O Slavii

Silvestrovské derby

Po roční pauze se na Silvestra opět sešli bývalí fotbalisté obou pražských "S", aby tradičním soubojem oslavili konec roku. Program otevřelo derby veteránů nad 45 let, které skončilo zaslouženou remízou 5:5. Do derby internacionálů nad 35 let nasadili hosté i dva současné ligové hráče a bezpečně zvítězili 11:4. Díky nepříznivé covidové situaci se zápasy musely obejít bez diváků.

Derby veteránů nad 45 let: Slavia - Sparta 5:5 (3:2)

Slavia: Winter – Janoušek,  Jeslínek, Jindráček, Koubek, Kozel, Kuka, Macháček, Medynský, Řehák, Ulich, Zákostelský, F. Veselý

Sparta: Zítka – Novotný, Vrabec, Lokvenc, Denk, Kincl, Budka, Hartig, Horňák, Frýdek, Margolius

Branky: Koubek 2, Kozel, Janoušek, Ulich - Hartig 2, Kincl, Lokvenc, Novotný

Derby veteránů zahájil rozhodčí Zvonič v 11:00. Hosté se po oťukávací pětiminutovce dostali do dvoubrankového vedení. Nejprve dostal míč do samostatného úniku Kincl a vybíhajícího Wintera prohodil, vzápětí dotlačil míč do sítě Lokvenc po prudkém centru Margoliuse. Slávisté se proti dobře bránícímu soupeři dlouho nemohli prosadit, Zítku překonal až ve třinácté minutě Kozel, který svou ránu ze střední vzdálenosti šikovně schoval za obránce. Vzápětí mohl vyrovnat Řehák, jeho hlavičku zastavilo břevno. Srovnat se tak povedlo až v osmnácté minutě Janouškovi, který hlavou doťukl do branky sraženou střelu zpoza pokutového území. Hned z další akce přišlo ke slovu tradiční pravidlo "za tři rohy penalta". Míč si na značku pokutového kopu postavil Ulich a těsně před půlí poprvé překlopil misky vah na červenobílou stranu.

Na začátku druhé půle domácí odskočili na dvoubrankový rozdíl. Koubek vyvezl míč, našel nalevo Ulicha a ten mu parádním centrem nabil na koncovku do prázdné branky. Na druhé straně se do míče opřel zdálky Novotný a nemohl trefit přesněji - 4:3. Ve 30 minutě si přiravil střeleckou pozici Koubek a prosadil se podruhé, ovšem ani tentokrát domácím dvoubrankové vedení dlouho nevydrželo, hned z protiútoku se podobně prosadil Hartig. Stejný hráč ukončil dlouhé obléhání branky domácích ve 38. minutě a srovnal na konečných 5:5. 

 

Derby internacionálů nad 35 let: Slavia - Sparta 4:11 (2:5)

Slavia: Slavík – Dosoudil, L. Došek, Hyský, Kalivoda, Klinka, Müller, Pešír, Šmíd, Štohanzl, Volešák, Táborský, Koubek, Ulich

Sparta: Blažek – Lafata, Stracený, Matějovský, Vidlička, Zelenka, Hübschman, Kučera, Voříšek, Jarošík, Čížek, Flachbart

Branky: Pešír 2, Táborský 2 - Lafata 5, Matějovský 3, Zelenka, Voříšek, Stracený

Na derby internacionálů převzal píšťalku Karel Hrubeš. Hosté šli do vedení po dvou minutách, kdy si centr Straceného našel Lukáš Zelenka. Po deseti minutách si hosté připsali druhý zářez, dokonalou přihrávku před prázdnou branku dostal Lafata. Slavia korigovala střelou Táborského, jenomže hned z další akce se před Slavíkem prosadil Voříšek a Sparta tak znovu odskočila na dvoubrankový rozdíl. V 17. minutě napřáhl Matějovský, jeho ránu jdoucí vedle usměrnil Lafata - 1:4. Ve dvacáté minutě Blažek nedosáhl na Štohanzlovu střelu, na brankové čáře vše jistil Pešír - 2:4. Už v nastavení první půle překvapil Matějovský Slavíka ranou z velké vzdálenosti, balón velkým obloukem zapadl pod břevno. Hostům se dařilo i během přestávkového programu. Autor první branky zápasu svým prvním pokusem trefil šampaňské zavěšené v levém horním rohu, pokusy Lukáše Doška mířili mimo. 

Na začátku druhé půle dosáhli domácí na třetí roh, což znamenalo penaltu, kterou si vzal pod svá křídla Pešír a bezpečně snížil. Hned za minutu rozebrali hosté domácí obranu do posledního šroubku a Matějovský měl před sebou prázdnou branku. Další zářez si vzápětí připsal Lafata. S postupujícím časem byla znát fyzická převaha výrazně mladších hostů, hattrick dokonal i Matějovský elegantním obloučkem přes bezmocného Slavíka. Devátou branku do sítě domácích zatloukl opět Lafata, za Slavii proměnil druhou penaltu za tři rohy Táborský. Stejnou příležitost měli okamžitě i hosté a Stracený dovršil desítku v brance Slavíka. Z poslední akce ještě završil výhru hostí Lafata a mohlo se jít na tradiční přípitek.

