O Slavii

Bude vytvořen jediný slávistický fan klub?

Slávistický manažer pro komunikaci Jiří Vrba se vyjádřil k návrhu sjednocení fanoušků Slavie do jedné organizace a k zatím zamítavému postoji Odboru přátel SK Slavia Praha

V úterý 5. listopadu se na Slávistických novinách objevil rozhovor s panem Dlouhým z Fotbalového oddílu - Odboru přátel SK Slavia Praha (dále jen OP), ve kterém vyjádřil nesouhlas se záměry akciové společnosti Slavie. Měl pocit, že by a.s. chtěla svými návrhy OP nějakým způsobem okleštit a dále by měly zabránit možnostem řádné oponentury. Tento úmysl však Jiří Vrba zásadně odmítá. „Jakékoliv kritické názory a opozice posouvá vždy dobrou věc dopředu.“ Nelíbí se mu i fakt, že OP odmítá větší jednotu slávistických fandů, kteří by byli sloučeni do jedné organizace. „Byla napadnuta snaha zaktivizovat hnutí fanoušků Slavie, podpořit část, která nám hrozně schází, získat pro podporu Slavie další mladé lidi.“ Zásadní chybu udělal OP tím, že ještě nevěděl, jaké má a.s. nápady a už je zkritizoval a odsoudil. “Připadá to zbytečné a účelové, ale je to typické slávistické, taková byla Slavie v posledních letech a taková je, že se dokáže rozebrat zevnitř sama. Toto je dalším znamením toho, že to z myslí fanoušků ještě nevymizelo. Pozvali jsme zástupce odboru poboček na dnešní (tedy nedělní, pozn. redakce.) odpoledne s tím, že máme některé myšlenky a ty tam předneseme. Chceme, aby se všechno zvedlo. Chceme znát názor i těch druhých, jakou představu mají o všem oni. Protože dlouho fungují, mají své zkušenosti,“ nepopírá Vrba ochotu o všem diskutovat. „Základní vize je taková, že hnutí fanoušků, které se rekrutuje z poboček OP chceme rozšířit o další uskupení, které bych pojmenoval jasným názvem Fan klub Slavia Praha, bude se věnovat fanouškovským záležitostem. Mám představu, že by mohly vedle sebe existovat OP i tento Fan klub.“ Jiří Vrba ocenil i činnost OP v minulých letech. „Moc si vážím toho, co OP pro Slavii udělal, kdyby v šedesátých letech nepůsobil, tak se tu třeba dnes vůbec nebavíme, protože by Slavie možná nebyla. Nechceme je utiskovat, když fungují, mají akce, baví je to, v pořádku, každá aktivita podporující Slavii je vítaná. Na druhou stranu potřebujeme další fanoušky, z mladších lidí, kteří se nechtějí nikde registrovat. Chápu, že OP je prospěšný, ale doba postoupila a my se chceme chovat podle toho, chceme otevřít prostor dalším fanouškům aby měli možnost se se Slavií spojit, aby obě strany ze sebe něco měly. Musíme hledat tyto cesty.“ Dále připomněl, že dnes Slavie nemá z činnosti OP vlastně žádný přínos. „V 60. letech, OP Slavii zachránil výtěžkem z akcí. Mělo to přínos. Dnes činnost OP nepřináší Slavii ani halíř, jen závazky navíc. To samo o sobě napovídá, že je něco špatně a jsem přesvědčen, že spousta členů OP ani neví, že jejich roční příspěvky, které jsou asi 250 korun, se nikam nepromítnou, ani třeba do slávistické mládeže, chodí jen na chod sekretariátu OP. Když se někdo chce organizovat v nějakém uskupení, které má přinášet kritický pohled na činnost Slavie, tak a? existuje, ale a? lidi vědí, čeho jsou ve skutečnosti členy. Jestli hnutí, ve kterém jsou, má Slavii podporovat nebo být proti ní v opozici.“ Sám Jirka Vrba je jednoznačným zastáncem jednoho velkého fan klubu. „Má snaha je vše spojit, v jednotě je síla. Pokud má někdo pocit, že tímto postupem ohrožujeme jeho práva, tak já nikoho přemlouvat nebudu, ani neohrožujeme možnost seriózní a korektní kritiky.“ OP byl kdysi organizací, která přímo zasahovala do dění ve Slavii. „V šedesátých letech, kdy OP fungoval nejlépe, měl možnost přímo ovlivňovat dění v klubu, jednalo se o občanské sdružení, dnes je Slavia akciovou společností, bezmála z 98% je majoritním vlastníkem ENIC. Doba, kdy mohli lidé rozhodovat z pozice členství v OP do toho, jaká bude sestava, kdo bude chytat, je už pryč.“ Mnoho fanoušků si ani neuvědomuje, že neexistuje žádný oficiální slávistický fan klub. „Týdně dostávám do mejlem desítky dotazů, jak je možno přihlásit se do fan klubu Slavie. Hloupé je, že člověk ani nemůže odpovědět, protože nic takového neexistuje. Fanoušky můžeme přesvědčit výkony na hřišti a tím, co bychom pro ně mohli dělat. Máme v databázi ještě nějaké kontakty z roku 2000, kdy probíhala akce Slávisté, kolik nás je, tam je 4000 jmen, tyto lidi bychom mohli oslovit, jestli by měli zájem o členství ve fan klubu.“ Odpoledne se konala v hotelu Slavia schůzka, na které byli přítomni zástupci asi deseti odboček OP, dále i Ladislav Adamec, předseda OP, a mnozí další, celkem asi padesát lidí., Za akciovou společnost vedl přes tři hodin trvající jednání Jiří Vrba, který k tomu říká: “Zpočátku vládla poněkud napjatá atmosféra, předložil jsem návrhy, o kterých jsem mluvil po zápase se Žižkovem. část lidí vyslovila k celé akci sympatie, další naopak nesouhlasili, takže to chvílemi vypadalo, že dojde i na facky, což se naštěstí nestalo. Teď máme všichni asi 14 dní na rozmyšlenou, jaký postoj k celé situaci zaujmeme, a zda se podaří vytvořit již zmiňovaný fan klub. Padlo několik návrhů, třeba že by všechny fanoušky sdružoval opět OP, nebo by akciovka měla tento fan klub pod sebou. Musím říct, že mám z jednání dobrý pocit, snad se vše podaří dovést do konce.“

