Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 19/20 8

Výborný výkon Slavie proti Barceloně opět přinesl do veřejné diskuze téma, zda je Slavia blízko svého možného vrcholu a kudy by mohla vést cesta ještě výše. Nejen toto, ale i mnohé další probrali v dalším podcastu SN Mezi námi fanoušky quelhar, pan Lama, Leoneigg a Piky.

Slávisté odcházeli po zápase s Barcelonou ze hřiště zklamaní, fanoušci ale přesto mohli být hrdí. Z ambivalentních pocitů z toho, že Slavia nedokázala uhrát body proti Barceloně, jsme se vypovídali v úvodu podcastu a pak jsme přešli na témata, která rezonují veřejnou diskuzí. A tak jsme probrali, proč si myslíme, že Slavia je už opravdu hodně blízko absolutního možného vrcholu - a že je škoda, že se ten vrchol v kvalitě asi už neprojeví do úspěchu v Evropě. Velkým tématem je, že Slavii chybí gólový útočník, to ale rozhodně není tak jednoduché, jak si mnozí myslí. Slavia totiž od svých hráčů vyžaduje v první řadě charakter a morální vlastnosti a fotbalové kvality jsou až na druhém místě. Měla by Slavia maličko opustit styl, kdy všichni makají na maximum a hrotový útočník pak nedává branky? To je další téma, o kterém je přínosné diskutovat. Povídali jsme si i o cenách hráčů, které letí strmě vzhůru a o tom, jestli je Slavia připravená na odchod opor.

V druhé části jsme pak probrali ligová témata, zápas s Příbramí víc než samotný fotbal pro nás přinesl téma počtu diváků v Edenu a jestli se blíží čas, kdy Eden bude na běžné zápasy vyprodaný. V souvislosti se zápasem v Plzni jsme kromě tipů na výsledek probrali, zda si umíme představit Michaela Krmenčíka v Edenu a zda by Jindřich Trpišovský mohl v blízké době odejít do zahraničí.

Obsah:

00:00 Slavia - Barcelona 1:2. Je Slavia na vrcholu? Ceny hráčů letí strmě vzhůru. Skladba týmu. Charakter důležitější než fotbalové kvality.
1:06:30 Slavia - Příbram 3:1, blíží se pravidelně vyprodaný Eden na ligu? Plzeň - Slavia. Krmenčík do Slavie? Trpišovský do zahraničí?

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (46)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    Wulfstan (přítel SN)     před 5 lety 25.10.2019 11:27 |  
    7 5

    Teda nejsem žádnej puritán, ale tentokrát tam toho sraní, hoven a i volů bylo na můj vkus nějak moc. Jinak dobrý povídání.

    • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

      Jachym     před 5 lety 25.10.2019 11:34 |  
      1 4

      Zkus se do nás srát, to pak budeš litovat! Jenže tobě tady předhazují, že jsi gaučák, tak asi nevíš o co jde...:-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

        Wulfstan (přítel SN)     před 5 lety 25.10.2019 11:38 |  
        5 4

        Na gauči jsem taky sprostej, ale to mě slyší maximálně žena, děti, psi a kočka. Kdybych mluvil v pořadu, kterej budou poslouchat tisíce lidí, snažil bych se mluvit slušně. :-)

  2. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    amon     před 5 lety 25.10.2019 11:53 |  
    10 1

    ted si vemte, že Podroužek na ispartu vypotí článěk, jak jsme s příbramí vyhráli po sporných situacích, tlačil trenéra hostí, at to komentuje, ale že by si všimnul, jak ve 2. půli jsme zvýšili obrátky, měli místy drtivý tlak, jak nás gol nepoložil a že je naopak důležité, vyhrávat mače i proti týmům, které brání v hlubokém bloku, dají náhodný gol, to ne. Na to že by ten antifotbalový pisálek zplodil něco kloudného nemá. Naše liga je bramboračka a přesně tomu odpovídaji i novináři. Zápas, kde dle mého nejpodstatnější bylo, že Slávka, když potřebovala, zapla na vyšší level a bylo jen otázkou, kdy přijdou goly a taky jsme chtěli pošetřit síly. Zápas, kdy asi přišlo na Příbram venku vůbec nejvíc diváku v celé jejich historii a pan neumím psát napíše článek o lejnu a že Slávia ztrácí body v soutěži krásy.. Jako pardon, ale ten den jsem si koupil noviny na benzínce a to se fakt nedá, nedá.

  3. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    Max1     před 5 lety 25.10.2019 12:07 |  
    5 1

    jen pár poznámek....k tomu počtu zemí kam šel přenost...ono tam záleží dle čeho to O2 uvádělo, pokud budeme rozlišovat autonomní území od jejich "domovských" států jsme na čísle něco přes 240.

    K LM ten 3 flek je hratelnej a zlomový zápas bude doma s Interem, protože nečekám, že Dortmund s nim prohraje znova doma.

