Evropská liga

Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

Druhý soupeř v Evropské lize je úspěšný Zenit. Představujeme soupeře ze všech stran: Proč se jmenuje Zenit, jaké jsou jeho největší sportovní úspěchy a v jaké formě očekává zápas se Slavií?

Sankt-Peterburg založil car Petr Veliký v roce 1703 na místě původní švédské pevnosti v ústí řeky Něvy. Jeho úmyslem bylo vybudovat přístav v Baltském moři využitelný pro obchod se západní Evropou. Po dobytí pevnosti a osady tu vzniklo moderní město, které se stalo na 200 let sídlem carského Ruska. Nejen sídlem politickým, ale i společenským a kulturním. Petrohrad je městem Dostojevskiho, Gogola nebo Nabokova. Turisté obdivují mnoho architektonických a kulturních památek, od budovy Admirality přes Palácové náměstí po slavnou Ermitáž. 20. století znamenalo pro Petrohrad konec světovosti a nástup tvrdého bolševismu, symbolizovaný přejmenováním města na Leningrad.

Bouřlivé počátky v bouřlivé době

Ještě před Velkou říjnovou revolucí však přinesli Angličané do Petrohradu fotbal. Právě z amatérských týmů vznikajících mezi zaměstnanci různých fabrik a podniků vykrystalizovaly první sportovní oddíly. Právě Zenit Sankt-Peterburg, krátce prostě FC Zenit, se pyšní bohatou historií s kořeny už před bolševickou revolucí, přestože jako oficiální rok založení klubu se udává 1925. Přímý předchůdce Zenitu fungoval už od roku 1914 jako tým „Murzinka“, později známý jako „Bolševik“. V roce 1936 se stal Bolševik součástí celostátní sportovní organizace Zenit. Na rozdíl od Dynama nebo armádních klubů CSKA fungovala společnost Zenitu na dobrovolnické bázi a vstoupit do ní mohl kdokoliv. Po připojení dalšího petrohradského týmu, „Stalinetsu“ (tedy „Stalinistů“, ale význam může být i „Ocelářů“), byl v roce 1939 zformován Zenit do současné podoby.

Sportovní úspěchy

Zenit by tedy byl soudě podle jmen svých předchůdců, Bolševiků a Stalinistů, vrcholně nesympatickým protivníkem. Jenže je také jedním z nejúspěšnějších ruských klubů. Jeho dny ale přišly až po rozpadu Sovětského svazu, protože trofeje před rokem 1990 získal jen dvě: Domácí pohár v roce 1944 a titul v nejvyšší lize v roce 1984. Po revoluci však dosáhl na 4 domácí tituly, 3 vítězství v domácím poháru a především dokázal zvítězit v Poháru UEFA v sezoně 2007/2008 a v Superpoháru UEFA o rok později.

V Česku je Zenit spojený s trenérem Petrželou, který zde v letech 2002 – 2006 odkoučoval 118 zápasů s průměrným ziskem 1,75 bodu na zápas a do klubu přiváděl české a slovenské fotbalisty. Mezi nimi se vyjímá především jméno Radka Šírla, který byl stálicí na postu levého obránce po mnoho sezon. V Premier lize dokázali bleděmodří získat titul naposledy v sezoně 2014/2015. Po té získaly titul tři moskevské kluby: CSKA, Spartak a naposledy Lokomotiv. To jsou právě tři kluby, za kterými se nyní Zenit nachází v historické tabulce Premier ligy počítané od ročníku 1992 do současnosti.

V Zenitu působili i hráči, kteří oblékli červenobílý dres. Jedním z nich je brankář Kamil Čontofalský, který byl v Zenitu od roku 2003 do roku 2009, přesto stabilně odchytal pouze jednu sezonu (2005). Druhým je nositel slavnějšího jména, Portugalec Danny, který v Zenitu strávil de facto celou svou kariéru a je jedním z moderních symbolů klubu. Jeho roční působení ve Slavii máme stále v živé paměti. I výše zmíněný Vlastimil Petržela má historii spojenou s oběma kluby, vždyť ve Slavii působil jako hráč i jako trenér.

Poslední sezony a evropské poháry

Od posledního titulu v sezoně 2014/2015 skončil Zenit 3., 3. a 5., což jistě není pro tým této velikosti žádným úspěchem. Ani v jednom z případů se tak nekvalifikoval do Ligy mistrů, ale vždy pouze do Evropské ligy, kam se právě po 5. příčce v minulé sezoně musel prokousat dvěma předkoly.

V sezoně 2015/16 byl Zenit rovnou nasazený do skupiny Ligy mistrů a dokázal zde vyhrát prvních 5 zápasů proti Valencii, Lyonu a jeden proti Gentu. Vypadl však v osmifinále s Benficou po prohrách 1:0 venku a 1:2 doma. V ročníku 2016/2017 skončili rusové v prvním vyřazovacím kole Evropské ligy, když narazili na ve formě hrající Anderlecht, který na začátku podzimu „vyklepl“ do Evropy se navrátivší Slavii. Výhra 3:1 doma nestačila po prohře 2:0 v Bruselu. A konečně před rokem zvládli v Petrohradu s přehledem skupinu Evropské ligy ve složení Vardar Skopje, Rosenborg a Real Sociedad, v prvním vyřazovacím kole porazili Celtic souhrnným skóre 3:1 a teprve v osmifinále nestačili na „moderní fotbalový projekt“ RB Leipzig.

