Evropská liga

Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

Herní styl s důrazem na fyzickou průpravu a zálibou v presingu. Tým dominující své domácí lize.  Suverénní výsledky v pohárech, dávající naději na postup v osmifinále. A v neposlední řadě – strůjcem úspěchu je progresivní kouč z „nové školy“ reflektující nejnovější trendy ve světovém fotbale. Slavia? Anebo také její soupeř v osmifinále Evropské ligy. Rekordní 55násobný vítěz domácí ligy a jeden z nejstarších fotbalových klubů na světě. 

O Glasgow

Glasgow naleznete na západním pobřeží Skotska v zátoce řeky Clyde. Leží v nejužším místě Skotska, kde Irské a Severní Moře dělí zhruba jen 50 km pevniny. Úrodné místo bylo osídlené od pradávna, v 6. století zde založil kostel v místě dnešní katedrály svatý Mungo, první biskup ve Skotsku. Základní kámen katedrály položil David I., král Cumbrie a Skotska, v roce 1136. V roce 1451 vznikla papežskou bulou Univerzita v Glasgow, 4. nejstarší univerzita v Británii. Skotské město dlouho prosperovalo jako obchodní přístav, poté jako průmyslové srdce Skotska od konce 18. do začátků 20. století. V roce 1896 spustilo město jako 4. v historii provoz podzemní dráhy (po Londýnu, Budapešti a Istanbulu).

V dnešním Glasgow žije přes 600 tisíc místních, celá aglomerace však čítá o milion více obyvatel. Těžký průmysl nahradil ten pokročilý, svou továrnu tu ale má třeba obří zbrojařská, loďařská a strojírenská firma BAE. Glasgow je turisticky populární město, koná se zde velké množství koncertů, festivalů a naleznete tu mnoho muzeí a dalších kulturních institucí. Turisté míří ale i za gastronomií, třeba do The Pot Still, původní hospody z roku 1867. Díky univerzitě ve městě žije mnoho studentů a pobyty přilákají do města stovky zahraničních studentů ročně.

 

Z počátků fotbalu

Glasgow 2. poloviny 19. století bylo špinavým přístavem a regionálním centrem žijícím z těžkého průmyslu, těžby nerostných surovin a cukrovarnictví. Tatam byla minulost čistě obchodního přístavu, který živil město staletí před vypuknutím průmyslové revoluce. Zvýšená kriminality, naprosto šílené životní podmínky pracující vrstvy, která o existenci nějakého „zdravého životního stylu“ netušila a hleděla jen na své přežití. Jednu výjimku tvořila vrstva bohatších obyvatel bydlících v „lepší čtvrti“ okolo místní univerzity. Jako jinde v Británii, i v Glasgow živila univerzita sportovní myšlenky a studenti hráli oblíbené míčové sporty. Polehoučku, postupem času, se fyzická zábava intelektuálních vrstev šířila mezi širší veřejnost.

V březnu 1872 se v dnešním Kelvingrove Parku schází čtyři teenageři, kteří se zálibou sledují sportovní události. Nejsou však studenty a nepochází z bohaté vrstvy místních obyvatel. Jejich rodiny tvoří přistěhovalci přilákání vzrůstajícími možnostmi ve městě. Jsou syny drobného obchodníka, zahradníka a jeden z nich je polovičním sirotkem. Poté, co viděli skupinku mužů hrát v parku fotbal, diskutují možnost založení fotbalového klubu. Moses a Peter McNeil, Peter Campbell a William McBeath nedlouho poté zakládají fotbalový oddíl. Název dostává po Swindon Rangers, jehož jméno vytištěné v ročence English Rugby Annual chlapce zaujalo. V Glasgow tedy začíná působit Rangers Football Club.

S rokem založení 1872 se Rangers stávají 4. nejstarším skotským fotbalovým klubem. Už v květnu téhož roku odehráli svoje první utkání. V roce 1877 se poprvé dostali do finále Scottish Cup, ale po úvodní remíze odmítli odehrát odvetu a vítězství tak připadlo klubu Vale of Leven. Na počátku 80. let stáli u založení Glasgowské fotbalová asociace, v roce 1887 se dokonce dostali do semifinále FA Cupu, kde podlehli Aston Ville. A v roce 1888 se poprvé odehrálo slavné Old Firm derby s nově vzniklým klubem irských přistěhovalců, Celticem. Rangers jsou od roku 1890 také jedním z desíti zakládajících členů Scottish Football League, první fotbalové ligy.

 

Vládci Skotska

V roce 1899 postavil klub první tribuny okolo hřiště v Ibrox Parku, kde sídlí dodnes. Od prvního ročníku Skotské ligy tedy hraje na stejném místě. V roce 1894 dosáhli Rangers na první velkou trofej, vítězství v Scottish Cupu nad Celticem po výhře 3:1. Do počátku nového století zvládli vyhrát Rangers domácí ligu 2x a pohár dokonce 3x. V roce 1899 nastoupil jako sekretář a manažer klubu William Wilton, který během dvaceti let dovedl klub k dalším desíti domácím titulům!

Když Wilton v roce 1920 zemřel, vedení klubu se ujal teprve druhý manažer v historii, Bill Struth. Ten položil základ hegemonie Rangers, když od počátku 20. let do vypuknutí 2. světové války dovedl Modré k dalším 14 ligovým titulům. Mimochodem, v roce 1939 padl rekord v návštěvnosti utkání na Britských ostrovech. Na tradiční novoroční Old Firm Derby přišlo do Ibrox Parku přes 118 tisíc diváků. Do roku 1954 Struth získal více trofejí než kterýkoli jiný manažer v historii skotského fotbalu. Celkem 18 ligových šampionátů, 10 skotských pohárů, dva ligové poháry a další menší trofeje, o které se hrálo za války.

 

Doma v Ibrox Parku

Od konce padesátých let hrají Rangers pravidelně Evropské poháry. V roce 1961 se poprvé dostali do finále Poháru vítězů pohárů, kde podlehli Fiorentině a v roce 1967 tamtéž neuspěli v zápase s Bayernem Mnichov. Domácí scénu Rangers válcovali do roku 1964, ve kterém získali svůj 34. ligový titul v historii. O rok později vyhrál ligu Kilmarnock, poté na devět let monopol na ligová prvenství převzal Celtic.

V té době Rangers představili první logo na svém dresu, které dodnes k údivu fanoušků neodpovídá znaku klubu. Emblém na dresu totiž reflektuje razítko s ozdobným nápisem „RFC“, které zdobí dochovanou členskou legitimaci z roku 1881, zatímco klubové logo zobrazuje fotbalový míč, lva a heslo „Aye Ready“, později zkrácené jen na „Ready“.

Rangers procházeli v druhé polovině 60. let „slabším obdobím“, to znamená, že se pohybovali okolo 3. místa v lize. V roce 1971 postihla klub tragédie, když při odchodu fanoušků z Ibrox Parku po tradičním Old Firm derby vznikla tlačenice, a na strmých schodech vedoucích z horních pater jedné z tribun tlakem davu popadali fanoušci jeden na druhého. Ve vzniklé tlačenici i kvůli davové panice přišlo o život přes šedesát příznivců Rangers. Byla to už druhá tragédie na Ibrox Parku – v roce 1910 se propadla pod příliš velkým davem část dřevěné tribuny. Události vedly k celkové stavební úpravě stadionu a zpřísnění bezpečnostních předpisů na britských stadionech.

 V roce 1972 se skotský hegemon oklepal z domácí tragédie sportovním úspěchem. Poprvé v historii se dostal do finále Poháru vítězů pohárů. Na Camp Nou totiž dokázal porazit Dynamo Moskva 3:2. Kaňkou na vyhraném finále bylo vtrhnutí davů fanoušků na hrací plochu. Trofej převzali hráči Rangers v šatnách, UEFA navíc potrestala skotský klub zákazem účasti v evropských pohárech v následující sezoně a Rangers tak přišli o šanci trofej obhájit.

 

Devět v řadě

Od roku 1989 do roku 1997 získali Rangers devět domácích titulů v řadě. Klub totiž koupil nový investor, Sir David Murray. Vyhlásil, že nejlepší klub ve Skotsku bude investovat – a to také dělal. Nakoupil opravdové fotbalové hvězdy, například enfant terrible anglického fotbalu Paula Gascoigna. V domácí lize prakticky neměli Rangers konkurenci. I když v sezoně 1990/1991 měli na mále a o titul se bojovalo do posledního kola. O rok později byli sice v prvním kole PMEZ vyřazeni Spartou, ale na konci sezony si zajistili domácí treble. A v premiérovém ročníku Ligy mistrů v sezoně 1992/1993 se dostali přes dvě kvalifikační kola do skupinové fáze, v „Bitvě o Británii“, jak duelu přezdívala média, vyřadili silný Leeds United.

V roce 1998 se prvním zahraničním manažerem Rangers stal Dick Advocaat, mimochodem teprve 10. manažer klubu v jejich 127leté historii. Hned ve své první sezoně získal pro Modré už šestý treble v historii, ligu navíc vyhrál v derby po výhře 3:0 nad Celticem. O rok později navíc v Rangers poprvé v historii postoupil do jarních zápasů v Evropě, z Ligy mistrů se dostal do 3. vyřazovacího kola Poháru UEFA, kde po výsledcích 2:0 doma a 0:2 venku vypadl až na penalty s Borussií Dortmund.