    K té debatě co je vrchol atd., je pravda že náš obrovský handicap je čeká liga, kdy ostatní týmy se dost točí v kruhu a práce je dost nekoncepční...řekl bych to tak, že nežijí, ale přežívají. Za mě ten potenciál být ještě lepší tu je a myslím že není zrovna malej, člověk musí chtít růst a chtít být ještě lepší. Co chybí nám k velkému posunu dál je třeba ta akademie, která nám bude generovat talenty. Velký souhlas s morálkou našich hráčů, kteří jsou za mě hodně vysoko, tady ale bych řekl, že to je i o tom realizačním týmu, který s hráči umí pracovat, mluvit a najít mu tu "jeho" pozici.

    Krmenčík ani Komličenko fakt ne! Ty hráči jsou právě tou morálkou hodně nízko, hlavně jediné co umí je, najít si místo ve vápně, fotbalově jsou slabej průměr, pokud bych si měl vybrat 150 za Krmenčíka nebo za nějaký potencilní talent z balkánu není o čem se bavit.

    Taky moc nevěřím že Trpiš by šel teď ven, ale faktem je že by to byl větší problém pro nás, než odchod jakéhokoliv hráče.

    • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

      Ondráš     před 5 lety 25.10.2019 12:27 |  
      12 0

      Současnou Slavii dělá Trpiš a realizák. Odchod trenéra by byl mnohem horší, než jakéhokoliv hráče. Stačí se podívat, jak hrála SKS pod Šilhavkou a jak to vypadá teď.

    • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

      amon     před 5 lety 25.10.2019 14:20 |  
      4 0

      u nás v lize by stál za nákup asi jen Hložek a Honza Mtoušek náš už je. Přemýšlel jsem nad Kopicem, ale tomu je už 29 a stejně jako Hložek by přicházel ze zkaženého prostředí. Koupit Hložka, tak všichni příznivci RB trhaj permice :-)

  4. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    Harvey     před 5 lety 25.10.2019 14:02 |  
    6 6

    1. Díky za Pikyho, názory ostatních hodně obecné a slabé.
    2. Uvědomte si, že jsme do LM postoupili se stoperskou dvojicí Hovorka - Kúdela. To není, že bysme vytáhli za velké prachy největší talenty ligy a až od nás odejdou, tak by nebylo kde brát a tam je náš limit. Prostě Trpišovský a Nezmar hráče nahrazovat a zlepšovat umí. Trpišovský si uvědomuje, že fotbal je v první řadě o hlavě (odhodlání, pracovitost, odvaha v soubojích, přepínání mezi útokem a obranou) v druhé o fyzických předpokladech (rychlost, síla, výskok, dynamika) a až v poslední řadě o technice, která je nadstavba (viz Stanciu). A v tom je naše bohatství, hráče silné mentálně i fyzicky naše liga obsahuje. Občas se objeví omezení z pohledu rychlosti (proto přišel Olík, do béčka pak Felipe), techniky (proto přišel Stanciu) či zakončení (na tom ještě pracujeme :). Ale v zásadě to zdravé jádro kádru, které bude hrát jak proti Barceloně nebo lépe je možné tvořit dlouhodobě z naší ligy. Navíc se i v naší lize pravidelně objeví unikát typu Matoušek či Souček. Proto naopak máme výhodu, že v naší lize kralujeme a o hráče které chceme se vůbec nemusíme přetahovat a máme je garantované, pokud to není odchovanec Sparty jako v případě Hložka. Netvrdím, že budeme nahoře věčně, že nemůže přijít období kdy se nic nedaří, ale nic tomu nenasvědčuje, proto jsou názory o stropech strašně liché. Kolik špatných zápasů v řadě jsme pod Trpišem odehráli? Rupli jsme v Plzni minulý rok, otřepali se ihned. Prakticky nic takového jako špatná serie pod Trpišem neznáme. Ohledně udržení kádru, tak jsem přesvědčen, že máme fantastické vedení, které pravidelně dohlíží na délku smluv a umí se s hráčem lidsky individuálně domluvit (viz Coufal, Souček či Král). A pokud na někoho přijde nabídka z PSG, tak jsem přesvědčený, že Nezmič najde za takové prachy náhradu i kdyby ten kdo tam přestoupil byl samotný nenahraditelný Houštecký :)

  5. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    Virgil1956     před 5 lety 25.10.2019 14:35 |  
    24 2

    Pokud mluvíme o Slavii a charakteru hráčů, nikdo nikdy nemůže uvažovat o Krmenčíkovi. Chlap, který ožralej nabourá auťák a nastrčí místo sebe těhotnou manželku... Kdo nedokáže nést následky svého jednání, je absolutní lidská nula. A to se jistě projeví i na tom fotbalovém hřišti.

    • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

      Lord_Edmund     před 5 lety 25.10.2019 15:33 |  
      11 0

      Naprosto souhlasím . I když momentálně asi nejlepší útočník v lize,herně by se i hodil, tak lidsky naprostá nula, která si nezaslouží ani aby byla dávána do jakéhokoli souvislosti se Slavií. Moc si přeji plíseň v neděli porazit.