V letošním vydání Evropské ligy napsal Zenit neuvěřitelný příběh, když byl už nohou a půl venku z 3. předkola po prohře 4:0 s Dinamem Minsk. „Bratrovražedný“ rusko-běloruský duel však skončil překvapivě, když doma v odvetném utkání přejel Zenit Dinamo 8:1 v prodloužení. Ani v play-off Zenit úplně nepřesvědčil, po výhře 3:1 v domácím zápasu s norským Molde si ale mohl dovolit venku prohrát 2:1. V zatím jediném utkání skupiny C pak remizoval s Kodaní venku 1:1. Co se nedaří na 100 % v Evropské lize jde však v domácí Premier lize. Z 9 utkání se Zenit pyšní bilancí 7-1-1 a od prvního hracího dne vede průběžnou tabulku s dosavadním skóre 18:7.

Stadion

Zenit vstoupil do skupiny C venku v Kodani, druhé utkání se Slavií tak odehraje doma na novém stadionu Krestovskyi (pro UEFA oficiálně Saint Petersburg Arena) s kapacitou 67 800 diváků. Stadion měl být dokončen původně v roce 2008, nakonec se dle nejlepších ruských tradic podařilo otevření stadionu v roce 2017. Tou dobou už byla jeho výstavba prodražena skoro o 550 % původního rozpočtu. S finální cenou 48 bilionů rublů (653 milionu EUR) se jedná o jeden z nejdražších stadionů, jaký kdy byl postaven. Poté, co v polovině výstavby dále odmítl konstrukci financovat Gazprom, převzalo stavbu město. Slavia si tedy zahraje na moderním stadionu, který zvládl svůj zápis do historie ještě před oficiálním otevřením. V Zenit areně se odehrály zápasy Konfederačního poháru FIFA 2017 a Mistrovství světa ve fotbalu 2018 včetně semifinále a zápasu o 3. místo.

Současný tým Zenitu

Ta tam je doba, kdy v Zenitu hrála okolo roku 2012 jména jako Axel Witsel, Andrey Arshavin a především Hulk. Přesto Zenit s hodnotou kádru 149 mil EUR (podle Transfermarktu) disponuje o 110 mil EUR hodnotnějším týmem, než červenobílí. Stejně jako většina evropských týmů nastupuje ve složení 4-3-3 nebo 4-2-3-1 vždy s jedním středovým útočníkem. Kádr je vyváženým mixem domácích a zahraničních hráčů (11 cizinců činí 39% podíl v kádru A-týmu).

Nejznámějším jménem je kapitán týmu Branislav Ivanović (#6, 34 let). Dlouholetá opora Chelsea a srbské reprezentace přišla do Zenitu na „důchod“ v březnu 2017 a chyběla opravdu v minimu utkání. Dá se říci, že Ivanović v Zenitu odehrál, co šlo. Díky tomu a svým zkušenostem získal po odchodu Dannyho do Slavie kapitánskou pásku a jedná se o nejlépe placeného hráče týmu.

Na hrotu útoku řádí Artem Dzyuba (#22, 30 let). Ten přišel ze Spartaku Moskva v sezoně 2015/2016 a připsal si výbornou statistiku 44 zápasů, 23 gólů a 12 asistencí. V další sezoně se podílel na 34 zápasech 14 góly a 7 asistencemi. Protože se loni Dzyuba gólově zasekl, poslal jej Zenit na půlroční hostování do Arsenalu Tula, kde se jeho gólostroj opět rozjel. A tak v současné sezoně vystřílel Zenitu postup do play-off Evropské ligy 3 góly a 2 asistencemi v památném mači s Dinamem Minsk. A gól a asistenci si připsal i v utkání s Molde a další 4+2 v domácí lize. Zatím má tedy na kontě 12 utkání, 8 gólů a 5 asistencí. Aktuálně se stal kapitánem ruské reprezentace po odejivším Akinfeevovi.

Jestliže Dzyuba střílí góly, Sebastián Driussi (#11, 22 let) z Argentiny je zařizuje pro ostatní. Funkcionáři Zenitu dobře vědí, proč za něj před rokem v létě vysázeli argentinskému River Plate 15 mil EUR. Ve své první sezoně odehrál na podhrotové pozici 40 zápasů s bilancí 6 gólů a 6 asistencí, letos zvládl zatím za 13 zápasů 4 góly a 6 asistencí, tedy za čtvrtinovou porci zápasů skoro to samé...

Střed zálohy je pozice, kde má Zenit největší přetlak. Největší porci zápasů v této sezoně zde zatím odehrál Daler Kuzyaev (#14, 25 let), třináctinásobný ruský reprezentant a rodák z Tádžikistánu. Kuzyaev zasáhl do všech zápasů domácího světového šampionátu a naposledy odehrál 90 minut při výprasku Česka 5:1.

Ještě dražší posilou než Driussi byl v létě 2017 defenzivní záložník Leandro Paredes (#5, 24 let). Ten nepřišel z Argentiny, ale z AS Řím za 23 milionů EUR a po Hulkovi, Witselovi a Dannym se stal 4. nejdražším příchodem Zenitu všech dob. V lize letos odehrál, co šlo, v Evropské lize jej Zenit trochu šetřil. Přesto se jedná o základní stavební kámen defenzivní složky zálohy.

A u středních záložníků ještě zůstaneme. Letos v létě Zenit podepsal jako volného hráče opravdovou fotbalovou star: K týmu se připojil Claudio Marchisio (#10, 32 let), který se v Juventusu nedohodl na prodloužení smlouvy. Rodák z Turína s 389 starty v Serii A, sedmi tituly z téže soutěže 55 starty za italskou reprezentaci, podepsal v Rusku smlouvu zatím na dva roky.