Komentáře (7)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Bude vytvořen jediný slávistický fan klub?

    Richi (admin)     před 22 lety 10.11.2002 22:16 |  
    0 0

    Tak držím palce, a? to vyjde!

  2. Re: Bude vytvořen jediný slávistický fan klub?

    (host)     před 22 lety 10.11.2002 23:23 |  
    0 0

    Nějak mi uniká podstata tohoto sporu,ale jedno vím jistě. Najít společnou řeč bude velice složité neli nemožné. Lidé z FO asi nenajdou společnou řeč s přeběhlíky kteří založili KPFS. Vždyt pro příklad nemusíme chodit daleko.ODS s US také nikdy společnou řeč nenašly.Dokonce je pravda, že KPFS je nějaký až moc vstřícný k vedení A.S. Jak znám pana Lešku určitě bude slovo drobných akcionářů hrát ještě nějakou roli při výstavbě stadionu. Jinak by mu nějakej OP nebo KPFS byl ukradenej.

    • Re: Bude vytvořen jediný slávistický fan klub?

      (host)     před 22 lety 14.11.2002 14:08 |  
      0 0

      To neni o vstricnosti KPFS k panu Leskovi, ale o vstricnosti ke Slavii. V radach KPFS jsou i lide, kteri loni organizovali akce proti panu Leskovi. Ale pokud chceme podporovat slavisticky fotbal, tak proste musime pripustit, ze ten je dnes reprezentovany a.s.. Nechapu proto neustale urazky na adresu KPFS, ze podporujou akciovku. Vzdyt o tom to je!!! Muzete tisickrat podporovat fotbalovy oddil, ale fakticky to znamena podporu sekretariatu. Nikdo jiny totiz v FO neni!!!

  3. Re: Bude vytvořen jediný slávistický fan klub?

    (host)     před 22 lety 11.11.2002 14:26 |  
    0 0

    Naprosto souhlasím s tím, co prosazuje pan Vrba a vyjadřuji mu obrovskou podporu. Taky si myslím že v jednotě je síla, mě osobně hrozně rozčiluje handrkování se mezi OP a KPFS, vůbec nerozumím tomu, proč spolu nevyjdou.

    • Re: Bude vytvořen jediný slávistický fan klub?

      (host)     před 22 lety 14.11.2002 14:04 |  
      0 0

      Jsem clenem KPFS. KPFS byl prvni, kde prisel s tim, ze by se jednotlive "sekce" slavistickych fanousku mely sjednotit. KPFS nechce tuto jednotnou organizaci vest, jak je ji velmi casto ze strany OP podsouvano. KPFS by zustalo na stejne urovni jako OP. Ve vyboru KPFS jsou lide, kteri rozhodne nemaji nejake mocenske ambice, jenom chteji co nejvice podporovat Slavii (a tim, at se to nekomu libi nebo ne a.s.). Jsem clenem OP a musim rict, ze to, co udelalo KPFS pro fanousky za rok sve existence, jsem za sve clenstvi v OP nezazila. Malokdo vi, ze na navrh KPFS, ktere zaznamenava poznamky a pripominky fanousku, se napr. prodlouzila linka 770 az nahoru ke stadionu, ze se na stranu kotle domacich dala svetelna tabule s casem a skore, ze se jednalo o zlepseni podminek s obcerstvenim a mnoho dalsiho.
      A co se tyka napadani ze strany nekterych (to zduraznuji) clenu OP, ze jsme v podstate zradci Slavie a zase ji jenom trepime, tak KPFS bylo zalozeno proto, ze v Praze dlouho zadne sdruzeni nebylo a my jsme nechteli platit prispevky organizaci, ktera fakticky nema s dnesni fotbalovou Slavii (a.s.) nic spolecneho.

    • Re: Bude vytvořen jediný slávistický fan klub?

      (host)     před 22 lety 14.11.2002 14:12 |  
      0 0

      A jeste jedna poznamka na dotaz proc spolu KPFS a OP nevyjdou. Problem je v tom, ze mnoho z clenu jednotlivych odbocek FO vubec netusi (a popravde ani nechteji vedet) o co v soucasnosti jde. A KPFS o situaci kolem Fotbaloveho oddilu-odboru pratel zacala osvetlovat. No a ono to sekretariatu FO rozhodne neni vhod (duvod je snad kazdemu jasny)...Co vic k tomu rict

      • Re: Bude vytvořen jediný slávistický fan klub?

        dress (host)     před 14 lety 21.08.2010 05:50 |  
        0 0

        Cosplay Costumes [www.ecosplayshop.com"]
        Cosplay [www.ecosplayshop.com"]
        Gothic dresses [www.ecosplayshop.com]
        Lolita dresses [www.ecosplayshop.com]
        school girl costume [www.ecosplayshop.com]