  6. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    kedul     před 5 lety 25.10.2019 15:37 |  
    3 2

    Pánové, všechno hezké, ale body do koeficientu SKS ani do českého klubového koeficientu to nepřidá. Je to ale nejlepší způsob marketingu pro lákání partnerů i případných investorů. Ani aktuálně není proč zoufat, protože kluci sešívaní ještě v letošní (podzimní) Lize mistrů dvakrát vyhrají a bude z toho postup do jarního playoff Evropské ligy. Rozstřílí se a začnou trefovat Nico, Standa i Peter. Zaráží mě taky, jak všichni (Vy tady i Vaši podcastoví kolegové (konkurenti) ten tým furt "rozprodáváte".

  7. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    Rhu-rhu     před 5 lety 25.10.2019 17:04 |  
    11 0

    Klasicky povedený podcast ;-) Ke Krmenčíkovi – tam tedy absolutně chápu, že Plzeň by ho za 150 mega prodala. Ale nechápu, proč bychom za něj my ty peníze dávali. Ten hráč není po fotbalové stránce ani trochu zajímavý a charakterově je na tom nejhůř z ligy. Jak se vždycky směju, když někdo chce Komličenka, tak oproti Krmenčíkovi bych ho bral mnooohem radši. Co se týče Trpiše, tak myslím si, že neodejde, ale kdyby odešel, je tu jedna věc, kterou ještě nikdo nezmínil. Jak si s sebou teď tahá několik hráčů z Liberce a ze Žižkova, tak potom by mohl vykupovat nás. :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

      La Tortuga     před 5 lety 25.10.2019 20:30 |  
      2 8

      Doufám kachna

      • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

        kjandourek (admin)     před 5 lety 25.10.2019 20:44 |  
        8 4

        Proč doufáš v kachnu?

        Pulkrab už pod Trpišem hrál v Liberci... 2017/18 odehrál 28 zápasů (1743 minut) a dal 12 gólů - to je jeden gól za 145 minut... a v sezóně 2015/16 čtyři góly za 155 minut (38 minut na gól)...

        Třeba právě on je ten typ "Salaha".. tj. hrot, který splňuje Trpišovského nároky na tenhle post...

        Vzpomeňme na Hovorku, toho taky na Letné neuměli používat...

        • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

          Arya     před 5 lety 25.10.2019 20:55 |  
          2 2

          No,osobně by se mi od bídáků u nás líbil Hložek..ale JiTr ví co dělá (:

          • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

            kjandourek (admin)     před 5 lety 25.10.2019 21:02 |  
            3 0

            No tak oni nám taky nemůžou nechat všechno, co nás napadne :-)

        • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

          SKEP     před 5 lety 25.10.2019 22:01 |  
          0 1

          Možná si Pulkrab zahrál i s Houšťou v Letech načerno A třídu.

      • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

        Snivec     před 5 lety 25.10.2019 21:48 |  
        2 0

        naopak, je to velmi pravdepodobne, konec smlouvy, JiT ho zna a bude ho hodne chtit, kdyz hral proti nam, byl velmi neprijemny ;), jeho minus je jeho zdravy, resp vazne zraneni uz v 21 letech

    • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

      Harvey     před 5 lety 25.10.2019 20:40 |  
      7 0

      22 let, končí mu smlouva, odpovídá bojovným a pracovitým charakterem našemu týmu (jako jeden z mála ze současné Sparty). Kromě nedávného zranění bych neměl námitek. Jasně Komličenkáři, Boakyeáři, Bakambuci budou mrmlat, že průměr nestačí, že je rudej atd. Ale stejně to dopadne jako s Kúdelou, Hovorkou, Kolářem či Ibrou a uznají že měl Trpiš a spol nakonec pravdu :D

    • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

      Wulfstan (přítel SN)     před 5 lety 25.10.2019 22:48 |  
      4 3

      Dřív bych to komentoval slovy: "Pane Bože, proč?", ale čas mě již ponaučil, tak nekomentuju a naprosto věřím Jindrovi a Nezmičovi.

      • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

        CyWilly     před 5 lety 27.10.2019 01:32 |  
        2 0

        Přesně tak. Mně Trpiš už tolikrát ukázal, že o fotbale vím úplný hovno, že na nějaký "Pane Bože, proč?" už není prostor...

