže.
Měl by mít maximální podporu klubu a všech fanoušků.
Ostatně i ta sparta a hlavně jejich fanoušci prozřeli a viděli, četli a slyšeli, co dokáže udělat psychopat v kvádru.
Všichni jsme ten zápas viděli. A co předcházelo tomuto momentu taky víme.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Jednoznačně, pokud má rozum, by se měl snažit očitit své jméno. Neumím si představit, že bych to na jeho místě "nechal plavat" a žil s pocitem bezpráví, které na mně bylo vykonáno, a kterému jsem se nebránil. Ono život přináší různé situace, a pokud se nebude bránit, omlátí mu to třeba za 10 let v nějaké práci. Takové to české - něco na tom bylo. Nebo se ho zeptá jednou syn, tati, jak to bylo? A když jsi nic špatnýho neprovedl, proč ses nebránil. Teď o tobě někdo řekl / napsal tohle. Takhle bude mít lejstro, že není žádný rasista. A kdokoli ho v budoucnu bude chtít veřejně očerňovat, tak má na krku trestný čin pomluvy.
Ondro, držím pěsti, běž do toho.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Kalexi, ty máš v jádru pravdu. Ale jede v tom i Slavia, právní týmy, J. Tvrdík, čas, práce, peníze atd. Na Jardovi je vidět, že je z té kauzy unavený a že pro Kudyho udělala Slavia hodně i vzhledem k tomu, co za blbinu Kudy udělal. Chce řešit příjemné věci prospěšné pro Slavii a ne se furt motat v kruhu. Já rozumím morálně Kudyho očistit, ale mám pochopení pro Tvrdíkovo vyjádření. Prostě je fakt, že první padající dominovou kostkou byl Kudy....
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
První padající dominovou kostkou byl rozhodčí, který připustil jatka, netrestal zjevné likvidační zákroky, což vyvrcholilo zraněním Koláře (což byl snad nejhorší zákrok ve fotbale, co jsem kdy viděl v přímém přenosu) a pokračovalo dál dalšími netrestanými fauly a kopáním do ležícího Kuchty! Až druhou dominovou kostkou byl Ondra, který si to nenechal líbit a "ozval se". Vybral si pochopitelně totálně špatné řešení, to ale vychází z toho, že tohle nijak neplánoval, bylo to spontánní rozhodnutí v emocích. Vybral si špatného hráče a špatný způsob. Nicméně udělal "svým způsobem" to, po čem jsme všichni volali v minulém derby v poháru, kdy se ostudně nikdo nezastal Plavšiče, na kterého protihráči pořádali (ne)regulérní hon.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Za mě je spíše otázka, jestli tu arbitráž může vyhrát. UEFA má jasně daná pravidla dosciplinárního rozhodování, kterým podléhá i Kúdela a které jsou postavany na principu "uspokojivého přesvědčení (comfortable satisfaction) příslušného disciplinárního orgánu". To se těžko prokazuje, že tento princip byl porušen. Na čem staví svou žalobu k CAS?
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Otázka samozřejmě je, jestli CAS rozhoduje jen o tom, zda UEFA pochybila v rámci vlastních pravidel, nebo zda se celý delikt znovu posuzuje nade vší pochybnost a v případě pochybnosti ve prospěch obviněného?
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Není to právě standard UEFA? Mimochodem, nevím, zda je wikipedia v tomto směru hodnověrná, ale padla na ní věta že"...že Mezinárodní sportovní arbitráž je skutečně arbitrážním soudem..."
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
UEFA má standard - "comfortable satisfaction of disciplinary body".
Ale jak to teď googlím, tak je to údajně přísnější než "on balance of probability" a že CAS používá taky tento koncept. Pokud by to tak bylo, pak je pro mě rozhodnutí disciplinární komise nepochopitelné a šance u CAS snad je.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Sem nasranej a to je tu jen pár příspěvků.. takže: POKUD je Ondra nevinný na arbitráž se v žádném případě nemůže vysrat a musí očistit své jméno.. to si tady někteří po večerech necháváte kálet na hlavu nebo jste spadli z višně?
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
To si úplně nemyslím - právníci měli k dispozici časový rozbor té situace, doklad toho, že ta věta nemohla zaznít tak, jak jí slyšel protivník... do toho výpovědi toho lumpa, který přesné znění "údajně vyřčené věty" neustále měnil... Podle mého názoru se dá dokázat, že nemohlo zaznít doslova to, co tvrdí druhá strana... čímž samozřejmě bude zpochybněno veškeré tvrzení údajně poškozeného...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Plerre, ty (my) trpíme??. Necháváme si srát na hlavu? Hochu, ta situace není pro Ondru vůbec jednoduchá. Jistě by chtěl primárně očistit své jméno, ale může mít toho už tak plné zuby, že chce mít vše za sebou. Nevím, proto zdůrazňuji to může. Někdo by se třeba rval dál.... . A možná i Ondra, jenže se dostal jako zrno mezi dva kameny. JT mu naznačil, že si přeje kvůli klubu ukončení kauzy po všech stránkách, protože to stálo fůru práce, peněz a času a že se tomu už odmítá dál věnovat. Jednak, co pak Kudymu zbývá? Druhak, divil by ses JT za takový požadavek? Víš kolik úsilí a času musel věnovat, když pomineme peníze? A nervů !!! Když si promítne, že to vše mohl věnovat jinému dění ve Slavii? Já myslím, že pro Kudyho udělala Slavia moc, to jen konstatuji a ortel, co že je nejsprávnější, si vůbec netroufnu vyjádřit. Jen to, že v teple domova u čaje, kávy či v hospůdce od dobrého piva se to lehce říká.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
1. Jak jsem řekl, Ondrovo rozhodnutí budu plně respektovat ať bude jakékoliv a možná s ním budu vnitřně nesouhlasit.
2. To s tím JT mně nadzdvihlo už před pár měsíci, kdy se o tom prvně zmiňoval. To jsem si říkal, jak si to vůbec může, byť JT, dovolit, nařizovat Ondrovi, jak nakládat se svým jménem a stojím si za tím, že je to špatně. Souhlasím s tebou, že Slavia pro Ondru udělala velmi mnoho a ať u toho zůstane a Ondra se rve za sebe sám, pokud chce.
3. Jsem asi naivní, ale musím se smát, když čtu, jak nás ta kauza jako klub poškozuje? Jako jak a kde? Pískají proti nám v Evropě rozhodčí křivě? Ne. Máme od té doby několik nových silných partnerů pro klub, takže tam problém taky nevidím. Křičí na naše hráče někde někdo, že jsme rasisti? Nevšiml jsem si. A jestli jednou za týden někde v tramtárii napíšou nějaký recyklát mně je šumafuk.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Ok, v pohodě. Jen k bodu 2, jak si mohl JT dovolit nařizovat Ondrovi... . No nevím, je šéf klubu a Ondra nedostal do průseru jen sebe, ale i klub... . Také mohl Ondrovi říci, hele, do nečeho jsi i nás, kromě sebe, namočil, tak si sežeň nějakého právníka a nejak to vyřeš. A nazdar. Myslíš, že to by byla pro Ondru lepší varianta, než ta, že se klub nejen za něj potavil, ale vytáhl za něj do boje s týmy právníků a za to teď požaduje, aby to Kudy ukončil. Za vše se platí, každá mince má 2 strany a hold za ten servis ze strany klubu je to Ondrova daň. Dle mne malá, ale chápu, že mnozí na to budou mít jiný názor. Když si uvědomím, týkat se to mne, také bych se lámal, protože to rčení o ranním zrcadle jsem také občas od rodičů slýchával, na tom jsme stejně a jsem pevně přesvědčen, že v tomto jsem je určitě nezklamal. K bodu 3. Jistě nejsme pupkem světa, ale jistě i ty máš někde vzadu v hlavě uloženo, jak se který klub chová, alespoň zda výrazně nevybočuje či se zvýrazňuje tím či oním ať už v pozitivním, či negat.smyslu. A je určitě příjemnější o našem klubu slyšet, to jsou ti borci, co....., než to jsou ti kreténi, co.... . Vím, že tím nemusíme trpět, co si o nás myslí, ale v něčem, třeba při přestupech hráčů černé pleti k nám, by se to mohlo projevit. Píšu mohlo, protože se tak neděje, počet těchto hráčů je u nás velký a to dokazuje, že jsme v pohodě. Ale zalíbí se nám někdo ze Celticu, a může se mu k nám nechtít... . A také je určitě lepší, když o nás prohlásí trenér Chelsea do všech médií, že tak bĕhavé , presující a perfektně fyzicky připravené mužstvo proti sobě neměl a vejde to mnohým do povědomí. Jistě, za to si také nic nekoupíme, ale tu nálepku si mnozí zapamatovali a ví, že umíme něco, na co můžeme být hrdí. A vlastně i koupit si za to něco můžeme, protože při přestupech můžeme argumentovat, dáváme vám hráče z týmu, který má taková a taková čísla, takže i cena.... atd.
Původní komentář: Ok, v pohodě. Jen k bodu 2, jak si mohl JT dovolit nařizovat Ondrovi... . No nevím, je šéf klubu a Ondra nedostal do průseru jen sebe, ale i klub... . Také mohl Ondrovi říci, hele, do nečeho jsi i nás, kromě sebe, namočil, tak si sežeň nějakého právníka a nejak to vyřeš. A nazdar. Myslíš, že to by byla pro Ondru lepší varianta, než ta, že se klub nejen za něj potavil, ale vytáhl za něj do boje s týmy právníků a za to teď požaduje, aby to Kudy ukončil. Za vše se platí, každá mince má 2 strany a hold za ten servis ze strany klubu je to Ondrova daň. Dle mne malá, ale chápu, že mnozí na to budou mít jiný názor. Když si uvědomím, týkat se to mne, také bych se lámal, protože to rčení o ranním zrcadle jsem také občas od rodičů slýchával, na tom jsme stejně a jsem pevně přesvědčen, že v tomto jsem je určitě nezklamal. K bodu 3. Jistě nejsme pupkem světa, ale jistě i ty máš někde vzadu v hlavě uloženo, jak se který klub chová, alespoň zda výrazně nevybočuje či se zvýrazňuje tím či oním ať už v pozitivním, či negat.smyslu. A je určitě příjemnější o našem klubu slyšet, to jsou ti borci, co....., než to jsou ti kreténi, co.... . Vím, že z tím nemusíme trpět, co si o nás myslí, ale v něčem, třeba při přestupech hráčů černé pleti k nám, by se to mohlo projevit. Píšu mohlo, protože se tak neděje, počet těchto hráčů je u nás velký a to dokazuje, že jsme v pohodě. Ale zalíbí se nám někdo ze Celticu, a může se mu k nám nechtít... . A také je určitě lepší, když o nás prohlásí trenér Chelsea do všech médií, že tak bĕhavé , presující a perfektně fyzicky připravené mužstvo proti sobě neměl a vejde to mnohým do povědomí. Jistě, za to si také nic nekoupíme, ale tu nálepku si mnozí zapamatovali a ví, že umíme něco, na co můžeme být hrdí. A vlastně i koupit si za to něco můžeme, protože při přestupech můžeme argumentovat, dáváme vám hráče z týmu, který má taková a taková čísla, takže i cena.... atd.. Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Ještě k těm rozhodčím. Myslíš, že by rozhodčí nechal Pattersonem (pravý bek v zápase na Rangers) takto okopávat hráče Bayernu nebo Barcy? Ani náhodou! Myslíš, že by tak dopadl závěr s Rangers? Ano, občas nás řežou.
