Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Na půli cesty: Fotbal a peníze

Po roce od prvního vydání je tu druhý podcast pod hlavičkou Na půli cesty, ve kterém quelhar diskutuje s Janem Podroužkem a Janem Pikousem o penězích ve fotbale, přestupových částkách a všem, co s těmito tématy souvisí.

Fotbaloví fanoušci se s fotbalovými novináři leckdy na něčem neshodnou. A protože mi to trošku vadilo, rozhodl jsem se s tím něco udělat.

Před rokem jsem se potkal s Honzou Pikousem (Pikym), Pavlem Jahodou a Karlem Häringem v podcastu Na půli cesty, protože jsem nesouhlasil s názory především posledního z nich ohledně přestupových částek českých fotbalistů směrem ven z ligy a formát diskuzního podcastu mi přišel ideální k tomu, abychom toto téma probrali hlouběji, než nabízí formát psaných komentářů. Byla z toho hodina a půl povídání, kterou si můžete v případě zájmu připomenout zde.

Tentokrát jsem si "na kobereček" do podcastu Na půli cesty pozval znovu Honzu Pikouse a především vedoucího fotbalové sekce deníku Sport Jana Podroužka. Impulsem ke vzniku tohoto podcastu byl můj nesouhlas s jeho pohledem, že příchod Nicolae Stancia do Slavie za 4M Eur nebyl ekonomicky dobrý nápad. Vyklubala se z toho nakonec diskuze dlouhá dvě a půl hodiny, kde se dostalo na mnoho témat souvisejících s penězi ve fotbale.

Obsah:

00:00 Část 1: Příjmy českých klubů
38:15 Část 2: Postavení českých klubů na evropské scéně, fungování českých klubů
1:30:00 Část 3: Drahé přestupy do české ligy, výhled do budoucnosti

Znělka: MBB - Arrival
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (32)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Srbská Brno

    drdly     před 4 lety 19.06.2020 08:09 |  
    0 0

    btw. Srbská v Brně má kapacitu lehce přes 10 000

  2. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    Max1     před 4 lety 19.06.2020 09:46 |  
    4 0

    tak jsem to na 2x :-D. Každopádně za mě jeden z nejlepších podcastů za poslední roky. Pravdu mají vlastně všichni za mě a je třeba najít určitý konsenzus.

    Když to vezmeme od začátku, tak cena za TV práva je tady směšná a to je i díky tomu stupidnímu a mafianskému systému, kdy LFA prodává pochybné firmě a ta TV, prodej přímo TV by byl lepší, už jen z toho pohledu, že by se cena navýšila o provizi té pochbyné firmy. Další věc je, že na 10 mil trh je 16 týmů prostě moc....jen namátkou Řecko 14, Švýcarsko 10, Rakousko 12. Díky méně týmům se zvedne kvalita, více težkých zápasů a peníze se budou dělit mezi méně týmů. Nalijme si čístéh vína, ale tak čtvrtina hráčů na ligu prostě nemá a jsou tam často jen do počtu. Souhlas s tím, že uričtá obezřetnost v našem případě by měla být asi na místě, ale i dle slov Tvrdíka začíná být Slavia soběstačná a majitel by měl být jakýsi ručitel, když přijde problém, za mě je to správná cesta, aby se neopakovala situace jako pod gaunerem Doležalem, který si ze Slavie udělal dojnou krávu a po předkole s Tiraspolem jsme spadli na hubu a to doslova.

    Obecně si myslím, že česká liga a český fotbal obecně má potenciál, jenom papaláši myslí na sebe a vedou to blbě, viz. prodej TV práv. A není nic špatného si říct, že české kluby žijí z peněz z evropy a prodejů hráčů a na tom by se celý ten systém měl postavit. Co se týká těch přestupů do klubů, tak je třeba najít střední cestu mezi svýma odchovancema, koupit nejlepší hráče v lize a koupit rozdílové hráče ze zahraničí. Chápu co tím vším H.Podroužek myslí a má pravdu v tom, že určitá obezřetnost je na místě, ale rozhodně si nemyslím, že by 2-3 nákupy za 3 mil EUR byl dnes problém. Nakonec rozpočty klubů by měly fungovat tak, že tady máme jisté příjmy a s tím pracujme a tvořme rezervu, pokud majitel nemá problém nám hazet vidlema mliony EUR, tak toho využijme, vybudujme tým, hrajme LM a vydělávejme.

    • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

      Akuls     před 4 lety 19.06.2020 11:32 |  
      1 2

      Ještě jste zapomněl na Chorvatsko, liga tam má sice jen 10 týmů, ale produkuje kvalitní hráče pro celou Evropu, takže to jejich reprezentace dotáhla celkem nedávno dokonce až do finále MS a Dinamo Zagreb hraje celkem pravidelně CH.L. Pak se není co divit, že se tam nebojí přestoupit, s cílem se zlepšit, dokonce i mladí cizinci z fotbalově velmi vyspělých zemí, jako třeba Španěl Dani Olmo.
      Souhlasím, že u nás polovina hráčů na ligu nemá, trenérům pak nezbývá než bojovat o body vśemi pristŕedky, hlavně s pomocí zaparkovaného autobusu. Kvalitním cizincům se pak do takové soubojové ligy pochopitelné moc nechce a liga tím pádem není schopná produkovat, tedy až na výjimky, hráče pro kvalitním zahraniční kluby.
      Snížením počtu úćastníků 1. ligy by se i zkvalitnila 2. liga, v které by mohlo najít uplatnění víc mladých nadějných hráčů a o kterou by mohla mít zájem i jiná, lépe platící televize než ČTsport.

      • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

        Max1     před 4 lety 19.06.2020 12:01 |  
        0 0

        Chorvatsko jsem nenapsal schválně, protože má 4 mil obyvatel a ja chtěl hledat velikostně a populací blízko k ČR.

        • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

          Akuls     před 4 lety 20.06.2020 10:04 |  
          0 0

          Podle Kickeru mělo Chorvatsko v roce 2018, tedy v době konání posledního MS, sice jen 4,3 mil. obyvatel, ale 350 tis. registrovaných fotbalistů (v ČR podle FAČRu jich je 330 tis.). Na ligové zápasy nejlepších chorvatských klubů, tzn. Dinama Zagreb, Hajduku Split, NK Rijeky a Osijeku chodí přibližně stejně a někdy dokonce víc diváků (díky větší kapacitě stadiónů v Zagrebu a Splitu) než na nejpopulárnější české kluby a pochybuji, že by na ty jejich menší kluby, jako je třeba Pula nebo Lokomotiva Zagreb, chodilo méně diváků než třeba u nás na Příbram, Jablonec či Mladou Boleslav. A protože je Chorvatsko opravdu fotbalovou zemí, tak je velmi pravděpodobné, že i sledovanost ligových zápasů v tamní TV je minimálně na stejné úrovni jako u nás.. Proto je možné Chorvatsko do Vašeho přehledu v naprostém klidu zařadit.

          • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

            Citrus (přítel SN)     před 4 lety 20.06.2020 19:40 |  
            2 0

            Průměrné návštěvy chorvatských klubů v této sezoně:
            HNK Hajduk Split - 12 883
            HNK Rijeka - 4 732
            GNK Dinamo Zagreb - 3 953
            NK Osijek - 3 414
            NK Varaždin - 2 462
            HNK Gorica - 1 936
            NK 1961 Istra Pula - 1 789
            NK Slaven Koprivnica - 1 526
            NK Lokomotiva Zagreb - 1 116
            NK Inter Zaprešić - 901

            Průměrné návštěvy českých klubů v této sezoně:
            SK Slavia Praha - 14 715
            AC Sparta Praha - 11 422
            FC Viktoria Plzeň - 8 843
            FC Baník Ostrava - 8 823
            1. FC Slovácko - 4 772
            Bohemians 1905 Praha - 4 729
            SK Dynamo Česke Budějovice - 4 683
            FK Teplice - 4 601
            FC Slovan Liberec - 4 232
            SK Sigma Olomouc - 3 969
            SFC Opava - 3 637
            FC Zlín - 3 560
            MFK Karviná - 3 311
            FK Mladá Bodeslav - 3 175
            FK Jablonec - 2 933
            1. FK Příbram - 2 874

            Zdroj: http://european-football-statistics.co.uk/attn.htm

      • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

        Tadeáš_Janků     před 4 lety 20.06.2020 16:02 |  
        2 0

        Ovšem nutno říct, že od té doby, co v Chorvatsku snížili počet týmů, tak brutálně upadla. Lidi nebaví chodit furt na ty samé týmy. Na Hajduk chodí v průměru necelých deset tisíc lidí, na Dinamo tři tisíce a na zbytek týmů pár set diváků.