  8. je tohle už strop?

    postovni (přítel SN)     před 5 lety 25.10.2019 22:12 |  
    3 1

    Nesouhlasím s názorem, že už to musí být strop. Slavie pod JiT funguje na principu nákupu hráčů do systému. JiT je to pak naučí a úspěchama v pohárech se zhodnotí. Myslím, že to může klidně fungovat stejně, akorát na vyšší úrovni. Kde místo nákup hráče za 30 , roční plat 5-10 a prodej za 100-150 a rozpočet na černý nule, budem nakupovat i hráče za 100 roční plat 20-30 a prodej za 250-400 a rozpočet zas černá nula. Samozřejmě je otázka, jestli to furt bude fungovat, když už nebudou z Liberce. Scouting bude težší a riziko větší. V našem fotbalu snad taky nebudou Bebrové vládnout věčně, TV práva snad taky budou časem obchodovaný za více odpovídající ceny. Stadion by byl při tomhle vývoji furt blízko vyprodání a lístky by mohli bejt dražší. VIP boxy můžou stát 2 násobek, merchandising a občerstvení má ještě obrovský rezervy a dá se na něm taky vydělat násobně víc. Jindra tu pak klidně může bejt 20 let a furt mu poroste plat, jak se bude zlepšovat.

    • Re: je tohle už strop?

      postovni (přítel SN)     před 5 lety 25.10.2019 22:17 |  
      2 1

      Jen dodatek - netvrdím, že to takhle bude, nebo že je to pravděpodobný. Akorát jsem chtěl nastínit ideální scénář, kterej je podle mě v našichpodmínkách realizovatelnej a nevyžaduje ochotu majitele sypat do toho pravidelně miliardy.

  9. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    Ragnarok     před 5 lety 26.10.2019 06:54 |  
    3 4

    I kdyby vše vydrželo ideální, tak nový formát evropských pohárů naše finanční možnosti i ambice přitlačí ke zdi.

  10. Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

    Borgetti     před 5 lety 26.10.2019 15:48 |  
    6 0

    Já si toho Krmenčíka v našem dresu ani nechci představovat, protože se mi chce blejt. Zkousnul bych jedenáctku sparťanů ve slávistickém, ale Krmenčíka fakt ne! To mu bych fakt nemohl fandit, fakt ne, žádnou lidskou zrůdu u nás nechci a to by bylo sakra zkažený jablko o kterém mluvil Šimáně.

    • Re: Mezi námi fanoušky 19/20 8

      kondorr     před 5 lety 27.10.2019 11:49 |  
      1 0

      Krmenčíka nebrat

  11. Útočník

    JS (přítel SN)     před 5 lety 27.10.2019 11:35 |  
    2 5

    V minulých dnech jsem četl a slyšel spoustu názorů na to, proč Slavie nemůže mít hroťáka, který umí dávat góly. Všechno se to zdají být relevantní argumenty, např. „tým by na něj musel makat“, „nesedí do našeho herního systému“, „komplexní hráč by stál moc peněz“... A z veřejné diskuse i z vytroušených informací ze strany realizačního týmu jasně vyplývá, že tyto argumenty přesně pasují na konkrétní hráče: Takže Komličenko je chodec zvyklý na to, že na něj maká tým, který by u nás nezvládl ani dva tréninky. Na Šporara, který už druhý rok za sebou dává mraky gólů nejen v ubohé slovenské lize, ale i v Evropské lize, jsme se dotazovali, ale nechtěli jsme za něj zaplatit 4 nebo 5 milionů EUR. Tedy částku, kterou jsme zaplatili za jiného kvalitami naprosto výjimečného hráče, Stancia. Nakonec se dostáváme k tomu, že budeme přivádět zdarma Pulkraba, protože už hrál pod JiT.

    Přátelé, samozřejmě v tom bude finanční otázka, protože přivést zadarmo Pulkraba a vyplácnout za Šporara víc peněz, než za Nica, je samozřejmě rozdíl, a Slavia už nemá podporu „neomezené“ čínské portmonky, ALE: Když se na to kouknu z hlediska čistě sportovního, nevidím v Pulkrabovi nic tak zajímavého, co by nás mělo vytrhnout ze střelecké neschopnosti v evropské konkurenci. Vidím ho jako hráče rozšiřujícího kádr. Je jasné, že v české lize momentálně běhají dva nadstandardní útočníci: Matoušek, za kterého jsme do luftu vyhodili 40 mega a nevypadá, že by se nám ta investice jednou vrátila, nebo snad znásobila. A Hložek, který prostě z principu do Slavie nepůjde. Takže kde hledat? Co se týče špičkového útočníka, pokládám si spíše jinou otázku:

    Kde se vzal Šporar v Bratislavě? Slovan ho přivedl za 600 tisíc EUR! (tzn. 15 milionů korun!!) z Basileje. Komličenko? Za 400 tisíc EUR z Krasnodaru. Richmond Bokaye přestoupil do Crvene Zvezdy zadarmo! Teď příklad v jiné cenové hladině, avšak principiálně podobný: Luka Jović přišel do Benficy za nějakých 6,5 mil EUR, neprosadil se, za 5 milionů ho koupil Frankfurt, vystřílel jim semifinále EL nebo co, načež ho prodal za 60 mega do Realu. Jako náhradu přivedl Dejana Joveljiće z Crvene Zvezdy za 4 miliony EUR. Na hostování v Příbrami je 19 letý Stuparević, který stál Watford 2,2 mil EUR, vypadá, že se neztrácí ani v tak darebném týmu.