 

Krach

Rangers získali do roku 2011 celkem 54 domácích mistrovských titulů, což je evropský rekord. Na začátku nové sezony ale Rangers nezvládli kvalifikaci do Ligy mistrů po vypadnutí ve třetím předkole s Malmö FF. V únoru 2012 médii proběhla zpráva, že předlužený klub míří do insolvence s dluhy ve výši 1,5 miliardy korun. Rangers bylo okamžitě odečteno deset bodů a na konci sezony klub skončil v tabulce s propastným rozdílem 20 bodů na mistrovský Celtic. V létě společnost vlastnící Rangers zamířila do likvidace, a to byl konec jedné z Glasgowské dvojice „Starých Gard“. Sir Murray prodal klub za jednu libru novému majiteli, společnosti Sevco Scotland, za kterou jednal její předseda Charles Green. Jenže restrukturalizace staré společnosti již nebyla možná, a ve „hře“ byly tak jen pozemky, infrastruktura a hlavně duševní vlastnictví klubu.

Green tedy založil novou společnost s novým sportovním klubem a pokusil se získat práva pro účast ve Scottish Premiership, ale bezúspěšně. Hráči odmítli převod svých práv na nový subjekt a ostatní účastníci SPL nepustili do ligy tento subjekt. Skotská FA tak zapsala nový klub do Third Division, čtvrté nejvyšší fotbalové ligy. Navíc klubu dala roční přestupový zákaz, takže si nový tým musel poradit jak bez starých hvězd, tak nových posil. Přesto odstartoval sezonu 2012/2013 výhrou 5:1 nad divizním East Stirlingshire před téměr 50 tisíci diváky, což je dodnes světový rekord v počtu návštěvníků na fotbalovém utkání čtvrté ligy. Díky sestupu do čtvrté ligy se také poprvé po 60 letech odehrálo „Original Glasgow Derby“ proti dalšímu místnímu klubu Queen’s Park, které se poprvé hrálo v roce 1877, tedy deset let před prvním Old Firm Derby, naposled jej pak měli fanoušci možnost vidět v sezoně 1948.

 

Zpět na scéně

V roce 2016 se Rangers konečně vyhrabali zpět do Scottish Premier League poté, co ve druhé nejvyšší soutěži strávili o sezonu déle, než by si celý klub i fanoušci představovali. Celtic mezitím skoro dohnal svou konkurenci v počtu získaných titulů a na Rangers čekal nový úkol: S obrozeným kádrem a novým realizačním kádrem se dostat zpět na špici domácího fotbalu. Jenže někdejším velikánům se nedařilo. Trenéři se střídali s dříve nevídanou frekvencí. Na začátku sezony 2017/2018 například Rangers vypadli z prvního kvalifikačního kola Evropské ligy s neznámým lucemburským Progres Niederkorn poté, co v Ibroxu sice zvítězili 1:0, ale venku podlehli 0:2. Do té doby Progres nikdy nevyhrál evropský zápas a v pohárech skóroval jen jednou v historii.

Po sérii výměn v manažerském křesle tak Rangers vsadili na divokou kartu. Jako hlavní trenér je měl dovést ke kýžené první příčce v lize legendární Liverpoolský středopolař Steven Gerrard. Nastoupil v létě 2018, předtím působil pouze u mládežnických týmů Reds.

 

Rangers pod Gerrardem

Gerrardova éra začala úspěšně, když Rangers zůstali neporaženi ve svých prvních 12 zápasech a zajistili si postup do skupinové fáze Evropské ligy. Kaňkou byla porážka v prvním Old Firm sezóny vyřazení od Aberdeenu z Ligového poháru. Dva dny před Silvestrem ale Rangers poprvé zvítězili nad Celticem od dubna 2016, (v lize dokonce od března 2012). Rangers se tak třásli alespoň na zisk domácího poháru, ale ten jim ve finále opět vyfoukl Aberdeen.

V sezóně 2019/2020 už křivka sportovní výkonnosti začala stoupat. Rangers opět postoupili do skupinové fáze Evropské ligy přes Midtjylland a Legii, v domácí lize poprvé od roku 2010 porazili Celtic v Celtic Parku. Ve skupinové fázi doma zvítězili nad silným Portem (2:0) i Feynoordem (1:0) a remizovali s Young Boys (1:1). Další dva body za venkovní remízy v Portugalsku a Nizozemsku jim zajistily postup do jarní části soutěže. Zde suverénně vyřadili Bragu (3:2 a 1:0), v osmifinále však narazili na Bayer Leverkusen, který jim vystavil stopku (1:3 a 0:1). Skotská liga se kvůli pandemii nedohrála, a Rangers nakonec zůstali 13 bodů za největšími rivaly.

 

Letošní sezona

Ročník 2020/2021 zatím znamená pro obrozené Rangers skutečný průlom. Domácí titul si pod vedením Gerrarda zajistili sedm kol před koncem ligy (i s nadstavbou) dvacetibodovým náskokem na druhý Celtic. Navíc s naprosto drtivým skóre 77:9 a bez prohraného zápasu s dosavadní bilancí 28-4-0! Také ve dvou dosavadních tradičních Old Firm Derby vyhráli, venku 2:0 a doma 1:0. Jen Skotský pohár zatím Rangers uniká, protože jedinou! letošní porážku sezony jim ve čtvrtfinále vystavil St. Mirren (2:3)

Když mluvíme o jediné letošní soutěžní porážce, je jasné, že v Evropě tedy Rangers ještě neprohráli. Do skupiny Evropské ligy se dostali přes jasnou výhru nad gibraltarským Lincoln FC (5:0), holandským Tilburgem (4:0), v play-off pak přehráli doma silný Galatasaray 2:1. Ve skupině D pak získali první místo díky 14 bodům za 4 výhry se Stardadem Liége a Lechem Poznaň a 2 remízy s Benficou. A na jaře zatím Skoti postoupili přes druhořadý belgický klub Royal Antwerp po dvou přestřelkách 4:3 venku a 5:2 doma.

 

Herní styl a kádr

Gerrard používá podobné rozestavení, jako Jindřich Trpišovský ve Slavii. Častěji ale hra vypadá na systém 4–3–3, kdy se křídla pohybují výše a více ve středu pole. Hra, kterou ordinuje Rangers, velmi připomíná Kloppův Liverpool, přizpůsobený reáliím tvrdého skotského fotbalu. Fanoušci i odborné veřejnost spekulují, že v křesle Liverpoolu nahradí Kloppa, až Němec zamíří k reprezentaci své domoviny. Odkaz na velký rozbor Gerrardova manažerského stylu naleznete pod článkem. Ve zkratce ale lze napsat, že fanoušci označují fyzický Gerrardův fotbal za „ragbistický“ a někteří se týmu posmívali, že jde o soubor sprinterů, ne fotbalistů. Opět narážíme na podobnost se Slavií. I Gerrard letos dokázal, že sprinteři a ragbisté (nejen) pomocí fyzičky a týmového ducha dokážou zválcovat konkurenci.

Rangers mají momentálně podle Transfermarktu hodnotu 80 milionů EUR, což je „jen“ o 20 milionů více, než jakou cenovkou se pyšní Slavia. Ze sedmadvaceti hráčů kádru je hned 20 zahraničních, ale do této sumy je započítáno hned 10 plejerů s občanstvím některé ze zemí Velké Británie, především Angličanů. Věková struktura mužstva nikam nevybočuje, snad jen mladíků pod 22 let nenajdete v kádru Áčka tolik.

Od návratu do skotské nejvyšší ligy se drží Ranges „při zemi“ na přestupovém trhu, a za sezonu neutratí za přestupy více, než cca 10–12 milionů EUR. Letos v létě dorazili za poplatek jen tři hráči, zbytek přestupů byli volní fotbalisté z nižších anglických soutěží.

 

Hráči

Kapitánem Rangers je 1,75 metru vysoký pravý bek James Tavernier (#2, 29 let). Odchovanec Newcastlu ale v Anglii jen paběrkoval, a přes Wigan se dostal v roce 2015 do tehdy druholigových Rangers za 250 tisíc EUR. V Rangers se konečně našel – stal se nepostradatelným členem obrany, odehrál za ně 284 zápasů. Transfermarkt nyní uvádí jeho cenovku 8 milionů EUR, (druhý nejdražší hráč kádru). Letos zvládl prozatím ve 40 zápasech 17 skórovat a 15 nahrát na gól, vždy z pozice pravého obránce. To z něj dělá nejlepšího střelce týmu a neproduktivnějšího hráče. Neuvěřitelná statistika.