Původní komentář: Ještě k těm rozhodčím. Myslíš, že by rozhodčí nechal Pattersonem (pravý bek v zápase na Rangers) takto okopávat hráče Bayernu nebo Barcy? Ani náhodou? Myslíš, že by tak dopadl závěr s Rangers. Ano, občas nás řežou.. Skrýt původní komentář
Právě kvůli tomu zdraví bych to nechal plavat a řešil už jen fotbal. Protože jestli je za zdravotními problémy stres, tak si z tohoto pohledu dalším prodlužováním právní bitvy nepomůže. Ale to musí vědět on, proč má s tím zraněním takové trable. Jestli tam byl nějaký reálný skrytý problém, nebo jestli se to prostě jen "záhadně" nehojí a vrací se to.
JT už dříve řekl, že pokud se tohle stane a ve VB zastaví stíhání Ondry, tak požádá Kudyho, aby celou kauzu u CAS zastavil ... Stojí to sice velké peníze za právní servis, ale hlavní důvod je jiný, pořád to Slavii strašně poškozuje ve světě, ať se nám to líbí nebo ne, tak tam uvažují jinak ... Takže bude záležet, jak se rozhodne sám Ondra ... Někdy i prohra se nakonec ukáže jako vítězství nebo naopak vítězství se nakonec ukáže prohrou ...
Já si tedy myslím, že to řekl trochu jinak... tam šlo o to, že ve VB už vydali verdikt o zastavení celého případu (že ho jako nebudou dál vyšetřovat a tudíž se neprokáže ani Ondrova vina, ale ani nevina), ale ještě nenabyl právní moci, protože jak Ondra, tak Kamara se proti tomu mohli odvolat... a JT řekl, že požádal Ondru, aby se proti tomuto zastavení neodvolával... ale to nemluvil o slyšení u CAS, to je něco jiného...
Promiň, ale to myslíš vážně ? Slavia s pomocí velvyslance a diplomatů dosáhne ve VB horko těžko zastavení stíhání svého hráče z trestného činu a ten by se měl proti tomu odvolat ?
Ale pochopil, ty mluvíš o právních věcech, já o meritu věci, který logicky popírá to, co jsi napsal ... Ale nic to nemění na tom, že Tvrdík mluvil o zastavení procesu u CAS resp. že po zdárném doběhnutí té kauzy ve Skotsku o to Ondru požádá ...
A já jsem přesvědčený, že JT mluvil jasně o CAS ... Chtělo by to najít, kde o tom JT mluvil ... Navíc mám osobní negativní zkušenost s dlouhodobým stresem a tak souhlasím s Alanorem, že to má vliv na zdravotní stav každého dotyčného, tedy i na Ondrův ... (na někoho víc a na někoho míň, ale v podstatě na každého)
Původní komentář: A já jsem přesvědčený, že JT mluvil jasně o CAS ... Chtělo by to najít, kde o tom JT mluvil ... Navíc mám osobní negativní zkušenost s dlouhodobým stresem a tak souhlasím s Alanorem, že to má vliv na zdravotní stav každého dotyčného, tedy i na Ondrův ... . Skrýt původní komentář
Nas svaty JT mluvil o CAS a o tom, ze uz tahle kauza musi skoncit. Ze to zruseni odvolani k arbitráži bude kseft za skončení stíhání ve skotsku a usmíření s tema zmrdama z bezejmeneho mesta.
Taky mne to už napadlo, že je to něco za něco, protože zastavení stíhání Ondry ve Skotsku dohodl náš velvyslanec ve VB a další naši diplomaté, klidně mohlo dojít k nepsané dohodě, my to zastavíme tady a vy zase na oplátku v Lausanne … Napovídalo by tomu i prohlášení právníka Kamary pro server Sky Sports: „Můj klient je potěšen, že na základě pečlivého zvážení důkazů nebude čelit žádnému trestnímu řízení. Glen je šťastný, že je celá záležitost u konce ... Nyní chce jen pokračovat ve hře, kterou miluje.“ (vyjádření jako by už žádný CAS nebyl ...)
Původní komentář: Taky mne to už napadlo, že je to něco za něco, protože zastavení stíhání Ondry ve Skotsku dohodl náš velvyslanec ve VB a další naši diplomaté, klidně mohlo dojít k nepsané dohodě, my to zastavíme tady a vy zase na oplátku v Lausanne … Napovídalo by tomu i prohlášení právníka Kamary pro server Sky Sports: „Můj klient je potěšen, že na základě pečlivého zvážení důkazů nebude čelit žádnému trestnímu řízení. Glen je šťastný, že je celá záležitost u konce ... Nyní chce jen pokračovat ve hře, kterou miluje.“. Skrýt původní komentář
Já si takhle pamatuju, protože s tím nesouhlasím a kroutil jsem u toho nesouhlasně hlavou. Jestli mu to Ondra neřekl, tak by měl své jméno očistit alespoň u CAS. Ne kvůli veřejnému mínění (jak tady někdo už psal, na západě to pořád budou vnímat stejně a u nás jsou všichni už nyní na straně Ondry), ne kvůli Kamarovi, ne kvůli Slavii, ale kvůli sobě. Později by toho mohl litovat, že na sobě toto ponechal a ta křivda se s ním potáhne napořád. Bude to mít pořád v sobě. Ale obávám se, že ho ukecají, aby to pustil a ukončí to. :-(
Těžké soudit, obě varianty mají pro i proti. Sakra, ať tak či onak, Ondra tam za toho stavu a času neměl lézt, kvůli tomu bych upřednostnil Alanorovu myšlenku. Ať se už může soustředit na fotbal, pokud mu bude držet zdraví.
Já bych ten psychický faktor nepřeceňoval. Ondrovi bude 35, celou kariéru hraje jakožto hráč spíše menšího vzrůstu v nejsoubojovější lize na světě na příšerných terénech, plus valnou část kariéry strávil pod vedením trenérů, kteří své svěřence notoricky dřou - KJVCD a JTVCD. Zranění je občas prostě jen zranění.
Myslím, že nikdo z nás nemá co mluvit do dalších kroků, které Ondra podnikne. Názory některých lidí ohledně arbitráže a šancí na výhru jsou velice, velice naivní.
Řekl Ondra Kúdela něco rasistického? Nevím, doufám, že ne. Pochopil bych i kdyby ano, v afektu, vzhledem k okolnostem zápasu. Proběhl spravedlivý "due process"? Zcela jistě ne. Myslím, že pro Ondru je dobře, že byl uznán vinným pouze na půdě UEFA, což může zpětně kdokoliv rozporovat vzhledem k povaze rozhodovacích stanov etické komise UEFA a prakticky nic tenhle rozsudek neznamená. Tedy reálně vinným uznán nikde nebyl, kde by to mělo vypovídající hodnotu. Ale existuje velice reálné riziko, že i proces v Lausanne by byl politický (viz. námitky vůči podjatosti určené komise) a verdikt této instituce už by se dal rozporovat velice těžko.
Tedy Ondra může z arbitráže víceméně stejně získat, jako i ztratit. Názor veřejnosti by však tento rozsudek nezměnil. Pro hloupého člověka je Ondra vinný. Pro idealistu nevinný. Rozumný člověk ví, že pravda může být kdekoliv, ale i kdyby byl vinný, tak je tahle kauza dohnaná do extrémů v kontrastu s jinými věcmi, které na hřišti proběhly.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Takže výsledkem je, že nejsou důkazy k prokázání trestného činu. Zato jsou očití svědci incidentu, kdy Kamara zákeřné udeřil Kúdelu v tunelu cestou ke kabinám. A to se neřeší proč? Protože je ćernej?
Důkazy proti Kúdelovi soudní autoritou nenalezeny, ale UEFA bez důkazů tvrdě trestala. Potkat to mě osobně, tak dokud bych neočistil své jméno a nezajistil oficiální odsouzení a stažení svévolného, neoprávněného a ostudného trestu, tak nedám pokoj a budu se rvát. Nespravedlnost nemůže jen tak procházet, na to mám svou čest.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Hele, to napadení od Kamary byla ubohost, ale fakt si myslíš, že by měly soudy řešit každý úder pěstí bez jakýchkoliv zdravotních následků? Kamara měl dostat pořádný flastr od Uefy, bez úlev. Ale na podmínku, nebo vězení to není.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Ve srovnání s tím, jakou váhu má výpověď Kamary bez důkazů, tak to jeho napadení Kúdeli byl ukázkový příklad deliktu s důkazy v podobě očitých svědků. Už jsem napruźenej z toho, jak Kamarovo závadový jednání nikdo nevidí.
Původní komentář: Ve srovnání s tím, jakou váhu má výpověď Kamary bez důkazů, ak to napadení byl ukázkový příklad deliktu s důkazy v podobě očitých svědků. Už jsem napruźenej z toho, jak Kamarovo závadový jednání nikdo nevidí.. Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Abych se priznal, tak me asi nejvic stve to, za jakych okolnosti se ten invident uvnitr stadionu stal..
Pusobi to na me totiz tak, ze to cele bylo pripravovane, zakryvani kamer, nevpusteni hracu do utrob stadionu, vylakani Jindry s Ondrou pod zaminkou vyjasneni situace.. Bohuzel se to pro nas tak alespon castecne vyjasnilo, protoze nyni alespon vime, co je ve skutecnosti “bozsky Stevie G.” za ksindla. Kdo vi, mozna i schovali do saten nejaka nahravaci zarizeni a cekali, ze se usvedcime sami.. nevim, kazdopadne tohle jsou skutecnosti, o kterych se nikde nemluvilo, na ostrovech ani nepsalo, coz si myslim, ze je taky spatne, protoze kdyz reknu A, mel bych rict i B..