    Doprdele, ať mi nikdo neříká, že v Evropě neběhá útočník, který by zapadl do našeho herního systému a nestál by majlant. Od čeho máme největší skautské oddělení v Česku? To vážně musíme podepisovat dalšího rudého noka Pulkraba zadarmo?

    • Re: Útočník

      Rhu-rhu     před 5 lety 27.10.2019 12:03 |  
      4 0

      Ale vždyť Pulkraba nepodepisujeme, to byla jen fáma. Slaviabackstage to hned vyvrátil.

      • Re: Útočník

        JS (přítel SN)     před 5 lety 27.10.2019 15:07 |  
        0 4

        To doufám. Problémem je, že ve světle ostatních Trpišovsko-Nezmarových nákupů se ten Pulkrab jeví dost pravděpodobně.

        • Re: Útočník

          kjandourek (admin)     před 5 lety 28.10.2019 19:29 |  
          3 0

          Pulkrab pod Trpišem: sezóna 2015/16 - 155 minut = čtyři góly (jeden gól na 39 minut) ; sezóna 2017/18 - 1743 minut = 12 gólů (jeden gól na 145 minut) ... nezlob se na mě, ale to jsou bilance jak hrom - z toho jednoznačně vyplývá, že právě Pulkrab by mohl mít v Trpišovského systému smysl...

    • Re: Útočník

      kjandourek (admin)     před 5 lety 30.10.2019 13:14 |  
      2 1

      Já to zkusím obrátit, ano?

      Andraz Šporar, narozen 27.2.1994 - v sezóně 2016/17 (čili v sezóně, kdy v jejímž průběhu mu bylo 23 let) odehrál za Basilej 22 zápasů a dal jeden gól.... v následující sezóně (2017/18) na podzim hostoval ve druhé bundeslize (Armenie Bielefeld) a nastřílel v devíti zápasech celé dva góly... a v zimě - tedy ve svých 24 letech přestupuje do Slovanu.... a během jara dává tři ligové branky....

      Já si dovedu živě představit, jak bys vyváděl, kdybychom teď přivedli za patnáct milionů 24 letého frajera, který v životě vstřelil tři soutěžní góly ..... a on během jara vstřelil další tři góly....

      Nezlob se na mě, ale od Slovanu to byl docela risk - Pravděpodobnost, že se v následujícím roce se trefí třicetkrát byla stejná, nebo menší, jako když jsme kupili Škutku....

      Slovan to takhle dělá - každý rok má na soupisce 10 až 11 útočníků ... střídají se tam jména jako Lester Peltier (Trinidad a Tobago); Cléber (Brazílie); Lesly de Sa(Holandsko); Boris Cmiljanic (Černá hora); Illia Tereščenko (Ukrajina); Rafael Ratão (Brazílie).... všechno s bilancí jeden dva góly za rok a následné hostování někde v řiti....

      Tyhle náklady k tomu připočítej....

      • Re: Útočník

        JS (přítel SN)     před 5 lety 30.10.2019 13:43 |  
        0 2

        Promiň, ale kupovat borce, o kterého stála Basilej, tudíž v něm něco viděla, a nějaké noname Brazilci na doporučení agenta, je velký rozdíl. Tady totiž posuzuješ (podle mě) dva odlišné přístupy k přestupům cizinců: První je ten, že si vyberu hráče, který má dobrý věk a ještě potenciál, šel někam na západ, (tam se neprosadil z různých důvodů – jazyk? kultura? pozice v kabině?), a já vím, že pro něj najdu konkrétní uplatnění a pod mým vedením to půjde nahoru. Druhý je, že nabírám cizince jak na běžícím pásu, protože mezi nima vyfiltruju jednoho z deseti, co se chytne.

        Takže například: Stuparević ve Watfordu je samozřejmě nesmysl, protože tým z Premier League dá těžko šanci 19 letýmu noname Srbovi. Ale obratem ho pošle na hostování, a pak na další, a pak na další. Jeden z deseti, dvaceti hráčů se takhle probojuje do áčka. Zbytek prodaj, a protože jsou anglickej prvoligovej klub, pravděpodobně to nebude se ztrátou. Anebo tu ztrátu vykompenzuje ten jeden, co se chytil. No a co s chudákem Stuparevićem, kterej šel dělat kariéru do Anglie, ale samozřejmě se tam neprosadil? Kvality má, jinak by si ho Watford nevybral – takže po něm sáhne Slavia, a udělá z něj kanonýra č.1. Přesně jako tohle udělal Slovan se Šporarem. Pro Watford je to další noname hráč z balkánu, pro nás to může být terno. A to samé v menším dělá Slovan s těmu různými třetiligovými holanďany, brazilci a dalšími... Taky už vyfiltrovali pár perel: Moha, de Kamps, stoper Barjic. No a pak cíleně berou ze Západu ty neprosazené: Šporar, Dražić. Vypadá, že jim ten systém funguje...