  3. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    Merlinus (přítel SN)     před 4 lety 19.06.2020 10:14 |  
    0 0

    Moc se těším. Tohle téma mě hodně zajímá. Ale najít 2,5 hodiny volného času, to bude oříšek... :-)

    • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

      Dennis     před 4 lety 19.06.2020 20:15 |  
      2 0

      Hele moje rada je cesta do práce a z práce. Jestli jezdíš dopravou, tak do sluchátek. Jestli jezdíš autem, tak přes Bluetooth do autorádia. Já si takhle zpříjemňuju cestu už delší dobu, poslouchám i různé další podcasty jinde, a když vyjde podcast tady na SN, tak ta cesta do práce a z práce je hned veselejší. :-)

  4. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    Sokrates55 (přítel SN)     před 4 lety 19.06.2020 11:27 |  
    8 2

    Dobré dopoledne přeji Vám všem.
    Také jsem to rozdělil a poslouchal po částech, abych si to urovnal a dokonce si udělal i poznámky.
    Navíc se dostavil i pocit protestu ke jménu Jan Podroužek. Ale budiž, dal jsem to.
    Předně musím poděkovat Quelharovi a oběma dalším účastníkům, že do toho šli a povedlo se to :-)).
    I u p. Podroužka byla vidět snaha o objektivitu a byl bych za blbce, kdybych ho chtěl za jeho vyslovené názory nějak hloupě napadat, protože on jinak není "můj šálek kávy".
    Pokud mohu nějak doplnit či vyjádřit se k prodiskutovaným tématům, tak asi takto:
    1) Příjmy českých klubů ze smlouvy o vysílacích právech jsou doslova tristní a za to by pan Svoboda měl dostat
    nakopáno. Mám pocit, že tady padá dost peněz úplně mimo kluby :-(((. Cena za vysílací práva a to včetně
    nástavby je dost "podseknutá", protože jen produkt nástavby by měl mít cenu nejméně o 30-40 mil. větší.
    Když tedy je tak nutná a strašně atraktivní :-((.
    2) Postavení našich českých klubů v evropských pohárech do jisté míry ovlivňuje to, jak jsou schopné se do těch
    pohárů připravit a adaptovat. V naší lize je to teď vidět markatně, viz. proti Slávii se hraje stylem zaparkovaný
    autobus a taky pokopat. A to má jako stačit na Evropu?? Plzeň u nás zkusila fotbal a ejhle, už to bylo o něčem
    jiném a byť jsme nevyhráli, byli jsme fotbalovější a i Plzeň hrála fotbal.
    3) Otázka majitelů a jejich dotování a pumpování peněz do klubu, ta je vcelku dobře v podcastu popsána.
    Nebudu se zabývat p. Křetínským, ale budu jako mnoho z nás slávistů "furt ve střehu", byť zatím čínský majitel
    svou úlohu plnil a dle vyjádření p. Tvrdíka je připraven dle potřeby pomoci. Tady malinko zapadla skutečnost,
    že se Slavia snaží být co nejvíce soběstačná. Také si myslím, že dojde ke snížení rozpočtu někam pod 900 mil.
    Kč a hodně bude záležet na tom, zda Tomáš Souček zůstane v Anglii a zda se nám podaří vyhrát ligu a
    postoupit do LM.
    4) Honza Nezmar je téma, které bych vůbec nechtěl nijak komentovat. Nikdo, tedy ani diskutující vůbec netuší,
    jaké jsou dohody mezi JT a JN a jak si je dokáží vyhodnotit. I proto bych si nerad hrál na nějakého "insajdera" a
    nechal to radši na nich. Oba totiž dělají pro Slavii maximum.
    5) Otázka nákupu našich nových hráčů a peníze, které jsme za ně dali, to je taky zajímavé téma. Obecně však
    zastávám názor, že ceny se před COVID 19 pohybovaly tam, kde jsme zaplatili za Zimu i Hellbranda a Provoda.
    Tady bych řekl, že se Slavia zachovala vcelku i velkoryse a českému fotbalu (myslím tím i kluby, které
    participovaly na výchově těchto námi nakoupených hráčů) pomohla.

