Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Tři měsíce otázek

Čtenář o-cab nám zaslal následující článek, který uveřejňujeme.

Slavia zažívá první dlouhodobější problémy pod vedením Jindřicha Trpišovského. Z mého pohledu čistě z důvodů, které jsme si způsobili sami. 

Předem chci uvést, že tuto úvahu píši z pozice rovným dílem lásky k našemu klubu a naštvaní z poslední doby. Jsem dvacátým třetím rokem permanentkář, zažil jsem se Slavií mnohé a stejně jako všichni z vás si přeji, aby se klub dlouhodobé udržel na úrovni posledních sezón, tedy v pravidelné hře o titul a s úspěchy v Evropě.

Vždy bude nesmírně složité udržovat konzistenci a vítěznou vlnu, zvláště když se z dlouhodobé krize zvedá konkurence. Bohužel mi však přijde, že rány z posledních měsíců jsou z velké většiny takové, které jsme si uštědřili sami. Symbolicky mám dojem, že vše začalo tím otřesným večerem v Glasgow.

Komunikace

Začnu od konce, od posledního tweetu po zápase v Haifě předsedy představenstva. V rozhovoru z Le Palais pan Tvrdík asi mnohým vyrazil dech, když naznačil, že Evropa jde tuto sezónu na druhou kolej. Tímto prohlášením, které pak v praxi znamenalo například vyslání značně kombinované sestavy proti Unionu, myslím převrátil filosofii klubu na hlavu. De facto tím pošlapal odkaz své doby. Slavii k přestupům na prestižní adresy a obrovskému zhodnocení kádru nedostaly úspěchy v lize, ale skvělé konfrontace v Evropě, kde se tvoří ten vzývaný status středoevropského velkoklubu a kde se tmelí evropští hráči. Naše úspěchy v soutěžích UEFA nám mimojine zajišťují status klubu, do kterého preferují chodit cizinci, kteří by k nám jinak nešli. Je to kruh, který se roky s externím úsilím budoval, a který z nějakého důvodu nyní opouštíme. Z mého pohledu je toto prohlášení a jeho naplňování zcela fundamentální chybou, za kterou již platíme. Rozzlobené tweety adresované hráčům v tomto kontextu nedávají smysl, kritizovaný výkon je přímým důsledkem strategie, ke které jsme se uchýlili.

(Ne)přestupy

Pokud se přesunu k rozhovoru pana Tvrdíka před derby, tak opět moc nerozumím evidentně nově nastavené strategie akvizice hráčů. Nedokážu si představit, že by český klub mohl dlouhodobě vyhrávat tituly a postupovat do jarních kol evropských lig pouze za pomoci hráčů kolem dvaceti let. Monetizace takových hráčů, ještě pokud mají úspěchy v Evropě, samozřejmě musí být naše ambice a základním ekonomickým pilířem, ale dělat z toho exkluzivní přestupovou politiku podle mě v žádném případě nelze. Nejsme Ajax, ani tu akademii ještě nemáme, a bohužel ani nehrajeme tak kvalitní ligu.

V tomto kontextu pak musím přemýšlet, proč tedy do klubu v čase těchto prohlášení přichází teoreticky velice drazí hráči jako Krmenčík nebo platově Plavšič, když máme v kádru talenty jako Alijagić a Višinský. Zde mi vůbec nejde o konkrétní hráče ale o nekonzistenci mezi touto nově vyslovenou strategií a jak realitou samotných přestupů tak splnitelností následných cílů. Podle mě se ty věci v obou případech vylučují.

Co pak lze vedení objektivně vyčítat je neprodej Ondřeje Koláře, a to hned dvakrát. Toto není nic, co bych bral jako generál po bitvě, ale po odmítnutí dvou nabídek, údajně 400m z Nice a 250m z italské ligy toto léto se z našeho brankáře stal nepochybně nejpředržovanější hráč historie české ligy. Navíc si řekněme, že těch 10m EUR ze Serie A se nevzalo ani přes přestupy Mandouse a Kinského a především přes Kolářovo zranění, což říkám v kontextu toho, že zdraví hráče bylo uváděno jako velký důvod prodeje Simy za částku, která byla pod představami samotného klubu. Zde tedy opět marně hledám konzistenci.

I pokud bychom ignorovali Kolářovy výkony od léta tak když vezmeme v potaz věk, pozici a především přestupní částky za gólmany v daleko lepších ligách, tak lze politickou terminologií tuto ságu nazvat selháním péče řádného hospodáře. Kolářova cena nejenom že každým zápasem klesá, ale jeho chyby nás dost možná stály další obrovské peníze v předkolech. I v posledním zápase v Budějovicích se jeho nejistota přenášela na mužstvo a pro atmosféru prostě nemůže být dobré, když Kolář v současné době hraje místo Mandouse. Neprodat Koláře za jakoukoli z výše uvedených částek byla z mého pohledu arogance, na kterou nyní doplácíme.