Největší hvězda Rangers a ofenzivní hvězda je bez debat Alfredo Morelos (#20, 24 let). Kolumbijec působil rok a půl v HJK Helsinky, kde si vypracoval pověst přirozeného šutéra a velmi nebezpečného hroťáka, v 62 zápasech vstřelil 46 gólů. Finové jej brali nejprve na hostování, které změnili v lednu 2017 v přestup. Jenže to už byl Morelos v hledáčku větších evropských klubů a už za půl roku se stěhoval do Skotska za poněkud směšný poplatek 1,2 mil EUR. V Rangers svou kvalitu potvrzuje konstantně. Dát ve 173 zápasech přes devadesát gólů a 40 asistencí chce nadprůměrné schopnosti bez výkyvů formy. Letos skóroval 13x. Fanoušci mu přezdívají „The Bull“ (Buvol), protože jeho herní projev je přesně takový – silový atletický hráč neodstavitelný od míče. Jediná slabina Morelose je mentalita. Konkrétně jeho šílená disciplína, kvůli níž je schopen vytvářet nesmyslné tvrdé fauly, neušla Skotské FA, která jej naposledy letos v únoru posadila na tribunu už na tři zápasy, což nebylo letos poprvé.

V závěsu za Morelosem se v tabulce střelců drží další útočník, Kemar Roofe (#25, 28 let). Odchovanec West Bromu se pořádně prosadil až v druholigovém Leedsu, odkud si jej v srpnu 2019 vytáhl RSC Anderlecht za 6 milionů EUR. O rok později a o milion levněji se jamajčan s anglickým pasem stěhoval do Glasgow. Za Rangers letos odehrál 25 zápasů a vstřelil 12 branek.

Když nastupoval Gerrard jako trenér, přivedl si s sebou z rezervního týmu Liverpoolu křídelníka Ryana Kenta (#14, 24 let). Nejprve na hostování, jenže výkony tak zaujal, že Gerrard přesvědčil vedení klubu o nutnosti jeho koupě. Zaplacenou částkou 7,2 mil EUR se stal nejdražší Gerrardovou posilou. Levé křídlo se odměňuje obrovskou spolehlivostí, letos má na kontě 43 zápasů, 11 branek a 13 asistencí.

Nejvytíženější hráč kádru je stoper Connor Goldson (#6, 28 let), Angličan s nevyčerpatelným fyzickým fondem. Do Rangers přišel po nástupu Stevena Gerrarda z Brightonu před dvěma lety, stal se naprosto nepostradatelnou součástkou obrany. Svou „papírovou“ hodnotu během dvou let zpětinásobil. Letos nechyběl ani minutu! a ve všech 45 soutěžních zápasech dal 8 gólů.

Základním kamenem ve středu zálohy je Glen Kamara (#18, 25 let). Finský defenzivní záložník je synem přistěhovalců ze Sierry Leone, sám se však narodil už v Tampere. Protože se rodiče stěhovali do Británie, s fotbalem začal v Southendu nedaleko Londýna. Přes mládežnické výběry Arsenalu se dostal do skotského Dundee FC, odkud si jej jako ještě relativně mladého, ale nevybroušeného hráče, vytáhli v zimě 2019 Rangers. Po dvou letech je členem základní sestavy, a stojí na něm jak defenzivní činnost, tak rozehra. Kamara je navíc finským reprezentantem, za áčko Finska odehrál už 27 zápasů. V dresu Rangers se letos představil čtyřicetkrát.

Srdcem i duchem týmu je Severní Ir Steven Davies (#10, 36 let). Klasická „desítka“ je jediným ze dvou hráčů, kteří v Rangers zažili už dobu před krachem a likvidací. 124násobný reprezentant po pádu Rangers přestoupil do Southamptonu, a jako jediný hráč z tehdejšího kádru se vzdal svých peněz ve prospěch potápějícího se klubu. Jako podepsanému volnému hráči mu chtěl Southampton vyplatit bonus 800 tisíc liber. Přestup se však táhl, protože Davies trval na tom, že tuto sumu za přestup musí obdržet Rangers. Doslova tak věnoval skoro 25 milionů korun svému týmu, kde působil od ledna 2018 a zastával pozici kapitána. Když v sezoně 2019 hledal Gerrard hráče, který by pomohl uklidnit hru a přinesl zkušenosti do týmu, ukázal na Daviese, který souhlasil s návratem. Fotbalový gentleman se tak vrátil na Ibrox, z čehož fanoušci pukali radostí. I v šestatřiceti letech patří mezi nejvytěžovanější hráče.

Gólman Rangers připomíná svým věkem i zkušeností Martina Vaniaka. Allan McGregor (#1, 39 let) taktéž zařil krach a jako volný hráč přestoupil do Besiktase, kde ale vydržel pouze rok. Oklikou přes Hull a Cardiff se vrátil zpět do Glasgow v létě 2018. Někdejší skotský reprezentant (42 startů) letos odehrál 34 zápasů a 20 udržel čisté konto.

 

Dvojutkání se Slavií

Na Slavii čeká tým, který kráčí podobnou cestou, jako tým Sešívaných. Akorát se ve fázi vývoje nachází zhruba o sezonu, dvě dříve. Současná Slavie už nesází pouze na fyzické výkony, ale i na souhru a přesnou kombinaci. U Rangers zatím můžeme vidět herní styl ve stylu „všechno nebo nic“, kterým ale dobyli s přehledem Skotskou ligu a přerušili devítileté kralování Celticu.

Rangers navíc může motivovat fakt, že o víkendu před prvním utkání definitivně vyhráli domácí ligu ještě vůbec předtím, než soutěž vstoupila do mistrovské nadstavby. Takže mohou všechny síly vrhnout na osmifinále Evropské ligy, zatímco Slavia musí bojovat na dvou frontách.

„Rangers se dostali po dlouhé době na pohárové scéně takhle daleko, proto to pro ně budou zápasy roku,“ říká Jindřich Trpišovský. Jenže pro Sešívané to bude zápas roku také, navíc jsou motivováni postupem přes silný Leicester. Rangers ale není možné podceňovat; ne po pohledu na statistiky letošní sezony. I Gerrard už pustil do médií vyjádření směrované k osmifinále: Chci v Evropské lize postoupit mezi posledních osm týmů. To je naše další výzva a plně se na ni soustředíme,“ řekl ihned po zisku titulu. Kdo ze dvou domácích hegemonů ukáže lepší připravenost a dravost? Jedno je jisté – Skotům se ze Slavie kolena nerozklepou.

 

Zdroje

 

Steven Gerrard's managerial style shows why he can be a successful Jürgen Klopp successor

https://www.liverpool.com/liverpool-fc-news/features/steven-gerrard-klopp-liverpool-manager-19984366

 

K branám pekla a zpět. Rangers mají titul a teď chtějí sestřelit Slavii

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/k-branam-pekla-a-zpet-rangers-maji-titul-a-ted-chteji-sestrelit-slavii-146159

 

 

Komentáře (116)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Max1     před 4 lety 09.03.2021 18:30 |  
    9 6

    zajímavý článek.....jen si neodpustím dodat, že současní Rangers nejsou rekordmani...mají svůj 1. titul....tyhle čachry, poslat do likvidace, abych nemusel platit dluhy, ale převedu si úspěchy na jiný subjekt mě trochu vadí....jasně jako fanda to dokážu pochopit, ale faktem je, že mají svůj první titul.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      JS (přítel SN)     před 4 lety 09.03.2021 19:01 |  
      8 3

      No, stejně jako Dukla není Dukla, protože Přbram je Dukla, a Dukla jsou Jakubčovice :D A Bohemians 1905 (ještě to mají v názvu?) nejsou Klokani. Ale vysvětluj to fanouškům.

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        SirCohen     před 4 lety 10.03.2021 08:11 |  
        1 0

        Z pohledu fanoušků není co řešit, kdybychom před pár lety dopadli podobně (a že k tomu nebylo daleko), taky bychom to vnímali stejně, že je to pořád ta samá Slavia. Ale jelikož jsou to cizáci, tak prostě vznikli v r. 2012 a mají jediný titul :D

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      nedbal     před 4 lety 09.03.2021 19:10 |  
      6 1

      Tohle tak neberu, ale když měla Marila Příbram najednou 10 titulů, tak to znělo divně... // akorát ten rekord je prostě o tom, že ve skotské lize nejde být horší než druhý


      Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2021 19:10) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        Max1     před 4 lety 09.03.2021 19:40 |  
        4 1

        technicky vzato, tehdy došlo ke sloučení Příbrami a Dukly, takže to pořád mělo větší opodstatnění než když si Vačnatec udělal nový klub a přelipil si tam ten jediný titul.

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          kjandourek (admin)     před 4 lety 10.03.2021 17:02 |  
          0 0

          Člověče, ač to zní divně, Vačnatec docílil toho, že AFK Vršovice, které koupili licenci na třetí igu od Jakubčovic dostaly od svazu stejné identifikační číslo klubu jako měl původní Bohemka....

          Ono to samozřejmě nebylo úplně košer, spíše se to svezlo na té vlně solidarity a obdivu, že "fanoušci dělají sbírku a zachraňují tak svůj klub", tak to tehdy Doležal (ano, ten, který potom vedl nás) přiklepnul.....

          Ale jak původní Bohemians krachla, přestala existovat, tudíž to číslo bylo volné a šlo to.....