Utkání se Slavií

Slavia se se Zenitem utkala tento rok již jednou – na lednovém soustředění v Dubaji podlehla ruskému týmu 5:1. To bylo teprve druhé utkání kouče Trpišovského na lavici Slavie a jedinou branku sešívaného týmu dal Škoda. Utkání v Evropské lize budou mít určitě jiný průběh. Zaprvé Slavia se za 10 měsíců stihla sehrát do úplně jiné podoby, Zenit přebral v květnu tohoto roku nový trenér Sergey Semak. Ten se v Zenitu učil jako asistent už u vyhlášených trenérů Luciana Spalettiho a Leonida Slutskiyho a v reprezentaci u Fabia Capella. Zatím dosáhl na průměrný zisk 2,13 bodu v 15 ligových zápasech.

V lize to letos Zenitu „šlape“ téměř 100% a ambice jsou v u bleděmodrých nejvyšší – po čtyřech letech opět vyrvat mistrovský titul z rukou týmů z Moskvy. První porážku v lize utrpěl Zenit v nejnevhodnější dobu, totiž právě v posledním ligovém utkání proti Anzhi Makhachkala (2:1) v sobotu 30. září. Tým má nejvyšší motivaci své zaváhání napravit už v následujícím domácím zápasu.

Zatím je v Rusku okolo zápasu se Slavií relativní ticho. To kvůli neočekávané výhře CSKA Moskva nad Realem Madrid 1:0 v úterý večer, které se věnují všechna národní média. Nicméně na stránkách Zenitu vyšlo zevrubné představení soupeře. Kromě různých historických zajímavostí se dozvíme, že za největší hvězdu našeho týmu považují v Rusku Miroslava Stocha. Bývalý hráč Zenitu, Alexey Strepetov, se nechal slyšet: „Očekávám oboustranný útočný fotbal. Slavia přijede do Petrohradu vyhrát, je lídrem skupiny, ve které mají všechny týmy šance na postup do vyřazovací části. Kdybychom vyhráli v Kodani, asi bych nás označil za favority. Je nezbytné zapomenout na porážku v Kaspicku a hrát pouze na vítězství. Očekávám rotaci v kádru, ale máme silnou lavičku, a tak je naše nabitá termínová listina pouze benefitem pro všechny hráče“.

K zápasu se v Rusku samozřejmě vyjádřil i Vlastimil Petržela: “Myslím, že porážka od Anzhi Zenitu v následujícím utkání se Slavií pomůže. Slavia hraje útočný fotbal, neustále hledá skulinu na vytvoření gólové šance, ale to je v české lize. Navíc momentálně nemají vyloženého střelce. Je skoro nemožné tipovat, jak bude složena záloha, tipoval bych, že bude postavena okolo Miroslava Stocha, hráče s velkými zkušenostmi v Evropě. Podle mě je Zenit silnější, než Slavia.“

Predikovat šance Slavie na bodový zisk je složité. Slávistická marodka je momentálně zaplněná téměř po okraj, chybí klíčoví hráči Sýkora, Deli a Tecl. Sešívaní mohou jen doufat, že po skončení zápasu bude na hráče a fanoušky Petrohradu padat žal.

Komentáře (85)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    slamacek (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 11:25 |  
    4 1

    ja nevim jak vy, ale ja ocekavam tesnou vyhru 1:0 po vyrovnanem utkani.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Wulfstan (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 13:28 |  
      0 1

      Jestli myslíš naši výhru, tak to souhlasím. Jen jsem hrozně zvědavej, kdo bude na hrotu. Baluta? Matoušek? Mešanovič? V tomhle pořadí bych volil já.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        JS (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 13:29 |  
        3 2

        Právě že máme jen Balutu a Matouška.

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          Wulfstan (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 13:41 |  
          0 1

          No jo, pardon, Mešanovič ne-e. Tak to je asi docela jednoduchá volba.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        BANKROT     před 6 lety 03.10.2018 20:19 |  
        0 1

        No jestli nebudeme na Balutu nakopávat jako včera Plzeňáci na krmelec, tak proč ne :)

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      BANKROT     před 6 lety 03.10.2018 20:18 |  
      0 1

      Moje řeč.
      57. Stoch

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        butters     před 6 lety 03.10.2018 21:58 |  
        0 1

        Hlavou, zády k brance (protože ho trefí brankář při výkopu).

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          BANKROT     před 6 lety 03.10.2018 22:40 |  
          0 1

          :)

  2. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    knl66 (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 11:38 |  
    5 1

    Pěkně zpracovaný otvírák.
    Ve vítězství doufám, ale moc nevěřím. Budu rád za remízu, ve které padnou aspoň čtyři góly.

  3. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Jachym     před 6 lety 03.10.2018 12:01 |  
    1 1

    Petrohrad skrz naskrz, odshora dolů. Tak si to představuji, tak to má být. Nestal ses už regulérní součástí redakce? Díky moc a už se moc těším na Kodaň...:-) Jen jsi na konci prvního odstavce omylem zaměnil století, 21. století je naopak dobou opětovného rozkvětu. A osobně bych dával přednost zažitému českému přepisu ruských jmen, ta anglická transkripce působí divně.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      JS (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 12:23 |  
      1 2

      Ech ech, 20. samořejmě.. Nestal, to ani není moje ambice. Jen jsem vám chtěl přiblížit exotické soupeře, které nepotkáváme každý den. Anglická je tam prostě ze zvyku používat ten mezinárodní přepis. Pak ty hráče najdeš ve všech databázích atd.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        JS (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 12:24 |  
        2 2

        Doteď mám před očima „Marván Šamach“ a dělají se mi z toho osypky.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        kjandourek (admin)     před 6 lety 03.10.2018 12:44 |  
        0 1

        Opraveno

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          JS (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 12:50 |  
          0 2

          Díky!