Poslední přestupové okno bylo celé zvláštní. Možná bylo ekonomicky výhodné, jak si několikrát pochvalovalo vedení, ale rozhodně nebylo racionální. V týmu, který hraje na jednoho útočníka, jich jsou čtyři, ale stoperů jsme v jednu chvíli měli nula. Na rozhodnutí přivést místo Peška Plavšiče myslím budeme vzpomínat ještě léta.

Rozhodnutí na hřišti

Úspěchy se tvoří především na hřišti a mezi nejsilnější stránky současného trenérského týmu vždy patřila sebereflexe, adaptace a poučení z chyb. Poslední dobou mi však přijde, že tyto přednosti trochu ustupují a chyby se nabalují.

Toto je vždy kontroverzní téma, ale mám dojem, že poslední měsíce naši trenéři dělají dokola věci, které evidentně nefungují. Od prvních zápasů dle mého názoru přesuny hráčů mezi řadami a stranami vytvářejí na hřišti chaos - takový Masopust procestoval již polovinu sestavy a to i v momentech kdy to absolutně nebylo nutné a kdy ze svých přirozených postů vytlačoval hráče jako Bah nebo Oscar. To stejné lze tvrdit o dalších křídlech - například takový Ekpai kdykoli hrál nalevo tak jako kdyby na hřišti nebyl, přitom na pravé straně je vždy cítit. Tyto různé tahy pak ze hry zpravidla vyřazují kvalitu hned na několika postech najednou. Koukat na Baha, jak dokola v různých zápasech od Budapešti po Letnou presuje na levém křídle zatímco na pravém beku hoří Masopust je něco, pro co nemusím být trenér abych marně hledal opodstatnění.

Největší obavu mám v tomto smyslu o Stancia, který zatím odehrál s nadsázkou více minut ve Velvarech než v Konferenční Lize. Evidentně má nějaké zdravotní potíže, ale proč hraje takový hráč například v Haifě před stopery? Od toho máme v kádru Samka a další. Jedinečný Stanciu pak nemusí chybět na své pozici ACM, kde nejsme schopni držet balóny a kde musí zaskakovat křídla, útočníci nebo jinak hlouběji hrající záložníci.

V systému 4-5-1 obecně nerozumím tomu, jak můžeme čekat, že bude fungovat podhrotový hráč v obsazení druhého nekreativního útočníka, ať už jde o Kuchtu nebo o Schranze, za kterými pak hrajou dva defenzivní/holding záložníci, což následně rozbourává střed zálohy. V posledních zápasech takto vyzkoušených jsme ztratili takové kvantum míčů, že to bylo jedno z hlavních témat ze strany trenéra po zápase.

Kapitolou snad nadobro zapomenutou je opakované tlačení Standy Tecla do sestavy na úkor jiných, zvláště na začátku sezóny. Zvláštní tahy v rámci zběsilé rotace a nejasných priorit nás tedy tuto sezónu zdobí od brankáře až po hrot. Podle různých ohlasů mám dojem, že je nás více, kteří si říkáme, že za poslední tři měsíce pokazili trenéři více zápasů než za předchozích tři a půl roky dohromady. Jsem si jistý, že toto všechno má zároveň negativní vliv na kabinu, která chybné tahy se skladbou kádru a se sestavou vnímá, což pak může vést k věcem jako jsou údajné hádky Kuchty s trenéry nebo nedostavení se na děkovačku v Budějovicích, evidentně z frustrace.

Závěr

Z mého pohledu došlo a nadále dochází v této sezóně k nebývalému množství chyb. Od opuštění filosofických základů, které našemu klubu udělaly jméno po celé Evropě, přes nešťastné přestupní okno, po opakovaně diskutabilní skladbu týmu. Věc se může zlomit již brzy, koukněme na Plzeň, nicméně mi přijde, že těch hlubších příčin současné krize je více, a že tato minimálně půlsezóna nedopadne úspěšně.

Neznám příčiny ani východiska, nicméně tým potřebuje najít sám sebe a to ideálně opět v Evropě, která nás poslední roky nabíjela jak sebevědomím tak zkušenostmi a z nich plynoucí sebedůvěrou, a která je základním předpokladem úspěchů, na které jsme si zvykli. Z mého pohledu je důležité, aby opět došlo k orientaci na zvládání jak Evropy tak ligy s konsolidovaným kádrem. Vedení by se z mého pohledu mělo méně, aspoň tedy méně veřejně, zaobírat překážkami k úspěchům a soustředit se opět více na úspěchy samotné. Termínové listiny ligy pro nás nemohou být větší téma než zápasy proti slavným soupeřům jako je Feyenoord.

Komentáře (38)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Tři měsíce otázek

    Alanor (admin)     před 3 lety 25.10.2021 15:21 |  
    9 3

    Díky za zajímavý článek, s dost věcmi souhlasím.