    Ještě jednou děkuji a s úctou k Vám
    Sokrates55


    Komentář byl uživatelem upraven (19.06.2020 11:28) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

      mudrc     před 4 lety 04.07.2020 22:12 |  
      0 1

      Hezky sepsano, mas pravdu, jen prosim pouzivej slovo nadstavba, nikoliv nastavba :-)

  5. Diky

    Boo_SKS     před 4 lety 19.06.2020 12:02 |  
    10 0

    Paradni podcast, diky moc vsem ucastnikum!

    Hodne me to bavilo a chtel bych ocenit predevsim fakt, ze osoba Quelhara a castecne i Pikyho, jenz je, jak se nekolikrat zminilo, takovym meziclankem, tomu dodal, alespon pohle me, tolik potrebny pohled fanouska, ktery citelne schazi v jinych podcastech.

    Fotbal fous podcast nebo iSport podcasty nejsou spatne, ale vsichni diskutujici jsou sportovni novinari, a proto to veskera temata hodnoti "nezaujatou" optikou pohledem nekoho, komu nezalezi ani tak na klubech, ale primarne ceskem fotbalu obecne,

    A to je dle meho spatne, protoze pak si tam vsichni notujou, jak bychom meli prodat Soucka za 3 miliony eur do Fiorentiny a nebranit mu ve vyvoji, protoze z toho prece bude profitovat repre, ktera bude mit dalsiho hrace ve vyspele lize atd, ale te diskuzi absolutne chybi nazorova diverzita, protoze nikdo "nehaji zajmy Slavie" tim, ze je to klicovy hrac, ktery jeste muze hodne vyrust, pomoci klubu k uspechu v Evrope a pak se prodat za mnohem vyssi penize.

    To mi na tech podcastech dost vadi, ze se nikdo na probirane nedokaze podivat pohledem fanouska, funkcionare nebo obecne cloveka, ktery chce v prve rade to nejlepsi pro svuj klub a pokud z toho neco vytezi i cesky fotbal, tak OK, ale priorita je klub.

    Jenze 99 % posluchacu techto poradu (a tedy jejich cilovka skupina) nejsou neutralove, nybrz fanousci, a proto je dle me velka chyba, ze se nikdo ani nesnazi pripojit i jejich pohled na vec.

    Tady tuto roli perfektne splnil jak Quelhar, tak Piky, kteri panu Podrouzkovi argumentovali presne tak, jak by to udelala drtiva vetsina fanousku, a prave kvuli tomu to byla mnohem zajimavejsi diskuze, nez kdyby tam misto nich byl Haring, Jahoda, Sprynar nebo Madl, kteri by se behem dvou minut shodli na tom, ze kupovat jako Stanciu a Olayinka za podobne penize je nesmysl, drzet opory je taky nesmysl a naopak bychom meli hrace pri prvni nabidce prodavat do Belgie, aby vystoupili z komfortni zony, protoze si musime uvedomit, ze jsme pouhou prestupni stanici a diskuze na toto tema by byla hotova.

    Proto bych byl moc rad, kdyby se tento podcast natacel casteji nebo aspon aby byli do tech podcastu vice zvani i fanousci, kteri by celou diskuzi dost obohatili a pridali nazor z druhe strany, kterou ti novinari neumi ci nechteji chapat.

    Treba i proto se mi mnohem vic nez Fotbal Fokus nebo iSport podcast libi novy serial Kudy bezi zajic, kde je sice Ondrej Novotny taky v podstate sportovni novinar se zkusenostmi z medii, ale zaroven je velky fanousek Baniku, a proto se dokaze ptat na to, co beznyho fanouska zajima a casto prida i nazorovou oponenturu, jakou by kazdy fanousek argumentoval, cimz pak i samotneho Podrouzka "donuti" k mnohem lepsim odpovedim a potrebe jit do hloubky, nez jak to delaji treba na CT nebo iSportu.


    Komentář byl uživatelem upraven (19.06.2020 12:47) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Diky

      rak (přítel SN)     před 4 lety 19.06.2020 13:20 |  
      1 1

      Zatím jsem si to neposlechl, ale asi to udělám. Mně tam odradil trochu ten Podroužek. Já už jsem dost alergický na ty jeho plky o komfortní zóně a že je bezmála zločin u nás držet talentované fotbalisty, kteří přerostli ligu. Neříkám určitě, že jinak říká samé nesmysly. Před nedávnem k tomu tady někdo napsal výstižný komentář ve smyslu, proč on pořád zůstává tady a nemá ambice dělat v nějakém médiu ve fotbalově vyspělé zemi.