  4. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Merlinus (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 13:07 |  
    6 2

    Bohužel moc dobrý výsledek zítra nečekám. Teď jsme lehce v útlumu, navíc bez útočníka. Jakýkoliv bodový zisk považuji za velké překvapení. Na druhou stranu Zenit je velký favorit, tak můžeme jen překvapit. Jen bych nerad nějakou ostudnou nakládačku.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Ondráš     před 6 lety 03.10.2018 14:40 |  
      5 2

      Přesně, hlavně to odehrát důstojně. Ne jak Plzeň v Římě.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        rak (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 14:59 |  
        0 1

        Ano. O to půjde především. Cokoli nad to by bylo samozřejmě příjemné. Spíše si ale myslím, že nějaká šance na bodování by mohla být doma. Zenit přece jen hraje na svém velkém stadionu se spoustu diváků o dost lépe než venku.

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          JS (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 15:02 |  
          0 2

          No jo, domácí zápasy navštěvuje okolo 40 tisíc diváků. To bude mazec, pokud přijde podobné množství i na Slavii. Špatné je, že více než třetina stadionu bude v takovém případě pořád prázdná.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        Alcapone     před 6 lety 03.10.2018 20:21 |  
        1 1

        Koho nějá Plíseň zajímá. Mizivý procento fans... Jen sklízej co zaseli už před lety. Doufám že to bůro nebude ojedinělý výsledek...

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      bongor     před 6 lety 04.10.2018 08:07 |  
      0 1

      Na ostudy tady máme specilisty,plíseň a bídu,my bychom se k nim neměli přidávat,klidně ti dva postačují.

  5. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Michal86     před 6 lety 03.10.2018 13:19 |  
    7 1

    Díky za pěkné čtení. Dobře to vyplní čekání na den zápasu.

  6. Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta.

    Juventus turin     před 6 lety 03.10.2018 15:05 |  
    0 5

    Hin sa hukáže kam sahají naše ambice. Porážka pravděpodobně přijde, ale snad důstojná a nebo šťastná plichta s 1. důležitou brankou Matouška. (Škoda že nešel na hřiště v Ostravě jako poslední střídající hráč, jeho rychlost mohla být naší zbraní proti kompaktní obraně domácích), tam si myslím, že trenér udělal nesprávné rozhodnutí, já osobně bych ho postavil, mohl utéct a buď skórovat a nebo zařídit penaltu, ale po boji je každý generál. Tak Slavia hodně štěstí a úspěchů.

  7. Sovětský pohár 1944

    Mike     před 6 lety 03.10.2018 15:26 |  
    6 4

    Děkuji za skvělé představení našeho soupeře, nádherně zpracováno.
    Nejvíce mě udivilo, že Zenit vyhrál Sovětský pohár v r. 1944. Nejprve jsem myslel, že jde o překlep, ale je to správně.
    V totálně rozbořené zemi a při blokádě Leningradu, která trvala do ledna 1944, měl vůbec někdo chuť hrál fotbal ?
    Mě to přijde neuvěřitelné, nechci tady rozdmýchávat diskuzi typu- aspoň byla nějaká zábava- protože hrůzy 2. světové války si asi nikdo z nás představit nedovedeme. Al e přeci jenom- kdo ten fotbal hrál, když skoro všichni byli na frontě ? A že na něj bylo pomyšlení. Přijde mi to velice zvláštní. Já vím, u nás se hrála liga prakticky celou válku, ale tady běžel prakticky ,,normální" život. Pro mě teda velké překvapení.

    • Re: Sovětský pohár 1944

      vlk30 (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 16:48 |  
      3 1

      Přijde me to hodně naivní,nebo spíše velká neznalost historie, nezapomen že Leningrad byl nebo ještě je druhé největší ruské město, tenkrát tam byla třeba velká továrna na tanky a další, dále spousta úřadu plus třeba týlové jednotky,byla tam námořní základna baltského loďstva tudíž lze předpokládat,že se tam nějací fotbalisté našli.Jinak po celém Rusku fakt nebyli všichni chlapi na frontě. Ženské opravdu nemohli zvládnout úplně vše i když klobouk před tím co dokázala spousta z nich.

      • Re: Sovětský pohár 1944

        kjandourek (admin)     před 6 lety 03.10.2018 20:33 |  
        1 1

        No tak ono nejde jenom o tehdejší Stalingrad... jde i o to, jestli vůbec měl kdo proti nim hrát...

      • Re: Sovětský pohár 1944

        BANKROT     před 6 lety 03.10.2018 21:11 |  
        2 1

        Ani bych se nedivil, kdyby jim nejlepší hráče odveleli soudruzi z CSKA.