          Takže opravdu teoreticky i tady by se našlo nějaké opodstatnění....

          To ta Dukla je na tom teoreticky hůře - ta se opravdu sloučila s Příbramí a po názvu Dukla Příbram přišel název Marilla a nazdar.... FK Dukla Praha (teoreticky jiný subjekt, než tehdy se s Příbramí slučující FC Dukla Praha a.s.) potom s úplně jiným číslem vyrazil do Příbrami za Starkou a koupil zpátky všechny trofeje, která Dukla za komančů získala.... a to nejenom ligové tituly, ale i všechny ty poháry, co získali za Masopusta "mezi mrakodrapy"... a podobné pouťáky ala Perleťový pohár :-)

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        Lunaris     před 4 lety 10.03.2021 09:20 |  
        1 0

        11 titulů

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      SirCohen     před 4 lety 10.03.2021 08:08 |  
      4 0

      Doufám, že jim ve videu Rangers loading pogratulujeme k prvnímu titulu a Hošek je zas trochu poplive, ať to má grády:)

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      Lunaris     před 4 lety 10.03.2021 09:18 |  
      1 4

      Hrajou na stadionu Rangers, mají jejich klubové barvy, jejich fanoušky, tak jsou to za mě Rangers. Kdyby nepřišel Tvrdík se Šimáněm a Slavia krachla, pak by jí někdo oživil jako jiný obchodní subjekt, tak se tu taky určitě jako lvové bijeme o to, že máme první titul. :)
      Osobně mě spíš zarazil Šmicer, když prohlásil, že Celtic má větší jméno než Rangers. On hrál na ostrovech, tak by mě fakt zajímalo, jestli je tam Celtic vnímaný jako ten větší klub, protože mi to osobně přijde jako nesmysl. Oba kluby vnímám víceméně nastejno z hlediska věhlasu.

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        Max1     před 4 lety 10.03.2021 11:52 |  
        3 0

        však píšu....dokážu to pochopit z fanouškovského hlediska, ale správný to úplně není. Když se zeptáš 1000 lidí na jeden tým ze Skotska, více řekne Celtic, tak to asi bude. Každopádně i já jsem třeba dříve slyšel o Celticu než o Rangers.

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          Lunaris     před 4 lety 10.03.2021 16:44 |  
          0 0

          Před dvaceti lety by řekli Rangers, protože předtím měli Rangers daleko větší úspěchy, Celtic to doháněl až v posledních dvou dekádách. Já dřív slyšel o Rangers, protože v 90. letech brali tituly oni. :)

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        wimpy     před 4 lety 10.03.2021 11:55 |  
        2 0

        Kdyby tehdy vytvořili zcela nový subjekt a koupili od někoho licenci, k historii Slavie bychom už neměli právo se hlásit.

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          Lunaris     před 4 lety 10.03.2021 16:44 |  
          0 0

          Evidentně je to legální, protože by se Rangers nebo i ta Bohemka těžko mohli k něčí historii hlásit, když by nebylo. Takže právo na to by bylo.

          • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

            kjandourek (admin)     před 4 lety 10.03.2021 16:51 |  
            0 0

            V tomhle si spíš myslím, že "kde není žalobce, není soudce"... každý si může oslavovat kolikátý titul chce.... asi se nenajde člověk, který by dal podnět nějakému soudu, že Rangers nemají 55. titul, ale první... a asi se ani nejnajde soud, který by to řešil...

            je to jenom pocit, nedávají se za to nějaké bonusy....

            • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

              Lunaris     před 4 lety 11.03.2021 09:50 |  
              0 0

              Soud se najde tady na SN, kde je to evidentně strašně závažné téma. Tady je spousta soudců.

          • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

            wimpy     před 4 lety 10.03.2021 18:53 |  
            0 0

            Oni se samozřejmě můžou hlásit k čemukoli, ale ostatní se jim vysmějí a budou mít pravdu. Žádnou jinou hodnotu, než tu citovou to nemá. Ale není ta právě na vztahu ke klubu to nejpodstatnější?

  2. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    SKSKali     před 4 lety 09.03.2021 18:58 |  
    1 0

    Jen pro zajímavost, pokud si dobře pamatuji, tak v době kdy hrál mladej Hagi ještě v Rumunsku, tak se spekulovalo, že ho sledujem. Ikdyž tou doubou se takto spekulovalo nad několika hráči z Rumunska, takže otázka, zda se to vůbec zakládalo na pravdě.
    Ale počítám, že v samotném Rumunsku to bude asi sledovaný zápas. Dva reprezentanti proti sobě a k tomu rumunský rozhodčí, který vypadá, jak starší brácha Stancia.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      1zippo1     před 4 lety 09.03.2021 19:08 |  
      5 0

      Tak budeme doufat, že je to apoň bratranec z máminy strany...-)

  3. Vyhlídky

    JS (přítel SN)     před 4 lety 09.03.2021 19:15 |  
    7 7

    Upřímně mám z Rangers větší bobky, než Leicesteru. Jsem si jistý, že nedojde ani k sebemenšímu podcenění. Naopak jestli my budeme hrát zase prvních 20 minut na sulcových nohách, jako oba zápasy s Leicesterem, tak si vyloženě koledujeme o brzký obdržený gól doma.

    • Re: Vyhlídky

      Votypkaj     před 4 lety 09.03.2021 20:16 |  
      4 1

      Rangers se soupeřem kvalit současné Slavie letos setkali jen ve skupině EL, kde měli Benficu. Myslím si, že na začátku se budou muset srovnat s jiným tempem hry. Naopak Leicester hraje proti opravdu silným týmům každý týden. Já si myslím, že naopak tady je cesta, zkusit na ně vletět, ale přitom neotvírat zbytečně obranu. Rangers jsou určitě silnější dopředu než dozadu.

      • Re: Vyhlídky

        Lord_Edmund     před 4 lety 10.03.2021 07:47 |  
        5 0

        Souhlasím. Vůbec nemá cenu srovnávat sílu Leicesteru a Rengers. Chápu respekt k soupeři, ale prostě v Evropě jsme dokázali hodně , nejen tento rok, tak musíme mít i vzhledem k větším zkušenostem zdravé sebevědomí. Stát se může cokoli, ale musíme k dvojzápasu přistupovat tak, že postoupit bychom měli. Nepostup by byl škoda. A já věřím že postoupíme, protože jsme objektivně silnější. 0 : 0, 1 :3.

    • Re: Vyhlídky

      MKCZ83     před 4 lety 09.03.2021 20:59 |  
      6 1

      Mně spíš přijde, že to pramení z toho, že i když uděláme maximum, můžou ty zápasy dopadnout fakt všelijak. Leicester i další týmy ve skupině na podzim byly mnohem čitelnější. Ze sestříhů s Antwerpama bylo vidět, že oni hrají neskutečně ofenzivně, neřeší inkasované góly a prostě se snaží soupeře skoro hokejově přestřílet. A tady to může dopadnout tak, že je propracovanou obranou a dobrým presinkem vymažeme a naopak jim nasázíme pár gólů z breaků, ale klidně můžeme taky dostat čtyřku, protože nebudeme zvládat jejich útočný tempo. Leicester měl sice o dost vyšší kvalitu, ale byl zase lépe čitelnější. Sám jsem zvědavý a dost se na tu konfrontaci těším, protože se nám znovu může JiT s týmem předvést ve své genialitě, co na ně vymyslí :-)


      Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2021 21:00) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Vyhlídky

        dalislavista     před 4 lety 13.03.2021 17:41 |  
        0 0

        Chce to taky nekoukat na inkasované góly a hrát útočně a prestrilet je. A třeba postoupit na 4:4

    • Re: Vyhlídky

      kjandourek (admin)     před 4 lety 09.03.2021 21:42 |  
      11 1

      Já tedy hlavně vůbec nemám "bobky"... protože už tuhle fázi považuji za splněný cíl... pokud postoupíme, budu nadšen... pokud ne, beru tuhle sezonu i tak za velice vydařenou po stránce účinkování v Evropě... :-)

      • Re: Vyhlídky

        Lunaris     před 4 lety 10.03.2021 09:27 |  
        3 3

        Máš v zásadě pravdu, bobky bych to nenazýval. Soustředění se na domácí soutěže se po posledních výkonech v lize může jevit jako žádoucí a já stále vnímám jako prvořadou věc zisk titulu a smáznutí ksichtu všech namistrovaných Hložků. Na druhou stranu po vyřazení Leicesteru by bylo fajn si reputaci získanou na britských ostrovech nepokazit. Tzn. když už vypadnout, tak po boji a důstojně. Nicméně jsem si jist, že na tyto zápasy budou hráči maximálně koncentrovaní a nepřipustí nějaké delší pasáže zápasu, kdy bychom měli mít nějaké výpadky.

        • Re: Vyhlídky

          kjandourek (admin)     před 4 lety 10.03.2021 09:49 |  
          2 2

          Vnímám to naprosto stejně... domácí titul je prioritou, MOL cup přidruženou hodnotou... a vykony v Evropě třešničkou na dortu, která mimo jiné našim hráčům dodává sebevědomí pro ty první dvě soutěže...