    Ještě mě napadla jedna myšlenka. Ač jsem zatím tvrdil opak, tak si říkám, jestli nám nechybí Nezmar jako sportovní oponentura Trpišovského. Já vím, že on třeba lpěl na formálních věcech při scoutingu, kvůli čemuž jsme nebyli schopní tak rychle reagovat a utekli nám hráči, co už si udělali jméno po Evropě. Ale na druhou stranu si myslím, že by nedopustil tu situaci okolo Koláře. A že by třeba letní posilování, které se zatím jeví jako fiasko, neproběhlo tak, jak proběhlo.


    Komentář byl uživatelem upraven (25.10.2021 15:22) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Tři měsíce otázek

      Alanor (admin)     před 3 lety 25.10.2021 15:25 |  
      11 1

      Ale rovnou si i odpovím, že je mi jasné, že jeho situace byla neúnosná. Nejde tu mít labilního člověka, co podává výpověď každých pár měsíců. Jen jsem chtěl připustit, že nám chybí a že ta absolutní vláda Trpišovského nad sportovním úsekem nemusí být úplně zdravá.

      • Re: Tři měsíce otázek

        MKCZ83     před 3 lety 25.10.2021 15:48 |  
        16 2

        Ona pochopitelně není. JiT neznám, ale z toho, jak ho vnímám, jak mluví a hlavně co říká zejména s ohledem na přestupy, tak nemá na to zdravě nastavenou hlavu. On by nejraději hrál skor se stejným kádrem několik sezón, ale to v realitě české ligy není absolutně možné. Buď tu bude mít zástup vyhořelých hráčů, kteří už se nechtějí někam posunout, anebo předržované hráče, kteří ztratí motivaci, apod. Nevím, kde se to v něm vzalo, jestli to přišlo s tím, že přišel přesně z podmínek typu "Rozbourám Ti každou sezónu kádr" (Ludvík Karl), to situace ve Slavii, kdy peníze byly ten nejmenší problém a namlsal se, ale ať chceme, nebo ne, český klub bude vždycky "průtokáč" na západ.

        To bychom museli být schopní prodávat práva na ligu do Polska, na Slovensko, Rakousko, Maďarsko, a přivádět hráče z tamních zemí, aby to dávalo smysl, ale česká liga jako produkt je opravdová hrůza, na kterou se nedá dívat. Pokud nebudeme mít možnost, aby byly kluby jakž takž finančně samostatní, bude se muset každý rok prodávat. A to znamená, že v týmu bude vždycky celkem velký pohyb.

        A když si pak jeden člověk rozhoduje skoro o všem, co se týká příchodů a odchodů, protože Jirka Bílek je myslím spíš člověk, který komunikuje, a už tolik nerozhoduje, tak je problém na světě.

        Už po Haifě jsem psal, že by se měl v zimě přivést někdo do sportovního úseku, který by JiT oponoval a dostal jsem za to sodu ;-)

      • Re: Tři měsíce otázek

        Radek097 (přítel SN)     před 3 lety 25.10.2021 17:04 |  
        5 0

        Ono taky záleží, proč tou výpovědí (opakovaně) vyhrožoval. Bylo to tím, že se špatně vyspal a ještě venku pršelo anebo nemohl mluvit do všeho, ač to spadalo pod jeho kompetenci? Čímž například narážím na příchod Hellebranda, o kterém sportovní ředitel Nezmar neměl mít vůbec tušení, že do Slavie jde.

    • Re: Tři měsíce otázek

      ElBrody     před 3 lety 26.10.2021 12:32 |  
      0 0

      Problém je, že on už by svým nastavením nebyl oponenturou jen pro Jindru. Nezmar opouštěl Slavii s tím, že se obecně řečeno neztotožňoval s tím "jak to u nás funguje". Po některejch pozdějších výrocích, např. zcela vážně míněný hlášce, že jsme si neuvědomili důležitost předkol pro úspěch v Evropě, ho člověk i trochu chápe :), ale tady prostě platí, že směřování firmy určuje management a buď tu pozici chceš nebo ne.

  2. Re: Tři měsíce otázek

    Monarchie     před 3 lety 25.10.2021 15:35 |  
    4 4

    Skvělý článek. Právě, že tam žádná vláda Jindry není. Jindra byl zásadně proti odchodu například Zimy. Nezmar viděl dál, měl podobné myšlení jako Baťa. Samozřejmě také se mu nepovedl Hora, ale to je fotbal.

    • Re: Tři měsíce otázek

      MKCZ83     před 3 lety 25.10.2021 15:52 |  
      11 3

      Ale je... Kolář neodešel jenom kvůli JiT, který naléhal, jak na vedení, tak na Koláře, ať neodchází. Stejně tak nechtěl pustit Cufa, u Součka mu gamble s předržováním vyšel, ale u Olayinky ne, Bořila taky ne (ten mohl spokojeně už jednu sezónu hrát někde v teple, takhle ho možná bude čekat celkem neslavný konec kariéry) a je dost dobře možné, že podobné to bude se Stanciem. Samotný Zima na jaře seděl a hrál Deli a na začátku téhle sezóny dostával přednost před Zimou Kačaraba, když to šlo. Protože neměl takovou výkonnost... ale i tak ho v kádru chtěl držet, a nepustit ho za suprovou částku ven.