  8. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    DF007     před 6 lety 03.10.2018 15:52 |  
    7 1

    Hezký článek a teď k našim ambicím. Hlavní - nedopadnout jako Plzeň v Římě. Vedlejší - pokusit se hrát koukatelný fotbal. Mám trochu obavy. Poslední zápasy (Bohemka, Ostrava) vypadají kluci poněkud zatavení. Snad to bylo způsobené antifotbalem soupeřů, kteří fotbal hrát nechtěli a chtěli jen bojovat.
    Tohle je zápas, který si opravdu můžeme užít. Pokud prohrajeme se ctí, nic se neděje. Petrohrad je opravdu špičkové mužstvo, byť se mu poslední dva až tři roku nedaří v Rusku, jak by asi sami chtěli. Nicméně v Evropě, alespoň v základních skupinách, předvádějí vynikající výsledky.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Merlinus (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 17:35 |  
      1 1

      Tak v Rusku po 9 kolech vedou ligu, takze letos se jim urcite dari i v Rusku...

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      BANKROT     před 6 lety 03.10.2018 21:06 |  
      1 1

      Hezký komentář. Souhlas. Možná nám ten facák od Baníku pomůže a nebudeme blbnout. Pak to bude super fotbal.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        JS (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 21:59 |  
        0 2

        Jde o to, že oni ten facák dostali teď taky.

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          BANKROT     před 6 lety 03.10.2018 23:03 |  
          0 1

          Pravda. Navíc s týmem zespoda tabulky. Bude to zajímavé. Tuze zajímavé.

  9. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Faris (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 19:53 |  
    5 1

    Super článek, děkuji, JS. Jsem rád, že jsi nás upozornil na největší hvězdy a ne mi uším to hledat. Jsem zvědavý, kdo z nich nastoupí.
    K zápasu: hlavně nastoupit sebevědomě, nebát se. Včera bylo na té Plzni vidět, jak mají velký respekt. V první desetiminutovce se tam Krmencik a Liberský trochu střetli se soupeřem a hned se jim omlouvali, podávali ruce. V lize by na soupeře ještě šlápli, když to prezenu. Takže ne prasacky, ale sebevědomě agresivně.
    Podle fotek z tréninku Deli normálně trénuje, jsem zvědavý, jestli JT nepřekvapí a nedá ho tam. Do útoku Baluta, Matoušek jako žolík. Já jako vždy čekám výhru.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Ondráš     před 6 lety 03.10.2018 19:58 |  
      0 1

      No tak jestli se Matoušek neposere před 40 tis. diváky, tak už asi zvládne všechno..v Palermu na něj chodili 3 tis. skalních.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Pepino44     před 6 lety 04.10.2018 09:31 |  
      0 2

      Díky, JS, pěkná práce. I když jsi mi byl protivný svými neustálými výpady proti Zmrhalovi (není to žádný můj oblíbenec), tato forma Ti sluší lépe. Díky moc, za skvělou práci.

  10. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    hiker42     před 6 lety 03.10.2018 21:40 |  
    3 3

    na každé představení zahr. soupeře od JS se těším. opět excelentní práce, díky. už kvůli těmhle prezentacím bych rád, abychom prošli do jara :). k čemuž by zítra remíza 1:1 pomohla.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      JS (přítel SN)     před 6 lety 03.10.2018 22:00 |  
      0 2

      Tak to mě potěší. Zrovna jsem na natáčení podcastu říkal, že už jen Kodaň a mám padla.. :))

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        knl66 (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 09:55 |  
        3 1

        Jak "padla"?!? Děláš to dobře, už ti to zůstane! :)

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          Jachym     před 6 lety 04.10.2018 10:07 |  
          2 1

          Jak se říká, každá iniciativa musí být po zásluze potrestána...:-)

  11. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Konraad     před 6 lety 04.10.2018 08:41 |  
    0 1

    Díky za skvělou analýzu! A jeden dotaz: Netušíte někdo, jestli se na to půjde dívat online v nějaké dobré kvalitě (klidně placeně)? Jak koukám, tak Nova Sport 1 nemá online vysílání (možná jsem se přehlédl)...

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Pepino44     před 6 lety 04.10.2018 09:26 |  
      0 1

      Někde jsem zaslechl, že to Nova sport 2 má vysílat od 18,30 hod. alespoň v to doufám. Asi od 18,30 hod. studio a od 19,00 fotbal.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        Pepino44     před 6 lety 04.10.2018 11:41 |  
        0 1

        Tak nyní jsem si přečetl na Seznamu, že to má být Nova Sport 1 ve stejném čase. Tak nevím.

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          pethead (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 11:49 |  
          1 1

          Podle programu to je na NS 1... http://tvprogram.nova.cz/

          Asi to tu všichni víte, ale pro jistotu. ;) Na Voyo je možné se registrovat, zadat platbu a máte 7 dní zdarma. Když ji v tomto období zrušíte, žádné peníze se vám nestrhnou. Už jsem to kdysi na náš zápas vyzkoušel a fungovalo. Jen jsem to pochopitelně opakovaně zapomněl zrušit, takže jsem platil asi dva měsíce, aniž bych se tam na cokoli dalšího podíval. :))

          http://voyo.nova.cz/predplatne#a=select_trial

          • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

            Konraad     před 6 lety 04.10.2018 13:25 |  
            0 1

            Paráda, díky!

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      knl66 (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 09:52 |  
      1 2

      voyo.cz
      Mají to v programu na dnešní večer. Jen teď nevím (a nemůžu ověřit), zda to bude v HD kvalitě, nebo jen v SD.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        donford     před 6 lety 04.10.2018 10:01 |  
        0 1

        JS svá poznání o soupeřích píše tak úžasně, že jen žasnu a tiše závidím, kde ty prameny k nim otvírá. Vynikající práce - téměř jako bychom tam byli a soupeřích víme skoro vše. Tedy na koho se na obrazovce u nich zaměřit. JS = velmi poctivý profik. Dík.