        Ano, od Slovanu to je risk. Vždycky je přestup risk, viz Matoušek, který má fotbalový talent, ale hlavu bohužel ani náhodou... Utopíš v něm 40 mega, ani nevíš jak, (btw to si skautský oddělení asi za rámeček nedá, to netušili, že nebude mít mentální schopnosti?). Ale opravdu riskoval Slovak tolik, když kupovali hráče, o němž byli přesvědčeni, že se prosadí, když to do něj investují? Který už nějaké kvality musel prokázat, když ho chtěla Basilej a zaplatila za něj skoro 4 mega EUR? Já si to nemyslím.

        • Re: Útočník

          kjandourek (admin)     před 5 lety 30.10.2019 13:59 |  
          2 1

          Basilej v něm možná něco viděla, když za něj dala 4 mega v éčkách.... ovšem už za dva roky ho prodávala ze 600 tisíc... To je docela propad - neznamená to tedy, že to něco, co v něm viděla na začátku, už v něm na konci neviděla?

          Kdyby nešlo o hráče, o kterém teď víme, že nastřílel v loňské sezóně 30 branek.... bral bys, kdybychom teď v zimě přivedlo frajera, který má na svém kontě jednu branku v Basileji a dvě ve druhé bundeslize? Všechno ve 24 letech - neříkám v devatenácti.... nebo by sis ťukal na čelo, jestli se naši skauti nezbláznili?

          U Stupareviče si myslím, že teď k nám v žádném případě nechce ... nešel do Watfordu proto, aby se v devatenácti přesunul do Čech... ještě minimálně tři roky bude zkoušet prosadit se v Anglii... a až když se mu to nepovede, tak to zkusí v Belgii, či Holandsku....

          • Re: Útočník

            JS (přítel SN)     před 5 lety 30.10.2019 14:08 |  
            0 2

            Ano, bral bych, kdybychom koupili borce, o němž fotbaloví skauti věděli už v 18-19 letech, že bude dobrej. A to, že se neprosadil rovnou ve velkém klubu, ještě není důvod, že na to nemá. Bral bych to i z toho důvodu, že pokud ho chceme, asi v něm realizák něco vidí, (na druhou stranu v Yusufovi také něco vidí, a zatím se jim to nedaří zrealizovat...). Basilej ho prodala prostě proto, že ho neuměla začlenit, Šporar se neprosadil a podle mě chtěl pryč, tak ho pustili. Oni kupují hráče za 3,5 - 4 mega EUR docela často. To, co pro nás je finanční strop pro ně znamená sice vyšší, nikoliv však ojedinělý výdaj. Zároveň šel do Blavy v produktivním věku – my také kupujeme z ligy fotbalisty okolo 25 let, moc mladších jsme zatím nepřivedli. Ševčík, Hovorka, Holeš, Sýkora, všechno okolo 24, 25 let. Já tu hranici vidím okolo 26 let. Přivést hráče staršího znamená, že už se pravděpodobně nestihne zhodnotit dále. I když MNN a Deli potvrdili, že za ně někdo zaplatí i v pozdějším věku.

            Třeba teď odešel do Premier League další Slovinec Jan Mlakar. Brighton ho obratem poslal do QPR, jsem zvědavej, kde bude za dva roky.

            A s tím Stuparevićem – no může to jít "zkoušet" do Belgie, ale proš by radši pak nešel do týmu, co mu zajistí pravidelnou Champions League? ;))

            • Re: Útočník

              kjandourek (admin)     před 5 lety 30.10.2019 14:16 |  
              4 1

              jenomže i tohle může být pokus-omyl.... vezmi si kolik hráčů s podobnými parametry přivedli za řeku... frajer z rezervy Realu Madrid... a vyškolil ho Přeučil z Dukly...

              A dále je to celé o tom, že se jako funkcionář můžeš rozkrájet... přivedeš sem borce přesně těch parametrů, o kterých píšeš, máš ho tu na zdravotní prohlídce... a on ti z ní uteče, protože mu zavolá šéf egyptského fotbalového svazu a přestup mu rozmluví.... a to může být jenom špička ledovce - to, o čem pravdu víme... ve skutečnosti jsme klidně mohli mít políčeno na dvacet hráčů, kteří buď odmítli rovnou, nebo poděkovali za zájem, chvíli nás udržovali v očekávání a potom šli za dva a půl mega v éčkách do Celtiku.... a ve finále nám v čeřenu zůstal jeden Olayinka...