Skleniček se chopili  Martin Hyský a Marek Matějovský, zaznělo spoustu přání do nového roku, týkající se hlavně Covidu a případného postupu reprezentace na MS do Kataru. 

Komentáře (62)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Silvestrovské derby

    Borgetti     před 3 lety 31.12.2021 11:40 |  
    2 1

    Co má František Koubek společného se Slavií? Díval jsem se na net a za Slavii vůbec nehrál.

    • Re: Silvestrovské derby

      novimex     před 3 lety 31.12.2021 12:08 |  
      0 4

      Máš pravdu, za Slavii nikdy nehrál, pouze občas za gardu Slavie hraje. Proč ?
      https://hradecky.denik.cz/fotbal_region/koubek-neda-na-hradec-dopustit-v-lize-uz-ma-nastupce-syna-mateje-20210819.html


      Komentář byl uživatelem upraven (31.12.2021 12:09) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Silvestrovské derby

        Nosorozec     před 3 lety 31.12.2021 12:10 |  
        2 0

        V minulosti za nás na Silvestra hráli např Vízek a Panenka a za Spartu myslím Ivo Viktor a Dobiáš.

        • Re: Silvestrovské derby

          kjandourek (admin)     před 3 lety 31.12.2021 12:48 |  
          2 2

          Ivo Viktor nikdy, ale Zdeněk Nehoda a jednou i Samek (křestní nedám) z Dukly

          • Re: Silvestrovské derby

            Nosorozec     před 3 lety 31.12.2021 12:53 |  
            0 0

            Máš pravdu, Nehoda :)

          • Re: Silvestrovské derby

            Akuls     před 3 lety 31.12.2021 15:47 |  
            3 0

            Václav.
            Bylo to silvestrovské derby v roce 1990 a výsledek byl: Slavia – Sparta 8:6 (4:2)
            Derby poprvé zlákalo televizní kamery a fotbalovou legendu „Pepi“ Bicana, který s předsedou svazu dr. V. Jírou provedli slavnostní výkop. Sparťané tentokrát nechali doma ligisty, ale posílili se „dukláky“ Samkem a Nehodou. Slavia kontrovala Panenkou a Vízkem, premiéru si odbyl Fr. Veselý.
            Branky: Frýda (2), P. Herda (2), Jeslínek, Panenka, Veselý, Sigmund – Berger (2), Stratil (2), Migas, Nehoda. Rozhodčí: Ivan Grégr. Diváci: 3000.

            Slavia: Musil – Zlámal, Pešice, Peclinovský, Jeslínek, K. Jarolím, Panenka, Frýda, Veselý, D. Herda, P. Herda, Sigmund, Vízek.
            Sparta: Dyk – Vojta, Migas, Caudr, Tichý, Pospíšil, Fr. Chovanec, Kvašňák, Vokáč, Vejvoda, Samek, Jurkanin, Berger, Nehoda, Bartoň, Stratil.


            Komentář byl uživatelem upraven (31.12.2021 16:07) . Zobrazit původní komentář

              • Re: Silvestrovské derby

                Akuls     před 3 lety 31.12.2021 17:25 |  
                0 0

                Ono těch hostování bylo ještě víc, viz. web pořadatele derby agentury NIO Sport, kde stále dělá předsedu dozorčí rady jeden z nástupců Jana Lály, pravý obránce Václav Čičatka:
                silvestrovske-derby.cz

            • Re: Silvestrovské derby

              SKEP     před 3 lety 31.12.2021 16:42 |  
              1 0

              To bylo ještě na Invalidovně, že?
              Slavná Čechie Karlín. Přežila Protektorát, únor 48, povodněi i požár hlavní tribuny. Hospodaření polistopadového majitele ing. Vinše již nikoli.

              • Re: Silvestrovské derby

                Akuls     před 3 lety 31.12.2021 16:54 |  
                1 0

                Čechii Karlín se hlavně stala osudnou výstavba depandance hotelu Olympic, které tedy předcházel v r. 1992 požár historické dřevěné tribuny. Čechie musela opustit své hřiště v Karlíně a byla ráda, že se mohla po čase pŕestěhovat do Dubče, kde se sloučila s místním klubem, který se přejmenoval na Čechii Dubeč. V současné době vedou s převahou I.B třídu PFS a hraje za ně např. náš odchovanec a dnešní střelec dvou gólů Tomáš Pešír.


                Komentář byl uživatelem upraven (31.12.2021 17:28) . Zobrazit původní komentář

                • Re: Silvestrovské derby

                  SKEP     před 3 lety 31.12.2021 17:34 |  
                  1 0

                  Čechii se stal osudným zejména její majitel p. Vinš a jeho podnikání v kombinaci s golfem.