      Hora byl naopak super věc, na půl roční hostovačku přišel zkušený hráč, u kterého jsme neměli absolutně co ztratit.

      • Re: Tři měsíce otázek

        Alanor (admin)     před 3 lety 25.10.2021 16:24 |  
        12 1

        Souhlasím a jsem rád, že se do těch přestupů vložil Tvrdík, který označil ty částky za přestupy jako klíčové pro strategii klubu. Vyčkávací strategie se povedla jen u Součka, který je srdcař a bral tak na zřetel mnohem víc zájmy klubu oproti svým vlastním než ostatní hráči.

        U Coufala to mohl být průser. U Simy by to taky byl, když se Trpiš vyjadřoval, že není správná doba pro jeho přestup. Bořil je spíš nešťastná shoda okolností. Naopak Olayinka a Kolář jsou průser. Místo abychom měli spoustu peněz za jejich přestupy, tak nás stojí velké peníze a na hřišti je jejich přínos za podzim nulový, ne-li záporný.

  3. Re: Tři měsíce otázek

    Ados     před 3 lety 25.10.2021 15:50 |  
    15 4

    Díky za pojmenování stavu. Ano jsme v krizi a pojďme si to přiznat my fanoušci a vedení týmu. Sundejme si růžové brýle, ještě není pozdě se z toho dostat.

    Bodově to zatím není tak kritické, ale daleko horší je stav naší hry. Hrajeme neskutečně komplikovaně a totální fotbal je pryč. Hra je pomalá, bez myšlenky a nejvíc tam chybí chuť se o to porvat. Nemůže nás srazit to, že dostaneme první gól nebo, že je někde bouřlivá atmosféra. Tohle pro mě není argument a od JiT mě tahle slova zaráží. Jakoby nevěřil všem hráčům. Ale proč si je teda vybral, když to nedávají v hlavě?

    Včerejší složení střední zálohy v podobě Samka, Traorého a Schranze už nikdy nechci vidět. Máme v týmu spoustu průměrných hráčů, to je prostě fakt.

    Podzim musíme uhrát s minimální ztrátou na Plzeň a bídu. Je mi jasné, že nebudeme sbírat titul za titulem, ale nesmíme dobrovolně z boj o titul vzdát. Tenhle týden chci od všech vidět, jak jezdí po prdeli a žerou trávu.

  4. Re: Tři měsíce otázek

    VanDel     před 3 lety 25.10.2021 16:23 |  
    18 4

    Souhlas se všemi body. Za mě je alfou a omegou této sezony Kolář. Byl to on kdo, dá se říct, nastartoval trpkost této sezony - kiks v Budapešti. Od té doby se to prostě táhne s celým týmem a ne a ne z toho vybřednout. Pokud jsou pravdivé ty částky zde uváděné, které jsme za něj odmítli, tak je to provar, těžko srovnatelný s něčím jiným v minulosti. Absolutně neomluvitelný hospodářský průser !
    Co se týče kritiky příchodů v létě, zvláště Plavšiče a Krmenčíka, tak zde bych zatim kritický nebyl. Oba dva přišli do složité situace a oba dva za ty 3 měsíce co tu jsou, velkou část sezony promarodili. Oběma bych dal čas do jara, kdy hlavně po absolvování zimní přípravy, by měli snad opravdu ukázat, že budou pro Slávii platní.....snažím se tomu věřit.

    • Re: Tři měsíce otázek

      MKCZ83     před 3 lety 25.10.2021 17:32 |  
      13 0

      Jo, Krmelce ani Plavšiče zatím neodpisovat. Neměli zatím prostor k tomu, aby mohli předvést, jestli budou flop nebo top.

      Mně se Plavšič na začátku sezóny herně líbil, ale pak mu v zápase skoro zlomili kotník, s kterým ještě ke všemu dohrál, nenechal se odnést, ale snažil se mužstvu pomoct, když už jsme nemohl střídat, což mu ale na rychlosti návratu neprospělo. Za mě tím ukázal zodpovědnost k týmu a charakter. Někdo tu hází k dobru jeho insta účet, ale za mě pravda v chování a přístupu hráče leží na hřišti.

      U nás by teď nezářil ani Lukaku nebo Lewandowski, protože by nedostali žádný servis. Výkon a čísla Krmelce je spíš obrázkem naší hry. Nemá servis, nemůže mít čísla. Už jsem to psal pod zápasem, když bude dostávat míče, jaké dostal např. v první minutě proti ČB, bude obrovsky platnej. Protože to je přesně to, co on umí. Ale pokud ho nikdo nebude doplňovat, nebo mu ani nepošle míč, tak může být sebelepší, ale bude nám k ničemu.