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Na tu inzultaci Kúdely od Kamary netřeba žádného videozáznamu, co může být silnější důkaz než očité svědectví od zástupců UEFA, kteří u toho byli. Mě právě nejvíc štve, že okolo Kamary se chodí po špičkách a vůbec se pořádně neřeší tohle napadení, tu stopku na 3 utkání beru jako kosmetický trest, jen aby se vlk nažral. Kdyby se to stalo na hřišti, tak to chápu jako závažný přestupek a dotyčný bude od UEFA adekvátně potrestán, ale tohle napadení se stalo po konci utkání a navíc mimo hřiště a s hrou to nemělo co dělat, takže ten incident už spadá do trestně právní roviny občanskýho práva. Vím, že ta kauza je už nudná a únavná, ale být trestán za něco, co se nestalo, nemůže normální slušný člověk akceptovat.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
To ja vubec nerozporuji a ani jsem tim nemyslel, ze by se nemel branit, a ze je potreba nejakeho videozaznamu.
Spise jsem narazel na to, ze to na me pusobi, jako predem pripravovana akce, ze strany Rezniku z Glasgow, ale nikde o tom na ostrovech nebylo ani carky.. Alespon z toho, co jsem k tomu dohledal..
Druha vec je, jestli by to pres tu cernou pasku, kterou maji pred ocima, vubec nekdo chtel cist, nedej boze se nad tim i zamyslel…
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
To jedině že by to vypátral nějaký ostrovní investigavec, ale zřejmě by musel emigrovat, tam by si už nevrz', kdyby odhalil, že to bylo vše naplánovaný a zinscenovaný. Já bych ale neřekl, téma rasismu nabylo na Západě obludných až zvrácených rozměrů, pokud tam rasismus fakticky žádný není, tak mi si ho tam dodáme. V tomhle ohledu se Západ úplně pomátnul.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Myslim si, ze to je vitezstvi.
(Kudela mel vic co ztratit, nez Kamara, jak tu nekdo ...asi Alanor rikal, za ranu pesti se do vezeni nejde)
Jen jeste k te Arbitrazi.
Nejsem sice pravnik, ale domnivam se, ze arbitraz nebude zjistovat jestli se Ondrovi stalo bezpravi ( coz se pravdepodobne stalo)
Arbitraz bude posuzovat postupy vysetrovani.
To je vse.
Bohuzel, nejpravdepodobnejsi vysledek z Lausane je, ze se dozvime, ze UEFA neudelala zadnou proceduralni chybu, a ze postupovala spravne ve smyslu svych predpisu. ( ... a to je zrejme duvod proc pan Tvrdik nechce pokracovat)
z liverpoolu zdravi mart
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Zdravím Tě Marte.
Souhlasím s Tebou v tom, že "Arbitrážní CAS" bude zjišťovat především to, jestli disciplinární komise neporušila nějakou právní normu při svém rozhodování.
Jediná otázka je, zda bude zkoumat, zda byl splněn zákonný důvod takový trest Kúdelovi uložit. A to v tom CAS procesu je zakotveno také.
To přezkoumání zákonnosti spočívá i v tom, zda náhodou nebylo porušeno právo obžalovaného (Kúdely), když v pochybnostech má být rozhodnuto ve prospěch obžalovaného. Právní zásada "In dubio pro reo" je právním pilířem všech zemí evropského práva a evropského soudního dvora v Haagu. Pochybuji, že by jí mohl CAS obejít. Proto se domnívám, že když skotský prokurátor takový důkaz nenašel a zastavil trestní stíhání, tak má Ondra docela velkou šanci arbitráž vyhrát a své jméno očistit. Ale je to můj názor.
Jinak Tě zdravím do Liverpoolu a určitě máš z party Jürgena Kloppa radost viď:-)).
Sokrates55
Původní komentář: Zdravím Tě Marte.
Souhlasím s Tebou v tom, že "Arbitrážní CAS" bude zjišťovat především to, jestli disciplinární komise neporušila nějakou právní normu při svém rozhodování.
Jediná otázka je, zda bude zkoumat, zda byl splněn zákonný důvod takový trest Kúdelovi uložit. A to v tom CAS procesu je zakotveno také.
To přezkoumání zákonnosti spočívá i v tom, zda náhodou nebylo porušeno právo obžalovaného (Kúdeli), když v pochybnostech má být rozhodnuto ve prospěch obžalovaného. Právní zásada "In dubio pro reo" je právním pilířem všech zemí evropského práva a evropského soudního dvora v Haagu. Pochybuji, že by jí mohl CAS obejít. Proto se domnívám, že když skotský prokurátor takový důkaz nenašel a zastavil trestní stíhání, tak má Ondra docela velkou šanci arbitráž vyhrát a své jméno očistit. Ale je to můj názor.
Jinak Tě zdravím do Liverpoolu a určitě máš z party Jürgena Kloppa radost viď:-)).
Sokrates55. Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Čistě domněnka. Za mne ani v Anglii nejsou starousedlici nadšení z BLM apod. Ale v ramci ,,kdyz nejdes s nami si rasista,, to bohužel nechali hodně přerůst. Ated tak spoustu věcí řeší tak, ze je nechají vyhnít. U kudyho ve smyslu uz zo nikoho nezajímá, ukončeno bez výsledku. Bohužel, takový z toho mám pocit. Ze se od začátku vědělo ze z toho bude nic, ale košile bližší nez kabát a nechtěli si poštvat BLM masu, vždyť přeci jejích předák nemohl lhát. No a pak ten redbull ještě a malem mne kleplo.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Ale no tak, disciplinární řízení UEFA není soudní líčení, tam neplatí "právní pilíře".
Disciplinární orgány UEFA používají jako rozhodovací pravidlo "uspokojivé přesvědčení (comfortable satisfaction) disciplinárního orgánu". To je slabší než v civilním řízení, natož v trestním, kde se "in dubio pro reo" uplatňuje (přesněji musí být skutek prokázán nade vší rozumnou pochybnost).
Nevím, na čem staví Kúdelovi právníci svou žalobu, ale velkou naději na úspěch nedávám, protože se těžko prokazuje, že nebyl dodržen takhle nízky a subjektivní standard, jaký používá UEFA.
Původní komentář: Ale no tak, disciplinární řízení UEFA není soudní líčení, tam neplatí "právní pilíře".
Disciplinární orgány UEFA používají jako rozhodovací pravidlo "uspokojivé přesvědčení (comfortable satisfaction) disciplinárního orgánu". To je slabší než v civilním řízení, natož v trestním, kde se "in dubio pro rero" uplatňuje (přesněji musí být skutek prokázán nade vší rozumnou pochybnost).
Nevím, na čem staví Kúdelovi právníci svou žalobu, ale velkou naději na úspěch nedávám, protože se těžko prokazuje, že nebyl dodržen takhle nízky a subjektivní standard, jaký používá UEFA.. Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
jinak řečeno důkazní standard tzv. převažující pravděpodobnosti, což v praxi znamená, že existence prokazované skutečnosti musí být "pouze" pravděpodobnější, než její neexistence. Můžeme sice tuto míru dokazování v rámci disciplinárního řízení podle řádu UEFA kritizovat nebo iniciovat diskuse směrem k jejímu zpřísnění, ale to je všechno, co se s tím dá dělat. Každopádně, jak píše kolega, prokázat, že tento důkazní standard nebyl v kauze Kúdela dodržen, a to vzhledem ke všem - i nám dobře známým - skutkovým okolnostem, by bylo opravdu velmi obtížné. Z těch věcí, co Slavia skutečně mohla ovlivnit, mezi něž fakt neřadím možnost v rámci živé kauzy měnit pravidla, podle kterých se v ní bude rozhodovat, mi přijde zajímavé spíš vystupování našeho vedení. To se totiž z pozice "nikdo nemůže Kúdelovi rasismus prokázat, protože se žádného nedopustil" posunulo do pozice "strašně nám celá ta kauza ublížila, nemá cenu v ní dále pokračovat", což neumím interpretovat jinak než, že ani naše vedení v první fázi o tomto důkazním standardu nevědělo (což bych ještě pochopit dovedl, i když to zavání dost velkým amaterismem, vzhledem k velikosti celé organizace Slavia), anebo to vědělo, ale rozhodlo se vsadit na mediální humbuk, coby nástroj, kterým druhou stranu minimálně na poli domácího veřejného mínění překřičí a tím i na hlavu porazí. To se podle všeho povedlo, když se o tomto důkazním standardu prakticky vůbec nikde nepsalo a pokud ano, tak to žádná relevantní skupina lidí dodnes vůbec nebere v potaz. Teď už tedy jenom zbývalo tiše vycouvat i na tom poli oficiálním, tzn. ze všech možných řízení, od začátku reálně ztracených, a proto zřejmě vedených pouze v zájmu udržení toho domácího mediálního humbuku.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Dovolím si trochu oponovat.
CAS je mezinárodním sportovním soudem nejen pro UEFA a proto je jeho řízení vedeno jinak, než řízení disciplinární. Tento CAS byl zřízen rozhodnutím švýcarského soudujiž v r. 1994.
A zásada "in dubio pro reo" není jen otázkou trestního práva, ale je běžná i ve správních řízeních rozhodovacích orgánů jak u nás, tak i jinde v Evropě.
Uspokojivé přesvědčení tak u CAS neobstojí, protože tam se rozhoduje už jen na základě prokázání.
Ale vedeme zde pouze disputaci a ani já samozřejmě nemám žádný "patent na rozum".
Přeji pěkný den a doufám, že dnes pro Slávii i úspěšný.
Sokrates55
Původní komentář: Dovolím si trochu oponovat.
CAS je sportovním soudem UEFA a proto je jeho řízení vedeno jinak, než řízení disciplinární. A zásada "in dubio pro reo" není jen otázkou trestního práva, ale je běžná i ve správních řízeních rozhodovacích orgánů jak u nás, tak i jinde v Evropě.
Uspokojivé přesvědčení tak u CAS neobstojí, protože tam se rozhoduje už jen na základě prokázání.
Ale vedeme zde pouze disputaci a ani já samozřejmě nemám žádný "patent na rozum".
Přeji pěkný den a doufám, že dnes pro Slávii i úspěšný.