          Věřím tomu, že i na Rangers jsme dobře připraveni a nezaskočí nás ani případná branka ... ať už obdržená doma venku, brzo, nebo pozdě...


          Komentář byl uživatelem upraven (10.03.2021 09:49) . Zobrazit původní komentář

  4. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    pehacko     před 4 lety 09.03.2021 20:02 |  
    8 3

    Je to stejne hezka doba, my mame pred sebou zapas evropske ligy s jezdcema a bolsevik muze machrovat ledatak na pribram... at to vydrzi co nejdéle!

  5. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Votypkaj     před 4 lety 09.03.2021 20:10 |  
    3 0

    Krásné představení soupeře, ostatně jako vždy od tohoto autora.

    Pouze malá poznámka, ta porážka se St. Mirren byla ve skotském ligovém poháru, tedy v tom méně významném. Skotský pohár byl přerušen a Rangers do něj vstoupí až v dubnu

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      JS (přítel SN)     před 4 lety 09.03.2021 20:40 |  
      3 1

      Pravda. Sorry, tentokrát jsem to psal dost ve spěchu. :D

  6. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Gino     před 4 lety 09.03.2021 20:15 |  
    9 0

    Proc se neda dat palec hore i clanku? Nebo da?

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      kjandourek (admin)     před 4 lety 10.03.2021 20:01 |  
      0 0

      No nedá... jako redaktoři jsme skromně něco takového ani nechteli... což je samozřejmě dáno tím, že jsme nepředpokládali, že bude takovéhle clanky psát někdo mimo redakci..
      :-)

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      Lunaris     před 4 lety 11.03.2021 09:51 |  
      0 1

      Se báli, že budou dostávat palce dolů... ;)

  7. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    padre     před 4 lety 09.03.2021 21:09 |  
    0 0

    Pěkný počtení, díky. Jen tam máš překlep, poslední zápas v Evropě dopadl Rangers 5-2 Antwerp.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      JS (přítel SN)     před 4 lety 09.03.2021 22:41 |  
      4 1

      Díky, no překlepů je tam víc. Na tenhle článek jsem měl úplný minimum času. Tímto sorry za zhoršenou kvalitu, překlepy a občasně kostrbatý syntax.

  8. JS

    mudrc     před 4 lety 09.03.2021 21:29 |  
    7 3

    Jako vzdy, tedy jiz tradicne, perfekt, perfekt, perfekt. Jinde hledat nepotrebuji. Diky

  9. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Kojot007     před 4 lety 09.03.2021 22:14 |  
    2 1

    Díky za super info! Zajímalo by mě, JS, jak tipuješ naše šance. Díky.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      JS (přítel SN)     před 4 lety 09.03.2021 22:44 |  
      3 2

      Jak jsem psal výše, to záleží na vstupu do prvního utkání. Buď jim dovolíme nás přestřílet. Kdybychom dostali v Edenu první gól, tak se bojím, že to nedopadne. Na druhou stranu objektivně nemají lepší fotbalisty, než Leicester. Jsou trochu jako my – co postrádají na technice a zvuku, nahrazují týmovostí a atletikou.

      Myslím si, že by to mohl být fotbal nahoru – dolů, ale otázka je, zda bude „pěkný“. Očekávám ale tvrdé zákroky, simulování a nějakou nepředloženost od toho jejich Morelose. Myslím si, že útok mají silnější, než obranu, takže pokud je uhlídáme, mohli bychom to dát. Budu optimista a řeknu, že to vidím to na 0:0, 1:1 nebo 1:0 doma a venku se může stát cokoliv. Určitě vstřelíme gól.

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        Kojot007     před 4 lety 09.03.2021 23:11 |  
        0 0

        Mě celkem překvapuje, že v lize skoro nedostávají góly a od Antverp jich dostali za dva zápasy pět. Buď to vypovídá o hodně žalostné kvalitě skotské ligy (myslím teď i v porovnání s týmem typu Antverpy) anebo poháry hrajou jinak než ligu. Jsem hodně zvědavej jestli bude hodně nebo málo gólů.


        Komentář byl uživatelem upraven (09.03.2021 23:13) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          Votypkaj     před 4 lety 10.03.2021 09:38 |  
          2 0

          Ten tým je prostě zvyklý vyhrávat vše útokem a je to hlavně díky nic moc kvalitě skotské ligy, což ukázala naposledy skupina EL a konfrontace jednoho menšího klubu z Bubenče s Celticem. Sice se v koeficientu vracejí na místa kde byli před cca 15 -20 lety, kdy dokonce hráli finále UEFA cupu (jak Rangers tak Celtic), ale zbytek ligy je tragický.
          Pokud se hraje každý týden proti týmu kvalit Teplic nebo Zlína, tak se na bránění moc nemyslí a v tom vidím šanci Slavie

  10. Rangers F.C.

    Slávista 51     před 4 lety 09.03.2021 23:49 |  
    1 3

    Vítězství doma celkově postup, bych jim i nám přál. Když to nevyjde, ale bude to při fotbale a boji, tak to přežijem. Ostudu v tom případě snad nepřipustí.

  11. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    lukas8 (admin)     před 4 lety 10.03.2021 12:14 |  
    4 1

    Perfektní článek, ostatně jako vždy! Díky, JS.

  12. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    obiwan     před 4 lety 10.03.2021 12:26 |  
    5 0

    Mě by spíš zajímalo, kolik váží gólman a jaký nosí korzet:-))

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      MIKr.8     před 4 lety 10.03.2021 16:25 |  
      0 0

      Ja myslim, ze tentokrat se nebude resit golman, ale zcela urcite hrotak. A nepotrebuju na to ani Hoska, abych videl ten jeho cokoladovej pupik. Jedina otazka je, jestli takhle vypada s jorzetem nebo bez...

  13. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    knawi     před 4 lety 10.03.2021 12:30 |  
    4 0

    Děkuju moc, dalo Ti to nepochybně hodně práce. Dozvěděl jsem se mnoho nového.
    Nejen kvůli J.W.Maddenovi však preferuju Celtic.

  14. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Boo_SKS     před 4 lety 10.03.2021 13:00 |  
    7 0

    Jako nasi nejvetsi vyhodu vnimam to, ze na rozdil od Rangers jsme zvykli pomerne vyrazne menit styl hry a nedela nam problem jak nahoru dolu pro divaky, tak pragmaticky a predevsim na vysledek. Oni umi jen ten svuj totalni fotbal za kazde situace, na coz by snad mohla platit nase perfektni organizace hry. Verim, ze Trpis urcite najde zpusob, jak vyuzit jejich slabin a pujde predevsim o to, jak zvladneme eliminovat jejich prednosti.

  15. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    rak (přítel SN)     před 4 lety 10.03.2021 15:42 |  
    2 0

    Psal mně přítel z Anglie hned po losu, že je docela často sleduje, protože dávají jejich zápasy kolem poledne o víkendech v TV. Víceméně se to tedy ví. Velmi nebezpeční v útoku. Zejména Kent (hrál jako mladý v Liverpoolu) a Morelos. Ten je prý velmi náladový, hrající vcelku ne moc férově, možná provokatér, řada lidí ho prý nesnáší, ale velmi šikovný a talentovaný. Měli velmi dobrou i defenzívu, ale po několika zraněních to není teď úplně ono. S Benficou dvakrát vedli o gól, ale vždy pak trochu znervozněli a Benfica v obou zápasech vyrovnala v závěru. Že by jako my v Příbrami a v Teplicích?


    Komentář byl uživatelem upraven (10.03.2021 16:07) . Zobrazit původní komentář

  16. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Sokrates55 (přítel SN)     před 4 lety 10.03.2021 17:55 |  
    1 2

    Moc díky příteli JS za článek. Velmi dobré a proto velká pochvala.
    Sokrates55
    P.S. Jen malinká korekce - Universita byla založena v r. 1451 - asi jsi jen přehodil číslice. A to myslím opravdu v dobrém.... :-)).

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      JS (přítel SN)     před 4 lety 10.03.2021 20:51 |  
      1 1

      Díky a pravda, poprosím Karla, aby to přeházel, jestli se k tomu zpětně dostane. :)

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        kjandourek (admin)     před 4 lety 10.03.2021 23:20 |  
        0 0

        provedeno, i ten výsledek s Antwerpami

  17. bez znaku na dresu

    honzam     před 4 lety 10.03.2021 20:09 |  
    1 0

    V prvé řadě díky JS za skvělou práci! Nejvíc mě zaujala zmínka o tom, že Rangers používají na dresu namísto klubového loga písmena RFC. Dosud jsem si myslel, že Slavia je snad jediný klub na světě, který nemá na dresu klubové logo. Nevíte někdo náhodou ještě o nějakém dalším mužstvu, které to má podobně? Díky za rozšíření znalostí.