      • Re: Tři měsíce otázek

        1zippo1     před 3 lety 25.10.2021 20:28 |  
        9 1

        Naprosto s Tebou souhlasím. Nasazování Krmenčíka na 12 minut mu opravdu neprospívá.

      • Re: Tři měsíce otázek

        VanDel     před 3 lety 25.10.2021 20:57 |  
        11 2

        Souhlas. Co se týče Krmenčíka, tak věřím tomu, že kdyby zůstal včera na hřišti i na druhý poločas, tak by tam něco určitě dotlačil a obrat ve vítězství by se podařil. Místo něj měl jít ven Schranz.

      • Re: Tři měsíce otázek

        o-cab     před 3 lety 25.10.2021 23:15 |  
        3 3

        já jsem to nechtěl brát adresně, uváděl jsem je pouze jako příklady hráčů na jejichž pozice máme největší talenty v klubu a stejně do nových investujeme obrovské částky. toto pak dávám do kontrastu s tím, co Tvrdík prohlašoval před derby.

        můj osobní názor však je, že jakkoli má Krmenčík potenciál a je na něm vidět velká chuť a odpovědnost, tak se ultimatně Trpišovskému nehodí stejně jako se mu nehodil Jusuf nebo Musa. proč to zkouší pořád dokola je další věc které nerozumím. nemůžeme každý poločas přecházet ze stylu na Kuchtu do styku na Krmelce, to je opět pouze chaos. z mého pohledu je zdravý Kuchta pro Slavii dokonalý útočník. Plavšič je pak podle mě chyba od prvního dne.


        Komentář byl uživatelem upraven (25.10.2021 23:16) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Tři měsíce otázek

          MKCZ83     před 3 lety 25.10.2021 23:36 |  
          4 2

          I jako fotbalový laik vidím, čím může být Krmelec pro nás prospěšný a dokonce si troufnu říct, že i zhruba vím, jak toho docílit. Musa je podle mě jiný útočník, než Krmelec, resp. není tak dobrý, nemá totiž moc hru zády k bráně. Yusuf už je podobný, ale ten podle mě zase nesplňoval nároky na fyzičky. Lidi tady Yusufa nemají rádi, ale on je podle mě platný hráč. V Liberci to prokázal v minulosti v evropských pohárech a letos to zase bude prokazovat v lize. Akorát je muslim, drží ramadám atd., čili tohle je komplikace, pokud by to měl být hráč základní sestavy, nebo do áčkové rotace. Ale Krmelec je ještě vejš než on.

          A nemyslím si, že se nutně Krmelec nehodí do našeho stylu. Pokud ho máme v sestavě, musíme upravit styl napadání, respektive musíme umět přepínat mezi vysokým presingem s Kuchtou a hlubším blokem s Krmelcem. Pokud ale chceme být úspěšní, a JiT fakt dobrým trenérem, tohle musí umět týmu vtisknout.

          A mít Kuchtu jako dokonalého útočníka je fajn, ale my trpíme na to, že máme hru závislou na několika málo hráčích, a těm, když se přestane dařit, nebo se zraní, jsme v totálním loji. Vypadl Kúdela a máme v troskách obrannou činnost stoperů. Vypadl Holeš a máme v troskách defenzivní hru celé záložní řady. A pokud bychom byli ještě silně závislý na hře jednoho jediného útočníka, nedopadlo by to dobře.

          Na Plavšiče je podle mě brzy. Potenciál podle mě má a je i z části na trenérech, nejen na Plavšičovi, jestli ten potenciál aktivuje, nebo ne. Soudy o jeho přínosu si nechám na konec sezóny.

          • Re: Tři měsíce otázek

            o-cab     před 3 lety 25.10.2021 23:48 |  
            1 2

            se vším souhlas, nicméně pokud budeme hrát půlku času jedním stylem a půlku času druhým tak nebudeme nakonec hrát dobře ani jedním. fotbal s Kuchtou na hrotu je tak odlišný od fotbalu s Krmenčíkem na hrotu, že prostě neustále přecházet mezi těmi systémy tomu týmu škodí. nakonec část článku byla právě o tom, že jsme ztratili tvář a tohle je jeden z důvodů.

            • Re: Tři měsíce otázek

              MKCZ83     před 3 lety 26.10.2021 07:34 |  
              2 1

              Já si myslím, že opravdu dobre týmy, respektive dobří trenéři mají více herních variant,které je jejich tým schopný aplikovat.

              Vždyť v řadě zápasu bylo hezky vidět, jak nám změna herního systému soupeře dělala veliký problém.

              Rozdíl mezi vysokým presingem a zatazenejsim blokem od půlky zas tak velký není. Obranu musíš mít v obou případech dobře organizovanou, jenom místo agresivity na míč, se snažíš maximálně zaplnovat prostory. Toho bych se nebál.

              Ostatně ukázka toho, jak to dopadá, když máme jeden systém, bylo loňský Arsenal a letošní feyenord, oba týmy postavili taktiku vyloženě na nás a herně nás naprosto přejeli.