  12. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    vlk30 (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 10:06 |  
    5 2

    Vyslovím můj kacířský názor, dnes hlavně obstát se ctí,ale pro mě je daleko důležitější výhra nad palermem v neděli,protože kaprliga a titul v pořadí číslo 19 je pro me nejvíc a přebít to může jenom liga mistrů, tedy účast v ní.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Ondráš     před 6 lety 04.10.2018 10:11 |  
      4 1

      Přesně..taky jsem jak na trní z neděle. Liga bude neskutečně vyrovnaná. Dnešek mě nechává překvapivě klidným, hlavně žádnou ostudu.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        Betynka58     před 6 lety 04.10.2018 15:55 |  
        1 1

        Já bych ještě připojil: hlavně žádného dalšího zraněného!

  13. Díky!

    Dennis     před 6 lety 04.10.2018 11:09 |  
    4 2

    Skvělá práce! Rád bych v této souvislosti zmínil, jak jsem rád, že i když se tady ne vždy všichni na všem shodneme, tak můžeme být jako Slávisti součástí této skvělé komunity a že nás to všechny spojuje. Díky všem fanouškům, kteří se o tento web starají, přispívají sem jako JS, komentují zápasy a novinky nebo jej třeba jen čtou.

    • Re: Díky!

      donford     před 6 lety 04.10.2018 12:05 |  
      1 1

      V dnešních novinách (LN) trenér Petržela dost tvrdě, jako bývalý trenér Zenitu, jednoznačně obhajuje názor, že Slavia nemá v Petrohradu šanci. Samozřejmě, že je to pravděpodobné. Ale v jeho řeči mi vadí, že si nenápadně stěžuje, že ho Slavia na zápas nepozvala a také to, že mluví o 1,65 cm Balutovi jako o trpaslíkovi, kterého v Petrohtradu, bude li hrát, zválcují. Jistě, proti vysokým hráčům moc nenadělá, pokud nebude hrát chytře a nebude vracet po zemi míče, jako třeba na Stocha proti Ostravě. Zase na druhou stranu, 1,65 m měří i Maradona a Messi je o 5 cm vyšší. Jen výška (či níže) velkého hráče nedělá. Ti menší hráči samozřejmě o své výšce vědí, počítají s ní a již od svého mládí svou hru své velikosti přizpůsobují. Je jim vrozená spíš technika a hra po zemi. Tak uvidíme.

      • Re: Díky!

        pethead (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 12:16 |  
        3 2

        Teď jsem si to přečetl. Kdysi to byl ve Slavii můj oblíbený hráč . Měl jsem ho rád, i když u nás trénoval. Respektoval jsem ho za to, co dokázal v Rusku (myslím na hřišti, nikoli v casinu). A co z něj zbylo? Zapšklý a vulgární prděd. Smutné.

        • Re: Díky!

          vlk30 (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 12:38 |  
          3 1

          Nechci ho také urážet, neb to byl můj oblíbený hráč a přece jenom v Rusku jako trenér dokázal. Nicméně po tom co spadnul do chlastu a cinkaní a následujícím léčení se z něj stal poloviční magor řečeno slovy z jednoho českého filmu,alespoň na mě to ten dojem prostě dělá.

          • Re: Díky!

            knl66 (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 13:19 |  
            2 1

            To není dojem, že je z něj poloviční magor. Sám Petržela přiznal, že žral prášky po hrstech, ať už analgetika či hlavně antidepresiva. A skoro všechna antidepresiva jsou při dlouhodobém užívání návyková a hlavně způsobují nevratné změny v mozku. Tak to prostě s antidepresivy funguje, čas od času je musíš vysadit. I když pak Petržela absolvoval odvykací kúry, mozek mu to do původní podoby nevrátí. Koneckonců, dojem, že zobe ještě dneska a je někdy mimo sebe, je občas hodně silný.

            • Re: Díky!

              Jachym     před 6 lety 04.10.2018 14:45 |  
              4 1

              V tomto ohledu nabývá Petrželova náročnost na hráče a požadavky na hráče, aby žrali "trávu", úplně jiné dimenze...

          • Re: Díky!

            kjandourek (admin)     před 6 lety 04.10.2018 14:37 |  
            2 1

            Myslíš momentálně zaostalej? :-)

            • Re: Díky!

              dalislavista     před 6 lety 04.10.2018 17:27 |  
              0 1

              A to je směroplatný...

      • Re: Díky!

        Snivec     před 6 lety 04.10.2018 12:46 |  
        5 1

        Vlastik toho hodne napovida, toho snad nikdo nemůže brat vazne

  14. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Borec09 (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 12:21 |  
    0 1

    Nize jsem cetl, ze do utoku mame pouze Balutu a Matouska. Urcite bych postavil do pole Balutu, bude se hrat fotbal, ktery nebude tak kontaktni jak v Berb lize a to by mu melo vyhovovat. Ovsem nevim jestli do utoku, spis na podhrot. Pak zbyva na hrot logicky pouze Matousek - to je pro me velka neznama, zda ho postavit, nebo ne.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Snivec     před 6 lety 04.10.2018 12:43 |  
      3 2

      klidne Matouska, ten mel hrat uz v ostrave, nic hrozneho by se nestalo, maximalne by sance nepromenil jako Mesanovic nebo Baluta, ale mohl by prekvapit