    • Re: bez znaku na dresu

      kjandourek (admin)     před 4 lety 10.03.2021 20:14 |  
      5 2

      No já to tedy beru tak, že náš dres věrně kopíruje náš znak..., což je trochu něco jiného, než že znak není na dresu.. :-)

      • Re: bez znaku na dresu

        obiwan     před 4 lety 11.03.2021 06:46 |  
        1 0

        Pak ovšem vyvstává otázka, co bylo dříve?:)))

        • Re: bez znaku na dresu

          kjandourek (admin)     před 4 lety 11.03.2021 12:51 |  
          3 0

          Tak tahle otázka by mě nikdy nenapadla.... Jak dříve - obojí vzniklo ve stejnou dobu a je to naprosto geniální....

          Klub je jednoznačně určen barvami, které patří bohyni Slavii a červenou pěticípou hvězdou v bílém poli balancujícím na jednom cípu.... Cokoliv, kdekoliv uvidíš v tomhle provedení je Slavia.... můžeš se koukat na současnou TV, nebo na záznamy staré sto let, na fotky odkudkoliv a pokud klub neměl problém s režimem, poznáš, že hrála Slavia.... Tyhle tři atributy jsou jednoznačně určující....

          Kdo tohle ještě má?

        • Re: bez znaku na dresu

          Altona     před 4 lety 11.03.2021 17:44 |  
          0 0

          No ono je to tak, že na většině dresů fotbalových klubů, na rozdíl od reprezentačních, nebylo vůbec nic. Jen některé na ně umístily symbol, a pod., pokud možno jednoduchýho. Tak Slavia hvězdu, na prapůvodních bílých dresech Celticu byl keltský kříž, někdo písmena, zkratku názvu klubu nebo tak. Ony žádný loga v dnešním smyslu vlastně ani nebyly, jen odznaky co se dávaly na klopu. No a vyšívat odznaky na dresy by bývalo příliš drahé, ne vždy bylo ve fotbalu tolik peněz jako dnes, na výšivky taky nebyly dnešní stroje takže růčopráce....Ještě za komunistů sem si nechal dělat výšivku v družstvu co bylo v perlovce a stálo to bambilion. No a když odznaky (už jako loga a taky komerční věc) začaly pronikat na dresy (ne až tako dávno, já pamatuju třeba Sportul Bubeneč i Vačnatce bez loga) tak ten kdo tam výjimečně něco už od pradávna měl, tak jako my hvězdu, je vlastně neměl kam dát. Nebo ano ale pak dres působil přeplácaně zvlášť když se ještě přidaly loga sponzorů..

          • Re: bez znaku na dresu

            SKEP     před 4 lety 11.03.2021 19:00 |  
            0 0

            Ve 30. a 40. letech měly klubový znak či logo na dresech např. týmy: DFC Praha, SK Slezská (Baník), SK Kladno, SK Rakovník, Baťa Zlín, ŠK Bratislava, Rusj Užhorod, SK Prostějov, Vikt. Plzeň, SK Pardubice, Bohemians a v neposlední řadě též výběr Vlasty Buriana.
            V 50. letech se s logy a znaky doslova roztrhl pytel, Slavii (Dynamo) a Povidlové čerty nevyjímaje.

      • Re: bez znaku na dresu

        Akuls     před 4 lety 11.03.2021 11:53 |  
        0 0

        Ono je to tak, že hvězda je součastí našeho sešívaného dresu. Všichni víme co na našem dresu znamená barva bílá, červená i ta červená hvězda stojící na jednom z hrotů. Nicméně na venkovních dresech bych si logo klubu místo hvězdy představit dovedl.
        Docela by mne také zajímalo, co by starosparťané říkali novému logu ACS. Pokud je mi známo, tak se jim černé dresy s bílým S na prsou moc nelíbili od samého počátku jejich historie a už v roce 1906 se nechali inspirovat tehdy rudými dresy Arsenalu a hrají v nich více méné dodnes. Přitom Arsenal rudé dresy opustil už někdy kolem roku 1915 a začal vyznávat dresy červené s bílými rukávy a vydrželo jim to dosud.

        • Re: bez znaku na dresu

          kjandourek (admin)     před 4 lety 11.03.2021 13:08 |  
          1 0

          Jako já přidám trochu patosu, ale mě prostě ta naše symbolika přijde geniální... ať už to zakladatelé tak skvěle vymysleli, nebo to vyšlo náhodou.....

          Ale Slavie to prostě je červená s bílou a červená pěticícípá hvězda na bílém poli postavená na jednom cípu... Tyhle tři atributy znamenají, že jde o Slavii - nic dalšího nepotřebujeme... nemusíme někam cpát zvíře, květinu, ratolest, písmeno, lokomotivu, letadlo, ozubené kolo, křídlo, či co já vím co ještě .... Náš znak může mít jakýkoliv tvar, ale ty tři věci jsou Slavia.... mohou nabrat jakoukoliv formu (hrníček, desky, autobus, nebo právě ten dres - prostě cokoliv), ale když je to půl na půl červená a bílá a v bílém poli je hvězda cípem dolů, JE TO SLAVIA....

          Na každém obrázku, či na iks let starém záznamu poznáme, že na hřišti je Slavia - v kterékoliv době s výjimkou dob temna...

          Dokáže tohle někdo o sobě říci? Teď se pozná kdo hraje podle reklam a tak podobně, ale dokáže někdo u čtyřicet let starého obrázku na první letmé kouknutí s jistotou říct, jestli to mužstvo v červeném je Manchester United, Liverpool, Bayern, Benfika, nebo Zbrojovka Brno, či dokonce Sigma Olomouc ve venkovním dresu? Tohle všechno se pracně zjišťuje podle loga na hrudi... ale Slavii musí poznat každý!

          Jsou kluby, které měly a mají výrazné motivy.... Barcelona, oba Milánské kluby, Juventus.... Ale ty mají jenom ty barvy - chytí jim ten třetí atribut....
          Je to AC Milán, nebo někdo použil černočervenou kombinaci? Musíme se kouknout na logo...
          Real zpropagoval bílou, jasně, každý ho má s ní spojenou, ale když se podívám na fotku z nějakého zápasu, kde nebude úplně čitelné logo, poznám, jestli náhodou tuhle barvu nepoužil někdo jiný?

          To se mi na té naší symbolice tak líbí....

          čerti z druhé strany řeky, ti se v tom plácají od začátku - klubové barvy nikdy nepoužili na dres, ani na logo, teď to tam na sílu cpou jako trikoloru.. už jako kluk jsme nechápal, proč má někdo tři klubové barvy, jako dres používá barvu čtvrté... a logo má modré mezikruží s červenou hvězdou.... jako kdyby si někdo řekl, že čím víc barev bude v klubové symbolice používat tím líp... a uvařil to jako pejsek s kočičkou dort...

          • Re: bez znaku na dresu

            Akuls     před 4 lety 11.03.2021 15:58 |  
            1 0

            On snad ten náš krásný dres vznikl hlavně díky tomu, že bylo málo látky jedné či druhé barvy a tak někdo dostal nápad, snad sama švadlena, ušít po vzoru dresů džokejů, košile sešívané. Navíc červená a bílá barva symbolizuje barvy Slovanů i Čech a hvězda byla v té době symbolem pokroku, každý ji chtěl mít a přitom se nějak odlišovat od jiných a tak ta naše stojí na tom cípu. Dres byl ale určitě dřív než náš nejstarší znak, který navíc vypadal úplně jinak než naše současné logo, vůbec nebyl sešívaný. O tom co jednotlivé barvy a hvězda znamenají jsem se poprvé dozvěděl v r. 1965, po návratu Slavie do ligy, v časopise Kopaná a hokej, kde to podle mne poprvé tak hezky zformuloval skvělý atlet-sprinter, básník, novinář a trenér Slavie Dr. Mirko Paráček. Nicméně hvězdu na venkovních dresech by logo nahradit klidně mohlo i proto, aby si nás někdo nespletl třeba s Red Star Paris nebo CZ Beograd.
            Sparťanský historický znak s červenou hvězdou, kterou za Košťala nahradili v logu písmenem “S”, vznikl v září 1894, když vlastně AC Sparta teprve vznikla vyčleněním části členstva z AC Královské Vinohrady. Té jejich rumunské trikolóry jsem si poprvé všiml někdy v r. 1963, kdy se začalo chodit na fotbal s klubovými vlajkami. Žlutá a červená jsou barvy Prahy a ta modrá je prý odvozena od jednoho z olympijských kruhů, který symbolizuje Evropu.

            • Re: bez znaku na dresu

              kjandourek (admin)     před 4 lety 11.03.2021 17:22 |  
              0 0

              Já slyšel, že modrá má symbolizovat Prahu :-)

              • Re: bez znaku na dresu

                Akuls     před 4 lety 11.03.2021 17:36 |  
                0 0

                Barvami Prahy je ale přece červená a žlutá.

                • Re: bez znaku na dresu

                  kjandourek (admin)     před 4 lety 11.03.2021 18:08 |  
                  0 0

                  Ježiš kecám - Vltavu

                  • Re: bez znaku na dresu

                    Akuls     před 4 lety 11.03.2021 18:29 |  
                    0 0

                    Modrý je možná Dunaj, Vltava těžko.