                • Re: Silvestrovské derby

                  SKEP     před 3 lety 31.12.2021 17:45 |  
                  2 0

                  Ještě doplním, že za každým zrušeným pražským klubem stojí nenasytné developerské hyeny.

                  • Re: Silvestrovské derby

                    Altona     před 3 lety 01.01.2022 18:48 |  
                    0 1

                    Jen se nebojte jmenovat. Aktuálně řádí na Invalidovně a v přilehlém okolí pan soudruh Sekyra, druhdy místopředseda SSm na právnické fakultě a údajně i udavač tamtéž). Tomu plocha bývalého hřiště, t.č. úchylný golfiště nebo co ( druhé je hned u Libeňáku - Karlín, světová Mekka buranského golfu) asi neodolá, tim spíš, že italský a podobný nezletilý socky co tam v posledních letech v Olympiku bydlely na levnejch zájezdech za chlastem teď asi moc jezdit nebudou.
                    Čechie Karlín nicméně existuje dál, jen nemá fotbal, jen turistický odbor a snad kuželky, tam jak je v Karlíně sokolovna myslím. Tak třeba jednou ale u toho už nebudu...
                    Dubeč se k modrobílým sešívkám s červenou hvězdou myslím už ani nehlásí, proč taky, naši hokejisté taky netvrdí že jsou nástupcem LTC . Pevně doufám, že pan Vinš se už usmažil v cs podnikatelském pekle, za zničení posledního hřiště v zemi zaslíbené (vedle Letné) českého fotbalu mu nic jiného nepatří.
                    Mimochodem, za Sokolovskou přes tramvaj směrem k řece je zatím velká prázdná pln jak dělaná na sportovní akademii nebo tak. Koukněte jak to maj v Dresden kolem starýho Stayer stadionu. Z rovna v takovým místě kde se řeka ostře láme Němce ani nenapadne dál stavět. Je tam snad deset hřiť, od pohledu jednoduchý zázemí, zeleň. U nás to ovšem Sekyra zastaví tak doufám, že mu to pak hnedle velká voda vytopí. Jenže oni mu to tu protrkčně pojistěj...

  2. Re: Silvestrovské derby

    Wulfstan (přítel SN)     před 3 lety 31.12.2021 12:08 |  
    2 4

    To to nešlo udržet??? Měly by padat hlavy!!! :-) A veteráni dokonce prohrávaj 1:3.

    • Re: Silvestrovské derby

      wimpy     před 3 lety 31.12.2021 12:18 |  
      10 0

      Když nás v lize válcovali, pravidelně nám dělalo radost Silvestrovské derby. Jestli se to otočilo, tak já souhlasím. :-)

      • Re: Silvestrovské derby

        Wulfstan (přítel SN)     před 3 lety 31.12.2021 12:26 |  
        1 0

        No jo, vždyť já vím. Ale jsem zklamanej, těšil jsem se na Rudu Skácela a on nehraje.

    • Re: Silvestrovské derby

      mig52     před 3 lety 31.12.2021 12:36 |  
      6 7

      Ntvl.,on na ten zápas jde Matějovský? To je ubožák. Vím, že věkem je ok , ale jako ligový profík???!!! To je žumpa. Hráči, kteří hrají vrcholový fotbal a splňují věkový limit by měli obsluhovat v bufetu.

      • Re: Silvestrovské derby

        sicilianbrno     před 3 lety 31.12.2021 12:42 |  
        3 5

        Presne tak, docela nefer, velky rozdil mezi treninkem udrzovanym profikem a pupkačema viz Stracený ( to je slušnej lachtan), kteři si zahraji občas pro radost...aspon se neraduje a je po každe brance važnej jak hovno...

        • Re: Silvestrovské derby

          SKEP     před 3 lety 31.12.2021 14:54 |  
          13 5

          Žumpa? Nefér? Ubožák? Fotbal starých gard má jedno svaté pravidlo - věkový limit. Tu nižší, tam vyšší, jinde s vyjímkou brankářů. Silvestrovské deby je, tuším, nad 35 let. A to oba čtyřicátníci, Matějovský i Hubschman, s výraznou rezervou splňují.
          Dalším důležitým prvkem sportujících starých pánů je parta a ochota jí věnovat svůj volný čas. Ono totiž na Silvestra dát přednost fotbálku s kamarády před spoustou jiných lákadel či rodinou, není dnes vůbec samozřejmostí. Bohužel, v přímém přenosu jsme byli svědky toho, že v tomto bodě měl jasně navrch soubor vedoucího Novotného s Lafatou a spol. Jak zde výše někdo správně podotknul, řada oslovených slávistů se vymluvila a dala přednost jiným kratochvílím, za což ligista Matějovský skutečně nemůže. Jediný, kdo má právo si stěžovat je pan vedoucí Mareš, kterého sešívané "star" nechali na holičkách.