  5. Re: Tři měsíce otázek

    Ferguss     před 3 lety 25.10.2021 17:55 |  
    10 2

    Podpis a razítko, dobře a konkrétně pojmenované. Ještě dodám, že tim, jaké jsme hráčům vytvořili nadstandardní podmínky jsme si na sebe upletli bič. Pokud Coufal řekne, že nebral o tolik menší peníze ve Slavii než ve WH, tak je to za mě špatně. Jen hráč, který je hladový a chce se někam posunout nás bude táhnout. Pokud je ale plat ve Slavii takový, že se nikam ven hnát nemusí, tak stagnuje nebo jde dolů.

  6. Re: Tři měsíce otázek

    Radek097 (přítel SN)     před 3 lety 25.10.2021 18:01 |  
    9 0

    Se vším víceméně souhlasím, ale Stanciu se často stahuje až ke stoperům i z pozice ACM a pak logicky schází nahoře. I když Schranz a ani Kuchta pod hrot nepatří.
    Rád bych dodal ještě ''(ne)poučení se z chyb'', jelikož vidím určitou paralelu mezi úvodem loňské sezóny a tou letošní. Návrat po zranění a nepřesvědčivé výkony.
    Do začátku loňské sezóny jsme vstoupili se staronovou stoperskou dvojicí Kúdela, Hovorka, kde jsme doufali, že obrana bude zářit jako v říjnu 2019. Druhý jmenovaný se stal okamžitě naší jedničkou na pozici stopera po jeho návratu i přes rozporuplnou formu. Bylo to vzdálené výkonům ze skupiny LM z předchozí sezóny. Následně se nad nepostupem do Ligy mistrů podepsal. Paradoxně jeho zranění nám v mých očích pomohlo k úspěšné sezóně, i když těch faktorů bylo víc, protože jsme se vzadu vrátili ke stoperům, kteří nám v předchozí sezóně vykopali titul.
    Letos jsme vložili naopak absolutní důvěru v Koláře, který se rovněž vracel po zranění a krom podílu nejen nad nepostupem do LM, se taky podepsal i nad nepostupem do EL a rovněž i do ztracených bodů v lize. I tady z toho na mě plyne, že stále doufáme v Koláře 2019, jenže to stále nepřichází a tak žijeme z minulosti, aniž bychom reflektovali současné výkony Koláře a Mandouse. Když to letos nebylo nutné (zranění), tak nastoupil do všech zápasů. Přitom Mandous v těch pár zápasech ukázal, ač neudržel ani jednou čisté konto, že bychom opravdu nešli kvalitou dolů ba naopak.

  7. Re: Tři měsíce otázek

    gr—pla     před 3 lety 25.10.2021 18:38 |  
    9 6

    Když se to Kolářovi sečte (neuskutečněný přestup, ztracené peníze z LM nebo EL), tak je Slavia tak minus miliardu.

    • Re: Tři měsíce otázek

      Droosy     před 3 lety 25.10.2021 18:57 |  
      3 5

      ale vedení si za to může samo. Kolář chtěl odejít, Jindra ho přemlouval, ať zůstane. Ukázkové předržení hráče, takže celkem chápu Cufa, že to řešil tak, jak to řešil a přestup si vyvzdoroval. Doufám, že jako Kolář teď nedopadnou Olayinka a Stanciu, kteří už taky mají předržené přestupy

      • Re: Tři měsíce otázek

        o-cab     před 3 lety 25.10.2021 23:05 |  
        2 1

        Stanciu je podle mě jediný hráč Slavie který se možná předržet nedá

  8. Re: Tři měsíce otázek

    carevitchando     před 3 lety 25.10.2021 18:47 |  
    13 0

    V podstatě jste výstižně shrnul pocity mnohých z nás za poslední týdny a měsíce. Něco je špatně, nevíme co, ale věříme, že se to dá do kupy. Tento týden hodně napoví.

  9. Re: Tři měsíce otázek

    pcitron     před 3 lety 25.10.2021 19:34 |  
    14 1

    Díky za článek, dobře sepsané. Nesouhlasím však s Teclem. Poslední zápasy bez Standy v sestavě jasně ukazují, že problém rozhodně není v něm. Standa si na rozdíl od Krmenčíka alespoň nějaké šance vytvoří. A Kuchta ukázal, že spalovat šance "umí" stejně jako Tecl.

    • Re: Tři měsíce otázek

      mig52     před 3 lety 26.10.2021 08:36 |  
      2 1

      No, ale Kuchtiče to sem tam před bránou trefí...