Sokrates55. Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Komentáře (77)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
žbl68 před 3 lety 09.03.2022 14:01 |kašpaři ... ted by měl vytasit žalobu Ondra ... a nebo sena ně zhluboka ... --- ...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
před 3 lety 09.03.2022 14:23 |Asi spíš ta druhá varianta, aby se konečně mohl soustředit jenom na fotbal. Nechal bych to na boží mlýny.....však se jim to jednou vrátí....
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
lantsmit před 3 lety 09.03.2022 14:09 |Výsledek, který je plně v souladu s Tvrdíkovo upravenou/poučenou strategií v rámci celé této kauzy... "Kudela mu vzápětí vyhověl a odeslal do Skotska dopis patřičného znění. 'Strašně bych si přál, aby Rangers a Glen Kamara souhlasili s naším názorem... Když bude trestní stíhání ukončeno, sednu si s ním, aby arbitráž neřešil... Nemělo se to stát. Pro nás je to hrozná kauza. Šíleně nás to postihlo a už to nic nevrátí.'" Následovat by tedy mělo ukončení arbitráže a tím snad už konečně celý tento příběh skončí.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 14:27 |Snad to předznamenává konec této strašné a absurdní kauzy. Být Ondrou, vysral bych se i na tu arbitráž. Stejně už mu to nic nevrátí a čím dřív se za tím udělá tlustá čára, tím líp. Myslím si, že se to dost podepsalo i na těch jeho zdravotních problémech, kdy se mu problémy vrací a údajně nijak těžké zranění se ne a ne uzdravit. Ten strašný stres, kterému byl Ondra vystaven, se prostě na těle podepíše, i když to na něm při samotných zápasech, dokud byl zdravý, vidět nebylo.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Orwell_1892 (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 14:42 |Já bych tedy být Ondrou nechal arbitráž proběhnout. Ukončení sporu bez meritorního rozhodnutí by znamenalo, že vlastně akceptuje rozhodnutí UEFA, že se dopustil rasistického chování vůči Kamarovi. To vše v situaci, kdy zjevně neexistuje jediný dostatečně přesvědčivý důkaz, aby mohlo být zahájeno Kúdelovo trestní stíhání (což by jinak jistě mile rádi ve Skotsku udělali), tedy je opravdu záhadou, na základě jakých skutečností UEFA ke svému závěru došla a bylo by vhodné nechat toto přezkoumat víceméně nezávislou institucí. To, že už si trest od UEFA odpykal a např. účast na EURO mu již nic a nikdo nevrátí přeci neznamená, že by jeho jméno mělo zůstat bez řádných důkazů pošpiněno.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 15:07 |Jenže jméno mu už z evropského pohledu zůstane pošpiněno, i kdyby ten spor vyhrál. Na západě to nikoho zajímat nebude a tady si nemá co dokazovat, protože veřejnost je na jeho straně. Dostat tak může nějaké finanční odškodnění, ale na druhou stranu ho to bude stát čas a další útrapy z vyslýchání apod. Radši by se měl zaměřit a užít si poslední roky kariéry na hřišti.
Po principiální stránce tedy souhlasím, ale v reálném světě to za to dost pravděpodobně nestojí.
Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2022 15:10) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Jenže jméno mu už z evropského pohledu zůstane pošpiněno, i kdyby ten spor vyhrál. Na západě to nikoho zajímat nebude a tady si nemá co dokazovat, protože veřejnost je na jeho straně. Dostat tak může nějaké finanční odškodnění, ale na druhou stranu ho to bude stát čas a další útrapy z vyslýchání apod.
Po principiální stránce tedy souhlasím, ale v reálném světě to za to dost pravděpodobně nestojí..
Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
wimpy před 3 lety 09.03.2022 15:19 |Tady s tebou nesouhlasím, dokud je šance, že se prokáže, že Kamara a Zungu jsou prolhaná prasata, je Ondrova povinnost do toho šlapat, už kvůli precedentu.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
p!erreCORE před 3 lety 09.03.2022 15:21 |1. Finanční odškodnění bude ohromné
2. Chtěl bych uvést na pravou míru, že těmi útrapami je v reálu jeden,max dva výslechy, které rozhodně nepotrvaji ani tydny ani dny..ty delas,jako by tam mel jit z Prahy bosej pesky s trnovou korunou..
3. Nechápu tuhle priposranou,s prominutim, mentalitu.. "no co,ze mi zkurvili život, že sem nemoh jet na velkej turnaj, ze ze mne delaj spinavyho rasistu.. hlavni je prece klid" notyvole!
Jestli to Ondra vzdá, buduto samozřejmě respektovat, ale zklame mně to.. ale jeho pohled na vec,jeho spokojenost ke hlavní..
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 15:26 |Klid je hlavní z toho pohledu, že mu to pravděpodobně podlomilo zdraví a těch let mu na trávníku nezbývá moc. Výslechy jsou jen část, kauza se zase rozvíří i mediálně. Kolik může dostat peněz jako odškodnění, je otázkou. Třeba to může být fakt dost a vyplatí se to v tomto směru dotáhnout. Nic jiného tím ale reálně nezíská, max svůj dobrý pocit.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 15:32 |mě tedy nepřijde, že by mu to podlomilo zdraví - maximálně v souvislosti s tou ránou do nosu, kterou mu posléze uštědřil bláznivej Bale....
Zranil se až po půl roce v duelu s Karvinou a zdánlivě banální zranění se potom zkomplikovalo... něco podobného zažívá Bořil, podobným martyriem si prošel Hromada a žádný z nich při tom neměl žádnou psychicky náročnou kauzu... a to nemluvím o sobě, kdy i u mne banální "bolí mě kotník" ve finále vyústilo v roční absenci, protože se ukázalo, že tam je nějaký problém, který odhalila až magnetická rezonance... a taky jsme za sebou enměl žádný psychický teror...
Tvrzení, že mu to podlomilo zdraví je jenom dojem, který nemusí být pravdivý :-)
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 15:44 |Samozřejmě, že je to jenom dojem, když nejsem jeho lékař. Ale obecně má dlouhodobý stres na organismus značně nepříznivé účinky a podobná záhadná onemocnění, která se nehojí dle plánu, jsou typická. Proto píšu, že je to podle mě pravděpodobné, i když vyloučit do té doby skrytý problém se tím nedá.
Bořil má artrózu. To je dlouhodobá věc, která se asi projevila, až když došla do pokročilého stadia. Hromada měl snad přetržené vazy v koleni, to je taky něco úplně jiného.
Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2022 15:50) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Samozřejmě, že je to jenom dojem, když nejsem jeho lékař. Ale obecně má dlouhodobý stres na organismus značně nepříznivé následky a podobná záhadná onemocnění, která se nehojí dle plánu, jsou typická. Proto píšu, že je to podle mě pravděpodobné, i když vyloučit do té doby skrytý problém se tím nedá.
Bořil má artrózu. To je dlouhodobá věc, která se asi projevila, až když došla do pokročilého stadia. Hromada měl snad přetržené vazy v koleni, to je taky něco úplně jiného..
Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 16:01 |S tím Hromadou... ten měl natržené postranní vazy v koleně v momentu, kdy u nás podepisoval smlouvu, ale to se mu dalo do čtvrt roku dohromady a půl rok pod Šilhavým v pohodě odehrál....
To relativně fatální zranění měl v létě 2018 už pod Trpišovským - přivodil si to v přáteláku proti Viktorii Žižkov a šlo tam právě - stejně jako u Ondry - o kotník... kdy se mu stále vracel nějaký zánět na chrupavce a pořád se to nehojilo, půl roku se to zkoušelo řešit konzervativní léčbou, nakonec do toho museli hrábnout operativně, proto to trvalo tak dlouho.... a u Ondry je to něco podobného - ta chrupavka je taková zrádná věc ... :-)
Já si prostě nemyslím, že by tohle ovlivnil stres... ten by spíš ovlivnil psychiku, případně přivodil nějaké poruchy vysloveně ambulantního rázu - náchylnost k angínám, virózám, poruchy krvetvorby a tak... Já si prostě opravdu nemyslím, že by stres ovlivnil hojení a případné vracení se sportovního zranění...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 16:16 |https://cs.wikipedia.org/wiki/Stres
Koukni na dlouhodobé účinky stresu. Psychika ti reálně ovlivňuje celé fungování těla. Když ti stres může způsobit zvýšený tlak až vážné problémy se srdcem, cukrovku, špatně fungující imunitu (ať už autoimunitní onemocnění nebo náchylnost k infekcím), tak mi nepřijde nic zvláštního, že by se ti špatně hojilo mechanické poškození. Tělo ve stresu prostě nefunguje dobře po všech stránkách. Nohu ti stres nezlomí, ale rekonvalescenci ovlivní.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 16:27 |Stres může ovlivnit... může, ale nemusí... Mně teď tady v téhle diskuzi přijde, že se tahle poznámka vzala jako hotová a jasná věc....
Že Ondrovi stres z téhle kauzy ovlivnil zdraví natolik, že z toho je půlroční absence... Já si tady z té diskuze dělám obrázek, že kdyby se v Glasgow odehrál zápas bez incidentu, tak by Ondra srpnový zápas v Karviné bez problémů dohrál... a nebo by z něj byla maximálně čtrnáctidenní absence...
Tak to podle mého názoru není...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 16:32 |Ne, nedohrál. Ale byl by za měsíc zpátky a problémy neměl. Takový je aspoň můj názor, pochopitelně nepodložený lékařskými zprávami a utvořený jen na základě veřejně dostupných informací.