          • Re: Silvestrovské derby

            mig52     před 3 lety 31.12.2021 15:01 |  
            2 8

            Nebudu se s tebou přít. Jen věř, že borci z vrcholového fotbalu to těm, kteří si v takových pivních zápasech jdou udělat žízeň a zavzpomínat, pěkně znechutí. Dokonce i těm svým, jen jim to nahlas do očí nikdo neřekne. Ale ono je ta karma dožene. Hybšmana bude škrtit boj o záchranářskou skupinu a Matějovský bude od 2.-3.kola na marodce či lávce.

            • Re: Silvestrovské derby

              SKEP     před 3 lety 31.12.2021 15:45 |  
              7 2

              Já se též nechci přít a docela Ti "Suchoji" rozumím. Nicméně dle Tvého názoru by do Silvestrovského derby měli být nominováni pouze hráči nad 120 kg, mající kromě gigantické cejchy i dvě a více brad (ne že tam takoví dnes nebyli...)?
              Ostatně 5 gólů vstřelil Lafata (40 let) z jihočeského krajského přeboru, jehož bránili, jestli se nepletu, hráč našeho béčka Šmíd (35) a Volešák (37) z taktéž třetiligové PFA (Štěcho).

              • Re: Silvestrovské derby

                mig52     před 3 lety 01.01.2022 07:45 |  
                0 7

                O těch 120 kg tu psal kdo. Připomínáš mi přiopilého pana prezidenta s názorem na Peroutkův článek. A brady? Jen lžeš, lžeš, lžeš. Ale palce budou tvé, lež má v Česku podtatnou roli.

          • Re: Silvestrovské derby

            ColinSKS     před 3 lety 31.12.2021 15:21 |  
            2 6

            souhlas, dlouhověkost nemůže být parametrem. příští rok může už Kudy naskočit a škoďák by taky mohl. no spláchneme je tam kam patří.

          • Re: Silvestrovské derby

            sicilianbrno     před 3 lety 31.12.2021 15:38 |  
            5 2

            Má to být zápas pro radost, rekreační. Pokud je věk stanoven nad 35 let, což takových aktivních hráčů je v lize víc, tak bud stanovím věkový limit nad 40 let a nebo zakážu nastoupit hráčům, kteří ješte aktivně hrají první a druhou ligu. Ani bych se nedivil jak kolega píše, že to mohlo vadit i některým spartanským hráčům, jelikož hl. u Matějovského ten rozdíl byl veliký a ztratilo to to kouzlo silvestrovského derby....

            • Re: Silvestrovské derby

              SKEP     před 3 lety 31.12.2021 16:33 |  
              5 1

              K nostalgickému vzpomínání je určena kategotie veteránů nad 45 let. Tam je v provedení bývalých hvězd k vidění pěší fotbal, místy okořeněný míčovým kouzelnictvím, jindy úsměvnými až komickými zákroky. Úroveň této věkové kategorie svou kvalitou atakuje okresní přebory mužů. Divákům zde jde především o slavná jména, méně už o výkonnost. Pro větší atraktivitu, férovost a sledovanost TV přenosů se Silvestrovské mače časem rozdělili do dvou kategorií, přičemž ta "mladší" už je hodně o důrazu, pohybu a rychlosti. Že Pešír váží o půl metráku více než jeho vrstevník Matějovský není opravdu chybou pořadatelů a směrnic. Ostatně, když jede stará garda ligového týmu k exhibičnímu utkání na venkov, vedle statických míčových kouzelníků s řadou reprezentačních startů má v sestavě vždy několik udržovaných bezejmenných fotbalistů, určených na výhradně běhání a černou práci. Jen díky těmto domestikům dokáží hvězdy včerejška držet krok s týmy z krajských B tříd.

              • Re: Silvestrovské derby

                sicilianbrno     před 3 lety 31.12.2021 17:43 |  
                3 0

                Vzit si na srovnani nehrajiciho na váze přibejvajiciho Pešíře a ligu hrajiciho, fyzicky připraveneho Matějovskeho neni moc na mistě, ale.ok beru tvuj nazor, ty ber muj, neshodnem se a oba mame tu svoji pravdu .

                • Re: Silvestrovské derby

                  SKEP     před 3 lety 31.12.2021 18:17 |  
                  7 2

                  Já bych z ne úplně příznivého výsledku nevinil dosud aktivního Matějovského, nýbrž ty Slávisty (patrně bývalé), kteří se na pana Mareše zvysoka vysrali a nepřišli staré gardě pomoci. Nenadávejte Matějovskému a jeho výkonu, žádejte vysvětlení od slávistických absentérů.