  10. Re: Tři měsíce otázek

    Cross     před 3 lety 25.10.2021 19:59 |  
    17 14

    O Cabe, zlatá slova. Zlatá.
    A ryba smrdí od hlavy. Typicky: Jarda nejprve žvaní, že hráč u nás musí odehrát aspoň dvě sezóny, pak prodá Krále za šest měsíců. OK, ale proč Jarda Tvrdík furt nastavuje nějaká pravidla a pak je první kdo je porušuje? Pořád dokola? Proč pořád žvaní? Jako teď s tou prioritou “Česká liga”?
    Příklad 2: Přimotáme se k Simovi a Jarda začne vytrubovat, že ho prodá za 20 miliónů euro +. Poté, zejména kvůli jeho rodinnému příslušníkovi z brány, vypadneme z Evropy - až kam se dolů vůbec dalo, a protože najednou nemáme peníze, honem honem se prodá zrovna Sima i Zima, dohromady 39 let, jeden údajně z formy, druhý údajně zraněný. A nakonec se v rozhovoru právě Jarda chlubí jaký je Kolář hrdina, že zůstal a jak dobře prodal Simu, protože “na jaře jsme nevěděli jestli ještě bude hrát fotbal”. To jako prodáváme invalidy? Co jsou to za kecy? Ví vůbec co to znamená být v byznysu seriózní? A to ani nemluvím o cause “Oli”, s železem v noze, kterého vypakovali z Kodaně… Je Jarda byznysman? Nebo spíš …koňský handlíř… Ferko, kterému z principu nevěříš nos mezi ušima…

    • Re: Tři měsíce otázek

      gr—pla     před 3 lety 25.10.2021 20:25 |  
      5 19

      Tvrdík je především populista a momentálně velký slávista. Snaží se získávat plusové body tím, že dělá na twitteru ramena. Bohužel mu spousta lidí skočila na špek, zobe mu z ruky a má ho za zachránce a skoro poloboha. O to horší bude prozření. Mluvit ale umí pěkně a líbivě, to se mu musí nechat.
      Brzy bude z pitomce, až koupíme hráče nad 22 let. Pak zase bude brečet, jak byla jeho slova vytržená z kontextu, že to tak nemyslel atd.

      • Re: Tři měsíce otázek

        domácí     před 3 lety 25.10.2021 20:57 |  
        19 3

        Úspěšnější předseda ještě ve Slavii nebyl. Ostatní argumenty jsou chabé

    • Re: Tři měsíce otázek

      kostelnivlajka     před 3 lety 25.10.2021 21:53 |  
      6 1

      Ale co hrajou ty lemplove za to snad nemůže

  11. Re: Tři měsíce otázek

    JS (přítel SN)     před 3 lety 26.10.2021 10:09 |  
    13 9

    Nedalo mi to, a kvůli Tvému článku, o-cabe, jsem se musel přihlásit. Jsem naprosto přesvědčený, že Tvé postřehy jsou správné.

    Ztráta podoby Slavie tak, jak jsme ji znali v minulých sezonách, se opravdu děje na několika úrovních:

    1) V managementu ustupujeme od jediné cesty, která nás odlišovala od zbytku českých týmů, tedy od úspěchu v Evropě. Z nějakého důvodu jsme najeli na cestu Jablonce a dalších, tedy „raději vypadnout z Evropy, abychom měli dost času konsolidovat kádr v lize a dostat se do Evropy za rok.“

    2) Sportovní vedení bohužel dlouhodobě nezvládlo nahrazovat odchozí kvalitu. Porovnejte si kádr ze čtvrtfinále s Chelsea a stávající a proboha mi netvrďte, že máme nejsilnější tým v historii. Celou tuto bohužel nezvládnutou proměnu ilustruje letní přestupní termín, ve kterém jsme brali za prakticky nulové náklady zbytky a vyzobávali hráče nikoliv nutně potřebné, ale takové, jejichž jména ještě naznačují, že jde jako o dobrý nákup.
    Naprostá neschopnost klubu přivést během jara/léta kýženou oporu do zadních řad je do nebe volající, a to nemusíme poslouchat Tvrdíkův medový hlas vysvětlující, jak to bylo se Simonem Delim.

    3) Trenérský tým mi přijde vyčpělý a bezradný. Trpiš sám mi tak připadal už na předsezónní TK, kdy si hrál s mobilem, zatímco Tvrdík vzletně hovořil. Herní taktika se nikam neposouvá, a zatímco dříve jsme naše dlouholeté chyby (např. nízká produktivita) urvali kvantitou šancí, nyní jsou zřetelnější. Když k tomu přičteme totální rozpad obrany a špatná sportovně/manažerská rozhodnutí o neodchodech Koláře, vznikne bramboračka průserů, ze kterých momentálně nikdo moc neví, jak ven.

    Za mě je nutné vytýčit cestu zpět do čtvrtfinále EL jasnou filozofií a kroky, nikoliv ale uvalováním sebeomezujících pravidel o přestupech mladíků do 22 let, apod:

    A) Bude potřeba okysličit kádr, který po třech megaúspěšných sezonách přežil sám sebe. Potřebujeme hráče technické/taktické kvality evropského střihu do každé řady. Zatím to splňuje jenom Stanciu.