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        Dennis     před 6 lety 04.10.2018 12:56 |  
        0 1

        Já bych postavil střed Souček a Hušbauer, před nimi Traoré. Kraje Zmrhy a Stoch. Zbývá tak jen jedna pozice a tam bych dal Balutu. A myslím, že přesně takhle to trenér postaví. :-) Potřebujeme vepředu někoho, kdo podrží míč, a to Baluta umí dobře. Mohl by na něj třeba být i nějaký ten faul apod. V záloze zase podle mě bude užitečný Traoré, jelikož umí dobře dozadu a je to soubojový hráč s dobrou výškou. Bude se nám hodit nejen při standardkách, ale i při boření postupných kombinací Zenitu. Matouškův čas přijde v průběhu zápasu, kdy zase bude dobrý do unavené obrany soupeře. Spíš mě zajímá, jak postavíme obranu, pokud by už Deli byl plně připravený. Sázím asi spíš na Kúdelu, ale necháme se překvapit.

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          knl66 (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 13:21 |  
          3 2

          Stačí tvoje první věta: Souček a Hušbauer vedle sebe?!? Neblbni, vždyť ti dva vedle sebe nemůžou hrát :))

          • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

            Snivec     před 6 lety 04.10.2018 13:41 |  
            1 3

            tak oni vedle sebe hrat mohou, ale všichni kolem nich to musí obehat, kraje zalohy, podhrot, hrot i krajni obranci :)

          • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

            japhy     před 6 lety 04.10.2018 14:10 |  
            0 1

            To nemůžou, no. Naštěstí to JiT ví, takže je ve středu nenechává samotný a navíc bych řekl, že spíš než vedle sebe, tak hrají za sebou :)

        • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

          japhy     před 6 lety 04.10.2018 14:03 |  
          1 1

          Myslím, že JiT musej při určování sestavy přepadat záchvaty zoufalého smíchu :) U obrany se může max. pozastavit nad tím, jestli nechá Simona odehrát si svých 15 minut a směrem dopředu ho humor určitě neopustí. Na 6 postů 8 lidí, 4 znich jsou daní, hroťák žádnej. O rozum ho může připravit, když si vzpomene, že by nebylo od věci taky pár chlapů prostřídat při vědomí, že toho dost odběháme bez míče. Počítám, že na víru se už dal a pomodlí se, abychom to dohráli bez zranění.
          Vážně by mě zajímalo, jak bychom to odehráli, kdyby se na poslední chvíli nedotáhli Matoušek s Traorém. I tak to je ale určitě na hony vzdálené Jindrově představě o začlenování nových tváří do kádru. Jen si vzpomeňte, jak pomalounku a opatrně nasazoval Balutu s Olayinkou. Tady trochu, tamhle ještě míň, trpělivě do sebe nasávat automatismy a úkoly. Nic, BUM, teď to tam musí sázet jak mu přijdou pod ruku a hraje to, co dejchá a má dvě nohy. A to ještě můžeme děkovat přírodě, že Traoré se zapojil takhle bezproblémově.

          • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

            Dennis     před 6 lety 04.10.2018 15:33 |  
            3 1

            Jo, Traoré to byla trefa. Přesně ten hráč, kterého při těch našich absencích potřebujeme. Univerzál, který ihned zapadl do systému. Zaplať Pepi, že jsme ho přivedli.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        bongor     před 6 lety 04.10.2018 17:08 |  
        0 1

        V Ově by mu znechutili fotbal a nás připravili o jednoho z mála nadějných útočníků.

  15. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    johnynz     před 6 lety 04.10.2018 13:35 |  
    0 1

    Sázkovky nám aktuálně dávaj šanci na neprohru zhruba 50%. Rusáci asi postaví béčko.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Mike     před 6 lety 04.10.2018 14:21 |  
      1 1

      Kurz na Petrohrad stoupá, že by se mohlo víc sázet na nás, což je blbost, protože 94% sázek jde na výhru Petrohradu, a budeš mít pravdu, že Rusáci asi nepostaví nejsilnější sestavu, a teď to prosáklo. Protože ten kurz skočil o několik desetin. Petrohrad hraje v neděli v lize s druhým Krasnodarem, tak pro ně je to asi důležitější zápas. Kdybychom hráli ligu v neděli s Plzní nebo Spartou, a neměli takové množství absencí, tak si myslím, že prioritou by byla také liga. Ale to jsou jenom moje úvahy.

      • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

        johnynz     před 6 lety 04.10.2018 15:17 |  
        0 1

        Asi těch zbylých 6% tvoří větší sumu než těch 94% ;) Taky jsem koukal, že je čeká druhej Krasnodar, v tom bude zakopanej pes no. No snad se z toho naši borci neposerou jak na Baníku a něco tam ukopou.

  16. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Eskaes     před 6 lety 04.10.2018 14:23 |  
    0 1

    Konečně zase outsideři, takové zápasy mě ba. :-)

    Pojď na ně, Maty!

  17. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    houston (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 14:51 |  
    2 1

    Bože, hlavně žádnou ostudu ! Ve skrytu duše doufám v plichtičku...