              • Re: Silvestrovské derby

                mig52     před 3 lety 01.01.2022 07:40 |  
                0 3

                Není Matějovský tvůj bratranec nebo švagr? :))) Můj je bahýnko. Posrat rekreantům pivní fotbálek.... . Ale možná hrál o angažmá, kdo ví? Ale vážně, tvůj názor je jistě relevantní, ok. Já to neberu přes pravila, ale duch fotbalové akce. Je fakt, že ten věkový limit je vzhledem k dnešku nízký, odpovídal by spíše 70.létům minulého století, ale to je už na jiné téma.

            • Re: Silvestrovské derby

              Steve2924 (přítel SN)     před 3 lety 03.01.2022 12:30 |  
              1 3

              A jak se zápas pro radost vylučuje s tím, že tam nastoupí aktivní fotbalista? Nepřišlo mi, že by Matějovský nebo Hubschman jeli na 100% jako v ligovém zápase. A vlastně, když vadí aktivní fotbalista tak vadí i ti co pořád hrají někde v ČFL a přeborech? Fakt na to nevidím nic špatného. Když to nevadí tomu klubu kde hraje, protože riskuje zranění. Naopak oba mají muj respekt, že si jdou zahrát a trochu zvýší prestiž toho zápasu. Protože mám pocit, že jinak to obecně dobré hráče jejich generace moc netáhne, hlavně teda na naší SKS straně... Což mě neskutečně mrzí. Když nejmenovaný hráč nás skoro týden co týden na obrazovkách komereční TV přesvědčuje jaký je to velký slávista, udržuje se ve formě, hraje za více sranda týmů ale udělat si jednou za rok čas na Slavii v nejprestižnější srandamači roku, to ne. Hlavně, že se nebrání vzít si na sebe rudej hadr v jiné exibici...

              • Re: Silvestrovské derby

                Steve2924 (přítel SN)     před 3 lety 03.01.2022 12:39 |  
                2 1

                a doplnění, když si mohl jít Silvestrovské derby zahrát Matějovský z MB tak by uričtě nedělal klub problém ani další legendě co nám visí na zdi stadionu aby si to derby šla zahrát také :)
                Co třeba Přéma Kovář, mohl si trochu zachytat. Jirka Bílek? Standa Vlček, Radek Černý? maj to doma.
                Nevím no, asi nemá smysl se zlobit na hráče co přišli i když patří na druhou stranu. Naopak jsem rád, za Ivo Ulicha co dal ve svém věku oba zápasy, Luboše Kozla a další co maj dost své práce po celý rok a přesto si čas udělali.
                Nebudu se zlobit ani na ty co to odmítli, neznám jejich důvody.

  3. Re: Silvestrovské derby

    sicilianbrno     před 3 lety 31.12.2021 12:45 |  
    2 0

    Koukam že sme neměli moc na výběr, když mezi "mladikama" musime dát Hyskeho a Müllera...zatimco ti sraltani tam narvou ješte udržovany hrače...

    • Re: Silvestrovské derby

      ColinSKS     před 3 lety 31.12.2021 15:19 |  
      3 4

      zato jsme měli výhodu v tom, že ivo ulich mohl nastoupit za obě mužstva.

  4. Re: Silvestrovské derby

    Radovan62 (přítel SN)     před 3 lety 31.12.2021 12:51 |  
    13 3

    Je to pochopitelně ostuda,ale od hráčů kteří se na to vysral a odmítli hrát,za nás hrojou které ani neznam

  5. Re: Silvestrovské derby

    kostelnivlajka     před 3 lety 31.12.2021 13:21 |  
    5 1

    Kluci, je to jenom sport..chleba levnější nebude!

    • Re: Silvestrovské derby

      ColinSKS     před 3 lety 31.12.2021 15:18 |  
      5 8

      včera jsem si chtěl koupit květák, a stál 70!!! korun. jeden květák, to roste samo na poli skoro jako plevel. to mne přešla chuť.

      • Re: Silvestrovské derby

        kostelnivlajka     před 3 lety 31.12.2021 15:58 |  
        1 3

        Tak na ten sem chuť nikdy neměl.

  6. Re: Silvestrovské derby

    ColinSKS     před 3 lety 31.12.2021 15:17 |  
    2 9

    předpokládám že Pavel Řehák rozkopal všem pití.
    Veteráni byl překvapivě vyrovnanější fotbal, u internacionálů o tom, za dáme gol a zda dostanem 10. obé se splnilo. :) . Blažek je taky pěkně vykrmený lachtánek. Spolu se Straceným top dvojka.

    • Re: Silvestrovské derby

      SKEP     před 3 lety 31.12.2021 17:49 |  
      5 1

      Televize pár kilo přidává. V reálu to není tak zlý.