On nikdy na zranění netrpěl, takže nynější situace smrdí na sto honů. Může to být zapříčiněno objektivním nálezem jako u Bořila, ale nikde nic takového nezaznělo. Přitom už to trvá měsíce.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 17:05 |jenomže známe desítky případů, kdy to bylo podobné... že zranění, které vypadalo na první pohled jednoduše, ve finále znamenalo delší absencí.... a nikdy to nikdo na stres nesváděl... Když se podíváme za řeku, tak tam se zraněními bojují pořád... z historie známe spoustu hráčů, kterým zranění ukončila kariéru a přitom na první dobrou to nevypadalo tak špatně... Právě u hráčů, kteří nikdy na zranění netrpěli může jedno nečekané způsobit delší absenci i proto, že nemají zkušenost s rehabilitací a pokus o návrat uspěchají, nebo přetíží druhou část těla... Coufal vypadal celý život jako robocop a teď už v Anglii v krátké době druhá absence
Přijde mi prostě krátkozraké to hodit na stres... a vydávat to za jasné stanovisko...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mig52 před 3 lety 09.03.2022 19:55 |Proč jdeš tak daleko? Za řeku! Stačí se podívat do vlastní stáje. Tam se také najde střepů. :)))). Sorry, jen pro odlehčení.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mig52 před 3 lety 09.03.2022 19:53 |Karle, vždyť může ale nemusí. Já třeba mluvil s borcem doktorem, který tvrdí, že stres je největší metlou lidstva. Horší než rakovina, infarkty, mozkové příhody, protože je jejich spouštěč! No a teď záleží na tom kterém z nás. Někdo mu odolává líp, jiný hůř. A mnozí další odborníci toto tvrzení potvrzují. Zdá se mi, že je zbytečné o tom polemizovat. Alanor má podle mne obecně rech, ty v jednotlivostech též. Amen.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
kjandourek (admin) před 3 lety 10.03.2022 11:32 |S tím problém nemám, stres je "metlou lidstva"... ale:
Ondra nemá ani rakovinu, ani infarkt, nebo srdeční problémy... tedy to, co stres opravdu způsobuje... Ondra na konci srpna na špatném terénu blbě došlápl a zranil si kotník.... posléze se lékařský štáb pokusil Ondru uschopnit na první derby které se hrálo měsíc po zraněn a ukázalo se, že to ještě nejde a je otázkou, jestli se tím pokusem začít trénovat ta situace ještě zhoršila, nebo prostě ro poranění bylo od začátku dlouhodobějšího rázu...
Mně prostě nesedí ta formulace, že kdyby nebylo incidentu v Glasgowě, tak by už za měsíc byl v pořádku... to je podle mého názoru tvrzení, které se nezakládá na nějaké racionální úvaze...
Beru spíše obráceně, že pro každého sportovce je zranění stresující záležitost, takže se může během léčby špatně rozhodnout a návrat uspěchat... ale pokud budu na stejné zranění léčit člověka, který je v pohodě a člověka, který zažívá těžkou životní situaci, tak ta noha sroste plus mínus za stejný čas, rozdíl bude pouze v tom, jak ten člověk bude během rehabilitace reagovat a ten optimističtější se může vrátit o týden dřív. Ale nemyslím si, že by rozdíl mohl být měsíc/půl roku...
Ovšem hlavní, co mi na této diskuzi nesedí je, že na začátku zaznělo "myslím si, že se to podepsalo i na Ondrově zdraví..." .. čili taková možnost jako že možná ano, ale možná taky ne, .. a po pár příspěvcích mi to přijde, že se stres z incidentu starého přesně rok z podpůrného argumentu změnil na hlavní příčinu zranění a délky léčby... a jako takový je vydáván za hlavní důvod, proč by Ondra neměl pokračovat v Laussanne...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
p!erreCORE před 3 lety 09.03.2022 18:39 |A o tom dobrým pocitu je to podle mně nejvíc. Mně táta vždycky říkal, abych se choval tak, abych se mohl podívat do zrcadla a nepoblejt se.. a já být na jeho místě a nevinný, tak bych se všemi prostředky snažil očistit své jméno už pro ten pocit, že se nepobleju.. ale každej jsme jinej, já se nikdy v ničem nevzdávám a tak je mi ta myšlenka prostě cizí.. ale čas ukáže a já si moc přeju, aby to dopadlo nejlépe a ještě líp pro Ondru a jak jsem říkal, jestli mu bude dobře, když se na to vykašle, já to budu respektovat.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
před 3 lety 09.03.2022 15:38 |Jj, na tom, co píšeš, je taky něco pravdy. Těžký no.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
kalex před 3 lety 09.03.2022 15:30 |Nemyslím si, že na závěr kariéry by měl být defakto uznaným rasistou. Tak to totiž bude u některých vypadat, kdyby to stáhl. Já mu fandím.
Ono totiž z dobré víry si s někým potřepeš pravicí, máte za to, že je to v pořádku a pak dostaneš sekanec zezadu a ostrouháš sám.
Mu už uškodili, ten už prohrát nemůže.
Měl by mít maximální podporu klubu a všech fanoušků.
Ostatně i ta sparta a hlavně jejich fanoušci prozřeli a viděli, četli a slyšeli, co dokáže udělat psychopat v kvádru.
Všichni jsme ten zápas viděli. A co předcházelo tomuto momentu taky víme.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
hiker42 před 3 lety 09.03.2022 19:05 |Jednoznačně, pokud má rozum, by se měl snažit očitit své jméno. Neumím si představit, že bych to na jeho místě "nechal plavat" a žil s pocitem bezpráví, které na mně bylo vykonáno, a kterému jsem se nebránil. Ono život přináší různé situace, a pokud se nebude bránit, omlátí mu to třeba za 10 let v nějaké práci. Takové to české - něco na tom bylo. Nebo se ho zeptá jednou syn, tati, jak to bylo? A když jsi nic špatnýho neprovedl, proč ses nebránil. Teď o tobě někdo řekl / napsal tohle. Takhle bude mít lejstro, že není žádný rasista. A kdokoli ho v budoucnu bude chtít veřejně očerňovat, tak má na krku trestný čin pomluvy.
Ondro, držím pěsti, běž do toho.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mig52 před 3 lety 09.03.2022 19:42 |Kalexi, ty máš v jádru pravdu. Ale jede v tom i Slavia, právní týmy, J. Tvrdík, čas, práce, peníze atd. Na Jardovi je vidět, že je z té kauzy unavený a že pro Kudyho udělala Slavia hodně i vzhledem k tomu, co za blbinu Kudy udělal. Chce řešit příjemné věci prospěšné pro Slavii a ne se furt motat v kruhu. Já rozumím morálně Kudyho očistit, ale mám pochopení pro Tvrdíkovo vyjádření. Prostě je fakt, že první padající dominovou kostkou byl Kudy....
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Dennis před 3 lety 09.03.2022 20:30 |První padající dominovou kostkou byl rozhodčí, který připustil jatka, netrestal zjevné likvidační zákroky, což vyvrcholilo zraněním Koláře (což byl snad nejhorší zákrok ve fotbale, co jsem kdy viděl v přímém přenosu) a pokračovalo dál dalšími netrestanými fauly a kopáním do ležícího Kuchty! Až druhou dominovou kostkou byl Ondra, který si to nenechal líbit a "ozval se". Vybral si pochopitelně totálně špatné řešení, to ale vychází z toho, že tohle nijak neplánoval, bylo to spontánní rozhodnutí v emocích. Vybral si špatného hráče a špatný způsob. Nicméně udělal "svým způsobem" to, po čem jsme všichni volali v minulém derby v poháru, kdy se ostudně nikdo nezastal Plavšiče, na kterého protihráči pořádali (ne)regulérní hon.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mig52 před 3 lety 09.03.2022 19:34 |Jj., bohužel, nejsme pupkem světa... . Ale to jen pro dokreslení.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
EdCable před 3 lety 10.03.2022 13:14 |Za mě je spíše otázka, jestli tu arbitráž může vyhrát. UEFA má jasně daná pravidla dosciplinárního rozhodování, kterým podléhá i Kúdela a které jsou postavany na principu "uspokojivého přesvědčení (comfortable satisfaction) příslušného disciplinárního orgánu". To se těžko prokazuje, že tento princip byl porušen. Na čem staví svou žalobu k CAS?
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
wimpy před 3 lety 10.03.2022 13:22 |Otázka samozřejmě je, jestli CAS rozhoduje jen o tom, zda UEFA pochybila v rámci vlastních pravidel, nebo zda se celý delikt znovu posuzuje nade vší pochybnost a v případě pochybnosti ve prospěch obviněného?
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
EdCable před 3 lety 10.03.2022 13:31 |Nadevší pochybnost by znamenalo uplaťnování standardů trestního řízení. Když už, tak bych spíše čekal "on the balance of probabilities".
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
wimpy před 3 lety 10.03.2022 13:42 |Není to právě standard UEFA? Mimochodem, nevím, zda je wikipedia v tomto směru hodnověrná, ale padla na ní věta že"...že Mezinárodní sportovní arbitráž je skutečně arbitrážním soudem..."
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
EdCable před 3 lety 10.03.2022 14:01 |UEFA má standard - "comfortable satisfaction of disciplinary body".
Ale jak to teď googlím, tak je to údajně přísnější než "on balance of probability" a že CAS používá taky tento koncept. Pokud by to tak bylo, pak je pro mě rozhodnutí disciplinární komise nepochopitelné a šance u CAS snad je.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
knl66 (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 14:54 |https://www.idnes.cz/fotbal/pohary/ondrej-kudela-glen-kamara-rangers-slavia-incident-skotska-policie.A220309_135336_fot_pohary_vp2
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
p!erreCORE před 3 lety 09.03.2022 15:06 |Sem nasranej a to je tu jen pár příspěvků.. takže: POKUD je Ondra nevinný na arbitráž se v žádném případě nemůže vysrat a musí očistit své jméno.. to si tady někteří po večerech necháváte kálet na hlavu nebo jste spadli z višně?
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 15:13 |Jenže k žádnému reálnému očištění jména nedojde, i kdyby tu arbitráž vyhrál. Měl by se radši zaměřit na pár posledních let fotbalové kariéry.
Navíc tam maximálně dojdou k tomu, že ho odsoudili bez důkazů, ne že se ta rasistická urážka nestala.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 15:24 |To si úplně nemyslím - právníci měli k dispozici časový rozbor té situace, doklad toho, že ta věta nemohla zaznít tak, jak jí slyšel protivník... do toho výpovědi toho lumpa, který přesné znění "údajně vyřčené věty" neustále měnil... Podle mého názoru se dá dokázat, že nemohlo zaznít doslova to, co tvrdí druhá strana... čímž samozřejmě bude zpochybněno veškeré tvrzení údajně poškozeného...
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mig52 před 3 lety 09.03.2022 19:29 |Plerre, ty (my) trpíme??. Necháváme si srát na hlavu? Hochu, ta situace není pro Ondru vůbec jednoduchá. Jistě by chtěl primárně očistit své jméno, ale může mít toho už tak plné zuby, že chce mít vše za sebou. Nevím, proto zdůrazňuji to může. Někdo by se třeba rval dál.... . A možná i Ondra, jenže se dostal jako zrno mezi dva kameny. JT mu naznačil, že si přeje kvůli klubu ukončení kauzy po všech stránkách, protože to stálo fůru práce, peněz a času a že se tomu už odmítá dál věnovat. Jednak, co pak Kudymu zbývá? Druhak, divil by ses JT za takový požadavek? Víš kolik úsilí a času musel věnovat, když pomineme peníze? A nervů !!! Když si promítne, že to vše mohl věnovat jinému dění ve Slavii? Já myslím, že pro Kudyho udělala Slavia moc, to jen konstatuji a ortel, co že je nejsprávnější, si vůbec netroufnu vyjádřit. Jen to, že v teple domova u čaje, kávy či v hospůdce od dobrého piva se to lehce říká.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
p!erreCORE před 3 lety 09.03.2022 19:46 |1. Jak jsem řekl, Ondrovo rozhodnutí budu plně respektovat ať bude jakékoliv a možná s ním budu vnitřně nesouhlasit.