  18. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Fačín     před 6 lety 04.10.2018 16:17 |  
    0 2

    Tak za chvíli to vypukne, mám dobré tušení, tak snad nám to kluci večer nepokazej.. O sestavě nemá cenu spekulovat, bude hrát, kdo je zdravý, obzvlášť když z pochybných příčin nemůžou nastoupit ani Olayinka s Mešanovičem. Osobně bych postavil na hrot Matouška, hrál bych zezadu a na brejky. Na křídla Zmrhal a Baluta a pokusit se jim prostě párkrát utéct.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Faris (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 16:27 |  
      2 1

      Jsem přesvědčen, že pokud bude hrát Matoušek, tak Baluta bude na střídačce, ne na křídle. Jeden z nich musí být připraven střídat. Osobně jsem pro Baluta v útoku. Dokáže podržet balón, má techniku, toto bude jiný zápas než Baníku, ne o síle, ale o šikovnosti.

  19. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    martyni (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 16:56 |  
    3 2

    JS, už tě všichni chválili, ale stejně se musím přidat, je to skvělá práce, všechno co jsme se kdy chtěli o soupeři dozvědět, díky!

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      JS (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 18:49 |  
      0 2

      Díky. :)

  20. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    obiwan     před 6 lety 04.10.2018 16:56 |  
    0 1

    Přátelé, kamarádi:-) Nevíte někdo o nějakém streamu na dnešek? Nerad bych trpěl u online přenosu...po písmenkách:-(

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Jachym     před 6 lety 04.10.2018 17:03 |  
      0 1

      http://www.sportcategory.com/c-1.html Tady na stránkách fromhot.com je vždy výběr z několika variant, ale kvalita se různí. Jako minimální základ to ale většinou poslouží.

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Kunetice     před 6 lety 04.10.2018 17:53 |  
      0 2

      Dává to nova sport

  21. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Agbik     před 6 lety 04.10.2018 17:30 |  
    0 4

    Dnes jako vždy držím palce až klouby praskají a modlím se aby slávka vyhrála,... ovšem zcela reálně očekávám naši prohru. A při síle soupeře bude i prohra o dva goly přijatelná.

  22. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Akuls     před 6 lety 04.10.2018 17:39 |  
    1 1

    Něco pro znalce azbuky: co říká k dnešnímu zápasu Danny:

    Данни: «Надеюсь, оба клуба пройдут в плей-офф»

    Прежде чем вернуться в Португалию, бывший капитан «Зенита» провел один сезон в «Славии». Специально для предматчевой программки «ProЗенит» он рассказал о том, чем опасен сегодняшний соперник.
    Фото: Вячеслав Евдокимов
    Данни: «Надеюсь, оба клуба пройдут в плей-офф»
    Матч-меню
    — «Славия» — лидер чемпионата Чехии и нашей группы Лиги Европы УЕФА после победы над «Бордо». Стоит ли нам ее опасаться?
    — Однозначно «Зенит» — лучшая команда группы. Конечно, «Славия» обладает хорошим подбором футболистов, к тому же она, как вы и сказали, пока лидирует и в группе, и в чемпионате Чехии. Тем не менее «Зенит» гораздо более сильная команда. Надеюсь, оба клуба пройдут в плей-офф. Это будет непросто и для «Зенита», и для «Славии», но все-таки у сине-бело-голубых шансы выше.

    — Каковы сильные стороны «Славии»? Кто из ее футболистов лидер?
    — «Славия» сильна командной игрой. Они и атакуют, и защищаются всей командой. Зачастую используют длинные забросы, хорошо действуют на втором этаже. «Зениту» придется непросто, но если петербуржцы будут выкладываться на сто процентов, то победят.

    — В прошлом сезоне «Славия» пропустила 19 мячей — меньше всех в Чехии. Означает ли это, что команда играет от обороны?
    — В чемпионате Чехии совершенно нормально выигрывать со счетом 4:3, 3:2 и так далее. «Славия» хорошо защищается, но и немало пропускает, как и все команды местного чемпионата.

    — Лучший бомбардир — нападающий Шкода. Чем он хорош?
    — Он силен наверху, у него мощный удар, хорошая техника. Из игроков «Славии» я бы выделил Мирослава Стоха — скоростного и техничного футболиста, который умеет бить с дальних дистанций.

    — Чем запомнился вам год, проведенный в Праге?
    — Только хорошим. У меня было много игрового времени, я выступал в Лиге Европы УЕФА. С новым тренером, Йиндржихом Трпишовским, я поработал только шесть месяцев. Мне нравится его видение игры и стиль.

    — Что можете сказать о болельщиках «Славии»? Заполняют ли они стадион?
    — Арена рассчитана на 18–20 тысяч зрителей, матчи посещают в среднем 12–13 тысяч. О болельщиках могу сказать только хорошее — они прекрасно поддерживают команду с первой и до последней минуты. После игры, если всё сложилось успешно, футболисты поют вместе с ними песни.

    — «Зенит» уступил «Анжи». Как вам такой результат?
    — В Махачкале всегда получаются сложные матчи. Уверен, «Зенит» улучшит свою игру и в конечном итоге станет чемпионом страны.


  23. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    Faris (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 17:40 |  
    1 1

    Rusové v nejsilnější sestavě, z těch megahvezd co psal JS chybí jeden, jinak zbytek hraje. Naše sestava očekávaná, na hrotu Matoušek, Baluta na lavici. Deli nehraje. Zoufalá je lavička, kde máme dva brankáře, protože jinak nemám hráče do pole.pojdme do toki

    • Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

      Faris (přítel SN)     před 6 lety 04.10.2018 17:41 |  
      0 1

      Do toho, ne do toki

  24. Re: Zenit Petrohrad: lídr z carského velkoměsta

    benny231     před 6 lety 05.10.2018 23:59 |  
    0 1

    Díky za zajímavý článek plný informací