  7. Re: Silvestrovské derby

    Akuls     před 3 lety 31.12.2021 16:33 |  
    2 0

    Dovolím si připomenout, v jakých sestavách nastoupili internacionálové SKS a ACS při posledním silvestrovském derby v r. 2019 (v roce 2020 se totiž silvestrovské derby kvůli Covidu nehrálo):
    Slavia: Jiří Bílek, Tomáš Pešír, Martin Hyský, Radek Dosoudil, Václav Winter, Marek Jarolím, Rudolf Skácel, Mario Lička, Ivo Ulich, Tomáš Hrdlička, David Kalivoda, Martin Müller, Lukáš Došek.
    Sparta: Lukáš Zelenka, Jiří Novotný, Vlastimil Vidlička, Štěpán Kučera, Jan Koller, David Lafata, David Bičík, Lukáš Hartig, Václav Koloušek, Tomáš Hübschman, Luděk Stracený, Tomáš Čížek.
    I tehdy byla Sparta velkým favoritem, ale skončilo to překvapivou plichtou 3:3. Je zřejmé, že faktorem "X" byl tentokrát Matějovský.

    Naopak utkání "Veteránů" tehdy skončilo: Slavia-Sparta 1:5 (0:2).
    Sestavy:
    Sparta: Blažek – Kotal, Vrabec, Horňák, Bažant, Lokvenc, Kincl, Denk, Margolius, Budka, J. Jarolím, Novotný
    Slavia: Bureš – Medynský, Šilhavý, Hunal, Jeslínek, Jindráček, F. Veselý ml., Kozel, Kuka, Řehák, Janoušek, Zákostelský, Macháček


    Komentář byl uživatelem upraven (31.12.2021 16:45) . Zobrazit původní komentář

  8. Re: Silvestrovské derby

    Sherudan     před 3 lety 31.12.2021 16:43 |  
    3 2

    Největší a jediný úspěch Sparty v této sezóně.

    • Re: Silvestrovské derby

      lubi34     před 3 lety 01.01.2022 12:05 |  
      4 1

      Bohužel na podzim vyhrála bída to nejdůležitější derby

  9. Účast

    SKEP     před 3 lety 31.12.2021 17:39 |  
    22 2

    Pro starší generaci slávistů v čele s Pavlem Řehákem byla účast na Silvestrovském derby za odměnu a vrcholem sezony. Dnešní internacionálové (Berger, Šmicer apod.) mají jiné priority. Škoda.

    • Re:

      tobro     před 3 lety 31.12.2021 21:11 |  
      3 4

      Tak jest.. ;-))

      • Re: Re:

        Akuls     před 3 lety 31.12.2021 22:07 |  
        8 3

        Ano, za staré pány F.C. Liverpool chodí hrát celkem pravidelně, ale pravdou také je, že se ty jejich zápasy konají v lepších termínech a také často ve velmi zajímavých destinacích.


        Komentář byl uživatelem upraven (31.12.2021 23:31) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Re:

          SKEP     před 3 lety 01.01.2022 09:45 |  
          7 5

          Václav Čičatka zvaný Číča z pořádající agentury Nio-sport by měl na nechuť našich internacionálů pomocí panu Marešovi promptně zareagovat a letošní Silvestrovské derby přesunout do Dubaje.

          • Re: Re:

            Akuls     před 3 lety 01.01.2022 12:06 |  
            2 2

            Václav Čićatka na tom není zdravotně nejlépe, je dokonce po transplantaci jistého orgánu, má už také svůj věk, takže počítám, že brzy skončí i v dozorčí radě svého NIO-sportu, který Silvestrovské derby dlouhodobě zajišťuje. Ani bych se moc nedivil, kdyby po tradičním vánočním halovém fotbalovém turnaji veteránů skončilo brzy i Silvestrovské derby.
            Honzovi Marešovi už bude 77 a nevím o tom, že by se někdo z bývalých hráčů hrnul do toho to po něm vzít. Pokud vím, tak za celý loňský rok odehráli internacionálové jen tři zápasy, nechodí si už ani jako dřív v pondělí v podvečer do Edenu zakopat na UMT, takže asi není divu, že se mu hráči včera zase nesešli. Navíc Sparta to v posledních letech bere hodně prestižně, zve i aktivní ligové hráče a tak se asi nikomu moc nechce být na straně poražených.
            Všimli jste si při Silvestrovském derby masivní reklamy "KUKA KUKA KUKA"? Že by náš Pavel Kuka měl něco společného s touto společností, s mezinárodní působností a s údajným ročním obratem cca 3,5 miliardy €ur!?, která sídlí prý ve Zdibech u Prahy?