                    • Re: bez znaku na dresu

                      kjandourek (admin)     před 4 lety 11.03.2021 18:39 |  
                      0 0

                      Tak na začátku dvacátého století.... :-)

                      • Re: bez znaku na dresu

                        Akuls     před 4 lety 12.03.2021 13:59 |  
                        0 0

                        No ale oni ti povidloví čerti začali tu rumunskou trikolóru používat až někdy počátkem 60tých let minulého století a to byla Vltava asi ještě špinavější než teď.

              • Re: bez znaku na dresu

                knawi     před 4 lety 11.03.2021 17:53 |  
                0 0

                Podle tvůrce sparťanského loga modrá symbolizuje Evropu, jsou domýšliví.

            • Re: bez znaku na dresu

              Ondráš     před 4 lety 11.03.2021 17:30 |  
              1 0

              Ano, taky by se líbilo mít na venkovní sadě místo hvězdy náš znak. Vypadalo by to pěkně, já mám grafické cítění, můžete mi věřit:) Ta červená hvězda vypadá skvěle na bílém pozadí, ale na těch venkovních sadách se to barevně tluče. Pak se tam musí přidávat kvůli zvýraznění různé obrysy a podobný kokotiny. Takže doufám, že po tomto podnětném příspěvku se začnou ledy hýbat:D

    • Re: bez znaku na dresu

      Kojot007     před 4 lety 10.03.2021 22:35 |  
      1 0

      No minimálně ještě Wisla Krakov (kde nyní válí Frydrych) nemá na dresu znak, ale mají tam hvězdu.

      • Re: bez znaku na dresu

        JS (přítel SN)     před 4 lety 10.03.2021 23:13 |  
        1 1

        No, jo, fakt jo! Masakr, to jsem netušil, myslel jsem, že jsme výjimka, znak na dresu Rangers znám, ale nikdy mě nenapadlo přemýšlet o tom, že se jim liší od toho klubového. A teď další tým.. kde tohle skončí?

      • Re: bez znaku na dresu

        honzam     před 4 lety 11.03.2021 08:11 |  
        0 0

        Super, dík to jsem nevěděl. Máš samozřejmě pravdu, nicméně trošku jsem googlil a zjistil jsem, že Wisla Krakow to tak nějak střídá. Letos má na dresu místo znaku hvězdu, ale v několika předchozích sezónách tam měla normálně znak.

  18. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    JS (přítel SN)     před 4 lety 10.03.2021 23:11 |  
    1 2

    Koukám na předzápasové video na našem YouTube channelu, a fakt mě děsí, jak máme vyšlapanej prostor na malym vápně v brance před TS. To už asi jen tak neopravíme, co? Leda až bude nějaká repre pauza a čas na umístění nového trávníku.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      Akuls     před 4 lety 11.03.2021 11:39 |  
      0 0

      A to teprve až uvidíte za týden trávník v Ibrox Parku. Proti Antwerpám to tam bylo jako něco mezi teplickými Stínadly a jabloneckou Střelnicí. To by trenér Leicesteru koukal. Holt gólmani s vysokými kolíky dají tomu předbrankovému prostoru pořadně zabrat.


      Komentář byl uživatelem upraven (18.03.2021 11:38) . Zobrazit původní komentář

  19. ...

    knl66 (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 00:01 |  
    1 1

    Tak už jen 18 hodin a 55 minut! A hrrrr na ně! Už aby to bylo...
    Občas si člověk přeje astavit čas. A někdy si přeje ho trochu zrychlit.

  20. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Fačín     před 4 lety 11.03.2021 07:18 |  
    6 21

    Tak dnes nás čeká schůdný soupeř, kromě Beer Ševy asi nejslabší, co jsme v letošní EL potkali. Jediná jeho výhoda je určitá nepředvídatelnost a živelnost, a asi taky sebevědomí. Ale to my musíme mít taky. Tentokrát remíza doma by byla málo, je potřeba zvítězit, beru asi jakoukoliv výhru, ale hodilo by se třeba 4:1, nebo i hubenější, ale bez inkasovanýho gólu. Díky článku od JS máme soupeře dobře přečteného, nemělo by nás nic překvapit a pokud udržíme kvalitu svého výkonu, tak musíme zvítězit a využít tak přijatelného losu. Do finále je ještě dlouhá cesta!

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      hiker42     před 4 lety 11.03.2021 08:13 |  
      3 4

      Každej zápas je jinej :)) Ale souhlasím s Tebou, že když jsme v EL dali BL, Nice a Lester, tak tyhle dáme (musíme) taky. Za mě ideálně s 0 vzadu a 1-2 góly v jejich síti. Ale trochu obávám přestřelky u nás i u nich. Dneska to bude strašně o Kolim, jak bude soustředěnej celej zápas. Věřím, že to zvládne, že si blbý chvilky vybral. Budu se držet trochu při zdi a tipuju 3:1 ;-)

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      Ondráš     před 4 lety 11.03.2021 08:19 |  
      6 0

      Vidíš a já bych řekl naopak, že nejtěžší- v poměru kvalita kádru, nepodcenění ze strany soupeře a jejich 100% koncentrace na EL, protože jinou soutěž už v podstatě nehrají.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      knl66 (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 09:31 |  
      4 0

      Tvoje nadšení ze "schůdného" soupeře nesdílím, ale každopádně by to mohl být hezký fotbal, žádné taktické šachy. Ale když těmi taktickými šachovými tahy uděláme dobrý výsledek, taky se zlobit nebudu.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      Lunaris     před 4 lety 11.03.2021 09:56 |  
      8 0

      Hráči a trenéři si článek od JS jistě pořádně nastudovali a soupeř je nepřekvapí.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      JS (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 10:44 |  
      4 2

      Právě tím, jak moc se zdá papírově schůdnej, mi přijde daleko těžší, než Nice nebo Leicester. Tyto týmy Slavii prostě implicitně podcení, alespoň na nějaké úrovni. Ne v přípravě, ale v hlavách jednotlivých hráčů. Je to v jejich mentalitě, i když se snaží říkat opak. Ale Gerrard si dá velký pozor, aby se nic takového nestalo. Navíc Skotská liga je horší, než Česká, tak nehrozí ani ten efekt zaškobrtnutí „týmu z lepší soutěže“.

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        wimpy     před 4 lety 11.03.2021 10:46 |  
        4 0

        Řekl bych, že s tím podceněním to trošku přeháníš. To se, řekl bych, nestane. Není to Příbram.

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          JS (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 12:23 |  
          1 2

          Já mluvím o tom, že oni nás nepodcení. Ne že my podceníme je. Nebo jak to myslíš, že to není příbram? :D

          • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

            wimpy     před 4 lety 11.03.2021 12:27 |  
            1 0

            :-)))
            No že my je fakt nepodceníme. Je to relativně zvučný tým v osmifinále EL, který suveréně vyhrál svoji soutěž.
            Nepodceníme ani Plzeň a že ta je o dost méně kvalitní.

            • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

              Lunaris     před 4 lety 11.03.2021 12:39 |  
              1 0

              Musíš to pojmenovat jinak, jako to dělají u tunelu. Tohle je prakticky osmifinále Ligy mistrů s čerstvě korunovaným skotským šampiónem, který válcuje domácí ligu. :)

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          vlk30 (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 14:37 |  
          2 0

          Hlavně nepodcenit bouli a vyhrát tam.

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        Lunaris     před 4 lety 11.03.2021 12:23 |  
        1 1

        Myslím, že oni by nás i navzdory tomu, co píšeš, lehce podcenit mohli. Papírově jsme soupeř s nejméně zajímavým jménem, co v soutěži zbyl, nemá cenu si nalhávat něco jiného. Jestli je skotská liga horší... zázemím a stadiony určitě ne, hodnotou hráčských kádrů také ne. sparta sice dvakrát sekla Celtic, ale chtělo by to více měřitelných ukazatelů.


        Komentář byl uživatelem upraven (11.03.2021 12:24) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          Lunaris     před 4 lety 11.03.2021 12:44 |  
          0 0

          Zapomněl jsem na Molde, to nemá takové jméno jako my, aby někdo nehnidopišil.

          • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

            wimpy     před 4 lety 11.03.2021 12:48 |  
            5 0

            Vítěze dvojzápasu Granada - Molde bych bral ve čtvrtfinále. :-)

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        Fačín     před 4 lety 11.03.2021 16:39 |  
        1 1

        Úplně chápu, jak to myslíš. Přes to všechno jsem přesvědčen, že jsme lepší a měli bychom postoupit. A kvůli tomu doma budeme potřebovat zvítězit.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      Merlinus (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 11:16 |  
      13 0

      Je fascinující vidět, kam se někteří myšlením za těch pár let, co jsme se vyhrabali prakticky z hrobu, posunuli. Chce to ten nosánek zase dát trochu dolů a hodně rychle si připomenout dostatečně velkou pokoru k životu i tomu fotbalovému. Rangers nejsou žádní nazdárci a především jejich útočná síla je obrovská. Jakokoliv je podceňovat je cesta do pekel.