    B) Bude potřeba opět vytýčit úspěch v evropě jako ultimátní cíl. Pokud chceme přitahovat zahraniční kvalitu a vystoupit z bahna české ligy, není možné obětovat Konferenční ligu, ani když se cítíme zhrzeni a vidíme se spíše v Lize mistrů. Takové rozhodnutí může udělat Manchester nebo Atlético, ale rozhodně ne Slavia.

    C) Pokud se ukázalo uspořádání sportovního úseku vyčpělý Trpišův tým bez oponentury jako neakceschopné, je načase promluvit si s trenérem o motivacích a možná také o zbytečně zbytnělém egu. Bez pokory to nepůjde táhnout do nekonečna. Bohužel do nekonečna to nepůjde táhnout ani s Trpišem, i ti nejlepší trenéři se přežijí, jejich vize zevšední a je potřeba nahnat do kabiny nový vítr. Ten ovšem už nebude moci být z české ligy.

    D) V poslední řadě to nejdůležitější – na tohle je potřeba disponovat ekonomickými možnostmi. Jestliže každé přestupní okno prodáme hráče za desítky milionů EUR, ale nemáme k dispozici ani zlomek té částky k reinvestici do posílení kádru, a myslíme si, že to budeme lepit Hellebrandy, Lingry a Plavšiči, tak to nepůjde. Z dosavadního vývoje mám bohužel přesně tenhle pocit. Letní přestupové okno opět potvrdilo, že sice naplňujeme sezónní rozpočet na provoz klubu, ale na přestupy z našich příjmů nic moc nezbyde. Pak jsme ovšem odsouzeni k postupné ztrátě sportovní kvality a úpadku z pozice „válce a suveréna ligy“ někam mezi „kandidáty na titul“.

    Chci říct, díky ještě jednou o-cabe za skvělý popis situace. Tenhle článek by měl být připnutý nahoře, ať je stále na očích.

    • Re: Tři měsíce otázek

      japoko     před 3 lety 26.10.2021 14:35 |  
      2 3

      Ano, to je přesné stejně jako diskutovaný članek o-caba! Ale co na to místní "růžovobrýlisté", kteří to vidí, stejně jako Strašak, že jde i krátkodobý výpadek? Já též soudím, že příčiny budou hlubší! Bohužel!!!

    • Re: Tři měsíce otázek

      o-cab     před 3 lety 27.10.2021 16:24 |  
      1 1

      díky Kubo, taky se vším souhlas, přesně si pamatuju na ty momenty s telefonem a jak píšu kamarádům co to má znamenat

    • Re: Tři měsíce otázek

      wimpy     před 3 lety 27.10.2021 16:49 |  
      0 0

      Jen se vyjádřím k těm zadním řadám, ta marodka tam opravdu nemá obdoby a těžko se na ní šlo připravit, jsem zvědavej, co budeme dělat, až se uzdravěj.

  12. Re: Tři měsíce otázek

    damade     před 3 lety 26.10.2021 13:22 |  
    8 4

    Tvrdíkovo prohlášení, že bude letos liga důležitější než Evropa, má jeden prostý důvod. Z KL do příštího ročníku LM postoupit nejde, z ligy ano. I kdybychom tu KL vyhráli, tak jdeme "jenom" do EL. Pokud vyhrajem titul, pujdem do předkol LM. Žádná nepokora nebo změna filozofie za tím neni. Neni to tak, že by si Tvrdík zničehonic začal víc vážit vítězství proti Liberci než proti Unionu. Je za tím jen ta Liga mistrů.

    • Re: Tři měsíce otázek

      o-cab     před 3 lety 27.10.2021 16:21 |  
      2 1

      ale je to Tvrdík který správně lpí na každém bodů do koeficientu a tady je sám nechává na zemi. zároveň sám opakovaně tvrdí že dostat se do LM je pro český klub stále méně pravděpodobné.

      tedy já samozřejmě chápu proč to říká ale je to zcela špatně a hlavně to ani nedává smysl. ty si myslíš že když odpíská Evropu jeden rok čímž hráči ztratí zkušenosti a klub ztratí na atraktivitě a koeficientu tak to jako zlepší naše vyhlídky směrem k LM? nemluvě o dalších problémech které to způsobí s celistvostí kádru, příjmy z ticketingu na jaře, které ani nemusí být vzhledem k jedinému přímo postupujícímu atd.

      prostě tohle je od začátku do konce úplný nesmysl a hraničí to se sabotáží všeho pokroku za poslední léta.

  13. Re: Tři měsíce otázek

    p!erreCORE     před 3 lety 26.10.2021 15:18 |  
    3 0

    Hodně dobrý*

  14. Tři měsíce otázek

    1zippo1     před 3 lety 26.10.2021 19:07 |  
    2 0

    Moc díky za článek, který vyvolal opravdu seriozní a věcnou diskuzi.

  15. Re: Tři měsíce otázek

    benny231     před 3 lety 26.10.2021 20:11 |  
    3 1

    Přesně a pěkně napsáno. Vše je bohužel pravda.Děkuji za článek.