2. To s tím JT mně nadzdvihlo už před pár měsíci, kdy se o tom prvně zmiňoval. To jsem si říkal, jak si to vůbec může, byť JT, dovolit, nařizovat Ondrovi, jak nakládat se svým jménem a stojím si za tím, že je to špatně. Souhlasím s tebou, že Slavia pro Ondru udělala velmi mnoho a ať u toho zůstane a Ondra se rve za sebe sám, pokud chce.
3. Jsem asi naivní, ale musím se smát, když čtu, jak nás ta kauza jako klub poškozuje? Jako jak a kde? Pískají proti nám v Evropě rozhodčí křivě? Ne. Máme od té doby několik nových silných partnerů pro klub, takže tam problém taky nevidím. Křičí na naše hráče někde někdo, že jsme rasisti? Nevšiml jsem si. A jestli jednou za týden někde v tramtárii napíšou nějaký recyklát mně je šumafuk.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mig52 před 3 lety 10.03.2022 07:41 |Ok, v pohodě. Jen k bodu 2, jak si mohl JT dovolit nařizovat Ondrovi... . No nevím, je šéf klubu a Ondra nedostal do průseru jen sebe, ale i klub... . Také mohl Ondrovi říci, hele, do nečeho jsi i nás, kromě sebe, namočil, tak si sežeň nějakého právníka a nejak to vyřeš. A nazdar. Myslíš, že to by byla pro Ondru lepší varianta, než ta, že se klub nejen za něj potavil, ale vytáhl za něj do boje s týmy právníků a za to teď požaduje, aby to Kudy ukončil. Za vše se platí, každá mince má 2 strany a hold za ten servis ze strany klubu je to Ondrova daň. Dle mne malá, ale chápu, že mnozí na to budou mít jiný názor. Když si uvědomím, týkat se to mne, také bych se lámal, protože to rčení o ranním zrcadle jsem také občas od rodičů slýchával, na tom jsme stejně a jsem pevně přesvědčen, že v tomto jsem je určitě nezklamal. K bodu 3. Jistě nejsme pupkem světa, ale jistě i ty máš někde vzadu v hlavě uloženo, jak se který klub chová, alespoň zda výrazně nevybočuje či se zvýrazňuje tím či oním ať už v pozitivním, či negat.smyslu. A je určitě příjemnější o našem klubu slyšet, to jsou ti borci, co....., než to jsou ti kreténi, co.... . Vím, že tím nemusíme trpět, co si o nás myslí, ale v něčem, třeba při přestupech hráčů černé pleti k nám, by se to mohlo projevit. Píšu mohlo, protože se tak neděje, počet těchto hráčů je u nás velký a to dokazuje, že jsme v pohodě. Ale zalíbí se nám někdo ze Celticu, a může se mu k nám nechtít... . A také je určitě lepší, když o nás prohlásí trenér Chelsea do všech médií, že tak bĕhavé , presující a perfektně fyzicky připravené mužstvo proti sobě neměl a vejde to mnohým do povědomí. Jistě, za to si také nic nekoupíme, ale tu nálepku si mnozí zapamatovali a ví, že umíme něco, na co můžeme být hrdí. A vlastně i koupit si za to něco můžeme, protože při přestupech můžeme argumentovat, dáváme vám hráče z týmu, který má taková a taková čísla, takže i cena.... atd.
Komentář byl uživatelem upraven (10.03.2022 07:52) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Ok, v pohodě. Jen k bodu 2, jak si mohl JT dovolit nařizovat Ondrovi... . No nevím, je šéf klubu a Ondra nedostal do průseru jen sebe, ale i klub... . Také mohl Ondrovi říci, hele, do nečeho jsi i nás, kromě sebe, namočil, tak si sežeň nějakého právníka a nejak to vyřeš. A nazdar. Myslíš, že to by byla pro Ondru lepší varianta, než ta, že se klub nejen za něj potavil, ale vytáhl za něj do boje s týmy právníků a za to teď požaduje, aby to Kudy ukončil. Za vše se platí, každá mince má 2 strany a hold za ten servis ze strany klubu je to Ondrova daň. Dle mne malá, ale chápu, že mnozí na to budou mít jiný názor. Když si uvědomím, týkat se to mne, také bych se lámal, protože to rčení o ranním zrcadle jsem také občas od rodičů slýchával, na tom jsme stejně a jsem pevně přesvědčen, že v tomto jsem je určitě nezklamal. K bodu 3. Jistě nejsme pupkem světa, ale jistě i ty máš někde vzadu v hlavě uloženo, jak se který klub chová, alespoň zda výrazně nevybočuje či se zvýrazňuje tím či oním ať už v pozitivním, či negat.smyslu. A je určitě příjemnější o našem klubu slyšet, to jsou ti borci, co....., než to jsou ti kreténi, co.... . Vím, že z tím nemusíme trpět, co si o nás myslí, ale v něčem, třeba při přestupech hráčů černé pleti k nám, by se to mohlo projevit. Píšu mohlo, protože se tak neděje, počet těchto hráčů je u nás velký a to dokazuje, že jsme v pohodě. Ale zalíbí se nám někdo ze Celticu, a může se mu k nám nechtít... . A také je určitě lepší, když o nás prohlásí trenér Chelsea do všech médií, že tak bĕhavé , presující a perfektně fyzicky připravené mužstvo proti sobě neměl a vejde to mnohým do povědomí. Jistě, za to si také nic nekoupíme, ale tu nálepku si mnozí zapamatovali a ví, že umíme něco, na co můžeme být hrdí. A vlastně i koupit si za to něco můžeme, protože při přestupech můžeme argumentovat, dáváme vám hráče z týmu, který má taková a taková čísla, takže i cena.... atd..
Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mig52 před 3 lety 10.03.2022 07:45 |Ještě k těm rozhodčím. Myslíš, že by rozhodčí nechal Pattersonem (pravý bek v zápase na Rangers) takto okopávat hráče Bayernu nebo Barcy? Ani náhodou! Myslíš, že by tak dopadl závěr s Rangers? Ano, občas nás řežou.
Komentář byl uživatelem upraven (10.03.2022 07:46) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Ještě k těm rozhodčím. Myslíš, že by rozhodčí nechal Pattersonem (pravý bek v zápase na Rangers) takto okopávat hráče Bayernu nebo Barcy? Ani náhodou? Myslíš, že by tak dopadl závěr s Rangers. Ano, občas nás řežou..
Skrýt původní komentář
celá ta kauza
Lord_Edmund před 3 lety 09.03.2022 15:18 |se podepsala na Ondrově zdravotním stavu. Já bych v případě neviny na arbitráži trval i proti Tvrdíkově naléhání.
Re: celá ta kauza
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 15:49 |Právě kvůli tomu zdraví bych to nechal plavat a řešil už jen fotbal. Protože jestli je za zdravotními problémy stres, tak si z tohoto pohledu dalším prodlužováním právní bitvy nepomůže. Ale to musí vědět on, proč má s tím zraněním takové trable. Jestli tam byl nějaký reálný skrytý problém, nebo jestli se to prostě jen "záhadně" nehojí a vrací se to.
Re: celá ta kauza
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 16:26 |JT už dříve řekl, že pokud se tohle stane a ve VB zastaví stíhání Ondry, tak požádá Kudyho, aby celou kauzu u CAS zastavil ... Stojí to sice velké peníze za právní servis, ale hlavní důvod je jiný, pořád to Slavii strašně poškozuje ve světě, ať se nám to líbí nebo ne, tak tam uvažují jinak ... Takže bude záležet, jak se rozhodne sám Ondra ... Někdy i prohra se nakonec ukáže jako vítězství nebo naopak vítězství se nakonec ukáže prohrou ...
Re: celá ta kauza
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 16:32 |Já si tedy myslím, že to řekl trochu jinak... tam šlo o to, že ve VB už vydali verdikt o zastavení celého případu (že ho jako nebudou dál vyšetřovat a tudíž se neprokáže ani Ondrova vina, ale ani nevina), ale ještě nenabyl právní moci, protože jak Ondra, tak Kamara se proti tomu mohli odvolat... a JT řekl, že požádal Ondru, aby se proti tomuto zastavení neodvolával... ale to nemluvil o slyšení u CAS, to je něco jiného...
Re: celá ta kauza
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 16:45 |Promiň, ale to myslíš vážně ? Slavia s pomocí velvyslance a diplomatů dosáhne ve VB horko těžko zastavení stíhání svého hráče z trestného činu a ten by se měl proti tomu odvolat ?
Re: celá ta kauza
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 16:57 |Myslím, že jsi úplně nepochopil, co jsem napsal...
Re: celá ta kauza
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 17:05 |Ale pochopil, ty mluvíš o právních věcech, já o meritu věci, který logicky popírá to, co jsi napsal ... Ale nic to nemění na tom, že Tvrdík mluvil o zastavení procesu u CAS resp. že po zdárném doběhnutí té kauzy ve Skotsku o to Ondru požádá ...
Re: celá ta kauza
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 17:10 |A já si myslím, že ne... že celou dobu mluvili jenom o soudním procesu...
Re: celá ta kauza
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 17:21 |A já jsem přesvědčený, že JT mluvil jasně o CAS ... Chtělo by to najít, kde o tom JT mluvil ... Navíc mám osobní negativní zkušenost s dlouhodobým stresem a tak souhlasím s Alanorem, že to má vliv na zdravotní stav každého dotyčného, tedy i na Ondrův ... (na někoho víc a na někoho míň, ale v podstatě na každého)
Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2022 17:38) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
A já jsem přesvědčený, že JT mluvil jasně o CAS ... Chtělo by to najít, kde o tom JT mluvil ... Navíc mám osobní negativní zkušenost s dlouhodobým stresem a tak souhlasím s Alanorem, že to má vliv na zdravotní stav každého dotyčného, tedy i na Ondrův ... .