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      ColinSKS     před 4 lety 11.03.2021 12:14 |  
      3 1

      nadsázka se musí umět! tohle je jen hloupé žvanění

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        Fačín     před 4 lety 11.03.2021 16:35 |  
        1 2

        Tak tentokrát to zrovna nadsázka nebyla:))

        Nevím proč bych se jich měl bát. Být dvojice Leicester - Rangers, všichni budou favorizovat Leicester. A myslím, že by i postoupili.

        V mých očích jsme favorité a doufám, že to potvrdíme.

  21. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    pehacko     před 4 lety 11.03.2021 11:43 |  
    3 0

    Tenhle zapas je pro kluky za odmenu za tu všechnu jejich drinu a radost co nam davaji... nemaji co ztratit a muzou jen ziskat. Jaky rozdil oproti lize, kde proste musi. Pocitam, ze to proste bude nejdriv otukavana a pak v druhe půlce super fotbal! Pojdme si to vsichni uzit i kdyz vetsina jen od tv

  22. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    ColinSKS     před 4 lety 11.03.2021 12:13 |  
    1 1

    SKS - RFC 0:0 a RFC-SKS 1:2 > postoupíme

  23. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    slamacek (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 12:58 |  
    7 1

    Muj nazor je, ze nas dnes vecer a za tyden ceka mnohem hladovejsi souper nez jakym byl Leicester.
    1) tym se delsi dobu budoval, sehraval a ted sklizi plody sve prace a hraci maji hlad po uspechu a maji touhu se ukazat a prodat do PL
    2) jejich impozantni skore a to jak zvladli sve zapasy v EL to jen dokazuje, jak moc tezky souper to bude.
    3) Lisky dle meho meli vetsi touhu uspet v PL a dostat se do LM, nez vyhrat EL a nas porazit. Toto u GR nehrozi. Jejich jedinou touhou bude pozvednout pohar pro viteze EL a tomu ted mohou podridit uplne vse.

    Samozrejme to neznamena, ze musime stahovat kalhoty, ale jen necekam vubec nic jednoducheho a vubec nebudu prekvapen, pokud tento souper bude pro nas konecnou. Sance vidim 50 na 50 a budou rozhodovat malickosti, osobni selhani a treba i trocha stesti. Tak drzim palce a doufam ze se prikloni na nasi stranu!

    Pro mne osobne je to tak trochu jako kdybychom hrali se Spartou, nejvetsi odveky rival. Tedy tak trochu za Celtic :)

  24. Ať se děje, co se děje, jen když nejsou kurděje

    SKEP     před 4 lety 11.03.2021 13:21 |  
    0 0

    Na základě předzápasových prognóz lze slávistickou veřejnost rozdělit do dvou táborů. První, pro lepší orientaci ho označme jako tábor A, se ústy svého kapitána JS vyjadřuje k soupeři s neskrývaným respektem: "Upřímně máme z Rangers větší bobky než z Leicesteru." Naopak tábor druhý, pracovně nazvaný B, v čele s maximalistou Fačínem bojovně hlásá: "Tak dnes nás čeká schůdný soupeř, kromě Beer Ševy asi nejslabší, co jsme v letošní EL potkali!"
    Který z táborů disponuje větší odborností se ukáže již dnes večer.
    Pouze doplním přání, aby po utkání přijali našeho Jardu ke Scotland Yardu.

    • Re: Ať se děje, co se děje, jen když nejsou kurděje

      Max1     před 4 lety 11.03.2021 13:26 |  
      6 0

      ještě je tu 3. tábor jako já, nazveme jej racionální skupina, která říká, Rangers jsou hratelný soupeř, je v naších silách postoupit a postoupíme :-)

      • Re: Ať se děje, co se děje, jen když nejsou kurděje

        Lunaris     před 4 lety 11.03.2021 13:52 |  
        6 1

        Ještě je tu 4. skupina, která říká, že Rangers jsou hratelný soupeř, je v naších silách postoupit a nepostoupíme. :)
        A já se řadím do 5. skupiny, která tohle všechno bere už jako bonus a chce hlavně vyhrát ligu. :)

        • Re: Ať se děje, co se děje, jen když nejsou kurděje

          vlk30 (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 14:35 |  
          4 1

          Tak to máme stejný většina mých kamarádů bere tohle už jako milý bonus, ale hlavně vyhrát ligu a porvat se o LM, protože pak se do ní pomalu zavřou dveře díky národnímu koeficientu.

        • Re: Ať se děje, co se děje, jen když nejsou kurděje

          kondorr     před 4 lety 11.03.2021 14:58 |  
          0 1

          Taky patřim do 5 skupiny

    • Re: Ať se děje, co se děje, jen když nejsou kurděje

      Fačín     před 4 lety 11.03.2021 16:37 |  
      0 2

      "Maximalista"! To je krásný označení, jedno z nejhezčích, co jsem tu kdy dostal, díky za to! :)

    • Re: Ať se děje, co se děje, jen když nejsou kurděje

      pehacko     před 4 lety 11.03.2021 16:54 |  
      3 3

      A ja si myslim, ze v tom zadna odbornost neni... to je jen proste o pohledu na zivot. Ja treba dnes jsem opatrnější a davam do tipovacky jen 4:0 pro nas..: polocas 0:0 kdy si je otukame a pak v druhe pulce, kdyz jindra prokopne dvere nejen do nasi, ale i do soupere a sudich kabiny, je uplne smeteme!


      Komentář byl uživatelem upraven (11.03.2021 16:54) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Ať se děje, co se děje, jen když nejsou kurděje

        bongor     před 4 lety 11.03.2021 17:29 |  
        0 0

        Já jsem ještě opatrnější 3-0.

  25. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    vlk30 (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 14:30 |  
    12 0

    Tak jestli před Leicesterem spíš panovala obava o výsledek, přece jenom třetí tým PL.No tak dnes spíš mám obavu ze všeobecného pocitu že je přejedem a to hlavně mezi fans,tohle mně přijde hodně ošidné.I když skotská liga není ani anglická nebo třeba španělská při vzpomínce na Sevillu,no pak si zase vzpomenu na vyřazení od dánů...

    • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

      JS (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 14:33 |  
      5 4

      Přesně tak, jako byl Leicester pro nás taková zmáknutější Sevilla, tak Rangers zatím dost připomínají takovej hladovější a vyhypovanější Mitdjulland.

      • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

        fleder     před 4 lety 11.03.2021 16:06 |  
        3 1

        To bych si dovolil úplně nesouhlasit. Dánové to mi připomínalo prešovský beton (ve smyslu defenzíva první, ne bránit autobusem před vápnem) kombinovaný s pozičními šachy, Rangers vidím jako team hlavně do ofenzívy, co hraje stylem...dát víc golů než soupeř :-)
        Respekt, určitě, ale myslím, že silnějšího soupeře jak z hlediska kvality kádru tak z hlediska kvality ligy jsme úspěšně v předchozím kole vyřadili. Je to 50:50, podle mého.

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          vlk30 (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 16:25 |  
          2 0

          Řeknu to jinak, hodně bude záležet na podvědomí, nebo jak to nazvat, víš jak se říká kolik že procent výkonu dělá psychika, prostě s tím anglánem uděláš o krok více než s tím skotem a dá se říct že za to ani nemůžeš. Stačí se podívat na naše výkony se slabým soupeřem v lize, jistě nedá se to úplně srovnávat, ale něco na tom bude. Samozřejmě že to není jen záležitost Slavie je to spíše všeobecný jev ve sportu. Tady taky trošku pramení má obava, skoti budou třeba o trošku více nadržení a v takových zápasech to klidně může rozhodovat.


          Komentář byl uživatelem upraven (11.03.2021 16:27) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

          JS (přítel SN)     před 4 lety 11.03.2021 17:45 |  
          0 2

          Nemluvím o stylu hry, ale o tom, jak na mě působí celková atmosféra v tom klubu.

  26. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Konraad     před 4 lety 11.03.2021 15:14 |  
    0 0

    Netušíte, jestli bude to Rangers Loading?

  27. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Dennis     před 4 lety 11.03.2021 15:37 |  
    8 5

    Názory, že Rangers jsou strašně silní a bude skoro zázrak přes ně postoupit, se podle mě rovnají nevědomky tak trochu rezignaci na případný postup do LM. Musíme si uvědomit, že právě Rangers klidně mohou být v létě naším soupeřem ve čtvrtém předkole LM. A předpokládám, že bychom přes ně do LM chtěli postoupit a věřili bychom si na to. Pokud ne, nemáme asi moc co pohledávat v LM. Stejně tak bychom si na postup měli věřit i dnes. Ano, jsou silní, pochopitelně, v osmifinále EL (nebo v posledním předkole LM) prostě už není slabých soupeřů, ale není to žádný soupeř z kategorie nehratelných týmů.

  28. Re: Rangers F.C.: Tituloví rekordmani

    Monarchie     před 4 lety 11.03.2021 16:12 |  
    3 0

    Tak pokud ten parforsní hon na lišky Steven Gerrard sledoval a podle toho, jak hezky mluvil o Slavii, až na druhém břehu Vltavy rudá bída slintala, tak to bude velmi opatrné utkání, ale Jindra je lovec.
    Budeme hrát jako mančaft týmově a dopadne to dobře. Článek je moc hezky napsaný.