            Komentář byl uživatelem upraven (05.01.2022 00:30) . Zobrazit původní komentář

            • Re: Re:

              SKEP     před 3 lety 01.01.2022 13:47 |  
              6 1

              Pane Akulsi, přesně o tom zde již od loňska hovořím! Včerejšímu nelichotivému výsledku pochopitelně netleskám s rukama nad hlavou, ovšem nemohu souhlasit s hledáním viníka v ligistovi Matějovském. Čím se provinil? Že dostal pozvánku a dovolil si ji neodmítnout? Na rozdíl od některých "našich" internacionálů - srdcařů, kteří za Slavii kopou výhradně ve VIP lóžích během utkání Evropských pohárů a pozvánce do elitního výběru pana Mareše přikládají hodnotu nevyžádané emailové pošty? Toto hnutí "nezúčastněných" přichystalo dlouholetému a obětavému vedoucímu panu Marešovi (mimochodem nášemu někdejšímu excelentnímu stopérovi, který vyrůstal v karlínské Čechii s obojživelníkem Janem Kodešem) skutečně veselého Silvestra. Když se hráči SG nesejdou ani k ostře sledovanému derby, jak potom vypadají tuctové zápasy na českém venkově? Patrně tak, že se neodehrají.
              A NIO sport? Tuto agenturu mám spojenou s pořádáním sportovních akcí a měl jsem za to, že v ní pracuje i p. Čičatka ml... ?

              • Re: Re:

                Akuls     před 3 lety 01.01.2022 23:29 |  
                4 1

                Docela by mne zajímalo, co by tomu, kam se Silvestrovské derby posunulo, od toho konce 80tých a počátku 90tých let minulého století, říkal jeho zakladatel, nebožtík pan Bibeň. Za mě je tam té prestiže už moc. Dnes už by se určitě nestalo, tak jako v r. 1987, kdy Silvestrovské derby skončilo 6:6 a kdy si Sparta pozvala jako hosta Karola Dobiaše. Ten si pochopitelné oblékl sparťanský dres, ale tím se stalo, že dres už nezbyl na Pavla Dybu a tak tohoto dlouholetého spoluhráče Kvašňáka vzali mezi sebe slávisté. Faktem je, že ve zvláštním vydání Mladého Světa s názvem "Sparta je když je Slavia", které vyšlo před derby pražských "S" hraném v r. 1965, po té co se oba věční rivalové vrátili ke svým tradičním názvům a Slavia zpátky do ligy, Pavel Dyba prohlásil, že se mu slávistický dres líbí a že by za Slavii klidně hrál pokud by ho chtěla. A tak si tehdy tento dlouholetý výborný hráč Sparty a reprezentant, možná splnil svůj sen.
                Chápu, že v derby, a to na jakékoliv úrovni, nechce nikdo prohrát, ale aby jedno mužstvo mělo v týmu ligové hráče a druhému týmu muselo naopak vypomáhat několik "přestárlých" hráčů a ještě mu naloží co se do něj vejde, je trochu proti fair play, zvlášť když jde o takový srandamač a všichni účastníci tvrdí, že jim nejde o výsledek, ale jen o setkání a vzpomínání. Sparťani holt mají druhé Vánoce a my slávisté to olympijské, není důležité vyhrát, ale zúčastnit se.
                Docela bych byl zvědav, co by se v Jablonci nebo v M.B. dělo, kdyby se na té UMT Hubschman nebo Matějovský těsně před zahájením zimní přípravy zranil.
                Jinak té Čechie Karlín je mi také líto, byl to tradiční pražský klub, kdysi i ligový. Mám kolegu, který dělá bafuňáře v Dubči a byl u toho slučování a říkal mi, že to bylo pro lidi pohybující se kolem fotbalu na Čechii hodně těžké. Jestli se nepletu, tak odchovancem Čechie Karlín byl i Jan Lála.


                Komentář byl uživatelem upraven (04.01.2022 18:13) . Zobrazit původní komentář

                • Re: Re:

                  SKEP     před 3 lety 01.01.2022 23:43 |  
                  0 0

                  Jestli se nepletu, tak pamětníci vzpomínali, že pan Lála coby dítko školou povinné vyrůstal v okolí Žižkovské Ohrady a v tamním Meteoru i začínal.
                  Mohu se zeptat, kdo byl pan Bibeň? Vím jen, že v prvních derby nastoupil.


                  Komentář byl uživatelem upraven (01.01.2022 23:45) . Zobrazit původní komentář

                  • Re: Re:

                    Akuls     před 3 lety 02.01.2022 01:10 |  
                    0 0

                    Osobně jsem ho neznal, jen podle vidění, ale pokud vím, tak to byl normální fanda Slavie, celkem mladý chlápek, který se znal s fotbalisty pražských "S". V prvním derby dokonce za SKS i chytal, v druhém hrál chvilku v poli. Asi za odměnu. Bydlel snad hned vedle hřiště Čechie, v době Silvestrovského derby tam vždy z jednoho okna protějšího paneláku visela slávistická vlajka a tam snad měl bydlel. Holt měl nápad jak zpestřit fotbalistům a fanouškům pražských "S" poslední den v roce a dokázal ho za přispění SKS, ACS, ČSFA (dodala rozhodčí) a bafuňářů Čechie Karlín (zapůjčili škvárové hřiště), realizovat.
                    Kde Lála začínal nevím, ale do Slavie přestupoval zcela určitě v dorosteneckém věku z Čechie Karlín.