              Já si prostě nemyslím, že je to tak jednoduché, jak to připadá Tobě :-)

              • Re: Útočník

                JS (přítel SN)     před 5 lety 30.10.2019 15:11 |  
                0 2

                Já nemuvím o tom, že faktory ohrožující ty přestupy nejsou. Já jenom říkám, že je to cesta. A uvedl jsem příklady, kdy to zafungovalo. Šporar si jistě také mohl myslet na druhou Bundesligu či jakoukoliv jinou soutěž víc, než na blbý Slovensko, ale něčím ho přesvědčili. A my máme v ruce větší sportovní a finanční argumenty, než Slovan. Jasně, že se můžeš spálit nebo to nemusí dopadnout. Ale jsou i situace, kdy to funguje. Šporar, Boakye, Omrani... Proč by se nám to nemohlo povést? Nebo pořád musíme za 2 mil EUR kupovat jen hráče z Libe/Jablonce, kteří už beztak prakticky došli?

                • Re: Útočník

                  kjandourek (admin)     před 5 lety 30.10.2019 15:30 |  
                  2 1

                  No....cesta

                  Boakye střílel góly v sérii B, zkusila ho Atlanta, neprosadil se a následné dvě sezóny nedával góly ani v té sérii B... bral bys v té chvíli útočníka s tím, že před lety se trefil jedenáctkrát ve druhé italské a následně dva roky má bilanci 1+3?

                  Jako já chápu, že člověk, který za hospodaření klubu nenese zodpovědnost, by nejraději nabral deset, patnáct útočníků z celého světa a to by v tom byl čert, aby se jeden nechytil.... Ale tohle prostě není počítačová hra...

                  Nám se jednou povedlo přivést Tavarese a Belaida.... a měli jsme dvě hvězdy vlastně jakoby z ničeho.... a od té doby jsme každou chvíli měli v kádru někoho podobného: Dembelé, Cisé, Ragued, Vasiljevič.... to jenom namátkou z hlavy... ta představa, že stačí mít odvahu vzít hráče ze zahraničí a na ten jackpot prostě narazit musíš, hodně rychle brala za své, každým takovým přehmatem....

                  Před tím to byl Adauto - a taky měl najednou každý pocit, že stačí odjet do Brazílie a na pláži tam sebrat prvního kluka, který umí kopnout do meruny....

                  • Re: Útočník

                    JS (přítel SN)     před 5 lety 30.10.2019 15:48 |  
                    0 3

                    Jako už poněkolikáté, kdy spolu argumentujeme, mi přijde, že mluvím o voze a Ty o koze.

                    Jde o to ty rizika eliminovat a vybrat toho správného. Ať už pečlivým skautingem fanouškům neznámého hráče (viz MNN), či důvěrou v to, že s tím konkrétním fotbalistou, kterého znám, dokážu nějak pracovat, (jako Šporar v Blavě). Nebo máš pocit, že ty přestupy byly „na náhodu jako v počítačovém simulátoru“ a ty prachy vyhozené za ty hráče byly jak hozený na ruletu?

                    Posrat se může každej přestup, např. šutér světových kvalit Torres do Chelsea. Já věřím našemu sportovnímu managementu, že by to zvládli, kdyby chtěli.

                    • Re: Útočník

                      kjandourek (admin)     před 5 lety 30.10.2019 16:01 |  
                      2 1

                      No a já věřím tomu, že chtějí.... a taky věřím tomu, když Dobiaš říká, že je pyšnější na hráče, které SKS rozmluvil,než na ty, které doporučil.... To je právě to minimalizování - a kolikrát potom třeba vyjde, že je lepší vsadit na hráče, který se už v naší lize prosadil a odpadá problém s aklimatizací, než risk s hráčem, který potřebuje restartovat kariéru potom, co zjistil, že mu v Basileji, či Atlantě pšenka nepokvete...

                      • Re: Útočník

                        JS (přítel SN)     před 5 lety 30.10.2019 16:23 |  
                        0 2

                        No tak momentálně potřebujeme útočníka, který na našem ligovém trávníku neběhá. Takže co? Tvým přístupem bychom koupili Doležala, Wágnera nebo další podobnou vykopávku a doufali, že to bude stačit. Pak mi ale vysvětli, kde se berou ty hráči jako Omrani, Boyake, které bychom chtěli mít v kádru, protože to všechno zvládají 3x líp, než nějaký Doležal, ale nemáme je, protože si netroufneme na to angažovat někoho ze zahraničí...? A když nemáme na to 5 mega zaplatit za Šporara Slovanu, ale 100% bychom měli 600 tisíc na to zaplatit za něj Basileji, asi chápeš, kam směřuji se svou logikou přestupů hráčů nadstandardních kvalit.

                        • Re: Útočník

                          kjandourek (admin)     před 5 lety 30.10.2019 16:36 |  
                          1 0

                          Na jednoho takového vychází tak deset úletů... muzeme je zkoušet, proč ne... ale úspěch ti to nezaručí...
                          Je to přístup, který mají za řekou: nejde nám to, tak půlku kádru vyházíme a zkusíme ideálně někoho ze zahraničí, protože v české lize nikdo takový není... a přichází Paixao, Janko, dříve Lustrineli, nebo Gluščevič...
                          A nebo můžeme mit trpelivost s Teclem, van Burenem, Jusufem, pripravovat si Musu, Felipeho, či Douděru, nebo jak se to jmenuje ten kluk z U19... prostě neřešit tenisový loket hned endoprotézou...