      Komentář byl uživatelem upraven (19.06.2020 13:21) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Diky

        Boo_SKS     před 4 lety 19.06.2020 13:39 |  
        10 1

        Pozor, ten legendarni blabol o "komfortni zone" a vyzva klubum, at pousti hrace jako Hrosovsky, Deli a Ngadeu za lepsim do Belgie (jejichz mistra jsme ve vzajemnem zapase vyklepli, jen tak mimochodem) vyplodil Haring, ktery taky dlouhodobe "bojuje" za to, abychom pousteli hrace co nejrychleji ven, ale zaroven pak jako prvni kritizuje, kdyz klub nema vysledky nebo po velkych zmenach v kadru nehraje uplne pekne. To je muj oblibeny know-it-all a moralista, ktery mimochodem jako hlavni bod odvety se Sevillou opakovane zminil nechutnost fanousku, kteri si dovolili pri vykopech rvat na Vaclika (jako se to odnepameti deje pri kazdem ligovem zapase), cimz ho vykolejili a i diky tomu nechytil ani rymu.

        V jeho milovane Anglii, na kterou tak rad odkazuje, by se nic takoveho samozrejme nestalo. Tam je hlediste plne gentlemanu a fotbal je skutecnym divadlem.

        Naopak na Podrouzka jsem prave kvuli podcastu Kudy bezi zajic hodne zmenil nazor, protoze tam je mi dost sympaticky a byt s jeho nazory uplne nesouhlasim, tak jsem pochopil, co ho k nim vede je i jeho samotneho. A ted ho posloucham moc rad, protoze ho beru jako ten stridmy pohled nezaujate strany a fajn protinazor k te moji neobjektivni a fanouskovskym lehce zaslepenou vizi.

        • Re: Diky

          rak (přítel SN)     před 4 lety 19.06.2020 14:09 |  
          0 0

          Je to možné, ale já to určitě slyšel i od něj a to nejednou. Jinak ho ale obecně neodsuzuji.

        • Re: Diky

          voiceman (přítel SN)     před 4 lety 19.06.2020 15:07 |  
          6 1

          Skvělé dva komentáře Boo_SKS. S Podroužkem to mám podobně, dřív jsem ho nemusel, ale poté, co se často v podcastech vyjadřuje, se přiznám, že ač s ním třeba nesouhlasím, není to od něj demagogické a hloupé a ten kluk mě fakt docela baví a věřím, že bych si s ním o fotbale dobře popovídal. A přesně jak píšeš, ta oponentura těm omílaným novinářským pravdám ze strany fanouška, jak se tady o ni vzorně stará Quelhar a částečně Piky, je naprosto skvělá a je to něco úplně nového. Ta polemika se asi povede pořád, ale ať se vede a ne ať nám jsou pořád předhazovány argumenty jen jedné ze stran.
          Po všech těch masážích ze strany podcastových novinářů mi někdy přijde, že bych si jako fanoušek Slavie vlastně měl přát, aby když někdo v týmu zazáří, tak aby se šel rozvíjet do Belgie a nezakrňoval ve Slavii, místo něho přišel někdo jiný, který udělá po půl roce to samé. Aby za nás tedy ve finále hráli stabilně jen ti, které nikdo nechce a abychom se tím pádem smířili s tím, že na nějaké úspěchy vlastně nemáme. A tohle si jako fanoušek nějakého klubu na světě přeje? Ano, beru, že jde o úroveň toho úspěchu. Ale např. pro mne je to postup ze skupiny EL a nebo účast v základní skupině CHL. Jestliže se ale budeme bavit o tom, že je nesmysl nakupovat hráče jako Stanciu za 100 mega, protože je to nereálné a blá blá blá, pak tedy ať páni redaktoři na rovinu řeknou, že při této politice bude za pár let pro český klub postup do EL stejným snem jako dnes do CHL a rozjede se přesně kolotoč, že hráči budou chodit ven víc a víc za míň a míň. Až se to stane, budou stejní novináři největšími kritiky nastalého stavu.

          • Re: Diky

            Boo_SKS     před 4 lety 19.06.2020 15:24 |  
            7 1

            Ja si myslim, ze ti novinari, kteri se sami tituluji slovem "expert" zamrzli nekdy pred peti az deseti lety, kdy byly ty castky za prestupy uplne nekde jinde a stale si mysli, je mozna dosahnout velkych uspechu s minimalnimi naklady na posily. A donekonecna argumentuji Plzni.