    • Re: Účast

      pehacko     před 3 lety 01.01.2022 08:29 |  
      6 4

      Tady se ukazuje kdo myslel vzdycky jen na sebe a kdo byl skutecny slavista a srdcar!

  10. Re: Silvestrovské derby

    dalislavista     před 3 lety 01.01.2022 01:40 |  
    2 0

    Zápasy se musely...

    • Re: Silvestrovské derby

      kjandourek (admin)     před 3 lety 01.01.2022 02:42 |  
      2 3

      To je tak, když perex článku napíšete v čase budoucím... a ve finále jej "jenom" měníte na minulý... to je chyba jedna dvě... díky opraveno...

  11. No a pisálkové/mluvící hlavy,

    Slávista 51     před 3 lety 01.01.2022 08:48 |  
    3 3

    z toho výsledku dělají, jako by to byl zápas 1.ligy.
    KOMEDIANTI !

    • Re: No a pisálkové/mluvící hlavy,

      houston (přítel SN)     před 3 lety 01.01.2022 09:59 |  
      3 2

      Tonoucí se stébla chytá !

  12. Re: Silvestrovské derby

    pehacko     před 3 lety 01.01.2022 11:18 |  
    10 4

    Smutne je to, ze za rumuna jde hrat kazdy, komu jeste nanerostla od bolseviku vana a hlavne, ze vemou jeste aktivni ligove hrace. Schazel uz tomu jen ten zrádce Poborsky… bohuzel od nas se na to vetsina frajeru v cele se Smicerem vybodne, taky proc jit hrat neco zadarmo jen pro Slavisticke srdce. To ze si ruda bida povola jeste aktivni ligove hrace je trosku podpasovka i kdyz regule to splňuje, ale nesplňuje to prvotní ucel duelu hracu co se sejdou jen uz ve starych gardach a zahrají si pro zizen. Tak jim tu malou vyhru přejme a v lize dostanou opet co si zaslouzi! At zije Slavia!

    • Re: Silvestrovské derby

      mig52     před 3 lety 01.01.2022 11:41 |  
      17 6

      Šmicr si fotbalový orgasmus užije po boku gerarda, neb to je dle něho nejférovejší ikona, jakou poznal a leze mu do análu.

      • Re: Silvestrovské derby

        Papol     před 3 lety 01.01.2022 17:26 |  
        7 1

        A nejen jemu :-)

    • Re: Silvestrovské derby

      whiplash     před 3 lety 01.01.2022 16:54 |  
      0 0

      Nic jim neprejme :-).....Verim, ze na jare v lize jednoznacne vyhrajeme, i kdyz asi ne podobnym rozdilem

  13. Re: Silvestrovské derby

    japhy     před 3 lety 01.01.2022 14:10 |  
    6 1

    No, co si budem, těšívával jsem se více. Už i u těch veteránů jde o výsledek, ne že ne, hodně se brání, parádiček pomálu, až si jeden řekne, kam legendy chodí na to, že za nich se hrálo techničtěji.
    A zařazování stále aktivních hráčů (na profi úrovni) tomu pro mě vráží kudlu do zad, to mi prostě hlava nebere.

  14. Matějovského neznám!

    SKEP     před 3 lety 01.01.2022 14:38 |  
    6 0

    Touto cestou si dovolím ujistit kolegu Miga, že hráče Matějovského osobně vůbec neznám, natož aby byl mým bratrancem či švagrem. Jen vidím přícinu silvestrovské nadílky i jinde než v osobě boleslavského kapitána.
    Ale ono to nebylo s účastí hráčů od počátku jednoduché... Například hned v prvním derby v roce 1986 (5:5) za Slavii nastoupil ligista Jeslínek (24 let). V roce 1989 Sparta dostala výprask 10:6 i s ligisty Bílkem (24), Haškem (26), Bielikem (27), Čabalou (27) a bomberem Skuhravým (24). V roce 1991 výhru Slavie 5:2 musel na place skousnout i samotný Franc Štraka (33). U vysoké výhry Slavie 12:5 roku 1992 asistoval vedle otce rebela Řepky též Jiří Novotný (22). O rok později se v naší brance představili otec a syn ((21) Blažkové. Vrcholem pak byl rok 1997, kdy Sparta prohrála 4:1 i s reprezentantem U21 Týcem v sestavě.
    Ještě doplním, že v průběhu let se měnily nejen adresy hřišť (Invalidovna, Meteor, Eden), ale i povrchy (škvára, ranný UMT zvaný jekor, UMT poslední generace), počty hráčů v poli, rozměry hrací plochy či velikost branek.

  15. Díky nepříznivé covidové situaci...

    The88     před 3 lety 01.01.2022 20:18 |  
    11 0

    Nejsem zadnej "grammar nazi", ale proboha, v negativnim smyslu se uziva "kvuli", ne "diky". Tzn. kvuli pozaru jim shorel barak, ale diky hasicum prezili.