                          • Re: Útočník

                            JS (přítel SN)     před 5 lety 30.10.2019 16:57 |  
                            0 3

                            A proč bychom měli kupovat nějaký shity ve stylu Paixaa, Lustrinelliho? Proč nemůžeme pořídit kvalitního hráče, jakými jsou bezpochyby ty mnou jmenovaní? Proč by to měl být jeden z deseti, když se vynasnažím a dobře si toho hráče proklepnu, než ho pořídím? Proč může mít Kluž Omraniho, a my se tady musíme s prominutím srát s Teclem a van Burenem, kterým v životě míč u nohy nelepil a už ani nebude? Protože podle Tvého přístupu by se mohlo něco pokazit? Mohlo, no. To se může pokazit i s Matouškem za 40 mega z Příbrami, kterého tady všichni znají jako svoje boty. Od čeho pak máme skauty? Aby nám rozmlouvali špatné příchody? Jistě. A nejspíš také proto, aby nám našli dalšího MNN, ne? Nebo se pletu?

                            Prostě... Kdo se bojí, sere v síni.
                            A Češi jsou posraný až za ušima. Pro nás je všechno cizí apriori špatně. Tvůj přístup, který tady naznačuješ, je klasickej příklad smýšlení českých fotbalových trenérů. Pak se divíme, že nám ujíždí vlak, protože v celé lize neexistuje hráč, který by mohl ve Slavii hrát Ligu mistrů a dávat v ní pravidelně góly z našich 20 střel za zápas. Ale radši si to budeme pytlit s Teclama a spol., protože nám aspoň dobře rozuměj a zapadnou do té „ naší české kabiny“. Smůla.

                            • Re: Útočník

                              kjandourek (admin)     před 5 lety 30.10.2019 17:59 |  
                              2 1

                              Protože pořád nechceš pochopit že ti tebou jmenovaní jsou jackpot, který se nepovede vždy... Nám se povedli Tavares, Belaid, posléze Ngadeu... a taky tu máme Masopusta, Ševčíka, Traorého, Hovorku, donedávna Krále - všechno hráče, o které bychom zase s Tvým přístupem neopřeli ani kolo... protože jsou jenom z naší ligy a v té přece není hráč, který by mohl pomoci Slavii do ligy mistrů a něco v ní hrát, že?

                              Já chápu, že ty se toho nebojíš - Tvoje prachy to nejsou, nikomu se zpovídat nemusíš, tak co by ses bál... hráčů, kterých bys mohl přivést je hafo a to by bylo, aby někdo, kdo se dosud plácá ve druhé italské lize nebyl tím zázrakem...

                              Nějak mi nepřijde, že by nám ujížděl vlak - po výhře Barcelony nad Bilbaem komentátor španělské televize prohlásil, že tohle byla selanka, ale teď se musí Barca připravit na souboj se Slavií, což bude jiný level... To opravdu vypadá na to, že nám tady ujíždí kde co....

                              • Re: Útočník

                                JS (přítel SN)     před 5 lety 30.10.2019 18:14 |  
                                0 2

                                Jako obvykle se začneš uchylovat k diskusním faulům. Celou dobu se tu bavíme o schopnosti střílet góly, resp. neproměňování šancí a mizerné efektivitě střelby. A k tomu jsem směřoval všechny svoje komentáře v tomto vláknu. Tedy i to, že nám v tom ujíždí vlak.

                                Pravidlo, že na jednoho povedeného cizince vychází 10 nepovedených sis vymyslel Ty. Není to žádné dogma. Vycházíš tady z doby, kdy jsme brali nejenom špatné cizince, ale i špatné Čechy. Cokoliv mezi tituly s Jarolímem a nástupu Šimáněho se prostě nebere. Víš, kolik v té době „nevyšlo“ Čechů nebo hráčů z ligy? Voltr, Nitrianský, Bortel.. Bože, jak se jmenoval ten šutér z Jiren? Ale to se Ti do statistiky nehodí.

                                Jde o to, že když se ta přestupová politika dělá s rozumem a zodpovědně, fakt nepotřebuješ velrybařit a brát jednoho z deseti. Navíc většinou ty kluci (Boyake, Omrani, Dražić do Slovanu) přicházejí zdarma. Takže se vyhazujou prachy maximálně za jejich plat. A protože pořád platí, že se bavíme o útočníkovi, nechápu, proč tu začínáš zmiňovat Hovorky, Ševčíky a Masopusty. Ale když už o nich začínáš: tito hráči pořád nějakou kvalitu pro Slavii mají. Jenže ty už jsme vykoupili. Kolik dalších podobných v lize mimo Plzeň/Spartu běhá? Kolik skrytých pozdních talentů Traoréů, kolik nadstandardních pravých beků Holešů/Coufalů atd., kolik jich ještě v lize je?