            Ano, Plzen vybudovala za par korun z ve Sparte nepotrebnych hracu skvely kadr, ktery dosahl uzasnych vysledku, jenze to uz je mnoho let dozadu. Jak vypada jeji hra v Evrope posledni roky, kdy konecne musela zacit s generacni obmenou? Do lonske LM postoupila primo z ligy po velmi matnych vykonech za velkeho prispeni rozhodcich, takze tim se uplne argumentovat neda. A v Lize mistru dostala naklepy jako 5:0 v Rime a 0:5 doma s Realem, takze se tezko da rict, ze by dosahla nejakych uspechu. A letos pak v EL uplne vyhorela, to je jen pro predstavu, jestli ta pohadka o low budgetove v poharech uspesne Plzni stale plati nebo ne... Tipnul bych si ale, ze vyhori a naopak se i letos ukaze, ze zkratka dlouhodobe to placat s posilami do dvaceti milionu nejde a drzet si stale vysokou uroven v Evrope. Podotykam v Evrope, protoze v CR si staci trosku naklonit rovinu a vysledky ti udela kazdej.

            Myslim, ze letosni sezona naopak ukazala, ze bez drazsich nakupu hracu evropske kvality, jako je Stanciu, ktery jako jediny dokazal v tom ohromnem tempu drzet technicky krok a pravidelne vytvaret sance, a Olayinka, jenz zase neunavne behal nahoru dolu a pravidelne si jako jeden z mala dovoloval jit 1 na 1 (Ahoj, Pique!), cimz po individualnim pruniku vytvarel zajimave prilezitosti, to zkratka nejde. Anebo jde, ale mnohem hur.

    • Re: Diky

      Kupsiiik     před 4 lety 19.06.2020 14:20 |  
      3 0

      Také moc děkuji Ondrovi za tento podcast, nebudu opakovat to, co zaznělo v komentáři, na který reaguji, jen více takových podcastů tohoto formátu! Mimochodem délka mi vůbec nevadila. Těším se na další!

  6. Skvela prace

    La Tortuga     před 4 lety 19.06.2020 14:27 |  
    1 3

    Konecne se venujeme fotbalu jako businessu.

  7. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    Ragnarok     před 4 lety 19.06.2020 14:58 |  
    0 0

    Pokud se sníží přestupové částky a ono to tak vypadá, tak hodně velký vliv to bude mít na Porto, Benficu, Dynamo Záhřeb. Zejména ty portugalské kluby žily jen a pouze z těch vysokých přestupů, jinak nemají šanci ten budget cca. 140 milionů EUR sehnat.

  8. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    kedul     před 4 lety 19.06.2020 15:10 |  
    4 12

    Podroužkův prozíravý pohled je ukázkou nezávislého, realisticky kritického a přitom konstruktivního myšlení o českém fotbale. A pokud jde o jeho pohled na Slavii, dlouhodobě (implicitně) formuluje moji obavu, že Slavia vzdor svému potencionálnímu brandu je ekonomicky stále "na vodě". A to i přes opakovaná ujišťování pana Tvrdíka o opaku. Souhlasím taky s jeho názorem, že Slavia by místo nákupu předražených hráčů měla investovat do své infrastrukturní základny. A nejde jen o zkvalitňování zázemí v Edenu, ale hlavně o zázemí pro kvalitní mládežnickou akademi, o kterém se roky pořád jen mluví. Jeden z předpokladů budoucnosti Slavie by měl být ve výchově profesionálních fotbalistů pro evropský i domácí trh. V této souvislosti by mě moc zajímal důvod odchodu Jiřího Plíška. Obávám se, že to není dobrý signál. Připadá mi, že pan Plíšek se stal pro vedení klubu nepohodlný svým neustálým připomínáním investičních restů v zázemí pro výchovu mládeže. Ale to jen spekuluju. Připojuju velký dík zúčastněným pánům za skvělý podcast se spoustou zajímavých myšlenek.


    Komentář byl uživatelem upraven (19.06.2020 15:16) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

      Max1     před 4 lety 19.06.2020 16:40 |  
      0 0

      Akademie v plánu je, ale musí rozhodnout město, který je majitelem pozemků. Ono to není zrovna snadný, 10 hřišť + zázemí to je minimálně 100.000 m2. Odchod Plíška je věc, která mi taky vrtá hlavou, ale třeba dostal nějakou nabídku.

    • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

      lilien111     před 4 lety 19.06.2020 19:27 |  
      5 1

      Tak udělejte abrakadabra pozemek a akademie bude fofrem.

      • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

        La Tortuga     před 4 lety 19.06.2020 22:41 |  
        1 5

        Bez akademie jsme mrtví. Moc jsme se nepohli dopředu. V našich mládežnických muzstvech nemáme žádné cizince. Když se kouknete na modely které funguji bez akademie a bez schopnosti scoutovat Malše cizince nemáme šanci. Jsme další ČSA.

  9. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    zeleznik2     před 4 lety 19.06.2020 20:07 |  
    0 0

    Dobrý!!!

  10. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    Tadeáš_Janků     před 4 lety 20.06.2020 17:36 |  
    4 0

    Mezi těmi nejdražšími přestupy vám chybí jedno jméno. Václav Kadlec, který šel do Sparty za 77 miliónů korun, což je ještě větší suma než za jakou šel k nám Baluta.

    • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

      kjandourek (admin)     před 4 lety 20.06.2020 17:56 |  
      0 1

      Tak u něj je to pořád o tom, že za větší peníze šel ven.... takže panuje názor, že suma sumárum na něm jenom tolik nevydělali...

      • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

        Tadeáš_Janků     před 4 lety 20.06.2020 19:06 |  
        1 0

        To Jakože jo, ale kdyby ho nekoupili, tak jsou furt bohatší o mnohem víc. Navíc si myslím, že by se na něj nemělo zapomínat, protože když přišel, tak okamžitě zdvojnásobil přestupový rekord do České ligy.

        • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

          kjandourek (admin)     před 4 lety 20.06.2020 19:23 |  
          0 0

          Já vím, jenom vysvětluji, proč ho novináři neberou tak striktně jako přestupový přehmat....

    • Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

      quelhar (admin)     před 4 lety 21.06.2020 14:43 |  
      5 1

      Dobrý point, na něj jsem úplně zapomněl a evidentně si na něj nevzpomněl ani nikdo jiný přítomný. Přitom se ten jeho přestup zpět do Sparty dá brát jako další dost epický fail, když tam skoro nic neodehrál a následně po mnoha zraněních ukončil kariéru.

  11. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    Kočárek76     před 4 lety 20.06.2020 23:25 |  
    2 1

    Super diskuze. Chlapi klobouček. Myslím, že Mr. Podroužek je novinář nad věcí a vše hodnotí tak trochu selským rozumem. Fakt dobrý, ikdyž malinko pro nás spekulativní (budoucnost). Quelhar výbornej, jako by pokládal otázky i za mou osobu. To bych chtěl do budoucna poslouchat cca každé tři monaty. Velký dík

  12. Re: Na půli cesty: Fotbal a peníze

    martyni (přítel SN)     před 4 lety 23.06.2020 13:12 |  
    2 0

    Tyjo, tak jsem to doposlouchal do konce! :) Zajímavý, díky. Napadlo mě ještě, že není tak zřejmý, že brzo budou před náma týmy jako Kodaň, který maj 20 hráčů za 2 mil Euro a víc. A nemyslím, že bychom tady měli nějaký supr know how, kvůli kterýmu se budem držet. Jasně, Trpišák ho má, ale takových tu moc není. Spíš si myslím, že ti hráči za 2 mega nejsou nutně o 1 mil Euro lepší než hráči z český ligy, kteří na českém trhu stojí 0,5 mil - 1 mil. Euro. Jen je prostě na trhu dost klubů, který ty prachy za ně jsou schopný dát, což jim zvyšuje cenu. Ale že by byli nutně kvalitnější? Třeba takovej Baluta, přijde mi přiléhavá charakteristika, že je jeden z nejlepších hráčů Liberce. Kterej Liberečák je prodejnej za 2 mil. Euro?

    Myslím že lze konkurovat i s nižším rozpočtem, hráči jsou jen lidi a těch výjimečných, kteří skutečně převyšují ostatní, zas tolik není. Nicméně je skvělý v týmu nějakého výjimečného hráče mít ... ahoj, Nico :)


    Komentář byl uživatelem upraven (23.06.2020 13:15) . Zobrazit původní komentář