Skrýt původní komentář
Re: celá ta kauza
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 18:15 |Ok, jsme oba přesvědčeni o něčem jiném... asi bych to nehrotil - na tom, co si myslíme my na těchto stránkách, zase tolik nesejde :-)
Re: celá ta kauza
pehacko před 3 lety 09.03.2022 18:29 |Nas svaty JT mluvil o CAS a o tom, ze uz tahle kauza musi skoncit. Ze to zruseni odvolani k arbitráži bude kseft za skončení stíhání ve skotsku a usmíření s tema zmrdama z bezejmeneho mesta.
Re: celá ta kauza
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 18:40 |Taky mne to už napadlo, že je to něco za něco, protože zastavení stíhání Ondry ve Skotsku dohodl náš velvyslanec ve VB a další naši diplomaté, klidně mohlo dojít k nepsané dohodě, my to zastavíme tady a vy zase na oplátku v Lausanne … Napovídalo by tomu i prohlášení právníka Kamary pro server Sky Sports: „Můj klient je potěšen, že na základě pečlivého zvážení důkazů nebude čelit žádnému trestnímu řízení. Glen je šťastný, že je celá záležitost u konce ... Nyní chce jen pokračovat ve hře, kterou miluje.“ (vyjádření jako by už žádný CAS nebyl ...)
Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2022 18:42) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Taky mne to už napadlo, že je to něco za něco, protože zastavení stíhání Ondry ve Skotsku dohodl náš velvyslanec ve VB a další naši diplomaté, klidně mohlo dojít k nepsané dohodě, my to zastavíme tady a vy zase na oplátku v Lausanne … Napovídalo by tomu i prohlášení právníka Kamary pro server Sky Sports: „Můj klient je potěšen, že na základě pečlivého zvážení důkazů nebude čelit žádnému trestnímu řízení. Glen je šťastný, že je celá záležitost u konce ... Nyní chce jen pokračovat ve hře, kterou miluje.“.
Skrýt původní komentář
Re: celá ta kauza
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 18:43 |Přesně :)
Re: celá ta kauza
Dennis před 3 lety 09.03.2022 19:21 |Tvrdík fakt mluvil o ukončení procesu u CAS, Láďa má pravdu.
Re: celá ta kauza
kjandourek (admin) před 3 lety 09.03.2022 20:06 |OK, beru že si to pamatuju špatně :-)
Re: celá ta kauza
Dennis před 3 lety 09.03.2022 20:21 |Já si takhle pamatuju, protože s tím nesouhlasím a kroutil jsem u toho nesouhlasně hlavou. Jestli mu to Ondra neřekl, tak by měl své jméno očistit alespoň u CAS. Ne kvůli veřejnému mínění (jak tady někdo už psal, na západě to pořád budou vnímat stejně a u nás jsou všichni už nyní na straně Ondry), ne kvůli Kamarovi, ne kvůli Slavii, ale kvůli sobě. Později by toho mohl litovat, že na sobě toto ponechal a ta křivda se s ním potáhne napořád. Bude to mít pořád v sobě. Ale obávám se, že ho ukecají, aby to pustil a ukončí to. :-(
Re: celá ta kauza
mig52 před 3 lety 09.03.2022 18:59 |Njn, známe Pyrhovo vítězství.
Re: celá ta kauza
mig52 před 3 lety 09.03.2022 18:57 |Těžké soudit, obě varianty mají pro i proti. Sakra, ať tak či onak, Ondra tam za toho stavu a času neměl lézt, kvůli tomu bych upřednostnil Alanorovu myšlenku. Ať se už může soustředit na fotbal, pokud mu bude držet zdraví.
Re: celá ta kauza
guyincognito před 3 lety 10.03.2022 17:25 |Já bych ten psychický faktor nepřeceňoval. Ondrovi bude 35, celou kariéru hraje jakožto hráč spíše menšího vzrůstu v nejsoubojovější lize na světě na příšerných terénech, plus valnou část kariéry strávil pod vedením trenérů, kteří své svěřence notoricky dřou - KJVCD a JTVCD. Zranění je občas prostě jen zranění.
No, podle to vyjádření toho právníka,
Slávista 51 před 3 lety 09.03.2022 15:45 |co měl v počátcích silný svaly kolem huby, bych řekl - že jsou rádi za tento výrok soudu.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Harvey před 3 lety 09.03.2022 15:55 |Myslím, že nikdo z nás nemá co mluvit do dalších kroků, které Ondra podnikne. Názory některých lidí ohledně arbitráže a šancí na výhru jsou velice, velice naivní.
Řekl Ondra Kúdela něco rasistického? Nevím, doufám, že ne. Pochopil bych i kdyby ano, v afektu, vzhledem k okolnostem zápasu. Proběhl spravedlivý "due process"? Zcela jistě ne. Myslím, že pro Ondru je dobře, že byl uznán vinným pouze na půdě UEFA, což může zpětně kdokoliv rozporovat vzhledem k povaze rozhodovacích stanov etické komise UEFA a prakticky nic tenhle rozsudek neznamená. Tedy reálně vinným uznán nikde nebyl, kde by to mělo vypovídající hodnotu. Ale existuje velice reálné riziko, že i proces v Lausanne by byl politický (viz. námitky vůči podjatosti určené komise) a verdikt této instituce už by se dal rozporovat velice těžko.
Tedy Ondra může z arbitráže víceméně stejně získat, jako i ztratit. Názor veřejnosti by však tento rozsudek nezměnil. Pro hloupého člověka je Ondra vinný. Pro idealistu nevinný. Rozumný člověk ví, že pravda může být kdekoliv, ale i kdyby byl vinný, tak je tahle kauza dohnaná do extrémů v kontrastu s jinými věcmi, které na hřišti proběhly.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Leksel před 3 lety 09.03.2022 16:41 |Takže výsledkem je, že nejsou důkazy k prokázání trestného činu. Zato jsou očití svědci incidentu, kdy Kamara zákeřné udeřil Kúdelu v tunelu cestou ke kabinám. A to se neřeší proč? Protože je ćernej?
Důkazy proti Kúdelovi soudní autoritou nenalezeny, ale UEFA bez důkazů tvrdě trestala. Potkat to mě osobně, tak dokud bych neočistil své jméno a nezajistil oficiální odsouzení a stažení svévolného, neoprávněného a ostudného trestu, tak nedám pokoj a budu se rvát. Nespravedlnost nemůže jen tak procházet, na to mám svou čest.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Alanor (admin) před 3 lety 09.03.2022 16:50 |Hele, to napadení od Kamary byla ubohost, ale fakt si myslíš, že by měly soudy řešit každý úder pěstí bez jakýchkoliv zdravotních následků? Kamara měl dostat pořádný flastr od Uefy, bez úlev. Ale na podmínku, nebo vězení to není.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Leksel před 3 lety 09.03.2022 17:01 |Ve srovnání s tím, jakou váhu má výpověď Kamary bez důkazů, tak to jeho napadení Kúdeli byl ukázkový příklad deliktu s důkazy v podobě očitých svědků. Už jsem napruźenej z toho, jak Kamarovo závadový jednání nikdo nevidí.
Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2022 17:03) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Ve srovnání s tím, jakou váhu má výpověď Kamary bez důkazů, ak to napadení byl ukázkový příklad deliktu s důkazy v podobě očitých svědků. Už jsem napruźenej z toho, jak Kamarovo závadový jednání nikdo nevidí..
Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Leksel před 3 lety 09.03.2022 17:05 |*) Kúdely
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 09.03.2022 17:56 |Tak.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
spravnej_jezedak před 3 lety 10.03.2022 09:44 |Abych se priznal, tak me asi nejvic stve to, za jakych okolnosti se ten invident uvnitr stadionu stal..
Pusobi to na me totiz tak, ze to cele bylo pripravovane, zakryvani kamer, nevpusteni hracu do utrob stadionu, vylakani Jindry s Ondrou pod zaminkou vyjasneni situace.. Bohuzel se to pro nas tak alespon castecne vyjasnilo, protoze nyni alespon vime, co je ve skutecnosti “bozsky Stevie G.” za ksindla. Kdo vi, mozna i schovali do saten nejaka nahravaci zarizeni a cekali, ze se usvedcime sami.. nevim, kazdopadne tohle jsou skutecnosti, o kterych se nikde nemluvilo, na ostrovech ani nepsalo, coz si myslim, ze je taky spatne, protoze kdyz reknu A, mel bych rict i B..
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Leksel před 3 lety 10.03.2022 11:18 |Na tu inzultaci Kúdely od Kamary netřeba žádného videozáznamu, co může být silnější důkaz než očité svědectví od zástupců UEFA, kteří u toho byli. Mě právě nejvíc štve, že okolo Kamary se chodí po špičkách a vůbec se pořádně neřeší tohle napadení, tu stopku na 3 utkání beru jako kosmetický trest, jen aby se vlk nažral. Kdyby se to stalo na hřišti, tak to chápu jako závažný přestupek a dotyčný bude od UEFA adekvátně potrestán, ale tohle napadení se stalo po konci utkání a navíc mimo hřiště a s hrou to nemělo co dělat, takže ten incident už spadá do trestně právní roviny občanskýho práva. Vím, že ta kauza je už nudná a únavná, ale být trestán za něco, co se nestalo, nemůže normální slušný člověk akceptovat.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
spravnej_jezedak před 3 lety 10.03.2022 13:28 |To ja vubec nerozporuji a ani jsem tim nemyslel, ze by se nemel branit, a ze je potreba nejakeho videozaznamu.
Spise jsem narazel na to, ze to na me pusobi, jako predem pripravovana akce, ze strany Rezniku z Glasgow, ale nikde o tom na ostrovech nebylo ani carky.. Alespon z toho, co jsem k tomu dohledal..
Druha vec je, jestli by to pres tu cernou pasku, kterou maji pred ocima, vubec nekdo chtel cist, nedej boze se nad tim i zamyslel…
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Leksel před 3 lety 10.03.2022 14:27 |To jedině že by to vypátral nějaký ostrovní investigavec, ale zřejmě by musel emigrovat, tam by si už nevrz', kdyby odhalil, že to bylo vše naplánovaný a zinscenovaný. Já bych ale neřekl, téma rasismu nabylo na Západě obludných až zvrácených rozměrů, pokud tam rasismus fakticky žádný není, tak mi si ho tam dodáme. V tomhle ohledu se Západ úplně pomátnul.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
před 3 lety 09.03.2022 19:15 |ups srry
Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2022 19:16) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Malínský skvělý výkon...mrzí mě a nechápu, že se u nás neprosadil...:/.
Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
mart před 3 lety 10.03.2022 08:08 |Myslim si, ze to je vitezstvi.
(Kudela mel vic co ztratit, nez Kamara, jak tu nekdo ...asi Alanor rikal, za ranu pesti se do vezeni nejde)
Jen jeste k te Arbitrazi.
Nejsem sice pravnik, ale domnivam se, ze arbitraz nebude zjistovat jestli se Ondrovi stalo bezpravi ( coz se pravdepodobne stalo)
Arbitraz bude posuzovat postupy vysetrovani.
To je vse.
Bohuzel, nejpravdepodobnejsi vysledek z Lausane je, ze se dozvime, ze UEFA neudelala zadnou proceduralni chybu, a ze postupovala spravne ve smyslu svych predpisu. ( ... a to je zrejme duvod proc pan Tvrdik nechce pokracovat)
z liverpoolu zdravi mart
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Sokrates55 (přítel SN) před 3 lety 10.03.2022 10:15 |Zdravím Tě Marte.
Souhlasím s Tebou v tom, že "Arbitrážní CAS" bude zjišťovat především to, jestli disciplinární komise neporušila nějakou právní normu při svém rozhodování.
Jediná otázka je, zda bude zkoumat, zda byl splněn zákonný důvod takový trest Kúdelovi uložit. A to v tom CAS procesu je zakotveno také.
To přezkoumání zákonnosti spočívá i v tom, zda náhodou nebylo porušeno právo obžalovaného (Kúdely), když v pochybnostech má být rozhodnuto ve prospěch obžalovaného. Právní zásada "In dubio pro reo" je právním pilířem všech zemí evropského práva a evropského soudního dvora v Haagu. Pochybuji, že by jí mohl CAS obejít. Proto se domnívám, že když skotský prokurátor takový důkaz nenašel a zastavil trestní stíhání, tak má Ondra docela velkou šanci arbitráž vyhrát a své jméno očistit. Ale je to můj názor.
Jinak Tě zdravím do Liverpoolu a určitě máš z party Jürgena Kloppa radost viď:-)).
Sokrates55
Komentář byl uživatelem upraven (10.03.2022 12:37) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Zdravím Tě Marte.
Souhlasím s Tebou v tom, že "Arbitrážní CAS" bude zjišťovat především to, jestli disciplinární komise neporušila nějakou právní normu při svém rozhodování.
Jediná otázka je, zda bude zkoumat, zda byl splněn zákonný důvod takový trest Kúdelovi uložit. A to v tom CAS procesu je zakotveno také.
To přezkoumání zákonnosti spočívá i v tom, zda náhodou nebylo porušeno právo obžalovaného (Kúdeli), když v pochybnostech má být rozhodnuto ve prospěch obžalovaného. Právní zásada "In dubio pro reo" je právním pilířem všech zemí evropského práva a evropského soudního dvora v Haagu. Pochybuji, že by jí mohl CAS obejít. Proto se domnívám, že když skotský prokurátor takový důkaz nenašel a zastavil trestní stíhání, tak má Ondra docela velkou šanci arbitráž vyhrát a své jméno očistit. Ale je to můj názor.
Jinak Tě zdravím do Liverpoolu a určitě máš z party Jürgena Kloppa radost viď:-)).
Sokrates55.
Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Hesmir (přítel SN) před 3 lety 10.03.2022 13:21 |Čistě domněnka. Za mne ani v Anglii nejsou starousedlici nadšení z BLM apod. Ale v ramci ,,kdyz nejdes s nami si rasista,, to bohužel nechali hodně přerůst. Ated tak spoustu věcí řeší tak, ze je nechají vyhnít. U kudyho ve smyslu uz zo nikoho nezajímá, ukončeno bez výsledku. Bohužel, takový z toho mám pocit. Ze se od začátku vědělo ze z toho bude nic, ale košile bližší nez kabát a nechtěli si poštvat BLM masu, vždyť přeci jejích předák nemohl lhát. No a pak ten redbull ještě a malem mne kleplo.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
EdCable před 3 lety 10.03.2022 13:23 |Ale no tak, disciplinární řízení UEFA není soudní líčení, tam neplatí "právní pilíře".
Disciplinární orgány UEFA používají jako rozhodovací pravidlo "uspokojivé přesvědčení (comfortable satisfaction) disciplinárního orgánu". To je slabší než v civilním řízení, natož v trestním, kde se "in dubio pro reo" uplatňuje (přesněji musí být skutek prokázán nade vší rozumnou pochybnost).
Nevím, na čem staví Kúdelovi právníci svou žalobu, ale velkou naději na úspěch nedávám, protože se těžko prokazuje, že nebyl dodržen takhle nízky a subjektivní standard, jaký používá UEFA.
Komentář byl uživatelem upraven (10.03.2022 13:23) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Ale no tak, disciplinární řízení UEFA není soudní líčení, tam neplatí "právní pilíře".
Disciplinární orgány UEFA používají jako rozhodovací pravidlo "uspokojivé přesvědčení (comfortable satisfaction) disciplinárního orgánu". To je slabší než v civilním řízení, natož v trestním, kde se "in dubio pro rero" uplatňuje (přesněji musí být skutek prokázán nade vší rozumnou pochybnost).
Nevím, na čem staví Kúdelovi právníci svou žalobu, ale velkou naději na úspěch nedávám, protože se těžko prokazuje, že nebyl dodržen takhle nízky a subjektivní standard, jaký používá UEFA..
Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
lantsmit před 3 lety 10.03.2022 14:39 |jinak řečeno důkazní standard tzv. převažující pravděpodobnosti, což v praxi znamená, že existence prokazované skutečnosti musí být "pouze" pravděpodobnější, než její neexistence. Můžeme sice tuto míru dokazování v rámci disciplinárního řízení podle řádu UEFA kritizovat nebo iniciovat diskuse směrem k jejímu zpřísnění, ale to je všechno, co se s tím dá dělat. Každopádně, jak píše kolega, prokázat, že tento důkazní standard nebyl v kauze Kúdela dodržen, a to vzhledem ke všem - i nám dobře známým - skutkovým okolnostem, by bylo opravdu velmi obtížné. Z těch věcí, co Slavia skutečně mohla ovlivnit, mezi něž fakt neřadím možnost v rámci živé kauzy měnit pravidla, podle kterých se v ní bude rozhodovat, mi přijde zajímavé spíš vystupování našeho vedení. To se totiž z pozice "nikdo nemůže Kúdelovi rasismus prokázat, protože se žádného nedopustil" posunulo do pozice "strašně nám celá ta kauza ublížila, nemá cenu v ní dále pokračovat", což neumím interpretovat jinak než, že ani naše vedení v první fázi o tomto důkazním standardu nevědělo (což bych ještě pochopit dovedl, i když to zavání dost velkým amaterismem, vzhledem k velikosti celé organizace Slavia), anebo to vědělo, ale rozhodlo se vsadit na mediální humbuk, coby nástroj, kterým druhou stranu minimálně na poli domácího veřejného mínění překřičí a tím i na hlavu porazí. To se podle všeho povedlo, když se o tomto důkazním standardu prakticky vůbec nikde nepsalo a pokud ano, tak to žádná relevantní skupina lidí dodnes vůbec nebere v potaz. Teď už tedy jenom zbývalo tiše vycouvat i na tom poli oficiálním, tzn. ze všech možných řízení, od začátku reálně ztracených, a proto zřejmě vedených pouze v zájmu udržení toho domácího mediálního humbuku.
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Sokrates55 (přítel SN) před 3 lety 10.03.2022 16:25 |Dovolím si trochu oponovat.
CAS je mezinárodním sportovním soudem nejen pro UEFA a proto je jeho řízení vedeno jinak, než řízení disciplinární. Tento CAS byl zřízen rozhodnutím švýcarského soudujiž v r. 1994.
A zásada "in dubio pro reo" není jen otázkou trestního práva, ale je běžná i ve správních řízeních rozhodovacích orgánů jak u nás, tak i jinde v Evropě.
Uspokojivé přesvědčení tak u CAS neobstojí, protože tam se rozhoduje už jen na základě prokázání.
Ale vedeme zde pouze disputaci a ani já samozřejmě nemám žádný "patent na rozum".
Přeji pěkný den a doufám, že dnes pro Slávii i úspěšný.
Sokrates55
Komentář byl uživatelem upraven (10.03.2022 17:28) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Dovolím si trochu oponovat.
CAS je sportovním soudem UEFA a proto je jeho řízení vedeno jinak, než řízení disciplinární. A zásada "in dubio pro reo" není jen otázkou trestního práva, ale je běžná i ve správních řízeních rozhodovacích orgánů jak u nás, tak i jinde v Evropě.
Uspokojivé přesvědčení tak u CAS neobstojí, protože tam se rozhoduje už jen na základě prokázání.
Ale vedeme zde pouze disputaci a ani já samozřejmě nemám žádný "patent na rozum".
Přeji pěkný den a doufám, že dnes pro Slávii i úspěšný.
Sokrates55.
Skrýt původní komentář
Re: Ondřej Kúdela nebude trestně stíhaný ve Velké Británii za údajný rasismus
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 11.03.2022 16:13 |Je konec, Ondra Kúdela upřednostnil zájem klubu před svým vlastním, smekám před ním. O ukončení mezinárodní arbitráže ČTK informovala v tiskové zprávě právní kancelář Urban & Hejduk, která hráče zastupuje.
https://www.urbanhejduk.cz/blog/prohlaseni-advokatni-kancelare-urban-hejduk-v-zastoupeni-hrace-ondrej-300
https://www.sport.cz/clanek/fotbal-evropska-liga-konec-kudela-reaguje-na-vyvoj-kauzy-udajneho-rasismu-3204328#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=sport.sznhp.box&dop_req_id=ne4rNo61vJh-202203111455&dop_id=3204328&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest189_panel_sluzeb_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Komentář byl uživatelem upraven (11.03.2022 16:17) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
O ukončení mezinárodní arbitráže ČTK informovala v tiskové zprávě právní kancelář Urban & Hejduk, která hráče zastupuje. Je konec, Ondra Kúdela upřednostnil zájem klubu před svým vlastním, smekám před ním.
https://www.sport.cz/clanek/fotbal-evropska-liga-konec-kudela-reaguje-na-vyvoj-kauzy-udajneho-rasismu-3204328#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=sport.sznhp.box&dop_req_id=ne4rNo61vJh-202203111455&dop_id=3204328&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest189_panel_sluzeb_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz .
Skrýt původní komentář